Svensk Fastighetsförmedling Åseda

Olofsgatan 3, 360 70 Åseda — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Åseda!

Vill du köpa eller sälja en bostad här i Åseda eller trakterna i närheten? Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling så hjälper vi dig med hela processen. Vi mäklare här i Åseda har koll på hela kedjan när det gäller bostadsaffärer och guidar dig gärna från värderingen och sedan hela vägen till slutaffär.

Vi tror på öppenhet och arbetar alltid så att du ska få ut det allra mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss så ger vi dig en fri värdering, drömboendet är nära med oss!

Läs vad 181 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Åseda

• 2019-10-17

Ruth M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    jJeg har solgt fritidshus. Mægleren var professionelt, velstruktureret, pålidelig og venlig. Han overgik mine forventninger. Det er en kompliceret process at sølge noget idag, og mækleren var en meget stor støtte. Jeg ville gerne fremhæve hans stor kommunikativ kompetence. Läs mer
  • 2019-10-15

Lars C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra................................. Läs mer
  • 2019-10-08

Gabriela S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt ett hus och jag upplevde Erik Persson som en trevlig och kunnig mäklare. jag skulle rekommendera honom vidare till mina vänner. Läs mer
  • 2019-10-07

Eva D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Såkt en villa.
    Johan Florå får 10++++ på allt. Läs mer
  • 2019-10-07

Diane P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde ett rådhus och affären gick till relativt smidigt. Lite strull med kommunikation, t.ex. obesvarade epost. Läs mer

Henrik L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte hus. Det gick bra. Känns pålitlig, bra jobb i att försöka få mer för huset utan att irritera oss som köpare. Läs mer

Patric H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en villa i Växjö kommun.
    Mäklaren var trevlig och svarade på de flesta frågor, däremot fick vi känslan av honom att han inte var jätteengagerad i oss som klienter.
    Vi fick den hjälp vi behövde iallafall och nu är huset vårt.
    Vi hade inga direkta förväntningar eftersom vi är förstagångsköpare, utan vi ville att husköpet skulle genomföras på ett smidigt sätt. De få mötena vi hade gick väldigt snabbt, ibland så snabbt att man inte hann tänka på de frågor man hade förrän efter mötena, och frågorna man skickade på mailen och fick svar på var väldigt korta svar och visade bristande engagemang. Vi fick bättre svar på våra frågor från banktjänstekvinnan än från mäklaren, trots att de flesta frågor inte handlade om direkta bostadslån.
    Huvudsaken är att mäklaren gjorde det han skulle göra. Läs mer

Ove O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en enplansvilla och upplevde mäklaren som mycket bra. Trevlig och allt var till belåtenhet. Läs mer

Lena G skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig. Kan vara svår att få tag på. Läs mer

Pawel W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig, lugn och förtroendeingivande Läs mer

Anette K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik var hjälpsam och korrekt. Hela affären gick mycket smidigt. Vi sålde min mormors hus i Rottne. Läs mer

Bartosz R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag köpte en lägenhet.
    Visningen lockade många. Läs mer

Altagracia M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    He gave me a good service, and he was pending when I recived the house that everything was ok. Läs mer

Jennie N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte en nyproducerad lägenhet i en snabb och smidig affär. Nöjd med service och hjälp. Läs mer
  • 2019-10-04

Eva Ö skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra svar på alla frågor
    O snabb affär
    Kanon Läs mer
  • 2019-10-04

Fredrik A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej, jag har köpt en liten gård. Mäklaren Rasmus Wickell har varit trevlig genom hela processen.

Det som jag har upplevt som negativt är att han har tagit alldeles för lång tid på sig att svara på mina mejl. Särskilt efter jag skrev på köpekontraktet och betalade handpenningen inklusive hans arvode.

Han har missat att informera om ett obligatoriskt vatten- och avloppsprojekt som löper fram till 2022 med en kostnad på 5.000,00 kronor per år. Detta nämndes första gången för mig när kontraktet skulle skrivas på.

Sedan har han och säljaren missat att i beskrivningen och kontraktet ta upp undantag från byggnads- och fastighetstillbehören som om inget annat sägs ingår i köpet av fastigheten. Detta har lett till att Rasmus vädjar till mig att släppa ifrån mig dessa saker till säljaren Detta är en för mig mycket otrevlig situation. Läs mer

Charlott H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik har skött det med stor proffsighet o stor kunskap ! Är mycket nöjd med min försäljning ! Läs mer

Henrik J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej köpte en Vila genom Svensk fastighetsförmedling. Mäklaren Rasmus Wickell gjorde ett väldigt gott intryck var väldigt påläst och var väldigt ambitiös gav snabba svar kanon helt enkelt Läs mer

Martina P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus i moheda. Tycker han var väldigt tillmötesgående från början med flexibla tider osv. Sedan var det värre att få tag på honom och inte lika tillmötesgående i frågor osv Läs mer
  • 2019-10-03

Ingrid Sol-Britt Margareta H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag och min familj köpte min mormors villa i Ingelstad. Vi hade inga direkt förväntningar då detta var första gången vi gick igenom ett husköp och vi visste inte riktigt hur husköp går tillväga.
    Mäklaren var helt okej och hjälpte oss med husköpet, han gjorde sin del av sitt jobb.
    Han var inte så jättebra på att svara på alla frågor vi hade via mejl. Samt så gick möterna vi hade med honom väldigt fort så man försökte ju bara hänga med så gott det gick. Men vi är väldigt nöjda med vårat husköp och vi trivs väldigt bra i vårat nya hem 😊 Läs mer

Tim S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra mäklare, men upplevdes stressad och att affären skulle genomföras snabbt utan att man fick tid att läsa igenom det finstilta. Svarade snabbt på svar, svarade alltid på frågor och visade på flexibilitet. Läs mer

Anna S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi sålde vår villa, allt gick väldigt enkelt och smidigt. Läs mer

Monica V skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Koskulls väg Kosta
    Så missnöjd! Läs mer

Maria H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi var köpare:
    Mäklaren var inte tillräckligt påläst om fastigheten vilket bidrog till att vi behövde boka extra tid hos banken. Han hade inte heller varit tillräckligt tydlig mot säljaren att fastigheten skulle vara städad och ren när de lämnade (de hade inte städat, torkat av, lämnade fylld latrintunna, massor av gammalt skräp i kök/bod/vind/utomhus). Läs mer

Anneli L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt villa utanför Växjö. Mycket trevligt bemötande, känns äkta och ärlig. Lätt att komma i kontakt med. Inte påstridig. Synd att han inte var med när nycklarna lämnades över, annars har jag ingenting negativt att säga. Läs mer
  • 2019-10-02

Emelie F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt bostadsrättshus. Min upplevelse var ett lite slarvigt och nonchalant beteende av mäklaren. Pappren i oordning och var dessutom felaktiga, förklarade inte så mycket runt köpet trots att jag sa att jag är förstagångsköpare utan allt gick väldigt fort, har inte hört av sig alls efteråt för återkoppling om medlemskap i föreningen eller inför överlåtelse. Upplevelsen motsvarade inte förväntningarna. Läs mer

Lena S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Seriös mäklare med lågmäld humor och glimten i ögat!
    Johan har en stor förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt utan att tappa fokus. Han är professionell i sitt bemötande och man lotsas tryggt från början till slut! Läs mer

Jonas V skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffsig och förtroendeingivande. Läs mer

Magnus K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Nonchalant. Ointresserad av oss som köpare då han inte fick sälja vår villa vi hade vid tillfället objekt. Ville driva upp priset mer än säljarna. Kunde inte ens bjuda på kaffe kl 14.30 när man ses och skriver papper på en villa för över tre miljoner. Läs mer

Johannes F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde en villa i Växjö. Mäklaren utförde sitt arbete väl. Var lätt att kontakta och det blev en smidig affär. Mäklaren levde väl upp till förväntningarna. Läs mer

Anders B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Lätt att få tag på
    Öppen för förändringar Läs mer

Per O skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket väl bemött av kunnig mäklare vid köp av nyproducerad bostadsrätt! Läs mer

Jeanna S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag köpte en gård. Johan var proffsig och jag fick förtroende för honom. Läs mer
  • 2019-09-30

Roger T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Efter att ha träffat ett par mäklare i samband med min försäljning av en villa. Föll valet på Johan Florå. Det var förstklassig service hela vägen. Även efter försäljningen som gick efter förväntan.
    Är helnöjd och anlitar gärna Johan igen. Läs mer
  • Andreas W

2019-09-30

Andreas W skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fullt fokus på att sälja ett hus med flera (kända) dolda fel. Läs mer
  • 2019-09-30

Ying G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra mäklare: lugn, serviceinriktad på ett perfekt sätt Läs mer
  • 2019-09-25

Peter A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köp av villa i Sandsbro
    Trevligt och sakligt bemötande av mäklaren
    Mäklaren skötte det som förväntat
    Snabb effektiv affär
    Bra!!! Läs mer
  • 2019-09-24

Gert J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan Florå på Svensk Fastighetsförmedling har hjälpt oss sälja vår fritidsfastighet. Johan är trevlig och lätt att ha att göra med. Han har gjort ett utmärkt jobb och haft många visningar både på kvällar och helger. Johan har alltid varit snabb med att återkoppla information och ringa tillbaka om han inte kunnat svara när man ringer. Läs mer
    2019-09-30 Johan F svarar Gert J
    Tack för omdömet Gert!
    Lycka till i ert "nya" fritidshus!
  • 2019-09-22

Gudrun Anna-Margareta R skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en fastighet. Från allra första dagen kände vi ett stort och absolut förtroende för vår mäklare. Vi fick utomordentlig information vid första mötet om allt som skulle hända under processens gång. Vår mäklare arbetade mycket seriöst med marknadsföringen och var väldigt noga med att allt stämde som lades ut på Hemnet.
    Alla visningar har skötts på ett utomordentligt sätt med stor hänsyn tagen till de hyresgäster som fortfarande bor i fastigheten.
    Eftersom vi hade anlitat en annan mäklare tidigare som inte lyckades så bra med försäljningen, så hade vi ju vissa förhoppningar om ett bättre resultat denna gången men vi var ganska uppgivna. Därför är det med stor glädje vi nu kan konstatera att vi haft en superbra mäklare på alla sätt som har levt upp till alla våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis kan vi notera att mäklaren hela processtiden hållit oss informerade, varit noga, alltid svarat på frågor både via mail, sms och telefon. varit stödjande i alla kontakter mm.
    Kort sagt är vi supernöjda över att en bra och snabb affär är gjord tack vare en bra mäklare som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-09-22

Fredrik O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Jag blev mycket bra bemött.
    Att lägenheten skulle bli såld till rätt pris. Och det blev den inte men vi är nöjda ändå.
    Mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-09-21

Per J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är väldigt nöjda med Johan. Han va alltid tillgänglig och gav oss bra råd. Tack vara honom blev vår affär väldigt lyckad. Läs mer
    2019-09-30 Johan F svarar Per J
    Tack Per för de fina orden!
    Vi ses på tillträdet!
    / Johan
  • 2019-09-21

Sonija F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt Backgatan 1 Alstermo.
    Blev väldigt bra bemött av vår mäklare.
    Jag hade inga förväntningar, men blev positivt överraskad.
    Det gick väldigt fort så jag knappast fatta att det är sant. Läs mer
    2019-09-30 Johan F svarar Sonija F
    Tack Sonija, det är faktiskt sant, allt har verkligen gått smidigt!
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya hus!
  • 2019-09-20

Sandra Margaret C skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan Florå behöver lektioner i kundservice! Han misslyckades med att svara på mina förfrågningar. Det enda sättet som min man och jag fick se huset vi senare köpte var att gå igenom en av hans kollegor för att ordna visningen (Erik Persson - som var lysande!). Att vara i en tjänstebransch är ett stort ansvar, det har en hög förväntningsnivå från dem som använder den. Johan Florå är en mindre än imponerande utövare av konst. Hade han arbetat för mig, skulle jag ha sparkat honom inom en vecka! Läs mer
    2019-09-20 Johan F svarar Sandra Margaret C
    Hej Sandra,
    Tråkigt att du ej känner dig nöjd med servicen.
    Jag tar åt med av feedbacken och hoppas ni kommer trivas i ert nya hus!
    Johan Florå
  • 2019-09-18

Kristina E skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt en fastighet strax utanför Växjö. Jag har fått god hjälp av Rasmus och kan rekommendera hans tjänster. Läs mer
  • 2019-09-16

Jim L skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus är en bra mäklare. Han kommer å gå långt. Läs mer
  • 2019-09-14

Annette C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt ett mycket vackert hus i Åseda. Mäklaren har bemött oss på ett trevligt o professionellt sätt.
    Förväntade mig att få information och svar på mina frågor, mäklaren har levt upp till mina förväntningar.
    Som helhet är intrycket av mäklaren mycket positivt. Läs mer
  • 2019-09-10

Carina R skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig o kunnig. Lätt att få tag i när man har frågor. Detta är min första husaffär, men jag känner mig väl omhändertagen och trygg. Läs mer
  • 2019-09-05

Marit K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa. Mycket vänligt bemött. Trodde det var svårt att få villan såld så det var över mina förväntningar att det gick så fort. Tack för all hjälp Läs mer
    2019-09-20 Johan F svarar Marit K
    Hej Marit,
    Roligt att du är nöjd med mitt arbete.
    Hoppas du kommer trivas bra i din nya lägenhet.
  • 2019-09-04

Gabriell G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostad i Uppvidinge Kommun. Mäklaren var trevlig,tog sig tid. Var lätt att nå och man fick svar på sina frågor. Läs mer
    2019-09-30 Johan F svarar Gabriell G
    Tack för ett gott samarbete Gabriell, vi ses vid tillträdet!
  • 2019-09-04

Sofie W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö