Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan SkandiaMäklarna SkandiaMäklarna Vasastan

SkandiaMäklarna Vasastan

Norrtullsgatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

Välkommen till SkandiaMäklarna i Vasastan!

Sedan 1992 har vi hjälpt våra klienter att hitta rätt boende i Vasastan. Vi har fokus på kvalitet före kvantitet och ambitionen har redan från starten varit att vara den ledande mäklarfirman på marknaden. Vårt mål är att du som säljare eller köpare ska känna dig trygg genom hela affären.

Genom vår långa erfarenhet av bostadsaffärer, höga kompetens och lokalkännedom har vi förmedlat tusentals bostäder med mycket nöjda kunder som följd. För att kunna nå den bästa möjliga presentationen av ditt hem så samarbetar vi med noggrant utvalda fotografer och stylister. Vi har slagit många prisrekord och många av dessa har även uppmärksammats i media.

Vill du veta mer om hur vi arbetar med försäljning och hur vi kan hjälpa dig på bästa möjliga vis kommer vi gärna hem till dig för ett förutsättningslöst möte.

Läs vad 297 kunder tycker om SkandiaMäklarna Vasastan

• 2019-02-08

Thomas B skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Trevlig, saklig, kunnig, artig. Läs mer
  • 2019-01-28

Sandra I skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Joakim tog över uppdraget på min lägenhet (som inte hade fått ett enda bud) och gjorde det med bravur. Vi fick fulla visningar och mycket intresse kring lägenheten efter styling och ny presentation. Det slutade med att vi istället för 0 budgivare hade 5 aktiva budgivare och prisnivån slutade väldigt bra. Joakim är professionell, påläst, överträffade mina förväntningar på alla plan och är super trevlig. Mäklaren spelar mycket större roll än man kan tro, vilket jag fick uppleva. Jag kan absolut inget annat än varmt rekommendera honom. Joakim kommer ta hand om alla mina kommande bostadsförsäljningar framåt :) Läs mer
  • 2019-01-25

Robin K skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Vi sålde en 2.a i Vasastan. Joakim hade väldigt bra öga för detaljer och levde upp till förväntningarna gällande att attrahera många spekulanter till visningarna Läs mer
  • 2019-01-15

Maria E skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Jag sålde min bostad i Vasastan genom Joakim. Han är väldigt trevlig och kunnig, och alltid tillgänglig för frågor och hjälpa till med goda råd. Jag skulle varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2018-12-05

Jennie H skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Köpte en lägenhet i Vasastan i november 2018. Joakim var proffsig och väl påläst om fastigheten vid visningen. Under budgivningen var han drivande men utan att vara hetsig. Tillgänglig för att ställa frågor och bolla ideer och tankar med, vilket uppskattades. Läs mer
  • 2018-12-05

Ted B skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Lyhörd, kommunikativ och förtroendeingivande. Lyckades sälja vår lägenhet till en bra summa trots tuff marknad. Läs mer
  • 2018-12-03

Karin B skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Trea i Birkastan.
    Anders har varit engagerad och vi har känt stort förtroende för honom genom hela processen. Läs mer
  • 2018-11-28

Peter T skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Välinformerad och professionell. Läs mer
  • 2018-11-26

Morris K skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Vi har sålt en 2:a i vasastan/Norrmalm.
    Vi har haft jättebra kontakt med Joakim Andersson. Han har varit väldigt tillmötesgående och engagerad.
    Vi hade höga förväntningar och vi tyckte absolut att han levde upp till dem.

Vi är otroligt nöjda med Joakim, han är väldigt trevlig, professionell, och kunnig inom vasastan/norrmalm. Vi fick vår lägenhet såld till ett pris som vi är supernöjda med. Jag skulle rekommendera Joakim till alla jag känner som behöver sälja sin lgh. Läs mer
  • 2018-11-15

Tomas G skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Joakim är professionell i sin yrkesroll, lugn och säker. Han är noggrann med detaljer och tydlig i sin kommunikation. Läs mer
  • 2018-11-15

Håkan C skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålt lägenhet
    Joakim var snabb, seriös, trevlig och kunnig. Genomförde uppdraget på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2018-11-05

Gustaf Å skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålt bostadsrätt på Norrmalm, Stockholm. Joakim har under hela säljprocessen varit mycket tydlig och löpande hållit mig informerad. Snabb och smidig kommunikation, Joakim har alltid återkopplat inom mindre än en timme. Joakim har helt klart levt upp till mina förväntningar och jag är överlag mycket nöjd med Joakims arbete. Läs mer

Maj-Britt G skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Trevlig, engagerad mäklare och personlig i kontakten.
    Skött sitt åtagande på ett ypperligt sätt! Läs mer

Mika B skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Vi var köpare av en lägenhet där Joakim var mäklare. Vi upplever att vi fått ett mycket positivt intryck av Joakim som var påläst och förtroendeingivande kring objektet i fråga. Läs mer

Ingemar G skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Positiv och engagerad mäklare högsta betyg. Läs mer
  • 2018-10-29

Åse W skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålt 79kvm. Norrmalm. Jag har varit i kontakt med Joakim flera gånger eftersom han sålt flera fastigheter i ”mitt” hus. Joakim har varit punktlig till möten. Alltid svarat snabbt via telefon och sms. Fick mycket hjälp och bra tips ang. styling inför fotografering och visning. Mina förväntningar var väl att få lite mer betalt för lägenheten men det verkar vara en nedgång just nu. Fyra budgivare och många på visningarna. Läs mer
  • 2018-10-25

Sandra E skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Bra bemötande, lättillgänglig & snabba svar alla minba frågor. Kände mig trygg genom hela köpet. Läs mer
  • 2018-10-25

Tove E skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Joakim sålde min lägenhet i Vasastan innan den ens kommit ut på hemnet. Han gjorde ett fantastiskt arbete med att annonsera, stylea och hitta rätt köpare.

En proffsig och förtroendeingivande mäklare som varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-20

Elisabeth F skrev om Cecilia Tegnér en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålt bostad i innerstan. Fint bemötande med ett stort engagemang! Läs mer

Mats J skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Köpt lägenhet i Stockholm.
    Bemött med tydliga raka besked och snabbt agerade. Ödmjukt och trevligt på förtroendegivande och personligt sätt.
    Rekommenderar Joakim direkt om någon skulle behöva ha tag på en bra mäklare.
    /Mats Johansson Läs mer

Peter E skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Köpte lägenhet i Vasastan. Anders skötte det hela snabbt och okomplicerat och vi kom snabbt till avslut och på överlåtandedagen gick allt enkelt och smärtfritt och vi fick dessutom en flaska bubbel att fira lägenheten med.

Peter Läs mer

Carl M skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Anders var grym när vi valde att sälja genom honom. Bra bemötande, kunnig och informativ! 5 plus. Tack Anders! Läs mer
  • 2018-10-14

Marcus L skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Köpte en 2 kvadratare i Vasastan. BLev väl bemött av möklaren, var lätt att ha att göra med. Ställde upp på en extravisning då jag ville göra extra mätningar. VIlket var uppskattat. Överlag ett trevligt bemötande. Läs mer

Magnus S skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Väldigt nöjda med Anders! Kunnig, erfaren och service minded. Rekommenderas starkt! Läs mer

Ville H skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Anders skötte vår försäljning på bästa sätt, snabbt och bra bemötande genom hela processen. Läs mer
  • Josefin S

2018-10-11

Josefin S skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Seriös, kunnig och väldigt proffsig! 5 +! Läs mer
  • Jan M

2018-10-11

Jan M skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Köpte en bostad i Vasastan av Anders.
    Är otroligt nöjd med hur han skött hela affären, från informationen under vsingingen till kommunikation under köpprocessen och slutskedet.
    Anders har varit tydlig i sin kommunikation och väldigt tillgänglig och professionell. Hade jag sålt nu hade jag utan tvekan kontaktat Anders och rekommenderar honom mycket varmt. Läs mer

Patrik E skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Tydlig och rak ,mycket serviceminded och stor kännedom om vårt område. Läs mer

Lille-Mor L skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålde en lägenhet i Vasastan snabbt. Mäklaren mycket omtänksam och serviceminded.

Ska tipsa vänner o bekanta om Anders

Lillemor Brink Läs mer

Sara G skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Anders har inom en kortare period hjälpt oss att sälja två mindre lägenheter i Vasastan. Vi är mycket nöjda med hur snabbt och smidigt båda försäljningarna har gått. Alltid bra bemötande, snabb återkoppling och noggrann med att sätta rätt förväntningar hos oss. Mycket professionell och lojal! Vi ger därför Anders våra varmaste rekommendationer. Läs mer

Sofie K skrev om Anders Dahnberg en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Vi har sålt med Anders vid två tillfällen.
    Resultatet båda gångerna blev lyckat.
    Anders förstår vikten av bra styling samt val av fotograf inför försäljningen.
    Under försäljningen är Anders väldigt duktig på återkoppling.

Vi kommer definitivt använda Anders fler gånger. Läs mer
  • 2018-10-08

Birgitta A skrev om Cecilia Tegnér en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålt en bostadsrätt i Birkastan.
    Vi fick ett glatt och trevligt bemötande. Kände att Cecilia arbetade på ett seriöst sätt för oss. Hjälpte oss också med frågor som uppstod i samband med vårt letande av ny bostad.
    På det hela taget är vi mycket nöjda med Cecilia. Läs mer
  • 2018-10-08

johan O skrev om Karin Sahlin en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Proffsig och rak! Inga konstigheter! Läs mer
    Karin S gillar detta
  • 2018-10-07

Svein M skrev om Cecilia Tegnér en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Bra energi och erfarenhet. Fick sålt min lgh till bra pris på 3 veckor i svår marknad.. Läs mer
  • 2018-10-05

Jan-Erik B skrev om Karin Sahlin en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Valhallavägen 80A såldes med ett belopp jag aldrig drömt om. Klara och tydliga dialoger till en okunnig säljare. Karin är en dam som inte ger sig och tycks arbeta när vi andra sover. Min favoritmäklare bland de 5 jag anlitat. Läs mer
    Karin S gillar detta
  • 2018-10-03

Niclas B skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Rådmansgatan 37

Det var tryggt och smidigt att ha Joakim med oss genom köpet. Snabb att svara på frågor och alltid trevlig och tillmötesgående. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-03

Madelaine F skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Super trevlig och sympatiskt mäklare! Läs mer
  • Michael M

2018-09-27

Michael M skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Varm person med stort engagemang, exakt vad jag sökte och fick. Levererade det han lovade på ett bra sätt! Skapade stort förtroende hos mig och uppenbarligen hos våra kunder också! Läs mer
  • 2018-09-19

Christoffer G skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    -Sålt 1,5rum 37kvm.
    -Blev bemött på ett professionellt sätt.
    -Sammantaget en bra upplevelse. Läs mer
  • El R

2018-09-16

El R skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Joakim på Skandiamäklarna hjälpte mig sälja min lägenhet i Vasastan. Med säker hand och gott humör lotsade Joakim mig genom hela processen. Från första kontakt, via intag, hantering av styling, fotografering, annonsering, till kontraktsskrivning och slutligen tillträde flöt arbetet på snabbt, prickfritt och med minimal inblandning från min sida. Från "kontakt till kontrakt" gick på rekordfart. Knappt två veckor efter första kontakt hade Joakim lyckats jobba fram ett osannolikt slutbud som vida överträffade mina förväntningar.
    Är sjukt nöjd med Joakims insats och ger honom mina starkaste rekommendationer! Läs mer
  • 2018-09-13

Mikaela K skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Joakim sålde min 2:a lägeneht i Vasastan och jag var mycket nöjd med resultatet. Han är pålitilig, snabb och engagerad. Han är också mycket trevlig på ett genuint sätt. Skulle varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Viktor S

2018-09-07

Viktor S skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Jag har ingen större erfarenhet av mäklare då jag precis köpt min första bostad, en 1a på Sveavägen.

Men, jag tycker att Joakim har varit exceptionell från början till slut.

Jag visste vad jag ville ha och han fans tillgänglig hela tiden och var inte bara väldigt förtroendeingivande utan också skarp och tillhandahöll all information för att göra valet enkelt.

Skulle absolut rekommendera fler personer att ta kontakt med Joakim och låta honom hjälpa dem igen sitt första bostadsköp som definitivt kan vara en spännande upplevelse men också lite skrämmande tröskel att ta sig över på egen hand.

5/5!

Viktor Sundell Läs mer
  • 2018-09-07

Gunilla F skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Vi har precis med Joakim som mäklare sålt vår 1:a i Vasastan/Norrmalm och vi kan inte nog berömma hans insats som helhet från första bemötandet till slutet.
    Joakim besitter en professionalism som man bara kan önska sig som kund och köpare. (Vi har även köpt av honom för 5 år sedan.)
    Våra förväntningar i nuvarande tid på bostadsmarknaden var dystrare än vad Joakim kunde leverera och det är en bedrift som sådan.
    Våra rekommendationer är bara det BÄSTA. Tack! Läs mer
  • 2018-09-07

Sofie S skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Sålde en 1a på Sveavägen och fick priset vi ville ha.
    Blev mycket bra bemött och är väldigt nöjda med hans engagemang.
    Han har sålt denna lägenheten tills oss och fick nu sälja den så vi är bevisligen nöjda med mäklaren och hans professionalitet. Läs mer
  • 2018-09-04

Patric A skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Vi sålde en etage-trea. Joakim hade ett professionellt och seriöst bemötande. Det kändes att han var villig att göra det lilla extra. Läs mer
  • 2018-09-03

Sofia B skrev om Karin Sahlin en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Jag har köpt lägenhet genom SkandiaMäklarna och Karin Sahlin. Jag har blivit väldigt bra bemött och hela köpprocessen har gått väldigt smidigt och lätt. Rekommenderar varmt! Läs mer
    2018-09-03 Karin S svarar Sofia B
    Tack Sofia,
    Hoppas du kommer att trivas bra i din härliga lägenhet!
    Med vänlig hälsning
    Karin Sahlin SkandiaMäklarna
  • Ann S

2018-08-26

Verifierad kundrelation
    Ann S skrev om Åsa Ericsson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Mäklare: Åsa Ericsson

Jag har både köpt & sålt min älskade tvåa i Vasastan med hjälp av Åsa Ericsson. Två lyckade affärer! Vid båda tillfällena har jag upplevt ett stort engagemang, kompetens och professionalism från Åsa. Jag uppskattar särskilt mycket hennes ärlighet, saklighet & ödmjukhet. Med sina 28 år i branschen och en entusiastisk personlighet får man som både köpare och säljare en trygg, strategisk och kommunikativ mäklare vid sin sida. Jag kan varmt rekommendera Åsa för en smidig och lyckad affär! / Ann Läs mer
  • 2018-08-20

Susanne R skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Efter offertintagande från ett antal mäklarfirmor och noga utvärdering gav vi uppdraget att sälja vår 4-rums lägenhet i Vasastan/Norrmalm till Joakim Andersson på Skandiamäklarna. Joakim överträffade med råge våra förväntningar. Utöver en mycket god koll på marknaden uppskattade vi hans ödmjuka, transparenta och jordnära förhållningssätt. Något som uppenbarligen uppskattades även av köpare eftersom Joakim lyckades sälja vår lägenhet i Augusti 2018 till ett pris över förväntan. Läs mer
  • 2018-08-09

Filip D skrev om Åsa Ericsson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Jag har både köpt och sålt av Åsa Ericsson, så jag vet hur hon behandlar både säljare och köpare.

Vad avser försäljningen har denna skötts på ett utomordentligt professionellt, engagerat och trevligt sätt. Åsa är alltid tillgänglig och arbetar otroligt hårt för att möta ens önskemål, att objektet presenteras rätt samt att nå ett lyckat resultat! Med hennes erfarenhet och goda kännedom om marknaden guidar hon till bästa strategi.

Resultatet var helt fantastiskt, och jag vet samtidigt genom att ha varit köpare att hon ger ett väldigt bra spekulantbemötande och hanterar processen väldigt väl vilket känns tryggt.

Jag kan därför, med de starkaste orden möjligt, rekommendera Åsa! Läs mer
  • 2018-06-16

Amanda N skrev om Joakim Andersson en del av SkandiaMäklarna Vasastan
    Köpt en fin 2:a på 57 kvm och balkong i centrala Stockholm. Mäklaren hade ett vänligt och glatt bemötande även i samtal/sms. Svarade snabbt på sms/samtal även sent under kvällen och gav intrycket att han jobbade på att lösa affären bra för båda parter. Mäklaren levde upp till våra förväntningar och vi är väldigt nöjda med mäklaren och köpet! Läs mer
Joakim Andersson
Anders Dahnberg