Fastighetsbyrån Hallsberg

Fastighetsbyrån Hallsberg

Välkommen till Hallsberg, och Fastighetsbyrån!

Här i Hallsberg finns allt man kan önska på nära håll. Tack vare järnvägen har du inte långt till varken Örebro, Göteborg eller Stockholm, så här finns både närhet till natur och storstadsliv. När det gäller bostäder finns här allt från grönskande villaområden till bostadsrätter och radhus. Det finns något för alla åldrar inklusive bra skolor i alla stadier.

Vi på Fastighetsbyrån arbetar med personligt engagemang och affärsmässighet i fokus för att varje affär ska bli framgångsrik för både köpare och säljare. Genom att vi alltid utgår från marknadens förutsättningar och säljarens villkor har vi en stabil grund för en lyckad bostadsaffär!

Kontakta gärna oss och berätta om dina bostadsplaner, oavsett vilken fas du befinner dig i idag!

Läs vad 121 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hallsberg 2

2021-02-08
    Sålt huset, trevliga som jobbar på Fastighetsbyrån, fick bra och snabbt information varje gång.
  • köpte en tomt med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg
    • Sannahed
    2020-12-13
    Nyligen köpt tomtmark för nybyggnation. Otroligt professionellt, trevligt och framförallt engagerat handlagt av David. Lämnar inget övrigt att önska. Affären genomfördes på ett tryggt och bra sätt där vi kände oss involverade och införstådda med alla delar i processen.
    2020-11-28
    Första visningen den 1/11. Köpeavtal skrivet den 19/11. Här gick det undan värre. Duktig Trevlig säljare. Jag är mycket nöjd med hans insats men ganska dålig att svara på sms, men han kanske inte har tid då han är så duktig på att sälja, vilket är hans viktigaste funktion 😊
    2020-11-03
    Köpt hus i Laxå, blev bemött på ett trevligt sätt. Mäklaren var tillgänglig och svarade gärna på frågor
    2020-08-02
    Köpt villa i östansjö.

Trevlig o fick bra information om alla skeden i affären.
    Kändes tryggt.
  • Ingemar H
    2020-07-24
    Mycket trevligt bemötande. Ödmjuk attityd och äkta engagemang. Vi hr köpt en bostad som vi trivs med. Allt har fungerat mycket smidigt.
    2020-06-13
    David är kunnig
    Jag fick bra hjälp
    Är nöjd med David
    Första gången jag säljer hus
    2020-05-15
    Lite dålig på att leverera svar och uppgifter, man får påminna ibland annars helt ok.
    2020-04-14
    Det är svårt att ge en rättvis bild då allt ännu inte är klart. Men så här långt är jag nöjd.
    2020-03-25
    Trevlig och kunnig mäklare.
  • Rudolf S
    2020-03-01
    Vår erfarenhet av Fastighetsbyråns stöd i vår affär är begränsad. Inte pga David utan pga omständigheterna.

Den korta stunden vi träffade David gav dock bästa intrycket. David hanterade kontraktet och betalningarna på bästa sätt. David ger ett mycket professionellt intryck och vi vill ge honom bästa betyg.
    2020-02-27
    Kunnig och professionell. Bra bemötande, inger förtroende.
    2020-02-22
    Jag har köpt bostad. Han kändes kunnig och påläst.
    2019-09-15
    Allt gick väldigt bra när jag köpte huset. Mäklaren var trevlig och hjälpsam.

Mäklaren hade förklarat allt och svarat på frågor som jag hade. Han skötte sitt jobb på bästa sätt.

Jag rekommenderar David. Han vet vad han ska göra att göra jobbet på bästa sätt.
    2019-09-08
    Sålt villa.

Bra från start till mål.
    • Hjortkvarn
    2019-08-09
    Hej! kar köpt en banvakts stuga i Hjortkvarn! Väldigt fin omgivning o hus som beskrevs i prospektet!! Och mäklarassistenten Hecha sålde in objektet klockrent!
    All lycka till David o Hecha i framtiden!

Varma hälsningar,
    Susanne o Bo Edefur
  • Ann-charlotte K
    sålde sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg
    2019-08-08
    Väldigt professionell och har ett trevligt bemötande, alltid noga med kontakterna mellan honom och oss, väldigt duktig vid kontraktsskrivandet och alla punkter gicks igenom. Lugn och alltid påläst.
    Vi har sålt ett av de dyraste husen i Hallsberg och David gjorde ett strålande jobb
  • Per K
    skrev om Fastighetsbyrån Hallsberg
    2019-07-25
    Bra mäklare David Romell
    Kunnig driven och bra
    Trevlig att prata med och duktig på lagar och paragrafer
    Svarar inom ett dyngan på mail men kan va svår att nå på telefon
    Men lämnar man meddelande så ringer han upp och tar den tiden det tar utan att vara jagad
    Kan rekommendera på alla vis
    Enda nackdelen är ju högt arvode men tittar man runt så ligger det där
    Så ska ni sälja så vänd dej med förtroende till David på Fastighetsbyron
  • Jessica L
    2019-07-19
    En kille med många bollar i luften men tar sig tid för den kunden som han representerar och även för köparen.
    Otroligt trevlig person att ha o göra med
    • Vretstorp
    2019-07-02
    Tack David Romell som är en trygg, seriös och mycket kunnig mäklare hos fastighetsbyrån I Hallsberg. Med hjälp av David Romell såldes mitt hus i Vretstorp snabbt, till rätt pris och med stor hänsyn till både mig som säljare och även köparna, som känns perfekta att ta över. Jag vill verkligen rekommendera David Romell till dig som funderar på att sälja ditt hem eller köpa ett nytt. Det kan bli svårt att på egen hand vara affärsmässig vid en försäljning. Att sälja eller köpa ett nytt hem är förmodligen den största affär man gör som privatperson. Därför är det mycket viktigt att man väljer den bästa hjälpen som finns. David Romell är bra för både säljare och köpare och mycket duktig på att belysa styrkan och det bästa med fastigheten och miljön. Han har en intuitiv känsla för vilka behov som kan uppfyllas, vad man söker och sist men inte minst så ser han hur fint det är i Vretstorp och hur tryggt det är för barn att växa upp här. Nu blir det betydligt mindre yta för undertecknad, ny miljö och stadsliv istället. Tack för hjälpen David Romell som hjälpte till att hitta rätt lägenhet också. Hälsningar Britt Edenstjärna
    2019-06-26
    Inga konstigheter.
    Tack och trevlig sommar önskar jag dig! David Romell
  • köpte sin lägenhet med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg
    2019-06-18
    Duktig på att förklara vad som händer och vad det är vi skriver på vid kontraktsskrivning. Trevlig kille
    Tack så mycket för att du tog dig tiden att lämna mig ett omdöme! David Romell
    2019-06-14
    Jag har sålt mitt hus på landet.
    David Romell var mitt självklara val av mäklare, pga han var mäklaren när jag köpte.
    Men det var inte det bara det som gjorde att jag valde David, utan det är hans personlighet,, och det fina samarbete vi har haft hela tiden. Jag har bara gott att säga om David.
    Det värmde att läsa! Tack för ett gott samarbete! Vi ses till tillträdet! :-) David Romell
    2019-04-12
    Sålt bostad . Väl omhändertagen och trevlig mäklare .Men otroligt dålig på att hära av sig när man ringer eller mailar . Man vet inte vad som händer osv .
  • sålde sin lägenhet med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg
    2019-03-21
    Har sålt en bostadsrätt o det gick bra.
    Han var duktig o trevlig o kunde sin sak.

Jag är jätte nöjd.
    2019-03-13
    Har köpt ett parhus via mäklaren. Helt ok, men glömde bort lite saker (överlåtande av sophämtning t.ex.). Var nog fördelaktigt för oss som köpare att frågorna på visningen skickades ut på mail till alla utan att formuleras så väl (felen lät värre i text än de var i verkligheten).

Dialogen med banken var underlig, vi fick ett sms om att banken inte godkände vårt datum för övertagande men banken sa att de inte tillfrågats. När vi samma dag frågade banken gick det bra med vårt datum och tiden ändrades tillbaka igen. Detta ledde till mycket oro, då hela flyttplanen baserats på det datum vi bestämt.
    Hej! Tack för att ni har tagit er tiden att recensera mitt arbete. Om det är så att jag tog på mig att flyttanmäla sopor till kommunen så ber jag om ursäkt för att jag glömde att tillhandahålla den blanketten. Min rutin kring frågor som ställs på visning är att redovisa säljaren svar till samtliga intresserade för ett ännu bättre beslutsunderlag för spekulanter.

Jag kan hålla med om att kontakten med banken inför tillträde var underlig. Jag kan bara beklaga att ni och jag vid tillfällen har fått olika svar från samma bank. Skönt att se er tillträdda och lycka till med den kommande flytten i helgen! Välkomna till Kumla!
    David Romell
    2019-03-08
    David gjorde ett fantastiskt job när han för oss sålde lägenhet I Pålsboda.
    Snabb respons och föredömligt uppförande och proffigt arbete.
    Rek han starkt till säljare I Pålsboda då han satte ny standard för föräljning
    av lägenheter I Pålsboda
    Stort tack
    Bert/Anki och Samuel
    2019-02-19
    Svår att få tag på
    Dålig flexibilitet
    Delegerar till andra med dålig kommunikation åt bägge håll
    Ingen uppföljning

Har stor erfarenhet av tidigare mäklare detta var ett av de sämre erfarenheterna
    Kvarstår utnyttjande av dolda felförsäkring i ärendet, hoppas på bättre uppföljning där
    2019-02-07
    Har sålt en fastighet i Sannahed, 5 rum och kök med stor tomt.
    Bemötandet av David var av totalt proffisionellt. Lika så mina förväntningar av David var helt fantastiska en duktig och noggrann mäklare. Har verkligen hjälpt mig med svåra beslut och den oron man hade inför försäljningen.
    Hej! Tack så mycket för din rekommendation! Det har varit lika tillfredsställande att ha fått förtroendet att hjälpa dig och dina köpare. David Romell
    2019-01-26
    Jag och min sambo har köpt en sommarstuga. Inledningsvis var återkoppling på telefon långsam. När vi väl träffade honom var bemötandet bra. Han var lugn och han verkande kunnig/påläst. Ok.
    2019-01-17
    Har köpt en villa. Förväntade mig ett trevligt och engagerat bemötande ifrån mäklaren på visningen, upplevde dock inte detta. Fick känslan av att han var oengagerad kring visningen, fick dryga svar på mina frågor.

Han kom dock när vi var påväg hem och sa att han skulle kolla upp det jag frågat om. Under resten av affären så var han bra.
    Hej! Vad tråkigt att ni kände så i början när vi sågs! Det är jag ledsen för! Hoppas på att ni nu ska trivas bra i ert nyinköpta hus! David Romell
    2018-12-18
    Köpt ett hus,helt ok bemötande!
    2018-11-19
    Personlig på ett proffsigt sätt.
    Allt gick smidigt.
    Hej! Tack för att du tog dig tiden att lämna en kommentar om mitt arbete! Allt lycka till med din nya bostad! David Romell
    2018-11-18
    En bra och kunnig mäklare. Har bara för mycket att göra och det gör att det är mycket svårt att nå han.
    Men i helhet bra så skulle behöva avlastning
  • skrev om Fastighetsbyrån Hallsberg
    2018-10-09
    Vi vill gärna att så många som möjligt ska få ta del av vad våra kunder tycker om oss. Därför erbjuder vi våra bostadssäljare att göra en publik bedömning av oss på omdömessajten Reco.se. Som tack skänker Reco pengar till Barncancerfonden.
    2018-10-01
    Helt fantastisk mäklare! Lägger ner tid och ser till att man förstår och är delaktig under hela processen. Kände mig aldrig osäker med David som mäklare!
    2018-09-27
    Mycket trevligt bemötande och toppen bra service!
    2018-09-18
    Mycket bra genomfört i alla delar.
    Tack så mycket för rekommendationen! David Romell
    2018-09-14
    Trevlig. Kunnig. Kommer bra tips när vi hade frågor.
    Sålde en villa byggd 1954.
    Gick lätt att få tag i när vi behövde
    Hej! Tack för ditt omdöme och för att du tog dig tiden att skriva något :) David Romell
    • Tisaren
    2018-09-13
    Vi har sålt vårt fritidshus.

Vi har blivit bemötta på ett väldigt bra sätt. Försäljningen har skötts på ett bra, och som vi tycker, fackmannamässigt sätt. Vi har hållits underrättade löpande om försäljningens olika faser och olika bud, för att till sist landa i en situation där vi kände oss nöjda. Det känns lite tomt att inte ha huset kvar, men situationen var sådan att vi inte orkade med att ha det kvar.

Vi kan med gott samvete rekommendera David Romell

Med vänlig hälsning. Stig och Christina Leandersson.
    Tack så mycket för att ni tog er tiden att bedöma mitt arbete. :-) David Romell
    2018-09-13
    Supertrevlig mäklare med en stor kompetens. Väldigt lätt att ha att göra med ,och ett stort plus vara att David svarade snabbt på sms och samtal när vi köpte ett hus av honom.
    Hej! Vad kul att ni tog er tiden att skriva en bedömning! Det betyder mycket för mig! Lycka till nu mer ert nya boende och tveka inte att höra av er om ni har några frågor kring något :-) David Romell
    2018-09-10
    Jag har köpt ett litet hus utanför Kumla. David var från börjar till slut en mycket trevlig och kunnig mäklare. Då det var första gången för mig och min sambo att köpa hus så fick David svara på mycket frågor och var ett bra stöd genom hela processen. Proffsig, trevlig och helt enkelt bra mäklare.
    Tack så mycket för din bedömning av mitt arbete! Jag hoppas att ni skall trivas i ert nya hem! David Romell
    2018-09-09
    Trevligt bemötande.
    Saknar telefonkontakt.
    Hej! Kul att du är nöjd! Jag hoppas att jag i efterhand kan få ta en kontakt med dig för att hjälpa mig i min utveckling genom att höra i vilken del av processen som du önskade mer telefonkontakt av mig. David Romell
    2018-09-07
    Köpt hus.
    David guld.
    Önskar alla vore som honom.
    :-) Det var snällt skrivet, Ibrahim! Tack för förtroendet att ha fått hjälpa dig i din process! David Romell
    2018-09-07
    Vi har köpt ett hus och vi fick svar på alla våra frågor samt en bra stöd .
    Hej! Tack så mycket för att du tog dig tiden att skriva en bedömning. :-) David Romell
    • Tisaren
    2018-09-05
    Vänlig och tillmötesgående med stor kompetens och erfarenhet trots sin ringa ålder. Vi är mycket nöjda och kommer att anlita honom vid varje tillfälle vi säljer någon bostad.
    Jag tackar speciellt för "ringa ålder". :-D Tack för att du tog dig tiden! David Romell
    • Vretstorp
    2018-07-02
    Sålde en villa och det gick så enkelt smidigt inget krångel. Bemötandet var mycket bra, och David mötte upp mina förväntningar bra.
    Hej! Tack Ronny för förtroendet! Tack för att du tog dig tid att berätta om din upplevelse! Ha en bra sommar! David Romell
    2018-05-13
    Lånen värdering.......................
    2018-04-02
    Välkommande, professionellt och hjälpsamt.
    Tack så mycket för din recension, Daniel! David Romell
    2018-04-01
    Villa 1½ plan 171 kvm.
    David har ett professionellt sätt och god teknisk kunskap.
    De förväntningar vi hade när vi bytt mäklare, har David klarat av på ett utmärkt sätt.
    Tack så mycket för er recension. Det var fina ord ni ger mig! Hoppas ni även skall trivas i er nya bostad! David Romell