BF Flytt & Städ

BF Flytt & Städ

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 834 kunder tycker om BF Flytt & Städ 2

2021-05-04
    Seriösa och bra! Flytt och städ vid lägenhetsbyte, gick utan problem. Rutinerade.
    2021-05-04
    Använde företaget enbart för en mindre flytt. Det fungerade bra!
    2021-05-04
    Flyttade effektivt och trevliga killar
    2021-05-01
    Beställde flytthjälp. Allt gick smidigt och medarbetarna var lösningsorienterade och professionella
    2021-04-30
    Vi anlitade BF Flytt, vi visste inget om dem men de lät trevliga och seriösa. Datum och tid bokades, 3 killar med skåpbil. Exakt på klockslaget kom de, rekade lite sen satte de igång och lastade bilen och så åkte vi iväg till vår nya adress. Det blev 2 vändor. De tog en kort rast vid ett tillfälle vilket var helt ok för de jobbade stenhårt. Det var inga killar som kom från Sverige så vi hoppas verkligen att de får lön efter vad de är värda. Duktiga killar, bra firma, betalning skedde via faktura 10 dagar efter utfört arbete. Rekommenderar denna flyttfirma. Mvh Benke
  • ANNIE S
    2021-04-30
    Vi anlitade BF flytt & städ för just både flytt och städ. Flytten gick oklanderligt och flöt på. Det uppstod skador i trappen som vi fick dra av 300 kr för vilket kändes rättvist för båda parter. Städningen har däremot varit under all kritik. Det började med att det kom en person för att städa ett helt hus på 150 kvm. Det kändes som dåliga förutsättningar för att bli bra. Mycket riktigt var köparen inte nöjd, det var dammigt och smutsigt på flera ställen. Så städbolaget åkte tillbaka en gång till och stannade max 30 min trots mycket åtgärder som behövde göras. Så vi kontaktade dem igen och de var där en tredje gång. Då stannade de en timme men uppenbara saker som är enkla att se var fortfarande inte rent. Städningen har alltså varit under all kritik. När jag kontaktar bolaget och begär ett prisavdrag för detta så blir jag bemött högst oprofessionellt. Ni kan anlita detta bolag för flytt men anlita de inte för städ. Jag arbetar med fastigheter och gör otaliga avflyttningsbesiktningar efter en flyttstädning varje månad och de har inte flyttstädat. De har grovstädat, men inte mer än så. Jag förstår att köparna inte är nöjda.
    Hej Annie, Tack för din rekommendation! Ni mailade om att det var spindelnät i taket och dammigt. När vår personal kom tillbaka och skulle åtgärda var spindelnätet borta då köparen tagit bort det själv. Köparen visade att det var dammigt på fönsterbrädor och ytor. Vår personal tog bort dammet som uppstått efter renovering köparen hade startat. Samma sak andra gången. Tredje gången vi var där sade vi att peka var det är skitigt. Han visade fönsterbrädorna igen som vi redan tagit bort damm ifrån tre gånger tidigare. Personalen förklarade att vi flyttstädar en gång innan inflyttning, inte under och efter köparens renoveringar. Han sade då att det inte känns fräscht. De stora bitarna under en flyttstädning är kök, inne i kylskåp/frys, spis och ugn med plåtar, fläkt, inne i alla skåp och alla luckor. Badrum, allt kakel, brunn, bakom badkar och alla vitvaror. Sist men inte minst fönsterputsningen. När de ”stora tre” är avklarade börjar vi se ljuset i tunneln då det bara är finalen kvar. Torka ur skåp, dörrar, runt eluttag/strömbrytare, lister, bakom element, fönsterbrädor och golv. Visst händer det att vi missar något ibland. Kunden berättar då t ex ni har glömt att städa ur facket i tvättmaskinen för tvättmedel och golvbrunnen i tvättstugan eller bakom elementet i förrådet eller liknande. Då ber vi ödmjukast om ursäkt och kommer tillbaka och löser. I ert fall var det en känsla och damm från renovering som visades. Okej att vi kanske är lägst i näringskedjan men vi är inte dumma om ni tror det och vill utnyttja oss till max. Efter att ha förklarat för dig att inget fanns att klaga på förutom nytt renoveringsdamm och en känsla återkom du med ett meddelande att ni bara tänker betala för 70% av jobbet. Jag är människa med de brister och tillkortakommanden det innebär och svarade på meddelandet: Jag tror jag ska känna efter…… Mvh BF Flytt och Städ AB BF Flytt & Städ
    2021-04-30
    Snabba, effektiva och allt kom säkert fram
    2021-04-30
    Vi hade flytthjälp och allt fungerade väldigt smidigt och bra!
  • Märit G
    2021-04-28
    Jag är mycket nöjd med både flyttdagen den 26/1 och efterföljande hjälp med kartonger och dörr upp till vinden.
    Alltid trevliga killar som hjälpt till och alltid trevligt bemötande i telefon.
    Över förväntningen och brukar rekommendera firman till mina vänner och bekanta.
    2021-04-21
    Flytt
    Snabbt, smidigt inget gnäll
    2021-04-19
    Rekommenderar denna flyttfirma.
    Professionella, glada och lyhörda medarbetare.
    Vi är mycket nöjda med deras effektivitet.
    Kvalitet och bra pris på ett och samma plats.
  • Christina A
    2021-04-19
    Snabbt, proffsigt, säkert. Trevliga killar. Vänliga och mycket kunniga. Jag är så nöjd!
    2021-04-12
    Mycket trevliga och Otroligt effektiva!
  • Paula L
    2021-04-10
    Rekommenderas. Bra och allt gick enligt överenskommelse
    2021-04-10
    Vi fick hjälp med både flytt och städ och är supernöjda! Så effektiva och duktiga!
    2021-04-06
    Flytt och flyttstäda gick enkelt och var prisvärt
    2021-04-06
    Beställde både flyttstädningen och flytthjälp. Snabba, noggranna och hjälpsamma. Mycket bra pris som följde offerten (lite under tom). Bra kontakt innan med div frågor.
  • ROBIN T
    2021-04-03
    Packning och flytt. Super smidigt. Riktigt nöjd!
    60kvm packat på 3h och flyttat på 6h bra jobbat!
    2021-04-01
    Packning, flytt och städ.
    Bra jobbat!
    2021-04-01
    Prisvärt, superbra service och pålitliga flyttkillar! Rekommenderas!
    2021-02-15
    Flytt och städ. Mycket proffsiga och trevliga.
  • Åsa S
    2021-02-14
    Snabb och effektiv flytthjälp!
    2021-02-11
    Bra och trevligt bemötande, kan rekommenderas!
    2021-02-09
    Fixade ändring av tid o lagring över en natt. Inget skadat.
    2021-02-09
    Beställde flytt och flyttstäd. Allt gick som smort från början till slut. Har inga klagomål på någonting , vänligt bemötande, snabb hämtning av kartonger i annan stad och snabb och kunnig personal. Dessutom prisvärt. Kan varmt rekommendera dem .
    2021-02-09
    Anlitande av flytthjälp samt flyttstäd.
    Effektiva flyttkarlar. Mycket prisvärt.
    Samma sak med gänget som utförde flyttstäd.
    2021-02-09
    BF Flytt och Städ hjälpte oss med flytten.
    Snabba, trevliga och duktiga.
    Rekommenderas!
    2021-02-09
    Toppen bemötande, punktliga och snabba väl på plats. Enkelt att boka och bra priser. Har haft familjemedlemmar som har använt deras tjänst tidigare, har aldrig varit några problem. Kan starkt rekommendera och kommer använda igen vid framtida flytt.
    2021-02-09
    Bra bemötande vid beställning och leverans av flyttkartonger, men själva flytten var en katastrof. En som stod och rökte hela tiden och lämnade sin kollega i sticket som bara pustade och stönade. Flyttkartonger precis överallt när de var klara, mitt i rummen.
    2021-01-27
    Superhärligt gäng som utför snabba flyttar! Vi har anlitat dem 3 gånger (senast november 2020) och vi är supernöjda! Bra service vid bokning av flytt och lätt att få kontakt med dem!
    2021-01-25
    Köpte flyttstäd och -hjälp. Blev väldigt väl bemött, snabb och bra service genom hela upplevelsen. De lånade ut flyttkartonger och var extremt behjälpliga med detta, inget krångel alls.

Det är jättenära 5 stjärnor men vi fick säga åt dem att skruva ihop soffan när de kom till nya bostaden med den och jag vill inte behöva tjata för att få den service jag betalar för.
    2021-01-25
    Bra och hjälpsama killar. Inga problem helt enkelt! Kan rekommenderas.
  • Lotta N
    2021-01-25
    Bara positiva upplevelse. Duktiga och noggranna plastade in allt som inte var nerpackat. Jag rekommenderar dom absolut till alla som behöver flytthjälp.Trevliga och tillmötesgående
    Fick flytt å städhjälp.
    Sköttes helt perfekt.
    Punktligt
    Omsorgsfullt
    Lätta att få kontakt med.
    2021-01-25
    Bokade för flyttstädning, den som flyttade in klagade på städningen två gånger.
    2021-01-20
    Bokade för flytt & flyttstädning. Supernöjd med hela servicen. Sjukt proffsiga & effektiva flyttkillar. Hittade inget att anmärka på vid flyttstädningen!

Skulle & kommer absolut rekommendera till alla!!
  • GÖRAN R
    2021-01-16
    Mycket nöjda. Enkla att ha att göra med. Flytten gick perfekt, vi fick hjälp med allt man kan önska och lite till. Städningen exemplarisk. Om vi mot förmodan skulle flytta igen, tvekar vi inte att använda dem igen
    2021-01-09
    Bra upplevelse från offert till utförd leverans. Den enda jag tog in offert från som ringde och inte bara gav offert på det jag skrev. Verkade seriöst!
    2021-01-07
    Jag bokade flytthjälp , från ett boende till ett nybygge med udda inflyttningstid
    Det gick galant , snabba , hjälpsamma och väldigt flexibla
    Billigt , snabbt och proffsiga
    2021-01-07
    Flytt och packning
    Mycket nöjda
    Professionellt utförande och bästa bemötande
    2021-01-06
    Utmärkt hjälp vid Flytt från från villa till villa. Härligt bemötande innan, under och efter flytten. Kan varmt rekommenderas.
    2021-01-05
    Beställde flytt inom Stockholm.
    Blev bra bemött, trevlig personal som ställde upp trots att det strulade lite på slutet.
    Företaget levde upp till förväntningarna

Den enda kommentar jag har Är att de kunnat haft större lastbilar
    2021-01-04
    Städade ej ordentligt. Fick lov att återkomma.
    2021-01-04
    Utmärkt service till rimligt pris! Mycket nöjd!
    2021-01-04
    De hjälpte till med flytten, allt fungera bra flytt karlarna var trevliga
    och flitiga fakturan blev som de hade lovat
    2021-01-04
    Helt ok. Städade inte allt som hyresvärden krävde, fick en del anmärkningar på besiktningen som de sedan åtgärdade. Trevlig städare.
    2021-01-02
    Köpt tjänst: Flytt från Stockholm till Dalarna aug 2020. Bemötandet var bra och det var anledningen att jag valde företaget. Däremot blev slutet en katastrof. I offerten erbjuder de sig att åka och titta hur mycket bohag som ska flyttas men i mitt fall blev det aldrig gjort. Jag insåg ganska snart att flyttbilen inte skulle kunna ta med sig allt bohag. En som ansvarade och deltog vid min flytt insåg också detta och kontaktade företaget. Blev uppringd och fick höra att det var jag som skulle ha bett företaget att åka ut och kolla hur mycket jag skulle flytta. Det är naturligtvis företagets skyldighet att kolla upp detta och inte skylla på kunden. Som kund har jag ingen kunskap om hur mycket som ryms i en flyttbil. Den kunskapen finns hos företaget. Det slutade med att jag blev extradebiterad trots att flyttfirman hade gjort fel. Dessutom fick jag flera gånger säga till (en och samma person som inte verkade ha erfarenhet av flytt) om hur vissa skåp och möbler skulle hanteras för att att inte ta skada. De andra skötte sitt jobb bra.
    Ska ni använda er av denna flyttfirma så se till att de åker ut och kollar upp hur mycket som ska flyttas så att de skickar rätt storlek på bil, annars kan ni bli extradebiterade.
    2020-12-25
    Snabbt, smidigt och bra. Rekommenderas
    2020-12-23
    Vi flyttade från radhus till villa och hade både flytt och flyttstädningen med BF, allt funkade jättebra.
    Extra plus var den smidiga utlåningen av flyttkartonger.
    Vi skulle definitivt använda BF igen och rekommenderar deras tjänster varmt!

Björn & Anna
    2020-12-22
    Flyttgubbarna var underbara. Snabba och trevliga.
    Städningen var delvis under all kritik.