Mäklarbyrån

Mäklarbyrån

Ring 042-14 88 00 www.maklarbyran.se

Välkommen till Mäklarbyrån i Helsingborg! Vi är din personliga mäklare med koll på Nordvästra Skåne. Vi kan hjälpa dig att sälja och köpa bostäder i Adolfsberg, Eneborg, Högaborg, Olympia, Pålstorp, Ramlösa, Råå, Sofieberg, Västra Berga, Ättekulla och många andra ställen runt om Helsingborg med omnejd. Värdera gärna din bostad...

134 omdömen om Mäklarbyrån

Christel K
Köpte sitt hus med hjälp av Mäklarbyrån
Mörarp

Henrik Norberg en mkt bra mäklare

Hallonqvist fastighetsbyrå AB
4.8/5 i betyg av 442 omdömen 4.8 av 442 omdömen

The best thing about Jennie is the way she connects you. She brings that special personal touch in the conversations while explaining the pr

Sachin Ghalappa B Sachin Ghalappa B
Daniel T
Sålde sitt hus med hjälp av Mäklarbyrån
Skäret

Världsklass hela vägen. Bra hjälp innan, under och efter försäljningen. Rekommenderar starkt Henrik och Mäklarbyrån

Gregor M
Högaborg

Redan från början var Niklas mycket engagerad och positiv kring uppdraget. Han informerade oss om alla moment i förväg och det fanns inga överraskningar under processens gång. Vi var tvungna att sälja fort men Niklas har verkligen tagit det till en helt annan nivå. Fotografen besökte oss en och en halv dag efter initiala mötet. Under tiden korrigerade Niklas planlösningen och såg till att alla dokument är redo inför annonsering. Dagen efter fick vi objektet ut på marknaden. Att bilder var makalösa är en underskattning...

Svar från Niklas Friberg

Det var en ynnest att få hjälpa er med försäljningen!

Bostadsagenten
4.7/5 i betyg av 568 omdömen 4.7 av 568 omdömen
Badge2023

Annika Rosenberg är en skicklig och professionell mäklare som verkligen levde upp till mina förväntningar. Vi hade en bra kontakt genom hela

Xuesi H
Högaborg

Mycket bra! Men hoppas att kanske samtalet mellan mäklare och låns bank som kan berättar till köparen, vilket köpare ska ha mer information om hela bearbetning .

Helena C
Svalöv

Bra bemötande och bra kommunikation under hela försäljningsprocessen.

Fastighetsbyrån Helsingborg
4.8/5 i betyg av 2279 omdömen 4.8 av 2279 omdömen

Jätte snäll och duktig hanterade försäljning galant

Mats R
Svalöv

100% nöjd, från början till slutet!

Svar från Niklas Friberg

Det gick ju hur bra som helst :)

Eric S
Adolfsberg

Han var väldigt snäll och förtroende ingivande. Förklarade bra om vad som behövde fixas för att få sålt lägenheten till det pris jag ville ha och sa om jag fixar lägenheten så skulle han få sålt den. Han höll vad han lovade. Under försäljningen så lät han mig kolla på bilderna och texterna innan han la ut lägenheten om jag tyckte den var okej. Sen satte han datum för en första visning. Sen skrev han varje gång någon varit och kollat och om dem lämnat bud eller ej. Till slut fick jag ett bud som jag accepterade och sedan...

Frida H

Vi var guld värda vid själva köpet, men smuts värda när vi drog oss ur affären pga besiktningen av huset. Man kanske borde tänka på hur man uppför sig oavsett utfallet.

Svar från Henrik Norberg

Även i strålande solsken kan det tydligen blixtra från klar himmel. Ni hävde köpet, jag bekräftade detta och att ni naturligtvis ej behövde betala in handpenningen. På uppmaningen att ni även ville ha en skriftlig bekräftelse från säljaren bad jag honom om det och hans svar var att jag skulle skicka vidare det mail han skickat till mig. Att ni uppfattade hans svar som "extremt löjligt" och att ni inte uppskattade mitt ärliga svar om hur jag uppfattade besiktningen får stå för er, men jag är ledsen att ni uppfattat er som...

Elvy E
Sofieberg

Niklas Friberg hjälpte mig att sälja min mammas radhus. Hela affären genomfördes på ett mycket proffsigt och engagerat sätt. Niklas höll mig hela tiden informerad om händelsernas utveckling från första kontakt till färdigt kontrakt. Jag rekommenderar honom gärna till andra köpare/säljare.

Svar från Niklas Friberg

Jag är glad för er skull att det gick så snabbt och smidigt. Tack för förtroendet!

Isac P
Eneborg

Levererar varje gång man använder Märklarbyrån!

Fabian A
Husensjö

Professionalism från första kontakt till sista, rekommenderad verkligen!

Dennis N
Ättekulla

Köpt en lägenhet samt sålt ett hus allt gick enligt plan

Péter P
Ättekulla

Har bara positivt att säga om Henrik. Hade en bostadsrätt som jag trodde skulle ta tid att sälja på grund av skicket, men Henrik lyckades på några dagar att sälja den. Fick hela tiden feedback på hur det gick genom sms och email.

Lars H
Billesholm

Vi valde Niklas som mäklare då vi uppfattade honom som mycket mer intresserad än övriga mäklare när vi gjorde prisförfrågan. Samarbetet har fungerat toppen. Han har varit mycket mån om oss säljare och skickat information flera gånger per dag. Vi är mycket nöjda.

Svar från Niklas Friberg

Tack L och E för era fina ord! Det var en fröjd att arbeta med er och jag är så glad att vi fick ett sådant bra slutresultat.

Kristina G
Gantofta

Sålt mitt hus med hjälp av Mäklarbyrån. Är nöjd med allt.

Camilla L
Miatorp

Henrik har varit mycket hjälpsam vid försäljning av min fars dödsbo, en bostadsrätt. Han har gjort mer än vad han han behöver och jag är mycket tacksam för hjälpen då jag bor på annan ort. Han är en riktigt pärla. Mvh Camilla

Adam W
Husensjö

Henrik är en fantastik mäklare med bred kunskap i det han gör. Smidigt att sälja med och gör allt för att båda parterna ska bli nöjda! 10/10

Dagny H
Eneborg

Har köpt en bostadsrätt. Blev bemött på ett vänligt och korrekt sätt.

Beryl L
Mörarp

Henrik är och har varit mycket trevlig att ha och göra med. Han har fullgjort arbetet med att sälja mitt hus på Bjuvsleden 35 mycket bra.

Fredrik F
Norr

Mycket kompetent mäklare och trevlig att samarbeta med.

Daniel K
Ättekulla

Niklas har gjort ett fantastiskt jobb med att sälja lägenheten. Är veldigt tacksamma. Oerhört professionell.

Rune J
Strövelstorp

Sålt ett Parhus i Strövelstorp.Trevligt bemött.Att det skulle gå snabbt att sälja huset.Mäklaren hade kanske lite snabbt med tiden på visningarna.Men i de stora hela Är jag och min hustru nöjda.

Nils-erik N
Ramlösagården

Pålitlig och lyhörd mäklare. Kommunikation och uppdateringar utmärkt. Rekommenderas!

Svar från Niklas Friberg

Tack för dina vänliga ord! Det tog lite längre tid än vi trodde men vi kom till slut i mål :)

Niina S
Rosengården

Mycket kompetent och duktig mäklar som har ett mycket trevligt och socialt sätt att presentera sin information mm.

Svar från Henrik Norberg

Tusen tack! Alltid enkelt och trevligt att göra affärer med er familj. :-)

Liam E
Eneborg

Henrik var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han svarade tydligt på de funderingar och frågor som vi hade.

Mikael E
Köpte sin bostad med hjälp av

Gård, utmärkt och proffsigt

Ingrid J
Ättekulla

Niklas Friberg får av mig högsta möjliga betyg som mäklare. Med vänlig hälsning Ingrid Johansson

Jan H
Ättekulla

Han levererade och levde upp till mina förväntningar. Bra jobbat!

Svar från Niklas Friberg

Kul att höra, tack för förtroendet!

Mathias N
Råå

Henrik sålde min lägenhet på ett proffsigt och okomplicerat sätt. Man känner sig delaktig och uppdaterad hela tiden. Mycket komplett mäklare som jag alla dagar i veckan rekommenderar.

Svar från Henrik Norberg

Sjukt enkelt att göra affärer med dig. Tack gör ett gott samarbete!🤓

Ekrem R
Tågaborg

Köpt lgh i Tågaborg, Bra service, Förväntningen va att han skulle kämpa lite mer för köparens sida eller åtminstone 50%50 Upplevelsen i helhet är jätte bra, men alla kan bli bättre :)

Anna S
Söders Höjder

2:a 62 kvm sålt 2:a 72 kvm köpt Trevligt och lättsamt bemötande Fick det priset jag ville ha men det är ju mer att det blir 2 som vill ha samma bostad Enkelt och lätt

Jesper L
Ättekulla

Jag har köpt en bostadsrätt via Henrik. Han har haft ett ärligt och personligt bemötande. Rådgivande på ett bra sätt för en förstagångsköpare som mig. Jag har haft en bild av mäklare som personer som gärna driver upp priser en del för att få bättre provision osv. Så har jag inte uppfattat Henrik alls, mitt intryck är att han månar om såväl säljare som köpare för att få till såtnd en affär som alla parter är nöjda med. Han förstod min situation väl (flytt pga. separation) och var tillmötesgående med de bitar jag behövde...

Svar från Henrik Norberg

Tusen tack, Jesper! Värmande ord och roligt att läsa att du sär så nöjd. :-)

Marcus J
Ramlösa

Snabbt och smidigt! Bra mäklare!

Svar från Henrik Norberg

Tack så mycket! Ni var både snabba och smidiga själva också! :-)

Mirjana K
Ättekulla

Vi har köpt en lägenhet och vi tycker att mäklaren Niklas Friberg är väldigt seriös och väldigt punktlig. Förklarar allt och är tillmötesgående.

Svar från Niklas Friberg

Tack så mycket för de snälla orden :)

Fadi A
Eskilsminne

Hej En duktig mäklare. Återkopplade snabbt.

Svar från Henrik Norberg

Tack så mycket! Du var rätt snabb själv också. :-)

Vlora V
Slottshöjden

Köpt Bostadsrätt, Blev bemöt bra, men ej smidig att hantera köpet, var ej smidig som en mäklare skall vara både mot säljare och köpare. Upplevdes mer som det var mer till fördel på säljandes sida.

Svar från Henrik Norberg

Hej! Förvånad att läsa att du ej var nöjd. Jag gjorde allt vad jag kunde för att ni skulle komma överens och då krävs det lite "ge och ta" från båda sidor.

Ulf J
Eskilsminne

Vi sålde vårt hus med Henrik o mäklarbyrån. Han överträffar alltid oss med bra kunskap, korrekt värdering och toppen service. Bara +++++ från oss

Svar från Henrik Norberg

Tack så hemskt mycket! Extra roligt att få hjälpa er IGEN. :-)

Rebeca S
Mörarp

Henrik är en utmärkt mäklare. Han gör sitt jobb!

Svar från Henrik Norberg

Tack så mycket för de fina orden! :-)

Gunvi P
Sålde sin lägenhet med hjälp av

Anlitade Henrik pga av hans kunnighet, ärlighet och kunskap på marknaden. Har själv stor kännedom då jag själv varit mäklare tidigare.

Svar från Henrik Norberg

Tack för de vänliga orden! :-)

Anna A
Sålde en tomt med hjälp av
Billesholm

Har sålt en skogsfastighet. Blev väldigt bra bemött av Niklas Friberg på samtliga möten, han är en proffsig mäklare. Har känts tryggt m honom genom detta. Känner mig väldigt nöjd. Mvh Anna Andersson

Svar från Niklas Friberg

Tack det värmer! Det var enbart kul att få hjälpa er med försäljningen :)

Daniel A
Sålde en tomt med hjälp av
Billesholm

Fick rekommendationen att kontakta mäklarbyrån av en vän. Redan vid första mötet på gården vi skulle sälja visste vi att det var rätt vi valt. Snabbt och smidigt har det gått. Stort tack. Mvh Daniel

Svar från Niklas Friberg

Det var ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen! En av de mer roliga och erfarenhetsrika förmedlingar jag haft i min karriär. Nu vet jag dessutom mycket mer om gran och björk :)

Chrisoula C
Tågaborg

Snabb och smidig affär. Tack Henrik

Svar från Henrik Norberg

Tack själv. Blir gärna snabbt och smidigt om man själv inte är så krånglig! :-)

Wim S
Sålde sin stuga med hjälp av
Ekered

Henrik sålde mitt Thalassa torp. Mkt seriös mäklare som både tänker på köpare och säljare.

Svar från Henrik Norberg

Tack så hjärtligt för de fina orden!

Mikael S
Sonnarp - Lakeside

Tydlig, rak o ärlig. Förtroendeingivande.

Svar från Henrik Norberg

Tack för de vänliga orden! Ett rent nöje att få hjälpa dig.

Nikola D
Skånes Fagerhult

Köpt en villa. Mycket proffsigt Han uppfyllde alla dessa Mycket bra och framförallt smidigt

Svar från Henrik Norberg

Rent nöje att få hjälpa er. Hoppas att ölbryggningen går bättre än i tvättstugan!

Mark J
Maria Park

Vi köpte en bostadsrätt och mötes av en bra och intressant objekt och mäklare. Hade ingen förutfattade förväntningar men blev glad överraskat av hur smidigt allting gick. Hela projektet gick smärtfritt och proffsigt. Fick snabbt tillitskänsla för Henrik och det gjorde köpet lättare.

Svar från Henrik Norberg

En ömsesidig positiv känsla underlättar så klart samarbetet. Rent nöje att få hjälpa er!

Mathias F
Eskilsminne

Bra, tydligt och uppriktig mäklare. han tog sig tiden och svarade på alla frågor samt bjöd på härrlig humor!

Svar från Henrik Norberg

Ni var verkligen de rätta köparna för det här huset. Hoppas att ni trivs!

Leif Bjarne Gaston L
Skånes Fagerhult

Sålt en villa genom Henrik som är en effektiv mäklare som håller en informerad under hela processen. Kan verkligen rekommendera honom på det bästa. Bjarne L

Svar från Henrik Norberg

Vårt samarbete fungerade utmärkt från början till slut och jag hjälper dig såklart mer än gärna igen!

Suzanne F
Ödåkra

Köpt villa och sålt radhus med hjälp av samma mäklare. Ett professionellt, kunnigt och mycket trevligt bemötande av både mäklare såväl som byrå. Rekommenderas!

Birgitta B
Ättekulla

Fick ett stort förtroende för honom o det kändes bra .

Svar från Henrik Norberg

Tack så mycket! Kändes alldeles utmärkt även för min del. :-)