BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 284 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Henrik J
    Henrik J skrev om BF Flytt & Städ
    Var lite orolig över att lämna över min flytt till en flyttfirma. Hade aldrig gjort det tidigare. Nästa gång - om det blir aktuellt - kommer jag att åter anlita BF Flytt. Proffs allt igenom.
  • Nicole T
    Nicole T skrev om BF Flytt & Städ
    Urdålig. Ringde 30 min EFTER avtalad tid och sa att de skulle bli sena. På fråga om hur sen så kunde de omöjligen veta det, de kunde inte ens säga var de var eller hur långt bort de var i förhållande till vår adress. När de kom fram, 1,5 h sena, var de dessutom sjukt otrevliga. Trots att vi offertannons och vid överenskommelse om datum och tid har skrivit klart och tydligt vilken adress bolaget ska flyttas till så krävde de att vi väntade på nya adressen för att kunna visa dem lägenheten när de kommer med grejerna. När de kom fram nöjde de sig inte med att parkera ca 6-7 m från porten, utan försökte köra med lastbilen på trottoaren för att komma precis framför porten. Det var farligt och hade kunnat skada andra bilar som var parkerade bredvid trottoaren. När de vara klara med parkering frågade de om det fanns hiss i huset, trots att vi i offertannonsen och mailkorrespondensen med dem vid bokning också hade angivit att det inte finns hiss. De började då sucka högt och muttra någtpå sitt hemspråk.

Vi hade ju lånat flyttkartonger från dem med 500 kr i deposition som vi skulle få tillbaka när de hade hämtat dem. Jag skrev tydligt i mitt mail vilken vecka vi inte jobbade så att de kunde komma när de ville. Inte förrän vår semester var över ringde de helt plötsligt upp på en vardag mitt på dagen, då vi skrev tydligt att vi inte kommer att kunna vara hemma, och sa att de var utanför porten. De lovade då att varsla i god tid nästa gång så att vi kunde planera, detta var i början av augusti. Än idag har de inte kan hört av sig.

Jag avråder därför alla från att anlita detta oseriösa företag. Jag tror att det var av rent flyt att de inte tog sönder något på köpet också.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om BF Flytt & Städ
    Saker försvann i flytten, tvn fick sig en kyss och en skadad fasad vägg när flyttbilen körde in i den.. Pant av flyttkartonger som aldrig betalats tillbaka. Mail och telefon samtal, men aldrig en återkoppling tillbaka.

Varning för denna flyttfirma
  • Marina T
    Marina T skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick planenligt o jag var mycket nöjd. Även återlämnande av kartonger o pengar åter för dem gick över förväntan. Om jag ska säga ngt som kan förbättras är det svarstid på kundförfrågan via mejl. Tog lång tid, men blev bra. Tack för hjälpen BF!
  • Örjan E
    Örjan E skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt och städ hjälpte en god vän till mig att flytta. Firman hade också i uppgift att packa allt. Flytten genomfördes mycket bra av två anställda som var effektiva och duktiga och som uppträdde mycket trevlig. Allt kom fram i gott skick. Telefonkontakterna med företaget var mycket bra med korrekt och tydlig information. En viss försening i arbetet på morgonen gjorde att vi begärde viss reducering av antalet arbetade timmar vilket företaget genast beviljade.
  • Fritte H
    Fritte H skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlita BF flytt för packning och flytt. De utförde jobbet snabbt och proffsigt.
  • Lina B
    Lina B skrev om BF Flytt & Städ
    Offerten kom på vändande mail nästan, killarna och städerskan kom i tid till den planerade dagen. Gjorde allt snabbt och smärtfritt. Både jag och min sambo var kanon nöjda! Vi hade tidspress då vi skulle vara utflyttade samma dag som dom nya hyresgästerna skulle in.
    Rekommenderar BF Flytt & Städ till 100% vi hade inte klarat av vår flytt utan dom!

MVH Lina
  • Pia E
    Pia E skrev om BF Flytt & Städ
    Företaget skötte vår flytt från villa till lägenhet i Jakobsberg den 10 juli. Det fungerade perfekt och tog t o m kortare tid än beräknat. Allt kom med och inget gick sönder! Flyttkartongerna var fräscha och lämnades och hämtades vid överenskommen tid. Makulaturpappret som vi fick på köpet var bra att svepa runt ömtåliga saker.
    Flyttstädningen sköttes också mycket bra och det blev inga klagomål på den från husets nya ägare.
    Vi är helt nöjda!
  • Jan-erik K
    Jan-erik K skrev om BF Flytt & Städ
    Var först svårt att få offert, fick stöta på några gånger.
    Sedan var allt till belåtenhet: De höll tiderna bra både vi lastning och lossning (flytten skedde över 2 dagar).
    Snabba och trevliga medarbetare. Inga transportskador.
    Jag har anlitat dem tidigare en gång. Erfarenheterna från den flytten gjorde att jag ville anlita dem igen.
    Kan rekommendera dem!
  • Hannele S
    Hannele S skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande. Klar och tydlig offert. De hjälpte mig med flytten i juli 2017. Trevliga killar som jobbade snabbt. Rekommenderar varmt.
  • Eleonor G
    Eleonor G skrev om BF Flytt & Städ
    Vi bestämde oss för BF flytt då ägaren ringde upp mig. Mycket enkla att ha att göra med. Fick alla våra saker till nya adressen samma dag. Grabbarna slet hårt! Inte en enda skavank på något! Tack för en väl utförd flytt! Skulle anlita BF flytt igen om det blir aktuellt.
  • Hans M
    Hans M skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & Städ genomförde vår flyttning från Älvsjö till Stuvsta. Allt förlöpte på bästa sätt. Inpackningen genomfördes professionellt, flyttbussen kom punktligt, ut- och inflyttning gick utan problem.
  • Laila H
    Laila H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från Tumba till Hässelby
    Fungerade utmärkt. Även hämtning av kartonger senare
  • Ragnar Ö
    Ragnar Ö skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och duktiga. Mycket prisvärt.
  • Glenn O
    Glenn O skrev om BF Flytt & Städ
    Tipp topp! Kanon flytt firma!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om BF Flytt & Städ
    De flyttade våra saker utan större problem.
  • Tony S
    Tony S skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra bemötande från offert till flytt. Rekommenderas varmt.
  • Simon G
    Simon G skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick jättesmidigt och effektivt. Inga sura miner även om dom behövde köra en extra vända.
    Det tog den tiden som var planerad.
    Städningen skulle ta 6h men de var färdiga på 5h.
  • Christian H
    Christian H skrev om BF Flytt & Städ
    2 flyttgubbar kom, jobbade bra men var lite söliga i mellanåt
  • Daniel N
    Daniel N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och snabb flytt. Flyttstädningen var sådär, hade kunnat varit mer noggrann.
  • Ingela E
    Ingela E skrev om BF Flytt & Städ
    Kom exakt på tid och var trevliga, effektiva och väldigt professionella. Kan varmt rekommenderas.
  • Malin D
    Malin D skrev om BF Flytt & Städ
    Bra bemötande generellt. Vi är nöjda med servicen.
  • Eddie S
    Eddie S skrev om BF Flytt & Städ
    håller tiden som utlovats
    trevlig och kunnig personal arbetar snabbt och effektivt
    kan absolut rekomendera dom efter att ha utfört två flyttningar samt flyttstädning
    är mycket nöjd
  • Ida A
    Ida A skrev om BF Flytt & Städ
    De bedömde att de behövde fler personal och tog in en extra bärare. Trots detta höll de på i totalt 11 timmar. Ostrukturerade och inte så effektiva. Jag vet att vi hade mycket saker att flytta men ändå...
  • Eivor Ingegärd L
    Eivor Ingegärd L skrev om BF Flytt & Städ
    Bra bemötande. Flyttkillarna kom på överenskommen tid, jobbade snabbt och effektivt. Allt fungerade som det skulle.
    Kan varmt rekommendera.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om BF Flytt & Städ
    Utmärkt resultat för såväl flytt som städ. Normalt är jag väldigt petig, men här fanns absolut inget att gnälla på. Bemötandet var även toppen. Trevlig och positiv personal som löste allt galant.
  • Karin Z
    Karin Z skrev om BF Flytt & Städ
    Hej!
    Jag är mycket nöjd med flytthjälpen från BF Flytt & Städ
    Punktliga, snabba och effektiva killar. Trevlig stil och vänlighet. Flytten gick perfekt.
  • Bengt Z
    Bengt Z skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra, snabb service och trevligt bemötande
  • Agnes P
    Agnes P skrev om BF Flytt & Städ
    Fått hjälp med både flytt och städning. Trevligt bemötande, seriösa och mycket prisvärt. Sammanfattningsvis ett mycket trevligt företag.
  • Ann Christine J
    Ann Christine J skrev om BF Flytt & Städ
    Jag har köpt flytt och städ vid tre tillfällen och är väldigt nöjd. Trevligt bemötande från början till slut. Killarna som utför flytten är otroligt snabba och duktiga och dessutom väldigt trevliga. Jag har åkt med i flyttbilen vid två tillfällen och haft givande pratstunder under tiden.
    Flyttstädningen har utförts till full belåtenhet. Jag rekommenderar verkligen företaget till alla.
  • Maja M
    Maja M skrev om BF Flytt & Städ
    Smidigt, enkelt och korrekt - Tack för hjälpen!
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick snabbt och smidigt. Mycket imponerad.
  • Henrik N
    Henrik N skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och flyttstädning.
    Mycket bra upplevelse från början till slut. Snabbt offertsvar, flyttgubbar på plats 5min före utsatt tid. Förstörde ingenting och jobbade snabbt och effektivt (löpande räkning).
  • David C
    David C skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra! Proffsig, punktligt och prisvärt! Allt gick som utlovat. Jag kan verkligen rekommendera företaget.
  • Ann-charlotte W
    Ann-charlotte W skrev om BF Flytt & Städ
    Hej Igen!
    Ni har alla hjälp mig från mitt gamla till mitt Nya hem.
    Jag fick ett trevligt bemötande vid det första telefonsamtalet.
    Era flytt killar är väldigt lyhörda och sammarbetsvilliga, mitt bohag kom fram i bra skick och på rätt plats.
    Jag fick hjälp med packning samt upp packning, allt gick bra och var i bra skick i min nya bostad.
    Jag beställde även slutstädning i min f.d. bostad även den blev mycket bra utförd och i rätt tid.
    Tack alla medhjälpare för Era insattser!
    MVH
    Charlotte
  • Lisbeth N
    Lisbeth N skrev om BF Flytt & Städ
    Hej!
    Packmästaren Kevin (tror jag hans namn var) var helt utmärkt.
    Noggrann och ordentlig. Tyvärr glömde han att packa ner en garderob men det fixades dagen därpå av en man vid namn Kemal.
    Kevin trodde också att 2 garderobskåp hörde till lgh vilket dock inte var fallet. Dessa kördes snabbt till tippen dagen därpå på min begäran.
    Jag hade väldigt mycket saker och det är helt förståeligt och
    mänskligt att man kan missa ett skåp och en garderob. Allt
    löste sig sedan snabbt och till det bästa och jag kan verkligen
    rekommendera företaget BF Flytt & Städ.
    Lisbeth Nordqvist
  • Jan J
    Jan J skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttransport och bärhjälp samt leverans av kartonger och garderober. Höll allt man lovade och bra bemötande.
  • Anna D
    Anna D skrev om BF Flytt & Städ
    Otroligt proffsiga och tidseffektiva. Väl organiserade och trevligt bemötande. Rekommenderas varmt!
  • Fari S
    Fari S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag var inte nöjd och kommer inte att rekommenderar er till andra... tyvärr..
  • Anders S
    Anders S skrev om BF Flytt & Städ
    BF flytt & städ var toppen! Tre flyttkillar kom och jobbade otroligt snabbt och effektivt. Trevligt enkelt och prestigelöst bemötande.
    Flyttstädningen var också utmärkt!
  • Nina R
    Nina R skrev om BF Flytt & Städ
    Jättenöjd med flytthjälpen! Effektiva och var rädda om mina saker. Och till ett bra pris dessutom!
  • Katarina K
    Katarina K skrev om BF Flytt & Städ
    Helt ok och trevliga flyttgubbar! Allt flöt på bra👍🏽
  • Brittlouise L
    Brittlouise L skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket proffsiga trevliga när dom hjälpte mig med min flytt även städningen var perfekt. Kan varmt rekommendera detta bolag.
  • Jan W
    Jan W skrev om BF Flytt & Städ
    Använde för flytt o flyttstädning.
    Bra!
  • Sina S
    Sina S skrev om BF Flytt & Städ
    Det var lite krångel med lastbilar att komma i tid men annars det var bra gjort och vi är tacksamma för utfört arbete.
    Sina Salahshor
  • Per H
    Per H skrev om BF Flytt & Städ
    Jag har anlitat BF Flytt & Städ totalt 4 gånger under de senaste 5 åren och anledningen till detta är dels deras enorma servicekänsla i kombination med en bra prisbild. Ett väldigt enkelt företag att samarbeta med på alla plan. Duktig och kompetent personal från kontor till de som faktiskt utför jobbet. Inget är omöjligt för detta företag och deras personal gör hela tiden allt för att jag som kund skall bli så nöjd som möjligt. Vill speciellt framhålla Tony som är en riktig serviceentreprenör ut i fingerspetsarna. Vill ni ha en enkel och problemfri flytt med ett riktigt bra flyttföretag så tveka inte att anlita detta. Per Holmberg
  • Lars L
    Lars L skrev om BF Flytt & Städ
    Kanonbra process nästan hela vägen
    Dock ett stort aber att skicka en lokalvårdare att sköta flyttstädning som inte ens kan säga hej på svenska
    Fullgjorde heller inte uppdraget med attslutföra städet
    Svårt att få kontakt och action när depositionen skulle återbetalas
    Synd med ett sånt bra start på processen
  • Lina R
    Lina R skrev om BF Flytt & Städ
    Kanonflytt med BF Flytt och Städ!
    Jag hade den bästa av erfarenheter med detta företag, alltifrån offertskrivning till själva flyttdagen till fakturering.

Firman behandlade mina saker med aktsamhet (jag hade flera ömtåliga och för mig kära saker), och det var mycket tydligt att de agerade som ett professionellt företag i detta avseende.

Killarna jobbade på hårt och höll humöret uppe. Alla saker blev inlastade med omsorg i mitt nya hus och de blev klara 25 minuter före offerterad tid. Världsklass!

Hämtning och lämning av lånade flyttkartonger var också utan anmärkning. Jag är mycket nöjd med hela flyttupplevelsen och skulle inte tveka en sekund på att anlita BF Flytt och Städ igen, eller rekommendera dem till någon annan. Tack!
  • Camilla L
    Camilla L skrev om BF Flytt & Städ
    Jag beställde flytt och flyttstädning. Måste säga att de var bra på att återkoppla när jag hade funderingar.
    Nöjd med flyttdagen och även städningen. Inte fått några klagomål från nya ägaren.
  • Derya B
    Derya B skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga, tydliga, inget strul, bra service!

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen