Svenska Bilgruppen Södermalm

Välkommen till Svenska Bilgruppen Södermalm!

Svenska bilgruppen har blivit utnämnda till bästa stjärnföretag i handel med personbilar - tredje året i rad. Svenska Bilgruppen har funnits sedan 1992 och vårt mål är att leverera trygghet och god service vid köp av bil. Med många års erfarenhet inom bilbranschen är vi ett tryggt och stabilt företag.

Vi säljer, byter och köper begagnade bilar. Har du en bil som du funderar på att sälja så kan du be om en fri värdering från oss på Svenska Bilgruppen Södermalm.

Läs vad 22 kunder tycker om Svenska Bilgruppen Södermalm 2

2022-05-21 Insamlad av företaget
    Jag har köpt och sålt bilar sedan jag var 18 år gammal. Nu är jag 32 år gammal så det finns mycket trovärdighet i vad jag härmed beskriver. Handen på hjärtat, kundbemötandet hos Svenska Bilgruppen i Södermalm har varit en av de bästa jag har upplevt. Från första samtalet till träffen har vi stött i centrum.

Jag har gjort ett par försök att nå Svenska Bilgruppen på telefon i Haninge men lyckades inte nå någon där. Sedan försökte jag nå deras kontor i Södermalm och Jonathan Kippola svarade direkt. Jag uppgav till Jonathan att jag vill hjälpa min mor köpa en bil och att vi har redan hittat en som jag såg utannonserat på deras hemsida på Blocket i Haninge och undrade om han kunde hjälpa oss. Utan tvekan, det var uppenbart att han ville hjälpa till omedelbart. Efter att vi utbytt lite information sa han att han ska få någon att köra bilen över från Haninge till Södermalm. Jag även uppgav att vi behöver vinterdäck så han fixade fram fina däck, också. Jonathan var väldigt hjälpsam, professionell, lugn, trevlig, lösningsorienterad och lyhörd under hela processen, vilket gjorde att hela affären gick hur smidig som helst.

Rent övergripande, jag har köpt bilar från BMW, Mercedes, Audi och nästan alla de stora bilhandlarna men ingen har visat lika stor intresse i deras kunder som Jonathan i alla fall har visat i oss (jag och min mor). Vanligtvis ju mer man betalar, desto mer intresse visar dem men vi köpte bara en liten och billig men jättefin bil hos Svenska Bilgruppen och prislappen motsvarade inte vårt värde som kunder, eller kundtjänst nivån vi förtjänade. Vi kände oss prioriterade.

Jag brukar säga att man köper bilen från säljaren, inte återförsäljaren, oavsett bilmärke!

Vi återvänder till Svenska Bilgruppen i framtiden, och vi önskar Jonathan lycka till framöver.

Bästa hälsningar,

Tyler (son) och Rana (kund)
    Hej Tyler och Rana!

Tack för er hjärtvärmande recension, precis detta som vi jobbar stenhårt för varje dag!
    Ha nu en superskön sommar och kör försiktigt i er "Nya" Opel Corsa.

Er säljare - Jonathan Kippola
    Svenska Bilgruppen - Södermalm
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Bra bakgrundsinformation.
    Hej Johanna!
    Tack för din feedback.
    Ha en skön sommar!

Säljteamet på Svenska Bilgruppen Södermalm
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Hej okej upplevelse, visste inte så mycket om bilen i allmänhet även fast dom visste att jag skulle komma. I min mmening bör man vara lite förberedd, skjuta lite frågor kring typ av användning mm.

Men köpte bilen så ja som sagt helt okej inget utöver de vanliga :)
    Hej Jakob!
    Tack för er feedback, vi vill att upplevelsen skall vara 5/5 & jobbar stenhårt för det. Skulle du kunna maila till rasmus@bilgruppen.se med en mer djupare förklaring så att vi kan ta till oss detta för att bli bättre.
    Tack på förhand!
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Jag köpte en äldre Volvo av årsmodell 2008 och har inget att klaga på. Fick ett jättefint och professionellt bemötande av killarna på Svenska Bilgruppen Södermalm och kommer definitivt vilja göra affär med dom i framtiden!
    Hej!
    Tack för ert fina omdöme, det betyder mycket för oss!
    Önskar er en fortsatt fin dag,
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Har köpt en bil. Trevlig och professionell
    Bemötande.
    Hej!
    Tack så mycket för er fina feedback, det betyder mycket för oss!
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Otroligt trevligt bemött av Jonathan som också förklarade väldigt bra för mig om bilen... har redan rekommenderat er vidare i min kompiskrets
    Hej Linda!
    Tack så mycket för en trevlig affär, hoppas bilen funkar bra!
    Allt gott,

Din säljare
    Jonathan
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Jag tycker att ni ordnade upp allt med min bil och när den skulle köras till umeå var det inga problem. Vänligt bemöt av vad jag tycker kunnig personal. Supernöjd med Kia:n.
    /Niklas
    Hej Niklas!
    Tack för din fina feedback, härligt att du är nöjd med bilen!

Hälsningar,
    Teamet på Svenska Bilgruppen Södermalm
    Lösningsinriktade 0ch flexibla
    Tack så hemskt mycket!
    Allt ok...........................
    Tack för ert omdöme, vi siktar alltid på 5/5
    Om vi på något sätt kan påverka ert betyg så maila gärna till rasmus@bilgruppen.se
    Trevlig helg!
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bäst service
    Underbart!
    Tack så jätte mycket, önskar er en fin helg!
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande av försäljaren fungerade smidigt trots att jag ringde från Kiruna För att köpa en bil från Stockholm. Carl Poromaa.
    Hej Carl!
    Tack för ert omdöme, det betyder jätte mycket för oss att få återkoppling på hur vi bemöter & hanterar våra kunder, vi siktar alltid mot 5/5 möjliga & undrar ifall det är något vi kan göra för er då ni givit 4/5
    Maila gärna till rasmus@bilgruppen.se
    Trevlig och tillmötesgående personal
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffesionellt bemötande.
    Bästa att ha göra med
    Enkelt hjälper och allt känns mycket tryggt att handla där
    Vh
    Wakle
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Telefonkontakt utmärkt. Bemötandet på plats ej så positivt.
    Bil var bra!

Xxxxxxxxxxxcccccccccxxxxxxccccccccccccccccccccccccccccccc
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Bra service och smidig leverans
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Jonathan bemötte mig och mitt barnbarn väl. Mitt barnbarn har arb. Med bilar han är kunnig. Jag är nöjd med min
    wolksvagen poolo.
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Tack för ett trevligt och professionellt bemötande
    Enkelt smidigt..
    trevligt bemötande
    Fantastiska grabbar
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Köpte min andra bil här på svenska Bilgruppen och är lika nöjd med min bilaffär nu som då.
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Supernöjd! Trevlig personal och väldigt hjälpsamma.
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Kompetent personal, tog sig tid med mig, var informativ. Lätta att ha att göra med o snabb i handlingen eftersom jag själv ville göra en snabb affär.
    Köpte en Mercedes A180 o är mkt nöjd.