BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 327 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Marie S
    Marie S skrev om BF Flytt & Städ
    Dom var tre killar som kom för att hjälpa oss med flytt och en av dom verkade vara en riktig "flyttgubbe" medans de andra två kändes som praktikanter, dom hade inte ens arbetskläder. Dom gjorde ett helt okej jobb men när vi kom tillbaka för att hämta upp lite grejer i lägenheten så såg vi hur dom var i full gång med att släppa mitt barn cykel från balkongen rakt ner, kändes inte jätte proffsigt direkt. Dom var snabba men slarviga.
  • Stina L
    Stina L skrev om BF Flytt & Städ
    Toppenbra bemötande, proffsigt hanterad flytt och packning!
  • Ingela W
    Ingela W skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick enligt plan och tid.
    Kontakten sköttes väldigt bra, och flyttkillarna va trevliga och proffesionella. De gjorde det lilla extra.
    Jag är väldigt nöjd med flytten och det arbete som de utförde.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om BF Flytt & Städ
    Bra, trevliga och försiktiga. Flyttade från en tvåa till en trea i Stockholm
  • Lennart B
    Lennart B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra service, trevlig personal och mycket prisvärt.
  • Niklas R
    Niklas R skrev om BF Flytt & Städ
    Ganska otrevliga flyttgubbar som suckade åt att vi bl.a.hade några mindre lådor och lampor som inte var nedpackade i kartonger. De stod även vid ett tillfälle utanför porten och skrek högljutt åt varandra i samband med ett internt bråk - mycket oprofessionellt. De vägrade att ens försöka ta upp pianot på övervåningen utan att ens mäta utrymmet i trappen. De lämnade också utemöblerna isärplockade trots att jag hade beställt montering.

Vi har fått klagomål av köparna rörande flyttstädningen, bl.a. på avloppslukt i badrummen som inte fanns där tidigare. Dessutom grovstädades inte källarförrådet, trots att detta skulle ingå.
  • Olof E
    Olof E skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket nöjd med bemötande och proffesionellt arbete
    Rekommenderat er till min son dom flyttar in i det hus ni tömde.
  • Mia B
    Mia B skrev om BF Flytt & Städ
    Super! Pålitliga och snabba. Rekommenderar verkligen!
  • Ulf B
    Ulf B skrev om BF Flytt & Städ
    Jag är helt nöjd med bemötande från samtliga som jag träffade och pratade med
  • Ecaterina C
    Ecaterina C skrev om BF Flytt & Städ
    Jag kontaktade BF Flytt & Stöd i god tid innan min flytt. Trots det så kom flyttgubbarna inte i tid. Kanske kom efter någon timme. Ringde upp den ansvariga och fick svar: vet inte när de kommer det får man se. Kändes inte proffsigt. Varför ska man då boka tid? Syftet med tidsbokning försvinner.
    Andra synpunkten är att flyttkillarna kunde kasta lådorna trots att vi skrivit ”fragil” på dem. Tryckte in dem i hissen och såklart så gick vissa glas och porslin sönder. Man kan inte bara kasta kartonger el möbler oavsett om man är stressad. Allt måste ske varsamt!
  • Linda W
    Linda W skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande hela vägen. Dessutom punktlighet, bra kommunikation och varsamhet om våra saker. Toppbetyg.
  • Nathalie B
    Nathalie B skrev om BF Flytt & Städ
    Bokade både flytt och flyttstäd. Flytten tog en aning längre än jag hoppats men funkade bra.
    Är väldigt nöjd med städningen, var ordentligt gjord.
  • Margarita M
    Margarita M skrev om BF Flytt & Städ
    En bra flytt, kan rekommenderas.
  • Karin G
    Karin G skrev om BF Flytt & Städ
    Två flyttar , maj-2017 samt september -2017 Trevligt professionellt bemötande, snabba och effektiva. Rekommenderas starkt.
  • Boje P
    Boje P skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp. Mycket bra bemötande. Flyttkillarna var mycket effektiva och framförallt försiktiga. Bara en av dem pratade svenska, lite knackigt, men det gick ändå mycket bra att göra sig förstådd och de två andra killarna förstod engelska.
    Flytten överträffade mina förväntningar.
  • Dan G
    Dan G skrev om BF Flytt & Städ
    Punktlighet, lösningbenägna och proffsigt utförande var det intrycket jag fick av er!
  • Roland N
    Roland N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra trevliga och en mycket bra städning
  • Pablo C
    Pablo C skrev om BF Flytt & Städ
    Fantastisk! En kompis tipsade BF till mig och Det gick jättebra. Jag lämnade nycklarna till båda lägenheterna och de löste allt. Jag kan absolut rekommendera det till alla. Smidigt och bra pris!
  • Kent H
    Kent H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick galant snabba och effektiva väldigt nöjd.

Städet så fick jag lite klagomål från nya ägaren det var inte städat bakom/ under kyl & frys samt fläkten var lite flottig annars har det fungerat väldigt bra
  • Jahn W
    Jahn W skrev om BF Flytt & Städ
    Utmärkt bemötande och flexibla hela resan!
  • Jörgen F
    Jörgen F skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande från början.Fick hjälp med flytt från 4a till 3a utan hiss. Sammanlagt 130 flyttkartonger. Starka gubbar. Hade dock lite svårt med kommunikationen ibland men det löste sig efterhand. Behöll de hyrda kartongerna i en och en halv månad sedan kom de och hämtade utan krångel.
    Sammanfattningsvis upplevde jag företaget som ett positivt och serviceinriktat företag.
  • Ida H
    Ida H skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra flytt- och städfirma!
  • Rebecka G
    Rebecka G skrev om BF Flytt & Städ
    Prisvärt och proffsigt bemötande!
  • Emre Ö
    Emre Ö skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt och bra bemötande från början till slut. Jag har fått hjälp med flytthjälp och flyttstädning. Företaget levde upp till alla mina förväntningar och lite till. Mycket duktiga anställda som löste alla problem som dök upp längst vägen.
    Min upplevelse som kund kunde inte ha varit bättre. 5 stjärnor ger jag BF Flytt & Städ.
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt och proffsigt bemötande. Bra utförd flytt.
  • Sanna S
    Sanna S skrev om BF Flytt & Städ
    Bemötandet var väldigt bra från början till slut. det missades att göra en besiktning av mängden prylar/möbler och därför fick inte allt plats i bilen. Detta löstes dock på ett sjysst och tillfredställande sätt med tillägg av en till mindre bil. Ett bord skadades i flytten och även detta löstes genom att flyttfirman betalade för slipning. Allt med ett trevligt bemötande och tillgängliga ansvariga som verkligen gav ett seriöst intryck. Vi skulle varmt rekommendera företaget vidare.
  • Peter N
    Peter N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra service. Allt gick smidigt och bra. Lätta att få kontakt med. Kn rekommenderas.
  • Donya M
    Donya M skrev om BF Flytt & Städ
    Jätte bra bemötande, snabb personal och prisvärt! Rekommenderas!
  • Gun B
    Gun B skrev om BF Flytt & Städ
    Dom var duktiga och snabba....
  • Jasmine L
    Jasmine L skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga och bra! Har använt företaget för andra gången. rekommenderar dem.
  • Annika J
    Annika J skrev om BF Flytt & Städ
    Jag kan verkligen rekommendera BF flytt och städ.Mycket lätt att ha att göra med,snabba och effektiva och framför allt rädd om sakerna!
    Många andra vänner har klagat på andra flyttfirmor men jag har bara allt gott att säga!
    Annika Jansson bodde i Saltsjö-Boo flyttade till Roslagen.
  • Agneta B
    Agneta B skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick ett väldigt bra bemötande vid bokningen av flytten. Hyrde även flyttkartonger som kördes ut när jag tyckte det var dags att börja packa. Snabba och starka flyttkarlar och allt var helt vid uppackningen. När jag packat upp allt kom de och hämtade kartongerna. Så smidigt. Rekommenderas varmt! Ska jag flytta igen så ringer jag dom igen.
  • Olivier P
    Olivier P skrev om BF Flytt & Städ
    I had a good experience with that moving company.
  • Malin L
    Malin L skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt nöjd med både flytt och städ, bra bemötande rakt igenom och snabba och effektiva flyttkillar 😊
  • Anna H
    Anna H skrev om BF Flytt & Städ
    Super bra från början till slut. Snabb återkoppling, effektiv flytt och bra städning.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om BF Flytt & Städ
    Killarna va snabba .... men tyvärr vart det väldigt mycket småskador ... dock rekomenderar jag dom ... för super trevliga å roliga samt inget tids mygel som många firmor kör med... hade allt varit helt så hade dom fått 5 cirklar.
  • Ina B
    Ina B skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp samt städning av lägenhet. Trevligt bemötande, är generellt sätt mycket nöjd. Prisvärt, både flytt och städning. Allt var helt och oskadat.
  • Max S
    Max S skrev om BF Flytt & Städ
    Redan från början begärde vi komplett anbud innefattande packning, transport och flyttstädning. Detaljerad offert erhölls snabbt och korrekt. Sedan vi bestämt oss för BF Flytt & Städ erhöll vi slutlig rörlig offert med takpris. Flytten genomfördes helt och hållet i enlighet med erhållen offert och till absolut bästa insats från BF Flytt. De fixade även städning av lägenheten vi flyttade till eftersom de som vi tog över efter missat boka flyttstädning.
    Trots drygt 100 flyttkartonger var det endast ett missöde med en porslinsurna som gick i kras.
    Vi kan verkligen rekommendera BF Flytt & Städ som en seriös firma som lever upp till sina åtaganden
    Christina och Max
    2017-10-05 BF Flytt & Städ svarar Max S
    Hej Max,

Tack för din rekommendation! Din sida av myntet på detta byte betyder mycket för oss så att folk ser att vi är duktiga och seriösa.

Hoppas ni trivs med ert nya boende!

• Peter S
    Peter S skrev om BF Flytt & Städ
    Vi hade en växelflytt, där vi bytte lägenhet med en annan familj.

Flytten tog 12 (08.00-20.00) timmar vilket slutade med att våra småbarn satt på golvet och grät av trötthet, för att vi inte hade ett rum att sova i eftersom förra ägarens saker var kvar i lägenheten. Detta trots att man hade en mycket stor lastbil för att kunna tömma lägenheten med en gång.
    Det tråkigaste var ändå att en större hyllmöbel hade slagits sönder (2 ben var av). Mitt intryck var att man helt enkelt tröttnat på att demontera den.
    Bolaget justerade fakturan, efter att vi påpekat ovanstående tidsåtgång och trasiga möbeln.
    En vecka efter avslutad flytt, fick vi meddelande av den andra familjen att vi hade ett bord kvar i trapphuset i vårt gamla hus. Efter att ha påpekat detta för bolaget, fick vi det till oss. Även där var benen avslagna så att flisor gått ut bordets alla fyra hörn. Vi har nu ett digert arbete framför att att köra våra gamla möbler till tippen...

En tråkig upplevelse där vi idag känner att vi trots rabatt, dragit det kortare strået.
    2017-10-05 BF Flytt & Städ svarar Peter S
    Hej Peter,

”Det finns alltid två sidor av ett mynt” som man brukar säga. Se vad Max skrev ovan som du bytte bostad med.

Lägenhetsbyten brukar vara lite struliga.

Då Max som ni bytte med hade ett stort bohag fick inte allt plats i lastbilen för att köra i en vända. Därför var vi tvugna att köra två gånger. Avståndet till er port från bilen var långt så där gick mycket tid. Det var regn hela dagen också vilket inte gjorde saken bättre.

När Max skulle lasta av sitt bohag hos er hade ni inte flyttstädat er bostad. Ni hade missat det och ringde oss och undrade om vi kunde lösa det snabbt vilket vi gjorde.

Några dagar efter flytten gick du och jag igenom flytten och vi ersatte dig för den trasiga möbeln och tidsåtgången.

Tråkigt med bordet som var kvar i trappen. Något sådant skall och får inte hända. Tony hämtade det så fort vi hörde om det och någon har väl blivit irriterad på att det stod i trappen och ovarsamt tagit av benen på det då de låg bredvid.

P.S. Idag lade vi upp kund 10 000 i vårt faktureringsprogram! DS
  • Lena N
    Lena N skrev om BF Flytt & Städ
    Vi har inget att anmärka på. Snabba och trevliga killar som utförde flytten, även hjälp att montera ihop vår dubbelsäng samt hörnsoffan.
    Städningen utförd till belåtenhet.
    Kan varmt rekommendera detta flyttföretag.
  • Tobias D
    Tobias D skrev om BF Flytt & Städ
    Passade tiden, gjorde jobbet, trevliga typer
  • Kristina E
    Kristina E skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket flitiga packare och flyttare! Flexibla arbetsledare. Mycket nöjda med pack och flytt!
  • Åsa N
    Åsa N skrev om BF Flytt & Städ
    Helt nöjd, allt gick jättebra och personalen var trevlig och tillmötesgående, gäller flyttkartongs leverans/hämtning, hela flytten och städningen.
  • Henrik J
    Henrik J skrev om BF Flytt & Städ
    Var lite orolig över att lämna över min flytt till en flyttfirma. Hade aldrig gjort det tidigare. Nästa gång - om det blir aktuellt - kommer jag att åter anlita BF Flytt. Proffs allt igenom.
  • Nicole T
    Nicole T skrev om BF Flytt & Städ
    Urdålig. Ringde 30 min EFTER avtalad tid och sa att de skulle bli sena. På fråga om hur sen så kunde de omöjligen veta det, de kunde inte ens säga var de var eller hur långt bort de var i förhållande till vår adress. När de kom fram, 1,5 h sena, var de dessutom sjukt otrevliga. Trots att vi offertannons och vid överenskommelse om datum och tid har skrivit klart och tydligt vilken adress bolaget ska flyttas till så krävde de att vi väntade på nya adressen för att kunna visa dem lägenheten när de kommer med grejerna. När de kom fram nöjde de sig inte med att parkera ca 6-7 m från porten, utan försökte köra med lastbilen på trottoaren för att komma precis framför porten. Det var farligt och hade kunnat skada andra bilar som var parkerade bredvid trottoaren. När de vara klara med parkering frågade de om det fanns hiss i huset, trots att vi i offertannonsen och mailkorrespondensen med dem vid bokning också hade angivit att det inte finns hiss. De började då sucka högt och muttra någtpå sitt hemspråk.

Vi hade ju lånat flyttkartonger från dem med 500 kr i deposition som vi skulle få tillbaka när de hade hämtat dem. Jag skrev tydligt i mitt mail vilken vecka vi inte jobbade så att de kunde komma när de ville. Inte förrän vår semester var över ringde de helt plötsligt upp på en vardag mitt på dagen, då vi skrev tydligt att vi inte kommer att kunna vara hemma, och sa att de var utanför porten. De lovade då att varsla i god tid nästa gång så att vi kunde planera, detta var i början av augusti. Än idag har de inte kan hört av sig.

Jag avråder därför alla från att anlita detta oseriösa företag. Jag tror att det var av rent flyt att de inte tog sönder något på köpet också.
    2017-09-25 BF Flytt & Städ svarar Nicole T
    Hej Nicole,

Vad tråkigt att ni inte var nöjda med våra tjänster! Då har vi misslyckats. När vi är klara med vårt jobb vill vi att kunderna ska vara glada och nöjda.

Man är inte bättre än sin senaste flytt!

Jag ska försöka besvara kritiken i ordning nedan.

Då ni ville boka er flytt var vi fullbokade. Vi ville vara tillmötesgående och hjälpa till i alla fall och förklarade att vi kommer efter annan avklarad flytt och att tiden inte gick att säga exakt men att vi skulle ringa en timme innan.

Flyttkillarna vill gärna att kunden är med på nya adressen och visar var möblerna ska stå. Tidigare har vi fått skäll av kunder och fått åka tillbaka och flytta möbler då de inte varit med och pekat och tyckt att vi ställt möbler fel.

Att killarna suckade då det inte fanns hiss är ganska förståeligt då de gjort ett jobb innan och haft tunga bråda dagar innan. De brukar alltid vara glada och positiva även under sådana förutsättningar så de kanske blev påverkade av någon annans sinnesstämmning .

Angående flyttkartongerna så var kraven från dig att vi skulle komma efter 16:30, vilket inte är något hinder för oss. Då vi hade lite fullt denna vecka chansade vi veckan efter då vi ändå var i området. Sedan har det fallit mellan stolarna. Kontaktar dig för upphämtning och återbetalning omgående.

• Jakob H
    Jakob H skrev om BF Flytt & Städ
    Saker försvann i flytten, tvn fick sig en kyss och en skadad fasad vägg när flyttbilen körde in i den.. Pant av flyttkartonger som aldrig betalats tillbaka. Mail och telefon samtal, men aldrig en återkoppling tillbaka.

Varning för denna flyttfirma
    2017-09-25 BF Flytt & Städ svarar Jakob H
    Hej Jakob,

”Vi försöker alltid att parkera så nära porten/dörren som möjligt för att flytten ska gå fortare och vi ska slippa gå så långt.” (Se svar ovan.) Denna gång kom de för nära och skrapade bort puts på fasaden. Vi ska åka dit och åtgärda.

Pant av flyttkartonger betalar vi tillbaka efter återlämnande vilket inte skett i ert fall. Kontaktar dig om lämplig tid.

Tvn fick sig en kyss och vi kompenserar dig självklart för det. Tvfästena som försvann hoppas vi kommit tillrätta annars löser vi det också.

Synd att vi inte löst detta tidigare. Missade ditt mail.

Flytten vi utförde åt dig tidigare gick ju bra, även din sambos flytt. Du anlitade oss igen och gav oss ett bättre omdöme då.

5 av 5 stjärnor

Motivering:
    "Inga konstigheter, kommer använda dem snart igen."

• Marina T
    Marina T skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick planenligt o jag var mycket nöjd. Även återlämnande av kartonger o pengar åter för dem gick över förväntan. Om jag ska säga ngt som kan förbättras är det svarstid på kundförfrågan via mejl. Tog lång tid, men blev bra. Tack för hjälpen BF!
  • Örjan E
    Örjan E skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt och städ hjälpte en god vän till mig att flytta. Firman hade också i uppgift att packa allt. Flytten genomfördes mycket bra av två anställda som var effektiva och duktiga och som uppträdde mycket trevlig. Allt kom fram i gott skick. Telefonkontakterna med företaget var mycket bra med korrekt och tydlig information. En viss försening i arbetet på morgonen gjorde att vi begärde viss reducering av antalet arbetade timmar vilket företaget genast beviljade.
  • Fritte H
    Fritte H skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlita BF flytt för packning och flytt. De utförde jobbet snabbt och proffsigt.
  • Lina B
    Lina B skrev om BF Flytt & Städ
    Offerten kom på vändande mail nästan, killarna och städerskan kom i tid till den planerade dagen. Gjorde allt snabbt och smärtfritt. Både jag och min sambo var kanon nöjda! Vi hade tidspress då vi skulle vara utflyttade samma dag som dom nya hyresgästerna skulle in.
    Rekommenderar BF Flytt & Städ till 100% vi hade inte klarat av vår flytt utan dom!

MVH Lina

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen