BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 664 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• 2020-02-22

Per H skrev om BF Flytt & Städ
    Rakt igenom en bra flytt från planering till avslut. Läs mer
  • 2020-02-22

Lars L skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttkillarna var otroligt effektiva ch samtidigt försiktiga.
    Lite dålig återkoppling från kontoret Läs mer
  • 2020-02-21

Sana S skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och effektiva, använde både flytthjälp och flyttstädning. Städningen var skinande ren! Läs mer

Anders L skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF Flytt för två (125kvm + 90kvm) bohagsflytt samt en flyttstädning (125kvm)

De kom enligt utsatt tid med rätt typ av transporter.

Snabba och effektiva.

Bra städat och bra priser

kommer absolut anlita dem igen Läs mer

Denise G skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt. Bra kommunikation. De var något sena på själva flyttdagen bara. Annars inget att anmärka på! Läs mer

RITA S skrev om BF Flytt & Städ
    Använd aldrig detta företag. Personalen är super bra med om det blir problem är ledningen otrevlig och ohjälpsam. Anmälde de till Allmänna reklamationsnämnden men de orkade inte ens svara och rättade sig inte efter beslutet.
    De råkade missa packa alla saker och glömde de i gamla adressen. Läs mer
    2020-02-20 BF Flytt & Städ svarar RITA S
    Hej Rita,

Vi brukar tänka att: "Välj dina strider- vissa fighter är inte värda att ta." Våra intentioner är de bästa men vi kommer aldrig att kunna vara omtyckta och vara överens med alla i vår omgivning. I detta fall stod vi upp för vår ställning och då uppstår konflikt.

Ni fick betalt för det som skadats enligt ert krav men vi nekade er ersättning för att vi råkat glömma några saker. Att vi glömt packa alla saker borde vara en överdrift från din sida. Vad var det i sådana fall vi flyttade och som ni betalade för?

Vår policy är att kunden kontaktar oss om något missats och är kvarglömt så hämtar vi det omgående och levererar. Detta gjorde inte ni utan hämtade själv på er egen arbetstid och krävde ersättning av oss för förlorad arbetstid.

Vi hoppas att ni trivs med nya boendet! "Alla slut är början på något nytt."

2020-02-20 RITA S svarar BF Flytt & Städ
    Beklagar att jag skrev alla saker vilket är fel. Skulle vara ett köks skåp samt en matta.

Kontaktade bolaget genast och fick svar att jag har säkert själv missat packa upp en låda och borde gå genom min vind. Gjorde detta men varken mattan eller lådan var där. Sen efter någon vecka fick jag samtal från min gamla bostad att mina saker var i deras kök och skulle kastas om jag inte genast hämtade de. Åkte direkt dit för ville inte bli av med mina saker. Jag betalade BF för packning av köket och flytt av hela hemmet inte att jag skulle först upp packa upp hela vinden och leta efter saker som flyttfirman hade missat packa och flytta. När jag fick samtalet om omedelbar hämtning gjorde jag det i oron att bli av med de.

Kontakten med BF har varit mycket otrevligt och svårt - aldrig ens en ursäkt från deras sida av det som hände.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Johan V skrev om BF Flytt & Städ
    Hjälp med flytt. Trevligt bemötande och punktliga samt väldigt snabba. Rimligt pris för utfört jobb! Läs mer
  • 2020-02-19

Rolf L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och städ
    bra bemötande
    Bra genomförd flytt och städ enligt förväntningarna

En bra genomförd flytt och en bra städning Läs mer

Elisabete F skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & Städ has done both the move and the cleaning. We contact them because our friends had used their services and recommended to us. We have had a very good communication and the moving went very well. Very hard working guys!
    Nothing was broken. Fantastic job. I truly recommend BF Flytt & Städ Läs mer

Unn Ö skrev om BF Flytt & Städ
    Har bara gott att säga om denna flytt.
    Rekommenderar med glädje. Läs mer

MONIKA R skrev om BF Flytt & Städ
    Vi fick hjälp med både flytt och flyttstädning. Det var en jobbig och rörig flytt och det var många ytor att rengöra och städa.
    Vi är så imponerade av hur alla gjorde sitt jobb utan någon negativ kommentar eller några sura miner. Det var inget enkelt uppdrag pga att det inte var färdigpackat i lådor, saker som skulle vara bortforslade fanns kvar osv. Huset lämnades i perfekt skick och vi är så tacksamma! Läs mer

Wilgot F skrev om BF Flytt & Städ
    Verkligen inget att klaga för. Korrekt skött. Hyggligt normalt pris. Läs mer

Andreas L skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och effektiva. Flytten tog kortare tid än först uppskattat.
    Bra smidigt bemötande från första kontakt, leverans av flyttkartonger och under samt efter flytt. Läs mer

Emma T skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick jättebra! Supertrevliga killar, allt gick snabbt och smidigt.
    Städningen gick bra, men de fick komma tillbaka en gång. Läs mer

Maija-Liisa K skrev om BF Flytt & Städ
    Helt nöjd! Killarna kom utlovad tid. Allt gick snabbt och effektivt trots släp från fjärde våning. Allt kom fram utan skavanker. Trevliga killar.
    Rekommenderar varmt! Läs mer

Christina M skrev om BF Flytt & Städ
    Fungerade bra, förutom sen återbetalning av lånekartonger. Läs mer

Elisabeth L skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från villa till villa. Allt gick snabbt, bra och smärtfritt till bra pris. Rekommenderas. Läs mer
  • Kicki F

2020-02-16

Kicki F skrev om BF Flytt & Städ
    Är nöjd med den städning vi köpte och det bemötande vi fått. Läs mer
  • 2020-02-16

Mia T skrev om BF Flytt & Städ
    Vi hade flytthjälp
    Det va super bra och snabb personal
    Rekomenderas Läs mer
  • 2020-02-16

Kazimiera S skrev om BF Flytt & Städ
    Helnöjd! Kom i tid, jätteduktiga, snabba killar.
    Tack Läs mer
  • 2020-02-15

Therese A skrev om BF Flytt & Städ
    Städarna gjorde ett jättebra jobb! Läs mer
  • 2020-02-15

Denise D skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och flyttstäd
    2:a gången vi anlitar BF Flytt och städ.
    Snabb återkoppling i kommunikationen vid offert och bokning.
    Effektiv och smidig flytt där personalen var försiktiga, noggranna och effektiva. Städpersonalen var noggranna och effektiva. Inget att anmärka på. Fakturan kom snabbt efter och var tydlig och korrekt.
    Toppen! Läs mer
  • 2020-02-14

Pernilla L skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt var enkla att komma i kontakt med, lämnade och hämtade emballage och flyttade mitt bohag med ett glatt och trevligt humör. Enkelt och smidigt! Läs mer
  • 2020-02-14

Mari H skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och flyttstäd - bra fast pris, smidig flytt enligt plan, ordentlig städning. Lätt att ha kontakt med och trevliga. Supernöjd. Läs mer

Charlotte F skrev om BF Flytt & Städ
    Pack/flytt/städhjälp.
    Vänligt och bra. Packhjälpen var trevlig, men det kändes som han inte hade koll på vad han skulle göra när han kom. Det var jag som tog initiativet till hur och vad vi skulle göra. Tyckte att han använde otroligt mycket papper till varje glas/tallrik. Överdrivet mycket. Men jag är nöjd med den hjälp jag fick. Städarna fick inte en lätt uppgift eftersom jag inte lämnat några lampor, men det gick fint ändå. Läs mer

Anita F skrev om BF Flytt & Städ
    Allt fingerade bra. Jag hade flytt- och städhjälp. Läs mer

Ing-marie E skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba och rädda om sakerna, kom i tid. Läs mer

Heiko D skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt med flyttstädning.
    Trevligt bemötande, väldigt bra service. I synnerhet flytten utfördes med lugn och ro, omsorg och väldigt bra i tid. Läs mer

Tess S skrev om BF Flytt & Städ
    Så himla nöjd med BF Flytt & Städ, kan varmt rekommendera deras båda tjänster. Killarna som skulle hjälpa mig att flytta kom på utsatt tid, var väldigt trevliga, snabba och försiktiga med mina saker och möbler, de utförde arbetet på utsatt uppskattad tid. De körde även ut och hämtade flyttkartongerna som jag fick hyra, väldigt smidigt för mig. Använde även städtjänsten som jag också blev väldigt nöjd med, tjejerna var noggranna, följde städlistan jag fått och ringde mig när de var klara så jag kunde komma och godkänna arbetet. De var även både snabba och trevliga på både mail och telefon. Kan utan tvekan anlita dem igen. Läs mer

Elena P skrev om BF Flytt & Städ

Snabbt och effektivt Läs mer
  • 2020-02-12

Pia P skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och tydlig kommunikation
    Bra killar som gjorde flyttjobbet

Snyggt städat Läs mer
  • 2020-02-12

Hannah M skrev om BF Flytt & Städ
    Enkel och hjälpsam städ. Hur bra som helst.
    Bra städ. Rent snyggt och utan problem.
    Rekommenderar verkligen dessa. Dessutom bra pris! Läs mer
  • LISA H

2020-02-09

LISA H skrev om BF Flytt & Städ
    Frågade om offert vilket gav en indikation på 4-5 timmar. När själva flyttdagen väl kom så tog det 11 timmar pga att en av flyttkillarna bara stod vid bilen och de få gånger han faktiskt hjälpte till att bära de stora grejerna så pratade han i telefon och var generellt långsam. De hade även sönder en lampa som var den enda saken som jag sagt till dem att vara rädda om. Jag har skickat två mail och frågat om varför utfall skilde sig så pass mycket från offert men har inte fått återkoppling på något av mailen. Läs mer
  • 2020-02-07

Hans O skrev om BF Flytt & Städ
    Har redan svarat.
    Allt till belåtenhet såväl flytten som städningen.
    Liksom kontakten o utförandet Läs mer
  • 2020-02-05

Ylva C skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytthjälp och det mesta fungerade bra. Det enda problemet var att få hem flyttkartongerna men efter det gick det snabbt och smidigt på själva flyttdagen. Läs mer

Ingrid N skrev om BF Flytt & Städ
    Hade hjälp med flytt och flyttstädningen för en lägenheten på 32 kvm. Allt flöt på bra och det var smidig kontakt med företaget. Jag kunde även låna flyttlådor ville de lämnade och hämtade vilket var super. Läs mer

Gunilla L skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttstädning. När jag kom till lägenheten på kvällen för att hämta nycklarna var städarna inte klara. De stod i mörkret utan egen belysning och försökte på dålig engelska ursäkta sig. Men en flyttstädning innebär väl oftast att lamporna är borta? Köparna besökte lägenheten dagen efter och noterade en del missar, bland annat var mikrovågsugnen inte uttorkad. Så firman fick skicka dit städarna igen och fortsätta städningen.

Jag kommer inte att rekommendera firman. Läs mer
    2020-02-04 BF Flytt & Städ svarar Gunilla L
    Hej Gunilla,

Vad tråkigt!

Vi har haft otur med en underleverantör som nu är utbytt. I de flesta fallen städar vår egen personal men vid toppar tar vi in hjälp. Vår städpersonal brukar ha med sig egen belysning så det stämmer att lamporna ska vara borta.

BF Flytt och Städ AB tar alla uppdrag på största allvar och har därför Nöjd-kund-garanti vilket innebär att vi kommer tillbaka och åtgärdar om något missats tills kund eller nya boende är nöjd.

Sofie K skrev om BF Flytt & Städ
    Killarna som hjälpte mig var toppen! Otroligt snabba, försiktig med sakerna och gjorde det professionellt.
    Deras problem var nog snarare oss som kund :( (aka min svärmor som ville göra saker på sitt sätt)

Super nöjd! Läs mer
    2020-02-04 BF Flytt & Städ svarar Sofie K
    Hej Sofie,

Tack för en fin rekommendation! Då vi är lyhörda för våra kunders önskemål försöker vi göra alla nöjda vid flytt. Allt från svärföräldrar, barnbarn, grannar och husdjur.

Ha en trevlig dag!

Jens A skrev om BF Flytt & Städ
    Bra packning och flytthjälp. Kostnaden var i stort sätt det som hade bestämts i offerten. Ingen överraskningar när fakturan kom. Smidigt att få packa upp i fred och att flyttkartonger hämtades. Läs mer

Tina J skrev om BF Flytt & Städ
    Flytthjälp-gick snabbt och smidigt Läs mer

Tobias P skrev om BF Flytt & Städ
    Riktigt bra service och de gjorde ett perfekt jobb. Läs mer

Siri B skrev om BF Flytt & Städ
    De försvann under längre perioder utan att förklara varför, var rätt långsamma och stundtals lite dryga. Rätt dyrt blev det också trots att det inte var så mycket att flytta och en kort sträcka. Ångrar att jag valde dem. Städningen var bra och packhjälpen, men inte flyttkillarna Läs mer
    2020-02-04 BF Flytt & Städ svarar Siri B
    Hej Siri,

Tid är relativt. Det finns inte någon absolut och för alla gemensam tid. Det som för en person kan kännas som lång tid kan för en annan kännas kort.

”Rätt dyrt blev det också”
    I vår offert beräknade vi att flytten skulle ta mellan 4-5 timmar. Du accepterade offerten och avtal slöts. Flytten tog 5 timmar. Kostnaden borde således redan varit känd.

”Försvann under längre perioder”
    Det blev två vändor med bilen. Kanske därför de försvann. De borde ha meddelat om detta för att kunna komma in.

Vi får ofta höra att våra killar är trevliga, proffsiga och ödmjuka. Dryg personal vill vi inte ha. Tack för att du påpekar detta.

• 2020-01-07

Skarin K skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttning och flyttstäd. Trevliga flyttgubbar, bra samarbete, ordentliga och punktliga. Städfirman blev jag fundersam på då det var en underleverantör där jag misstänker svartarbete. Men de var trevliga och gjorde ett bra jobb. Läs mer
    2020-02-04 BF Flytt & Städ svarar Skarin K
    Hej Skarin,

Vid toppar anlitar vi en underleverantör för hjälp med flyttstäd. Vi har kontrollerat att de har F-skattesedel och att de betalar Arbetsgivaravgifter. Vi motverkar svartarbete.

Alla flyttar och städningar vi gör faktureras efter utförd tjänst med tio dagars betalningsvillkor.

• 2020-01-06

Anna L skrev om BF Flytt & Städ
    Tjänst: flytt inklusive packning samt flyttstäd. Bra bemötande. Saknar dock depositionen för flyttkartongerna nu två månader senare. Läs mer
    2020-02-04 BF Flytt & Städ svarar Anna L
    Hej Anna,

Alla våra kunder får tillbaka sin pant för kartonger de lånat. Skicka ett mail så löser vi omgående.

Tidigare när vi inte tog någon pant för kartonger försvann så många. Nu får vi tillbaka dem och kan använda fler gånger. Det påverkar miljön på ett positivt sätt.

• 2020-01-04

Emma M skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt från lgh till hus. Andra gången vi använder BF flytt o städ och allt fungerar jättebra. Väl utförd packning och flytt på utsatt tid. Tack tack!
    /Emma Läs mer
  • 2019-12-23

Ivar N skrev om BF Flytt & Städ
    Gjorde det som utlovats utan några problem. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-12-21

Johan H skrev om BF Flytt & Städ
    Gjorde vår flytt med stor omsorg och helt utan skador på ett mycket förtroendet ingivande sätt Läs mer
  • 2019-12-21

Niklas A skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flytt och flyttstäd. Insåg tidigt att jag behövde fler lådor, varpå jag fick låna 20-30 lådor bolaget - utan tjafs. Flyttkillarna som kom vid flytten ställde få frågor och körde sitt race. Det gick på under 1.5h. Ingenting gick sönder och de till och med packade in ytterkläder jag själv missat. Städfirman var klinisk och långt över förväntan. På det hela taget var det den bästa flytt-upplevelsen hittills och jag skulle varmt rekommendera BF Flytt till vem som helst som vill ha en smidig, effektiv och professionell tjänst vid nästa flytt! Läs mer
  • Peter K

2019-12-20

Peter K skrev om BF Flytt & Städ
    Bokade flytt och flyttstäd, mycket bra och snabbt bemötande och snabb och effektiv flyttpersonal, mycket nöjd! Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen