Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Trollhättan Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Trollhättan

Fastighetsbyrån Trollhättan

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!
Öppet just nu

Ana F skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    123456789 123456789 123456789 detta är väl 30 tecken Läs mer
  • 2018-12-28

Samir A skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt villa ska sälja radhus Daniel Ekman hans bemötande var bra och professionell fick bra hjälp med bostaden som vi köpt är nöjd. Läs mer
  • 2018-12-17

Anders B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag rekommenderar Fastighetsbyrån Trollhättan och Caroline
    Ohlsson, lugnt och sakligt information om upplägg samt en fast summa på hela försäljningssumman som ingav ett stort förtroende från första möte. Lätt att få kontakt med under hela processen. Läs mer
  • Linnéa L

2018-12-10

Linnéa L skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en lägenhet på 3 rum och kök.
    Jag har kännt mig väl bemött från att jag gick på visningen av lägenheten till tillträdesdagen när jag skrev på sista papper och fick nycklar.

Mina förväntningar var väl att jag inte skulle förstå något alls och skulle vara allmänt förvirrad. Men min mäklare, Viktoria var väldigt duktig på att göra och förklara saker på ett sätt till och med jag kunde förstå och känna mig trygg med. Hon var alltid lätttillgänglig.

Min upplevelse har bara varit positiv och trygg. Läs mer
  • 2018-12-08

Viktor J skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag sålde min bostadsrätt via Fastighetsbyrån. En tydlig och stabil aktör på en skakig marknad. Bra jobbat Rikard! Läs mer
  • 2018-12-07

Margareta K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus C har uppfyllt alla mina förväntningar i samband med villaförsäljning. Han är trevlig, lugn och sansad, mycket kunnig och arbetar effektivt och seriöst. Kunde inte valt bättre mäklare!
    Margareta K Läs mer
  • 2018-12-07

Elisabeth S skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    .................................................m.................. Läs mer
  • 2018-12-05

Elizabeth B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jätte trevlig, ger ett förtroende givande intryck. Tyckte om henne från första början.
    Har sålt en fyrarums lägenhet i Strömslund, försäljningen gick fort.
    Proffsig. Läs mer
  • 2018-12-05

Cecilia V skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Tydlig och bra mäklare. Kunde sin sak och var trevlig . Läs mer
  • 2018-12-03

Eugen L skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vill man anlita en mäklare med stort ansvar och ett proffsigt engagemang rekommenderar jag Fastighetsbyrån i Trollhättan. Läs mer
  • 2018-11-27

Anders B skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hej på er ! Caroline sålde en bostadsrätt åt oss.
    Fick från första stund ett väldigt stort förtroende för Caroline Ohlsson, enkelt och ett fast arvode på hela försäljningssumman avgjorde till fastighetsbyråns fördel efter jag hade pratat med fem olika mäklare.
    Proffsigt och trevligt på alla sätt , återkommer gärna om det blir aktuellt. Kan varmt rekommendera Caroline.
    Anders B. Läs mer
  • 2018-11-12

Ola B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket bra bemötande och professionell försäljning av min bostadsrätt, rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-11-11

Kurt Tony A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt bostad, bemötandet var ok. Läs mer
  • 2018-11-08

Katarina K skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Caroline var lätt att få kontakt med, hon hörde alltid av sig när hon lovade, det uppskattas!
    Det gick inte med försäljningen av min bostad som vi tänkt men det berodde inte på Caroline utan många andra faktorer runt om. Läs mer
  • 2018-11-06

Sverker G skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Min son har köpt en bostadsrätt. Rikard gav en mycket bra lednimng genom hella affären! Läs mer
  • 2018-11-01

Malin B skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har köpt bostad. Allt har gått lätt och smidigt och jag har fått all info jag behöver. Läs mer
  • 2018-10-23

Ann-Charlotte R skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket proffsigt och kompetent bemötande. Läs mer
  • 2018-10-19

Erik J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Engagerad och tar ett helhetsansvar! Läs mer
  • 2018-10-18

Anna J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Med sin kunnighet och personlig service kände vi att vi med trygghet kunde överlåta försäljningen av vårt hus till Markus. Han är oerhört professionell, lyhörd och en medspelare som löser oväntade situationer på bästa tänkbara sätt. Markus är grym! Läs mer
  • 2018-10-10

Lars Bertil Andreas J skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt villa i trollhätta
    Känner Daniel Engman sedan tidigare Läs mer
  • 2018-10-06

Gunilla S skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en liten lägenhet i Trollhättan genom henne och var väldigt nöjd, så när det var dags att sälja den igen var det givet att jag vände mig till henne igen.
    Hon är enkel och lätt att ha med att göra. Både som köpare och säljare. Läs mer
  • 2018-10-06

Jenny A skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en lägenhet i aTrollhättan.
    Bemötandet var trevligt och förtroendeingivande och professionellt.
    Mycket uppskattat som förstagångsköpare. Dock missades ett par viktiga detaljer i samband ned signering. I själva dokumentet saknades både lägehetsnumner och postnummer, och i den kopian av kontaktet jag fick saknades säljaren underskrift. Caroline vad dock snabb med återkoppling vid telefonkontakt och på att lösa dom små problem som kom up.

En sak till som drog ner upplevelsen av att känna att det var personligt var att när jag redan lagt bud på ”min” lägenhet var att jag fick reklam för andra bostäder från eran generella mejl lista. Det kännes då som ni hade dålig koll på att jag redan var er kund. Detta var en liten men ganska viktig detalj, som ni bör se över i rutinerna. Läs mer
  • 2018-10-01

Gerd N skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en 2 rums lägenhet trevligt bemötande. De som är en besvikelse är att inte fått återkoppling av tillträdesdagen (blir lite stressande) annars mycke bra. Läs mer
  • 2018-09-29

Margareta K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Är mycket nöjd med hur Fastighetsbyrån skött försäljningen av min villa. Finns absolut inget att klaga på. Stort tack till "min" mäklare Markus C. Läs mer
  • Jetmir S

2018-09-29

Jetmir S skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevligt och väldigt lätt i kommunikation Läs mer
  • 2018-09-19

Gunilla H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en bostadsrätt och haft hjälp av Marcus och är väldigt nöjda, Vi har haft hjälp av Marcus tidigare då vi sålde ett hus för 8 år sedan. Bra och proffsigt bemötande, bra upplägg vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2018-09-18

Erika D skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en lägenhet med hjälp av Marcus och trots lite knepig tidpunkt på året ställde Marcus upp och tog sig tid och kommunicerade med både oss och potentiella köpare. Mycket nöjd med servicen. Läs mer
  • 2018-09-16

Ingeborg W skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket professionellt bemötande och hantering av försäljningen av lägenheten. Trots att vi inte har befunnit oss på samma ort har allt hanterats på ett mycket smidigt sätt. Läs mer
  • 2018-09-15

Bert Erik H skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har sålt villa i Trollhättan.
    Blev väl bemött av mäklaren
    Hoppades mäklaren skulle genomföra fastighetsaffären på ett bra och riktigt sätt samt att få den behövliga hjälpen med rutiner och dokument.
    Tyckte att mäklaren levde upp till förväntningarna på ett utmärkt sätt och att information lämnades under försäljningens gång

Har fått en mycket positiv erfarenhet av Caroline Ohlsson på Fastighetsbyrån Trollhättan. Läs mer
  • 2018-09-14

Mustafa B skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hon är jätte duktig och vet hur behandla kunderna . Läs mer
  • 2018-09-14

Magnus A skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Tevlig, kunnig, hjälpsam och flexibel. Läs mer
  • 2018-09-13

Anita A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt en bostadsrätt. Han fanns alltid till hands. Svarade bra på våra frågor. Han levde verkligen upp till våra förväntningar. Vi upplevde honom som väldigt kunnig, hjälpsam och lätt att ha att göra med. Stig och Anita Läs mer
  • 2018-09-13

Jenny S skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Inom loppet av 24 h träffade jag fyra olika mäklare i jakten på min nya bostad. Rickard var den enda som med ett leende på läpparna klart och tydligt svarade på alla mina frågor. Genom hela processen av köpet av radhuset fick jag väldigt bra hjälp av Rickard. Läs mer

Mary M skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har haft bra kontakt med mäklaren och kände trygghet i köp och försäljning. Varit jättebra bemött och haft superbra kontakt. Markus har varit supertrevlig, professionell och noggrann i sitt arbete. Läs mer

Maria Ö skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Han vet vad han pratar om, ger en känsla av trygghet, Han är dessutom proffsig och snygg :) Läs mer

Sofia L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Väldigt trevlig, en mjuk framtoning som man inte helt förväntar sig vid första anblick. Kändes kunnig och hade svar på det mesta.
    Han sökte upp oss, men när vi ville vänta med frågor så drog han sig också tillbaka, stort plus.

Vi hade en väldigt bra upplevelse av Markus, han var lätt att komma i kontakt med och väldigt bra på att återkoppla. Läs mer

Lennart H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt villa i Trollhättan
    Markus är noga med detaljer och kommunicerar bra med köpare Läs mer
  • 2018-09-04

Ann L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Professionellt bemötande under köpeprocessen. Lyhörd vid olika önskemål och han gav alltid snabbt svar vid frågor. Dessutom en upplevelse av trygghet under hela processen. Läs mer
  • Ulf E

2018-07-12

Ulf E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Viktoria ger ett tryggt och proffsigt intryck.Hon är Lätt att komma i kontakt med och vi fick snabbt en bra kontakt. Hon guidade oss genom hela processen och både vi och köparen fick fortlöpande information.
    En trevlig och proffsig mäklare. Läs mer
  • 2018-07-10

Henrik A skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Mycket duktig säljare som med stort engagemang antog sig säljuppdraget. Läs mer
  • Sanjin C

2018-07-06

Sanjin C skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus hjälpte oss att sälja vår lägenhet, en trea på 94m2.

Det som fick oss att välja Markus var att han gav det mest professionella intrycktet när vi själva varit på visningar. Alltid påläst om objektet, området mm.

Samma professionalitet fick vi med vår försäljning, Markus fick oss att känns oss lugna och hade en bra dialog med oss under hela resan. Han var påläst om vårt område (Kaggetorp) och de små detaljerna att gå runt innan och kika i området gillade vi då det visar ett stort intresse.

Vi är blev jättenöjda och skulle både rekommedera och använda oss utav Markus tjänster igen vid försäljning. Läs mer
  • 2018-06-28

Irina K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag och min sambo köpte en lägenhet där Markus var ansvarig mäklare. Innan vi fick tillgång till den, kunde han alltid besvara våra frågor och bemötte oss med respekt. Vi är väldigt tacksamma över Markus insats och kommer i framtiden kontakta honom vid eventuell försäljning och köp Läs mer
  • 2018-06-26

Gunilla H skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Man har en känsla av att Fastighetsbyrån gjort ett proffsigt arbete hitills. Läs mer
  • 2018-06-12

Frida E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag kunde inte varit med nöjd med försäljningen av mitt hus! Viktoria har gjort att hela processen känts jättebra och jag har känt mig trygg och omhändertagen hela vägen. Jag har aldrig sålt ett hus tidigare så jag var såklart nervös och ringde en hel del till Viktoria. Inte en enda gång kände jag att jag störde eller besvärade henne med mina frågor. Hon sa också detta flera gånger, att det bara var att ringa till henne om jag undrade över något.

Eftersom jag inte sålt hus innan så blev jag otroligt positivt överraskad. Jag kände hela tiden att jag hade koll på alla steg och det trodde jag inte att jag skulle ha. Säljcoachen var också till grym hjälp!
    Om jag ska köpa/sälja hus igen så kommer jag definitivt kontakta Viktoria. Jag kommer rekommendera henne vidare. Hon var otroligt trevlig, ärlig, tydlig och duktig! Kan inte komma på något som jag skulle vilja ändra på.
    Tack!!! Läs mer
  • 2018-06-12

Victor M skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en villa på landet. Själv var jag förstagångsköpare och kände att jag fick bra och snabba svar. Kändes tryggt hela vägen igenom. Mycket nöjd totalt sett. Läs mer
  • 2018-05-31

Reine V skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde en bostadsrätt för en månad sen och tyckte allt fungerade jättebra. Blev bemött på ett bra och proffsigt sätt och alla förväntningar jag hade uppfylldes. Läs mer
  • 2018-05-27

Sanna E skrev om Caroline Ohlsson en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt bostadsrätt.

Köpprocessen tog lång tid och informationen om vad som pågick var bristfällig.

Jag ringde in ett bud på 1 100 000 SEK det budet registrerades inte då mäklaren ansåg att det var allt för lågt. Men någon vecka senare registrerades samma bud
    (1 100 000 SEK) från en annan budgivare. Det känns som en orättvis och oproffsig behandling. Läs mer
  • 2018-05-27

Hanna E skrev om Rikard Knutsen en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har både sålt & köpt bostad av Rikard & tycker han är toppen & kommer garanterat välja honom i kommande försäljningar.
    Han är trevlig & kunnig! Vi känner oss helt trygga i hans händer & rekommenderar honom starkt till andra som vill ha en proffsig & trevlig mäklare! Våra förväntningar på mäklaren levdes upp till 100%. Läs mer
  • Elin E

2018-05-15

Elin E skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus sålde vårt radhus. Professionellt bemötande. Jag upplevde honom som snabb och effektiv. Han uppfyllde alla mina förväntningar. Skulle varmt rekommendera honom till mina bekanta. Läs mer
  • Lina H

2018-05-15

Lina H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus var kunnig och realistisk, vi var på visning på ett hus där man inte plockat bort "prytlar" alls. Svårt för både mäklare och köpare - då säljaren bestämmer. På visningen var det svårt att hålla tankarna på sin egen vision, då huset var inrett utmanande, saker överallt och blommiga tapeter i taket..
    Men Markus gav oss bra svar på våra frågor och hjälpte oss att försöka se bortom alla saker. Det slutade med att vi köpte huset! Läs mer

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan