Alla kategorier Mäklare Stockholms län Nykvarn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Nykvarn

Fastighetsbyrån Nykvarn

Nykvarn Centrum, 155 21 Nykvarn — Visa karta

Fastighetsbyrån har funnits här i Nykvarn sedan år 1970. Vi är en av de ledande aktörerna i området vilket gör att vi har god kännedom om både trakten och mäklarbranschen. Vi genomför hundratals affärer varje år i området runt Nykvarn och Järna, och därför vet vi vad som krävs för en lyckad bostadsaffär.

Vi gör en nyetablering av vårt kontor i Nykvarn och kommer öppna det under andra halvåret 2018, under tiden hänvisar vi till vårt kontor i Södertälje.

Läs vad 338 kunder tycker om Fastighetsbyrån Nykvarn

• 2019-04-18

Göran B skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Sålt en Villafastighet
    Linda har varit tillgänglig och haft ett mycket positivt bemötande.
    Våra förväntningar har varit positiva hela vägen trots allt jobb som det innebär att sälja sitt hus.
    Göran och Lena Läs mer
  • 2019-04-10

Johnny O skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Köpt bostad, förväntade mer hjälp av mäklaren. Läs mer
  • 2019-04-09

Kristina S skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Kompetent . Smidig . Ambitiös Läs mer
  • 2019-04-06

Mikael C skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag har köpt en bostad.
    Mäklaren var vi jätte missnöjda med för att hon hade så dålig information om bostaden så att allt tog tid. När det gällde hennes fördel så var hon pigg på att ringa men när vi ringde så tog det dagar att få svar. Hon skrev under info att en del saker som fiber ingick men rådde oklarheter om vem som skulle stå för kostnaden bara ett ex. . Vilket hon vid senare tillfälle försökte bortförklara.
    Vi ställde en hel del frågor som vi knappt fick svar på när handpenningen väl var genomförd.

Det enda hon ville var att förmedla ,men hon gjorde det på ett uselt sätt som att bostaden skulle sälja sig självt.
    Sådana saker gör så att man minns sitt köp eftersom det är troligtvis den största affären man genomgår och då vill man ju minnas den som bra. Men jag kommer minnas ett väldigt dåligt minne av mäklaren som jag aldrig kommer glömma. Hon var inte villig att erkänna sina ord som sas och skrevs via Mail. Till jag vidarebefordrade hennes Mail till henne. Vi var nära att välja den rättsliga vägen men kontaktade i första hand hennes chef som räddade henne ur situationen och löste ett problem. Hennes fejk ord orsakade näst intill problem mellan oss köpare och byggherre. Jag skulle vilja skriva allt detta direkt till fastighetsbyrån och medd alla mina nära och kära. Läs mer
  • 2019-04-03

Catrin D skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    köp av hus (nyproduktion)

- Dåligt informerad om fastigheten
    - Odetaljerade svar from ledde till konflikt med byggherren
    - Väldigt vag specifikation av huset ledde till oklarheter, frågetecken och dispyt mellan köpare och byggherren
    - Ovillig att ta ansvar för att skapa bättre relation mellan oss köpare och byggherre

+ Vänligt bemötande Läs mer
  • 2019-04-01

Karolina K skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    mycket professionell & hjälpsam
    sympatisk och direkt Läs mer
  • 2019-03-25

Inger S skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Förväntningen var att hon skulle göra bra ifrån sig att sälja vårt hus.Hon har varit lyhörd för våra önskemål, professionell och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-03-23

Robert A skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Sålde villa i Nykvarn pga. skilsmässa.
    Klas gjorde hela tiden ett bra och proffsigt jobb.
    Klas tog sig även tid så man fick gnälla av sig lite ibland.
    Totalt är jag väldigt nöjd med insatsen Klas gjorde. Läs mer
  • 2019-02-27

Jennifer J skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    Köpt en 1 rok bostadsrätt
    Blev bra bemött och fick en bra services. Läs mer
  • 2019-02-25

Susanna B skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Linda hjälpte mig att sälja ett fritidshus i Enhörna. Läs mer
  • 2019-02-24

Petra H skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Det var lätt att komma i kontakt med Linda och Helen.
    Jag upplevde i telefonkontakten med Linda ett väldigt fint och inkännande bemötande. Jag fick inte bara svar på alla mina frågor men mötte en uppriktig kontakt. Jag fick hjälp att se olika möjligheter och slutligen bestämma mig för att köpa lägenheten. Linda lyssnade tålmodigt och förstående.
    Jag kände mig i trygga händer i ett svårt beslut. Läs mer
  • 2019-02-23

Torsten A skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Bra bemötande när vi sålde vårt hus. Mäklaren levde väl upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-02-22

Göte K skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Effektiv och trevlig.
    Affären gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Joakim T

2019-02-21

Joakim T skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Köpte ett radhus och fått mycket bra hjälp och vägledning från visning till tillträde. Läs mer
  • 2019-02-19

Katarina L skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Superproffsig insikt bemötande med både köpare och säljare! Hade hört att hon var bästa mäklaren och jag kan bara instämma! Vi är supernöjda! Tack för extremt bra och smidig försäljning! Läs mer
  • 2019-02-18

Iréne Birgitta N skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Vi sålde ett hus och Klas ordnade med allt på ett fantastiskt sätt, över våra förväntningar. Allt var toppen från början till slut. Då det var väldigt många intresserade och mycket arbete med det, tog Klas hand om allt på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-02-16

Jonas Ö skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Sålt en villa. Bra, trevligt och personligt bemötande av Klas.
    Klas har bra energi, jobbar målinriktat och höll mig informerad under processen. Läs mer
  • 2019-02-14

Krystyna Maria N skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Klas har varit mycket tillmötesgående!
    Han hjälpte fantastiskt med försäljningen och kom med tips hur vi skulle ställa iordning huset inför försäljningen.
    Allt flöt bra med allt det kamerala.
    Vi rekommenderar Klas till bekanta som har för avsikt att sälja sin fastighet.
    Med vänlig hälsning
    Kjell o Krystyna Nordin Läs mer
  • 2019-01-19

Pernilla H skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Sålt en villa och tagit hjälp av Klas på Fastighetsbyrån. Lyhörd, alert person som ger full service.
    Använt honom förut och skulle använda honom igen. Rekommenderar till alla. Läs mer
  • 2018-12-07

Anne I skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Det tog för lång tid från att besiktningen blev gjort tills det var gjort 5 månader.
    Bemötande mycket bra. Läs mer
  • 2018-12-04

Elin E skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Vid köpet av familjens nya radhus kämpade Klas för att få det så bra som möjligt för mig som köpare. Läs mer
  • 2018-12-04

Emma G skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Har köpt hus med hjälp av Linda.
    Linda är alltid trevlig, tillmötesgående och professionell.
    Det har ibland varit svårt att få tag i henne, och information vi fått om enstaka detaljer ang. huset har inte varit helt korrekt, bl.a. fanns inte fiber att koppla in trots bekräftelse från Linda.
    Sammantaget är vi nöjda med Lindas hjälp. Läs mer

Serviceinriktad
    Trevlig
    Förtroendeingivande Läs mer

Frida A skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    En underbar mäklare som hjälper och stöttar dig till 100% i försäljningen. Finns alltid där och ser till att ni Känner er trygga i allt ni går igenom. Kan vart rekommendera Klas! Läs mer

Ritva S skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Kunnig, profetionell och trevlig bemötande i alla frågor. Läs mer

Klas Åke K skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Vi har sålt en villa, som Klas Hamren har hjälpt oss med.
    Vi har ett mycket stort förtroende för honom både som
    säljare och och människa.Han har visat stor resepkt både mot oss och kunden.
    Vi kan varmt rekomendera honom till våra vänner.
    Var rädd om honom i företaget. Läs mer

Daniel G skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Klas är fantastisk på alla punkter! Läs mer
  • 2018-11-19

Sinan C skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Linda ser möjligheter och möter upp samt hjälper till så långt det är möjligt, även när saker och ting "låser sig". En bra och professionell mäklare som följer processen nära hela vägen! Läs mer
  • 2018-11-13

Cecilia R skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    Bra och trevlig personal. Alla mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Robert K

2018-11-12

Robert K skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag köpte ett radhus via Klas, han gjorde sitt jobb på ett professionellt sätt.
    Han är väldigt hjälpsamma männen.
    Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2018-11-11

Carina H skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Det var flera problem med att få fram en korrekt objektsbeskrivning. Flera uppgifter saknades inledningsvis. Vi fick vara väldigt aktiva själva och påminna vid ett flertal tillfällen.
    Utgångspriset blev inte relevant till storleken på huset.
    Det var svårt att få till stånd visningar enligt våra önskemål- vi fick tvinga oss till visningar.
    Kommunikationen borde har varit tydligare med bra avrapportering.
    Helhetsintrycket är att vi fick jobba en hel del själva, kontrollera hela tiden, slutpriset blev inte optimal pga av fel strategi och objektsbeskrivning. Fotona var fina och de andra två mäklarna som hjälpte till var jättebra.

Mäklaren är en väldigt trevlig person men saknar flera delar i sin roll som fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2018-11-11

Marianne H skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Har köpt en kolonistuga. Bra bemötande. Glad att man hjälpte till med överföringen av pengar på ett smidigare sätt än vad min bank kunde erbjuda. Förväntningen var att allt skulle gå rätt till och vara noggrant förberett. Dessa förväntningar uppfylldes helt och hållet..

Detta var den andra förfrågningen om mitt köp hos er som jag svarat på. Hoppas det räcker nu med frågor. Läs mer
  • 2018-11-10

Torsten A skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Sålt ett kedjehus. Gott bemötande från mäklaren. Förväntningarna blev uppfyllda och försäljningen hittills har löpt på smidigt. Försäljningen är inte helt slutförd. Läs mer
  • Mickael S

2018-11-10

Mickael S skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    En väldigt bra mäklare! Kan varmt rekommendera till andra Läs mer
  • 2018-11-03

Rune W skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Klas har genom hela processen varit väldigt professionell och hållit oss uppdaterade. Väldigt smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2018-10-31

Susanne T skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    köpt lägenhet i Nykvarn
    bra service och bra information
    nöjd med informationen med tanke på att allt inte är riktigt färdigt. Läs mer
  • 2018-10-18

Maj-Gun Inga-Brit Maria N skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Försäljning av fritidshus.
    Bra bemötande vid direktkontakt men lite svårt att få kontakt med och lite brist om vad som händer i processen. Läs mer
  • 2018-10-18

Emma P skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Köpt fritidshus och Linda var bra stöd under hela processen. Läs mer
  • 2018-10-15

Evelina T skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag har sålt bostad och är mycket nöjd med bemötande och försäljning av min proffsiga mäklare. Läs mer
  • 2018-10-10

Marie-Louise J skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Alert och engagerad. Sålt mitt fritidshus med Klas som mäklare! Läs mer
  • 2018-10-10

Gilbert-Edwin H skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Man känner dig i trygga händer när man har Klas som mäklare, proffsigt bemötande och tydlighet i hela köpte! Läs mer
  • 2018-09-27

Thomas E skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    Mycket bra. Vi fick ett bra bemötande när vi skulle köpa en ny lägenhet och vi är nöjda Läs mer
  • 2018-09-24

Hans J skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Det kändes under hela processen att Klas var mycket engagerad och såg löpande till att vi fick information.
    Lätt att nå samt bra teamwork. Högsta betyg Läs mer
  • 2018-09-18

Gunn H skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag har sålt min villa
    Det var trevligt och informativt
    Bara att det skulle gå att sälja huset. Mäklaren levde upp till det.
    Det har varit positivt Läs mer
  • 2018-09-17

Veronica N skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Köpte ett hus via Linda, hon har både varit bra och dålig.
    Det dåliga är att hon varit extremt dålig på att svara i telefonen, vi skulle flytta in tidigare i huset och hon skulle då ha kontakten med säljaren. Men mitt i allt gick hon på semester utan att ge oss info angående detta, försökte få tag i henne ex antal gånger utan svar tillslut smsade jag henne och då hade hon gått på semester.. och skrev då att vi skulle kontakta kontoret, kontoret sa då att vi skulle kontakta säljaren. Enligt mig så ska vi inte behöva ha någon som helst kontakt med säljaren utan det är mäklarens ansvar!
    Vi fick i alla fall flytta in två veckor tidigare vilken var jätteskönt. När vi väl tagit nycklar m.m så åker vi till huset och det visar sig att det inte är flyttstädat, det var riktigt smutsigt.
    Det blev väldigt många samtal till Linda samt till min gamla mäklare för att reda ut vad vi kunde göra i såna här situationer.
    Linda fixade fram en städfirma vilken underlättade extremt mycket och gjorde oss väldigt glada.
    När huset väl var städat visade det sig att han vi köpte huset av lämnat kvar massor med skräp på tomten. Säljaren svarade inte när Linda ringde, då fick vi ta bort sakerna från tomten vilken tog några timmar och min pappa fick fakturera honom kostnaden som vi varken vet om vi kommer få in eller inte.
    Han hade även dragit sönder fiberboxen från väggen, den kostnaden fick vi tyvärr betala.. Det känns inte helt okej enligt mig. Han sa att det antingen var vi eller städarna som gjort detta. Vilken jag tycker är helt absurt, varför skulle vi vilja dra bort något från väggen för att sedan behöva betala för det..
    Det jag lärt mig av denna affär är att man alltid ska åka till huset innan man skrivit papper samt tar emot nycklar och kolla av så allt ser okej ut med säljare samt mäklare. Jag tycker det är lite konstigt att inte alla mäklare gör detta det hade nog tagit bort väldigt mycket tjafs. Läs mer
  • 2018-09-14

Leif E skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Bra och kunnig och lämnade feedback till oss hela tiden försäljningen pågick Läs mer
  • Eric N

2018-09-12

Eric N skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Mycket trevligt bemötande samt att få extra visning utan krångel. Köpte en villa och fick också bra hjälp att förhandla priset. Mycket positiv mäklare som jag gärna rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2018-09-11

Ulla Marianne S skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Klas har hjälpt mig sälja mitt hus, där jag bott i 41 år. Han är serviceminded och lätt att prata med. Talade alltid om när han var anträffbar, om det var något jag ville fråga om. Dock
    upplevde jag honom som lite stressad, vilket väl inte är så konstigt med de udda arbetstider mäklare har och en hög arbetsbelastning.
    En sak som är mindre bra är att det är så mycket man som säljare måste göra själv på nätet i form av att rätta uppgifter m m. Kan tänka mig att många äldre som saknar datorvana inte klarar av den biten.
    Sammantaget så skulle jag rekommendera honom och skulle anlita honom igen, om det finns behov. Läs mer
  • 2018-09-11

Rakel S skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Vi köpte en villa i Järna. Blev väl bemötta både på visningar, genom budgivningen och under köpeprocessen. En trevlig mäklare med hjärtat på rätta stället. Allt igenom väldigt bra. Inget att anmärka på Läs mer
  • 2018-07-06

Ulla Marianne S skrev om Fastighetsbyrån Nykvarn
    Utmärkt, men man kan alltid bli bättre. Upplevde att mäklaren var lite stressad. Han gjorde hur som helst sitt bästa. Läs mer

Nykvarn Centrum, 155 21 Nykvarn