Fastighetsbyrån Eskilstuna

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna — Visa karta

Funderar du på att bosätta dig i Mälardalen? Välkommen till den stolta fristaden Eskilstuna!

Här i norra Södermanland är det nära till storstaden med sina många arbetstillfällen, men du får också närheten till den vackra svenska naturen och den trevliga känslan av en mindre stad.

Vi på Fastighetsbyrån kan den lokala bostadsmarknaden i Eskilstuna och vet var både köpare och säljare finns. Att vi samarbetar med Sparbanken Rekarne, områdets starkaste bank, gör det enkelt för dig som vill köpa att få ekonomiska råd och för dig som vill sälja ger det en väldigt bra lokal marknadsföringsplattform.

Våra mäklare är välutbildade, erfarna och engagerade och längtar efter att hjälpa dig i din nästa bostadsaffär! Välkommen!

Läs vad 802 kunder tycker om Fastighetsbyrån Eskilstuna

• 2020-01-10

Iréne M skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt Bovieran.
    Trevligt sätt Läs mer
  • 2020-01-06

Freddy F skrev om Rania Jeafer en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Rania's hantering av försäljningen av min lägenhet sköttes på ett mycket professionell vis
    nöjd med denna service!
    Rekomenderas! Läs mer
  • 2020-01-05

Anette E skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Daniel levde upp till mina förväntningar: Han informerade mej tydligt och klart om säljprocessen, pratade precis lagom mycket. Jag gillar också hans bemötande; lugn, vänlig och trevlig utan att bli privat och inget onödigt babbel. Jag kände mej trygg med honom direkt och genom hela processen. Läs mer
  • 2020-01-05

Sami H skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Kunnig, trevlig och härlig bemötande Läs mer
  • 2019-12-27

Delvan R skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helen hjälpte mig att sälja min bostadsrätt och det gjorde hon på rekord tid.
    Hon är otrolig professionell och duktig.
    Rekommenderar henne alla dagar ! Läs mer
  • 2019-12-20

Anna A skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har köpt en bostadsrätt. Trevligt bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-12-16

Karl Eric Sören R skrev om Karolina Forsström Nieminen en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Enplansvilla i Alberga.
    Trevligt bemötande, regelbunden uppdatering under budgivningen. Läs mer
  • 2019-12-15

Sebastian S skrev om Rania Jeafer en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Rania är väldigt trevlig och hjälpsam. Hon kollade upp alla frågor jag hade och köpet kändes väldigt tryggt och bra. Precis det jag hoppas på från en mäklare! Läs mer
  • 2019-12-15

Köpt villa i Alberga. Trevligt och bra bemötande, regelbunden uppdatering av läget. Läs mer
  • 2019-12-12

Carina Margareta V skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt hus. Väldigt bra bemötande, alltid svar på frågor jag haft. Har anlitat mäklare förut men Daniel klart bäst. Läs mer
  • 2019-12-06

Christina P skrev om Rania Jeafer en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Väl bemött.Lätt att ha att göra med.Bra information hela tiden om vad som hände. Läs mer
  • 2019-11-25

Ida L skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde vårt hus med hjälp utav Jenny ! En toppenmäklare som inte gav upp i första taget. Mycket bra service. Läs mer
  • 2019-11-24

Raila M skrev om Rania Jeafer en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålde en lägenhet på 2 rum och kök.
    Köpte en mindre tvåa. Allt fungerade jättebra.
    Trevligt bemötande och mycket hjälpsam.
    Kan varmt rekommendera.
    Raila Marin Läs mer
  • 2019-11-23

Lukasz K skrev om Rania Jeafer en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi hade såld lgh, vi är jätte nöjd hur vi var bemött. Allt gick perfekt! Läs mer
  • Helge A

2019-11-22

Helge A skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag har sålt en villa och köpt en lägenhet.
    Jenny är en helt underbar mäklare. Jag har både köpt och sålt bostäder under 50 år och kommit i kontakt med väldigt många mäklare så jag kan jämföra. Hon är utan jämförelse den mest kompetenta mäklare utan tvivel.
    Exempel på hur hon har hanterat olika situationer:

1.Försäljning av villan. Fick väldigt många påpekanden av besiktningsmannen, bland annat hade marken sjunkit under en del av garaget. Jag blev orolig men Jenny lugnade mig, det är ju bara garage och det går att fylla upp marken. Hon gick i genom protokollet för de som kom på visningen, inga bekymmer.

2. Larm från Länsstyrelsen och kommunen att villan stod på mark där det förut hade varit blomsterodlingar. Det fanns risk för att marken var förorenad, och att husägaren kunde bli ersättningsskyldig för sanering av marken. Länsstyrelsen krävde att hon skulle informera alla intressenter om läget. Jenny tog kontakt med kommunen och skaffade sig nödvändig information för att kunna klara informationen till de som kom på visningen.

3. Försäljningen av villan. Vi gick ut med 2 750 000 kr. Med anledning av punkt 1 och 2 räknade jag med att det skulle komma bud på 2 200 000 - 2 400 000. Jenny sålde villan för 2 700 000 fantastiskt. Det är säljarkompetens. Jag är imponerad

När det gäller lägenheten så presenterade hon på ett trevligt sätt fördelarna med lägenheten. Dessutom hade hon tagit dit en styrelseledamot från föreningen som berättade om föreningen, visade tvättstuga, förråd, bibliotek, plats för bildäck etc
    Jag har tittat på ca 10 st lägenheter under den här tiden, men ingen av hennes "kollegor" kunde mätas sig med hennes presentation. Hon var superbra

Sammanfattning:
    Jenny är mycket glad mäklare under hela resan
    Hon är mycket kompetent i sin roll
    Hon sätter sig in i nya frågor som dyker upp och hittar lösningar
    Hon ger trygghet, förklarar olika frågor
    Hon levererar Läs mer
  • Niklas L

2019-11-18

Niklas L skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Både sålde och köpte med Peter och är väldigt nöjda med bemötandet och förfarandet överlag. Peter var väldigt flexibel, lätt att få tag på och bidrog till två smidiga affärer. Läs mer
  • 2019-10-31

Lars P skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt vårt hus Monokeln 17 Eskilstuna
    Vi har fått proffsig hjälp genom hela processen på ett klart och tydligt sätt.
    Vi har fått ett trevligt bemötande av Jenny hela tiden
    Vi är mycket nöjda !

Lars o Marie Pettersson Läs mer
  • 2019-10-31

Kinga K skrev om Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi sålde lgh, mäklaren var jätte trevlig och hjälpsamt, vi är jätte nöjda. Läs mer
    2019-10-31 Fastighetsbyrån Eskilstuna svarar Kinga K
    Hej Kinga! Tack för ditt fina betyg. Vad roligt att höra att du är nöjd!
  • 2019-10-25

Eivor W skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Har sålt ett gammalt hus och köpt en bostadsrättslägenhet. Mäklaren Daniel Ljusenberg har varit mycket trevlig och hjälpsam i båda affärerna. Han har tålamod och verkar alltid vara på gott humör! Läs mer
  • 2019-10-24

Sandra Margareta E C skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevlig vid första möte sen oseriös och respektlös Läs mer
  • 2019-10-24

Sara C skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter har hjälpt oss när vi sålde våran lägenhet tidigare, samt även värdering av vårat hus 2ggr. Mycket trevlig, snabb på att svara och hjälpa! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-09

Anne-Charlotte L skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Fritidshus, Närsjö. Proffsigt och positivt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-06

Päivi E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en villa.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Vår förväntning var att hitta en köpare som vi tror kan förvalta vår villa på bästa sätt och som erbjöd ett pris som vi kunde acceptera.
    Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-10-04

Andreas N skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en villa, Jenny är väldigt proffsig och kunnig så affären gick fort och smidigt.
    Vi kan varmt rekommendera Jenny och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-10-02

Pia N skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en villa och blev bemötta av Jenny utmärkt, hon var supertrevlig från början till slutet. Tack Läs mer
  • 2019-09-30

Kerstin E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter hjälpte mig att sälja mitt fritidshus, jag tycker att han lyssnade på mina önskemål. Jag har absolut ingenting att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-28

Warda K skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Bostadsrätt. Bra bemötande. Lätt tillgänglig. Läs mer
  • 2019-09-25

Christina Margareta W skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Påläst och verkar kunna sitt jobb. Trevlig. Dock svår att få kontakt med vid något tillfälle. Läs mer
  • 2019-09-22

Verna G skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt lägenhet 3 rum o kök. Proffsigt glatt o trevligt. Kunnigt o bra med goda råd. Levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2019-09-22

Nils A skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Daniel har supporterar under hela processen för min flytt ned till västkusten kopplat till försäljningen av min lägenhet. Alltid varit ett positiv bemötande och han har gjort det lilla extra. Daniel mött de förväntningar vi haft på denna försäljning.

Rekommenderar Daniel för kommande mäklaruppdrag Läs mer
  • 2019-09-18

Daniel A skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevligt bemötande, snabb & smidig affär, rekommenderas vid köp/försäljning av bostad Läs mer
  • 2019-09-16

Inga F skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag skulle sälja en tomt med en sommarstuga som jag haft i MÅNGA år. Jag hade varit i kontakt med två mäklare men inte kommit till skott. Jag gick då in på Fastighetsbyråns kontor i Eskilstuna och hade turen att träffa Jenny. Jag tyckte om hennes person och beslutade anlita henne. Tomten var lättsåld och allt gick mycket fort och smidigt. Läs mer
  • 2019-09-14

Maria G skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en lägenhet på 3 rok på tomtebogatan
    Jag fick ett trevligt bemötande, glad och positiv mäklare.
    Hon levde upp till de förväntningar jag har på mäklare, glad och trevlig. Läs mer
  • 2019-09-11

Lisa M skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt en 3 och köpt en 5:a utav samma mäklare, men utmärkt återkoppling och till de pris vi ville ha och med en snabb affär. Läs mer
  • 2019-09-09

Johan N skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Snabb, trevlig, påläst och seriös Läs mer
  • 2019-09-06

Anna P skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Underbar och professionell mäklare som verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Anna-Carin Z

2019-09-04

Anna-Carin Z skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Trevligt bemötande, bra kontakt. Affären gick smidigt.
    Första gången vi gjort husaffär via mäklare. Läs mer
  • 2019-09-04

Emmy B skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Helén hjälpte mig att sälja min bostadsrätt i centrala Eskilstuna. Hon är en duktig mäklare, tillmötesgående, snabb med återkoppling och ser till allas intressen. Läs mer
  • 2019-08-30

Michaela L skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt ett hus.

Sakligt och kunnigt. Professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-30

Bo E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter har hjälp till att sälja mina svärföräldrar bostadsrätt. Han har skött uppdraget mycket bra.
    Jag, Kjell Andersson, har framtidsfullmakt för att sköta mina svärföräldrar ekonomi.
    Peter har helt motsvarat mina förväntningar Läs mer
  • 2019-08-28

Emelie S skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Jag sålde min bostadsrätt, en 1:a. Peter var mycket flexibel, kom med goda råd och var förtroendeingivande. Jag är mycket nöjd med hur förberedelser och försäljning gick. Läs mer
  • 2019-08-27

Anders K skrev om Helén Eriksson en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt en villa. Effektivt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-27

Lars B skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en Bostadsrätt Daniel har genom hela affären varit trevlig och hjälpsam, det han inte hade svar på direkt tog han reda på utan någon lång väntan. Läs mer
  • 2019-08-26

Longfen X skrev om Jenny Dywling en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Vi har sålt en bostadsrätt. Mäklaren bemötte oss med en positiv attityd. Hon var både hjälpsam och skicklig. Sammanfattningsvis är jag nöjd med min upplevelse. Läs mer
  • 2019-08-25

Ingegärd H skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Han var trevlig och kunnig
    Han motsvarade mina förväntningar glad och positiv och med glimten i ögat Läs mer
  • 2019-08-23

Anna-Lena C skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Sålt mitt radhus i en bostadsrätt i Eskilstuna.
    Påläst, lugn o en trygghet för mig som kund.
    Hade höga förväntningar då jag anlitat honom tidigare. För mig ett självklart val och som mina förväntningar infriades.
    Snabb o smidig affär! Läs mer
  • 2019-08-22

Sofia F skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Ett trevligt och professionellt bemötande.

Vi tycker att vi fått den service som man kan förvänta sig som köpare av en mäklare, Peter har varit tillgänglig och tillmötesgående men kanske utan det lilla extra som hade gett högsta betyg. Läs mer
  • 2019-08-21

Anne-Charlotte E skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Läste av mig rätt och gjorde det han skulle:-) Läs mer
  • 2019-08-20

Anders B skrev om Peter Kärneus en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Peter är en erfaren och kunnig mäklare som levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-12

Wei T skrev om Daniel Ljusenberg en del av Fastighetsbyrån Eskilstuna
    Köpt en bostadsrätt. Fått löpande information under hela processen. Jag är nöjd. Läs mer

Kungsgatan 4, 632 20 Eskilstuna