Alla kategorier Mäklare Södermanland Eskilstuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Eskilstuna

Fastighetsbyrån Eskilstuna

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna — Visa karta

Funderar du på att bosätta dig i Mälardalen? Välkommen till den stolta fristaden Eskilstuna!

Här i norra Södermanland är det nära till storstaden med sina många arbetstillfällen, men du får också närheten till den vackra svenska naturen och den trevliga känslan av en mindre stad.

Vi på Fastighetsbyrån kan den lokala bostadsmarknaden i Eskilstuna och vet var både köpare och säljare finns. Att vi samarbetar med Sparbanken Rekarne, områdets starkaste bank, gör det enkelt för dig som vill köpa att få ekonomiska råd och för dig som vill sälja ger det en väldigt bra lokal marknadsföringsplattform.

Våra mäklare är välutbildade, erfarna och engagerade och längtar efter att hjälpa dig i din nästa bostadsaffär! Välkommen!

Läs vad 772 kunder tycker om Fastighetsbyrån Eskilstuna

• 2019-09-18

Daniel A skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevligt bemötande, snabb & smidig affär, rekommenderas vid köp/försäljning av bostad Läs mer
  • 2019-09-16

Inga F skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag skulle sälja en tomt med en sommarstuga som jag haft i MÅNGA år. Jag hade varit i kontakt med två mäklare men inte kommit till skott. Jag gick då in på Fastighetsbyråns kontor i Eskilstuna och hade turen att träffa Jenny. Jag tyckte om hennes person och beslutade anlita henne. Tomten var lättsåld och allt gick mycket fort och smidigt. Läs mer
  • 2019-09-14

Maria G skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en lägenhet på 3 rok på tomtebogatan
    Jag fick ett trevligt bemötande, glad och positiv mäklare.
    Hon levde upp till de förväntningar jag har på mäklare, glad och trevlig. Läs mer
  • 2019-09-11

Lisa M skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt en 3 och köpt en 5:a utav samma mäklare, men utmärkt återkoppling och till de pris vi ville ha och med en snabb affär. Läs mer
  • 2019-09-09

Johan N skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Snabb, trevlig, påläst och seriös Läs mer
  • 2019-09-06

Anna P skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Underbar och professionell mäklare som verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Anna-Carin Z

2019-09-04

Anna-Carin Z skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevligt bemötande, bra kontakt. Affären gick smidigt.
    Första gången vi gjort husaffär via mäklare. Läs mer
  • 2019-09-04

Emmy B skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helén hjälpte mig att sälja min bostadsrätt i centrala Eskilstuna. Hon är en duktig mäklare, tillmötesgående, snabb med återkoppling och ser till allas intressen. Läs mer
  • 2019-08-30

Michaela L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt ett hus.

Sakligt och kunnigt. Professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-30

Bo E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter har hjälp till att sälja mina svärföräldrar bostadsrätt. Han har skött uppdraget mycket bra.
    Jag, Kjell Andersson, har framtidsfullmakt för att sköta mina svärföräldrar ekonomi.
    Peter har helt motsvarat mina förväntningar Läs mer
  • 2019-08-28

Emelie S skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag sålde min bostadsrätt, en 1:a. Peter var mycket flexibel, kom med goda råd och var förtroendeingivande. Jag är mycket nöjd med hur förberedelser och försäljning gick. Läs mer
  • 2019-08-27

Anders K skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt en villa. Effektivt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-27

Lars B skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en Bostadsrätt Daniel har genom hela affären varit trevlig och hjälpsam, det han inte hade svar på direkt tog han reda på utan någon lång väntan. Läs mer
  • 2019-08-26

Longfen X skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en bostadsrätt. Mäklaren bemötte oss med en positiv attityd. Hon var både hjälpsam och skicklig. Sammanfattningsvis är jag nöjd med min upplevelse. Läs mer
  • 2019-08-25

Ingegärd H skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Han var trevlig och kunnig
    Han motsvarade mina förväntningar glad och positiv och med glimten i ögat Läs mer
  • 2019-08-23

Anna-Lena C skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt mitt radhus i en bostadsrätt i Eskilstuna.
    Påläst, lugn o en trygghet för mig som kund.
    Hade höga förväntningar då jag anlitat honom tidigare. För mig ett självklart val och som mina förväntningar infriades.
    Snabb o smidig affär! Läs mer
  • 2019-08-22

Sofia F skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Ett trevligt och professionellt bemötande.

Vi tycker att vi fått den service som man kan förvänta sig som köpare av en mäklare, Peter har varit tillgänglig och tillmötesgående men kanske utan det lilla extra som hade gett högsta betyg. Läs mer
  • 2019-08-21

Anne-Charlotte E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Läste av mig rätt och gjorde det han skulle:-) Läs mer
  • 2019-08-20

Anders B skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter är en erfaren och kunnig mäklare som levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-12

Wei T skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en bostadsrätt. Fått löpande information under hela processen. Jag är nöjd. Läs mer
  • 2019-08-11

Monika R skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt en 3a i Brf Bovieran och är mycket nöjda med både den och Helén som mäklare. Det har gått bra hela tiden från vår första kontakt till inflyttning. Helén har varit proffsig, snabb och känts rutinerad som mäklare, vilket gör att vi varmt rekommenderar henne. Monica och Sture R Läs mer
  • 2019-07-31

Fredrik F skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Både köpte och sålde av Jenny, super nöjd med båda affärerna! Läs mer
  • 2019-07-24

Joakim H skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Enkel att ha o göra med från början till slut.
    Som oerfaren trodde jag processen skulle vara svår och krånglig. Men med daniel i spetsen uppfattades det som väldigt smidigt. Läs mer
  • 2019-07-18

Sami V skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Min sambo och jag har letat hus länge och vi har träffat en hel del olika mäklare så vi har en del att jämföra med, Helén kan jag verkligen rekommendera. Mycket trevligt bemötande och känns väldigt trovärdig. Hjälpsam när man hade frågor och funderingar och det kändes tryggt hela vägen. Som en mäklare ska vara. Läs mer
  • 2019-07-18

Ellen A skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag har alltid blivit bra bemött. Jag tycker att Daniel har gjort ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-07-16

Anders G skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en bostadsrätt i Bovieran Eskilstuna.Hon är professionell i sin kontakt . Har dialog med köparen och återkommer med svar på frågor som jag hade . Läs mer
  • 2019-07-14

Lili-Ann L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt bostadsrätt. Nöjd med kontakt och information. Fått svar på mina frågor och fått återkoppling. Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-07-13

Barbro N skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Hon är hjälpsam och ställer upp även på an semester kommer ihåg folk och deras namn. Läs mer
  • 2019-07-13

Oskar M skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    jag köpte en bostadsrätt genom är mycket nöja Läs mer
  • 2019-07-12

Gert J skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag anser att Helen har skött Sitt uppdrag på ett proffsigt sätt

Hon har alltid sökt lösningar på uppkomna problem
    och varit en bra och rättvis kordinator. Läs mer

Tom W skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Svarat då jag frågat. Förmedlat mina frågor till Bovieran så hon inte själv kunnat svara. Ställt upp så att allt har kunnat ordnas till det bästa. Nu har jag varit i köpsituation så jag har ju ingen erfarenhet av Helen i säljsituation.
    Helen har motsvarat mina förväntningar som mäklare. Läs mer

Anders Ö skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Hon har varit bra vid alla våra kontakter i samband med vårt köp av nyproducerad lägenhet. Vår enda affär på över 30 år Läs mer

Christina Ö skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har skött allt utmärkt. Varit intresserad av oss som kund. Har alltid återkopplat snabbt efter en fråga eller fundering. Läs mer

Ronny L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt lägenhet i Bovieran, blev bra bemött och fick bra info . Hon kunde svara på de funderingar vi hade. Vi hat upplevt en ett bra samarbete i den här affären. Läs mer

Thommy F skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt
    Brf Bovieran Eskilstuna

Helen har varit tydlig och uppriktig, i sin roll som Mäklare. Läs mer

Ann-Katrin F skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi är mycket nöjda med Helens insats. Läs mer

Tellervo V skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Hon hjälpte oss att sälja vårt fyrarummare till bostadsrätt. Hon var kunnig, professionel och vänlig. Priset blev ungefär vad vi förväntade oss. Vi har bara gott om säga om henne. Tack så mycket. Tellervo Verlinna Läs mer
  • Anders M

2019-07-11

Anders M skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt om 54 lägenheter.
    Det blir inte samma bemötande och inte så personligt när så
    många lägenheter skall säljas på samma gång. Men vi är nöjda
    med hur affären har gått till väga. Läs mer

Monica A skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Hele’n är väldigt duktig , hon var mäklare till vårat köp på Bovieran , Läs mer
  • 2019-07-09

Hans G skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sommarstuga
    Mycket bra bemötande.
    Förväntningen var att få den såld,vilket han lyckades med och detta snabbt. Gediget arbete. Läs mer
  • 2019-07-03

Barbro K skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt bostadsrätt i valhalla
    Trevligt o sakkunnigt
    Att sälja så fort som möjligt o till bra bris.
    Ja han jobbade på duktigt så det blev ganska snabb affär. Lite seg budgivning men det var ju inte hans fel.
    Trevlig kontakt o snabba o raka besked o svar.
    Mycket nöjd med Daniel
    MVH barbro Läs mer
  • 2019-06-25

Pernilla L skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Är helt nöjd med Jenny som mäklare på alla vis. Läs mer
  • 2019-06-15

Usra B skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde radhus. Jenny var mycket trevlig och lyhörd. Jag upplevde henne som erfaren Mäklare och hon förenklade hela processen. Skulle rekommendera henne varmt. Läs mer
  • 2019-06-14

Helena J skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Lyhörd och intresserad. Trevligt bemötande och svarade snabbt på sms eller mail. Läs mer
  • 2019-06-13

Lara M skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt en villa i Djursta.
    Vi blev bemötta av mäklaren på ett jätte bra och trevligt sätt. Hon är väldigt snäll och hjälpte oss mycket.
    Vi behövde visning och se hur huset såg ut och frågor angående ändringar och pris. Vi tyckte att hon levde upp till de förväntnibgar som vi hade. Läs mer
  • 2019-06-13

Maud E skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt min bostadsrätt på Söder i Eskilstuna efter att ha köpt en annan bostadsrätt. Det var kort om tid innan sommaren och Jenny var snabb att ta kontakt och planera för visning och försäljning. Hon har ställt upp på obekväma arbetstider för att få allt att fungera och ordnade med en bra kontakt för hjälp med styling av lägenheten.
    Jag upplevde att Jenny var mån om att allt skulle bli så bra som möjligt för mig utifrån de förutsättningar som fanns, samtidigt som hon månade om spekulanternas bästa.
    Jenny var tydlig i kommunikationen om marknadens villkor och vad man kan förvänta sig när det gäller nivån på försäljningspriset. Det gjorde att det var lätt för mig att fatta ett beslut om att acceptera ett bud från en familj som kom på förhandsvisning. Deras bud var 225 000 kr över utgångspriset och jag insåg att det var rimligt att acceptera budet.
    Jag är mycket nöjd med min försäljning och har fortsatt god kontakt med min bankman på Sparbanken Rekarne för hantering av ekonomin både kring mitt köp av ny bostadsrätt och försäljning. Läs mer
  • 2019-06-05

Tellervo V skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Allt har gått smidigt och sakligt till. Hon har varit lyssnande och sympatisk och gjort ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-06-05

Marika N skrev om Sandra Sehlberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bra bemötande hjälpsam och supertrevlig. Bara synd att hon slutade mitt i husköpet. Läs mer
  • 2019-06-03

MARIA F skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag skulle passa mig för Jenny som mäklare både som säljare och köpare. Kan framstå som proffsig men är tyvärr, som många mäklare nuförtiden, alldeles för stressad.
    Vid första visningen hade hon bokat in sig direkt efter vilket innebar att det inte fanns någon som helst marginal att titta mer på lägenheten. En halvtimme är ju egentligen sjukt kort tid för att bestämma sig för mångmiljon affärer.
    Sen var utgångspriset på gränsen till lockpris och när det kom ett bud som låg mer i paritet med vad lägenheten var värd innan visning 2 , dock med krav på att ta bort den från marknaden, så rådde hon inte den äldre ovane säljaren att ha is i magen då det var stort intresse och många på visningen, utan skickade bara SMS att den var borttagen och visning 2 inställd. Ett sånt förfarande gynnar ingen.
    Säljaren förlorade pengar eftersom vi, och kanske fler, var beredda att betala mer eftersom det var ett riktigt fint objekt med superläge. Vi som köpare förlorade förtroendet för att det var en shysst affär och att det inte bara handlade om att inkassera provision på kortast möjliga tid för mäklarbyrån. Läs mer
  • Mikael J

2019-06-02

Mikael J skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande.
    Jenny sålde min lägenhet och allt gick mycket smidigt.
    Kan varmt rekommendera Jenny till er som funderar på att sälja. Läs mer

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna