BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 551 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• 2019-08-19

Berit B skrev om BF Flytt & Städ
    BF Flytt & Städ hjälpte med flytt och flyttstäd och vi är jättenöjda. Trevlig och effektiv personal. Läs mer
  • 2019-08-18

Joakim G skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte flytt och städ vid flytt/försäljning av en nybyggd villa.

Flytten var otroligt väl genomförd allt var enligt utlovat och dom genomförde till och med flytten snabbare än utlovat!

Flyttstädningen som vi också köpte av BF Flytt och Städ var tyvärr mycket undermålig. Fönster var randiga på 10 av 14 fönster. Fönsterbrädor var ej avtorkade. Badrum undermåligt rengjorda, köksbänkarna vitrandig av ej borttorkat rengöringsmedel.

Sammanfattningsvis var huset snabbstädat inte flyttstädat.

Vid kontakt erbjöd dom sig på direkten att korrigera den dåligt utförda städningen, vilket löste det skapade problemet.

Önskar att deras städ utförande höll samma nivå som flytt,Flytten var det bästa jag upplevt!!

Har använt flera flyttfirmor honom åren och BF Flytt är den bästa jag använt mig av. Kommer anlita dom för flytt igen. Dock inte städ!!!!!! Läs mer

Emil J skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är riktigt nöjda med allt jobb kring vår flytt 35 mil söderut. Hade satt högre betyg om det var möjligt! Läs mer

Lea T skrev om BF Flytt & Städ
    Best. flytt o killarna var så bra, strukturerade "team".
    Flytten gick snabbt.
    Inga saker skadade eller sönder.
    Vill rekommendera verkligen teamet
    vi hade! Läs mer

JENNY B skrev om BF Flytt & Städ
    Flytta bohag klarar BF flytt & städ superbra. Punktliga och trevliga killar som kunde sitt jobb. För det skulle jag ge 5 i betyg.
    Flyttstädningen däremot kan jag tyvärr inte rekommendera och därför sänker det det totala betyget. Dålig städning som ansågs vara klar efter 4 timmar trots att det var ett hus som skulle städas. Tyvärr var det också svårt att kommunicera med de som städade eftersom de knappt pratade engelska. Välj en annan firma för städningen alltså. Läs mer
  • Lars B

2019-08-16

Lars B skrev om BF Flytt & Städ
    Allt funkade väldigt bra! Gubbarna fick slita hårt. Men allt före och under flytten funkade som utlovat. Även städningen. Läs mer

Sofia Nordström skrev om BF Flytt & Städ
    Allt funkade kanon! Prisvärda & snabba. Läs mer
  • 2019-08-09

Kirsten T skrev om BF Flytt & Städ
    We asked BF Flytt & Städ to do our moving and also clean the old appartment. After we moved in into the new apartment, we also asked for getting some rooms cleaned in the new apartment. Everything worked really smooth and in time. The rooms/apartment was clean and the price was ok.
    The moving itself went well as well - some boxen broke, because they took 4 boxes. But everything fit into the car and was taken into the new apartment. Läs mer
  • 2019-08-08

Anna W skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF för vår flytt som behövde ske inom en snäv tidsram och fick entusiastisk och utmärkt hjälp. Var noga med att se över din flyttmängd så att du kan ange detta för BF, då kan de göra en korrekt bedömning om hur många flyttpersoner som behövs vid flyttillfället. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-08-07

Kalle N skrev om BF Flytt & Städ
    Bra i samband med bokning. Tog lite för lång tid att få svar när man mailade med frågor och klargöranden. Läs mer
  • Erik S

2019-08-07

Erik S skrev om BF Flytt & Städ
    Offert stämde med slutligt pris (ca 6500kr för medelstor villa). Trevligt bemötande rakt igenom. Bra med lånekartonger och smidig överlämning och hämtning av dessa. Nöjd! Läs mer
  • 2019-08-05

Anna-britta T skrev om BF Flytt & Städ
    Behövde flytt inom Sthlm. Snälla killar som flyttade grejerna. Prisvärt. Gjorde precis det jag bad om. Läs mer
  • 2019-08-05

ANNA P skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF Flytt och städ både för packning och flytt. Och allt flöt på smidigt och enkelt enligt våra önskemål. Alla vi träffade och hade kontakt med inom företaget var trevliga och tillmötesgående. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • ANNA L

2019-08-03

ANNA L skrev om BF Flytt & Städ
    Jag bokade flytt en månad i förväg till ett visst datum och klockslag. Fick bokningsbekräftelse på detta. Drygt två veckor innan flytten hörde Juha på BF Flytt av sig och skrev flytten måste ske två timmar tidigare än avtalat (kl 8 en lördagmorgon). Då jag bokat kl 10 av en anledning svarade jag att jag inte ville byta tid. Då framgick det att uppdraget inte skulle bli av om jag inte gick med på kl 8. Jag måste nu hitta en ny flyttfirma. Dåligt! Läs mer
  • Lina B

2019-08-02

Lina B skrev om BF Flytt & Städ
    Jag och en annan skulle byta lägenhet (500m från varandra) och kontaktade ett par flyttbolag (bl.a BF Flytt & Städ) men anlitade först ett annat flyttbolag som dock visade sig vara oseriösa. Valet föll då på BF som dels var väldigt trevliga och tillmötesgående och dels kunde ställa upp med kort varsel.

Vi valde att få hjälp med både flytten och flyttstädningen.

På flyttdagen kom 2 flytt-team med varsin lastbil, samt städteamet för att städa det sista när alla möblerna var borta från båda lägenheterna.

Otroligt otroligt duktiga och effektiva alla gjorde sitt yttersta för att tillmötesgå våra behov och önskemål!

Vi båda är jättenöjda med BF och jag skulle kunna skriva 1000 rader till om hur nöjd jag är.

Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-07-12

Amanda P skrev om BF Flytt & Städ
    Toppenbra,
    Pålitliga och smidiga! Läs mer

Carina K skrev om BF Flytt & Städ
    Vi tog in offert för två flyttar och två flyttstädningar, en lägenhet 2:a och en villa på 120 kvadratmeter. Flyttarbetet flöt på enligt förväntningarna men tyvärr grumlas betyget av att man inte bemötte och upprörande nog, ej heller åtgärdade de reklamationer vi lämnade på städningen. När vi påtalade detta höll man en otrevlig ton över att få reklamationen ytterligare en gång och förklarade att man alls inte var beredd att kreditera hela eller delar av städkostnaden. Detta trots att vi lämnat 1,5 dygn för att åtgärda och höll öppen dialog med den städledare som var vår kontaktperson.
    Om man vill uppfattas som seriös och professionell inom sitt yrkesområde har jag som kund högre förväntningar. Ett mycket snöpligt slut på det jag trodde skulle vara en god erfarenhet. Läs mer
  • Lars H

2019-07-10

Lars H skrev om BF Flytt & Städ
    Jag köpte packhjälp, flyttning och städning för en bostadsrätt, en 4:a.

Det mesta flöt på bra med några mindre saker som drog ned helhets intrycket.

I stort är jag nöjd och allt levererades på tid och enligt överenskommelse.

En viktigt sak för ett smidigt överlämnade till nästa ägare är städning och den var mycket bra utförd. Läs mer

Ashwini B skrev om BF Flytt & Städ
    Top grades to BF for their professional service. Communication was clear before the moving date. On the moving day, it all went smoothly. Highly recommended. Läs mer

Marielle A skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde flyttstädning för vår lgh i Nacka, en fyra. De var prisvärda, punktliga, kunde bra svenska, snabba men noggranna och meddelade när det var klart. Vi hade ingen anmärkning och är mycket nöjda, kan verkligen rekommenderas! Läs mer

Carina L skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt serviceminded. Pålitliga och snabba. Håller utlovade tider och överenskommelser.
    Rrkommenderar dem.
    Carina Läs mer

Jeanette B skrev om BF Flytt & Städ
    Punktliga och noggranna. Skulle rekommendera dem till mina vänner. Kommer även att anlita dem igen till nästa flytt Läs mer

Mimmi S skrev om BF Flytt & Städ
    Jättebra service, hjälpsamma, trevliga, snabba och effektiva. Rekommenderar starkt både för flytt- och städhjälp! Läs mer
  • 2019-07-03

Love N skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt och flyttstädning. Bra utfört arbete, men jag har inte fått meddelande om pengar tillbaka för lånade flyttlådor vilket är minus. Läs mer
  • 2019-07-02

Lasse T skrev om BF Flytt & Städ
    Jättebra! Vältigt smitigt och punktionelt tjänst! De pratar också engelska, som var en stor plus! Läs mer
  • 2019-07-02

Paul Håkan E skrev om BF Flytt & Städ
    Vi är nöjda från start till mål med både flytt och städ.
    Dagen för flytt vad det kaos i Stockholmstrafiken och flyttkillarna meddelade detta i god tid och blev "bara" 30 minuter sena. De skötte allt i gamla bostaden medan vi förberedde deras ankomst i ny bostad. De värdefulla möblerna var inplastade och allt ställdes på sin plats. Snabba och trevliga samt rutinerade.
    Kartonger fick vi i god tid i förväg och de hämtades snabbt på tid efter uppackning.
    Städningen var klanderfri och både säljare och köpare var mkt nöjda! Tack - vi kommer anlita er igen - om vi flyttar igen. Läs mer
  • 2019-06-29

Bertil S skrev om BF Flytt & Städ
    Packning (kök + värdefulla föremål), flytt, städ.
    Bra bemötande, tjänstvilliga.
    Allt fungerade bra utom packning/transport av värdefullare föremål. Trots påpekande att värdefulla och att dessa för säkerhets skull packades av företaget så la man ostindiska tallrikar parvis och även jadeföremål resulterande i bl.a. näbb och stjärt på jadefågel slogs av. Man kunde ha också ha flyttat dessa lådor försiktigare. Nu studsade man in alla lådor över tröskel. Läs mer
  • Torbjorn S

2019-06-28

Torbjorn S skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytt och städning
    Fick ett takpris, de underskred det
    (Hade dock inte mycket och inga skrymmande möbler)
    Inga skador
    Trevlig säljare och utförande personal Läs mer
  • 2019-06-27

Louise N skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten & flyttstädningen gick snabbt, smidigt och var välorganiserad. Behövde inte tänka på något. Trevlig personal! Läs mer
  • 2019-06-27

Madeleine S skrev om BF Flytt & Städ
    Det var andra gången jag anlitade BF flytt och städ och blev väldigt nöjd den här gången också. Pålitliga och proffsiga! Rekommenderar gärna andra att anlita BF flytt och städ Läs mer

David S skrev om BF Flytt & Städ
    Prisvärd och bra flytthjälp som fungerade utan problem Läs mer

Maria O skrev om BF Flytt & Städ
    Vi använde BF flytt & städ för flytt och flyttstädning. De var snabba, professionella och enkla att ha att göra med. Mycket bra pris! Läs mer

Monika R skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick snabbt och bra. Allt hamnade dit det skulle på två olika adresser. personalen var snabba och trevliga och även städningen var bra. Läs mer
  • Yvonne P

2019-06-19

Yvonne P skrev om BF Flytt & Städ
    Flytt, med hjälp av 3 gubbar och en bil. Körde 2gånger och jobbet var gjort på 6 timmar! Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Per-Ola N

2019-05-16

Per-Ola N skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte hjälp med flytt. Personalen hade ett bra bemötande. Jag tycker att BF Flytt & städ levde upp till mina förväntningar. Det var en omfattande flytt där tunga, skrymmande möbler måste bäras upp. Men allt gick bra. Läs mer
  • Thomas E

2019-04-17

Thomas E skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket hjälpsamma både före, under och efter flytten. Rekommenderar varmt! Och jag har provat flera bolag innan som inte levererar alls samma omhändertagande! Läs mer
  • 2019-04-16

Martin T skrev om BF Flytt & Städ
    Bra bemötande hög servicenivå från chefsnivå. Läs mer
  • 2019-04-09

Ann-christine N skrev om BF Flytt & Städ
    Allt fungerade utmärkt! Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-03-28

Linda K skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte flytt av bohag från en bostad till en annan. Allt gick smärtfritt och jag upplevde att medarbetarna var mkt försiktiga med alla saker. Läs mer
  • 2019-03-23

Per-olof B skrev om BF Flytt & Städ
    De flyttade vårt bohag från villa till lägenhet. Vi är verkligen mkt nöjda. Snabbt proffsigt och noggrant sammanfattar hur vi upplevde deras arbete. Vi blev bemötta på ett fint sätt.
    Ingenting blev skadat och allt gick mkt smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-03-23

Sylvia F skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde en miniflytt från ett äldreboende och fick hjälp precis när vi ville.
    Mkt trevligt bemötande vilket vi visste eftersom vi hade fått hjälp tidigare från samma företag.
    En tavla saknades men det fixade företaget samma dag och levererade snabbt.
    Kan varm rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-03-18

Kerstin L skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttade från en stor villa. Allting var perfekt! Trevliga och glada flyttkillar som arbetade snabbt. De var väldigt försiktiga med alla möbler och kartonger. Ingenting blev skadat! Vi kan verkligen rekommendera dem! Vi är väldigt nöjda både med flyttkillarna och Tony som vi hade kontakt med. Läs mer
  • 2019-03-17

Hanna B skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF Flytt och Städ för både flytt och flyttstädning. Betyget för själva flytten är en klockren femma, men städningen var undermålig.

Flytten var en fröjd, där personalen var hjälpsam, trevlig och mycket serviceinriktade på alla sätt. Det enda vi tyckte var besvärande var att de inte tog några pauser.

De som vi sålde till noterade framförallt att ugnen inte var rengjord och bad oss åtgärda det. När vi hörde av oss till BF Flytt och städ var beskedet att de skulle fixa det med hänvisning till nöjdhetsgarantin. De kunde dock inte göra det direkt då de var drabbade av influensa. Sedan har vi, trots flera påstötningar på telefon och mejl under ett par månaders tid, inte fått någon hjälp att åtgärda städningen. Läs mer
  • 2019-03-17

Mikael D skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och enkla att ha att göra med! Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-03-16

Kristina H skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytthjälp, Allt gick mycket smidigt och trevligt bemötande.
    Duktiga flyttkillar, ingenting att klaga på. Kan gärna rekommendera BF flytt & städ. Läs mer
  • 2019-03-15

Eva O skrev om BF Flytt & Städ
    Trevlig "ton" i svarsmail med offert. Redogör bra för vad som kostar och vilken del av kostnaden som kan dras via Rut.
    Inte billigast, men lång ifrån dyrast, helt rimligt pris.
    Höll tiderna bra. Läs mer
  • 2019-03-15

Maj-len E skrev om BF Flytt & Städ
    Smidigt och bra, rekommenderas Läs mer
  • 2019-03-11

Rosen G skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt professionella och lösningsorienterade. Rekommenderar dem med varm hand. Läs mer
  • 2019-03-09

Andreas W skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick bra och i stort sätt utan problem.
    Jag har dock några anmärkningar och förbättringsförslag:
    T.ex. skulle jag önskar mig lite mer information och bekräftelser innan flyttdagen förutom första mailet, tex. bara ett sms. Vi valde firman eftersom de svarade på förfrågan om att köra bort möbler vi kanske inte ville ha kvar (men som vi delvis sålde innan flytten), men flyttgubbarna var inte informerade och frågade inte nes om detta. Sen skulle man uppskatta om flyttgubbarna fråga om och ta mer hänsyn till känsliga kartoger, t.ex. med växter, som i våran fall hamnade ner i högen och delvis stod i kylan ett tag.
    Vi underskattade volymen av flytten lite och därför blev det två körningar (och därmed högre pris), men det fanns några tillfällen där flyttgubbarna drog lite ut på tiden.
    Mitt tips till kunder skulle vara att räkna mer generöst på volymen och kanske beställa större flyttbil (på 40 m3) eler flera på. Dessutom kan man mer aktivt berätta om önskemål eller personalen. Läs mer
  • 2019-03-09

Leif O skrev om BF Flytt & Städ