Alla kategorier Mäklare Västerbotten Skellefteå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Skellefteå

Fastighetsbyrån Skellefteå

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Skellefteå möts du av ett engagerat gäng mäklare som med den så kallade "Skellefteåmodellen" vill ge dig en komplett mäklartjänst. Modellen ger dig som ska sälja bästa möjliga pris och en smidigare försäljning eftersom vi känner våra köpklara spekulanter: vi vet hur vi kan nå dem, vad de söker och var i processen de är. Som köpare kan du genom en personlig kontakt hos oss hitta din drömbostad snabbt och enkelt!

Det är viktigt för oss att varje köpare och säljare känner sig speciell och sedd och därför är våra mäklare specialiserade på olika områden som bostadsrätter, villa och fritidshus respektive skog och kommersiella fastigheter för att kunna ge dig den bästa servicen för dina behov.

Hör av dig till oss med dina bostads- och fastighetsfrågor!

Läs vad 371 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skellefteå

• Hanna A

2019-04-23

Hanna A skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt min bostadsrätt om 2 rum och kök.
    Toppbetyg till Sofie som alltid har återkopplat snabbt och hållit kontakten under hela försäljningsperioden. Läs mer
  • 2019-04-18

Olov L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie Jonasson har sålt min lägenhet. Hon är mycket kompetent, inlyssnande och kunnig! En toppen mäklare. Läs mer
  • 2019-04-10

Roland A skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan har visat stort engagemang vid försäljning av min bostadsrätt. Hållit mig uppdaterad under hela processen och varit drivande från start till mål, för att få till en bra affär för både säljare och köpare. Läs mer
    2019-04-10 Stefan L svarar Roland A
    Roland, Tackar för din feedback! Vi hörs framöver....
  • 2019-04-05

Sandra J skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Lägenhet.
    Bra. Trevlig, positiv, kompetent.
    Aldrig haft en mäklare förut så vi hade nog inga förväntningar alls. Men hon gjorde ett grymt jobb och det flöt på smidigt och enkelt. Och själva försäljningen gick över förväntan så det tackar vi för! Läs mer
  • 2019-03-26

Mikael L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde fastighet i Åliden varuträsk. Rakt trevligt o saklig. Positiv ärlig o på ,Vi satte ett utgångsbud som vi pratade oss fram till,och visning Ordningställdes .8 par kollade o ett par la vårat begärda pris o vi sa ok. Spännande och hel del arbete o lite vemod. Läs mer
  • 2019-03-25

Emma R skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har både köpt och sålt en bostad med Julia som fastighetsmäklare. Hon är driven och trevlig. Hon är lätt att få tag på och jobbar snabbt. Då vi aldrig tidigare sålt en bostad så hade vi inga direkta förväntningar men vi är nöjda med Julia. Hon sålde vårt hus efter första visningen och visade det hus vi köpt, två gånger utanför ordinarie visningstid och kändes inte stressad då hon visade. Läs mer
  • 2019-03-24

Gunilla Å skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt vårt radhus i Ursviken. Vi valde Jan-Erk Lööf som mäklare efter att släktingar rekommenderat honom. JE har bemött oss professionellt och mänskligt. Vi har fått fortlöpande information och underlag till våra beslut. JE har levt upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Tomas S

2019-03-19

Tomas S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt skogbruksfastighet, bra bemötande. Han motsvarade mina förväntningar, trevlig jordnära o professionell! Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2019-03-19 Stefan L svarar Tomas S
    Stort tack för dom orden Tomas, nu siktar vi på tillträdet. Ha det gott!
  • Simon S

2019-03-17

Simon S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt bostadsrätten frögatan 344.

Bemötandet var positivt och jag hade inga problem med att få information.

Det var en smidig och bra förhandling. Läs mer
  • 2019-03-17

Philip M skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jätte trevlig tjej som var pratglad och väldigt duktig på hjälpa till. Läs mer
  • 2019-03-14

Eva-Lena A skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Glad & trevlig, snabb återkoppling. Men besvikna på att det blev strul med det utlovade stora förrådet. Efter mycket krångel fick vi det tillslut, men utan nyckel och fullt med lämnade möbler. Det var ett stort minus. Läs mer
  • 2019-03-13

Kristina S skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Tillmötesgående, lyhörd och ödmjuk. Inte för "säljaraktig" vilket upplevdes väldigt bra! Läs mer
  • 2019-03-13

Jennifer A skrev om Sofie Lundberg en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi sålde vår villa med hjälp av Sofie. Superbra mäklare, kunnig, tydligt och effektiv. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-11

Nils J skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en lägenhet och fick ett fantastiskt bemötande av Sofie. Hon var glad och trevlig och kändes väldigt kunnig och kompetent. Läs mer
  • 2019-03-09

Jonas E skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Super bra och trevlig. Trevligt bemötande berättar alltis hur det går jätte nöjd Läs mer

Louise E skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt ett radhus och hon har varit en klippa! Läs mer

Therese M skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi började med att köpa och sedan fick hon även ta hand om vår försäljning (båda fallen villa). Vi är mycket nöjda med hennes agerande. Hon var professionell, drev på affären lagom mycket, kändes kunnig och saklig. Lätt att få kontakt med och svarade/återkopplade alltid snabbt om vi hade frågor. Både affärerna gick väldigt smidigt så vi är nöjda med hur det gick till. Läs mer

Johan A skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en enrumslägenhet i Skellefteå. Blev väldigt bra bemött och affären gick väldigt smidigt. Mäklaren var lätt att få tag i och kunde besvara de frågor jag hade gällande objektet på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-03-06

Tomas Ö skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi sålde vårt sommarhus/permanentboende.
    Jan-Erik har ett trevligt sätt med en klar bild av vad som gäller för oss som säljare.
    Vi hade väntat oss en mer långdragen process med många samtal men allt sköttes på ett professionellt och trevligt sätt.
    Vi har rekommenderat våra bekanta som ska sälja sin bostad att ta kontakt med Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-03-04

Matilda S skrev om Sofie Lundberg en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Riktigt bra uppdateringar under resans gång via telefon och sms. Läs mer
  • Ida Sofia Matilda E

2019-03-04

Ida Sofia Matilda E skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Helt underbar service
    Lätt att prata med och en väldigt driven och bra mäklare Läs mer
    2019-03-05 Stefan L svarar Ida Sofia Matilda E
    Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa er!
  • 2019-02-28

Lisbeth J skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Toppenbra o professionellt, både i bemötande o hantering av försäljningen. Läs mer
  • Johan S

2019-02-25

Johan S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag köpte en bostadsrätt av Sofie och är supernöjd! Hon är en entusiastisk, ärlig och otroligt professionell mäklare. Kan rekommendera henne alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2019-02-25

Magnus H skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt nyckelgatan 38. Väldigt trevligt och proffesionellt sätt. Mäklaren levde upp på mina förväntningar med bravur. Öppen trevlig och proffsinionet bemöt och det speglar också upplevelsen Läs mer
  • 2019-02-23

Märtha Viola L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har med Stefans hjälp sålt vårt hus på Brännan, Skellefteå.
    Det har hela tiden känts tryggt att samarbeta med Stefan, han är kunnig, förtroendeingivande och ansvarstagande. Har haft en tät kontakt med både oss säljare och köpare.
    Vi rekommenderar gärna andra säljare (och köpare) att vända sig till Stefan i samband med försäljning eller köp av bostad! Läs mer
    2019-02-23 Stefan L svarar Märtha Viola L
    Tack Märtha för fina ord, kul att jobba med er alla också! Vi ses igen vid tillträdet
  • Ola Å

2019-02-23

Ola Å skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har blivit bra bemött han har varit mycket engagerad i min fastighets affär.

Hälsningar Ola Åkerström. Läs mer
    2019-02-23 Stefan L svarar Ola Å
    Hej Ola, vad kul att du känner så! Ses vid tillträdet
  • 2019-02-21

Emma E skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt lägenhet.
    Blev bemött på ett professionellt sätt, duktig på att förklara och berätta på ett sätt så man förstår och hänger med. Stor verklighetsförankring gällande pris och upplägg av försäljningen. Läs mer
  • 2019-02-19

Mattias E skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi fick hjälp med att sälja vår lägenhet. Mäklaren var professionell och trevlig i bemötandet. Mäklaren har också vart tydlig med de olika stegen i försäljningen och vi har på detta vis kunna följa med på ett bra sätt. Läs mer
  • Elisabeth F

2019-02-18

Elisabeth F skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Kunnig , hade bra service , lätt att få kontakt med , vi rekommenderar henne gärna till andra . Glad och trevlig 😃👍 Läs mer
  • 2019-02-18

Simon M skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt ett radhus.

seriös, inte för "säljig", känsla för vem som är kunden. Läs mer
  • Ronnie L

2019-02-18

Ronnie L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa.
    Bra och proffsigt bemötande. Snabbt svar på mailfrågor. Läs mer
  • 2019-02-16

Eva B skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en enplansvilla och har blivit bemött på det absolut bästa sätt, och mäklaren har hjälpt mej på ett otroligt bra sätt . Jag vill rekommendera henne varmt. Jag kunde inte ha fått bättre hjälp. Läs mer
  • 2019-02-16

Tage L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt vår fastighet norrskenet 8. Vi blev bemötta på ett proffsigt sätt. Läs mer

Sabah N skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt lägenhet

Toppen bemötande. Trevligt.

Duktigt på sitt jobb. Allt gick fort och smidigt. Toppen betyd Läs mer

Sara H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde villa. Mycket bra bemötande! Gav säljupplevelsen en positiv känsla! Enda minuset är att jag önskat lite högre svarsfrekvens på mail/sms! Men allt blev ju bra i slutändan ändå:-) Läs mer

Anna Kristina B skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en villa utanför stan Fick ett bra o positivt bemötande av Julia och är nöjd med slutresultatet. Läs mer

Tony L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt en lägenhet.
    Jag blev mycket bra bemött och poffesionelt.
    Jag hade inte så stora förväntningar.
    Men hon gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2019-02-14

Jan-Olof L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi fick ett mycket bra stöd av Stefan när vi sålde vår fastighet. Läs mer
  • 2019-02-12

Gustaf S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra bemötande, seriös, bra återkoppling och intresserad lyssnar bryr sig , har bara positivt att säga ,riktigt nöjd med honom. Läs mer
    2019-02-23 Stefan L svarar Gustaf S
    Hallå Gustaf, roligt att du känner så. Nu är det fullt fokus mot nästa!
  • 2019-02-12

Lena D skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Kunde ej ha fått en bättre och trevligare mäklare. Supernöjd med allt! Läs mer
    2019-02-23 Stefan L svarar Lena D
    Tackar Lena, hoppas allt är bra med ert nya boende!
  • 2019-02-03

Elin L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt en lägenhet. Väldigt bra mäklare att samarbete med, flexibel, professionell, bra bemötande, väldigt bra intryck genom hela processen. Läs mer
  • May K

2019-01-29

May K skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Helt otrolig kunnig, duktig, trevlig och hjälpsam mäklare! Hennes vänliga, glada och proffesjonälla bemötande gav oss trygghet från början till slut. Kontrakt är skriven med de nya ägarna av våran bostadsrätt och vi ser fram emot överlämningsdagen. Mycket snabbt gick det dessutom.
    Med vänlig hälsning,
    May Anita Knutsen och Ata Khalaf Läs mer
  • 2019-01-27

Elisabeth K skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Blev mycket brabemött av mäklaren. Hon förklarade alllt som skulle ske. Glad och trevlig. Läs mer
  • 2019-01-23

Sara B skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt ett hus
    Engagerad och tydlig. Lätt att få kontakt med samt att hon alltid hörde av sig när hon lovat. Bra på berätta om våra valmöjligheter. Gör ett ärligt intryck.
    Kunde vara aningen mer kortfattad ibland... Läs mer
  • 2019-01-22

Joel L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt lägenhet, mycket professionellt och bra bemött över förväntat Läs mer
  • Stefan L

2019-01-06

Stefan L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi köpte först våran villa och sålde sedan vårat radhus. Han är duktig han pratar och beskriver och säljer bra men i det praktiska runtomkring var han ganska vimsig. Saker vi talat om och som fanns skrivet glömdes bort och fick återupprepas saker tog ibland lite lång tid. Men i det stora hela har han gjort två bra affärer för oss så vi känner oss ändå nöjda Läs mer
  • 2018-12-20

Gritt T skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie har hjälpt mig sälja min tvåa på Moröhöjden. Började tokigt med en köpare som backade ur i sista stund men Sofie tog nya tag och fixade nya intressenter vilket utmynnade i ett ännu bättre deal. Är supernöjd med henne. Läs mer
  • 2018-12-20

Jesper B skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt trevlig, verkligen hjälpsam och lätt att prata med! Läs mer
  • 2018-12-11

Tobias P skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en bostadsrätt. Gav direkt ett engagerat och proffsigt intryck. Lätt att få kontakt med. Sofie var verkligen engagerad i affären, var motiverad till att göra ett bra jobb samt lugnade oss säljare när det behövdes. Gick snabbt att få tid för kontraktsskrivning. Läs mer
  • Kristina P

2018-12-11

Kristina P skrev om Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt ett hus med stall.

Helt ärligt anlitade jag en annan mäklare än vad jag fick. Vid möte med den första mäklaren och genomgången av huset, fick mäklare nr ett uppdraget att sälja. Mäklare nr ett sa då att mäklare nr två skulle få hjälpa till för han hade tid över.
    Visade sig att mäklare nr två var den som hade hand om allt.
    I början av försäljningen strulade allt. Övervägde starkt att försöka byta mäklare. Men tänkte att det nog skulle bli väldigt besvärligt och att mäklaren skulle få chansen ändå.

När visningarna började ändrade jag snabbt åsikt. Mäklare nr två var väldigt engagerad. Ringde, skickade mejl, hörde av sig väldigt ofta. Hade många samtal och bollade vad som var bäst att göra med försäljningen. Han sa tidigt vad hans plan var vid försäljningen och detta lyckades han med galant.

Mäklaren uppfyllde mina förväntningar med råge.
    Fick ett mycket bättre pris än förväntat.

Som sammanfattning:
    Förberedelserna för att sälja huset var tröga och komplicerade.
    Hade svårt med kommunikationen och det var mycket onödiga missförstånd.
    När försäljningen och visningarna väl kom igång fungerade allt klockrent och jag är mycket nöjd med mäklarens kontakt och råd angående försäljningen.
    Jag har fått mer på huset än vad jag trodde var möjligt så även där är jag mycket nöjd! Läs mer

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå