Alla kategorier Flyttstäd Skåne Helsingborg Städhjälpen.nu

Städhjälpen.nu

Rosenschöldsgatan 2, 256 54 Ramlösa — Visa karta

Välkommen till Städhjälpen!

Som namnet antyder jobbar vi med städning av alla dess slag och befinner oss i Helsingborg med omnejd. Vi hjälper dig att få ditt hem eller arbetsplats ren. Vi städar varje dag från 8:e januari till 22:a december och vårt mål är att ge dig hög kvalitet till lågt pris.

Vi erbjuder Flyttstädning, Hemstädning, Fönsterputsning, Kontorsstädning, Byggstädning och städning för Hotellverksamhet.
Vill du anlita oss på Städhjälpen? Kontakta oss redan idag och få en kostnadsfri offert på valfri tjänst.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 61 kunder tycker om Städhjälpen.nu

• Carina A

2019-05-20

Carina A skrev om Städhjälpen.nu
    Flyttstädning. Bra städat. Kunde varit lite flitigare på att svara på mailen. Läs mer
  • 2019-04-24

Jenny J skrev om Städhjälpen.nu
    Privat städ.
    Kunde inte svenska och lite engelska.
    Vissa missar men överlag bra Läs mer
    2019-05-15 Rasmus M svarar Jenny J
    Hej Jenny. Tack för input.

Svenskan är sådär hos städpersonalen då dom är från Litauen. Vi har den informationen på hemsidan. Men får kanske försöka hitta ett sett att göra den tydligare.
    Arbetsledningen är kontaktbar via telefon och mejl och vi pratar iallafall flytande svenska vid behov.
    Synd att vi missade något. Hör av dig till oss om sånt via telefon eller mejl så fixar vi till det så det blir bättre.

• 2019-04-03

Arthur G skrev om Städhjälpen.nu
    Städning av två kontorsrum. Städningen gick snabbt och med mycket bra resultat. Enda anmärkningen är att det på grund av språk inte går att ge instruktioner till städarna så det får man vara tydlig med till företaget istället. Läs mer
    2019-05-15 Rasmus M svarar Arthur G
    Hej Arthur.

Tack för rekommendationen.

Precis som du skriver. Det är viktigt att om ni har speciella krav att vi på företaget får ta del av det så vi får in det i städarnas arbetsorder. Viss mindre viktig information går att ta med städarna. Men säkrast är att vi får den informationen så städarna vet vad som är överenskommet.

• 2019-04-03

Denise B skrev om Städhjälpen.nu
    Super duktig tjej som rengjorde min ugn Läs mer
  • 2019-04-01

Ann-Charlotte P skrev om Städhjälpen.nu
    Prisvärd tjänst. Duktig städerska. Bra kontakt med företaget. Läs mer
  • 2019-03-11

Dennis H skrev om Städhjälpen.nu
    De har nu gjort rent i mit hjem de sidste 4 mdr. Hvilket jeg er meget tilfreds med. Läs mer
  • 2019-03-11

Margareta S skrev om Städhjälpen.nu
    Väldigt trevliga o hjälpsamma, la om scheman o allt för att kunna uppfylla mina önskemål 😄👍 Läs mer
    2019-05-15 Rasmus M svarar Margareta S
    Hej Margaretha.

Vad roligt att ni upplevde det bra och att ni blev nöjd.
    tack för er rekommendation.

• 2019-03-08

Eva J skrev om Städhjälpen.nu
    Köpte städtjänst fick erbjudande om städ om fredagar med tid 9:30 , vi pratade om denna tid och jag sa att denna var mkt bra då vi har hund och vi kan ha honom med på jobb enbart om fredagar . Jag ville ha städ en gång innan jag bestämde mig , då nämnde man inte att då skulle tiden om fre inte vara kvar . Så en dag efter kom städ och jag var mkt nöjd , jätteduktig o trevlig tjej, mejlar tillbaka att vi vill gå vidare då var inte tiden längre kvar , mkt tråkigt att bli bemött så, om jag varit chef så hade jag varit säker på att kunden skulle bli nöjd och reserverat tiden istället för att erbjuda annan kund tiden jag precis blivit lovad . Med detta blev de då ingen fortsättning , då tiden som finns kvar är 17:30 om fre kvällar Läs mer
    2019-03-08 Rasmus M svarar Eva J
    Hej Eva.

Tycker att det var ett orättvist betyg ni gav oss om ni var nöjd med städningen?
    Ni blev erbjuden fredagstiden på återkommande schema på grund av att vi vet att det är väldigt sällan att vi får lediga tider på fredagar då dom är extremt populära. Ni tackade nej till att boka in er på den tiden och ville som du skriver vänta med att se om ni blev nöjd med städningen.
    Du måste förstå att vi har ett stort kundflöde med många som är intresserade av fredagstiderna och även andra tider så vi kan inte chansa på att sitta med tomma tider för att ni eventuellt ska bestämma er om ni vill ha en tid eller inte.

Det är aning orimligt att ni tycker att vi skall säga till andra intresserade kunder som vill ha fredagstider att vänta tills ni har bestämt er??

Är man väldigt låst till just en tid och dag som ni var så bör man vara snabb på att boka den tiden. Det kostar ju inget att säga upp städningen så du hade allt att vinna på att boka in det. Vi erbjöd er senare tid på fredagen och även tid på en annan dag men ni kunde inte detta.
    Så väldigt orättvist förhållningssätt du har där tycker jag.

Olle H skrev om Städhjälpen.nu
    Vi är verkligen nöjda med städhjälpen. Läs mer

Rasmus M skrev om Städhjälpen.nu
    Hemstädning varannan vecka funkar perfekt. Kommer när dom ska. Vid ändringar så meddelar dom i förväg. Kunde varit svensktalande men det är inga större problem då dom vet vad dom skall göra. Priset talar för sig. 5 av 5.
    Rasmus Läs mer

Daniel N skrev om Städhjälpen.nu
    Försenade till plats.
    Kunde inte prata svenska.
    Ugnen blev inte ordentligt rengjord.
    50 % prispåslag pga ”över normalt nedsmutsat” och då hade jag t.o.m dammsugit innan dom kom till plats. Läs mer
    2019-03-06 Rasmus M svarar Daniel N
    Hej Daniel.

Det står mycket information på vår hemsida, bland annat att städarna inte pratar Svenska utan engelska och Litauiska. Vi här på kontoret pratar flytande svenska och kan nås antingen via mejl eller på telefon vid behov.
    Vi hade gjort fel när vi registrerade er som kund. Det glömdes att lägga till er städadress så städarna åkte till er faktureringsadress. Det är vi så klart ledsna för.
    Om du hade kontaktat oss att ugnen inte var bra så hade vi skickat ut städarna igen för att fixa till det. Det ingår i vår garanti som finns att läsa om på hemsidan tillsammans med priser och påslag om hur vi debiterar.

Att du har dammsugit innan har ingen betydelse då vi ändå måste dammsuga över hela lägenheten. Det går snabbare för städarna att dammsuga över den ytan du har dammsugit än att gå o leta efter var du har dammsugit. Det som har betydelse för tiden är just att du i så fall hade tagit bort kalk och avlagringar samt ingrodd smutts och fett. Rengjort ugn och kök o andra svårt utsatta områden inan vi kom på plats.

Ang. prispåslaget var det ert eget val. Vi gick med på att städa utsatt tid, men ni ville vi skulle färdigställa det mot kostnadspåslaget. Vi har instruktioner och referensbilder på när vi använder ett kostnadspåslag och vad ni som kund är skyldiga att informera oss om innan om projektet inte överensstämmer med normal efterhållning.
    Kostnadspåslaget är till för att täcka upp den kostnaden det tar i tid för städarna att rengöra en lägenhet om den är skitigare jämfört med en familj som löpande rengjort och hållit efter sin lägenhet, Då går städningen snabbare och dom ska inte behöva betala lika mycket.
    Vi lägger inte heller på en kostnad utan att ni har godkänt det. När vi ser att lägenheten inte överensstämmer med normal skitighet så kontaktar städarna oss om status varpå vi kontaktar er om det är onormalt skitigt eller så städare vi vidare om lägenheten är normalt skitig.

Med vänlig hälsning
  • 2019-01-12

Malin J skrev om Städhjälpen.nu
    De har provstädat hos oss. Hon som städade var punktlig och städade bra, men kunde inte prata varken svenska eller engelska. Kommer nog ändå fortsätta med dem. Läs mer
  • 2019-01-09

Agneta W skrev om Städhjälpen.nu
    Vi köpte en provstädning som vi var nöjda med. Sedan skickade vi en önskan om ny städtid och pratade även med Linda. Vi har fortfarande inte hört något från Städhjälpen. Där står vi idag, så jag vet inte vad jag skall svara på era frågor. Läs mer
    2019-05-15 Rasmus M svarar Agneta W
    Hej Agneta.

Oj det var ju inte bra om det är så. Där får vi bättra oss.
    Tack för input

• 2019-01-09

Aleksandra S skrev om Städhjälpen.nu
    Städhjälp varannan vecka. Bemötandet är trevligt och bra. Jag har väldigt höga förväntningar på städ och detta uppnås inte alltid! Jag tänkte göra en checklista på vadjag vill ska göras och då missas det inget! En checklista är inte fel att användas i det dagliga arbetet. Rekommenderar dock varmt städhjälpen!!! Läs mer
  • 2018-12-15

Stefan N skrev om Städhjälpen.nu
    Flyttstäd. Absolut inte städat efter fyra gånger. Fick göra det själv tillslut. Läs mer
    2019-05-15 Rasmus M svarar Stefan N
    Hej Stefan.

Jag håller med att den gången blev väldigt konstigt. Det är under all kritik att vi inte fick till det iallafall efter 2:a gången. Det ska inte få hända igen.
    Vi har lagt in tydligare instruktioner till städarna men även till er som kund att det är viktigt när ni kommer in och gör en kontroll att ni får med samtliga moment som underkänns direkt och inte kommer med nya andra moment efter vi har gjort dom noterade missarna.
    Vi godkänner nu mera endast moment som underkänts efter första tillfället. Annars tappar vi kontrollen helt. Är nämnda momenten fortfarande underkända så korrigerar vi dom självklart men inte nya tillkommande moment. Så var noggrann första gången.

• 2018-12-12

Sofie O skrev om Städhjälpen.nu
    Väldigt nöjd med Lauras städinsatts och noggrannhet. Läs mer
  • 2018-12-08

Bengt A skrev om Städhjälpen.nu
    Städning alltid utmärkt utförd, alltid på plats vid rätt tid. Läs mer
  • Cibylla D

2018-12-07

Cibylla D skrev om Städhjälpen.nu
    Städning dåligt bemötande ofullständing fakturering städningen är bra men viss personal kan inte engelska höga förväntningar men företaget går inte att nå på telefon Städhjälpen upplevs som väldigt anonym Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Cibylla D
    Hej Cibylla.

Jag förstår inte var det dåliga bemötandet ligger? Varken administrationen eller jag har fått telefon eller mejl angående något som ni inte var nöjd med? Ni kanske blandar ihop oss med någon annan? Jag har läst igenom hela inkorgen och det finns ingen information där om att ni varit missnöjd med något. När jag fick reda på att ni ville säga upp abonnemanget så ville jag gärna veta anledningen om det kunde vara pga oss. Då förklarade du en rad händelser och var jätte sur. Vi har ingen aning om att något inte fungerar om ni inte berättar det för oss. Ni måste kommunicera med oss innan om vi ska kunna ha en chans att hinna korrigera något. Lite orättvist förhållningssätt från din sida där tycker jag.
    Vi vill göra alla våra kunder nöjda men vet vi inget så är det svårt att göra något åt det.

• Johan W

2018-12-07

Johan W skrev om Städhjälpen.nu
    Trevlig personal, bra städning till ok pris Läs mer
  • 2018-12-06

Boris P skrev om Städhjälpen.nu
    Tillmötesgående och mycket trevliga flickor som städar vårt hus
    gör ett bra arbete Läs mer
  • Jeanette F

2018-12-06

Jeanette F skrev om Städhjälpen.nu
    Jag är jättenöjd med Städhjälpen. Trevlig personal som städar bra. Alltid rent och fräscht och mycket prisvärt. Läs mer
  • 2018-12-05

Per-ulrik M skrev om Städhjälpen.nu
    Vi har sedan en dryg månad städning varannan vecka. Vår städerska är mycket duktig, alltid glad och tillmötesgående och kommer alltid när hon lovat. Hon lever verkligen upp till högt ställda förväntningar.
    I början var det lite svårt, att få tag på administratörerna, men det behövs inte nu när vi har direktkontakt med städerskan.
    Vi ser fram emot ett långt samarbete!
    Vänliga hälsningar
    Per-Ulrik Läs mer
  • 2018-12-05

Louise G skrev om Städhjälpen.nu
    Trevligt bemötade, lyssnar på mina önskningar och vi kommer alltid hem till ett nystädat fint hus Läs mer
  • 2018-12-04

Johan G skrev om Städhjälpen.nu
    Lite för mycket ändringar av personal för min smak Läs mer
  • 2018-12-03

Linda J skrev om Städhjälpen.nu
    Städning.
    Bra kvalité men struligt med information kring tiderna. Läs mer
  • Ulf J

2018-12-01

Ulf J skrev om Städhjälpen.nu
    Totalrenovering av hus.

Lätt att få kontakt med företaget både på email och telefon, blev aldrig väntandes särskilt länge.

Trevligt litet byggföretag som kan utföra det mesta med ärlig och ansvarstagande ägare.
    Punktliga, dyker upp på avtalade tider och lyssnar på önskemål orosmoment. Läs mer
  • Lillian J

2018-11-30

Lillian J skrev om Städhjälpen.nu
    Lägenhetsstädning. Trevlig och hjälpsam personal på företaget. Trevlig tjej som kommer varannan vecka och städar rent och snyggt och t o m diskar! Kan varmt rekommendera detta. Läs mer

Heléne S skrev om Städhjälpen.nu
    Hemstad o mycket nöjd. Trevlig personal. Läs mer

Thomas H skrev om Städhjälpen.nu
    Mycket bra. Lite oklart bara var jag ska betala. Har inte fått någon faktura vad jag kan se. Läs mer

Elin W skrev om Städhjälpen.nu
    Kanon städ. Sämre service . Svåra att få tag på . Men som sagt super städ o bra pris Läs mer
  • Micke G

2018-11-27

Micke G skrev om Städhjälpen.nu
    Flexibla lösningar, mycket duktiga och effektiva städare och naturligtvis ett bra pris för tjänsten. Så skönt med ett nystädat hem när man kommer hem och på ledig tid kan man göra annat med familjen. Utländska städare men pratar engelska och är mycket trevliga Läs mer
  • 2018-11-26

Karoline H skrev om Städhjälpen.nu
    Vi har städhjälp varannan vecka och är supernöjda! Tjejerna är helt fantastiska, de är nogranna och det är en fröjd att komma hem när de varit där! Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Karoline H
    Hej Karoline.

Vad skoj att höra. jag ska hälsa tjejerna detta!

• 2018-11-26

Sten S skrev om Städhjälpen.nu
    Storstädning av en mycket ostädad lägenhet med bl.a. svårt nedsmutsade fönster med helt perfekt resultat. Bästa städfirma jag upplevt. Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Sten S
    Tack för inlägget. Mycket trevligt att höra :)

• ClaesThomas E

2018-11-24

ClaesThomas E skrev om Städhjälpen.nu
    Jag är mycket nöjd med städhjälpen. Min man har astma så vi behöver mycket
    Noggran städning.
    De sköter detta utmärkt. Är det någonting så ringer man och så är det löst direkt. Vad det gäller företaget och personalen kan det inte bli bättre. Jag har bara positiv erfarenhet. Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar ClaesThomas E
    Hej Claes.

Tack för din kommentar. Roligt att höra.

Caroline A skrev om Städhjälpen.nu
    Alltid fint städat. Det har blivit mer struktur i städschemat. Är det förändringar i tid så skickar städerskan ett sms, det uppskattas. Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Caroline A
    Hej Caroline.
    Ah vad roligt att det fungerar o uppskattas med sms :)

• Maria B

2018-11-22

Maria B skrev om Städhjälpen.nu
    Hemstädning samt städning av min pappas dödsbo. De förstörde vår barngrind ner till källaren och sa inget. Var bara ren tur att vi upptäckte det innan vår 8 månader gamla dotter upptäckte det. När jag försökte nå företaget var dom på semester och svarade först två veckor senare och ville då inte stå för en ny grund utan kunde tänka sig att skicka en reparatör åt den gamla grinden, vilken vi såklart redan blivit tvungna att laga. De skickade även två undersökningar gällande städningen av min pappas dödsbo adresserad till min avlidne pappa. Utöver detta drog dom RUT trots att jag hade bett att dom skulle låta bli. Aldrig mer detta företag! Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Maria B
    Hej Maria.
    Jag har sett bilderna och den grinden var inte mer förstörd än att gångjärnen var böjda. Tyvärr hade städaren gjort något fel o pressat det lite. Inget som hon var medveten om hon hade gjort. Annars så hade hon ju sagt till om det. Det fanns ingen anledning att köpa en ny grind när vi kunde rätat ut dom eller bytt gångjärnen.
    Ang RUT. Känner jag inte till men du kunde bara ha sagt till att fakturan kom med RUT så hade vi gjort om den.

Jimy S skrev om Städhjälpen.nu
    Tips från kompisar, bra o snabb städning, trevlig personal. Mycket trevlig kundtjänst. Kan mycket varmt rekommendera dom till andra Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Jimy S
    Tack för er kommentar Jimy
    ROligt att ni är nöjd

Ingela N skrev om Städhjälpen.nu
    Dom var trevliga och gjorde ett bra jobb. Supernöjd. Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Ingela N
    Hej Ingela.

Härligt. Är du nöjd är vi nöjda!

Olle H skrev om Städhjälpen.nu
    Städ. av hus.
    Kommer punktligt. Gör ett bra jobb. Läs mer
    2018-12-17 Rasmus M svarar Olle H
    Tack för er åsikt. Kul att ni är nöjd
  • 2018-10-26

Magnus L skrev om Städhjälpen.nu
    Supernöjda, rekommenderas verkligen. Läs mer
  • 2018-10-22

Jens K skrev om Städhjälpen.nu
    Städhjälpen har städat hos mig några gånger och resultatet är alltid lika imponerande... Läs mer
  • 2018-10-16

Ann-marie B skrev om Städhjälpen.nu
    Jag var sent ute med min beställning så städningen fick ske på kvällstid. Tyvärr var det en hel del brister men när jag påpekade detta fick jag en ny städning direkt som var mycket bra och som utfördes i dagsljus. Personalen var vänliga och prissättningen mycket bra. Jag kan verkligen rekommendera företaget. Läs mer
  • 2018-10-11

Brita N skrev om Städhjälpen.nu
    Lyhördhet och engagemang. Punktlighet och ordning. Läs mer
  • 2018-08-29

Caroline S skrev om Städhjälpen.nu
    Har varit mycket bra från början till slut. Trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete. Mvh. Läs mer
  • 2018-08-26

Cornelia S skrev om Städhjälpen.nu
    Städning av huset, var helt ok men upptäckte en del missar. Fläckar på golv i vardagsrum och badrum. Har valt att inte boka fler städningar. Annars trevligt bemötande och bra kommunikation. Läs mer
    2018-08-29 Rasmus M svarar Cornelia S
    Hej Cornelia.

Vi har på vår hemsida första sidan en text där vi gärna vill veta om städningen gick bra eller dåligt. Om ni inte berättar det så vet vi inte om det. Denna städningen skedde i maj enligt vad jag kunde hitta så det var ett tag sen.
    Bra att vi får veta det här men bättre om ni lyfter sånt direkt.
    jag vet att vi kan göra bättre så det var säkert bara en miss från städaren.

Tack för input.

• 2018-08-26

Andreas N skrev om Städhjälpen.nu
    Enkelt, smidigt o proffsigt ;-)

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-08-24

Inger K skrev om Städhjälpen.nu
    Privat städning, var annan vecka. De håller tider, var bara hemma första gången, de går själv med nykel. Mycket proffsiga, super städning. Dessa kan verkligen lita på.Företaget är det bästa jag någonsin haft ang.städning. Hoppas att fortsätter länge-länge. Läs mer
    2018-08-24 Rasmus M svarar Inger K
    Hej Inger.

Tack. Det värmer o höra sånt.
    Vi ska göra allt vi kan för att hålla samma nivå hela tiden :)

• 2018-08-23

Aleksandra S skrev om Städhjälpen.nu
    Mycket positiv som blir bättre för var gång. Det tar ett par ggr för tjejerna att ”lära känna” huset och mig. (Så som jag vill ha det!) Läs mer
    2018-08-24 Rasmus M svarar Aleksandra S
    Hej Aleksandra.

Du har rätt inställning. Tack för din input.
    Hör av er bara om något förändras så fixar vi till det.

• 2018-08-23

Jenny F skrev om Städhjälpen.nu
    De fick 7 timmar på sig vilket är dubbelt så lång tid som det brukar ta. Ändå blev de ej färdiga (huset är fräscht och behövde vanlig städning) utan fokuserade på detaljstädning på den ena våningen, trots att vi inte bett om det utan ville ha hela huset jämnt städat.
    Trevlig personal annars. Läs mer
    2018-08-24 Rasmus M svarar Jenny F
    Jenny F.

Tack för er beskrivning. Är inte helt säker på vem ni är av våra Jennysar men tråkigt att det blev så. Har kollat igenom hela mejllistan från Jenny F men har inte hittat något om att någon Jenny har varit missnöjd. Glöm inte bort att meddela oss om sånt via telefon eller mejl så vi vet om att ni är missnöjd o har möjlighet att göra något åt det.

• ClaesThomas E

2018-08-23

ClaesThomas E skrev om Städhjälpen.nu
    Jag har köpt städning. Fick ett mycket positivt inryck av företaget. Flickorna som har kommit till mig är så duktiga vänliga . Vill ha fortsatt städhjälp av er. Vänliga hälsningar Margaretha Ch Emanuelsson Läs mer
    2018-08-24 Rasmus M svarar ClaesThomas E
    Hej Claes.