Nybrogatan 38, sid 2

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.

Läs vad 5794 kunder tycker om Nybrogatan 38

• 2020-10-17

Emilia S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt ställe med fantastisk mat och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-10-16

Maria L skrev om Nybrogatan 38
    Frukost med nära vän. Diskret och uppmärksam personal med vänlig ton. Gott och bra urval. Fick sitta ifred och inte folk inpå. Återkommer ;) Läs mer
  • 2020-10-16

Katia T skrev om Nybrogatan 38
    God mat och väldigt bra service under lunchen sömnlös och snabb service. Läs mer
  • 2020-10-14

Kattis B skrev om Nybrogatan 38
    God mat, trevlig atmosfär och serviceinriktat, lyhörd och positiv personal Läs mer
  • 2020-10-14

Henriette H skrev om Nybrogatan 38
    Kopte eggs benedict och halloumiburger som baada var gode, men vi ble tuvarr baade sjuke direkte efter (i 2 dagar). Läs mer
    2020-10-14 Nybrogatan 38 svarar Henriette H
    Hej Henriette!
    Vi vill gärna komma i kontakt med dig. Maila våran restaurangchef på teddi@nybrogatan38.com.
  • 2020-10-13

Maria R skrev om Nybrogatan 38
    Alltid trevlig och glad personal, god och vällagad mat! Lite små bord men det får man ta😉 Läs mer
  • 2020-10-12

Per H skrev om Nybrogatan 38
    Restaurangbesök
    Onödigt lång väntetid
    Maträtter glömdes

Men trevligt bemötande Läs mer
    2020-10-14 Nybrogatan 38 svarar Per H
    Hej Per!
    Det var tråkigt att höra att vi inte levererade!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna ge en bra service och vällagad mat, och kan alltid bli bättre.
    Vi vill ju såklart visa vad vi går för, för bättre kan vi! Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-10-11

Catherine E skrev om Nybrogatan 38
    Servicen bra, maten medioker. Aaaaaaaaaaaaaaaa Läs mer
    2020-10-15 Nybrogatan 38 svarar Catherine E
    Hej Catherine!
    Härligt att ni är nöjda med servicen!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att leverera god mat av hög kvalité. Feedback hjälper oss att bli bättre, men här är det lite "luddigt" vad ni menar. Kontakta gärna mig på jamie@nybrogatan38.com, jag hör gärna mer ingående om hur ni upplevde maten!
    Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-10-10

Henry Z skrev om Nybrogatan 38
    Bra mat, stora portioner och mycket trevlig personal! Läs mer
  • 2020-10-09

Therese L skrev om Nybrogatan 38
    God lunch med trevligt bemötande i härlig miljö som vanligt!
    Jag kommer snart igen 😊! Läs mer
  • Eva Josephine C

2020-10-09

Eva Josephine C skrev om Nybrogatan 38
    Skön atmosfär, god mat och härlig service! Läs mer
  • 2020-10-09

Anna E skrev om Nybrogatan 38
    Blir aldrig besviken på Nybrogatan 38. Personalen är trevlig och tillmötesgående och maten är bara helt igenom jättegod! Läs mer

Gadd P skrev om Nybrogatan 38
    Ät middag med 3 andra pers.
    Maten o bemötande samt servicen var helt utmärkt.
    Hade önskat mer än en ”kavring” per pers. De är gudomliga.
    Vi hade en längre sittning o kände allihop att trästolarna utan dynor var både hårda o hala o framförallt även om ingen av oss är direkt långa så kändes det som att stolarna var för låga.

Restaurangen levde verkligen upp till våra förväntningar.
    Men vi kommer gärna tillbaks men köp nya stolar!! Läs mer

Mikael S skrev om Nybrogatan 38
    Det mesta var bra vad gäller bemötande etc. men vi serverades alldeles för kall mat. Läs mer
    2020-10-15 Nybrogatan 38 svarar Mikael S
    Hej Mikael!
    Vad tråkigt att maten inte var varm, så ska det ju såklart inte vara!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att leverera god mat av hög kvalitet. Tack för din feedback, den hjälper oss att bli ännu bättre!
    Vi kan bättre, varmt välkomna tillbaka!

Magdalena M skrev om Nybrogatan 38
    God mat, bra dryckesrekommendationer, trevlig personal och fantastisk efterrätt. Hoppas jag kan komma tilbaka! Läs mer

Agneta R skrev om Nybrogatan 38
    Över förväntan!
    Jättegoda rätter, fin service
    Mycket prisvärt Läs mer

William G skrev om Nybrogatan 38
    Trevliga och glada personal. Bra service. Läs mer

Margareta J skrev om Nybrogatan 38
    Maten medioker. Men det stora problemet bemötandet från en i serveringspersonalen. Strax innan vår sittningstid (förfärligt fenomen) var över slänger hon oombedd vår nota på bordet med kommentaren er tid är över, bordet behövs. Ett påpekande om att ett mer vänligt tilltal skulle vara på plats resulterade i kommentaren om att kunden inte alltid har rätt och om att bli kränkt. Dessutom - Städningen av toaletterna är undermålig. Redan kl 17 var urinlukten klart besvärande.
    Sammantaget - inte ett ställe värt att lägga pengar på. Betalar inte för att utsättas för arrogans. Läs mer
  • 2020-10-07

Therese H skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal,god mat och generöst att få en liten kanelbulle Läs mer
  • 2020-10-07

Denise K skrev om Nybrogatan 38
    Super mysigt för en höstfrukost och menyn erbjuder ett stort utbud. Läs mer

Kalle W skrev om Nybrogatan 38
    Mycket bra mat, service och stämning. Läs mer

Helen W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal viktigaste av allt.
    Mycket god mat och trevligt atmosfär. Läs mer

Tobias S skrev om Nybrogatan 38
    Vi kom dit för lunch 13:00. Fick vänta en liten stund innan vi fick fick sitta, inte så farligt. Däremot så var tydligen dagens rätt slut fick vi veta 13:15. Den var inte ersatt med någon annan rätt. Man försökte inte heller ordna till det på något snyggt sätt. Lite skillnad på 130kr och 245kr vilket hade varit en motsvarande rätt på a la carte-menyn vi blev hänvisade till. Vår servitris var även rätt spydig så vi gick därifrån faktiskt. Tidigare har jag varit nöjd med mina besök, lunch och kväll. Läs mer
    2020-10-16 Nybrogatan 38 svarar Tobias S
    Hej Tobias!
    Detta var en mycket hjälpsam feedback, tack!
    Vi har efter detta valt att i fortsättningen erbjuda andra rätter för samma pris som dagens lunch om detta skulle inträffa igen.
    Hoppas ni tittar förbi snart igen, ni är varmt välkomna!
  • 2020-10-05

Gisela U skrev om Nybrogatan 38
    Maten var jättegod, trevligt att man kunde sitta ute, servicen var dålig. Läs mer
    2020-10-06 Nybrogatan 38 svarar Gisela U
    Hej Gisela!
    Vad härligt att maten var till belåtenhet, men väldigt tråkigt att höra att ni inte var nöjda med servicen!
    Vi jobbar ständigt och hårt för att kunna leverera en proffsig service och kan alltid bli bättre.
    Du får gärna maila mig en mer ingående feedback om vad ni inte var nöjda med till jamie@nybrogatan38.com
    Vi vill ju såklart visa vad vi egentligen går för, så varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-10-05

Catharina J skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär, god mat och bra service. Läs mer
  • KATARINA K

2020-10-05

KATARINA K skrev om Nybrogatan 38
    Supermysig ställe med jättetrevlig personal! Så mycket god mat att välja på och vi var så nöjda! Läs mer
  • 2020-10-04

Henrik L skrev om Nybrogatan 38
    Mysig miljö, fantastisk service och mat. Kommer garanterat äta här fler gånger Läs mer

Eva-karin T skrev om Nybrogatan 38
    Underbar service och otroligt god mat! Läs mer
  • Paul L

2020-10-03

Paul L skrev om Nybrogatan 38
    lovely atmosphere, lovely food, friendly relaxed but attentive service - very enjoyable evening. Läs mer

Matilda L skrev om Nybrogatan 38
    Mkt trevlig och duktig personal och fantastiskt god mat! Den enda som var tråkigt är att vi, efter att ha ätit en fyrarättersmiddag med vin och kaffe blev ”bortskuffade” från bordet. Vet att det är 2-timmarssittningar (vilket är för kort tid om man vill njuta av flera rätter), men vi fick inte vårt bord på utsatt tid då tidigare gäster inte lämnat. Inga problem för oss att vänta lite på vårt bord men då förväntade vi oss att vår tid ändå skulle bli 2 timmar och inte att vi skulle bli ivägskickade på vår ursprungliga sluttid. Tråkig avslutning på en annars mkt trevlig kväll. Läs mer
    2020-10-06 Nybrogatan 38 svarar Matilda L
    Hej Matilda!
    Så ska det ju givetvis inte gå till här hos oss!
    Sittningstiden är på 2 timmar, har vi möjlighet så förlänger vi gärna den tiden.
    Men så härligt att maten och servicen ändå var till belåtenhet!
    Vi tar detta vidare och ser till att bli bättre, tack för din feedback - och varmt välkomna tillbaka!

Irene D skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod omelett, bröd och trevlig service. Kanske hade kunnat vara något snabbare/mer uppmärksamma Läs mer

Johan L skrev om Nybrogatan 38
    Trevl atmosfär. Köttsallad bra komponerad snyggtupplagt men inte så mört kött. Köttbullarna jättegoda potatismoset vattnigt. Tonfiskrn god. Blåbärskakan god.
    Jag bokade i väldigt god tid ett bord för 4 och blev i större delen när vi kom dit hade vi dock fått ett bord framför toalett nedgången. Väldigt mkt spring. Servering korrekt men lam.
    En slotttid på två timmar 7-9 väldigt lite.
    Tycker som sagt om atmosfären men kommer nog inte tillbaka om förutsättningarna ovan inte ändrats.
    Med vänlig hälsning,
    Johan Läs mer
    2020-10-06 Nybrogatan 38 svarar Johan L
    Hej Johan!
    Det var tråkigt att höra att ni inte trivdes där ni blev placerade. Då vi är en liten och intim restaurang så har vi inte så många bord att leka med - speciellt inte i nuläget när vi behövt ta bort en hel del bord för att hålla avstånd i coronatider.
    Det stämmer att sittiden är på 2 timmar, vill man sitta längre så får man gärna kontakta oss innan besöket så löser vi det om möjligt!
    Vi noterar kritiken på maten och för den vidare till köket, tack för din feedback och varmt välkommen tillbaka!

Johanna B skrev om Nybrogatan 38
    God mat, trevlig miljo och bra personal! Läs mer

Viveka S skrev om Nybrogatan 38
    Mycket gott!
    Köp gärna in skålar och mindre tallrikar så att maten får plats på bordet . Läs mer

Helene A skrev om Nybrogatan 38
    Underbar mat & väldigt trevligt bemötande och service! Läs mer
  • Stefan L

2020-10-02

Stefan L skrev om Nybrogatan 38
    Åt en god och smidig frukost med super service! Läs mer

Regina N skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig miljö, jättegod räksallad, bra service. Läs mer

Olof B skrev om Nybrogatan 38
    18-årsmiddag för dottern. Hela familjen mycket nöjda. God mat och bra service. Kändes dessutom Corona-safe. Läs mer

Christian L skrev om Nybrogatan 38
    Bjöd en kund på ett frukostmöte!
    Trevlig miljö och praktiskt att kunna sitta ute.
    God mat och bra kaffe!
    Lite ouppmärksamhet och långsam servering, vilket var märkligt när vi var i stort sett själv på uteserveringen.
    Uppmärksamheten och proaktiviteten i samband med beställlning, servering och nota, var inte lika positiv som jag upplevt tidigare. Läs mer
    2020-10-06 Nybrogatan 38 svarar Christian L
    Hej Christian!
    Tack för din feedback!
    Vi arbetar ständigt och hårt för att kunna leverera en snabb och proffsig service och kan alltid bli bättre.

Yvonne M skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt god mat som vanligt (raggmunk), och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-09-29

Ann S skrev om Nybrogatan 38
    Alltid god mat och trevlig personal.
    Välkomnande miljö.
    Skulle uppskatta ett lägre pris på dagens.
    Tips! Väggen vid trappan upp till köket skulle behöva målas, ser riktigt smutsig ut och det ser man hela tiden som gäst. Läs mer
    2020-09-29 Nybrogatan 38 svarar Ann S
    Hej Ann!
    Tack för din feedback.

Niclas C skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig restaurang med kunden i fokus även denna gång! Mkt vällagad middag.
    Skönt med möjligheten att sitta på terassen i slutet på september! Glad och trevlig servering varje gång. Niclas Cederkäll Läs mer

Jonas E skrev om Nybrogatan 38
    Middag 5 personer
    Väldigt bra service o bemötande. Läs mer

Delin T skrev om Nybrogatan 38
    Super trevligt ställe! Åt lite småplock först å sen en tartar av hjort! Super gott! Och trevlig personal:) Läs mer
  • 2020-09-27

Emelie L skrev om Nybrogatan 38
    Helt ok mat. Dock fruktansvärt stressig personal.
    Fick vänta länge på att beställa.
    Kyparen gick in i en av oss utan att be om utsäkt.
    Överpriser på allt.
    Kommer tyvärr ej gå tbx eller rekommendera till någon. Läs mer
    2020-09-29 Nybrogatan 38 svarar Emelie L
    Hej Emelie!
    Vad tråkigt att höra att ni inte är nöjda med servicen!
    Tyvärr så kan servicen ibland ta lite extra tid pga de riktlinjer man måste följa för att som restaurang få hålla öppet. Det blir en massa extra moment för personalen att förhålla sig till, och vid högt tryck så blir det lätt stressigt. Detta är något vi är väl medvetna om och jobbar hårt på varje dag för att motverka så mycket vi bara kan!
    Våran mat tillagas av råvaror av hög kvalitét av mycket kompetenta kockar, priset har vi matchat där efter.
    Tack vare feedback kan vi alltid bli bättre, så tack för den!
    Hoppas att ni ändå vill ge oss en till chans, så får vi visa vad vi går för!
    Varmt välkomna tillbaka!
  • 2020-09-25

Katinka L skrev om Nybrogatan 38
    Otrevlig servitris (pratade engelska) fick vänta 25 minuter på maten. Biffen seg.
    Hovmästare var däremot trevlig och proffsig Läs mer
    2020-10-06 Nybrogatan 38 svarar Katinka L
    Hej Katinka!
    Detta var tråkigt att höra!
    Vi hoppas verkligen att ni vill besöka oss igen, för bättre kan vi!
    Tack för din feedback, vi tar den till oss och blir bättre!
  • 2020-09-25

Linda W skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig och kompetent service och jättegod mat. Det som drar ned betyget är "slot-tiderna" för middag, känns alltid tråkigt att tvingas lämna efter två timmar när man inte riktigt känner sig färdig. Läs mer
  • 2020-09-24

Jennie H skrev om Nybrogatan 38
    Väldigt trevligt ställe, perfekt för frukostmöten med kunder! Läs mer
  • 2020-09-24

Caroline N skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig atmosfär med god mat. För att få en femma behöver personalen visa att de bryr sig mer. Le. Läs mer
  • 2020-09-23

Peter E skrev om Nybrogatan 38
    God mat, trevlig personal och bra service. Läs mer
    Nybrogatan 38 gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte