Alla kategorier Mäklare Västerbotten Skellefteå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Skellefteå

Fastighetsbyrån Skellefteå

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Skellefteå möts du av ett engagerat gäng mäklare som med den så kallade "Skellefteåmodellen" vill ge dig en komplett mäklartjänst. Modellen ger dig som ska sälja bästa möjliga pris och en smidigare försäljning eftersom vi känner våra köpklara spekulanter: vi vet hur vi kan nå dem, vad de söker och var i processen de är. Som köpare kan du genom en personlig kontakt hos oss hitta din drömbostad snabbt och enkelt!

Det är viktigt för oss att varje köpare och säljare känner sig speciell och sedd och därför är våra mäklare specialiserade på olika områden som bostadsrätter, villa och fritidshus respektive skog och kommersiella fastigheter för att kunna ge dig den bästa servicen för dina behov.

Hör av dig till oss med dina bostads- och fastighetsfrågor!

Läs vad 421 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skellefteå

• 2019-07-19

Gun W skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt Sopranvägen 1 i Sjungande dalen.
    Jag tycker att jag blev väl bemött av Jan-Erik!
    Dock:
    När jag skulle skriva på kontraktet gjorde jag det utan att i förväg
    kunnat läsa igenom.Han trodde att han skickat det till mig , men jag hade inte fått något mail från honom.
    Därtill blev jag överraskad över att arvodet skulle betalas samtidigt eftersom vi inte var klara med alla papper till
    fastighetsköpet. Läs mer
  • 2019-07-15

Markus V skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt en bostadsrätt med Julia som mäklare. Julia har varit mycket tydlig och saklig under alla steg i bostadsköpet. Läs mer
  • 2019-07-05

Patrik G skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpte Soldatvägen 5 i Skellefteå. Eftersom vi inte var på plats var det viktigt att få hjälp med information via email vilket vi alltid fick. Det var aldrig några problem att vi inte var på plats detta löstes. Svar på email kom dock inte alltid inom rimlig tid, hade blivit en 5 av 5 möjliga om så var fallet ;)
    Janne gav ett bra intryck över telefon och det kändes tryggt att använda honom för vårt husköp i Skellefteå. Läs mer
  • Lisa S

2019-07-05

Lisa S skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag var köpare av en fastighet som Camilla förmedlade. Hon var supergullig, trevlig och hjälpsam. Man kände sig trygg med henne som mäklare. Jag är nöjd. Läs mer
  • 2019-07-05

Emma L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt och sålt bostad med Camilla. Trevlig, svarar fort på meddelanden, hör av sig om det är något. Bra mäklare. Läs mer
  • 2019-07-03

Margareta F skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt en villa och köpt lägenhet via Fastighetsbyrån. Jag har fått enormt mycket stöd av mäklaren då man inte gör den typen av affärer så ofta,en kunnig och hjälpsam mäklare. Läs mer
    2019-07-03 Stefan L svarar Margareta F
    Hej Margareta! Tack för förtroendet att hjälpa dig! Det gick ju bra trots att det gick i rekordfart med både försäljning som köp!
  • Lina S

2019-07-01

Lina S skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi köpte en fastighet av Julia och hon har verkligen varit hjälpsam, tillgänglig och flexibel och haft mycket kunskap som har hjälpt oss förstagångsköpare mycket. Läs mer
  • 2019-06-27

Simon O skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Riktigt bra mäklare! Hon är trevlig, kunnig och informerar vid händelser. Läs mer
  • 2019-06-26

Ann-Catrin L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Camilla sålde vår lägenhet på Hyttlidgatan 67b. Vi är så otroligt glada att vi valde Camilla som mäklare. Hon är en lätt och tillmötesgående person som hela tiden har svara snabbt på våra frågor och ett bra bollplank inför, under och nu efter försäljningen. Läs mer
  • 2019-06-24

Pär Henning S skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    motsvarade mina förväntningar både då det gäller hennes bemötande och hennes agerande rent yrkesmässigt Läs mer
  • 2019-06-20

Kerstin A skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har köpt en sommarstuga, vi blev väldigt bra bemöta, min tanke var att han kändes som en vanlig August. Läs mer
  • 2019-06-19

Patrik L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt ambitiös och engagerad mäklare! 😄 Läs mer
  • 2019-06-19

Johan W skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi tycker att Jan-Erik har gett ett bra intryck i samband med vårt husköp.
    Vår uppfattning sammanfattas med ärlighet, bra kommunikation och ett bra avslut. Läs mer
  • Inge-Gerd L

2019-06-19

Inge-Gerd L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en lägenhet och fuck ett väldigt gott bemötande och mycket hjälp. Otroligt driven och duktig och fick en känsla av att ha att göra med en kunnig och proffsig person Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Inge-Gerd L
    Hej Inge-Gerd,
    Tack först och främst samt kul att du känner så!
    Ha en skön sommar!
  • 2019-06-17

Arvid F skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Villa.
    Enl mina förväntningar.
    Positivt. Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Arvid F
    Hejsan Arvid
    Tack för det, ha nu en skön sommar!
  • Lars J L

2019-06-17

Lars J L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt Bostadsrätt på Älvsbacka Strand genom Sofie Jonasson som genomfört affären på ett föredömligt sätt..
    Mäklaren gav alltigenom ett professionellt intryck och bemötande.
    Hon har ingivit stort förtroende och levt upp till alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-06-16

Christer H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en bostad.
    Efter en viss tveksam inledning av sälj- processen tycker jag ändock att mäklaren tog tag i situationen, efter att vi rett ut våra "ansvarsområden".
    Mina förväntningar var ganska höga vilket jag tycker mäklaren till slut levde upp till.
    Tror att vi "till slut" fann varandra !" Läs mer
  • 2019-06-15

Martin E skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jan-Erik är en rak och tydlig mäklare, ger ett stabilt och kunnigt intryck som han lever upp till . Vi hade ett mycket speciellt hus med unikt strandläge som vi visste skulle bli väldigt eftertraktat. Jan-Erik såg också potentialen och hjälpte oss att marknadsföra det på bästa sätt. Han verkar dessutom ha ett stort kontaktnät. Vill man ha en mäklare som ska sälja unika och ”tyngre” objekt då är detta mannen för uppdraget! Han jobbar stenhårt och kan därför vara svår att nå ibland men han är värd att anlita!! Läs mer
  • 2019-06-13

Birgitta A skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi blev bemötta väldigt bra av Julia Mellqvist, så vi är nöjda kunder. Läs mer
  • 2019-06-10

Christina L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en villa där Camilla var mäklare. Hon var lätt att få kontakt med och alltid tillgänglig. Hon ger ett väldigt positivt bemötande. Inga problem med kontraktsskrivning trots helg. I samband med detta anlitade vi även henne för kontraktsskrivning för försäljning (privat) av ett radhus. Enkelt och smidigt. Vi har stor erfarenhet av att köpa och sälja hus, därför har vi också mycket kunskap. Tror däremot att ’nya’ oerfarna kunder skulle behöva att Camilla var ännu tydligare. Kändes ibland lite osäker. Men vi är som sagt väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-06-10

Thomas Ö skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra engagemang, feedback och bemötande. Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Thomas Ö
    Tack så mycket Thomas!
    Ha en skön sommar
  • 2019-06-03

Gun Elvy Marita L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har just sålt vår villa. Stefan har haft ett proffsigt bemötande och varit väl förberedd vid alla tillfällen när vi haft kontakt (fysiska träffar, telefon och mail). Allt har gått väldigt smidigt och enligt planerna! VI kan rekommendera honom! Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Gun Elvy Marita L
    Hejsan Marita och tack så mycket!
    Snart så ses vi igen för tillträdet :-)
  • 2019-06-02

Lena Gunilla J skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt ett Radhus och är väldigt nöjda med Stefan som mäklare. Vi tycker att han på föredömligt sätt tagit tillvara på både vårt och köparens intresse. Stefan bemötte oss på ett förtroendeingivande sätt och med ett stort kunnande. Som helhet är upplevelsen mycket positiv och allt överträffade våra förväntningar med råge. Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Lena Gunilla J
    Hej Lena
    Stort tack för förtroendet att hjälpa er att sälja ert fina radhus
    Ha en skön sommar
  • 2019-05-31

Per Sören Alexander L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en enplansvilla. Stefan visade direkt ett stort engagemang och har svarat snabbt på alla frågor. Han motsvarade våra förväntningar Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Per Sören Alexander L
    Tack Sören för förtroendet, vi ses snart för tillträdet!
  • 2019-05-31

Rose-Mari B skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en stuga, bra bemötande av mäklaren. Lätt att få tag på Jan- Erik, kunde han inte svara så ringde han upp senare. Läs mer
  • 2019-05-30

Britt K skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket bra mäklare, som har svar på alla frågor, och ger stöd när vi ska sälja huset👍 Förväntningarna var höga, och mäklaren lever upp till det👍 Läs mer
  • 2019-05-29

Jennie Kristina Gabriella H skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde ett radhus och blev bemött på ett närvarande och lugnt sätt. Vi kände oss hörda och lyssnade på. Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Jennie Kristina Gabriella H
    Tackar Gabriella!
    Ha en skön sommar, ses på tillträdet
  • 2019-05-27

Johan David L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde vårt hus i bergsbyn och det började lite knackigt med bilder som försvann och en del frågetecken. Detta vände dock snabbt och efter det gick allt utmärkt och som på räls. Lite strulig start men förutsättningarna var heller inte helt optimala, efter start = klockrent Läs mer
    2019-06-27 Stefan L svarar Johan David L
    Tackar så mycket för feedback, ha en skön sommar så ses vi vid tillträdet
  • 2019-05-25

Per-Ove E skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en villa. Camilla var noggrann och beskrev på ett bra sätt de olika stegen. Läs mer
  • 2019-05-22

Agnes N skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpet gällde en villa. Mäklaren var otroligt bra på att se till både säljare och köpare. Så bra att vi och säljarna idag blivit goda vänner och kommer att fortsätta att hålla kontakten. Vi som köpt vårt första hus upplever att vi fått bra information och vägledning, och att allt från budgivning till kontraktskrivning gått väldigt smidigt. Säljarna är nöjda med att ha sålt till oss och de nya grannarna är glada och välkomnande. Vi fick ett prisvärt, rejält och fräscht hus där vi nu får chansen att sätta vår egen prägel på ytskikt och den stora trädgården.

Det kunde inte ha blivit bättre! Tack! Läs mer
  • 2019-05-21

Lars L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt vårt hus på landet och hade vår första träff med Julia hösten 2018. Vi fick ett trevligt och positivt bemötande .
    Våra förväntningar var att sälja vårt hus så snart som möjligt efter att vi hade hittat en lägenhet som passade oss.
    Efter det gick allt ganska snabbt och vi fick all hjälp vi behövde av Julia.
    Vår upplevelse av Fastighetsbyrån, Skellefteå är positiv och vi rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • Anna V

2019-05-20

Anna V skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt en bostadsrätt och Sofie var alltid väldigt hjälpsam, lättillgänglig vid frågor samt hade svar på de frågor jag haft. Allt jag förväntat av en mäklare uppfyllde Sofie lätt. Hela min erfarenhet av att köpa lägenheten är väldigt positiv! Läs mer
  • Benita W

2019-05-19

Benita W skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofi har överträffat alla förväntningar! Alltid återkopplat och gjort sitt yttersta trots vissa svårigheter att hantera marknadsläget. Önskar att alla fick en då kompetent mäklare!
    Kan ge henne de bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2019-05-19

Annika L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag hade inte den kontakt jag ville eftersom min syster tydligen hade valt att diskutera med henne. Den information jag fick var om farighetsbyrån. Samt bilder som lagts ut i tidning och på webb Lägenheten såldes och det var det viktigaste. Priset spelade ingen roll. Bostaden som såldes var en tvåa i Ursviken, som tillhörde min mamma och sedan gavs till mig och min syster som gåva. Jag har ingen erfarenhet av försäljning av fastighet eftersom jag fortfarande bor kvar i mitt hus. Läs mer
  • 2019-05-19

Robin L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Professionellt bemötande. Gick igenom det som jag behövde veta innan köp av lägenhet och kunde hjälpa mig med mina funderingar på vägen. Läs mer
  • Mina Ö

2019-05-16

Mina Ö skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan har hjälpt mig att sälja min lägenhet.
    Han har verkligen gjort allt för att det ska ha gått så smidigt som möjligt.
    Jag hade inte riktigt några förväntningar, men jag ör verkligen supernöjd med allt. Läs mer
    2019-05-24 Stefan L svarar Mina Ö
    Tack så mycket för ditt svar Mina!
  • Carina F

2019-05-15

Carina F skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie, mäklare på fastighetsbyrån fick i uppdrag att sälja vår lägenhet. Hon gjorde ett utmärkt arbete, ingav förtroende och uppvisade stor kunskap I vad som gäller vid försöljning och köp. Alltid glad, tillmötesgående och nåbar. Vi är fantastiskt nöjda. Läs mer
  • 2019-05-15

John L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Ger ett bra intryck och är driven. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-05-13

Kristina B skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en lägenhet.
    Julia är en mycket trevlig och proffsig mäklare vilket gjorde att min försäljning gick bättre och snabbare än väntat.
    Kunde inte ha fått en bättre mäklare! Supernöjd med allt! Läs mer
  • 2019-05-11

Lisbeth J skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Trevligt o professionellt bemötande. Serviceminded. Läs mer
  • 2019-05-07

Kurt Oskar N skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa.
    Bra bemötande. Gillar inte Anticimex aggerande.

Tycker att vi var mer delaktiga i säljprocessen än vad jag hade vänta mig. Det var vi som startade och avslutade budgivningen.... Läs mer
    2019-05-07 Stefan L svarar Kurt Oskar N
    Hej Kurt! Först så tack för ditt omdöme.
    Beträffande processen är detta exakt vad som en säljare involveras i, Anticimex, Husfoto osv. Beträffande budgivningen så startade jag upp den med att presentera dig ett första bud under utgångspris, detta måste jag förankra med dig! Sedan rullade budgivningen på via digital budgivning där jag underhöll båda budgivarna över tre dagar så jag kunde visa huset för den slutgiltiga köparen. Dom som köpte huset hade ett lägre bud i slutspurten men ni gav mig mandat att förhandla och stänga affären vilket genomfördes över utgångspris.
    Tråkigt om jag varit otydlig i vad ni skulle involveras i så, sorry!
    Detta är precis enligt vilken förmedling som helst, allt från bokning foto till budprocess/avslut!
  • 2019-05-06

Markus V skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt min 1:a på Läkarvägen med Sofie Jonasson som mäklare. Sofie är otroligt kunnig i sin yrkesutövning och skapar snabbt en relation till sina kunder och återkopplar under hela säljprocessen. Engagerad, framsynt och professionell, helt enkelt Skellefteås bästa mäklare. Jag hade ställt höga krav på den mäklare som jag anlitade och Sofie har överträffat dem alla. Läs mer
  • Jan L

2019-05-05

Jan L skrev om Sofie Lundberg en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en bostadsrätt på Torsgatan! Blev bemött på bästa tänkbara sätt! Sofie var mycket proffsig och väldigt informativ o vi hade en mycket bra dialog! Mina förväntningar baserades på information av tidigare sålda lgh samt min egen uppfattning av lgh:s skick och förväntningarna överträffades med råge!
    Sammanfattningsvis så var min upplevelse av Er mycket positiv och jag är mycket nöjd genom hela processen från första kontakten till undertecknandet av kontraktet!
    Mvh Janne Läs mer
  • Lage J

2019-05-05

Lage J skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag rekommenderar Lönnefjord till alla som ska sälja hus/lägenhet. En mycket kompetent och engagerad förmedlare. Läs mer
    2019-05-05 Stefan L svarar Lage J
    Hej Lage och stort tack att jag fick förtroendet att förmedla er fina bostad.
    Vi ses inför tillträdet
  • 2019-05-03

Kristina S skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Julia sålde vår villa. Hon har varit lätt att nå, även om hon varit upptagen när vi sökt henne har det inte dröjt länge innan hon hört av sig. Hon har varit mycket engagerad och agerat mycket professionellt. Hon känns kunnig och trygg. Eftersom vi inte har haft erfarenhet av att sälja en fastighet tidigare har hennes agerande varit viktigt för att vi ska känna oss trygga. Vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-04-30

Åsa S skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en villa .
    Vi upplever Julia som kompetent , lätt att prata med , lätt att få kontakt med , mån om att det ska kännas bra för oss som säljare

Vi är mycket nöjda .

Stort Tack ! Läs mer
  • 2019-04-29

Lena Birgitta J skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt vår fastighet med hjälp av Stefan. I mitt mejl till Fastighetsbyrån skrev jag : - Hej, nu är det bråttom. Sedan hände allt mycket snabbt tack vare en mycket engagerad, glad och trevlig förmedlare. Vi kommer att rekommendera honom till andra som ska sälja sin lägenhet eller fastighet. Läs mer
    2019-04-29 Stefan L svarar Lena Birgitta J
    Hej Lena & Lage!
    Så himla kul att få hjälpa er med försäljningen av ert fina hus!
    Och jo det gick undan men vi löste det!
    Ha det gott
  • 2019-04-29

Hans L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Saklig och korrekt, väldigt kunnig. Läs mer
  • 2019-04-28

Conny Ö skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi köpte ett hus i Skelleftehamn och bemöttes på ett trevligt sätt av Julia. Julia hade den informationen vi var intresserade av och var väldigt lätt att prata med. Behövde vi mer information kunde vi lätt få tag på henne och få den information vi var ute efter.
    Om vi nån gång i framtiden ska sälja våran bostad och leta nytt så kommer vi försöka få Julia som våran mäklare. Läs mer
  • 2019-04-26

Daniel L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Både sålt och köpt bostadsrätt med samma mäklare. Duktig på att informera och följa upp alla steg i processen på ett tydligt sätt så man visste både rättigheter och skyldigheter. Hon driver på affären på ett effektivt sätt så att man kommer till ett avslut. Alltid tillgänglig, både kvällar och helger, och anpassningsbar vilket har varit mycket uppskattat. Läs mer

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå