Svenska Mäklarhuset Täby

Svenska Mäklarhuset Täby

Välkommen till oss på Svenska Mäklarhuset i Täby! När du ska sälja eller köpa bostad vill vi vara ditt självklara val. Oavsett om du vill bo i lägenhet eller villa kan vi hjälpa dig i jakten på ditt nästa boende. Vi vet hur många frågor som dyker upp vid ett bostadsbyte, och kan glädja dig med att vi kan svara på det mesta....

216 omdömen om Svenska Mäklarhuset Täby

Maria Sofia Viktoria U
Skrev om Svenska Mäklarhuset Täby

Vi anlitade Sebastian Wallster på Mäklarhuset i Täby för att sälja vår villa i Täby våren 2023. Har bara positiv feedback att ge, vi är oerhört nöjda med bemötandet och upplever Sebastian som mycket erfaren och professionell. Vi ville bara sälja vår bostad om vi hittade ett för oss bättre objekt att byta till och kände ingen press från mäklaren när vi velade lite fram och tillbaka i att sälja eller inte, något vi uppskattade mycket. Nu hade vi också mycket trevliga köpare men vi har nog aldrig haft en så smidig försäljningsprocess. Så tack för att det kändes så lätt!

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 935 omdömen 4.9 av 935 omdömen

Mikael A
Gribbylund

Allting sköttes på bästa sätt. supernöjda!

Svar från Rikard Sölling

Roligt att höra, tack Mikael!

Daniel I
Köpte sin lägenhet med hjälp av
Gribbylund

Tycker att Adam varit väldig tydlig och lyhörd under hela mäklaruppdraget. Vi köpte en bostadsrätt i Täby. Väldigt flexibel.

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Martina S
Köpte sin lägenhet med hjälp av
Gribbylund

Vi har precis köpt en bostad i Täby och allt har gått smidigt hela vägen. Adam är en trevlig och duktig mäklare som jag varmt skulle rekommendera till andra!

Susan E

Önskade få min lägenhet värderad och kom då i kontakt med Adam Simpson. Mötes av en mycket serviceinriktad och kunnig mäklare. Jag uppskattade framförallt flexibeliteten, den snabba återkopplingen samt det trevliga bemötandet. Adam tog sig tiden och kunde på ett bra sätt bemöta mina funderingar och frågor. Kommer jag gå vidare med mina säljartankar så vet jag redan nu vem min mäklare kommer bli.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2923 omdömen 4.8 av 2923 omdömen

Eva L

Välskött förmedlingsprocess under en tuff marknad. Vi fick det pris vi gick ut på, vilket gjorde att vi kunde gå vidare med vårt köp. Mäklaren var trevlig och sympatisk. Inte för "på". Sammantaget är vi nöjda!

Reza J

Han är väldigt trevlig och hjälpsam mäklare och han gav mig bra råd

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Albin E

Köpte en lägenhet av Adam. Han hjälpte till med medlamsansökan till föreningen och skötte alla papper vi överlämning. Inga konstigheter med sätdning. Smidig process från början till slut. Har inget att klaga över

Anders H

Sålde vår lägenhet i Näsbydal. Var tydlig genom hela försäljningsprocessen. Var lätt att få tag i. Och återkopplade ofta. Försäljningen gick snabbt. Jag tror även att köparen var nöjd. Överträffade våra förväntningar! Stark rekommendation.

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1650 omdömen 4.8 av 1650 omdömen

Lisa B

Gjorde det han kunde under rådande marknad. Men fick inte det pris jag ville ha. Hade han fått det så skulle betyget varit högre då han i övrigt skötte uppdraget mycket tillfredsställande. Trevlig och sympatisk.

Xiao Z

We are happy wit agents result even though very hard market-conditions. I recommend him

Birgitta L

Vi anlitade Adam för att sälja vårt hus i Enebyberg där vi bott i över 30 år. Han var saklig och korrekt. Marknadsvärdet han presenterade vid vårt första möte överträffades, vilket vi inte hade något emot. Vi gillade att han skräddarsydde ett upplägg enligt våra önskemål och behov. Sammantaget är vi väldigt nöjda med hur kontakten fungerade.

Anders J

Lugn och stabil. Sammantaget en bra insats av en duktig mäklare.

Fredrika L

Jag köpte en bostad av Adam i Grindtorp. Allt gick snabbt, smidigt och enkelt från första kontakt till överlämning. Rekommenderas.

Roger B
Gribbylund

Sålde lgh i Täby Gribbylund. Adam är tydlig, ärlig och intresserad. Adam inger förtroende och är påläst, han ser möjligheterna till en lyckad försäljning. Jag skulle absolut anlita Adam igen.

Qiang X
Grindtorp

Han är duktig och snäll, stark rekommenderas om ni vill sälja ert hus

Marie K

Vi har sålt ett radhus, våra föräldrars dödsbo. Vi blev professionellt bemötta av Adam Simpson, försäljningen kändes trygg. Han uppdaterade oss kontinuerligt i samband med visningarna och vid budgivningen. Han var också tydlig i hur processerna skulle gå till. Vi fick goda räd när vi väl skulle välja köpare och avsluta budgivningen. Hans förslag på utgångspris stämde väl överens med det pris vi sedan fick. Informationsmaterialet, som lämnades initialt, underlättade arbetet inför visning mm. Vi kan verkligen rekommendera Adam.

Sara K

Köpte ett kedjehus i Stocksund. Adam var rak och tydlig vad gällde objekt och process och lugn och vänlig i relationen

Marika W

Adam var under hela processen oerhört mån om att både köpare och säljare skulle känna sig bekväma och förstå att båda hade gjort en bra affär. Som köpare kändes det skönt att kunna ringa Adam när som helst för att stämma av olika frågor som dök upp under vägen, och vi anlitar gärna Adam i framtiden vid en ev försäljning.Vi fick ett mycket bra intryck av en trevlig, samarbetsvillig och engagerad mäklare.

Alexander B

Mycket bra! Lugn, tydlig och flexibel att ha och göra med!

Boris B

Adam was very helpful and answered all my questions. All we agreed on was done.

Karin S

Trevligt bemötande samt ambitiöst arbete.

Malin G

Jag upplevde min mäklare Adam Engfors som mycket kompetent och saklig med ett trevligt och hjälpsamt bemötande. Min upplevelse då jag köpte bostad var odelat positiv.

Ulla B

Vi kom ut med vårt objekt på marknaden i början av september 2017 - precis som marknaden började gå i stå. Både våra och Adams förväntningar på både slutpris och försäljningstid kändes plötsligt som helt orealistiska. Men Adam kämpade på med flera visningar trots att intresset var svalt - med nästan inga intressenter. Han vårdade de intressenter som fanns och i början av januari 2018 blev det äntligen affär. Slutpriset hamnade ca 10% under det pris som vi initialt hade hoppats på. Men trots detta - ett resultat som vi som säljare är mycket nöjda med! Vänliga hälsningar Ulla Briedis

Peter A

Vi upplevde Adam som mycket professionell vad gäller helheten i bemötande och förmåga att presentera objektet. Kontraktsskrivning och tillhörande diskussioner var väl förankrade med säljare och oss köpare. Vi kan varmt rekommendera Adam som visade en oerhört hög service känsla.. Peter Ahlin

Laila A

Mycket trevligt bemötande ,lättsam och trevlig, kunnig, tog sig tid och besvarade mina frågor på ett mycket seriöst och kunnigt sätt.Jag är mycket nöjd, med hans sätt att hantera affären,

Eva H

Adam var precis så bra man kan önska sig en mäklare vara. Han har gjort allt han har kunnat på en minst sagt svajig marknad. Idag skrivs avtal med en köpare och vi är lättade och glada.

Felicia K

En väldigt trevlig, hjälpsam och tillmötesgående mäklare som levererade ett bra resultat på kort tid. Är supernöjd!

Adam S och Adam E gillar detta
Josefin H

Super bra!! Väldigt nöjd. Kände mig väldigt trygg och bra bemötande.

Cezar B

Vi uppskattar verkligen Adams service. Det var bästa mäklare vi någonsin har jobbat med.

Adam S och Adam E gillar detta
Peter B

Kunnig, bra spelförståelse och koll på marknadsläget, snabb agerat och håller vad han lovar. En stabil insats med gott resultat vid försäljning och smidigt köp.

Birgitta L

Trevligt bemötande. Kunnig och pålitlig. Fick all information om bostaden som jag önskade.

Lena L

Mötet med Adam var positivt, trevlig och lyssnade på vad jag ville ha. Kan starkt rekommendera honom till andra.

Gabriella R

Vi upplevde ett professionellt bemötande från start till mål.

Alexander V

Väldigt kunnig, bra analyser och riktigt bra bemötande

Maria S

Adam ingav ett väldigt stort förtroende redan vid första mötet. Genomförde därefter en väldigt lyckad försäljning. Adam inger ett lugnt och tryggt intryck. Kan sin sak ! Proffsig! Mvh Maria Sperring

Mona J

Mycket positivt . Suveränt bemötande och god tillgänglighet. Över förväntan faktiskt.

Jannika I

Jag upplever Adam Simpson som väldigt serviceminded. Gick bara in och letade efter en lägenhet och han hade då en som inte var ute till försäljning ännu. Men Adam kontaktade säljaren och fixade snabbt en privat visning, och sedan blev affären klar på en dag, vilket jag tycker är mycket snabbt och proffsigt. Adam känns proffsig och pålitlig, jag känner stort förtroende för honom.

Reine B

Rak, ärlig och framförallt sjukt trevlig. Kan verkligen rekommendera Adam och kommer själv använda honom om jag ska sälja //Reine

Leo I

Proffsig och kunnig inom sitt område.

Jenny S

Mycket god service, engagemang och kände stor tillit. tryggt och säkert! Kommer absolut kontakta Rickar Sölling vid det tillfälligt vi bestämmer oss för att sälja bostaden. (senare i framtiden)

Per Mikael Stefan E

Rikard är mycket proffsig och tog hand om alla punkter i hela processen på ett mycket bra sätt! Trots en osäker marknad gick affären mycket snabbt och priset blev över förväntan. Vi är mycket nöjda med Rikards arbete!

Felix P

Hej! Jag fick ett väldigt bra förtroende för Rikard och det kändes väldigt bra då det är första gången vi köper en lägenhet att han gick igenom alla punkter, punkt för punkt. Rikard har alltid varit tillgänglig och svarat snabbt både på sms och mail. Jag är så otroligt nöjd med Rikard att jag kommer att anlita honom när vi nästa gång ska flytta och sälja vår lägenhet. Med vänlig hälsning, Felix Perez och Jenny Söderström

Sonja Waltraud E

Vi ger högsta betyg till Rikard Sölling. I försäljningen av vår bostadsrätt i Brf Orion visade Rikard stort engagemang och ett mycket bra driv samt rak och ärlig kommunikation. Vi vill till dig som funderar på att anlita Rikard Sölling, ge våra varmaste rekommendationer att göra det. Sonja och Mikael Eriksson

Mattias A

Professionellt bemötande med fokus på att både göra köpare och säljare nöjd.

Eva E

Seriös, trevlig och kompetent mäklare som jag kan rekommendera till andra som ska sälja sin bostad.

Lars W

Vi kontaktade Rikard Sölling i augusti 2017 för att få hjälp med försäljning av vår brf. Flygvllevägen 15 i Täby. Från första stund och hela vägen fram till genomförande av försäljningen hade vi ett nära samarbete med Rikard. Hela affären genomfördes på ett mycket förtroendefullt sätt. Rikards uppträdande mot oss säljare och mot köparna genomsyrades av hans stora kunnighet och artighet. Vi ger honom det bästa tänkbara betyg.

Elisabeth H

Rikard gjorde sitt jobb väl i den affär vi gjorde med honom. Trevlig, noggrann och omtänksam.

Leif W

Rikard uppträdde hövligt och korrekt. Han gjorde ett grundligt jobb och agerade professionellt som mäklare.

Camilla A

Väldigt vänligt och professionellt bemötande. Lugn och kunnig. Möjligen den bäste mäklaren jag stött på.