Rekommenderat företag 2016 - BF Flytt & Städ

BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Vi är ett seriöst mindre familjeföretag som funnits i flyttbranschen sedan 2004 samt i städbranschen sedan 2001 med Brödernas Städservice AB.

Vi utför allt inom privat- och kontorsflyttar från packning (fullständig/ömtåligt gods), utlåning av flyttkartonger, montering, flytt, uppackning samt flyttstädning. Ni bestämmer själv vilket upplägg Ni önskar för just Er flytt! Vi utför även pianoflytt och röjningar.

Läs vad 147 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Kristian L
    Kristian L skrev om BF Flytt & Städ
    Hej, Vi anlitade BF Flytt för allt från packning, flytt till flyttstädning. Har fungerat mycket bra. Extra stort plus för vänlig personal!

Mvh,
    Märta och Kristian
    Bromma
  • Nils L
    Nils L skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande och goda möjligheter att lägga till uppdrag.
  • Lizette J
    Lizette J skrev om BF Flytt & Städ
    Hej
    Säger bara tack då jag tycker ni är bäst är 4 ggn jag anlitar er. Å rekommenderat er till många av mina vänner som också varit så nöjda å återkommit till

trevlig helg
  • Norbert W
    Norbert W skrev om BF Flytt & Städ
    Stort tack till de tre toppenkillar som hjälpte oss med vår flytt. Starka, roliga, proffsiga yrkesmän. Det märktes verkligen. De bara körde på. Jag fattar inte hur de orkade. Riktiga hjältar! Vi är supernöjda och de får alla rekommendationer av oss ifall några bekanta söker flyttfirma. Ett mkt bra bemötande från början till slut. Lätt att kommunicera med kundansvarig. Det fanns inget som inte kunde lösas. Väldigt flexibla. Allt var över förväntan!
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om BF Flytt & Städ
    Kommer inte ihåg namnen på de personer jag hade kontakt med. Allt fungerade from offertförfrågan gjordes och till leverans och betalning.
  • Lena G
    Lena G skrev om BF Flytt & Städ
    *Mycket bra bemötande vid vår flytt, allt gick smidigt
  • Gun E
    Gun E skrev om BF Flytt & Städ
    Hej
    Mycket nöjd med flytt av bohag.
    Proffsiga killar som jobbade snabbt.
    Inget gick sönder helt fantastisk:)

Flytt städ lika så.
    Noggrant utfört. Mycket nöjd.
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om BF Flytt & Städ
    Verkade trötta innan jobbet skulle börja.
    Pga att det var söndag kanske? Det var i arbetsgånget med en mörkhyad kille. Jobbade energiskt, ifrågasatte min packning (med all rätt) och jobbade för 3. Trevlig dessutom.
    De övriga var slöa och likgiltiga. Jobbar väl för att överleva.
  • Sara Å
    Sara Å skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och flyttstädning samma dag. Allt gick lätt och smidigt. Flyttkillarna kom 10 min innan avtalad tid och jobbade på snabbt och smidigt. Lägenheten städades ordentligt och vi hade inget att anmärka på. Kan rekommendera denna firma. Trevligt bemötande både vid telefon- och mailkontakt.
  • Jessica E
    Jessica E skrev om BF Flytt & Städ
    Fick hjälp med att flytta av 3 superstarka killar. Bra bemötande från början. Flexibla med att leverera kartonger och inslagspapper. Effektiva under flyttdagen.
  • Anders M
    Anders M skrev om BF Flytt & Städ
    På och svarar på frågor snabbt
  • Annette A
    Annette A skrev om BF Flytt & Städ
    Önskar verkligen uttrycka hur bra och enkelt det varit med BF Flytt och städ.
    Det har varit enkelt ,sakligt att boka, mycket bra kommunikation och framför allt trevligt!
    Om vi tar effektiviteten, på en skal 0 till 10 :så är det 10
    Kunskapen 9
    Packning 10
    Städning 9.5

killarna var super fina och trevliga, och det gick undan, väldigt glad över mitt val är jag. Dessutom kändes priserna bra !

tack för härlig flytt , hälsa alla de som jag träffade !
    Vänligen Annette Ahrenberg
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om BF Flytt & Städ
    Bra service allt gick smidigt.
  • Outi T
    Outi T skrev om BF Flytt & Städ
    Bra flyttservice, trevlig personal i stort. Skulle anlita igen för enklare flytt. Nästa gång skulle önska en bil med en lift för effektivare arbete. Killarna jobbade i lugn tempo. Två var erfarna och en en nybörjare (andra dagen på flyttfirma).
  • Emma B
    Emma B skrev om BF Flytt & Städ
    Fick hjälp med packning, flytt och städ.
    Jobbet blev utfört men vissa grejer packades inte, bl.a. ett överskåp och en tavla.
    Sen var även sonens blöjhink packad med skräp i vilket inte var så kul eftersom vi inte packade upp denna förrän 5 dagar senare.
    2016-11-04 BF Flytt & Städ svarar Emma B
    Hej Emma,

Kul att jobbet blev utfört! De missade säkert överskåpet och tavlan men huvudsaken är att det kom med till slut och att allt är helt och rent.

Jag som chef kanske har varit för hård mot min personal. Då vi tidigare fått skäll av en kund för att vi inte tog med två tomma vikta kartonger ur ett källarförråd brukar jag påminna killarna att "ALLT SKA MED". De tog nog det säkra före det osäkra och packade ned allt.

Jag förstår din reaktion. Flyttade själv för tre veckor sedan och hade lagt sopor i ett hörn. Sade klart och tydligt att det är sopor och att det inte ska med. När jag packade upp bohaget blev jag förvånad när jag öppnade en påse med sopor. Frågade killarna varför soporna kom med. De visste inte, de tog "ALLT". Visade sig att frugan inte visste att det var sopor och hade burit fram dem.

Hoppas ni kommer att trivas i nya boendet och att du byter blöja oftare i fortsättningen!

• Jeanette W
    Jeanette W skrev om BF Flytt & Städ
    Fick hjälp med flytt av min 4 rummare.

Bra och glatt bemötande, bra arbetsledare och riktigt effektivt och snabbt jobbat.
    Glatt överaskad mycket prisvärt och mycket duktiga på sin sak.
  • Susanne C
    Susanne C skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från lägenhet till hus. Snabbt och effektivt, inget gick sönder.
    Med vänlig hälsning
    Jonas o Susanne
  • Ida L
    Ida L skrev om BF Flytt & Städ
    Bokade flytt, lån av kartonger och flyttstädning. Allt har funkat bra och överenskomna tider och priser har hållit. Flyttgubbarna var hjälpsamma med att ställa möbler på plats och inte åka förrän allt var klart.
  • Marie R
    Marie R skrev om BF Flytt & Städ
    Hela flytten från beställning till flytt var jättebra, likaså städningen!
  • Dan S
    Dan S skrev om BF Flytt & Städ
    BF flytt och städ har hjälpt oss flytta. De var försiktiga och snabba i arbetet och samtidigt vänliga och tillmötesgående.
    Flyttkillarna var trevliga att ha att göra med och gjorde ett gott intryck. Vi kan varmt rekommendera företaget. Priset var helt ok dessutom.
  • Stina K
    Stina K skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt bra flytt och städservice!
  • Sabira M
    Sabira M skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt snabba från början tills jobbet blev uppfördes med att ta kontakten med mig lyhörda va hade jag för önskemål tydligt information, väldigt mycket bra service båda från kontakta person tom grabbarna som va med och hjälpte flytta grejerna, mycket snabba samt försiktiga med bärande av ömtåligt.
    Jag ger dem en stor femman.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick bra bemötande i alla led. Bokning på telefon . Packmästare , själva flytten och städ. Super bra och proffsigt!
  • Jastin F
    Jastin F skrev om BF Flytt & Städ
    bra ,snabba, effektiva, inget konstig,
  • Elin C
    Elin C skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga killar. Försiktiga med möblerna, gick mycket fort och smidigt med flytten. Kunde inte ha blivit bättre. Bra pris också!
  • Markus S
    Markus S skrev om BF Flytt & Städ
    De dök upp när de skulle och gjorde vad som var överenskommet
  • Marie H
    Marie H skrev om BF Flytt & Städ
    Professionella och vänliga.

Flytt och flyttstädning

Uppskattade samtal från företaget någon dag före flytt, kontroll att allt förberett och bekräftelse av tid. Proffsigt.
  • Uzel M
    Uzel M skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga och proffsig hjälp.
    Jag är utomordentlig nöjd.
  • Steinunn B
    Steinunn B skrev om BF Flytt & Städ
    Så professionella och effektiva! Väldigt erfaren och seriös flyttfirma. Det är andra gången jag anlitar dem och jag är lika nöjd som första gången. Även tyngre samt större saker (piano, hörnsoffa, sängar) flyttades utan några som helst problem. Dessutom fick jag en kostnadsoffert innan som stämde väl överens med fakturan jag fick därefter. Även kartonger kan lånas. Rekommenderas varmt!
  • Hanna K
    Hanna K skrev om BF Flytt & Städ
    God service, snabba svar. Bra och tillmötesgående flyttpersonal. Allt gick snabbt och så smidigt som en flytt kan gå.
  • Tommie R
    Tommie R skrev om BF Flytt & Städ
    Bemötandet var bra från första början.
    Tjänster: packning flytt samt städning av villan
    och även fönsterputs i nya lägenheten.
    En liten miss om flyttdagen uppkom men rättades snabbt till
    utan problem.
  • Helena V
    Helena V skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket Snabb och effektiv service!
  • Inger S
    Inger S skrev om BF Flytt & Städ
    Fruktansvärt dålig. Vill absolut inte rekommendera. De höll inte vad de lovade. De lovade en 22 kvadratmeter stor lastbil men kom med en mindre OKQ8 lastbil. Jag hade valt att betala per timme. De fick inte med alla saker på grund av detta och fick köra två gånger för att hämta några få saker. I mitt mail till BF hade vi kommit överens om att de skulle bära upp ett badkar från min lägenhet i Farsta från förråd till Badrummet i Farsta. Men till min stora förvåning tog dom med badkaret till min lägenhet som jag skulle flytta till. ingen av flyttgubbarna kunde prata bra svenska. De måste ha hört fel. Min tanke var att jag skulle vara kvar i lägenheten i Farsta (med min brorsdotter som hjälpte mig) men eftersom flyttgubbarna var tvungen att åka två gånger till Hammarby förslog dom att vi kunde åka dit och jag gav dom mina nycklar till lägenheten i Farsta . Jag och min brorsdotter åkte då till Farsta och hade ingen kontroll över att de tog med sig badkaret. De tog dessutom väldigt god tid på sig vid den andra körningen till Hammarby. Det tyckte både jag och min brorsdotter. Flyttgubbarna stressade inte utan tog det väldigt lugnt. När jag kom ner till bilen var inte alla där utan en av gubbarna hade gett sig iväg och kom gående lunkande med en cigarett i hand på Hamnarby allé . En annan höll på med sin mobiltelefon. Flytttiden tog (och jag fick betala för det) 5 och en halv timme. Med tanke på att jag förberett så bra så skulle de ha hunnit med denna flytt på 3 och en halv eller Max 4 timmar om de bara hade behövt köra en gång. Nu blev det 3 körningar då badkaret var tvungen att köras tillbaka till Farsta. Jag var tvungen att åka kommunalt (saknar egen bil) för att möta upp flyttgubbarna i Farsta med badkaret.
    Denna beskrivning blev kanske lite rörig men jag tror att det framgår min stora besvikelse.
    2016-09-26 BF Flytt & Städ svarar Inger S
    Hej Inger,

Tråkigt att höra! Efter mina undersökningar ser jag att bilen du fick var en 22 kubikmeters lastbil och enligt offerten du fått hade vi estimerat flyttiden till mellan 5-6 timmar.

Att de tog med sig badkaret var en miss men hade du hört av dig till oss på kontoret hade vi kunnat dra av tid. Hör av dig så löser vi det. Ska ta ett snack med killarna om deras uppförande.

• Pia L
    Pia L skrev om BF Flytt & Städ
    Helt ok service. Men jag tycker att det skall finnas minst en svensktalande person. Min engelska är inte så superbra och jag fick inte den informationen när jag beställde jobbet. Mvh Pia
    2016-09-26 BF Flytt & Städ svarar Pia L
    Hej Pia,

Problemet vi haft tidigare med svensk personal är att de går hem efter att ha jobbat i åtta timmar. Då står jag där själv med ett bohag att lossa. Nuvarande personal arbetar tills jobbet är klart även om det tar över åtta timmar ibland.

Killarna kan svenska men pratar hellre engelska då vi i Sverige är duktiga på det.

• Annika B
    Annika B skrev om BF Flytt & Städ
    Jag har köpt flytt och flyttstädning. Allt fungerade utmärkt.
  • Michael L
    Michael L skrev om BF Flytt & Städ
    Toppen, kom på utsatt tid och genomförde allt till vår belåtenhet
  • Patricia R
    Patricia R skrev om BF Flytt & Städ
    Frågade om hjälp att täcka min säng med plasten jag hänvisade till som jag hade på plats. Det blev tyvärr ett missförstånd. Sänger ska alltid skyddas och håller fräsch. Annars var killarna utmärkt och jag kontaktar BF igen nästa gång!!
  • Ann-Charlotte S
    Ann-Charlotte S skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande från början till slut.
  • Ella B
    Ella B skrev om BF Flytt & Städ
    Fungerade mycket bra. Effektiva och försiktiga killar. Allt fungerade mycket bra från början till slut. Mycket prisvänligt.
  • Suzanna O
    Suzanna O skrev om BF Flytt & Städ
    Andra gången vi tar hjälp av BF Flytt & Städ. Vi är så nöjda med både flytten och städningen. Flyttar vi nån gång igen är ni det självklara valet. Stort tack!
  • Erica E
    Erica E skrev om BF Flytt & Städ
    Jättebra - inget gick sönder och de var snabba och trevliga
  • Malin H
    Malin H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt av hem. Mycket bra! Både återkoppling, snabba svar, och effektiv och bra flytt.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om BF Flytt & Städ
    Tillmötesgående o serviceinriktade. Alltid nöjd.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om BF Flytt & Städ
    Hela flytten fungerade jättebra!
    Välorganiserat och personal som lyssnade till våra önskemål.
  • Helena K
    Helena K skrev om BF Flytt & Städ
    Hjälpen har varit till belåtenhet från start till slut.
    En extra ros till killen som flyttstädade vår lägenhet. Han gjorde ett toppjobb.
  • Michael F
    Michael F skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt nöjd med allt
    Trevliga killar
    Och trevligt och flexibelt bemötande från företaget då jag plötsligt behövde flytta på datumet.
  • Lasse S
    Lasse S skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och bra, lite irriterande att någon pratade privat samtal i telefonen lite för länge under tiden jag betalar för en flytt. Men de var duktiga och snabba så jag kan rekommendera dem
  • Olle R
    Olle R skrev om BF Flytt & Städ
    Högsta betyg hela vägen. Lätt att få kontakt och trevligt bemötande. Mycket trevliga, bra och kreativa flyttkillar. Flyttstädningen lämnade inte heller något övrigt att önska. Rekommenderas varmt!
  • Helena Z
    Helena Z skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga och snabba. Har inget att klaga på! Använt företaget två ggr.
  • Oskar A
    Oskar A skrev om BF Flytt & Städ
    Bra hela vägen, trevliga chefer, och flyttkillarna var super !!!

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen