Alla kategorier Akupunktur Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Adolf Fredriks Fysiocenter Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter

Drottninggatan 114, 113 60 Stockholm — Visa karta

Adolf Fredriks Fysiocenter finns på två adreseser;

- Kungsgatan 24
- Drottninggatan 114

ADOLF FREDRIKS FYSIOCENTER erbjuder behandling, träning och företagshälsa.
Här arbetar naprapater, sjukgymnaster, arbetsterapeut, dietist, massageterapeuter, och kiropraktor.
Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandlingar, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.
På klinikerna finns unik kompetensbredd inom ortopedisk medicin, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågsbehandling (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning och mycket mer.
Privatvårdsmottagning samt primärvårdsrehabilitering under vårdvalet med Stockholms läns landsting.

- Kvalitetscertifierade
Sön: Stängt

Läs vad 611 kunder tycker om Adolf Fredriks Fysiocenter

• Johan D
    Johan D skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Inga förutfattade meningar men jag hade erfarenheter från ett annat gym som ligger helt i lä om A F där alla är positiva och engagerade! Bra dessutom att dom samarbetar med vår husdoktor 🙂 Läs mer
  • Andra L
    Andra L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Blev tipsad av en kiropraktor att gå till en sjukgymnast på AFF med min dålig höft. Väldigt trevligt bemötande av all personal och sjukgymnasten jag fick var toppen och såg direkt mitt problem och tränade med mig en gång i veckan och gav mig övningar att göra själv på mitt gym. Väldigt fräscha lokaler och utmärkt utrustning. Extra plus för bastun i damernas omklädningsrum. Läs mer
    2018-04-22 Anders J svarar Andra L
    Tack så mycket för en fin recension!
    /Personalen
  • Hossein T
    Hossein T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    personalen är väldigt bemötande och hjälpsamma och tillgängliga och jag är så nöjd med dem , Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevligt och proffsigt bemötande både i reception och av dietist Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Alltid positivt bemött. Personalen i receptionen skulle kunna säga hej när man kommer in genom dörren och hej då när man går därifrån.

Får hjälp med behandling av min hälsporre. Bra bemötande av de fysioterapeuter som jag fått hjälp av. Lyssnar och tar till sig av mina problem och vi resonerar kring vilken behandlingsform vi ska göra. Läs mer
  • Ylva W
    Ylva W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket trevlig och kunnig personal. Jag har deltagit i yoga, fått hjälp av kiripraktor samt fysoterapeft
    Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Brittmarie A
    Brittmarie A skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har inte så mycket att säga, eftersom jag bara var på en konsultation hos sjukgymnast. Kan ändå säga att bemötandet var bra, trevligt mottagande i receptionen.. Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevligt bemötande av alla när jag kom dit och tog kontakt per telefon.
    Lite knepigt att jag fick ett sms en lördag om att jag har tid måndag morgon utan att någon stämt av detta med mig innan. Läs mer
  • Annika P
    Annika P skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket bra och kunnigt bemötande. Jag är inte helt fri från mina besvär men har fått god hjälp på vägen. Träffade sjukgymnast och naprapat, båda var toppen. Läs mer
  • Sissi H
    Sissi H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande av fysioterapeuten samt personal i reception. Läs mer
  • Minna S
    Minna S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bemötande via telefon : 10
    Behöv: ont i knä efter cykel olycka
    Fått gissning med fel diagnos efter 5-8 min undersökning &
    ingen behandling Läs mer
    2018-01-26 Anders J svarar Minna S
    Hej Minna!
    Ibland är det svårt att avgöra en diagnos och då bedömer man ofta att det krävs kompletterande undersökning av tex läkare , ev röntgen osv. I dom situationerna väljer man således ofta att avstå från behandling.
    Jag tolkar det som att du var mycket nöjd med bemötandet i receptionen i alla fall.
    MVH, Anders
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande och jag fick en tid snabbt. Behandlingstiden var för kort och 20 minuters akupunktur kanske inte ger den bästa effekten mot lumbago. Läs mer
  • Carlos R
    Carlos R skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Man kanske hade önskat mer ”tips” på rehab. De har Inte 100% koll på MITT problem. Utan det blev en allmän tips och övningar. För stressigt tiden flög iväg och det blev lite spontana övningar som gjorde mer skada än nytta. Hade de haft mer tid och hört hela historien bakom skadan hade de gjort bättre slutsatser. Men de är trevliga och löste tiderna så jag fick hjälp fort. Läs mer
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har sökt hjälp för diskbråck. Fått mycket bra bemötande både vid första kontakten i receptionen och även hos Kerstyn som hjälpt mig med träningsprogrammen som jag har stor nytta av. Läs mer
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande vid första kontakt.
    Har utnyttjat sjukgymnast-tjänster pga. bruten fotled.
    Har känts bra under behandlingstiden och haft en bra sjukgymnast som varmt kan rekommenderas. Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har fått från start i receptionen till personen som behandlar min skada otroligt bemötande Läs mer
  • Juliet E
    Juliet E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Personligt bemötande, professionellt team som lyssnar, hjälper och pushar en för att nå resultat. Läs mer
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande och bra tips till rehab träningen Läs mer
  • Marek S
    Marek S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket Bra. både bemötande och behandling. Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Besöken hos naprapaten var positiva. Jag upplevde trevligt bemötande och smärtlindring vid varje tillfälle.
    Laserbehandlingen gav resultat men sjukgymnasten som gav mig behandlingen var trist och gav ett opersonligt intryck.
    Naprapaten föreslog olika aktiviteter som skulle passa mig. Läs mer
  • Annika M
    Annika M skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bara positiva erfarenheter. Gått ca 8-10ggr på stötvågsbehandling vilket varit positivt o hjälpt mig mkt.
    Enkelt att komma i kontakt o boka tid. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Carina B
    Carina B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har fått mycket bra hjälp mot min Ischias, och tack vare det har även min trokanterit blivit avsevärt bättre. Kan varmt rekommendera klinik. Läs mer
  • Afaf R
    Afaf R skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket bra och jätte trevlig bemötande från EMil och Lova Läs mer
  • Helena O
    Helena O skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Proffsigt, energigivande bemötande med hög kompetens och stort engagemang. Läs mer
  • Irene Ö
    Irene Ö skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Väldigt trevligt bemötande både vad gäller receptionen o sjukgymnast. Fick en snabb tid vid första besöket o till de övriga gångerna jag varit där. De försöker verkligen tillgodose de önskningar jag haft. Kunnig personal. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Marian
    Marian skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag hade Kerstin. Skulle önska det fanns ett omklädningsutrymme (enkelt med draperi för en patient åt gången). Vidare behöver man kasta ifrån sig kasse och jacka snabbt, utan att gå upp och tänka på lås till övervåningen första gången man kommer... Läs mer
    2017-11-09 Anders J svarar Marian
    Hej Marian!
    Tack för synpunkter!
    Vi har som sagt hänglås att låna ut för klädskåpen samt en kod för att komma in i omklädningsrummet. Detta gör vi för att minimera risken för stölder.
    Det vore kanske bra om alla patienter fick ett eget utrymme att byta om i men vi kan tyvärr inte erbjuda det utan har ett gemensamt omklädningsrum för damer.
    Det krävs att man kommer i god tid då man ska byta om innan rehabträning, annars blir det stressigt precis som du beskriver.
    Bästa hälsningar, Anders Jansten, ledningen.
  • Kurt E
    Kurt E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag sökte hjälp för artros i mina knän. Fick bra hjälp och handledning i ett program och utnyttjande av diverse maskiner.
    Bra "instruktör" av Lova. Läs mer
  • Anette G
    Anette G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag går där pga av ledgångsreumatism. Får paraffin bad o laserbehandling för händerna.
    Bemötandet är i toppklass, alltid trevliga o glada. Det är långt över mina förväntningar. Förutom ovan behandling har jag kunnat beställa bl a handstöd. Kan varmt rekommendera Adolf Fredriks Fysiocenter. Läs mer
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Väldigt bra och trevlig personal. Gick på både laserbehandling och ultraljud. Mina förväntningar var mycket väl besvarade. Läs mer
  • Karl N
    Karl N skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevlig och kunnig personal
    Fick snabbt tid
    Kände att jag var i goda händer Läs mer
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fått väldigt bra hjälp från flertalet olika medarbetare på Adolf Fredrik. Seriösa och kunniga inom området vilket gör skillnad i rehaben. Läs mer
  • Christine B
    Christine B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag är patient hos dietisten. Jag behöver hjälp både med ständig diarré och med att jag trots det går upp i vikt. Jag är mycket nöjd med dietisten och de råd som hon ger. Hittills har vi bara träffats två gånger. Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har blivit väldigt väl bemött och behandlad och fått nya övningar som hjälp mig mycket och betydligt minskat smärtor i höft och rygg, som var anledningen till mitt besök. Läs mer
  • Sara F
    Sara F skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande och uppföljning för att bli helt återställd i mina hälsenor! Jag fick stötvågsbehandling och sjukgymnastik som jag upplevt fungera mycket bra för mig. Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag gått hos Susanna Francis för behandling av min onda nacke.
    Jag tycker mig ha fått ett proffsigt och trevligt bemötande - där Susanne hjläpt mig hitta lösning på en väg ut ur det onda :-)
    Vi är på god väg hon ger mig hopp!

Övrig personal som jag stött på har vart trevlig och glada vilka förgyller ett besök. Läs mer
  • Christer S
    Christer S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Duktiga och kunniga! Samarbetade då det behövdes lösningar problem som var lite knepigare! Det inger förtroende. De löste mina ryggproblem! Läs mer
  • Marika S
    Marika S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Helhetgrepp, jag fick hjälp "från ax till limpa".
    Sjukgymnast, röntgen, (stötvågs)behandling.

Trevligt bemötamde, bra lokaler, snabbt och rutinerat.
    Tider man bokat hålls.

MVH Marika Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket bra bemötande, lätt att få tid, bra behandlingar Läs mer
  • Sofie K
    Sofie K skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har varit hos Adolf Fredriks Fysiocenter för att behandla min rygg och mina axlar. Har fått ett superbra bemötande och är jättenöjd med den behandling jag har fått. Läs mer
  • Karin D
    Karin D skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Min kundupplevelse är mycket positiv, där Henrik, den fysioterapeut som hjälpte mig, ingav stort förtroende och erbjöd god kompetens (tror jag) och ett positivt bemötande . Lätt att få kontakt per telefon och god tillgänglighet på tider att boka. Läs mer
  • Boel D
    Boel D skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra naprapater/sjukgymnaster. Fick tid snabbt! Läs mer
  • jenny B
    jenny B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Varning! Som kund med remiss från landstiget är behandlingstiden 15-20 minuter. Går någon annanstans. Läs mer
    2017-10-10 Anders J svarar jenny B
    Hej Jenny!
    Ja, det stämmer att vissa återbesök tex hos naprapat och kiropraktor varar i 15-20 minuter. Vi följer det direktiv och anpassar oss till det arvodena vi erhåller från Landstinget. Nybesökstiden är dock oftast längre. Har full förståelse för att det ibland kan kännas som lite knappt med tid.
    Till vår privatvårdsmottagning däremot har vi längre behandlingstider.
    Bästa hälsningar, Anders Jansten, ledningen.
  • Gun L
    Gun L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Professionellt kunnigt bemötande i trevliga lokaler Läs mer
  • Anneli S
    Anneli S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har varit både hos naprapat och dietist och de båda har varit fantastiska! Har gått i flera flera år med mina problem och på olika ställen och så kommer jag till Adolf Fredrik och får hjälp å mår bättre ganska snabbt! Helt super! Jättetrevliga! Proffsiga! Bästa stället helt enkelt! Ett ställe att längta till. Rekomenderar starkt å varmt alla dgr i veckan till de som behöver sådan hjälp! <3 Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    fick snabbt en tid för sjukgymnastik. Proffsiga. Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fått hjälp med rehab gällande min hälsporre och som patient har det varit en utmärkt upplevelse samt med gott resultat. Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag är jättenöjd! Jag fick inspirerande träning och träningstips av Kristoffer på Fysiocenter. Som diabetiker har jag haft svårt att komma igång, men med hjälp och inspiration tränar jag nu 2-3 ggr i veckan. Fantastiskt fina träningsredskap på Fysiocenter måste jag tillägga. Läs mer
  • Katja V
    Katja V skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har inte varit kund på Adolf Fredriks Fysiocenter länge, men all min upplevelse har så länge varit väldigt positiv. Bra bemötande och service, fräscht. Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mindfulness och sjukgymnastik efter sjukskrivning p g a utbrändhet.
    Fick bra hjälp av proffsig sjukgymnast. Läs mer
  • Annalena T
    Annalena T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Hade innan bara hört goda rekommendationer om AF, men jag tyckte att den manliga, unga kiropraktorn jag träffade, kändes oengagerad o ointresserad. Det kändes som om det bara var unga patienter som skulle kunna väcka hans intresse för mitt problem. Jag upplevde inte att han såg mig som en människa bland andra. Därför väljer jag att avsluta kontakten med AF för denna gång. Läs mer
    2017-09-20 Anders J svarar Annalena T
    Hej Annalena!
    Beklagar att du uppfattade den manliga terapeuten som oengagerad. Då vi inte har någon manlig kiropraktor så måste det varit en naprapat eller sjukgymnast du träffade men det har i detta fall ingen betydelse.
    Vi jobbar hårt med engagemang och närvaro och får därför väldigt bra värden för detta i kundnöjdhetsmätningar.
    Men som sagt vi respekterar fullt ut din upplevelse och detta ger oss anledning att jobba vidare med dessa viktiga frågor.
    Hoppas nu att du fått hjälp från annat håll med dina besvär, annars är du varmt välkommen tillbaka.
    MVH, Anders Jansten, ledningen

Mer från Adolf Fredriks Fysiocenter