Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall

Rådhusgatan 25, 852 32 Sundsvall — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling - vi har koll på Sundsvall!

Oavsett om du letar nytt boende eller vill sälja - eller båda! - så vet vi på Svensk Fastighetsförmedling hur du ska gå tillväga, var du hittar drömboendet eller den bästa köparen och vad du ska tänka på när du ska köpa eller sälja en bostad i Sundsvall.

För den som gillar att åka skidor, vandra eller bara vara ute och njuta av den svenska naturen är Sundsvall en perfekt stad. I Norrlands tredje största stad finns alla fördelar av att bo i en stad, med berg, skidspår och vackra grönområden precis utanför. Och med sitt kustnära läge bjuder även Östersjön på friluftsliv och bad.

Är du intresserad av bostad och boende i Sundsvall? Tveka då inte att höra av dig till oss!

Läs vad 299 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall

• Tobias H

2019-10-17

Tobias H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt en bostadsrätt på 78kvm under "lågsäsong". Mäklaren var mycket professionell och tog sitt uppdrag på fullaste allvar.
    Påläst och grundlig i sitt utförande med säljarens önskemål som fokus. Läs mer
  • 2019-10-17

Olof N skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Ida har genom sin professionella approach skött försäljningen av min lägenhet på ett oklanderligt sätt. Hon har levt upp till de höga förväntningarna jag hade på försäljningen och jag kan verkligen rekommendera henne till andra som går i säljtankar. Läs mer
  • 2019-09-28

Emelie F skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har både sålt och köpt bostad via Majro.
    Blev mycket bra och professionellt bemött, bra och enkel förklaring på hur allt med försäljningen av bostaden skulle gå till.
    Inget att klaga på.
    Kan verkligen rekommendera henne till andra.
    Mycket nöjd. Läs mer
    2019-09-29 Marjo E svarar Emelie F
    Tack Emelie för dina ord och för att du tagit dig tid att skriva.
    Jag både tror och hoppas att er flytt till ett sådant kalasområde blir riktigt bra.

/Marjo
  • 2019-09-25

Elin L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min lägenhet vilket var snabbt och smidigt med hjälp av Ida. Jättebra bemötande, kompetenta råd och svar på frågor. Läs mer
  • 2019-09-25

Mattias B skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min lägenhet i Sundsvall med hjälp av Ida. Tycker att hon under försäljningen hållt mig uppdaterad på ett mycket bra sätt och hon har dessutom varit väldigt hjälpsam under hela processen då jag inte befunnit mig i staden! Läs mer
  • 2019-09-24

Linus W skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mäklaren hjälpte mig att köpa den lägenhet jag ville ha. Var tydlig med information, lyssnade in vilka frågor jag hade och informerade om läget, bostaden och hur köpet skulle gå till. Mycket positivt med telefonkontakt, var lite rädd att det endast skulle vara mail/sms. Läs mer
  • 2019-09-23

Malin Ä skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Trevlig mäklare och jag är nöjd med hur köpets skötts. Läs mer
  • 2019-09-22

Göran P skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag/vi har sålt en bostadsrätt på annan ort än där vi själva bor.
    Jag/vi har blivit professionellt bemötta och vi har på bästa sätt trots långa resvägar kunnat boka tider för möten mm. på ett utomordentligt bra sätt.

Vi är fantastiskt nöjda med Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall och vår mäklare Raine Gustavsson. Läs mer
  • 2019-09-21

Mikael N skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köp av bostadsrätt.
    Snabb och smidig affär.
    Saklig genomgång av objektet. Läs mer
  • 2019-09-21

Zaim B skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har köpt en gavel trea i Timrå centrum. Jag blev bemött av mäklaren mycket bra.Jag tycker att mäklaren har klarat allt bra. Jag tror att jag har upplevt lyckliga stunder med köpet av detta hus som så småningom kommer att bli min egendom. Tack Läs mer
  • 2019-09-16

Joakim H skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte en lägenhet av Magnus. Jag fick ett bra bemötande med tydlig information om bostaden. Kan varmt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling och Magnus i Sundsvall. Läs mer
  • 2019-09-14

Lena P skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Proffsigt ,sakkunnig och lugn ,sätter kunden först 🙂 Läs mer
  • 2019-09-13

Claes S skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Ida hade ett superbra bemötande och var behjälplig genom hela processen trots min velighet och långsamma beslutsförmåga, betyget hamnar i topp! 😊 Läs mer
  • 2019-09-10

Peter H skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    En lung och bra mäklare, som vi hade kontakt med under hela försäljningen .Tack Raine .Hälsn .Peter och Annica .H. Läs mer
  • 2019-09-03

Monica B skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi har sålt en villa. Mäklaren var jätte lugn och pedagogisk när han var hemma hos oss för ett första möte. Vi fick svar på våra frågor utan att ställa dem själva. Vi är jätte nöjda med Raine och Svensk fastighetsförmedling. Läs mer
  • 2019-09-03

Per S skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jonny har ett trevligt och ett extremt proffsigt bemötande och hjälpte mig sälja min 2:a i Sundsvall på väldigt kort tid. En mycket kompetent mäklare jag varmt kan rekommendera Läs mer
  • Laila B

2019-09-02

Laila B skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har sålt min bostadsrätt på 79 kvm i Sundsvall.
    Svensk fastighetsförmedling hade mitt förtroende så det var ett lätt val och Raine är en mycket sympatisk, trygg och pålitlig person. Lugnt, trevligt och sakligt bemötande.
    Mina förväntningar var en snabb affär som skulle gå med vinst och ge bostadsrättsföreningen en bra person i stället för mig.
    Jag är jättenöjd, allt klaffade så bra trots semestertider! Läs mer
  • 2019-08-30

Joakim H skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jonny hjälpte oss att sälja vår villa på ett mycket professionellt sätt. Lyhörd, lugn och saklig gjorde att vi på ett avslappnat sätt kunde följa försäljningens gång. Vi kan varmt rekommendera Jonny och Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall till kommande säljare. Läs mer

Anders K skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde en tvårumslägenhet genom Ida Wallgren, Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall. Försäljningen gick fort och bemötandet var bra och proffesionellt. Läs mer
  • 2019-08-28

Marita G skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt en lägenhet. Blev bemött på ett utmärkt sätt av mäklaren.
    Jag tycker att mäklaren lever upp till mina förväntningar och gör ett ärligt intryck. Är saklig och svarar på mina frågor. Dessutom tillmötesgående och trevlig på ett naturligt sätt. Läs mer

Richard J skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Lika professionell som alltid 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
    2019-08-29 Marjo E svarar Richard J
    Tack Richard, Ja, det har ju blivit några försäljningar nu :) Och Ni är alltid välkommen tillbaka
  • Anneli W

2019-08-15

Anneli W skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt fritidshus. Lättsamt o mkt trevligt bemötande. Tog sig tid o lyhörd. Läs mer
  • 2019-08-14

Linus B skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har sålt ett litet hus
    Jag blev mycket bra bemött
    Allt gick smidigt och jag fick huset sålt innan de datum jag hade tänkt

Tvekar inte att välja Jonny igen Läs mer
  • 2019-08-12

Barbro F skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt en enrumslägenhet i Kvissleby.
    Hade inga förväntningar på vem jag skulle träffa på visningen.
    Blev mycket bra mottagen av Marjo som är en vänlig och kunnig mäklare. Hon kan ta hand om sina kunder på ett smidigt och proffsigt sätt. Känner mig nöjd. Läs mer
    2019-08-12 Marjo E svarar Barbro F
    Tack Barbro, det var väldigt trevligt att träffa dig också och jag tror att du kommer trivas jättefint i din nya superfina och mysiga lägenhet. Åter igen tack för dina ord :)
  • Rebecka T

2019-08-10

Rebecka T skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min lägenhet som jag även 3år innan köpa via Marjo.
    Bättre bemötande och återkoppling mm kan man inte få. Hon hörde av sig direkt efter visningen och sen så fort något hände. Allt har gått jättebra och inga problem.
    Rekommenderar verkligen Marjo Edin. Läs mer
    2019-08-12 Marjo E svarar Rebecka T
    Tack snälla Rebecka för ditt omdöme :) Och det är alltid lika roligt och spännande att få se bostäder förvandlas på det sätt som du gjort med din. Hoppas du ska trivas i din nya bostad och du är alltid välkommen åter.
    Tack
  • 2019-08-09

Agnes M skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Väl förberedd och väldigt hjälpsam mäklare Läs mer
  • Hannele Sirpa A

2019-08-04

Hannele Sirpa A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min bostadsrätt med Margareta Österholm som mäklare. Inte helt nöjd tyvärr, bl a skrev hon fel pris på budgivning i slutskedet vilket kändes skakigt i det läget. Mäklaren bestämde inflyttningsdatum tillsammans med köparen utan att diskutera med mig överhuvudtaget, tänker att jag som säljare borde varit involverad.
    I efterhand borde jag ha gått igenom alla detaljer kring försäljningen för att undvika en liknande situation. Läs mer
  • 2019-07-12

Eva-Maria F skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Lägenhet.
    Saklig men ändå personlig!
    Mycket nöjda Läs mer
    2019-07-13 Marjo E svarar Eva-Maria F
    Tack Eva-Marie för dina ord. Saklighet tänker jag kan vara bra då det är så mycket att ta in vid en bostadsaffärer, så det är roligt att höra. Tror att er härliga familj kommer att trivas superfint i den föreningen.
    Glad sommar tills vi ses igen.
  • 2019-07-05

Therése H skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte ett efterlängtat fritidshus och allt flöt på perfekt. Trevlig, kunnig och lättsam mäklare. Kan absolut tänka mig att anlita henne i framtiden. Läs mer
    2019-07-12 Marjo E svarar Therése H
    Tack snälla Thererese, ni var också väldigt trevliga köpare, och då jag förmedlat samma fritidshus 10 år tidigare så ”kände” jag stället sedan tidigare och det var lite extra mysigt att få göra det igen. Trevlig sommar!
  • Anna B

2019-07-04

Anna B skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Har köpt en bostadsrätt på Östra Radiogatan i Sundsvall. Margareta gav ett vänligt, personligt och proffesionellt bemötande. Då jag aldrig tidigare köpt bostad själv och faktiskt i stunden köpte mer eller mindre på impuls var jag kanske inte helt cool! Jag upplevde att Margareta var trygg och säker och handledde mig genom köpet. Ett köp som jag är mycket nöjd över att jag gjort, nu när första euforin lagt sig. Läs mer
  • 2019-06-30

Josefin E skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt bostadsrätt.

Trevlig, engagerad och snabb att besvara frågor. Informerar på ett enkelt och bra sätt detaljer kring affären. Ger ett tryggt och ärligt intryck. Läs mer
  • 2019-06-29

Lena B skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jonny sålde vårt hus en bit utanför Sundsvall. Från första stund har han visat intresse och engagemang för objektet och varit lyhörd för våra tankar kring försäljningen samt kommit med mycket bra idéer kring upplägget av annons mm.
    En realistisk och proffesionell mäklare. Läs mer
  • Kronie A

2019-06-28

Kronie A skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Har sålt en lägenhet,förväntningarna var väl allmänna. Bemötandet var mer än väl, trevligt ,varmt och ödmjukt , ordning och reda , uppdateringar hela tiden, rent ut sagt proffsigt uti fingerspettsarna , man kände trygghet. Högsta betyg, mer än supernöjd. Kommer att rekomendera denna mäklare. Läs mer
  • 2019-06-27

John W skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt lägenhet av Raine. Mycket tillmötesgående, kunnig och hjälpsam. Har gett svar på frågor innan vi ställt dem, varit väl förberedd/informerad i alla ämnen vi tagit upp och alltid gett det lilla extra i samtalen som fördjupat vår förståelse och breddat perspektiven. Har känt mig trygg och väl omhändertagen i Raines sällskap. Läs mer
  • 2019-06-26

Erik L skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt föräldrarnas lägenhet. Fått ett jättefint bemötande från mäklaren som varit lättsam och enkel att ha kontakt med. Läs mer
  • 2019-06-26

Tohirjon I skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Hej! Ida Wallgren
    Jag är nöjd med din arbete och tack så mycket till dig bra jobb
    Hälsningar Tohirjon Läs mer

Erik T skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köp av tre rums lgh.
    Superbra bemötande av Marjo Edin.
    Inga konstigheter, bilder stämde med min verkliga
    känsla vid visning. Påläst om objektet.
    Ett snabbt avslut, tack till alla parter som
    gjorde affären smidig. Läs mer
    2019-06-28 Marjo E svarar Erik T
    Hej Erik
    Va roligt att du tycker att bilderna visar det som är väsentligt och jag försöker alltid sätta mig in de bostäder jag säljer, det blir roligare och trevligare för alla parter.
    Trevlig sommar :)

Ulf N skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi mötte en person som var engagerad som mäklare, vilket
    känns bra när man som kund är på väg att göra en bostads-
    affär och ej vet hur affären ska genomföras i alla steg.
    Så här långt bara positivt som sammanfattning!!
    Ulf Nilsson Läs mer
    2019-06-28 Marjo E svarar Ulf N
    Tack Ulf
    Jag ska göra allt jag kan för att leva upp till det även fortsättningsvis :)
    Mvh /Marjo
  • 2019-06-25

Carolina T skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mycket bra, fungerat utmärkt och jag är nöjd Läs mer

Lotta S skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av Jonny. Jonny har från första kontakt varit väldigt professionell och inkännande av våra behov. Han känns kompetent inom sitt område och därmed pålitlig som mäklare. Vi är väldigt nöjd med vår bostadsaffär och kände oss trygga med Jonny och Svensk fastighetsförmedling hela vägen. Tack! Läs mer

Jimmy L skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Magnus sålde en villa och jag är väldigt nöjd med allt från bemötande, kunskap och engagemang. Lättsam och trevlig som mötte mer än de förväntningar jag hade. Rekommenderas starkt! Läs mer

Maj P skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Magnus Grahn har verkligen varit toppen att ha kontakt med.
    Han är både professionell och trevlig. Han höll mig hela tiden uppdaterad om vad som var på gång.
    Jag har sålt en lägenhet

Jag kan verkligen rekommendera Magnus Grahn 💐 Läs mer
  • Emelie L

2019-06-19

Emelie L skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Fristående villa. Vi var tyvärr inte på den ordinarie visningen och träffade därför inte mäklaren förrän vid kontraktskrivningen. Mycket trevlig och avslappnad mäklare som förklarade och beskrev på ett lättförståeligt sätt Läs mer
  • 2019-06-19

Lars-Örjan H skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Kanon bra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Martin B

2019-05-31

Martin B skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mycket trevlig och bra bemötande.
    Man kände sig aldrig bortglömd Läs mer
  • Katarina L

2019-05-30

Katarina L skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Hade ingen erfarenhet av att sälja en lägenhet, lämnade allt i Jonnys händer!! En fullträff, otroligt nöjd! Han fick oss att känna förtroende från första stund och har ett professionellt bemötande och bra på det han gör o levde upp till våra förväntningar.
    Rekommenderar verkligen honom!! Läs mer
  • 2019-05-28

Eva N skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Helt fantastiskt. Trodde inte det skulle vara så smidigt att sälja min lägenhet på Klippgatan. Jag lyfte luren och ringde och Magnus har fixat ALLT, så smidigt. Läs mer
  • 2019-05-25

Linda H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Kanon bemötandet, trevlig och lyhörd,
    Klart värt ett samarbete Läs mer
  • 2019-05-23

Anneli C skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi har sålt vårt hus och är mycket nöjda med Jonny.
    Han är en förtroendeingivande och saklig mäklare som alltid varit trevlig och positiv i sitt bemötande. Läs mer
  • 2019-05-19

Karl M skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi har sålt ett radhus. Bemötandet från Ida var bra. Hon var konkret ox engagerad. Dessutom hade hon bra tips inför fotograferingen.
    Våra förväntningar var att hon skulle vara engagerad, tillgänglig och professionell, vilket vi tycker att hon var. Vi hade gärna haft lite mer feedback gällande förhandsbud.
    Totalt sett så tycker vi att golv gjorde det bra och vi är väldigt nöjda. Läs mer

Rådhusgatan 25, 852 32 Sundsvall