Widerlöv & Co

Widerlöv & Co

Ring 018-55 55 55 www.widerlov.se
4.5

Hos Widerlöv & Co får du en mäklare med lite mer engagemang, hårt arbete och passion! Bröderna Widerlöv såg i mitten på 90-talet en lucka i mäklarbranschen och fyllde den genom att bli en fastighetsmäklare som bryter branschtraditioner och ser nya möjligheter. Att ständigt ligga i framkant, till exempel genom att vara först...

748 omdömen om Widerlöv & Co

Patrick S
Skrev om Widerlöv & Co

Usel fastighetsmäklarfirma Ovan rubrik är nog den mildaste rubrik som kan skrivas om företaget Widerlöv, min dotter som började sina studier under 2022 i Uppsala ville köpa sitt boende, och komma in på bostadsmarknaden, hon sonderade marknaden med vårt stöd i bakgrunden och vi agerade support så att hon kände att hon tog eget ansvar. Jag bistod med råd, och hänvisning då detta är den största affären man gör som privatperson, och vi gick igenom de prospektet hon ville köpa, efter det kontaktade jag mäklaren (som jag inte...

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1108 omdömen 4.7 av 1108 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
ERIC M
Skrev om Widerlöv & Co

Har både köpt och sålt genom Widerlöv och de senaste gånger med Abel Tekeste som mäklare. Abel gjorde ett kanonjobb, rakt igenom professionell och alltid lugn och villig att svara på frågor och funderingar vilket sammantaget gett mycket bra och trygga affärer för alla inblandade. Kan inget annat än att starkt rekommendera.

LO H
Skrev om Widerlöv & Co

Mitt i budgivningen med högsta bud sedan några timmar meddelas att lägenheten redan är lovad till annan spekulant på lägre nivå och efter att budgivningen pågått ytterligare ett par timmar med flera bud och budgivare. Lovad? När, varför och av vem är frågor att ställa sig. Framförallt när mäklaren är den enda som haft kontakt med budgivarna, alla har sagt sig villiga att skriva på det bud som lagts, vilka av två spekulanter är på högre nivå. Säljaren kan så klart sälja till vem den vill men vem är det i detta fall som lovat...

LO H gillar detta
Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1646 omdömen 4.8 av 1646 omdömen

Maja A
Skrev om Widerlöv & Co

Abel är den bästa mäklaren enligt mig, har köpt båda mina lägenheter genom honom och allting har fungerat utmärkt!! Professionel, hjälpsam, tillmötesgående och lätt att få tag på! Tack för en bra och snabb affär!!!

Per S
Skrev om Widerlöv & Co

Mattias Forsberg gav ett jättebra första intryck! Tyvärr efter att avtalet signerades så ändrades allt. Beskrivningen till Hemnet var helt fel, inte bara stavfel utan faktiska fel som att lgh låg I fel stadsdel etc. Visningar på söndagar gick inte enl Mattias, lördagar och måndagar är det som är “populärt”. Efter att vi sagt att vänner som vi frågat ändå tycker söndag är den bästa visningsdagen fick vi höra att vi inte borde lyssna så mycket på våra vänner. När vi ej ville acceptera ett bud var det 30 minuters övertalningskampanj...

Svar från Widerlöv & Co

Hej Per, Det glädjer mig att det fungerat bra med fastighetsmäklare Clara men tråkigt att vårt samarbete först fick en tråkig start. Kontakta mig gärna på telefon 070-6576510 så kan vi prata mera. Vänliga Hälsningar Maria Danielsson Försäljningschef Widerlöv & Co

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 451 omdömen 4.9 av 451 omdömen

Johan är lugn, trygg och erfaren. Med andra ord en perfekt mäklare i stressiga tider.

Dilan
Skrev om Widerlöv & Co

Widerlöv är bra! Men Clara Lööf Ljunglund, trött mäklare som vi sett två visningar av. Verkar inte intresserad av sitt jobb eller visa något engagemang för objekten, håller dålig kontakt med kunden, man får själv ligga på och höra av sig. Kan inte rekommendera henne!

Svar från Widerlöv & Co

Hej Dilan, Tråkigt att du inte är nöjd med oss. Kontakta mig gärna på telefon 070-6576510. Vänliga Hälsningar Maria Danielsson Försäljningschef Widerlöv & Co

Malin E
Skrev om Widerlöv & Co

Lever inte upp till sina egna ord om engagemang och det lilla extra. Vi som säljare har fått lägga mycket energi på saker som att rätta språket och påpeka sakfel i annonsen. Den första fotograferingen var riktigt dålig, de gav oss en ny vilket var bra, men det tog tid i anspråk. Tjänsten deklarationshjälp är ett skämt.

Svar från Widerlöv & Co

Hej Malin, Tråkigt att du inte är nöjd med oss och vår tjänst. Kontakta mig gärna på telefon 070-6576510. Vänliga Hälsningar Maria Danielsson Försäljningschef Widerlöv & Co

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Lina A

Widerlöv är en toppen mäklarfirma men att Robin Gelinder får arbeta kvar är ett mysterium. Anlita honom om ni söker en mäklare som är svår att nå, inte lyssnar av sin telefonsvarare och inte ringer upp. För honom är det "bara ett hus" men för en annan är det så mycket mer. Rekommenderar inte!

Gro H

Farshad är en fantastisk mäklare som jag varmt rekommenderar! Hans kompetens i kombination med sitt engagemang går över det förväntade! Jag fick ett starkt förtroende för Farshad redan inledningsvis och jag valde honom som mäklare efter att ha träffat fem andra mäklare. Farshad är mycket professionell, dessutom fantastiskt trevlig - och tillgänglig! En otroligt duktig och serviceinriktad mäklare! Utan tvekan ska du anlita Farshad! :-)

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1101 omdömen 4.8 av 1101 omdömen

Lasse H

Farshad är en hejare på att argumentera och på att sälja. Till det jobbet verkar han klippt och skuren - han är inte heller typen som ger upp i första taget när det gäller en försäljning. Han sålde mitt hus och jag är nöjd!

Admira P

Kan varmt rekommendera Farshad.Han överträffade våra förväntningar och lite till. Vi hade redan köpt en bostad och var lite nervösa över hur det skulle gå. Farshad lyckades sälja vår lägenhet snabbt och vi kunde snabbt fokusera oss på vår nya bostad. Farshad är mycket professionell, kunnig och var alltid tillgänglig oavsett dag och tid.

Roine J

Farshad gjorde ett utomordentligt jobb när jag sålde mitt radhus i Nyby Gård i februari 2016. Redan från början ingav han ett stort förtroende och jag valde honom efter att ha haft ett inledande samtal med fem olika mäklare. Farshad är mycket skicklig, snabb, serviceinriktad och engagerad. Under processen (från annonsering till kontraktsskrivning) gick det alltid (även på helgen) att nå honom per tel eller sms. Jag rekommenderar honom varmt!

Stefan D.

Tog kontakt med Martin på grund av de goda rekommendationer han fått. Och de stämde väl in. Martin är en mycket trevlig och jordnära kille som man direkt känner förtroende för. Vi rekommenderar honom starkt om man vill ha en trygg och seriös samarbetspartner vid försäljning.

Philip H

Supertrevlig, proffsig och hjälpsam! Enkel och snabb affär tack vare Farshad då jag köpte min lägenhet. Jag kommer garanterat rekommendera honom till vänner och bekanta.

Sami A

Vad finns o säga mer än att du absolut inte kommer att ångra ditt val av mäklare. Grymt hårt o duktig i det han //( Farshad) gör !!!

Samuel B

Farshad gjorde ett kanonjobb när vi sålde vår lägenhet i Sävja sommaren 2015. Vi kände oss mycket trygga med hur han hanterade såväl förarbetet som visningarna och budgivningen. Vi rekommenderar honom varmt! /Samuel & Frida

Annica E
Skrev om Widerlöv & Co

Mycket trevlig, kunnig och serviceinriktad mäklare som hela tiden har kunden i centrum. Farsad har våra varmaste rekommendationer.

Jörgen R

Farshad är en otroligt duktig och serviceinriktad mäklare. Lätt att prata med och hanterar snabbt problem som uppstår. Jag kan varmt rekommendera Farshad vid köp/försäljning av bostad!

Marco

Jag flyttade utomlands i början på mars, och så ville jag sälja min lägenhet i Uppsala. Som tur var, kände jag Farshad sedan tidigare, och kontaktade honom när jag väl bestämde mig att det var tid att sälja. Farshad är mycket professionell och väldigt engagerad, och skötte hela försäljningen så att allt gick snabbt och smidigt, Vi höll kontinuerlig kontakt via email, och han var alltid trevlig och tillgänlig. Han gjorde också så att jag fick jättebra pris! Vill man sälja sitt objekt så borde man vända sig till Farsahd, utan tvekan, då han kommer att ta hand om det hela, på allra bästa sättet!

Muhammad S

Farshad is very professional and He did an excellent job in helping with selling my apartment. It was very easy to reach him and he answered all my questions in details. I highly recommend him to anyone looking for Mäklare in Uppsala.

Dejan P

Farshad var profesionell, snabb och duktik i sitt jobb. Han är trevlig och var tillgänglig från visningen till kontrakt påskrivnong.

Jenny V

Otroligt trevlig, tillmötesgående, kunnig och professionell.

lennart b

suverän kille.inga problem med snabba puckar. från det dottern ringde och sa att hon bestämt sig för att hitta större så tog det 18,5 tim till kontraktskrivning. en som inte var visad än. bästa betyget är väl att Martin fick förtroendet att sälja hennes etta på fjärdhundrag i Uppsala.

Johan L

Är mycket nöjd med Farshad som mäklare. Han var professionell genom hela försäljningsprocessen. Framförallt värdesätter jag hans förmåga att vara smidig och effektiv utan att göra avkall på struktur och kommunikation. Rekommenderar starkt att anlita Farshad!

Victor D

Mycket nöjd med Farshads hantering kring försäljningen av min lägenhet. Bra svar på frågor och en rak dialog.

Ann B

Vi är mycket nöjda. Robin är ett försäljarproffs. Samtidigt trevlig, ödmjuk och driven i sitt arbete. Vi är också mycket nöjda med Widerlöfs och kan rekommendera både mäklarfirman Widerlöfs och Robin mycket varmt.

Louise A

Utmärkt bemötande o arbete. Mycket nöjd!

Paula M

Gott bemötande Hjälp med det som behövts,men inget svar på senaste tel.sökn. ang. deklaration. Hade velat sälja huset våren 2014 - ev. bättre pris då än på hösten.

Christina K

Martin Jansson hanterade vår bostadsaffär mycket proffsigt och gav oss perfekt vägledning och goda råd från början till slut. Han var alltid tillgänglig, mycket pålitlig, väldigt motiverad och dessutom ytterst trevlig i bemötandet. Utöver detta hade han goda idéer som han hjälpte oss att förverkliga på bästa möjliga sätt. Vår bostadsaffär blev mycket bättre än förväntat och vi är mer än nöjda. Vi kan verkligen rekommendera Martin Janssons tjänster och skulle absolut välja honom igen ifall det skulle bli aktuellt. Han är en mäklare utöver det vanliga!

Tobias J

Mycket bra bemötande. Skapar förtroende. När problem uppstod löste han situationen på ett mycket bra sätt. Erik uppfyllde våra förväntningar till fullo. Jag rekomenderar gärna. Erik och Widerlöv till andra och kommer själv att nyttja Widerlövs tjänster i framtiden.

Mats N

Det är att ta i när det gäller personal !! Michael är en mycket trevlig o kunnig mäklare !! Er förfrágan betraktar jag inte som trevlig, utan det är ett mycket osympatiskt sätt !!

Magnus K

Väldigt professionellt o erfaret men möjligen lite för "laid-back"

Björn K

Saklig och kunnig mäklare. Påläst på sitt upptagningsområde. Rekommenderas starkt både för köpare och säljare.

Samanthi M

He was easy to contact and simple with essential info, good service, can recommend to others.

Richard J

Väldigt bra, proffsig bemötande

Birgitta A

Ett gott och proffsigt bemötande

Joakim E

Vi köpte en nyproducerad lägenhet av en kollega till Martin. Kollegan rekommenderade Martin som mäklare till vår gamla lägenhet. Vi är mycket nöjda med Martin. Väldigt trevlig, lättsam och tillgänglig. Om vi skulle sälja vår nuvarande bostad skulle vi kontakta Martin igen.

Sanna G

Seriös mäklare som gör det lilla extra. Rekommenderas varmt.

Sasha M

Efter att vi träffat Erik på en visning av ett hus fick vi så otroligt bra bemötande att vi sedan anlitade honom att sälja våran lägenhet. Efter att vi pratat med honom en liten stund var det sedan självklart för oss att just han skulle sälja våran lägenhet, trots att jag har flera bekanta som är mäklare. Ett halvt år senare köpte vi ett hus där även då var Erik mäklare,vilket kändes kanon. Har rekommenderat Erik till några grannar som anlitade sedan honom vid försäljning av sin bostad. Enligt mig har Erik allt en mäklare bör ha, (personlighet,utstrålning, engagemang, energi)!!!

Anton J gillar detta
Per-inge P

trevlig tillmötesgående bra att lyssna kunnig i jobbet till stor hjälp

Thomas Z

Kan verkligen rekommendera Farshad som mäklare. Han överträffade våra förväntningar och lite till. Farshad är en lugn och tydlig person som anstränger sig ytterst för sina kunder och där av får han nog alltid nöjda kunder. Från att jag kontaktade Farshad till att han sålde vår lägenhet tog endast en vecka. Han är super duktig med att matcha sina objekt med olika spekulanter. Vi kommer definitivt att kontakta honom igen i framtiden. Tack Farshad och Widerlöv! Mvh Thomas Z

Gunilla A

Kunnig realistiskt dedikerad. Ordnade affären snabbt fastän han hade semester.

Brita N

Korrekt o tillmötesgående. Återkom alltid när man sökt honom. Besvarade alla mail. Klar o tydlig, lugn.

Kerstin M

Jag är helt nöjd och resultatet blev över förväntan I början hände ingenting men det är nog så jag har inte sålt så många lägenheter i mina dagar

Åsa K

Jag fick utmärkt hjälp av Robin med försäljningen av min lägenhet. Allt flöt på och Robin höll kontakt i varje steg.

Lillebror D

Duktig kunnig och mycket trevlig i sitt bemötande. Svarade lugnt och tålmodigt på alla de frågor vi hade. Gav ett tryggt och säkert intryck. Fanns tillhands då vi behövde fråga om något.

Stefan B

Kunnig, trevlig och tillmötesgående.

Fredrik D

Första intrycket jag fick av Anna var att hon är en rak och ärlig mäklare. Det har inte förändrats efteråt, hon har sålt en lägenhet och en villa, samt hjälpt till vid husköp, och jag har bara bra erfarenheter. Hon är engagerad vid försäljning och ger många goda råd för att allt ska bli så bra som möjligt. Henne kan jag varmt rekommendera till andra.

Minna J

Erik hanterade vår bostadsförsäljning väldigt professionellt och förtroendefullt. Jag uppskattade att han hade en tät dialog med oss och att han alltid hade tid för våra frågor och funderingar.

Martin L

Mycket bra bemötande! Är extremt nöjd, har anlitat honom flera ggr samt rekommenderat honom, kommer kontakta honom igen om det blir aktuellt.