Fastighetsbyrån Eskilstuna

Fastighetsbyrån Eskilstuna

Funderar du på att bosätta dig i Mälardalen? Välkommen till den stolta fristaden Eskilstuna!

Här i norra Södermanland är det nära till storstaden med sina många arbetstillfällen, men du får också närheten till den vackra svenska naturen och den trevliga känslan av en mindre stad.

Vi på Fastighetsbyrån kan den lokala bostadsmarknaden i Eskilstuna och vet var både köpare och säljare finns. Att vi samarbetar med Sparbanken Rekarne, områdets starkaste bank, gör det enkelt för dig som vill köpa att få ekonomiska råd och för dig som vill sälja ger det en väldigt bra lokal marknadsföringsplattform.

Våra mäklare är välutbildade, erfarna och engagerade och längtar efter att hjälpa dig i din nästa bostadsaffär! Välkommen!

Läs vad 1063 kunder tycker om Fastighetsbyrån Eskilstuna

• 2020-12-03

Ted R skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Rak bestämt och mycket trevlig. Läs mer
  • 2020-11-30

Mona B skrev om Robert Hammarström en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt en lägenhet.
    Robert gav ett professionellt intryck, lätt att prata med och man kände att han gav allt för att få till en smidig affär. Läs mer
  • 2020-11-27

WISSAM K skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Mycket trevlig, kunnig, hjälpsam och väldigt professionell. Helt rätt person på rätt plats! Jag rekommendera henne starkt! Läs mer
  • 2020-11-25

Eva E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt en bostadsrätt . Bemötande var trevligt och mäklaren var tydlig med informationen kring försäljningen. Allt gick så fort i mitt fall med försäljningen dock kändes det bra få mäklaren var mycket tydlig och rak med all information . Läs mer
  • 2020-11-22

ANNIKA O skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi fick ett trevligt och professionellt bemötande. Karolina höll oss hela tiden informerade om i vilken fas vi befann oss i. Eventuella frågetecken rättades ut utan krångel. Försäljningen gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-11-21

Louise H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Snabb försäljning av objektet vilket var vårt önskemål ifrån början. Enkel och lätt att kommunicera med. Läs mer
  • 2020-11-20

Marita R skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålde villa .gick bra.fick den hjälpen jag behöver Läs mer
  • 2020-11-18

Jose M skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    hon var supervänlig och fantastisk på sitt jobb Läs mer
  • 2020-11-11

Aziz H skrev om Robert Hammarström en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Mycket bra. proffsigt, tryggt och närvarande. Läs mer
  • Annelie K

2020-11-05

Annelie K skrev om Robert Hammarström en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har sålt en trerummare på norr. Blev superbra bemött, professionell och kunnig, fick stort förtroende för honom. Upplevde att vi fick hjälp med frågorna hur vi skulle tänka och vad som var bra för just oss vid försäljningen. Väldigt nöjd med Robert och skulle välja honom igen om vi behöver köpa eller sälja. Rekommenderar honom till alla som frågor vem vi haft som försäljare. Läs mer
  • 2020-11-02

Johan K skrev om Robert Hammarström en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en 3a på 72kvm, och vi blev väldigt bra bemötta av vår mäklare. Han gjorde oss delaktiga hela vägen , från förberedelser till visningen. Våra förväntningar har infriats över förväntan. Väldigt imponerad av hur mäklaren hanterade vår försäljning och gjorde oss delaktiga hela vägen. Otroligt proffsigt gjort. Läs mer
  • 2020-10-27

Rafal Marcin K skrev om Robert Hammarström en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt.
    Jag har besokt kontoret.
    Professionell inställning hela tiden. Transparens och trastfull. Läs mer
    2020-10-27 Robert H svarar Rafal Marcin K
    Tack Rafal! Det har varit ett nöje att jobba med er och er fina bostad. Tack för gott samarbete!
  • 2020-10-26

Soher B skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en bostadsrätt (radhus). Karolina var vår mäklare och hon var lyhörd, trevlig och engagerad. Hon är jätteduktig och vi fick all den hjälp vi behövde. Vi rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2020-10-20

Marija N skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt min brf. Mycket bra och kunnigt bemöttande av mäklaren. Läs mer
  • 2020-10-19

Bengt H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter har hanterat säljprocessen på ett utmärkt sätt. Hans erfarenhet har gjort att vi snabbt och enkelt har kunnat slutföra försäljningen. Läs mer
  • 2020-10-12

Margareta J skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Karolina har hjälpt mig sälja bostadsrätten till en lägenhet i centrala Eskilstuna. Hon har bemött mig på ett proffsigt, korrekt o vänligt sätt. Jag har fått snabba svar på de frågor jag haft o varit lyhörd för mina önskemål. Läs mer
  • 2020-10-12

Lilian M skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bostadsrätt 3rum o kök.
    Mycket bra bemötande.
    Förväntningar införlivas till största delen. Läs mer
  • 2020-10-11

Ulf E skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Saklig och kompetent. Sålde vårt torp i Barca öknarorp. Läs mer
  • 2020-10-08

Gene Elisabet P skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt ett hus.
    Vi blev bra och vänligt bemötta. Oklarheter uppstod efter vårt första möte beträffande vad som gällde för arvodet.
    Våra förväntningar var att vi minst skulle nå det utgångspris vi var överens om och att slutpriset skulle kunna bli högre.
    En bättre hantering av struliga budgivare hade varit önskvärd. De låga bud (1kr och 1000kr) som förekom borde styrts bort redan från början. Förslagsvis med stöd av budgivningsrutinen och ett gränsvärde för lägsta bud.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Nedanstående berör inte Karolinas arbete utan framföras till ansvarig inom Fastighetsbyrån.
    Tyvärr blev säljarens besiktning inte genomförd på ett tillfredställande sätt. Dokumentationen innehöll felaktiga och oklara slutsatser. Bl a när det gäller golvbrunn i badrum, grovkök och flytande golv konstruktion. Därav köpte köparen en egen dyr besiktning som klarade ut dessa missar genom en grundligare besiktning med mer tid. Vår säljare besiktning borde krediteras och kompenseras köparen. Säljare besiktningen ledde också till strul i samband med budgivningen. Läs mer
  • 2020-10-02

Fredrik G skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig , lättsam och seriös. Inga problem, affären gick smidigt. Läs mer
  • 2020-09-28

Patrik H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Mycket nöjd med all hjälp och expertis vid försäljning av min lägenhet. Proffsigt och trevlig bemötande! Kunde snabbt svara på de frågor jag hade, 10/10. Läs mer
  • 2020-09-23

Nebojsa V skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Professionell lyhörd driven och korrekt skulle jag säga om Peter Läs mer
  • Magnus B

2020-09-19

Magnus B skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde våran bostadsrätt och Peter Kärneus är våran mäklare och Skötte allt på ett trevligt och professionellt sätt, hade kanske önskat lite högre bud men inte ens en duktig mäklare kan rå på marknaden. Läs mer
  • Margareta B

2020-09-17

Margareta B skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt bostadsrätt!
    Blev ett trevligt och positivt bemötande med Peter.
    Att det skulle gå smidigt och bra att sälja bostadsrätten.
    Att det blev en positivt upplevelse. Läs mer
  • 2020-09-17

Ing-mari N skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt lägenhet. Som inte kom ut på nätet Peter Kärneus kontaktade mig. Så jag fick ingen beskrivning på lägenheten.
    Mycket så att komma i kontakt med, ringde inte tillbaka. Läs mer
  • 2020-09-10

Anders K skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt villa. Seriöst och sakligt bemötande. Villan såld enligt förväntan. Läs mer
  • 2020-09-02

Helena H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en bostadsrätt i centrala Eskilstuna. Bemötandet från Peter var väldigt gott genom hela processen från visning till skriva avtal och tillträdesdagen. Tiden mellan skrivet avtal och tillträdesdagen kunde det dock dröja lite innan man fick någon respons vid sökt kontakt. Men i stort sett så är jag nöjd. Läs mer
  • 2020-08-31

Christian D skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt en bostadsrätt och mäklare var trevlig. Han var tydlig och förklarade hur allt skulle gå till. Läs mer
  • 2020-08-17

Karl Gunnar E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Utmärkt arbete med försäljning av sommarstuga. Även assisterande mäklare Emma var mycket engagerad och vi fick ett mycket bra bemötande från båda mäklarna Läs mer
  • 2020-08-14

Siv K skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har köpt en enplansvilla med en härlig sluttningstomt.
    Mäklaren var otroligt artig och trevlig . Han var påläst om fastigheten samt visade stor respekt för mina åsikter.
    I samband med att bud gavs var han väldigt snabb med att kontakta säljaren och förmedlade kontakten mellan oss på ett väldigt professionellt sätt.
    Det var ett rent nöje att ha en sådan kompetent mäklare!. Läs mer
  • 2020-08-06

Katarina S skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig, hjälpsam och glad. Samt tydlig. Läs mer
  • 2020-08-05

Per S skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Super bra bemötande och hjälp under hela mitt köp av fritidshus. Högsta betyg. ☀️ Läs mer
  • Susanne Ö

2020-07-30

Susanne Ö skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Fritidshus, bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande och han var ärligt i att det var något nytt för honom att sälja fritidshus i bostadsrättsform.
    Vi förväntade oss en snabb försäljning, vilket det också blev.
    Han lyssnade in oss och satte ett pris som han ansåg var det lägsta, vilket vi tyckte var högt, men är glada idag att han stod på sig.

Snabb att komma på ett första möte och genomförde sedan uppdraget mycket bra.
    Fanns tillgänglig under hela processen, förmedlade kontakten bra med fotograf och kolega när han själv var på semester.
    Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera honom till andra som ska sälja eller även köpa bostad. Läs mer
  • 2020-07-29

Sebastian G skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpte en mini tvåa från Daniel, mitt första bostadsköp. Otroligt erfaren och trevlig mäklare som hjälpte mig igenom hela affären på ett proffsigt sätt.

Skulle rekommendera! Läs mer
  • 2020-07-25

Björn Tage W skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt ett kedjehus. Bemötandet av mäklaren var utmärkt o en stor anledning till att vi köpte huset. Läs mer
  • 2020-07-17

Caroline E skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bostadsrätt
    Tryggt och trevligt intryck.
    Kändes som han prickade rätt avseende utgångspris jämfört med de två andra mäklare vi träffade. Smidig affär innan visning vilket kändes väldigt skönt! Läs mer
  • 2020-07-10

Sabah A skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en villa,Daniel var mycket välkomnade. Han förklarade allting. Jag var mycket nöjd med honom.
    He was a gentleman. Läs mer
  • 2020-07-06

Anna F skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt ett fritidshus.
    Mycket trevligt bemötande av Peter, som alltid svarat på våra frågor och varit mycket tillgänglig. Realistisk värdering.
    Kan varmt rekommendera Peter, han har överträffat förväntningarna vi hade som förstagångssäljare på allt ifrån service till proffsighet.
    /Anna Läs mer
  • 2020-07-03

Håkan S skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt äldre villa i bra läge. Peter levde upp till våra förväntningar och fick in flera spekulanter för visning varav en gav ett bud 15 % över utgångspriset. Läs mer
  • 2020-06-29

Benoit S skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helén was responsible for a holiday house we visited early June. She provided us with many facts and answered our questions precisely and quickly so we could make the right decision.
    We ended up buying the house. The purchase process was super smooth.
    Overall a really great buyer experience! Läs mer
  • 2020-06-29

Åsa N skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Proffessionell och kunnig mäklare som dock upplevdes opersonlig och ointresserad av vårt objekt. Han verkade mest angelägen av att bara få jobbet överstökat och kändes inte som om han trivdes med att sälja den typen av enklare hus. Såfort vi småpratade så avbröt han oss och ville gå vidare till nästa steg trots att vi hade gott om tid. Kanske är han mer intresserad av att sälja mer överklasshus? Jag vet inte. Läs mer
  • 2020-06-28

Sanna D skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt ett radhus ,hon varit jätte bra med mig och hjälpte mig så mycket . 💐💐😍 Läs mer
  • 2020-06-27

Ted R skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Karolina var tydlig och saklig och gick igonam alla handlingar på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
  • 2020-06-24

Veronica E skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Professionell, trevlig och tillmötesgående när jag köpte en bostadsrätt i nyproduktion. Läs mer
  • 2020-06-20

Cecilia A skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en nybyggd lägenhet där tiden från val till inflyttning varit en tid, jag fick felaktig information innan jag bestämt mig därför lite sämre betyg. Annars var allt bra. Läs mer
  • 2020-06-18

Mats L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag köpte en nyproduktion henom Helen. Hela processen fungerade prickfritt från start till inflytt. Helen svarade direkt och alltid professionellt på alla frågor under tiden husen byggdes. Jag kände mig trygg under hela köpeprocessen. Läs mer
  • Johan Å

2020-06-17

Johan Å skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helén var mycket bra mäklare, eftersom det var min första bostad så underlättade hon proceduren med att vara förklarande och proffesionell. Trevligt och bra bemötande samt en känsla att man kunde maila och fråga om vad som helst, när som helst.
    Är mycket nöjd med Helén som mäklare! Läs mer
  • 2020-06-17

Magnus K skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Allt fungerade smidigt. Helen hjälpte även till när det uppstod ett ägarbyte. Känns positiv och gedigen som person. Läs mer
  • 2020-06-09

Anna E skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt ett radhus.
    Blev bra bemött och fick all information om fartigheten som jag önskade.
    Alla möten har varit smidiga och trevliga. Läs mer
  • 2020-06-08

Helal A skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Den var en trevlig affär. Mäklaren var trevligt och försökte hjälpa så mucket han kunde. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte