Hemfresh AB

Läs vad 34 kunder tycker om Hemfresh AB

• Clara T

2019-12-22

Clara T skrev om Hemfresh AB
    Hej vi har anlitat Hemfresh de senaste fem åren och är jättenöjda. Alina har städat hos oss hela tiden och följde med oss när vi flyttade, Alina är noggrann och effektiv och vi har stort förtroende för henne, det är fantastiskt välstädat när hon är klar och hon håller alltid tiderna! Med fem barn, en hund och en katt som stökar till så har hon fullt upp med oss varannan vecka. Vi är så tacksamma kunder :-) Läs mer
    Städgiganten AB
    4.5 / 5 i betyg — 323 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag har anlitat Städgiganten under flera år för båda städning och fönsterputs. Jag är väldigt nöjd. När jag har klagat på nåt har detta gena"

Louise E skrev om Hemfresh AB
    Jag har anlitat Hemfresh under många år. Lena som är hos mig gör ett fantastiskt jobb och det är underbart att komma hem när hon varit här.
    De är också väldigt snabba och noggranna med att meddela om det blir några förändringar. Läs mer

DIANA H skrev om Hemfresh AB
    Hemfresh är väldigt lösningsorienterade och vår städerska Zulfia är en dröm. Alltid fint och precis som vi vill ha det. Läs mer
    Pribaltika
    4.9 / 5 i betyg — 40 omdömen
    Badge2020
    "I have used Pribaltika two times to do the move and cleaning of a 2- and a 3-room apartment. Both times they exceeded my expectations: punct"

LINDA W skrev om Hemfresh AB
    Supernöjd med Hemfresh och speciellt Natasha som gör ett utmärkt jobb hos oss! Läs mer
  • PER L

2019-12-20

PER L skrev om Hemfresh AB
    Vi har haft Marina som vår städare i flera år. Hon har alltid gjort ett utomordentligt jobb och vi är mycket nöjda med henne. Läs mer
    Home Design One
    3.9 / 5 i betyg — 81 omdömen
    Badge2019
    "Installation av skjutdörrar till en garderob, trevligt och proffsigt bemötande och resultat, så nöjd, tack Doorline!"

JONAS V skrev om Hemfresh AB
    Det är personen som gör det!
    Hemfresh AB är ett städbolag bland flera andra men tack vare Dilfuze som hjälpt oss i flera år är vi mycket nöjda!
    Stort tack för detta året Dilfuze! Läs mer

VERONIKA A skrev om Hemfresh AB
    Dilfuze från Hemfresh har hjälpt oss att städa varannan vecka i över tio år. Hon är noggrann, pålitlig, punktlig, och mycket serviceinriktad! Vi är otroligt nöjda! Läs mer
    Fresh Trend Städgrupp AB
    4.4 / 5 i betyg — 64 omdömen
    Badge2020
    "Jättenöjd med vår städning & rekommenderar varmt!"

FRÉDÉRIQUE N skrev om Hemfresh AB
    Så nöjd med Hemfresh, mycket flexibilitet med det bolaget (extra städd, eller avbokning), snabb svar, loyala städerskor, punktliga, och alltid kanon service!
    Vi har varit med Hemfresh i många år, första städerska har vi haft jätte läge. Tillbaka efter några år utomlands har vi kontaktat hemfresh igen och nu har Alina städdat i nästan 2år hos oss. Vilken glädge att komma hem efter henne: så fint gjort varje gång.
    Är Alina sjuk får vi alltid super bra vikarie som gör jobbet noggrant.
    Varmt rekommenderat! Läs mer

BARBRO T skrev om Hemfresh AB
    Vi har haft städning i ca 5 år, några olika städerskor som alla varit bra. Natasha har hjälpt oss i mer än ett år, huset är aldrig så fint som när hon varit här. Köket och våtutrymmena är en dröm. Hon är trevlig och pratar Svenska så vi kan ha en enkel konversation.
    Företaget är bra, inga problem om vi inte behöver städ alla tillfällen. Läs mer
    Carolas Hem & Företagsservice AB
    4.9 / 5 i betyg — 161 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Otroligt duktig och pålitlig person- både vad gäller städning och admin. Jag kan verkligen rekommendera Carolas hem och företagsservice!"

SOFIA S skrev om Hemfresh AB
    Vi har varit kunder hos HemFresh sedan 2011. Vi har alltid varit nöjda. Vår nuvarande städerska Alina har snart städat hos oss i fem år. Hon gör ett jättebra jobb! Ett stort plus för bemötandet. Lätta att ha att göra med! Läs mer
  • Nina Minna Maria L

2019-12-19

Nina Minna Maria L skrev om Hemfresh AB
    Varannan tordag är den bästa dagen för då dyker Mara upp och ansvarar för vår varannan-vecka-städning! Med trygghet lämnar jag mitt hem i hennes kunniga händer. Rekommenderar Hemfresh varmt! Läs mer
    BVTLER AB
    4.8 / 5 i betyg — 133 omdömen
    Badge2020
    "Kan rekommendera Bvtler! Enkla att kommunicera med och vi är mycket nöjda med städtjänsten vi köper. Flexibla och noggranna!"
    Martina N
  • 2019-09-29

Vivianne O skrev om Hemfresh AB
    Vi har använt oss av Hemfresh för städning under flera år nu och är nöjda. Vi har fått bra bemötande från personalen som varit väldigt hjälpsamma vid bokningar samt snälla och trevliga städerskor. Så trevligt att komma hem till ett rent hem! Läs mer
  • 2019-02-28

Kristina Ericsson skrev om Hemfresh AB
    Tack för en mycket fint utförd storstädning hos min mamma. Det blev väldigt lyckat.
    Ni får det högsta betyget från mig. Tack till kontoret för ett professionellt bemötande och tack till dem två trevliga tjejer som städade :-) Läs mer
    Rozen Clean AB
    4.6 / 5 i betyg — 151 omdömen
    Badge2020
    "Proffsiga och städar magiskt. Trevlig personal."
    Charlotta H
  • 2019-02-25

Anita Paradell skrev om Hemfresh AB
    Personalen är vänlig men arbetet som du betalar för utförs tyvärr inte.
    Efter flera månaders påtalande att det inte var riktigt städat, som t.ex avtorkning av bord och våttorkning/dammsugning under möbler och liknande. Enligt senaste mejlet måste vi flytta fram sofforna för att få städat under dessa (20 cm fritt under) För att inte orsaka arbetsskadad rygg dammsugs inte heller under sängar och byråer.
    Varje påtalande har besvarats vänligt dock med ett antal undanflykter t.ex. att personen vid 2 tillfällen blivit hastigt sjuk och hade behövt gå tidigare. Full betalning krävdes för halvgjort arbete, något som sedan krediterades efter mejlväxling.
    Anser inte att man skall behöva kontrollera när personen kommer och går utan blir man sjuk och måste gå – borde det vara en självklarhet att meddela det hem som skulle städats. Efter 4 månader byter vi nu städbolag! Läs mer
  • 2019-02-22

Lars Olofsson skrev om Hemfresh AB
    Jag och min familj har varit kund hos Hemfresh i över tre år och har alltid haft bra upplevelser med dem. Städningen är mycket bra och även personalen är väldigt trevliga. Vi är jättenöjda och rekommenderar dem starkt! Läs mer
    CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 624 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Flytt transport o flyttstädning av hus. Allt fungerade perfekt från början till slut. Alla höll överenskommen tid o var hjälpsamma. Kanon"
  • 2018-11-03

Cecilia G skrev om Hemfresh AB
    Bra flyttstädningen! De höll vad de utlovade. Bra pris. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2018-10-12

Robert J skrev om Hemfresh AB
    Jag var kund hos det största företaget i städhjälp branschen. Pga min ekonomi har försämrats bestämde jag mig att prova Hemfresh . Städerskan som jobbar hos oss pratar inte svenska bara lite engelska men hon är trevlig och gör ett suveränt jobb. Jag vill bara säga att jag är så jävla nöjd med städningen! Läs mer
    HemMiljö
    4.3 / 5 i betyg — 1297 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt nöjd med utförd städning, fanns inget att anmärka på, hela lägenheten var superren. Trevlig personal som städade med bra kundbemötan"
  • 2018-10-01

Jenny S skrev om Hemfresh AB
    Mycket bra kundbemötande och så trevlig att komma hem till ett välstädad hem varje torsdag. Rekommenderar gärna! Läs mer
  • 2018-09-17

Sussane E skrev om Hemfresh AB
    Tack för att ni varit tålmodiga när vi strulade med nycklarna. Flyttstädning var mycket bra utförd och kundservice var fantastik. Rekommenderar starkt! Läs mer
    JCS Company AB
    4.9 / 5 i betyg — 27 omdömen
    Badge2020
    "Trevlig personal och bra service! Lägenheten känns som ny när dom varit framme och städat!"
  • 2018-07-25

Maria D skrev om Hemfresh AB
    Det kommer hela tiden oerfarna städerskor som inte kan ett ord Svenska eller Engelska och som byter jobb så fort de bara kan.
    De lovar "städningsgaranti" dvs att åtgärda det som inte är genomfört vid städningstillfället om man kontaktar de inom 24 timmar. Inget sådant händer, det är bara tömma ord. De bara beklagar för att städerskan "glömmer", inte hittar, mm.

Ena gången glömmer de kasta soporna, andra gången glömmer de att städa handfatet, tredje gången glömmer de rengöra mikrovågsugnen, mm. Däremot glömmer de inte att ta betalt.

Det går inte att genomföra någon vettig mailkonversation med dem. Läs mer
  • 2018-04-09

Alexandra skrev om Hemfresh AB
    Använd ALDRIG denna tjänst, ni kommer tjäna mer på att bränna upp pengarna och göra städet själva.

Wow, jag vet inte ens vad jag ska börja. Uruselt städ! Var tvungen att själv städa en timme efter då nycklarna skulle lämnas till hyresgäster några timmar efter. Skitigt golv, ej torkade lister, ej torkade dörrar, spishällen var inte ordentligt rengjord och ja kan fortsätta ett tag till med vad som inte var gjort bra eller ordentligt. De medel de hade använt för att städa ur ugnen hade runnit, men de hade struntat i att torka upp det efter sig. Det såg rentutav för jävligt ut. Dessutom hade detta medel missfärgat handtaget på ugnen. De var inte tillmötesgående, och kompensation var tydligen inte att tala om. Läs mer
    Viklunds Städ i Sverige AB
    4.6 / 5 i betyg — 85 omdömen
    Badge2020
    "Vi har hemstädning via Viklunds städ och är så nöjda! De är flexibla, noggranna och alltid trevliga. Rekommenderas!"
  • Emelie Å

2018-03-02

Emelie Å skrev om Hemfresh AB
    Har haft hemfresh i två år och är jättenöjd och belåten med min städerska, hon är fantastik!
    Kontakten som jag har haft med kundtjänst har jag fått alltid ett positivt bemötande. Läs mer
  • 2018-02-25

Marie E skrev om Hemfresh AB
    Rekommenderar Hemfresh väldigt starkt. Trevliga tjejer som städade hos mig och med mycket bra resultat .
    Det blev verkligen rent! Läs mer
    Alinix Städ & Service
    4.4 / 5 i betyg — 43 omdömen
    Badge2020
    "Bra utfört jobb. Klart på tid."
    Stig Börje S
  • Kristina O

2018-01-23

Kristina O skrev om Hemfresh AB
    Tackar Hemfresh för mitt rena hem och för en jävligt bra service!
    Jag tappade min nyckel och de åkte till mitt jobb och lämnade deras kopia.
    Rekommenderar verkligen det företaget! Läs mer
  • 2017-10-25

Jelena K skrev om Hemfresh AB
    Bara hemskt! Jättedålig kvalitet och kommunikation. Rekommenderar inte! Läs mer
    Hygienteknikerna i Stockholm AB
    4.6 / 5 i betyg — 213 omdömen
    Badge2020
    "Så otroligt bra service. Väldigt tillmötesgående, snabb offert och de kunde komma med kort varsel. Hade städning innan fotografering av läge"
  • Barbro A

2017-07-21

Barbro A skrev om Hemfresh AB
    Tack för ert fantastiskt jobb. Rekommenderar er varm. Har varit kund hos er i Fyra år redan. Lena är väldigt duktig. Läs mer
  • 2017-03-06

David F skrev om Hemfresh AB
    Jag är en sån där jobbig person som säger precis vad jag tycker och har inga som helst problem med att klaga på något som jag betalt för så här kommer mitt helt ärliga omdöme om städningen:
    Jag är inte bara nöjd utan extremt nöjd. Vill samtidigt passa på att säga att Natalya är fantastisk och vi är så nöjda, massor med beröm till denna superduktiga person :-)!
    Och tack även till dig Jasmin som alltid svarar vänligt och proffsigt på alla mail.
    Jag kommer med glädje rekommendera er! Läs mer
    ER Lokalvård
    4.4 / 5 i betyg — 24 omdömen
    Badge2019
    "Jag köpte en flyttstädning mitt under industrisemestern med mycket kort varsel. ER kunde leverera en omfattande städning på samma vecka. Ja"
    Jonathan J
  • 2017-02-23

Karin skrev om Hemfresh AB
    Mycket nöjd med städningen.
    Jag kände ett stort förtroende för företaget redan från första kontakt med Hemfresh via telefon.
    Denna gång beställde jag en riktig storstädning och fönsterputsning inför en större fäst med gäster.
    Inga problem fick jag till svar, vi ordnar städningen åt dig. Två personer kommer klockan 09:00 kan du vara hemma och öppna?
    En minut i 09:00 kommer två glada, trevliga och motiverade anställda för att göra jobbet. Vi går igenom huset och inget värkar var några svårigheter.
    Jag åker till mitt jobb och glömmer i stort sett bort att jag har två personer som sliter i mitt hem. På eftermiddagen en timma innan städningen är klar ringer min telefon och jag får frågan om det går bra att komma hem för att godkänna av utfört arbete.
    Lite fundersam och förväntansfull kommer jag hem till ett otroligt välstädat och väldoftande hem. Vi går igenom huset och allt är i perfekt ordning.
    Kök, badrum samt alla rum är som nya!
    Jag är så glad och tacksam för ett i mitt tycke, fantastiskt väl utfört arbete.
    Stort tack till Hemfresh och de två personer som utförde jobbet.
    Jag rekommenderar gärna företaget till min vänskapskrets.
    Tack så mycket ! Läs mer
  • 2016-12-22

Adam K skrev om Hemfresh AB
    Vi borde verkligen ha kollat upp denna sida innan vi bokade. Ja, detta var verkligen ett skämt. Vi gick på en liknande nit för ett par år sedan. Var har alla duktiga städare/städerskor tagit vägen, de hade ju en yrkesstolthet. De 2 tjejerna från Hemfresh kom kl 10.15 och gick kl 12.55. Det är inte 3 timmar. Men det hade vaken jag eller min sambo koll på just då. När tjejerna gick var min sambo hemma och utan att titta efter mer noggrant tyckte hon det såg fint ut, och därmed godkände hon städningen. Hon var stressad för att hämta sonen på dagis. När vi båda kom hem ett par timmar senare insåg vi att vi kunde ha gjort det bättre själv. Detta är minst sagt deprimerande. Läs mer
    Städjätten
    4.2 / 5 i betyg — 177 omdömen
    Badge2020
    "Jag är jätte nöjd! Storstädning av min lägenhet på 39 kvm, mitt berg med disk diskat och inplockat i skåpen. Soffan dammsugen och ren, sänge"
    Paulina R
  • 2016-12-13

Anders F skrev om Hemfresh AB
    ETT SKÄMT...SOM GJORDE MIG LEDSEN

I samband med att en ny hyresgäst skulle flytta in i min lägenhet behövdes en rejäl storstädning. Hemfresh rekommenderades av hyresgästens far - de hade städat hans kontor, "billigt och `ganska bra´" var hans omdöme. Här började mina varningsklockor att göra sig påminda.

Jag var bortrest när detta skedde så den nya hyresgästen skötte det hela. Jag fick senare fakturan skickad till mig. 1003:- efter rut-avdrag, 3 timmar hade avsatts - jag hade väntat mig ett något högre pris. När jag ca 10 dagar senare kom till lägenheten blev jag ordentligt besviken. Någon storstädning hade definitivt inte gjorts, knappt städning överhuvudtaget. Det var skitigt/dammigt på golv-/fönsterlister, under fönsterbrädor, i skåp, på tavelramar, badkaret/handfatet, under badkaret, ja överallt i stor sett. Hyresgästen hade själv varit bortrest under 5 dagar och det kan omöjligt bli så skitigt under så kort tidsrymd.

Jag försökte reklamera städningen. Personalen på företaget pratade inte svenska och knappt heller engelska, svårt då att kommunicera på ett konstruktivt sett. Men jag förstod att man ej tar reklamation efter godkännandet efter uppdragets slutförande. Min unga och oerfarna hyresgäst hade alltså, mer eller mindre omedvetet, godkänt städningen. Hon var mest besviken på att de inte ville ta kylskåpet. De två städtjejerna pratade ej svenska eller engelska. Men hon förstod av deras kroppsspråk att de hade bråttom iväg till ett annat uppdrag. Detta med kylskåpet måste tydligen bokas i förväg, det såg jag senare på företagets hemsida.

Jag kan inte låta bli att undra över vad de två tjejerna sysslade med under de tre timmar de uppehöll sig i lägenheten. Min hyresgäst satt större delen av tiden på sitt rum och jobbade, ett rum hon för övrigt hade städat själv.

Det var 1000 kronor rakt ut genom fönstret. Jag fick senare boka en ny storstädning. Jag valde då firman som städar vårt kontor, en seriös städfirma. Det blev nästan dubbelt så dyrt, men mer än dubbelt så ”hemfräscht”.

Det finns också en moralisk aspekt på detta. Jag undrar ju hur mycket de stackars städtjejerna tjänar. Detta är något vi alla kanske måste börja tänka på i lite större utsträckning.

Detta är en smutsig bransch, som verkligen skulle behöva en storstädning… Läs mer
  • Susan S

2016-10-04

Susan S skrev om Hemfresh AB
    Provade hemstädning som resulterade i att en tavla Skadades och dessutom försökt hamra in nya hål för att hänga upp tavlan som dom tappade!
    Det är minst 4 olika hål.
    Sedan hade dom flyttat mina prydnadssaker på nya ställen, och 6 tavlor hängde snett.
    1 sovrum struntade dom att städa .
    Dom kom 08:40 och började ca 9:00 jag kom hem 11:05 , då möttes jag av gap och skratt i min soffa! Det skulle vara 3 timmar men som jag vet så var det 2, 25. Jag undrar egentligen hur länge dom satt av tiden mycket var ostädat.
    Arbetsledare och chefen tyckte att dom inte gjort något fel trots bildvisning, och vägrar än svara på mail eller telefon.
    Dessutom använda min toalett för deras behov! Vilka osöriösa och vidriga sätt och folk det finns. Läs mer
    Rent 08 AB
    4.9 / 5 i betyg — 22 omdömen
    Badge2020
    "Vi har haft städning hos oss genom Rent 08 AB i snart 10 år. Vi har inte haft en enda anmärkning på städningen under alla dessa år. Vi är jä"
    Christer G
  • 2013-08-21

Helena skrev om Hemfresh AB
    Har hemstädning varje vecka 3 timmar med samma städerska. Mycket nöjd med städning. . Gör alltid ett bra jobb. Än så länge mycket bra kommunikation med Hemfresh. Svarar alltid snabbt på frågor och önskemål. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2013-02-27

Håkan W skrev om Hemfresh AB
    Vi provade i ca 1 år. Alltid samma städerska, vilket var bra. Mindre bra var att hon tidigt hade en tendens att komma sent och gå tidigt. Jag tog kontakt med Hemfresh, men fick ingen vidare respons. När städerskan sedan började gå 1 timma innan utsatt tid tog jag åter kontakt med Hemfresh. Dom sa att det det inte var något fel på deras tjänst och att jag istället borde boka 5 timmars städ. Om vi inte var nöjda kunde vi avbeställa tjänsten. Det gjorde vi omedelbart. Själva städningen var medelmåttig, kommunikationen med Hemfresh urusel. Läs mer
    Stockholm Group
    4.2 / 5 i betyg — 54 omdömen
    Badge2019
    "Slipning av 30 kvm ekparkett. Mycket nöjd med resultatet och företaget från början till slut, Rekommenderas varmt!"
    Susanne L
  • Camilla

2012-01-09

Camilla skrev om Hemfresh AB
    Jag anlitade Hemfresh för flyttstäd efter rekommendation av en kollega. Trevligt bemötande och bra tillgänglighet.Priserna är bra och städningen gjordes toppenbra. Jag är mycket nöjd! Läs mer

Bästa städhjälpsfirmorna i Solna:

Didem I Didem I tycker:
“Otroligt duktig och pålitlig p...” Läs mer