Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Haninge Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Haninge
Rekommenderat företag 2016 - Mekonomen Bilverkstad Haninge
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen Bilverkstad Haninge

Mekonomen Bilverkstad Haninge

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Markörgatan 8, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Haninge! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 266 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Haninge

• Hanna E
    Hanna E skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra mottagande,klar i tid.
    Tyvärr blev det dyrt men det beror ju på vad som är trasigt😂
  • Paul L
    Paul L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra bemötande. Bra och personlig service.
    Engagerad personal. Klart att jag kommer att föreslå andra att anlita Mekonomen i Haninge.
  • Klas E
    Klas E skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Utmärkt service av kunniga tekniker.
  • Jan R
    Jan R skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Fick en tid snabbt. Jobbet utfördes på korrekt sätt.
    Besiktningsanmärkning "släcktes".
    Sparade dessutom 1000kr för samma jobb på min ordinarie verkstad.
  • Anna H
    Anna H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Snabb tid på verkstaden och bra utfört arbete där!
  • Mats J
    Mats J skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra och fin service. Trevligt mottagande. Mats-Owe
  • John K
    John K skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket nöjd med service och prisnivån.
  • Abdul A
    Abdul A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag fick trevlig och bra bemötande . Och generös arbetskostnad
  • Leif G
    Leif G skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Akut problem som jag fick hjälp med. Kundmotagning o meck skötte sig exemplariskt.
    Blev kontaktad, o fick av mecken vederhäftig info för att fatta beslut/omfattning.
    Snabbt o bra. (Kostsam rep dock)
    Lämnar gärna in på samma ställe igen o rekommenderar gärna!
  • Annethe T
    Annethe T skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Blev bra bemött, lite oklart vad som gäller vid reparation(kylsystem) reparationsgaranti. Fick lite goodwill rabatt. Ganska nöjd
  • Jorma E
    Jorma E skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket bra motbemötande,snabb service,bra reseptit.
  • Jennifer T
    Jennifer T skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra och trevlig service men väldigt dyrt... Tog bilen därifrån och åtgärdade själv för en bråkdel. Dessutom fick jag förslag på diverse åtgärder som visade sig inte vara nödvändiga, men byte av termostaten nämndes inte, som dock var en av den största anledningen av problemet med de felaktiga/för höga utsläppsvärdena...
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket bra!Rekomenderar Mekonomen Haninge😊
  • Karin H
    Karin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra service och tevligt bemötande! Nöjd!
  • Irena A
    Irena A skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra och snabb hjälp.
    Trevlig personal.
  • Anne-maj Å
    Anne-maj Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Trevligt bemötande och service,fick det jag ville få fixat ,
    Meconomen brandbergen De får 4 pluppar
  • Marianne N
    Marianne N skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag blev vänligt bemött, lite oväntat för mig att jag var tvungen att byta kamren. Peter är en stjärna som tog hand om min gamla bil. I slutändan blev det 2000kr billigare. Mycket bra för mig. Ringde när bilen var klar och berättade vad han gjort. Toppen!
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Lämnade in på däckhotell, gick smidigt. Rimligt pris.
  • Skurax Städ F
    Skurax Städ F skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag är positiv som kund Med vänlig hälsning, skurax
  • Dennis B
    Dennis B skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Riktigt bra service och betydligt bättre pris än skoda i haninge. Kan starkt rekomendera dem
  • Jan E
    Jan E skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Även om det finns verkstäder närmare än jag bor är mekonomen i Haninge den verkstad jag fortsätter att använda. De förstår värdet av goda kundrelationer, vid problem har de varit villiga att snabbt åtgärda. Hit kommer jag att återkomma för billigare priser än märkesverkstaden, och ett kundbemötande i toppklass.
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Priset efter verkstadsbesök(nya däck) var ej samma som jag fått vid beställningen av däck o mont
  • Anna G
    Anna G skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag är nöjd , med bemötande och själva bilservicen.
  • Giselle S
    Giselle S skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra service med gott bemötande och kunnig personal.
  • Hans H
    Hans H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Det gick snabbt och jag är nöjd med arbetet.
  • Anders B
    Anders B skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra och trevligt bemötande
    Klart och tydligt besked om fel,kostnad och tid inga problem
  • Ann B
    Ann B skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Kanon och snabb service rek varmt många ++++++++
  • Susanne P
    Susanne P skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket trevligt bemötande, snabbt och denna gång billigt 😉
  • Mari L
    Mari L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Hej, ni bör se över era register för ni skickar ut meddelanden till fel människor. Jag är inte Mari som ni så frekvent försöker kontakta.
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Snabb och bra service till ett bra pris
  • Karl B
    Karl B skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Snabbt o proffsigt omhändertagande av mitt stora överraskande bil problem
  • Jan P
    Jan P skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    TOPPEN BEMÖTANDE och snabb hjälp
  • Anders C
    Anders C skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Hade inne bilen för montering av motorvärmare och kupevärmare. Ringde och fick tid redan efter 2 dagar. Bra mottagande, bilen klar samma dag, proffsig montering och dessutom prisvärt. Inget att klaga på.
  • Kurt N
    Kurt N skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Peter är ett föredöme bland bilmekaniker./Kurt
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Fantastiskt O-imponerad av denna mekonomfirma.Jag lämnade in min bil måndagen den 3 oktober med 2 st 2;or som måste åtgärdas, den ena 2,an var framhjulslagret och dessa lyckades dom byta? Felkoden P0263 var det värre med, där var dom i kontakt med någon support och hänvisade till något belopp på 5000 kr för en ny bränsle-spridare och runt 5 timmars arbete enligt mekanikern? Jag ringde då upp min bilförsäljare som använder en annan mekonomfirma i Täby (Viggbyholm) - dit var jag med bilen idag den 10 oktober och efter ca 2 timmar så hade den mekanikern lyckats fixa felkoden och även så åkte dom iväg och ombesiktigade min bil som såklart gick igenom och inte en pinal byttes?
    Så, man kan ju undra hur dom jobbar på Markörvägen? Jag fick inte ens med utredningen från supporten som "mekanikern" hade samtalat med en för att citera honom "en lång period" fast jag fick betala för den?
    Det står på deras vägg i Haninge att verkstaden är kontrollerad? Hur då? Jag känner mig i alla fall otroligt blåst från denna Mekonomen och kommer ALDRIG att besöka den igen!!
    2016-10-14 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Stefan S
    Hej Stefan
    Jag vill börja med att tacka för din återkoppling, då det är lärorikt för oss att få veta när vi har gjort fel, så som även när vi har gjort något bra.
    Det känns skönt att höra att felet är avhjälp på bilen och att du fått bilen besiktigad.
    Du är varmt välkommen att kontakta oss angående felsökningen så får vi reda ut vad som kan ha gått fel.

Mvh: Stefan
    2016-10-14 Stefan S svarar Mekonomen BilLivet Haninge
    Som sagt! Jag kommer inte att rekommendera er eller återkomma till er igen.. Typ Aldrig betyder Aldrig! Däremot så måste ni se över era mekanikers rutiner och arbetsinsatser! Det kan omöjligt skilja minst 10000 kr på ett resultat till ett annat? Det är något ni måste jobba på för att återfå ert förtroende!
    2016-10-14 Mekonomen BilLivet Haninge svarar Stefan S
    Hej igen Stefan
    Då får jag tacka dig igen för informationen som du har delat med dig till oss, den är värdefull för oss så vi kan jobba vidare och utveckla våran verksamhet.
    Tyvärr så vet jag inte vad den andra verkstad gjorde för åtgärd på bilen, men om vi hade kommit fram till samma sak i våran felsökning som den andra verkstaden så hade det självklart inte skiljt 10 000kr
    Beklagar självklart det.

Önskar dig en trevlig kväll

Mvh: Stefan
    2016-10-14 Stefan S svarar Mekonomen BilLivet Haninge
    Det som gjordes på Viggbyholmsvägen var:
    1, Felsökning i ca 1 timma och återställning av felet.
    2, Provkörning och sedan felsökning igen
    3, Besiktning av bilen - det tog 2 timmar totalt och inga delar för 5000 kr byttes.

Det som gjorde mig trött och irriterad var när jag hämtade bilen var att just den "meken" satt vid sin station - till syntes helt inne i sin mobiltelefon och kaffe i handen nedslagen på en stol medan en bil stod upphissad på lyften - tickade den kostnaden för den kunden som hade bilen där då?? "Meken" hade också en ganska dryg inställning när jag samtalade om min bil. Lite oäven att hjälpa till när jag sa att jag skulle be den andra verkstaden skulle höra av sig! Näe, jag fick som sagt en dålig magkänsla av besöket från er - även när det gällde att få ut papperet från supporten? Det är otroligt förtroendeskadligt för en så känslig bransch som bilverkstäderna tillhör och detta måste ni ju känna till?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Naimo D
    Naimo D skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Ni har gjort bra jobb och jag är nöjd
  • Isabell H
    Isabell H skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag upplevde dom trygt och säkert och väldigt trevliga och upptiktiga.
  • Södra Ventilations - Gruppen Ab
    Södra Ventilations - Gruppen Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Problemfritt och snabbt utan tjafs.
  • Berit V
    Berit V skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bra återkoppling av tekniker. I rätt tid dessutom.
  • Mats M
    Mats M skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Väldigt bra mottagande, både av mekaniker som tog emot bilen och mekade med den och av personalen som lämnade ut bilen. Kommer fortsätta lämna in bilen där.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket nöjd med er service och att ni gör så bra jobb
  • Maria W
    Maria W skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Gick snabbt att få en tid. Snabbt åtgärdat och trevlig personal.
  • Mats K
    Mats K skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Bättre denna gång, då man faktiskt fick ur pluggen på diffen bak och bytte olja där, vilket man missat 2ggr tidigare
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Killen som höll i betalningen av verkstadakostnaden var mycket
  • Alf L
    Alf L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Jag lämnade in bilen på årlig service och fick samma trevliga bemötande som vanligt.
  • Seija G
    Seija G skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Helt ok 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😬😀😀😀😀😀😀😀😬😀😬😬😀😀😀😀😬😬😬😀😀😀😀😀😀😀😬😬😀😀😬😀😬😬😀😬😬😀😬
  • Sandra P
    Sandra P skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Tycker att ni var trevliga och hjälpsamma.
    Skulle rekommendera er till mina kompisar.
  • Brita T
    Brita T skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Underhållsservice till belåtenhet. 9000 mil Hyundai ix35.
  • Karl K
    Karl K skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Mycket bra mottagande efter ett uppståndet fel efter en nyss gjord reparation. Det åtgärdades mycket snabbt samma dag. Jag har ingenting att klaga på efter den tidigare reparationen heller. Hälsningar Erik
  • Lars L
    Lars L skrev om Mekonomen Bilverkstad Haninge
    Hej, bra och snabb service! Känner mig nöjd!

Markörgatan 8, 136 44 Handen