Milka Städ & Flytt

Milka Städ – Din personliga städservice!

Med över 25 års erfarenhet hjälper vi dig med städtjänster. Vi erbjuder kontorsstädning, mattvätt, flyttstäd, polering av golvytor, rengöring av väggar samt fönsterputs. När du står inför en flytt kan vi också bistå med packning och flytthjälp.

När du ger oss förtroendet för din städning är vi måna om att du ska bli riktigt nöjd. Därför är vi noga med detaljer såsom dammfria bordsytor, vattnade blommor, rena fönsterbänkar och speglande golv. För att du ska känna dig trygg är det alltid samma personal som kommer och städar hos dig.

Här kan du läsa vad våra kunder tycker, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor!

Läs vad 71 kunder tycker om Milka Städ & Flytt 2

2022-05-05 Insamlad av företaget
    Anlitade bolaget för flytt- och städ och vi blev supernöjda med båda tjänsterna.
    Möttes av proffsig, trevlig och engagerad personal från första mötet.
    Vi kommer anlita bolaget igen!
    Hej,
    Tack så mycket.
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Jag rekommenderar Milka städ för att de gjorde ett utomordentligt jobb med flyttstädningen av vår villa.
    Tack så mycket Milka Städ & Flytt
  • MICHAELA K
    2022-04-19 Spontant omdöme
    Anlitat denna firma 5ggr och denna var den sista! Dom skulle komma på avsatt tid för att komplettera slarvjobb. Fick jaga dem eftersom ingen dök upp och stå och vänta i 40min tills nån kom. Aldrig mer tyvärr. Ni har förlorat en kund som har anlitat er flertal gånger
    Inte nog med detta så vägrar de dra av en enda krona på fakturan och har nu börjar ignorera mig. 😊
    Hej Mikaela
    Vi ignorerar inte dig..vi har svarat 2 ggr att vi kommer att dra av en timme på fakturan! Vi kom inte för att du ringde till arbetsledaren direkt och han trodde att du sa att han kan komma på kvällen eftersom ni var grannar...Men du fick vänta i 30 min för att en annan arbetsledare kom och moppade golvet som du var missnöjd med. Mvh Jasmina
    2022-04-03 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga och duktiga, allt plastades in, valde rätt flyttbyrå, bästa rekommendationer
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Har alltid blivit bra bemött och fått snabb o fin service. Det är välstädat på ett omsorgsfullt vis efter varje tillfälle.
    Vi har städning varannan vecka.
    Det enda som inte varit utmärkt är senaste tillfället då vi fick fönstren putsade. De var mindre bra och troligen utfört av ovana fönsterputsare.
    Men vår städhjälp Julia är som sagt helt suverän.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Mycket, mycket bra!
    Flytten gick fort och smidigt. Allt lagrat med förhoppningen att inget gått sönder i flytten.
    Städningen perfekt.
    Trevligt och professionellt bemötande rakt igenom processen från beställning till genomförande.
    Kan verkligen rekommendera företaget (faktiskt redan så gjort).
    Tack så mycket Charles!!! Milka Städ & Flytt
    2022-02-05 Insamlad av företaget
    Väl bemött och omhändertagen.vid flyttstädning och flytthjälp.
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Letade efter en firma som kunde ta både flytt och flyttstäd och de skötte det över förväntan. Proffsigt bemötande och utförande rakt igenom, från första telesamtalet, de kom hem och tittade på vad som skulle flyttas och städas för att lämna offert bara någon dag senare och flyttkillarna från början av dagen till flytten var klar. Städningen var helt utan anmärkning och flyttkillarna var helt enastående. Supereffektiva, väldigt duktiga och noggranna på att packa in känsliga föremål osv osv. Har absolut ingenting att klaga på. Tvärtom, jättenöjd med MIlka Städ & Flytt./ Stefan
    Tack så jättemycket Stefan !! Milka Städ & Flytt
  • Christina H
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Milka Städ & Flytt fick jag rekommenderad till flyttstädningen i samband med min flytt från en kommun till en annan av mitt flyttfirma. Resultatet av deras flyttstädning var överväldigande.Efter det utförda arbetet var jag / vi på kontroll tillsammans med kommande köpare och blev så glada och imponerade. Högsta betyg! Jag kan verkligen rekommendera Milka Säd och flytt! / C. Hübinette
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt, noggranna, förtroendeingivande, punktliga, korrekta på allt sätt. .
    Fick ett mycket gott intryck, köpte flyttjänsten, kan och har varmt rekommenderat milka städ o flytt till vänner och bekanta
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Milka Städ ett flertal gången och alltid varit nöjd!
    Tack så mycket Pia ;) Milka Städ & Flytt
    2021-02-16 Spontant omdöme
    Har använt Milka Flytt & Städ vid två tillfällen för både flytthjälp och flyttstäd. De har alltid varit pålitliga och levererat hög kvalité både gällande städtjänst och flyttjänsten. Punktliga och trevliga från första samtalet. Rekommenderas varmt.
  • 2021-01-02 Spontant omdöme
    Riktigt dåligt den gången jag andvönt dem, fanns inte tid till att dem skulle komma tillbaka och göra om det så fick stå och fixa det sista själv, bifogar länk med flertal bilder på vad dem missat. Också svårt att få någon som helst form utav kompensation, dem kunde bara kompensera genom att komma och städa igen.

Tyvärr, det händer..Det var svår period med corona..många var sjuka.. Milka Städ & Flytt
  • Helena Z
    2020-04-15 Spontant omdöme
    Många saker som missades, smutsiga fönsterbräden, fläckar kvar på badrumsgolv och värst av allt, köksluckor flammiga av "smutsigt" städvatten. Innan var det någon matfläck från kladdiga barnhänder och efter städningen var det mycket, mycket värre. Saknade helt känslan av att det är rent och blankt efter 10 timmars städning. Ingen återkoppling när jag mejlade tillbaka. Avråder starkt från att anlita denna firma.
    Hej, Jättetråkigt att höra..Speciellt att du fick ingen återkoppling när du mailade...
    Vi kommer alltid och städar om samma dag, om det blir nån miss...
    2019-11-12 Verifierad kund
    Flytt och packhjälp.

Trevligt bemötande, allt från telefonservice till flyttkillarna som var mycket kunniga.

Kommer absolut anlita Milka igen.

Punktliga, noggranna och trygga.

Åbykvarn/Mariefred 2019
    2019-11-09 Verifierad kund
    Bra och professionellt bemötande.
    Varmt rekommenderade av mäklare vilket jag håller med om.
    2019-10-06 Verifierad kund
    Mycket bra och prisvärd flyttstädning.
    De var flexibla vid bokningen och kom exakt på utsatt tid.
    Städade verkligen noggrant.
    2019-10-04 Verifierad kund
    Köpte en storstädning inför visning av lägenhet. Fick en väldigt duktig kvinna som städade fantastiskt bra. Enda nackdelen var att hon förstod väldigt lite svenska men med hjälp av kroppsspråk så löste sig det hela ändå. Kan varmt rekommendera Milka Städ & Flytt, kommer att anlita dem igen för såväl flytthjälp som flyttstädning.
    2019-09-02 Verifierad kund
    Köpte flyttstädningstjänsten för en lägenhet. Mycket nöjd med resultatet. Första städningen glömde de bort att städa en element, men de kom och städade den 2 dagar senare. Rent allmänt har personalen varit ganska trevliga.
    2019-08-31 Verifierad kund
    Bra med flytt och städ genom samma firma.
    2019-08-30 Verifierad kund
    Bra service, duktiga flyttgubbarna killar som flyttade våra möbler både snabbt och försiktigt.
    2019-08-27 Verifierad kund
    Flyttning av lådor från ett källarutrymme till en lokal lagringsenhet utfördes mycket professionellt och effektivt!

Utmärkt samordning med mäklare som representant mig vid flytten.

Alla mina förväntningar blev bemötta!

Jag vill varmt rekommendera och tacka Milka Städ & Flytt!
    2019-08-21 Verifierad kund
    Packning, flyttning och städning. Allt förlöpte utan problem med oerhört trevliga och kompetenta anställda.
    2019-08-14 Verifierad kund
    Jag tog både flytt o städ via Milka o allt fungerade utmärkt! Kan rekommendera dom!
    2019-08-12 Verifierad kund
    Mycket punktliga, trevliga och effektiva. Kan varmt rekommendera.
    2019-08-12 Verifierad kund
    Bra flyttstädning. Kunde lämna nycklarna några dagar innan så jag slapp möta upp vid lgh.
    Tack så mycket ;) Det kan man alltid göra! Milka Städ & Flytt
    2019-08-09 Verifierad kund
    Flyttstäd, fungerade bra och utan några invändningar från nya ägarna.
  • Margita C
    2019-07-29 Verifierad kund
    Har köpt packning och flytt samt slutstädning.
    Packning och flytt gick snabbt, bra och mycket duktig personal
    Bemötande var bra och bra service.
    Slutstädningen utfördes på ett mycket bra sätt och gott resultat.

Högt betyg och vi kommer att rekommendera Milka städ & Flytt
    2019-07-22 Spontant omdöme
    Vi alla har olika standard. Men när jag flyttade in i min lägenher var det stearinstänk på golv, dammiga persienner, märken efter trasor där det dammtorkats. Vi fick en ny storstädning som kompensation. Något bättre, dock hade hon missat lister, persienner var fortf dammiga men de snuskigaste var att hela golvet var klibbigt efter moppningen så jag fick ställa mig och moppa om och vattnet var smutsigt (kolsvart) efter jag moppat. Hon har alltså kört moppningen över hela huset utan att byta vatten. Jag visste de va ganska onödigt att ta en ny städning tillgodo eftersom de troligtvis skulle bli samma resultat. De var bara att säga att de va OK till den stackars städerskan som säkert gjort allt under press. jag vill inte ha något när jag skriver recensionen. vill bara att man ska bättra sig inför framtiden. tex se över val av produkter, en storstädning behöver minst 2 personer för man ska hinna på en dag.
    2019-07-22 Verifierad kund
    Effektiva och trevliga. Bra kommunikation och pris.
    2019-07-11 Verifierad kund
    Flyttstädning av hus beställd och städarna kom i god tid. Dom hade dock ingen dammsugare med sig! Städutrustningen körs ut av någon annan som troligtvis missat detta. Dom fick då låna vår dammsugare som bland det sista vi lyfte ut.
    När sedan städningen var klar berättade de att en glashylla ett badrumsskåp tappats i handfatet och gått i tusen bitar. De hittade senare i veckan en ny hylla som ersättning.
    Men det var inte riktigt städat i badrummet. Trots att de hade vår dammsugare att använda hittade vi flera små glasbitar på golvet! Inte kul att få i foten.
    Man hade inte hittat ugnsplåtarna som förvaras i golvsockellåda, så de var inte rengjorda. Lådan har ett handtag och rengör man golvet borde man se handtaget. De rengjorde plåtarna när vi påvisade detta.
    För övrigt verkade fönster, hyllor, golv, lådor mm rengjorda.
    Detta var en snabbkoll när vi kom hem för att låsa huset efter städningen.

Nu är det ju inte vi som köpt städningen som skall inspektera, utan de som flyttar in. Så vi vet inte hur dom uppfattade städningen för övrigt. Men vi har en känsla av att det gått lite fort och inte speciellt grundligt.
    2019-07-05 Verifierad kund
    Flytten gick oerhört kunnigt, effektivt och snabbt med väldigt trevliga flyttkillar. Helt enkelt utmärkt! Kan varmt rekommendera Milka, tack.
  • Anna I
    2019-06-28 Verifierad kund
    Bra resultat av utfört jobb. Rekommenderar Milka.
    2019-06-27 Verifierad kund
    Flyttstäd, bra bemötande, bra utförande
    Vi kan ibland behöva städ med kort varsel, det kan vara svårt och lyckas inte alltid
    2019-06-25 Verifierad kund
    Riktigt riktigt bra, rent, snyggt och snabbt
    2019-06-25 Verifierad kund
    Milka hjälpte oss med flytten och städning av gamla lägenheten. Mycket effektiva på att flytta. Vi tömde en lägenhet på 68 m2 och fick upp allt i nya lägenheten på under 3 timmar. Väldigt effektiva.
    2019-06-25 Verifierad kund
    De kom i tid, och lägenheten var väldigt ren efreråt (flyttstäd). Smidigt med RUT-avdrag. Dock svåra att nå per telefon (bättre via mail) och ringer inte heller tillbaka trots överenskommelse.
    2019-06-13 Verifierad kund
    Vi beställde visning/flyttstäd. De lyckades inte hämta nyckel hos mäklaren som överenskommits. Jag öppnade några timmar senare när jag skulle dit och se så allt flöt.
    De fick städa om 3 ggr innan det blev rätt. (Då hade vi själva gjort en del i mellantiden)
    Innan arbetet var godkänt hade en faktura skickats ut, som vi ej fått. Det kom ett inkassokrav lite senare! Det lyckades vi få upphävd.
    När sändningen äntligen blivit godkänd efterlyste vi fakturan vid ett flertal tillfällen och gav mail och fakturaadress var gång.
    Till slut fick jag fakturan via mail när det var 2 dagar kvar till förfallodagen.
    Alltså, företaget verkar inte ha fungerande rutiner för vare sig städning, uppföljning eller fakturering.
    Jag har rekommenderat mäklaren att inte rekommendera denna firma fler gånger.
    2019-05-31 Verifierad kund
    Flytt och avflyttningsstädning. Flytten gick utmärkt med väldigt trevliga och hjälpsamma killar. Städningen sköttes också utmärkt. Eftersom vi hade ett byte var det viktigt med taiming. Detta sköttes perfekt.
    Helheten var mycket bra och jag kommer att rekommendera deras tjänster.
    2019-05-31 Verifierad kund
    Flyttstädning, blev fint och rent!
    2019-05-29 Verifierad kund
    Trevliga, snabba och gjorde verkligen ett grymt jobb! Rekommenderar starkt!
  • Gun Anna Ingeborg P
    2019-05-29 Verifierad kund
    Köpte flyttstäd. Snabba och effektiva tjejer, de hann väldigt mycket.
    Dock viktigt att de har handskar på sig för att skydda huden.
    Hade på något ställe tagit lite för starkt rengöringsmedel vilket påverkade ytskiktet, det verkar de ha märkt själva. Jag är nöjd i sin helhet.
  • Hans Olof Ö
    2019-05-28 Verifierad kund
    Bra flytthjälp och bra städ. Det som var mindre bra var bokningen. Första bokningen försvann? Den andra fick jag ingen bekräftelse på och jag fick aldrig någon egentlig offert. Där kan ni bli mycket bättre. Sedan beställda jag hämtning av tomma kartonger, men det kom aldrig någon.
    2019-05-24 Verifierad kund
    Köpte flyttstäd för en mindre lägenhet och hade inga invändningar på städningen (vilket inte heller min köpare verkar ha haft då jag inte har hört något från honom). Bra bemötande vid bokning över telefon och vid nyckelöverlämning.
  • Mattias L
    2019-05-24 Verifierad kund
    Anlitade Milka för flyttstäd. Det var nåt fönster som var lite tveksam tvättat men i det stora hela blev det hur fint som helst. Jag är supernöjd och kan absolut rekommendera dem.
  • Emil C
    2019-04-25 Verifierad kund
    Jag anlitade Milka flytt och städ när vi bytte bostad. Dom packade, flyttade bohaget, förrådet och bar upp allt till vår nya lägenhet. Efter flytten städades den gamla lägenheten och vi har nu valt att anlita företaget för veckostädning i vår nya bostad. Vi är väldigt nöjda med mötet med personalen, hantering av papper så som rut-avdrag, fakturering och kunduppföljning. Vi är supernöjda. Med vänlig hälsning, Emma och Emil
    2019-04-18 Verifierad kund
    Flyttstädning, bra jobbat!

Blev rekommenderad er.
    2019-04-10 Verifierad kund
    Flytt. Snabba, flexibla och prisvärda.
    2019-04-07 Verifierad kund
    Mycket bra flyttstäd, noggranna effektiva och väldigt prisvänliga. Trevliga och punktliga, rekommenderas starkt!
    2019-03-27 Verifierad kund
    Mycket bra storstädning av min lägenhet.
    Alt fungerade bra utom faktureringen som blev utställd på fel betalare och inte blev enligt ÖK