Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg

Välkommen till Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg!

Vi gör det möjligt för människor som har det svårt att komma in på den svenska arbetsmarknaden att få ett arbete. Vi är ett kooperativt företag som har alla människors lika värde i fokus.

Våra tjänster: Städning, snickerier, flyttstädning, måleri, putsa fönster, tapetsering och mycket mer inom kategorin hushållsnära tjänster.

Vi kan även hjälpa dig som företag med bemanning och vi har redan ett antal samarbeten där vi hyr ut personal där det finns behov. Varmt välkommen!

Läs vad 95 kunder tycker om Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg 2

2022-09-28 Spontant omdöme
    Rekommenderar inte till någon. Använde för flyttstäd men efter omstäd är golven fortfarande klibbiga, fönstren flammiga, det är dammigt med stora dammtussar på golvet vid kylskåp och bakom toalettstol.
    Det värsta av allt är att de lyckats REPA ett fönster.

Inväntar svar på hur de tänker lösa den frågan. Avråder starkt om ni tänkt beställa flyttstäd!

Uppdatering: De hävdar att de inte repat fönstret "för då hade de som var där sagt det" och skyller dammet och smutsen FRAMFÖR kylskåpet på att det inte var utdraget (jag hade redan städat bakom så det behövdes inte). FRUKTANSVÄRT! Tar noll ansvar.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Snabba & Noggranna, punktliga.

Flyttstädning av en lägenhet som var bra nergången. Där många bott samtidigt.

Så nöjd. Mycket trevlig personal på plats, och utmärkt bemötande av administrationen som gjorde sitt yttersta för att säkerställa att det blev som vi önskat.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Det fungera bra med allt från offertförfrågan till att passa tider. Förutom ett par missar var jag väldigt nöjd
    2022-09-12 Verifierad kund
    ABIS har en ambitiös målsättning och är viktig för att ge människor en förankring på arbetsmarknaden. Liksom de flesta aktörerna på servicemarknaden är man beroende av den enskilde medarbetarens insats. Den avgör kundens uppfattning om företaget.
    När det inte går som förväntat är ABIS lyhört fört kundens synpunkter och det är bra.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Trevlig kille och gott resultat (rena, fina fönster).
    2022-09-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabb service.
    Fönsterputs.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Jag tycker ABIS har givit mig ett snabbt och proffsigt bemötande. Städerskan som kom hem till oss var noggrann och mycket trevlig.
    2022-09-06 Verifierad kund
    1. Mycket bra bemötande!
    2. Förväntningarna var att trädgårdsarbetet och målning skulle bli gjort på ett bra sätt. Förväntningarna infriades!
    3. Som sagt, sådant som jag inte kan göra själv just nu pga frakturer och dylikt kan ABIS hjälpa mig med. Jag är mycket tacksam!
    2022-08-11 Verifierad kund
    Bra tjänst trevliga arbetare bra tempo
    Tack Irma, Det var roligt att höra! Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-06-28 Verifierad kund
    Ett otroligt viktigt företag som sköter sina arbetsuppgifter oklanderligt. De är flexibla att ha att göra med, och smidiga på kommunikation. Rekommenderas varmt.
    2022-06-07 Verifierad kund
    Hej, jag tycker att initiativet med ABIS och alla personer jag varit i kontakt med är väldigt fina och bra. Jag förstår också att små företag drabbas hårt av att en ansvarig person blir borta under en längre tid från sin tjänst. Så - jag har förståelse för att upplevelsen av ABIS just nu känns både rörig och ostrukturerad. Men hoppas att det ordnar upp sig! Varma hälsningar!
    2022-05-10 Verifierad kund
    Fantastisk arbete, jag är tacksam och nöjd.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Jag har städhjälp hemma via ABIS och är mycket nöjd. De är noga med att höra av signi god tid om det blir förändringar och är lätta att nå om man har frågor.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Gott bemötande av Solidaritet. Utmärkt utfört arbete, fönsterputs. Trevlig och noggrann person som utförde uppgifterna helt enligt mina förväntningar.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Jag har ingenerfarenhet av arbetskkoperativet Soldaritet
    Hej Göran.
    Vi gjorde provstädning och sen vanlig hemstädning hos dig nu i mars månad. Hoppas du var nöjd med den städningen. Skulle det vara något som du inte var nöjd med eller som du skulle vilja anmärka på så är jag tacksam om du kan skriva till mig på katrine@abis.nu. Tack på förhand, mvh Katrine
  • Armando M
    skrev om Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-04-04 Verifierad kund
    Beställde flyttstädning av lägenhet och var mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas!
    Hej Armando,
    Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme, det är oerhört värdefullt för oss och jag är väldigt glad att höra att du blev nöjd med resultatet. Skulle du vara i behov av återkommande hemstädning så hör gärna av dig, vi hjälper di gärna!
    Allt gott,
    2022-02-10 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med den storstädning av vår lägenhet som gjordes. Mycket noggrant och jättefint!
    Hej Kerstin. Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme. Vi är mycket glada att du blev nöjd med storstädningen. Skulle du önska boka in återkommande hemstädning så hör gärna av dig. Önskar dig en riktigt fin helg, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-02-10 Verifierad kund
    Bra och proffsigt. Städ med kvalité och hänsyn både till miljö och anställda.
    Hej Bobbo. Tack för fint omdöme. Vi är glada att få er som kund. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-02-02 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb respons och flexibla. Duktiga lokalvårdare som var lätta att kommunicera med!

Vi köpte tjänsten storstädning av ett tvåvåningshus.
    Hej Alicia. Tack för din feedback. Så roligt att höra att du är nöjd med kontakten du haft med oss och kvaliteten på det utförda arbetet. Skulle du vilja testa återkommande hemstädning så hör gärna av dig till mig på katrine@abis.nu. Allt gott. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-02-01 Verifierad kund
    Har inte haft så mycket kontakt med företaget, men då blivit bra bemött.
    Jag har köpt städtjänst. Bor i Vänersborg och förmedlingen med företaget har skötts av en person bekant med den person som utför arbetet. Den personen har tillfrågat vilka som ville köpa tjänsten och var också delaktig i schemaläggning, då hon hade person- och lokalkännedom.
    Förväntningarna var ju att få bra städning och de har uppfyllts ganska väl.
    En sak jag undrat lite över är hur mycket utbildning de som arbetar får. När det gäller städning t.ex. olika material i hemmen och jur de sköts. lämpliga och miljövänliga städmetoder.
    Hej Birgitta. Tack för att du tog dig tiden att skriva ett bra utförligt omdöme. Det uppskattar jag. Jag är glad att höra att du är nöjd med städningen och den kontakt du haft med oss och volontären som hjälper med schemaläggning och så. Henne gillar vi också starkt. Gällande städmaterial så använder vi oss av miljömärkta produkter och vid anställning har vi en genomgång av de olika medel och hur de ska blandas för olika områden. Löpande utbildning sker vid behov. Tveka inte att ta kontakt om det finns ytterligare frågor eller funderingar på katrine@abis.nu. Allt gott, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-02-01 Verifierad kund
    Bra bemötande & genomförande av vårt veckovisa städ.
    Hej Ester, Tack så mycket för att du ville ge ett omdöme. Super kul att höra att du är nöjd :) Allt gott. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    Mycket bra bemötande.
    Städning
    Mycket positivt med de arbetsuppgifter som vi villa ah gjorda.
    Lätt att ordna om tidsplaneringen måste ändras.
    Positiv upplevelse för oss .
    Hej Else-Marie, tack för det fina omdömet. Kul att höra att du är nöjd med städningen och tycker kommunikationen vid ändringar funkar bra. Tack, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Narmandakh som städar hos oss är fantastiskt proffsig och välorganiserad, vi är så nöjda med henne och med kontakten med företaget.
    Hej Johan, Tack för ditt omdöme, kul att höra från en trogen kund som er. Ska självfallet ge det fina omdömet vidare till Narmandakh hon kommer bli mycket glad. Allt gott, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Lite missförstånd och slarv från admins håll men de städar är proffsiga, noggranna och trevliga.
    Hej Helena, Tack för att du skriver detta. Det så viktig information för oss så vi kan bli bättre. Glad att du är nöjd med städningen och personalen som städer. Har du lust och möjlighet att skriva mera om det slarv och missförstånd som du upplevd skulle jag bli mycket tacksam. Du kan maila mig på katrine@abis.nu. Tack på förhand, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    Fastighetsskötsel - fungerar utmärkt
    Hej, Tack så mycket roligt att höra att det fungerar. Allt gott, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Allt gick smidigt och snabbt, och vi är supernöjda!
    Hej Ida, Kul att höra, tack för att du tog dig tid att ge oss ett så fint omdöme det är vi mycket glada för. Önskar dig allt gott. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Har en mycket positiv upplevelse när det gäller Arbetskooperativet Solidaritet. Bra bemötande från alla instanser, snabb återkoppling vid frågor och inte minst mycket positiv upplevelse städtjänsterna vi tar del av med duktig och noggrann utförare av tänst.
    Hej Hanna, Tack för ett fint och utförligt omdöme, det uppskattar vi verkligen. Jag är mycket glad att höra att du är nöjd kvaliteten av tjänsterna samt att kommunikationen fungerar. Tack. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Hanife städar varannan vecka hos oss och jag är supernöjd. Hon är noggrann och trevlig och har blivit som en kompis.
    Hej Ingrid, Jag förstår att du är nöjd, Hanife är verkligen uppskattat av många både kunder och kollegor. Tack så mycket för din långa trogna tid som kund det betyder mycket att höra att du är nöjd. Tack! Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Som helhet är jag mycket positiv. Det är fantastiskt att ABIS finns på alla sätt och anledningen till att jag ens övervägde att boka in städhjälp.
    Hej Jenny, Tack för din feedback. Kul att höra att du är nöjd, skulle det vara något som du vill dela med dig av som skulle vara lärande för oss i målet att ständigt bli bättre får du gärna skriva till mig på katrine@abis.nu. Tack. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    ABIS personal är trevlig och alla kontakter med administrationen går enkelt och smidigt! Språket kan dock vara begränsande ibland vid själva städtillfället men det går alltid att lösa, om inte förr så i efterhand via administrationen. Resultatet är oftast bra och det är min uppfattning att de bryr sig om att följa upp kundnöjdheten. Resultatet är klart godtagbart. Dock är jag en dålig kund på så sätt att jag tycker det är jobbigt att uttrycka när jag inte är nöjd, så de gånger jag inte varit det är det svårt för dem att veta om det.
    Hej Fredrik, Stort tack för att du delar ett så utförligt och ärligt omdöme. Super glad att höra att du tycker kontakten med administrationen funkar bra och att det mesta även det språkliga kan lösas genom administrationen. Skulle verkligen uppskatta om du hör av dig när något inte har gått som önskat efter en städning så vi har möjlighet att ge personalen utökad utbildning där det behövs. Du kan skriva direkt till mig på katrine@abis.nu eller till bokning@abis.nu. Allt gott, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Fint och bra bemötande, och bra utfört arbete!
    Hej Olga. Tack så mycket att du tog dig tid att svara. Glad att höra du är nöjd med utförd arbete och bemötandet. Allt gott. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Vi har köpt hemstäd och mycket nöjda både med bemötande och själva städningen.
    Hej Camilla. Roligt att höra att ni är nöjda. Tack så mycket. Allt gott, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Vi har en fantastisk hjälp här hemma i Myrvete. Hon är noggrann, proffsig och alltid vänlig.
    Hej Christoffer. Stort tack för det fina omdöme, tacksam att du tog dig tiden att skriva. Kul att du är nöjd med Myrvete det kommer hon bli glad att höra. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Allt är bra! Det känns meningsfullt att använda abis tjänster och vi är nöjda med utförandet.
    Hej Arjan, Som den trogna kund du är , är det extra kul att få ett så fins omdöme. Tack! Vi är glada att höra du är nöjd. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Väldigt nöjd. Bra städning, bra priser och känns bra att kunna göra något gott genom hemstädning.
    Hej Rasmus, Win win helt enkelt. Kul att du är nöjd. Tack så mycket för att du tog dig tid att svar. Det uppskattar vi. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Layer 10 har köpt städtjänster från Arbetskooperativet Solidaritet i 4 år och det har alltid fungerad väldigt bra. Dessutom känns det bra att köpa tjänsten av ett företag som tar ett socialt ansvar och fyller en viktig funktion på svensk arbetsmarknad.
    Hej Mattias, Tack för fint och utförligt omdöme det uppskattar vi verkligen. Glad att du är nöjd med den service du får. Allt gott, Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-31 Verifierad kund
    Varierar mycket beroende på vem som städar. Ibland toppen ibland inte alls så bra. Städarna byts också rätt ofta.
    Hej Yvonne. Tack för att du tog dig tid att skriva. Tråkigt att höra att kvaliteten upplevs varierad, jätte tacksam om du hör av dig till oss på bokning@abis.nu efter ett städuppdrag om du inte var helt nöjd. Det viktigt för oss att veta så vi kan förbättra oss och hjälpa personalen med rätt utbildning. Vi försöker alltid så gott det går att skicka samma personal, ledsen om du fått ha lite olika nu under sjukdomsfrånvaro. Igen tack för ditt omdöme, det var mycket bra information till oss. Allt gott. Mvh Katrine Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    2022-01-27 Verifierad kund
    Köpte flyttstäd från ABIS och blev väldigt nöjd. Skönt att köpa av ett solidariskt företag.
    Hej Erik.
    Tack för din feedback. Tacksam att du tagit dig tiden att svara och även tacksam för ditt mail med värdefull information. Hoppas du kommit bra iordning i ditt nya hem och skulle du vilja testa hemstädning så hjälper vi dig gärna med det. Allt gott,
    Katrine
    2022-01-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av både Paul som städar och från ledningen av Abis.
    Vi hade i början frågetecken kring att Paul skulle vara själv och städa i våra stora lokaler. Men det skulle han tydligen :) Vi tyckte bara att det var lite mycket för en person.
    Hej Eva,
    Tack för att du tog tid att ge oss ett omdöme. Dina kommentarer är mycket värdefulla. Jag mailar dig lite ny information.
    Utmärkt bra bemötande.
    Bra utförda arbeten.
    Hej Göta. Tack för det fina omdömet och tack för att du tog dig tid att skriva. Jag är mycket glad att höra att du var nöjd med den utförda flyttstädningen :)
    Önskar dig en fin vecka.
    2022-01-23 Verifierad kund
    Punktliga, trevliga och noggranna. Allt från första kontakt till avslutad städning har gått supersmidigt!
    Hej Renée. Tack så mycket, mycket glad att höra att du är nöjd med både bemötande och kvaliteten på det utförda arbetet. Hör gärna av dig om du skulle vilja testa oss för vanlig hemstädning i ditt nya hem. Allt gott.
    2022-01-23 Verifierad kund
    Bra bemötande och väl utförda uppdrag
    Hej Anki, Stort tack för förtroendet att få städa hos dig! Tacksamma för att du stödjer vår verksamhet. Glad att du har varit nöjd med utförda uppdrag.
    Allt gott,
    mvh, Katrine
    2022-01-22 Verifierad kund
    På allas ätt Bra. Helt nöjd med den service vi får.
    Hej Jan,
    Tack för ett fint omdöme :) Jag är mycket glad att höra att du nöjd med servicen. Önskar dig en fin vecka. Mvh, Katrine
    Bra flyttstäd. Noggranna.

…………………………………
    Hej Malin, Tack så mycket att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Glad att höra du blev nöjd med den utförda flyttstädningen. Skulle du vilja testa hemstädning från oss hjälper vi dig gärna. Allt gott,
    2022-01-21 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött och det gick lätt att få kontakt. Vi köpte flyttstädning och städningen blev väl utförd.
    Hej Eva,
    Stort tack för ditt omdöme, alltid kul att höra att du som und är nöjd, vi gör vårt bästa. Önskar dig en fin helg.
    2022-01-21 Verifierad kund
    Bra kommunikation, bra städat, bra pris!
    Hej Annika,
    Tack så mycket, roligt att höra att du tycker det funkar bra med både kommunikation och kvalitet :)
  • Lena S
    skrev om Arbetskooperativet Solidaritet - Göteborg
    Bra bemötande
    Noggrannt och bra utförande
    Detaljerat beskrivning av en del moment ( t ex att linoleumgolvet behöver polish.)
    Vi beställde ”storstädning” av villa.
    Hej Lena, Tack för att du tog dig tiden att svara. Glad att du blev nöjd med resultatet och att du tyckte att informationen var detaljerad och tydlig. Finns det behov för en till storstädning längre fram eller kanske hemstädning eller fönsterputs så hör gärna av dig vi hjälper dig gärna.
    2022-01-21 Verifierad kund
    Allt bra vid det ENDA tillfälle då vi hade städhjälp. Pga smittorisker avvaktar vi med ytterligare beställning av arbete.

Vänligen

ULf Löwhagen
    Hej Ulf, Tack för att du tog dig tiden att svara, det uppskattar jag verkligen. Kul att höra att du var nöjd med städningen. Förstår absolut att du väntar att avvakta tills smittspridningen förhoppningsvis går ner igen snart.
    Önskar dig allt gott.
    2021-10-25 Verifierad kund
    I kontakten med ABIS känner jag mig som kund alltid väl bemött. Om något krånglar med tider etc så försöker de sitt bästa att ordna så att det blir bra för alla parter. De som kommer hem och städar är fantastiska. De gör ett bra jobb och vi är ofta väldigt nöjda. Det är ett stort plus att ABIS är ett företag som har en solidarisk grund. Om de inte hade det så hade vi städat själva och inte anlitat någon städfirma.
    Hej Izabella.
    Tack för det fina och utförliga omdömet. Mycket tacksam för den tiden du lagd att skriva. Tack för din solidaritet! Allt gott
    2021-10-22 Verifierad kund
    Allt fungerade jättebra! Jag var ute i sista minuten men kunde få hjälp med flyttstäd redan nästa dag. Städarna var trevliga och proffessionella och gjorde ett bra jobb.
    Hej Annika.
    Tack för det fina omdömet. Glad att vi fick möjligheten och att du blev nöjd med resultatet. Skulle du vilja boka in hemstädning för ditt nya hem så tveka inte höra av dig. Allt gott