Alla kategorier Mäklare Stockholms län Upplands Väsby Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Upplands Väsby

Fastighetsbyrån Upplands Väsby

Björkvallatorget 5, 194 76 Upplands väsby — Visa karta

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Upplands Väsby och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Upplands Väsby!

Vi är verksamma i hela kommunen och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är fyra mäklare i Upplands Väsby kommun. Du hittar oss på Björkvallatorg 5-7, 19477 Upplands Väsby. Kom gärna förbi vårt trevliga kontor!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 705 kunder tycker om Fastighetsbyrån Upplands Väsby

• Mustazar I skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    I bought an apartment in Upplands väsby. Lars Steneryd, who was my broker, is very nice person and very professional. Everything went well and fast.I am 100% satisfied.

I recommend Fastighetsbyrån Upplands Väsby real estate agency, whether you intend to sell or buy. Läs mer
  • Torsten A
    Torsten A skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi sålde en villa och Harun jobbade hårt trots att marknaden var sisådär och hittade en köpare. Läs mer
  • Henrik F skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Personlig och professionell mäklare som kan området väldigt bra.
    Bra råd och tips om hur vi borde göra och Linus ordnade en snabb affär. Läs mer
  • Daisy W skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kristina Guven
    Sålde min lägenhet snabbt enkelt och utan bekymmer Läs mer
  • Veira H skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpt villa i upplands väsby.
    Bra kontakt med mäklare! Läs mer
  • Lena J skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi har sålt ett radhus.
    Bra bemötande, kunnig och ansvarsfull.
    Bra återkoppling som vi uppskattar.
    Våra förväntningar blev uppfyllda och vi är mycket nöjda Läs mer
  • Adam B skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Har sålt en 3:a i Upplands Väsby via Harun på fastighetsbyrån. Harun var från dag 1 väldigt målmedveten och hjälpsam med allt som rörde försäljningen. Vi är nöjda då vi nådde vår värdering vid försäljningen samt att Harun hjälpte oss få till en liten försenad inflytt. Läs mer
  • Charlie L skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpt en lägenhet. Han hade ett väldigt bra bemöttande och var alltid glad och positiv. vart lite struligt med oss men han ringde alltid upp och hjälpte oss på vägen om det var nåt som saknades eller behövdes fixas. Jag känner mig nöjd Läs mer
  • Abed A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Flexibel
    Lätt att komma i kontakt med
    Trevlig Läs mer
  • Roger Z skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Hej!
    Vi har sålt ett Brf radhus.
    Vi är jättenöjda med Fastighetsbyrån och Linus Söderberg.
    Han är trevlig och kunnig. Vi tycker också att han gav oss rätt förhoppningar om både pris och tidplan.
    Vi rekommenderar gärna andra att kontakta honom. Läs mer
  • Mikael O skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra och jordnära beteende och bemötande. Läs mer
  • Samer B skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    duktig, uppmärksam, strukturerad. bra säljare. trevlig,
    Linus såg till att köpet gick smidigt till. Läs mer
  • Agneta P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi köpte hus via Lars i våras. Rak och tydlig kommunikation genom hela processen precis vad vi önskat, en affär utan krångel. Vi upplevde Lars som en lyhörd, lättsam, kompetent mäklare som besitter kunskap om bostadsmarknaden i Upplands Väsby kommun. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Agneta P
    Hej Agneta!

Tack för din rekommendation. Jag delar helt din mening om hur en bostadsaffär ska gå till, och det var ett nöje att ha med er att göra i denna bostadsaffär.

• Siv Ingrid Ä skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    sålt parhus vi blev bra bemötta.Våra förväntningar var att få det pris vi hade begärt Lars jobbade bra på det. Allt gick bra och fort. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Siv Ingrid Ä
    Hej Siv!

Vad roligt att ni är så nöjda med mitt arbete. Lycka till nu i er nya bostad och hör av er om det är något mer jag kan hjälpa er med.

• Maud W skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi valde Harun som mäklare då han redan vid första mötet var extremt förtroendegivande, självsäker och målmedveten. Han hjälpte oss med att sälja vår bostad men också att hitta rätt bostad som han lovade. Vi är idag mycket nöjda med både försäljningen av vår bostad men även vår nya bostad som passar oss perfekt utefter våra behov. Han har hjälpt oss igenom hela processen och allt funkade utmärkt! Rekommenderar Harun till alla då han vet vad han håller på med! Läs mer
  • Mats K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är trevlig och kunnig, bra hantering vid kontraktskrivandet man kände då lugn att allt var under kontroll. Det som inte var bra var försäljningspriset och på oredan vid visningarna sedan delgav han spekulanter info om att vi hade tidspress vilket gjorde att de sänkte budet! Marknaden var lite svag i våras men vårt hus drabbades prismässigt väldigt mycket jämfört med andra hus. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Mats K
    Hej Mats, jag tackar för din positiva feedback och vill bara bemöta din negativa feedback med några motargument.

För det första delar jag inte din mening att ert "hus drabbades prismässigt väldigt mycket jämfört med andra hus". Ert hus såldes för det 4:e högsta priset i hela Upplands Väsby hittills under 2018. Det andra högsta priset i Bollstanäs under samma period. Flera husförsäljningar i Bollstanäs gick igenom precis samma prispress som ni gjorde under den perioden vi sålde. Lyckligtvis köper man och säljer i samma marknad, så det är sannolikt att ni även gjorde en mer fördelaktig bostadsaffär med det ni köpte än vad ni hade gjort i en uppåtgående marknad.

Angående oredan på visningen kan jag inte annat än beklaga - att det sker skadegörelse på visning är mycket ovanligt och något jag aldrig fått erfara innan eller efter er visning.

Angående att jag har delgett spekulanter att ni hade tidspress är inte korrekt, snarare tvärtom. Jag har delgett spekulanterna att ni är i en situation där ni "inte är i behov av att sälja" utan att ni kunde vänta till efter sommaren med att sälja för att få "rätt pris". Något som vi även diskuterade i samband med att vi avslutade och skrev kontrakt (om vi skulle sälja eller vänta).

Det stämmer dock att det fanns en köpare som i ett tidigt skede la ett bud, började vela om de verkligen ville köpa huset, sänkte sitt bud och till slut hoppade av. Det hade ingenting att göra med vad jag sagt eller inte sagt.

Hoppas att ni trivs bra i er nya bostad och välkommen tillbaka om ni behöver min hjälp igen!

• Eduardo T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är en jätte trevlig och underbar kille, duktig och hjälpsam, tusen Tack Lars för din hjälp att köpa vår fin trea. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Eduardo T
    Hej Eduardo!

Tack så mycket för er fina rekommendation. Hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad!

• Maud W skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jätteduktig!
    Informationsrik!
    Professionell!
    Begåvad!
    Renommerar honom till alla.
    Lyhörd!
    Ödmjuk!
    Stort hjärta! Läs mer
  • Marie N skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag köpte en lägenhet på Central vägen 18 i Upplands Väsby. Kristina var en toppen mäklare från början till slut. Mycket nöjd! Rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • Sandra R skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpte en 3a i smedby, bemöte mig väldigt trevligt , hade sten koll på området och fastigheten om han inte visste nånting då fixade han det strax dagen efter. Läs mer
  • Roland F skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra fungerande samarbete jag är mycket nöjd Läs mer
  • Fredrik M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Det här är en helt magisk mäklare. Tålmodig, affärsmässiga och strukturerad. Önskar alla hade möjlighet att använda Lars. Läs mer
    2018-10-05 Lars S svarar Fredrik M
    Hej Fredrik

Tack för din underbara rekommendation. Fantastiska kunder att ha att göra med.

• Gabriella B skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålde ett bostadsrättsradhus med hjälp av Linus. Linus är professionell, tillgänglig och oerhört kunnig. Läs mer
  • Lina A skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålde en 2:a när alla andra skulle också skulle sälja. Samarbetade med sina kollegor så att köpare som tittat på andra objekt även kom till mina visningar. Trodde aldrig den skulle bli såld- men delgivits fort till slut! Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bostadsrätt i Upplands Väsby. 4 rok. 102 kvm.
    Kristina fungerade utmärkt - duktig på löpande återkoppling.
    Priset vi fick var nog bra - men lägre än vi förväntade. Men det hade mer med marknaden att göra än med Kristina.
    Totalt sett är vi mycket nöjda. Läs mer
  • Ananya W
    Ananya W skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kristina har sålt vår lägenhet, var lyhörd under hela uppdraget, svarade fort på frågor då dom dök upp. Rekommenderar hennes tjänster. Läs mer
  • Are M skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålt bostad med hjälp av Kristina. Hon är lugn, proffsig, tydlig, lätt att nå. Affären gick snabbt och smärtfritt. Jag kan verkligen rekommendera Kristina. Läs mer
  • Julia R skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Med hjälp av Kristina lyckades jag få min lägenhet såld. Otroligt bra bemötande och brinnande engagemang från första mötet.
    Jag rekommenderar Kristina otroligt mycket! Läs mer
  • Hans Ture M skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Högsta betyg för försäljning av bostadsrätt och en mycket duktig mäklare. Läs mer
  • Emma H skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Super bra rekommenderar verkligen!! Läs mer
  • Sven Olov J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Smidig,tillgänglig,duktigoch engagerad.
    Kommer att anlit honom igen. Läs mer
  • Margareta E skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har sålt mitt hus och köpt en lägenhet
    Jag har alltid blivit bemött på bästa tänkbara sätt
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar och mer därtill
    Det har varit en intensiv period, men jag har fått all hjälp jag behövt
    Helt nöjd Läs mer
  • Dragan P skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Fick ett mycket professionellt och trevligt bemötande och är helt nöjd med mitt köp. Läs mer
  • Johan Love Johannes M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpte en villa Lars sålde. Han gav ett proffsigt intryck under visningen, han var mycket kunnig och insatt om objektet. Processen var tydlig, kändes lugnt och tryggt. Det gjorde att vi också anlitade Lars att sälja vår lägenhet, säljandet gick precis lika bra som köpandet. Läs mer
  • Bo V skrev om Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    jag och min man är helt igenom positiva till hur försäljningen genomfördes Läs mer
  • Drakhshan S skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har köpt bostadsrätt. Jag fick jätte bra bemötande av mäklare Orhan Aydin. Jag fick all information om bostaden han förklarade på en bra sätt och det var lätt att förstår jag var jätte nöjd. Jag tycker att han jätte duktig. Läs mer
  • David C

2018-04-24

Omdömet har granskats och är verifierat

David C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Var intresserad av ett hus som Lars Steneryd var mäklare för. Huset hade inte sålts i ca 3 månader. Ringde och gav ett bud och ville verkligen köpa det men han var väldigt otrevlig. Han återkom senare och påstod att säljarna inte ville sälja till det priset. Men jag blev misstänksam och ringde till säljarna och det visade sig att han inte hade framfört mitt bud till säljarna. Trotts att säljarna godtog mitt bud så gjorde han allt han kunde för att vi inte skulle köpa detta hus, utan anledning. Sedan sålde han huset BILLIGARE till någon annan. Jag skulle ALDRIG anlita honom att sälja min bostad eller köpa en bostad via honom. Läs mer
    2018-04-25 Representant för Fastighetsbyrån svarar David C
    Hej "David C",

Tack för att du hör av dig och ger din bild av den upplevelse som du varit med om. Vid närmare efterforskning kring vilken bostadsaffär du måste mena kan jag bara komma fram till att det måste röra sig om en villa vi sålde häromdagen i Runby.

För det första använder du aliaset "David C", vilket är ett namn som aldrig figurerat i denna bostadsaffär. Trovärdigheten hos ditt omdöme måste vi därför bedöma som relativt låg - dessutom har jag ingen möjlighet att försöka lösa problemet eller förklara min syn på den uppkomna situationen.

Om du är den personen som jag misstänker att du är, är merparten av det du skrivit helt inkorrekt. Det så kallade bud du framförde bestod av ett email med ämnet "Angående --- (bostadens adress)" och texten "4 milj kr? Med Vänlig Hälsning ----". Inget fullständigt namn eller telefonnummer. Det jag svarade till dig då var att jag fann det mycket oseriöst att framföra ett bud 1 950 000 kr under vårt fasta pris, när du varken deltagit på visning av bostaden och framför ett bud på det viset som du gör. Jag välkomnade dig även att återkomma till mig för att föra en vidare dialog.

Dagen efter ringde du upp mig under förmiddagen och ville prata. Under vårt samtal uppgav du att du var beredd att betala 4 500 000 kr men att du inte ville besöka visning om du inte visste att du fick köpa bostaden. Jag frågade om du var beredd att köpa bostaden utan att besöka visning, vilket du inte var beredd att göra. Dessutom nämnde jag för dig att säljaren tidigare berättat för mig att bud under 5 000 000 kr inte är intressanta, men att jag absolut skulle höra med säljarna för att ge dig ett definitivt besked. Notera att det under hela processen fanns öppna visningar som du kunde deltagit på.

Samma kväll ringde du och berättade att du ringt själv till säljarna och att de godtagit ditt bud (vilket var helt inkorrekt). I själva verket upplevde de dig som djupt oseriös. När jag ringt och förklarat situationen för säljarna bekräftade de även att de inte ville sälja för ett pris under 5 000 000 kr. Jag ringde tillbaka till dig och förklarade detta och välkomnade dig att komma och titta på visning kommande helg och presentera ett bud på minst 5 000 000 kr.

Kommande helg dök du inte upp på visning, däremot deltog en annan spekulant som framförde ett bud på 5 000 000 kr med goda förutsättningar som passade för säljarna. När jag registrerat budet på 5 000 000 kr, ringde du upp mig. I telefonsamtal sa du att du var beredd att betala 5 100 000 kr, men bara under förutsättningen att det inte skulle bli någon budgivning - du sade att du inte ville köpa bostaden om den andra fick chansen att lägga ett högre bud. Efter detta ringde jag till säljarna och förklarade situationen. Jag gav säljarna två alternativ: 1. Sälja till spekulanten på 5 000 000 kr. 2. Tacka nej till 5 000 000 kr, boka visning för dig på huset (som du inte har sett i verkligheten) och sälja huset för 5 100 000 kr utan att ge de spekulanterna på 5 000 000 kr en chans.

Jag informerade dig via sms att säljarna valt alternativ 1 i måndags den 23/4, och jag nämnde också att om något skulle förändras så hör jag av mig. Nu är bostaden såld, och jag tycker det är olyckligt att du är missnöjd med mitt agerande - jag kan dock inte se hur jag kunde agerat annorlunda. I slutändan är det alltid säljaren som väljer till vem och till vilket pris han/hon vill sälja till.

• Vanessa T
    Vanessa T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi visste inte hur det skulle gå till när vi skulle köpa en bostad för första gången. När vi väl såg annonsen ute på hemnet.se tänkte vi bara wow fin lägenhet vi går och kollar. Väl där inne träffade vi Lars.
    Lars är en mycket kompetent och trevlig mäklare.
    Han är också lyhörd och väldigt kunnig inom sitt område. Han förmedlade tydligt och var väldigt påläst gällande lägenheten och området omkring. Samt att vi fick bra information hur det fungerar i bostadsmarknaden. Vi är jätte glada att just han var mäklaren i vår första bostad vi köpt!!
    Ett stort tack för att du har bemött oss på ett fint sätt och vi kommer garanterat rekommendera dig till våra vänner och familjemedlemmar. Läs mer
  • Nina R skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Orhan gjorde ett bra jobb att sälja in sig till oss som säljare, men dessvärre levde han inte riktigt upp till förväntningarna han byggt.han var dålig på att kommunicera under processen och vi upplevde honom som lite lat.
    Orhan är bra med människor men det märktes att han inte jobbat i uppförsbacke förut, vilket dagens bostadsmarknad är. Läs mer
  • Olov O skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Allt har gått väldigt smidigt och enkelt. Vänligt bemötande och vi har fått hjälp med allt vi önskat. Läs mer
  • Tom A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag uppfattar Lars Steneryd som seriös, kunnig och påläst.
    Han har ett vänligt och trevligt sätt och är effektiv som gör att man snabbt känner förtroende för honom.
    Vi ( min fru Anita och jag ) är mycket nöjda med all hjälp vi fått av Lars Steneryd vid vår försäljning av lägenheten. Läs mer
  • Hans Gustav H skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lyhörd och proffsig! Kämpar ända in i kaklet, även när marknaden är tuff. Läs mer
  • Margareta E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Gick igenom och förklarade projektet på ett proffsigt sätt.
    Kände förtroende för honom då jag som kund var lite nervös med tanke på att det är så stort för mig.
    Jak kommer att rekommendera honom till mina bekanta.
    Margareta Ericsson Läs mer
  • Patrick Q skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är väldigt nöjda och fick ett professionellt bemötande, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anders K skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra bemötande. Jag kunde dock ha önskat mig kontakt per telefon istället för via SMS vid vissa tillfällen. Annars bra och engagerad insats.
    Mvh, Anders Läs mer
  • Patrik Agapitos Emanuel M skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket proffsigt bemötande. Sålde vårt hus på några dagar innan visning. Snabbt och smidigt precis som han lovade. Läs mer
  • Louise H skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Tummen upp! Superbra bemötande och jag är jättenöjd med Orhan som mäklare! Läs mer
  • Anita A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi blev mycket väl bemötta av Lars och han hjälpte oss på ett professionellt och trevligt sätt både med köp av ny lägenhet och med försäljning av nuvarande lägenhet. Läs mer
  • Linus Ö skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag köpte min bostadsrätt via Lars. När jag sen skulle sälja och flytta vidare var valet självklart att anlita honom.
    Han är en väldigt kunnig mäklare och lätt att samarbeta med.
    Kände mig trygg genom hela affären och Lars hade stenkoll hela tiden. Läs mer
  • Emma K skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Snabbt på bollen och försökte ge en personlig lösning som fungerade för oss! Läs mer

Björkvallatorget 5, 194 76 Upplands väsby