Fastighetsbyrån Eskilstuna

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna — Visa karta

Funderar du på att bosätta dig i Mälardalen? Välkommen till den stolta fristaden Eskilstuna!

Här i norra Södermanland är det nära till storstaden med sina många arbetstillfällen, men du får också närheten till den vackra svenska naturen och den trevliga känslan av en mindre stad.

Vi på Fastighetsbyrån kan den lokala bostadsmarknaden i Eskilstuna och vet var både köpare och säljare finns. Att vi samarbetar med Sparbanken Rekarne, områdets starkaste bank, gör det enkelt för dig som vill köpa att få ekonomiska råd och för dig som vill sälja ger det en väldigt bra lokal marknadsföringsplattform.

Våra mäklare är välutbildade, erfarna och engagerade och längtar efter att hjälpa dig i din nästa bostadsaffär! Välkommen!

Läs vad 751 kunder tycker om Fastighetsbyrån Eskilstuna

• 2020-03-28

Eva K skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig, ödmjuk. Kommunikativ bra och snabb återkoppling Läs mer
  • 2020-03-28

Ann W skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kunnig och erfaren mäklare som jag tryggt kan rekommendera. Har köpt ett objekt och sålt två objekt med hjälp av Helén. Högsta betyg i allt från bemötande till tydlighet i processen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-26

Gun N skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt min bostad och allt har fungerat problemfritt. Är supernöjd med Daniel Ljusenberg. Läs mer
  • 2020-03-25

Eva G skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde en 1:a i Eskilstuna, lägenheten såldes på en visning, visserligen under utropspris, men helt ok.

Peter var saklig och proffsig.

Affären funkade bra.

Hälsn Eva Gran Läs mer
  • 2020-03-20

Patrik L skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har köpt ett hus i Ärla utanför Eskilstuna.
    Vi har blivit bra bemötta, fått bra service och svar på många frågor.

Rättvis och neutral mäklare med bra koll på vad som gäller i olika frågor och tvister. Läs mer
  • 2020-03-18

Mona P skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Toppenbemötande, proffsigt, effektivt, snabba och klara besked.
    Köpt en ny bostadsrätt 89 kvm, sålt radhus 182 kvm. Helén är vår kontakt för båda projekten och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-03-17

Yngve P skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Perfekt arbete rakt igenom. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-03-13

Roger C skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt vårat drömställe ute på Ramsnäset.
    Peter har utfört sin del i affären på proffsigt sätt utan strul eller andra problem. Alltså väldigt bra! Läs mer
  • 2020-03-12

Rolf U skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kontaktade Peter för att sälja en hyresfastighet och jag tycker att han har motsvarat mina förväntningar och har varit lyhörd under uppdraget samt hela tiden återkopplat vad som händer. Läs mer
  • 2020-03-12

Frida L skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt lägenhet. Mycket bra bemötande. Kunnig och effektiv, levde upp till alla förväntningar och kan tänka mig att anlita igen vid framtida försäljning. Läs mer
  • 2020-03-11

Dödsboet Efter Hector Amable C skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag upplevde att har har en stor personlig lämplighet att bemöta människor på den nivå de befinner sig. Han framstod utöver detta som noggrann och kunnig. Läs mer
  • 2020-03-10

Lillemor O skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Han hade sökt extrainformation omkring det på lantmäteriet och på stadens fastighetskontor..
    Han kände väl till fastigheten eftersom han sålt den tidigare.
    På ett lugnt och trevligt sätt berättade han om objektet och delgav mig den extra information han skaffat om det.
    Han kändes vänlig, ärlig och uppriktig.

I och för sig missade han att ge information till mig och säljaren några gånger men flicka på kontoret hjälpte till på ett förtjänstfullt sätt att ge mig den info jag sökte. Läs mer

David E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kompetent och pålitlig. Snabb på att återkoppla. Läs mer

Marie L skrev om Magnus Örevik en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt Ribbingelund 9
    En riktigt proffsig kille med en hög klass på sitt jobb, hjälpsam från start till mål.
    Mvh. Christer o Marie Lundholm Läs mer

Kristina F skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt vår bostad. Helén har hjälpt oss på ett proffsigt sätt. Glad och positiv. Har haft tid med oss när vi hört av oss om vi undrat över något. Läs mer

Lars S skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bra bemötta av mäklaren Hade inga speciella förväntningar,det var köparen som bestämde priset Läs mer
  • 2020-03-04

Staffan H skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bra och professionellt bemötande och stöd genom hela köpprocessen. Läs mer
  • 2020-03-04

Håkan R skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt, mycket trevlig, väldigt tydlig information Läs mer
  • 2020-03-01

Christer H skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Hhhjjjkkjjjhhhhjjkkkjjjjioooojjjjjkioo Läs mer
  • Inga L

2020-02-27

Inga L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har sålt en villa med boyta 152 m2 samt biyta på c:a 60m2.

Mäklaren Helen har varit helt makalöst bra.
    Prospekt som hon har upprättat för försäljningen var helt magnifikt.

Köparen av fastigheten poängterade att det var det som fäste hans intresse av fastigheten.
    Han tittade på många andra objekt också, men kunde inte släppa
    intresset för denna fastighet.
    När det sedan blev visning blev han bestämd för att köpa den.
    Det blev budgivning på objektet och flera andra intressenter bjöd, men köparen stod på sig och vann till slut budgivningen.

Under budgivningens gång tyckte jag att priset på objektet var högt och nästan bad Helen att sälja till ett lägre pris än det slutade på.
    Hon stod på sig och tyckte att budgivningen skulle fortsätta.
    Detta resulterade i att priset ökade med många hundra tusen.

Detta visar vilken kvalitet som Helen har som mäklare.
    Duktig att driva objektet. Smidig, proffsig och charmig mot både köpare och kund.

Jag vill med stort tack till Helen rekommendera henne som mäklare.

Som sammanfattning vill jag ge Helen 20 poäng på en 10 gradig skala.

Inga Larsson Läs mer
  • Karina F

2020-02-25

Karina F skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har köpt nyproduktion genom Helen, sen har hon hjälpt oss att sälja vårt radhus. Helen är väldigt lätt att ta till sig, hon har fixat allt på ett bra sätt. Är jättenöjd med henne. Läs mer
  • 2020-02-24

Ann P skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Mycket bra bemötande, alltid tillgänglig, ödmjuk, trevlig på alla sätt. Läs mer
  • 2020-02-24

alexander o skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag köpte en bostadsrätt i Torshälla genom Daniel och fastighetsbyrån. Daniel bemötte mig på ett professionellt sätt, alltid trevlig, flexibel och värnade om båda parterna. Läs mer
  • 2020-02-20

Ann P skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig och kompetent! Sålde vår bostadsrätt på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-02-20

Luis M skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Mycket professionell och hjälpsam Läs mer
  • 2020-02-18

Per N skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har köpt nyproduktion och sålt radhus med Helén som mäklare. Helén är kunnig och proffsig och det kändes väldigt tryggt och bra i båda affärerna. Jag rekommenderar verkligen Helén och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-02-17

Harald S skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag och min fru träffade Helen angående försäljningen av radhuset på Strimlusevägen 20. Vi båda tyckte att vi blev väl bemötta och fick bra upplysningar angående bostaden. Vi hade inge förväntningar, men blev positivt överraskade och bostaden och mäklaren levde upp till över våra förväntningar. Vi gillade hur bra och välorganiserat mötet var. Läs mer
  • 2020-02-16

Meriem T skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpte villa. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-16

Christina E skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jaghar köpt en lägenhet och fick ett br bemötande av mäklaren. Mina förväntningar var att hon skulle en bra och ärlig info om lägenhet, och det tror ja att hon gjorde. Läs mer
  • 2020-02-15

Thord G skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helen var proffsig, kunnig och gjorde ett mycket bra jobb i samband med vår försäljning av lägenheten. Läs mer
  • 2020-02-07

Majvor G skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Korrekt o kunnig.
    Artigt bemötande

Helt ok

Köpt hus Läs mer
  • 2020-02-06

Emmy L skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Supertrevlig och hjälpsam i samband med köpet av lägenheten. Läs mer
  • 2020-01-29

Bengt Alf Lennart S skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har sålt ett hus, fick en professionell hjälp med försäljningen, med goda råd om pris och upplägg. Läs mer
  • 2020-01-24

Abdulhadi Ahmed M skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag köpte ett tomt och mäklaren var tydligt och punkligt. Han är en nogran person och han ordande allt på väldigt bra sätt med tomt ägaren och med min bank. Läs mer
  • 2020-01-10

Iréne M skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt Bovieran.
    Trevligt sätt Läs mer
  • 2020-01-05

Anette E skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Daniel levde upp till mina förväntningar: Han informerade mej tydligt och klart om säljprocessen, pratade precis lagom mycket. Jag gillar också hans bemötande; lugn, vänlig och trevlig utan att bli privat och inget onödigt babbel. Jag kände mej trygg med honom direkt och genom hela processen. Läs mer
  • 2020-01-05

Sami H skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kunnig, trevlig och härlig bemötande Läs mer
  • 2019-12-27

Delvan R skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helen hjälpte mig att sälja min bostadsrätt och det gjorde hon på rekord tid.
    Hon är otrolig professionell och duktig.
    Rekommenderar henne alla dagar ! Läs mer
  • 2019-12-20

Anna A skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-12-16

Karl Eric Sören R skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Enplansvilla i Alberga.
    Trevligt bemötande, regelbunden uppdatering under budgivningen. Läs mer
  • 2019-12-15

Köpt villa i Alberga. Trevligt och bra bemötande, regelbunden uppdatering av läget. Läs mer
  • 2019-12-12

Carina Margareta V skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt hus. Väldigt bra bemötande, alltid svar på frågor jag haft. Har anlitat mäklare förut men Daniel klart bäst. Läs mer
  • 2019-12-06

Christina P skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Väl bemött.Lätt att ha att göra med.Bra information hela tiden om vad som hände. Läs mer
  • 2019-11-24

Raila M skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålde en lägenhet på 2 rum och kök.
    Köpte en mindre tvåa. Allt fungerade jättebra.
    Trevligt bemötande och mycket hjälpsam.
    Kan varmt rekommendera.
    Raila Marin Läs mer
  • 2019-11-23

Lukasz K skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi hade såld lgh, vi är jätte nöjd hur vi var bemött. Allt gick perfekt! Läs mer
  • Niklas L

2019-11-18

Niklas L skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Både sålde och köpte med Peter och är väldigt nöjda med bemötandet och förfarandet överlag. Peter var väldigt flexibel, lätt att få tag på och bidrog till två smidiga affärer. Läs mer
  • 2019-10-31

Kinga K skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde lgh, mäklaren var jätte trevlig och hjälpsamt, vi är jätte nöjda. Läs mer
    2019-10-31 Fastighetsbyrån Eskilstuna svarar Kinga K
    Hej Kinga! Tack för ditt fina betyg. Vad roligt att höra att du är nöjd!
  • 2019-10-25

Eivor W skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har sålt ett gammalt hus och köpt en bostadsrättslägenhet. Mäklaren Daniel Ljusenberg har varit mycket trevlig och hjälpsam i båda affärerna. Han har tålamod och verkar alltid vara på gott humör! Läs mer
  • 2019-10-24

Sandra Margareta E C skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig vid första möte sen oseriös och respektlös Läs mer
  • 2019-10-24

Sara C skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter har hjälpt oss när vi sålde våran lägenhet tidigare, samt även värdering av vårat hus 2ggr. Mycket trevlig, snabb på att svara och hjälpa! Rekommenderas starkt! Läs mer

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna