Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta — Visa karta

Välkommen till Södra Sveriges mittpunkt!

Här i Alvesta finns en järnvägsknut som gör att orten haft en viktig position och smidiga kommunikationer under lång tid, men Alvesta har mer att bjuda på än stationshus och tågbyten. Handla i mysiga gårdsbutiker, gå på festival eller drive-in bio i den restaurerade folkparken Tyrolen eller njut av den härliga Småländska naturen - i Alvesta finns något för alla!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan bostadsmarknaden i Alvesta och vi har ett starkt och brett kontaktnät här. Vi har koll på var köparna finns, vad de letar efter och vad du ska tänka på inför visning. För dig som vill köpa har vi kontakt med de som snart ska sälja, vet hur bussarna går och mycket mer.

Kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling och berätta om dina bostadsplaner här i Alvesta!

Läs vad 353 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Alvesta

• 2020-09-17

Raymonda K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt ett hus ute i Alvesta! Vi är nöjda med allt! Läs mer
  • 2020-09-16

Ulf B skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi fick som köpare mycket stort förtroende för Evelina. Mycket bra bemötande och kunde svara på våra frågor och tog reda på det som vi ville veta om huset. Hon kom även med bra tips och råd till oss efter att allt var klart med köpet. Högsta betyg. Läs mer

Viktor H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra och trevligt bemötande. Allt fungerade kanon. Läs mer

Sara A skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra service , alltid nåbar . Mycket nöjda med försäljningen av våran bostadsrätt . Läs mer

Andreas S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan har hjälpt mig att både sälja min gamla bostad och med köp av ny bostad. Johan är kunnig, förtroendeingivande och kommer väl förbered. Jag kan varmt rekommendera Johan till både säljare och köpare! Läs mer
  • 2020-09-10

Thomas O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt och proffsigt bemötande från dag 1 Rasmus kan marknaden och skötte allt enligt plan och infriade alla förväntningar vi fick en mycket behaglig upplevelse. Läs mer
  • 2020-09-10

Jan T skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej
    Vi har fått utmärkt hjälp med att sälja 10 st exklusiva bostadsrätter i Växjö, försäljningen har Erik P. skött exemplariskt.
    Han har lyckats med att sälja alla 10, på mycket kort tid allt innan byggstart på Gräddhyllan i Växjö.
    Vi kan varmt rekommendera Erik Persson till blivande säljare och köpare.
    Vänliga Hälsningar
    Jan Tillman Läs mer
  • 2020-09-08

Anna W skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt mitt hus smidigt och snabbt. Lätt att få tag i och få svar på frågor osv.
    Rekommenderas. Läs mer

Bra mäklare
    Bra upplevelse Läs mer
  • Ulla Kerstin Ingegärd N

2020-08-31

Ulla Kerstin Ingegärd N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt min villa i Hovmantorp
    Kontaktade sv fastighetsförmedling.
    Rasmus Wickell presenterade företaget och sin roll i försäljningen på ett förtroendegivande sätt.
    Kontakterna med Rasmus har varit proffsiga och trygga. Han har hållet mig uppdaterad under resans gång på ett för mig, tryggt sätt
    Mina förväntningar på försäljningen blev bättre än vad jag trodde. Rekommenderar gärna Rasmus till andra husförsäljare i framtiden👍👍👍 Läs mer
  • 2020-08-29

Thomas T skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt bemötande, tydlig genomgång. Läs mer
  • 2020-08-22

Lena D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabb, kunnig och professionell. Läs mer
  • 2020-08-20

Amra M skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har både köpt hus och sålt lägenhet med Rasmus och vi har blivit väl bemötta och har haft fint sammarbete, god kommunikation, Allt har varit bra :) Läs mer
  • 2020-08-17

Helene S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffessionell, kunnig, serviceinriktad och artig. Våra uttalade och outtalade förväntningar infriades med råge. Vårt försäljningsobjekt var ett exklusivt hus i ett av Växjös mer exklusiva områden. Läs mer
  • 2020-08-12

Niclas O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus via Rasmus. Bra information och bra bemötande och snabb respons på frågor. Läs mer
  • 2020-08-12

Per L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Serviceminded, kompetent och proffsig Läs mer
  • 2020-07-22

Jörgen H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt villan och allt har fungerat perfekt och över förväntan. Erik har varit tillgänglig, återkommit med svar och förklarat allt på ett lugnt och bra sätt. Vi kände oss trygga från början till slut och upplevde inga oklarheter. Snyggt jobbat Erik. Läs mer
  • 2020-07-21

Pierre Jimmy Mikael F skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en villa, och han har även värderat min andra villa, försäljningen gick bra och smidigt!Inget att klaga på alls! Läs mer
  • 2020-07-21

Erik C skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Ptovsig och ett stort engagemang i dett han arbetar med Läs mer
  • 2020-07-16

Cassandra K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde vårt hus med Johan som mäklare. Johan är trevlig, kompetent och lyhörd. Vi köpte bostaden där Johan även var mäklare så det kändes självklart att vi skulle sälja via honom då vi kände vid köpet oss väldigt bra bemötta.
    Väldigt nöjd över att vi valde honom denna gången. Läs mer
  • 2020-07-12

Victoria J skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mindre gård har köpts innan visning. Snabb, informativ och tillmötesgående försäljning. Har uppfattat dialogen mellan både säljare och mäklare, samt köpare och mäklare, som god. Tider hölls och vi som köpare kände oss trygga i vår affär. Extra plus att vi som köpare kunde medverka vid besiktning. Läs mer
  • 2020-07-08

Kurt W skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej
    Johan har givit ett gediget och kunnigt intryck och snabbt bemötande.
    Motsvarar med råge förväntningar och
    Samarbetskrav.
    Mvh Kurt Wirland Läs mer

Caroline A skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt enplans villa med källare.

Säljaren visade huset och träffade bara mäklaren en gång och det var bra möte. Läs mer

Henrik R skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en villa. Jag blev mycket trevligt bemött av mäklaren. Mäklaren levde upp till mina förväntningar , förklarade så att det var lätt att förstå. Läs mer

Conny S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    mycket bra bemötande i de ärenden/uppgifter jag/vi bad om. Läs mer
  • 2020-06-29

Obos Sverige A skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Evelina är en duktig, engagerad och positiv mäklare. Hon tar sig an uppdrag på ett professionellt och personligt vis. Läs mer
  • 2020-06-28

Hilda C skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt ett hus, han svarade snabbt på sms och var mycket trevlig Läs mer
  • 2020-06-26

Lars-erik D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en villa i Växjö.
    Hans bemötande var positivt och han lyssnade på mina synpunkter och det kändes som han ville försöka göra en bra affär för mig
    Jag förväntade mig att han skulle försöka få ut det pris som jag hoppades på och det lyckades vi med.

Rasmus är en kunnig och positiv mäklare med en social kompetens Läs mer
  • 2020-06-26

Marija M skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt lgh i Växjö, Hovshaga området. Rvelina var supersnäll pch vi har onte väntat mkt! Läs mer
  • 2020-06-22

Eva-karin L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vilka vi sålt. Johan har varit posetiv o hjälpsam. Det blev bra Läs mer
  • 2020-06-19

Björn V skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt bemötande. Bra kunskap om objektet. Läs mer

Magnus H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffsigt bemötande både under visning och budgivning. Läs mer
  • 2020-06-18

Hans Ove Tommy P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt vår villa. Mycket bra bemötande av Rasmus. Klar och tydlig och effektiv. Höll ofta kontakt med oss.
    Han levde verkligen upp till våra förväntningar!

Rekommenderar gärna Rasmus som mäklare till andra som vill sälja eller köpa bostad! Läs mer

Johanna L skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabb återkoppling och proffsigt bemötande under visning, budgivning och påskrift. Rasmus hade bra koll på samtliga frågor om huset och närområdet. Läs mer
  • 2020-06-12

Anders P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en fritidsfastighet, skogsfastighet.
    Gick väldigt snabbt och smidigt. Bra annonsering. Över förväntan. Läs mer
    2020-06-16 Erik P svarar Anders P
    Tack för den fina rekommendationen Anders. Vad roligt att du känner att jag lyckades överträffade dina förväntningar. Vi syns på tillträdet. /Erik
  • 2020-06-12

Katarina L skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fritidshus med lite mark till

Mycket trevlig och hjälpsam

Ja

Fastighetsköpet är inte helt klart än, men hittills har mäklaren varit hjälpsam och tillmötesgående. Snabb på att återkoppla på frågor. Läs mer
    2020-06-12 Erik P svarar Katarina L
    Hej Katarina. Tack för den fina rekommendationen. Jag tror att du och Stefan kommer få många fantastiska stunder på Flisan. Vi ses på tillträdet /Erik
  • 2020-06-08

Philip Å skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    -Köpt villa
    -Väldigt trevligt och professionellt bemötande samt allt gick smidigt. Läs mer
  • 2020-06-08

Anders H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har fick stort förtroende för Johan i samband en försäljning av hus i Växjö.
    Johan har med ett stort mått av fingertoppskänsla hanterat både säljare och köpares intressen, det märks att han har gediget intresse och engagemang för sitt yrke. Läs mer
  • 2020-06-02

Manoranjan K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte lägnehet, han vet om lägenhet bra och ger Sant information. Han är duktig och kan fortsätter med Andra kund I framtiden. Läs mer
    2020-06-12 Erik P svarar Manoranjan K
    Tack för den fina rekommendationen. Hoppas att du och Sweta kommer att trivas bra i lägenheten. /Erik
  • 2020-05-28

Jenny D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostad. Mäklaren var engagerad och gjorde det bra! Läs mer
  • 2020-05-26

Neveen H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt ett hus, vi har kontakt honom med mobil telefon och mail.
    Han var jätte bra och han forklarat allt till oss. Läs mer
  • 2020-05-25

Cenneth C skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra bemötande och vi rekommenderar gärna Johan Florå för andra husköpare Läs mer
  • 2020-05-24

Jonny S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt hus i ett dödsbo. Bra bemötande inget att klaga på Läs mer
    2020-06-12 Erik P svarar Jonny S
    Tack för den fina rekommendationen. /Erik
  • 2020-05-16

Liv T skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt bostad i tolg. Proffsig, trevlig och hjälpsam mäklare. Jag upplevde hela processen som lugn och trygg och jag är mycket nöjd med Erik som var vår mäklare. Läs mer
    2020-06-12 Erik P svarar Liv T
    Hej Liv. Härligt att höra att du och Julius är nöjda och att allt kändes tryggt och bra. Önskar er stort lycka till med ert nya hus. Ha en underbar sommar /Erik
  • 2020-05-13

Casper K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag blev bra bemött utav Erik. Allt gick snabbt och smidigt med bostad köpet. precis så som jag hade hoppats på. Läs mer
    2020-06-12 Erik P svarar Casper K
    Hej Casper. Vad kul att du känner att allt gick som du önskade och att du är nöjd med mitt arbete. Hoppas att du kommer trivas bra i ditt nya hus. /Erik
  • 2020-05-13

Marita S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Allt gick snabbt och smidigt nä vi sålde mammas hus i Åseda. Inget att klaga på. Läs mer
    2020-05-13 Erik P svarar Marita S
    Tack för rekommendationen. Skönt att du känner dig nöjd med mitt arbete. /Erik
  • 2020-05-08

Ylva U skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hur. Mycket bra och vänligt bemötande av mäklare under hela processen. Snabb på att svara på meddelanden - tydlig och noggrann i genomgång av kontrakt. Läs mer
  • 2020-05-08

Maria A skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har anlitat Martina Börjesson två gånger de senaste tre åren när jag sålt objekt ( villa respektive bostadsrätt) o även köpt objekt( bostadsrätt) av henne.
    Proffsigt bemötande o man får förtroende för henne. Läs mer
    2020-05-08 Martina B svarar Maria A
    Tack snälla Maria för fina ord! Trevligt att göra affärer med er! Vi ses vid tillträdet. ☀️
  • 2020-05-06

Henrik S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Kan kännas att jag fått mindre kontakt med min mäklare än min medsälhare har fått. Läs mer

Järnvägsparken 3A, 342 30 Alvesta