Fastighetsbyrån Trollhättan

Fastighetsbyrån Trollhättan

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!

Läs vad 937 kunder tycker om Fastighetsbyrån Trollhättan 2

• köpte en tomt med hjälp av Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Sjölanda
    2021-12-01
    Vi blev väldigt bra bemötta och fick veta allt vi behövde och lite mer:)
  • sålde sitt hus med hjälp av Anton Andersson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Strömslund
    2021-11-30
    Toppenbemötande! Jag upplevde Anton som väldigt lyhörd; mån om att jag som säljare skulle känna mig trygg i hela processen med allt vad det innebär. Han var väldigt tillgänglig och höll kontinuerlig kontakt. Utöver detta hade han en mycket professionell attityd och visade på stor kunnighet gällande rådande lagar och regler. Inget dokument var för svårt för Anton att tolka😉

Det enda jag egentligen kan anmärka på var att han ville gå ut med ett mycket lägre pris än vad vi ville, hans spekulation gällande slutpris var en dryg halv miljon under det vi i slutändan fick. Vi satte eget utgångspris, vilket turligt nog var sig hela vägen.

Rekommenderar varmt☺️
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-27
    Väldigt trevlig och mycket enkelt att få kontakt med. Jag vill varmt rekommendera Emelie som mäklare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-27
    Marcus fungerar bra vid vår husaffär. Tillgänglig, närvarande och kunnig. Kan varmt rekommendera honom.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-26
    Jättebra mäklare. Viktoria är proffsig och trevlig. Tar sig tid att svara på alla frågor som uppstår.
  • köpte sitt hus med hjälp av Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-25
    Ett positivt och professionellt bemötande med snabb respons!
    2021-11-25
    Jättebra kontakt i mellan oss alltid trevlig och behjälplig
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-25
    Ett mycket professionellt med personligt bemötande. Kunde inte medverka vid första mötet själv men via telefonsamtal efteråt och mail fick jag ett gott första intryck. Emelie har lyssnat på mina behov som säljare och gjort sitt yttersta för att få lägenheten i såld i svåra försäljningstider.
    2021-11-24
    Bra bemötande av mäklaren.Mäklaren var trevlig, påläst och ärlig. Mäklarens insats under hela processen har varit utmärkt.
    • Skoftebyn
    2021-11-24
    Jag hade höga förväntningar på Marcus och han har verkligen uppnått dessa . Toppen betyg i tillgänglighet, enkelhet och tydlighet. Oerhörd servicekänsla !
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Stavre
    2021-11-23
    Bra återkoppling hela vägen i processen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anton Andersson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Sylte
    2021-11-22
    Bra och professionellt bemött. Tydlig och lättsam. Levde upp till mina förväntningar, kunde svara på de frågor jag hade och var tillgänglig även kvällstid.
    Bara bra upplevelse. Lite snabb med att få allt påskrivet, men förstod det som att det var säljaren som önskade detta.
    • Sandhem
    2021-11-21
    En mycket engagerad mäklare som vi hade god kontakt med och som gjorde försäljningen smidig och enkel.
  • köpte sitt hus med hjälp av Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-18
    Trevligt bemötande, svarade på frågor på mail och telefon snabbt. Kändes kunnig.
    2021-11-17
    Bemötandet jag fick var positivt och trevligt. När jag först skulle på visning blev jag sjuk, men fick snabbt kontakt för att komma på visning själv för att undvika ev smittan. Emelie kunde svara på de flesta funderingar jag hade om lägenheten och tillbehör så som fråd och parkering.
    Vid kontraktskrivningen gick hon kort och informativt igenom kontraktet underhåll och omliggnande fakta som jag hade mindre koll på.

Jag har inte träffat jättemånga mäklare då ja hittade ett objekt relativt snabbt. Dock är jag nöjd med mitt bemötande både på telefon, sms och när vi fysiskt träffades!
    • Götalunden
    2021-11-15
    Hjälpte mig igenom mitt första bostadsköp. Hon gjorde processen enkel och bekväm för mig. Hon är lätt att ha och göra med. Hon svarar gärna på alla frågor och förklarar tydligt 👍🏽
    2021-11-15
    Från första kontakt till försäljning har allt känts riktigt bra och proffsigt från Emelie's sida! Mer än nöjd!
    2021-11-15
    Vi köpte bostad genom Ejmen och fick väldigt bra bemötande och hjälp genom hela processen. Kan varmt rekommendera Ejmen och Fastighetsbyrån i Trollhättan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-15
    Blev bemött på ett mycket proffsigt sätt både vid vårat köp & vid våran egna försäljning.
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar fullt ut.

Sammanställer det som ett mycket lyckat samarbete där vi som kunder är imponerad av Fastighetsbyråns (Trollhättan ) proffsighet.

Tack!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anton Andersson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Tingvalla
    2021-11-13
    Anton visade stor kunskap och engagemang vid utförandet av sitt uppdrag. Jag är supernöjd med hans arbete med att sälja min bostad.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-12
    En trevlig och engagerad mäklare, snabb på att svara på meddelanden.
  • Arsim A
    • Kronogården
    2021-11-12
    Jättebra bemötande av mäklaren han var trevligt 👍👍. Vi har den bästa upplevelsen med den här affären hittills och tack vore Ejmen Japar, han försökte alltid vara noggrann och gett information så mycket som möjligt. Ejman var lugn, tydlig och väldigt trevlig.
    • Tingvalla
    2021-11-12
    Vill starkt rekommendera Marcus Cederljung på fastighetsbyrån i Trollhättan. Han har hjälpt oss vid försäljning av vår bostad och vi är väldigt nöjda över hur smidigt och bra allt blev.
  • sålde sitt hus med hjälp av Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-08
    Emelie är proffsig, enkel, flexibel o kunnig. Hon är en utmärkt mäklare som det är lätt att lita på och rycka om
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-08
    Levde upp till alla förväntningar, god kontakt hela vägen och fanns alltid tillgänglig.
    2021-11-07
    Fick ett otroligt engagerat och trevligt bemötande av Anton. Upplevde en känsla av att försäljningen var högt prioriterat då han hanterade uppdraget proffesionellt och seriöst. Oerhört lätt att kommunicera med och återkopplade samt uppdaterade mig så att jag hängde med på vad som blev en snabb och smidig försäljning.

Kan varmt rekommendera Anton!
    • Innovatumområdet
    2021-11-05
    Markus är oerhört proffesionell, tydlig och kommunikativ som mäklare, rekommenderar starkt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Karlstorp
    2021-11-04
    Det var över förväntningarna.
    Blev bemötta på ett professionellt sätt kändes det som, ödmjukt och rakt.
    Gick väldigt fort och smidigt och det var precis det vi ville, så detta är en mäklare som anpassar sig snabbt och smidigt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    • Karlstorp
    2021-11-04
    God information vid visning tydlig kontrakt information trevligt bemötande och god stämning vid kontrakt genomgång Allt var toppen
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Erica Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-03
    Bra och trevligt bemötande. Tydlig och klar i sin information och snabb på att återkomma med svar på frågor.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erica Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-11-03
    Mycket bra och proffsig, gjorde det enklare än jag trott.
    Hon visade i förväg och hjälpte till.
    Glad att hon arbetar på fastighetsbyrån.
    • Sandhem
    2021-11-01
    Jag är jättenöjd med hur Ejmen presenterade lägenheten och gav mig all information som han kunde ge just då.
    Kunnig och bra på sitt jobb.
    2021-11-01
    Jag blev positivt överraskad att mäklaren erbjöd så stort stöd. Det var en läskig process och jag har stött på hinder, men när Markus lät så lugn blev jag också lugn. Kände stort förtroende pga hans långa erfarenhet och trygga närvaro. Har fått alla dokument och det är ordning och reda.
    2021-10-30
    Emelie var kunnig och vi kände oss trygga med henne.
    2021-10-29
    Mycket Bra och proffsigt utfört uppdrag på alla vis!
    • Halvorstorp
    2021-10-26
    Mycket trevligt hjälpsam positiv
    • Innovatumområdet
    2021-10-22
    Mycket sympatisk o trevlig kille.
    Lätt att få tag på även efter ordinarie arbetstid.
    • Kaggetorp
    2021-10-21
    Det var ett väldigt personligt och bra bemötande. Mäklaren var påläst och kunnig om objektet, vi fick svar på våra frågor och funderingar.
    • Kaggetorp
    2021-10-21
    Mycket lätt att ha och göra med! Alltid tillgänglig och koll på läget!
    2021-10-20
    Jag är något missnöjd med att mäklaren lämnade över visningen av lägenheten till en person jag sagt till att jag absolut inte ville skulle hantera ärendet.

I övrigt har jag stort förtroende för mäklaren.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-10-20
    Emelie gav ett gott intryck på visningen och visade kunskap på området.
    Det kändes tryggt att genomföra köp med henne.
    Allt ifrån budgivning till kontrakt skrivning gick smidigt!
    Fantastiskt bra bemötande
    Levde upp till alla förväntningar jag har på mäklare
  • köpte sitt hus med hjälp av Anton Andersson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    2021-10-20
    Väldigt trevlig med bra bemötande och snabb återkoppling. Allting har hittills gått smidigt och med bra information hela vägen.
    2021-10-20
    Mäklaren Erica Sjöholm lotsade OEEC på ett proffesionellt och utmärkt sätt genom en bostadsrättsförsäjning från den första kontakten till en fullbordad överlåtelse.
    2021-10-19
    Snabba svar vid funderingar och trevligt bemötande genom hela affären.
    2021-10-18
    Fantastiskt nöjda med Emelie! Väldigt trevlig, kunnig, engagerad och superbra kommunikation. Otroligt nöjda från visning till att skriva kontrakt.
    2021-10-18
    Mycket nöjd med Emelie, från visning till kontrakt var hon mycket hjälpsam.
  • Daniel E
    2021-10-18
    Anton har vart grym sen start. Vi blev väl bemötta och han levde upp till alla våra förväntningar. Trevlig kille med god humor.
    • Källstorp
    2021-10-18
    Väldigt engagerad mäklare med ett proffsigt bemötande genom hela processen! Rekommenderas starkt 😊