Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall

Rådhusgatan 25, 852 32 Sundsvall — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling - vi har koll på Sundsvall!

Oavsett om du letar nytt boende eller vill sälja - eller båda! - så vet vi på Svensk Fastighetsförmedling hur du ska gå tillväga, var du hittar drömboendet eller den bästa köparen och vad du ska tänka på när du ska köpa eller sälja en bostad i Sundsvall.

För den som gillar att åka skidor, vandra eller bara vara ute och njuta av den svenska naturen är Sundsvall en perfekt stad. I Norrlands tredje största stad finns alla fördelar av att bo i en stad, med berg, skidspår och vackra grönområden precis utanför. Och med sitt kustnära läge bjuder även Östersjön på friluftsliv och bad.

Är du intresserad av bostad och boende i Sundsvall? Tveka då inte att höra av dig till oss!

Läs vad 320 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall

• 2019-12-10

Emma L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Ida var väldigt trevlig och gav ett professionellt intryck. Det kändes som hon ville göra det bra både för säljaren och oss som köpare.
    Vi är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-12-10

Matthew C skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Marjo är en av väldigt få mäklare i Sundsvall som kan svara på frågor direkt. Dessutom hennes återkoppling via e-post eller telefon har varit snabbt. Vi uppfattade henne som ärlig, kompetent och engagerad. Läs mer
  • 2019-12-05

Mirjana J skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag är jättenöjd med Margareta Österhölm. Hon är en professionell, trevlig och duktig mäklare.
    Fick alltid snabba och råka svar från henne.
    Alla rekommendation!!! Läs mer
  • 2019-12-03

Anneli T skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Trevlig och proffsig! Bra respons och höll mig uppdaterad under hela försäljningen. Läs mer

Fredrik B skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Bra och proffesionellt bemötande både i telefon och vid fysiskt möte vid köp av bostadsrätt Läs mer
    2019-11-21 Marjo E svarar Fredrik B
    Tack Fredrik för din rekommendation. Det känns som du hittat en bra bostad för dig och din familj.

Sofia D skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Snabb tydlig o effektiv! Tack för snabb affär både köp o sälj! Läs mer
    2019-11-21 Marjo E svarar Sofia D
    Ja, det gick fort och till viss del så var det ju också din förtjänst eftersom du snabbt bestämde dig för hur du ville göra :). Tack snälla för din rekommendation.

Maria B skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte en bostadsrätt av Marjo. Trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
    2019-11-21 Marjo E svarar Maria B
    Tack, roligt att höra hur jag uppfattas :) Hoppas att du ska trivas gott.

Annica L skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Marjo sålde mitt hus och lyckades trots en trög marknad få det sålt till ett bra pris. Hon är lättsam, trevlig och ger ett bra intryck. Marjo vet vad hon gör. Hon håller bra kontakt med mig som säljare och gör att jag känner mig trygg. Läs mer
    2019-12-09 Marjo E svarar Annica L
    Tack Annica för att jag fick ditt förtroendet att hjälpa till med din bostadsaffär. Ja, spelreglerna ändrades snabbt och oväntat när flera på gatan ville sälja samtidigt. Nu hoppas jag att flytten till det större och gemensamma hemmet ska bli riktigt riktigt bra :)
  • 2019-11-19

Bo G skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Har sålt en bostadsrätt efter min gamla mor. Margareta har varit mycket korrekt och kunnig . Hjälpt oss att räta ut många frågetecken runt en försäljning av dödsbo. Läs mer
  • 2019-11-18

Timothy N skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag och min sambo sålde våran 1:a. Vi fick ett superbra bemötande av Ida, och vi tycker att hon inte bara bemötte, utan överträffade våra förväntningar angående engagemang. Vi är i helhet väldigt nöjda.

Det enda negativa var att arvodet var väldigt högt. Men man fick det man betalade för, dvs en kunnig och väldigt ambitiös mäklare. Läs mer
  • 2019-11-14

Örjan E skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt bostadsrätt
    Förstående och seriöst
    Jag förväntade mig ett professionellt agerande och fick det
    Magnus är lyssnande, seriös och professionell Läs mer
  • 2019-11-12

Susanne O skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mäklaren var saklig och proffsig. Jättenöjd med hans arbete och att huset blev sålt snabbt med bra pris. Läs mer
  • Björn Johan Gustav Ö

2019-11-09

Björn Johan Gustav Ö skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Marjo Edin är en professionell och effektiv mäklare. Vi köpte vår nya lägenhet av henne och beslutade oss då också för att låta Marjo sälja vår gamla lägenhet. Marjo avsatte genast tid för det nya uppdraget och agerade snabbt för att få ut lägenheten på marknaden. Under försäljningen fick Marjo visa upp sin fingertoppskänsla när det gäller att fånga upp vilka förhandsbud som var seriösa och värda att beakta. Vi rekommenderar varmt Marjo Edin som mäklare i Sundsvall. Läs mer
    2019-11-11 Marjo E svarar Björn Johan Gustav Ö
    Tackar ödmjukast för dina fina ord och för att du tagit dig tid att skriva. Det var också roligt att se en lägenhet med en personlig prägel och att få lyfta fram den och förstärka de fina renoveringar som ni låtit utföra. Jag tror att ni hamnat helt rätt i er nya bostad och hoppas att ni ska trivas där lång tid framöver. Ps, om ni ska renovera bostaden så får ni gärna bjuda in mäklaren för en liten värdering, då det skulle vara spännande och se hur ni kan lyfta även den bostaden.
  • 2019-11-06

Sven B skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt en bostadsrätt. Mycket bra kommunikation med Marjo som informerar löpande om status m m. Supernöjd, hon kan rekommenderas! Läs mer
    2019-11-06 Marjo E svarar Sven B
    Tack snälla för att du tog dig tid att skriva om mig. Och alltid lika roligt att höra att arbetet uppskattas.
    Tack själva för ert förtroende och välkommen åter :)
  • 2019-11-05

Adam F skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Snabb och smidig affär. 5 av 5 möjliga👍 Läs mer
  • Håkan J

2019-11-05

Håkan J skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Blev proffsigt bemött och klara tydliga fakta. Inget skönmålande vilket jag uppskattade. Läs mer
  • 2019-11-01

Christian W skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt och upplevde att vi blev väldigt väl informerade utav mäklaren.
    Eftersom detta är vårat första bostadsköp så är detta den första kontakt vi haft med mäklare och mäklar firma så det var mycket utav det rent praktiska som vi var osäkra på kring köpet. Men allt detta gick mäklaren igenom och förklarade på ett väldigt bra sätt. Läs mer
    2019-11-04 Marjo E svarar Christian W
    Tack Christian, det är alltid roligt att höra att vårt arbetssätt uppskattas och att man känner sig trygg vid ett så stort köp som en bostadsaffär är, även vid första gången. Nu hoppas jag att ni ska trivas gott där och ha nytta av de små genvägarna mm som jag kunde rekommendera :)
  • 2019-10-29

Simon S skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jätteduktig mäklare som lyckats sälja min bostad. Var alltid tillgänglig och lämnade uppdatering kring försäljningen så fort något nytt dök upp. Försäljningen gick väldigt smidigt till. Läs mer
  • 2019-10-29

Caroline G skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt en bostadsrätt, bra bemötande som tillgodosett våra förväntningar från visningar till kundkontakt. Läs mer
  • 2019-10-23

Agneta M skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Marjo hjälpte mig vid försäljningen av min lägenhet. Jag hade tidigare varit på visningar som Marjo hållt i och tyckte alltid att de var så proffsiga och välskötta vilket ger en väldig trygghet för både säljare och köpare. Så valet av mäklare var självklart när det kom till att sälja min egen lägenhet. Marjo var väldigt kunnig, tydlig och informativ och hade en bra plan för upplägget av försäljningen. Jag kände mig trygg under hela förloppet. Jag kan varmt rekommendera Marjo som mäklare. Läs mer
    2019-10-24 Marjo E svarar Agneta M
    Varmt tack för att du tagit dig tid att skriva. Jag blir glad att höra att mitt arbetssätt upplevs på det sätt som jag alltid velat och att du uppskattat mina visningar. Nöjda kunder är det bästa :)
    Om du någon gång ska flytta igen eller behöva en värdering, så är jag såklart nyfiken på vilka smakfulla renoveringar som du utfört även där.
  • 2019-10-21

Ann M skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Trevligt bemötande och proffessionell Läs mer
    2019-10-22 Marjo E svarar Ann M
    Tack Ann för dina ord och för att du tog dig tid att skriva :)
  • Tobias H

2019-10-17

Tobias H skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt en bostadsrätt på 78kvm under "lågsäsong". Mäklaren var mycket professionell och tog sitt uppdrag på fullaste allvar.
    Påläst och grundlig i sitt utförande med säljarens önskemål som fokus. Läs mer
  • 2019-10-17

Olof N skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Ida har genom sin professionella approach skött försäljningen av min lägenhet på ett oklanderligt sätt. Hon har levt upp till de höga förväntningarna jag hade på försäljningen och jag kan verkligen rekommendera henne till andra som går i säljtankar. Läs mer
  • 2019-09-28

Emelie F skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har både sålt och köpt bostad via Majro.
    Blev mycket bra och professionellt bemött, bra och enkel förklaring på hur allt med försäljningen av bostaden skulle gå till.
    Inget att klaga på.
    Kan verkligen rekommendera henne till andra.
    Mycket nöjd. Läs mer
    2019-09-29 Marjo E svarar Emelie F
    Tack Emelie för dina ord och för att du tagit dig tid att skriva.
    Jag både tror och hoppas att er flytt till ett sådant kalasområde blir riktigt bra.

/Marjo
  • 2019-09-25

Elin L skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min lägenhet vilket var snabbt och smidigt med hjälp av Ida. Jättebra bemötande, kompetenta råd och svar på frågor. Läs mer
  • 2019-09-25

Mattias B skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min lägenhet i Sundsvall med hjälp av Ida. Tycker att hon under försäljningen hållt mig uppdaterad på ett mycket bra sätt och hon har dessutom varit väldigt hjälpsam under hela processen då jag inte befunnit mig i staden! Läs mer
  • 2019-09-24

Linus W skrev om Margareta Österholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Mäklaren hjälpte mig att köpa den lägenhet jag ville ha. Var tydlig med information, lyssnade in vilka frågor jag hade och informerade om läget, bostaden och hur köpet skulle gå till. Mycket positivt med telefonkontakt, var lite rädd att det endast skulle vara mail/sms. Läs mer
  • 2019-09-23

Malin Ä skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Trevlig mäklare och jag är nöjd med hur köpets skötts. Läs mer
  • 2019-09-22

Göran P skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag/vi har sålt en bostadsrätt på annan ort än där vi själva bor.
    Jag/vi har blivit professionellt bemötta och vi har på bästa sätt trots långa resvägar kunnat boka tider för möten mm. på ett utomordentligt bra sätt.

Vi är fantastiskt nöjda med Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall och vår mäklare Raine Gustavsson. Läs mer
  • 2019-09-21

Mikael N skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köp av bostadsrätt.
    Snabb och smidig affär.
    Saklig genomgång av objektet. Läs mer
  • 2019-09-21

Zaim B skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har köpt en gavel trea i Timrå centrum. Jag blev bemött av mäklaren mycket bra.Jag tycker att mäklaren har klarat allt bra. Jag tror att jag har upplevt lyckliga stunder med köpet av detta hus som så småningom kommer att bli min egendom. Tack Läs mer
  • 2019-09-16

Joakim H skrev om Magnus Grahn en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte en lägenhet av Magnus. Jag fick ett bra bemötande med tydlig information om bostaden. Kan varmt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling och Magnus i Sundsvall. Läs mer
  • 2019-09-14

Lena P skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Proffsigt ,sakkunnig och lugn ,sätter kunden först 🙂 Läs mer
  • 2019-09-13

Claes S skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Ida hade ett superbra bemötande och var behjälplig genom hela processen trots min velighet och långsamma beslutsförmåga, betyget hamnar i topp! 😊 Läs mer
  • 2019-09-10

Peter H skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    En lung och bra mäklare, som vi hade kontakt med under hela försäljningen .Tack Raine .Hälsn .Peter och Annica .H. Läs mer
  • 2019-09-03

Monica B skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Vi har sålt en villa. Mäklaren var jätte lugn och pedagogisk när han var hemma hos oss för ett första möte. Vi fick svar på våra frågor utan att ställa dem själva. Vi är jätte nöjda med Raine och Svensk fastighetsförmedling. Läs mer
  • 2019-09-03

Per S skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jonny har ett trevligt och ett extremt proffsigt bemötande och hjälpte mig sälja min 2:a i Sundsvall på väldigt kort tid. En mycket kompetent mäklare jag varmt kan rekommendera Läs mer
  • Laila B

2019-09-02

Laila B skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har sålt min bostadsrätt på 79 kvm i Sundsvall.
    Svensk fastighetsförmedling hade mitt förtroende så det var ett lätt val och Raine är en mycket sympatisk, trygg och pålitlig person. Lugnt, trevligt och sakligt bemötande.
    Mina förväntningar var en snabb affär som skulle gå med vinst och ge bostadsrättsföreningen en bra person i stället för mig.
    Jag är jättenöjd, allt klaffade så bra trots semestertider! Läs mer
  • 2019-08-30

Joakim H skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jonny hjälpte oss att sälja vår villa på ett mycket professionellt sätt. Lyhörd, lugn och saklig gjorde att vi på ett avslappnat sätt kunde följa försäljningens gång. Vi kan varmt rekommendera Jonny och Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall till kommande säljare. Läs mer

Anders K skrev om Ida Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde en tvårumslägenhet genom Ida Wallgren, Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall. Försäljningen gick fort och bemötandet var bra och proffesionellt. Läs mer
  • 2019-08-28

Marita G skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt en lägenhet. Blev bemött på ett utmärkt sätt av mäklaren.
    Jag tycker att mäklaren lever upp till mina förväntningar och gör ett ärligt intryck. Är saklig och svarar på mina frågor. Dessutom tillmötesgående och trevlig på ett naturligt sätt. Läs mer

Richard J skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Lika professionell som alltid 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
    2019-08-29 Marjo E svarar Richard J
    Tack Richard, Ja, det har ju blivit några försäljningar nu :) Och Ni är alltid välkommen tillbaka
  • Anneli W

2019-08-15

Anneli W skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålt fritidshus. Lättsamt o mkt trevligt bemötande. Tog sig tid o lyhörd. Läs mer
  • 2019-08-14

Linus B skrev om Jonny Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Jag har sålt ett litet hus
    Jag blev mycket bra bemött
    Allt gick smidigt och jag fick huset sålt innan de datum jag hade tänkt

Tvekar inte att välja Jonny igen Läs mer
  • 2019-08-12

Barbro F skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpt en enrumslägenhet i Kvissleby.
    Hade inga förväntningar på vem jag skulle träffa på visningen.
    Blev mycket bra mottagen av Marjo som är en vänlig och kunnig mäklare. Hon kan ta hand om sina kunder på ett smidigt och proffsigt sätt. Känner mig nöjd. Läs mer
    2019-08-12 Marjo E svarar Barbro F
    Tack Barbro, det var väldigt trevligt att träffa dig också och jag tror att du kommer trivas jättefint i din nya superfina och mysiga lägenhet. Åter igen tack för dina ord :)
  • Rebecka T

2019-08-10

Rebecka T skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min lägenhet som jag även 3år innan köpa via Marjo.
    Bättre bemötande och återkoppling mm kan man inte få. Hon hörde av sig direkt efter visningen och sen så fort något hände. Allt har gått jättebra och inga problem.
    Rekommenderar verkligen Marjo Edin. Läs mer
    2019-08-12 Marjo E svarar Rebecka T
    Tack snälla Rebecka för ditt omdöme :) Och det är alltid lika roligt och spännande att få se bostäder förvandlas på det sätt som du gjort med din. Hoppas du ska trivas i din nya bostad och du är alltid välkommen åter.
    Tack
  • 2019-08-09

Agnes M skrev om Raine Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Väl förberedd och väldigt hjälpsam mäklare Läs mer
  • Hannele Sirpa A

2019-08-04

Hannele Sirpa A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Sålde min bostadsrätt med Margareta Österholm som mäklare. Inte helt nöjd tyvärr, bl a skrev hon fel pris på budgivning i slutskedet vilket kändes skakigt i det läget. Mäklaren bestämde inflyttningsdatum tillsammans med köparen utan att diskutera med mig överhuvudtaget, tänker att jag som säljare borde varit involverad.
    I efterhand borde jag ha gått igenom alla detaljer kring försäljningen för att undvika en liknande situation. Läs mer
  • 2019-07-12

Eva-Maria F skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Lägenhet.
    Saklig men ändå personlig!
    Mycket nöjda Läs mer
    2019-07-13 Marjo E svarar Eva-Maria F
    Tack Eva-Marie för dina ord. Saklighet tänker jag kan vara bra då det är så mycket att ta in vid en bostadsaffärer, så det är roligt att höra. Tror att er härliga familj kommer att trivas superfint i den föreningen.
    Glad sommar tills vi ses igen.
  • 2019-07-05

Therése H skrev om Marjo Edin en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundsvall
    Köpte ett efterlängtat fritidshus och allt flöt på perfekt. Trevlig, kunnig och lättsam mäklare. Kan absolut tänka mig att anlita henne i framtiden. Läs mer
    2019-07-12 Marjo E svarar Therése H
    Tack snälla Thererese, ni var också väldigt trevliga köpare, och då jag förmedlat samma fritidshus 10 år tidigare så ”kände” jag stället sedan tidigare och det var lite extra mysigt att få göra det igen. Trevlig sommar!

Rådhusgatan 25, 852 32 Sundsvall