BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 250 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• David C
    David C skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra! Proffsig, punktligt och prisvärt! Allt gick som utlovat. Jag kan verkligen rekommendera företaget.
  • Lisbeth N
    Lisbeth N skrev om BF Flytt & Städ
    Hej!
    Packmästaren Kevin (tror jag hans namn var) var helt utmärkt.
    Noggrann och ordentlig. Tyvärr glömde han att packa ner en garderob men det fixades dagen därpå av en man vid namn Kemal.
    Kevin trodde också att 2 garderobskåp hörde till lgh vilket dock inte var fallet. Dessa kördes snabbt till tippen dagen därpå på min begäran.
    Jag hade väldigt mycket saker och det är helt förståeligt och
    mänskligt att man kan missa ett skåp och en garderob. Allt
    löste sig sedan snabbt och till det bästa och jag kan verkligen
    rekommendera företaget BF Flytt & Städ.
    Lisbeth Nordqvist
  • Jan J
    Jan J skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttransport och bärhjälp samt leverans av kartonger och garderober. Höll allt man lovade och bra bemötande.
  • Anna D
    Anna D skrev om BF Flytt & Städ
    Otroligt proffsiga och tidseffektiva. Väl organiserade och trevligt bemötande. Rekommenderas varmt!
  • Fari S
    Fari S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag var inte nöjd och kommer inte att rekommenderar er till andra... tyvärr..
  • Anders S
    Anders S skrev om BF Flytt & Städ
    BF flytt & städ var toppen! Tre flyttkillar kom och jobbade otroligt snabbt och effektivt. Trevligt enkelt och prestigelöst bemötande.
    Flyttstädningen var också utmärkt!
  • Nina R
    Nina R skrev om BF Flytt & Städ
    Jättenöjd med flytthjälpen! Effektiva och var rädda om mina saker. Och till ett bra pris dessutom!
  • Katarina K
    Katarina K skrev om BF Flytt & Städ
    Helt ok och trevliga flyttgubbar! Allt flöt på bra👍🏽
  • Brittlouise L
    Brittlouise L skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket proffsiga trevliga när dom hjälpte mig med min flytt även städningen var perfekt. Kan varmt rekommendera detta bolag.
  • Jan W
    Jan W skrev om BF Flytt & Städ
    Använde för flytt o flyttstädning.
    Bra!
  • Sina S
    Sina S skrev om BF Flytt & Städ
    Det var lite krångel med lastbilar att komma i tid men annars det var bra gjort och vi är tacksamma för utfört arbete.
    Sina Salahshor
  • Per H
    Per H skrev om BF Flytt & Städ
    Jag har anlitat BF Flytt & Städ totalt 4 gånger under de senaste 5 åren och anledningen till detta är dels deras enorma servicekänsla i kombination med en bra prisbild. Ett väldigt enkelt företag att samarbeta med på alla plan. Duktig och kompetent personal från kontor till de som faktiskt utför jobbet. Inget är omöjligt för detta företag och deras personal gör hela tiden allt för att jag som kund skall bli så nöjd som möjligt. Vill speciellt framhålla Tony som är en riktig serviceentreprenör ut i fingerspetsarna. Vill ni ha en enkel och problemfri flytt med ett riktigt bra flyttföretag så tveka inte att anlita detta. Per Holmberg
  • Lars L
    Lars L skrev om BF Flytt & Städ
    Kanonbra process nästan hela vägen
    Dock ett stort aber att skicka en lokalvårdare att sköta flyttstädning som inte ens kan säga hej på svenska
    Fullgjorde heller inte uppdraget med attslutföra städet
    Svårt att få kontakt och action när depositionen skulle återbetalas
    Synd med ett sånt bra start på processen
  • Lina R
    Lina R skrev om BF Flytt & Städ
    Kanonflytt med BF Flytt och Städ!
    Jag hade den bästa av erfarenheter med detta företag, alltifrån offertskrivning till själva flyttdagen till fakturering.

Firman behandlade mina saker med aktsamhet (jag hade flera ömtåliga och för mig kära saker), och det var mycket tydligt att de agerade som ett professionellt företag i detta avseende.

Killarna jobbade på hårt och höll humöret uppe. Alla saker blev inlastade med omsorg i mitt nya hus och de blev klara 25 minuter före offerterad tid. Världsklass!

Hämtning och lämning av lånade flyttkartonger var också utan anmärkning. Jag är mycket nöjd med hela flyttupplevelsen och skulle inte tveka en sekund på att anlita BF Flytt och Städ igen, eller rekommendera dem till någon annan. Tack!
  • Camilla L
    Camilla L skrev om BF Flytt & Städ
    Jag beställde flytt och flyttstädning. Måste säga att de var bra på att återkoppla när jag hade funderingar.
    Nöjd med flyttdagen och även städningen. Inte fått några klagomål från nya ägaren.
  • Derya B
    Derya B skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga, tydliga, inget strul, bra service!
  • Ann G
    Ann G skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket nöjd!
    De hörde av sig i god tid innan & var både trevliga & effektiva. Kände stort förtroende för de två omtänksamma killarna som hjälpte min mor med flytten.
    Var även snabba på att återkomma via mail & telefon vilket uppskattades.
  • Aurelia J
    Aurelia J skrev om BF Flytt & Städ
    Trevlig bemötande, bra priser, bra utfört arbete med både flytt och städ. Varma rekommendationer.

Aurelia
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och mycket proffsiga killar som hjälpte oss att flytta.
  • Linda G
    Linda G skrev om BF Flytt & Städ
    Bortsett från att jag fick en faktura trots att jag betalade flyttkillarna direkt, fungerade allt perfekt. Flytten gick snabbt, allt höll och den påföljande flyttstädningen klanderfritt utförd. Bra och tydlig offert också.
  • Jenny D
    Jenny D skrev om BF Flytt & Städ
    Supernöjd med alltihop från offert till utförande!!!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om BF Flytt & Städ
    Noggrann, tålmodig och väl utförd flytt på beräknad tid, helt utan anmärkningar.

Flyttstädningen var bra om än inte helt fläckfri, men fullt godkänd av hyresvärden.

Mycket snabba på att svara och vänlig och flexibel kontakt. Rekommenderas varmt.
  • Ann-charlotte S
    Ann-charlotte S skrev om BF Flytt & Städ
    Det var andra gången jag anlitade BF Flytt & Städ för både flytt och flyttstädning. De är så flexibla och kunniga med helt underbar personal. Jag vill rekommendera dom varmt!
  • Kajsa F
    Kajsa F skrev om BF Flytt & Städ
    Vi har köpt flytthjälp.

Vi är mycket nöjda med den service vi fick genom detta företag. Vi har fått våra kartonger hämtade idag och det gick också mycket smidigt.

Företaget var generösa att det var inte så på "dagen" att lämna tillbaka kartongerna inom en månad, vi hade lite dialog.

BF Flytt lämnade också på eget initiativ en smart kartonggarderob som vi kunde använda till vissa känsligare kläder.

Killarna arbetade på löpande räkning och vår uppfattning är att de jobbade på mycket professionellt.

Dialogen med företaget har inte varit några problem. Alla killar har inte pratat svenska eller engelska så bra, men flytten hade en arbetsledare som löste detta fint.

Vi vill gärna rekommendera FB Flytt och städ!
  • Veigo L
    Veigo L skrev om BF Flytt & Städ
    jag hade förväntat mig en piggare städare,
  • Christina A
    Christina A skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande och flexibilitet och förtroende. Allt fungerade från leverans av flyttkartonger, flytt och hämtning av flyttkartonger. Trevliga vänliga flyttkillar. Känner mig som jag var en viktig kund för företaget. Jag uppskattar mycket alla hjälp med min flytt.
  • Emma H
    Emma H skrev om BF Flytt & Städ
    Det var helt okej. Det gick inte på så kort tid som det var utsagt men flytthjälpen var trevlig fastän de tog extremt god tid på sig och den ene pratade oavbrutet i telefon.

En del lådor och växter kom inte med i flytten så de sakerna får jag skaffa på nytt.

Likaså glas och tallrikar gick sönder fastän de var inplastade i tjock bubbelplast. Den som pratade konstant i telefonen var väldigt ovarsam med sakerna.

Om man skall flytta med detta företag så skall man inte vara rädd om sina saker.
    2017-06-03 BF Flytt & Städ svarar Emma H
    Hej Emma,

Tråkigt att höra att du inte är nöjd. VI har pratat med vår personal om mobiltelefoni. De får svara snabbt och prata på sina raster eller efter jobbet. Tack för att du informerar. Jag får ta upp det igen med personalen.

Att det saknas och har gått sönder saker har vi inte hört något om. Det informationen borde vi fått.

Vår vision är att hjälpa våra kunder att flytta varsamt, smidigt och enkelt. Vi är ledsna att vi misslyckats i ditt fall.

BF Flytt och Städ AB
  • Johan E
    Johan E skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt och Städ skötte våran flytt och allt gick perfekt. Har inget att klaga på, det kostade vad som sa, det tog den tid dom sa och allt sköttes väldigt proffsigt och utan några svårigheter.
  • Tina B
    Tina B skrev om BF Flytt & Städ
    Kanonbra!
    Snabba o bra kommunikation.
    Supernöjd!
  • Ylva J
    Ylva J skrev om BF Flytt & Städ
    Packning av glas porslin och kök, flytt av allt bohag, flyttstädning. Vi är mycket nöjda med allt, svårt att kommunicera med flyttgubbarna som inte pratade engelska. En hade lite väl grova skor,, arbetarskor med bautasulor, när han travade in och ut på våra golv och inomhus-trappor, lämnade en del slitage, framförallt i trappan, när han dessutom inte lyfte fötterna, för stora skor dessutom. För övrigt är vi mer än nöjda.
    Med vänlig hälsning Ylva
  • Johanna A
    Johanna A skrev om BF Flytt & Städ
    Bästa flyttfirman. Kommer i tid, trevliga medarbetare, serviceminded. Snabba och effektiva. Rekommenderas varmt.
  • Ulf Z
    Ulf Z skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick på bästa sätt. Grabbarna jobbade bra och var trevliga.
  • Margaretha S
    Margaretha S skrev om BF Flytt & Städ
    Raskt och proffsigt utförande i sin helhet. Tydlig offert, klara och rediga svar på frågor från ledningens sida.
    Packning en dag, flyttning från Stockholm till mindre stad nästa flöt på bra. Inget gick sönder eller försvann.
    Vi som packade upp snabbt var också nöjda med att de många flyttkartongerna hämtades bara några dagar senare.
  • Maria N
    Maria N skrev om BF Flytt & Städ
    Det var superlätt, proffesionellt och en lagon peng att få hjälp av BF flytt. Vi rekommenderar dem varmt vidare och kommer ENDAST använda dem i framtiden.
    Personlig servicve och glada flyttkarlar som hjälpte oss!!!
    Jättenöjda
  • Vivianne W
    Vivianne W skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bättre jobb än jag förväntade. Två proffsiga killar kom i tid och klar innan 5timmar för en 82 lägenheten med en stor källarförråd.
  • Katarina L
    Katarina L skrev om BF Flytt & Städ
    Proffsigt! Trevlig personal. Flexibilitet.
  • Mari F
    Mari F skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba trevliga killar flytten gick bra ,om jag flyttar igen vet jag vart man kan vända sig
  • Sture S
    Sture S skrev om BF Flytt & Städ
    Fungerade bra, inga klagomål från den som övertog fastigheten.
    Kom och satte fart direkt mycket professionellt.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om BF Flytt & Städ
    Kundvänligt och mycket service men ibland lite för bråttom.
  • Josefina S
    Josefina S skrev om BF Flytt & Städ
    Jag är mycket nöjd med min upplevelse av BF Flytt & Städ där jag och min sambo använde oss både av flytthjälp och flyttstädning.
    Snabba svar på frågor och bra bemötande med uppringning dagen innan flytt för att stämma av. De som kom för att flytta kunde inte så bra svenska, det var kanske det enda minuset då det blev svårt att kommunicera, i synnerhet per telefon för avstämning under dagen. Vid möte så gick det skapligt med engelska och gester. Men jättebra upplevelse på resultatet av både flytt och flyttstädning.
    Jag skulle inte tveka att använda mig utav dem igen.
  • Jennie L
    Jennie L skrev om BF Flytt & Städ
    Så bra.
    Trovärdiga, håller vad de lovar, från början till slut. Vi är mycket nöjda.
  • Natasa N
    Natasa N skrev om BF Flytt & Städ
    flytten fungerade bra, men det blev en skada på sängen, samt de lämnade inte en del av barncykel! Vi kontaktade flera gånger eftrråt men fick jättedåligt bemötande och ingen återkoppling alls
  • Lena g
    Lena g skrev om BF Flytt & Städ
    Vår son tog emot flyttkillarna först och lite senare städarna. De arbetade metodiskt, noggrant o snabbt. De visade stort intresse för sitt jobb. När de var klara tog de i hand och tackade. Städarna gjorde ett fantastiskt utfört arbete och vi gjorde en besiktning dagen efter med husköparens. Det fanns absolut inget att anmärka på. Vi kommer att rekommendera detta företag. Vi tycker att det var mycket prisvärt.
  • Karin A
    Karin A skrev om BF Flytt & Städ
    Hjälpte oss med flytt, löpte på utan problem. Rekommenderas!
  • Håkan S
    Håkan S skrev om BF Flytt & Städ
    Upplever BF flytt och städ som mycket seriösa, tillförlitliga och städningen håller mycket hög kvalitet.
  • Peter A
    Peter A skrev om BF Flytt & Städ
    den bästa flytt företag och billigt och trevliga gubbar
  • Marian D
    Marian D skrev om BF Flytt & Städ
    I am satisfied with the service from this company. Replied promptly although I confirmed kind of last minute. They were correct and diskreet. Helped me to put some furniture together. Did their work promptly and efficiently.
  • Monica V
    Monica V skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten fungerade perfekt. Proffsigt, säkert och trevligt bemötande. Jag är mycket nöjd. Trodde att jag redan gett betyg på uppdraget.

Mvh Monica Vallinder
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om BF Flytt & Städ
    Alldeles utmärkt arbete med vår flytt, stor flexibilitet och kvalitet i utförandet och en rimlig prisnivå. Kan absolut anlitas!!
  • Annette L
    Annette L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och Flytt städning. Städnigen får högsta betyg. Toppenbra. Flytten får sämre betyg på grund av att flyttbilen var alldeles för liten. Annars var det lätt och smidigt att få kontakt och hjälp. Bra bemötande.

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen