Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta — Visa karta

Välkommen till Södra Sveriges mittpunkt!

Här i Alvesta finns en järnvägsknut som gör att orten haft en viktig position och smidiga kommunikationer under lång tid, men Alvesta har mer att bjuda på än stationshus och tågbyten. Handla i mysiga gårdsbutiker, gå på festival eller drive-in bio i den restaurerade folkparken Tyrolen eller njut av den härliga Småländska naturen - i Alvesta finns något för alla!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Alvesta och vi har ett starkt och brett kontaktnät här. Vi har koll på var köparna finns, vad de letar efter och vad du ska tänka på inför visning. För dig som vill köpa har vi kontakt med de som snart ska sälja, vet hur bussarna går och mycket mer.

Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling och berätta om dina bostadsplaner här i Alvesta!

Läs vad 389 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

• 2020-12-03

Tomas S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt lantgård med tillhörande skog.
    Bra bemötande.
    Negativt att mäklare kraftigt övervärderade objektet, vilket gjorde att våra förväntningar på försäljningspris var betydligt högre.
    Mäklare ibland svår att nå, och ibland "sen på bollen" i vissa frågor.
    På det hela taget ändå nöjda, men inte mer än så. Läs mer
  • 2020-12-03

Anette K skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra bemötande
    Kunnighet
    Vi hade hjälp med kontraktsskrivande Läs mer
  • 2020-12-02

Andreas Jan Mikael L skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt villa. Trevligt och sakligt bemötande. Tydlig och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-12-02

Carina Maria A skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt ett dödsbo!
    väldigt trevlig mäklare som gjort ett bra jobb! Läs mer
  • 2020-12-01

Ramo B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Han är fantastisk!!..Trevlig ..riktig profesionel man Läs mer
  • 2020-12-01

Sanjin H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mäklaren har varit öppen och tillmötesgående. Vi löste affären snabbt! Läs mer
  • 2020-11-29

Joakim K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag anlitade svensk fastighetsförmedling och Johan Florå för att sälja min fastighet och jag kan inte säga annat än att det är service på hög nivå. Proffsigt! Läs mer
  • 2020-11-28

Camilla J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus har varit lyhörd och effektiv. Funnits tillgänglig hela processen. Jag har bara positivt att säga! Läs mer
  • 2020-11-25

Mattias E skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Blev bemött på ett förtroendeingivande sätt av Rasmus när han hjälpte mig att sälja min bostadsrätt. Kan verkligen rekommendera Rasmus till andra! Läs mer
  • 2020-11-24

Lars H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej!
    Vi har sålt en villa i Lenhovda.
    Vi är mycket nöjda med Johan han är mycket kunnig,hjälpsam och bra på sitt jobb.
    Han har uppfyllt alla våra förväntningar! Läs mer
  • 2020-11-24

Yvonne O skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en lägenhet! Säljaren var punktlig generös i sin beskrivning! Corona anpassade visningen! Är snabb på att återkoppla vid frågor! Betyg 5/5 Läs mer
  • 2020-11-23

Kicki S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa, utmärkt bemötande och lyhördhet. Läs mer
  • 2020-11-20

Emelie J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte Februarivägen 6.
    Jag och min sambo är väldigt nöjda med våran mäklarkontakt. Läs mer
  • 2020-11-17

Raed A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt första hus i Sverige av Rasmus. Han var hjälpsam och trevligt.
    Toppen Läs mer
  • 2020-11-12

Johan E skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi kan verkligen rekommendera Evelina framför Ljungbys lokala mäklare. Hon bidrog med professionalitet och beslutsamhet. Evelina har ett stort kontaktnät och tror på dem objekt hon tar sig ann.

//johan Läs mer
  • 2020-11-12

Robert B skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Levde upp till alla förväntningar som vi hade vi vårt köpa av flerbostadshus. Läs mer
  • 2020-11-09

Gunilla L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan har gjort ett mycket bra arbete som mäklare för en äldre släktings försäljning av sitt egnahem.
    Inte helt lätt för säljare och barn/barnbarn att hantera försäljningen av ett gammalt och välfyllt barndomshem men Johan har varit ett bra och professionellt stöd i denna process. Läs mer
  • 2020-11-07

Madeleine J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt vår villa i Hovmantorp. Rasmus skötte försäljningen på ett bra sätt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-10-31

Anitha T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sjötomt
    Vänligt trevligt bemötande
    Över mina förväntningar
    Kan varmt rekommendera honom Läs mer

Sebastian W skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan har på ett professionellt sätt hjälpt oss genom hela försäljningen av vår bostad, från att hitta rätt köpare till att avsluta affären. Vi har känt oss trygga genom hela processen och kan varmt rekommendera andra att anlita Johan. Läs mer

Kjell M skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en tomt med sommarstuga på.
    Bra o korrekt bemötande.
    En bra och snabbt handläggande av affären. Läs mer
  • 2020-10-27

Lisa O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus!
    Snabb och tydlig kommunikation Läs mer
  • Lars-Ivar H

2020-10-27

Lars-Ivar H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har genom Rasmus sålt vår fastighet på Öster i Växjö.
    Redan från första kontakt fick vi stort förtroende och detta fortsatte genom hela affären.
    Rekommendera starkt Rasmus om ni går i säljtankar. Läs mer
  • 2020-10-26

Carl C skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tycker allt fungerade mycket bra vid köp av villa samt försäljning av min nuvarande villa. Läs mer
  • 2020-10-20

Marie P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt en villa.
    Har fått fantastisk hjälp då jag aldrig köpt bostad innan. Läs mer
  • 2020-10-15

Ida S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är riktigt nöjda med Rasmus! Otroligt service minded och snabb på att återkoppla och få tag på, vilket underlättar väldigt mycket.

Vi har köpt en villa lite utanför Växjö. Läs mer
  • 2020-10-13

Olle A skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt vår villa och är mycket nöjda med hjälpen Martina gav. W Läs mer
  • 2020-10-06

Mimmie L skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Evelina är super duktig mäklare! Rekommenderar starkt henne! Läs mer
  • Gudrun G

2020-10-04

Gudrun G skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Too soon to tell. We have not yet finished business. Läs mer
  • 2020-10-02

Anne-marie H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt min villa
    Utmärkt bemötande
    Första gången jag var hos en mäklare och fick bra förklaringar o hjälp Läs mer
  • 2020-09-30

Elisabeth W skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt ett hus. Evelina är saklig och tydlig. Trevligt bemötande, har alltid hört av sig snabbt när jag sökt henne per telefon. Läs mer
  • 2020-09-29

Eva Elisabet H skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa.
    Evelina är mycket kompetent och kunnig. Dessutom har hon ett mycket trevligt bemötande och är alltid tillgänglig. Vi är väldigt nöjda med henne och hon levde upp till våra förväntningar mer än väl. Läs mer
  • 2020-09-28

Christer J skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Eftersom vi är ett äldre par som köpt bostaden o Evelina i våra ögon är ung flicka tjej eller vad man kan uttrycka kan man kanske ha åsikter !
    Vi är mycket nöjda av Evelina kunskap Evelina sätt att driva affären åt både säljare o köpares håll !
    Klar över vilka regler som gäller o hur affären skall slutföras ’
    Inget att klaga på utan motsatsen en mogen insats !
    Tack
    Lotta o Christer Läs mer
  • 2020-09-23

Fredrik K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik har med stort tålamod och glöd hjälpt oss sälja vårat hus! Läs mer
  • 2020-09-22

Anna B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus var tillgänglig och tillmötesgående för oss som köpare av ett hus.
    Hanterade visningarna mycket bra och hade alltid respekt för den rådande pandemin vi lever i just nu. Läs mer
  • 2020-09-17

Raymonda K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt ett hus ute i Alvesta! Vi är nöjda med allt! Läs mer
  • 2020-09-16

Ulf B skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi fick som köpare mycket stort förtroende för Evelina. Mycket bra bemötande och kunde svara på våra frågor och tog reda på det som vi ville veta om huset. Hon kom även med bra tips och råd till oss efter att allt var klart med köpet. Högsta betyg. Läs mer

Viktor H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra och trevligt bemötande. Allt fungerade kanon. Läs mer

Sara A skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra service , alltid nåbar . Mycket nöjda med försäljningen av våran bostadsrätt . Läs mer

Andreas S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan har hjälpt mig att både sälja min gamla bostad och med köp av ny bostad. Johan är kunnig, förtroendeingivande och kommer väl förbered. Jag kan varmt rekommendera Johan till både säljare och köpare! Läs mer
  • 2020-09-10

Thomas O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt och proffsigt bemötande från dag 1 Rasmus kan marknaden och skötte allt enligt plan och infriade alla förväntningar vi fick en mycket behaglig upplevelse. Läs mer
  • 2020-09-10

Jan T skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej
    Vi har fått utmärkt hjälp med att sälja 10 st exklusiva bostadsrätter i Växjö, försäljningen har Erik P. skött exemplariskt.
    Han har lyckats med att sälja alla 10, på mycket kort tid allt innan byggstart på Gräddhyllan i Växjö.
    Vi kan varmt rekommendera Erik Persson till blivande säljare och köpare.
    Vänliga Hälsningar
    Jan Tillman Läs mer
  • 2020-09-08

Anna W skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt mitt hus smidigt och snabbt. Lätt att få tag i och få svar på frågor osv.
    Rekommenderas. Läs mer

Bra mäklare
    Bra upplevelse Läs mer
  • Ulla Kerstin Ingegärd N

2020-08-31

Ulla Kerstin Ingegärd N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt min villa i Hovmantorp
    Kontaktade sv fastighetsförmedling.
    Rasmus Wickell presenterade företaget och sin roll i försäljningen på ett förtroendegivande sätt.
    Kontakterna med Rasmus har varit proffsiga och trygga. Han har hållet mig uppdaterad under resans gång på ett för mig, tryggt sätt
    Mina förväntningar på försäljningen blev bättre än vad jag trodde. Rekommenderar gärna Rasmus till andra husförsäljare i framtiden👍👍👍 Läs mer
  • 2020-08-29

Thomas T skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt bemötande, tydlig genomgång. Läs mer
  • 2020-08-22

Lena D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabb, kunnig och professionell. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte