BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 354 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Lasse L
    Lasse L skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & Städ har bemött oss väl, sedan vi beställd hjälp med att flytta. De skickade tre man som arbetade mycket hårt och effektivt med våra tunga grejer. Glada och trevliga var de också oxh de hade tillräckliga hjälpmedel med sig, även om deras arbete hade underlättats om vi först hade överlagt mer i detalj om de speciella svårigheter med tillträde som finns vid vår nya bostad. Vår helhetsupplevelse med BF Flytt & Städ är alltså mycket god. Läs mer
  • Alexandra H
    Alexandra H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten med BF Flytt & Städ gick snabbt och smidigt, vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Ellie S
    Ellie S skrev om BF Flytt & Städ
    Riktigt bra flyttservice, har egentligen ingenting att klaga på. De var mycket trevliga i bemötandet, mycket proffsiga i hanteringen av ömtåliga möbler och visade stor hänsyn till att inte kantstöta något. Super verkligen! Läs mer
  • Carina E
    Carina E skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF Flytt för en flytt, inklusive att låna flyttkartonger. All kommunikation har varit snabb och smidig.
    Flytten gick bra och de var flexibla när vi kom på i sista minuten att vi behövde hjälp att köra några saker till återvinningen istället för till nya bostaden.
    Både under flyttdagen och vid lämning/hämtning av kartonger var de punktliga och höll tidsestimaten.

Det enda jag ser som kan förbättras är en rutin för att fråga efter kundens kontonummer så de kan återbetala depositionsavgiften för kartongerna direkt efter återlämnandet, så att man slipper be om att få tillbaks pengarna.

Men i övrigt tycker jag att allt fungerat helt perfekt. Läs mer
  • Marco M
    Marco M skrev om BF Flytt & Städ
    Tig in ett flertal offerter och BF Flytt var det första företaget att höra av sig för att ge mer information.

Bemötandet, informationen och kommunikationen har varit helt enligt förväntningar och flytten gick som smort.

Kan inte annat än rekommendera dem. Läs mer
  • Charmaine T
    Charmaine T skrev om BF Flytt & Städ
    Hej,

Fått hjälp av bf flytt och städ för att flytta. Jag tror dem är toppen med flyttjänst. Fick regelbunda svar när jag mejlar dem fast det tog tid för oss att bestämma. Hela flyttning var bra, ingen av våra grejer blev trasiga, dem följde instruktion om hur ska kartonger packas. Läs mer
  • Kristina A
    Kristina A skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick flytthjälp. De var punktliga, snabba, trevliga och rädda om möbler mm. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Arne B
    Arne B skrev om BF Flytt & Städ
    Tycker det var mycket bra bemötande när man hade kontakt med dom och flyttningen och städningen var bra. Läs mer
  • Barbro O
    Barbro O skrev om BF Flytt & Städ
    Korrekt och trevligt bemötande från offert till faktura. Bra hand med antikviteter och annat ömtåligt.
    Flytten i november 2017 hade fantastiska, erfarna och proffsiga flyttgubbar. All personal trevlig. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Maria O
    Maria O skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick hjälp med flytt och städning vid flytt.
    Kontakt och information inför flytt var av allra bästa betyg. Jag hittade billigare alternativ men föll för servicen. Snabba och informativa svar. Här har man tagit fasta på ”kundens behov” och tillfredställer detta med allra högsta betyg.
    Fin, glad och proffsig personal rakt igenom, från topp till tå.
    Kan inget annat än ge många stjärnor till dessa stjärnor. Läs mer
  • Susanna B
    Susanna B skrev om BF Flytt & Städ
    Superbra! Vilka killar. Starka, duktiga och framförallt följsamma!
    Tack!
    Susanna Läs mer
  • Ann-sofi S
    Ann-sofi S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag blev rekommenderad BF Flytt och Städ och det är jag glad för. De ordnade med kartonger, flytt och städning. Allt var proffsigt utfört och de killarna som flyttade åt mig ska ha en stor eloge. De kom i tid och var så vänliga och duktiga. Anlita det här företaget när du behöver hjälp, det kommer jag att göra. Tack BF Flytt & Städ. Läs mer
  • Hampus T
    Hampus T skrev om BF Flytt & Städ
    Bultade BF flytt och städ i samband med flytt. Vi anlitade dem för både packning, flyttning och städ. Det hela gick mkt smidigt, de använde en dag och två personer för packning, en dag med tre personer för själva flytten och en person städade dag tre. Vi hade en buffertdag mellan städ och överlämning till den nye ägaren i händelse av att något, tex städningen behövde kompletteras men det fanns inget behov.
    Flytten av vårt bohag (3:a på ca 85m2) tog två lastbilslass. Flytt-teamet hjälpte även till att montera ner hyllor och skåp som vi angett skulle med.
    Fungerade som helhet mkt bra! Läs mer
  • Sahra R
    Sahra R skrev om BF Flytt & Städ
    Väldig duktiga och vänliga personal Läs mer
  • Jonsson L
    Jonsson L skrev om BF Flytt & Städ
    Bra bemötande och snabba svar på frågor.
    Personal på plats i god tid.
    Allting på plats utan skador vare sig på möbler eller golv/väggar. Läs mer
  • Jacob J
    Jacob J skrev om BF Flytt & Städ
    Från början till slut har BF Flytt och Städ varit oerhört professionella och pålitliga med vår flytt. Allt har gått perfekt och jag skulle rekommendera detta.

Jacob Jensen Läs mer
  • Malin V
    Malin V skrev om BF Flytt & Städ
    Visningsstädning och flytt

Smidig kontakt för bokning, lämning och hämtning av flyttkartonger via mejl.

Vi är missnöjda med visningsstädningen, det luktade surt, fanns massor med damm under badkaret och i förrådet och duschen var inte städad, men fönsterna var välputsade. Vi avbokade därför flyttstädningen. Pga språkförbistringar gick det inte att prata med städpersonalen om vad vi önskade eller var nöjda/missnöjda med (hen pratade varken svenska eller engelska).

Vi är mycket nöjda med flytten. Flyttpersonalen var effektiv, artig , trevlig och försiktig med både det som flyttades och golv och väggar i bostäderna. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om BF Flytt & Städ
    Jag har anlitat BF Flytt & Städ de senaste gånger jag flyttat. BF har vid samtliga flyttar utfört uppdragen snabbt, säkert och till en låg kostnad. Dessutom har bolaget varit flexibla utifrån mina önskemål och bland annat utfört arbetena till fast räkning. Jag är oerhört nöjd med hur BF agerat och bemött mig samt kan varmt rekommendera bolaget till alla som vill ha en snabb, säker och trygg flytt. Tack! /Johan Läs mer
  • Inga-lill B
    Inga-lill B skrev om BF Flytt & Städ
    Servicen stämde med offert. Trevligt bemötande och punktlighet. Läs mer
  • Tomas B
    Tomas B skrev om BF Flytt & Städ
    Har använt BF-flytt två gånger och vi är supernöjda! Snabba, effektiva och trevliga flyttgubbar med glimten i ögat. Läs mer
  • Rita G
    Rita G skrev om BF Flytt & Städ
    Vi flyttade från en lägenhet till en annan samt från ett förråd till ett annat. Köpte själva flytten, ingen packning eller städning.

BF Flytt & Städ kom exakt till avtalad tid, mycket trevlig personal som frågade efter våra önskemål. Konversation på både engelska och svenska gick fint.

Bra och snabbt skött uppdrag med tanke på olika stationer för på- och avlastning av våra egodelar under delvis krångliga lokala förhållanden. Läs mer
  • Hassan D
    Hassan D skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt bra och hjälpsamma. Vår villa blev inte klar i tid och inflyttningsdatum ändrades flera gånger. till sist efter 16 veckor försening flyttade vi in i vår bostad.

Flyttstädningen var perfekt tom balkongen sken efter åt.

Priset var också bästa bland alla firmor som vi fick offert ifrån.

Vi kan varmt rekommendera BF Flytt och städ. Läs mer
  • Arne V
    Arne V skrev om BF Flytt & Städ
    smidigt och snabbt jobbat.Inget trasigt. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om BF Flytt & Städ
    Bra bemötande från början till slut. Flytten gick smidigt o de arbetade väldigt bra. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om BF Flytt & Städ
    Dom var Bra, snabba och trevliga. Behjälpliga att ställa kartonger mm där ville ha dem Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om BF Flytt & Städ
    Ett bra sammansvetsat gäng från firman hjälpte oss att packa och flytta allt gick kanon bra så är väldigt nöjd Läs mer
  • Johanna T
    Johanna T skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick hjälp med både flytt och flyttstädning. Var otroligt nöjd med båda tjänsterna. Flytten gick supersmidigt, jag fick svar på alla frågor jag hade innan, hjälp med leverans av flyttkartonger och alla jag mötte inom företaget var både trevliga och hjälpsamma. Själva flytten var verkligen perfekt utförd, snabbt och smidigt. Städningen av min förra lägenhet var också fantastiskt bra!!
    Jag är enormt nöjd med BF Flytt & Städ! Kommer välja dem vid nästa flytt och rekommendera dem till alla jag känner! Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om BF Flytt & Städ
    Dom var tre killar som kom för att hjälpa oss med flytt och en av dom verkade vara en riktig "flyttgubbe" medans de andra två kändes som praktikanter, dom hade inte ens arbetskläder. Dom gjorde ett helt okej jobb men när vi kom tillbaka för att hämta upp lite grejer i lägenheten så såg vi hur dom var i full gång med att släppa mitt barn cykel från balkongen rakt ner, kändes inte jätte proffsigt direkt. Dom var snabba men slarviga. Läs mer
  • Stina L
    Stina L skrev om BF Flytt & Städ
    Toppenbra bemötande, proffsigt hanterad flytt och packning! Läs mer
  • Ingela W
    Ingela W skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick enligt plan och tid.
    Kontakten sköttes väldigt bra, och flyttkillarna va trevliga och proffesionella. De gjorde det lilla extra.
    Jag är väldigt nöjd med flytten och det arbete som de utförde. Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om BF Flytt & Städ
    Bra, trevliga och försiktiga. Flyttade från en tvåa till en trea i Stockholm Läs mer
  • Lennart B
    Lennart B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra service, trevlig personal och mycket prisvärt. Läs mer
  • Niklas R
    Niklas R skrev om BF Flytt & Städ
    Ganska otrevliga flyttgubbar som suckade åt att vi bl.a.hade några mindre lådor och lampor som inte var nedpackade i kartonger. De stod även vid ett tillfälle utanför porten och skrek högljutt åt varandra i samband med ett internt bråk - mycket oprofessionellt. De vägrade att ens försöka ta upp pianot på övervåningen utan att ens mäta utrymmet i trappen. De lämnade också utemöblerna isärplockade trots att jag hade beställt montering.

Vi har fått klagomål av köparna rörande flyttstädningen, bl.a. på avloppslukt i badrummen som inte fanns där tidigare. Dessutom grovstädades inte källarförrådet, trots att detta skulle ingå. Läs mer
  • Olof E
    Olof E skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket nöjd med bemötande och proffesionellt arbete
    Rekommenderat er till min son dom flyttar in i det hus ni tömde. Läs mer
  • Mia B
    Mia B skrev om BF Flytt & Städ
    Super! Pålitliga och snabba. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Ulf B
    Ulf B skrev om BF Flytt & Städ
    Jag är helt nöjd med bemötande från samtliga som jag träffade och pratade med Läs mer
  • Ecaterina C
    Ecaterina C skrev om BF Flytt & Städ
    Jag kontaktade BF Flytt & Stöd i god tid innan min flytt. Trots det så kom flyttgubbarna inte i tid. Kanske kom efter någon timme. Ringde upp den ansvariga och fick svar: vet inte när de kommer det får man se. Kändes inte proffsigt. Varför ska man då boka tid? Syftet med tidsbokning försvinner.
    Andra synpunkten är att flyttkillarna kunde kasta lådorna trots att vi skrivit ”fragil” på dem. Tryckte in dem i hissen och såklart så gick vissa glas och porslin sönder. Man kan inte bara kasta kartonger el möbler oavsett om man är stressad. Allt måste ske varsamt! Läs mer
  • Linda W
    Linda W skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande hela vägen. Dessutom punktlighet, bra kommunikation och varsamhet om våra saker. Toppbetyg. Läs mer
  • Nathalie B
    Nathalie B skrev om BF Flytt & Städ
    Bokade både flytt och flyttstäd. Flytten tog en aning längre än jag hoppats men funkade bra.
    Är väldigt nöjd med städningen, var ordentligt gjord. Läs mer
  • Margarita M
    Margarita M skrev om BF Flytt & Städ
    En bra flytt, kan rekommenderas. Läs mer
  • Karin G
    Karin G skrev om BF Flytt & Städ
    Två flyttar , maj-2017 samt september -2017 Trevligt professionellt bemötande, snabba och effektiva. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Boje P
    Boje P skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp. Mycket bra bemötande. Flyttkillarna var mycket effektiva och framförallt försiktiga. Bara en av dem pratade svenska, lite knackigt, men det gick ändå mycket bra att göra sig förstådd och de två andra killarna förstod engelska.
    Flytten överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • Dan G
    Dan G skrev om BF Flytt & Städ
    Punktlighet, lösningbenägna och proffsigt utförande var det intrycket jag fick av er! Läs mer
  • Roland N
    Roland N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra trevliga och en mycket bra städning Läs mer
  • Pablo C
    Pablo C skrev om BF Flytt & Städ
    Fantastisk! En kompis tipsade BF till mig och Det gick jättebra. Jag lämnade nycklarna till båda lägenheterna och de löste allt. Jag kan absolut rekommendera det till alla. Smidigt och bra pris! Läs mer
  • Kent H
    Kent H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick galant snabba och effektiva väldigt nöjd.

Städet så fick jag lite klagomål från nya ägaren det var inte städat bakom/ under kyl & frys samt fläkten var lite flottig annars har det fungerat väldigt bra Läs mer
  • Jahn W
    Jahn W skrev om BF Flytt & Städ
    Utmärkt bemötande och flexibla hela resan! Läs mer
  • Jörgen F
    Jörgen F skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande från början.Fick hjälp med flytt från 4a till 3a utan hiss. Sammanlagt 130 flyttkartonger. Starka gubbar. Hade dock lite svårt med kommunikationen ibland men det löste sig efterhand. Behöll de hyrda kartongerna i en och en halv månad sedan kom de och hämtade utan krångel.
    Sammanfattningsvis upplevde jag företaget som ett positivt och serviceinriktat företag. Läs mer
  • Ida H
    Ida H skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra flytt- och städfirma! Läs mer
  • Rebecka G
    Rebecka G skrev om BF Flytt & Städ
    Prisvärt och proffsigt bemötande! Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen