Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Trollhättan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Trollhättan

Fastighetsbyrån Trollhättan

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 656 kunder tycker om Fastighetsbyrån Trollhättan

• Ulf E
    Ulf E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Viktoria ger ett tryggt och proffsigt intryck.Hon är Lätt att komma i kontakt med och vi fick snabbt en bra kontakt. Hon guidade oss genom hela processen och både vi och köparen fick fortlöpande information.
    En trevlig och proffsig mäklare. Läs mer
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket duktig säljare som med stort engagemang antog sig säljuppdraget. Läs mer
  • Sanjin C
    Sanjin C skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus hjälpte oss att sälja vår lägenhet, en trea på 94m2.

Det som fick oss att välja Markus var att han gav det mest professionella intrycktet när vi själva varit på visningar. Alltid påläst om objektet, området mm.

Samma professionalitet fick vi med vår försäljning, Markus fick oss att känns oss lugna och hade en bra dialog med oss under hela resan. Han var påläst om vårt område (Kaggetorp) och de små detaljerna att gå runt innan och kika i området gillade vi då det visar ett stort intresse.

Vi är blev jättenöjda och skulle både rekommedera och använda oss utav Markus tjänster igen vid försäljning. Läs mer
  • Irina K
    Irina K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag och min sambo köpte en lägenhet där Markus var ansvarig mäklare. Innan vi fick tillgång till den, kunde han alltid besvara våra frågor och bemötte oss med respekt. Vi är väldigt tacksamma över Markus insats och kommer i framtiden kontakta honom vid eventuell försäljning och köp Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Man har en känsla av att Fastighetsbyrån gjort ett proffsigt arbete hitills. Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag kunde inte varit med nöjd med försäljningen av mitt hus! Viktoria har gjort att hela processen känts jättebra och jag har känt mig trygg och omhändertagen hela vägen. Jag har aldrig sålt ett hus tidigare så jag var såklart nervös och ringde en hel del till Viktoria. Inte en enda gång kände jag att jag störde eller besvärade henne med mina frågor. Hon sa också detta flera gånger, att det bara var att ringa till henne om jag undrade över något.

Eftersom jag inte sålt hus innan så blev jag otroligt positivt överraskad. Jag kände hela tiden att jag hade koll på alla steg och det trodde jag inte att jag skulle ha. Säljcoachen var också till grym hjälp!
    Om jag ska köpa/sälja hus igen så kommer jag definitivt kontakta Viktoria. Jag kommer rekommendera henne vidare. Hon var otroligt trevlig, ärlig, tydlig och duktig! Kan inte komma på något som jag skulle vilja ändra på.
    Tack!!! Läs mer
  • Victor M
    Victor M skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en villa på landet. Själv var jag förstagångsköpare och kände att jag fick bra och snabba svar. Kändes tryggt hela vägen igenom. Mycket nöjd totalt sett. Läs mer
  • Reine V
    Reine V skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde en bostadsrätt för en månad sen och tyckte allt fungerade jättebra. Blev bemött på ett bra och proffsigt sätt och alla förväntningar jag hade uppfylldes. Läs mer
    Caroline O gillar detta
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt bostadsrätt.

Köpprocessen tog lång tid och informationen om vad som pågick var bristfällig.

Jag ringde in ett bud på 1 100 000 SEK det budet registrerades inte då mäklaren ansåg att det var allt för lågt. Men någon vecka senare registrerades samma bud
    (1 100 000 SEK) från en annan budgivare. Det känns som en orättvis och oproffsig behandling. Läs mer
  • Hanna E
    Hanna E skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har både sålt & köpt bostad av Rikard & tycker han är toppen & kommer garanterat välja honom i kommande försäljningar.
    Han är trevlig & kunnig! Vi känner oss helt trygga i hans händer & rekommenderar honom starkt till andra som vill ha en proffsig & trevlig mäklare! Våra förväntningar på mäklaren levdes upp till 100%. Läs mer
  • Elin E
    Elin E skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus sålde vårt radhus. Professionellt bemötande. Jag upplevde honom som snabb och effektiv. Han uppfyllde alla mina förväntningar. Skulle varmt rekommendera honom till mina bekanta. Läs mer
  • Lina H
    Lina H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus var kunnig och realistisk, vi var på visning på ett hus där man inte plockat bort "prytlar" alls. Svårt för både mäklare och köpare - då säljaren bestämmer. På visningen var det svårt att hålla tankarna på sin egen vision, då huset var inrett utmanande, saker överallt och blommiga tapeter i taket..
    Men Markus gav oss bra svar på våra frågor och hjälpte oss att försöka se bortom alla saker. Det slutade med att vi köpte huset! Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi lärde känna Rikard när vi köpte den lägenhet vi nu har sålt och då var det självklart att välja honom. Han är mycket trevlig, professionell i alla delar, kunnig och pålitlig för båda parter. Vi har varit mycket nöjda både som köpare och säljare och vi kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Marcus sålde vårt kedjehus. Allt gick som på räls med visning och budgivning. Riktigt snabbt och proffsigt avslut. Vi hölls uppdaterade konstant och kände oss trygga i hans hanterande av både budgivning och budgivarna. Läs mer
  • Roger A
    Roger A skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hej jag har köpt ett radhus av Filip Nelson,
    En mycket duktig mäklare där jag blev grymt bemött på alla möjliga sätt ...han levde verkligen upp till alla möjliga sätt Allt från bemötandet till en fantastiskt god affär ! ... Alla mäklare borde vara som Filip !! Läs mer
  • Anita R
    Anita R skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Korrekt bemötande. Gav svar på de frågor jag hade. Visste han inte svaret just då, återkom han. Ganska lätt att få kontakt via mejl och sms. Nöjd. Läs mer
  • Kent M
    Kent M skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Min uppfattning om Marcus är att han är seriös mäklare som bryr sig om både säljare och köpare. Fick hela tiden information Hur färsäljningen av bostadsrätten löpte.
    Ett mycket vänligt bemötande. Läs mer
  • Per-axel K
    Per-axel K skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en villa i Skoftebyn med hjälp av Caroline. Hon har alltid lämnat korrekta besked och har alltid varit tillgänglig för diskussioner. Har vi inte fått kontakt direkt har hon ringt upp i efterhand. Affären med köparen gjordes efter relativt kort tid men beslutet togs av oss eftersom flera objekt i samma storlek som vårt kom ut på marknaden. Alla vill väl ha mer betalt vid en försäljning, så även vi, men vi fick mer än utgångspriset och det är vi nöjda med. Caroline har även avslutat affären på ett bra sätt när hon var behjälplig vid deklarationen.
    Vi kan rekommendera henne på det allra bästa. Läs mer
    Caroline O gillar detta
  • Martina G
    Martina G skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt ett hus. Professionellt bemötande på alla sätt. Hjälpsam, vänlig och kunnig på sin sak. Läs mer
  • Inga-Lill J
    Inga-Lill J skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevligt bemötande hjälpsam med att besvara frågor. Läs mer
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket duktig och kvalificerad, M.V.H MIkael Nal Läs mer
  • Sadik S
    Sadik S skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket bra mäklare och alltid tillgänglig och alltid återkommande kontakt Läs mer
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Villa från 1975.
    Trevlig men ej så" folklig"mäklare. Läs mer
  • Emelie F
    Emelie F skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt lägenhet av Daniel , tyckte att han var bra, trevlig med bra bemötande Läs mer
  • Joakim O
    Joakim O skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har både köpt och sålt lägenhet med Rikard Knutsen och jag tycker han har varit suverän! Alltid trevligt bemötande och alltid tillgänglig Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en bostadsrätt.
    Mycket trevligt bemötande.
    Vi är mycket nöjda med hans arbete. Läs mer
  • Anette J
    Anette J skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt hus. Mycket proffsigt ov vänligt bemötande av Viktoria. Både före, under och efter försäljningen. 👍 Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Viktoria är proffsig, strukturerad och håller vad hon lovar. Toppen helt enkelt! Läs mer
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig, korrekt och påläst. Sålt villan och köpt bostadsrätt. Bara positivt. Läs mer
  • Claes P
    Claes P skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Korrekt bemötande.Påläst.. Serviceinriktad.Inget att anmärka på Läs mer
  • Frank T
    Frank T skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte villa. Trevligt bemött. Tog sig tid att göra det lilla extra under visningen. Under köpet korrekt, men avslutade affären på ett mycket ointresserat sätt. Vilket kändes märkligt. Tog aldrig bort reklamskyltarna på vägarna exempelvis.
    Sammanfattningsvis, affären blev ju av men den initiala positiva känslan om Filip försvann under processen. Läs mer
  • Sara G
    Sara G skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig, alltid tillgänglig, lyssnar och anpassar sig till kunden!

Sålde en villa på Stavre! Läs mer
  • Markku K
    Markku K skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Allt funkade mycket bra ,toppen Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt fastighet där Markus hanterat oss som kunder på ett förträffligt och proffesionellt sätt. Kan varmt rekommendera Markus som mäklare. Läs mer
  • Natalie E
    Natalie E skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Allt gick snabbt och smidigt!
    Enkelt och vi är nöjda med hela upplevelsen. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en bostadsrätt. Vår mäklare var lite dåligt påläst. Bostaden var inte flyttstädad när vi flyttade in. Om vi inte hade sagt till innan skulle bland annat en stol stått kvar på balkongen och endel saker i förådet. Vi fick börja med att städa fönstren, periennerna, ugnen och damma. Elementen var väldigt smutsiga med. Vi räknade med att lägenheten skulle vara städad och såg det inte som vårt ansvar! Läs mer
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Väldigt trevlig och kunnig mäklare, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Vi blev väldigt bra bemötta och vi tyckte han var mycket seriös. Återkom så fort han hade ny information eller när han lovat höra av sig. Läs mer
  • Danijela S
    Danijela S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag rekommenderar Markus som mäklaren, han är en bra mäklare! Läs mer
  • Markus S
    Markus S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde en lägenhet med 2 rum och kök.
    Tyckte Markus var mycket kunnig och väldigt trevlig.svarade på alla frågor och funderingar jag hade under försäljningen. Skulle starkt rekomendera honom till andra personer jag känner. Läs mer
  • Sara Ö
    Sara Ö skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi valde Markus som mäklare när vi sålde vår villa hösten 2017, och vi var mer än nöjda! Tror få andra mäklare i Trollhättan skulle ha varit så tillgängliga och engagerade som Markus var. Han var dessutom väldigt professionell, kunnig och en strålande säljare. Läs mer
  • Cecilia F
    Cecilia F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bostadsrätt i sandhems området i Trollhättan Läs mer
  • Elin H
    Elin H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har både köpt ett hus samt sålt ett hus genom Markus. Är fantastiskt nöjd!
    Han är punktlig, noggrann, påläst, lugn och trygg. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt en lägenhet. Mäklare var trevlig, engagerad och informativ.
    Hon levde definitivt upp till mina förväntningar. Kan rekommendera henne och gärna anlita henne igen. Läs mer
  • Johan K
    Johan K skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Väldig smidig och lätt att ha att göra med :) Läs mer
  • William G
    William G skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Proffsigt bemötande och hittade svar till frågorna. Läs mer
  • Elisabeth J
    Elisabeth J skrev om Filip Nelson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bra bemötande. Snabba svar. Helt ok mäklare! Läs mer
  • Elin F
    Elin F skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Rikard var väldigt hjälpsam vilket jag anser var extra viktigt då det var min första bostadsaffär. Svarade på alla frågor jag hade och jag hade inte kunnat vara nöjdare. Läs mer
  • William A
    William A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Smidig som försäljare, hjälpsam som person, punktlig och skarp och inte minst, professionell.

Jag tackar för en smidig och snabb affär. Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jättetrevlig och tillmötesgående, lätt att få tag på ringde alltid upp. Läs mer

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan