Fastighetsbyrån Trollhättan

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 681 kunder tycker om Fastighetsbyrån Trollhättan

• 2020-10-22

Mohammad Abbas R skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    En lägenhet och de hade väldigt bra bemötande,,, jag rekommenderar de så klart. Läs mer
  • 2020-10-21

Marianna F skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en villa. Jag hade inte alls någon erfarenhet i bostadsmarknaden och hade jag inte förväntningar. Marcus var mycket hjälpsam vid hela processen. Han var snäll, informerade mig om vad jag ska göra. Vi lyckades att skriva under kontrakt snabbt, tack vare honom.
    Han är en mycket kunnig och snäll mäklare. Läs mer
  • 2020-10-21

Anna-lena W skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus har hjälpt oss att sälja vårt föräldrahem, ett hus. Har blivit bra och professionellt bemött. Markus har hela tiden hållit mig informerad och uppdaterade med vad som händer, så jag har hela tiden känt mig involverad i säljprocessen. Har jag sökt honom och han inte svarat, har han ringt så fort han haft möjlighet.
    Markus har levt upp till de förväntningar jag hade. Att ha en regelbunden kontakt, att Markus skulle vara engagerad och intresserad.
    Kan varmt rekommendera Markus till andra som går i säljtankar. Läs mer
  • 2020-10-18

Csaba W skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Min fru hittade huset pá internät (hemnet.se). Markus var hjälpsam, korrekt. (Svárt att skriva lángt, jag lärt mig svenska som vuxen /45ár+/, jag saknar mánga ord.) Läs mer
  • 2020-10-18

Marianne L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har köpt en bostadsrätt, Markus har hela tiden hjälpt till för att få till köpet på bästa sätt. Snabb feedback på frågor och svar. Markus har under hela processen jobbat för att få nöjda kunder. Läs mer
  • 2020-10-10

Hanna C skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi köpte en lägenhet i Trollhättan. Vi känner att vi blev väl bemötta med alla frågor och extra visingar. Läs mer
  • 2020-10-07

Lena Elisabeth T skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Min syster och jag fick hjälp att sälja huset, som vår mor bott i. Eftersom ingen av oss två bor i Trollhättan, var vi väldigt beroende av god och professionell hjälp. Detta fick vi till belåtenhet av Daniel Engman. Han tog hand om säljprocessen och höll oss informerade hela tiden.
    Affären avslutades snabbt och övertagandet blev som vi önskade.
    Vi rekommenderar varmt Daniel Engman. Läs mer
  • 2020-10-07

Tommy T skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hon är saklig, kunnig, tillmötesgående, lyhörd och kommunikativ. Ordning o reda o väl förberedd.
    Sålde en fastighet åt oss.
    Hon motsvarade våra förväntningar mycket väl. Läs mer
  • 2020-10-06

Anette A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hej, ja o mina två syskon har sålt en fastighet i strömsund /Trollhättan. Och vi var så nöjda med vår mäklare från första stund. Vi alla fick, information regelbundet hur allt fortlöpte, även om min syster hade mest kontakt, under försäljningen gång. Och kontraktskrivningen gick också, så fint för Viktoria förberett allt så bra 🤗. Tack så mycket, för oss 👍 💕 Läs mer
    Erica S gillar detta

Mikael S skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mkt bra bemötande och proffisigt agerande. Läs mer

Arne S skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har både köpt en bostadsrätt och sålt en villa.
    Positivt och inkännande bemötande.

De förväntningar vi hade blev uppfyllda, vid köp av lägenheten fick vi tid att fundera igenom beslutet. Försäljningen av villan gick snabbt och bra, mäklaren var drivande på ett bra sätt.
    Sammanfattningsvis upplevde vi både köpet och försäljningen positivt. Vi kan rekommendera mäklaren till andra. Läs mer

Sofia A skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Blev bra bemött av mäklaren. Han kunde satt sig in mer i bostaden och försökt att få upp priset mer, känns som mäklarna har för många objekt samtidigt.
    Daniel är trevlig som person och har ett bra framtoning Läs mer
  • 2020-10-02

Håkan L skrev om Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi fick ett föredömligt mottagande av Emelie när vi köpte vårt hus. Läs mer
  • Marlene K

2020-10-02

Marlene K skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Viktoria har hjälpt oss att sälja vårt radhus och hittade ett hus åt oss som vi köpte!
    Hon är väldigt bra och förklarar saker på ett enkelt sätt! Viktoria är jordnära och väldigt trevlig!
    Rekommenderar starkt henne!! Läs mer
  • 2020-10-01

Eva Birgitta B skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    En mycket professionell säljare. Noggrann och tydlig. Hade bra och tät kontakt, så man kunde följa med i hela processen.
    Var trevlig mot oss säljare och även mot köparen.
    Vi säljare är tacksamma för att man kunde teckna en försäkring för ev. fel, så att det inte kunde komma "tråkiga överraskningar" efteråt. Husförsäljningen gick smidigare än jag hade trott innan.
    Vi fick perfekt hjälp med deklarationen efteråt.
    Har bara bra saker att säga om kontakten med Daniel Engman! Läs mer
  • 2020-09-13

Karl Gustaf Hilding J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Proffsigt och trevligt bemötande, tydlig och rak kommunikation. Läs mer
  • 2020-09-06

Roger N skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Som köpare hade vi ingen djupare kontakt men helt ok Läs mer
  • Sofie E

2020-08-11

Sofie E skrev om Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag skulle vilja rekommendera Emelie till alla som ska sälja sin bostad, vi fick all hjälp vi behövde och mer där till.. världens bästa mäklare tusen tack Emelie för allt! Läs mer
  • 2020-08-11

Gull-britt W skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Ska sälja fritidshus som renoveringsobjekt med tillhörande friköpt tomt. Han lyssnade då vi sa att huset är ett renoveringsobjekt o vi säljer i stort sett tomten. Han skötte allt o visningar m.m flöt på. Han pratade med grannar om området o kollade upp det som hör till försäljningen Tomtarea/servitut m.m Det har gått väldigt fort men det var vi beredda på för vi sa från början att vi kunde släppa det då kunden vill ha det eller vänta tills nästa år. Nu är jag nöjd med budgivningen så nu släpper vi det
    Mvh Gull Britt o Kent Läs mer
  • 2020-08-02

Lene L skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Proffesionellt bemötande👍 Smidig affär när vi sålde vår bostadsrätt. Toppen! Läs mer
  • 2020-07-24

Anders A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt ett hus.
    Allt var bra och vi fick stöd och tips, svar på frågor och funderingar. Läs mer
  • 2020-07-21

Peter O skrev om Emelie Johansson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Försäljning av en bostadsrätt i Trollhättan i området Skogshöjden. Alldeles utmärkta insatser från Emelie från första kontakt till kontraktsskrivning för såväl köpare som säljare. Mycket professionellt och med ett trevligt bemötande gentemot alla inblandande. Mycket nöjd med Emelie som mäklare och med Fastighetsbyrån i Trollhättan totalt sett. Läs mer
  • 2020-07-18

Kim P skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en lägenhet på Bergkullevägen 193.
    Mäklaren är vanligt trevlig, Entusiastisk. Läs mer
  • 2020-07-17

Johan N skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte ett hus på Skalbaggevägen och Marcus va grymt framåt och hjälpte oss få ett bra hus👍🏼👍🏼👍🏼 Läs mer
  • 2020-07-10

Anna Lisa Katarina A skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Han sköter sig som man förväntar sig att en BRA mäklare skall göra. Även om hans förslag på startbud visade sig vara alldeles för lågt. Förutsätter att avslutet på försäljningen också blir bra. Läs mer
  • 2020-07-10

Sabri A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket professionellt bemötande Läs mer
  • 2020-07-09

Taina J skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt nyproduktion. Mäklaren var alltid trevlig men vi fick sällan svar direkt på det vi frågade. Hon återkopplade inte alltid heller.
    vi upplevde att hon var svår att få tag i, kanske för mycket att göra. Hennes assistent var nonchalant i telefon, fick inte bra svar av honom alls.

Jag skulle inte rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-07-08

Marie J skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bra kontakt när vi köpte bostadsrätt Läs mer
  • 2020-07-08

Lukas N skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde min 1,5:a i centrala Trollhättan. Snabb affär som jag som kund var ute efter, drygt en månad från att den lades ut på hemnet till tillträde för de nya boende! Läs mer
  • 2020-07-05

Nazar A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Nöjda och kan varmt rekommendera Markus Läs mer
  • 2020-06-27

Inger Helga Jeanette B skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt bostad (villa)
    Mycket bra bemötande och vänligt och trevligt uppträdande.
    Proffsigt agerande
    Snabba svar.
    Mina förväntningar på försäljningen med folder, annons m.m. och kontakt med mäklaren uppfylldes väl. Läs mer
  • 2020-06-25

Soheil Saeidy K skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Daniel sålde min bostadsrätt. Mycket professionellt och bra bemötande från första kontakt till slutförande av affären. Alltid tillgänglig och jag kände mig trygg. Läs mer
  • 2020-06-24

Malin T skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte bostadsrätt.
    Är jätte nöjd med allt. Läs mer
  • Jessica H

2020-06-24

Jessica H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde ett 5 år gammalt 1 1/2 plan hus i Trollhättan.

Upplever att Markus varit engagerad genom hela försäljningen. Han har lyssnat på våra tankar och funderingar kring hur vi vill ha det och kommit med tips och råd utifrån hans kunskaper och erfarenheter.

Han har haft ett trevligt bemötande Från början till slut och vill därför Ge honom våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-06-19

Rasmus F skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Ejmen är en fantastiskt duktig mäklare och fick oss som köpare väldigt trygga med att det skall bli en bra affär för båda parter. Väldigt kunnig och hjälpsam !
    Kommer absolut välja Ejmen som mäklare när vi behöver en! Läs mer
  • 2020-06-16

Johanna S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt vår lägenhet med Markus. Resultatet blev över förväntan och vi jätteglada att vi valde Markus som mäklare. Vi rekommenderar honom varmt till alla som ska sälja. Tusen tack för din hjälp Markus! / Fredrik & Johanna Läs mer
  • 2020-06-13

Carina J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt hus och sålt lägenhet. Smidigt förfarande, lyssnade in våra önskemål. Uppdaterade oss hela tiden med information. Lätt att få kontakt. Det allra viktigaste..... ärlig! Läs mer
  • 2020-06-09

Dag E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag köpt insatslägenhet på Torngatan 110 hon var trevlig och var alltid anträfbar när vi sökte henne och fick svar på våra frågor jag rekomenderar henne Läs mer
  • 2020-06-08

Mattias N skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hej

Jag har köpt och sålt av Viktoria.

Viktoria har ett trevligt bemötande och ger ett förtroende när man träffar henne. Hon är noggrann när hon förklarar och berättar hur affären skall gå till och vad som händer.

Mina förväntningar har uppfyllts. Det jag hade önskat mer av är kontakten mellan visningen och försäljning. Även om ditt i mitt fall inte fanns så mycket att berätta. Så finns det en oro som säljare och man kan behöva ställa lite frågor.

Men helheten är jättebra och kan rekommendera henne.

Mattias Läs mer
  • 2020-06-03

Gerry Ö skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde vår villa i Skoftebyn. Markus är engagerad och professionell i sin yrkesutövning. Vi hade en bra dialog under säljprocessen. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Anna Kristina W

2020-05-29

Anna Kristina W skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig mäklare som var tydlig med information och tider. Läs mer
  • 2020-05-24

Peter D skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt ett större hus strax innan Norra Björke, Östbjörke 1.
    Victoria har uppträtt professionellt och har hållit oss informerade under hela processen.
    De gånger vi sökt henne har hon varit snabb med återkoppling.
    Huset såldes på förhandsbud efter att det lades ut på Hemnet. Det gick därför inte till visning trots att väldigt många anmält sig.
    Det kändes som vi kunde bolla på ett bra sätt med Victoria hur vi skulle förhålla oss till förhandsbud vilket underlättade för oss att ta beslutet att sälja.
    Vi rekommenderar Victoria som mäklare inför en försäljning. Läs mer
  • 2020-05-14

Per Bertil K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt en bostadsrätt och sålt en villa. Mäklaren har skött sig exemplariskt och tagit ett stort ansvar både mot oss och köparen av vårt hus. Läs mer
  • 2020-05-14

Karin Cecilia K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt en bostadsrätt och sålt vårt hus.
    Mycket bra bemötande.
    Har känns bra och har mäklaren inte vetat så har han undersökt och frågat kollegor.
    Bra mäklarbyrå med trevligt och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2020-05-13

Lisa K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vid försäljning av min lägenhet anlitade jag Markus. Jag har fått bra hjälp hela vägen, med bra och proffsigt arbete. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-05-08

Helén Ö skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus är en seriös o trovärdig mäklare. Vi hade en ömsesidig bra kontakt under hela säljprocessen.
    Kan varmt rekommendera honom.

Vi sålde en enplansvilla med källare och vi fick ett bra pris som vi är väldigt nöjda med. Läs mer
  • 2020-05-07

Kristina S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt både hus och lägenhet samt köpt hus. Blivit professionellt bemött och fått konkret bra information om allt viktigt runt köp och försäljning. Marcus har också en förmåga att anpassa sig på individnivå till det jag som kund vill och önskar. Kan inte ha valt en bättre mäklare! Läs mer
  • 2020-05-06

David L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bra upplevelse över lag. Har inget att anmärka på. Läs mer
  • 2020-04-27

Inger R skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Villa ,Bra, Ja, Bra

Har inte riktigt tid, hade varit lättare med "sätt en plupp" frågor Läs mer
  • Annika V

2020-04-20

Annika V skrev om Ejmen Japar en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en 3:a i Sylte, Trollhättan.
    Mäklaren har genomgående gett ett positivt intryck där han haft god koll på läget och skött allt ifrån genomgång av upplägget till styling inför fotografering, visning och kontraktsskrivning på ett utmärkt sätt. Ejmen Japar är en duktig mäklare som jag skulle rekommendera i alla lägen. Läs mer

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan