Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, sid 2

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.

Läs vad 6882 kunder tycker om Nybrogatan 38 2

2022-08-07 Verifierad kund
    Supertrevlig service med fantastisk god meny. Trevlig stämning, kommer gärna tillbaka.
    2022-08-07 Verifierad kund
    Mycket god mat
    Trevlig personal
    2022-08-06 Verifierad kund
    Bra bemötande av personalen
    Har alltid höga förväntningar på Nybrogatan 38 och deras meny, men blev väldigt missnöjd med menyn denna gång
    Åt en Burrata som var väldigt tråkig och verkligen inte värt sitt pris
    2022-08-05 Verifierad kund
    Superhärlig uteservering! Jag och min sambo åt fem rätter under tisdagen nu i veckan och var supernöjda med maten. Västerbottenstartlette, kantarell i bikini, lamb racks. Och till varmrätt Råbiff och Rökta räkor. Maten var väl tillagad och mycket trevlig servitör. På förhand hade jag personligen förväntat mig en enklare kvarterskrog men oj vad jag hade fel. Vi kommer definitivt på återbesök nästa gång vi besöker Stockholm.
    2022-08-05 Verifierad kund
    En av våra favvo ställen, alltid så trevlig personal :)
    2022-08-04 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Hade hellre suttit vid ett bord till höger på terrassen och inte i korgstol vid runt bord. Man sitter lite för lågt där.
    Maten god.
    Vänlig personal.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Trevlig personal och fina lokaler. Det vi ville ha på menyn var tyvärr slut. Köttet var en besvikelse (till det priset) och förvånande att de inte har barnstolar
    2022-08-03 Verifierad kund
    God mat och glatt, trevligt bemötande gör att vi gärna återkommer!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Grilllad bläckfisk och vit choklad pannacotta var toppen
    2022-08-02 Verifierad kund
    Servitrisen spillde rödvin på en i sällskapets vita skjorta och visade ingen större ånger över misstaget. Maten var ok, tonfisken var väldigt uppskattad men i övrigt var det inget vi var super imponerade över tyvärr.

Fint ställe och servering i övrigt.
    2022-08-01 Verifierad kund
    En av mina favorit "kvarterskrogar" i Stockholm.
    Trevligt och bra personal, bra och prisvärd mat.
    Den här gången var kanske min köttbit lite kall.. så för första gången någonsin (av mina säkert 50 besök dör..) var jag inte helt nöjd..
    Men det var säkert ett olycksfall i arbetet.. Jag kommer tillbaka!
    2022-08-01 Verifierad kund
    Proffsig personal samt fantastisk mat
    2022-08-01 Verifierad kund
    Super härlig personal och riktigt god mat!
    2022-08-01 Verifierad kund
    Gott käk! Stressad personal…Hade koll på att vi var Ammex kunder vid ankomst men glömde sedan bort det….
    2022-07-31 Verifierad kund
    Mycket god mat. Mycket fin inredning med lyxig men genuin känsla. Vi kände oss väldigt välkomna och de som arbetar där är mycket vänliga, kunniga och genuina i sitt bemötande av sina gäster. Det var väldigt mysigt att få njuta av en kväll på Nybrogatan 38
    2022-07-31 Verifierad kund
    Vill säga bra men ger bara ok. Bra service vid bordet men personalen i baren gav mer fokus till stammisarna än vi som kom som ”gäster”. Maten ok. Hade önskat mer smakupplevelse om man ser till priserna. I stort nöjd med besöket. Bra läge men kommer inte komma tillbaka om andra val finns.
    2022-07-31 Verifierad kund
    Fantastisk service, vänlig, kunnig. Fick goda råd vid valet av rätter, alla mycket nöjda med sina val, utsökt. Och servitrisen Sanna Friberg var super.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Allt var väldigt bra! Bra service och mat & dryck.
    När man bokade fick man dock bara 1h & 15min vilket kan vara lite stressande. Man sitter gärna 1,5-2h på en myslunch när man äter så fin mat.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av personalen och som var uppmärksamma på serveringen. Maten var god.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Fin och mysig uteplats. Bra service och överförväntan riktigt bra mat
    2022-07-30 Verifierad kund
    Trevligt o god tillagad mat
    Vänlig o kunnig personal
    2022-07-30 Verifierad kund
    Trevlig service och mycket god mat.
    2022-07-29 Verifierad kund
    God mat och trevligt bemötande.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Bra service, utmärkt måltid. Återkommer gärna.
  • Karin O
    2022-07-29 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda från bokning till betalning och allt däremellan. Personalen var väldigt tillmötesgående och serviceminded och maten överträffade alla förväntningar.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Trevlig service och mycket god mat. Perfekt stekgrad på entrecoterna.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Trevlig personal och mycket god mat!!
    2022-07-29 Verifierad kund
    Alltid trevligt att besöka Nybrogatan38 o övriga restauranger inom Bockholmsgruppen , då maten alltid är god. Personalen trevlig o hjälpsam ❤️
    2022-07-28 Verifierad kund
    Super trevlig restaurang. Dit ska vi gå många gånger. God mat.
    1.a besöket en bra upplevelse mycket Bra service och fantatisk god mat
    2022-07-28 Verifierad kund
    Arrived in Stockholm today and went here for dinner. We had to make a reservations for a few hrs later but it was well worth it. The food was outstanding, absolutely delicious, amazing atmosphere in there and the staff were friendly, helpful and full of an infectious happiness. Fully recommend. Not cheap, but not really expensive either - all in all, good value for money given then quality of the experience.
    2022-07-28 Verifierad kund
    - Ett vänligt och glatt bemötande
    - inga förväntningar då det var första besöket hos er, men vi kände oss väl ompysslande och sedda av dem som tog hand om oss
    -Ett mysigt ställe med god mat och trevlig personal, vi ser fram emot fler besök hos er.
    2022-07-27 Verifierad kund
    Hej
    Trevlig o hjälpsam personal o maten var toppen.
    2022-07-27 Verifierad kund
    Fantastiskt god mat! Över förväntan. Vi brukar åka till Sthlm några gånger om året för att äta på bra restauranger och denna ligger verkligen på topp 3. Goda smaker, vällagat och kreativt. Även drinkarna var det toppklass på. Mysig restaurang med en service utöver det vanliga. Helheten får den högsta poäng man kan tänka sig. Gå hit, ni kommer inte att ångra er. Boka bord så ni inte går miste om denna upplevelse.
    2022-07-26 Verifierad kund
    Maten var bra och servisen var även bättre
    2022-07-26 Verifierad kund
    Gott, trevlig stämning o bra service.
  • Mattias N
    2022-07-25 Verifierad kund
    Underbart ställe! Men kanske dags att rotera lite i menyn för oss stammisar?
    2022-07-25 Verifierad kund
    Kramar och bra service. Vänlig och glad personal.
    2022-07-25 Verifierad kund
    Väldigt bra personal, samt ett bra kök.
  • Malin L
    2022-07-24 Verifierad kund
    Superbra upplevelse! Proffsiga servitörer, god mat och dryck och härlig miljö. Mathilda var toppen!
    2022-07-24 Verifierad kund
    We had a lovely night - great ambience and service. Unfortunately my boyfriend got food poisoning from his steak tartare and was sick through the night (we think it was this dish as it was the only item we didn’t both eat; I felt fine). Please be careful with this in the future!
    2022-07-23 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande. Inga förväntningar fräscht och gott .
    2022-07-23 Verifierad kund
    En utmärkt krig för lunch, middag eller drink. God mat och trevlig personal.
    2022-07-23 Verifierad kund
    Besviken över att hummern inte fanns.
  • Lotta N
    2022-07-22 Verifierad kund
    Här snackar vi kvalité både gällande råvaror och bemötande. Vi hade inte alls väntat oss det av en ”vanlig” lunch på årets varmaste dag. Det fixades med fläktar, extra vatten och kallprat av kyparen som bara förgyllde upplevelsen ytterligare. Vi var 4 i sällskapet och maten smakade fantastiskt. Krispig råraka, en magisk caesarsallad med fantastisk dressing (på sidan) och köttbullar som mormor skulle ha gjort dem. Vispat smör och brödpåse som pricken över i:et. Hit går vi tillbaka nästa gång vi besöker Stockholm- definitivt.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Bra varierad meny. Bra service.
    Saknar rårakan med löjrom.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Normalt skriver jag bara rekomendationer gällande maten men den här gången måste jag nämna att servicen var perfekt. Så otroligt trevlig och tillmötesgående personal. Och ja, till maten, de levererar som alltid. Traditionell svensk mat med bästa råvarorna och varje detalj tillagad med perfektion, vilken smakupplevelse. Ett ställe vi absolut måste äta på varje gång vi besöker sverige för att få uppleva svensk husmanskost när den är som bäst. Köttbullarna med pressgurkan, lingonsylten och smöriga potatispuren med en generös mängd sås är oslagbar!
    2022-07-21 Verifierad kund
    Fantastisk personal och service
    Maten var god men som alltid i Sverige mycket creme fraiche och röror istället för "råa" ingredienser. Lite konstigt att få bröd i en brun påse.
    2022-07-21 Verifierad kund
    Trevlig personal, mycket god mat, trevlig uteservering
    2022-07-20 Verifierad kund
    Bra bemötande, tror hon som serverade oss var ny då hon såg ut som ett frågetecken av alla frågor (t.ex. vad är dagens glass?).

Maten var bra, godaste under middagen var förrätten (Lamm racks) men annars inget märkvärdigt och enligt mig lite överprisat för vad man får men restaurangen ligger vid Östermalm så inget som förvånade mig.

Efterrätten var väl det som var den stora besvikelsen, tog två olika kulor - en choklad som var väldigt trevlig och sedan en jordgubb sorbét som tyvärr hade iskristaller i sig (ej slät) så den blir ett minus för då när de kostar 55 kronor för en kula så förväntar man sig mer.

Överlag en bra upplevelse (skulle ge 3.5 om det gick).