BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 451 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Birgitta M
    Birgitta M skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & städ hjälpte oss flytta och det gick mycket bra trots värmeböljan. De hittade också bra lösningar när en del oförutsedda problem uppstod. Läs mer
  • Lennart K
    Lennart K skrev om BF Flytt & Städ
    Ordning och-element reda erfarna killar och ett bra bemötande från alla inblandade👍 Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är så nöjda med jobbet som BF Flytt gjorde för oss då de hjälpte oss flytta från lägenhet till hus i 30-gradig värme. De var både snabba, effektiva och proffsiga.
    Kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • Kenneth D
    Kenneth D skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt samt städ.
    Bra bemötande, bra tilläggsemballering. Håller tiderna. Läs mer
  • Pentti V
    Pentti V skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick utmärkt fast det var årets varmaste dag . Läs mer
  • Nan C
    Nan C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte flyttpackning, städ och flytt och var mkt nöjda. Packningen var lite oplanerad då det saknades tillräckligt med kartonger (som de kompletterade på flyttdagen) och en del inte packades innan flyttdagen, tex lampor, mattor etc.
    I det stora hela så var de punktliga, försiktiga och ordentliga. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Briitta J
    Briitta J skrev om BF Flytt & Städ
    Hej,
    BF Flytt skötte min flytt från en lägenhet på 100 kvm till en annan på 91 kvm. Företaget och anställda gav mig ett trovärdig intryck. Att kunna lita på någon är viktigt för mig. Det är många företag som missköter sig och därför var min misstänksamhet mycket påtaglig. Det var svårt att välja ett flyttföretag eftersom jag hade ingen tidigare erfarenhet om flytten. Telefonkontakten med företagen var viktig att ha. Där kunde jag diskutera mina behov om flytten. Jag blev väl bemött i första kontakten med BF Flytt. Jag ringde till några andra företag innan jag bestämde mig att välja just BF Flytt. Priset var också rimligt att få flytten gjort. En lägenhet på 4 rum och kök. Jag hade bland annat piano och en stor Avanti bokhylla som ingick i flytten och i priset. BF Flytt monterade ner bokhyllan i gamla lägenheten och monterade upp den i min nya bostad. Det var mycket värdefull hjälp att få. De tre killarna som gjorde flyttjobbet var serviceinriktade och var lätta att göra med. De hade stark drivkraft att få flyttlådorna och möblerna flyttade. Trevlig personal var det. Stort tack för de tre killarna. Stort tack också för de två killarna på kontoret som var sakliga och kunniga att ordna alla delar i min flytt. Jag är supernöjd på BF Flytt som företag och personalen som jobbar där. Briitta Läs mer
  • Olle C
    Olle C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte tjänsten packing, flyttning och städning.

Vi var otroligt nöja med packing och flyttdelen. Däremot var vi mindre nöjda med städdelen där vi upplevde att det inte var jättebra städat(en del fläckar etc kvar) samt att man missade ett förråd pga kommunikationsmiss vilket dock fixades till efter att jag fått ringa runt rätt mycket för att få det åtgärdat. Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flyttjänst och från början till slut har jag blivit så proffsigt bemött.
    Leveransavtal kartonger hem samt komplettering , helt suveränt. På flyttdagen kom de ngt före utsatt tid, fantastiskt proffsigt och trevligt bemötande av flyttkillarna som verkligen mötte min behov och frågor på ett serviceminded sätt. Snabbt effektivt och såååå proffsigt, t o m en arbetsledare kom till nya adressennoch frågade om allt var till belåtenhet , helt otroligt.
    Flyttkartongerna hämtades snabbt också.
    Så supernöjd med allt- vilka proffs. Läs mer
  • Ann-marie W
    Ann-marie W skrev om BF Flytt & Städ
    Vi hade flytt och flyttstädning genom BF. Smidigt, snabbt och trevlig personal! Läs mer
  • Love W
    Love W skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttkarlarna hade inte blivit tillräckligt informerade om vad jag hade beställt. Svårt att kommunicera med dem då de inte kan någon svenska alls och bara väldigt dålig engelska.

Uppenbarligen saknar de helt kompetens i att paketera saker på att korrekt sätt. T.ex. har kylvaror som smörpaket bara slängts ner i vanliga flyttkartonger bland andra saker, tvättmedelsförpackning inte förslutits och därför läckt över andra saker, etc. Generellt ovarsam och inkompetent paketering.

Vissa (stora) saker har bara ”försvunnit” i flytten (stulna?). Jag har frågat efter dessa men företaget har inte brytt sig om att svara. Andra saker lämnades helt sonika kvar i utflyttningslägenheten. Taklampor mm. Dessa var jag tvungen att flytta själv. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om BF Flytt & Städ
    Bärhjälp vid flyttning.
    Kom på utsatt tid 2 man, bar 50 kartonger på 1 timme, trevliga och aktsamma!
    Rekomenderar Bröderna,bea jobbat! Läs mer
  • Britt-inger J
    Britt-inger J skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flytt efter rekommendation från en vän, som vid två tidigare tillfällen anlitat BL Flytt och varit helt nöjd. Allt gick bra, de kom punktligt och arbetade snabbt och effektivt utan missöden. Lån av flyttkartonger under tillräckligt lång tid och efter återlämning har jag återfått depositionen utan dröjsmål.
    Imponerad och nöjd och rekommenderar varmt. Läs mer
  • Ihrene
    Ihrene skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp, trevligt bemötande både i telefon och vid hembesök. Flyttkillarna var punktliga och effektiva. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Daniel R
    Daniel R skrev om BF Flytt & Städ
    Easily the best move I've had. Fast, easy and affordable. The cleaning service was great as well and I had no problem when handing over my previous apartment. Thank you. Läs mer
  • Pelle N
    Pelle N skrev om BF Flytt & Städ
    För förberedelse för flytt som sen inte blev av , men bra förarbete och offert. Trevligt bemötande!

Sängtransport under sommaren som genomfördes proffsigt och tillvrimlogt pris! Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF Flytt & Städ för att flytta. Fick ett bra bemötande hela tiden och flytten gick väldigt smidigt. Uppskattade att vi kunde låna flyttkartonger av föredraget och att de var noggranna och plastade in otympliga möbler för att undvika stötar. Flytten gick också på färre timmar än vi trodde. Läs mer
  • Conny S
    Conny S skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, trevliga, seriösa o kunniga. Trögbjudna när vi skulle bjuda på mat dock 😄😄😄 Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttade väldigt snabbt och effektivt Läs mer
  • Lisbet O
    Lisbet O skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från lägenhet till annan lägenhet i Stockholm. Trevligt bemötande hela vägen. Killarna som flyttade jobbade snabbt och effektivt. Vi är mycket nöjda. Rekommenderar gärna. Dessutom billigt Läs mer
  • Karla M
    Karla M skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp och flytt städning
    Bemötandet va bra och jobbet som utfördes va väldigt organiserat och snabbt Läs mer
  • Lena N
    Lena N skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttning med packhjälp av glas o porslin. Det fungerade jättebra på alla sätt: Lätt att få kontakt med och kommunicera både via mejl och telefon. Trevliga, organiserade ”flyttgubbar”, flytten gick något snabbare än den uppskattning jag fått, osv. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp. Kontakt efter deras offert och trots liten miss i kommunikationen blev flytten snabbt och säkert utförd till full belåtenhet. Mycket prisvärt. Läs mer
  • Hanna Å
    Hanna Å skrev om BF Flytt & Städ
    Effektiva och supertrevliga killar! Allt gick i ett svep. Kan rekommenderas. Anlitade även städ och det funkade också väl👍🏼 Läs mer
  • Cilla N
    Cilla N skrev om BF Flytt & Städ
    Vi beställde flytt och flyttstädning och var mycket nöjda med båda tjänsterna. Bra flyttkillar som packade sakerna i bilen på ett omsorgsfullt sätt och dessutom var de snabba och priset var rimligt. Bra städning och när jag påpekade ett par småsaker fixade de genast till det. Rekommenderas! Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om BF Flytt & Städ
    Bokade flytthjälp med BF Flytt och Städ. Två killar dök upp i tid och genomförde arbetet snabbt och effektivt. Kan rekommenderas! Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om BF Flytt & Städ
    Fungerade bra kom när de sa och skötte både flytt och städ på ett bra sätt. Bra service och snabba svar på frågor. Läs mer
  • Tina S
    Tina S skrev om BF Flytt & Städ
    BF har varit mycket bra och smidiga under min flyttprocess.

De hjälpte med packning, flytt och flyttstäd.

Mycket smidiga att arbeta med där vi behövde komplettera flyttstädet.

Rekommenderar att anlita BF! Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om BF Flytt & Städ
    Enkla att ha att göra med. Mycket bra att få låna riktiga flyttkartonger. Flytten gick snabbt och mycket smidigt! Läs mer
  • Ulla-britt N
    Ulla-britt N skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, varsamma o trevliga. Dessutom ett bra pris👍🏻 Läs mer
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om BF Flytt & Städ
    Fantastiskt bra! Kan verkligen rekommendera denna flyttfirma. Utförde min flytt i onsdags med bravur. Trevliga, snabba, lyhörda och helt fantastiska grabbar :) Läs mer
  • Tobias W
    Tobias W skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flytthjälp och flyttstäd, var väldigt bra bemötande och bra pris. Rekommenderas. Läs mer
  • Hannes H
    Hannes H skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttpersonalen var proffsiga och effektiva.
    Städet var också bra. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om BF Flytt & Städ
    Hyrde in dem för flyttstädning. De var inte färdiga på utsatt tid och städade inte enligt överenskommelse, missade t.ex balkongräcke och bakom kyl/frys. Dessutom svarar de inte när jag försöker kontakta dem. Kommer inte att använda dem igen. Läs mer
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om BF Flytt & Städ
    Både flytt och städ.
    Bemötandet var mycket bra.
    Vi hade anlitat företaget tidigare och fått ett mycket gott intryck av dem.
    Snabbt och tillfredsställande utfört. Läs mer
  • Fia B
    Fia B skrev om BF Flytt & Städ
    Det var svårt att få kontakt med företaget och återkopplingen var långsam. Vid själva flytten så kunde planeringen och logistiken varit bättre. Men annars är jag nöjd. Och då dom hade lägst pris så kan jag rekommendera detta företag. Läs mer
  • Amanda H
    Amanda H skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket effektiva och snabba. Rekommenderas! Läs mer
  • Joakim G
    Joakim G skrev om BF Flytt & Städ
    Trevlig personal och väl utfört arbete Läs mer
  • Rikard S
    Rikard S skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och trevliga killar som kom och bar Läs mer
  • Maria F
    Maria F skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt genomfördes mycket effektivt av tre glada, service minded killar. Mycket nöjd med allt bemötande Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flytt+städ och är nöjd med den flytt som utförts men tyvärr inte städningen. Städningen var flera uppenbara brister såsom handfat, kakel och bakom kyl/fris/spis. Vid kontakt efteråt kring detta var de väldigt ointresserade och verkade inte alls bry sig. Kommer inte använda igen. Läs mer
  • Tobias K
    Tobias K skrev om BF Flytt & Städ
    Utmärkt flytt. Helt ok städ. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Helena R
    Helena R skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte flytthjälp, flyttstäd och lån av flyttkartonger.
    Jag hade hört att de var bra och de levde helt klart upp till förväntningarna och mer därtill. Smidiga och trevliga att ha att göra med. Läs mer
  • Jun J
    Jun J skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra firma som hjälpte mig med min flytt. Allt gick som planerat utan några problem! Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Malena L
    Malena L skrev om BF Flytt & Städ
    Allt fungerade toppen tills vi skulle få tillbaka depositionen. Fick maila och ringa om vartannat, efter 10 dagar fick jag ett surt mail att de för tillbaka pengarna till mig.
    Annars toppen! Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande, men tyvärr kunde de inte flytta vårt piano men det löste sig till slut. I övrigt snabbt och smidigt Läs mer
  • Sabrina C
    Sabrina C skrev om BF Flytt & Städ
    Super bra service och rädda om mina möbler. Otroligt hjälpsamma! Läs mer
  • David L
    David L skrev om BF Flytt & Städ
    De gjorde i det stora hela ett bra jobb. De underskattade dock flyttvolymen ganska grovt vilket gjorde att bilarna fick åka två gånger trots att jag kört 10 ggr själv fram och tillbaka. Flytten blev därmed cirka 40% dyrare än offerten. Flytten hade antagligen blivit billigare för mig om de skickat två stora bilar istället för en stor och en liten. Jag hade väldigt mycket att flytta, men jag tror inte det var ovanligt mycket i förhållande till husstorleken. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde en flytt från villa till lägenhet vart snabbt och effektivt och utan skador så kan absolut rekommendera företaget Läs mer
  • Hans J
    Hans J skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick bra och de var effektiva Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen