BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 474 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Reinaldo M skrev om BF Flytt & Städ
    I hired BF to make my move inside Stockholm. They provide a very good service, fast and carefull. Läs mer
  • Frida W skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och smidigt, hade både städ och flytthjälp. Kom enligt utsatt tid. Läs mer
  • Jonas B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och snabb hjälp, inga konstigheter och i tid. Läs mer
  • Emelie A skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF flytt till vår flytt i oktober. De var snabba, professionella och trevliga- via epost, telefon och i person. Flyttkartongerna vi lånade kom snabbt och flyttdagen gick smidigt. Läs mer
  • Börje E skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttfrån hus til lägenhet.
    Mycket bra bemött, allt fungerade som förväntat. Läs mer
  • Cissi S skrev om BF Flytt & Städ
    Är inte fullt nöjd då lådorna inte markerades med rum. Och att jag hittade mina vassa köksknivar bland pocketböckerna... inte inslagna i papper! Läs mer
  • Britt-marie B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra killar som flyttade till mig. Dom kämpade tappert och
    Var trevliga Läs mer
  • Mats S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte städtjänst både i nya och gamla lägenheten samt flytt. Allt funkade bra utom attflyttbilen var 4 h försenad. Läs mer
  • Fredrik M skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte hela paketet, pack, flytt och städ och är överlag mycket nöjda. Läs mer
  • Eva B skrev om BF Flytt & Städ
    Jobbigt att personalen inte kan svenska så bra, det blir lätt misstag och svårt att kommunicera. Läs mer
  • Lindh Cecilia L skrev om BF Flytt & Städ
    Mkt bra bemötande; personligt och förtroendeingivande. Flytten gick hur smidogt o trgyggt som helst. Rekommenderar verkligen BF 👍🏼 Läs mer
  • Cecilia T skrev om BF Flytt & Städ
    Trevlig personal, snabb och smidig bytesflytt. Lite miss i tidsplaneringen av städningen i den ena lägenheten annars var allt tipptopp Läs mer
  • Zandra G skrev om BF Flytt & Städ
    Vi valde både flytthjälp med 3 man och flyttstäd med BF flytt, vi är mycket nöjda med resultatet. Flyttstädningen var riktigt välgjord. Stor eloge till de tjejerna! Läs mer
  • Ruben R
    Ruben R skrev om BF Flytt & Städ
    Bra grabbar, full koll och bra pris :)//Ruben Läs mer
  • Gunila K
    Gunila K skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från villa till lägenhet.

Bra.

Hade uppskattat en del packningstips. Vi packade för tungt för den manuella hanteringen. De unga männen fick slita alltför hårt. Hade förväntat oss att de skulle ha mer hjälpmedel.

Depositionsavgiften för flyttkartongerna skulle vi få tillbaka men det har ännu inte skett, Läs mer
  • Anna S skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt av 3 lägenheter. Utmärkt service och personal Läs mer
  • Åsa J skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från 2:a till annan 2:a. Mycket hjälpsamma, serviceminded, flexibla, effektiva och snabba. Översteg min förväntingar med råge och jag kan varmt rekommendera till andra. Läs mer
  • Daniel H skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flyttservice. Fick flyttat och service. Helt enligt ö.k. m.a.o. Läs mer
  • Rigmor N skrev om BF Flytt & Städ
    flytt x 2
    städ
    bemötandet av företaget bra
    flytt 1 tog lång tid personalen kändes saktfärdiga
    flytt 2 perfekt

Städet fungerade hur bra som helst.
    Flytt 1 uppfattade jag som oinspirerat , långsamt arbete! Läs mer
  • Jonas A skrev om BF Flytt & Städ
    Proffsigt bemötande och snabb och effektiv flytt. Läs mer
  • Claudia M skrev om BF Flytt & Städ
    Utmärkt. Gick smidigt och snabbt. Ingenting blev heller skadat. Läs mer
  • Anna-clara C skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttjänst
    Vänligt bemötande både i e-post och telefon och av personer på plats..
    Flyttkartonger kom inte i tid, men de hörde av sig och ordnade upp det hela. Fakturan blev fel, men det var inget problem att få den justerad.
    De återkopplade snabbt och räddade oss i en akut flytt. Anlitar dem gärna igen! Läs mer
  • Karin L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp med nedpakning och uppackning och flyttstädning. Nedpackningen inga anmärkningar däremot var alla kartonger på plats i den nya bostaden kl 21:30!!!! Flyttstädningen hade de som flyttade in anmärkningar på det var inte städat på vissa ställen. Bemötandet har det inte varit något att anmärka på. Läs mer
  • Birgitta M skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & städ hjälpte oss flytta och det gick mycket bra trots värmeböljan. De hittade också bra lösningar när en del oförutsedda problem uppstod. Läs mer
  • Lennart K skrev om BF Flytt & Städ
    Ordning och-element reda erfarna killar och ett bra bemötande från alla inblandade👍 Läs mer
  • Jessica B skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är så nöjda med jobbet som BF Flytt gjorde för oss då de hjälpte oss flytta från lägenhet till hus i 30-gradig värme. De var både snabba, effektiva och proffsiga.
    Kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • Kenneth D skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt samt städ.
    Bra bemötande, bra tilläggsemballering. Håller tiderna. Läs mer
  • Pentti V skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick utmärkt fast det var årets varmaste dag . Läs mer
  • Nan C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte flyttpackning, städ och flytt och var mkt nöjda. Packningen var lite oplanerad då det saknades tillräckligt med kartonger (som de kompletterade på flyttdagen) och en del inte packades innan flyttdagen, tex lampor, mattor etc.
    I det stora hela så var de punktliga, försiktiga och ordentliga. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Briitta J skrev om BF Flytt & Städ
    Hej,
    BF Flytt skötte min flytt från en lägenhet på 100 kvm till en annan på 91 kvm. Företaget och anställda gav mig ett trovärdig intryck. Att kunna lita på någon är viktigt för mig. Det är många företag som missköter sig och därför var min misstänksamhet mycket påtaglig. Det var svårt att välja ett flyttföretag eftersom jag hade ingen tidigare erfarenhet om flytten. Telefonkontakten med företagen var viktig att ha. Där kunde jag diskutera mina behov om flytten. Jag blev väl bemött i första kontakten med BF Flytt. Jag ringde till några andra företag innan jag bestämde mig att välja just BF Flytt. Priset var också rimligt att få flytten gjort. En lägenhet på 4 rum och kök. Jag hade bland annat piano och en stor Avanti bokhylla som ingick i flytten och i priset. BF Flytt monterade ner bokhyllan i gamla lägenheten och monterade upp den i min nya bostad. Det var mycket värdefull hjälp att få. De tre killarna som gjorde flyttjobbet var serviceinriktade och var lätta att göra med. De hade stark drivkraft att få flyttlådorna och möblerna flyttade. Trevlig personal var det. Stort tack för de tre killarna. Stort tack också för de två killarna på kontoret som var sakliga och kunniga att ordna alla delar i min flytt. Jag är supernöjd på BF Flytt som företag och personalen som jobbar där. Briitta Läs mer
  • Olle C skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte tjänsten packing, flyttning och städning.

Vi var otroligt nöja med packing och flyttdelen. Däremot var vi mindre nöjda med städdelen där vi upplevde att det inte var jättebra städat(en del fläckar etc kvar) samt att man missade ett förråd pga kommunikationsmiss vilket dock fixades till efter att jag fått ringa runt rätt mycket för att få det åtgärdat. Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flyttjänst och från början till slut har jag blivit så proffsigt bemött.
    Leveransavtal kartonger hem samt komplettering , helt suveränt. På flyttdagen kom de ngt före utsatt tid, fantastiskt proffsigt och trevligt bemötande av flyttkillarna som verkligen mötte min behov och frågor på ett serviceminded sätt. Snabbt effektivt och såååå proffsigt, t o m en arbetsledare kom till nya adressennoch frågade om allt var till belåtenhet , helt otroligt.
    Flyttkartongerna hämtades snabbt också.
    Så supernöjd med allt- vilka proffs. Läs mer
  • Ann-marie W skrev om BF Flytt & Städ
    Vi hade flytt och flyttstädning genom BF. Smidigt, snabbt och trevlig personal! Läs mer
  • Love W skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttkarlarna hade inte blivit tillräckligt informerade om vad jag hade beställt. Svårt att kommunicera med dem då de inte kan någon svenska alls och bara väldigt dålig engelska.

Uppenbarligen saknar de helt kompetens i att paketera saker på att korrekt sätt. T.ex. har kylvaror som smörpaket bara slängts ner i vanliga flyttkartonger bland andra saker, tvättmedelsförpackning inte förslutits och därför läckt över andra saker, etc. Generellt ovarsam och inkompetent paketering.

Vissa (stora) saker har bara ”försvunnit” i flytten (stulna?). Jag har frågat efter dessa men företaget har inte brytt sig om att svara. Andra saker lämnades helt sonika kvar i utflyttningslägenheten. Taklampor mm. Dessa var jag tvungen att flytta själv. Läs mer
  • Johan S skrev om BF Flytt & Städ
    Bärhjälp vid flyttning.
    Kom på utsatt tid 2 man, bar 50 kartonger på 1 timme, trevliga och aktsamma!
    Rekomenderar Bröderna,bea jobbat! Läs mer
  • Britt-inger J skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flytt efter rekommendation från en vän, som vid två tidigare tillfällen anlitat BL Flytt och varit helt nöjd. Allt gick bra, de kom punktligt och arbetade snabbt och effektivt utan missöden. Lån av flyttkartonger under tillräckligt lång tid och efter återlämning har jag återfått depositionen utan dröjsmål.
    Imponerad och nöjd och rekommenderar varmt. Läs mer
  • Ihrene skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp, trevligt bemötande både i telefon och vid hembesök. Flyttkillarna var punktliga och effektiva. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Daniel R skrev om BF Flytt & Städ
    Easily the best move I've had. Fast, easy and affordable. The cleaning service was great as well and I had no problem when handing over my previous apartment. Thank you. Läs mer
  • Pelle N skrev om BF Flytt & Städ
    För förberedelse för flytt som sen inte blev av , men bra förarbete och offert. Trevligt bemötande!

Sängtransport under sommaren som genomfördes proffsigt och tillvrimlogt pris! Läs mer
  • Karin H skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF Flytt & Städ för att flytta. Fick ett bra bemötande hela tiden och flytten gick väldigt smidigt. Uppskattade att vi kunde låna flyttkartonger av föredraget och att de var noggranna och plastade in otympliga möbler för att undvika stötar. Flytten gick också på färre timmar än vi trodde. Läs mer
  • Conny S skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, trevliga, seriösa o kunniga. Trögbjudna när vi skulle bjuda på mat dock 😄😄😄 Läs mer
  • Per J skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttade väldigt snabbt och effektivt Läs mer
  • Lisbet O skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från lägenhet till annan lägenhet i Stockholm. Trevligt bemötande hela vägen. Killarna som flyttade jobbade snabbt och effektivt. Vi är mycket nöjda. Rekommenderar gärna. Dessutom billigt Läs mer
  • Karla M skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp och flytt städning
    Bemötandet va bra och jobbet som utfördes va väldigt organiserat och snabbt Läs mer
  • Lena N skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttning med packhjälp av glas o porslin. Det fungerade jättebra på alla sätt: Lätt att få kontakt med och kommunicera både via mejl och telefon. Trevliga, organiserade ”flyttgubbar”, flytten gick något snabbare än den uppskattning jag fått, osv. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Nina H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp. Kontakt efter deras offert och trots liten miss i kommunikationen blev flytten snabbt och säkert utförd till full belåtenhet. Mycket prisvärt. Läs mer
  • Hanna Å skrev om BF Flytt & Städ
    Effektiva och supertrevliga killar! Allt gick i ett svep. Kan rekommenderas. Anlitade även städ och det funkade också väl👍🏼 Läs mer
  • Cilla N skrev om BF Flytt & Städ
    Vi beställde flytt och flyttstädning och var mycket nöjda med båda tjänsterna. Bra flyttkillar som packade sakerna i bilen på ett omsorgsfullt sätt och dessutom var de snabba och priset var rimligt. Bra städning och när jag påpekade ett par småsaker fixade de genast till det. Rekommenderas! Läs mer
  • Karin A skrev om BF Flytt & Städ
    Bokade flytthjälp med BF Flytt och Städ. Två killar dök upp i tid och genomförde arbetet snabbt och effektivt. Kan rekommenderas! Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om BF Flytt & Städ
    Fungerade bra kom när de sa och skötte både flytt och städ på ett bra sätt. Bra service och snabba svar på frågor. Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen