Jag har köpt en BR i Visby, Gotland ed adress
Mäklaren var vänlig och informerade om bostaden och mailade mig nödvändig info.
Säljaren var mkt knepig genom att hon vägrade förhandla om köpesumman och om tillträdesdatum.
Jag fick från början intrycket av Mäklaren att det fanns en förhandlingsvilja hos Säljaren men det stämde absolut inte. Säljaren vägrade släppa lägenheten före det ursprungliga angivna tillträdes datumet.
När jag tillträdde lägenheten upptäckte jag två felaktigheter i
lägenheten som inte direkt går att hänvisa till normalt slitage.
Dessa fel var:
I sovrummet fanns en skada i muren runt fönstret.
I vardagsrummet fanns flera mörka fläckar i parkettgolvet.
Dessa fel fanns ej angivna i den skriftliga beskrivningen av lägenheten eller i någon muntlig information av Mäklaren eller Säljaren.
Efter mitt tillträdde klagade jag över dessa fel till Mäklaren som bara hänvisade mig till att jag under mitt enda besök i lägenheten på 20 min borde ha upptäckt dessa fel själv. Mäklaren hänvisade mig till att kontakta Säljaren.
När jag besökte lägenheten fanns där gardiner, möbler och mattor.
Jag har sökt Säljaren i dessa frågor men inte fått någon kontakt.
Jag förväntade mig att Mäklaren skulle tillgodose både Säljarens och mina behov. Det lyckades hon tyvärr inte med!
Jag hade också gärna emottagit ett samtal från Mäklaren en tid efter att jag flyttat in i lägenheten för en avstämning att allt
fungerade bra.
MVH Pia Billström Telander
2019-10-28
Läs mer
2019-11-26
Marie N
svarar Pia B
Hej Pia. Det är aldrig roligt när en kund blir missnöjd med något. Dock är det inte alltid, även om jag önskar, jag kan göra något när juridiken slår in, och i detta fall är det undersökningsplikten. Jag upplever att du och jag haft en god kontakt, och jag vill tacka för dina vänliga ord. Hoppas du trivs i lägenheten. MVH Marie
gillar detta