BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 759 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• 2020-09-22

Arian S skrev om BF Flytt & Städ
    Det var mycket duktiga och aktiva tjejer på städning, ! Lastbilen har kommit i tid på plats. Den mycket trevlig och duktig afrikan pojke som har jobbat hela tiden. Men de andra två personer som "jobbat" tillsammans var inte aktiva. Ofta satt sig i bilen och prata med mobilen. "Arbetsledaren" har börjat med en otrevlig besök i början och kritiserat varför inte packat rätt och inte lika kartonger m.m. När jag bad honom att vara försiktig med sängen han blev ärg på mig och "hotade" att kan "kasta" mina grejer och lämna jobbet och blir kaos för mig. Det är helt oacceptabel. Det kändes som "Han" betalar mig, otroligt osvensk beteende. Även lämnade platsen i slut utan att informera och registrera tiden 15:45. Om Tjänsten kostar 1600 kr per timme en kvart också räknas. Jag är säkert om de två arbetare jobbade som den trevlig och aktiv afrikansk pojken det skulle inte tar 8 timmar får en tvån på 69 kvd. Det var tråkigt och jobbig dag för oss. Glöm inte att skriva ett kontrakt! Läs mer
  • 2020-09-19

Martin S skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och Kartong.

Beställde kartonger som kom på dörren och hade bra kvalité. Hämtades och kostnaden var mycket rimlig och bra.

Flyttkillarna var snabba, trevliga och försiktiga med våra ägodelar. Dom arbetade systematiskt och ”omtänksamt”.

Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2020-09-18

Åsa M skrev om BF Flytt & Städ
    Jag är nöjd med att ni kunde flytta en lördag och tiden passades perfekt.
    Men några saker fick småskador för att de packades ganska oförsiktigt. Plastemballaget var väldigt tunt. Stora möbler och det som packats i flyttlådor var fina men golvlampa, tavlor, ställ till elpiano fick skador.
    Flyttkillarna jobba bra men verkade osäkra på hur de skulle stuva i lastbilen. Läs mer
  • 2020-09-17

Denny B skrev om BF Flytt & Städ
    Snabb o effektiv flyttning och bra städat Läs mer

Mia H skrev om BF Flytt & Städ
    Tog både flytt och städ. Väldigt bra bemötande genomgående, lätt att få kontakt, smidigt och flexibelt!
    Flyttkillarna jobbade snabbt och effektivt och hittade lösningar då det gällde lite knepiga saker.
    Jag inspekterade aldrig städningen, men de som flyttade in hade några anmärkningar men nöjda i stort. Läs mer

Anna S skrev om BF Flytt & Städ
    BF flyttade vårt bohag snabbt, helt o smidigt! 👍 Läs mer

Jan Ö skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälpen: Inga missöden, trevliga killar som kom i tid och gjorde allt rätt.
    Flyttstädningen: Allt över förväntan. Perfekt städat.
    Sammanfattningsvis mycket prisvärt. Läs mer

Inger H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och Städ, hjälpte mig att flytta från min lägenhet. Jag kunde inte vara närvarande pga Corona reseförbud men Flytt och Städ ordnade allt och jag är väldigt imponerad och nöjd. Läs mer

Emil Jonatan K skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttgubbar utan kunskap, rutin eller erfarenhet från flyttar. En av tre pratade i alla fall svenska vilket underlättade en aning. Varken spring i benen eller logiskt tänkande. Något av det bör ju finnas. Jag hjälpte till för att vi ens skulle bli klara i rimlig tid. Inget tack för det heller Läs mer

Saskia S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag upplevde BF Flytt & Städ som riktig professionell och tydlig i deras kommunikation. Snabba svar, generös i lämning och hämtnnig av lånekartonger. Grymt bra flyttjobb. Supersmidig och väldig proffsiga flyttkillar. Bokade även flyttstädning med BF Flytt och också där blev jag nöjd.

Kan varmt rekommendera företaget!! Läs mer
  • 2020-09-08

Erik S skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttade vårt bohag i två olika flyttar och även en städning och supernöjd. Kom i tid, var trevliga och duktiga. Snabba och effektiva.
    Skulle helt klart rekommendera igen. Läs mer
  • 2020-09-06

Frida A skrev om BF Flytt & Städ
    Superbra service och professionell personal! Läs mer

Jessica P skrev om BF Flytt & Städ
    Vi tog flytt och städ med BF flytt. De kom punktligt och flyttade allt ordningsamt och bra. Prisvärda tycker vi! Läs mer

Kerstin B skrev om BF Flytt & Städ
    En första flytt från huset. Gick helt ok. Läs mer

Mats E skrev om BF Flytt & Städ
    Bra kontakt, mycket effektivt jobb och på det hela taget: mycket, mycket bra!

Enda negativt var viss otydlighet kring faktura och vad olika poster skulle komma att kosta. Läs mer

Björn R skrev om BF Flytt & Städ
    Löste vårt problem med flytta bl a tungt skåp. Läs mer

Christian H skrev om BF Flytt & Städ
    Det började med att de var 1,5 tim sena. Detta berodde på brist i kommunikation internt på bolaget mellan de som hanterar bokningen och de som faktiskt flyttar. När de väl kom så fungerade allt prickfritt - otroligt duktiga, trevliga och snabba killar. Skulle absolut kunna anlita BF Flytt igen! Däremot skulle jag stämma av bokningen med dem dagen innan. Läs mer

Pia Jeanette B skrev om BF Flytt & Städ
    Stort tack för flyttstäd (Kamal du är en stjärna) samt till flyttkillarna på BF, ni gjorde detta så proffsigt. Sänder ut våra varma rekommendationer 👍🏻 Läs mer
  • Anna C

2020-09-03

Anna C skrev om BF Flytt & Städ
    Snabb respons, inga konstigheter, allt var smidigt! Läs mer

Anita A skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt
    Mycket bra bemötande både av administrativ personal och flyttgubbar.

Mina förväntningar är alltid höga och man levde upp till dem.

Snabba raska, ordningssamma flyttgubbar. Dessutom trevliga. Läs mer
  • Michael G

2020-09-02

Michael G skrev om BF Flytt & Städ
    Jag är jätte nöjd med tjänster jag fick från börja till slut med en trevlig bemötande och med själva service med flytten och städning skulle absolut rekommendera stark Läs mer

Linnéa B skrev om BF Flytt & Städ
    Snabb och trevlig personal som gjorde ett finemang jobb Läs mer

Michaela M skrev om BF Flytt & Städ
    Jätteduktga och effektiva. Smidigt att få låna kartonger i förväg och att de även skötte flyttstädningen. Läs mer

Johanna W skrev om BF Flytt & Städ
    Effektiva och gjorde ett toppenjobb när vi flyttade, både flytthjälp och städ. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-08-30

Franz G skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, snärtiga, trevliga och till bra pris. Top notch! 👌🏻 Läs mer
  • 2020-08-28

Maria B skrev om BF Flytt & Städ
    Jag är nöjd för företag tjänster. Vänligs hälsningar Maria Wallunger Läs mer
  • 2020-08-28

Peter N skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde både packning och flyttning vilket utfördes snabbt och smidigt utan några problem.

Kan varmt rekommendera BF Flytt Läs mer
  • 2020-08-14

Anette E skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp.
    Vi är mycket nöjda med flytthjälpen vi fick.
    Bra kontakt innan med snabba svar på de frågor vi hade.
    De 3 männen som flyttade var effektiva, trevliga och rädda om våra saker.
    Vi kan verkligen rekommendera BF flytt och skulle gärna anlita dem igen. Läs mer
  • Nelleke H

2020-08-14

Nelleke H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten blev ganska mycket försenad pga att en flyttbil hade gått sönder. Det ledde till lite oro och stress under flyttdagen. Men de löste de väldigt bra! Det kom en man mer utöver de två som redan skulle utföra flytten. De jobbade väldigt hårt och utförde flytten på kort tid. Det var andra gången jag anlitade BF flytt och det kommer jag definitivt göra igen. Läs mer

Rebecca C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi kan varmt rekommendera BF Flytt och städ! Läs mer

Rebecka R skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och proffsig städfirma som var tillgängliga och tillmötesgående. Läs mer

Anna A skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, noggranna och trevliga grabbar. De kunde verkligen stuva! Läs mer

Bo L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från villa till brf inom Tyresö!
    Liten lastbil och 4 personer ett par vändor. Den stora utmaningen var en mycket brant backe med rullgrus. Detta till trots så var stämningen positiv och god hela dagen. Vi höll med mat och dryck för att återställa energibehovet. Vi var mycket nöjda med deras insats. Riktiga proffs som vi varmt rekommenderar. Läs mer

Ann-mari L skrev om BF Flytt & Städ
    Allt fungerade perfekt. Både flytt och städning. Läs mer

Emma K skrev om BF Flytt & Städ
    Professionella, pålitliga och effektiva! Läs mer
  • 2020-07-29

Richard C skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytt och flyttstäd. Flytten utfördes noggrannt och punktligt. Jag är även nöjd med städningen. Läs mer
  • 2020-07-28

Amelie H skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytthjälp. Allt gick jättebra och är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-07-28

Johanna L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp gick galant, kom i tid och genomförde min flytt snabbt och smidigt!
    Städningen blev inte godkänd vid första inspektionen men det åtgärdades omgående utan knorr! Läs mer
  • Helena T

2020-07-28

Helena T skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt lätt att sammarbeta med. Läs mer
  • Kajsa A

2020-07-27

Kajsa A skrev om BF Flytt & Städ
    Vi fick hjälpa med flytt av bohag. Trevlig bemötande av flyttkillarna. De kom i tid och jobbade på tills de var klara. Vi är nöjda med tjänsten Läs mer

Eva M skrev om BF Flytt & Städ
    Packning och hjälp med att flytta. Läs mer

Elizabeth M skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från förråd till radhus. Jätteduktiga killar som verkligen kunde packa väl i liten lastbil och var snabba! Läs mer

Thomas W skrev om BF Flytt & Städ
    Jag beställde flytt som levererades till min fulla belåtenhet av tre snabba och trevliga grabbar. Läs mer

Inger Birgitta H skrev om BF Flytt & Städ
    Vi bokade en flytt o en flyttstädning.
    Båda kom i tid o utförde sitt jobb.
    Flyttkillarna ställde in kartonger lite hursomhelst, som hade varit bättre om de lyssnat med oss först/läst på kartongen. Nu skulle många t ex upp på vinden, som vi själva fick massor av extrajobb att få fram i röran. Annars var allt bra. Läs mer

Karin L skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, effektiva och trevliga. Bra pris. Rekommenderas varmt! Läs mer

Kristin J skrev om BF Flytt & Städ
    Det var lätt att ha kontakt med kontorspersonalen o få svar på frågor osv samt han som hämtade o lämnade flyttkartongerna var trevlig o lätt att ha att göra med. Flyttstädningen var också bra. MEN det som drar ner betyget var arbetsledaren under själva flytten, han rökte mest i lastbilen samt var INTE alls lösningsorienterad, rent av otrevlig. Hävdade att vår PAX- garderob inte gick att flytta om den inte monterades ned o lämnade oss med den i gamla lägenheten utan att försöka eller erbjuda sig att montera ner den. I ren panik skruvade vi själva bort 2 skruvar o lyfte bort dörrarna o fick in 1 av 2 delar själva i hissen, utan problem på 15 min. Men det var tungt. Sedan kom vi överens med kontoret att det skulle komma nya flyttgubbar o transportera garderoberna till nya lgh. Dom som kom var schyssta o löste utan problem. Men bemötandet från första arbetsledaren o att vi själva fick visa att det lätt gick att lösa drar absolut ner betyget. Läs mer

Eva O skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemött av företaget när kontakt knöts.
    Effektiva killar, dock språkförbistring pga dålig svenska. Hade ett nymålat vitrinskåp, vilket vid framkomst stötts i och tappat färg här och där. Orkar inte bråka, är ganska nöjd.
    Vänligen Läs mer

Marie K skrev om BF Flytt & Städ
    Både flytt och städ utfördes ypperligt! Rekommenderar varmt denna firma! Läs mer

Damon P skrev om BF Flytt & Städ
    super nöjda. vi rekommenderar verkligen detta företag. Läs mer
  • 2020-07-23

BETTINA F skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttkillarna hade fått fel information från chefen (gjorde tack och lov ändå vad jag hade bokat) och skadade ett skåp, en säng och bostadsföreningens tak utan att ta ansvar för det. Väldigt långa reaktionstider, bara med fakturan var de hur snabba som helst. Även om de var snabba kan jag inte rekommendera dem. Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen