Fastighetsbyrån Trollhättan

Storgatan 48, 461 30 Trollhättan — Visa karta

Att köpa eller sälja bostad är för många den största affär de gör i livet. Låt oss på Fastighetsbyrån bistå dig med kunskap, erfarenhet och engagemang inför din bostadsaffär i Trollhättan!

Vi har funnits i Trollhättan i över 50 år och vi har sett bostadsmarknadens upp och nedgångar på orten. Nu växer sig Trollhättan allt närmare Göteborg, med hjälp av motorvägen och dubbelspåriga järnvägen, och efterfrågan på bostäder är stor.

Fastighetsbyrån är en stor mäklarkedja och därför kan vi erbjuda allt du behöver i form av tjänster, erbjudanden och även bank- och juristtjänster genom Swedbank. Vi som jobbar här i Trollhättan är lokala mäklare och vi kan området vi verkar i - det betyder att vi vet var köparna finns, vad de letar efter och även vilka objekt som kan komma ut på marknaden snart. Du får allt och lite till när du anlitar oss när du vill köpa eller sälja en fastighet i Trollhättan!

Kom gärna förbi på kontoret och ställ frågor eller kontakta oss för en kostnadsfri värdering av din bostad. Välkommen!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 652 kunder tycker om Fastighetsbyrån Trollhättan

• 2020-07-05

Nazar A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Nöjda och kan varmt rekommendera Markus Läs mer
  • 2020-06-27

Inger Helga Jeanette B skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt bostad (villa)
    Mycket bra bemötande och vänligt och trevligt uppträdande.
    Proffsigt agerande
    Snabba svar.
    Mina förväntningar på försäljningen med folder, annons m.m. och kontakt med mäklaren uppfylldes väl. Läs mer
  • 2020-06-25

Soheil Saeidy K skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Daniel sålde min bostadsrätt. Mycket professionellt och bra bemötande från första kontakt till slutförande av affären. Alltid tillgänglig och jag kände mig trygg. Läs mer
  • 2020-06-24

Malin T skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte bostadsrätt.
    Är jätte nöjd med allt. Läs mer
  • Jessica H

2020-06-24

Jessica H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde ett 5 år gammalt 1 1/2 plan hus i Trollhättan.

Upplever att Markus varit engagerad genom hela försäljningen. Han har lyssnat på våra tankar och funderingar kring hur vi vill ha det och kommit med tips och råd utifrån hans kunskaper och erfarenheter.

Han har haft ett trevligt bemötande Från början till slut och vill därför Ge honom våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-06-19

Rasmus F skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Ejmen är en fantastiskt duktig mäklare och fick oss som köpare väldigt trygga med att det skall bli en bra affär för båda parter. Väldigt kunnig och hjälpsam !
    Kommer absolut välja Ejmen som mäklare när vi behöver en! Läs mer
  • 2020-06-16

Johanna S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt vår lägenhet med Markus. Resultatet blev över förväntan och vi jätteglada att vi valde Markus som mäklare. Vi rekommenderar honom varmt till alla som ska sälja. Tusen tack för din hjälp Markus! / Fredrik & Johanna Läs mer
  • 2020-06-13

Carina J skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt hus och sålt lägenhet. Smidigt förfarande, lyssnade in våra önskemål. Uppdaterade oss hela tiden med information. Lätt att få kontakt. Det allra viktigaste..... ärlig! Läs mer
  • 2020-06-09

Dag E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag köpt insatslägenhet på Torngatan 110 hon var trevlig och var alltid anträfbar när vi sökte henne och fick svar på våra frågor jag rekomenderar henne Läs mer
  • 2020-06-08

Mattias N skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hej

Jag har köpt och sålt av Viktoria.

Viktoria har ett trevligt bemötande och ger ett förtroende när man träffar henne. Hon är noggrann när hon förklarar och berättar hur affären skall gå till och vad som händer.

Mina förväntningar har uppfyllts. Det jag hade önskat mer av är kontakten mellan visningen och försäljning. Även om ditt i mitt fall inte fanns så mycket att berätta. Så finns det en oro som säljare och man kan behöva ställa lite frågor.

Men helheten är jättebra och kan rekommendera henne.

Mattias Läs mer
  • 2020-06-03

Gerry Ö skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde vår villa i Skoftebyn. Markus är engagerad och professionell i sin yrkesutövning. Vi hade en bra dialog under säljprocessen. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Anna Kristina W

2020-05-29

Anna Kristina W skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Trevlig mäklare som var tydlig med information och tider. Läs mer
  • 2020-05-24

Peter D skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt ett större hus strax innan Norra Björke, Östbjörke 1.
    Victoria har uppträtt professionellt och har hållit oss informerade under hela processen.
    De gånger vi sökt henne har hon varit snabb med återkoppling.
    Huset såldes på förhandsbud efter att det lades ut på Hemnet. Det gick därför inte till visning trots att väldigt många anmält sig.
    Det kändes som vi kunde bolla på ett bra sätt med Victoria hur vi skulle förhålla oss till förhandsbud vilket underlättade för oss att ta beslutet att sälja.
    Vi rekommenderar Victoria som mäklare inför en försäljning. Läs mer
  • 2020-05-14

Per Bertil K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt en bostadsrätt och sålt en villa. Mäklaren har skött sig exemplariskt och tagit ett stort ansvar både mot oss och köparen av vårt hus. Läs mer
  • 2020-05-14

Karin Cecilia K skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt en bostadsrätt och sålt vårt hus.
    Mycket bra bemötande.
    Har känns bra och har mäklaren inte vetat så har han undersökt och frågat kollegor.
    Bra mäklarbyrå med trevligt och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2020-05-13

Lisa K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vid försäljning av min lägenhet anlitade jag Markus. Jag har fått bra hjälp hela vägen, med bra och proffsigt arbete. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-05-08

Helén Ö skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus är en seriös o trovärdig mäklare. Vi hade en ömsesidig bra kontakt under hela säljprocessen.
    Kan varmt rekommendera honom.

Vi sålde en enplansvilla med källare och vi fick ett bra pris som vi är väldigt nöjda med. Läs mer
  • 2020-05-07

Kristina S skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt både hus och lägenhet samt köpt hus. Blivit professionellt bemött och fått konkret bra information om allt viktigt runt köp och försäljning. Marcus har också en förmåga att anpassa sig på individnivå till det jag som kund vill och önskar. Kan inte ha valt en bättre mäklare! Läs mer
  • 2020-05-06

David L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Bra upplevelse över lag. Har inget att anmärka på. Läs mer
  • 2020-04-27

Inger R skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Villa ,Bra, Ja, Bra

Har inte riktigt tid, hade varit lättare med "sätt en plupp" frågor Läs mer
  • Annika V

2020-04-20

Annika V skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en 3:a i Sylte, Trollhättan.
    Mäklaren har genomgående gett ett positivt intryck där han haft god koll på läget och skött allt ifrån genomgång av upplägget till styling inför fotografering, visning och kontraktsskrivning på ett utmärkt sätt. Ejmen Japar är en duktig mäklare som jag skulle rekommendera i alla lägen. Läs mer
  • 2020-04-14

Torbjörn A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en stor villa med tillhörande verkstad och lägenhet
    Vi har även sålt en byggbar tomt
    Markus är väldigt duktig.
    Han har uppdaterat oss hela tiden om allt.
    Han lever upp till mer än förväntningarna.
    Markus är en grym mäklare. Vi skulle inte vilja ha någon annan. Läs mer
  • 2020-04-14

Madelene A skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har sålt en tomt och ett hus. Marcus är väldigt engagerad även om det drar ut på tiden, håller oss uppdaterad hela tiden. En sån duktig och trevlig mäklare. Bästa mäklaren i stan. Läs mer
  • 2020-04-10

Issa D skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Daniel Engman sålde vår bostadsrätt och infriade återigen våra förväntningar och håller som vanligt en mycket hög service och kompetensnivå.

Mycket nöjd.

Issa Daoud Läs mer
  • 2020-03-28

Hafdis G skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde lägenheten, Viktorias bemötande från dag ett, trevlig, informerar & förklarar på ett bra sätt, lätt att prata med, hon är väldigt duktig & proffsig mäklare, är jätte nöjd känner att jag fick bra mäklare. Läs mer
  • 2020-03-15

Fatmir B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Riktigt bra mäklare! Kunde inte varit nöjdare! Läs mer
  • 2020-03-12

Charlotta E skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålde vår villa och blev bra bemötta. Tydlig genomgång av vad som ingick och hur vi skulle lägga upp försäljningen. Mycket snabb på att besvara frågor och vara tillgänglig. Vi hade även mycket god hjälp av mäklarassistenten. Läs mer
  • 2020-03-12

Rizwana R skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt en bostadsrätt. Tycker jag blev bemött på ett väldigt bra sätt. Fick svar på alla min frågor , tid att tänka och all hjälp jag behövde. Mina förväntningar var att få all information och hjälp jag behövde vilket jag fick. Tycker hela processen har gått bra till. Läs mer
  • 2020-03-04

Magdalena H skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en bostadsrätt, inga krångligheter från Markus sida utan det fungerade smidigt. Läs mer
  • 2020-02-27

Oliver S skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Daniel har både tagit hand om vårt köp och den sålda bostaden. Det har gått jätte bra, Daniel är en toppen bra mäklare på alla sätt👍 5/5 Läs mer
  • 2020-02-19

Anna W skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Snabb och professionell försäljning av hus. Läs mer
  • 2020-02-19

Johan W skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Villa blev såld
    Fungerade bra, mäklaren var lugn o realistisk
    Det klaffade hela tiden, han lyssnade på våra önskemål Läs mer
  • 2020-02-13

Sofia R skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus visade stort engagemang vid försäljning av vår bostadsrätt. Den erfarenhet han har som mäklare märktes från början till slut. Under resans gång blev vi informerade om framstegen i processen vilket gjorde att vi kände oss trygga med att det "hände saker". Om det blir aktuellt med fler bostadsaffärer i framtiden anlitar vi gärna Markus igen.
    En rakt igenom bra upplevelse! Läs mer
  • 2020-02-13

Rickard R skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Markus är otroligt bra att samarbeta med! Han är snabb med återkoppling, lyhörd och lösningsorienterad. Tack vare honom gick vår lägenhetsförsäljning snabbt och smidigt. Och, inte minst, även köparen var jättenöjd med hela affären! Läs mer

Marcos L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Hade ett flertal möten med olika mäklare och Markus stack ut från mängden genom att vara väl förberedd inför vårt första möte, lyhörd på våra förväntningar och professionell insitt bemötande.

Tydlig och regelbunden kommunikation har gjort att vi känt oss trygga genom hela säljprocessen.

Vi fick sålt vår villa till ett bra pris och han har hanterat hela säljprocessen på ett utmärkt sätt. Läs mer

Sophia L skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt villa. Mäklaren levde upp till våra förväntningar. Upplever Markus som lyhörd och professionell. Vi är mycket nöjda! Snabb och smidig försäljning! Läs mer

Galib A skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har köpt lägenhet.
    Och jag har sålt lägenhet Läs mer
  • 2020-01-30

Robin K skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Har köpt en villa där Marcus var mäklare. Vi har blivit väl bemötta av Marcus. Han har skött hela affären riktigt proffsigt. Tack! Läs mer
  • 2020-01-26

Ejne Eva Britt E skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt en villa och fick bra bemötande av Daniel. Trygg försäljning och bra information om intresserade köpare etc. Läs mer
  • 2020-01-12

Filiph L skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt bostadslägenhet, bemötandet var helt ok. Direkt på sak. Kunde önskat lite mer information. Snabb sammanfattning vad som står i papperna. Däremot blev det stod det fel postnummer på varje papper. Överlag bra. Läs mer
  • 2020-01-11

Irene F skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Genom Daniel Engman har vi köpt en lägenhet, och vi fick ett proffsigt och trevligt bemötande, vilket resulterar i att vi kommer att anlita honom vid försäljningen av vår villa frampå. Läs mer
  • Kent J

2019-12-13

Kent J skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Jag har sålt en 3-rumslägenhet centralt i Trollhättan.
    Mäklaren bemötte mig mycket positivt med goda förhoppningar att om att kunna sälja min bostad.
    Han motsvarade alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-12-12

Nils E skrev om Viktoria Norén en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Vi har köpt en lägenhet som hade en underkänd ventilation men det negligerades av mäklaren och gör det fortfarenade efter kontraktsskrivning.
    bemötandet var bra annars förutom den här punkten. Läs mer
  • 2019-12-05

Magnus B skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Snabbt lätt och fort som det ska vara Läs mer
  • 2019-12-05

Carl G skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Fick i måndags nycklarna till nya lägenheten på Hjortmossegatan 151 i Trollhättan. Tycker överlåtelsen av Markus har varit bra och enkel har inget annat än positiva synpunkter. Läs mer
  • 2019-12-02

Gisle E skrev om Daniel Engman en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Sålt en bostad och helt ok hjälp till det med snabb handling Läs mer
  • 2019-11-22

Elisabeth T skrev om Markus Cederljung en del av Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpt en lägenhet, en 4:a centralt. Markus såg till att det blev en snabb affär och att inflyttningen kunde ske snabbt. Hjälpsam och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-11-11

Evelina B skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Köpte en tvåa i centrala Trollhättan. Fick jättefint bemötande av Markus både på visningen och under hela köpprocessen.
    Skulle definitivt rekommendera Fastighetsbyrån till andra som funderar på att köpa bostad i området. Läs mer
  • 2019-11-03

Lena Elisabeth T skrev om Fastighetsbyrån Trollhättan
    Försäljning av parhus i Trollhättan. Mäklaren var professionell, snabb och trevlig. Affären löpte på snabbt, i enlighet med mäklarens plan .
    Jag känner mig mycket nöjd med hela affären, och rekommenderar varmt Fastighetsbyrån.
    Vänligen Lena Thuvander Läs mer
  • 2019-11-03