Fastighetsbyrån Trollhättan

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 609 kunder tycker om Fastighetsbyrån Trollhättan

• 2019-12-05

Magnus B skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Snabbt lätt och fort som det ska vara Läs mer
  • 2019-12-05

Carl G skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Fick i måndags nycklarna till nya lägenheten på Hjortmossegatan 151 i Trollhättan. Tycker överlåtelsen av Markus har varit bra och enkel har inget annat än positiva synpunkter. Läs mer
  • 2019-12-02

Gisle E skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt en bostad och helt ok hjälp till det med snabb handling Läs mer
  • 2019-11-22

Elisabeth T skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en lägenhet, en 4:a centralt. Markus såg till att det blev en snabb affär och att inflyttningen kunde ske snabbt. Hjälpsam och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-11-11

Evelina B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en tvåa i centrala Trollhättan. Fick jättefint bemötande av Markus både på visningen och under hela köpprocessen.
    Skulle definitivt rekommendera Fastighetsbyrån till andra som funderar på att köpa bostad i området. Läs mer
  • 2019-11-03

Lena Elisabeth T skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Försäljning av parhus i Trollhättan. Mäklaren var professionell, snabb och trevlig. Affären löpte på snabbt, i enlighet med mäklarens plan .
    Jag känner mig mycket nöjd med hela affären, och rekommenderar varmt Fastighetsbyrån.
    Vänligen Lena Thuvander Läs mer
  • 2019-11-03

Carl Henrik K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Snabb och proffsig bemötande , snabba beslu Läs mer
  • 2019-10-24

Monica F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Försäljningen av min villa har Marcus skött på ett mycket proffsigt sätt. Jag är mycket nöjd. Han säger vad han tycker o ger små diskreta tips på ett trevligt sätt.
    Marcus kan sin sak. Läs mer
  • 2019-10-20

Hans H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt en bostadsrätt.Proffisionellt bemötande och handhavande av affären.En mäklare som jag utan tvekan är villig att rekommendera till andra Läs mer
  • 2019-10-15

Tommy J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt bostadsrätt.

Rak, tydlig och ärlig mäklare.

Har träffat mäklare under visningar på villor vilket skapat förtroende då han alltid tagit hänsyn även till köpares krav och önskemål vilket således bidragit till trygghetskänsla. Därför kändes det rätt att anlita honom vid försäljning.

Snabb, smidig och enkel affär. Läs mer
  • 2019-10-07

Samuel G skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en Bostadsrätt, en etta på 40m2. Markus var mycket trevlig och professionell, medans han samtidigt var mycket flexibel. Mina förväntningar angående Markus och hans kunskaper om både lägenheten, föreningen och hur man skulle gå tillväga runt köpet var mer än uppfyllda och jag kände att jag hade allt jag behövde. Läs mer
  • 2019-10-05

Charles K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi köpte en villa.
    Det var jätte bra bemöttning och mäklaren har gjort sitt som det ska, jag som kund var väldig nöjd. Läs mer
  • 2019-10-03

Paul F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus är bästa mäklaren i trollhättan Läs mer
  • 2019-10-03

Emma J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt och sålt bostad med Marcus och är supernöjd!
    Proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2019-09-28

Jaana Maarit F skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt vårt hus, Daniel var trevlig, han svarade på våra frågor på en kunnigt sätt. Och han var lätt att få tag i om man hade frågor. Han är en trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-09-26

Sven Jörgen F skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde villan och har under affärens "resa" fått det stöd jag förväntade mej.
    Vänligt bemötande med, tydlig och rak saklig information. Läs mer
  • 2019-09-26

Rene B skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    jag sålde ett hus på Myrgången 114.

kommunikation var mycket bra mellan oss, han är en ärlig person, man kan ha tillit till honom. Han är kunnig i sitt yrke och vet vad han gör.

Jag har förväntat mig att få lite högre pris än det jag fått. jag kände att det gick väldigt fort efter sista bud, vi kunde vänta några dagar för att se om det kommer mer intresserade spekulanter. Läs mer
  • Lucas S

2019-09-25

Lucas S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har både köpt villa och sålt lägenhet via Markus. Vid de olika husvisningarna vi var och kikade på var han saklig och enkel att prata med. Han försökte inte "sälja in" fastigheten så hårt utan uppmärksammade på brister och även de positiva sakerna omkring fastigheten.
    Vid försäljningen var han även där saklig, realistisk och det märktes väl att han kunde marknaden. Fick en god kontakt med honom vid båda tillfällena och jag hade inte ens övervägt att anlita någon annan mäklare om jag stod inför nya köp. Läs mer
  • 2019-09-19

Sophie A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en stor villa. Marcus är mycket kunnig och tänker med sina klienter för att nå bästa resultat. Läs mer
  • 2019-09-19

Bernt E skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt en bostadsrätt. Proffsigt och trevlig. Hade höga förväntningar som har infriats till fullo. Läs mer
  • 2019-09-16

Anna S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Andra gången Markus säljer vårat hus och vi är lika nöjda denna gången som sist!
    Kan verkligen rekommendera Markus ! Läs mer
  • 2019-09-11

Sami O skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt ett hus.
    Mycket bra bemötande.
    Mäklaren 110% Läs mer
  • 2019-09-09

Rebecca E skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt bostad a’ 1 rum och kök och blev från första stund väl bemött av mäklaren. Väl skött vid visning då mäklaren lade ner tid åt varje intressent så att ingen gick därifrån med frågetecken. Bra skött under hela processen. Kan verkligen rekommendera Markus! Läs mer
  • 2019-09-07

Caroline K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har sålt 3 bostadsrätter med Markus som mäklare och är super nöjd. Han är lugn och professionell. Lättillgänglig, återkopplar och informerar under hela processen vad som händer vilket gör att man känner sig trygg som säljare.
    Samtliga försäljningar har gått mycket smidigt och över förväntan trotts att det inte varit optimal tidsperiod för försäljning vid alla tillfällen. Läs mer
  • 2019-09-06

Johan S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en bostadsrätt.
    Fått väldigt bra bemötande och väldigt mycket hjälp av Marcus.
    Jag är mycket nöjd med Marcus Läs mer
  • 2019-09-04

Karin D skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Fantastiskt smidig! Enkel och väldigt "lagom" trevlig. Varje möte och alla kontakter var självklart korrekta, med koll på vartenda papper (många!) och alla uppgifter. Lugnt och fint löstes allt med bank etc - vi köpte en bostadsrätt där allt från vår intresseanmälan till avslutad affär helt enkelt får högsta betyg.

Sammanfatta? Just gjort :)) Läs mer
  • 2019-09-02

Fredrik F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en bostadsrätt.

Lugn och säker och korrekt information, informerade även om objektets mindre goda delar.

Vi fick det vi ville, han svarade på det vi undrade över - och löste affären mycket smidigt. Inga obehagliga överraskningar. Läs mer
  • 2019-08-31

Annette Q skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi valde Markus som Mäklare när vi sålde vår fastighet beroende på vår upplevelse av honom när vi varit på tidigare visningar av andra fastigheter. Som kund på en visning får man ganska snabbt en uppfattning om en mäklares seriositet gentemot sin klient (säljaren av prospektet) när mäklaren visar fastigheten och hur mäklare interagerar med personer som kommer på visningen. Markus har alltid visat stor respekt gentemot sin klient (säljaren) samtidigt som han är informativ och upplysande gentemot de personer som besöker visningen. Varken för påstridig som säljare, men inte heller för tillbakadragen och otillgänglig som vi upplevt vissa mäklare har varit. Som säljare av ett prospekt vill man ha någon vid sin sida som tror lika stark som man själv gör av värdet, personligt värde eller marknadsvärde, av det prospekt man ämnar sälja. Av erfarenhet vet vi att Markus tillmötesgår våra förväntningar Läs mer
  • 2019-08-30

Susanna T skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde min etta i trollhättan.
    Mycket trevlig hjälpsam och kunnig mäklare. Alltid tillgänglig och svarade på alla frågor. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-26

Åke N skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köp av lägenhet.
    Blev väl bemött av påläst, kunnig mäklare.
    Hade inga förväntningar på mäklaren då det var fokus på lägenheten.
    Då det nu blev ett köp av sedd lägenhet måste sammanfattningen vara förväntad positiv. Läs mer
  • 2019-08-25

Elisabeth F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Har blivit mycket bra bemött av mäklaren.
    Känner en trygghet i själva försäljningen att vi får rätt hjälp. Läs mer
  • 2019-08-24

Michael S skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en Bostad, blev bemött på ett proffesionellt sätt och jag fick den hjälp och svar på det som behövdes. Läs mer
  • 2019-08-23

Peter F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus hade kontakter och rätt spekulanter utan att vi behövde gå ut med lgh.
    Markus förmedlade den första lägenheten när vi flyttade till Trollhättan för 10 år sen och nu förmedlar han den sista när vi flyttar ifrån Trollhättan.
    Han har växt som mäklare under dessa 10 åren och vi har inga mer önskemål utöver det Markus har gjort. Läs mer
  • 2019-08-21

Jimmy S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bra på alla sätt, känns som om han verkligen brinner för sitt jobb👍👍 Läs mer
  • 2019-08-21

Dragan B skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Lägenhetsköp. Bra och trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-08-18

Robin B skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Han var snabb och smidig och mötte mina egna krav på hur försäljningen gick till. Han har påläst och enkel att arbeta med. Känner mig väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-08-14

Henrik O skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi köpte en bostadsrätt ihop/till vår dotter. Marcus hade svar på de frågor vi hade och gav jättebra service. Vårt första köp utanför familjen (övertagit föräldrahemmet), men Marcus lotsade oss igenom. Vi kommer rekommendera Fastighetsbyrån och Marcus. Tack för en god affär. Mvh Henrik Läs mer
  • Elin O

2019-08-13

Elin O skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag köpte en bostadsrätt i Trollhättan och hade då Markus som mäklare, väldigt bra bemötande och har varit väldigt trevlig under hela processen från första lägenhetsvisningen till sista pappret skrevs på. Eftersom det var mitt första bostadsköp var jag både nervös och hade många frågor men alla frågor blev besvarade utan problem. Läs mer
  • 2019-08-12

Åsa Maria L skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Det var enkelt och smidigt att ha Daneil Engman som mäklare. G Läs mer
  • 2019-07-28

Helena S skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt hus med Viktoria som mäklare. Mycket nöjda med hela bostadsköpet, från visningar till kontraktsskrivning.. Allt gick smidigt och Viktoria är mycket trevlig och professionell som mäklare. Läs mer
  • 2019-07-19

Shabnam D skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Engagerad, duktig och kunnig. Läs mer
  • Maja W

Tim A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Smidig och bra affär med Markus som mäklare. Läs mer
  • 2019-07-02

Malek M skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bra bemötande, professionellt intryck vid en bra och snabb affär.
    Tack Markus! Läs mer
  • 2019-07-01

Adnan H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi köpte ett hus med Marcus som mäklare. Vi blev bemötta ev en trevlig och erfaren mäklare som kunde svara på alla frågor vi hade kring huset. Jag blev väldigt positivt överraskad. Dessutom var Marcus alltid tillgänglig om jag hade fler frågor under resten av processen, antigen på telefon eller SMS. Läs mer
  • Anders K

2019-06-27

Anders K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt mitt radhus i Skogshöjden och blev mycket nöjd med utgången. Markus Cederljung var mycket trevlig och lyhörd! Väldigt lugn av sig oxå. Inga problem att få kontakt med om de va nått man undrade över, till skillnad mot andra mäklare. Kan verkligen rekommendera honom för han kan verkligen sitt jobb! Läs mer
  • 2019-06-27

Isabella E skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Lyhörd och god förmåga att återkoppla mellan klient och köpare.
    Vi är mycket nöjda med samarbetet. Läs mer
  • 2019-06-16

Benny J skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig, proffsig och positiv. Läs mer
    Fastighetsbyrån Trollhättan gillar detta
  • 2019-06-14

Nesat V skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde mitt hus.
    Väldigt professionellt bemötande och engagerad på sitt uppdrag! Läs mer
  • 2019-06-10

Håkan Mattias E skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Alltid gott bemötande och bra service. Både när vi köpt hus och sålt hus. Ett tryggt och proffsigt val. Läs mer

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan