Fastighetsbyrån Eskilstuna

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna — Visa karta

Funderar du på att bosätta dig i Mälardalen? Välkommen till den stolta fristaden Eskilstuna!

Här i norra Södermanland är det nära till storstaden med sina många arbetstillfällen, men du får också närheten till den vackra svenska naturen och den trevliga känslan av en mindre stad.

Vi på Fastighetsbyrån kan den lokala bostadsmarknaden i Eskilstuna och vet var både köpare och säljare finns. Att vi samarbetar med Sparbanken Rekarne, områdets starkaste bank, gör det enkelt för dig som vill köpa att få ekonomiska råd och för dig som vill sälja ger det en väldigt bra lokal marknadsföringsplattform.

Våra mäklare är välutbildade, erfarna och engagerade och längtar efter att hjälpa dig i din nästa bostadsaffär! Välkommen!

Läs vad 789 kunder tycker om Fastighetsbyrån Eskilstuna

• Susanne Ö

2020-07-30

Susanne Ö skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Fritidshus, bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande och han var ärligt i att det var något nytt för honom att sälja fritidshus i bostadsrättsform.
    Vi förväntade oss en snabb försäljning, vilket det också blev.
    Han lyssnade in oss och satte ett pris som han ansåg var det lägsta, vilket vi tyckte var högt, men är glada idag att han stod på sig.

Snabb att komma på ett första möte och genomförde sedan uppdraget mycket bra.
    Fanns tillgänglig under hela processen, förmedlade kontakten bra med fotograf och kolega när han själv var på semester.
    Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera honom till andra som ska sälja eller även köpa bostad. Läs mer
  • 2020-07-29

Sebastian G skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpte en mini tvåa från Daniel, mitt första bostadsköp. Otroligt erfaren och trevlig mäklare som hjälpte mig igenom hela affären på ett proffsigt sätt.

Skulle rekommendera! Läs mer
  • 2020-07-25

Björn Tage W skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt ett kedjehus. Bemötandet av mäklaren var utmärkt o en stor anledning till att vi köpte huset. Läs mer
  • 2020-07-17

Caroline E skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bostadsrätt
    Tryggt och trevligt intryck.
    Kändes som han prickade rätt avseende utgångspris jämfört med de två andra mäklare vi träffade. Smidig affär innan visning vilket kändes väldigt skönt! Läs mer
  • 2020-07-10

Sabah A skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en villa,Daniel var mycket välkomnade. Han förklarade allting. Jag var mycket nöjd med honom.
    He was a gentleman. Läs mer
  • 2020-07-06

Anna F skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt ett fritidshus.
    Mycket trevligt bemötande av Peter, som alltid svarat på våra frågor och varit mycket tillgänglig. Realistisk värdering.
    Kan varmt rekommendera Peter, han har överträffat förväntningarna vi hade som förstagångssäljare på allt ifrån service till proffsighet.
    /Anna Läs mer
  • 2020-07-03

Håkan S skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt äldre villa i bra läge. Peter levde upp till våra förväntningar och fick in flera spekulanter för visning varav en gav ett bud 15 % över utgångspriset. Läs mer
  • 2020-06-29

Benoit S skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helén was responsible for a holiday house we visited early June. She provided us with many facts and answered our questions precisely and quickly so we could make the right decision.
    We ended up buying the house. The purchase process was super smooth.
    Overall a really great buyer experience! Läs mer
  • 2020-06-29

Åsa N skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Proffessionell och kunnig mäklare som dock upplevdes opersonlig och ointresserad av vårt objekt. Han verkade mest angelägen av att bara få jobbet överstökat och kändes inte som om han trivdes med att sälja den typen av enklare hus. Såfort vi småpratade så avbröt han oss och ville gå vidare till nästa steg trots att vi hade gott om tid. Kanske är han mer intresserad av att sälja mer överklasshus? Jag vet inte. Läs mer
  • 2020-06-28

Sanna D skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt ett radhus ,hon varit jätte bra med mig och hjälpte mig så mycket . 💐💐😍 Läs mer
  • 2020-06-27

Ted R skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Karolina var tydlig och saklig och gick igonam alla handlingar på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
  • 2020-06-24

Veronica E skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Professionell, trevlig och tillmötesgående när jag köpte en bostadsrätt i nyproduktion. Läs mer
  • 2020-06-20

Cecilia A skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en nybyggd lägenhet där tiden från val till inflyttning varit en tid, jag fick felaktig information innan jag bestämt mig därför lite sämre betyg. Annars var allt bra. Läs mer
  • 2020-06-18

Mats L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag köpte en nyproduktion henom Helen. Hela processen fungerade prickfritt från start till inflytt. Helen svarade direkt och alltid professionellt på alla frågor under tiden husen byggdes. Jag kände mig trygg under hela köpeprocessen. Läs mer
  • Johan Å

2020-06-17

Johan Å skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helén var mycket bra mäklare, eftersom det var min första bostad så underlättade hon proceduren med att vara förklarande och proffesionell. Trevligt och bra bemötande samt en känsla att man kunde maila och fråga om vad som helst, när som helst.
    Är mycket nöjd med Helén som mäklare! Läs mer
  • 2020-06-17

Magnus K skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Allt fungerade smidigt. Helen hjälpte även till när det uppstod ett ägarbyte. Känns positiv och gedigen som person. Läs mer
  • 2020-06-09

Anna E skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt ett radhus.
    Blev bra bemött och fick all information om fartigheten som jag önskade.
    Alla möten har varit smidiga och trevliga. Läs mer
  • 2020-06-08

Helal A skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Den var en trevlig affär. Mäklaren var trevligt och försökte hjälpa så mucket han kunde. Läs mer
  • 2020-06-04

Roger P skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt villa
    God bemötande
    Peter kunde vara mera aktiv i sälj processen och leta köpare Läs mer
  • 2020-06-02

Eva H skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Saklig, trevlig, kunnig. Daniel gjorde ett trevligt intryck när han sålde en 3:a till mig, så när det var dags för mig att flytta bad jag honom sälja samma lägenhet igen. Jag fick bra rådgivning längs vägen och alltid information i rätt tid. Precis det jag behövde. Läs mer
  • 2020-06-01

Joakim F skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Daniel hjälpte mig sälja min lägenhet. Han är både hjälpsam och trevlig och har alltid en plan B, C och D om A inte skulle fungera. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • 2020-05-27

Birgitta H skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har blivit bra bemött och fått mycket bra hjälp.
    Jag rekommenderar Fastighetsbyrån i Eskilstuna Läs mer
  • 2020-05-26

Marcus N skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Han var lugn och familjär.
    Vi köpte en bostad i Torshälla Läs mer
  • 2020-05-18

Ebbe J skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bostdsrätt

Korrekt och profetionelt bemötande

Bra kommunikation och information under affärens genomförande.

Daniel kan rekommenderas av mig Läs mer
  • 2020-05-15

Anna J skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt min lägenhet . Magnus var (är?) min mäklaren i den affären. Vi hade mycket och god kontakt under processen. Ja, mer kontakt än vad jag ens hade förväntat mig. Det kändes mycket bra. Jag blev väl bemött. Magnus levde upp till de förväntningar jag hade inför försäljningen. Gott bemötande. Stort stöd inför fotografering och visningar.
    Jag rekommenderade också Magnus till en vän till mig som också funderar på att sälja sin lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-09

Hannah V skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt bostadsrätt
    Jag köpte av Daniel, samt att vi anlitat honom för en familjemedlems försäljning. Jag har alltid varit nöjd med Daniels bemötande, kommunikation och hanterande av affär, så även denna gång. Läs mer
  • 2020-05-09

Johanna H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi köpte en villa av Peter Kärneus. Han är en mäklare som inte visar något engagemang eller intresse i affären. Svarar inte på Mail, sms eller telefon. Han återkopplade ytterst sällan. Mitt mail om att jag var intresserad har jag fortfarande inte fått svar på. (Detta är kanske 2-3 månader sedan) det slutade med att vi själva fick kontakta säljaren för att komma på en privat visning. Därefter tog min sambo kontakt med mäklaren och han visade väldigt dåligt intresse. Min sambo sålde en lägenhet där vi använde oss av Skandia mäklarna och blev bemötta på helt omvänt sätt. En intresserad mäklare som verkligen engagerade sig och alltid svarade när man tog kontakt. Därför blev vi ännu mer besvikna på hur Peter betedde sig när vi upplevt en väldigt bra mäklare strax där innan. Ingen vi skulle rekommendera. Läs mer
  • 2020-05-08

Hugo Herman A skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt ett kedjehus i Hällbybrunn.Magnus har gjort ett bra intryck på alla sätt och vis.Förväntade oss kanske ett högre pris, men Magnus jobbade verkligen på det och slutpriset blev ändå ok. Läs mer
  • 2020-05-04

Maarit K skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Hjälpsam, tillgänglig, informativ Läs mer
  • 2020-05-03

Taer Ismail S skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    vi köpte vår villa och sålde lägenheten med honom. allting gick jätte smidigt. Daniel är jätte trevlig person ! Läs mer
  • 2020-05-03

Kari T skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kunnig lättsam trevlig inlevelse förmåga

Empati Läs mer
  • 2020-04-26

Karolin S skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt ett fritidshus och blev jättebra bemött av mäklaren. Mäklaren levde upp till alla förväntningar jag hade. Läs mer
  • 2020-04-20

Bo L skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Noggrann, förtroendegivande och kunnig Läs mer
  • 2020-04-09

Alice G skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt bostadsrätt.
    Trevligt och lättsamt bemötande.
    Att bostadsrätten blev såld till värderat pris och det blev den.
    Mycket nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2020-04-09

Lovisa Å skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt min första lilla Etta i stan. Lite halvt spontant och snabbt. Peter har funnits där och svarat på alla tusen frågor jag haft. Varit noggrann, tydlig och sett till att jag hänger med på allt. Alltid varit ett samtal/ sms bort. Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2020-04-07

Jörgen T skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Min erfarenhet var på det hela mycket positiv. Det var min första försäljning som jag genomfört. Jag sålde en bostadsrätt. Mitt bemötande av mäklaren var mycket bra. Mäklaren var tydligt och upplevdes ödmjuk under hela processen. Var mycket seriös och realistiskt i sina bedömningar.

Har sammanfattningsvis känts bra under hela processen. Läs mer
  • 2020-04-04

Anneli J skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jättenöjda med bemötande och genomförandet av vår bostadsaffär. Proffsigt och tydligt rakt igenom! Läs mer
  • 2020-04-04

Lars Göran H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har bara bra erfarenhet av samarbetet med Fastighetsbyrån. Bra bemötande med de frågor och funderingar som vi hade under sälj processen. Läs mer
  • 2020-03-28

Eva K skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig, ödmjuk. Kommunikativ bra och snabb återkoppling Läs mer
  • 2020-03-28

Ann W skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kunnig och erfaren mäklare som jag tryggt kan rekommendera. Har köpt ett objekt och sålt två objekt med hjälp av Helén. Högsta betyg i allt från bemötande till tydlighet i processen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-26

Gun N skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt min bostad och allt har fungerat problemfritt. Är supernöjd med Daniel Ljusenberg. Läs mer
  • 2020-03-25

Eva G skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde en 1:a i Eskilstuna, lägenheten såldes på en visning, visserligen under utropspris, men helt ok.

Peter var saklig och proffsig.

Affären funkade bra.

Hälsn Eva Gran Läs mer
  • 2020-03-20

Patrik L skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har köpt ett hus i Ärla utanför Eskilstuna.
    Vi har blivit bra bemötta, fått bra service och svar på många frågor.

Rättvis och neutral mäklare med bra koll på vad som gäller i olika frågor och tvister. Läs mer
  • 2020-03-18

Mona P skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Toppenbemötande, proffsigt, effektivt, snabba och klara besked.
    Köpt en ny bostadsrätt 89 kvm, sålt radhus 182 kvm. Helén är vår kontakt för båda projekten och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-03-17

Yngve P skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Perfekt arbete rakt igenom. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-03-13

Roger C skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt vårat drömställe ute på Ramsnäset.
    Peter har utfört sin del i affären på proffsigt sätt utan strul eller andra problem. Alltså väldigt bra! Läs mer
  • 2020-03-12

Rolf U skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kontaktade Peter för att sälja en hyresfastighet och jag tycker att han har motsvarat mina förväntningar och har varit lyhörd under uppdraget samt hela tiden återkopplat vad som händer. Läs mer
  • 2020-03-12

Frida L skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt lägenhet. Mycket bra bemötande. Kunnig och effektiv, levde upp till alla förväntningar och kan tänka mig att anlita igen vid framtida försäljning. Läs mer
  • 2020-03-11

Dödsboet Efter Hector Amable C skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag upplevde att har har en stor personlig lämplighet att bemöta människor på den nivå de befinner sig. Han framstod utöver detta som noggrann och kunnig. Läs mer
  • 2020-03-10

Lillemor O skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Han hade sökt extrainformation omkring det på lantmäteriet och på stadens fastighetskontor..
    Han kände väl till fastigheten eftersom han sålt den tidigare.
    På ett lugnt och trevligt sätt berättade han om objektet och delgav mig den extra information han skaffat om det.
    Han kändes vänlig, ärlig och uppriktig.

I och för sig missade han att ge information till mig och säljaren några gånger men flicka på kontoret hjälpte till på ett förtjänstfullt sätt att ge mig den info jag sökte. Läs mer

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna