Adolf Fredriks Fysiocenter

ADOLF FREDRIKS FYSIOCENTER erbjuder behandling, träning och företagshälsa.
Här arbetar naprapater, sjukgymnaster, arbetsterapeut, dietist, massageterapeuter, och kiropraktor.
Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandlingar, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.
På klinikerna finns unik kompetensbredd inom ortopedisk medicin, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågsbehandling (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning och mycket mer.
Privatvårdsmottagning samt primärvårdsrehabilitering under vårdvalet med Region Stockholm.

- Kvalitetscertifierade
- Hög kundnöjdhet
- Citylägen

Vi finns på dessa adresser:
- Kungsgatan 24
- Drottninggatan 114
- Kapellgränd 13
- Järfällavägen 106

Läs vad 1031 kunder tycker om Adolf Fredriks Fysiocenter 2

2022-01-10
    Har alltid fått riktigt bra hjälp och efter att ha skött min rehab har besvären försvunnit
    2021-12-22
    Det har varit bra. Fått den hjälp jag behöver.
    2021-12-21
    Proffisgt och engagerat bemötande.
    2021-12-21
    The professional was very very good, she helped me a lot to understand the problems and fixed my back pains. Thank you so much.
    2021-12-21
    Ulrika är mycket kunnig. Hon länkade mig vidare!
    Tusen Tack!
    2021-12-21
    Kim är grym och hjälper alltid
    Snabb bokning.
    Seriöst proffsigt bemötande.
    Min förväntning var att få med mig ett träningsprogram, vilket jag fick. Blev snabbt symtomfri.
    2021-12-21
    Welcoming and friendly staff, from the waiting area to the booked pracitioner.

I have no prior experience with physiotherapy and I was blown away. The staff went above and beyond to find answers and helped not only treat the pain but helped finding the source of my personal issue and seemed sympathetic and determined to help.

Everyone I saw accomodated me in English as well which I am incredibly grateful for since my Swedish isn't great.
    2021-12-20
    Trevligt bemötande, det var vad jag förväntat mig, varken mer eller mindre.
    2021-12-20
    De är trevliga och proffsiga! Lätt att boka om vid sjukdom.
    2021-12-20
    Kompetenta, trevliga, personliga och måna om att hjälpa mig med mina skada.
    2021-12-20
    Mycket bra hjälp och även verktyg för att undvika samma i framtiden.
    2021-12-20
    They treat you good and give us a proper exercise plan
    2021-12-20
    Tyckte dom var väldigt profesionella.
    Blev bemöt av hjälpsm personal och tycker att uppläget var väldigt fräsch och bra.
    2021-12-20
    Bra bemötande och behandlingen hjälpte.
    2021-12-19
    Prrsonalen var alltid trevlig och professionell
    Trevligt bemötande.
    Väldigt kunnig sjukgymnast.
    Fick den hjälpt jag behövde.
    Bra, professionellt bemötande. Kunnig prrsonal
    2021-12-17
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2021-12-16
    Jag blev väl mottagen av terapeuten, förklarade vad besvären satt, i ryggen. Fick hjälp som motsvarade mina förväntningar.
    2021-12-16
    1. Fick ett professionellt mottagande i samband med bokning av mitt besök. för att få rätt person för min behandling så var det viktigt för företaget att ställa kontrollfrågor så att dem hade uppfattat allt rätt.

2. Hade höga förväntningar på företaget då man är en etablerad aktör. Jag blev rekommenderad av läkare att besöka företaget.
    Kan efter upprepade behandlingar vidimera att jag verkligen är nöjd med mina behandlingar.

3. Mina behandlingar har varit olika under åren. Det började med diskbråck, därefter tennisarm och sedan även trigger finger.
    Bolaget har specialutbildad personal för olika åkommor, vilket gör att man inte behöver uppsöka andra bolag. Dem är duktiga på behandlingar men även att ge bra instruktioner till självträning, vilket är grunden till att bli av med sina problem. Hjälp till självhjälp är ett ledande ord.
    Känns som ett modernt företag, där personalen verkar trivas och man har mycket fokus på bra kontakt med sina kunder.
    2021-12-16
    Excellent treatment and exceeded all expectations when it comes to treatment.
    2021-12-16
    Löste mina fysiska probelm med ett glatt leende omgående
    2021-12-15
    Proffsigt bemötande och kunnig personal som gav mig den hjälp och support jag behövde efter en skada.
    2021-12-15
    Lätta att nå för bokning. Bra sjukgymnast och annan behandling. Trevligt bemötande.
    2021-12-15
    Proffsigt och seriöst mottagande.
    Fick många bra övningar som följdes upp vid kommande återbesök.
    2021-12-15
    Tycker alltid att bemötandet är bra
    2021-12-15
    Min upplevelse är mycket positiv tom över förväntan.
  • ELLA T
    skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    2021-12-15
    Jättebra på alla sätt! tog verkligen mina problem på allvar gickt ill bottwen med grundorsaken och behandlade osv...
    2021-12-15
    Utmärkt bemötande och resultat. Blev behandlad som en kunglighet och ryggsmärtan försvann! Fick bra övningar och tips
    2021-12-15
    Väldigt fint bemötande och proffsig hjälp
    2021-12-15
    Proffsig och seriös fysioterapeut, hjälpte mig bli av med en skada/smärta som jag oroade mig mycket över. Genuint intresse i min oro och inger förtroende.
    2021-12-14
    jag fick remiss och sökte hjälp av dietist på AFF. Jag var tvungen att höra av mig lång tid efter första besöket för att få höra om vad som händer
    Jag jämför då med dietistkontakt jag hade på HS. Stor skillnad. Bad att få på pränt lite råd om vad sopm är bra för min diabetes men det jag fick var ju bara avtryck fr böcker/skrifter. Tyckte att det verkade för flummit.
    En annan dietist som fick se vad jag hade fått tyckte att dessa avskrifter var mera för tjockisar och bl.a. inte så mkt frukt för en diabetiker
    2021-12-14
    Rörigt när jag kom dit, lite engagemang från fysioterapeut. Tre dagar senare ett sms att densamma fått covid. Då jag tog kontakt och frågade om vilka rutiner man hade avseende denna situation så hade man inga! Rimligt vore att ordna med hemtest , utebliven arbetsinkomst är för mycket att tänka sig men som sagt någon slags svar och vettig rutin när ens medarbetare utsatt en kund för smittorisk. Detta var vid en tid då det fanns skäl att tro att alla skulle vara dubbelvaccinerade. Om jag ens trott att någon i vården och i en sådan fysiskt nära kapacitet skulle arbeta utan att vara vaccinerad fanns inte i min tankevärld. Och även om man inte kan fråga sina medarbetare om de är vaccinerade kan man åtminstone ha en rutin om risk för smitta uppkommit!
    2021-12-14
    Proffsigt bemötande och väl anpassad behandling i en lugn miljö.
    2021-12-14
    Bra bemötande och kunnig personal.
    2021-12-14
    Har haft problem av varierande slag under ett antal år och har därigenom kommit i kontakt med många behandlare inom olika behandlingsformer. Naprapati har alltid gett bäst resultat. Är djupt imponerad av den grundliga analys som gjordes vid första besöket och efterföljande besök har bekräftat att man identifierat rätt orsaker till mina multipla besvär. Flera saker som jag får hjälp med att åtgärda och som jag också arbetar med mellan behandlingarna.
    2021-12-14
    Bra och proffsig behandling. Fick den hjälp dom finns för Tinitus.
    2021-12-13
    Bra och professionell hjälp av sjukgymnasten.
    Mellan besöken fick jag uppgifter / övningar att göra hemma.
    Syntomfri efter avslutande av behandlingen.
    2021-12-13
    bra, flexibla, enkel bokning. Lite "flummigt". Inte så konkret vad jag ska göra för övningar hemma. Har gått på 3 besök och märker ingen skillnad alls. Somnade även på senaste besöket när sjukgymnasten satt bredvid och pratade om hur jag skulle andas.
    2021-12-13
    Efter att i över tio års tid varit kund hos er och blivit behandlad av en och samma fysioterapeut var det med sorg jag kunde konstatera att personen i fråga lämnat företaget. Ersättaren var på intet sätt okunnig, men min "gamla" fysioterapeut kunde min kropp utan och innan vilket skapade kontinuitet och förtroende.
    2021-12-12
    Jag har fått bra behandling för både höft och knä samt ett mycket bra och sakkunnigt bemötande. Förväntningarna är uppfyllda. Nu har jag fått information och tips på hur jag kan träna själv för att bibehålla styrka och rörlighet.
    2021-12-12
    Bra stöd väldigt hjälpsamma och tillgängliga
    2021-12-12
    Mycket bra bemötande och upplevelse.
    2021-12-12
    Fick prova på olika träningsövningar som jag nu gör hemma i väntan på operation
    2021-11-27
    Väldigt bra!
    Att jag skulle få bra hjälp
    Trevlig och fint bemötande
    Köpte ett gummiband
    Hej Britta,
    Tack för din recension och vad roligt att du känner dig nöjd.
    Hoppas ditt gummiband kommer till bra nytta.
    2021-11-26
    Väl bemött
    Jag hade velat ha mer somatisk undersökning och på basen av detta råd om lämpliga rörelser
    Jag var hos fysioterapeut
    Hej och tack för feedback!
    Ibland får man dela upp en undersökning på flera tillfällen om det är komplext.
    MVH, Anders
    Ok
    Medel
    Mycket kunnig fysioterapeut
    Hej Anna,

Tack för din recension och vad roligt att du upplevde som kunniga. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och utbildning inom företaget.
    2021-11-25
    Trevligt bemötande och bra övningar som gör att ”såren” läker.
    Hej Per,

Tack för din recension. Vad roligt du uppskattade vårt bemötande och att övningarna fungerar bra för just dig och dina behov.
  • LEIF E
    skrev om Adolf Fredriks Fysiocenter
    allt är bra på Drottninggatan
    att jag inte gav full pott beror på den verksamhet ”Hela kroppen” som köpts in på Södermalm
    där behövs mycket förbättringar
    Hej Leif!
    Tack för feedback! Tråkigt att du känner så, det är viktigt att alla kunder och patienter känner sig väl omhändertagna hos oss och alla kommentarer vi får är viktiga för vårt kvalitetsarbete och vidare utveckling framåt.