Svensk Fastighetsförmedling Visby

Österväg 26, 621 45 Visby — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Visby!

Här på Gotland hittar du ruinernas och rosornas stad, Visby. Visby är en av de bäst bevarade medeltida städerna i hela Skandinavien. Här hittar du pittoreska små byar med villor och lägenheter med vacker utsikt. Vi på Svensk fastighetsförmedling finns här för att guida dig genom bostadsköpet eller försäljningen.

Vi har lång erfarenhet av mäklarbranschen och brinner för att du som kund ska känna dig nöjd med ditt boende. Kontakta oss, vi vet när det är läge för bostadsaffärer.

Läs vad 189 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Visby

• 2019-11-26

Magnus F skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag har köpt fritidsbostad på Gotland. Marie Nilsson var utomordentligt tjänstvillig och tillmötesgående. Jag har inte några som helst klagomål utan är mycket nöjd med henne. Läs mer
  • 2019-11-18

Lina S skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Tryggt och stabilt genomförande av affär! Köpt villa i Visby! Bernt har nått upp till våra förväntningar och kan rekommendera honom vidare! Läs mer
  • 2019-11-17

Sara S skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Har köpt lägenhet i Visby
    Väldigt struktrurerad och tydligt, jobbade även när det inte var arbetstid Läs mer
    2019-11-26 Marie N svarar Sara S
    Tack Sara - hoppas du ska trivas i din lägenhet när det väl är dags för tillträde!
  • 2019-11-13

Roger B skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi har köpt lägenhet ocg sålt vårt hus igenom Bernt. Har är väldigt trevlig och proffsig men har kanske lite bråttom att avsluta.
    Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-11-06

Magnus J skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag köpte på korgmakargatan, och marie Nilsson va alltid trevlig och tillmötesgående, men she was a pain in the ass. Men om och när jag säljer, så är det hon som får uppdraget av mig. Som mäklare så representerar hon säljaren först och främst. Jag har budat på andra fastigheter tidigare, och mäklarna då har ofta känts frånvarande, och knappt varit intresserade av en eventuell affär. Läs mer
    2019-11-26 Marie N svarar Magnus J
    Hej Magnus! Det var en speciell recension. Först blev jag lite förskräckt men sedan började jag skratta. Tack för dina ord och tänk att jag ändå gjorde så gott intryck på dig trots att jag vara ganska "på" i processen. Hoppas ni trivs på Korgmakargatan! Tänker på er varje gång jag kör förbi. MVH Marie
  • 2019-11-05

Jan A skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Toppenbra; Väldigt proffsigt hanterande och högsta betyg på bemötande och högsta servicenivå med det där lilla extra utan att behöva be om det. Läs mer
  • Anna-Karin H

2019-11-04

Anna-Karin H skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Köpt ett hus och sålt en bostadsrätt .
    Marie är mycket ordentlig, påläst och hela hennes sätt är så professionellt.
    Marie är väldigt tillgänglig och svarar på all tänkbara frågor som dyker upp på vägen.
    Hon är också väldigt duktig och lyhörd på eventuella hinder som jag som köpare/säljare kan tänkas stöta på.
    Jag rekommenderar Marie varmt! Läs mer
    2019-11-26 Marie N svarar Anna-Karin H
    Anna-Karin! Tack snälla för de fina orden, jag är lite av en "high-sensitive-person" så det är en självklarhet för mig att bry mig om mina kunder. Och dig är väldigt svårt att inte bry sig om! Tack för ett gott samarbete och jag önskar er all lycka på Åkerlyckan.
  • 2019-11-04

Per-Erik H skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Hej,
    Det fungerade enkelt och smidigt från början till slut.
    En önskan är att få tydligare information (gärna skriftlig) när det gäller driften av fastigheten.
    Hälsningar
    Per-Erik Hasslert Läs mer
    2019-11-05 Johan F svarar Per-Erik H
    Hej Per-Erik, tack för omdömet. Driftskostnaden finns med skriftligt i objektsbeskrivningen samt på nätet när fastigheten marknadsförs. Beskrivningen får man som intressent på visningen. Hoppas ni trivs i ert vackra hus.
  • 2019-11-02

Vera K skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jämfört med andra mäklare så gav han väldigt lite information och frågor förblev obesvarade. Läs mer
    2019-11-04 Johan F svarar Vera K
    Hej Vera, vad tråkigt att du känner att du fick för lite information. Du skulle ju ha kunnat fråga mig om vad du funderade på. Jag tar din kritik till mig och skall tänka på det. Lycka till med din nya lägenhet.
  • 2019-10-31

Hanna T skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Trevlig mäklare som sålde utan att vara pushig. Kändes trovärdig. Läs mer
    2019-11-05 Johan F svarar Hanna T
    Kul att du är nöjd. Hoppas in skall trivas i ert vackra hus.
  • 2019-10-31

Marie E skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi har sålt ett äldre hus på landet. Johan har varit ett förtroendeingivande stöd genom processen. Han har genom sitt agerande skapat rätt förväntningar av målbild hos mig som säljare men min upplevelse är att detsamma gäller spekulanter och köpare. Läs mer
    2019-11-04 Johan F svarar Marie E
    Hej Marie, tack för det fina omdömet kul att du är nöjd.
  • 2019-10-29

Patrik T skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Köpt hus. En lugn mäklare utan överdrivet säljarsnack! Läs mer
    2019-10-30 Johan F svarar Patrik T
    Tack för det fina omdömet Patrik. Hoppas ni skall trivas i ert nya hus.
  • 2019-10-28

Björn Eidsvold R skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Bra mäklare, vi fick det bud vi hoppades på på kort tid. Läs mer
  • 2019-10-28

Pia B skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag har köpt en BR i Visby, Gotland ed adress
    Mäklaren var vänlig och informerade om bostaden och mailade mig nödvändig info.

Säljaren var mkt knepig genom att hon vägrade förhandla om köpesumman och om tillträdesdatum.

Jag fick från början intrycket av Mäklaren att det fanns en förhandlingsvilja hos Säljaren men det stämde absolut inte. Säljaren vägrade släppa lägenheten före det ursprungliga angivna tillträdes datumet.

När jag tillträdde lägenheten upptäckte jag två felaktigheter i
    lägenheten som inte direkt går att hänvisa till normalt slitage.

Dessa fel var:
    I sovrummet fanns en skada i muren runt fönstret.
    I vardagsrummet fanns flera mörka fläckar i parkettgolvet.

Dessa fel fanns ej angivna i den skriftliga beskrivningen av lägenheten eller i någon muntlig information av Mäklaren eller Säljaren.

Efter mitt tillträdde klagade jag över dessa fel till Mäklaren som bara hänvisade mig till att jag under mitt enda besök i lägenheten på 20 min borde ha upptäckt dessa fel själv. Mäklaren hänvisade mig till att kontakta Säljaren.

När jag besökte lägenheten fanns där gardiner, möbler och mattor.

Jag har sökt Säljaren i dessa frågor men inte fått någon kontakt.

Jag förväntade mig att Mäklaren skulle tillgodose både Säljarens och mina behov. Det lyckades hon tyvärr inte med!

Jag hade också gärna emottagit ett samtal från Mäklaren en tid efter att jag flyttat in i lägenheten för en avstämning att allt
    fungerade bra.
    MVH Pia Billström Telander
    2019-10-28 Läs mer
    2019-11-26 Marie N svarar Pia B
    Hej Pia. Det är aldrig roligt när en kund blir missnöjd med något. Dock är det inte alltid, även om jag önskar, jag kan göra något när juridiken slår in, och i detta fall är det undersökningsplikten. Jag upplever att du och jag haft en god kontakt, och jag vill tacka för dina vänliga ord. Hoppas du trivs i lägenheten. MVH Marie

Filip A skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag sålde min 2:a i Visby. När jag redan flyttat till Kalmar. Jag trodde att det skulle bli problem att bo så långt ifrån och sälja lägenheten. Men Johan bevisade verkligen motsatsen. Han förklarade från början att det inte skulle bli problem med papper osv. Han var trevlig och förklarade hela tiden vad som skulle hända både kort och längre fram. Svarade nästan varje gång inom rimlig tid när jag ringde om råd eller skickade mail vare sig vardag eller helg. Han gav mig proffisionelt intryck rakt igenom. Helt klart den bästa mäklaren jag haft att göra med👍 Läs mer
    2019-10-28 Johan F svarar Filip A
    Hej Filip var roligt att du är nöjd. Hoppas du trivs i Kalmar.

Jan O skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Utmärkt hjälp vid köp av nyproducerad HSB lgh. Vi fick det vi önskade!
    Utmärkt hjälp vid privat försäljning av egen BRF lgh, med administrativt stöd från Bernt Björkvist, Visby. Läs mer

Thomas L skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vid försäljning av en bostadsrätt så valde jag den mäklare som tog lägsta provision för detta. Blev mycket väl bemött av en trevlig och engagerad mäklare som hjälpte till med en smidig affär. Läs mer
    2019-11-26 Marie N svarar Thomas L
    Tack för snälla ord Thomas! Önskar dig allt gott och på återhörande! /Marie
  • 2019-10-26

Liselotte L skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Köp av bostadsrätt i Visby. Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Och ändå väldigt personligt.
    Använder honom gärna igen vid tillfälle. Läs mer

Malin A skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vid ett byte av mäklare blev vi inte informerade.
    Fotografen.. Vi skulle betala halva priset pga den röran de lämnade efter dig. Om det blev så... Jag tro att vi blev lurade. Jag blev inte informerade vid överlämningen. Det blev bara min bror. Uselt. Han sa att det gick inte föra in pengarna på två konton. Det gick jag veta vid överlämningen att det gick
    Alltså så ljög han. Nej inte helt nöjd med honom. Om jag skulle välja igen hade jag valt en annan mäklare. Läs mer
    2019-10-28 Johan F svarar Malin A
    Hej Malin,
    tack för ditt omdöme. Jag beklagar att du inte är nöjd vår kontakt i samband med försäljningen av din och din brors fastighet, där din bror var vår huvudkontakt i och med din fullmakt till honom. Jag tar lärdom av händelsen och ska framöver tänka på hur jag informerar alla parter i affärer likt denna.

Eva M skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Bernt är toppen på alla sätt! Han är lugn och inger stort förtroende. Vi sålde med hjälp av honom, allt gick smidigt! Läs mer

Christina S skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jätte bra bemötande. Kände att hon var engagerad av att sälja min bostadsrätt Läs mer
    2019-11-26 Marie N svarar Christina S
    Tack Christina för dina fina ord! Hoppas du hittat något nytt och att allt är bra med dig. Varmt välkommen att återkomma. MVH Marie

Lotta K skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi fick hjälp att upprätta ett kontrakt när vi var överens med en person om att köpa hennes bostad. Det var hon som förmedlade kontakten med Johan. Allt gick jättebra och han lotsade oss genom affären på ett utmärkt sätt. Läs mer
    2019-10-28 Johan F svarar Lotta K
    tack för det fina omdömet Lotta. hoppas ni trivs i ert hus.
  • 2019-10-25

Eva Birgitta E skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    sålt en bostad. Fick bra med info av mäklaren. Bra med kontakt och hjälp. Fick bra positiv feed back. Läs mer
    2019-10-28 Johan F svarar Eva Birgitta E
    Tack så mycket för det fina omdömet. Det är alltid roligt när kunden är nöjd.

Göran B skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Har sålt en villa.
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.
    Allt blev över förväntan, även priset! Läs mer

Frida J skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag köpte en lägenhet där Marie var mäklare. Marie mötte mig på ett mycket trevligt vis, hon visade mig precis allt som hade med lägenheten att göra och överträffade mina förväntningar. Jag tyckte hela processen gick väldigt bra och det kändes tryggt men Marie som mäklare. Läs mer

Inge N skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Sålt mitt föräldrahem på Gotland.
    Bra bemötande, mäklaren uppfyllde mina förväntningar, hela processen genomfördes på ett professionellt sätt, jag har inget att anmärka på och kan verkligen rekommendera Bernt Björkvist, han är ett föredöme för mäklar branschen. Läs mer
  • 2019-10-24

Christina Q skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Sålt sommarhus. Mycket trevligt och bra bemötande. Fick hjälp med allt. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-10-25 Johan F svarar Christina Q
    Det var bara roligt att få förmånen att hjälpa till att förmedla ditt fritidshus.

Majvor Ö skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Bostadsrätt.
    Kontakterna har varit genomgående positiva och serviceinriktade. Jag uppskattar särskilt att man är negativ till den märkliga och irriterande företeelsen "borttagen före visning", dvs att någon lämnar ett bud som godtas innan andra intressenter fått möjlighet att bemöta detta. Läs mer
  • Sirkku F

2019-10-24

Sirkku F skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi sålde Vibble Ulfsparres väg 13, Visby. Kan ej ge någon bedömning då min sambo hade de mesta kontakten med Bernt. Oftast var det min sambo som ringde till honom.
    Enda negativa var Sofie Pedersens tre felräkningar på reavinstskatten har kostat oss flera tusenlappar. Läs mer

Johan S skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi köpte ett litet sommarhus i Martebo. Vi kände att mäklaren var lätt att prata med och hade en väldigt positiv och lugnande inverkan på oss när saker krånglade lite med banken.
    Positivt bemötande som motsvarade våra förväntningar. Läs mer

Jaan K skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Köpt fritidshus vid Björkhaga.
    Allt var toppen i kontakten med mäklare.
    Kommunikation med posten fungerade perfekt. Läs mer

Stephan J skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Köp av gård m 100ha mark.
    Försäljning av tomter.
    Extremt kunnig, saklig och neutral (säljare-köpare). Läs mer
    2019-10-24 Johan F svarar Stephan J
    tack för det fina omdömet Stephan. Det är alltid roligt när kunderna Är nöjda med mitt arbete´.
  • Håkan J

2019-10-24

Håkan J skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Dom lyckades inte få tag i någon köpare, trots att vi hade en förträfflig bostad till salu! Läs mer

Siv Ö skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Har sålt en gård på Gotland - upplevde att mäklaren var mycket tillmötesgående och kunnig. Har inte upplevt några problem under resans gång. Fått svar på mina frågor snabbt och rakt. Läs mer
    2019-10-24 Johan F svarar Siv Ö
    Tack för det fina omdömet hoppas ni får det fint på fastlandet.

Magnus T skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag har sålt en lägenhet genom nämnd mäklare, men har också varit på visningar som mäklaren haft. Min uppfattning är att mäklaren gett ett positivt och trevligt bemötande i alla led och också varit kunnig. Jag tycker dock att hon kanske hade kunnat vara mer "pushig" både när det kom till att sälja objekt som jag tittat på, samt när hon sålde mitt objekt. Mäklaren motsvarade dock mina förväntningar, då jag inte gillar säljare som är för "på". Tror dock att jag kunde ha fått ut lite mer av min lägenhet, men spelar roll … Läs mer
    2019-10-24 Marie N svarar Magnus T
    Hej Magnus! Tack för ditt fina omdöme. Vi fick utgångspriset för din lägenhet och jag känner mig nöjd med det efter de visningar vi haft samt marknaden som råder. Jag förstår såklart att du som säljare önskat mer betalt. Jag kanske skulle kunna vara mer "pushig" men jag ser alltid att kvalitet, god service, trygg köpare och nöjd säljare går framför att "pusha" någon.
    Hoppas ni trivs i ert nya hus. MVH Marie

Karin P skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Bostadsrätt.
    Korrekt, men informellt. Ett par gånger blev mäklaren FÖR personlig och gick över min bekvämlighetsgräns.
    Rent formellt sköttes uppdraget korrekt och proffsigt.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd med hur uppdraget utfördes. Läs mer

Camilla H skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Sålt ett bulhus på Södra Gotland- Marie har sett till att införskaffa kunskap inför försäljningen , och varit professionell, flexibel och tillmötesgående. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar henne varmt till andra och letar ett nytt objekt på Gotland just nu . Läs mer
  • 2019-09-15

Niilo P skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Saklig, effektiv men något stel Läs mer
    2019-09-16 Johan F svarar Niilo P
    Tack för omdömet Nilo, ja lite stel var jag nog har varit liggande hela helgen i ryggskott.
  • 2019-09-13

Ingrid P skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Träffade honom personligen endast en gång men fick då ett positivt intryck av honom. Trevlig, tydlig och organiserad. Läs mer
  • 2019-09-11

Annamari T skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Bemötande i världsklass från början till slut. Marie Nilsson med kollegor har verkligen genomfört min försäljning som de proffs de är. Värdering, visningar, budgivningsprocess och kontraktsskrivning har skötts enligt alla konstens regler och med fin fingertoppskänsla. Rekommenderas varmt av mig! Läs mer
    2019-10-14 Marie N svarar Annamari T
    Tack Annamari! Det har varit härligt att ha med dig och din fina lägenhet att göra, och ett sant nöje att få förmedla den. Jag önskar dig alla lycka till i framtiden. Varma hälsningar!
  • 2019-09-09

Johan T skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi har både köpt och sålt med hjälp av Bernt. En oerhört kunnig och noggrann mäklare. En skicklig förhandlare som ser möjligheter istället för hinder.
    Vi hoppas kunna anlita Bernt i våra framtida fastighetsaffärer.
    Betyg MVG Läs mer
  • 2019-09-07

Caroline T skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi har både köpt och sålt bostadsrätt gm Bernt och är mycket nöjda. Han har stor erfarenhet och är en mycket professionell mäklare med trevligt bemötande. Återkopplingen har fungerat utmärkt och vi kan varmt rekommendera Bernt. Läs mer
  • 2019-09-06

Margaretha D skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Sålt åkermark på 4 ha. Jag tog ett beslut, som stöddes av min mäklare och som visade sig vara helt rätt. Själva affären gick snabbt och smidigt. Jag kunde följa budgivningen hela tiden och fick även rapporter per telefon. Proffsigt skött! Säljer nu även hela min gård med hjälp av Johan. Hoppas också nu på en bra affär. Läs mer
    2019-09-09 Johan F svarar Margaretha D
    tack för det fina omdömet, alltid kul med markaffärer.
  • Tove L

2019-09-03

Tove L skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag har köpt ett hus i Ronehamn på Gotland och jag har fått ett professionellt och trevligt bemötande av fastighetsmäklare Bernt Björkqvist.
    Tove Livered Läs mer
  • 2019-08-29

Ingemar S skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    sålt hus
    utmärkt bemött på bästa ätt som vi hoppades
    mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-08-19

Thomas M skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Jag och mina syskon har sålt en fastighet efter vår far.
    Det var en fastighet i Fårösund på norra Gotland bestående av två bostadshus med ett stort garage.
    Tyvärr fick vi inte utgångspriset! utan betydligt lägre.
    Mäklaren gjorde det bästa av försäljningen. Läs mer
  • 2019-07-10

Elisabeth R skrev om Johan Fahlstedt en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Vi har sålt ett fritidshus. Bra och tydlig mäklare. Läs mer
  • 2019-07-09

Siv H skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Har köpt lägenhet, blivit väl bemött vid mina frågor och visning. Läs mer
    2019-07-09 Marie N svarar Siv H
    Tack Siv. Det känns jättebra att jag fick hjälpa just Er att få fatt i en så fin och praktisk lägenhet som kommer passa er alldeles utmärkt! Önskar er lycka till när det är dags för tillträde. MVH Marie
  • 2019-07-05

Erik B skrev om Bernt Björkqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Bra och rakt på sak. Lyhörd och hjälpsam. Köpte småhusenhet på mellersta Gotland. Läs mer
  • 2019-07-02

Katarina S skrev om Marie Nilsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Visby
    Marie sålde en bostadsrätt åt mig.
    Hon har skött detta ärende med bravur och jag har fått bra med återkoppling under hela tiden. Jag är jättenöjd och rekommenderar varmt Marie. Läs mer
    2019-07-09 Marie N svarar Katarina S
    Tack snälla Katarina, stort lycka till i nya huset! :)

Österväg 26, 621 45 Visby