Södermäklarna Hammarby Sjöstad

Södermäklarna Hammarby Sjöstad

Call 08-641 50 50 www.sodermaklarna.se

About company

Välkommen till Södermäklarna i Hammarby Sjöstad. 1983 öppnade vi upp vårt första kontor på Söder. Redan från början inriktade vi oss på hus och lägenheter på Södermalm och Söderort. Genom en god lokalkännedom och stor erfarenhet har vi blivit specialister på att sälja och köpa lägenheter på Södermalm. Vi kan skillnaden på östra...

48 omdömen om Södermäklarna Hammarby Sjöstad

Per G

Alldeles utmärkt i varje del av försäljningen

Svar från Mattias Näsström

Vad roligt att höra. Tack för förtroendet att förmedla er lägenhet och tack för ett trevligt samarbete. /Hälsningar Mattias

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1685 omdömen 4.8 av 1685 omdömen

Liselotte J

Mattias beskrev på ett mycket klargörande och insiktsfullt sätt alla som besökte visningarna och deras intresse av lägenheten. Mattias var engagerad och återkom snabbt. Vi är mycket nöjda.

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för rekommendationen och ett mycket bra samarbete. /Hälsningar Mattias

Caroline O

Mattias är en professionell och ödmjuk mäklare som kan mycket om området han säljer i. Han är vänlig och känns snabbt som en "kompis".

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen och ett mycket bra/trevligt samarbete. /Hälsningar Mattias

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1111 omdömen 4.8 av 1111 omdömen

Anna B

Kan inte ge annat än toppbetyg till min mäklare Mattias Näsström på Södermäklarna. Han visste verkligen vad jag som kund behövde då det var dags för försäljning av min lägenhet. Då jag dragit mig för försäljning pga osäkerhet både på marknaden och själva projektet med allt vad försäljning innebär, så är jag så glad att jag hittade Mattias. Som mäklare gav han mig ett lugn och en trygghet redan från första stund vilket var väldigt viktigt för mig. Han förklarade och guidade mig genom min första försäljning utan att göra...

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för rekommendationen och tack för ett bra samarbete. Hälsningar Mattias

Sara N

Mattias guidade mig tryggt och professionellt genom hela säljprocessen

Tack för rekommendationen! Hälsningar Mattias

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 940 omdömen 4.9 av 940 omdömen

Anna B

Kvalite från början till slut. Innan vi valde Mattias som vår mäklare hade vi haft inne ett flertal av Sjöstadens s.k. stjärnmäklare vilka antingen föreslog orealistiskt höga slutpriser eller som skulle lämna en skinnad efter att ha tagit ut ett hutlöst arvode. Det var också ett flertal mäklare som inte alls ville sälja när vi önskade. Mattias däremot är en person som ”walks the extra mile”. Han såg inga problem med att sälja vid önskad tid. Han föreslog ett realistiskt slutpris och ett realistiskt utgångspris för tiden....

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för rekommendationen Anna och tack även för ett mycket bra samarbete under försäljningsprocessen. Ha det fint och hälsa Joachim så mycket. /Hälsningar Mattias

Julia R

Mattias fick vårt förtroende direkt. Han hade bra kunskap om området och lägenheten. Informerade oss och höll hand hela vägen igenom affären. Informerade oss i tid och var väldigt proffsig! Vi är otroligt nöjda med honom som mäklare och kommer absolut välja honom inför framtida försäljning.

Svar från Mattias Näsström

Jättekul att höra och stort tack för rekommendationen. Hoppas ni kommer trivas bra i lägenheten och i området. Hälsningar Mattias

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2951 omdömen 4.8 av 2951 omdömen

Extrem engagerad, kunnig och förtroendegivande mäklaren som är ett givet måste om man vill sälja/köpa sin bostad. Rekommenderas starkt

Alessandro P Alessandro P
Johan N

Mattias är Lyhörd, lätt att kommunicera med, och ger ett väldigt seriöst intryck. Inte minst kompetent och tävlingsinriktad. Han sålde min lägenhet och jag skulle verkligen rekommendera honom.

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för rekommendationen och tack även för ett mycket bra samarbete under försäljningsprocessen. God Jul & Gott Nytt År! /Hälsningar Mattias

Josefin K

Vi har bara positiva saker att säga om Michaela baserat på vår försäljning. Genom hela processen var hon professionell, engagerad och tillgänglig när vi hade frågor och funderingar. Vi ger MIchaela och Södermäklarna i Hammarby Sjöstad våra varmaste rekomendationer!

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1363 omdömen 4.8 av 1363 omdömen

Henrietta B

Superbra, proffsigt bemötande. Vi är mycket nöjda med vårt val av mäklare. Mattias är lugn, lyssnar på kunden och är lätt att få tag på. Det är alltid nervöst att sälja en bostad men vi har kännt oss trygga med Mattias som mäklare.

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för rekommendationen och tack även för ett mycket bra samarbete under försäljningsprocessen. Hoppas ni trivs bra i ert nya boende. /Hälsningar Mattias

Roine V

Supernöjd, seriös och mycket kunnig och duktig mäklare. Snabbt, enkelt och proffsigt. 100% nöjd.

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen och tack för ett mycket bra samarbete. /Hälsningar Mattias

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1131 omdömen 4.7 av 1131 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Marie-louice L

Mycket bra och trevligt bemötande. Snabb återkoppling efter visningar. Ordning och reda. Piterejält:-)

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för rekommendationen och tack för ett bra samarbete. /Hälsningar Mattias

Ludwig P

Allt har skötts på ett mycket trevlig och proffsigt sätt. Man kan räkna med att få den hjälp man behöver plus lite till.

Svar från Mattias Näsström

Tack Ludwig för rekommendationen och grattis till köpet av en fin lägenhet. Vi ses säkert i området framöver eftersom jag själv också bor i Hammarby Sjöstad. /Hälsningar Mattias

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 459 omdömen 4.9 av 459 omdömen

Mycket professionell och trevlig

Eva O

Mattias var oerhört vänlig omtänksam och noggrann. Han var mycket lugn vilket var skönt och mån om att lyssna på hur vi ville ha det. Några andra mäklare som hörde av sig till oss verkade mycket hetsigare. Mattias ställde upp på tider som funkade för oss även om det var kväll eller helg. Vi fick snabba svar på mail och goda råd. Foto och layout jobbet gjordes proffsigt. Jag vill gärna rekommendera honom till andra särskilt i sjöstaden där han har mycket god kännedom.

Svar från Mattias Näsström

Tack Eva för rekommendationen, jättekul att höra att ni var nöjda med försäljningen. Trevlig sommar!

Nina S

Det mötte våra förväntningar. Vi är helt nöjda

Lars S

Trevlig, smidig, kompetent. Har bara positiva saker att säga.

Anna-karin S

Ingav förtroende. Noggrann och kunnig. Jag är nöjd med Mikaela Nordström som mäklare. Ett utvecklingsområde kan vara att bli ännu mer lyhörd för kundens oro i samband med en väldigt stor affär.

Marko P

Inte särskilt påläst på objektet.

Berit E

Min kontakt med Michaela Nordström har varit mycket goda redan min första kontakt med henne gjorde att jag fick förtroende att ge henne uppdraget att sälja min lägenhet, kontakten med henne under budgivningen var mycket bra och likaså kontakten efter försäljningen är jag mycket nöjd med. Är supernöjd !!!!

Nurol K

Väldigt engagerad och hjälpsam. Michaela är en väldigt trevlig och hjälpsam mäklare. Trots att det gick väldigt snett och köparna inte kunde få till lånet så fixade Michaela till det hela väldigt smidigt och löste problemet genom att kontakta några anhöriga till köparen och så kunde de köpa lägenheten så slapp jag bli lidande.. Tycker att hon var väldigt strukturerad och skötte det galant.

Milorad S

Jättenöjda med hela processen, rekommenderar starkt Michaela Nordström och Södermäklarna!

Eva E

Bra bemötande lever väl upp till förväntningarna

Birgitta S

Närvarande. Kunnig. Snabb. Kompetent. Vänlig. Trevlig att göra affär med. Återkopplade enl överenskommelse hela tiden.

Susanne G

Jag träffade Mattias som köpare av en lägenhet som han sålde. Jag fick ett mycket vänligt, trevligt och professionellt bemötande

Svar från Mattias Näsström

Vad kul att höra Susanne, jag tyckte du också var trevlig ?. Vi ses säkert i området framöver. /Hälsningar Mattias

Sara E

Mattias var enkel att ha att göra med, trevlig och gav alltid snabb återkoppling. Jag var väldigt nöjd.

Svar från Mattias Näsström

Jättekul att höra, stort tack för rekommendationen.

Sanjin B

Väldigt kunnig. Bra bemötande med snabba uterkopplingar.

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen. Det var kul att få hjälpa dig till en rekordförsäljning ?

Helena H

Mattias har varit väldigt trevlig och tillmötesgående, han har svarat på frågornnär det har funnits och gett mig nödvändig information.

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen! ? Hoppas du trivs bra i din nya lägenhet. / Hälsningar Mattias

Maria G

Tack Mattias för all hjälp vid våra lägenhetsköp, ditt lugna sätt och engagemang för att besvara våra frågor uppskattas verkligen!!

Tack själv och lycka till med försäljningen. Hälsningar Mattias

Anna K

Mattias gav ett proffsigt, personligt och lyhört intryck från första stund. Han ger klara besked, bra råd och ser till att man som säljare känner sig helt trygg. Rekommenderas varmt!

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen och tack för ett bra samarbete. /Hälsningar Mattias

Karin G

Äntligen en proffsig och ödmjuk mäklare i Stockholmsdjungeln, Mattias tillvaratar både säljarens och köparens intressen och ger ett mycket seriöst och förtroendefullt intryck.

Svar från Mattias Näsström

Tusen tack för det fina omdömet. Hoppas allt är fint och att du trivs bra i ditt nya boende. /Hälsningar Mattias

Per H

Trevlig, proffsig och service minded!

Svar från Mattias Näsström

Tack för det fina omdömet, hoppas du trivs bra i din nya lägenhet. /Hälsningar Mattias

Jannike J

Mattias är den typ av person som är genuint intresserad av sina kunder.Som kund kan du känna dig väldigt trygg med vetskapen att han kommer att se till att du blir nöjd oavsett om du är säljare eller köpare. Jag kan varmt rekommendera Mattias Med Vänliga Hälsningar Jannike Järv

Svar från Mattias Näsström

Tack Jannike för rekommendationen och dom fina orden. Hoppas du haft en bra jul & nyårshelg! Hälsningar Mattias

Linnea K

Trevlig, tillmötesgående och professionel.

Svar från Mattias Näsström

Tack så mycket för det fina betyget, hoppas ni trivs bra i ert nya boende. / Hälsningar Mattias

Susanna B

Trevlig/proffsig och hjälpsam!

Svar från Mattias Näsström

Kul att höra, hoppas ni kommer trivas bra i er nya fina lägenhet. /Hälsningar Mattias

Magnus H

Allt fungerade toppen när vi köpte en ny bostad i Sjöstan. Mattias kan sin sak och är en riktigt trevlig prick. Rekommenderas varmt. Magnus & Josefin.

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen. Hoppas ni trivs bra i Sjöstaden.

Linda C

Mattias inger ett professionellt intryck. Han är anträffbar, ger inga glädjekalkyler utan ett rimligt värde av bostaden. Han är flexibel och allmänt trevlig och förtroendeingivande.

Svar från Mattias Näsström

Stort tack för den fina rekommendationen Linda. Ha det fint och hälsa Peter!

Marie-louice L

Bra och tydlig info Snabb handläggning

Svar från Mattias Näsström

Tack för det fina omdömet. Hoppas du trivs i lägenheten och området.

Fredrik E

Fantastiskt trevlig och kompetent mäklare. Vi kände oss trygga och supernöjda genom hela processen.

Svar från Mattias Näsström

Tack för rekommendationen Fredrik. Ni var också trevliga och mycket lätta att samarbeta med:)

Johan M

Bra och förtroendeingivande hjälp vid försäljning. Schyssta mäklare!

Svar från Mattias Näsström

Tack för det fina omdömet. Trevlig sommar!

Ingela H

Lysande mäklare på alla sätt.

Svar från Mattias Näsström

Jättekul att höra, stort tack för ett givande och mycket gott samarbete.

Catharina W

Väl bemött. Professionell. Har erfarenhet av branschen. Trevlig 😊 Gott omdöme.

Svar från Mattias Näsström

Tack för dom fina orden Catharina. Hoppas du trivs bra i ditt nya boende. Trevlig sommar!

Johan L

Trevlig mäklare, något svår att få kontakt med efter försäljningen

Svar från Mattias Näsström

Tack för ett bra samarbete, hoppas ni trivs i ert nya boende.

Malin N

kunnig mäklare som ger bra service och seriöst intryck. Skulle utan tvekan anlita honom igen om vi skulle sälja i samma område igen.

Svar från Mattias Näsström

Tack för dom fina orden och ett bra samarbete!

Sofia F

Fantastisk på alla sätt! Vi var väldigt nöjda med vår lägenhetsförsäljning

Svar från Mattias Näsström

Vad kul att höra, hoppas ni trivs i ert nya boende.

Åke S

Väldigt nöjd.då jag ej var närvarande.så fixade han allt på ett smidigt sätt

Svar från Mattias Näsström

Vad roligt att höra, tack för rekommendationen. Trevlig sommar!

Li N

Vi fick tidigt kontakt i samband med försäljningen av vår bostadsrätt i Hammarby Sjöstad. Jag fick samtidigt också besked att vi fick en förmånlig försäljningsprocent - lägre än de 2 övriga mäklarna jag hade kollat med (detta pga att vi "bodde" i samma bostadsrättsförening). Jo, det gick bra med fotograferingen - han och fotografen tog fina kort - så fina att de fanns kvar i skylten i flera månader. När en bra kund hade hittats gick det snabbare än tåget att skriva kontrakt. Vi blev nöjda och är det än idag, kan bara rekommendera honom!

Svar från Mattias Näsström

Tack för dom fina orden Li. Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet.

Johan W

Trevlig och professionell. Håller vad han säger/lovar. Inga konstigheter.

Svar från Mattias Näsström

Tack så mycket för det fina omdömet!

Cecilia E

Mattias är en fantastisk mäklare, om vi skulle sälja skulle jag välja honom igen. Trots att vi trodde att vi inte kunde få mer för vår lägenhet så lyckades han övertala köparen att lägga mer pengar, trots att han hade fast provision. Alla plus till Mattias!

Svar från Mattias Näsström

Jättekul att höra, tack för ett mycket bra samarbete.