Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen Birgittas Städ i Stockholm AB

Birgittas Städ i Stockholm AB

Årstaängsvägen 1A, 117 43 Stockholm — Visa karta

På Birgittas städ i Stockholm är vi proffs på städning. Vi gör ditt vardagsliv lite enklare, så att du får tid att umgås med din familj och dina vänner när du är ledig. För visst är det skönt att komma hem när det är nystädat?

Det är en vardagslyx som blir allt vanligare. Vi erbjuder städning, tvättning och fönsterputsning, allt med schyssta villkor, hög kvalitet och alltid samma städerska. Vi gör alltid ett kostnadsfritt hembesök innan vi påbörjar ett samarbete. Då går vi igenom dina behov, du får ställa frågor och vi kan diskutera oss fram till ett upplägg som fungerar för dig och oss.

Vi erbjuder två olika paket för hemstädning och rekommenderar att du börjar med en rejäl storstädning. Det lägger en bra grund för att din regelbundna hemstädning ska ge samma resultat varje gång!

Kontakta oss gärna med en intresseanmälan!

Läs vad 319 kunder tycker om Birgittas Städ i Stockholm AB

• Lina Håkansson K
    Lina Håkansson K skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Bra och snabbt bemötande. Städningen funkar bra.
  • Tina P
    Tina P skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Trevligt och proffsigt bemötande. Flexibla när det gäller tider. Hjälp med städ varannan vecka. Alltid snyggt och fräscht efteråt. Noga med att informera när ordinarie personal är sjuk/ ledig och det kommer ersättare. Sammafattningsvis finns det inget att klaga på.
  • Simon Battista Lindholm B
    Simon Battista Lindholm B skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Proffsigt första intryck. Det tog lite tid att komma igång med själva städschemat men det var väl värt väntan. Det städas ordentligt och där det faktiskt behövs från gång till gång, inte enbart efter en given checklista.
    Uppstyrt och bra!
  • Simon H
    Simon H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Birgittas städ har gång på gång visat att de kan leverera bra städtjänster och de gör det till stora delar på kundens villkor. Under ett par år har de levererat sina tjänster där de få missförstånd som inträffat klarats upp utan dröjsmål. Mejlsvar kommer oftast inom ett par timmar.
    Det blir inte bara rent, det blir hemtrevligt.
  • Alice Johanna Sofia W
    Alice Johanna Sofia W skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Jag har haft bra bemötande från företaget från början. Har hemstädning varannan vecka och är väldigt nöjd med detta.
    Det enda minuset har varit att det varit många olika vikarier under sommar-perioden pga semestrar.
  • Anders Per H
    Anders Per H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Väldigt nöjda med städningen och bemötandet.
  • Max T
    Max T skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Jag kontaktade Birgittas Städ för städning 2ggr per månad då jag ville ha en mindre firma som bryr sig om sina kunder. De kom hit och träffade mig och vi gick igenom lägenheten och vad som ingår. Det hela kändes mycket bra och jag anlitade dem direkt.
    Jag är mycket nöjd, städningen är bra och kontakten har varit snabb och bra när jag haft frågor. Jag rekommenderar dem starkt!
  • Karin Erika Å
    Karin Erika Å skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Jag kan verkligen rekommendera Birgittas Städ. De har städat hemma hos oss i cirka ett halvår och de är både trevliga och noggranna!
  • Karl Oscar Hugo L
    Karl Oscar Hugo L skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi anlitade Birgittas städ för både storstädning och numera hemstädning.

Stortstädning var superbra, och hemstädningen är lika bra.

Vår städhjälp är väldigt noggrann och frågar alltid om det är någonting mer hon kan göra eller förbättra sig.

Rekommenderar till verkligen.
  • Josefin Brita Agneta Evelina Y
    Josefin Brita Agneta Evelina Y skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Väldigt nöjda, alltid väldigt trevliga och noggranna.
  • Mats Christian J
    Mats Christian J skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har använt Birgittas städ i snart 6 månader och är nöjda med städningen och bemötandet från företaget.
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Mats Christian J
    Hej Mats,

Det var roligt att höra att du är nöjd och allt fungerar bra.
    Trevlig fortsatt helg!

• Nils Martin S
    Nils Martin S skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Alltid varit supernöjd med servicen och städningen!
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Nils Martin S
    Hej Nils,

Så härligt att ni är nöjda med Birgittas Städ! Hoppas ni ska fortsätta vara lika nöjda. Tack för att du delade med dig!

• Lena H
    Lena H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi bor i en trea och har städning varannan vecka och är supernöjda med Birgittas Städ. Alla är väldigt trevliga och tillmötesgående. Städningen är väl utförd och vår städerska har överraskat med egna initiativ. Som sagt, vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Birgittas Städ.
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Lena H
    Hej Lena,

Toppen! Kanon att du är så nöjd med oss. Tack för din rekommendation.

• Elin R
    Elin R skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi bor med två barn i en fyra och har hemstädning från Birgittas Städ varannan vecka. Samma trevliga kvinna som kommer till oss varje gång. Hon är lyhörd för våra önskemål och gör ett fantastiskt jobb. Det känns att hon är väldigt mån om att det ska bli ett utmärkt resultat.
    Bemötandet från företaget har hela tiden varit både vänligt och proffsigt. Vi är kort sagt supernöjda! Jag kan verkligen rekommendera Birgittas Städ.
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Elin R
    Hej Elin,

Tack för din rekommendation. Vad kul att du är nöjd!

Allt gott!
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Fantastiskt bra företag, trevligt och proffsigt bemötande och skinande resultat. Har bara bra saker att säga om Birgittas Städ-- Rekommenderas varmt!
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Ulrika L
    Hej Ulrika,

Tack för det! Det värmer att höra att du är så nöjd med våra tjänster och bemötandet från våra medarbetare.
    Önskar dig en fortsatt fin helg!

• Markus Joakim H
    Markus Joakim H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har haft hemstädning i mer än ett års tid och är helnöjda med såväl utförande som bemötande!
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Markus Joakim H
    Hej Markus,

De var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerade bra.Tack för det!

• Anna-karin S
    Anna-karin S skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Bra kommunikation med företaget. Städningen är vi nöjda med.
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Anna-karin S
    Hej Anna-Karin,

Roligt att höra! Tack för din rekommendation!

• Lisa Margareta L
    Lisa Margareta L skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har anlitat Birgittas städ för hemstädning varannan vecka. De har nu städat hos oss tre gånger. Vi är nöjda med resultatet och tycker att vi har blivit proffsigt bemötta av både av den administativa personalen och de som hjälper oss med städningen.
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Lisa Margareta L
    Hej Lisa,

Det är röligt att få beröm.Tack för det!

• Eva D
    Eva D skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har hemstädning varannan vecka sedan 2 år tillbaka nu. Då dyker det upp en alltid lika glad personal på exakt överenskommen tid. När vi lagt till fönsterputsning har den gjorts snabbt och bra, inklusive våra höga och svåråtkomliga inglasningfönster på balkongen. Även vikarier under semestrar har fungerat prickfritt. Bemötandet från Birgittas Städ har alltid varit proffsigt och det har varit lätt att avboka städning och erbjuda alternativa lösningar. Ett företag som har kunden i fokus och en fantastisk servicekänsla, kunde inte vara nöjdare!
    Familjen Danielsson i Älvsjö
    2017-10-18 Birgittas Städ i Sthlm svarar Eva D
    Hej Eva,

Önskar dig en fin dag!

• Thomas N
    Thomas N skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    städningen är bra men fönsterputsen under all kritik, inte deras grej... funderar på att ta hit fönsterputsare för att ta bort alla märken de lämnade kvar när de gjorde rent....
    2017-10-16 Birgittas Städ i Sthlm svarar Thomas N
    Hej Thomas!
    Vi vill tacka för din feedback men det är väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med fönsterputsningen. För oss är det viktigt med nöjda kunder. Vi vill gärna fixa till fläckar och märker som finns kvar så imorgon kommer vi kontakta dig då det är viktigt för oss att höra lite mer om det här.
    Med vänliga hälsningar,
    Julia
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har varit kunder hos Birgitta städ under ett antal år. Vi är mycket nöjda med företaget och med vår städerska Georgina.
    Jag kan med gott samvete rekommendera Birgitta städ, de ställer alltid upp ifall vi önskat extra städning, fönsterputs mm. När det gäller förfrågningar om exv önskat fönsterputs, flytta på städdagar mm så kommer svaret oftast dagen efter!

Med vänlig hälsning
    Torbjörn & Barbro (nöjda kunder)
    2017-10-17 Birgittas Städ i Sthlm svarar Torbjörn K
    Hej Barbro och Torbjörn,

De var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerade bra.Tack för det!

• Peter S
    Peter S skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har hemstädning en gång varannan vecka. Doftar gott när man kommer hem. Claudia tänker på detaljer som att tex vika filtar fint eller lägga gosedjuren fint i barnens rum. Birgittas städ är ett toppenföretag som vi varmt kan rekomendera!
    2017-10-17 Birgittas Städ i Sthlm svarar Peter S
    Hej Peter!

Så härligt att höra! Tack för rekommendationen!

• Veronica F
    Veronica F skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Det är härlig känsla att komma hem till ett riktigt välstädat hem. Det är kontinuitet beträffande personalen, som verkligen är proffsiga och vi får alltid ett trevligt bemötande från företaget. Jag kan varmt rekommendera Birgittas städ. / Veronica
    2017-09-29 Birgittas Städ i Sthlm svarar Veronica F
    Hej Veronica,

Det var roligt att höra att ni är så nöjda och allt fungerar bra.Tack för det!

• Anette G
    Anette G skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Toppen resultat varje gång och trevligt bemötande. Anlita dem var det bästa vi gjort. Det märks verkligen att de tycker att det är kul att göra kunderna nöjda och att det är viktigt för dem. Har inget att klaga på alls.
    Birgittas städ är ett toppenföretag som vi varmt kan rekommendera!
    2017-09-29 Birgittas Städ i Sthlm svarar Anette G
    Hejsan!

Tack för din feedback och det fina betyget! Vi gör vårt bästa för att du som kund ska känna dig trygg och nöjd.

• Judith E
    Judith E skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vilket superfint jobb städarna gjorde igår! Verkligen jättenöjd med storstädningen! Tack!!!
    2017-09-29 Birgittas Städ i Sthlm svarar Judith E
    Hej Judith,

Det är röligt att få beröm.Tack för det!

• Karin H
    Karin H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Fantastiskt bra företag! Rekommenderas varmt. Huset var skinande rent från golv till tak.
    2017-08-21 Birgittas Städ i Sthlm svarar Karin H
    Hej Karin,

Det var roligt att höra att du är nöjd och allt fungerar bra, tack för fina ord. Välkommen som kund!

• Sofia L
    Sofia L skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi fick direkt ett vänligt bemötande av alla som vi varit i kontakt med på Birgittas Städ. De är mycket positiva, alltid tillgängliga och lätta att kommunicera med. Vi har haft städhjälp varannan vecka och känslan att komma hem de dagarna är obeskrivlig. Så rent och fräscht och de gör det där lilla extra som betyder så mycket.

Vi är väldigt nöjda med Birgittas Städ och kan varmt rekommenderar dem!
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Sofia L
    Hej Sofia,

Det var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerar bra.Tack för de fina orden.

• Inger S
    Inger S skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Fantastisk storstädning utförd av trevlig personal som gjorde det där lilla extra. Kan varmt rekommendera detta företag. Vi är så nöjda
    Inger/Barbro
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Inger S
    Hej Inger och Barbro,

Tack för att vi gett oss förtroendet att utföra en storstädning!
    Välkomna som kunder!

• Julia E
    Julia E skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Perfekt! Vi har aldrig lyckats få ugnen så ren!!
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Julia E
    Hej Julia!

Tack för toppbetyget! Tack för att du delar med dig.

• Inger J
    Inger J skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Fick Birgittas städ som rekommendation gällande flyttstädning. Snabbt svar på offertförfrågan. Bra information om vad städningen innebär. Städningen utförd till belåtenhet.
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Inger J
    Hej Inger,

Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss!

Allt gott!
  • Julia E
    Julia E skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Perfekt! Trevligt bemötande och bra städning! Ugnen har vi aldrig lyckats få så ren!
  • Peder B
    Peder B skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har varit kunder hos Birgittas städ under en lång tid och är väldigt nöjda med deras hemstädning.

Enkla att ha att göra med och rent och fint hemma. Rekommenderas varmt.
  • Marcus P
    Marcus P skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Anlitade Birgittas Städ för en storstädning av en ganska illa däran 2rumslägenhet. Från första kontakt via mail var mitt intryck att den är professionella och vet vad dem gör. När städningen sedan ägde rum så var dem väldigt trevliga och tillmötesgående. Städningen var felfri och dem fick saker att skina som jag trodde var bortom all räddning. Jag hade mina små "gömda" ställen som kontrollpunkter efter städningen men kunde verkligen inte hitta något som inte var rent. Rekommenderas varmt och jag kommer inte dra mig från att anlita dem igen!
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Marcus P
    Hej Marcus,

Tack för att du gett oss förtroendet att utföra en storstädning!

• Marcus P
    Marcus P skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Jag anlitade Birgittas städ för en storstädning av en tvårumslägenhet i ett ganska så illa tillstånd. Redan från första kontakt via mail fick jag ett professionellt och trevligt bemötande. En offert och information om vad dem kunde erbjuda mig. När städningen sedan skedde var dem punktliga, väldigt trevliga, väldigt nogranna och varsamma. Innan städningen påbörjade så hade jag ett par små udda ställen som mina "kontrollpunkter". Resultatet var skinande rent och väldoftande överallt! Jag är väldigt nöjd med jobbet som dem utförde hemma hos mig och kommer inte dra mig för att anlita dem i framtiden vid behov. Rekommenderas varmt!
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Marcus P
    Hej Marcus!

Tack för att du gett oss förtroendet att utföra din storstädning! Toppen att vi har levt upp till dina förväntningar!

Hälsningar,
  • Sara H
    Sara H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Fantastiskt skinande välstädat. Mycket trevlig personal. Trots att jag var krånglig och bytte datum för storstädning var det inga sura miner. Tvärtom! Vänligt och proffsigt bemötande. Väldigt väldigt nöjd!
    2017-11-02 Birgittas Städ i Sthlm svarar Sara H
    Hej Sara,

Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss! Välkommen som kund!

Ha en bra dag,
  • Josef S
    Josef S skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Har haft hemstädning varannan vecka från Birgittas Städ i några månader nu och vi är inget annat än supernöjda. Gör precis det man önskar/förväntar sig och ofta lite till, känns otroligt välstädat när man kommer hem. Samma tid och veckodag hela tiden och inga oväntade avvikelser från detta, väldigt pålitligt. Trevligt och proffsigt bemötande från personalen i de kontakter och möten vi haft. Kan varmt rekommendera Birgittas Städ.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Anlitade Birgittas Städ för storstädning av vår lägenhet. De gjorde ett strålande jobb, det märks att de är riktiga proffs! Vår tio år gamla ugn med väldigt fläckiga plåtar (som jag inte trodde gick att få rena) ser nu ut att vara helt ny.

Jag upplever personalen som väldigt serviceminded och ser fram emot att fortsätta köpa tjänster av Birgittas Städ. Rekommenderas varmt!
    2017-04-23 Birgittas Städ i Sthlm svarar Charlotte H
    Hej Charlotte,

Det var roligt att höra att du är nöjd och allt fungerar bra. Välkommen som kund!
    Trevlig fortsatt helg!

• Christoffer L
    Christoffer L skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har i över ett år haft varannanvecka städning ovh kan varmt rekommendera det!
    Grundlig och väl utförd städning med känsla för det lilla extra både i städning och koordinering. Lyhörda för önskemål och som småbarnsfamilj är det extra viktigt för oss att ha flexibilitet och ombokning/avbokning vid sjukdom, vilket aldrig varit ett problem.
    Extra stort plus för att ha samma städare varje vecka, som lär känna våra behov och önskemål!
    2017-06-30 Birgittas Städ i Sthlm svarar Christoffer L
    Hej Christoffer,

Det var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerar bra.Tack för fina ord!

• Susanne D
    Susanne D skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi har nu använt Birgittas Städ i över ett år för varannan vecka städning och vi är mer än nöjda! Det är så skönt att komma hem till ett välstädat och fint hem! De städar mycket proffsigt och noga. Man kan alltid lita på att de dyker upp. De som städar är dessutom väldigt vänliga och du får alltid samma som kommer och när "din" städare är sjuk eller på semester så skickar Birgittas Städ någon annan så att du alltid får ditt hem städat enligt kontraktet :)
    Alla som arbetar på kontoret är också mycket vänliga och bra att ha att göra med :)
    Så jag kan varmt rekommendera Birgittas Städ! Jag är otroligt nöjd- mer än nöjd! Priset är dessutom bra! :)
    2017-04-12 Birgittas Städ i Sthlm svarar Susanne D
    Hej Susanne,,

Önskar dig en fin dag!

• Jonathan B
    Jonathan B skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Smidigt, rent och inta problem. Proffsigt!
    2017-04-11 Birgittas Städ i Sthlm svarar Jonathan B
    Hej Jonathan,

Det var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerar bra.

• Pontus A
    Pontus A skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Supernöjd! Provat andra firmor innan men inte varit nöjd. Även vikarien vi hade gjorde ett bra jobb!
    2017-04-11 Birgittas Städ i Sthlm svarar Pontus A
    Hej Pontus,

Tack för det !

• Olof R
    Olof R skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi bytte från ett annat städbolag till Birgittas städ. Det var ett oerhört lyft. Man kommer hem och det doftar till och med nystädat i trapphuset. När man öppnar dörren och går in så möts man av en välkomnande ren lägenhet. Det är städat i alla hörn och vrår och allt glänser. Även små detaljer som att stolar är ställda på ett snyggt sätt och att man exempelvis har vikt hushållspappret i en fin flik. Gjort med kärlek och jag skulle inte kunna tänka mig en bättre städfirma än Birgittas. Rekommenderas!
    2017-04-11 Birgittas Städ i Sthlm svarar Olof R
    Hej Olof,

Så härligt att höra! Tack för rekommendationen!

• Fredrik G
    Fredrik G skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Efter att ha mejlat fram och tillbaka ett par gånger och bokat tid så kommer städfirman till rätt adress, men tydligen i fel kommun. De ringer inte, för de påstår felaktigt att de inte har mitt nummer (all kontaktinfo hade jag mejlat flera veckor tidigare). I stället mejlar de och skriver "Vi har tyvärr kommit till en annan adress och hittar inte ditt telefon nummer, skulle du kunna slå lig en signal?" (sic). Jag föreslår att de kommer dagen efter i stället, men det går inte. I stället skulle jag ha fått vänta en vecka till. Då tillägger personen jag pratar med att de ändå inte har tid att börja städa förrän en månad senare - då har jag redan tidigare förklarat i mejlform att jag vill påbörja ett avtal så snart som möjligt. Jag kan inte bedöma deras städresultat, det är väl bra hos alla företag antar jag. Men professionaliteten är under all kritik. Så här behandlar man inte kunder.
    2017-04-05 Birgittas Städ i Sthlm svarar Fredrik G
    Det här är ett tråkigt, mänskligt misstag och ett rejält missförstånd. Kunden bor utomlands och har bokat detta på distans, per mail. Samma adress finns i grannkommunerna Täby och i Djursholm, men det är avsevärt längre resväg till den rätta adressen. Telefonnumret till den utlandsboende kunden har vi fått i en av alla mailtrådar, det är helt korrekt. Men den gamla pappan och släktingarna som skulle ta emot oss hade vi inget telefonnummer till. När vi undersökte resvägen utgick vi felaktigt ifrån att det inte var en adress nästan fyra mil från vårt kontor i Stockholm (i så fall hade vi nog tackat nej). När vi förstod att vi var på fel ställe så hade vi ingen att ringa. Fredrik G själv är inte skriven på adressen och vi hittade därför inte numret via Hitta.se och skickade då i brist på bättre ett mail. Kunden är besviken, för han ville boka städning till sin gamla pappa. Det kan vi förstå. Men vi är inte glada heller, för vi har lagt ner nästan två timmar i Stockholmstrafiken och fått ett uselt betyg på Reco för en kund som vi kanske inte ens skulle tackat ja till om vi förstått hur långt bort det var. Vi lägger oss vinn om att alltid komma i tid till våra kundmöten och alltid ringa om vi är försenade. Den här gången har det klickat. Det har hänt någon enstaka gång tidigare att vi inte hittat rätt, men då har det alltid gått att reda ut på telefon. Så ej denna gång. Det här är tack och lov ett väldigt ovanligt fall och vi önskar Fredrik G lycka till med ett annat städföretag.
    2017-04-07 Fredrik G svarar Birgittas Städ i Sthlm
    Korrekt och fullständig adress stod i mitt första mejl till er, tillsammans med mitt telefonnummer och en utförlig offertförfrågan. Jag vet inte hur jag skulle ha kunnat förmedla mina kontaktuppgifter på ett tydligare sätt. Per fax?

Hade ni direkt svarat att det låg utanför ert verksamhetsområde så hade det varit fullt förståeligt, och då hade jag kunnat gå vidare med en annan städleverantör direkt. Nu förlorade vi flera veckor, och jag levde i tron att städningen var ordnad till min far - under de veckorna hörde ni inte heller av er med beskedet att det var för långt att åka.

Att jag själv inte är folkbokförd på adressen som skulle städas kan ju inte rimligtvis vara relevant på något sätt. Fastigheten som skulle städas ligger i Täby alldeles oavsett var jag bor (vilket är ungefär sju mil öster om Norrtälje). För övrigt heter jag och min far samma sak i efternamn. En snabb slagning på hitta.se eller ett samtal till nummerupplysningen hade rett ut ert misstag på nolltid.

Att ni lagt ned två timmar på att åka till fel adress är ju förstås tråkigt, men inte heller riktigt mitt fel (vilket ni antyder). Ett förslag, framfört i all vänlighet, är att spara er kundkorrespondens och skriva ned adress och telefonnummer till kunden innan ni sätter er i bilen - och kanske framförallt att läsa igenom offertförfrågningarna ordentligt och tacka nej när det är ett uppdrag som inte passar er. Det hade besparat oss bägge en del besvär, och så hade ni inte fått ett taskigt betyg här heller. Win-win liksom.

Jag ska passa på och förtydliga att mitt betyg här INTE avser kvaliteten på er städning. Den kan jag inte uttala mig om, och sett till andra omdömen verkar ni ju vara bra på det - vilket också var anledningen till att ni fick min offertförfrågan. Betyget avser bara ert kundbemötande. Sedan får läsaren själv avgöra hur viktigt det är. Jag skulle i alla fall inte vilja gå igenom den här märkliga processen en gång till, men hej, det kanske bara är jag som är gnällig.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Yumi K
    Yumi K skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Mycket duktiga personaler! Rekommenderas varmt!
    2017-04-05 Birgittas Städ i Sthlm svarar Yumi K
    Hej Yumi,

Tack för rekommendation! Vi är ett företag som satsar på kvalitet och nöjda kunder. Vår bästa reklamen är vad kunder säger om oss.

• M
    M skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Trevlig personal, service ändå från offert till påminnelse och inspektion. Håller tiderna på pricken. Mycket bra städat i en svårstädad 30-tals lägenhet med många skrymslen och vrår. Ugnen så ut som ny! Väggar och fönster bra torkade! Topp betyg!
    2017-03-20 Birgittas Städ i Sthlm svarar M
    Hej Malina,

Stort tack för din rekommendation! Kul att du är så nöjd med både städning och bemötande!

• pontus a
    pontus a skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Perfekt (storstädning). Renare än när vi flyttade in.
    2017-03-19 Birgittas Städ i Sthlm svarar pontus a
    Hej Pontus,

Tack för att du gett oss förtroendet att utföra en storstädning!

• Lars S
    Lars S skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Jag rekommenderar verkligen Birgittas Städ i Stockholm AB. Företaget har gjort en mycket bra flyttstädning idag. Allt är till största möjliga belåtenhet. Från beställning till genomförande och avslut. Helt perfekt. Tre duktiga och trevliga personer har städat grundligt under en hel dag från kl 0800 till 1730. Det är en fröjd att se lägenheten och erbjuda den till nästa hyresgäst.
    2017-03-19 Birgittas Städ i Sthlm svarar Lars S
    Hej Lars,

Tusen tack för det fina betyget! Jättekul att du är så nöjd!

Lars S gillar detta
  • Annika T
    Annika T skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi är mycket nöjda med Birgittas Städ. När vi kommer till jobbet på måndagar är kontoret skinande blankt. Kan verkligen rekommendera Birgittas städ till alla våra kunder.
    2017-04-01 Birgittas Städ i Sthlm svarar Annika T
    Tack för fint beröm, Annika. Vi har förstått också att ni rekommenderat oss till era egna kunder och det tackar vi lite extra för. Vår bästa reklam är när våra kunder berättar om oss för sina vänner, bekanta och kunder!

• Pär G
    Pär G skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi är supernöjda med Birgittas städ. Trevliga städare som visar hänsyn och gör ett bra jobb.
    2017-03-19 Birgittas Städ i Sthlm svarar Pär G
    Hej Pär,

Roligt att höra! Tack för din rekommendation. Välkommen som kund!

• Lisa C
    Lisa C skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    Vi bytte till Birgittas Städ i höstas efter att ha anlitat andra städfirmor under flera års tid. Vi får väl sägas vara en krävande kund som skulle ha skött vår städning helt själva om vi inte hade varit så upptagna av arbete och familjens aktiviteter. För oss är hemmet lite "heligt" och vi vill att det alltid skall vara rent och fräscht hemma och det känns viktigt att vi kan lita på och trivas med den person vi bjuder in i vårt hem på sätt som man faktiskt gör när man anlitar externa städtjänster. Dessutom har vi en del känsliga möbler och föremål varför vi ställer krav på en service nivå som nog kan vara svår för en extern städfirma att svara upp mot.

När vi hittade Birgittas städ så fann vi den omsorg och personliga service som vi länge hade letat efter. Vi är mycket nöjda med både service, personligt bemötande och kvalitet på städtjänsterna. Vi har fått en jätteduktig och trevlig tjej som kommer punkt på utsatt tid vid varje städtillfälle med ett leende på läpparna och som städar ordentligt och noggrant samt visar den där lilla extra omsorgen i de små detaljerna. Vi kan varmt rekommendera Birgittas Städ som leverantör! Lisa med familj
    2017-03-13 Birgittas Städ i Sthlm svarar Lisa C
    Hej Lisa,

Toppen, kul att höra att allt funkar bra och att du är nöjd med oss!

Årstaängsvägen 1A, 117 43 Stockholm