Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall

Rådhusgatan 25, 852 32 Sundsvall — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling - vi har koll på Sundsvall!

Oavsett om du letar nytt boende eller vill sälja - eller båda! - så vet vi på Svensk Fastighetsförmedling hur du ska gå tillväga, var du hittar drömboendet eller den bästa köparen och vad du ska tänka på när du ska köpa eller sälja en bostad i Sundsvall.

För den som gillar att åka skidor, vandra eller bara vara ute och njuta av den svenska naturen är Sundsvall en perfekt stad. I Norrlands tredje största stad finns alla fördelar av att bo i en stad, med berg, skidspår och vackra grönområden precis utanför. Och med sitt kustnära läge bjuder även Östersjön på friluftsliv och bad.

Är du intresserad av bostad och boende i Sundsvall? Tveka då inte att höra av dig till oss!

Läs vad 379 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall

• 2020-07-29

Maria F skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har sålt en villa i en mindre tätort. Jag fick bra information gällande försäljningen samt ett god kontakt. Mäklaren var mån om visningsdatum samt anpassningsbar. Läs mer
  • 2020-07-21

Gudrun S skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Bostadsrätt en 3a. Mycket snabbt agerande av mäklaren, från första kontakten till försäljningen. Fick bra tips inför fotograferingen och visningen. Hon ger ett mycket gott förtroende både till säljaren o köparen. Läs mer
    2020-07-22 Marjo E svarar Gudrun S
    Tack snälla Gudrun för dina ord. Tredje gången jag får hjälpa dig och jag hoppas att du ska trivas så gott i nya huset att det dröjer innan vi gör affärer igen. Det värmer att du uppskattar både de råd och mitt agerande, tack.
  • 2020-07-20

Britt-marie H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag fick saklig och bra information och vi startade en försäljning som avslutades av Emma , hennes assistent. Läs mer
  • 2020-07-09

Marko S skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Marjo rekommenderar jag varmt. Väldigt effektiv och lyssnar på dina önskemål. Svarar alltid i telefon och alltid tillgänglig.
    Lätt och smidig affär och skötte allt helt själv. Läs mer
    2020-07-09 Marjo E svarar Marko S
    Tack snälla Marko, Härligt att jag levde upp till dina förväntningar då du fått mitt namn av en tidigare kund. Självklart försöker vi svara snabbt och för mig är det en självklarhet att hålla i affären själv så länge jag inte skulle ha ex semester. Lycka till med din kommande och spännande flytt :)
  • 2020-07-09

Tobias S skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt hus.
    Jätte bra bemötande
    Är jätte nöjd med mäklaren Läs mer
    2020-07-09 Marjo E svarar Tobias S
    Tack Tobias, Det är alltid roligt att höra att mitt arbete uppskattas och det är ett riktigt mysigt hus som du köpt :)
    /Marjo Edin
  • 2020-07-05

Fredrik B skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt en bostadsrätt 42 kvm.
    Väldigt trevlig och snabb på svar. Läs mer
  • 2020-07-03

Jani H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Haft bra kontakt under hela budgivningen och inga problem som köpare. Läs mer
  • 2020-07-03

André A skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Höga förväntningar på mäklaren från dag ett och han levererade på alla områden.

En trygg och smidig affär genom hela resan som fick mig att känna trygghet från första mötet tills att försäljningen blev klar. Läs mer
  • 2020-07-02

Björn R skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Trevlig och snabb och enkel kommunikation Läs mer
  • 2020-07-02

Daniel L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Proffsigt från start till slut! Läs mer

Jenny H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt en villa.
    Tillgänglig och intresserad. Trevlig och professionell.
    Ja mäklaren levde upp till mina förväntningar, de var att hon skulle vara lika angelägna som oss att sälja för bästa pris. Hon agerade snabbt på intressenter och förmedlade snabbt. Detta gjorde att det kunde bli en snabb affär som vi önskade. Läs mer
  • 2020-07-01

Cecilia B skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi har köpt en sommarbostad i Killingskäret.
    Vi fick mycket bra kontakt med mäklaren, hon var proffesionell, trevlig och tillgänglig.
    Jag har bara goda erfarenheter av Margareta och rekommenderar gärna henne till andra och anlitar henne till våra kommande försäljningar. Läs mer

Luan S skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte en bostadsrätt av denna mäklare och allt gick som jag förväntar mig av en mäklare. Hade några få funderingar om bostaden som jag fick svar på fort, vilket uppskattades. Läs mer
  • 2020-06-25

Victoria P skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte en villa. Mäklaren vad bra och trevligt. Tillmötesgående och snabb. Läs mer
    2020-06-30 Marjo E svarar Victoria P
    Tack Victoria, Ni var också väldigt trevliga och jag tror att ni kommer att trivas toppen där, åker faktiskt till sjön där för att bada med jämna mellanrum. Supermysigt och lyxigt för er att ha den så nära :)
  • 2020-06-17

Thomas L skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag sålde en fem-rums lägenhet på Baldersvägen i Sundsvall.

Jonny gav ett lugnt och professionellt intryck och hjälpte till att snabbt få lägenheten redo för visning med fotografering, objektbeskrivning, osv.

Han var alltid tillgänglig för frågor, gav snabb respons och arrangerade extra visningar utefter behov. Efter en kort period avslutades budgivningen och avtal skrevs. Jag fick något mer än utgångspriset och är nöjd på så vis även om man alltid hoppas på lite till.

Slutligen kan jag varmt rekommendera Jonny och Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
  • 2020-06-11

Patric T skrev om Emma Näslund en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Har sålt en villa
    Mäklaren var påläst och engagerad
    Mäklaren uppfyllde allt vi önskade
    Väldigt nöjd!! Läs mer
  • 2020-06-10

Anders J skrev om Emma Näslund en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Emma hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Trevligt bemötande. Allt bra rakt igenom. Läs mer
  • 2020-06-06

Susanne T skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Ida Wallgren. Ida är väldigt kunnig och har kunnat besvara alla mina frågor och funderingar. Hon har uppvisat stor kunskap om bostadsmarknaden och har hela tiden varit uppmuntrande och tålmodig under rådande coronatider när min lägenhet tog lite längre tid att sälja än vad den normalt skulle ha gjort. Ida har både ett personligt och professionellt bemötande och jag kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • Anette B

2020-06-05

Anette B skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har sålt en lägenhet och fick bra tips innan försäljningen av mäklaren. Sedan gick affären snabbt och jag är verkligen nöjd med både försäljningssumman och mäklarens smidiga arbetssätt. Läs mer
    2020-06-15 Marjo E svarar Anette B
    Tack snälla Anette, och ni gjorde ett mycket fint jobb i lägenheten innan den såldes och det passade den tänkta målgruppen perfekt :).
  • 2020-06-02

Eva M skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mycket duktig. Snabb effektiv. Läs mer
  • 2020-06-02

Gunilla L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    En tre rum och kök i Matfors Centrumgatan.
    En vänlig, mjuk och trevlig person.
    Mäklaren uppfyllde mina förväntningar.
    Spännande lite nervöst men mäklaren av lugn och sansad. Det är ju förvisso en stor affär man gör i livet.
    Gunilla Lindstrand Läs mer
  • 2020-05-29

Anna T skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt bågevägen 79B.
    Mäklaren ingav en trygghet och har en sot del av att vi la bud direkt. Läs mer
  • 2020-05-28

Liselott E skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi har köpt en villa. Rak och tydlig kommunicering med mäklaren. Det gick snabbt att göra affär och vi har fått trevligt bemötande rakt igenom affären. Läs mer
  • 2020-05-28

Samuel C skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min bostadsrätt. Väldigt nöjd med Magnus, både vad gäller bemötande och hans arbete med att hjälpa till vid försäljningen av lägenheten. Läs mer
  • 2020-05-25

Louise E skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Margareta är trevlig och professionell. Hon trodde mycket på min lägenhet vilket gav ett mycket positivt intryck och är en faktor till att jag känner att jag valde rätt mäklare. Läs mer
  • 2020-05-22

Håkan Ö skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Saklig och tydlig, det uppskattas. Läs mer
    2020-06-15 Marjo E svarar Håkan Ö
    Tack Håkan
    Min erfarenhet säger att det blir smidigast så :)
  • 2020-05-21

Sara T skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Det är andra gången jag säljer via Marjo. Hon uppfyllde våra högt ställda förväntningar.
    Rakt igenom en proffsig insats. Läs mer
    2020-06-15 Marjo E svarar Sara T
    Tack snälla Sara
    Jag hjälper gärna till i alla framtida affärer, stora som små :) Och jag hoppas kunna leverera och göra er lika nöjd alla gånger.
  • 2020-05-20

Carola I skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Enkelt, proffesionellt och trevligt. Läs mer
    2020-06-15 Marjo E svarar Carola I
    Tack Carola och tack för att jag fick förtroendet av att förmedla din lägenhet och jag hoppas att du hittar ditt drömboende snart :)
  • 2020-05-16

EDGAR L skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Tack för en saklig, professionell, engagerad och väl genomförd försäljning av vår fastighet Sänningstjärn 76 i norra Hälsingland. Vi är mycket nöjda med en snabb och smidig affär och kan varmt rekommendera Raine Gustavssson och Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall. /Barbro och Edgar Läs mer
  • 2020-05-12

Monica L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har köpt en lägenhet och har bara positivt att säga om Ida. Trevlig, hjälpsam, vänlig och kunnig. Inger förtroende. Jag är mycket nöjd Läs mer

Anette R skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Hon sålde min bostadsrätt. Engagerad och inlyssnande. Väl påläst och professionell. Försäljningen gick snabbt. Läs mer
  • 2020-05-08

Veronica M skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Margareta har skött vår lägenhetsförsäljning på ett tydligt och proffsigt sätt. Vi kan mycket väl tänka oss att våra köpare också har den åsikten. Läs mer

Mikael H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mycket trevlig och förtroendeingivande mäklare!
    Köpte via henne och håller nu på att sälja via henne också, inga som helst problem hittills! Läs mer
  • 2020-05-04

Jeanette Ö skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Trevlig och positiv mäklare med stort förtroendegivande Läs mer
  • 2020-04-30

Mona L skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Berglundavägen 26 A. Allt fungerade som jag hade förväntat mig Läs mer
  • 2020-04-30

Alexander S skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Då jag tidigare inte har sålt en bostad tidigare så kollade jag runt bland olika mäklare. Efter ha lyssnat några minuter på Magnus presentation, så var jag övertygad om att det är helt rätt mäklare. Både för mig som säljer, men också för den som köper känns det tryckt att det är just Magnus som leder försäljningen.

Under "säljresans gång" var jag oroligt vid ett tillfälle och berättade det för Magnus som snabbt svarade utifrån sina egna erfarenheter, vilket snabbt lungade mig.
    Han är Mäklaren som hör av sig. Har inte behövt att fundera på hur det går med försäljningen utan så fort han har något att gå vidare med så har han tagot kontakt.

Funderar någon på vilken Mäklare man ska ha om man ska köpa eller sälja av så kan jag varmt rekomendera Magnus Grahn Läs mer
  • 2020-04-29

Håkan J skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag sålde mitt hus för att ta över föräldrarhemmet. Han levde upp till alla mina förväntningar. Inga problem alls
    En bra affär i Corona tider vilket ställde till det men vi löste det på bästa sett Läs mer
  • 2020-04-27

Malin L skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Det här var andra gången som Magnus har sålt lägenhet åt mig. Precis som förra gången var Magnus väldigt trevlig, tydlig och tillmötesgående. Mina förväntningar var att det kunde vara svårt att få lägenheten såld så här i coronatider, men Magnus lyckades få lägenheten såld innan visning. Kunde inte vara nöjdare, kan bara rekommendera Magnus varmt! Läs mer
  • 2020-04-26

Martin B skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag fick ett väldigt trevligt och bra bemötande när jag sålde min bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-04-22

Anders S skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Har köpt Krokviksvägen 29 och träffat Marjo på enskild visning samt vid signering köpehandling.
    Jag har blivit bemött på ett väldigt bra sätt och tycker Marjo är väldigt professionell och har tar hand om kunderna. Läs mer
    2020-04-24 Marjo E svarar Anders S
    Tack Anders, roligt att höra att mitt arbete uppskattas. Och grattis igen till köp av en så härlig fastighet.
  • 2020-04-20

Ulf P skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mycket proffsig, allt gick smidigt 🤗 Läs mer
    2020-04-24 Marjo E svarar Ulf P
    Tack Ulf för att du skrivit och alltid skönt att höra att arbetet uppskattas :)
  • 2020-04-03

Karin B skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Fick bra professionell hjälp av Marjo att sälja min bostadsrättslägenhet. Med hennes bra råd och kontakter fick vi till en riktigt effektiv försäljning som passade oss perfekt! Läs mer
    2020-04-06 Marjo E svarar Karin B
    Tack Karin. Vi har ett stort kundvårdssystem där vi kan matcha kunder och roligt att ni uppskattade mina råd bl.a. inför fotograferingen , det gjorde ni bra och bostadens fördelar kom bättre till sin rätt, vilket gjorde den mer attraktiv på marknaden. Så bra jobbat av er också :)
  • 2020-03-25

Maria G skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt en lägenhet. Blev jättebra bemött av Marjo. Tillmötesgående flexibel och trevlig.
    Affären gick snabbt då jag lade bud innan visning.
    Marjo är tydlig i sitt sätt att uttrycka sig. Läs mer
    2020-04-06 Marjo E svarar Maria G
    Tack för att du ville ta dig tid att skriva Maria och jag hoppas att du ska trivas gott i din nya lägenhet.
  • 2020-03-11

Gun T skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Magnus har ett trevligt och förtroendeingivande sätt. Bra presentation av lägenheten mycket inbjudande. Allt blev mycket bättre än vad min förväntningar var. Man känner sig trygg med Magnus Grahn. Jag rekommenderar Magnus till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-03-02

Marie S skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Villa. Trevlig, ärlig, tydlig i sitt förmedlingsuppdrag. Mina förväntningar var just detta, valde mäklare efter att jag gått på några visningar.
    Marie Läs mer
    2020-03-03 Marjo E svarar Marie S
    Tack Marie för att du tagit dig tid att skriva och det är alltid roligt att höra att mitt arbete uppskattas.
    Ps; Roligt att jag fick rätt angående priset på ditt hus också, till slut :)
  • 2020-02-21

Erik O skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Allt fungerat smidigt och bra. Läs mer
  • 2020-02-19

Annika L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jättebra bemötande. Lätt att få tag på. Bra information och visning av objektet. Har köpt lägenheten efter budgivning. Läs mer
  • 2020-02-06

Katja Annika P skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Har sålt en bostadsrätt.
    Magnus är och har varit mycket trevlig, uppskattar återkopplingen efter visningarna och budgivningen.
    Har anlitat Svensk fastighetsförmedling tidigare och blivit nöjd varför jag återvände till dem. Läs mer
  • 2020-02-06

Veronica W skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Kunnig, trevlig och mycket serviceminded Läs mer
  • 2020-02-05

Jennie S skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har köpt en lägenhet av Marjo och fick ett väldigt bra bemötande både under visningen och under köpet. Hon är trevlig, social, glad och ger massor av tips på lösningar under visningen på saker att förändra som passar mina önskemål. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2020-02-06 Marjo E svarar Jennie S
    Tack Jennie för att du ville ta dig tid och för dina ord. Roligt att du uppskattar tipsen 😃, men när vi sålt många liknande bostäder och sett många lösningar så är det bara roligt att dela med sig. Tror och hoppas att ni kommer att trivas stort där uppe i solskenet.

Rådhusgatan 25, 852 32 Sundsvall