BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 589 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• 2019-10-01

Ulf P skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten omfattade tre adressen och hanterades såväl logistikmässigt som hanteringsmässigt på ett professionellt, effektivt och mycket tillmötesgående sätt.
    Totalkostnaden för tjänsten understeg det vi hade förväntat oss och var väsentligt mycket lägre än de övriga offerter vi tagit in.
    Att vi utan kostnad fick disponera flyttgarderober och kartonger en månad före och efter flytt var ett stort plus. Läs mer
  • 2019-09-27

Christian M skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket nöjd med både flytt och städ.
    Trevliga och snabba. Läs mer
  • 2019-09-26

Petra S skrev om BF Flytt & Städ
    Fick hjälp med flytt av två lägenheter till en. Punktliga på plats och bra genomfört arbete. Läs mer

Hannes B skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba.. Allt gick bra och de löste problemet..

Vi fick sakerna flyttade inom 48 timmar från bokning :) det är nästan så man tycker det är ett rekord :)

Tack så mycket för en bra hjälp Läs mer

VIJAYLAKSHMI JAGDISH P skrev om BF Flytt & Städ
    Hi, We used their moving services and it was excellent. The movers were dot on time, very friendly, very efficient and very knowledgeable.Our move was like a dream, didnt even realise when it got over. We highly recommend it to everyone. Läs mer

WILLIAM F skrev om BF Flytt & Städ
    Företaget BF Flytt blev verkligen inte som man kunde förvänta sig, det har hela blivit en otäck röra där man märker att administrationen och det interna hos dem är så extremt bristfälligt att man blir mörkrädd. Dem kanske låter bra, men vänta tills du får fakturan, där lägger dem på mycket högra avgifter än vad man får på offerten från dem.
    Jag och min sambo bokade dem för en flytt och gav dem all information om hur mycket det var som skulle flyttas och storlek på dem rummen samt förråd som fanns. Vi får en offert med fast timpris och framkörningsavgift från dem, detta skall senare visa sig bli något helt annat.
    Detta då deras chaufförer tycker att det är för mycket att bära, även fast dem fått all information innan. Plötsligt så går priset upp med över 20% om det är så att dem ens skall börja lyfta några lådor så måste vi där och då på stående fot godkänna detta.
    Under flytten så flyter allting på och inga konstigheter, men sen när BF Flytt skickar sin faktura till oss det är då allting vänder. Dem har ändrat sig helt och hållet från offerten och lägger på höga påslag per timme, fler hundra kronor extra per tille resulterar i en mycket mycket högra faktura.
    Deras ansvariga kontakt för ekomomi och administration kan knappast vara utbilda i nått utav områdenna då personen är så extremt otrevlig när man försöker kontakta dem. Läs mer
    2019-09-25 BF Flytt & Städ svarar WILLIAM F
    Hej William,

Tråkigt när det blir så här. Vi försöker vara så tydliga vi kan när vi skriver våra offerter. Ibland förstår kunderna ändå inte och då blir det så här.

I offerten stod det:

”Ni erbjuds vår lastbil (22 m3) med två man för 500kr/tim (efter Rut-avdrag), inklusive moms och lån av flyttkartonger. Beräknar att flytten kommer att ta ca 4-5 timmar, inräknat restiden. Framkörningsavgift (fram- och återkörningen) tillkommer med totalt 400kr, inklusive moms.
    Estimerad flyttkostnad: 2 400kr – 2 900kr"

När vår personal kom fram till er visade det sig att det var över 300m att gå genom en källare och mycket mer saker än vad som är vanligt för en bostad av den storleken. Som tur var hade vi med oss en större lastbil på 45kbm istället för den mindre ni beställt och blivit fakturerad för. Annars hade vi fått åka två gånger och då hade det blivit ännu dyrare.

Vår chaufför sade att detta kommer nog ta minst åtta timmar för två man. Han föreslog då att vi skulle skicka en extra kille så att det skulle gå snabbare för 150kr extra per timme efter RUT vilket vi gjorde.

Chauffören visade med ett räkneexempel för er på att det skulle löna sig och ni gick med på det:

2 man 500kr/tim * 8tim = 4 000kr + fram och återkörning 400kr = 4 400kr
    3 man 650kr/tim *5tim = 3 250kr + fram och återkörning 400kr = 3 650kr

Vi fakturerade:

Flytt 2 man 2 tim * 500kr = 1 000kr
    Flytt 3 man 3,5tim * 650kr = 2 275kr
    Fram & återkörning 400kr
    Totalt: 3 675kr

Ni var nöjda och glada efter flytten och tackde killarna för väl utfört jobb.

Vi har GPS i alla våra bilar och har aldrig fakturerat mer tid än vad flytten tagit. Är det någon som har invändningar skickar vi GPS-filen med starttid på startadress och sluttid slutadress.

BF Flytt och Städ AB

Petra Ö skrev om BF Flytt & Städ
    Använde mig utav dessa killar när vi flyttade från vårt hus i Bro till Sigtuna, mycket tidseffektivt och rädda om sakerna ! Läs mer

Martin A skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flytthjälp. De kom i tid, utförde arbetet i bra takt utan att stressa, hade inte sönder något. Läs mer

Jonas S skrev om BF Flytt & Städ
    Städningen höll väldigt hög klass och flytten gick snabbt och smidigt. Ingenting att klaga på! Läs mer

Josefine C skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte hjälp med flytt och flyttstäd och är väldigt nöjd med tjänsten. Snabb och trevlig återkoppling och väldigt effektiva flyttpersoner. Proffsigt! Läs mer

Anna S skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick jättebra med vår flytt från Stockholm till Uppsala! Då vi flyttade från ett stort hus uppskattade vi mycket att vi kunde diskutera vårt behov av storlek på lastutrymmet, så vi kunde få en extra liten lastbil. Vi kunde även låna alla flyttkartonger som vi behövde inför flytten och fick dem levererade hem till oss. De hade även kartonger för kläder på galgar så vi lätt kunde tömma alla garderober. Flyttkillarna var trevliga och gjorde att hela flytten gick smidigt. Läs mer

Jorid A skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är nöjda med BF flytt, de flyttade vårt bohag från en lägenhet samt två shurgardförråd till en ny lägenhet. Flytten var mycket smidig, de kom väl i tid, var bra förberedda och de hjälpte oss även med nedmontering av möbler. De var även duktiga på att skydda möblerna. Läs mer

Annika J skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte flyttbil och flyttstädning Läs mer

Gun H skrev om BF Flytt & Städ
    Jag bokade flytthjälp hos BF flytt o städ för att jag har anlitat dom tidigare. Bekräftelse kom snabbt och de kom på utsatt tid. Killarna var trevliga, noggranna och effektiva och snabba! Flytten fungerade perfekt. Jag rekommenderar verkligen detta företag för en trygg o säker flytt! Vänligen gun högberg Läs mer
  • Linda O

2019-09-20

Linda O skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade för andra gången till flytthjälp och städflytt. Snabb och proffsig kontakt vid offert. Inga problem att ändra lite i uppdraget vid behov. Snabba och effektiva arbetare vid flytt och jättefin städning.
    Lika nöjd som sist och värt varenda krona! Läs mer

Catrin T skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt inom Stockholms innerstad. Bra bemötande och duktiga flyttkillar - de jobbade på och flytten skedde utan några problem även om de fick kämpa med mitt vindsförråd och lite trappor och även om det tog längre tid än vad som planerats, körde de på! Kan varmt rekommenderas! Läs mer

Ylva N skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt och Städ kan jag varmt rekommendera! Fantastisk service och väldigt prisvärt! Trevliga och effektiva killar som hjälpte till vid flytten. Bokade även flyttstäd och var supernöjd. Läs mer
  • 2019-09-19

Ruth S skrev om BF Flytt & Städ
    Proffsigt gjort, både flytt och städ! Trevlig personal.

De beräknade dock att flytten skulle ta 3 timmar mindre än vad det tog, vilket var en besvikelse. Blev därför dyrare än vad vi hade räknat med. Läs mer
  • 2019-09-19

Matilda H skrev om BF Flytt & Städ
    Proffsigt utförd flytt och trevligt bemötande Läs mer
  • Hans E

2019-09-12

Hans E skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt samt städning. Har använt dem ett par ggr samt så har även familj använt dem. Det har alltid fungerat väl, trevlig personal samt effektiv flytt. Väntar nu på en flyttstädning. Kan gärna rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-09-11

Sofie skrev om BF Flytt & Städ
    Pålitliga och punktliga. Kan verkligen rekommendera denna flyttfirma. Läs mer
  • 2019-09-10

Tobias S skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten och flyttstädningen gick som planerat. Bra kontakt innan och efter flytt. Flyttkillarna hade dock lite bråttom och ett par möbler och nya huset fick några skavanker. Läs mer

Anni G skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte flytthjälp och flyttstäd. Två duktiga personer kom för flytten, som gjorde ett jättebra jobb, och två för städ och där har jag inte fått några klagomål.i efterhand. Läs mer

Caroline U skrev om BF Flytt & Städ
    Tydlig offert, snabba på att svara och väldigt felxibla. Bra utförd flytt. Läs mer

Maurizio B skrev om BF Flytt & Städ
    Struliga och svåra att kommunicera med
    Själva flytten fungerade bra men allt kändes väldigt osäkert in till det sista. Läs mer
  • MAGNUS J

2019-09-05

MAGNUS J skrev om BF Flytt & Städ
    Strålande jobb! Från packning till flyttstäd, lätta att ha att göra med, trevliga och glada. Effektiva och prisvärda, kan verkligen rekommendera dem utifrån mina erfarenheter. Läs mer
  • Johan C

2019-08-23

Johan C skrev om BF Flytt & Städ
    Kanon. Anlitades för flytt till ny stad. Allt flöt på bra. Trevliga killar och inget gick sönder eller skadades. Mycket nöjd. Läs mer
  • Susan C

2019-08-23

Susan C skrev om BF Flytt & Städ
    Bra företag , trevliga och pålitliga personal. Läs mer

Stefan K skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp. Vi hade packat allt i lådor men hade en hel del tunga möbler. Flytten tog någon timme längre än från början uppskattat men de slet på hårt hela tiden alla tre. Effektiva och försiktiga, proffsigt! Läs mer

Saeed D skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och smidig flytt som sköttes professionellt. Läs mer

Jenny G skrev om BF Flytt & Städ
    Jag hade flytthjälp. De var snabba, effektiva och noga med vilken tid de tog betalt för. Läs mer

Jan Marcus B skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF för flytthjälp. Allt funkade kanon, de dök upp i tid, gjorde ett bra jobb och fakturerade enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2019-08-22

Åsa F skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF Flytt och städ för en flytt efter att vi blivit rekommenderade att använda dem. Otroligt bra service, både innan och under flytt. Vi fick bra råd hur många kartonger som skulle gå åt, dom levererade kartongerna i god tid innan och var snabba på att hämta upp dom efter flytt. Själva flyttdagen gick strålande! Killarna (kommer tyvärr inte ihåg namnen) var superduktiga och jobbade snabbt och effektivt! Jag ger 5/5 och skulle varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-08-22

Philip E skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt av bohag.
    Bra bemötande hela vägen. Snabb offert, återkoppling osv.
    Stort plus för flyttkillarna som gjorde ett fantastiskt jobb. Läs mer
  • 2019-08-21

Josef T skrev om BF Flytt & Städ
    Jag flyttade.
    Bokningen var smidig och trevlig. Vid själva flytten var gubbarna ibland oförsiktiga, tex fick ett skåp en rispa. Däremot när lådorna skulle hämtas tillbaka på avtalad tid fick jag ett sms med en fråga om det gick bara att hämta lådorna. Eftersom jag själv inte var på plats utan på mitt arbete så jag inte detta förrän senare och hämtningen uteblev. Jag utgår ifrån att inte bli ytterligare debiterad när väl hämtningen sker, som jag ännu inte fått nån bekräftelse på.
    Med tanke på det låga priset motsvarade det mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-19

Lars H skrev om BF Flytt & Städ
    Enkla att arbeta med. Prisvärda. Håller tiderna. Stark rekommendation! Avser packning och flytt. Läs mer
  • staffan o

2019-08-19

staffan o skrev om BF Flytt & Städ
    Allt var proffsigt utfört, trevlig personal, finns inget att klaga på Läs mer
  • 2019-08-19

Berit B skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & Städ hjälpte med flytt och flyttstäd och vi är jättenöjda. Trevlig och effektiv personal. Läs mer
  • 2019-08-18

Joakim G skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte flytt och städ vid flytt/försäljning av en nybyggd villa.

Flytten var otroligt väl genomförd allt var enligt utlovat och dom genomförde till och med flytten snabbare än utlovat!

Flyttstädningen som vi också köpte av BF Flytt och Städ var tyvärr mycket undermålig. Fönster var randiga på 10 av 14 fönster. Fönsterbrädor var ej avtorkade. Badrum undermåligt rengjorda, köksbänkarna vitrandig av ej borttorkat rengöringsmedel.

Sammanfattningsvis var huset snabbstädat inte flyttstädat.

Vid kontakt erbjöd dom sig på direkten att korrigera den dåligt utförda städningen, vilket löste det skapade problemet.

Önskar att deras städ utförande höll samma nivå som flytt,Flytten var det bästa jag upplevt!!

Har använt flera flyttfirmor honom åren och BF Flytt är den bästa jag använt mig av. Kommer anlita dom för flytt igen. Dock inte städ!!!!!! Läs mer
  • 2019-08-17

Ingrid L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och städning.
    Tyvärr var flyttkillarna en timma försenade vid ankomst. Flytten gick ändå bra och tog längre tid än beräknat vilket jag fick betala. I övrigt gick flytten bra, trevlig personal som gjorde så gott de kunde.
    Städningen tog längre tid, dubbelt så lång tid mot vad som var sagt. Blev rent och fint men jag fick vänta i timmar.
    I stort sett nöjd. Läs mer

Emil J skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är riktigt nöjda med allt jobb kring vår flytt 35 mil söderut. Hade satt högre betyg om det var möjligt! Läs mer

Lea T skrev om BF Flytt & Städ
    Best. flytt o killarna var så bra, strukturerade "team".
    Flytten gick snabbt.
    Inga saker skadade eller sönder.
    Vill rekommendera verkligen teamet
    vi hade! Läs mer

JENNY B skrev om BF Flytt & Städ
    Flytta bohag klarar BF flytt & städ superbra. Punktliga och trevliga killar som kunde sitt jobb. För det skulle jag ge 5 i betyg.
    Flyttstädningen däremot kan jag tyvärr inte rekommendera och därför sänker det det totala betyget. Dålig städning som ansågs vara klar efter 4 timmar trots att det var ett hus som skulle städas. Tyvärr var det också svårt att kommunicera med de som städade eftersom de knappt pratade engelska. Välj en annan firma för städningen alltså. Läs mer
  • Lars B

2019-08-16

Lars B skrev om BF Flytt & Städ
    Allt funkade väldigt bra! Gubbarna fick slita hårt. Men allt före och under flytten funkade som utlovat. Även städningen. Läs mer

Sofia Nordström skrev om BF Flytt & Städ
    Allt funkade kanon! Prisvärda & snabba. Läs mer
  • 2019-08-09

Kirsten T skrev om BF Flytt & Städ
    We asked BF Flytt & Städ to do our moving and also clean the old appartment. After we moved in into the new apartment, we also asked for getting some rooms cleaned in the new apartment. Everything worked really smooth and in time. The rooms/apartment was clean and the price was ok.
    The moving itself went well as well - some boxen broke, because they took 4 boxes. But everything fit into the car and was taken into the new apartment. Läs mer
  • 2019-08-08

Anna W skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF för vår flytt som behövde ske inom en snäv tidsram och fick entusiastisk och utmärkt hjälp. Var noga med att se över din flyttmängd så att du kan ange detta för BF, då kan de göra en korrekt bedömning om hur många flyttpersoner som behövs vid flyttillfället. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-08-07

Kalle N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra i samband med bokning. Tog lite för lång tid att få svar när man mailade med frågor och klargöranden. Läs mer
  • Erik S

2019-08-07

Erik S skrev om BF Flytt & Städ
    Offert stämde med slutligt pris (ca 6500kr för medelstor villa). Trevligt bemötande rakt igenom. Bra med lånekartonger och smidig överlämning och hämtning av dessa. Nöjd! Läs mer
  • 2019-08-05

Anna-britta T skrev om BF Flytt & Städ
    Behövde flytt inom Sthlm. Snälla killar som flyttade grejerna. Prisvärt. Gjorde precis det jag bad om. Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen