Alla kategorier Akupunktur Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Adolf Fredriks Fysiocenter Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter

Drottninggatan 114, 113 60 Stockholm — Visa karta

Adolf Fredriks Fysiocenter finns på två adreseser;

- Kungsgatan 24
- Drottninggatan 114

ADOLF FREDRIKS FYSIOCENTER erbjuder behandling, träning och företagshälsa.
Här arbetar naprapater, sjukgymnaster, arbetsterapeut, dietist, massageterapeuter, och kiropraktor.
Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandlingar, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.
På klinikerna finns unik kompetensbredd inom ortopedisk medicin, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågsbehandling (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning och mycket mer.
Privatvårdsmottagning samt primärvårdsrehabilitering under vårdvalet med Stockholms läns landsting.

- Kvalitetscertifierade
Sön: Stängt

Läs vad 570 kunder tycker om Adolf Fredriks Fysiocenter

• jenny B
    jenny B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Varning! Som kund med remiss från landstiget är behandlingstiden 15-20 minuter. Går någon annanstans.
    2017-10-10 Anders J svarar jenny B
    Hej Jenny!
    Ja, det stämmer att vissa återbesök tex hos naprapat och kiropraktor varar i 15-20 minuter. Vi följer det direktiv och anpassar oss till det arvodena vi erhåller från Landstinget. Nybesökstiden är dock oftast längre. Har full förståelse för att det ibland kan kännas som lite knappt med tid.
    Till vår privatvårdsmottagning däremot har vi längre behandlingstider.
    Bästa hälsningar, Anders Jansten, ledningen.
  • Gun L
    Gun L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Professionellt kunnigt bemötande i trevliga lokaler
  • Anneli S
    Anneli S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har varit både hos naprapat och dietist och de båda har varit fantastiska! Har gått i flera flera år med mina problem och på olika ställen och så kommer jag till Adolf Fredrik och får hjälp å mår bättre ganska snabbt! Helt super! Jättetrevliga! Proffsiga! Bästa stället helt enkelt! Ett ställe att längta till. Rekomenderar starkt å varmt alla dgr i veckan till de som behöver sådan hjälp! <3
  • Maria W
    Maria W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    fick snabbt en tid för sjukgymnastik. Proffsiga.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fått hjälp med rehab gällande min hälsporre och som patient har det varit en utmärkt upplevelse samt med gott resultat.
  • Lena H
    Lena H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag är jättenöjd! Jag fick inspirerande träning och träningstips av Kristoffer på Fysiocenter. Som diabetiker har jag haft svårt att komma igång, men med hjälp och inspiration tränar jag nu 2-3 ggr i veckan. Fantastiskt fina träningsredskap på Fysiocenter måste jag tillägga.
  • Katja V
    Katja V skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har inte varit kund på Adolf Fredriks Fysiocenter länge, men all min upplevelse har så länge varit väldigt positiv. Bra bemötande och service, fräscht.
  • Anna W
    Anna W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mindfulness och sjukgymnastik efter sjukskrivning p g a utbrändhet.
    Fick bra hjälp av proffsig sjukgymnast.
  • Annalena T
    Annalena T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Hade innan bara hört goda rekommendationer om AF, men jag tyckte att den manliga, unga kiropraktorn jag träffade, kändes oengagerad o ointresserad. Det kändes som om det bara var unga patienter som skulle kunna väcka hans intresse för mitt problem. Jag upplevde inte att han såg mig som en människa bland andra. Därför väljer jag att avsluta kontakten med AF för denna gång.
    2017-09-20 Anders J svarar Annalena T
    Hej Annalena!
    Beklagar att du uppfattade den manliga terapeuten som oengagerad. Då vi inte har någon manlig kiropraktor så måste det varit en naprapat eller sjukgymnast du träffade men det har i detta fall ingen betydelse.
    Vi jobbar hårt med engagemang och närvaro och får därför väldigt bra värden för detta i kundnöjdhetsmätningar.
    Men som sagt vi respekterar fullt ut din upplevelse och detta ger oss anledning att jobba vidare med dessa viktiga frågor.
    Hoppas nu att du fått hjälp från annat håll med dina besvär, annars är du varmt välkommen tillbaka.
    MVH, Anders Jansten, ledningen
  • Margaretha S
    Margaretha S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Vänlig och trevlig personal hela vägen, från reception till behandlande fysioterapeut. Fysioterapeuten lyssnade noga till min berättelse, undersökte m hjälp av ultraljud och gav ett utlåtande och en rekommendation till vidare behandling, vilket varit till bra hjälp. Det känns som jag blivit respektfullt och professionellt bemött. Jag återkommer säkert.
  • Jana H
    Jana H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Hej
    Jag tyckte om bemötande och behandling och all hjälp och information jag har fått.
    Och om det uppstår besvär så jag kommer att vända mig till Adolf Fredriks Fysiocenter igen
    MVH
    Jana
  • Johan S
    Johan S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Toppenbemötande och bra verktygslåda som jag kan jobba vidare med!
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag har en Frozen shoulder och min Fysioterapeut är otroligt kunnig och hon har verkligen hjälpt mig öka rörligheten och bli av med smärtan snabbare än jag ens kunde drömma om. Rekommenderas verkligen!
  • Anna W
    Anna W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra bemötande, och uppföljning. Kompetent personal.
  • Carina A
    Carina A skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bemötandet har varit väldigt bra. Jag kände att jag blev tagen på allvar. Jag sökte för behandling av hälsporre. Fick bland annat behandling med shock wawe (tror jag det heter). Behandlingen hjälpte och jag fick även övningar att göra som också hjälpte väldigt bra. Petra var väldigt kunnig och behaglig i sin behandling.
  • Robin H
    Robin H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket proffessionellt bemötande.
    Sjukgymnasten är riktigt bra och kunnig, övningarna han hjälpt mig med har hjälpt massor.
  • Owe S
    Owe S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevlig o kunnig personal i fräscha lokaler med bra läge.
  • Eva G
    Eva G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevligt, professionellt. Mitt problem var inte glasklart så det blev att testa sig fram. Jag fick bra övningar, handfast behandling efter behov och inga besök bokades in i onödan. På slutet höll jag mailkontakt med min fysioterapeut för att kunna rapportera framgångarna - mycket praktiskt då jag fick ytterligare instruktioner.
  • Lena H
    Lena H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Lätt att få kontakt och kort väntetid till första möte (och lätt att hitta tider för fortsatta möten också).
    Jag har haft kontakt med en dietist och tycker att jag har fått så bra hjälp som man kan förvänta sig (jag har en lite knepig problematik) och med positivt, vänligt bemötande.
    Jag har bara goda erfarenheter. När den dietist jag träffat nu byter jobb så har hon varit noga med att meddela mig, rekommendera en annan dietist och dessutom sett till att jag själv kan beställa en omgång av de näringsdrycker jag emellanåt behöver.
    Det tycker jag är bra service!
  • Sofija T
    Sofija T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra och professionellt bemötande. Bra kunskap och uppföljning.
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag tycker att det var bra att gå till Adolf Fredriks fysiocenter.
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra bemötande från receptionen och min fysioterapeut Klas Hallberg var mycket bra. Jag har träffat många sjukgymnaster genom åren och Klas var helt klart bland de bästa.
  • Axel E
    Axel E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevligt och behjälpligt bemötande vid första telefonkontakt och alltid ett bra bemötande vid reception. Sjukgymnasten är idel öra och tar verkligen hänsyn till egna önskemål, samtidigt som de förklarar patientens åkommor på ett tydligt vis och har mängder med övningar som hjälper mot tidigare nämnda åkommor.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag fick stötvågs behandling. Jag har varit mycket nöjd med personalen.
  • Pierre J
    Pierre J skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fick hjälp med mitt diskbrock så att jag kunde genomföra en 300 mil bilresa.
  • Malin F
    Malin F skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket bra sjukgymnast Henrik Sjögren

Lite disträ handledning på de inbokade grupptiderna, svårt att veta i alla lägen om man gör rätt/ kommer åt de muskler som avses.

Bra omklädningsrum

Många som tränar i gymmet är 60+ varför jag har lite svårt att förstå att man spelar musik som främst riktar sig till yngre personer. Kanske tränarnas musiksmak?
  • Alexandra A
    Alexandra A skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Proffsigt rakt igenom. Tack för fin hjälp.
  • Diana A
    Diana A skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Både Patrick Rexefalk, naprapat och Henrik Sjöberg, sjukgymnast var fantasiska. Det gäller såväl deras kompetens, personliga engagemang och vänliga bemötande. Finns inget mer jag kan önska från de.
  • Sophia S
    Sophia S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra!
    Fick bra hjälp, dock lite svårt att få tid utanför kontorstider.
  • Gertrud B
    Gertrud B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Maria var trevlig och kompetent. Köpte ett stödförband för min skadade tumme. Det höll inte så länge. Kardborrbanden slutade fästa efter några tvättar.
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Trevligt bemötande. Har däremot fortfarande ont i armen.
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bra bemötande. Trevlig personal. Jag vände mig till AFF då jag inte litar på kunskapen hos instruktörer på Friskis o.likn. speciellt inte att inse skillnad på äldre personers behov och förmåga. En undran som kvarstår är om jag blev rekommenderad för tunga vikter av sjukgymnasten och att det eventuellt bidrog till att utveckla ett ljumskbråck? Men det är möjligt att det var en tidsfråga innan det kommit ändå?
  • Erik
    Erik skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Har haft ett ryggproblem ett längre tag och sökte mig hit för det. Bra bemötande men problemet togs aldrig på allvar trots flertal möten med naprapat, sjukgymnast och kiropraktor. Alldeles för ofta så spenderas halva tiden på mötet att läsa journalen. Dem är duktiga på att ge bra övningar som hjälper en bygga upp musklerna på rätt sätt men dem är mindre bra på behandling av skador. Sökte mig till en annan klinik som tagit det hela mer allvarligt. En klinik som är bra på hjälpa en med lättare skador och rehab men har man svårare skador är tipset att söka en annan klinik. Mitt allra sista möte här avslutades med att jag fortfarande hade skadan kvar men blev ombedd att fortsätta med övningarna och ringa tillbaka om problemet kvarstår. . .
  • Natalia V
    Natalia V skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    jag har träffat flera sjukgymnaster på Adolf Fredriks Fysiocenter och alla var jätte bra , jag har fått behanling för mina armbågar och axel
  • Eva M
    Eva M skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Väldigt nöjd med bemötandet i receptionen och av övrig personal, samt med min kunniga och trevliga sjukgymnast. Mina problem med knä, höft och rygg är på bättringsväg.
  • Erik B
    Erik B skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Härligt bemötande, både personligt och proffsigt. Fått hjälp med allt jag behövt.
  • Ebba T
    Ebba T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    fick mycket bra bemötande. Men en är lite besviken på den medicinska delen. Gick först till en sjukgymnast för värk i axeln och fick stötvågsbehandling i 1,5-2 månader och blev bättre men inte bra. Då jag inte blev bra satt han upp mig för ultraljudsundersökning och där fann man att jag hade en inflamerat slemsäck i min axel. Han hade vid första besöket pratat om att låta gör ultraljuds undersökning men ändrade sig sedan. Efter ultraljudet fick jag rekomendationen att söka läkare för en kortisonspruta då han diagnostierat en inflamerad slrmsäck i axeln. Det hade ju varit bra om jag fått gör ultraljudet i början av min behandling så kanske den inte hade tagit så lång tid. Men som sagt bemötande var bra och utförande av stötvågsbehandlingen. Tack!
  • Silvia L
    Silvia L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Professionella , kunniga , proffsighet ! Jag rekommenderar Denna fysiocenter starkt . Had dont intygen men efter 2 ggr blev min rygg bra /Silvia
  • Karin T
    Karin T skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Fungerar jättebra på alla sätt. Har rekommenderat till vänner.
  • Richard S
    Richard S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jag var nöjd med min behandling och bemötande.
  • Nina H
    Nina H skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra och proffsigt bemötande!
  • Anna A
    Anna A skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Det var jätte bra tack. Alltid lätt att få tid och löser problemen
  • Bodil L
    Bodil L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket trevligt bemötande och bra hjälp av proffsiga yrkesutövare
  • Annette L
    Annette L skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    På Adolf Frediks blir man väl bemött från det man kliver in genom dörren. Sjukgymnaster och arbetsterapeuter är engagerade, professionella och kompetenta. Man är trygg i förvissningen om att man får den lämpligaste behandlingen för bästa resultat.
  • Pia W
    Pia W skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Jättebra och vänligt bemötande. Hjälpte mkt bra.
  • Ingrid R
    Ingrid R skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket trevligt och professionelt.
  • Gillis F
    Gillis F skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Utmärkt bemötande vid stötvågs/akupunktur/laserbehandlingar.
  • Matilda P
    Matilda P skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Bemötandet har varit bra. Även om jag är lite kluven till att allt som föreslagits varit bra för just mig. Man har chansat lite och testat olika idéer som att träffa en coach/psykolog fastän jag har diskbråck i nacken. Hon konstaterade att jag inte var deprimerad? Det har jag aldrig hävdat att jag är? Själva sjukgymnastiken känns minimal, har fått tre övningar att göra samt ett gym-program. Däremot är jag mycket positiv till Qi Gongen med Maria. Den har hjälpt mig med både nacke och välbefinnande.
  • Eva S
    Eva S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mycket trevlig personal hjälpsamma och tillmötesgående.
  • Anna S
    Anna S skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    Mkt bra på alla sätt från bokning till behandlingar

Mer från Adolf Fredriks Fysiocenter

Drottninggatan 114, 113 60 Stockholm