Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta — Visa karta

Välkommen till Södra Sveriges mittpunkt!

Här i Alvesta finns en järnvägsknut som gör att orten haft en viktig position och smidiga kommunikationer under lång tid, men Alvesta har mer att bjuda på än stationshus och tågbyten. Handla i mysiga gårdsbutiker, gå på festival eller drive-in bio i den restaurerade folkparken Tyrolen eller njut av den härliga Småländska naturen - i Alvesta finns något för alla!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Alvesta och vi har ett starkt och brett kontaktnät här. Vi har koll på var köparna finns, vad de letar efter och vad du ska tänka på inför visning. För dig som vill köpa har vi kontakt med de som snart ska sälja, vet hur bussarna går och mycket mer.

Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling och berätta om dina bostadsplaner här i Alvesta!

Läs vad 234 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

• 2019-12-03

Micael W skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan är insatt, välinformerad och engagerad.
    Svarar alltid på Mail, sms och telefon.
    Ser olika möjligheter och gör olika analyser av situationen. Läs mer
  • 2019-11-26

Ellen T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag vill bara säga så mycket till Johan som människa och mäklare.
    Oavsett hur enkelt eller svårt ett hemköp och / eller försäljning kan vara, med Johan har du den bästa mäklaren du kan tänka på när det gäller service, professionalism, lösningar på oväntade situationer och mänsklighet. Med honom är du med alla vanliga eller ovanliga situationer i bästa händer.
    Jag hoppas att jag kan träffa Johan i min ytterligare sökning efter det perfekta huset igen.
    Tack för allt Johan.
    Med varma hälsningar från Tyskland

In case you cannot speak or understand Swedish:

I just want to say as much to Johan as a person and a estate agent:

No matter how simple or difficult a home purchase and / or sale can be, with Johan you have the best estate agent you can think of when it comes to service, professionalism, solutions to unexpected situations and humanity. With him, you are in best hands in all ordinary or unusual situations.
    I hope I can meet Johan in my further search for the perfect house again.
    Thanks for everything Johan.
    With warm greetings from Germany Läs mer
  • 2019-11-26

Milad A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en villa
    Rasmus är den duktigaste o trevligaste mäklaren som jag har träffat Läs mer
  • 2019-11-24

Indheria H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en villa med källare.
    Johan har och är fortsatt superbra i allt bemötande och all kontakt vi haft med honom.
    Vet inte riktigt om jag hade några förväntningar för allt gick så fort med försäljning och allt där till. Johan var väldigt bra i sitt bemötande.
    Allt har som sagt gått väldigt fort från början till slut och vi är supernöjda med allt. Läs mer
  • 2019-11-24

Kenneth Rolf L skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en villa på 96 m2 i Alvesta.

På ett uppriktigt och ärligt sätt.

En snabb affär och det blev det. Läs mer
  • 2019-11-22

Kada J skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt villa.
    Med bemötandet av mäklaren är jag jätte nöjd och skulle gärna rekommendera andra också.
    Evelina Simonsson var väldigt trevligt och förklarade så tydligt om allting. Läs mer
  • 2019-11-21

Gunlis S skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Martina anlitades för att sälja en bostadsrätt i Vikaholm.
    Hon gav ett kunnigt och lugnt intryck under hela processen. Mycket bra med den fortlöpande informationen.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-11-20

Svea Inger Mariana K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt min villa som jag bott 50 år i. Mäklaren har bemött mig bra och varit noga med att jag ska förstå fast det mesta sker via nätet. Huset blev sålt relativt snabbt trots att det inte varit många intresserade. Priset blev lägre än i annonsen, men det priset som sattes från början var högre än vad jag tänkt så det blev bra ändå. Läs mer
  • 2019-11-19

Eric H skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket professionell och tillförlitlig. Inget negativt att säga alls. Läs mer
  • 2019-11-18

Taner G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Han är utmärkt person...................................................................................................... Läs mer
  • Slavko D

2019-11-14

Slavko D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-11-09

Britt Elsie Monica G skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Väldigt gott bemötande och som ledde till en snabb försäljning. Läs mer
  • 2019-11-07

Henrik E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en hyresfastighet. Snabba svar och över hela dygnet. Saknade inget. Läs mer
  • 2019-11-04

Christina B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa. Rasmus upplevdes lugn, engagerad och mycket lättillgänglig. Sålde vårt hus så snabbt under läge+ att vi inte har hunnit hitta annat boende!😅 Men det ska nog lösa sig. Läs mer
  • 2019-11-02

Pontus J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffsigt bemötande och duktig på att hålla kontakt med oss som köpare. Läs mer
  • Helena L

2019-11-02

Helena L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en sommarstuga!
    Mycket positivt!
    Bra bemötande, tydlig, lyssnar och hjälper!
    Perfekt försäljning! Läs mer
  • Edvin George O

2019-10-31

Edvin George O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte ett hus som Erik sålde. Tycker han skötte och ordnade allt mycket bra och proffsigt. De gick snabbt och smidigt. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2019-10-31

Gun-Britt Margareta J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra, han sålde vårat hus, OCH det känns jättebra.
    SÅ vi kan på det varmaste rekommendera Rasmus Wikell. Läs mer
  • 2019-10-30

Staffan F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan ska hjälpa oss att sälja våran fastighet. Det gör han på ett proffsigt sätt. Ordning och reda. Bra mäklare med andra ord. Läs mer
  • 2019-10-27

Kasper Ø skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt Fritidshus.
    Vänlig og hjälpsam, trovärdig
    Levade upp till förväntningar.
    Kan absolut rekommendera Läs mer
  • 2019-10-24

Lise-Lotte F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt lantbruksfastighet är mycket besviken på mäklarens sätt att ej kontakta ev köpare. Vi fick själva ta kontakt med köparen och kolla upp hans frågor. Dåligt. Trots ett högt arvode och minimalt avdrag.
    Hade verkligen hoppats på bättre respons och större avdrag då vi la ner det stora arbetet att få huset sålt. Läs mer
  • 2019-10-24

Magnus O skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt ett hus.
    Stabil och tillmötesgående.
    är nöjd:) Läs mer
  • 2019-10-23

Nina L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fritidshus

Mäklaren har upplevts som pålitlig och ärlig. Han har verkat mån om att svara uppriktigt på frågor. Han har varit en bra länk mellan säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-21

Annette G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte ett hus. Vi blev väl bemöta. Bra och saklig, vi fick svar på våra frågor. Så vi kan varmt rekommendera Erik Persson. Läs mer
  • 2019-10-20

Ingrid Lilian Viola J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har med stor hjälp av mäklare Rasmus Wikell sålt en stor villa på 210m2 i Lessebo.
    Vi vill tacka för ett väldigt trevligt bemötande och professionellt agerande under resans gång från första kontakten till kontraktets underskrivande för bostadens nya ägare. Läs mer
  • Ruth M

2019-10-17

Ruth M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    jJeg har solgt fritidshus. Mægleren var professionelt, velstruktureret, pålidelig og venlig. Han overgik mine forventninger. Det er en kompliceret process at sølge noget idag, og mækleren var en meget stor støtte. Jeg ville gerne fremhæve hans stor kommunikativ kompetence. Läs mer
  • 2019-10-15

Lars C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra................................. Läs mer
  • 2019-10-08

Gabriela S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt ett hus och jag upplevde Erik Persson som en trevlig och kunnig mäklare. jag skulle rekommendera honom vidare till mina vänner. Läs mer
  • 2019-10-07

Eva D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Såkt en villa.
    Johan Florå får 10++++ på allt. Läs mer
  • 2019-10-07

Diane P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde ett rådhus och affären gick till relativt smidigt. Lite strull med kommunikation, t.ex. obesvarade epost. Läs mer

Henrik L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte hus. Det gick bra. Känns pålitlig, bra jobb i att försöka få mer för huset utan att irritera oss som köpare. Läs mer

Patric H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en villa i Växjö kommun.
    Mäklaren var trevlig och svarade på de flesta frågor, däremot fick vi känslan av honom att han inte var jätteengagerad i oss som klienter.
    Vi fick den hjälp vi behövde iallafall och nu är huset vårt.
    Vi hade inga direkta förväntningar eftersom vi är förstagångsköpare, utan vi ville att husköpet skulle genomföras på ett smidigt sätt. De få mötena vi hade gick väldigt snabbt, ibland så snabbt att man inte hann tänka på de frågor man hade förrän efter mötena, och frågorna man skickade på mailen och fick svar på var väldigt korta svar och visade bristande engagemang. Vi fick bättre svar på våra frågor från banktjänstekvinnan än från mäklaren, trots att de flesta frågor inte handlade om direkta bostadslån.
    Huvudsaken är att mäklaren gjorde det han skulle göra. Läs mer

Ove O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en enplansvilla och upplevde mäklaren som mycket bra. Trevlig och allt var till belåtenhet. Läs mer

Lena G skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig. Kan vara svår att få tag på. Läs mer

Pawel W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig, lugn och förtroendeingivande Läs mer

Anette K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik var hjälpsam och korrekt. Hela affären gick mycket smidigt. Vi sålde min mormors hus i Rottne. Läs mer

Bartosz R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag köpte en lägenhet.
    Visningen lockade många. Läs mer

Altagracia M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    He gave me a good service, and he was pending when I recived the house that everything was ok. Läs mer

Jennie N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte en nyproducerad lägenhet i en snabb och smidig affär. Nöjd med service och hjälp. Läs mer
  • 2019-10-04

Eva Ö skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra svar på alla frågor
    O snabb affär
    Kanon Läs mer
  • 2019-10-04

Fredrik A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej, jag har köpt en liten gård. Mäklaren Rasmus Wickell har varit trevlig genom hela processen.

Det som jag har upplevt som negativt är att han har tagit alldeles för lång tid på sig att svara på mina mejl. Särskilt efter jag skrev på köpekontraktet och betalade handpenningen inklusive hans arvode.

Han har missat att informera om ett obligatoriskt vatten- och avloppsprojekt som löper fram till 2022 med en kostnad på 5.000,00 kronor per år. Detta nämndes första gången för mig när kontraktet skulle skrivas på.

Sedan har han och säljaren missat att i beskrivningen och kontraktet ta upp undantag från byggnads- och fastighetstillbehören som om inget annat sägs ingår i köpet av fastigheten. Detta har lett till att Rasmus vädjar till mig att släppa ifrån mig dessa saker till säljaren Detta är en för mig mycket otrevlig situation. Läs mer

Charlott H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik har skött det med stor proffsighet o stor kunskap ! Är mycket nöjd med min försäljning ! Läs mer

Henrik J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej köpte en Vila genom Svensk fastighetsförmedling. Mäklaren Rasmus Wickell gjorde ett väldigt gott intryck var väldigt påläst och var väldigt ambitiös gav snabba svar kanon helt enkelt Läs mer

Martina P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus i moheda. Tycker han var väldigt tillmötesgående från början med flexibla tider osv. Sedan var det värre att få tag på honom och inte lika tillmötesgående i frågor osv Läs mer
  • 2019-10-03

Ingrid Sol-Britt Margareta H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag och min familj köpte min mormors villa i Ingelstad. Vi hade inga direkt förväntningar då detta var första gången vi gick igenom ett husköp och vi visste inte riktigt hur husköp går tillväga.
    Mäklaren var helt okej och hjälpte oss med husköpet, han gjorde sin del av sitt jobb.
    Han var inte så jättebra på att svara på alla frågor vi hade via mejl. Samt så gick möterna vi hade med honom väldigt fort så man försökte ju bara hänga med så gott det gick. Men vi är väldigt nöjda med vårat husköp och vi trivs väldigt bra i vårat nya hem 😊 Läs mer

Tim S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra mäklare, men upplevdes stressad och att affären skulle genomföras snabbt utan att man fick tid att läsa igenom det finstilta. Svarade snabbt på svar, svarade alltid på frågor och visade på flexibilitet. Läs mer

Anna S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi sålde vår villa, allt gick väldigt enkelt och smidigt. Läs mer

Monica V skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Koskulls väg Kosta
    Så missnöjd! Läs mer

Maria H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi var köpare:
    Mäklaren var inte tillräckligt påläst om fastigheten vilket bidrog till att vi behövde boka extra tid hos banken. Han hade inte heller varit tillräckligt tydlig mot säljaren att fastigheten skulle vara städad och ren när de lämnade (de hade inte städat, torkat av, lämnade fylld latrintunna, massor av gammalt skräp i kök/bod/vind/utomhus). Läs mer

Anneli L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt villa utanför Växjö. Mycket trevligt bemötande, känns äkta och ärlig. Lätt att komma i kontakt med. Inte påstridig. Synd att han inte var med när nycklarna lämnades över, annars har jag ingenting negativt att säga. Läs mer

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta