Alla kategorier Mäklare Stockholms län Upplands Väsby Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Upplands Väsby

Fastighetsbyrån Upplands Väsby

Björkvallatorget 5, 194 77 Upplands väsby — Visa karta

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Upplands Väsby och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Upplands Väsby!

Vi är verksamma i hela kommunen och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är fyra mäklare i Upplands Väsby kommun. Du hittar oss på Björkvallatorg 5-7, 19477 Upplands Väsby. Kom gärna förbi vårt trevliga kontor!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 675 kunder tycker om Fastighetsbyrån Upplands Väsby

• Sven Olov J
    Sven Olov J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Smidig,tillgänglig,duktigoch engagerad.
    Kommer att anlit honom igen. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har sålt mitt hus och köpt en lägenhet
    Jag har alltid blivit bemött på bästa tänkbara sätt
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar och mer därtill
    Det har varit en intensiv period, men jag har fått all hjälp jag behövt
    Helt nöjd Läs mer
  • Dragan P
    Dragan P skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Fick ett mycket professionellt och trevligt bemötande och är helt nöjd med mitt köp. Läs mer
  • Johan Love Johannes M
    Johan Love Johannes M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpte en villa Lars sålde. Han gav ett proffsigt intryck under visningen, han var mycket kunnig och insatt om objektet. Processen var tydlig, kändes lugnt och tryggt. Det gjorde att vi också anlitade Lars att sälja vår lägenhet, säljandet gick precis lika bra som köpandet. Läs mer
  • Bo V
    Bo V skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    jag och min man är helt igenom positiva till hur försäljningen genomfördes Läs mer
  • Drakhshan S
    Drakhshan S skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har köpt bostadsrätt. Jag fick jätte bra bemötande av mäklare Orhan Aydin. Jag fick all information om bostaden han förklarade på en bra sätt och det var lätt att förstår jag var jätte nöjd. Jag tycker att han jätte duktig. Läs mer
  • David C
    David C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Var intresserad av ett hus som Lars Steneryd var mäklare för. Huset hade inte sålts i ca 3 månader. Ringde och gav ett bud och ville verkligen köpa det men han var väldigt otrevlig. Han återkom senare och påstod att säljarna inte ville sälja till det priset. Men jag blev misstänksam och ringde till säljarna och det visade sig att han inte hade framfört mitt bud till säljarna. Trotts att säljarna godtog mitt bud så gjorde han allt han kunde för att vi inte skulle köpa detta hus, utan anledning. Sedan sålde han huset BILLIGARE till någon annan. Jag skulle ALDRIG anlita honom att sälja min bostad eller köpa en bostad via honom. Läs mer
    2018-04-25 Representant för Fastighetsbyrån svarar David C
    Hej "David C",

Tack för att du hör av dig och ger din bild av den upplevelse som du varit med om. Vid närmare efterforskning kring vilken bostadsaffär du måste mena kan jag bara komma fram till att det måste röra sig om en villa vi sålde häromdagen i Runby.

För det första använder du aliaset "David C", vilket är ett namn som aldrig figurerat i denna bostadsaffär. Trovärdigheten hos ditt omdöme måste vi därför bedöma som relativt låg - dessutom har jag ingen möjlighet att försöka lösa problemet eller förklara min syn på den uppkomna situationen.

Om du är den personen som jag misstänker att du är, är merparten av det du skrivit helt inkorrekt. Det så kallade bud du framförde bestod av ett email med ämnet "Angående --- (bostadens adress)" och texten "4 milj kr? Med Vänlig Hälsning ----". Inget fullständigt namn eller telefonnummer. Det jag svarade till dig då var att jag fann det mycket oseriöst att framföra ett bud 1 950 000 kr under vårt fasta pris, när du varken deltagit på visning av bostaden och framför ett bud på det viset som du gör. Jag välkomnade dig även att återkomma till mig för att föra en vidare dialog.

Dagen efter ringde du upp mig under förmiddagen och ville prata. Under vårt samtal uppgav du att du var beredd att betala 4 500 000 kr men att du inte ville besöka visning om du inte visste att du fick köpa bostaden. Jag frågade om du var beredd att köpa bostaden utan att besöka visning, vilket du inte var beredd att göra. Dessutom nämnde jag för dig att säljaren tidigare berättat för mig att bud under 5 000 000 kr inte är intressanta, men att jag absolut skulle höra med säljarna för att ge dig ett definitivt besked. Notera att det under hela processen fanns öppna visningar som du kunde deltagit på.

Samma kväll ringde du och berättade att du ringt själv till säljarna och att de godtagit ditt bud (vilket var helt inkorrekt). I själva verket upplevde de dig som djupt oseriös. När jag ringt och förklarat situationen för säljarna bekräftade de även att de inte ville sälja för ett pris under 5 000 000 kr. Jag ringde tillbaka till dig och förklarade detta och välkomnade dig att komma och titta på visning kommande helg och presentera ett bud på minst 5 000 000 kr.

Kommande helg dök du inte upp på visning, däremot deltog en annan spekulant som framförde ett bud på 5 000 000 kr med goda förutsättningar som passade för säljarna. När jag registrerat budet på 5 000 000 kr, ringde du upp mig. I telefonsamtal sa du att du var beredd att betala 5 100 000 kr, men bara under förutsättningen att det inte skulle bli någon budgivning - du sade att du inte ville köpa bostaden om den andra fick chansen att lägga ett högre bud. Efter detta ringde jag till säljarna och förklarade situationen. Jag gav säljarna två alternativ: 1. Sälja till spekulanten på 5 000 000 kr. 2. Tacka nej till 5 000 000 kr, boka visning för dig på huset (som du inte har sett i verkligheten) och sälja huset för 5 100 000 kr utan att ge de spekulanterna på 5 000 000 kr en chans.

Jag informerade dig via sms att säljarna valt alternativ 1 i måndags den 23/4, och jag nämnde också att om något skulle förändras så hör jag av mig. Nu är bostaden såld, och jag tycker det är olyckligt att du är missnöjd med mitt agerande - jag kan dock inte se hur jag kunde agerat annorlunda. I slutändan är det alltid säljaren som väljer till vem och till vilket pris han/hon vill sälja till.

Med vänliga hälsningar

lars.steneryd@fastighetsbyran.se
    Björkvallatorget 5, 194 76 Upplands Väsby
  • Vanessa T
    Vanessa T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi visste inte hur det skulle gå till när vi skulle köpa en bostad för första gången. När vi väl såg annonsen ute på hemnet.se tänkte vi bara wow fin lägenhet vi går och kollar. Väl där inne träffade vi Lars.
    Lars är en mycket kompetent och trevlig mäklare.
    Han är också lyhörd och väldigt kunnig inom sitt område. Han förmedlade tydligt och var väldigt påläst gällande lägenheten och området omkring. Samt att vi fick bra information hur det fungerar i bostadsmarknaden. Vi är jätte glada att just han var mäklaren i vår första bostad vi köpt!!
    Ett stort tack för att du har bemött oss på ett fint sätt och vi kommer garanterat rekommendera dig till våra vänner och familjemedlemmar. Läs mer
  • Nina R
    Nina R skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Orhan gjorde ett bra jobb att sälja in sig till oss som säljare, men dessvärre levde han inte riktigt upp till förväntningarna han byggt.han var dålig på att kommunicera under processen och vi upplevde honom som lite lat.
    Orhan är bra med människor men det märktes att han inte jobbat i uppförsbacke förut, vilket dagens bostadsmarknad är. Läs mer
  • Olov O
    Olov O skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Allt har gått väldigt smidigt och enkelt. Vänligt bemötande och vi har fått hjälp med allt vi önskat. Läs mer
  • Tom A
    Tom A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag uppfattar Lars Steneryd som seriös, kunnig och påläst.
    Han har ett vänligt och trevligt sätt och är effektiv som gör att man snabbt känner förtroende för honom.
    Vi ( min fru Anita och jag ) är mycket nöjda med all hjälp vi fått av Lars Steneryd vid vår försäljning av lägenheten. Läs mer
  • Hans Gustav H
    Hans Gustav H skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lyhörd och proffsig! Kämpar ända in i kaklet, även när marknaden är tuff. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Gick igenom och förklarade projektet på ett proffsigt sätt.
    Kände förtroende för honom då jag som kund var lite nervös med tanke på att det är så stort för mig.
    Jak kommer att rekommendera honom till mina bekanta.
    Margareta Ericsson Läs mer
  • Patrick Q
    Patrick Q skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är väldigt nöjda och fick ett professionellt bemötande, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra bemötande. Jag kunde dock ha önskat mig kontakt per telefon istället för via SMS vid vissa tillfällen. Annars bra och engagerad insats.
    Mvh, Anders Läs mer
  • Patrik Agapitos Emanuel M
    Patrik Agapitos Emanuel M skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket proffsigt bemötande. Sålde vårt hus på några dagar innan visning. Snabbt och smidigt precis som han lovade. Läs mer
  • Louise H
    Louise H skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Tummen upp! Superbra bemötande och jag är jättenöjd med Orhan som mäklare! Läs mer
  • Anita A
    Anita A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi blev mycket väl bemötta av Lars och han hjälpte oss på ett professionellt och trevligt sätt både med köp av ny lägenhet och med försäljning av nuvarande lägenhet. Läs mer
  • Linus Ö
    Linus Ö skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag köpte min bostadsrätt via Lars. När jag sen skulle sälja och flytta vidare var valet självklart att anlita honom.
    Han är en väldigt kunnig mäklare och lätt att samarbeta med.
    Kände mig trygg genom hela affären och Lars hade stenkoll hela tiden. Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Snabbt på bollen och försökte ge en personlig lösning som fungerade för oss! Läs mer
  • Hiwt T
    Hiwt T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är jätte travligt person Läs mer
  • Alexander J
    Alexander J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag var mycket nöjd med Lars. Han skötte försäljningen och kommunikationen utmärkt Läs mer
  • Christer B
    Christer B skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är mycket nöjda med det jobb han har lagt ner.Bra bemötande och bra påläst. Rekommenderar honom till våra bekanta. Läs mer
  • Siv J
    Siv J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars Steneryd har varit vår mäklare under försäljningen av lägenhet i Upplands Väsby. Lars har varit väldigt hjälpsam och har haft god kännedom om försäljningsläget i Upplands Väsby. Lars har varit snabb att kommunisera med oss och ge oss goda råd, han har även visat stort intresse och skicklighet och på ett professionellt sätt har han skötte hela processen. Vi kan ge honom högsta betyg och verkligen rekommendera honom på det varmaste. Läs mer
  • Collin O
    Collin O skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Väl bemött och angelägen att hjälpa till i alla avseende utan att pressa. Följer upp handlingar. Läs mer
  • John Å
    John Å skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra bemötande. Väldigt trevlig och bra person.
    Rekommenderar starkt Läs mer
    2018-02-02 Mikael T svarar John Å
    Härligt John! Kul att träffa dig om än kort! Hoppas att du ska trivas i nya lägenheten! Hjärtligt välkommen framöver! Med vänlig hälsning Mikael
  • Birgitta Ö
    Birgitta Ö skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket bra bemötande av Linus och Orhan. Läs mer
  • Evan G
    Evan G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Han är jättetrevligt och hjälpsamt Läs mer
  • Anita K
    Anita K skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Hej jag tycker Orhan är en kunnig och trevlig mäklare,Hälsningar Anita. Läs mer
  • Anthon B
    Anthon B skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra bemötande, väldigt hjälpsam med allt som rörde försäljning och lägenheten. toppen Läs mer
    2018-02-02 Mikael T svarar Anthon B
    Härligt Anthon, kul att träffa dig och få hjälpa dig sälja lägenheten! Ha det så bra där borta på bästkusten! Vi hörs igen! Med vänlig hälsning, Mikael
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Det har varit ett bra och personligt bemötande. Han har varit tillgänglig och tillmötesgående. Det mesta har känts smidigt och enkelt. Läs mer
    2018-02-02 Mikael T svarar Jessica B
    Härligt Jessica, det låter bra! Tack för idag! Kul att träffa er! Lycka till med renoveringen! Hjärtligt välkomna åter! Med vänlig hälsning Mikael
  • Sune K
    Sune K skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Hej! Vi tycker att orhan är bra som mäklare,och trevlig. Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är proffsig, tillmötesgående och trevlig. Läs mer
  • Leif Bertil N
    Leif Bertil N skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars äger de egenskaper som är viktig för en kund

* Ger bra information om mäklarens roll inför ett affärsupplägg
    * Positivitet, vi ska göra det bästa för att uppnå planerat mål
    * engagemang
    * god lyssnare
    * att kunna delge med sin erfarenhet reala läget inför ett försäljningsupplägg som vägledning för mig som kund att ta ställning Läs mer
  • Lucy Q
    Lucy Q skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kristina is a good broker. She known what we want and gave us many good suggestions. Also helped us made a wise decision. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bara positivt, har anlitat Lars tidigare Läs mer
  • Marie K
    Marie K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars har ett bra kundbemötande och jobbar för att få affärer i hamn. Nu hoppas vi på ett bra avslut på vår egen försäljning. Läs mer
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är en tillgänglig, trevlig och kunnig mäklare som inger stort förtroende. Läs mer
  • Natascha S
    Natascha S skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kunniga, angagerade och positiva. Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mäklaren hade mycket goda kunskaper om området och marknaden.
    Trevlig och effektiv. Läs mer
  • Lars Y
    Lars Y skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Proffsigt och korrekt. Mycket nöjd hela vägen från visning till kontraktsskrivning! Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker att Lars Steneryd har gjort ett strålande jobb , finns ingenting att klaga på. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi har både köpt och sålt via Orhan - som är professionell, lyhörd, kommunikativ, kunnig, påläst och effektiv. Vi kan och vill varmt rekommendera Orhan Aydin Läs mer
  • Kerstin Marianne J
    Kerstin Marianne J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag upplever Lars Steneryd som en kunnig och trevlig mäklare Läs mer
  • Golnaz S
    Golnaz S skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kunnig och påläst om objektet han sålde.
    Vi fick bra bemötande och bra service. Vi kan absolut tänka oss anlita honom vid ev försäljning. Läs mer
  • Jeannette W
    Jeannette W skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är kunnig, vänlig, serviceinriktad och intresseradad av att jag som kund känner mig trygg. Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra bemötande. Det gick alltid bra att få kontakt med mäklaren vilket är viktigt då man som ovan säljare/köpare har många frågor. Läs mer
  • Mona-lisa Å
    Mona-lisa Å skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker att jag blev väl mottagen av Lars Steneryd när jag kom till förhandsvisningen av den lägenhet som jag sedermera efter livligt budande lyckades få. Jag fick svar på de frågor jag hade. Jag hade sedan livlig telefonkontakt med Lars Steneryd som outtröttlgt höll mig underättad om "läget". Om jag an någon anledning skall sälja min lägenhet kommer jag inte att tveka att höra av mig till Lars Steneryd och be om hjälp. Jag kommer också att rekommendera honom om jag hör någon som går i sälj- eller köptankar. Vänliga hälsningar Mona Läs mer
  • Behrooz D
    Behrooz D skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    han är perfekt och duktig och bra möttande Läs mer
  • Nima M
    Nima M skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålde min lägenhet på samma dag som den gick ut på annons, dessutom till ett drömpris. Ni hittar inget bättre val i väsbys områden. Otroligt proffesionell! Läs mer

Björkvallatorget 5, 194 77 Upplands väsby