BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 404 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• David L
    David L skrev om BF Flytt & Städ
    De gjorde i det stora hela ett bra jobb. De underskattade dock flyttvolymen ganska grovt vilket gjorde att bilarna fick åka två gånger trots att jag kört 10 ggr själv fram och tillbaka. Flytten blev därmed cirka 40% dyrare än offerten. Flytten hade antagligen blivit billigare för mig om de skickat två stora bilar istället för en stor och en liten. Jag hade väldigt mycket att flytta, men jag tror inte det var ovanligt mycket i förhållande till husstorleken. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde en flytt från villa till lägenhet vart snabbt och effektivt och utan skador så kan absolut rekommendera företaget Läs mer
  • Hans J
    Hans J skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick bra och de var effektiva Läs mer
  • Anne A
    Anne A skrev om BF Flytt & Städ
    Super bra avtal, service. Trevliga flyttkillar. Anlitar gärna igen. Tack! Läs mer
  • Lotta L
    Lotta L skrev om BF Flytt & Städ
    Det kom tre glada o otroligt starka killar som flyttade hela mitt hem, en 4a på 86 kvm till en 3a på 70 kvm, på 3,5 timma. Båda lägenheterna ligger på andra våningen och ingen hiss.

Som sagt glada o trevliga o snabba o inte en skråma någonstans.
    De hade med sig folieplast att slå om möbler som kunde vara sköra.
    De pratade varierande grad av svenska. En pratade bra svenska, en lite mindre o en inte alls.

Jag skulle absolut rekommendera dem! Läs mer
  • Julen F
    Julen F skrev om BF Flytt & Städ
    POLISANMÄLD. Flyttkillarna (som jobbade sådär) stal ett kameraobjektiv, som upptäckte på ett gång. Ryggsaken var stängt när det gick in i lastbilen, och kom ut stängt. Jag ringde dem och de så att objektivet ramlade ur ryggsaken (helt omöjligt) och att vi kunde träffas och ge mig objektivet tillbaka. De hade desutom TVÅ objektiv (!!) och visste inte vilket var mitt, så de skickade två bilder via Whatsapp. Saknar någon ett Canon kameraobjektivt? Det är självklart att de hade stulit ett objektiv förut.
    Jag tänkte samverka med BF Flytt (alltså Juha) för att polisanmäla, men BF Flytt skulle inte polisanmäla alls. De vilje "kompensera" igenom att sätta ned priset, men när jag sa att jag ville polisanmäla erbjöd de inget kompensation längre.
    De sa att de killarna var nu uppsagt, vilket jag tvivlar på. Juha sa också att han skulle skicka mig killarnas personuppgifter för polisanmälan, men han gjorde inte det, såklart.
    Nu har jag objektivet tillbaka, men det känns fortfarande hemskt att veta att två främlingar har brutit sig in i vår intimet, och att flyttbolaget försvarar dem. Alltså dåligt jobb och bemötande. Läs mer
    2018-05-11 BF Flytt & Städ svarar Julen F
    Hej Julen,

Väldigt tråkig historia! ”Shit happens” och idag var det du och vårt företag som drabbades. Du blev bestulen i ditt hem och vårt förtagsnamn har svärtats ned. Alla människor har inte goda avsikter och ibland slinker dåliga människor igenom vår anställningsprocess. Tråkigt för er och oss! Vi har sparkat personen som gjort detta.

Han hävdar att om han tagit objektivet skulle han aldrig säga det. Enligt honom låg objektivet i bilen med ett annat som han hittade i bilen när han gick tillbaka och letade.

Vi anser att en polisanmälan mot honom bara kostar samhället en massa onödiga pengar. Först resurser hos polisen som ska utreda, sedan offentlig försvarare, åklagare, domare, tre nämndemän, vittnen och lokalkostnader. Skulle tro på att kostnaden för detta ärende skulle överstiga 100 000kr i skattepengar som kan gå till vettigare utgifter. Tjuven skulle hävda samma historia han dragit för oss och jag tror att han skulle blivit frikänd.

Kompensationen var för ert obehag och besvär som detta ställt till med. Inte för att ni inte ska polisanmäla. Personuppgifterna har jag inte skickat för att jag ville höra med en advokat först om det är ok att skicka. Han har dragit ut på svaret som jag nu fått. Inga personuppgifter ska lämnas ut. Du får anmäla oss som företag vilket du har ett avtal med och sedan ger vi polisen uppgifterna.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det som inträffat och tar på oss hela skulden. BF Flytt och Städ AB försvarar inte tjuvar och banditer!

Med vänliga hälsningar

• Monica G
    Monica G skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade företaget både för flytt o städning. Hade läst omdömen om firman o tyckte det lät bra o dessutom finns dom i det område jag bor o jag flyttade bara ca en km i mitt om område där jag bott i nästan 18 år.
    Det var två killar som jobbade, dom kom i på avtalad tid, arbetade snabbt o effektivt o hela flytten tog ca 5,5 timme från en 2:a till en något mindre 2:a.
    Killarna var trevliga o lätta att prata med, fick också hjälp med att såga av en förrådshylla som var för lång pga av det sluttande
    taket i vindsförrådet på nya adressen.
    Flyttstädningen var också utan anmärkning.
    Sammanfattningsvis är jag hundra procent nöjd med min flytt
    som jag hade oroat mig mycket för.
    Monica Läs mer
  • Johanna N
    Johanna N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra o snabbt svar på offert, 2 killar som gjorde ett fantastiskt bra jobb , jag flyttade den värsta väderdagen på året snöstorm o trafikkaos, ändå packade killarna bilen full o körde 4 mil o bar in allt utan klagomål :) jag är helnöjd med allt. Läs mer
  • Miriam E
    Miriam E skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttjänst; Tvbänken blev skadad, har ej fått svar ens på mailet med bilderna. Läs mer
    Julen F gillar detta
  • Martina L
    Martina L skrev om BF Flytt & Städ
    Använde företaget i både flytt och städ.
    Killarna kämpade på bra med flytten och det gick snabbt och smidigt.
    Flyttstädningen godkände de nya köparna och jag har inte hört något, så antar att de är nöjda. Läs mer
  • Kenneth K
    Kenneth K skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytt och flyttstädning.
    Allt fungerade precis som det
    var avtalat. Snabb och effektiv
    flytt, bra hantering av möblerna.
    Städning perfekt. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om BF Flytt & Städ
    Allt var bra, beställde flytt och städ Läs mer
  • Linda T
    Linda T skrev om BF Flytt & Städ
    Vi hade både flytt- och städhjälp. Vi är mycket nöja med båda tjänsterna. Flyttarna jobbade hårt och det märktes att de hade mycket erfarenhet av logistik etc. Läs mer
  • Lina L
    Lina L skrev om BF Flytt & Städ
    Enkel och smidig kontakt. Kartongerna kördes ut i omgångar vilket fungerade okej, några var använda kanske lite väl många gånger men alla höll. Duktiga, starka men försiktiga flyttkillar. Städningen välgjord. Rekommenderas! Läs mer
  • Linda-li F
    Linda-li F skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket nöjd. Gick ännu snabbare än vad som var planerat. Kommer definitivt nyttja dem fler gånger om tillfälle uppstår. Läs mer
  • Ingvor S
    Ingvor S skrev om BF Flytt & Städ
    Jättebra killar på alla sätt och vis!
    Bra bemötande av ledningen! Läs mer
  • Ida L
    Ida L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick jättesmidigt och städningen utfördes utan klagomål. Nöjd! Läs mer
  • Ylwa L
    Ylwa L skrev om BF Flytt & Städ
    Jag vill börja med att säga att jag inte är en person som normalt sett klagar men i detta fall ser jag ingen annan lösning. Jag behövde flytthjälp och vände mig till BF Flytt, allt verkade bra till en början. Jag var tydlig med att jag inte hade någon hiss på ena lägenheten och stor hiss på andra och att jag skulle följa packrekommendationerna, jag beskrev också vilket bohag jag hade.

Flyttiden uppskattades till 5-6 timmar vilket jag tyckte var rimligt då hiss saknades på ena stället. Flytten visade sig istället ta 8,5 timme (+ lunch på 30 minuter för flyttgubbarna), flyttgubbarna genomförde inte flytten effektivt, som lök på laxen glömdes också en lång och tung sängstomme kvar och jag fick själv bära och köra den. I efterhand har jag också upptäckte repor på mitt vardagsrumsbord och på vinden var både taket till dockskåpet trasigt och den dyra vaccumpåsen för vinterkläderna helt sprucken. Då betalningen sker per timme finns ett tydligt incitament att genomföra flytten så långsamt som möjligt.

Direkt efter flytten vände jag mig till BF Flytt för att framföra mina synpunkter. Jag har blivit arrogant bemöt hela tiden och ledningen verkar tycka att det är helt ok att flytten tar 3-4 timmar längre än deras beräkning, att gods glöms kvar i lägenheten och att saker levereras trasiga och repiga. "Det är bara att betala fakturan" fick jag som argument. Inget kundbemötande alls eller vilja till att lyssna på mina argument eller bemöta dem. Jag känner mig uppriktigt sagt förbannad och ledsen över att bli bemött på detta sätt. Läs mer
    2018-04-19 BF Flytt & Städ svarar Ylwa L
    Hej Ylwa,

Att du hotar med att skriva dåligt om oss kan vi inte ta hänsyn till. Alla kunder kan vi tyvärr inte göra nöjda fast det är vår målsättning. Vi har dragit av en timme som kompensation för att det tog längre tid än beräknat. Förhållandena för flytten var svåra och det var orsaken till att flytten drog ut på tiden.

Vi ska enligt Arbetsmiljöverket använda alla tillgängliga hjälpmedel såsom hiss, pirror, ramper och rullbrädor mm. Vi ska även använda skyddsutrustning när det krävs och flyttpersonalen ska få ha rast för att äta och vila. Då de jobbar med detta fem dagar i veckan kan de inte springa och stressa. Först och främst p g a av sin egen hälsa men också för att skydda våra kunders ägodelar så att allt kommer fram hela och rena.

Om vi missat att flytta något kommer vi tillbaka kostnadsfritt och flyttar det omgående. Har vi skadat något åtgärdar vi det. Det har vi gjort i alla år. Du informerade oss om att vi missat att flytta sängstommen efter att du flyttat den själv och vi har inte hört något om några skador.

Vi har haft våra mailkonversationer fram och tillbaka och då vi inte kommit vidare i ärendet tröttnade jag och skrev att ”Det är bara att betala fakturan”. Vilket betydde att vi är klara med detta ärende. (Fakturan är inte betald än!)

Lycka till med nya boendet i alla fall och hoppas att solen fortsätter skina!

Julen F gillar detta
  • Milos D
    Milos D skrev om BF Flytt & Städ
    Proffsig! Allt kommunikation gick via mejl. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytt och flyttstädning. Jag är nöjd med bemötandet från personalen, de lyssnade och var trevliga.
    Flytten gick bra och tiden blev lite längre än jag hade räknat med.
    Det jag tycker är att min förväntning på bilens storlek inte stämde.
    Hade den varit lite större hade de endast behövt köra en gång.
    Då hade flytten tagit några timmar mindre och kostnaden blivit
    mindre.
    Städningen var mycket bra.
    Elisabet Läs mer
  • Matilda E
    Matilda E skrev om BF Flytt & Städ
    Effektiva. Snabb och enkel kontakt för offert, bokning och återkoppling vid frågor. Läs mer
  • Louise C
    Louise C skrev om BF Flytt & Städ
    Jag har flyttat 15 ggr i Stockholm de senaste 7 åren. Varje gång har jag gjort det med hjälp av mina förändrar och vänner. Nu ville jag inte be dem en gång till. Nu flyttade jag från en 1 till en 3a. Efter att ha läst goda resentioner valde jag BF flytt & städ och önskar att jag hittat dem tidigare. Riktigt snabba och proffetionella och blev billigt. Supernöjd både med städ och flytt. Flyttkillarna respekterade även att jag styrde och ställde lite när allt skulle in i nya lägenheten. Detta så att jag fick allt där jag ville och att de inte skitade ner de nyslipade golven. (va rätt rädd för det innan, då det blev snöstorm under tiden som flytten pågick - men allt gick fint!) Läs mer
  • Erik A
    Erik A skrev om BF Flytt & Städ
    Snabb återkoppling, rysligt effektiv flyttpersonal, vettigt pris. Enda minuset var nåt fel på fakturan, som dock rättades till väldigt fort. Läs mer
  • Niclas K
    Niclas K skrev om BF Flytt & Städ
    BF-flytt gjorde ett mycket bra jobb med vår flytt. Vi flyttade från ett radhus till villa. Det gick snabbt och effektivt och de var enkla att ha att göra med. Jag rekommenderar absolut dem. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om BF Flytt & Städ
    Använde oss av packning flytt och städ och allt har fungerar perfekt. De har alltid varit i tid och snabba på att svara. Klockrent! Läs mer
  • Ann-britt F
    Ann-britt F skrev om BF Flytt & Städ
    Första kontakten med BF flytt o städ var mycket positivt och utflyttning och städning av gamla lägenheten har fungerat bra utan några problem. Även inflyttningen i nya lägenheten gick utan några problem. Men nu väntar jag fortfarande på att dom ska komma och hämta flyttkartongerna, jag har påmint 2 ggr och det är över en månad sen jag flyttade. Det har jag upplevt mycket negativt..... Läs mer
  • Stina S
    Stina S skrev om BF Flytt & Städ
    Använde BF Flytt och städ för både just flytt och städ. Är överlag nöjd med både och, men framför allt imponerad av flytten; snabbt och proffsigt plus ett trevligt bemötande.

Såhär i efterhand ångrar jag dock att jag inte använde mig av ett företag där alla anställda omfattades av kollektivavtal. Hoppas de som utförde flytten fick bra betalt för det förtjänade de! Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om BF Flytt & Städ
    De hjälpte oss med flytten. Trevligt effektivt bemötande. Flyttpersonalen var i tid, lugna o tog sig tid att emballera känsliga möbler.
    Bra pris för bra resultat. Läs mer
  • Tina N
    Tina N skrev om BF Flytt & Städ
    Kan varmt rekommendera BF Flytt & Städ. Trevligt bemötande från första kontakt. Flytten gick smidigt och snabbt, proffsigt. Mycket trevliga flyttkillar.
    Även mycket nöjd med flyttstädningen, trevlig personal där med. Alla kom på avtalad tid. Inga konstigheter och hade jag några funderingar så fick jag alltid snabba svar på mina mail.

Jag är MYCKET nöjd. :-) Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om BF Flytt & Städ
    Håller vad dom lovar. Rekommenderas.
    Kan mycket väl tänka mig att anlita dem vid nästa flytt och flyttstädning. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om BF Flytt & Städ
    Allt gick enligt plan och smidigt. Rekommenderas! Läs mer
  • Inger W
    Inger W skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt bemötande, bra service. Flyttkillarna va duktiga och snabba. Kan varmt rekommenderar BF Flytt och Städ. Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba, lämnar otroligt bra service och prisvärda. Läs mer
  • Karin W
    Karin W skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och flyttstäd:
    Enkelt och proffsigt. Flytten gick smidigt och killarna var effektiva men ändå försiktiga med möbler och hus. Det blev tom billigare än vi trott eftersom flytten gick snabbare. Läs mer
  • Christian P
    Christian P skrev om BF Flytt & Städ
    Funkade bra. Det kom i tid. Det tog den tid de hade förutsatt i offerten. Städningen blev bra. Kom precis när flyttgubbarna är färdiga Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om BF Flytt & Städ
    Superbra service. De kom i tid och flyttade hela vårt bohag (90 kvm + förråd) på 6 h. Allt kördes i ett lass. De var trevliga och service minded. Städningen dagen efter var också bra utförd. Inte en pinal gick sönder. Över det stora hela ett mycket bra och professionellt bemötande. Också väldigt positivt att vår offert stämde, inga extra kostnader tillkom utöver det vi fått information om i offerten. Tack till BF Flytt & Städ. Läs mer
  • Gittan J
    Gittan J skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt + städ av två lgh:er. Flytt av en soffa. Och flytt när sonen flyttade. Kan varmt rekommendera B F. Snabba o trevliga. Läs mer
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om BF Flytt & Städ
    2 trevliga killar hjälpte oss att flytta. De var noga med att plasta in möbler som fåtöljer, soffbord o tavlor. Flytten från en mindre 3:a tog 5 timmar, offerten sa 3-4 timmar. Det som tog onödigt mycket tid var stuvandet i flyttbil, hade bilen varit lite större hade tiden enligt offerten innehållits. Flyttstädningen kunde ha varit bättre. Det var inte torkat i alla kökslådor, ovanpå innerdörrar mm. Badrums- och hallgolvet kunde ha varit renare. Läs mer
  • Helén O
    Helén O skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket bra!!
    Dom kom i tid,packade bilen så allt fick plats.Dom var snabba och effektiva.Trevliga killar Läs mer
  • Roshi B
    Roshi B skrev om BF Flytt & Städ
    Första gången någonsin jag skriver en recension på ett företag. När jag själv letade företag för flytthjälp upplevde jag svårigheter att kunna avgöra vilka aktörer som var seriösa och mindre seriösa och därför tycker jag det känns viktigt att betona om något varit väldigt bra.

BF Flytt och Städ svarade snabbt på min offert, var tydliga med kostnaderna och gav från början ett seriöst intryck. Jag bokade byggstäd, flytt och flyttstäd på dels kort varsel och dels med specifika önskemål om dag och tid vilket inte var några problem (allt skedde under mellandagarna). Jag fick flyttlådor levererat hem till mig på dagtid och de stod framför dörren när jag kom hem från jobbet. Jättesmidigt!
    Själva flytten gick väldigt bra. Två saker (en byrålåda och en designsopskyffel) förorsakades under flytten. Jag diskuterade detta med de som hjälpte med att flytta och mailade sedan kontoret om detta. Fick direkt svar om att de skulle hämta upp det skadade godset och sedan fick jag tillbaka grejerna efter några dagar och då hade de reparerat byrålådan men ny front och helt ersatt sopskyffeln. Byggstädet var väl gjort och flyttstädet var också bra. Jag fick låna flyttlådorna i över en månad då jag inte kunde packa upp pga. ofullständig renovering, vilket också var väldigt schysst.

Summa:
    1. Proffsigt
    2. Bra priser
    3. Ersatt saker som gått sönder i flytten
    4. Bra städning
    5. Mycket bra service med snabba svar på mail och snabba åtgärder.

Det enda negativa tyckte jag var att flyttkillarna lämnade mina fina skinnstolar ute trots att det började regna så jag fick säga till dem att ta in stolarna och att jag fick påminna om återbetalning av flyttlådor (man betalar en deposition när man lånar lådorna och får tillbaka när de hämtat dem).

Oavsett kan jag rekommendera denna firma både för flytt och städ! Läs mer
    2018-02-23 BF Flytt & Städ svarar Roshi B
    Tack så mycket!

• Joachim U
    Joachim U skrev om BF Flytt & Städ
    Bra priser och ett trevligt bemötande i telefon dom är även snabba. Flyttade från st eriksgatan till söder allt tog bara 4 timmar. Bra jobbat Läs mer
  • Johan R
    Johan R skrev om BF Flytt & Städ
    BF ordnade vår flytt galant. Vi upplevde dem som proffsiga och effektiva, kan varmt rekommendera deras flyttjänster. Läs mer
  • Patricia A
    Patricia A skrev om BF Flytt & Städ
    Trevligt och proffsigt bemötande,
    Killarna var i tid och jobbade snabbt.
    Lämnade och hämtade flyttkartonger i god tid.
    Städning var perfekt. Läs mer
  • Hanna E
    Hanna E skrev om BF Flytt & Städ
    Bra service, effektiva, punktliga. Läs mer
  • Christopher W
    Christopher W skrev om BF Flytt & Städ
    Personalen på plats var mycket trevliga, de kom i tid och visade hänsyn. Tyvärr så hade de slarvat med städningen i köket vilket vi upptäckte efter att de lämnat bostaden, bra städning i övrigt dock slarv i skåp och diskmaskin vilket sänker helhetsbetyget.. Läs mer
  • Therese H
    Therese H skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket nöjd med min flytt! Trevlig personal som jobbade snabbt och var varsamma. Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt proffsigt från start till mål med snabba och korrekta flyttkillar. Jag tog även flyttstädning och lika nöjd där med tjejerna som gjorde ett väldigt bra jobb.
    Jag tycker BF flytt och städ levererade en riktigt bra produkt och jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • Maria J
    Maria J skrev om BF Flytt & Städ
    Högsta betyg till bf! Trevlig kontakt och snabba duktiga killar. Läs mer
  • Tina M
    Tina M skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttfirman missade att boka in städ till flyttdagen trots att jag bett om det. Dom löste det men städningen påbörjades några timmar senare än planerat vilket skapade stress och problem. Flyttkillarna var dock jätte bra och positiva vilket kändes bra! Läs mer
  • Tonie J
    Tonie J skrev om BF Flytt & Städ