Milka Städ & Flytt

Paviljongvägen 5, 132 40 Saltsjö-boo — Visa karta

Milka Städ – Din personliga städservice!

Med över 25 års erfarenhet hjälper vi dig med städtjänster. Vi erbjuder kontorsstädning, mattvätt, flyttstäd, polering av golvytor, rengöring av väggar samt fönsterputs. När du står inför en flytt kan vi också bistå med packning och flytthjälp.

När du ger oss förtroendet för din städning är vi måna om att du ska bli riktigt nöjd. Därför är vi noga med detaljer såsom dammfria bordsytor, vattnade blommor, rena fönsterbänkar och speglande golv. För att du ska känna dig trygg är det alltid samma personal som kommer och städar hos dig.

Här kan du läsa vad våra kunder tycker, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor!

Läs vad 57 kunder tycker om Milka Städ & Flytt

• 2019-11-12

Jenny S skrev om Milka Städ & Flytt
    Flytt och packhjälp.

Trevligt bemötande, allt från telefonservice till flyttkillarna som var mycket kunniga.

Kommer absolut anlita Milka igen.

Punktliga, noggranna och trygga.

Åbykvarn/Mariefred 2019 Läs mer
  • 2019-11-09

Anna K skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra och professionellt bemötande.
    Varmt rekommenderade av mäklare vilket jag håller med om. Läs mer
  • 2019-10-06

Carl E skrev om Milka Städ & Flytt
    Mycket bra och prisvärd flyttstädning.
    De var flexibla vid bokningen och kom exakt på utsatt tid.
    Städade verkligen noggrant. Läs mer
  • 2019-10-04

Anna E skrev om Milka Städ & Flytt
    Köpte en storstädning inför visning av lägenhet. Fick en väldigt duktig kvinna som städade fantastiskt bra. Enda nackdelen var att hon förstod väldigt lite svenska men med hjälp av kroppsspråk så löste sig det hela ändå. Kan varmt rekommendera Milka Städ & Flytt, kommer att anlita dem igen för såväl flytthjälp som flyttstädning. Läs mer
  • 2019-09-02

Li L skrev om Milka Städ & Flytt
    Köpte flyttstädningstjänsten för en lägenhet. Mycket nöjd med resultatet. Första städningen glömde de bort att städa en element, men de kom och städade den 2 dagar senare. Rent allmänt har personalen varit ganska trevliga. Läs mer
  • 2019-08-31

Jennie L skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra med flytt och städ genom samma firma. Läs mer
  • 2019-08-30

Robet G skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra service, duktiga flyttgubbarna killar som flyttade våra möbler både snabbt och försiktigt. Läs mer
  • 2019-08-27

Louise V skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttning av lådor från ett källarutrymme till en lokal lagringsenhet utfördes mycket professionellt och effektivt!

Utmärkt samordning med mäklare som representant mig vid flytten.

Alla mina förväntningar blev bemötta!

Jag vill varmt rekommendera och tacka Milka Städ & Flytt! Läs mer
  • 2019-08-21

Hans A skrev om Milka Städ & Flytt
    Packning, flyttning och städning. Allt förlöpte utan problem med oerhört trevliga och kompetenta anställda. Läs mer
  • 2019-08-14

Susanne M skrev om Milka Städ & Flytt
    Jag tog både flytt o städ via Milka o allt fungerade utmärkt! Kan rekommendera dom! Läs mer
  • 2019-08-12

Nina L skrev om Milka Städ & Flytt
    Mycket punktliga, trevliga och effektiva. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2019-08-12

Marianne L skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra flyttstädning. Kunde lämna nycklarna några dagar innan så jag slapp möta upp vid lgh. Läs mer
  • 2019-08-09

Christian N skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstäd, fungerade bra och utan några invändningar från nya ägarna. Läs mer
  • Margita C

2019-07-29

Margita C skrev om Milka Städ & Flytt
    Har köpt packning och flytt samt slutstädning.
    Packning och flytt gick snabbt, bra och mycket duktig personal
    Bemötande var bra och bra service.
    Slutstädningen utfördes på ett mycket bra sätt och gott resultat.

Högt betyg och vi kommer att rekommendera Milka städ & Flytt Läs mer
  • 2019-07-22

MARTINA W skrev om Milka Städ & Flytt
    Vi alla har olika standard. Men när jag flyttade in i min lägenher var det stearinstänk på golv, dammiga persienner, märken efter trasor där det dammtorkats. Vi fick en ny storstädning som kompensation. Något bättre, dock hade hon missat lister, persienner var fortf dammiga men de snuskigaste var att hela golvet var klibbigt efter moppningen så jag fick ställa mig och moppa om och vattnet var smutsigt (kolsvart) efter jag moppat. Hon har alltså kört moppningen över hela huset utan att byta vatten. Jag visste de va ganska onödigt att ta en ny städning tillgodo eftersom de troligtvis skulle bli samma resultat. De var bara att säga att de va OK till den stackars städerskan som säkert gjort allt under press. jag vill inte ha något när jag skriver recensionen. vill bara att man ska bättra sig inför framtiden. tex se över val av produkter, en storstädning behöver minst 2 personer för man ska hinna på en dag. Läs mer
  • 2019-07-22

Martin S skrev om Milka Städ & Flytt
    Effektiva och trevliga. Bra kommunikation och pris. Läs mer
  • 2019-07-11

Olov N skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstädning av hus beställd och städarna kom i god tid. Dom hade dock ingen dammsugare med sig! Städutrustningen körs ut av någon annan som troligtvis missat detta. Dom fick då låna vår dammsugare som bland det sista vi lyfte ut.
    När sedan städningen var klar berättade de att en glashylla ett badrumsskåp tappats i handfatet och gått i tusen bitar. De hittade senare i veckan en ny hylla som ersättning.
    Men det var inte riktigt städat i badrummet. Trots att de hade vår dammsugare att använda hittade vi flera små glasbitar på golvet! Inte kul att få i foten.
    Man hade inte hittat ugnsplåtarna som förvaras i golvsockellåda, så de var inte rengjorda. Lådan har ett handtag och rengör man golvet borde man se handtaget. De rengjorde plåtarna när vi påvisade detta.
    För övrigt verkade fönster, hyllor, golv, lådor mm rengjorda.
    Detta var en snabbkoll när vi kom hem för att låsa huset efter städningen.

Nu är det ju inte vi som köpt städningen som skall inspektera, utan de som flyttar in. Så vi vet inte hur dom uppfattade städningen för övrigt. Men vi har en känsla av att det gått lite fort och inte speciellt grundligt. Läs mer
  • 2019-07-05

Lovisa K skrev om Milka Städ & Flytt
    Flytten gick oerhört kunnigt, effektivt och snabbt med väldigt trevliga flyttkillar. Helt enkelt utmärkt! Kan varmt rekommendera Milka, tack. Läs mer
  • Anna I

2019-06-28

Anna I skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra resultat av utfört jobb. Rekommenderar Milka. Läs mer
  • 2019-06-27

Stockholm V skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstäd, bra bemötande, bra utförande
    Vi kan ibland behöva städ med kort varsel, det kan vara svårt och lyckas inte alltid Läs mer

Per H skrev om Milka Städ & Flytt
    Riktigt riktigt bra, rent, snyggt och snabbt Läs mer

Nick R skrev om Milka Städ & Flytt
    Milka hjälpte oss med flytten och städning av gamla lägenheten. Mycket effektiva på att flytta. Vi tömde en lägenhet på 68 m2 och fick upp allt i nya lägenheten på under 3 timmar. Väldigt effektiva. Läs mer

Erica K skrev om Milka Städ & Flytt
    De kom i tid, och lägenheten var väldigt ren efreråt (flyttstäd). Smidigt med RUT-avdrag. Dock svåra att nå per telefon (bättre via mail) och ringer inte heller tillbaka trots överenskommelse. Läs mer
  • 2019-06-13

Dödsbo e skrev om Milka Städ & Flytt
    Vi beställde visning/flyttstäd. De lyckades inte hämta nyckel hos mäklaren som överenskommits. Jag öppnade några timmar senare när jag skulle dit och se så allt flöt.
    De fick städa om 3 ggr innan det blev rätt. (Då hade vi själva gjort en del i mellantiden)
    Innan arbetet var godkänt hade en faktura skickats ut, som vi ej fått. Det kom ett inkassokrav lite senare! Det lyckades vi få upphävd.
    När sändningen äntligen blivit godkänd efterlyste vi fakturan vid ett flertal tillfällen och gav mail och fakturaadress var gång.
    Till slut fick jag fakturan via mail när det var 2 dagar kvar till förfallodagen.
    Alltså, företaget verkar inte ha fungerande rutiner för vare sig städning, uppföljning eller fakturering.
    Jag har rekommenderat mäklaren att inte rekommendera denna firma fler gånger. Läs mer
  • 2019-05-31

Lars-Åke A skrev om Milka Städ & Flytt
    Flytt och avflyttningsstädning. Flytten gick utmärkt med väldigt trevliga och hjälpsamma killar. Städningen sköttes också utmärkt. Eftersom vi hade ett byte var det viktigt med taiming. Detta sköttes perfekt.
    Helheten var mycket bra och jag kommer att rekommendera deras tjänster. Läs mer
  • 2019-05-31

Anna L skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstädning, blev fint och rent! Läs mer
  • 2019-05-29

Lars M skrev om Milka Städ & Flytt
    Trevliga, snabba och gjorde verkligen ett grymt jobb! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-05-29

Anna P skrev om Milka Städ & Flytt
    Köpte flyttstäd. Snabba och effektiva tjejer, de hann väldigt mycket.
    Dock viktigt att de har handskar på sig för att skydda huden.
    Hade på något ställe tagit lite för starkt rengöringsmedel vilket påverkade ytskiktet, det verkar de ha märkt själva. Jag är nöjd i sin helhet. Läs mer
  • Hans Olof Ö

2019-05-28

Hans Olof Ö skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra flytthjälp och bra städ. Det som var mindre bra var bokningen. Första bokningen försvann? Den andra fick jag ingen bekräftelse på och jag fick aldrig någon egentlig offert. Där kan ni bli mycket bättre. Sedan beställda jag hämtning av tomma kartonger, men det kom aldrig någon. Läs mer
  • 2019-05-24

Annsofie L skrev om Milka Städ & Flytt
    Köpte flyttstäd för en mindre lägenhet och hade inga invändningar på städningen (vilket inte heller min köpare verkar ha haft då jag inte har hört något från honom). Bra bemötande vid bokning över telefon och vid nyckelöverlämning. Läs mer
  • Mattias L

2019-05-24

Mattias L skrev om Milka Städ & Flytt
    Anlitade Milka för flyttstäd. Det var nåt fönster som var lite tveksam tvättat men i det stora hela blev det hur fint som helst. Jag är supernöjd och kan absolut rekommendera dem. Läs mer
  • Emil C

2019-04-25

Emil C skrev om Milka Städ & Flytt
    Jag anlitade Milka flytt och städ när vi bytte bostad. Dom packade, flyttade bohaget, förrådet och bar upp allt till vår nya lägenhet. Efter flytten städades den gamla lägenheten och vi har nu valt att anlita företaget för veckostädning i vår nya bostad. Vi är väldigt nöjda med mötet med personalen, hantering av papper så som rut-avdrag, fakturering och kunduppföljning. Vi är supernöjda. Med vänlig hälsning, Emma och Emil Läs mer
  • 2019-04-18

Jakob E skrev om Milka Städ & Flytt
    Flytt. Snabba, flexibla och prisvärda. Läs mer
  • 2019-04-07

Carl R skrev om Milka Städ & Flytt
    Mycket bra flyttstäd, noggranna effektiva och väldigt prisvänliga. Trevliga och punktliga, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-03-27

Tommy R skrev om Milka Städ & Flytt
    Mycket bra storstädning av min lägenhet.
    Alt fungerade bra utom faktureringen som blev utställd på fel betalare och inte blev enligt ÖK Läs mer
  • 2019-03-16

Nils V skrev om Milka Städ & Flytt
    Milka flyttade bohaget till ny lägenhet och flyttstädade den gamla lägenheten.
    Vi ör mycket nöjda med deras arbete. Läs mer
  • 2019-03-13

Max N skrev om Milka Städ & Flytt
    vi är nöjda med ett bra utfört arbete
    ............... Läs mer
  • 2019-02-09

Virpi Z skrev om Milka Städ & Flytt
    Anlitat Milka Städ & Flytt både för flytt och flyttstädning. Alltid snabb respons på mejl eller samtal. Flyttkillarna jobbar bra och snabbt, var punktliga och allmänt trevliga och kunniga. Kunde inte ha varit mer nöjd. Kommer absolut att anlita Milka igen när det blir aktuellt. Läs mer
  • 2019-01-14

Joel P skrev om Milka Städ & Flytt
    Tre starka killar kom och genomförde en snabb och effektiv flytt! Är alltigenom väldigt nöjd. Hade gett toppbetyg ifall faktureringen gått snabbare och skötts genom PDF på mailen vilket jag anser bör vara standard. Läs mer
  • 2018-11-20

Maria F skrev om Milka Städ & Flytt
    Jag har köpt flytt och flyttstädning samt vanlig vardagsstöd.
    Flytten var femstjärnig, snabba effektiva! Jag hann knappt blinka innan allt var klart. Flyttstädning var tyvärr lite slarvig. När jag påpekade felen fick jag direkt en ursäkt men inget erbjudande om kompensation eller att de ville rätta till slarvet.
    Vardagsstädet är ojömt. Ungefär hälften av gångerna är toppen, övriga gånger är det slarv. Ex missat att rengöra toa/badkar/spis. Inte bäddat sängar osv.
    När jag påpekat felen har jag fått snabba svar med ursäkter men inga erbjudanden om kompensation eller att de ska åtgärda missarna. Läs mer
    2018-11-21 Jasmina M svarar Maria F
    Hej Maria,

Vi kommer inte att fakturera sista städningen till dig (hemstädning)
  • 2018-11-09

Rasat Y skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstäd genom Milka, tredje gången och perfekt resultat (igen). Proffs och fantastiskt duktiga. Läs mer
  • 2018-11-05

Anica I skrev om Milka Städ & Flytt
    Ytterst professionell och prisvärd firma. Trevliga, pålitliga och effektiva. Vi ”köpte” helhetslösning med packning, flytt och städ och allt utfördes med stor nöjdhet hos oss. Läs mer
  • 2018-10-10

Christian S skrev om Milka Städ & Flytt
    Jag hade beställt flyttstädning.
    Var mycket missnöjd då det var uppenbart att städarna inte hade utfört flera moment av städningen som angavs i tjänsten "flyttstädning".
    Mest nonchalant var att flera väggar var DAMMIGA. Man hade inte torkat av dessa väggar så som det stod att man skulle göra i tjänstebeskrivningen.
    Milka kom tillbaka och rättade till bristerna. Men som kund skall man inte behöva lägga ned tid på att lära städarna deras jobb. Läs mer
  • 2018-09-19

Hans A skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstädning. Blev bemött på ett mycket bra sätt, och företaget levde upp till de förväntningar jag hade på en flyttstädning. Mycket noggrant städat och absolut inget att anmärka på. Läs mer
  • Emil C

2018-07-06

Emil C skrev om Milka Städ & Flytt
    Vi samarbetar med Milka och jag änvänder dom personligen vid veckostädning hemma, på kontoret. Har även nyttjat flytthjälp. Jag är mycket nöjd med städningen, servicen och personalen. Det blir rent, går fort och bemötandet är alltid trevligt. Rekommenderar verkligen företaget Läs mer
  • 2018-06-30

Ayesha D skrev om Milka Städ & Flytt
    Snabbt och effektivt. Trevliga arbetare som gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2018-05-29

Yvonne Lena K skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra bemötande, snabbt åtgärdande av "fel" vid påpekande, visningsstädningen lämnade smutsiga väggar o
    flammiga fönster,.
    Slutstädnimgen u a dock. Läs mer
  • 2018-05-04

Olof S skrev om Milka Städ & Flytt
    Bra utfört jobb och enkel hantering! Läs mer
  • 2018-04-24

Blå Expressen skrev om Milka Städ & Flytt
    Flyttstädningar

Under 10 års tid har jag samarbetat med Milka Städ genom mitt arbete
    Aldrig har jag varit med om en städfirma som är så bra och tar sitt arbete på så stort allvar.
    Då har jag ändå varit i branschen i över 25 år

Tack för 10 bra år hoppas vi får 10 bra år till tillsammans.

Hälsningar
    Glenn Läs mer