Fastighetsbyrån Skellefteå

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Skellefteå möts du av ett engagerat gäng mäklare som med den så kallade "Skellefteåmodellen" vill ge dig en komplett mäklartjänst. Modellen ger dig som ska sälja bästa möjliga pris och en smidigare försäljning eftersom vi känner våra köpklara spekulanter: vi vet hur vi kan nå dem, vad de söker och var i processen de är. Som köpare kan du genom en personlig kontakt hos oss hitta din drömbostad snabbt och enkelt!

Det är viktigt för oss att varje köpare och säljare känner sig speciell och sedd och därför är våra mäklare specialiserade på olika områden som bostadsrätter, villa och fritidshus respektive skog och kommersiella fastigheter för att kunna ge dig den bästa servicen för dina behov.

Hör av dig till oss med dina bostads- och fastighetsfrågor!

Läs vad 521 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skellefteå

• 2020-03-29

Anton B skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Supersmidig försäljning av en etta på moröhöjden. Inget att klaga på! Läs mer
  • 2020-03-29

Stefan H skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Snabb och bra på att återkoppla vid funderingar Läs mer
  • 2020-03-27

Anna-britta L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en bostadsrätt centralt i stan.
    Blev väldigt bra bemött från början till slut Fint förhållningssätt och lyhörd för våra önskemål, lätt att få tag på samt bra att hon skötte kontakten med vår styrelseordförande
    Hade inga särskilda förväntningar mer än ovanstående Läs mer
  • 2020-03-26

Erland H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt vår villa. Bra bemötande! Ja han har besvarat våra frågor och funderingar på ett fint sätt. Han har skött försäljning bra! Läs mer
  • 2020-03-24

Peter L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket bra 👍Försäljningen gick bra och smidigt! Läs mer
  • 2020-03-24

Eva L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Allt var bra och proffesionellt.
    Vi har sålt vår villa, det gick snabbt och enkelt.
    Mäklaren hade ett personligt engagemang och uppfyllde förväntningarna. Läs mer
  • 2020-03-23

Zinat P skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan är en oerhört gedigen och professionell mäklare som jag med nöje varmt rekommenderar. Jag har sällan sett så genomarbetade kalkyler och utförligt prospekt som det Stefan tog fram - och oerhört snabbt dessutom. Stefan är lyhörd, kunnig, tålmodig, saklig och anträffbar i alla lägen. Han tar sig alltid tid och är oerhört driven och effektiv. Om du vill ha någon att dricka kaffe med och prata om vädret med finns det andra att välja mellan, men vill du ha en av branschens mest effektiva och drivna mäklare som alltid finns till hands när det händer, då är det Stefan Lönnefjord som gäller hela vägen till lyckad slutförd affär. Stort tack för en bra affär i svåra tider. Läs mer
    2020-03-23 Stefan L svarar Zinat P
    Hej och stort tack för så fina ord! Måste omvänt ge dig otroligt mycket tack för hur du peppat och gett mig så många skratt under resan! Som jag sa på telefon om 10 år när dom frågar mig vad jag minns av 2020 så blir det inte Corona utan det blir dig Zinat och det rosa huset. Säger inte farväl utan säger som sydafrikanen ”på återseende
    Ha det bäst
  • 2020-03-23

Clas E skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Glad, tydlig och duktig på det hon gör! Läs mer
  • 2020-03-19

Omed K skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket hjälpsam och kom med förslag på lösningar som underlättade både för säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-03-16

Annica B skrev om Agnes Pettersson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Agnes betyg från oss är - fantastisk service, kompetent i sin yrkesroll, motsvarar alla förväntningar vi hade av en mäklare.
    Sammanfattning - mycket bra, kommer förmodligen att anlita henne igen om behov kommer i framtiden. Läs mer
  • 2020-03-16

Tobias S skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde en 1:a på moröhöjden.
    Vi hade väldigt höga förväntningar, för vi hade träffat Sofie på en annan visning och vi märkte hur proffsig hon var.
    Hon levde upp till varenda förväntning vi hade, extremt duktig och proffsig kunnig vi är super nöjda! Läs mer
    2020-03-16 Sofie M svarar Tobias S
    Tack snälla! Är såå glad att jag fick ert förtroende! :) Ni är alltid välkomna tillbaka. / Sofie
  • 2020-03-15

Anton B skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Allt har gått smidigt och enkelt. Inget att klaga på! Läs mer
    2020-03-15 Stefan L svarar Anton B
    Tack Anton, hoppas du skall trivas i din nya bostad!
  • 2020-03-14

Agneta J skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa och blev bra och trevligt bemött. Mäklaren levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-03-05

Ronny A skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    En trevlig och glad tjej, som hade svar på alla frågor. Läs mer
    2020-03-16 Sofie M svarar Ronny A
    Tack Ronny och detsamma! Det har varit så roligt att få hjälpa dig med köpet av den otroligt fina lägenheten du köpte. :)
  • 2020-02-29

Malin L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde en bostadsrätt och tycker att Sofie upplevs som väldigt kunnig, tillgänglig och duktig på sitt yrke. Hon inger stort förtroende och man känner sig trygg som kund Läs mer
  • Jonathan H

2020-02-27

Jonathan H skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Julia är en väldigt öppen och trevlig mäklare. Magisk service. Har bara bra att säga om henne Läs mer
  • 2020-02-26

Per J skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt Ängesvägen 5B i Skellefteå. Mäklaren har hjälpt till på ett fantastiskt sätt på många olika sätt. Då jag bor i Haparanda och jobbar i Alta, Norge har jag haft behov av en mäklare som jag kunnat lita på till 100 % och det har jag känt att jag kunnat med Sofie. Läs mer
    2020-03-16 Sofie M svarar Per J
    Nöjet har varit på min sida! Tusen tack för ditt förtroende! :D
  • 2020-02-23

Peter H skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Hon levererar precis vad man kan förvänta sig och lite mer därtill. Läs mer
  • 2020-02-20

Robert N skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Ja tycker Alexander var mycket bra och duktig Läs mer
  • 2020-02-17

Lars Staffan Ingemar J skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Villaförsäljning. Engagerad mäklare. Läs mer
    2020-02-17 Stefan L svarar Lars Staffan Ingemar J
    Hej på dig Staffan
    Tack för din feedback!
    Stefan L,
  • 2020-02-15

Anita L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en lägenhet förmedlas av Stefan L. Han har hjälpt till att reda ut en del frågetecken som dök upp i samband med köpet och har medlat bra mellan säljaren och mig trots att han var utomlands på semester. Gott bemötande rakt igenom. Jag hade inte byggt upp några direkta förväntningar annat än att jag velat lita på att mäklaren förmedlar på ett korrekt och proffesionellt sätt. Och det har han gjort. Har inget att klaga på alls. Positiv upplevelse rakt igenom. Läs mer
    2020-02-17 Stefan L svarar Anita L
    Hej Anita och tack så mycket för din feedback. Hoppas att renoveringen går bra samt att du kommer trivas i ditt nya boende!
    Hör av dig om du behöver få en värdering efter renoveringen
    Stefan L
  • 2020-02-10

Joel A skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi träffade först Jan-Erik då vi köpte vårat nya hus. Vi tyckte han var kanon då vi köpte husetet och gick igenom kontrakt med oss och säljarna utan att vara partisk, som den mäklare vi hade då vi köpte huset vi sålde.

Jan-Erik var alltid tillmötesgående och förstående i situationen jag och min sambo har då vi har 2st småbarn och allt från VAB till en knepig skiftgång jag jobbar.

Jan-Eriks jobb vart ju dock lättare än väntat då vi lyckades sälja huset innan det gick ut på öppna marknaden och vi behövde inte ta nå bilder/fixa fram planritning osv.

Vi vart jättenöjda med den hjälpen och feedbacken vi fick av Jan-Erik i vad vi skulle tänka på innan försäljning och även efter pappren vart skrivna. Skulle ABSOLUT rekommendera Jan-Erik. Läs mer
  • Mimmi L

2020-02-08

Mimmi L skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Gott bemötande, trevlig och professionell mäklare. Läs mer
  • 2020-01-30

Ola B skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Smidig process. Lösningsorienterad och kunnig mäklare. Läs mer
  • Kerstin B

2020-01-30

Kerstin B skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt en bostadsätt. Camilla har skött affären mycket bra!
    Alltid vänlig och positiv. Hon har absolut infriat mina förväntningar.
    Sedan, att den för mig återstående viktiga detaljen dröjer, nämligen pengarna, är ju ganska jobbigt. Det blir ju stora utlägg i samband med en flytt, Jag hoppas få Camillas hjälp med vad som återstår: skatt mm.
    Hälsningar från Kerstin Läs mer
  • 2020-01-30

Britt Inger Johanna T skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en häst gård med mycket tomt ...
    En fantastisk glad och trevlig tjej som verkligen kunde sin sak att hjälpa mig och sälja huset. Hon hade ett trevligt bemötande mot eventuella köpare på visningarna . Hon är snabbt på med budgivningen, duktig på att uppdatera säljaren , Hon får det att hända saker på ett trevligt sätt.
    Om är mycket hjälpsam med alla papper som ska fyllas i och fixas. Man känner sej omhändertagen i den djungel det är när man ska sälja hus och alla papper som ska fixas.
    Jag har rekommenderat henne till flera vänner som ska sälja sina hus framöver.
    En mycket duktig säljare som jag också fick mej rekommenderad. Läs mer
  • 2020-01-29

Gunvor L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt ett hus från 30 talet .Det har gått mycket smärtfritt för mig,och är nöjd med slutpriset. Läs mer
  • 2020-01-26

Björn M skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra och vänligt bemötande, kort handläggning och sammantaget överträffades mina förväntningar kring hela ärendet- Läs mer
  • 2020-01-22

Kim L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt driven och lyssnar på säljaren. Trevligt bemötande
    Sålden en villa Läs mer
  • 2020-01-13

Filip S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jättebra! Tålmodig, svarade på alla våra frågor. Trevlig. Läs mer
    2020-01-14 Stefan L svarar Filip S
    Hejsan Filip och stort Tack för din feedback!
  • 2020-01-13

Emmi Å skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt bostadsrätt. Stefan var alltid trevlig, lugn och förtroendeingivande. Han förklarade allting för mig och min sambo både en och två gånger tills vi kände att vi förstått allt som pågick med och runt omkring oss. Han gjorde ett jättebra jobb! Läs mer
    2020-01-13 Stefan L svarar Emmi Å
    Tack för fina ord, det värmer!
    Hoppas ni kommer trivas i en nya lägenhet!
    //Stefan L
  • 2020-01-07

Richard S skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    - Köpt en bostadsrätt i Skelleftehamn

- Blev bemöt på strålande sätt både vid telefonkontakt och personligt möte

- Dom frågorna jag hade kunde hon svara på. Dock inte alla, men efter köpet tog jag kontakt med vice värden och där fick jag svar på mina frågor.
    Under köpets gång ordnade hon allt pappersarbete efter att jag hade gett henne en fullmakt.

- Ett trevligt bemötande från början till slut och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-01-07

Britt Marie F skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Försäljning av bostadsrätt i Skellefteå.
    Bra bemötande
    Och framför allt snabba och kloka råd i fråga om bud före visning bland annat. Läs mer
  • 2020-01-01

Per F skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    noggrann, svarar snabbt och korrekt. Läs mer
  • 2019-12-30

Emil P skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Rekommenderas verkligen.
    100% engagemang, glad och lätt att ha att göra med .

Letar du mäklare? Look no further! Läs mer
  • 2019-12-23

Erland Ö skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt min bostadsrättslägenhet. Stefan har hjälpt mej med att sälja den och han har lyckats mycket bra med det. Förväntningar som jag hade på försäljningen infriades. Om jag skulle sammanfatta försäljningen så är jag mycket nöjd Stefans uppgift att sälja lägenheten. Det gjorde han mycket bra. Läs mer
    2020-01-12 Stefan L svarar Erland Ö
    Tack för din feedback Erland, och lycka till med ditt nya boende!
  • 2019-12-20

Lars L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket bra och proffsigt bemötande och bra hjälp under hela försäljningen Läs mer
  • 2019-12-16

Lovisa Z skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Matilda hjälpte mig att köpa en bostadsrätt. Hon var lyhörd och lätt att få kontakt med. En väldigt bra mellanhand mellan säljaren och mig som köpare. Läs mer

Emma S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt trevlig person, och i sättet mot mig som eventuell köpare. Lugn och metodisk vid budgivningen. Inga klagomål. Läs mer

Kenneth S skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt bostadsrätt fick bra hjälp så OK. Läs mer

Rasmus T skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan är en väldigt seriös mäklare. Vi köpte en villa som han var mäklare på. Han bemötte oss väldigt bra och var väldigt öppen med allt bristfälligt med huset men var även noga med att trycka på allt det positiva med huset. Jag tycker att han gjorde ett utmärkt jobb och har varit väldigt bra att ha och göra med. Läs mer
    2019-12-12 Stefan L svarar Rasmus T
    Tack Rasmus för din feedback! Stort lycka till er båda med ert nya boende!
  • 2019-12-10

Angelica H skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har köpt ett hus av Sofie samt suttit och samtalat med henne angående försäljning av min lägenhet. Hon upplevs förtroendeingivande och skicklig på sitt arbete. Hjälpte oss även när vi hade frågor gällande bank.
    Skulle alla gånger rekommendera henne till andra i behov av hennes tjänst! Läs mer
    2019-12-11 Sofie M svarar Angelica H
    Så fina ord Angelica! Tack snälla ni, det har bara varit kul att få hjälpa till, lycka till med ert nya boende!
  • 2019-12-05

Robert M skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Klockren, jag kan inte tänka mig en bättre mäklare. Läs mer
    2019-12-11 Sofie M svarar Robert M
    Tack Robert! Det har varit ett nöje att få hjälpa er med er affär! :)
    Hoppas att ni ska trivas i ert nya boende.
  • 2019-12-04

Jenny J skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi köpte en villa med lantligt läge nära stan.
    Fick ett trevligt bemötande redan på visningen, kunde svara på frågor vi hade och verkade uppriktig i bemötandet.

Sedan under våra möten har hon varit professionell, saklig och med ett vänligt intryck.
    Vi har även fått hjälp då vi har en bostadsrätt som ska säljas. Vilket är skönt då man själv inte vet vilka papper/intyg/dokument som behövs.

Skulle varmt rekommendera henne till andra! Läs mer
    2019-12-05 Sofie M svarar Jenny J
    Tack snälla Jenny! Det har varit så kul att hjälpa till med både köp och försäljning. :)
  • 2019-12-02

Jessica E skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi bor utomlands och har köpt fritidshus med hjälp av Stefan och Fastighetsbyrån. Stefan har verkligen varit otroligt bra och hjälp till med mycket information och tips som ligger utanför hans roll vilket gjorde processen mycket lättare. Läs mer
    2019-12-09 Stefan L svarar Jessica E
    Hej Jessica & Tariq
    Tack för er feedback. Hoppas att allt flyter på med era renoveringsplaner.
    Hör av dig om du har något du funderar över.
  • 2019-12-02

Simon R skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt fritidsbostad ute vid havet! /Simon Läs mer
  • 2019-11-29

Jessica H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Uppfyllde absolut våra förväntningar Läs mer
  • 2019-11-28

William N skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt 2a, riktigt bra bemött. Alla förväntningar blev uppnådda. Snabb och bra information och klar å tydlig Läs mer
  • 2019-11-27

Linda D skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en villa. Är mycket nöjd med hela processen! Jan-Erik är engagerad, tydlig, har god kunskap om marknaden och agerar professionellt. Han får mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2019-11-25

Axel N skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Stefan.
    Stefan har gjort ett toppen jobb och stöttat mig genom hela försäljningen.
    Det är första gången jag sålt en lägenheten och Stefan tog sig tid att förklara för mig så jag förstod allt och jag kände mig väldigt trygg med honom som min Mäklare. Läs mer

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå