BF Flytt & Städ

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till BF Flytt & Städ!

Vi är ett seriöst familjeföretag som hjälper privatpersoner och företag med olika flyttjänster och städning vid flytt i Stockholm.

Du bestämmer själv vad du behöver hjälp med. Vi erbjuder allt från packning och utlåning av flyttkartonger, till flytt av bohag och städning. Vi kan även stå till tjänst vid pianoflytt, när du vill forsla bort skrymmande möblemang eller vid transport av ömtåligt gods.

Tre viktiga ord för oss är personlighet, trygghet och kvalitet. Vår målsättning är att du tryggt ska kunna lämna din flytt i våra händer och vårt mål är alltid att du ska bli nöjd. Därför har vi börjat med vår Nöjd Kund-garanti.

Läs vad 517 kunder tycker om BF Flytt & Städ

• Per-Ola N

2019-05-16

Per-Ola N skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte hjälp med flytt. Personalen hade ett bra bemötande. Jag tycker att BF Flytt & städ levde upp till mina förväntningar. Det var en omfattande flytt där tunga, skrymmande möbler måste bäras upp. Men allt gick bra. Läs mer
  • Thomas E

2019-04-17

Thomas E skrev om BF Flytt & Städ
    Mycket hjälpsamma både före, under och efter flytten. Rekommenderar varmt! Och jag har provat flera bolag innan som inte levererar alls samma omhändertagande! Läs mer
  • 2019-04-16

Martin T skrev om BF Flytt & Städ
    Bra bemötande hög servicenivå från chefsnivå. Läs mer
  • 2019-04-09

Ann-christine N skrev om BF Flytt & Städ
    Allt fungerade utmärkt! Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-03-28

Linda K skrev om BF Flytt & Städ
    Vi köpte flytt av bohag från en bostad till en annan. Allt gick smärtfritt och jag upplevde att medarbetarna var mkt försiktiga med alla saker. Läs mer
  • 2019-03-23

Per-olof B skrev om BF Flytt & Städ
    De flyttade vårt bohag från villa till lägenhet. Vi är verkligen mkt nöjda. Snabbt proffsigt och noggrant sammanfattar hur vi upplevde deras arbete. Vi blev bemötta på ett fint sätt.
    Ingenting blev skadat och allt gick mkt smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-03-23

Sylvia F skrev om BF Flytt & Städ
    Beställde en miniflytt från ett äldreboende och fick hjälp precis när vi ville.
    Mkt trevligt bemötande vilket vi visste eftersom vi hade fått hjälp tidigare från samma företag.
    En tavla saknades men det fixade företaget samma dag och levererade snabbt.
    Kan varm rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-03-18

Kerstin L skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttade från en stor villa. Allting var perfekt! Trevliga och glada flyttkillar som arbetade snabbt. De var väldigt försiktiga med alla möbler och kartonger. Ingenting blev skadat! Vi kan verkligen rekommendera dem! Vi är väldigt nöjda både med flyttkillarna och Tony som vi hade kontakt med. Läs mer
  • 2019-03-17

Hanna B skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF Flytt och Städ för både flytt och flyttstädning. Betyget för själva flytten är en klockren femma, men städningen var undermålig.

Flytten var en fröjd, där personalen var hjälpsam, trevlig och mycket serviceinriktade på alla sätt. Det enda vi tyckte var besvärande var att de inte tog några pauser.

De som vi sålde till noterade framförallt att ugnen inte var rengjord och bad oss åtgärda det. När vi hörde av oss till BF Flytt och städ var beskedet att de skulle fixa det med hänvisning till nöjdhetsgarantin. De kunde dock inte göra det direkt då de var drabbade av influensa. Sedan har vi, trots flera påstötningar på telefon och mejl under ett par månaders tid, inte fått någon hjälp att åtgärda städningen. Läs mer
  • 2019-03-17

Mikael D skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och enkla att ha att göra med! Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-03-16

Kristina H skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytthjälp, Allt gick mycket smidigt och trevligt bemötande.
    Duktiga flyttkillar, ingenting att klaga på. Kan gärna rekommendera BF flytt & städ. Läs mer
  • 2019-03-15

Eva O skrev om BF Flytt & Städ
    Trevlig "ton" i svarsmail med offert. Redogör bra för vad som kostar och vilken del av kostnaden som kan dras via Rut.
    Inte billigast, men lång ifrån dyrast, helt rimligt pris.
    Höll tiderna bra. Läs mer
  • 2019-03-15

Maj-len E skrev om BF Flytt & Städ
    Smidigt och bra, rekommenderas Läs mer
  • 2019-03-11

Rosen G skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt professionella och lösningsorienterade. Rekommenderar dem med varm hand. Läs mer
  • 2019-03-09

Andreas W skrev om BF Flytt & Städ
    Flytten gick bra och i stort sätt utan problem.
    Jag har dock några anmärkningar och förbättringsförslag:
    T.ex. skulle jag önskar mig lite mer information och bekräftelser innan flyttdagen förutom första mailet, tex. bara ett sms. Vi valde firman eftersom de svarade på förfrågan om att köra bort möbler vi kanske inte ville ha kvar (men som vi delvis sålde innan flytten), men flyttgubbarna var inte informerade och frågade inte nes om detta. Sen skulle man uppskatta om flyttgubbarna fråga om och ta mer hänsyn till känsliga kartoger, t.ex. med växter, som i våran fall hamnade ner i högen och delvis stod i kylan ett tag.
    Vi underskattade volymen av flytten lite och därför blev det två körningar (och därmed högre pris), men det fanns några tillfällen där flyttgubbarna drog lite ut på tiden.
    Mitt tips till kunder skulle vara att räkna mer generöst på volymen och kanske beställa större flyttbil (på 40 m3) eler flera på. Dessutom kan man mer aktivt berätta om önskemål eller personalen. Läs mer
  • 2019-03-09

Bra bemötande
    Allt till belåtande Läs mer
  • 2019-03-08

Eva R skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt flexibla och gjorde ett bra jobb när de flyttsädade hos mig. Läs mer

Amanda S skrev om BF Flytt & Städ
    Super service minded och väldigt trevliga och professionella Läs mer
    BF Flytt & Städ gillar detta

Åsa L skrev om BF Flytt & Städ
    Jag anlitade BF Flytt & Städ för både flytthjälp och flyttstäd.
    Flytten fungerade helt problemfritt och smidigt.
    Städningen blev först underkänd, men efter jag ringde till dom så kom dom jättefort ut till min lägenhet och städade om den.
    Jag är helnöjd. Läs mer

Jeanette S skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga, service-minded och snabba. Grymma på att packa bilen så att allt fick plats (trodde det skulle vara omöjligt). Rekommenderar gärna:-) Läs mer
  • Mikael T

2019-03-07

Mikael T skrev om BF Flytt & Städ
    Vi har anlitat F Flytt & Städ 3 gånger för flytt och den senaste gången även med städning. De är snabba och noggranna både vg flytt och städning. Rekommenderar dem starkt!
    /Micke Läs mer
  • Henrik D

2019-03-07

Henrik D skrev om BF Flytt & Städ
    Allt funkade som planerat! Mycket bra Läs mer
  • 2019-03-05

Mikael Y skrev om BF Flytt & Städ
    Was really happy with the cleaning & moving speed and quality!
    The price was very good as well. Läs mer
  • ERIKA R

2019-03-03

ERIKA R skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttade in i en lägenhet som bf flytt hade flyttstädat.
    Total katastrof! Mina barn städar bättre. Spindelnät kvar i taken, dom torkar inte av dörrlister eller runt fönster. Inte någonstans i hela lägenheten har dom städat bra. Otroligt oprofessionella och slarviga som städfirma. Läs mer
    2019-03-04 BF Flytt & Städ svarar ERIKA R
    Hej Erika,

Det gör ont i hela mig att höra detta. Man är inte bättre än sitt senaste jobb!

Vi har nöjd kund garanti på vår flyttstädning. Det innebär att vi kommer tillbaka och åtgärdar om något missats eller om någon inte är nöjd. De som beställt städningen borde ha informerat er om det. Både beställare och inflyttande kan kontakta oss så löser vid det.

BF Flytt och Städ AB har funnits i över tio år och vår tanke är att finnas kvar i framtiden också. Därför är vårt mål att varje kund vi lämnar skall vara nöjd med jobbet vi gjort.

Uppstår problem vilket alltid kommer att hända någon gång försöker vi åtgärda dem så fort som möjligt med minsta möjliga obehag för vår kund.

Återkom till oss så ska vi göra allt för att ni ska bli nöjda.

Med vänlig hälsningar

BF Flytt och Städ AB
  • 2019-02-26

Tessan St skrev om BF Flytt & Städ
    Ingen flyttfirma jag skulle rekommendera! Två engelsktalande slarviga killar som inte var försiktiga med kartongerna. Den ena killen skjutsade in kartongerna i lastbilen. 10 stycken vinglas hade gått sönder. Jag mailade dom om det och fick till svar att "dom inte var ansvariga för det då dom inte packat kartongerna". Tips! Leta vidare.. Läs mer
    2019-02-26 BF Flytt & Städ svarar Tessan St
    Hej Tessan,

Så snabb har ingen varit tidigare. Svarade precis på ditt mail. :-)

I Bohag2010 flyttbranschens bestämmelser som vi följer står det klart och tydligt att vi inte ansvarar för innehåll i flyttlådor som vi inte packat.

I vanliga fall brukar våra kunder linda in glas i silkespapper/tidningspapper eller något mjukt. Inget brukar vara trasigt.

Med vänliga hälsningar

BF Flytt och Städ AB
    2019-02-26 Tessan St svarar BF Flytt & Städ
    Jag hade lindat in alla glas i tidningspapper, men jag hade inte räknat med att personalen skulle kasta in kartongerna i bilen. För personalen tar ni inte heller ansvar för då eller?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Hanna A

2019-02-19

Hanna A skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade för flytt och städning. Planering och utförande fungerade bra men fick maila tre gånger för att få tillbaka deposition för flyttlådor. En tavla försvann i flytten, mailade upprepade gånger ang detta men fick inget svar... Läs mer
  • 2019-02-11

Therese F skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flytt och städ. Flyttpersonerna var i tid, ringde innan de kom, var väldigt professionella och hade ett bra system att flytta ut lägenheten och packade in systematiskt och bra i bilen. Passade tiderna.

Städningen var bra, svårt att kommunicera med städaren. Saknade lite avtorkning på golvet, och i hör en men inget som vi anmälde in utan städade undan själva. Men städningen vart godkänd och vi är mycket nöjda och kommer använda igen!!! Läs mer
  • Kristina B

2019-02-10

Kristina B skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade BF för flytt och städning. Flytten fungerade till 100%, helt utmärkt. Städningen inte lika bra tyvärr, slarvigt och en del fick göras om. Somligt upptäcktes efter flera dagar tyvärr. Läs mer
  • 2019-02-08

Leo H skrev om BF Flytt & Städ
    Bra fart på grabbarna! Väldigt systematiskt angreppssätt vilket fick processen att flyta på. Läs mer
  • 2019-02-08

Elisabet L skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte flyttstäd och bohagsflytt från 190 kvm till 130 kvm.
    Köpte makulaturpapper och lånade flyttkartonger, de räknade ut exakt hur många som behövdes (många fler än vi hade trott), kartongerna levererades och hämtades upp en månad efter flytten.
    Effektiv personal som jobbade stenhårt och smidig hantering. Läs mer
  • 2019-02-07

Christian J skrev om BF Flytt & Städ
    Jag beställde både flytt och flyttstädning gällande flytt från 52 kvm till 85 kvm. Kommunikation före, under och efter har varit både vänlig och snabb. Under flytten skadades dock ett av mina föremål men BF tog fullt ansvar för detta utan minsta tvekan och åtgärdade felet utan problem.

Min upplevelse av BF Flytt & Städ är mycket bra. Läs mer
  • 2019-02-06

Agneta J skrev om BF Flytt & Städ
    Det gick mycket bra - packning och flytt samma dag. Kartongerna kunde dock ha märkts upp mer detaljerat. Har man 30 lådor märkta kök t ex blir det svårt att hitta det nödvändigaste snabbt. Läs mer
  • 2019-02-06

Oscar E skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttstädning. Offerten uppenbart för låg men priset helt OK jämfört med andra flyttfirmor ändå. Skötte flytten bra och proffsigt, rekommenderas Läs mer
  • Åsa B

2019-01-15

Åsa B skrev om BF Flytt & Städ
    Väldigt lätta att nå och bra flytt över lag. Dock var deras städning under all kritik. Det var fläckar på golvet och inte avtorkade lådor samt skräp som var kvarlämnat. Läs mer
  • 2019-01-15

Helena D skrev om BF Flytt & Städ
    Jag fick hjälp av BF flytt med själva flytten samt flyttstädningen. Flyttstädningen var jättebra.

Gällande flytten så var det ett antal saker som inte fungerade:
    - företaget erbjuder kunden att hyra flyttkartonger och tar ut en depositionsavgift för detta. Depositionsavgiften fick jag aldrig tillbaka trots att jag lämnade tillbaka kartongerna innan deadline. Företaget påstår sig också ha öppet fram tills 17 på vardagar men när jag åkte dit för att hämta kartongerna vid 16-tiden var ingen där (när jag ringde sa de att alla hade gått för dagen för länge sedan) och jag fick komma tillbaka dagen efter då de lovade att komma och öppna åt mig. Även när jag skulle lämna kartongerna var det ingen där trots att jag igen var där innan 17.
    - jag hade i god tid skickat över numret de skulle ringa under flytten för att kunna bli insläppta i lägenheten. Trots detta ringde de fel nummer och påstod sig ha stått i ca 2 timmar och väntat. Min mamma som var i lägenheten och skulle släppa in dem vet att de inte varit där i 2 timmar då hon varit ute och tittat efter dem. När de väl kom in gick allt bra förutom att de hade sönder sängen. Trots detta fick jag en dubbelt så dyr faktura jämfört med vad de hade räknat med (de hade lagt på ungefär 4 timmar). Jag bestred dock detta och sa att jag inte tänkte betala för de två timmarna de stod utanför då det var de som ringde fel nummer. Eftersom att de även hade sönder sängen ansåg jag ännu mindre att jag borde behöva betala extra. De drog av 2 timmar till slut.
    - väldigt svåra att planera tillsammans med

Jag skulle inte använda BF Flytt & Städ igen. Läs mer
  • Tova G

2019-01-13

Tova G skrev om BF Flytt & Städ
    Smidigt och proffsigt. Tydlig kommunikation och duktiga flyttkillar. Läs mer
  • 2019-01-13

Elisabet W skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttning. Ett trevligt bemötande men otydlighet hur vi skulle packa, dvs vad är tungt. Packade på det sättet som vi gjort i tidigare flytt.
    Vi trodde att det skulle vara 3 man men det var två varav en sa att han var trött från jobb dagen innan. Han försökte ringa efter förstärkning. Utifrån det borde ett hembesök gjorts för att bedömma jobbet. Tog lång tid. Killarna slet hårt och verkade orutinerade. För liten bil utan lift, inga bärhjälpmedel Läs mer
  • Lisa G

2019-01-11

Lisa G skrev om BF Flytt & Städ
    Anlitade dom för flytt och städhjälp.
    Dom var snabba och proffsiga. Läs mer
  • 2019-01-11

Annicka W skrev om BF Flytt & Städ
    Trevliga och flexibla. Ok pris. Läs mer
  • 2019-01-11

Daniel H skrev om BF Flytt & Städ
    Bra kontakt och fint städat till bra pris. Läs mer
  • 2019-01-08

Ola W skrev om BF Flytt & Städ
    Genomgående mycket proffsiga kombinerat med ett attraktivt pris. Läs mer
  • 2019-01-07

Daniel F skrev om BF Flytt & Städ
    Köpte en flyttjänst
    Funkade bra.
    Dock, var de lite slarviga samt debuterade mer tid än vad flytten tog. Läs mer
  • 2018-12-11

Emma D skrev om BF Flytt & Städ
    Snabba i återkoppling och flytten sköttes enligt överenskommet. Smidigt att få låna kartonger och få dem utkörda och upphämtade mot billig peng. Läs mer
  • 2018-11-19

Reinaldo M skrev om BF Flytt & Städ
    I hired BF to make my move inside Stockholm. They provide a very good service, fast and carefull. Läs mer
  • 2018-11-17

Frida W skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och smidigt, hade både städ och flytthjälp. Kom enligt utsatt tid. Läs mer
  • 2018-11-17

Jonas B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra och snabb hjälp, inga konstigheter och i tid. Läs mer
  • 2018-11-15

Emelie A skrev om BF Flytt & Städ
    Vi anlitade BF flytt till vår flytt i oktober. De var snabba, professionella och trevliga- via epost, telefon och i person. Flyttkartongerna vi lånade kom snabbt och flyttdagen gick smidigt. Läs mer
  • 2018-11-15

Börje E skrev om BF Flytt & Städ
    Flyttfrån hus til lägenhet.
    Mycket bra bemött, allt fungerade som förväntat. Läs mer
  • 2018-10-31

Cissi S skrev om BF Flytt & Städ
    Är inte fullt nöjd då lådorna inte markerades med rum. Och att jag hittade mina vassa köksknivar bland pocketböckerna... inte inslagna i papper! Läs mer
  • 2018-10-30

Britt-marie B skrev om BF Flytt & Städ
    Bra killar som flyttade till mig. Dom kämpade tappert och
    Var trevliga Läs mer

Skärlingebacken 13, 124 33 Bandhagen