Fastighetsbyrån Höga Kusten

Fastighetsbyrån Höga Kusten

Vi på Fastighetsbyrån Höga Kusten är engagerade och har hjärtat på det rätta stället. Vi har stor lokalkännedom och är experter på bostads- och fritidshusmarknaden i hela Höga Kusten. Hos oss får du ett personligt bemötande och vårt team av erfarna och kompetenta medarbetare kommer att göra sitt yttersta för att göra dig som kund nöjd.

Letar du efter bostad i Örnsköldsvik, Sollefteå, Kramfors eller Härnösand? Eller funderar du på att sälja din bostad. Som Sveriges största mäklare kan vi erbjuda det bästa och senaste för våra kunder. Genom samarbete med Swedbank kan vi snabbt genomföra smidiga lånelöften och fördelaktiga bolån.

Vi är ett sammansvetsat team av välutbildade fastighetsmäklare och koordinatorer som alltid arbetar målmedvetet och affärsmässigt i varje uppdrag. Varmt välkommen att be om en fri värdering av din bostad här ovan eller kontakta någon av våra kompetenta mäklare om du har några frågor.

Läs vad 756 kunder tycker om Fastighetsbyrån Höga Kusten

• 2020-12-04

Sandra T skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vi har med Tobias hjälp sålt vårt radhus. Vi fick det sålt före annonsering på Hemnet.
    Tobias har tagit sig tid, när som på dygnet för att både vara coach i husköp åt oss men också i vår process att sälja. Han har visat lugn, tålamod och intresse för att hjälpa oss på bästa sätt. SÅ nöjda! Läs mer
  • 2020-12-04

Mari-anne L skrev om Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vi har köpt en bostad och haft enbart skrivhjälp på en annan. Hon har varit jättebra. Trevlig, kunnig, tillgänglig. Skulle också kunnat skriva "utmärkt" men jag är lite försiktig... Läs mer
  • 2020-12-03

Robin J skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Otroligt proffsig mäklare som alltid har varit nåbar, han har fungerat som ett bra bollplank under hela processen med . Kan varmt rekommendera honom till andra som går i säljtankar 👍 Läs mer
  • 2020-12-02

Hampus H skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Köpte lägenhet via honom! Super kundbemötande, hel nöjd Läs mer
  • 2020-12-02

Carl J skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Köpt en kåk de va bra god jul tack å hej Läs mer
  • 2020-12-01

Helene A skrev om Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Försäljning lght, mycket professionellt bemötande på ett personligt sätt.
    Uppskattade stylingtjänsten som ingick.
    Bra återkoppling både personligen från mäklaren samt online tjänst.

lght såld inom en månad vilket vi är nöjda med... Läs mer
    2020-12-02 Ida S svarar Helene A
    Hej! Tack vad glad jag blir för att du tar dig tid och göra en reco. Jag är otroligt tacksam att jag fått hjälpa er med försäljningen av lägenheten och jag hoppas att ni kommer att trivas nu när ni flyttar. / Ida
  • 2020-11-30

Linus U skrev om Annacarin Holmgren en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Ett vänligt och glatt bemötande rakt igenom. Inga frågor lämnades obesvarade och det var en klar och tydlig kommunikation från start till mål. Läs mer
    2020-12-01 Annacarin H svarar Linus U
    Tack Linus för den fina rekommendationen! Så trevligt att göra affärer med er och önskar er allt gott i ert nya boende.

Med varma hälsningar, Annacarin
  • 2020-11-30

Kerstin S skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Har sålt en villa och Hedda har gjort ett utmärkt jobb Läs mer
    2020-11-30 Hedda B svarar Kerstin S
    Tack för den fina rekommendationen Kerstin! Roligt att få göra affärer med er.
  • Fredrik S

2020-11-30

Fredrik S skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Engagerat Anna för att sälja en lägenhet i Övik och hon har påvsiat stort engagemang, rätt bedömning av marknaden och alltid snabb att återkoppla! Det har fungerat mycket bra -- tänk om alla "Stockholmsmäklare" var som Anna! Anna får högsta betyg! Läs mer
    2020-11-30 Anna S svarar Fredrik S
    Tusen tack för den fina rekommendationen och förtroendet att få hjälpa er med detta. Vi ses på det nya året:)
  • 2020-11-29

Per Stefan B skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Sålt en torp. Den totala upplevelsen är att Hanna har energi och bra driv. Läs mer
  • 2020-11-29

Mikael S skrev om Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Lägenhet,
    Mäklaren var kanon , trevlig , seriös , tog tillvara våra intressen
    Mycket bra Läs mer
    2020-12-02 Ida S svarar Mikael S
    Men så glad ja blir när du lämnar en sådan fin rekommendation. Tusen tusen tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen. Jag hoppas ni kommer att trivas i ert nya! / Ida
  • 2020-11-28

Helena Ö skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    -Sålt ett enfamiljshus
    -Hon kom fort utan onödig väntetid. Var effektiv och proffsig.
    -Förväntade mig att hon skulle tipsa, sköta, informera och lämna feedback.
    Tycker att hon gjorde precis det.
    -Bara positiv upplevelse av mäklaren.
    Skulle kunna tänka mig att anlita henne i framtiden el rekommendera henne till bekanta. Läs mer
    2020-11-29 Anna S svarar Helena Ö
    Det värmer verkligen att höra, tusen tack för den rekommendationen. Det har varit/är en ära att hjälpa er. Vi hörs å ses framöver.
  • 2020-11-27

Ing-marie L skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Pålitlig, korrekt. Lite försiktig i sin värdering av objekt. Läs mer
  • 2020-11-25

Rose-marie D skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Trevlig och positiv, lät en titta runt själv lite på visningen och var inte bakom en hela tiden, höll kontakt mellan oss direkt,lätt att få tag i vid frågor, men hade gärna fått meddelat att allt var klart till kontraktsskrivning,då man gick och funderade på om man missat något, från mitt håll hade det blivit fem stjärnor då 👍 Läs mer

Kerstin K skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Om Sara har vi bara gott att säga. Bra bemötande, bra feedback under försäljningstiden. Hittade snabbt rätt köpare.
    Hon kändes helt igenom professionell. Tack 😊. Läs mer

Anna-karin H skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vi har precis sålt vår villa med hjälp av Sara. Det har gått snabbt och smidigt. Sara har varit engagerad, lätt att nå dig och kunnig. Vi är otroligt nöjda med henne. Läs mer

Ruben V skrev om Martin Eriksson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Top men he helpt us good

Kanonbra Läs mer
  • THERESE N

2020-11-19

THERESE N skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Otroligt engagerad, det är tydligt att Anna vill att både säljare och köpare ska känna sig nöjda med affären. Fantastisk tillgänglighet och ett proffs ut i fingerspetsarna.rekommenderar verkligen Anna om ni ska köpa eller sälja er bostad.
    Mvh Therese Läs mer
    2020-11-19 Anna S svarar THERESE N
    Så fantastiskt roligt att få äran att hjälpa er. Hoppas chansen kommer igen och tusen tack för en fin rekommendation. Vi ses snart igen🤗
  • Jens B

2020-11-19

Jens B skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Hanna handhade mitt villaköp och min husförsäljning på ett proffsigt och personligt sätt. Hon var lätt att få tag i och hon styrde upp allt på ett utmärkt sätt. Den lilla överraskningspresenten när köpet var klart var pricken över i. Tack för det! Läs mer

Lars Christer D skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Sara har hjälpt oss att sälja våran bostad. Hon har varit suverän. Trevlig, snabb och mycket bra på återkoppling. Läs mer

Håkan K skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Jag köpte en tvårummare. Jag upplever Tobias bemötande som respektfullt och professionellt. Läs mer

Niklas H skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Hejsan

Vi har precis sålt ett hus och Sara har skött sig alldeles strålande ! Läs mer
  • 2020-11-16

Karl Gustav S skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Sålt en fastighet
    Mycket trevlig och tillmötesgående. Stort arrangemang i försäljningen.
    Över förväntningarna.
    Sara är en mycket trevlig och la ner mycket energi i husförsäljningen, med gott slutresultat. Läs mer
  • 2020-11-12

Linus L skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Sålde en lägenhet
    Blev bemött jätte bra!
    Mäklaren levde upp till våra förväntingar Läs mer
  • 2020-11-12

Karin K skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Hedda var jätte bra saklig och gav oss bra information om vårt hus köp och hjälpte till med att sälja vår lägenhet. Det känns tryggt med en mäklare som man kan få kontakt med när som helst 👍👍😊 Läs mer
    2020-11-16 Hedda B svarar Karin K
    Tack för den fina rekommendationen Karin. Jag är glad och tacksam att jag fick förtroendet att hjälpa till med köp och försäljning av er bostad!
  • 2020-11-11

SÖREN H skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Väldigt professionell och ambitiös mäklare. Anna har verkligen visat ett stort engagemang under hela säljprocessen.
    Duktig på att återkoppla, noggrann i sina förberedelser och bra tillgänglighet. Allt har fungerat klockrent hela vägen, så kan verkligen rekommendera Anna som mäklare Läs mer
    2020-11-11 Anna S svarar SÖREN H
    Tusen tack för den rekommendationen. Det har varit så roligt hela vägen och slutligen sy ihop affären på allra bästa sätt. Vi ses!

Britt-marie W skrev om Annacarin Holmgren en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vi har sålt en villa o från första samtalet till att vi sålt huset fick vi ett proffsigt o trevligt bemötande.
    Har inte ångrat att vi valde henne i för oss en stor affär. Förväntningarna var att bostaden skulle säljas snabbt, smidigt och så blev det. Allt gick så snabbt, men ändå kände vi att skulle det behövas så kunde man bara pausa processen. Läs mer
    2020-11-18 Annacarin H svarar Britt-marie W
    Britt-Marie!

Tack för den fina rekommendationen, den värmer! Och tack än en gång för det trevliga samarbetet. Ha det toppen till det drar ihop sig för frånträde, vi hörs!

Novemberhälsningar, Annacarin

Karl H skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Professionellt och trevligt bemötande. Smidig affär både kring försäljning och köp Läs mer

Gert Eivin N skrev om Annacarin Holmgren en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vi har sålt en villafastighet ,bra bemötande av mäklaren och förväntningarna vi hade har överträffat .Det negativa var stylingen som medförde en del ommöblering under kort tid, blev lite stressigt. I det stora hela är vi riktigt nöjda. Läs mer
    2020-11-18 Annacarin H svarar Gert Eivin N
    Tack för rekommendationen Gert!

Jag förstår att det blev lite stressigt med stylingen men tänk så bra det blev! Nu får ni vila lite innan flytten startar. Ha det gott så länge!

mvh, Annacarin H
  • Jan F

2020-11-08

Jan F skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Har fått hjälp att sälja min villa på landsbygden och har fått bra hjälp kloka råd och alltid blivit bemött med positiv energi! Läs mer

Jesper N skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Genuint intresse av att göra både köpare o säljare nöjda med sin affär Läs mer
    2020-11-07 Anna S svarar Jesper N
    Tusen tack för den rekommendationen.
    Ert nya hus kommer bli perfekt för er.
    Vi ses!

Klas N skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Lantbruksfastighet

Engagerat, omtänksamt & hjärtligt bemötande

Hjälpsam på alla sätt och vis

Kunnigt & bra mäklande! Läs mer
    2020-11-06 Anna S svarar Klas N
    Tar tacksamt emot den fina rekommendationen och stort lycka till. Kommer gärna förbi och kikar framöver.

Jonas L skrev om Martin Eriksson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Köpte en lägenhet med väldigt kort varsel vilket satte mycket press på både fastighetsbyrån (Martin), och banken.
    Allting gick över förväntan och tillträdesdatum hölls.
    Martin gjorde ett exemplariskt jobb och jag har inga negativa synpunkter över huvud taget! Läs mer
  • 2020-11-05

Anne-sofie W skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Jätteduktig!
    Lyhörd
    Snabb
    Smidig Läs mer
    2020-11-05 Hanna Ö svarar Anne-sofie W
    Tack för den fina rekommendationen Anne- Sofie, jag är glad att jag fick hjälpa er i den här affären!
  • 2020-11-04

Joel W skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Mycket trevlig och kunnig mäklare som har god koll på marknaden. Väldigt service inriktad och hjälpsam. Rekommenderar Tobias som mäklare. Läs mer

Rolf E skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Köpt fastighet, blev mycket bra bemött av Hedda, allt gick smärtfritt. Läs mer
    2020-11-03 Hedda B svarar Rolf E
    Tack snälla Rolf för rekommendationen. Välkommen till Sollefteå, hoppas du ska trivas!

Fredrik S skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    - Sålt Lägenhet
    - Mycket bra bemötande, service och är framåt strävande.
    - Fick lägenheten såld till ett pris som jag var nöjd med och som han ungefär värderade den till innan. Läs mer

Sandra N skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Lätt att nå och lätt att samarbeta med Läs mer
    2020-11-03 Hedda B svarar Sandra N
    Tusen tack Sandra! Så roligt att ni äntligen hittat huset för er.
    Hoppas vi ses framöver!
  • 2020-10-28

Mats Kjell Anders E skrev om Martin Eriksson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Sålt hus Mycke bra bemötande an Martin snabbt sålt. Helheten kan inte fått en bättre mäklare Läs mer
  • 2020-10-26

Lena Å skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Allt gick bra. Jag hade endast telefonkontakt med Anna.
    Min son hade fullmakt och skötte kontakten med Anna på plats i Husum.

Med vänlig hälsning Lena Åker Läs mer
    2020-10-27 Anna S svarar Lena Å
    Tusen tack för den rekommendationen.
    Förstår att barnbarnen är nöjda nu:)
    Ha det bäst så hoppas jag vi ses framöver:)
  • 2020-10-24

Ingemar N skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Köpt en bostad i Nyland-Långsele
    Hedda är:
    Lätt att få kontakt med och insatt I affären Läs mer
    2020-10-26 Hedda B svarar Ingemar N
    Tack för rekommendationen, det värmer! Roligt att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas i huset och i omgivningen.
  • 2020-10-23

Leif O skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Trevlig och korrekt Och löste vår boende Läs mer
  • HUSSEIN K

2020-10-23

HUSSEIN K skrev om Hanna Öhman en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vilken otrolig duktig och fin mäklare och person! Väldigt lätt att jobba och prata med, inte den stela mäklaren som ibland känns som ett förhör att prata med utan det kändes mer naturligt, som att prata med en bekant! Verkligen exceptionell mäklare! Läs mer
    2020-11-05 Hanna Ö svarar HUSSEIN K
    Tack Hussein för de fina orden, jag hjälper er väldigt gärna i framtiden, vi hörs!
  • 2020-10-21

Emma W skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Tobias hjälpte oss sälja vår lägenhet. Affären gick snabbt och smidigt efter våra önskemål. Lägenhet blev såld innan den hamnade på hemnet. Vi är väldigt nöjda med bemötandet och genomförandet. Läs mer
  • 2020-10-19

Stig P skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Vi har sålt en villa med hjälp av Hedda och hennes kumpaner. De har hjälp oss genom processen på ett enkelt och professionellt sätt.
    Hedda verkar trots sin ålder väldigt kunnig och säker och är väldigt tydlig när hon förklarar hur försäljningen går till. Läs mer
    2020-10-26 Hedda B svarar Stig P
    Tusen tack för rekommendationen! Det har varit roligt att få hjälpa er med försäljningen av ert fina hus.

Håkan B skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Kunnig och trevligt bemötande. Upplevde hennes som opartisk och ärlig i förhållande till både köpare och säljare och mån om att tillgodose bägge parters behov. Professional och noggrann och mån om att göra ett bra jobb och därmed en bra ambassadör för Fastighetsbyrån. Läs mer

Angelica O skrev om Annacarin Holmgren en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Sålt en villa
    Bra o trevlig var Annacarin precis som hon alltid är😊
    Kunnig o hjälpsam 👍 Läs mer
    2020-10-19 Annacarin H svarar Angelica O
    Tusen tack Angelica för din fina rekommendation! Jag vill också skicka ett stort tack till dig eftersom vi definitivt gjorde detta tillsammans. Önskar er varmt lycka till med flytten!

Hälsningar, Annacarin
    Angelica O gillar detta

Tommy H skrev om Anna Sellin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Har sålt min 3-rumslägenhet.
    Ringde Fastighetsbyråns kontaktnummer i början av augusti och bestämde tid för besiktning i mitten av augusti.
    Jag hade redan då bestämt mig för att FB skulle anlitas för uppdraget.
    Vid besöket nämnde jag att jag ville bli av med lägenheten och att jag inte bedömde den som någon miljonlägenhet, bl a med tanke på störningar från den trafikerade gatan samt en försäljning i närtid var en strävan, dvs att lägenheten om möjligt borde läggas ut för försäljning nån gång i slutet av september början av oktober.
    Anna bedömde att lägenheten var i gott skick och nämnde att 850-900 000 var ett möjligt pris och att lägenheten definitivt skulle kunna säljas. iNFOmaterial delades ut och vi bestämde att vi skulle träffas den 3 september, när jag skulle vara i Övik nästa gång.
    Den 3 sept skrev jag under FB:s uppdragshandlingar och då tog vi även upp stylingen, så Anna kontaktade direkt konsulten så vi kunde ha ett inledande möte dan efter.Jag hade avslutande genomgången med konsulten den 23 sept. Därefter vidtog fotograferingen och lägenheten kunde läggas ut på Hemnet.
    Visningen skedde 8-9 okt och budgivningen var 13 okt och den 15 okt skrevs överlåtelseavtalet under av båda parter.

Jag har fått ett bra bemötande av Anna hela vägen. Hon är kompetent, drivande, intresserad och mån om att allting ska bli bra. Jag har kunnat ställa frågor ang styling, deklaration av försäljning m m. Jag har känt mig omhändertagen från första stund.

Hela processen har gått mycket snabbt. Mina förväntningar var att få lägenheten såld. Jag har inte varit fixerad vid ett bestämt pris på lägenheten. Det är i slutändan vad köparen är beredd att betala som avgör.
    Att få 850-900 000 som nämndes vid första besöket tyckte jag lät högt, vågade inte hoppas på ett så högt pris.
    Lägenheten las ut för bud från 790 000. Jag tyckte att det lät lagom.
    Priset på 1 125 000 är långt över de förväntningar som jag hade. Det var också bra att köparen var införstådd med störningarna från trafiken.
    Jag kunde följa budgivningen och det var tydligt att Anna hade järnkoll hela tiden.

Överhuvudtaget har Anna med råge levt upp till de förvantningar man kan ha som kund. Processen har gått som på räls, det har inte varit några hack i kurvan. Jag skulle rekommendera alla som vill göra en bostadsaffär att kontakta Anna. Läs mer
    2020-10-27 Anna S svarar Tommy H
    Så glad jag blir och jätte tack för den fina rekommendationen.
    Vi ses snart igen!
  • 2020-10-17

Fredrik B skrev om Hedda Berglund en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Har köpt en villa på gärdesgatan 35.
    Hedda tycker jag är mkt professionell och väldigt mån om både köpare och säljare.
    Har inget negativt att säga alls. Hon är jordnära och sköter sitt uppdrag med bravur. Läs mer
    2020-10-26 Hedda B svarar Fredrik B
    Tack för de fina orden Fredrik! Jag hoppas och vet att ni verkligen kommer att stortrivas i ert nya boende.
  • Git P

2020-10-15

Git P skrev om Sara Jeanson en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten
    Jag fick hjälp av Sara att sälja min sommarstuga. Sara har är proffsig och har under försäljningen varit lätta att få kontakt med, tillmötesgående, lyhörd och lätt att samarbeta med och gjort försäljningen till ett nöje. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte