BF Flytt & Städ

BF Flytt & Städ

Ring 08-444 66 90 www.bflytt.se
1 027
4.4

Välkommen till BF Flytt & Städ! Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm. Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till...

1 027 omdömen om BF Flytt & Städ

Helen F
Skrev om BF Flytt & Städ

Pålitliga och ordentliga. Skyddade möblerna ned skyddsplast i flytten. Duktiga och hjälpsamma flyttkillar.

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Niclas A
Skrev om BF Flytt & Städ

Trevligt, proffsigt och mycket prisvärt!

Andreas N
Skrev om BF Flytt & Städ

Seriöst företag med smidigt förfarande. Inga problem med en sen ombokning. Köpte flytt och städ.

Carolas Hem & Företagsservice AB
4.9/5 i betyg av 198 omdömen 4.9 av 198 omdömen

Christina K Christina K
Agneta Ingegärd S
Skrev om BF Flytt & Städ

Enkelt att få kontakt både via telefon och mail. Effektiva och rutinerade. Planerad tidsåtgång stämmer väl med slutfakturan. Trevliga att ha att göra med. Rekommenderas.

Kajsa G
Skrev om BF Flytt & Städ

Jag blev från dag 1 vänligt och professionellt bemött vid alla mina kontakter med BF. Fick omedelbar respons och hjälp med mina "problem" som uppstod. Jag hyrde flyttkartonger, vilket var en toppen tjänst. Både lämning och hämtning av kartongerna funkade felfritt. Själva flytten gick smidigt och snabbt och jag fick hjälp med isärplockning av min soffa och även ihopsättning av den. Hade även flyttstäd inbokad, där missförstod vi varandra lite grand med vilken dag den skulle utföras. Eftersom ingen ny hyresgäst skulle flytta in samma dag så löste det sig också. Städningen var toppen den med.

Clean Casa
4.8/5 i betyg av 231 omdömen 4.8 av 231 omdömen

Git B
Skrev om BF Flytt & Städ

Trevliga samkörda snabba. Jätte nöjd .

Sasha H
Skrev om BF Flytt & Städ

Fin service och riktigt hjälpsamma! Rekommenderas!

Städnivå AB
4.5/5 i betyg av 199 omdömen 4.5 av 199 omdömen

Kirsi P
Skrev om BF Flytt & Städ

Det gick bra, inget negativt, nöjd med utförandet.

Louise A
Skrev om BF Flytt & Städ

Toppen! Mycket nöjd! Rekommenderar varmt.

Birgittas Städ i Stockholm AB
4.8/5 i betyg av 583 omdömen 4.8 av 583 omdömen

Väl bemött av företaget. Förväntningarna uppnås. Mycket gott samarbete med städerskan.

Mustapha S
Skrev om BF Flytt & Städ

Kanon bra Alla personal är trevliga kunniga och lyhörda.

Anagha A
Skrev om BF Flytt & Städ

Everything went well. Just a small issue: while booking I had mentioned the requirement of helping with dismantling and fixing some big furniture. But in the shifting day, there was no help with that. Otherwise everything else was fine.

Ulla E
Skrev om BF Flytt & Städ

Dom var trevliga och jag blev bemött bra. Kan rekommendera dem

Jonathan R
Skrev om BF Flytt & Städ

We got boxes in advance to help us prepare for the move. The movers arrived promptly and were professional and very helpful. Unfortunately, the large truck wasn't available for us, so they had to make multiple trips, but in the end it was a very smooth move. The apartment cleaning was excellent as well. We are thankful to BF Flytt & Städ!

Merit L
Skrev om BF Flytt & Städ

Flyttarna var super trevliga, snabba och försiktiga. De också anpassade arbetet utmärkt när hissen i nya lägenheten var ur funktion. Som lösning bjöd företaget att vänta i 7 dagar tills hissen var fixat för att flytta in resterande hälften. En räkning efter att allt var flyttat klart.

Mathias G
Skrev om BF Flytt & Städ

Firman tog med möbler från stan till lgh i Åkersberga, vilket jag tydligt sagt vad som skulle vara kvar, och vad som skulle med. Firman tog då in 1 extra gubbe för att dom två redan intagna flyttgubbarna skulle hinna köra tillbaka och bära upp möblerna innan deras nästa jobb. Vilket jag sedan fick betala. Kommer aldrig anlita denna firma igen. Och priset va hutlöst motsvarande vad jag fick. Pga av deras egen tabbe.

Svar från BF Flytt & Städ

Hej Mathias, Tråkigt att du är missnöjd! Det hela är ett missförstånd. Jag har pratat med killarna som hjälpte dig med din flytt. Enlig dem visade du bohaget i lägenheten och vad som skulle vara kvar. Sedan gick ni ned i källaren och du sade att allt i förrådet skulle upp. Killarna lastade allt från lägenheten som skulle med och tog även allt i källaren. När de kom kom fram till Åkersberga och öppnade lastbilen såg du källarsakerna och blev rasande. I 99 av 100 fall brukar källar-/vindsförråd också flyttas med. Vid avvikelser...

Karolin N
Skrev om BF Flytt & Städ

Alltigenom proffsiga. Snabba och effektiva vid flytt från två boenden till ett. God service när man mailat och ringt.

Ulrika Ö
Skrev om BF Flytt & Städ

Trevligt bemötande hela vägen från offert till flytten. snabba med offerten. Höll tider enligt planen. Pålitliga.

Elice S
Skrev om BF Flytt & Städ

Håller tiden och städar noggrant. Nöjd med resultatet

Per F
Skrev om BF Flytt & Städ

De var vänlig och lätta att ha att göra med. Flytten fungerade precis så bra som vi hoppats.

Andreas B
Skrev om BF Flytt & Städ

Bra levererat och jobbat. Dock estimerade de flytten till hälften av tiden det blev trots att all information var tillgänglig vid planering

Gullan M
Skrev om BF Flytt & Städ

Toppenbra flytt snabbt o trevliga killar.

Timi K
Skrev om BF Flytt & Städ

Sammantaget funkade allt bra dock så hade de lunchrast mitt i allt

Fredrik T
Skrev om BF Flytt & Städ

Ett snabbt och effektivt flytt- samt städjobb. Kom i tid, var försiktiga med sakerna och gjorde ett bra jobb till ett bra pris

Terry H
Skrev om BF Flytt & Städ

Great company with a strong crew, these people are fast, efficient, and multilingual. Very competitive prices! I can also gladly recommend their cleaning partners. Thank you BF Flytt

Elisabet F
Skrev om BF Flytt & Städ

Bra hjälp och god kommunikation.

Malena B
Skrev om BF Flytt & Städ

Mycket nöjd. Snabbt och bra. De var mycket duktiga. Allt gick bra.

Mikael S
Skrev om BF Flytt & Städ

Tydlig planbeskrivning i offerten och därefter gick allt snabbt, kvickt och lätt.

Elisabet L
Skrev om BF Flytt & Städ

Mitt flyttgods var mycket mer än de och jag hade förväntat sig men de bar och kånkade en hel dag utan att gnälla. Beställning och utförande kan jag rekommendera

Joakim K
Skrev om BF Flytt & Städ

Bra pris för flytt! Väldigt effektiva och snabba flyttkillar. Dom plastade in alla möbler och tavlor m.m. Dom kom på utsatt tid och höll tidsramen som stod i bokningen. Stort plus att jag fick åka med i flyttbilen till den nya bostaden. Märkte i efterhand fel på fakturan då momsen lades på det pris där momsen redan skulle ingå, men det justerades och återbetalades snabbt vid kontakt med företaget. Skulle använda detta företag igen och skulle rekommendera det till andra.

Linda S
Skrev om BF Flytt & Städ

Jag var väldigt nöjd med flytten.

Filip G
Skrev om BF Flytt & Städ

Tycker att allt fungerade väldigt bra. Den enda kritiken jag har är att jag gärna hade blivit uppdaterad när vissa saker tog längre tid än beräknat.

Ulf G
Skrev om BF Flytt & Städ

Vi köpte både flytt och flyttstädning. De är tillmötesgående och har mycket bra priser.

Elisabeth I
Skrev om BF Flytt & Städ

Allt fungerade bra och de som kom var hjälpsamma.

Samora G
Skrev om BF Flytt & Städ

It was easy communication, easy to pick up boxes, easy to obtain the quotation, super easy and fast to move (great team, great truck structure, great agility and care with out things), super punctual and super easy to deliver boxes back. I am really happy with the service and super happy to have found BF Flytt. I recommend to everyone!

Åke P
Skrev om BF Flytt & Städ

Personligt och kunnigt bemött. Hade utnyttjat BF tidigare och även då blivit helt nöjd. Kan rekommenderas.

Henrik N
Skrev om BF Flytt & Städ

Jag har använt BF flytt 5 gånger de senaste 8 åren och de har alltid levererat, både flytt och flyttstäd. Mycket bra att ha och göra med, håller tiden, har aldrig fått någon anmärkning på flyttstädningen, och inga tappade möbler el dylikt heller.

Caroline K
Skrev om BF Flytt & Städ

Företaget tog hand om allt från flytt av möbler till städ av bostad. Allt på ett toppen sätt. Tack för hjälpen

Mathias B
Skrev om BF Flytt & Städ

Superbra flyttfirma, trevliga, snabba och seriösa. Anlitar dem lätt nästa om jag flyttar igen.

Carl Artur Roland L
Skrev om BF Flytt & Städ

Allt flöt på som planerat . Tider hölls och när de vara klara så var huset tomt och rent.

Sophie B
Skrev om BF Flytt & Städ

Very helpful and efficient service, friendly people

Fanny Therèse R
Skrev om BF Flytt & Städ

Skulle inte rekommendera detta företag. Vi bokade dem för flytt och flyttstädning. Jag förklarade innan om vilka möbler samt skickade mått trots detta skickade de en för liten lastbil så soffan inte fick plats och de var tvungna att köra två varv. Flyttgubbarna var konstant irriterande över att de bara var två personal bokade då de tyckte att man bör vara tre för jobbet vi hade beställt. Det resulterade i att jag och min sambo bar minst lika mycket som dem. Trots detta när fakturan trillade in efter var den på mer än maxpriset...

Staffan W
Skrev om BF Flytt & Städ

Helt ok! Anlitade dem som flytthjälp. De var himla billiga och kontakt och planering av jobbet gick väldigt smidigt. Det som gick att klaga på var väl, att det var eg bara en av tre killar de skickade som jobbade. Dem två andra satt mest i bilen. Men trots det gick allt rätt tidseffektivt ändå ty eminenta jobbet av jobbande killen. De ville inte ta med sig alla grejer, t ex en hopfällbar racingstol för den var bökig. Inte heller tyngdlyftarutrustning så som vikter, hantlar och stång för det var för tungt för att...

Nina B
Skrev om BF Flytt & Städ

Tack för all hjälp!. Ni har varit fantastiska med att hjälpa till när förutsättningarna ändrades på extremt kort varsel och vilka flyttkillar! Världsklass! Städningen var också utan anmärkning från köparen. Fanns det 10 stjärnor skulle ni få dom.

Elin Y
Skrev om BF Flytt & Städ

Effektiv och prisvärd flytt! Flyttstädningen var exemplarisk!

Matilda T
Skrev om BF Flytt & Städ

Flyttkillarna hade sönder ett marmorbord, efter mycket mailkontakt betalade de sedan hälften av kostnaden för att ersätta skivan. Till slut orkade vi inte bråka mer om det.

Stefan A
Skrev om BF Flytt & Städ

Fick snabbt svar på min offertförfrågan och de frågor jag hade fick jag snabbt svar på. Flyttgubbarna var effektiva och snabba. Jag flyttade från Liljeholmen till Gryt utanför Valdemarsvik och köpte också flyttstädning. Kan varmt rekommendera BF Flytt & Städ.

Matthew C
Skrev om BF Flytt & Städ

Helped me perfectly, lived up to my expectations very well.

JENEFRIEDA F
Skrev om BF Flytt & Städ

Fick hjälp med två flytt, från ett hus och från en lägenhet till en 'ihop' lägenhet. Bra information från Tony, innan allt började. Väldigt bra service av flyttgubbarna (Johnnie, Sasha, Andre, Mindo, och en som jag fick inte namnet). De var snabba, glada, organiserade. Hittade en lösning på en stor soffa som hade lite problem med att bäras ut. Verkligen förtjänar 5 stjärnor. Tack grabbar. Värd att rekommendera!

Rada S
Skrev om BF Flytt & Städ

Sperduktiga killar som är starka och snabba så min flytt gick väldigt smidigt :)

Bo Q
Skrev om BF Flytt & Städ

Flyttade från villa till lägenhet. Hela flyten funkade mycket smidigt och snabbt. Vi är mycket nöjda med resultatet.