Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Trollhättan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Trollhättan

Fastighetsbyrån Trollhättan

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 623 kunder tycker om Fastighetsbyrån Trollhättan

• 2019-03-20

Lennart A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Han har sålt vårt kedjehus på 150 kvm i en samfällighetsförening i Trollhättan åt oss. Området har varit lågt ansett och därmed oxå låg prisutveckling jämfört med övriga delar i Trollhättan.
    Våra förväntningar var därmed lågt ställda map försäljningspris men med Markus positiva inställning till försäljningen och den proffsiga fotografen så blev det ett snabbt avslut med bra köpare och ett all time high pris för hus i vår förening.
    Så våra varmaste rekommendationer ger vi av Markus som mäklare för hans insatser och proffsighet Läs mer
  • Ulf Pontus N

2019-03-19

Ulf Pontus N skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Fick ett tips från en vän att välja Markus vid försäljning av min lägenheten och har bara positivt att säga om denne mäklare!
    Han är noggrann, lugn, trevlig, lyhörd och väldigt serviceinriktad!

Man kände sig helt i trygga händer under hela försäljningsprocessen, tummen upp! Läs mer
  • Marinko T

2019-03-11

Marinko T skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi köpte ett hus. Engman har hjälpt oss genom hela processen. Vi kände oss säkra och trygga med honom i vartenda skede av processen då han är väldigt professionell men även väl bemötande. Stort Tack! Läs mer
  • 2019-03-07

Ann-Kristin T skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Viktoria har varit trevlig förtroendeingivande och tydlig när jag sålt vårt hus Läs mer
  • 2019-03-03

Anita J skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har båda sålt och köpt igenom henne, hon är jätteduktig och alltid tillgänglig när jag har frågor. Jag skulle välja henne igen om jag ska sälja eller köpa. Läs mer
  • 2019-02-21

• Bo-Göran L

2019-02-19

Bo-Göran L skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig, seriös och
    kunnig. Väldigt snabb att på kort tid samanställa en annons. Läs mer
  • 2019-02-19

Tomas J skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har varit supe nöjd med Caroline på alla sätt å vis Läs mer
  • Fredrik B

2019-02-16

Fredrik B skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag sålde en bostadsrätt, dock i lite fel tidpunkt men Rikard gjorde ett bra jobb med de han kunde, synd de inte blev en budgivning bara.. Läs mer
  • 2019-02-14

Carl J skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte första lägenhet i Strömslund med Rikard som mäklare. Fick snabbt bra kontakt och förtroende för mäklaren! En mycket skön och avspänd bostadsköpsupplevelse. Kommer att rekommendera Rikard och gärna kontakta honom i framtida köpa/sälja situationer i framtiden! Läs mer
  • Paulina H

2019-02-14

Paulina H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi hade kontakt med Markus i samband med köp av villa på Aletorpsvägen 25.
    Fick ett gott intryck från första mötet.
    Markus är lyhörd och kändes tillgänglig då vi hade frågor. Snabb återkoppling och servicemind! En bra mäklare helt enkelt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-02-14

Jenni J skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en bostadsrätt
    Blev jättebra bemött av Rikard. Han visste vad han pratade om, sålde in sig hos oss när vi skulle välja mäklare.
    Förväntningarna var att vi skulle få sålt ganska fort och ett bra pris.
    Tyvärr så tog det lite längre tid än det vi förväntade och priset blev mycket mindre än det vi trodde , men snabb kontraktsskrivning när vi först bestämt oss. Vi fick ju i förkant veta att det var lite trögt på marknaden, så vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-02-13

Sara H skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt ett kedjehus. Trevlig & kunnig mäklare som delade med sig av sin kunskap & erfarenhet dvs Hjälpsam och tydlig . Skulle rekommendera honom och fastighetsbyrån för köp och sälj av bostad. Läs mer
  • 2019-02-05

Conny E skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte bostadsrätt i Trollhättan, mäklarens insats är helt perfekt som jag ser det. Läs mer
  • 2019-02-04

Mattias S skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt radhus. Affär blev genomförd innan visning.

Viktoria gjorde ett bra jobb att förmedla kontakt med olika intressenter. Läs mer
  • 2019-02-02

Andreas Z skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Svår att få tag i.
    Visat lågt intresse och inte direkt vart ”säljande” och så engagerad som man kan förvänta sig Läs mer
  • Åke H

2019-01-29

Åke H skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig tjej som är lätt att prata med och jordnära. Det var den andra lägenheten som hon hjälpte oss med att sälja. Läs mer
  • 2019-01-25

Karl Gunnar Roger N skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket sympatisk och kunnig. Högsta betyg! Läs mer
  • 2019-01-25

Anders J skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en bostadsrätt i Trollhättan.
    Viktoria var vänlig, gav alltid sakliga upplysningar på mina frågor. var något oklart som hon var osäker på undersökte hon det och återkom med ett sakligt svar.
    Jag har inte alltid haft goda erfarenheter av fastighetsmäklare så jag är mycket nöjd med tanke av det.
    Viktoria gjorde att man kände sig trygg och hon förmedlade en atmosfär där jag kände att ingen fråga var för dum Läs mer
  • 2019-01-21

Stefan A skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en lägenheten och han sålde vårt hus. Läs mer
  • Ana F

2018-12-31

Ana F skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    123456789 123456789 123456789 detta är väl 30 tecken Läs mer
  • 2018-12-28

Samir A skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt villa ska sälja radhus Daniel Ekman hans bemötande var bra och professionell fick bra hjälp med bostaden som vi köpt är nöjd. Läs mer
  • 2018-12-17

Anders B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag rekommenderar Fastighetsbyrån Trollhättan och Caroline
    Ohlsson, lugnt och sakligt information om upplägg samt en fast summa på hela försäljningssumman som ingav ett stort förtroende från första möte. Lätt att få kontakt med under hela processen. Läs mer
  • Linnéa L

2018-12-10

Linnéa L skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en lägenhet på 3 rum och kök.
    Jag har kännt mig väl bemött från att jag gick på visningen av lägenheten till tillträdesdagen när jag skrev på sista papper och fick nycklar.

Mina förväntningar var väl att jag inte skulle förstå något alls och skulle vara allmänt förvirrad. Men min mäklare, Viktoria var väldigt duktig på att göra och förklara saker på ett sätt till och med jag kunde förstå och känna mig trygg med. Hon var alltid lätttillgänglig.

Min upplevelse har bara varit positiv och trygg. Läs mer
  • 2018-12-08

Viktor J skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag sålde min bostadsrätt via Fastighetsbyrån. En tydlig och stabil aktör på en skakig marknad. Bra jobbat Rikard! Läs mer
  • 2018-12-07

Margareta K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus C har uppfyllt alla mina förväntningar i samband med villaförsäljning. Han är trevlig, lugn och sansad, mycket kunnig och arbetar effektivt och seriöst. Kunde inte valt bättre mäklare!
    Margareta K Läs mer
  • 2018-12-07

Elisabeth S skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    .................................................m.................. Läs mer
  • 2018-12-05

Elizabeth B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jätte trevlig, ger ett förtroende givande intryck. Tyckte om henne från första början.
    Har sålt en fyrarums lägenhet i Strömslund, försäljningen gick fort.
    Proffsig. Läs mer
  • 2018-12-05

Cecilia V skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Tydlig och bra mäklare. Kunde sin sak och var trevlig . Läs mer
  • 2018-12-03

Eugen L skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vill man anlita en mäklare med stort ansvar och ett proffsigt engagemang rekommenderar jag Fastighetsbyrån i Trollhättan. Läs mer
  • 2018-11-27

Anders B skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hej på er ! Caroline sålde en bostadsrätt åt oss.
    Fick från första stund ett väldigt stort förtroende för Caroline Ohlsson, enkelt och ett fast arvode på hela försäljningssumman avgjorde till fastighetsbyråns fördel efter jag hade pratat med fem olika mäklare.
    Proffsigt och trevligt på alla sätt , återkommer gärna om det blir aktuellt. Kan varmt rekommendera Caroline.
    Anders B. Läs mer
  • 2018-11-12

Ola B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket bra bemötande och professionell försäljning av min bostadsrätt, rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-11-11

Kurt Tony A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt bostad, bemötandet var ok. Läs mer
  • 2018-11-08

Katarina K skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Caroline var lätt att få kontakt med, hon hörde alltid av sig när hon lovade, det uppskattas!
    Det gick inte med försäljningen av min bostad som vi tänkt men det berodde inte på Caroline utan många andra faktorer runt om. Läs mer
  • 2018-11-06

Sverker G skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Min son har köpt en bostadsrätt. Rikard gav en mycket bra lednimng genom hella affären! Läs mer
  • 2018-11-01

Malin B skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har köpt bostad. Allt har gått lätt och smidigt och jag har fått all info jag behöver. Läs mer
  • 2018-10-23

Ann-Charlotte R skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket proffsigt och kompetent bemötande. Läs mer
  • 2018-10-19

Erik J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Engagerad och tar ett helhetsansvar! Läs mer
  • 2018-10-18

Anna J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Med sin kunnighet och personlig service kände vi att vi med trygghet kunde överlåta försäljningen av vårt hus till Markus. Han är oerhört professionell, lyhörd och en medspelare som löser oväntade situationer på bästa tänkbara sätt. Markus är grym! Läs mer
  • 2018-10-10

Lars Bertil Andreas J skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt villa i trollhätta
    Känner Daniel Engman sedan tidigare Läs mer
  • 2018-10-06

Gunilla S skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en liten lägenhet i Trollhättan genom henne och var väldigt nöjd, så när det var dags att sälja den igen var det givet att jag vände mig till henne igen.
    Hon är enkel och lätt att ha med att göra. Både som köpare och säljare. Läs mer
  • 2018-10-06

Jenny A skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en lägenhet i aTrollhättan.
    Bemötandet var trevligt och förtroendeingivande och professionellt.
    Mycket uppskattat som förstagångsköpare. Dock missades ett par viktiga detaljer i samband ned signering. I själva dokumentet saknades både lägehetsnumner och postnummer, och i den kopian av kontaktet jag fick saknades säljaren underskrift. Caroline vad dock snabb med återkoppling vid telefonkontakt och på att lösa dom små problem som kom up.

En sak till som drog ner upplevelsen av att känna att det var personligt var att när jag redan lagt bud på ”min” lägenhet var att jag fick reklam för andra bostäder från eran generella mejl lista. Det kännes då som ni hade dålig koll på att jag redan var er kund. Detta var en liten men ganska viktig detalj, som ni bör se över i rutinerna. Läs mer
  • 2018-10-01

Gerd N skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en 2 rums lägenhet trevligt bemötande. De som är en besvikelse är att inte fått återkoppling av tillträdesdagen (blir lite stressande) annars mycke bra. Läs mer
  • 2018-09-29

Margareta K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Är mycket nöjd med hur Fastighetsbyrån skött försäljningen av min villa. Finns absolut inget att klaga på. Stort tack till "min" mäklare Markus C. Läs mer
  • Jetmir S

2018-09-29

Jetmir S skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevligt och väldigt lätt i kommunikation Läs mer
  • 2018-09-19

Gunilla H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en bostadsrätt och haft hjälp av Marcus och är väldigt nöjda, Vi har haft hjälp av Marcus tidigare då vi sålde ett hus för 8 år sedan. Bra och proffsigt bemötande, bra upplägg vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2018-09-18

Erika D skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en lägenhet med hjälp av Marcus och trots lite knepig tidpunkt på året ställde Marcus upp och tog sig tid och kommunicerade med både oss och potentiella köpare. Mycket nöjd med servicen. Läs mer
  • 2018-09-16

Ingeborg W skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket professionellt bemötande och hantering av försäljningen av lägenheten. Trots att vi inte har befunnit oss på samma ort har allt hanterats på ett mycket smidigt sätt. Läs mer
  • 2018-09-15

Bert Erik H skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har sålt villa i Trollhättan.
    Blev väl bemött av mäklaren
    Hoppades mäklaren skulle genomföra fastighetsaffären på ett bra och riktigt sätt samt att få den behövliga hjälpen med rutiner och dokument.
    Tyckte att mäklaren levde upp till förväntningarna på ett utmärkt sätt och att information lämnades under försäljningens gång

Har fått en mycket positiv erfarenhet av Caroline Ohlsson på Fastighetsbyrån Trollhättan. Läs mer
  • 2018-09-14

Mustafa B skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hon är jätte duktig och vet hur behandla kunderna . Läs mer

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan