Alla kategorier Bergvärme Stockholms län Sundbyberg Värmebolaget AB

Värmebolaget AB

Grahamsvägen 15, 174 46 Sundbyberg — Visa karta

Värmebolaget AB erbjuder Dig i villa och fastighet allt inom värme och VVS till rätt pris. Vi bildades 1988 och har sedan starten arbetat för helhetslösningar med kunden i första rummet. Idag är vi främst inriktade på energieffektivisering genom installation av värmepumpsanläggningar i allt från små villor till stora fastigheter. Vårt kontor ligger i Råsunda och vi är verksamma över hela Stor-Stockholm med omnejd.
Vi är auktoriserade återförsäljare av Thermia värmepumpar. Gällande värmepumpsinstallationer gör vi totalentreprenad med allt från demontering av gammal värmekälla och exempelvis bortforsling av oljetank, vi anlitar brunnsborrare, vi installerar och vi driftsätter.
Du kan också vända Dig till oss angående övrigt VVS-arbete så som: golvvärme, badrum, kök, avlopp, radiatorer, konvektorer, styr och regler mm. Vi har även stor kunskap inom olje- samt gaseldning, och är även auktoriserade gasinstallatörer
Rubingången 71, 13549, TYRESÖ
Relax Rör & Värme IVT Center
Jonas P:
Schysst och trevligt bemötande.

Bergvärmeinstallatörer nära Värmebolaget AB:

Höglandstorget 1, BROMMA
Våra välutbildade och erfarna IVT-installatörer kan värmepumpar! Läs mer ›
Sture Ö:
Proffsigt och trevligt informativa

Girovägen 11, JÄRFÄLLA
Vi hjälper dig installera och serva värme- och kylanläggningar. Välkommen! Läs mer ›
Lars E:
Mycket proffsigt och trevlig personal Är mycket nöjd och rekommenderar Detta företag varmt

Djupdalsvägen 1, Sollentuna
Vi tar hand om hela värmepumpsinstallationen åt dig, från kostnadsfri rådgivning... Läs mer ›
Peter O:
Snabbt och smidigt. När vi väl fått ok från kommunen var det i princip frågan om att borra på en dag och installera pumpen nästa dag. Det bl...

Birger Jarlsgatan 83, STOCKHOLM
Du har säkert redan märkt att det finns en rad olika produkter och märken att v... Läs mer ›
Mikael O:
Väldigt nöjd med alla delar i processen. Behovsanalys, rekommendation av produkt och installation. Kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken o...

Läs vad 14 kunder tycker om Värmebolaget AB

• Fredrik E
    Fredrik E skrev om Värmebolaget AB
    Utbyte av bergvärmepump, Thermia

Vi valde Värmebolaget efter att frågat 5 av Thermias återförsäljare, fyra i Stockholm och ett bolag 25 mil bort. För att kolla prisbild och lösningsförslag.

Vi valde värmebolaget av följande anledning
    - Vi fick ett bra intryck, familje företag,en bra energikalkyl och att de inte översålda en dyrare pump till oss. Bra prisbild
    - De har funnits på marknaden i 30 år, har bra ekonomi och de har fått bra referensbetyg av kund och av Thermias konsument support.

Resultatet
    Vi är nöjda, det har gått enkelt, arbetet har blivit utfört på avtal tid och till överenskommen kostnad.

Jag rekommenderar Värmebolaget

/Fredrik
  • Markus
    Markus skrev om Värmebolaget AB
    Samma erfarenhet som Malin nedan.
    Hutlös faktura och obefintlig kommunikation innan jobbet gjordes. Dessutom flera uppenbara brister i det jobb som utförts.
    Väldigt svåra att få tag på och när man väl etablerar kontakt möts man av en dryg och oprofessionell attityd.
    Rekommenderas inte!
  • Lars
    Lars skrev om Värmebolaget AB
    Ringde Värmebolaget på annandag påsk för att "förvarna" (prata in meddelande på telefonsvarare) att jag behövde hjälp med värmepumpen som stannat pga larm. Tänkte att bolaget hör av sig dagen därpå. Dock, Värmebolaget ringde upp efter 10 minuter (!) och jag fick då instruktioner via telefon för hur jag skulle köra på elpatronen enbart.
    Pratade igen med Värmebolaget tre timmar senare och vi konstaterade då tillsammans att det felet inte var enkelt avhjälpt av mig och värmepumpen funkade inte. Värmebolaget kom till oss dagen därpå (=första vardagen) och lagade de fel som var på pumpen.
    HÖGSTA BETYG på Värmebolagets inställning att vilja hjälpa kunden, kompetens och vilja få jobbet klart samma dag.
  • Malin  M
    Malin M skrev om Värmebolaget AB
    Dålig kommunikation, utförde arbeten som vi inte hade kommit överens om utan att fråga först, tog hutlöst betalt. Har under flera månaders tid bett om att få ritningar över hur de har dragit golvvärmen på vår nedervåning men har ännu inte fått det. Anlitade ny rörmokare som upptäckte läckage vid en röranslutning, vilket förmodligen var orsaken till att värmepumpen stannade. Slutsats, kommer aldrig anlita dem igen.
  • Peter E
    Peter E skrev om Värmebolaget AB
    Noggrann och väl utförd installation av bergvärme som omfattade planering, borrning, bortforsling av gammal värmeanläggning samt installation av pump samt installation av tre nya radiatorer. Byte av samtliga radiator regulatorer.

Har dessutom efteråt varit förbi och kollat att allt funkar som det ska och svarat på nyuppkomna frågor om systemet.

Summering: som det alltid borde vara och dessutom prisvärda!
  • Anita S
    Anita S skrev om Värmebolaget AB
    Utbyte av gammal bergvärmepump och installation av ny
  • Ali M
    Ali M skrev om Värmebolaget AB
    Värmebolaget hjälpte oss med installation av ny värmepump och rördragningar i samband med en totalrenovering av vårt hus.
    Riktigt kunniga och väldigt trevliga. Proffsigt och snyggt resultat.
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Värmebolaget AB
    Bra betyg för utfört arbete till ett rimligt pris, dock fått ringa och jaga på vid upprepade tillfällen.
  • Lil R
    Lil R skrev om Värmebolaget AB
    Jag har fått ett bra och tillmötesgående bemötande av Värmebolaget AB och bra utfört arbete. Det arbete som utfördes var att installera bergvärme och rivning av befintligt badrum och iordningställande av ett nytt helt från grunden och installerande av golvvärme.Dessutom har ledning dragits till vattenledning till trädgården. Jag är helt nöjd med arbetet.
  • Claes-göran S
    Claes-göran S skrev om Värmebolaget AB
    Produkt: Installation av bergvärmepump.

+Bra utfört arbete.
    +Möjlighet att nå installatören på icke kontorstid för frågor och trevligt bemötande.
    +Ansvarstagande och intrycket av att se till att kunden är nöjd.
    +Jag är mycket nöjd med helheten från första kontakt, offerten och installationen.
    +Tomas är en trevlig och sympatisk person.
    +Fördelen av att ingen försäljare lovar en massa och sedan kommer någon helt annan för att installera
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Värmebolaget AB
    Jag köpte bergvärme av dem och det har fungerat bra. Snabb installation och bra service så långt. Allt har funkat.
  • Anders O
    Anders O skrev om Värmebolaget AB
    Mycket nöjd. Smidigt och inga avvikelser från offert. Trevligt folk! Skulle utan problem anlita dem igen om behov uppstår.
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Värmebolaget AB
    Värmepump. Mycket bra bemötande. Personlig service som lever upp till alla mina förväntningar.
  • Carl-olav S
    Carl-olav S skrev om Värmebolaget AB
    Professionellt bemötande och god tillgänglighet vid problem.

Utfasning av oljepanna tank och installation av bergvärmepump samt extraelemet.

Grahamsvägen 15, 174 46 Sundbyberg