Fastighetsbyrån Skellefteå

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Skellefteå möts du av ett engagerat gäng mäklare som med den så kallade "Skellefteåmodellen" vill ge dig en komplett mäklartjänst. Modellen ger dig som ska sälja bästa möjliga pris och en smidigare försäljning eftersom vi känner våra köpklara spekulanter: vi vet hur vi kan nå dem, vad de söker och var i processen de är. Som köpare kan du genom en personlig kontakt hos oss hitta din drömbostad snabbt och enkelt!

Det är viktigt för oss att varje köpare och säljare känner sig speciell och sedd och därför är våra mäklare specialiserade på olika områden som bostadsrätter, villa och fritidshus respektive skog och kommersiella fastigheter för att kunna ge dig den bästa servicen för dina behov.

Hör av dig till oss med dina bostads- och fastighetsfrågor!

Läs vad 470 kunder tycker om Fastighetsbyrån Skellefteå

• 2019-11-13

Aina Siri Birgitta S skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Tusen tack Stefan! Ingen kan vara mer nöjd än jag!

Jag behövde hjälp med försäljning av skogsgård. Jag undrade hur det skulle gå att ordna med allt på bästa sätt eftersom jag bor långt bort från fastigheten.
    Men det fanns inga problem, Stefan Lönnefjord tog hand om försäljningen med trygg och säker hand. Han höll mig informerad och uppdaterad genom hela säljprocessen, alltid positiv och trevlig. Stefan är mån om att både säljare och köpare ska bli nöjda. Han är kunnig, tydlig, tillmötesgående och engagerad!

För den som står inför försäljning av fastighet ger jag de varmaste rekommendationer!
    /Aina Läs mer
    2019-11-13 Stefan L svarar Aina Siri Birgitta S
    Tack så mycket för din feedback och fina ord Aina!
  • 2019-11-10

Kickan A skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt bostadsrätt, en snabb enkel affär.
    Fick den information vi efterfrågade.
    Vi är nöjda.
    /Kickan Läs mer
  • 2019-11-05

Carl G skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bostadsrätt. Trevligt bemötande och hjälpsam.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2019-11-06 Stefan L svarar Carl G
    Tack så mycket!, hoppas ni får det toppen i er nya fina bostad!
  • 2019-11-02

Sam P skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Är ens lön provision så får man förvänta sig det som köpare Läs mer
  • 2019-10-28

Daniel J skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har köpt en 1,5-plans villa. Mäklaren bemötte oss väl och svarade på de frågor vi hade. Mäklaren glömde att kalla både köpare och säljare till möte för kontraktskrivning men det löste sig, allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-10-28

Jenny J skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpte fritidshus utav Lönnefjord. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Maria L

2019-10-21

Maria L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Mycket bra mäklare. Saklig kändes mycket kompetent. Plus super trevlig. Läs mer
  • 2019-10-20

Cecilia S skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie var mycket snabb, mycket väl informerat, och hanskade köpet av fritidshuset mycket professionellt. Jag kände mej i mycket trygga händer, hon kunde besvara alla mina fragor, och var mycket väl förberedd. Läs mer
  • 2019-10-20

Lena L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en 3a på Skiftesgatan, Anderstorp.
    Lätt att komma i kontakt med både via mail och telefon. Tillmötesgående och man kände känna sig trygg med vetskapen att han skulle höra av sig inför varje moment under försäljningen.

Fick lägenheten såld på under 24 h efter första visning. Mycket nöjd med resultatet av försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-18

Markus L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra utfört jobb! Var väldigt trevlig och påläst så jag är nöjd med affären 😀 Läs mer
  • 2019-10-15

Felicia S skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt hus!

Lite luddig info. Mindre bra återkoppling. När budgivningen startade var jag inte tillagd i budgivningen och gick inte få tag på mäklaren. Blev stressigt men löste sig till slut. Läs mer
  • 2019-10-14

Emilie R skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde vår lägenhet med Camilla och det gick över förväntan på alla punkter! Snabb försäljning, bra värde och smidig resa. Detta tack vare hennes professionalitet och rätt strategi. Mer än nöjd! Läs mer
  • 2019-10-12

Mats L skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har köpt ett fritidshus.
    Trevligt och personligt bemötande.
    Förväntningarna handlade främst att inge förtroende och svara på frågor kring fastigheten, vilket mäklaren gjorde. Läs mer
  • 2019-10-10

Helén Lindström K skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Noggrann och tydlig.köpt en lägenhet Läs mer
  • 2019-10-07

Mimmi S skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har köpt lägenhet på Anderstorp, och min upplevelse har varit väldigt positiv! Camilla har varit lättillgänglig under hela processen och haft svar på alla mina frågor. Det är den första bostaden jag köpt men allt har gått över förväntan. Jag rekommenderar Camilla och Fastighetsbyrån! Läs mer
  • Johan D

2019-10-05

Johan D skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde lägenhet på bladgatan i Skellefteå. Superbra och proffesionellt bemötande och en jätte trevlig mäklare. Är nöjd och i slutändan blev det över alla förväntningar. Rekommenderar helt klart Sofie vid bostadsförsäljning. Läs mer
  • 2019-09-27

Eva Margareta L skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt fritidsbostad
    Vi har haft mycket god hjälp av Stefan. Vi upplebver Stefan som en mycket kompetent och seriös mäklare. Vi har känt oss mycket trygga under hela processen. Läs mer
  • 2019-09-22

Josefine H skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde våran bostadsrätt med henne och hon kom hem till oss samma dag som vi ringde! Sen har hon uppdaterat oss om vad som händer allt eftersom.. Jättetrevlig och professionell. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-09-21

Eva Ann Kristin L skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Hade inte kunnat få ett bättre bemötande då vi sålde vårt hus i ersmark, Camilla Nilsson får toppbetyg av oss allt från värdering, visning och försäljning. Ger Camilla 5 av 5 möjliga👏 Läs mer
  • 2019-09-20

Ulla E skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt bostadsrätt 2 rum o kök.

Utmärkt bemötande från Sofie, kunde inte varit bättre Läs mer
  • 2019-09-20

Jimmy J skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt bostandsrätt, radhus. Professionell och lätt att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-09-19

Jens O skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt Renholmen 10
    Positivt och hjälpsam. Tydlig. Läs mer
  • 2019-09-18

Rigmor L skrev om Sofie Marklund en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Här sålt mitt radhus och är väldigt nöjd med Sofie Läs mer
  • 2019-09-13

Bernt Olof Sören N skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt ett fritidshus med Stefan som mäklare.Vi har upplevt Stefan som engagerad och lätt att kommunicera med.Nöjda. Läs mer
  • 2019-09-09

Roger S skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Bra bemötande bra info. och service. Läs mer
  • 2019-09-03

Maria H skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en sommarstuga.har blivit bra bemött men svårt att få tag i mäklaren ibland men han återkopplar alltid . Bra😊
    Affären är inte slutförd ännu pga av upphittade gamla pantbrev Läs mer
  • 2019-09-03

Karin S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Trevlig, tydlig och lätt att få kontakt med! Läs mer
  • 2019-08-30

Oskar G skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    VI HAR SÅLT LÄGENHETEN, BEMÖTANDET VAR RIKTIGT BRA. Läs mer
  • 2019-08-27

Katarina I skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Har köpt en gammal fastighet i Burträsk. Allt har gått smidigt till och Camilla har varit duktig på att förklara om det har varit något man funderat över.
    Allt har varit helt OK från min sida sett. Läs mer
  • 2019-08-26

Eva-Lena A skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har sålt en bostadsrätt. Sofie har varit tydlig, engagerad och kunnig. Hon har hela tiden återkopplat till oss och informerat oss om vad som händer och kunnat ge oss bra tips och råd under försäljningsprocessen. Vi upplever att hon har bra koll på marknaden och vi har kännt oss trygga med henne. Vi har blivit bemötta på ett mycket positivt och professionellt sätt och är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-26

Anders P skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en bostadsrätt.
    Snabb, effektiv, väl insatt i berörda frågor.

Utmärkt, vi är väldigt nöjda Läs mer

Turd P skrev om Camilla Nilsson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi sålde våran bostadsrätt radhus på tubölegatan med hjälp av Camilla. Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer

Mathias L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålde en lägenhet.
    Väldigt bra bemötande där all info och kommunikation var tydlig och även snabb service och återkoppling gällande allting under hela säljprocessen.
    Klart bästa mäklaren jag haft kontakt med i alla mina köp eller säljaffärer. Läs mer

Hanna H skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en lägenhet.
    Fantastisk bra kommunikation med mäklaren. God hjälp när det krånglade med lånelöfte.
    Tydligt, bra och enkelt.
    Snabba svar.
    Alltid svar på frågor :) Läs mer

Paulina L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    En bra och tydlig mäklare. Försäljningen gick smidigt till. Läs mer

Johan L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Grym, hjälpte oss att sälja en lägenhet.
    Lätt att få tag i och ett bra bemötande hela tiden.
    Vi är supernöjda. Läs mer
  • Henrik E

2019-08-21

Henrik E skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Fick bra hjälp av Stefan när jag skulle sälja min lägenhet. Vi hade bra kontakt genom hela processen. Allt gick mycket smidigt. Trevlig och sympatisk mäklare med mycket driv Läs mer
  • 2019-08-20

Gui N skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt bostadsrätt. Utmärkt bemötande. Motsvarar förväntningarna på bästa sätt.

Väldigt kommunikativ, pedagogisk och inkännande. En mäklare som förstår både säljare och köpares behov. Ger ett ärligt och rakt bemötande. 5 guldstjärnor. Läs mer
  • 2019-08-17

Jesper L skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpte en lägenhet.
    Väldigt glad och trevlig var hon och väldigt bra kommunikation och allmänt proffsig. Läs mer
  • 2019-08-14

Ulrika M skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har köpt en bostadsrätt i Skellefteå. Vår upplevelse är mycket god. God service, tillgänglighet och ett mycket gott bemötande. Eftersom vi tidigare använt mäklare var mina förväntningar högt ställda och uppskattade den service vi fick! Läs mer
  • 2019-08-13

Elin A skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sofie har under tiden som jag ägt min fastighet kontinuerligt hört av sig och informerat mig om att hon finns tillgänglig när/om jag bestämt mig för att sälja.
    Hon har en medvetenhet om att alla inblandade parter ska bli nöjda och ett otroligt serviceinriktat mindset. Alla varma rekommendationer! Läs mer
  • 2019-08-08

Adam W skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köpt en villa, det fungerade bra. Dock var han lite svår att få tag i början kan beror på semestertiden Läs mer
  • 2019-08-06

Ulrika B skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Köp en villa
    Han var till en början trevlig
    Mina förväntningar var att han skulle vara mera hjälpsam & trevlig
    En 3 möjligen på en 5 talig poänglista
    När vi skulle skriva tyckte jag att han var sur & lite otrevlig Jag tycker att han skulle vara nöjd att han fick sälja sitt objekt Även om han självklart hade vela ha ut mer för det Läs mer
    2019-08-12 Stefan L svarar Ulrika B
    Hej Ulrika! Det är väldigt tråkigt att höra att du upplevde mig på det sättet. Det var lite speciella omständigheter i den här affären och jag försökte, som alltid, att vara tillmötesgående och tydlig. Kvalitet och nöjda kunder är väldigt viktigt för mig och jag kan bara beklaga att jag inte lyckats den här gången.
  • 2019-08-05

Hamza G skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi köpte ett hus via Stefan och vi är väldigt nöjda. Trevlig och duktig mäklare. Läs mer
    2019-08-12 Stefan L svarar Hamza G
    Tackar Hamza, lycka till i ert nya hus!
  • 2019-08-04

Ruth Aina Ingeborg E skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Sålt en villa, toppenmäklare, effektiv och väldigt kompetent! Läs mer
    2019-08-12 Stefan L svarar Ruth Aina Ingeborg E
    Tack för din feedback, ha det bäst!
  • 2019-08-01

Elisabeth L skrev om Julia Mellqvist en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Vi har köpt en sommarbostad. Vi blev bra bemötta av Julia. Vi upplever att hon inte känns lika säker som andra mäklare som vi har erfarenhet av tidigare, men hon är ju ung så det kommer säkert.
    Julia mäklade en väldigt fin sommarbostad till oss som vi är supernöjda med! Läs mer
  • 2019-07-30

Sirkka-Liisa S skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt min Lgh.Min mäklare Sofie var helt underbart om jag hade frågor var det bara att ringa till henne och jag fick info hela tiden.Jag kommer att rekommedera Fastighetsbyrån i framtiden och SOFIE.

MVH Sirkka-Liisa Läs mer
  • 2019-07-26

Erika K skrev om Stefan Lönnefjord en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Stefan gjorde ett bra och seriöst jobb. Läs mer
  • 2019-07-24

Lisa B skrev om Sofie Jonasson en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Trevlig och professionell mäklare och mycket nöjd köpare! Läs mer
  • 2019-07-19

Gun W skrev om Jan-Erik Lööf en del av Fastighetsbyrån Skellefteå
    Jag har sålt Sopranvägen 1 i Sjungande dalen.
    Jag tycker att jag blev väl bemött av Jan-Erik!
    Dock:
    När jag skulle skriva på kontraktet gjorde jag det utan att i förväg
    kunnat läsa igenom.Han trodde att han skickat det till mig , men jag hade inte fått något mail från honom.
    Därtill blev jag överraskad över att arvodet skulle betalas samtidigt eftersom vi inte var klara med alla papper till
    fastighetsköpet. Läs mer

Skeppargatan 10, 931 30 Skellefteå