Svensk Fastighetsförmedling Ystad

Stora Östergatan 27, 271 34 Ystad — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling! Vi tar varje uppdrag personligt och strävar alltid efter att ge dig en trygg affär och bäst betalt. Svensk Fastighetsförmedling är inte bara Sveriges men även Ystads äldsta mäklarkedja och under 2017 firar vi vårt 80-årsjubileum. Som kund hos oss får du en mäklare med både rikstäckande nätverk och ett hjärta som brinner för Ystad!

Bäst service kan vi naturligtvis ge dig om du besöker oss i vår fina butik på Stora Östergatan 27, mitt på gågatan! Där har vi möjlighet att personligen svara på dina funderingar och ge dig tips och råd inför ditt bostadsbyte. Du är också välkommen att ringa eller skicka e-post.

Läs vad 72 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Ystad

• 2020-02-06

Annette B skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt en liten hästgård.
    Snabba svar, snabb återkoppling, flexibel, vänlig, rolig, förtroendeingivande, glad och sakkunnig!
    Alla mina förväntningar har mötts till 100%.
    Är mycket glad och nöjd!
    Tummen upp för Ib! Läs mer
  • 2020-02-01

Annelie M skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Svårsåld fastighet , friliggande villa såldes av Ib. Fint och proffesionellt bemötande. Ville få fastigheten såld och Ib lyckades 👍🏻🙏🏻. Efter många års försök är det äntligen över. ( om köpare inte drar sig ut).

Bra upplevelse! Läs mer
    2020-02-01 Ib B svarar Annelie M
    Tusen tack för dessa värmande ord
  • 2020-01-30

Anneli H skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Ib var partisk med säljaren.
    Jag var tydlig från start med inflyttningsdatum och det lovade han att det gick att ordna. Samma dag vi ska skriva kontrakt säger han att det datumet inte fungerar för ena säljaren letar bostad. Att vi själva får städa i så fall.
    Efter att vi utfört besiktning av huset och bokat datum för kontraktskrivning så läggs det in ny visning för fler spekulanter.
    Inget har genuint från hans sida och det känns olustigt alltihop. Läs mer
  • 2020-01-28

Patrik Arne L skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Trevlig och hjälpsam. Ivriga att hjälpa till Läs mer
  • 2020-01-26

Päivi M skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Ib har hjälpt mig att sälja mina fastigheter och har gjort fantastiskt bra arbete. Ib har stor kunskap och kännedom om marknaden och hanterar processen på att mycket professionellt sätt. Jag kan rekommendera honom för alla uppdrag inom hans område. Läs mer
  • 2020-01-07

Magnus R skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Trevlig kille! Som höl igång trots alla röda dagar. Smidig och enkel affär. Läs mer
  • 2019-12-31

Khurram M skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Tolångavägen 11.

Gömd information om fukt på flera platsen i huset och det var en fuktskada redan innan som var dokumenterad. Läs mer
  • 2019-12-24

Jenny A skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag har sålt, det har gått smidigt och bra Läs mer
  • 2019-12-13

Karin Madeleine S skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har köpt en sommarstuga.
    Bemötandet var casual och avslappnat= positivt.
    Inget stroppigt/snobbigt bemötande där mäklaren är klädd i kostym med slips. Han var anpassad till situationen.
    Mäklaren har levt upp till mina förväntningar och är mycket sympatisk och kunnig. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Karin Madeleine S
  • 2019-12-12

Anders J skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Mäklaren har varit mkt rak, och korrekt och dessutom lite drivande vilket kan vara bra när man bor på annan ort som vi gjorde viss försäljningen av vår fasters hus i Nybrostrand.

Dessutom en proffsig bedömning av marknaden!

Hatten av! Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Anders J
  • 2019-12-12

Stefan P skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt bostadsrätt. Han har levt upp till alla förväntningar, varit tillgänglig och positiv.
    Kunde inte varit bättre. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Stefan P
  • 2019-11-15

Alexander C skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Ib är en komplett mäklare. Trygghet och smidighet under hela processen. Otroligt kunnig och ödmjuk Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Alexander C
  • 2019-11-15

Henrik Ibrahim Ahmed Ibrahim D skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt ett hus, mäklaren gjorde ett super jobb och är alltid tillgänglig, blev en snabb och smidig affär Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Henrik Ibrahim Ahmed Ibrahim D
  • 2019-10-22

Åke W skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Spjutgatan3 Tomelilla .Ib är en mycket kunnig och hjälpsam, glad o kreativ och målmedveten.med andra ord en toppenmäklare
    Tyvärr är det smolk i bägaren.pga.den tidigare mäklaren där förmodligen att sälja vår fastighet. Inte var särskilt angeläget.men kan säga att hon.var mycket vänlig. Återkommer ev.om detta. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Åke W
  • 2019-10-07

Gustav J skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jeg har kjøpt en gammel gård. Mäklaren var vennlig, positiv og ærlig. Han var kunnskapsrik både på prosessen, fastigheten og området og skapte tiltro. Mäklaren var dyktig og alltid tilgjengelig. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Gustav J
  • 2019-10-06

Ann O skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Har köpt ett hus och sålt två genom Ib. Han är erfaren, lyhörd, proffesionell och när jag ska sälja mitt nuvarande hus blir det självklart genom Ib. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Ann O
  • 2019-10-05

Monica F skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Han har otroligt bra bemötande kan på ett betryggande vis förmedla både de tekniska och ekonomiska förutsättningarna för vårt köp. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Monica F

Gisela D skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag har sålt fastighet och jag rekommenderar honom varmt.
    Han hade bra kontakt med mig under hela processen och jag kände att jag var i väldigt goda händer. Läs mer
    2019-12-13 Ib B svarar Gisela D

Ann-Sofie A skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Det var ett tag sen...men några saker: var inte engagerad i att visa runt i huset. Var inte sugen på att visa vind (visste inte vart nyckeln fanns) eller krypgrund, ville bara att det skulle räcka med att "allt är i sin ordning". Skickade korta sms utan "vänliga hälsningar" som man ibland inte fattade. Verkade vara rädd för att prata direkt...ringde ALDRIG utan det fick man själv göra. Var mycket dålig på att informera om extra visningar. Inget kaffe, vatten eller särskilt omhändertagande vid de två sittningarna som hade med kontraktet att göra. Ingen upplysning om lagfart om hur mycket eller när detta skulle betalas. Hade ingen aning om detta på tillträdesdagen. Han hade inte skickat underlaget för hur budgivningen gått till till mig innan. Han upplyste inte heller tydligt om hur den egentligen skulle gå till. Jag var så himla arg men tyckte mest synd om säljarna.. Jag har köpt och sålt lägenheter innan och varit på säkert minst ett hundratal visningar i mitt liv och denna mäklare är verkligen ett lågvattenmärke. Han ägnade mycket tid åt att prata om sitt eget nybyggda hus vid vattnet och vid ett tillfälle sa han "Jag får ju iaf mitt arvode".

Nä usch!! Läs mer
  • 2019-10-04

Lars Henning S skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Kanonbra. Mycket reko och tillmötesgående. Proffsig mot både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-03

Lars-Göran O skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt tomt
    Rak och tydlig
    Fungerade utmärkt
    Rekommenderas Läs mer
  • 2019-10-03

Maria Charlotta Viktoria Z skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har sålt en tomt. Ib bemötte oss med stor kunskap o vi fick förtroende för honom omgående. Priset var vi nöjda med och Ib hjälpte oss även med att räkna ut skatten o fyllde i blanketten. Vi är mer än nöjda med Ibs insats.
    Lotta och Martin Läs mer

Kjell C skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt min Pappas hus. Mäklaren var mycket bra och kunnig. Allt gick smidigt. Läs mer

Therése W skrev om Ib Bergenholtz en del av Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålde ett hus i Skurup på 130kvm.

Ib var mycket hjälpsam och fanns alltid tillhands.

Förväntningarna var vad jag räknat med.

• 2019-06-14

Anna-Lena H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Fantastiskt fint bemötande genom hela husaffären . Både personligt och proffsigt ! Läs mer
  • 2019-06-12

Kristina K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt hus. Kanon bemötande av kompetent och trevlig mäklare. Allt fungerat bra. Läs mer
  • 2019-06-10

Thomas och Carina K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    En utmärkt mäklare som var mycket duktig och hjälpsam med vårat köp av huset. Hon får 10+ av 10 Läs mer
    2019-06-10 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Thomas och Carina K
    Kära ni! Ett rent nöje att få vara delaktig och jag önskar er verkligen all lycka i ert nya hus! Kram Micaela
  • Malo N

2019-05-27

Malo N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har sålt vårt radhus. Vi blev glatt och vänligt bemötta. Kände positiv energi från henne. Hon gillar verkligen sitt jobb!
    Våra förväntningar var inte så höga men vi blev positivt överraskade, hon jobbade målmedvetet med försäljningen.
    Vi kände det tryggt att låta henne sköta vår husaffär. Läs mer
    2019-06-10 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Malo N
    Bästa Malo och PO! Tack snälla för er fina rekommendation, mitt jobb hade inte varit lika roligt och givande utan människor som så ni, jag är så glad över att vi fick kontakt så att jag fick vara med på resan! Kram på er!
  • 2019-05-19

Katarina T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare. Hon upplevdes seriös och tog sig tid. Vi skrev kontrakt på vårt blivande hus i Lunnarp 1 maj. Vi är tacksamma för det. Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2019-06-10 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Katarina T
    Tusen tack fina ni! Tänk att just jag fick vara med när ni hittade ert drömhus! Nu är det snart dags att få nycklarna också, jag önskar er all lycka! Kram Micaela
  • 2019-05-02

Jenny A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt en fastighet i Skillinge. Mäklaren har haft genomgående bra bemötande och har varit noggrann att ge löpande information. Snabbt avslut och klar affär bara ett par dagar efter avslutad budgivning. Inga synpunkter utan helt enligt förväntningarna. Läs mer
    2019-06-10 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Jenny A
    Tack snälla Jenny för din rekommendation! Så tacksam för att jag fick hjälpa till!! Kram Micaela
  • 2019-03-19

Emely N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Väldigt gott bemötande! En kunnig mäklare, som får en att känna sig trygg vid köp och ger svar på alla frågor funderingar. Hon värnar om både köpare och säljare! 🌟 Läs mer
    2019-03-19 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Emely N
    Tack snälla rara Emely, jag är så tacksam över att få hjälpa till och finns alltid här som bollplank. Stort Grattis till din nya bostad! Kram Micaela
  • 2019-03-12

Tamara W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Har köpt en bostadsrätt.
    Mycket trevligt bemötande av mäklaren. Hon tog sig tid att förklara och visa. Super tillmötesgående.
    Hade eller tog reda på alla svar på mina frågor och hela hennes sätt gjorde att jag kände mig trygg i affären.
    Var rädd om henne! Läs mer
    2019-03-19 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Tamara W
    Tusen tack fina du! Så roligt att jag fick äran att hjälpa till och det skall bli roligt att få vara med på resan! Kram Micaela
  • 2019-02-23

Hanna H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt nyproduktion. Delvis färdigställt. Yttre skal och utvändigt färdigt.
    Mäklaren har varit tillgänglig alla gånger med snabb visning och färdigställande av köpekontrakt. Återkopplat med svar på frågor och gjort allt vi önskat och lite till. Kan inte mer än annat vara nöjd och rekommenderar mäklaren alla gånger. Läs mer
    2019-02-28 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Hanna H
    Tusen tack för er fina rekommendation snälla Hanna & Sebastian! Så roligt att få vara med på er resa och se ert nyproducerade hus växa fram! Kram Micaela!!
  • Viktor N

2019-02-22

Viktor N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag är sjukt nöjd med både bostaden jag köpt och av mäklaren som varit underbar Läs mer
    2019-02-28 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Viktor N
    Tack bästa Viktor, så roligt att jag fick hjälpa till! Stort Grattis till din nya bostad!! Kram Micaela
  • 2019-02-10

Linda B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt en 3:a lägenhet. Mycket bra och tillmötesgående bemötande. Snabba besked och mycket flexibel. Tid gavs för att ” känna in” lägenheten -Köpbeslutet känns då tryggt. Bra och tydligt möte tillsammans med säljaren. Läs mer
    2019-02-18 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Linda B
    Tusen tack för din fina rekommendation Linda! Det skall bli så kul att få vara med på resan! Stor Kram / Micaela
  • 2019-02-01

Christian N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt lägenhet 120 m2 i centrala Ystad.
    Glad trevlig och framförallt genuint engagerad. Bra återkoppling på frågor och funderingar och var väldigt flexibel gällande visningstider. Läs mer
    2019-02-07 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Christian N
    Tack snälla ni för er fina rekommendationer! Detta var så ”meant-to-be” och jag är så glad över att jag fick vara en del av den resan! Ses snart igen! Kram Micaela
  • 2018-12-19

Kim L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Bostadsrätt i Ystad.

Engagerat, aktivt lyssnande, med bra svar på de flesta frågorna.

Mina krav på en proffsigt agerande som förmedlare blev väl uppfyllda. Läs mer
    2019-01-14 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Kim L
    Tusen tack snälla Kim för er fina rekommendation! Stort Lycka till i er nya lägenhet, snart är det ju äntligen dags för er att få nycklarna! Kram Micaela
  • 2018-12-05

Anna B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Gott bemötande. Värnar om både köpare och säljare. Läs mer
    2018-12-13 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Anna B
    Tack snälla Anna! Det har varit otroligt roligt att ha fått vara med på resan, hela vägen! Önskar dig allt gott och stort lycka till i ert nya hus! Kram Micaela
  • 2018-12-05

Erko K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Har köpt en lägenhet.Bästa mäklare i hela Sverige tycker jag.Hon kan sitt jobb.hon e trevligt fantastiska människor. Läs mer
    2018-12-13 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Erko K
    Fina Erko! Tusen, tusen tack, så glad jag blir över att ni är nöjda! Det skall bli så roligt att få hjälpa till även 2019! Kram Micaela
  • 2018-12-04

Karin & Roland B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi har sålt en villa. Vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren. Där var full fart på henne och hon hade svar på frågorna vi ställde. Hon är väldigt duktig på vad hon gör.
    Vi rekommenderar er till andra. Läs mer
    2018-12-13 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Karin & Roland B
    Fina Karin & Roland! Tack snälla för er fina rekommendation och tack för att just jag fick det stora förtroendet att vara del av er bostadsaffär! Många Kramar Micaela
  • Ewa H

2018-11-20

Ewa H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt en villa med renoveringsbehov. Toppenbra mäklare som jag upplevde ärlig o transparent !! Snabb o proffsig. Raka rör.
    Väldigt nöjd Läs mer
    2018-12-03 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Ewa H
    Bästa Ewa! Det har verkligen varit en ära att få hjälpa till och få lära känna dig! Tusen tack för din fina rekommendation. Kram Micaela!
  • 2018-11-15

Jessica A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålt en bostadsrätt. Helt underbar mäklare som verkligen kan sitt jobb.
    Lade verkligen ner tid och omtanke inför både fotografering o visningar.
    Skulle lätt både anlita och rekommendera henne igen. Läs mer
    2018-12-03 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Jessica A
    Tack snälla, kära Jessica! Så roligt och trevligt vi har haft från första stund. Det har varit en ära att få hjälpa till! Kram Micaela
  • 2018-11-14

Inga L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Jag har sålt en tomt. Blev bemött på bästa tänkbara sätt. Förväntningarna var förstås att möta en engagerad och positiv mäklare vilket jag verkligen gjorde. Min upplevelse: Mycket nöjd!!! Läs mer
    2018-12-03 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Inga L
    Tusen tack fina Inga! Tänk att allt gick så snabbt. Önskar dig all lycka och hoppas att vi ses igen! Kramar Micaela!
  • 2018-11-12

Stefan och Lena L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Har köpt en tomt och har upplevt att mäklaren var helt fantastisk och rekommenderar henne till 100 procent Läs mer
    2018-11-13 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Stefan och Lena L
    Tusen tack fina ni!! Önskar er all lycka i framtiden och ser givetvis fram emot att ses i framtiden! Stor Kram / Micaela!
  • 2018-11-05

Agusta B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpte Villa, extremt nöjd med allt. Mäklaren visade intresse för mitt boende och det jag köpte från henne. Personlighet och professionella Läs mer
    2018-11-13 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Agusta B
    Härliga ni!! Tack för er fina rekommendation, det har verkligen varit roligt att få vara med på denna resa med er! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya hus och vill önskar er all lycka! Många kramar Micaela
  • 2018-11-01

Christian N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Köpt lägenhet 3,5 120m2.
    Bra bemötande, lätt att ha och göra med. Flexibel och hjälpsam!! Läs mer
    2018-11-05 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Christian N
    Tusen tack snälla Christian och Caroline! Jätteroligt att få hjälpa er, det skall bli så roligt att få se slutresultatet i er nya bostad! Kram Micaela
  • 2018-10-14

Ulf & Lil W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Vi köpte en bostadsrätt
    Vi blev bemöta på ett vänligt och med omtanke
    Mäklaren levde upp till alla förväntningar
    En mycket duktig mäklare
    Hälsningar Lill och Ulf Läs mer
    2018-11-01 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Ulf & Lil W
    Fina Ni! Det är en ära att få förtroendet att få hjälpa er från en plats till en annan! Jag önskar er såklart all lycka i er nya bostad! Många Kramar, Micaela Rydberg
    Lotte M gillar detta
  • Lena H

2018-10-12

Lena H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    En mycket proffessionell och kunnig mäklare, med ett hjärtligt bemötande. Hon verkar vara mycket intresserad av sitt jobb och gör så allt blir så smidigt som möjligt för alla. Läs mer
    2018-11-01 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Lena H
    Kära Lena! Tusen tack för din fina rekommendation, det har verkligen varit ett rent nöje och en ära att få hjälpa till! Stor Kram, Micaela Rydberg
  • 2018-08-11

Lars P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Fullt förtroende för denna mäklare som ger sitt yttersta i allt - bästa betyg Läs mer
    2018-11-01 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Lars P
    Tack snälla Lars! Tusen tack för detta förtroende, det har varit en stor ära att få hjälpa er! Stor Kram Micaela
  • Eva K

2018-06-15

Eva K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ystad
    Sålde ett hus för ett par som jag är God Man för. Allt gick smidigt och med ett gott samarbete med mäklaren,så ska jag sälja fler hus ,är det ingen tvekan om vilken mäklare jag ska välja. Tusen tack. Läs mer
    2018-12-19 Svensk Fastighetsförmedling Ystad svarar Eva K
    Tusen tack för din fina rekommendation Eva! Vilket fint samarbete vi haft! Önskar er allt gott, kram Micaela

Stora Östergatan 27, 271 34 Ystad