BF Flytt & Städ

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 905 kunder tycker om BF Flytt & Städ 2

2021-10-08
    These guys were super efficient and organized. The experience was very smooth.

I highly recommend BF Flytt & Städ!
    2021-10-08
    Punktliga, trevliga, fick jobbet gjort utan EN endaste skada. Väldigt nöjd, prisvärd och bra faktiskt, kan rekommenderas starkt :)
  • Pia R
    2021-10-08
    Bra service kring kartongerna med snabb upphämtning vid överenskommen tidpunkt efteråt, och otroligt effektiva flyttkillar som bar grejer med glädje och i ett tempo som vida översteg vad jag hade förväntat mig på själva flyttdagen. Jag rekommenderar gärna BF flytt&städ vidare!
    Hej Pia, stort tack för din rekommendation och lycka till med nya boendet! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
  • Mattias C
    2021-10-07
    Städ och flytt helt enligt förväntan. Packningen kunde varit bättre men företaget är lyhört och lyssnade på kritiken. De kompenserade detta så överlag jättenöjda!
    2021-10-05
    Prisvärt och bra löst av arbetet som både inkluderade flytt och flyttstäd. Mycket nöjd!
    2021-10-01
    Beställde flytt och städning. Allt fungerade från början till slut. Trevligt, proffsigt och seriöst. Tack för en smidig flyttprocess!
    2021-09-29
    Fungerade jättebra från start till mål med både flytt och flyttstäd, jättenöjd
    2021-09-28
    Jag vill skicka med ett stort tack till flyttkillarna både skickliga och trevliga - grattis till att ni har så bra medarbetare hos er! Tack också för er snabba och proffsiga hantering i offertstadiet.
    Hej Ghada, tack för ditt fina omdöme och lycka till med nya boendet! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-09-25
    Väldigt Snabb och smidig genomförd flytt
    Hej Grim, stort tack för din rekommendation! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-09-23
    Nogranna, försiktiga och trevliga. Kan verkligen rekommendera dom både för flytt och städning.
    2021-09-23
    Vi köpte tjänsterna packning, flytt och flyttstädning.
    Efter att vi uppgett förutsättningarna från stort till mindre när, var mm. så skred BF Flytt till verket.

Det gick fort en person packade och var även med och styrde upp flytten. Mycket bra.

Städningen gjordes grundligt av två personer.

Vi kan bara ge lovord över väl utfört arbete.
    2021-09-23
    Vänligt bemötande. Snabb och varsam flytt av möbler och kartonger. Allting gick väldigt smidigt.
    Hej Lisen, tack för ditt fina omdöme och lycka till med nya boendet! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
  • F M
    2021-09-20
    Det rent praktiska kring flytten gick bra, förutom ett litet missförstånd som hade kunnat skötas bättre. Kontakten med kontoret angående bokning och annat var bra och professionell. Tyvärr gav flyttgubbarna en del olämpliga kommentarer.om vårt nya hem samt en del andra utlåtanden, så kallade "skämt", som jag uppfattade som sexistiska och rasistiska. Städningen var vi inte heller nöjda med, och hen som städade ringde en privat kompis för att hinna klart när vi hade åsikter om städningen, vilket kändes extremt oprofessionellt. Vi blev förvisso lugnade av Nöjd kund-garantin men ville ju samtidigt lämna bort hem ordentligt rent.
    2021-09-16
    Allt gick smidigt och snabbt.
    Trevliga grabbar.
    2021-09-15
    proffsigt och enkelt att ha med bf flytt att göra. pris enligt offert. rekommenderar!
    Hej Ulrika, stort tack för din rekommendation! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-09-12
    Excellent service and communication.
    2021-09-03
    Så nöjd flytten flöt på hur bra som helst kan verkligen rekommendera dom.
    Hej Pontus, stort tack för din rekommendation! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-09-01
    Köpt tjänster 2101 samt 2108 och är väldigt nöjd med BF flytt och städ.

Rekommenderar dem gärna.

Åke
    2021-08-26
    Trevliga, noggranna och snabba killar kom och hjälpte oss med vår flytt. Packade noggrant och plastade in känsliga möbler. Har använt dem vid en tidigare flytt och var väldigt nöjd!
    Hej Katarina, stort tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med våra tjänster, lycka till med nya boendet! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-08-25
    Otroligt duktiga och prisvärda.
  • Danny B
    2021-08-25
    Företaget vi bokade flytt och städ ifrån tog i sin tur in en annan firma som skötte städet.

Den som kom för att flyttstäda städade inte ordentligt och vi fick ringa upp de. De kom tillbaka och slutförde jobbet men vi vart uppbundna med det hela dagen.

När det var dags för flytt så var flyttkillarna så pass långsamma att jag och en kompis fick rycka in. Vi hade sammanlagt en säng, sängram ett bord, 5 stolar, två fåtöljer, en soffa, en tvättmaskin och typ 10-12 flyttkartonger men att flytta allt tog närmare 4 timmar och vi flyttade ett kvarter. Allt fick plats i lastbilen och togs i en vända. Kan tillägga att vi tog alla köksstolar, lådor med ömtåligt porslin, fåtöljer och en byrå i vår separata skåpbil då vi var rädda om dessa.

Jag tänkte att det skulle vara skönt att ta in en firma för att slippa göra någonting alls, men i slutändan så hade det varit lättare att bara göra allt själv.

En lärdom är att besvära hellre dina vänner och be om hjälp än att ta in en firma. De pengarna vi betalade hade vi kunnat lägga på pizza och dryck för alla potentiella medhjälpare och fortfarande haft pengar över.

Lgheten vi flyttade ifrån var på 54 kvadrat. En stor etta.
    Hej Danny,

Enligt vår offert som du tackade ja till hade vi räknat med att flytten skulle ta 4-5 timmar. Flytten tog 4 timmar. Jag förstår inte kritiken.

Flyttstädningen gjorde vi dagen innan flytten och tog resterande på flyttdagen vilket vi kommit överens om.

BF Flytt och Städ AB
    2021-08-25
    Anlitade dem för både flytt och städ. Flytten var katastrof. De var inte rädda om möblerna och de sa åt mig och min kille att vi var tvungna att hjälpa till att bära så att de skulle hinna under den tid de hade fått på sig att slutföra uppdraget. Vi bar i över 4 h. När jag sa att jag krävde prisavdrag för detta så fick jag ett skratt tillbaka och att vi fick skylla oss själva, men att det annars hade tagit längre tid och blivit mycket dyrare, trots att jag hade fått ett fast pris för flytten. Det går alltså inte alls att lita på offerten. Det hade kunnat bli 50 % dyrare om vi inte burit lika mycket som dem, vilket man betalar för att INTE göra. Lockpris, kände jag.. Jag flyttade 800 meter och se hann t o m köra vilse på vägen mellan lägenheterna. Vi fick efterlysa dem.
    En garderob ställde de i trapphuset och sa att den var för hög för att kunna bäras in. Dagen efter bar jag och min tjejkompis in den utan problem. Bäddsoffan monterade de isär och lämnade i 5 delar i vardagsrummet.

Städningen var också dålig. De hade lämnat tandkrämsstänk på kaklet samt vita fläckar av något annat rengöringsmedel på köksbrädan. Spisplattorna var inte heller helt rena, jag fick skrapa bort den sista smutsen själv.
    Hej Mika,

Garderoben bad din man vår personal ställa utanför dörren då ni inte visste var ni ville ha den. Samma sak med bäddsoffan. Ni skulle montera ihop själva. Något fast pris har ni aldrig fått.

Då vi arbetar per timme förklarade jag att hade ni inte hjälpt till hade det tagit längre tid. Offerten var på 4-5 timmar. Flytten tog fem timmar vilket vi fakturerade. Efter att ni klagat och varit missnöjda drog vi av en och en halv timme vilket ni sade er vara nöjda med.

Vi har inte hört om att något gått sönder under er flytt. Det betyder att de var rädda om möblerna ändå. Då ni flyttade till ett område med innergård åkte de ett varv för att se var det skulle vara bäst att stå för att lossa. Hoppas ni lagt detta bakom er nu vilket jag trodde ni gjort efter prisavdraget.

BF Flytt och Städ AB
    2021-08-25
    Jag blev mycket väl bemött av all personal. Jag fick snabbt hjälp med det jag beställde . Företaget fanns i mitt område och det kändes bra.
    Jag beställde flytt av gamla möbler till soptipp. Samt städning av lägenheten efteråt. Allt rent och snyggt och utfört på bestämd dag och tid.
    De kunde inte vara bättre Jag känner mej glad och nöjd och rekommenderar dem gärna om jag hör någon som behöver hjälp.
    Hej Ragnar, stort tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med våra tjänster. Önskar dig en fin dag!
    Hälsningar BF Flytt & Städ
    2021-08-23
    Seriöst och lösningsfokuserat förhållningssätt.
    2021-08-21
    Utmärkt och snabbt genomförd flytt!!
    2021-08-20
    Flytta möbler till ny adress samt körning av några möbler till tippen. Två killar från firman utförde jobbet.. Den kortare (vet ej namn) fr högsta betyg. Den långe var hans hjälpreda och under utbildning. Han får vara lite mer försiktig när han ställer möbler på ett nytt ställe men han skall säkert lära sig detta.
    Bra service, trevligt bemötande.
    Rekommenderar den firman!
    2021-08-20
    Jättefin hjälp med våran flytt. Så ordningsamma och kommunikativa. Rekommenderar varmt.
    Hej Mikaela, stort tack för din rekommendation! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-08-20
    Supernöjd med BF flytts flyttjänster. 5/5! Rekommenderar varmt. Dom packade allt dagen innan, väldigt snabbt, inget gick sönder. På flyttdagen var de en timme sena på morgonen men ringde och sa det så det var helt ok. Själva flytten gick bra, allt var helt. Kändes som att de var effektiva.

All kommunikation med dem via mejl har varit proffsig, trevlig och snabb.

Använde även deras städtjänst. Den var tyvärr inte jättebra. Skulle inte rekommendera den. Vi var tvungna att eftertorka 2 garderobsdörrar som var smutsiga och de hade glömt att moppa golvet i ett sovrum samt en del av vardagsrummet. Så vi fick moppa där själva.
    2021-08-20
    Billigt. Smidigt att boka. Flytt och flyttstädning gick bra. Däremot kom de 3 timmar tidigare än överenskommelsen.
    2021-08-20
    Snabba och noggranna och trevliga!
    2021-08-19
    Allt gick snabbt och smidigt. Mycket bra städning.
    2021-08-19
    Fungerar bra och inga tillkommande kostnader än avtalat.
    Blev lite sena eftersom de behövde byta lastbil.
    Rekommenderas!
    2021-08-18
    Andra gången vi anlitar och mycket nöjda med flytt, städ och kommunikation. Rekommenderar 👍👍👍
    Hej Johan, stort tack för ditt fina omdöme och lycka till med nya boendet!
    Hälsningar BF Flytt & Städ
    2021-08-18
    Fantastiska på alla sätt och vis, trevliga effektiva och varsamma!
    Rekommenderas starkt!
    Hej Caroline, stort tack för din rekommendation! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-08-17
    Alltid hjälpsamma och tillmötesgående. Utmärkt service!
    Anlitar dem varje gång när jag behöver hjälp.
    Kan verkligen rekommendera dem!
    Hej Nine, stort tack för din rekommendation! Vi är glada att höra att du är nöjd med våra tjänster. Önskar dig en fin dag! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-08-17
    Mycket bra bemötande och trevlig samt kompetent personal.
    Kan starkt rekommenderas!
    2021-08-17
    Superproffsiga och trevliga! Flytt från lägenhet på 87 kvm till villa med en stor bil och tre man.
    2021-08-17
    Fick snabb hjälp (hjälp inom en vecka) med både flytt och flyttstäd.
    Punktliga vid både flytt och städ.
    2021-08-02
    Snabba svar på frågor, professionell städning och flyttservice! Trevlig personal.
    2021-07-31
    Flyttade med BF i Årsta den 4/6/21.
    2 killar flyttade från en 4a till en 2a på 3 trappor utan hiss. Det gick snabbt, de var effektiva och väldigt trevliga. Riktigt duktiga på att bära och lyfta. Det blev ett bra pris också. Tusen tack!! Kommer anlita er nästa gång jag flyttar!
    2021-07-29
    BF Flytt & Städ har överträffat mina förväntningar i bemötande och utförande av tjänsten.Alla BFs medarbetare som jag kommit i kontakt med på olika sätt under min flyttprocess har levererat på ett föredömligt sätt.Några små missförstånd längs vägen men den var ömsesidig och de har påvisat vilja att lösa problemen med kund i fokus!
    Rekommenderar BF flytt & Städ med 5 stjärnor 🌟🌟🌟🌟🌟 av 5!
    Hej Berivan, stort tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med våra tjänster och önskar dig lycka till med nya boendet! Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-07-24
    Allt fungerade som det ska. Punktligt, effektivt och bra bemötande hela vägen.
    2021-07-23
    Vi blev mycket belåtna med samtliga tjänster som vi bokat, pack hjälp, flytt , flytt städning samt bortforsling av skräp. Bra att samtliga tjänster kunde utföras av ett och samma företag.
    2021-07-22
    Snabba, smidigt och trevligt bemötande!
    2021-07-22
    Snabbt och effektivt kan rekommendera!
    2021-07-19
    Flytt och städning sköttes utmärkt. Mycket bra bemötande av trevlig flyttpersonal som fixade och trixade lite extra med viktiga saker. Kan varmt rekommenderas!
    2021-07-15
    Väldigt bra företag, jag använde både flytt och städ tjänsterna och allt gick som planerat.
    Kommer definitivt att använda de i fortsättningen
    2021-07-14
    Enkla att ha att göra med, bra pris, mycket duktiga flyttarbetare. Snabba, hjälpsamma och försiktiga. Riktiga proffs. Jag är mycket nöjd.
    Hej Lotta, tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med våra tjänster. Hälsningar BF Flytt & Städ BF Flytt & Städ
    2021-07-14
    Smidig och trevlig bemötande från både kundansvarig och killarna som hjälpte mig att flytta.
    2021-06-29
    Tycker att BF Flytt & Städ är riktigt proffsiga och bra och kommer rekomendera dom om någon frågar.
    köpte flytt tjänst
    trevligt bemötande