Alla kategorier Mäklare Västerbotten Skellefteå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Skellefteå

Fastighetsbyrån Skellefteå

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Skellefteå möts du av ett engagerat gäng mäklare som med den så kallade "Skellefteåmodellen" vill ge dig en komplett mäklartjänst. Modellen ger dig som ska sälja bästa möjliga pris och en smidigare försäljning eftersom vi känner våra köpklara spekulanter: vi vet hur vi kan nå dem, vad de söker och var i processen de är. Som köpare kan du genom en personlig kontakt hos oss hitta din drömbostad snabbt och enkelt!

Det är viktigt för oss att varje köpare och säljare känner sig speciell och sedd och därför är våra mäklare specialiserade på olika områden som bostadsrätter, villa och fritidshus respektive skog och kommersiella fastigheter för att kunna ge dig den bästa servicen för dina behov.

Hör av dig till oss med dina bostads- och fastighetsfrågor!

Läs vad 328 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skellefteå

• 2019-01-23

Sara B skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt ett hus
    Engagerad och tydlig. Lätt att få kontakt med samt att hon alltid hörde av sig när hon lovat. Bra på berätta om våra valmöjligheter. Gör ett ärligt intryck.
    Kunde vara aningen mer kortfattad ibland... Läs mer
  • 2019-01-22

Joel L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt lägenhet, mycket professionellt och bra bemött över förväntat Läs mer
  • Stefan L

2019-01-06

Stefan L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi köpte först våran villa och sålde sedan vårat radhus. Han är duktig han pratar och beskriver och säljer bra men i det praktiska runtomkring var han ganska vimsig. Saker vi talat om och som fanns skrivet glömdes bort och fick återupprepas saker tog ibland lite lång tid. Men i det stora hela har han gjort två bra affärer för oss så vi känner oss ändå nöjda Läs mer
  • 2018-12-20

Gritt T skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie har hjälpt mig sälja min tvåa på Moröhöjden. Började tokigt med en köpare som backade ur i sista stund men Sofie tog nya tag och fixade nya intressenter vilket utmynnade i ett ännu bättre deal. Är supernöjd med henne. Läs mer
  • 2018-12-20

Jesper B skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt trevlig, verkligen hjälpsam och lätt att prata med! Läs mer
  • 2018-12-11

Tobias P skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en bostadsrätt. Gav direkt ett engagerat och proffsigt intryck. Lätt att få kontakt med. Sofie var verkligen engagerad i affären, var motiverad till att göra ett bra jobb samt lugnade oss säljare när det behövdes. Gick snabbt att få tid för kontraktsskrivning. Läs mer
  • Kristina P

2018-12-11

Kristina P skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt ett hus med stall.

Helt ärligt anlitade jag en annan mäklare än vad jag fick. Vid möte med den första mäklaren och genomgången av huset, fick mäklare nr ett uppdraget att sälja. Mäklare nr ett sa då att mäklare nr två skulle få hjälpa till för han hade tid över.
    Visade sig att mäklare nr två var den som hade hand om allt.
    I början av försäljningen strulade allt. Övervägde starkt att försöka byta mäklare. Men tänkte att det nog skulle bli väldigt besvärligt och att mäklaren skulle få chansen ändå.

När visningarna började ändrade jag snabbt åsikt. Mäklare nr två var väldigt engagerad. Ringde, skickade mejl, hörde av sig väldigt ofta. Hade många samtal och bollade vad som var bäst att göra med försäljningen. Han sa tidigt vad hans plan var vid försäljningen och detta lyckades han med galant.

Mäklaren uppfyllde mina förväntningar med råge.
    Fick ett mycket bättre pris än förväntat.

Som sammanfattning:
    Förberedelserna för att sälja huset var tröga och komplicerade.
    Hade svårt med kommunikationen och det var mycket onödiga missförstånd.
    När försäljningen och visningarna väl kom igång fungerade allt klockrent och jag är mycket nöjd med mäklarens kontakt och råd angående försäljningen.
    Jag har fått mer på huset än vad jag trodde var möjligt så även där är jag mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-12-07

Sture L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket bra mäklare med stor kunskap och servicekunnande.mycket bra kompetens. Läs mer
  • 2018-12-05

Britt-Mari Å skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har köpt lägenhet och sålt huset. Är väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • Per L

2018-12-05

Per L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Hon är sjukt kompetent, och jag är sjukt nöjd med min nya lägenhet. Läs mer
  • 2018-11-30

Nadja S skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde bostad med Julia och tyvärr var hon inte särskilt engagerad. Fick ligga på mycket för att få information och det verkade som hon har lite för många bollar i luften. När vi väl fick sålt gick det dock väldigt snabbt med att skriva på papper. Läs mer
  • 2018-11-27

Margot N skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Julia har hjälpt oss att sälja två st lgh i centrala Skellefteå samt nu säljer hon en gård till oss som ligger utanför stan. Uppskattar Julia då hon är på och att det inte sitter fast:-)
    Jag tyckte att Julia levererade ett bra och proffsigt bemötande gentemot oss genom hela försäljningsprocessen. Vi kommer att anlita henne fler gånger. Läs mer
  • 2018-11-27

Mattias J skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket proffsig mäklare.
    Mina bästa rekommenderar Läs mer
  • 2018-11-20

Hanna M skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag sålde en bostadsrätt med radhuskänsla.
    Mycke bra bemötande och ett fantastiskt lösningsfokus.
    Trots flertalet visningar var hon fortfarande positiv och fokuserad.
    Upplevelsen var positiv från start till slut. Läs mer
  • 2018-11-19

Emil B skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bostadsrätt
    Bra
    Snabb och smidig affär Läs mer
  • 2018-11-19

Adelina S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Fantastiskt engagerad mäklare, alltid tillgänglig vid frågor och höll oss alltid uppdaterade om vad som hände i försäljningsprosessen.
    Vi är supernöjda! Läs mer

Motaz A skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bostadsrätt lägenhet.
    Trevlig, positiv och gav förslag på förändringar m.m
    En öppen person som gjorde att man var bekväm med att fråga de frågor man hade. Läs mer

Ann-Sofie T skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en etta. Letar nu ny bostad.
    Blev mycket bra bemött. Glad positiv lyhörd kunnig full av energi
    engagerad ställer upp på kort tid.
    Tycker Sofie lever upp till alla förväntningar och mer därtill.
    Vi är många i bekantskapskretsen som är mycket nöjda.
    Rekommenderas varmt. Läs mer

Andreas S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag sålde min lägenhets 2a och Sofie var mycket tillmötesgående och flexibel efter mina specifika behov då jag inte själv kunde närvara vid själva försäljningen och visningar. Jag kommer rekommendera henne vidare till bekanta. Läs mer

Malin S skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde mitt parhus. Blev trevligt bemött och hon var trevlig och tillmötesgående. Skulle definitivt kunna rekommendera henne som mäklare. Trygg och säker affär. Läs mer

Bertil K skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt ett hus.
    Stort engagemang av Jan-Erik. Bra förklarat om marknaden nu och vad man kan förvänta sig utifrån olika scenarier. Han har hållit oss uppdaterade kring kontakter med intressenter och budgivning. Snabbt hanterat att skriva avtal. Även köparna verkade riktigt nöjda med den kontakt som varit. Läs mer

Margaretha H skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi sålde vår fastighet när vi äntligen bestämt oss efter ett par månader. Det gick otroligt fort och bra. Mäklaren har vi haft mycket bra kontakt med och rekommenderar henne.

En liten nackdel tyckte vi att det fanns det var att det var vip-visning? Men det gick ju bra. Läs mer
  • Markus I

2018-11-10

Markus I skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Trevlig organiserad och driven vilket gjorde att våran försäljning gick bättre än väntat. Väldigt nöjda 😀 Läs mer
  • 2018-11-10

Kenneth I skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Professionellt och seriöst bemötande från första kontakt. Läs mer
  • 2018-11-01

Lisa Ö skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Blev väldigt bra bemötta generellt tycker jag. Väldigt tillmötesgående och lyhörd. Läs mer
  • 2018-11-01

Kjell-Åke J skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofi är en mycket entusiastisk mäklare som är lyhörd för våra synpunkter. Hon tipsade inledningsvis vid en annan visning då hon hörde våra önskemål, om den radhuslägenhet som vi senare köpte. Köp och visning var bra utfört. Hon har därefter fått uppdraget att sälja vår villa. Hon har varit lätt att få kontakt med och svarat direkt på våra frågor. I fråga om beskrivningen av vårt hus har jag fått föreslå en del skriv ändringar vilka har därefter utförts. Förmodligen kommer hon att utveckla detta med ökad rutin men jag kan varmt rekommendera Sofi som mäklare. Läs mer
  • 2018-10-29

Linus Ö skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpte en villa, Julia var proffsig och det var aldrig några problem att få svar på de frågor man hade. Läs mer
  • 2018-10-26

Margaretha H skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Trevligt bemötande. Kunnighet. Fantastisk fotograf. Jättenöjda. Läs mer
  • 2018-10-24

Gunilla S skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi var nöjda med den hjälp vi fick,och för priset får vi ju även hjälp med deklarationen. Läs mer
  • 2018-10-24

Stina F skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en villa. Upplever att mäklaren kändes lite oengagerad, var svår att få tag i och dök upp sent vid kontraktskrivning. Läs mer
  • 2018-10-22

Leif E skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Hej!
    Trevlig och kunnig mäklare som kan sin sak. Läs mer
  • 2018-10-16

Elias J skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket engagerad i sitt jobb. Hade full koll på allt och var noggrann med att kontakta med all ny information innan nästa steg i försäljningen. Superb! Läs mer
  • 2018-10-16

Mikael H skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Säljer man en lgh som får ett slutpris 305 000 mer än utgångspriset,så kan man inte vara annat än supernöjd. Läs mer
  • 2018-10-14

Per Ö skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har tillsammans med Helén köpt Krongatan 24 i Skellefteå. Blev väldigt bra bemött av Camilla. Hade inga speciella förväntningar men vi kände oss direkt bekväma tillsammans med henne Läs mer
  • 2018-10-12

Christian A skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en lägenhet och är väldigt nöjd med det bemötande och den hjälp jag fått av Camilla. Hon är en väldigt duktig mäklare. Läs mer
  • 2018-10-12

Emelie L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en enplansvilla.
    Tycker att Julia varit fantastisk från början till slut. Särskilt mycket plus för hur hon hanterar en budgivning. Har varit med i många som inte alls varit så seriösa som den vi var med i den här gången! Läs mer
  • 2018-10-11

Behzad M skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en etta i Skellefteå
    Alla förväntningar som vi hade på mäklaren har hon levt upp till...hon är kunnig, ambitiös,trevlig och drivande.
    Jag kände mig helt trygg med att lämna uppdraget till henne! Läs mer
  • 2018-10-10

Linus L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt en villa. Julia var väldigt proffsig och påläst. Man vill ha svar på sina frågor och ett proffsigt bemötande och det fick man.
    Väl genomfört från första visningen till avslut. Läs mer
  • 2018-10-09

Gunilla E skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt noggrann, höll mig uppdaterad om status, sammanfattningsvis en väldigt bra försäljningsupplevelse. Läs mer
  • 2018-10-07

Tommy G skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Trevlig kunnig och mycket proffsig. Kommer naturligtvis kontakta henne igen om jag behöver. Läs mer
  • Mimmi L

2018-10-07

Mimmi L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jätte gullig och professionell tjej. Läs mer
  • 2018-10-05

Lillemor S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt bostadsrätt. Mycket bra bemötande och känns kunnig. Gav mycket bra information.
    Jag känner att det blev en bra bostadsaffärer. Mycket nöjd Läs mer
  • 2018-10-05

Theresia B skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag sålde en lägenhet. Jag blev bemött på ett bra sätt. Hon var väldigt kunnig och informerade om hur allt skulle gå till. Hon svarade alltid på telefonen när jag hade frågor. Jag är väldigt nöjd! Läs mer

Anton L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt en lägenhet på Myntgatan 3b, mycket bra bemötande av Sofie, hade all information tillhanda och var snabb på att svara på både sms och email.
    Smidigt köp fastän det vart lite strul med banken. Läs mer

Samuel M skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Första gången jag säljer en lägenhet och första erfarenheten av en mäklare. Tycker Sofie har skött allt hur bra som helst. Duktig på att ta kontakt och informera om vad som hänt och vad som är på gång. Lugn och informativ. Hjälpsam och kunnig. Kan inte annat säga än att jag är väldigt nöjd med hur hon skötte affären! Läs mer

Jonas V skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag fick hjälp med att sälja min bostadsrätt. Det fungerade kanonbra. Camilla hjälpte mig med allt och det blev en enkel och smidig affär. Läs mer

Lars E skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har köpt ett fritidshus och kontakten med mäklaren har varit både saklig och trevlig. Ett bra jobb som gjorde att vi kände förtroende för både mäklare och säljare. Läs mer
  • 2018-09-21

Kerstin H skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt mitt hus i Södra Bergsbyn. Matilda fick mig att känna mig trygg. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Aron Z

2018-09-20

Aron Z skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Inget negativt att säga.
    Ville lägga ut bostad 100 000kr under överenskommet pris, men jag nekade och sen såldes bostaden 100 000kr över utgångspris. Läs mer
  • Aron Z

2018-09-20

Aron Z skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Inte duktig mäklare.
    Vägrade ordna privat visning.
    Erbjöd dock privat visning för andra.
    Kör inte rent spel. Läs mer
    2018-09-21 Matilda E svarar Aron Z
    Tråkigt att du uppfattat mej och försäljningen negativt. Utan säljarens medgivande så kan jag som mäklare inte hålla en privat visning/förhandsvisning. Det är helt och hållet säljarens beslut om en förhandsvisning kan ske.

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå