Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

Välkommen till Södra Sveriges mittpunkt!

Här i Alvesta finns en järnvägsknut som gör att orten haft en viktig position och smidiga kommunikationer under lång tid, men Alvesta har mer att bjuda på än stationshus och tågbyten. Handla i mysiga gårdsbutiker, gå på festival eller drive-in bio i den restaurerade folkparken Tyrolen eller njut av den härliga Småländska naturen - i Alvesta finns något för alla!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Alvesta och vi har ett starkt och brett kontaktnät här. Vi har koll på var köparna finns, vad de letar efter och vad du ska tänka på inför visning. För dig som vill köpa har vi kontakt med de som snart ska sälja, vet hur bussarna går och mycket mer.

Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling och berätta om dina bostadsplaner här i Alvesta!

Läs vad 515 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alvesta 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Stationsområdet
    2021-07-27
    Jag tycker Johan gjorde ett bra arbete med försäljning av min lägenhet.

Blev bemött av mäklaren på ett bra sätt. Hade några förväntningar och tycker mäklaren uppfyllde dessa

En bra och duktig mäklare som var engagerad i försäljningen samt hade god kontakt med mig som säljare
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Växjö Öster
    2021-07-26
    Under vårt köp av ny bostad upplevde vi Johan som lugn och trygg. Hans tillgänglighet var för oss viktigt i en stor affär som gick väldigt fort.
  • sålde sitt hus med hjälp av Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Alvesta
    2021-07-24
    Tack det gjorde hon bra! Tillmötesgående, och sålde huset till ett bra pris!
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Växjö Öster
    2021-07-22
    Professionellt bemötande. Vänlig! Ihärdig! Ställde upp vid olika tidpunkter. Höll oss nformerade om något intträffade!
  • sålde sitt hus med hjälp av Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-07-20
    Försäljningen drog ut på tiden. Hade velat ha uppdatering varje vecka även om inget hänt. Ett sms hade varit bra.
  • köpte sitt hus med hjälp av Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-07-19
    Känner ett stort förtroende för Rasmus, han kommer även hjälpa oss med vår bostadsrätt. Bra på snabba och klara besked.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Ragnerby  en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-07-19
    Emma vara mycket trevlig, tillmötesgående och hjälpsam. Bland annat hjälpte hon till med ett antal mätningar och svarade klargörande på de frågor som vi ställde.
    Väldigt effektivt och men ändå trivsamt och bra!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-07-19
    Bra intryck! Trevligt benötande. Bra dialog vad gäller lägenheten, som vi till slut köpte. Tacksam att vi kunde komma och titta på lägenheten så snabbt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-07-12
    Vi träffades ett kort ögonblick i.s.m husvisning och Johan var väldigt trevlig och yrkesmässig utan att vara påträngande.
    2021-07-12
    Tydlig och korrekt, man får förtroende och trygghet. Detta då en sådan här affär är det största vi gjort.
    2021-07-08
    Redan ifrån första telefonsamtalet så fick jag förtroende för Johan. De bemötande som jag fick av alla frågor som jag hade var mycket vänligt och professionellt, detta fortsatte hela vägen ifrån annons till avslut.
    Jag tror att han har en jätte-fördel av att han har lokal kännedom.
    Mycket nöjd med hans engagemang.
  • sålde sitt hus med hjälp av Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Tävelsås
    2021-07-06
    Rasmus är en utmärkt säljare med lång erfarenhet och mycket god känsla för att förmedla husaffärer ! Han lyckades på ett utmärkt sätt värdera, marknadsföra, färdigställa, och presenterade fastigheten för att avsluta affären tillfredställande ! Jag kan verkligen rekommendera Rasmus och kommer att anlita honom igen för husköp i hans område ! 🤩🤩🤩🤩🤩
    • Växjö Teleborg
    2021-07-03
    trevligt bemötande , vet vad han pratar om
    • Gemla
    2021-07-02
    Lugn, trygg och med ett lösningsorienterat perspektiv.
    • Alvesta
    2021-06-30
    Snabb med svar, och trevlig.
    Ser till att kunden får all information innan köp och vid kontrakt teckning.
    En väldigt bra mäklare som sköter sitt jobb utmärkt!
    • Växjö Teleborg
    2021-06-28
    Mycket proffsigt och vänligt bemötande. Jag som aldrig sålt en bostad förr kände mig trygg i hans kunnande och erfarenhet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Ragnerby  en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-06-21
    Trevligt bemötande. Lite tråkigt att mäklaren bygger upp förväntningar genom att säga att alla som är på visning är ”jätteintresserade” och ”kommer lägga bud” när så inte var fallet. Vi hade uppskattat en mer verklighetstrogen återkoppling efter visningar m.m.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emma Ragnerby  en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Älghult
    2021-06-21
    Mycket trevlig bemötning, snabbt å smidig å väldigt bra kundkontakt så man vet vad som händer å sker med allt! De enda negativa som jag kan tänka va att de kom ut på hemsidan att huset var sålt till ett visst pris men ändå så fortsatt budgivningen, men jag e ny med de här å vet inte hur allt fungerar men helt klart nöjd
    • Gamla Norr
    2021-06-17
    Jag har fått god service och bra information. Allt har fungerat som förväntat.
    2021-06-16
    Hon var mycket trevlig, effektiv och kunnig på sitt område
    2021-06-14
    Allt var klart, tydligt och bra.
    Hej Seyed, Tack för vi fick företeendet att sälja er fina lägenhet. Hoppas ni får det bra i nya boendet! Vi ses på tillträdet, ha en fin sommar. Mvh Johan Florå Johan Florå
    • Lenhovda
    2021-06-11
    Väldigt duktig mäklare...Jag är jättenöjd och ska återkomma snart ...
    Hej Adel, Tack för du tagit dig tid att rekommendera mig, lycka till med nya huset! Ha en fin sommar! Hälsningar Johan Florå Johan Florå
    • Tjureda
    2021-06-11
    Bra bemötande.
    Trevlig men tydlig vilket är viktigt om man själv känner sig osäker.
    Försäljningen gick snabbt, smidigt och enkelt.
    Flexibel och tillmötesgående.
  • köpte sitt hus med hjälp av Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Tjureda
    2021-06-10
    Rebecka var väldigt vardagligt som gjorde att man kände sej bekväm och att det inte fanns några dumma frågor. Hon var/är väldigt lätt att ha att göra med och det känns bra ifall det skulle uppstå några funderingar att man kan vända sej till henne.
    2021-06-08
    Jag och sambon köpte vårt första hus av Emma. En mycket trevlig och glad mäklare. Lätt att prata med och mycket hjälpsam. Vi är väldigt nöjda!
    Proffsig
    Återkoppla snabbt
    Bra service
    • Norrhult
    Köpt fastigheten och hade Johan Florå som mäklare
    Korrekt vänligt bemötande, väldigt ovanligt tillgänglig.
    Försäljningsprocessen smidigt lösningsorienterat
    Allt gick smidigt, glatt bemötande.
    Hej, Tack Bo för att du tagit dig tid att bedöma mitt arbete. Hoppas ni ska trivas i ert nya hem. Vi ses snart på tillträdesdagen! Mvh Johan Florå Johan Florå
    2021-06-07
    Jag har köpt ett hus i Klavreström.
    Emma är en fantastisk trevlig mäklare. Jag tittade på ett hus som inte passade mig. Då skulle hon lägga ut ett annat hus senare på dagen. Det passade mig.
    Jag köpte det. Jag tycker att Emma skötte det smidigt och bra .
    2021-06-07
    Jag ville ha en snabb och smidig försäljning .
    Johan och hans kollega skötte detta exemplariskt. Från annons på Hemnet till kontraktet var påskrivet gick det snabbt. Precis vad jag önskade.
    Proffsigt!
    Tack för att du tagit dig tid att recensera mitt arbete! Härligt Malin, så som det ska vara! :) Vi ses på tillträdet! / Johan Florå Johan Florå
  • sålde sitt hus med hjälp av Emma Ragnerby  en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    • Älghult
    2021-06-07
    Trevlig och effektivt. Uppfyllde våra förväntningar.
    2021-06-06
    Hjälpsam och kunnig! Svarade på alla frågor även på kvällar och tidiga morgnar.
    2021-06-05
    Rasmus sålde ett hus till oss, allt gick väldigt smidigt och han hjälpte till med allt. Svarade snabbt på meddelande när vi hade frågor. Mycket bra mäklare!
    • Gemla
    2021-06-04
    Jag har anlitat Emma för att sälja mitt torp.
    Hon visade ett stort engagemang från första stund och hon var mån om att lyssna in våra behov och önskningar. Emma inger förtroende och skötte affären på ett professionellt sätt och var väldigt lätt att komma i kontakt med. Hon höll oss uppdaterade kontinuerligt och kunde svara på frågor vi hade. Hon var flexibel när det krävdes och hon gav oss råd när vi frågade. Jag hade utan tvekan anlitat henne igen. Vi gjorde en bra affär :)
  • Jonas M
    2021-06-04
    Emma är väldigt engagerad i sitt yrke, hjälpsam, bra kommunikation och väldigt påläst.
    Försäljningen av huset gick snabbt, 2v från vi startade till kontrakt.
  • Michael E
    • Växjö Väster
    2021-06-04
    Köpte en bostadsrätt på ett mycket smidigt sätt och ett förträffligt bemötande.
    Kunde inte bli bättre!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    2021-06-04
    Mycket engagerad mäklare, rekommenderas!
    2021-06-04
    Rasmus sålde min villa lite utanför stan. Allt har gått snabbt och smidigt, jag är mycket nöjd!
    2021-06-03
    Bra och kunnig med kunden i fokus
    • Norrhult
    2021-06-03
    > Älteres Einfamilienhaus gekauft.
    > Unsere Erwartungen wurden von Johan Florå mehr als erfüllt. Er ist höflich, pünktlich, antwortet schnell und bringt Geduld für alle Fragen mit.

Wir würden Johan Florå jederzeit wieder kontaktieren. Er strahlt viel Ruhe aus, wodurch man sich sicher und gut aufgehoben fühlt.
    • Ör
    2021-06-03
    Fick hjälp med försäljning av sommarstugan.
    Trevlig och kunnig mäklare.
    2021-06-03
    Vi har köpt ett hus genom Rasmus. Kan varmt rekommendera honom. Världens bästa mäklare med ödmjukhet, tålamod och alltid tillgänglig! Vi har också fått många olika rekommendationer om Rasmus innan vi började leta efter ett hus i Småland. Vill du sälja eller köpa då är det Rasmus du ska kontakta! Allting gick snabbt, smidigt och professionellt bemötande i toppklass!
    Mvh Familjen Hansson
    2021-06-03
    Rasmus sålde vårat hus. Snabb med att återkoppla. Vi är nöjda!
  • Paula K
    2021-05-30
    Proffsigt bemötande och kunnig vid vår fösäljning av vår bostad
    2021-05-27
    Sambon och jag köpte ett hus i en mindre ort.
    Mäklaren har varit trevlig och tillmötesgående.
    Jag visste inte vad jag kunde förvänta mig av en mäklare men är väldigt nöjd med hur det blev.
    2021-05-27
    Allt har gått smidigt med vårt husköp, Rebecca har skött allt utan anmärkning och har hjälpt oss med våra frågor och svarat snabbt på mejl. Toppen!
    • Växjö Väster
    2021-05-25
    Jag har köpt att hus i Växjö. Det var jätte bra service av Rasmus
    • Hovmantorp
    2021-05-25
    Vi har köpt en villa och Rasmus har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam. Haft mycket bra service även utanför öppettider. Lugn och saklig och inte stressande i någon riktning.
    Lyssnade och svarade på våra frågor.
    • Uppvidinge
    2021-05-22
    Försäljning av torp

Mäklaren är professionell och har hög kompetens och stor erfarenhet. Inger förtroende, trevlig, engagerad och tillgänglig. Proffesionellt och väl fungerande samarbete med assisterande mäklare
    Jag är mycket nöjd med valet av mäklare.

Rekommenderar gärna Johan Florå, ansvarig mäklare, och Emma Ragneby , assisterande mäklare.
    2021-05-21
    Vi köpte en fastighet och fick bra hjälp på visningen och förtroendet vi fick för mäklaren gjorde att vi vågade att lägga ett bud. Mäklaren hade ett respektfullt bemötande där han lyssnade på våra önskningar o frågor. De samlade bedömningen är att mäklare gjort bett mycket bra jobb.
    2021-05-18
    Jag köpte ett hus 😊 Jag blev bemött väldigt bra 👍