BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 491 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• 2019-02-11

Therese F skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytt och städ. Flyttpersonerna var i tid, ringde innan de kom, var väldigt professionella och hade ett bra system att flytta ut lägenheten och packade in systematiskt och bra i bilen. Passade tiderna.

Städningen var bra, svårt att kommunicera med städaren. Saknade lite avtorkning på golvet, och i hör en men inget som vi anmälde in utan städade undan själva. Men städningen vart godkänd och vi är mycket nöjda och kommer använda igen!!! Läs mer
  • Kristina B

2019-02-10

Kristina B skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF för flytt och städning. Flytten fungerade till 100%, helt utmärkt. Städningen inte lika bra tyvärr, slarvigt och en del fick göras om. Somligt upptäcktes efter flera dagar tyvärr. Läs mer
  • 2019-02-08

Leo H skrev om BF Flytt & Städ
    Bra fart på grabbarna! Väldigt systematiskt angreppssätt vilket fick processen att flyta på. Läs mer
  • 2019-02-08

Elisabet L skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flyttstäd och bohagsflytt från 190 kvm till 130 kvm.
    Köpte makulaturpapper och lånade flyttkartonger, de räknade ut exakt hur många som behövdes (många fler än vi hade trott), kartongerna levererades och hämtades upp en månad efter flytten.
    Effektiv personal som jobbade stenhårt och smidig hantering. Läs mer
  • 2019-02-07

Christian J skrev om BF Flytt & Städ
    Jag beställde både flytt och flyttstädning gällande flytt från 52 kvm till 85 kvm. Kommunikation före, under och efter har varit både vänlig och snabb. Under flytten skadades dock ett av mina föremål men BF tog fullt ansvar för detta utan minsta tvekan och åtgärdade felet utan problem.

Min upplevelse av BF Flytt & Städ är mycket bra. Läs mer
  • 2019-02-06

Agneta J skrev om BF Flytt & Städ
    Det gick mycket bra - packning och flytt samma dag. Kartongerna kunde dock ha märkts upp mer detaljerat. Har man 30 lådor märkta kök t ex blir det svårt att hitta det nödvändigaste snabbt. Läs mer
  • 2019-02-06

Oscar E skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttstädning. Offerten uppenbart för låg men priset helt OK jämfört med andra flyttfirmor ändå. Skötte flytten bra och proffsigt, rekommenderas Läs mer
  • Åsa B

2019-01-15

Åsa B skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt lätta att nå och bra flytt över lag. Dock var deras städning under all kritik. Det var fläckar på golvet och inte avtorkade lådor samt skräp som var kvarlämnat. Läs mer
  • 2019-01-15

Helena D skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick hjälp av BF flytt med själva flytten samt flyttstädningen. Flyttstädningen var jättebra.

Gällande flytten så var det ett antal saker som inte fungerade:
    - företaget erbjuder kunden att hyra flyttkartonger och tar ut en depositionsavgift för detta. Depositionsavgiften fick jag aldrig tillbaka trots att jag lämnade tillbaka kartongerna innan deadline. Företaget påstår sig också ha öppet fram tills 17 på vardagar men när jag åkte dit för att hämta kartongerna vid 16-tiden var ingen där (när jag ringde sa de att alla hade gått för dagen för länge sedan) och jag fick komma tillbaka dagen efter då de lovade att komma och öppna åt mig. Även när jag skulle lämna kartongerna var det ingen där trots att jag igen var där innan 17.
    - jag hade i god tid skickat över numret de skulle ringa under flytten för att kunna bli insläppta i lägenheten. Trots detta ringde de fel nummer och påstod sig ha stått i ca 2 timmar och väntat. Min mamma som var i lägenheten och skulle släppa in dem vet att de inte varit där i 2 timmar då hon varit ute och tittat efter dem. När de väl kom in gick allt bra förutom att de hade sönder sängen. Trots detta fick jag en dubbelt så dyr faktura jämfört med vad de hade räknat med (de hade lagt på ungefär 4 timmar). Jag bestred dock detta och sa att jag inte tänkte betala för de två timmarna de stod utanför då det var de som ringde fel nummer. Eftersom att de även hade sönder sängen ansåg jag ännu mindre att jag borde behöva betala extra. De drog av 2 timmar till slut.
    - väldigt svåra att planera tillsammans med

Jag skulle inte använda BF Flytt & Städ igen. Läs mer
  • Tova G

2019-01-13

Tova G skrev om BF Flytt & Städ
    Smidigt och proffsigt. Tydlig kommunikation och duktiga flyttkillar. Läs mer
  • 2019-01-13

Elisabet W skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttning. Ett trevligt bemötande men otydlighet hur vi skulle packa, dvs vad är tungt. Packade på det sättet som vi gjort i tidigare flytt.
    Vi trodde att det skulle vara 3 man men det var två varav en sa att han var trött från jobb dagen innan. Han försökte ringa efter förstärkning. Utifrån det borde ett hembesök gjorts för att bedömma jobbet. Tog lång tid. Killarna slet hårt och verkade orutinerade. För liten bil utan lift, inga bärhjälpmedel Läs mer
  • Lisa G

2019-01-11

Lisa G skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade dom för flytt och städhjälp.
    Dom var snabba och proffsiga. Läs mer
  • 2019-01-11

Annicka W skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga och flexibla. Ok pris. Läs mer
  • 2019-01-11

Daniel H skrev om BF Flytt & Städ
    Bra kontakt och fint städat till bra pris. Läs mer
  • 2019-01-08

Ola W skrev om BF Flytt & Städ
    Genomgående mycket proffsiga kombinerat med ett attraktivt pris. Läs mer
  • 2019-01-07

Daniel F skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte en flyttjänst
    Funkade bra.
    Dock, var de lite slarviga samt debuterade mer tid än vad flytten tog. Läs mer
  • 2018-12-11

Emma D skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba i återkoppling och flytten sköttes enligt överenskommet. Smidigt att få låna kartonger och få dem utkörda och upphämtade mot billig peng. Läs mer
  • 2018-11-19

Reinaldo M skrev om BF Flytt & Städ
    I hired BF to make my move inside Stockholm. They provide a very good service, fast and carefull. Läs mer
  • 2018-11-17

Frida W skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och smidigt, hade både städ och flytthjälp. Kom enligt utsatt tid. Läs mer
  • 2018-11-17

Jonas B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och snabb hjälp, inga konstigheter och i tid. Läs mer
  • 2018-11-15

Emelie A skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF flytt till vår flytt i oktober. De var snabba, professionella och trevliga- via epost, telefon och i person. Flyttkartongerna vi lånade kom snabbt och flyttdagen gick smidigt. Läs mer
  • 2018-11-15

Börje E skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttfrån hus til lägenhet.
    Mycket bra bemött, allt fungerade som förväntat. Läs mer
  • 2018-10-31

Cissi S skrev om BF Flytt & Städ
    Är inte fullt nöjd då lådorna inte markerades med rum. Och att jag hittade mina vassa köksknivar bland pocketböckerna... inte inslagna i papper! Läs mer
  • 2018-10-30

Britt-marie B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra killar som flyttade till mig. Dom kämpade tappert och
    Var trevliga Läs mer
  • 2018-10-29

Mats S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte städtjänst både i nya och gamla lägenheten samt flytt. Allt funkade bra utom attflyttbilen var 4 h försenad. Läs mer
  • 2018-10-28

Fredrik M skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte hela paketet, pack, flytt och städ och är överlag mycket nöjda. Läs mer
  • 2018-10-27

Eva B skrev om BF Flytt & Städ
    Jobbigt att personalen inte kan svenska så bra, det blir lätt misstag och svårt att kommunicera. Läs mer
  • 2018-10-27

Lindh Cecilia L skrev om BF Flytt & Städ
    Mkt bra bemötande; personligt och förtroendeingivande. Flytten gick hur smidogt o trgyggt som helst. Rekommenderar verkligen BF 👍🏼 Läs mer
  • 2018-10-26

Cecilia T skrev om BF Flytt & Städ
    Trevlig personal, snabb och smidig bytesflytt. Lite miss i tidsplaneringen av städningen i den ena lägenheten annars var allt tipptopp Läs mer
  • 2018-10-26

Zandra G skrev om BF Flytt & Städ
    Vi valde både flytthjälp med 3 man och flyttstäd med BF flytt, vi är mycket nöjda med resultatet. Flyttstädningen var riktigt välgjord. Stor eloge till de tjejerna! Läs mer
  • Ruben R

2018-10-25

Ruben R skrev om BF Flytt & Städ
    Bra grabbar, full koll och bra pris :)//Ruben Läs mer
  • Gunila K

2018-10-23

Gunila K skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från villa till lägenhet.

Bra.

Hade uppskattat en del packningstips. Vi packade för tungt för den manuella hanteringen. De unga männen fick slita alltför hårt. Hade förväntat oss att de skulle ha mer hjälpmedel.

Depositionsavgiften för flyttkartongerna skulle vi få tillbaka men det har ännu inte skett, Läs mer

Anna S skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt av 3 lägenheter. Utmärkt service och personal Läs mer

Åsa J skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från 2:a till annan 2:a. Mycket hjälpsamma, serviceminded, flexibla, effektiva och snabba. Översteg min förväntingar med råge och jag kan varmt rekommendera till andra. Läs mer

Daniel H skrev om BF Flytt & Städ

städ
    bemötandet av företaget bra
    flytt 1 tog lång tid personalen kändes saktfärdiga
    flytt 2 perfekt

Städet fungerade hur bra som helst.
    Flytt 1 uppfattade jag som oinspirerat , långsamt arbete! Läs mer
  • 2018-10-08

Jonas A skrev om BF Flytt & Städ
    Proffsigt bemötande och snabb och effektiv flytt. Läs mer
  • 2018-10-06

Claudia M skrev om BF Flytt & Städ
    Utmärkt. Gick smidigt och snabbt. Ingenting blev heller skadat. Läs mer
  • 2018-10-05

Anna-clara C skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttjänst
    Vänligt bemötande både i e-post och telefon och av personer på plats..
    Flyttkartonger kom inte i tid, men de hörde av sig och ordnade upp det hela. Fakturan blev fel, men det var inget problem att få den justerad.
    De återkopplade snabbt och räddade oss i en akut flytt. Anlitar dem gärna igen! Läs mer
  • 2018-10-05

Karin L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp med nedpakning och uppackning och flyttstädning. Nedpackningen inga anmärkningar däremot var alla kartonger på plats i den nya bostaden kl 21:30!!!! Flyttstädningen hade de som flyttade in anmärkningar på det var inte städat på vissa ställen. Bemötandet har det inte varit något att anmärka på. Läs mer
  • 2018-09-09

Birgitta M skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & städ hjälpte oss flytta och det gick mycket bra trots värmeböljan. De hittade också bra lösningar när en del oförutsedda problem uppstod. Läs mer

Lennart K skrev om BF Flytt & Städ
    Ordning och-element reda erfarna killar och ett bra bemötande från alla inblandade👍 Läs mer

Jessica B skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är så nöjda med jobbet som BF Flytt gjorde för oss då de hjälpte oss flytta från lägenhet till hus i 30-gradig värme. De var både snabba, effektiva och proffsiga.
    Kan verkligen rekommendera dem! Läs mer

Kenneth D skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt samt städ.
    Bra bemötande, bra tilläggsemballering. Håller tiderna. Läs mer

Pentti V skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick utmärkt fast det var årets varmaste dag . Läs mer
  • 2018-08-28

Nan C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte flyttpackning, städ och flytt och var mkt nöjda. Packningen var lite oplanerad då det saknades tillräckligt med kartonger (som de kompletterade på flyttdagen) och en del inte packades innan flyttdagen, tex lampor, mattor etc.
    I det stora hela så var de punktliga, försiktiga och ordentliga. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2018-08-28

Briitta J skrev om BF Flytt & Städ
    Hej,
    BF Flytt skötte min flytt från en lägenhet på 100 kvm till en annan på 91 kvm. Företaget och anställda gav mig ett trovärdig intryck. Att kunna lita på någon är viktigt för mig. Det är många företag som missköter sig och därför var min misstänksamhet mycket påtaglig. Det var svårt att välja ett flyttföretag eftersom jag hade ingen tidigare erfarenhet om flytten. Telefonkontakten med företagen var viktig att ha. Där kunde jag diskutera mina behov om flytten. Jag blev väl bemött i första kontakten med BF Flytt. Jag ringde till några andra företag innan jag bestämde mig att välja just BF Flytt. Priset var också rimligt att få flytten gjort. En lägenhet på 4 rum och kök. Jag hade bland annat piano och en stor Avanti bokhylla som ingick i flytten och i priset. BF Flytt monterade ner bokhyllan i gamla lägenheten och monterade upp den i min nya bostad. Det var mycket värdefull hjälp att få. De tre killarna som gjorde flyttjobbet var serviceinriktade och var lätta att göra med. De hade stark drivkraft att få flyttlådorna och möblerna flyttade. Trevlig personal var det. Stort tack för de tre killarna. Stort tack också för de två killarna på kontoret som var sakliga och kunniga att ordna alla delar i min flytt. Jag är supernöjd på BF Flytt som företag och personalen som jobbar där. Briitta Läs mer
  • 2018-08-24

Olle C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte tjänsten packing, flyttning och städning.

Vi var otroligt nöja med packing och flyttdelen. Däremot var vi mindre nöjda med städdelen där vi upplevde att det inte var jättebra städat(en del fläckar etc kvar) samt att man missade ett förråd pga kommunikationsmiss vilket dock fixades till efter att jag fått ringa runt rätt mycket för att få det åtgärdat. Läs mer
  • Karin B

2018-08-23

Karin B skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flyttjänst och från början till slut har jag blivit så proffsigt bemött.
    Leveransavtal kartonger hem samt komplettering , helt suveränt. På flyttdagen kom de ngt före utsatt tid, fantastiskt proffsigt och trevligt bemötande av flyttkillarna som verkligen mötte min behov och frågor på ett serviceminded sätt. Snabbt effektivt och såååå proffsigt, t o m en arbetsledare kom till nya adressennoch frågade om allt var till belåtenhet , helt otroligt.
    Flyttkartongerna hämtades snabbt också.
    Så supernöjd med allt- vilka proffs. Läs mer
  • 2018-08-23

Ann-marie W skrev om BF Flytt & Städ
    Vi hade flytt och flyttstädning genom BF. Smidigt, snabbt och trevlig personal! Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen