Fastighetsbyrån Upplands Väsby

Drabantgatan 9, 194 49 Upplands väsby — Visa karta

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Upplands Väsby och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Upplands Väsby!

Vi är verksamma i hela kommunen och har genom åren hjälpt många hitta sina nya drömboenden samtidigt som vi varit med och sålt den tidigare bostaden. Arbetsglädje och kundengagemang är två ord som utmärker våra fastighetsmäklare och var och en är också ödmjuka inför dina önskemål, vi vill att du ska känna dig bekväm i processen.

Vi är fyra mäklare i Upplands Väsby kommun. Du hittar oss på Björkvallatorg 5-7, 19477 Upplands Väsby. Kom gärna förbi vårt trevliga kontor!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 579 kunder tycker om Fastighetsbyrån Upplands Väsby

• 2019-12-05

MUHAMMAD ZEESHAN H skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag skulle köpa ett hus genom honom i upplands väsby och allting var klart inför kontrakt skrivning tid. en timme innan kontrakt skrivning tid när jag var redan på väg på hans kontor ringde han mig och sa att ni behöver inte komma på kontraktsskrivning för han hade fått ett högre bud.
    Visst jag förstår att det är i Mäklarens intresse att få så höga bud så möjligt men det måste vara nån gräns hur långt innan en dag innan man förstår men när man är redan på väg avbryta det det är löjligt.
    Jag tycket det är orättvist oetisk och fel att hantera kunder såhär.
    Jag vill varna alla köpare att inte köpa bostad som han säljer. Läs mer
    2019-12-05 Harun E svarar MUHAMMAD ZEESHAN H
    Hej Zeeshan, till att börja med vill jag tacka för din feedback och förstår verkligen din frustration.
    Verkligen jätte tråkigt att du denna gång inte fick köpa bostaden.
    Jag måste enligt min tjänst som fastighetsmäklare följa god fastighetsmäklarsed vilket innebär att jag måste framföra alla bud jag får till säljaren. Säljaren tar sedan ställning till vem de vill sälja till. Det stämmer att vi bokade kontrakt men eftersom att jag fick en höjning som jag framförde till säljarna enligt vad min tjänst kräver valde de att fortsätta budgivningen.
    Kan jag hjälpa er med något i framtiden är ni alltid välkomna att höra av er till mig, för jag är väldigt mån om att ha nöjda köpare och säljare. Det kan du även se i mina övriga Recos.
    2019-12-05 MUHAMMAD ZEESHAN H svarar Harun E
    Hej Harun,
    Du förstår inte min frustration det handlar inte om jag fick inte köpa bostaden, det handlar om att en timme innan kontrakt skrivning när vi var på väg du väljande avbryta affären när jag hade skickad signerade fullmakt till dig och du skickade officiellt inbjudan att skriva kontrakt.. Jag förstår att för dig det handlar om provision ju mer över utgångspris du säljer mer procentsats av pengar du får. Det handlar om etiken att göra affär självklar säljare vill alltid ha mer pengar men som du gjorde är fel på alla nivåer. du kanske är bra mäklare för säljare men för köpare du är värst. Tack för ingenting.
    2019-12-05 Harun E svarar MUHAMMAD ZEESHAN H
    Hej Zeeshan,
    Återigen jätte tråkigt att du inte fick köpa bostaden men jag utför mitt jobb enligt god fastighetsmäklarsed.
    Vid vidare diskussion är du varmt välkommen att kontakta mig på 0709-880720 eller Harun.erdal@fastighetsbyran.se.
    2019-12-05 MUHAMMAD ZEESHAN H svarar Harun E
    Det kan du tycka men det stämmer absolute inte. Mäklarens jobb är att vara mellanparti mellan säljare och köpare och du har fullständigt misslyckades att göra det på grund av din girighet. Grattis att du fick de extra 5 - 10,000 sek hoppas att du kan få nytt av de.
    och Nej tack jag vill inte göra nån diskussion med dig privat.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-12-02

Linda L skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är mycket nöjda med Kristina. Det går snabbt och enkelt att kommunicera, och jag kände att vi genast hamnade på en bra nivå. Om vi behöver flytta igen kan vi absolut tänka oss att återkomma. Läs mer
    Kristina G gillar detta
  • Johnas H

2019-11-30

Johnas H skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Harun har hjälpt oss med försäljningen av vår bostadsrätt. Harun är en mycket bra mäklare, han är ärlig, ödmjuk och finns alltid till hands när vi har frågor mm.
    Vi rekommenderar honom alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2019-11-28

MOUSSA E skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Gick på en visning. Fick ett utmärkt bemötande och han var väldigt förtroendegivande och gav mig svar på alla frågor som jag tog med mig. Jag kommer sälja mitt hus till vår 2020 och då är valet med mäklare självklart Harun Erdal. Läs mer
  • 2019-11-19

Fern M skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi tyckte att Harun gjorde ett jätte bra jobb. Han hade godkommunikation och var hjälpsam. Läs mer
    Harun E gillar detta
  • Sam J

2019-11-16

Sam J skrev om Marcus Berglund en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Marcus gjorde ett strålande jobb med att sälja min lägenhet. Det var en trevlig upplevelse, med fint bemötande och god kommunikation. Med hans engagemang och fantastiska driv blev försäljningen en rolig resa med resultat över förväntan. Läs mer
    Orhan A, Marcus B gillar detta
  • 2019-11-11

Anahit A skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker han är tillmötesgående ! Jag köpte bostadsrätt! Mina förväntningar var att lägenheten kommer vara samma sikt som i visningen men det var många håll! Allmänt är jag nöjd ! Läs mer
  • 2019-11-07

Chitra C skrev om Marcus Berglund en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bought an apartment, treatment was good.
    Although we feel we bought in a lil higher price.
    Marcus could have told us that what is the worth of apartment.
    Overall experience was good. Läs mer
    Marcus B, Orhan A gillar detta
  • 2019-11-03

Lars G skrev om Marcus Berglund en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lugn saklig diskret, kan sitt jobb o har en extraväxel att lägga i vid ev spurt, sålde min bostadsrätt i Väsby Läs mer
    Orhan A, Marcus B gillar detta
  • Jung Han P

2019-10-31

Jung Han P skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har haft kontakt med Kristina som en potentiell köpare och har tyvärr inte fått något bra intryck av henne.

På visningen var hon extremt trevliga mot vissa spekulanter, hon ville t.ex orda fram bolån, var villig att lösa alla deras problem, och var väldigt serviceminded. Som sagt endast mot vissa spekulanter och det kändes tydligt att hon gjorde skillnad på folk och folk.

Hon saknade allmän hyfs som märktes tydligt i telefon och sms-kontakt som vi hade. Jag var artig och trevlig mot henne med hälsningar men hon skrev inga hälsningar, kort och kalla toner i sina meddelande och samtal, det gav inget trevligt intryck av henne som mäklare.

Det var lite knepigt för mig med tillträdesdatum men jag tillmötesgick säljarens önskan och jag gav erbjudandet som köparen var redo att sälja för, mer än högsta budet. Ekonomin var klar och jag behövde bara ringa min bank och få lån enligt lånelöftet.

Hon behövde inte orda fram mitt bolån eller egentligen göra nånting speciellt. Det enda hon behövde göra som mäklare var att framföra mitt erbjudande på ett bra sätt till säljaren.
    Men säljaren tyckte att det var omständigt och gick vidare en annan köpare trots jag var redå att köpa för mer än högsta budet samt gick med på säljarens önskan när det gälllde tillträdesdatumet.

Jag skulle aldrig välja henne som min mäklare. Läs mer
    2019-10-31 Kristina G svarar Jung Han P
    Hej Junghan, Tack för ditt mail! Vad tråkigt att du upplevde mig så! Jag kan förstå er besvikelse då ni inte fick köpa bostaden trots ett högre bud. Såsom du känner till så är det alltid säljaren som bestämmer till vem de vill sälja och till vilket slutpris, även om budet ligger lägre än det högst lagda budet. Jag följer god fastighetsmäklarsed och försöker alltid tillgodose alla parters önskemål. Jag har helatiden hållit dig informerad, försökt ge dig god service genom att förmedla mäklarkontakt och även hjälp med bolån. Du meddela mig att du redan har ordnat lånelöfte och att du redan har kontakt med en aktör vad gäller försäljning av din bostad Du önskade ett längre tillträde vilket jag framförde till säljare och vi hittade ett datum som skulle passa er båda. Säljaren önskade avsluta budgivningen på kvällen och var viktigt för honom och även något jag framförde till dig i tidigt skede. Du framförde ett stängt bud och sa att allt är grönt vad gäller finansiering och att skriva kontraktet samma dag. Därefter framkom det att banken var tvungen att granska objektet vilket inte är något konstigt utan så processen går till. Säljaren önskade inte ha med ett extra villkor om köparens finansiering då det sätter honom i en osäker sits.

Jag tycker inte att jag har varit ohyfsig eller behandlat dig annorlunda mot övriga spekulanter. Att det uppfattas att jag pratar mer med vissa spekulanter kan bero på att de kommer fram och ställer frågor rörande bostaden till mig. Jag var alltid tillgänglig och svarade på de frågor ni hade om bostaden.

Det är tråkigt att du uppfattar mig så. Du är givetvis välkommen på alla mina visningar framöver eller om du behöver hjälp med bostadsbevakning, bankkontakt eller har andra frågor eller funderingar.
    /Kristina
  • 2019-10-30

Hamid S skrev om Emre Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Emre hjälpte mig att sälja min lägenhet.
    Jag tycker att Emre är en bra mäklare och han kan förbättra sin uppdatering av säljaren med situationen. I mitt fall kändes det många gånger som om jag var tvungen att fråga allt från honom istället för att han berättade. Annars gjorde han ett bra jobb. Läs mer
    Orhan A, Emre A gillar detta
  • 2019-10-22

Lukas F skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Professionell och duktig, och väldigt trevlig Läs mer
  • 2019-10-21

Naima M skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har sålt bostaden. Hela processen har varit snabb och smidig precis som jag har önskat. Hela försäljningen har gått över förväntan trots försäljning hösten . Väldigt proffsigt och trevligt bemötande från mäklare Harun Erdal från första kontakt. Läs mer
  • 2019-10-17

Damir R skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    supersäljaren, allt var bra och kommunikationen var stor, allt beröm för honom Läs mer
  • 2019-10-17

Suzana C skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Hej!
    Min åsikt om våra mäklare, är Orhan jättebra.
    Mvh Suzana Cosic Läs mer
  • 2019-10-10

Emilie B skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpte en bostadsrätt.
    Orhan var lättillgänglig och gav en trygg känsla inför köptet. Läs mer
  • 2019-10-09

Mothana Jasim H skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bästa mäklaren man kan hitta (toppen) . Läs mer
  • Fan F

2019-10-02

Fan F skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Excellent job done by Harun for selling my apartment. It was difficult at the beginning, because most of apartments from my association were not handled by fastighetbyrån, so he might not be so familiar with our apartment. But apart from the open showing, Harun also did a lot of private showings to the clients, and finally found a client who knows what the apartment should worth. Although I am not extremely happy with the final price compared with my neighbors, but the most important thing is that the job is done, and we can eventually move forward. I am very thankful. Läs mer
  • 2019-09-28

Gun S skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kristina Guven är en väldigt duktig mäklare upplever jag har fullt förtroende för henne.Hon är lyhörd och lyssnar och frågar och ger bra förslag.passar verkligen för sitt arbete ärlig rak och mycket trevlig och glad.kan verkligen rekommendera henne.Mvh Gun Sundberg. Läs mer
    2019-10-01 Kristina G svarar Gun S
    Tack snälla för den fina rekommendationen.
  • 2019-09-28

Peter S skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kristina gjorde det lilla extra för mig med min försäljning då det var lite komplicerat då jag hade den uthyrd under tiden för försäljningen.

Kristina löste det på bästa sätt för alla parter och visade hänsyn till mina inneboende på absolut bästa sätt även då hon fick ta en del av sin egen fritid i anspråk.

Kristina rekommenderas varmt av mig.

/Peter Läs mer
    2019-10-01 Kristina G svarar Peter S
    Tack, det var kul att hjälpa till förmedla bostaden.
  • 2019-09-26

Maryam A skrev om Emre Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålt hus, vi blev mycket bra bemötta av mäklare och han levde upp till våra förväntningar! En bra, snabb och effektiv upplevelse. Läs mer
    Emre A, Orhan A gillar detta
  • 2019-09-26

Johannes H skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi fick hjälp att köpa vårt nya hus och allt gick superbra! Härligt bemötande från mäklaren Kristina! Läs mer
    2019-09-26 Kristina G svarar Johannes H
    Tack snälla för den fina rekommendationen! :)
  • 2019-09-23

Sara Gjnos P skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Harun Erdal är en pålitlig, driven och ambitiös mäklare med fokus på kundnöjdhet! Vi rekommenderar Harun varmt till alla som går i säljartankar. Läs mer
  • Ann C

2019-09-12

Ann C skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    lugn smidig förstående kontaktbar Läs mer
  • 2019-09-11

Mycket bra
    Mycket bra Läs mer
  • 2019-08-11

Ehsan S skrev om Marcus Berglund en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har sålt en lägenhet genom Marcus och hela processen har gått väldigt smidigt. Han har hela tiden varit tillgänglig, trevlig och tillmötesgående. Lägenheten blev såld för ett mycket bra pris. Läs mer
    Marcus B gillar detta
  • Lukas R

2019-08-08

Lukas R skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har sålt min lägenhet på 3 rok i Runby. Mäklaren var väldigt engagerad och jag visste att hon kände till området då jag köpte samma lägenhet av henne en gång i tiden.

Jag hade hoppats på att få lite mer för min lägenhet men det var inte mäklarens fel.

Kan varmt rekommendera mäklaren till framtida köpare. Läs mer
    2019-08-19 Kristina G svarar Lukas R
    Tack snälla för rekommendationen! Träffar er gärna i nya huset över en kopp kaffe! :)
    Kristina G gillar detta
  • 2019-07-02

Mehdi M skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag köpte en lägenhet. Hans bemötande av kund hantering var mycket trevligt.
    Han levde upp nästan alla mina förväntningar genom att han är en tålamod person och jobbar på ett professionellt sätt.
    Jag skulle gärna tipsa honom som en bra mäklare till mina bekanta och så klart Fastighetsbyrå Uppländsväsby. Läs mer
  • 2019-06-18

Björn D skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålt en Villa. Allt har gått lätt och smidigt.
    Allt till belåtenhet. Läs mer
  • 2019-06-10

Parsurama R skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Was very helpful!! Excellent service !!

Thank you!! Läs mer
  • Walid A

2019-05-29

Walid A skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Harun Erdal trevlig lättillgängligt mycket respekt ja gärna Rekommendera till andra att behandla Läs mer
  • 2019-05-29

Muhammad Rashid K skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpte hem i upplands Väsby genom Kristina Guven på Fastighetsbyrån. Mötte med Kristina som mäklare under visningen dag till hus. Övergripande bra erfarenhet och satified med affären via Fastighetsbyrån. Allt var mycket smidigt från första kontraktet för att få nycklar. Jag rekommenderar Kristina eftersom hon är bra i kommunikation och snabbt att svara på meddelanden och e-postmeddelanden. Läs mer
  • 2019-05-27

Jenny M skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker mäklaren var jätte duktig, informativ och väldigt tillgänglig. Bara positivt från början till slut. Läs mer
  • 2019-05-25

Gerd J skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har sålt en bostadsrätt 129.5 kvm
    Blev bemött på ett trevligt och förtroendegivande sätt, tät kontakt från mäklaren vad som hände, han gjorde vad han kunde för att jag och min sambo skulle bli nöjda.
    Försäljningen upplevdes bra, så jag kan rekommendera Harun Erdal på det varmaste.

Gerd Johansson Läs mer
  • 2019-05-18

Helen L skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpt en mindre lgh.
    Bra bemötande.
    Bra, lyhörd och engagerad mäklaren Kristina Guven.
    Hade inga förväntningar, och var väldigt nöjd med Kristina Guven.
    Kristina Guven är engagerad, lyhörd, lätt att få tag på samtlättattprata med. Toppen mäklare. Läs mer
  • 2019-05-12

Louise J skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Sålde min lilla 1:a i Upplands Väsby genom Kristina. En varm och trevlig tjej som bemött mig mycket väl. Det enda jag känner mig missnöjd med är bedömningen av utgångspriset. Ett för högt utgångspris som vi tillslut behövde sänka vilket resulterade i att mitt framtida boende hamnar i en lägre prisklass än vad jag tänkt från början. Men annars är jag nöjd! Läs mer
  • 2019-05-10

Markku Tapani K skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    han hörde vad jag ville.
    och jobbade efter det. Läs mer
  • 2019-04-15

Benar F skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jätte trevlig! Det känns som om man har känt varandra länge när man pratar med honom. Han har gett oss bra tips och råd kring försäljningen på vår bostad.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-04-08

Kristina L skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mäklaren var förhandlingsbar gällande arvodet.
    Han skötte försäljningen av min bostadsrätt på ett fullt godkänt sätt.
    En del praktiska saker återstår innan affären är helt avslutad. Men så här långt är jag nöjd.
    Men Harun behöver läsa på vad "Insatsbelopp" betyder i HSB:s ekonomiska information. Jag fick vända mig till en fastighetsförvaltare för att få förklaringen. Läs mer
  • 2019-03-26

Stefan E skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kristina är jättebra och duktig som mäklare!
    Ordnar o fixar allt som hon lovar. Läs mer
  • Fabian Å

2019-03-20

Fabian Å skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Trevlig, lyhörd och med ett stort lokalt nätverk! Läs mer
  • 2019-03-17

Pamela Constanza Rodriquez Q skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Orhan var mycket proffsig och kunnig i området och kom med mycket bra svar på våra frågor. Läs mer
  • 2019-03-15

Isak K skrev om Orhan Aydin en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag och min min fru köpte våran första bostad, då vi scannade hela hemmet efter någonting som vi båda fan iögonfallande så hamnade vi på visningen med Orhan superproffsig och insatt i säljet pratade han väldigt gott om bostaden och förklarande enkelt för oss som var nya på bostadsmarknaden. Vi är supernöjda och skulle rekommendera Orhan till alla. Läs mer
  • 2019-03-05

Josephine A skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Supertrevlig kille med gott självförtroende! Rekommenderar Harun som mäklare :) Läs mer
  • 2019-03-02

Gabriel I skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Väldigt bra och trevlig mäklare! Rekomenderar Harun starkt! Läs mer
  • 2019-03-02

Börje L skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Försäljning av bostadsrätt .Mycket engagerad Mäklare som överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-02-25

Maria B skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Blev bra bemött. Jag sålde en etagelägenhet. Är svårt för en mäklare att göra något åt en sjunkande marknad. Läs mer
  • 2019-02-20

Ali H skrev om Harun Erdal en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    En riktigt bra person och riktigt bra mäklare och den bästa jag har sett Läs mer
  • 2019-02-18

Ali Akbar Y skrev om Kristina Guven en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag har köpt en lägenhet. Hon var trevligt och gav oss bra information. Läs mer

Drabantgatan 9, 194 49 Upplands väsby