Mäklarhuset Kungsholmen

Mäklarhuset Kungsholmen

About company

Att köpa eller sälja bostad är en av de största affärerna som man gör i sitt liv. Varje affär är unik och vi ser till att göra den trygg, enkel och framgångsrik. Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms Innerstad. Detta gör att vi tryggt kan leda dig genom hela din bostadsprocess. Och eftersom vi jobbat länge och framgångsrikt...

896 omdömen om Mäklarhuset Kungsholmen

ELINA MARIA A

Hanna är en superbra, engagerad och en driven mäklare. Har fått fantastiskt och professionellt bemötande av henne.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2918 omdömen 4.8 av 2918 omdömen

LARS ERIK L

Vi är väldigt nöjda med Mikael som mäklare. Mycket professionell, kunnig, engagerad och trevlig. Väldigt lätt att ha att göra med vilket kändes bra då det blev rätt snabba beslut som skulle fattas.

Svar från Mikael Lindström

TACK sååå jättemycket Lars-Erik & Eva för det superfina omdömet och tack för ett supertrevligt samarbete! Hoppas ni kommer att trivas i ert nya boende. Mvh/Mikael

PETER JONAS M

Mikael var mycket professionell i bemötande och hantering av affären. Han var lyhörd för våra önskemål och väldigt snabb på att svara när vi ringde/skrev till honom. Allting kändes enkelt och självklart. Mikael ansträngde sig för att skapa en bra affär som vi skulle bli nöjda med, och han visade på skicklighet som mäklare. Jag skulle rekommendera Mikael.

Svar från Mikael Lindström

Tack Peter för det jättefina omdömet, superglad att ni är nöjda! Tack för förtroendet och ett supertrevligt samarbete!! Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad. Mvh/Mikael

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 454 omdömen 4.9 av 454 omdömen

Trevligt bemötande! Johan är mycket kunnig och engagerad! Bra lokalkännedom. Vi kommer rekommendera Johan till andra som ska sälja i Uppsa

TRULS MIKKELSEN O

Mikael har varit första klass redan sedan första telefonsamtal. Vi har varit utomlands under hela försäljning. Han gav et realistisk värdering av lägenheten, skötte kontakten snyggt med mina hyresgäster, fixade super fin styling og bilder till visning och annonsen. Vi kan värkligen varmt rekommendera att anlita Mikael!

Svar från Mikael Lindström

TACK sååå jättemycket Truls för det superfina omdömet och tack för ett supertrevligt samarbete! Mvh/Mikael

MOHAMED S

Professionell, påläst och hjälpsam. Försäljningen gick väldigt smidigt och Michell var tillgänglig när jag behövde hjälp. Rekommenderas starkt.

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack för den fina rekommendationen! Ser fram emot att hjälpa dig och din bror med fler försäljningar framöver. Varma hälsningar, Michelle Carlsson

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

ANN-SOFIE T

Vi vill gärna rekommendera Michelle Carlsson som mäklare som har sålt vår lägenhet på Södermalm.

MALIN P

Snabb, tydlig och lätt att ha att göra med! Svarade alltid på samtal och informerade tydligt om vad som händer. Vi köpte av Richard, det hela var en bra och trygg upplevelse.

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Anna Louise S

Vi fick väldigt stort förtroende för Michelle vid försäljningen av vår lägenhet i Vasastan och kan varmt rekommendera henne till andra som går i säljtankar. Michelle var mycket professionell och visade ett stort engagemang genom hela försäljningen. Michelle var väl förberedd från första stund och tack vare hennes tillgänglighet och tydliga kommunikation kände vi oss väldigt trygga med att hon hanterade vår försäljning på bästa sätt!

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack för er fina rekommendation! Det har varit fantastiskt att få samarbeta med er och jag ser stort fram emot att se er igen vid tillträdet. Om det skulle vara något dessförinnan så kan ni alltid höra av er till mig. Varma hälsningar, Michelle

August D

Michelle var proffsig, lyhörd, engagerad och väldigt lätt att jobba med. Jag fick min lägenhet såld innan visningen till ett pris som var över mina förväntningar. Rekommenderar henne starkt!

Svar från Michelle Carlsson

Hej August, Tack för en superfin rekommendation! Det har varit fantastiskt att få samarbeta med dig, vi syns på tillträdet! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1110 omdömen 4.7 av 1110 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
SANDRA ELLINOR N

Min sambo och jag köpte vår lägenhet av Michelle, och var båda otroligt nöjda med hur hon hanterade hela processen från början till slut. Michelle var mycket lyhörd, tydlig, snabb på att återkoppla och fick oss att känna oss trygga. Hon kom även med bra råd och tips vilket vi uppskattade. Vi rekommenderar varmt Michelle till andra som vill sälja sin lägenhet eller köpa sin drömbostad :)

Svar från Michelle Carlsson

Hej Sandra, Stort tack för ert fina omdöme! Ser fram emot att se er igen vid tillträdet! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Per Jacob Erik E

Jag fick direkt ett väldigt bra intryck av Mikael. Han var snabbt att återkoppla i första kontakt och flexibel i tidsbokning för möten. Han gav ett lugnt och proffsigt intryck, vilket höll i sig under hela försäljningsprocessen! Glad, intresserad och lätt att prata med! Kan definitivt rekommendera Mikael!

Svar från Mikael Lindström

Tack såååå jättemycket Jacob för ditt fina omdöme och tack för ett trevligt samarbete! Lycka till med husbygget och det nya familjelivet :) Mvh/Mikael

ELIN C

Niklas är sakkunnig, lyhörd, enkel, empatisk mäklare. Affären han gjorde var professionell och besvara på alla ens frågor. Helt enkelt en mycket nöjd säljer.

Svar från Niklas Wellmér

Stort tack för det fina orden! Jätteroligt att få hjälpa dig!

JOHANNA D

Vi har nyligen köpt en lägenhet Michelle förmedlade. Vi upplevde Michelle som oerhört påläst, tillmötesgående och lyhörd. Alltid snabb återkoppling. Vi upplevde henne som väldigt ärlig och geniun i våra möten, vilket gjorde att vi fick stort förtroende för affären.

Svar från Michelle Carlsson

Hej Johanna, Stort tack för ert fina omdöme! Jag ser fram emot att träffa er snart igen för tillträdet och ni kan alltid höra av er om det är något dessförinnan. Fortsatt fin dag! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

PATRIK L

Michelle slog mig som lyhörd och påläst. Hon var alltid full av energi och gjorde sitt yttersta i försäljning av vår bostad.

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack Patrik för din fina rekommendation! Det har varit fantastiskt kul att få samarbeta med er och jag ser fram emot att se er igen snart. Hoppas att du och familjen mår bra! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

JESPER J

Michelle gjorde ett mycket bra jobb vid försäljningen av min lägenhet. Allt gick väldigt smidigt och Michelle var alltid tillgänglig och svarade snabbt och tydligt på alla frågor jag hade. Kan varmt rekommendera Michelle!

Svar från Michelle Carlsson

Hej Jesper, Tack för ett fantastiskt samarbete, det har varit kul att få träffa dig och din flickvän och jag ser fram emot att se dig/er igen på tillträdet! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

ALEXANDER A

Väldigt kompetent mäklare med grym service, affären gick väldigt smort, rekommenderas starkt!

Svar från Michelle Carlsson

Tack Alex! Uppskattar din fina rekomendation och ser fram emot tillträdet. Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Michael Lennart P

Snabbt smidigt ... Lätt att nå, trevligt bemötande, hjälpsam och glad. Rekommenderar verkligen.

Svar från Mikael Lindström

Tack Michael för det superfina omdömet och tack igen för ett jättetrevligt samarbete! God fortsättning! Mvh/Mikael

ANDERS N

Jag kan verkligen rekommendera den väldigt proffsiga mäklaren Mikael Lindström!

Svar från Mikael Lindström

Tack Anders för det jättefina omdömet, tack för förtroendet och ett supertrevligt samarbete!! Hoppas du kommer trivas i din nya bostad. Mvh/Mikael

JONAS I

Viktigt att dubbelkolla all information som ges till dig som köpare, mäklaren sa att det fanns flertalet lediga p-platser både ute och i garage samt att det fanns extra förråd att hyra i föreningen. I själva verket är det lång kö till p-plats och det finns inte ens förråd att hyra i föreningen.

Svar från Mikael Lindström

Hej Jonas, Vad tråkigt att höra. Jag fick informationen att det fanns platser av föreningen och mina säljare lämnade en plats ni hade möjlighet att få. Gällande extra källarutrymme finns separat kö. Se föreningens hemsida. Maila mig direkt istället, så ska jag försöka hjälpa till. Ha en fortsatt fin dag. Mvh/Mikael

Ingrid L

En otroligt hjälpsam, förstående och duktig mäklare.Sålde en bostadsrätt i Vasastan med hjälp av Niklas.Rekomenderas varmt

Svar från Niklas Wellmér

Stort tack för de fina orden! Det värmer verkligen!

Åsa G

Jag har sålt en 4:a på Gärdet. Tyckte Niklas lyssnade väldigt bra på vad jag ville och vad jag ville ha för bostaden och jobbade för att få det. Blev en smidig och kort process. I slutändan en nöjd säljare och en nöjd mäklare.

Svar från Niklas Wellmér

Tack så mycket! Roligt att få hjälpa dig i denna process!

ANDREAS S

Jag är jättenöjd med mäklarens insats. Dialogen fungerade väldigt bra redan från början och med Patriks erfarenhet och kontakter gick det hela väldigt smidigt och effektivt. Jag kan verkligen rekommendera Patrik som mäklare, en kanonkille!

CARL ARVID CARLJOHANSSON W

Mikael var otroligt bra i en tuff marknad. Lyhörd och inlyssnande, men kunde samtidigt stå på sig och argumentera för sin sak. Kunnig och väldigt erfaren men samtidigt ödmjuk. Och jäkligt trevlig och kul att ha att göra med. Har bara gott att säga om honom.

Svar från Mikael Lindström

Tack Arvid för det jättefina omdömet, tack för förtroendet och ett supertrevligt samarbete! Mvh/Mikael

Jaime Marcelo P

"Inom 2 månader har Amanda hjälpt mig att sälja och köpa lägenheter och båda gånger har hon gjort ett fantastiskt jobb. Amanda är mycket engagerad och målinriktad. Som exempel ställer hon gärna upp på privatvisningar med kort varsel, återkopplar alltid med information, har brett kontaktnät av spekulanter och är imponerande nog alltid tillgänglig. Båda mina lägenheter har Amanda sålt med ett väldigt gott resultat. Jag rekommenderar verkligen Amanda som mäklare, nästa gång det är dags att sälja är Amanda ett givet val för mig. "

Ira R

Att sälja sin bostad är det antagligen den största affären privat. Samtidigt genomgås en känslig process eftersom det handlar om ens mångåriga hem. Det är svårt att förblir objektiv. I denna situation vill man ha en mäklare som inte bara gör sitt jobb. Med Niklas upplevde vi teamkänsla! Han lyssnade, han agerade, han var flexibel, närvarande och alltid nåbar. Vi kände tillit och vi är nöjda med försäljningens resultat. Därför får Niklas högsta betyg av oss. Ira Hörling Rudal

Stort tack för de fina orden! Verkligen roligt att få hjälpa till. / Niklas

Linda C

Amanda är positiv och professionell men genuint engagemang. Jag anlitade Amanda för försäljning av min lägenhet men hon gav oss även vägledning i köpprocessen till vår nya lägenhet. Tack för samarbetet Amanda!

Amanda P gillar detta
Johan Gunnar A

Kunde inte varit mer nöjd. Fick stöd och tips hela vägen igenom. Fick hjälp med allt från tips om vad jag själv kunde göra för att för att presentera lägenheten på bästa sätt (måla om, piffa upp badrum...) till hjälp med fenomenalt bra styling. Tycker även Mikael var utomordentligt trevlig och positiv, var alltid en fröjd att ha kontakt med honom. Mikael var dessutom väldigt snabb på att svara och ge tips om jag hade några frågor.

Svar från Mikael Lindström

TACK sååå jättemycket Johan för det superfina omdömet och tack för ett supertrevligt samarbete! Mvh/Mikael

Rigmor H

Vi har köpt en lägenhet i Stockholms innerstad och därmed sålt vår innevarande i Enskededalen med Niklas som mäklare. Erfarenheten av de båda objekten, dvs dels som köpare och dels som säljare, är mycket god! Niklas är mycket kompetent, pålitlig, förtroendeingivande, samarbetsvillig och vänlig. Bättre mäklare kan man inte tänka sig!

Svar från Niklas Wellmér

Tack så mycket! Superkul att få hjälpa er både köpa och sälja!

Anton T

Mycket snabb, tydlig och behjälplig, uppskattas av en förstagångsköpare.

Viktor S

Ska ni anlita en mäklare för att sälja er bostad så välj Amanda. Dvs om ni inte vill ha en stereotyp utav en mäklare, utan en Jordnära, trevlig, professionell och mycket driven mäklare som du känner dig trygg med samt lätt att prata med. Återkopplar alltid snabbt och jobbar stenhårt för att du ska bli nöjd och få ut bästa möjliga pris. Fick mer än förväntat från försäljningen utav min bostad och dessutom på bara 7 dagar. TACK!

Svar från Amanda Persson

Hej Viktor😊 Stort tack för din fina rekommendation och ett mycket trevligt samarbete!

David C

Mikael är 100% hängiven och en engagerad mäklare som älskar sitt yrke! Med härligt bemötande och hög effektivitet styrde Mikael affären tryggt och snabbt i hamn. Jag var verkligen i trygga händer med Mikael!

Svar från Mikael Lindström

Tack David för det jättefina omdömet om mig! Blir glad av att höra att ni är nöjda! Tack återigen för ett trevligt & bra samarbete! Mvh/Mikael

Daniel K

Niklas analys av marknaden stämde väl överens med verkligheten, och han levererade enligt det han sa. Han var även lyhörd för våra önskemål och höll oss uppdaterade under hela processen, vilket vi uppskattade. Vi kan starkt rekomendera Niklas som mäklare! "

Svar från Niklas Wellmér

Tack så mycket för de fina orden! Ett nöje att hjälpa er!

Simon L

Magisk insats utav Niklas som levererade över våra förväntningar. Han är alltid tillgänglig och gjorde verkligen allt för att få till en så bra affär som möjligt. Om du bor i Stockholm och ska sälja din bostad - ring Niklas Wellmér!

Svar från Niklas Wellmér

Stort tack! Roligt att man kunde hjälpa er och återigen stort tack för de fina orden!

Hassan B

Michelle var mycket energetisk och väldigt lätt att få tag på. Väl organiserad och metodisk!

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack Hassan! Det har varit fantastiskt kul att få samarbeta med er! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Silvia E

Vi har nyligen köpt en bostad som Michelle förmedlade. Michelle upplevs som både noggrann och proffsig samt mycket tillmötesgående och trevlig!

Svar från Michelle Carlsson

Hej Silvia, Stort tack för ert fina omdömme! Det har varit väldigt kul att få hjälpa er finna er en ny bostad och jag ser fram emot att träffa er igen på tillträdet! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Gustav Hugo L

Fantastiskt väl genomförd försäljning! Mikael är väldigt kunnig, driven och lyhörd. Han höll mig även väl uppdaterad genom hela processen och fick hela försäljningen att kännas väldigt smidig för mig som säljare. Kan starkt rekommendera honom, och han kommer vara det självklara förstavalet den dagen vi säljer nästa bostad!

Svar från Mikael Lindström

TACK sååå jättemycket Gustav för det superfina omdömet och tack för ett supertrevligt samarbete! Mvh/Mikael

Jacob H

Michelle var oerhört engagerad och väldigt lätt att jobba med. Hon var alltid snabb på att svara på våra frågor, lyhörd och väldigt påläst.

Svar från Michelle Carlsson

Hej Jacob, Stort tack för ditt fina omdöme! Det had varit fantastiskt kul att få samarbeta med er och jag ser fram emot att se er igen på tillträdet. Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Åsa Birgitta M

Jag anlitade Mikael för att han gav ett pålitligt, kunnigt och engagerat intryck och jag blev inte besviken. Lägenheten såldes till det toppenpris som den var värderad till. Mikael fick försäljningen att kännas enkel. Han verkade förstå min situation som ensamstående småbarnsmamma med tidsbrist, skötte hela processen och att jag kunde använda hans kontakter för målning och styling var guld. Jag skulle rekommendera honom till familj och vänner.

Svar från Mikael Lindström

Tack så jättemycket Åsa för ditt fina omdöme och tack för ett trevligt samarbete! Hoppas du kommer trivas i din nya bostad. Mvh/Mikael

Angela E

Supersnabb, professionell och tillgänglig, lyhörd. Personligt och trevligt bemötande med glimten i ögat. Rekommenderas!

Torbjörn B

Professionell , tillgänglig, tydlig ....vi är mkt nöjda.

Jesper Peter G

Mikael var super engagerad, genuint trevlig och påläst från första mötet och det kände vi oss trygga med när vi skulle sälja våran första lägenhet och det var därför vi valde honom framför de många andra mäklarna vi träffade. Mikael hjälpte till steg för steg och var väldigt kommunikativ vilket uppskattades oerhört! Han hade jätte bra externa kollegor så som fotograf och stylist som var väldigt hjälpsamma. Han lyckades sälja före visning med ett högre pris än vad vi trodde att vi skulle få tillbaka. Vi skulle säga att Mikael är Kungsholmens bästa mäklare!!

Svar från Mikael Lindström

TACK sååå jättemycket Jesper för det superfina omdömet och tack för ett supertrevligt samarbete! Mvh/Mikael

Tom T

Michelle har underlättat mitt köp av bostad genom att vara tydlig med både för- och nackdelar angående bostaden, snabbt svarat på frågor som uppkommit under processens gång samt varit tillgänglig via mail eller telefon i princip 24 timmar om dygnet. Michelle har gjort ett väldigt ärligt och uppriktigt intryck, vilket man som potentiell köpare värderar väldigt högt.

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack för ett fantastiskt fint omdöme Tom! Jag ser fram emot att se dig på tillträdet och hoppas att du får en fortsatt fin vecka! Varma hälsningar, Michelle

Hans Edvard J

Michelle mötte mig som en person med alla känslospröt ute, driven av energi o engagemang. Hon är pålitlig o kreativ person som finner lösningar när marknaden sviktar och det finns behov av att plocka fram det där extra. Det är svårt att genomskåda kunder o marknad, vilket kräver fingertoppskänsla och gott samarbete med proffsig stylist för att matcha de förväntningarna! Ett stort tack till en kunnig mäklare som jag varmt rekommenderar! En Mäklare man gärna återvänder till.

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack Hans för ett så fint omdömme! Det har varit fantastiskt kul att lära känna dig och hjälpa dig med detta fina sammarbete. Jag ser fram emot att se dig igen på tillträdet! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Henrik L

Niklas hjälpte mig att sälja min trea i vasastan. Han hanterade försäljningen mycket bra och höll mig uppdaterad kring visningar, intressenter och nästa steg. Han var energisk och målinriktad och hittade helt rätt köpare! Jag är utmärkt nöjd med arbetet Niklas gjorde och kan med glädje rekommendera honom.

Svar från Niklas Wellmér

Tack så mycket! Verkligen roligt att jobba med dig! Återigen stort tack för fina ord!

Patrik H

Michelle är en positiv, omtänksam och godhjärtad person. Hon har goda kunskaper i sitt yrkesområde och arbetar snabbt i det vardagliga arbetet. Hon finns alltid där för kunden och stöttar vid frågor och funderingar. Allt detta gör henne till en utmärkt mäklare, som jag rekommenderar.

Svar från Michelle Carlsson

Hej Patrik, Tack för detta otroligt fina omdöme, du gjorde verkligen min dag! Ser fram emot att se dig igen på tillträdet! Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Richard Ingemar L

Amanda är super engagerad, proffsig och har järnkoll. Stort tack för hjälpen vid såld fastighet!

Svar från Amanda Persson

Tack för din fina rekommendation och ett gott samarbete!

Julia L

Michelle har varit otroligt engagerad och närvarande under försäljningen av vår lägenhet. Hon lyckades verkligen överträffa våra förväntningar! Vi kan varmt rekommendera Michelle som mäklare och skulle absolut använda oss av henne om och när vi säljer igen.

Svar från Michelle Carlsson

Stort tack Julia för ert fina omdöme, det gjorde mig verkligen jätteglad! Det har varit fantastiskt kul att få samarbeta med er och jag ser fram emot att se er snart igen. Varma hälsningar, Michelle Carlsson

Falk W

Niklas hjälpte mig med min försäljning av min etta och gjorde ett grymt bra jobb genom hela processen. Inte bara genom hanteringen av annonsen men även budgivningen och tillträdet. Kan varmt rekommendera Niklas!

Svar från Niklas Wellmér

Stort tack! Verkligen kul att hjälpa dig med din försäljning!

Ellinore B

Snabb och smidig affär vilket jag uppskattar. Bra på att återkoppla direkt, Mikael rekommenderas!

Tack Ellinore för det fina omdömet! Mvh/Mikael

Joanna B

Oseriös mäklare som inte informerade om fel och brister i bostaden som jag som köpare inte kunde upptäcka. Detta kommer kosta mig ytterligare 150 000kr och jag har fortfarande inte kunnat flytta in i min bostad efter en månad.

Svar från Christina Björkholmen

Hej Joanna, Som köpare har man som du vet en långt gående undersökningsplikt. Självklart har jag som mäklare upplysningsplikt men jag kan bara upplysa om det jag känner till. Det är säljaren som ska informera mig om de fel och brister han känner till i bostaden, jag har ingen skyldighet att beställa en besiktning av lägenheten inför en försäljning. Vid en konflikt mellan säljare och köpare får inte jag som mäklare agera mellanhand utan det är våra kundvägledare på Mäklarsamfundet som ni får vända er till. Jag beklagar att...