Birgittas Städ i Stockholm AB

På Birgittas Städ i Stockholm AB är vi proffs på städning. Vi gör ditt vardagsliv lite enklare, så att du får tid att umgås med din familj och dina vänner när du är ledig. För visst är det skönt att komma hem när det är nystädat?

Det är en vardagslyx som blir allt vanligare. Vi erbjuder städning, tvättning och fönsterputsning, allt med schyssta villkor, hög kvalitet och alltid samma städerska. Vi gör alltid ett kostnadsfritt hembesök innan vi påbörjar ett samarbete. Då går vi igenom dina behov, du får ställa frågor och vi kan diskutera oss fram till ett upplägg som fungerar för dig och oss. Kontakta oss direkt på tel. 073 510 75 48 eller via email: info@birgittasstad.com.

Vi erbjuder två olika paket för hemstädning och rekommenderar att du börjar med en rejäl storstädning. Det lägger en bra grund för att din regelbundna hemstädning ska ge samma resultat varje gång!
Mer om våra tjänster kan du läsa här www.birgittasstad.com/vara-tjanster.html

Kontakta oss gärna med en intresseanmälan.

Läs vad 499 kunder tycker om Birgittas Städ i Stockholm AB 2

2022-11-27 Insamlad av företaget
    Flyttstädningen gick så smidigt från första kontakten med Birgittas städ och resultatet blev utmärkt. Kommunikationen runt priser, tidsbokning samt under och efter städningen var utomordentlig, kan varmt rekommendera dem.
    2022-11-27 Insamlad av företaget
    Trevligt bemött av ansvarig chef men även personal.
    Våran förväntningar att få det rent i huset och det blev det.
  • Cristina V
    skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    2022-11-06 Insamlad av företaget
    Fick en otrolig fin storstädning. Jag menar riktig fin: kände inte igen min lägenhet när jag kom tillbaka. Så många fina små detaljer som jag inte tänkte på innan. Tack Ana plus kollega som gjorde så att jag älskar min lägenhet mer än någonsin. Byte plats åt olika saker i köket efter jag hade sagt att de hade fria händer från mig. Hittar lätt allt, gick genom lådor och fixade så att man lätt kan se vad som finns.
    Tusen tack för denna upplevelse.
    Hade försökt verkligen med flera andra städfirmor men Birgittas städ är säkert bäst.
    2022-10-31 Insamlad av företaget
    Jag och min sambo bestämde oss för att vi ville ha städhjälp, och började leta runt efter något bra alternativ på Google.
    Efter att ha kollat igenom många olika städfirmor så valde vi till slut Birgittas Städ.
    Dom hade högst betyg och flest nöjda kunder verkade det som.
    Vi började med en storstädning eftersom det var rekomenderat på Birgittas Städs hemsida.
    Både jag och min sambo hade rätt höga förväntningar baserat på priset och andra kunders recensioner, så det fanns mycket att leva upp till för Birgittas Städ.
    Men efter avslutad städning kan jag inte säga mer en att vi är jättenöjd.
    Birgittas städ levde upp till alla förväntningar och lite till.
    2022-10-18 Insamlad av företaget
    Gör ett utmärkt jobb, är alltid trevliga och tillmötesgående. Framförallt funkar de välldigt bra med vår döva katt. Rekommenderar de varmt
    2022-10-15 Insamlad av företaget
    Bra service och utmärkt utfört arbete!
    2022-10-15 Insamlad av företaget
    Flyttstäd: utmärkt städat och noggrann uppföljning av arbetsledning.
  • Sonja Marie L
    skrev om Birgittas Städ i Stockholm AB
    2022-10-14 Insamlad av företaget
    Jag har använt mig av Birgittas städ sedan 2015, så det visar väl att jag i stort sätt är nöjd.
    Det kan variera med olika personal . Få har jag sagt till och det har åtgärdats.
    Utifrån det kan jag varmt rekommendera Birgittas städ.
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Vi anlitar Birgittas Städ till vårt kontor och är väldigt nöjda. Vid flytt så skötte Birgittas också flyttstädningen och det gick superbra och smidigt. De nya hyresgästerna var lika nöjda. Tack Birgittas Städ!
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Bra och flexibelt bolag som alltid hjälper till.
    Kvalitet på arbetet är precis som jag förväntat mig och var det någon gång något som inte var helt bra, justerades det utan problem.

Tydlig information om något från deras sida ändrades.

Kort o gott bra o pålitliga.
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Andra firmor har som strategi att göra det snabbt och slarvigt. Med Birgittas blir det väl gjort från början, vilket gör att jag inte behöver lägga tid på att kontrollera och klaga. Det känns tryggt att det är samma person som kommer varje vecka.
    2022-09-02 Insamlad av företaget
    Kan jämföra med den största aktören i branschen och de var sämre än Birgittas städ. Sämre flexibilitet och sämre resultat. Birgittas städ bara fixar allt, jag behöver vara mindre noga med hur det ser ut hemma innan städningen kan börja och resultatet är alltid jättebra. Superduktiga städerskor och lätta att ha att göra med inom admin också. En mindre städfirma som jag alltid varit nöjd med.
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Vi beställde en flyttstädning och allt gick otroligt smidigt, från första kontakt till arbetet var slutfört.
    Fantastiskt fint städat, jag kommer absolut rekommendera Birgittas städ till vänner och bekanta
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Har använt mig av Birgittas Städ i 8 år nu, i två olika lägenheter och med ett par olika städerskor och de har alltid varit pålitliga! Om något skulle bli fel (vilket är ovanligt, men kan såklart hända) så hanterar dom det alltid väl. Har aldrig känt att jag behövt vara orolig för någonting med dem och kan absolut rekommendera
    2022-06-26 Insamlad av företaget
    Anlitade för andra gången när jag behövde hjälp med flyttstädning. Jag kände mig väl omhändertagen och var väldigt nöjd med resultatet. Kan varmt rekommendera!
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Superfint och trevligt bemötande av samtliga jag varit i kontakt med. Servicen är toppen och Daniela som städar hos oss är jättebra. Hon är noggrann och så trevlig, lyhörd, uppmärksam. Vi är väldigt nöjda med Birgittas Städ!
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Har haft städhjälp två gånger i veckan från Birgittas städ i min lägenhet sedan 2020 och är toppen-nöjd! Fint kundbemötande och proffsig städning. ☺️ Kan varmt rekommendera!
    2022-06-14 Insamlad av företaget
    Nu har jag haft varannan vecka städning ett tag och jag är så nöjd. Resultatet är toppklass och bemötandet är likaså. Kommunikationen mellan alla parter är superbra har man frågor till kontoret så får man svar inom minuten. Jag känner mig så väl omhändertagen och jag kan varmt och utan några tveksamheter rekommendera Birgittas städ.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Alla tre städare jag haft via Birgittas Städ har varit fantastiska proffs, det är otroligt fint hemma. Jag har extra behov av hjälp just nu och det är på riktigt något som gör mitt liv oerhört mkt lättare än det skulle vara utan dem. Jag har veckostädning, men även när jag hade städning varannan vecka var det fantastiskt bra.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Birgittas städ är noggranna, seriösa och ger ett trevligt bemötande!
    2022-05-29 Insamlad av företaget
    Jag kan varmt rekommendera Birgittas Städ!
    De var punktliga, trevliga, noggranna och väldigt service-minded. Jag är mer än nöjd med resultatet av den storstädning jag beställde!
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Storstädning med extra allt
    jag är jättenöjd 😍😍
    Och speciellt med noggrannheten och det där extra som handtvättade gardiner i köket
    Trevligt bemötande och lyhörda kan verkligen rekommendera Birgittas städ
    2022-04-30 Insamlad av företaget
    Birgittas städ har hjälpt mig både med flyttstäd och hemstäd under flera år och jag är väldigt nöjd. De har levererat över förväntan varje gång.
    2022-04-23 Insamlad av företaget
    Det var ett smidigt och fint första samarbete med hela det trevliga teamet som storstädade min lägenhet. Jag ska fortsätta anlita Birgittas Städ och kan varmt rekommendera företaget. Mvh Suzanne
    2022-04-16 Insamlad av företaget
    Köpte storstädning, de gjorde det som var utlovat plus lite till. Trevliga, punktliga och inget krångel. Fräsch känsla och ordnat när de var färdiga.
    2022-03-27 Insamlad av företaget
    Jag är så nöjd, superproffsigt från offert till utförd storstädning! Resultatet är över förväntan 100 gånger om. Utöver det som ingick så har de tänkt på små detaljer som verkligen berörde och gjorde att känslan av omhändertagande/service och att man inte bara är vilken kund som helst blev total. Mitt djupaste varmaste tack till de som lade ner all den tiden på mig och mitt boende!
    Söker man efter hjälp med städning är Birgittas städ det enda alternativet så tveka inte, skicka iväg en förfrågan på en gång! Man ångrar sig inte!
    2022-03-13 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra. Bra bemötande. Trevliga städare. Köparen var också nöjd.
    2022-03-12 Insamlad av företaget
    Använder oss 2 ggr per månad av hemstäd och är väldigt nöjda!
    Smidig uppstartsprocess och allt funkar som det ska :)
    2022-03-11 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda! Har ingenting att klaga på.
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda kunder! Inget alls att klaga på.
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Njuter av ett nystädat hem och är mycket nöjd med Birgittas städ. Jag bokade storstädning för första gången i mitt liv. Trevligt bemötande, noggrann och professionell städning. Rekommenderas varmt!
    2022-02-24 Insamlad av företaget
    Mycket fint bemötande och trevlig personal.
    Städningen har utförts på bästa sätt och vi är mycket nöjda
    2022-02-06 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande, snabb återkoppling o trevliga att ha o göra med.

Kvaliteten på städningen var över förväntan, avsevärt bättre än tidigare firmor vi anlitat. De har ett öga för detaljer helt klart
    2022-02-04 Spontant omdöme
    Jag och min man har använt oss av denna städfirma under en period. I början var städningen bra men efter ett tag var det mkt slarv och så fort man påpekar det så säger företaget att städerskan känner sig stressad och vi blir erbjudna en ny och sämre städerska än den vi hade från början. Vi bestämde oss för att avsluta kontraktet men sedan övervägde vi och valde att ge företaget en ny chans. När fakturan kom uppmärksamma vi en över debitering i form av att företaget tog betalat för 6.5 timmar för städning men städerskan som städade var hos oss i 4 timmar och 45min. Jag skickad ett mail till ägaren och fråga hur det kom sig att företaget tar betalat för 6.5 timmar när städerskan städat i 4 timmar och 45 min. Ägaren "erkände" felet men skrev även att städerskan känner sig "stressad" samt att det var ett problem att jag jag och min familj är i lägenheten när städerskan städade. MEN HERREGUD för det första, så är vi mitt i BRINNANDE pandemi. Min man jobbar hemifrån och jag är föräldrar ledig med vår 1 åring. Vad tror detta företag? Ska vi hänga vid tunnelbanan i 4 timmar och 45 min för att städerskan ska få städa utan oss i lgh? Sen anklagar företaget oss för att ha en kamera? Som för många människor med något innanför pannbenet hade förstått att det är en babymonitor. Mkt oseriöst företag!! Varning...
    För alla nya kunder gör vi en bedömning av hur lång tid det tar att städa bostaden. Ni har en medel stor bostad som tar åtskilliga timmar att städa på ett professionellt sätt och vi kan inte se annat än att vår bedömning av städtiden är korrekt. Men pandemin är en utmaning för oss alla. Våra städerskor är ovana vid att tre personer är hemma när vi arbetar och vår städerska har – rätt eller fel – uppfattat det som att ni helst såg att hon blev klar så fort som möjligt.

Det är tack och lov inte så ofta som vi får klagomål på våra tjänster. Vi är glada och stolta över att så många av våra kunder är nöjda med vår städning och de få gånger som något är fel så går vi oftast kunden till mötes. Vi har efter ert klagomål krediterat fakturan och dragit av den tiden du menar att hon inte städat. Trots det är ni ändå inte nöjda. Vi tycker att vi har gått långt i det här ärendet och önskar dig lycka till med att hitta ett städföretag som motsvarar dina förväntningar.
    2022-02-03 Insamlad av företaget
    Väldigt proffesionellt städföretag! Bra kundservice också! Rekommenderas starkt.
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Jag tog hjälp av Birgittas städ för att få flyttstäd. Dom kunde komma på kort varsel och gjorde ett kanon jobb. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera deras tjänster.
    2022-01-30 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande och väl utförd städning.
    Vi beställde storstädning och resultatet var över förväntan. Lister, väggar, bokhyllor med massor av prylar har städats ordentligt, t.o.m vrår bakom tvättmaskinen är rengjorda.
    Jag kan varmt rekommendera Birgittas städ.
  • 2022-01-22 Insamlad av företaget
    Birgittas städ har hjälpt oss med storstädning efter vår renovering. Det har varit tydliga och snabba svar från början. Ett helt team anlände för storstädningen med proffsig utrustning. Vänligt bemötande av alla. Vårt hem är nu skinande rent och vi kommer att fortsätta att anlita Birgittas städ för månadsstädning. Verkliga proffs som vi varmt rekommenderar.
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd med Birgittas Städ. Alltid ett professionellt bemötande. Samma trevliga städerska varje gång, totalt 2 st (ca 1 år var) som varit noggranna och tagit egna initiativ. Det har varit en ren glädje och lyx att få komma hem till ett hem som är gnistrande rent och luktar såpa.
    2022-01-15 Insamlad av företaget
    Rent och fint, punktliga och supertrevliga.
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Bra pris, noggrann städning, låg personalomsättning och enkla att ha att göra med. Rekommenderas!
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Våra förväntningar har uppfyllts till 100%.
    Vi har använt tjänsten ( städning ) över 2 år och har ingenting att klaga på. Får alltid information om det är ny personal som kommer eller om någon slutar. Duktig personal som dessutom är trevliga. När vi mejlat frågor så har vi ALLTID fått svar samma dag, oavsett om det är vardag eller en helgdag.
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande och bra städat
    2022-01-07 Insamlad av företaget
    Fungerar bra, snabba på att svara på mail om det är något som man vill ändra.
    2022-01-07 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med Birgittas städ! Noggranna, effektiva och gör ett fint jobb. Ger alltid väldigt gott bemötande!

Enda negativa är att det inte går att få specifik tid för återkommande städning, , blir svårt att förhålla sig till.
    2022-01-04 Insamlad av företaget
    Snabb kundservice, professionellt bemötande, noggrann städning.
    2022-01-04 Insamlad av företaget
    Hej, mycket professionella med uppstartsmöte, signering av nycklar samt lista på vad man ska ha hemma inför städningen!
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Punktliga.
    Strukturerade.
    Engagerade.
    Lätta att nå via mejl och telefon.
    Helt enkelt…bra!
    Hade storstädning som var över förväntan och hemstädning som funkar klockrent.
    Rekommenderas varmt!
    2021-12-18 Insamlad av företaget
    Bra kontakt innan, snabba svar, ordning och reda på personalen. Allt städat och klart, inte bara kök och badrum som varit vår erfarenhet vid andra firmors storstädningar. Jättefint!
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Storstädningen hos oss var över förväntan. Utöver mycket rena ytor även detaljerna som insida skåp, öppen spis, laptop, ugnar, duschavlopp etc. Vi fick samma trevliga team som tidigare.