Fastighetsbyrån Nykvarn

Fastighetsbyrån Nykvarn

Fastighetsbyrån har funnits här i Nykvarn sedan år 1970. Vi är en av de ledande aktörerna i området vilket gör att vi har god kännedom om både trakten och mäklarbranschen. Vi genomför hundratals affärer varje år i området runt Nykvarn och Järna, och därför vet vi vad som krävs för en lyckad bostadsaffär.

Vi gör en nyetablering av vårt kontor i Nykvarn och kommer öppna det under andra halvåret 2018, under tiden hänvisar vi till vårt kontor i Södertälje.

Läs vad 471 kunder tycker om Fastighetsbyrån Nykvarn 2

• köpte sitt hus med hjälp av Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    • Enhörna
    2022-01-06 Verifierad kund
    Varmt bemötande, snabb återkoppling och trygg affär.
    Filip agerade proffesionellt och noggrant vid köp av bostaden. Kontrollerade att både säljare/ köpare förstod informationen under respektive paragraf i köpeavtalet och försäljningsprocessen samt förklarade vid ev. frågetecken.

Tack Filip!
  • Kristian W
    • Enhörna
    2022-01-06 Verifierad kund
    Trevlig och sakkunnig mäklare.
    Alltid lätt att få tag i, svarade på frågor både kopplat till vår försäljning men även frågor kopplat till huset vi köpt av annan mäklare.
    2021-12-30 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med det stöd och professionella hjälp vi fått av Linda. Vi har känt oss trygga och fått svar på alla frågor under vägs gång. Hon är lyhörd, tydlig och kunnig på samma gång. Ett riktigt proffs!
    2021-12-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande Ringde upp dagen efter .satte in sista visningen sent
    2021-12-18 Verifierad kund
    Mycket professionell och tydlig, inger ett stort förtroende.

Eftersom jag är ovan husköpare finns det många frågor som behövde besvaras, detta gjorde Linda i samtliga fall jag inte hittat svar på internet. Därmed levde Linda upp till mina förväntningar med råge.

Jag känner mig trygg i att ha Linda som mäklare, hon har ett stort engagemang och känns pålitlig
  • sålde sitt hus med hjälp av Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    2021-12-14 Verifierad kund
    Fick ett utmärkt bemötande och bra råd och tips ifrån honom. Trevlig och lätt att ha att göra med..
    5 + från min sida.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Fint och professionellt bemötande!
    2021-12-02 Verifierad kund
    På det bästa sättet , mäklaren hade förståelse att vi hade lite stress med huset och försökte hjälpa till och hon hjälpte så mycket.
    2021-12-01 Verifierad kund
    Väldigt hjälpsam och respektfull
    2021-12-01 Verifierad kund
    Proffsig, snabb, kunnig och väldigt bra koll på marknaden och vad kunder vill ha.
    Kan rekommendera Linda starkt om du vill sälja ditt hus.
    2021-11-27 Verifierad kund
    Ung intelligent kille mycket bra . Han kommer komma lång i livet . Önskar han de bästa 🥂🥂
    2021-11-27 Verifierad kund
    Linda har ett mycket trevligt bemötande och är en erfaren och professionell mäklare men i vårt fall fanns det en del att önska:
    - Många av bilderna från fotograferingen saknades, till och med köparna undrade varför vi inte hade med bilder på hela övervåningen
    - Objektbeskrivningen som Linda skrev innehöll många sakfel som vi fick rätta till och inte en text som på ett bra sätt beskrev vårt objekt. Kändes som en ihopklippt kopia från tidigare försäljningar
    - Planritningen gjordes av någon som inte har varit i huset, det var mycket som behövde justeras
    - Lindas förslag på utgångsbud kändes lågt, hon tyckte det kunde vara samma som året innan, trots att marknaden för villor runt om Stockholm har gått upp 10-20% det senaste året
    - När väl affären var avslutad har Linda varit långsam på att svara på mail, fick påminna via SMS
    - Att vi trots detta fick bra betalt, beror troligen på den starka uppgången på marknaden
    2021-11-24 Verifierad kund
    Väl bemött, även om hon verkar ha lika fullt upp som vi själva.
    2021-11-24 Verifierad kund
    Med respekt,sak kunnig och med glimten i ögat.
    2021-11-22 Verifierad kund
    Linda Holmström har lyckats balansera ett professionellt bemötande med att också vara varm och personlig. Hon utstrålar ett lugn, samtidigt med positivitet.
    Vi kände oss trygga i hennes händer. Vi har bott i huset i snart tre decennier, så vi hade väl egentligen inga förväntningar.

Vh
    Lisa & Ronny Nilsson
    2021-11-09 Verifierad kund
    Rådgivningen var inkännande och till stor hjälp.
    Vänlighet och effektivitet ! !
    Jag är nöjd med samarbetet och resultatet. Erika Molin
    2021-11-01 Verifierad kund
    Linda gav ett mycket trevligt bemötande. Lätt att komma i god kontakt med. Positiv och glad.
    Mina förväntningar var att få en tydligt förklaring om hur hela försäljningsprocessen skulle gå till. Vad som behövdes göras innan en försäljning och visning (besiktning, ev åtgärder i huset osv). Vi fick professionell guidning och information.
    Upplevelsen av försäljningen är bara positiv, enkel och smärtfri för oss som säljare.
  • köpte en tomt med hjälp av Jenny Magnefelt en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    2021-10-27 Verifierad kund
    Allt gick så fort och smidigt, jätte bra bemötande.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jenny Magnefelt en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    2021-10-26 Verifierad kund
    Engagerad, serviceminded och ger ett förtroligt intryck.
    • Rosenlund
    2021-10-25 Verifierad kund
    Bra bemötande och kände oss tillfreds vid både visning av hus och kontraktsskrivningen.
    Kan varmt rekommendera Linda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    2021-10-23 Verifierad kund
    Blev jättebra bemött och fick snabba återkopplingar vid frågor.
    Jag är jättenöjd.
    2021-10-23 Verifierad kund
    Lite trögt i början slutet perfekt! Bemötandet mycket bra.
    2021-10-20 Verifierad kund
    Vi har bara gott att säga om Filip Källström. Allt flöt på från första kontakten. Allt gick snabbt från det att vi etablerat kontakten och tills huset blev sålt. Filip gav ett pålitligt intryck både som person och mäklare. Vi har fullt förtroende för honom och hans jobb som mäklare och vi kan varmt rekommendera honom i hans arbete som mäklare.
    2021-10-18 Verifierad kund
    Saknade i viss mån återkoppling.Hon återkom inte på den tid hon sagt. Vi fick ringa några gånger själva för att få det. Hade räckt att vi fått ett sms om aktuell status.
    2021-10-17 Verifierad kund
    Filip gjorde ett mycket bra intryck. Han var vänlig och påläst inför visningen
    2021-10-16 Verifierad kund
    Bra mäklare som snappat upp de vi önskat vid ett bostadsköp. Hon har lyckats matcha köpare och säljare riktigt bra . Kan rekommenderas varmt vi är
    Mer än nöjda. // Johanna och Magnus
  • Håkan F
    sålde sitt hus med hjälp av Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    2021-10-14 Verifierad kund
    Hela affären genomfördes i en positiv och seriös anda. Priset blev något över vad jag förväntade mig från första början. Jag uppfattar Linda som en driven mäklare som arbetar seriöst mot både köpare och säljare, och verkligen försöker få en affär till stånd. Duktig säljare.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig. Bra genomgång av avtal för oss som inte är så insatta i sådana process.
  • Ulla E
    köpte en tomt med hjälp av Jenny Magnefelt en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    2021-10-11 Verifierad kund
    Tydlig, noggrann och jättetrevlig vid själva kontraktsskrivningen när vi köpte tomt i Nykvarn. Kanske lite svår att få tag på, men när vi fick det så var det absolut inga problem att få svar på alla frågor.
    2021-10-10 Verifierad kund
    Introduktions träffen var för kort och vi han inte gå igenom hela processen. Eller tid för frågor vilket hade sparat mycket tid för alla. (Här var det inte Filip som bestämde tiden eftersom han var på semester och personerna på byrån bokade upp honom med fler möten efter oss)
    Vi har planerat denna försäljning under lång tid och har läst på på Fastighetsbyråns hemsida vad som skulle göras innan. Tog tom semester en hel vecka för att ordna allt. Nu i efterhand ser vi att mycket av detta inte gav så mycket mer i kassan.
    Grannen sålde samtidigt fast deras process kom igång senare och var ett helt annat objekt. Vi hade ett lägre pris och fick hela tiden veta att vi skulle känna på att vänta. Vilket inte var fallet utan vi vart ca 3 veckor försenade med våran försäljning. Det skapade bara extra oro, irritation och marknaden gick dessutom ner under denna tid.
    Hörde av andra att det ofta är så att ett lägre pris bör säljas först för annars tror köparen att säljaren är akut behov att sälja och det skapar "under bud" vilket också var fallet hos oss. (Vet dock inte om det stämmer i alla fall)
    Detta gav ett stort mer jobb för Filip som tillslut ordnade upp situationen mer än bra! Det är ett extra plus i kanten för honom med avslutet.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Linda är positiv och erfaren så hon gör att man känner sig trygg i rollen som säljare. Allt fungerade enligt planerade steg.
    I vårt fall var mäklarens bedömda pris dock klart högre än vad marknaden var villig att betala. Det gav oss som säljare lite känsla av att inte få ut ett "utlovat" belopp.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Linda är tydlig,jättetrevligt och kompetent. Vi är supernöjda med henne.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Proffsig och lyhörd. Hon guidade oss tryggt igenom vårt bostadsköp.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Linda är snabb, tydlig, trevlig och framförallt kompetent. Otroligt positiv även i motgång. Rekommenderar henne varmt till andra säljare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    • Centrala Södertälje
    2021-09-25 Verifierad kund
    Bra bemötande, tar ansvar och sköter allt från start till mål. Ger bra feedback kring vad som händer och kör snabba småmöten på telefon när det behövs. Kändes tryggt att lämna försäljningen i Filips händer.
    Rekommenderas starkt.
    • Vattubrinken
    2021-09-23 Verifierad kund
    Gav ett erfaret intryck och i slutändan blev vi (jag och min syster) nöjda med försäljningen av vår fastighet.
    Men under processen var det otillfredställande som kund att inte få svar på ställda frågor och att all kommunikation inte tydligt var adresserad till båda mig och min syster. Det hade varit bättre om det inne i deras Säljcoach fanns en flerpartskommunikation där mäklare och säljare kunde medverka och där all gammal kommunikation sparades. Notifieringar via sms eller e-post skulle då kunnat vara bra.
    Men som sagt i stort sett var vi nöjda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jenny Magnefelt en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    2021-09-17 Verifierad kund
    Bra bemötande på ett avslappnat sätt
    Frågor och tankar togs på fullt ansvar så inga oklarheter uppstod
    Tiden pressades inte utan allt gicks genom
    Mötet var öppet och trevligt
    Vi gick därifrån ned fullständig klarhet
    Nu ser vi fram mot inflyttningen 2022
    2021-09-17 Verifierad kund
    Serviceminded, kunnig och engagerad.
    2021-09-17 Verifierad kund
    Trevlig, tydlig, kompetent. Snabb att återkoppla när vi ställer frågor.
    2021-09-17 Verifierad kund
    Grym mäklare! Mycket kunnig och snäll, hon har hjälp mig hela vägen utan att tröttna! Jag rekommenderar henne stark till alla som villl köpa el sälja sin bostad!
    2021-09-13 Verifierad kund
    Hon har visat kunskap och är tydlig med informationen hon förmedlat.
    Vi blev bemötta på ett trevlig och professionellt sätt.
    • Orrlöt
    2021-09-12 Verifierad kund
    Bra bemötande. Duktig på att svara på frågor. Bra kunskap om det han förmedlade. Levde upp till våra förväntningar och han såg till att vi fick svar och hjälp med det vi behövde.
    2021-09-11 Verifierad kund
    Hon är en mycket trevlig och proffesionellt person.
    • Centrala Södertälje
    2021-09-10 Verifierad kund
    En mäklare som jobbar både med säljare som köpare på ett väldigt bra sätt.
    Kan stark rekommendera Filip och även alla hans kollegor på Fastighetsbyrån i Södertälje.
    2021-09-07 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig, intresserad, positiv, påläst, seriös, hon har allt man kan önska sig av en mäklare och mer därtill. Tack!
    • MÖRKÖ
    2021-09-01 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med hur Filip Källström hanterat vår försäljning. Han har varit mycket noggrann i alla avseenden och alltid återkopplat vid behov och kunnat ge råd. Hans bemötande av både oss och köpare har varit mycket professionellt och bra.
    Vi tror nog att Filip har gjort allt som var möjligt för vår försäljning av Fårberget 4.
    • Pershagen
    2021-08-31 Verifierad kund
    En helt igenom professionell person
    2021-08-28 Verifierad kund
    Mycket trevlig och tillmötesgående. Kändes något stressad vid några tillfällen. Förövrigt till full belåtenhet.
    • Pershagen
    2021-08-28 Verifierad kund
    Strukturerad, tydlig och kundorienterad. En toppen- mäklare
    • Vattubrinken
    2021-08-28 Verifierad kund
    Proffesionell, flexibel, kunnig, lokalkännedom, vänlig