Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta — Visa karta

Välkommen till Södra Sveriges mittpunkt!

Här i Alvesta finns en järnvägsknut som gör att orten haft en viktig position och smidiga kommunikationer under lång tid, men Alvesta har mer att bjuda på än stationshus och tågbyten. Handla i mysiga gårdsbutiker, gå på festival eller drive-in bio i den restaurerade folkparken Tyrolen eller njut av den härliga Småländska naturen - i Alvesta finns något för alla!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Alvesta och vi har ett starkt och brett kontaktnät här. Vi har koll på var köparna finns, vad de letar efter och vad du ska tänka på inför visning. För dig som vill köpa har vi kontakt med de som snart ska sälja, vet hur bussarna går och mycket mer.

Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling och berätta om dina bostadsplaner här i Alvesta!

Läs vad 310 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

• 2020-05-24

Jonny S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt hus i ett dödsbo. Bra bemötande inget att klaga på Läs mer
  • 2020-05-16

Liv T skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt bostad i tolg. Proffsig, trevlig och hjälpsam mäklare. Jag upplevde hela processen som lugn och trygg och jag är mycket nöjd med Erik som var vår mäklare. Läs mer
  • 2020-05-13

Casper K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag blev bra bemött utav Erik. Allt gick snabbt och smidigt med bostad köpet. precis så som jag hade hoppats på. Läs mer
  • 2020-05-13

Marita S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Allt gick snabbt och smidigt nä vi sålde mammas hus i Åseda. Inget att klaga på. Läs mer
    2020-05-13 Erik P svarar Marita S
    Tack för rekommendationen. Skönt att du känner dig nöjd med mitt arbete. /Erik
  • 2020-05-08

Ylva U skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hur. Mycket bra och vänligt bemötande av mäklare under hela processen. Snabb på att svara på meddelanden - tydlig och noggrann i genomgång av kontrakt. Läs mer
  • 2020-05-08

Maria A skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har anlitat Martina Börjesson två gånger de senaste tre åren när jag sålt objekt ( villa respektive bostadsrätt) o även köpt objekt( bostadsrätt) av henne.
    Proffsigt bemötande o man får förtroende för henne. Läs mer
    2020-05-08 Martina B svarar Maria A
    Tack snälla Maria för fina ord! Trevligt att göra affärer med er! Vi ses vid tillträdet. ☀️
  • 2020-05-06

Henrik S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Kan kännas att jag fått mindre kontakt med min mäklare än min medsälhare har fått. Läs mer

Robert P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Väldigt bra bemötande, proffesionell mäklare, kan bara varmt rekommendera! Läs mer
    2020-05-06 Erik P svarar Robert P
    Tack så mycket för den fina rekommendationen Robert. Vi syns och hörs! /Erik

Paulina S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik har hjälp mig att sälja mitt hus. Han är en bra kille som man lätt anförtro sig till. Han är också väldigt ärlig och man får väldigt bra kontakt med han direkt.. Läs mer
    2020-05-05 Erik P svarar Paulina S
    Tack så mycket för den fina rekommendationen Paulina. /Erik
  • Renata L

2020-05-05

Renata L skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Ärlig, tydlig och väldigt trevlig person! Läs mer
    2020-05-05 Erik P svarar Renata L
    Tack för dom fina orden Renata. /Erik

Uday A skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra mäklaren, men tyvärr vi har inte fått rätt information på säljarens flyttning datum under visning Läs mer
    2020-05-08 Martina B svarar Uday A
    Tack för din reco! Tur vi kunde tidigarelägga tillträdet så ni är nöjda 👍
  • 2020-05-02

Max Ö skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en 1a, jag blev jättebra bemött av Johan! Han har varit hur bra som helst under hela processen. Han har varit väldigt bra förklarande och väldigt snäll, underbar människa! Läs mer
  • 2020-05-02

Birgitta S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig, flexibel, proffesionellt bemötande. Smidig och enkel affär. Läs mer
  • 2020-05-01

Helena T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde på Nålgatan i Åseda.
    Johan var bra tycker jag, ringde och informerade så fort något hänt. Ordnade visningar och svarade på de frågor vi hade. Läs mer
  • 2020-04-30

Mikael T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Han har hela tiden varit tillgänglig och informerat vad som hänt. Läs mer
  • 2020-04-29

Jonas H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte ett hus.
    Johan var enkel, trevlig och serviceinriktad utan att vara pushig. Vi upplevde honom som ärlig kring förutsättningarna kring affären vilket kändes som det absolut viktigaste när man gör ett så stort köp. Dessutom har han erfarenheten och kan ge perspektiv eller exempel i förhållande till andra fastighetsaffärer och vad man bör tänka på.
    På det hela är vi mycket nöjda och kommunikationen och affären gick igenom snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-04-28

Sandra Margaret C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik är den sällsynta av de sällsynta - han förstår kundtjänst, han tar sig tid att se till att han förstår sina kunders behov och förväntningar och ger råd inom dem.

Erik är en förtjusande ung man och en utmärkt fastighetsmäklare. Jag rekommenderar honom. Läs mer
    2020-05-05 Erik P svarar Sandra Margaret C
    Tack så jättemycket för dom fina orden Sandie. Riktigt kul att höra att du är så nöjd. Vi ses på tillträdet. /Erik
  • 2020-04-27

Filip L skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag sålde min lägenhet i centrala Växjö med hjälp av Evelina.
    Evelina skötte hela försäljningen toppenbra! Allt från bemötandet, kontakten med mig, upplägget hur vi skulle gå till väga och allt där emellan. Jag kan verkligen rekommendera Evelina som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-27

Tommy G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Genom Mäklaren Erik Persson har vi köpt ett hus i Alstermo och affären har skötts bra. Lite unik situation då vi faktiskt inte har träffat varken mäklaren eller säljaren på grund av den pågående Covid-19 situationen ännu men vi fick mycket bra hjälp av hans kollegor vid visningen och kontraktsskrivningen. Läs mer
    2020-05-05 Erik P svarar Tommy G
    Hej Tommy. Vad kul att du tyckte att vårt arbete har varit bra trots den unika situationen. Ska hälsa mina kollegor som har hjälpt till i affären och så hoppas jag att vi ses på tillträdet. /Erik
  • 2020-04-22

Michael A skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket proffsig utförd affär och hjälpsam. Vi satt själva i karantän under hela försäljningen. Men detta sköttes proffsigt utan att jag kunde vara så delaktig som jag ville. Läs mer
  • 2020-04-17

Mikael G skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt och kommer sälja bostad av Evelina.
    Proffsig och duktig mäklare. Förtroendegivande. Läs mer
  • 2020-04-13

Agneta W skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Professionellt bemötande. Klarade ut en svårare situation än förväntat. Läs mer
  • 2020-04-12

Jesper P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag köpte en fastighet
    Dålig information om hur betalningen skulle genomföras.
    Men det löste sig Läs mer
  • 2020-04-02

Ellinor S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt en bostad och har både på visningen och senare vid själva kontraktskrivandet samt på telefon, blivit mycket trevligt bemött av Rasmus. Läs mer
  • 2020-04-01

Gerd O skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus. Snabb på att ge svar och duktig på att hålla kontakten med oss köpare. Serviceinriktad och ” lagom” engagerad vid visningen, svarade på frågor men lät oss titta i lugn och ro.
    Mycket socialt kompetent även när vi skrev med säljarna, jag tror alla var bekväma i situationen.
    Kan verkligen rekommendera Florå , en snabb affär som skötts smidigt. Läs mer
  • 2020-03-30

Bengt F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en villa och får hjälp med att sälja två bostadsrätter. Allt har känts enkelt, lugnt och sakligt. Läs mer
  • 2020-03-29

Johan S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt vår bostad och vi har fått ett mycket professionellt och bra bemötande under hela processen. Läs mer

Malik M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik är en proffesionel säljare. Han har hjälpt oss att sälja vår bostadsrätt och vi är väldigt nöjda med priset. Läs mer
    2020-03-30 Erik P svarar Malik M
    Hej Malik. Tack för den fina rekommendationen. Kul att ni är nöjda med mitt arbete. /Erik

Erika K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra bemötande av mäklare. Snabba svar på mail/sms/telefon. Bra information och snabb visning. Bra genomgång av köpekontrakt m.m. Vi är jättenöjda! Läs mer

Amra M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi sålde vår bostadsrätt via Erika Persson. Han bemötte oss riktigt proffsigt och har skött affären utmärkt. Allt är skött över våra förväntningar, vi har under försäljningen fått kontinuerlig information om möjliga köpare, strategier och mål. Det har gjort att vi enkelt kunnat följa försäljningen. Erik har ett fantastiskt bemötande ingen fråga är dum, han svarar på allt men den gedigna kunskapen han har! Kommer att rekommendera honom alla dar i veckan! Läs mer
    2020-03-30 Erik P svarar Amra M
    Tack för det fina omdömet Amra. Det har varit kul att få hjälpa er med försäljningen. Vi hörs och ses! /Erik

Lalezar G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en villa genom Erik. Vi sålde också en.

Han bemötte oss väl och var jättepositiv och hjälpsam med allt vi behövde.

Rekommenderas starkt!;) Läs mer
    2020-03-30 Erik P svarar Lalezar G
    Tack för den fina rekommendationen. /Erik

Dahham A skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt ett hus i Alestermo. Erik var superbra person och han var mycket duktig mäklare. Läs mer
    2020-03-30 Erik P svarar Dahham A
    Kul att du är nöjd med mitt arbete och tack för den fina rekommendationen. /Erik

Taner G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Han är perfekta,snäll person.vi är mycket nöjd av honom. Läs mer
    2020-03-30 Erik P svarar Taner G
    Stort tack för den fina rekommendationen. Vi hörs och syns! /Erik
  • 2020-03-21

Susanne J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus i Åseda. Bemötandet varierade, fick en känsla av att vi va fel köpare för mäklaren fast att säljaren och jag va överens.
    Mäklaren drog ut på affären och skapade oro som jag kände va onödig.
    Affären kunde gått smidigare och varit roligare. Läs mer
    2020-03-23 Johan F svarar Susanne J
    Hej Susanne,
    Vad tråkigt att ni kände oro, jag tar till mig av er feedback. Bostaden såldes innan marknaden och jag hade fler intressenter.
    Säljaren hade anlitat mig för att sköta förmedling, visning och prisdiskussion. Nu blev det olyckligt då ni ej tittade på vanligt sätt utan sökte upp säljaren på eget bevåg. Vi vill att man ska boka tid med mäklare för visning för att inga missförstånd skall uppstå. Fram tills att avtal är skrivet så kommer jag alltid att jobba för att få ut bästa möjliga pris för min uppdragsgivare.
    Förtydligade detta för er efter att jag framförde säljarens positiva köpbesked men ska försöka vara ännu tydligare.
    Grattis till köpet ni kommer få det superbra, vi ses på tillträdet!
    Mvh Johan
  • 2020-03-20

Sofia K skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en villa. Rasmus var väldigt lätt att komma i kontakt med och var snabb på återkoppling. Påläst och kan sin sak! Läs mer
  • 2020-03-17

Johan S skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig och lätt att få tag på, bra i kontakten och tillmötesgående. Läs mer
  • Ulla R

2020-03-10

Ulla R skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag upplever henne som duktig och förtroendeingivande.
    Köpte en bostadsrätt.
    Bra bemötande. Läs mer
  • 2020-03-06

Nils Peter Fredrik H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffsigt och bra bemötande hela vägen Läs mer
  • 2020-03-05

Marcus G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi är väldigt nöjda med Erik som mäklare. Mycket trevlig och proffsigt bemötande. Läs mer
    2020-03-05 Erik P svarar Marcus G
    Hej Marcus. Kul att du och Moa är nöjda med mitt arbete. Tack så mycket för den fina rekommendationen!
  • 2020-03-04

Madeleine P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt bostad, Erik har alltid svarat på frågorna vi undrat vilket varit mycket hjälpsamt då vi aldrig gjort detta innan. Läs mer
    2020-03-04 Erik P svarar Madeleine P
    Tack för den fina rekommendationen. Hoppas att ni kommer att trivas!
  • 2020-03-02

Johanna W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte min första bostadsrätt. Fick bra och snabba svar på frågor och hjälp. Läs mer
  • 2020-03-02

Svetlana H skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag ar glad att Evelina har varit min mäklare. Hon forklara mig allt jag frågade henne. Jag solde mitt hus med henne . Bli ärligt, jag hade inga stora förväntningar, for att huset varit förstörd an senaste huresgast. Men Evelina gjorde utmark job. Tack! Läs mer
  • 2020-03-01

Hans T skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt 2a. på norrtullsgatan
    Tog lite tid men till slut sydde mäklaren ihop affären.
    Fick utgångspriset och jag är nöjd. Läs mer
  • 2020-02-28

Alexander T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en tvåa, Johan kontaktade mig när han fick in en i min smak innan objektet kom ut på Hemnet vilket var uppskattat. Läs mer
    2020-03-22 Johan F svarar Alexander T
    Hej Alexander,
    Tack för de fina orden, roligt att jag kunde erbjuda dig en perfekt "träff" via vårt spekulantregister.
    Vi ses på tillträdet!
    Mvh Johan
  • 2020-02-26

Filip Ö skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bostadsrätt
    Allt var kanon, smidigt och snabbt Läs mer
    2020-03-22 Johan F svarar Filip Ö
    Hej Filip,
    Härligt, roligt att göra affär ännu en gång!
    Vi ses på tillträdet.
    Hälsningar
  • 2020-02-19

Anton O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabba svar på frågor och enkel och ha å göra med. Läs mer
  • 2020-02-16

Sharihan T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    En bra och snäll man 👍👍👍👍👍👌👌👌👌 Läs mer
    2020-03-22 Johan F svarar Sharihan T
    Hej,
    Tack, kul att kunna hjälpa till.
    Lycka till med renoveringen!
    Hälsningar
  • 2020-02-14

Jonas K skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en Bostadsrätt.
    Vår mäklare Evelina är en trevlig tjej som ger ett tryggt och stabilt intryck. Hon är snabb rak o tydlig.
    Vi är mycket nöjda med helheten och anlitar henne gärna igen om det behövs.
    Jonas & Lotta Läs mer
  • Gerrit S

2020-02-13

Gerrit S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt villa i Alvesta Högalundsvägen.
    Väldigt bra bemötande.
    Förväntningarna var högt ställda och med beröm godkänt levde Rasmus upp till detta .
    Resumerat så är vi mycket nöjda på alla plan, god kommunikation, och förväntningarna på vår nya fastighet är uppfyllda med bravur. Läs mer
  • 2020-02-12

Mattias E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Väldigt trevlig och professionell. Läs mer
    2020-02-12 Johan F svarar Mattias E
    Tack Mattias för ett mycket gott samarbete!

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta