Alla kategorier Akupunktur Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Adolf Fredriks Fysiocenter Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter

Drottninggatan 114, 113 60 Stockholm — Visa karta

Adolf Fredriks Fysiocenter finns på två adreseser;

- Kungsgatan 24
- Drottninggatan 114

ADOLF FREDRIKS FYSIOCENTER erbjuder behandling, träning och företagshälsa.
Här arbetar naprapater, sjukgymnaster, arbetsterapeut, dietist, massageterapeuter, och kiropraktor.
Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandlingar, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.
På klinikerna finns unik kompetensbredd inom ortopedisk medicin, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågsbehandling (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning och mycket mer.
Privatvårdsmottagning samt primärvårdsrehabilitering under vårdvalet med Stockholms läns landsting.

- Kvalitetscertifierade
Sön: Stängt

Läs vad 598 kunder tycker om Adolf Fredriks Fysiocenter

• Tommy G
    Tommy G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har sökt hjälp för diskbråck. Fått mycket bra bemötande både vid första kontakten i receptionen och även hos Kerstyn som hjälpt mig med träningsprogrammen som jag har stor nytta av. Läs mer
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande vid första kontakt.
    Har utnyttjat sjukgymnast-tjänster pga. bruten fotled.
    Har känts bra under behandlingstiden och haft en bra sjukgymnast som varmt kan rekommenderas. Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har fått från start i receptionen till personen som behandlar min skada otroligt bemötande Läs mer
  • Juliet E
    Juliet E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Personligt bemötande, professionellt team som lyssnar, hjälper och pushar en för att nå resultat. Läs mer
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande och bra tips till rehab träningen Läs mer
  • Marek S
    Marek S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket Bra. både bemötande och behandling. Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Besöken hos naprapaten var positiva. Jag upplevde trevligt bemötande och smärtlindring vid varje tillfälle.
    Laserbehandlingen gav resultat men sjukgymnasten som gav mig behandlingen var trist och gav ett opersonligt intryck.
    Naprapaten föreslog olika aktiviteter som skulle passa mig. Läs mer
  • Annika M
    Annika M skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bara positiva erfarenheter. Gått ca 8-10ggr på stötvågsbehandling vilket varit positivt o hjälpt mig mkt.
    Enkelt att komma i kontakt o boka tid. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Carina B
    Carina B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har fått mycket bra hjälp mot min Ischias, och tack vare det har även min trokanterit blivit avsevärt bättre. Kan varmt rekommendera klinik. Läs mer
  • Afaf R
    Afaf R skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket bra och jätte trevlig bemötande från EMil och Lova Läs mer
  • Helena O
    Helena O skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Proffsigt, energigivande bemötande med hög kompetens och stort engagemang. Läs mer
  • Irene Ö
    Irene Ö skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Väldigt trevligt bemötande både vad gäller receptionen o sjukgymnast. Fick en snabb tid vid första besöket o till de övriga gångerna jag varit där. De försöker verkligen tillgodose de önskningar jag haft. Kunnig personal. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Marian
    Marian skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag hade Kerstin. Skulle önska det fanns ett omklädningsutrymme (enkelt med draperi för en patient åt gången). Vidare behöver man kasta ifrån sig kasse och jacka snabbt, utan att gå upp och tänka på lås till övervåningen första gången man kommer... Läs mer
    2017-11-09 Anders J svarar Marian
    Hej Marian!
    Tack för synpunkter!
    Vi har som sagt hänglås att låna ut för klädskåpen samt en kod för att komma in i omklädningsrummet. Detta gör vi för att minimera risken för stölder.
    Det vore kanske bra om alla patienter fick ett eget utrymme att byta om i men vi kan tyvärr inte erbjuda det utan har ett gemensamt omklädningsrum för damer.
    Det krävs att man kommer i god tid då man ska byta om innan rehabträning, annars blir det stressigt precis som du beskriver.
    Bästa hälsningar, Anders Jansten, ledningen.
  • Kurt E
    Kurt E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag sökte hjälp för artros i mina knän. Fick bra hjälp och handledning i ett program och utnyttjande av diverse maskiner.
    Bra "instruktör" av Lova. Läs mer
  • Anette G
    Anette G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag går där pga av ledgångsreumatism. Får paraffin bad o laserbehandling för händerna.
    Bemötandet är i toppklass, alltid trevliga o glada. Det är långt över mina förväntningar. Förutom ovan behandling har jag kunnat beställa bl a handstöd. Kan varmt rekommendera Adolf Fredriks Fysiocenter. Läs mer
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Väldigt bra och trevlig personal. Gick på både laserbehandling och ultraljud. Mina förväntningar var mycket väl besvarade. Läs mer
  • Karl N
    Karl N skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevlig och kunnig personal
    Fick snabbt tid
    Kände att jag var i goda händer Läs mer
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fått väldigt bra hjälp från flertalet olika medarbetare på Adolf Fredrik. Seriösa och kunniga inom området vilket gör skillnad i rehaben. Läs mer
  • Christine B
    Christine B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag är patient hos dietisten. Jag behöver hjälp både med ständig diarré och med att jag trots det går upp i vikt. Jag är mycket nöjd med dietisten och de råd som hon ger. Hittills har vi bara träffats två gånger. Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har blivit väldigt väl bemött och behandlad och fått nya övningar som hjälp mig mycket och betydligt minskat smärtor i höft och rygg, som var anledningen till mitt besök. Läs mer
  • Sara F
    Sara F skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande och uppföljning för att bli helt återställd i mina hälsenor! Jag fick stötvågsbehandling och sjukgymnastik som jag upplevt fungera mycket bra för mig. Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag gått hos Susanna Francis för behandling av min onda nacke.
    Jag tycker mig ha fått ett proffsigt och trevligt bemötande - där Susanne hjläpt mig hitta lösning på en väg ut ur det onda :-)
    Vi är på god väg hon ger mig hopp!

Övrig personal som jag stött på har vart trevlig och glada vilka förgyller ett besök. Läs mer
  • Christer S
    Christer S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Duktiga och kunniga! Samarbetade då det behövdes lösningar problem som var lite knepigare! Det inger förtroende. De löste mina ryggproblem! Läs mer
  • Marika S
    Marika S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Helhetgrepp, jag fick hjälp "från ax till limpa".
    Sjukgymnast, röntgen, (stötvågs)behandling.

Trevligt bemötamde, bra lokaler, snabbt och rutinerat.
    Tider man bokat hålls.

MVH Marika Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket bra bemötande, lätt att få tid, bra behandlingar Läs mer
  • Sofie K
    Sofie K skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har varit hos Adolf Fredriks Fysiocenter för att behandla min rygg och mina axlar. Har fått ett superbra bemötande och är jättenöjd med den behandling jag har fått. Läs mer
  • Karin D
    Karin D skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Min kundupplevelse är mycket positiv, där Henrik, den fysioterapeut som hjälpte mig, ingav stort förtroende och erbjöd god kompetens (tror jag) och ett positivt bemötande . Lätt att få kontakt per telefon och god tillgänglighet på tider att boka. Läs mer
  • Boel D
    Boel D skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra naprapater/sjukgymnaster. Fick tid snabbt! Läs mer
  • jenny B
    jenny B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Varning! Som kund med remiss från landstiget är behandlingstiden 15-20 minuter. Går någon annanstans. Läs mer
    2017-10-10 Anders J svarar jenny B
    Hej Jenny!
    Ja, det stämmer att vissa återbesök tex hos naprapat och kiropraktor varar i 15-20 minuter. Vi följer det direktiv och anpassar oss till det arvodena vi erhåller från Landstinget. Nybesökstiden är dock oftast längre. Har full förståelse för att det ibland kan kännas som lite knappt med tid.
    Till vår privatvårdsmottagning däremot har vi längre behandlingstider.
    Bästa hälsningar, Anders Jansten, ledningen.
  • Gun L
    Gun L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Professionellt kunnigt bemötande i trevliga lokaler Läs mer
  • Anneli S
    Anneli S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har varit både hos naprapat och dietist och de båda har varit fantastiska! Har gått i flera flera år med mina problem och på olika ställen och så kommer jag till Adolf Fredrik och får hjälp å mår bättre ganska snabbt! Helt super! Jättetrevliga! Proffsiga! Bästa stället helt enkelt! Ett ställe att längta till. Rekomenderar starkt å varmt alla dgr i veckan till de som behöver sådan hjälp! <3 Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    fick snabbt en tid för sjukgymnastik. Proffsiga. Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fått hjälp med rehab gällande min hälsporre och som patient har det varit en utmärkt upplevelse samt med gott resultat. Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag är jättenöjd! Jag fick inspirerande träning och träningstips av Kristoffer på Fysiocenter. Som diabetiker har jag haft svårt att komma igång, men med hjälp och inspiration tränar jag nu 2-3 ggr i veckan. Fantastiskt fina träningsredskap på Fysiocenter måste jag tillägga. Läs mer
  • Katja V
    Katja V skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har inte varit kund på Adolf Fredriks Fysiocenter länge, men all min upplevelse har så länge varit väldigt positiv. Bra bemötande och service, fräscht. Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mindfulness och sjukgymnastik efter sjukskrivning p g a utbrändhet.
    Fick bra hjälp av proffsig sjukgymnast. Läs mer
  • Annalena T
    Annalena T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Hade innan bara hört goda rekommendationer om AF, men jag tyckte att den manliga, unga kiropraktorn jag träffade, kändes oengagerad o ointresserad. Det kändes som om det bara var unga patienter som skulle kunna väcka hans intresse för mitt problem. Jag upplevde inte att han såg mig som en människa bland andra. Därför väljer jag att avsluta kontakten med AF för denna gång. Läs mer
    2017-09-20 Anders J svarar Annalena T
    Hej Annalena!
    Beklagar att du uppfattade den manliga terapeuten som oengagerad. Då vi inte har någon manlig kiropraktor så måste det varit en naprapat eller sjukgymnast du träffade men det har i detta fall ingen betydelse.
    Vi jobbar hårt med engagemang och närvaro och får därför väldigt bra värden för detta i kundnöjdhetsmätningar.
    Men som sagt vi respekterar fullt ut din upplevelse och detta ger oss anledning att jobba vidare med dessa viktiga frågor.
    Hoppas nu att du fått hjälp från annat håll med dina besvär, annars är du varmt välkommen tillbaka.
    MVH, Anders Jansten, ledningen
  • Margaretha S
    Margaretha S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Vänlig och trevlig personal hela vägen, från reception till behandlande fysioterapeut. Fysioterapeuten lyssnade noga till min berättelse, undersökte m hjälp av ultraljud och gav ett utlåtande och en rekommendation till vidare behandling, vilket varit till bra hjälp. Det känns som jag blivit respektfullt och professionellt bemött. Jag återkommer säkert. Läs mer
  • Jana H
    Jana H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Hej
    Jag tyckte om bemötande och behandling och all hjälp och information jag har fått.
    Och om det uppstår besvär så jag kommer att vända mig till Adolf Fredriks Fysiocenter igen
    MVH
    Jana Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Toppenbemötande och bra verktygslåda som jag kan jobba vidare med! Läs mer
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har en Frozen shoulder och min Fysioterapeut är otroligt kunnig och hon har verkligen hjälpt mig öka rörligheten och bli av med smärtan snabbare än jag ens kunde drömma om. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra bemötande, och uppföljning. Kompetent personal. Läs mer
  • Carina A
    Carina A skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bemötandet har varit väldigt bra. Jag kände att jag blev tagen på allvar. Jag sökte för behandling av hälsporre. Fick bland annat behandling med shock wawe (tror jag det heter). Behandlingen hjälpte och jag fick även övningar att göra som också hjälpte väldigt bra. Petra var väldigt kunnig och behaglig i sin behandling. Läs mer
  • Robin H
    Robin H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket proffessionellt bemötande.
    Sjukgymnasten är riktigt bra och kunnig, övningarna han hjälpt mig med har hjälpt massor. Läs mer
  • Owe S
    Owe S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevlig o kunnig personal i fräscha lokaler med bra läge. Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevligt, professionellt. Mitt problem var inte glasklart så det blev att testa sig fram. Jag fick bra övningar, handfast behandling efter behov och inga besök bokades in i onödan. På slutet höll jag mailkontakt med min fysioterapeut för att kunna rapportera framgångarna - mycket praktiskt då jag fick ytterligare instruktioner. Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Lätt att få kontakt och kort väntetid till första möte (och lätt att hitta tider för fortsatta möten också).
    Jag har haft kontakt med en dietist och tycker att jag har fått så bra hjälp som man kan förvänta sig (jag har en lite knepig problematik) och med positivt, vänligt bemötande.
    Jag har bara goda erfarenheter. När den dietist jag träffat nu byter jobb så har hon varit noga med att meddela mig, rekommendera en annan dietist och dessutom sett till att jag själv kan beställa en omgång av de näringsdrycker jag emellanåt behöver.
    Det tycker jag är bra service! Läs mer
  • Sofija T
    Sofija T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra och professionellt bemötande. Bra kunskap och uppföljning. Läs mer
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag tycker att det var bra att gå till Adolf Fredriks fysiocenter. Läs mer
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra bemötande från receptionen och min fysioterapeut Klas Hallberg var mycket bra. Jag har träffat många sjukgymnaster genom åren och Klas var helt klart bland de bästa. Läs mer

Mer från Adolf Fredriks Fysiocenter

Drottninggatan 114, 113 60 Stockholm