Fastighetsbyrån Sala

Fastighetsbyrån Sala

I den vackra silverstaden Sala hittar du oss på Fastighetsbyrån på Fredsgatan 22 mitt i centrum. Vi har koll på området, kunskap om branschen och ett nära samarbete med banker som ger dig allt du behöver för en lyckad affär.

Vi arbetar alltid aktivt med att erbjuda den bästa mäklartjänsten här i Sala. Vi anpassar oss efter dina behov och har ett stort kontaktanät. Vare sig du är ute efter lägenheter, villor eller fritidshus kan vi hjälpa till.

Varmt välkommen till oss - vi guidar dig genom hela bostadsaffären!

Läs vad 385 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sala 2

• Ängshöjden
    2021-05-07
    Köpt hus, allt har gått väldigt smidigt, svarat på alla frågor om stort och smått, bra kontakt och information, har alltid hört av sig den tid vi bestämt. Trevlig!
    2021-05-05
    sportvägen 10 möklinta

bra bemött alla förväntningar infriade
    2021-05-05
    Sålt hus, Blev riktigt väl mött, Hur trevlig och snäll som helst.
    Han låg mycket högre än förväntat, Grym på så sitt jobb helt enkelt!
    Stort tack för det, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    2021-05-04
    Jag har köpt ett kedjehus där Henrik Johansson varit mäklare och hjälp oss genom hela processen. Han har väldigt hjälpsam där han gett oss tydlig information kring allt inom köpet. Han har varit trevlig på alla olika plan och det har även varit lätt att nå honom för frågor med mera.

Jag förväntade mig det jag fick uppleva då jag har hört mycket positivt om Henrik därför är jag mycket nöjd med att ha haft honom som mäklare.
    Tack så mycket för det fina omdömet Abdulkhallaqh! Hoppas att allt går bra med renoveringen och att ni kommer att trivas! Henrik Johansson
  • köpte sitt hus med hjälp av Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Heby - Vansjö
    2021-05-04
    Vi köpte vårt fritidshus genom Camilla, en bra mäklare som var väldigt lätt att få tag på och som gav bra information på de frågor vi hade.
    2021-05-04
    Jag har sålt ett hus i befintligt skick. Från visningen till att huset var sålt och papper med nya ägarna var påskrivna tog det endast 1 vecka.
    Väldigt fina bilder i och på huset togs av Ingela och även en väldigt bra beskrivning av huset och dess läge gjorde att huset snabbt blev sålt till ett bättre pris en vi trott.
  • sålde sitt hus med hjälp av Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Västerfärnebo
    2021-04-30
    Jättebra och duktig på alla sätt och vis, UTOM hennes värdering av vårt sommarhus utanför Västerfärnebo; 1 350 000 - 1 500 000!
    Jag fick välja mellan två provisionsalternativ:
    1) 5% av försäljningssumman, dock lägst 42 000.
    2) 60 000 + 10% av försäljningssumman över 1 400 000.
    Jag HOPPADES på upp till 1 500 000 och valde alt. 2...
    Slutpriset 2 575 000 blev 91% högre än utgångspriset 1 350 000, som HON hade rekommenderat ("lockpris"?)!
    Denna försäljning blev en snabb, enkel och MYCKET lönsam affär; naturligtvis för oss, men också för Camilla och Fastighetsbyrån; 177 500 (6,9%) i stället för 128 750 i provision!
    Jag undrar faktiskt om hon medvetet värderade huset väl/för lågt, eller bara TOTALT missbedömde marknaden för sommarhus!?
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ingela Nordgren en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-04-04
    Köpt en bostad tills med min man i Bovieran i Sala. Vi upplevde visningen av bostaden tills med Ingela Nordgren mycket positivt. Hon lät oss uppleva bostaden själva. Hon bara fanns där och pracka ej på oss information som vi ej bett om. Svarade kunnigt och var påläst.
    Vi upplevde henne som mkt professionell i sitt yrke.
  • köpte sitt hus med hjälp av Ingela Nordgren en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-04-04
    Ingela är en saklig och kunnig mäklare som på ett mycket bra och trevligt sätt representerar både säljare och köpare. Skulle utan att tveka anlita Ingela igen.
    2021-03-25
    Vi sålde en villa i Sala och tog hjälp av Henrik som vi dels hört mycket gott om, men dels också träffat på husvisningar och fått ett bra intryck.
    Vi fick ett jättebra bemötande, proffsigt och vi kände oss omhändertagna. Vi hade ganska mycket olika tankar innan vi bestämde oss för att sälja, men vi litade på Henrik.
    Våra förväntningar på den mäklare vi valde var väl egentligen att huset skulle bli sålt mer eller mindre, och det blev det ju 😄 vi ville känna att det var lättare för oss. Dels har vi sålt lägenheter privat och dels genom en mäklarfirma där man fick ordna allt själv med visningar och dylikt, så nu ville vi verkligen att det skulle bli lättare för oss. Det blev det såklart, och vi var väl informerade genom hela processen. Vi är jättenöjda!
    Jättetack för omdömet, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
  • Oscar L
    sålde sitt hus med hjälp av Henrik Johansson en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-03-24
    Henrik sålde våran fastighet på Åshagsgatan 12 och vi har varit nöjda ända från första kontakt tills att papperna var påskrivna, kan verkligen rekommendera Henrik.
    Stort tack för rekommendationen Oscar! Henrik Johansson
  • sålde sitt hus med hjälp av Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-03-18
    Sålt ett hus.
    Camilla gjorde gjorde jobbet och var lätt att komma överens om.
    Tack! Det var kul att få samarbeta med Olle :-) Camilla Berg
    • Fläckebo
    2021-03-15
    Sålt en villa , mycket bra mäklare som hade svar på alla frågor o informerade oss hela vägen . Vi är väldigt nöjda med Ingelas kompetens och rekommenderar henne till andra som går i sälj tankar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Johansson en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Kungsängen
    2021-03-14
    lgh 1102 på Sveagatan 3D.
    allt gick mycket smidigt!
    Tack Lukas, roligt att ni är nöjda! Hoppas ni trivs med huslivet! Henrik Johansson
    2021-03-14
    Riktigt duktig på det han gör. Informativ och trygghetsgivande i hela resan med att sälja våran lägenhet.
    Tack så mycket Beata, stort lycka till mer ert nya hus! Henrik Johansson
  • Monica H
    sålde sitt hus med hjälp av Ingela Nordgren en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Nordsjö
    2021-03-11
    Sålt fritidshus i Nordsjö Heby.
    Ingela Nordgren har varit trevlig, kompetent och väldigt lyhörd. Snabba återkopplingar när jag sökt henne oavsett anledning.
    Uppfyllde alla förväntningar med råge.
    Väldigt duktig mäklare med stor kännedom om området!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ingela Nordgren en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Kungsängen
    2021-03-11
    Har enbart positiva intryck av Ingela Nordgren i samband med försäljning av mitt radhus.
    2021-03-05
    Jag har sålt ett fritidshus.
    Ett bra bemötande av mäklaren.
    Lite dålig information inför visningen.
    Men i övrigt fungerade allt bra
    2021-03-05
    Har sålt ett fritidshus.
    Ett bra bemötande av mäklaren.
    Lite dåligt med information om och inför visningen.
    Men på det stora hela bra.
    2021-02-27
    Jag tycker Henrik Johansson på Fastighetsbyrån i Sala har gjort ett alldeles utmärkt arbete med att sälja vårt hus!. Han har lyssnat på våra viljor samt tagit stor hänsyn till hur vi har velat utforma försäljningen och verkligen gjort ett utmärkt jobb! Henriks bemötande har även det varit alldeles utmärkt och jag kan starkt rekommendera Henrik till alla som går i tankar att sälja sin bostad!
    Stort tack Mattias, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    2021-02-27
    Henrik hjälpte oss sälja vårt hus i februari 2021. Valet av mäklare kändes självklart, och Henrik har genom hela processen varit väldigt professionell, behjälplig och trygg. Vi kan tveklöst rekommendera honom!
    Tack för rekommendationen Pauline, hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende! Henrik Johansson
  • Marcus N
    sålde sitt hus med hjälp av Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Varmsätra
    2021-02-26
    Vi skulle sälja vårat hus och tog kontakt med mäklaren. Vi fick direkt bra bemötande och information.
    Sedan fick vi bud privat som sedan mäklaren väldigt bra hjälpte oss med i och nu under försäljningen som bara har överlämning av nycklar kvar.

Har en mycket bra bild av vår mäklare som på mycket bra sätt hjälpt oss.
    Tack Marcus, för de vänliga orden! Vi ses i april :-) Camilla Berg
    2021-02-19
    Har sålt mitt hus och använt mig av Henrik som mäklare.
    Väldigt seriös och intresserad när han var ut och kollade på huset första gången. Ställde mycket frågor och jag kände mig trygg med att han skulle göra ett bra jobb.
    Henrik kom fram till ett pris vi kände oss nöjda med och som han trodde var realistiskt. Slutade med att vi fick lite mer än det förväntade.
    En trygg professionell mäklare som hela tiden höll en bra kontakt med oss som säljare. Rekommenderas varmt.
    Stort tack Andreas och lycka till med nya huset! Henrik Johansson
    • Kumla Kyrkby
    2021-02-18
    Noggrann trevlig saklig och tydlig
    Tack så mycket, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    • Kumla Kyrkby
    2021-02-18
    Henrik hjälpte oss sälja villan. Allt gick väldigt smidigt, bra och snabb kontakt, trevligt och professionellt bemötande, kändes väldigt seriöst. Vi kommer varmt rekommendera Henrik om någon vi känner behöver en bra mäklare!
    Tack så mycket för det fina omdömet Pirjo! Henrik Johansson
    2021-02-17
    Vi har fått hjälp att sälja vårat hus, Henrik är en ödmjuk, trygg och trevlig person vilket passade oss väldigt bra. Av en mäklare förväntade vi oss att den ska vara lätt att få tag på om det är något, ärlig i sina svar för vad som är bäst för att försäljningen ska fungera och inte vad som är enklast bekvämast. Henrik levde upp till alla våra förväntningar svarar alltid när man mejlar/ringer och gett oss det råd och stöd vi efterfrågat.

Kan varmt rekommendera Henrik till andra en toppen mäklare på alla sätt.
    Tack Johanna. roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    • Varmsätra
    2021-02-08
    Henrik på Fastighetsbyrån i Sala har överträffat våra förväntningar då han hjälpt oss vid försäljningen av vårt hus. Han är mycket trevlig, tydlig och noggrann samt är snabb vid återkoppling. Han uppträder proffesionellt och med stort lugn i alla situationer. Detta är faktorer som uppskattas mycket då det är en stor affär att sälja sitt hus. Vi kan varmt rekommendera Henrik!
    Tack så mycket Viktoria, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    2021-02-08
    Trevlig och bra service! Nöjd med allt!
  • Prayao P
    skrev om Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-02-05
    Hon är duktig och trevlig med människor.
    Bra jobbat
    Tack Prayao! Hoppas att du ska trivas i din nya lägenhet :-) Camilla Berg
  • skrev om Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-02-04
    Kände att vi fick en mycket bra kontakt redan vid det första mötet i samband med försäljningen.
    Är mycket nöjd med Camilla. Hon är en varm och trevlig person som stöttade och hjälpte mig med försäljningen av huset.
    Mina förväntningar om att få huset sålt var låga men Camilla fick mig att inse att huset skulle komma att bli sålt. Vilket det också blev.
    Med vänlig hälsning,
    Vivianne
    Tack för de fina orden och för alla kaffe-stunder vi haft. Det har varit ett sant nöje att hjälpa till med försäljningen! Camilla Berg
  • skrev om Henrik Johansson en del av Fastighetsbyrån Sala
    2021-02-01
    Henrik var utmärkt i bemötande och korrekthet. Kändes proffsigt.
    Tack så mycket, lycka till med era projekt! Henrik Johansson
    2021-01-29
    Köpte ett hus, allt har fungerat väldigt bra och Henrik har känts professionell.
    Tack så mycket, hoppas ni kommer att trivas i huset! Henrik Johansson
    2021-01-25
    Hus
    Mkt professionell.
    Håller vad han lovar o allt sånt.
    Tack Jussi, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    2021-01-20
    Vid husförsäljningen så blev vi väldigt trygt och säkert omhändertagna och lotsade igenom den av Henrik på Fastighetsbyrån i sala. En mycket lugn och trevlig människa.
    Tack så mycket Andreas, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    2021-01-18
    Vi sålde vårt hus o hade god hjälp utav Henrik Johansson på Fastighetsbyrån. Han är en lugn o bra person o är väldigt tillmötesgående.
    Vi är väldigt nöjda med honom! Vi kan varmt rekommendera han till andra.
    2021-01-02
    Väldigt bra bemötande o få hjälp, info. och svar. Vådligt bra service med att skicka hem avtalet vid sjukdom. Väldigt nöjd kund.
    2020-12-31
    Ingela hjälpte mig att göra en snabb affär med säljaren. har haft kontakt med henne tidigare när jag kollat på lägenhet och tillslut blev det en etta på storgatan 8B i heby! Jag är otroligt nöjd och tacksam till all hjälp från Ingela. Vi drabbades av många problem pga rådande pandemi men vi löste det på bästa möjliga sätt ändå med hjälp av fullmakter, brevsändelser mm. Ingela var också otroligt flexibel och lätt att få tag i , med både sms, email och telefon. Ingela verkade stabil, uppriktig, kortfattat och var väldigt lätt att diskutera och lösa problem med som uppstod :)
  • Christer H
    köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Johansson en del av Fastighetsbyrån Sala
    2020-12-26
    Driven, empatisk och effektiv.
    Lätt att ha att göra med.
    2020-12-14
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Bemötandet av mäklare uppfattades av mig väldigt stressad och därav stundvis otrevlig. Vid budgivning fick jag höra flertal gånger att jag skulle snabba på i mitt beslut.
    Kände mig frustrerad med tanke på att det är ett stort beslut att köpa lägenhet och en stor summa pengar.
    Innan sista bud ville jag prata med banken bland annat.
    Jag kommer inte anlita mäklaren vid framtida försäljning eller köp. Jag kommer inte rekommendera mäklaren till någon annan.
    Mvh Carin
  • skrev om Camilla Berg en del av Fastighetsbyrån Sala
    2020-12-11
    Köpte en stuga i Heby och är väldigt nöjd!
    Camilla var väldigt tillmötesgående och hjälpsam under hela processen - vilket var oerhört skönt, då det var första gången vi köpte bostad.
    Tack Carolina för dina vänliga ord! Hoppas att du och Freddy ska trivas och välkomna till Heby kommun! Camilla Berg
    2020-12-08
    Jag har köpt ett hus i Västerbykil. Har varit på många visningar som Henrik har hållit i, det senaste året. Henrik är mycket trevlig och vänlig och jag upplever honom som kompetent och engagerad utan att vara "för mycket".
    Jag har kunnat fråga om allt vilket är väldigt viktigt då jag inte har köpt hus helt själv förut. Det känns tryggt.
    Ann Erlandson
    Tack så mycket Ann, roligt att du är nöjd! Hoppas du kommer att trivas! Henrik Johansson
    2020-12-07
    Han är trevlig. Kunnig. Ett professionellt bemötande. Mycket duktig och svarar på alla frågor jag hade och tog reda på det han inte visste.
    Han levde upp mer än väl till mina förväntningar. Det var för att han var mäklare som det här huset är mitt.
    Sammanfattnings vis så är han så mycket bättre än andra mäklare jag träffat under min jakt efter mitt hus 😊
    Jättetack för det fina omdömet! Hoppas du kommer att trivas bra i nya huset! Henrik Johansson
    • Turbo
    2020-12-06
    Lugn, tydlig, saklig och förtroendeingivande.
    Lyssnade på våra önskningar och gav oss goda råd på hur vi skulle tänka.
    Stort tack för det, roligt att ni är nöjda! Henrik Johansson
    2020-12-04
    Jag sålde min lägenhet i Heby på mellanvägen 7B
    Blev alltid professionellt bemött av Henrik och han svarade snabbt på alla mina frågor. En toppen mäklare!

Anton Bohlin
    Tack så mycket, roligt att du är nöjd! Henrik Johansson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emelie Videll en del av Fastighetsbyrån Sala
    • Västerfärnebo
    2020-12-04
    Vi har köpt en lägenhet i ett radhus och har sålt vår villa.Emelie
    har skött det hela på ett mycket bra sätt,vi är mycket nöjda med
    hennes agerande.Vi hade inga speciella förväntningar och när Emelie tipsade oss om lägenheten slog vi till och allt har löst sig
    mycket bra.Hon har alltid varit tillgänglig antingen via telefon eller
    personligen. Håkan o Rigmor
    Jag vill tacka för det fina omdömet och tycker att det har varit roligt att kunna vara till hjälp! Emelie Videll
    • Hedåker - Västerbykil - Rosshyttan
    2020-12-01
    Har haft ett väldigt bra stöd av Ingela under försäljningen av min bostad.
    En bra och öppen dialog där vi haft respekt för varandra.
    • Skuggan
    2020-11-28
    Ingela hjälpte oss att sälja vår villa.
    Hon gav oss bra råd inför försäljningen, vad som skulle fixas etc.
    Hon gjorde generellt ett mycket bra jobb och vi är väldigt nöjda.
    2020-11-27
    Henrik sålde våran bostad ute i Heby, vi är väldigt nöjda med hans arbetssätt. Han var framåt och seriös, otroligt trevligt bemötande. Man skrattade med honom och köparen av lägenheten vilket är bevis att han både gjort oss glada som sålt och köparen som fått köpa.
    Stort tack för det omdömet Rasmus, hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten! Henrik Johansson
    2020-11-25
    Hej
    Har sålt mitt fritidshus (förhoppningsvis)

Har fått ett mycket fint bemötande och ett mycket stort engagemang.
    Henrik har hela tiden varit lättillgänglig och själv hållit en kontinuerlig kontakt och uppdaterat om vad som skett och pågått.

Några förväntningar hade jag inte, men om så vore äro de till fullo uppfyllda.

Sammanfattningsvis hänvisas till ovan sagda eller med andra ord:
    Betyget blir stort A.
    Sten Grundin.
    Jättetack för det omdömet Sten, och tack för en trevlig affär så här långt! Henrik Johansson
    2020-11-25
    Trygg, lugn och professionell bemötande och handläggning när jag och min sambo köpte fritidshus.
    Han har hög lyhördhet och noga att allt skulle vara korrekt.
    Tack så mycket Annika, stort lycka till med renoveringen! Henrik Johansson