Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Haninge Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Haninge

Mekonomen Bilverkstad Haninge

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Markörgatan 8, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Haninge! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 342 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Haninge

• Fredrik Stålnacke Entreprenad Ab
    Fredrik Stålnacke Entreprenad Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Helt enkelt grymt bra👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👈👍👍
  • Hultsteins Kyl Aktiebolag
    Hultsteins Kyl Aktiebolag skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket Mycket bra på alla sätt!
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Upplever att det var ett bra bemötande.Jag fick en bra service, til ett bra pris. Jag kan rekomendera företaget till andra kunder.
  • Ingeborg E
    Ingeborg E skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag har alltid fått bra service hos Mekonomen i Haninge.
    Fick snabbt en tid för service och den utfördes och då bromsbelagen behlvde bytas gjirdes det också.
  • Per L
    Per L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    jättebra bemötande snabb service smidigt
  • Björn E
    Björn E skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Det gick ju så fort som dom sa att det skulle göra.
  • Per R
    Per R skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Professionellt bemötande och tillmötesgående med att utföra service och reparation inom utsatt tid trots att alla delar inte fanns hemma.
  • Carina A
    Carina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag fick punka på mitt vänstra framdäck pch vände mig då till Mekonomen i Haninge. De hade tyvärr inte däck inne som passade och då jag kom in sent på eftermiddagen skulle de inte hinna få någon leverans samma dag. Jag fick lämna kvar min bil och vid 13 tiden dagen efter sa de att jag skulle få Good year däck, men när jag hämtade såg jag att det var continental premium. Även om det är samma kvalitet blev jag lite förvirrad varför de sagt något annat. För övrigt var jag nöjd, snabb hjälp och däcken funkar super!
  • Bengt T
    Bengt T skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Trots att de "tappat bort" min bokning gjorde de servicen ändå.
  • Bert-erik L
    Bert-erik L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    byre kamrem o vatten pump fick en tid relativt snabbt o jobbet gjordes över dagen och jag är nöjd med den hjälp jag fick
  • Christer R
    Christer R skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    lämnade in min Volvo diesel för byta virvel spjäll, bemötandet var bra men jobbet var mindre bra. När jag kom hem så upptäckte jag att det läcker ordentligt med diesel under huven så jag blev tvungen att lämna in bilen ytterligare en dag, mycket onödigt besvär för mig.
  • Clas Mattias O
    Clas Mattias O skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Gällande bemötandet är det toppbetyg utan att tveka på Mekonomen Stockholm-Haninge, markörvägen.
    Vår gamla trogna kärra behövde en framvagns inställning samt en felsökning på kupé fläkten som hade gått sönder. Lämnade bilen 07:30 och den var klar runt 12:00, helt ok!

Men... det var inte bara guld och gröna skogar när jag skulle åka därifrån tyvärr.

För det första så efter framvagns inställningen så sitter ratten snett när man kör rakt framåt vilket måste ingå kontrollen när en framvagns inställning görs! (lufttryck i däcken är bra!)

För det andra så efter felsökning av kupéfläkten så sitter undre delen av handskfacket löst! (Helt plötsligt saknar det en massa skruv till handskfacket??!)

Nu måste vi lämna in bilen igen för att rätta till dessa problem och inte bara byta ut fläkten snabbt eftersom jobbet inte utfördes korrekt...! Detta medför irritation och sänker därmed den otroligt trevliga bemötande man får i butik och verkstad.

Med vänliga hälsningar
    Trogen mekonomen kund...
  • Walter F
    Walter F skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Service. Alltid mycket bra bemötande. Supernöjd.
  • Sven Simon L
    Sven Simon L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra bemötande och servicen va grym 👊
  • Gunvor C
    Gunvor C skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Snabb service och trevligt bemötande när jag behövde få en glödlampa utbytt.
  • Jan H
    Jan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Enkelt att boka och reparationen utfördes i tid till utlovad kostnad.
  • Tomas Anders Olof C
    Tomas Anders Olof C skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra bemötande och snabbt fixat med bilen.
  • KRISTINA A
    KRISTINA A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag är mycket nöjd med Mekonomen där jag servat och lagat min bil under MÅNGA år.
    De är mycket noggranna och jag litar på dem till 100 procent.
    Jag har en gammal bil och är dessutom kvinna, som inte kan så mycket om bilar. De tipsar mig, om vad jag behöver göra och ringer alltid mig om det är något fel som man hittat. Dessutom när jag hade en rostskada med ett litet hål i plåten talade en kille om hur jag skulle göra och plockade ihop det jag behövde köpa för att reparera skadan, som jag gjorde perfekt. Ingen kunde tro, att det var jag som gjort detta.
    Heder åt mina servicekillar på Markörgatan i Haninge. Jag har aldrig blivit besviken över deras arbete eller sättet att bemöta.mig!!!
    Kristina Andersson med en 15 år gammal Opel Corsa
  • Erland Micael L
    Erland Micael L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra bemötande och bra bilverkstad... 👍🏻
  • Hasan H
    Hasan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra bemötande,god service det blir ännu bättre om du har nån som kan fixa AC så slipper man söka på andra stället.
  • Tord M
    Tord M skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Otroligt proffsigt bemötande, bra information och väldigt bra jobb gjort.
    Mer än nöjd med allt! Ja, utom kostnaden då, den är jämt för hög på alla ställen :)
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag behövde service och åkte förbi Mekonomen Haninge, där träffade jag Verkstadschef Martin och han kunde erbjuda service på en gång! Helt suveränt!!
    Jag kunde hämta ut en nyservad bil på eftermiddagen och åka vidare till landet.
    Tack för hjälpen.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Fick tid först efter några veckor så derbyt inte bra ( P g a semestertider )
    Själva arbetet med stt byta startmotor gick snabbt om än lite dyrt .
  • Eva K
    Eva K skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Vänligt bemötande, gjorde service på bilen
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bilen kom med bärgare till verkstaden fjäder paket röstat av så det låg mot framhjulet
    Bilen kom in Måns den 5 juni och var klar torsd samma veck snabbt o bra bemötandet
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra service att rekommendera👍
  • Hans L
    Hans L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra bemötande!
    Fick hjälp med att byta avgassystem!
    Fick bra hjälp när det behövde göras en tilläggsbeställning.
    Hade köpt avgassystemet hos Mekonomen

Alla förväntningar infriades
  • Bygg- L
    Bygg- L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra från beställning till utfört arbete.
  • Hans F
    Hans F skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Snabb och proffsig service! Hade en "multirem" som gick år fanders två dagar innan midsommar. Bilen var klar lagom till midsommar :) Bra och informativ telefonkontakt då bilen bärgades till verkstan.
  • Elisabeth J
    Elisabeth J skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bästa bilverkstaden! Så underbart trevlig och kunnig personal! Bästa😀
  • Unn F
    Unn F skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Höger bakbroms hade en skruv jag inte kunde få loss, och jag hade ett punkterat däck från en annan bil. Bortsett från lite strul med bokning på hemsidan så gick allt väldigt smidigt och alla hade ett bra bemötande. Speciellt trevligt att jag fick prata med den person som faktiskt skulle jobba på bilen. Fick ett mycket bra pris (i förhållande till min erfarenhet) och de löste en hyrbil snabbt och smidigt trots att en bokning inte fanns.
    En liten kritik är att stängningstiderna blir otydliga då en stor skylt utanför verkstaden antydde att det var öppet till 18:00. Men detta gällde bara butiken. Som konsekvens blev jag utan bil över helgen. Man kan ju fråga såklart, men det kan vara värt att tänka på :)
  • Eva M
    Eva M skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Min nya Ford Fokus "sa" att den ville in på sin första service. Jag vände mig till Mekonomen i Handen. Väldigt trevlig personal o då jag var i "tidsnöd" fick j en morgontid så j kunde vänta medan bilen blev servade. Jag vänder mig med förtroende dit igen.
    Hälsn EvaM
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Vänligt bemötande. Fick hjälp med att släcka tvåor, handbromsen och en blinker. Nöjd med besöket och reparationen.
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Trevligt bemötande, känns som kunnandet finns.. Kostnad stämmer med uppgift.
  • Erland R
    Erland R skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Service med kamremsbyte mycket väl utfört med korrekt pris enligt offert samt mycket bra kommunikation ang upptäckta problem.
  • Erik L
    Erik L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Behövde snabb hjälp med att byta strålkastarlampa. Snabb och trevlig service (trots att jag inte bokat tid) till bra pris.
  • Lars G
    Lars G skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Lämnade in bilen för service inkl. kamremsbyte. Allt gick snabbt o smärtfritt. Återkopplingen var bra. Kanon helt enkelt. Tummen upp.
  • Bol Säkerhet Ab A
    Bol Säkerhet Ab A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra service, och bemötande. Smidigt och enkelt att boka tid.
  • Anna L
    Anna L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra service! Seriöst, snabbt och smidigt!
  • Sven S
    Sven S skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bilprovningen lämnade fullt godkännande.
    Tack för hjälpen.
    Uno
  • Margot C
    Margot C skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Trevligt bemötande både vid tidsbeställningen och vid lämning av bilen.
  • Ove J
    Ove J skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Snabbt och smidigt samt billigare än alla andra i Haninge
  • Bergkvist A
    Bergkvist A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag är jättenöjd ! Trevlig bemötande Snabbt att få tid 👍
  • Leif S
    Leif S skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Känns bra iallafall.
    Litar på att allt blev gjort som jag ville.
  • Per W
    Per W skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra service och snabbt byte, blev bemött bra.
  • Märtha J
    Märtha J skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Betyget är 10 av 10! Fantastisk personal som hanterade "mig o mina problem" (punktering upptäckt utanför butiken).
    Det hela fullföljdes o avslutades med köp av 4 däck montering. Alltsammans kundinriktat och servicemimded'
  • Ulf Z
    Ulf Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra kundbemötande och serviceinriktad hjälp!
  • Kari L
    Kari L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Välfungerande besök med proffsig hjälp.
  • Thomas Z
    Thomas Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra butik med kunnig personal.
  • Marie L
    Marie L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Slarvigt utfört. Blinkers fungerade inte när ni åkte därifrån. När vi åkte tillbaks har man hittat en dålig lagning av det och bara tagit den utan information eller åtgärd. Dålig respons när jag ringde. Servar aldrig mer där.

Markörgatan 8, 136 44 Handen