Läs vad 167 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm 2

• 2020-12-18
    kunnig, bra bemötande ,lugn, lyssnar, trevlig
    Eva L
    • 55.0 m²
    • Löttorp
    sålde sitt hus med hjälp av Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
  • 2020-12-15
    Sålt lägenhet. Pelle har varit positiv och saklig.
    Mikael N
    • 63.5 m²
    • Djurängen
    sålde sin lägenhet med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack Mikael för omdöme, sköt om dig!

• 2020-12-12
    Vi har sålt vår bostadsrätt med god hjälp av Per-Henric. Vi hoppades få den såld snabbt och det fixade Per-Henric med sin kunskap.
    Leif S
    • 103.0 m²
  • 2020-11-30
    Jag har köpt min bostad genom Svensk fastighetsförmedling. Philip Andersson som var mäklare för objektet var tillgänglig, trevlig och förtroendeingivande.
    Mats G
    • 5:a
    • 105.0 m²
    • Kalmar
    köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
  • 2020-11-13
    Verkar vara väldigt kunnig. Trevligt bemötande.
    Roger H
    • 45.0 m²
    • Löttorp
    köpte sitt hus med hjälp av Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
  • 2020-11-09
    Lätt att jobba med och bra som kontaktperson
    Bra bemötande och såg till att våra förväntningar uppfylldes
    Pierre S
    • 62.0 m²
    • Köpingsvik
    köpte sin stuga med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack för era ord, kul att få lära känna er och vara en del av er stug-köparresa!

• 2020-10-10
    Per Henric Olsson Sv Fastighetsförmedling, Öland är den bästa mäklaren👍🌞Alltid tillmötesgående, behjälplig, flexibel.
    Lena Eklund K
    • 83.0 m²
    • Borgholm
    Tack snälla! Har varit väldigt trevligt att få hjälpa er både vid köpet och nu med försäljningen. Återigen tack för trevliga möten och förtroendet!

• 2020-10-08
    Oerhört erfaren, bra, lugn o ger oss säljare/köpare trygga i sin roll som mäklare.
    Kjell håller i trådarna o ger oss d som behövs.
    Kjell anser jag vara en av de bästa där vi bor. Erfarenhet som kommer m åren finns där, oerhört värdefullt. Vet vad han pratar om, saklig.
    Väldigt nöjd m hans jobb!
    Mkt bra++++++
    Annelie F
    • 164.0 m²
  • 2020-10-04
    Jag har sålt mitt hus och köpt en bostadsrätt. Jag kände mig mycket trygg med min mäklare, som skött affären på bästa möjliga sätt.
    Anne-charlotte L
    • 82.0 m²
  • 2020-10-04
    Köpt fritidshus på Öland.
    Mäklaren var mycket tillmötesgående och trevlig.
    Jag hade egentligen inte några större förväntningar utan tog det som det kom.
    Sammanfattningsvis fick jag svar på mina frågor och mäklaren var saklig och korrekt.
    Tom B
    • 15.0 m²
    • Öland Mellersta
    Tack Tom & Ingegärd! Hoppas ni kommer trivas och att nya lättare regler kommer er till nytta! Må väl!

• 2020-10-04
    Professionell hantering från början till slut. Bra kommunikation till både potentiella köpare och säljare.
    Malin J
    • 46.0 m²
  • 2020-10-02
    Köpt bostadsrätt. Vänligt och seriöst bemötande. Motsvarade förväntningarna. Hjälpsamma.
    Carina S
    • 81.0 m²
    • Öland Mellersta
    köpte sin lägenhet med hjälp av Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
  • 2020-10-02
    Bra, trevlig och snabb respons på våra frågor
    Melanie F
    • 88.0 m²
    • Mörbylånga
    köpte sitt hus med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack Melanie! Stort lycka till med första huset!

Sålt Sjöbod
    Har fått ett fantastiskt fint bemötande av Per-Henric Olsson
    Tackar för det fina arbete som utfördes för vår räkning.
    Annette M
    • 15.0 m²
    • Öland Mellersta
    sålde sin stuga med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack snälla! Kan meddela att köparna är också nöjda och glada!

• 2020-10-02
    Vi sålde en bostadsrätt i Borgholm. Vi valde Kjell Jakobsson eftersom vi kände honom och därmed var vi övertygade att han skulle göra ett bra jobb.
    Han bemötte oss på ett väldigt professionellt och trevligt sätt och vi tycker att han med råge levde upp till våra förväntningar.
    Bostadsrätten blev snabbt sålt till ett bra pris.
    Vi upplevde att vi hade en bra kommunikation med Kjell som hela tiden höll oss underrättad om läget ang. budgivning och visningar.
    Göran Petersson
    Göran P
    • 81.0 m²
    • Öland Mellersta
    sålde sin lägenhet med hjälp av Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Vi har sålt bostad/fritidshus
    Vi har blivit mycket bra bemötta av mäklaren
    Våra förväntningar på försäljningen överträffades
    Vi valde mäklare utifrån tidigare försäljningar med bra utfall i samma område.
    Mäklaren uppvisade bra kontaktnät vilket resulterade i försäljning innan objektet offentliggjordes.
    Vi är sammanfattningsvis supernöjda och kan verkligen rekommendera Kjell Jacobsson som mäklare till flera.
    Jonas L
  • 2020-09-04
    Trevlig, hjälpsam, och rider inte på några höga hästar
    Dan H
    • 118.0 m²
    • Färjestaden
    köpte sitt hus med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Många tack Dan, alltid lika trevligt att träffa både dig & din familj på visningar. Extra kul att få förmedla ett hus till er också!

• 2020-08-12
    Tydlig, snabb i återkopplingar och mycket professionell. Vi är väldigt nöjda med vårt val av mäklare.
    Linus K
    • 180.0 m²
    • Färjestaden
    sålde sitt hus med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Tack för ditt omdöme Linus! Det har varit jätteroligt att hjälpa er vidare så här långt mot ert nya boende.

• 2020-08-02
    Mycket nöjd från första möte till avslutad affär. Kunde inte haft en bättre mäklare
    Malin B
    • 149.0 m²
  • 2020-07-26
    Jättebra och engagerad xxxxxxx
    Jan L
  • 2020-07-24
    Efter att ha letat efter lämpligt objekt på Öland en längre tid fick jag via Kjell Jakobsson och Svensk Fastighetsförmedling äntligen "napp" (Byxelkrok). Där och då var det viktigt för mig att känna förtroende för mäklare och den information som låg till grund för köpbeslutet. Här motsvarade Svensk Fastighetsförmedling mina förväntningar med råge. Sättet objektet presenterades på (hemsida, visning och prospekt) ingav förtroende och att Kjell alltid var tillgänglig för kompletterande information med snabba svar kändes seriöst och tryggt.
    Per E

Lungt, Informativt, sakligt
    Jan P
    • 77.0 m²
    • Färjestaden
    sålde sitt hus med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack Jan & Gun! Återigen trevlig och tacksamt att få jobba med er! Må väl!

• 2020-07-17
    Saklig, lugn, trevlig och snabb att återkomma.
    Karl-johan L
  • 2020-07-15
    Allt har funkat felfritt, toppmäklare!
    Fredrik J
    • 80.0 m²
    • Kalmar
    Tack än en gång Fredrik för förtroendet att hjälpa er!

• 2020-07-15
    Jag har sålt en villa som Philip har haft hand om med gott föredöme. Kan verkligen rekommendera Philip som mäklare.
    Gun Majvi S
    • 122.0 m²
    • Färjestaden
    Tack för ditt fina omdöme Majvi. Hoppas du ska trivas i ditt nya boende!

• 2020-07-12
    Här kommer en utvärdering av våra kontakter med Kjell Jakobsson, Svensk fastighetsförmedling. Dock vill jag först lämna en synpunkt kring själva utvärderingen. Den bör göras efter att affären är klar så att hela processen kan utvärderas. Den som lämnar utvärderingen skall känna sig fri att lämna synpunkter utan att det i teorin skulle kunna påverka den sista delen av affären. Vårt tillträde var den 2020-07-01.

Vi tycker att Kjell Jakobsson var trevlig att ha att göra med, men följande kan kanske vara till nytta för er i kommande kompetensanalyser. Den första punkten handlar om att vi upptäckte ganska många skillnader mellan skissen på huset och verklighetens hus. Trots att det står en brasklapp under skissen i prospektet (Viss avvikelse kan förekomma. Skala och mått kan avvika från verkligheten) var det ett tiotal fel vi identifierade. Det torde vara för många, trots brasklapp….. Som tur var upptäckte vi ganska snart att skissen inte gick att lita på, och hade med oss måttstock vid besök i huset. Skillnader mellan skiss och verklighet är uppradade nedan.

Den andra punkten handlar om felaktiga uppgifter i objektsbeskrivningen av huset. Enligt denna är boarean 88 m2 (med tillägget i objektsbeskrivningen ”Boareauppgift enligt: Lantmäteriet”). När vi läste utdraget ur lantmäteriets fastighetsregister framkom att boarean var 85 m2. Jag ställde frågan till Kjell om varför felaktiga uppgifter lämnats, men har inte fått något nöjaktigt svar. För oss var detta dock inte en avgörande faktor vid husköpet. Var god läs vår mailkonversation nedan.

Utdrag ur mailkorrespondens 2020-04-15, Birgitta:

”Vi har läst utdraget ur lantmäteriets fastighetsregister som du skickade som bilaga och ser att bo-arenan där är uppmätt till 85 kvadratmeter, men i prospektet står det 88 kvadratmeter, vilket fick oss lite fundersamma.”

Svar från Kjell 2020-04-16

”Gällande 85/88 kvm. Bygglovshandlingarna som lämnades in var 85 kvm men under byggets gång så gjordes några mindre ändringar.”

Svaret gjorde mig inte så mycket klokare. Gjorde ”några mindre ändringar” att huset blev 88 m2 istället för 85 m2? Varför har i så fall inte lantmäteriets fastighetsregister noterat detta? Har Kjell läst lantmäteriets fastighetsregister innan prospektet gjordes? I så fall borde han ha använt boarean 85 m2 som anges där!

Skillnader mellan skiss och verklighet
    1) I sovrummet finns ett fönster enligt skissen. Detta saknas i verkligheten.
    2) I WC är dörr och handfat felplacerade. Dörren ligger i verkligheten mitt på väggen vilket medför att handfat och toalettstol ligger på varsin kortsida.
    3) Bad. Handfat och toalettstol är förväxlade på skissen mot i verkligheten.
    4) På skissen finns en dörr mellan hall och stora rummet. Den finns inte i verkligheten. Den öppna förbindelsen mellan hall och stora rummet är också mycket bredare i verkligheten än den felaktigt inritade dörren på skissen.
    5) Det saknas en vägg på skissen på ca 50 cm mellan öppningen från hallen till stora rummet. Detta var en av de första avvikelserna vi hittade, och hade kunnat få en större betydelse för vår möblering.
    6) I stora rummet saknas dörr till trädäck i verkligheten jämfört med på skissen, men finns på annan plats istället, där den inte skulle finnas enligt skiss.
    7) I köket är två fönster inritade på skissen; i verkligheten är det ett fönster.
    8) Spis och diskho/vask har bytt plats på skissen gentemot verkligheten.
    9) Skissen har angett ett ”Förråd” som i verkligheten är ett tvättrum med tvättmaskin.

Vi vill poängtera att de händelser som tagits upp ovan inte ändrade vår önskan att köpa huset, men att det ändå är anmärkningsvärt att så många uppgifter inte är korrekta. Man förväntar sig korrekta uppgifter vid en så stor affär som ett fastighetsköp innebär.

Kjell fick två stjärnor i betyg. Det är ett ganska långt steg mellan två stjärnor (Inte alls bra) och tre (Helt OK); egentligen skulle jag velat ge ett betyg mellan dessa två steg.

Med vänlig hälsning
    Birgitta Mc Ewen
    Birgitta M
  • 2020-07-10
    I samband med vår husaffär på Öland har vi fått snabb återkoppling och fint bemötande från både Philip och Ulrika. Sammanfattande upplevelse av Philip; professionell, mkt trevligt och med ett förtroendeingivande bemötande. Vi är mkt nöjda!
    Magdalena O
    • 122.0 m²
    • Färjestaden
    Tack för ert fina omdöme kring både mitt & Ulrikas arbete i samband med fastighetsaffären. Hoppas ni skall trivas i Vickleby framöver!

• 2020-07-08
    Mycket professionell, korrekt och trevlig. Stark rekommendation.
    Helena L
  • 2020-06-28
    Bra kontakt via telefon och Mail
    Roger F
    • 125.0 m²
    • Borgholm
    Tack Roger! Vi ses senare i höst!

• 2020-06-26
    Villa. Perfekt inga problem med något. Lätt att ha att göra med.
    Annette B
    • 125.0 m²
    • Borgholm
    Stort Tack för omdömet Annette! Du är också lätt att ha att göra med, ses snart igen!

• 2020-06-22
    Filip är en glad positiv,lyssnar till önskemål,uppdaterar mig, helt enkelt en underbar duktig säljare har sålt min villa en och en halv plan på en vecka. Rekommenderas.
    Gunn V
    • 139.0 m²
    • Mörbylånga
    Tack för ett gott samarbete som verkligen blev fruktsamt! Allt gott & lycka till i framtiden

• 2020-06-17
    Har köpt ett hus Per Henrik var mycket trevlig å kunnig affären var mycket smidig inga problem alls
    Jesper A
    • 70.0 m²
    • Borgholm
    Tack Jesper för dina ord och reco, vi hörs ju snart igen!

• 2020-06-16
    Det var dags att sälja mitt fritidshus och Per-Henric hade jag tidigare haft kontakt med för värderingar. Han gav mig då ett gediget intryck vilket gjorde att jag kontaktade honom för försäljningen. Jag hade inga speciella förväntningar men hans arbete med försäljningen imponerade verkligen på mig. Det var en hisnande upplevelse han och mitt fritidshus bjöd på under den korta tid försäljningen pågick och jag kan verkligen rekommendera honom
    Rolf E
    • 68.0 m²
    • Färjestaden
    Tack Rolf för värmande ord och omdöme! Många trevliga möten och samtal tackar jag också för! Sköt om dig!

• 2020-06-15
    Vi har köpt en sommarstuga.
    Philip gav ett seriöst intryck och var serviceminded och snabb på att ge återkoppling.
    Maria S
    • 52.0 m²
    • Stora Frö
    köpte sin stuga med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Tack för ditt omdöme Maria om mitt arbete! Välkomna till Öland!

• 2020-06-14
    Oengagerad mäklare som gjorde det lätt för sig. Lovade köparen saker som vi som säljare hade varit tydliga med att det inte gällde(flyttstäd). Han uppfyllde inte alls de förväntningar vi hade på en professionell mäklare.
    Niklas A
    • 63.4 m²
    • Borgholm
    Nu blev jag lite förvånad Niklas, enklare avtorkning var överenskommet. Jag ringer köparen och återkommer till dig så får vi reda ut missförståndet.

• 2020-06-13
    Vi köpte ett hus, Kjell mötte oss på en utmärkt sätt. Han är väldig trevlig och kunnig, snabb på att svara alla frågor vi hade och gjorde att affären blev trygg och säkert. Vi är väldig nöjda!
    Laura C
    • 7:a
    • 190.0 m²
    • Borgholm
    köpte en tomt med hjälp av Kjell Jakobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
  • 2020-06-11
    Erfaren, lugn och kunnig mäklare med ett professionellt bemötande.

Pågående försäljning av en bostadsrätt.

Mycket nöjd med hjälpen som vi fått och får av honom.

Britt
    Britt S
    • Svensknabben
    Stort tack Britt för det värmande omdömet, känns gott att läsa! Tack!

• 2020-06-10
    Per-Henric har hjälpt oss att sälja vårt hus tidigare och nu senast vår lägenhet. Han har ett mycket professionellt bemötande och erfarenhet när det gäller att förmedla extraordinarie hus och lägenheter.
    Allt har fungerat som förväntat och vi kan verkligen rekommendera honom vid bostadsaffärer.
    Leif S
    • Svensknabben
    Leif! Tack för de fina orden, de väger tungt när de kommer från en van kravställare! Tack!

• 2020-06-09
    Jag hade mycket lite kontakt med Per-Henrik eftersom hans kollega skötte huvuddelen av kundkontakten
    Bodil L
    • Svensknabben
    köpte sin lägenhet med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack för din reco Bodil. Helt rätt att du mest haft kontakt med min kollega vilket vi bedömde vara bäst, hoppas allt blir jättebra för er där!

• 2020-06-08
    Trevligt bemötande, kunnig och lyhörd.
    Lars A
    Lars A
    • 98.0 m²
    • Mörbylånga
    Tack Lasse och Kerstin för omdöme men också trevliga möten och samtal! Vi hörs snart igen!

• 2020-06-08
    Mycket hjälpsam mäklare som dessutom är lätt att få tag på. Tydlig i det han säger och återkopplar på saker man undrar. Klart rekommenderad till skillnad från den Mäklaren vi hade o göra med hos Pontuz Löfgren som inte redovisade bud i budgivningen till säljaren och fifflade utan dess like.
    Mathias S
    • Mörbylånga
    köpte en tomt med hjälp av Per-Henric Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Borgholm
    Tack Mathias för din Reco och omdömet! Ser fram emot att se ert hus "live" också!

• 2020-06-05
    Vi har köpt ett hus av Philip.
    Philip var väldigt tillgänglig under hela processen. Vi uppskattade den raka och tydliga kommunikationen. Allt gick smidigt.
    Henrik H
    • 140.0 m²
    • Öland Mellersta
    Tack för ditt omdöme Henrik & ett varmt välkomnande som bofast till Öland!

• 2020-06-02
    Köpt fritidsbostad på Öland. Allt funkade jättebra, överträffade förväntningarna.
    Gerd Sofia P
    • 1:a
    • 18.6 m²
    • Öland Norra
  • 2020-05-28
    Väldigt proffsigt och vänligt bemötande,
    Philip gav oss svar på våra frågor, finns absolut inget att klaga på Vi är jättenöjda:-)
    Gunilla R
    • 23.0 m²
    • Öland Södra
    Tack för omdömet Gunilla! Hoppas ni skall trivas!

• 2020-05-22
    Riktigt bra som levererar ett noggrant och fullständigt arbete vid varje tillfälle.
    Stefan D
    • Färjestaden
    Tack Stefan för din rekommendation. Hoppas vi får chans till fler affärer framöver.

• 2020-05-21
    Sålt en stuga på norra Öland, snabbt, smidigt och lyhört av Kjell, starkt förtroende för Kjell som förklarade och lyssnade dessutom in våra frågor och funderingar över en försäljning.
    Rekommenderas starkt
    Mårten I
    • 82.0 m²
  • 2020-05-16
    Jag och Philip kom i kontakt med varandra sommaren -19 då han kom på ett första möte i mitt sommarhus. Vi la då upp en plan hur försäljningen skulle gå till och när det var dags. I november bokade han in fotografering och besiktning, även han själv kom förbi vid detta tillfälle. Då jag bor långt ifrån Öland så har han haft ett litet vakande öga på huset åt mig när han åkt förbi. Huset låg sedan ute som kommande under vintern. Fotografen kom sedan tillbaka i mars för att ta några kompletterande bilder innan det lades ut i skarpt läge. Under resans gång har vi haft en bra kontakt via Mail samt telefon. Han ordnade en förhandsvisning och den stora visningen var under påskhelgen. Sedan började en budgivning som gick över vår förväntan! Vi hade telefonkontakt och han gav mig en bra bild av budgivarna och hur visningen gått. Han hittade verkligen rätt köpare åt, inte bara pga att det var det högsta budet utan den nya ägaren är verkligen en genuin människa som jag tror förvaltar huset till det bästa! Philip har varit väldigt trevlig, hjälpsam och tillmötesgående under hela processen och även erbjudit sin hjälp för att få ordning på deklarationen och vad som ska redovisas, vilket är otroligt tacksamt! Kan varmt rekommendera Philip, världens bästa mäklare!
    Johanna H
    • 52.0 m²
    • Mörbylånga
    Stort tack för dina fina ord Johanna. Din beskrivning av mitt arbete är precis vad jag vill representera. Din formulering och denna rekommendation värmer så varmt för en mäklare som brinner för sitt yrke 24/7. All lycka till er i framtiden & jag hoppas vi ses igen.

• 2020-04-30
    Har inte svarat tidigare då detta Mail hamnat i skräpposten.

Jag har sålt en fritidsfastigheter. Anledningen till att jag valde er byrå är att jag känner Philip privat. Han har en personlighet som jag har kommit att tycka mycket om och jag uppskattar hans ärlighet.

Under inga omständigheter hade jag vänt mig till Philip av någon hänsyn till vår vänskap. Jag har fullt förtroende för Philips kunskaper som mäklare och jag vet att han har ett bra bemötande och hanterar affären etiskt korrekt både mot mig och kunder.

Så här långt i affären är jag mycket nöjd.
    Jeanette E
    • 35.0 m²
    • Köpingsvik
    Tack för ditt omdöme & förmånen att få hjälpa dig med försäljningen av din fastighet. Lycka till framöver nu!

• 2020-04-25
    Fick hjälp av Philip vid försäljning av mitt lilla enplanshus.
    Mycket bra skött från början till slut.
    Bra kontakt hela vägen och infriade förväntningar.
    Jill B
    • 101.0 m²
    • Mörbylånga
    Tack för ditt omdöme Jill! Hoppas du skall trivas i ditt nya fina boende i Färjestaden så snart det är färdigt!

• 2020-04-25
    Bästa mäklaren ever!
    Köpt sommarhus av honom.
    Thomas B
    • 79.0 m²
    • Borgholm

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte