Fastighetsbyrån Skellefteå

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Skellefteå möts du av ett engagerat gäng mäklare som med den så kallade "Skellefteåmodellen" vill ge dig en komplett mäklartjänst. Modellen ger dig som ska sälja bästa möjliga pris och en smidigare försäljning eftersom vi känner våra köpklara spekulanter: vi vet hur vi kan nå dem, vad de söker och var i processen de är. Som köpare kan du genom en personlig kontakt hos oss hitta din drömbostad snabbt och enkelt!

Det är viktigt för oss att varje köpare och säljare känner sig speciell och sedd och därför är våra mäklare specialiserade på olika områden som bostadsrätter, villa och fritidshus respektive skog och kommersiella fastigheter för att kunna ge dig den bästa servicen för dina behov.

Hör av dig till oss med dina bostads- och fastighetsfrågor!

Läs vad 604 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skellefteå

Mohammad M skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Hej
    Jag köpte en bostadsrätt med hjälp av Stefan.
    Jag är ganska nöjd och tycker att Stefan gjorde sitt jobb som märkbare på det bästa sätter.
    Han var mycket hjälp som och tidligt under det hela processen. Läs mer
    2020-08-03 Stefan L svarar Mohammad M
    Tack Mohammad ha det bäst och hoppas ni skall trivas i er nya lgh.

Ralf G skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra och snabbt jobbat som ledde till affär Läs mer

Maude H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Föräljning av fritidshus
    Bemött med respekt
    Engagemang och snabb försäljning var våra krav vilka också uppfylldes på ett bra sätt.
    Sammanfattningsvis professionellt genomförande. Läs mer

Annie S skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en villa och Sofie har varit toppen genom hela processen som tog ungefär ett år. Hon har varit väldigt flexibel och anpassat sig galant till hur situationen förändrats.
    Hon har alltid varit snabb på att återkoppla när vi haft frågor och alltid erbjudit olika lösningar när vi haft några bekymmer. Läs mer
  • Mats L

2020-07-29

Mats L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra öppen dialog stefan har uppfyllt mina förväntningar med att ta in våra önskemål som kund. Ett proffsigt jobb från värdering till kontraktsskrivning med genomgång på engelska då vår köpare är från utlandet.
    Mats Lindberg Läs mer
    2020-07-29 Stefan L svarar Mats L
    Hi Mats and yes det blev lite svengelska men med hjälp av dig och Catrine samt stor ödmjukhet från köparen blev det ju perfekt ändå!
    Mats, Tack för förtroendet!
  • 2020-07-27

Mikael S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt ett hus med superläge! Stefan har tålmodigt manövrerat försäljningen till en mycket god affär. Nu tycker jag att Stefan är värd en semester utan avbrott! Läs mer
    2020-07-27 Stefan L svarar Mikael S
    Tackar Mikael! Först för din feedback men också för att du tycker jag förtjänar lite ledigt:-)
    Slutligen tack för att du och Maria gav mig chansen! Ha det gott så ses vi vid tillträdet!
  • 2020-07-27

Siv Catrine L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt Båtvik 9 med hjälp av Stefan, mycket bra bemötande och vi kände direkt stort förtroende för honom. Läs mer
    2020-07-27 Stefan L svarar Siv Catrine L
    Hej Catrine och stort tack för din återkoppling! Tack oxå att jag fick chansen att sälja ert hus! Stort lycka till i ert nya fina hus!
  • 2020-07-25

Maria S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Gott bemötande och engagemang. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2020-07-26 Stefan L svarar Maria S
    Hej Maria och Mikael, först så stort tack att jag fick ert förtroende att sälja eran pärla! Sen så tack för ert omdöme! All lycka i ert letande av ert nya boende! Vi ses!
  • Johanna H

2020-07-23

Johanna H skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa med hjälp av Alexander. Första intrycket var proffsigt, han var väl förberedd och effektiv i inledande möte. Vi valde honom då han, till skillnad från andra mäklare vi träffade, är en säljare. Vi visste att han skulle göra ett bra jobb och fick hjälp med alla våra funderingar i väntan för försäljning. Bra uppdateringar, bra feedback och klockren säljare. Läs mer
    2020-07-23 Alexander S svarar Johanna H
    Tack för betyget Johanna, det har varit kul att både få träffa er och att fått hjälpa till med försäljningen av erat hus!
  • 2020-07-21

Mona S skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa.
    En glad o positiv mäklare. Läs mer
  • 2020-07-19

Anna B skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en bostadsrätt på Anderstorp. Alexander, vår mäklare, skötte sig utmärkt, gav goda råd och var trevlig att ha att göra med! Vi kan rekommendera honom. Läs mer
    2020-07-21 Alexander S svarar Anna B
    Tack så mycket Anna och Andreas! Det var ett nöje att få hjälpa er!
  • 2020-07-18

Birger T skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra kontakt vid första mötet. Snabba svar och kontakter. Flexibel vad gäller tider och visningar trots semester. Läs mer
  • 2020-07-14

Håkan L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vänlig, uppmärksam på kundens önskemål. Läs mer
  • 2020-07-07

Jag köpte rosgatan68. Och jag var jätte nöjd ,

Husam Ahmed Läs mer
  • 2020-07-04

Ida L skrev om Agnes Pettersson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt bostad. Mycket bra bemötande. Engagerad och snabb på att svara vid frågor. Allt gick bra och smidigt till, så är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-07-03

John H skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Matilda har varit genomgående positiv och stöttande i processen och både min fru och jag har känt ett lugn i den djungel som heter bostadsförsäljning.
    Bra första erfarenhet! Läs mer
  • 2020-07-03

Staffan P skrev om Agnes Pettersson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Det var okej
    Det is the most popular and most important part in the world 🗺 Läs mer
  • 2020-06-30

Anna S skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Alexander hjälpte oss med försäljningen av vår första lägenhet. Eftersom det var vår första bostadsförsäljning så hade vi inte så mycket erfarenhet av att arbeta tillsammans med mäklare och vi var lite osäkra på vad vi kunde förvänta oss. Alexander hjälpte oss tryggt igenom hela processen och han överträffade alla förhoppningar vi hade. Alltid trevlig och tillmötesgående, svarade alltid på frågor och funderingar på dygnets alla tider. Kommer vi någonsin sälja bostad igen så anlitar vi Alexander igen. Rekommenderas! Läs mer
    2020-07-01 Alexander S svarar Anna S
    Vad kul att ni känner att ni kan rekommendera mig vidare! Tackar för förtroendet att ha fått hjälpa er, nöjet var på min sida!
  • 2020-06-24

Siv Monika M skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt bostad. Blev seriöst bemött. Läs mer
    2020-06-24 Alexander S svarar Siv Monika M
    Man får tacka så mycket för det fina betyget!
  • 2020-06-22

Olivia I skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag och min sambo har köpt Svangatan 2H, vi har blivit väldigt bra bemötta av Stefan varje gång. Otroligt trevlig och proffsig! Har nog aldrig blivit bemött lika bra på någon av de andra visningarna vi varit på. Kommer rekommendera Stefan och förhoppningsvis anlita honom den dagen det är dags för oss att flytta. Läs mer
    2020-06-23 Stefan L svarar Olivia I
    Hej Olivia & Gustav, tack för ert fina omdöme. Det har varit så kul att få vara med i denna affär!
    Glöm aldrig att "Papporna" måste prestera för och bada,
  • 2020-06-18

Lena Ann-Christin B skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Försäljning av fritidshus i Brattås. Sofie har varit mycket proffsig under hela försäljningsprocessen. Hon är tydlig, tillgänglig och visar stor kunskap. Skapar trygghet hos alla parter! Tack Sofie! Läs mer

Magnus L skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi sålde vår lägenhet (4:a) och är mycket nöjd med Matilda som mäklare, har inget att invända då försäljningen gick väldigt smidigt och bra. Läs mer

Annelie V skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vid köp av ett radhus har Sofie varit glad trevlig och ytterst proffsig. Hon har varit lättillgänglig, hjälpsam och väldigt kunnig.
    Min upplevelse har varit över förväntan. Läs mer
  • 2020-06-17

Carita Tellervo S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt hus.
    Mäklaren är tillmötesgående och väldigt trevlig. Han var väldigt positiv, aktiv och genuint intresserad av att få till en bra affär. Han såg till att alla var nöjda.
    Hade inga större förväntningar, min erfarenhet av andra mäklare som jag har haft är usla.
    Stefan är väldigt bra mäklare och min upplevelse är väldigt positiv... Kan varmt rekommendera honom till mina vänner och bekanta Läs mer
    2020-06-17 Stefan L svarar Carita Tellervo S
    Tack så mycket för att jag fick förtroendet att hjälpa dig och Peter!
    Ha en skön midsommar!
  • 2020-06-16

Therese Å skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt fritidshus, snabbt och enkelt och nöjd med slutpriset. Läs mer
  • 2020-06-16

Folke E skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har sålt 3 tomter.
    Svårt att få kontakt . Svara inte på mail förrän upprepade mail. När väl svar så ordnade sig allt i rask takt.
    Trevlig bemötande annars. Läs mer
  • 2020-06-15

Mattias L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    -Sålt hus i Gummarksnoret 114, 93195 Skellefteå
    - Blev bemött på bästa sättet.
    - Förhoppningen var att sälja huset men hade nog förväntat mig att det skulle ta längre tid. Mycket bättre än mina förhoppningar.
    - Har haft endel oro kring husförsäljningen och hur man gör, hur det går till osv, vilket Camilla har hjälpt till med exemplariskt. Hon har stöttat oss genom hela proceduren och man har fått upplevelsen av att vara prioriterad. Stort tack! Läs mer
  • 2020-06-15

Magnus J skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Glad, Trevlig och ett proffsigt arbetssätt.. Rekomenderas Läs mer
  • 2020-06-13

Jesper G skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Blev väldigt bra bemött när jag sålde min lägenhet och mäklaren levde upp till förväntningarna jag hade. Läs mer
  • 2020-06-12

Marcus V skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt lägenhet. Sofie är tillgänglig, tydlig och trevlig. Läs mer
  • 2020-06-12

Niclas L skrev om Agnes Pettersson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpte en lägenhet i Skelleftehamn och Agnes var snabb på att återkoppla mitt bud innan budgivningen Läs mer
  • 2020-06-11

Jörgen S skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en villa. det bemötande vi fick av mäklaren var mycket proffsigt utfört samt ett trevligt bemötande.
    Mäklaren levde upp med råge på våra förväntningar.
    Våra upplevelser av denna försäljning är enormt positiva, vi hade inte trott att det skulle vara så lättsamt för oss som det blev. Läs mer

Kristina B skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Proffsigt bemötande, kunnig och lätt att nå vid frågor och funderingar. Vi är väldigt nöjda med Sofies arbete vid vår stugförsäljning. Läs mer

Mikael L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag är väldigt nöjd med både bemötande och professionaliteten hos mäklaren. Hon hade svar på mina frågor och ledde mig igenom affären på ett bra sätt. Jag skulle rekommendera denna mäklare till en vän som ska köpa eller sälja ett boende. Läs mer
  • 2020-06-08

Ragnhild Linnéa N skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köp av bostadsrätt
    Mycket bra bemötande
    Väldigt nöjd! Läs mer
    2020-06-08 Alexander S svarar Ragnhild Linnéa N
    Tack så mycket för det och detsamma Linnea!

Kristian E skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Väldigt professionell att ha att göra med. Stefan är grym på det han gör. Läs mer
    2020-06-08 Stefan L svarar Kristian E
    Tackar för att jag fick ditt förtroende att sälja din bostad. Tackar så klart också för ditt fina omdöme Kristian!

Magnus G skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie hjälpte mig att sälja min lägenhet.
    Mycket proffsig mäklare, jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer

Lena F skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Kompetent! Vi köpte en 2:a genom att vi blev tipsade av mäklaren som visste vi var intresserade av liknande objekt. Hon guidade oss igenom affären på ett exemplariskt sätt. Läs mer

David L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Hon har varit korrekt och effektiv. Hon har tagit ett bra ansvar som gjort vårt del tydlig. Läs mer

Rebecka S skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpte lägenhet i Ursviken, har alltid varit en öppen kontakt och man har kunna fråga hon vad som helst. Tycker hon på alla vis har visat ett proffsigt bemötande!

Är inget annat än nöjd:) Läs mer

Nicholas Paul C skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan var vänlig och samtidigt professionell och mycket kompetent. Han har bra förmåga att bedöma olika situationer som uppstår. Hans insats var över min förväntan när han sålde huset åt oss. Läs mer
    2020-06-02 Stefan L svarar Nicholas Paul C
    Nicholas! Tack så mycket för ditt omdöme.
    Lycka till med ert nya boende!
  • Anders V

2020-06-02

Anders V skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie har sålt min villa.
    Jag uppskattade Sofie för hon var kunnig, påläst, tydlig, strukturerad, lugn och sansad. Läs mer
    2020-06-03 Sofie M svarar Anders V
    Tack Anders!
    Jag blir verkligen glad av att läsa detta, tack! Jag är tacksam över att ha fått ditt förtroende gällande denna försäljning. :)
  • 2020-06-02

Leif Assar Sigvard E skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt ett 2 familjshus, mycket nöjd med bemötande och feedback. Läs mer
    2020-06-02 Stefan L svarar Leif Assar Sigvard E
    Assar! Tack för att jag fick ert förtroende att sälja ert fina hus!
  • 2020-06-02

Doris Ingela Sofi C skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan är en inkännande lugn och professionell mäklare. Jag kände mig mycket väl bemött. Stefan höll mig uppdaterad så fort något nytt hände och kom med bra förslag på strategier. Jag är mer än nöjd med hans insats vid försäljningen av vårat hus. Läs mer
    2020-06-02 Stefan L svarar Doris Ingela Sofi C
    Hallå Ingela vad glad jag blir för ditt omdöme.
  • 2020-05-27

Britt Ellenor E skrev om Matilda Ederlöf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt vår 5 rums-villa. Mathilda har hjälpt oss på ett bra sätt och varit tillmötesgående. Hon har alltid gått attnå på ett enkelt sätt. Läs mer
  • 2020-05-26

Lars H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Tomtmark för fritidsbebyggelse.

Jan-Erik Lööf har skött ärendet på ett utomordentligt kompetent och skicklig sätt i alla avseenden.

Som tidigare avdelningsdirektör i en statlig myndighet har jag ingen som helst förståelse för Recos upplevelseaspekter .Undertecknad är van vid utvärderingar och där har upplevelser ingen roll.

Facebook har ingen plats i mina utvärderingar.

MVH
    Lars G: Hedlund Läs mer
  • 2020-05-25

Margareta A skrev om Alexander Simonsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt min bostadsrätt.
    Jag har blivit mycket bra bemött av Alexander från det jag träffade honom första gången på Fastighetsbyrån till dess vi skrev avtal.
    Han höll bra och lagom kontakt och kollade hela tiden hur jag ville göra. Gav raka besked och bra förslag på hur man kan tänka och göra.
    Lätt att ha att göra med.
    Jag hade nog inte tänkt på vilka förväntningar jag hade på mäklare, men det fungerade väldigt bra. Läs mer
    2020-05-25 Alexander S svarar Margareta A
    Tack för det fina omdömet Margareta! Kul att du blev nöjd!
  • 2020-05-25

Johnny I skrev om Agnes Pettersson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en bostadsrätt. Är väldigt nöjd över den feedback som Agnes tillhandahållit under de ca 4 veckor som gick från att bostaden publicerades till dess vi hade en underskrift.

Hon svarar snabbt dagtid, kvällstid och helger med utförliga svar. Läs mer
  • 2020-05-22

Konrad J skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Snabb att agera.
    Tydliga förklaringar om nuvarande läge.
    Flexibel när det gällde att fota lägenheten som då inte var ordentligt städad.
    Bra rekommendationer på övrig service (tex städning). Läs mer

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå