Alla kategorier Mäklare Gotland Gotland Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Gotland

Fastighetsbyrån Gotland

Söderväg 1E, 621 58 Visby — Visa karta

Välkommen till en av Gotlands mest anlitade fastighetsmäklare: Fastighetsbyrån!

Vår lokala förankring och kunskap om bostadsmarknaden i kombination med vårt banknära samarbete som ger experthjälp i frågor om bank och juridik gör att vi är ett självklart val för många som handlar med bostäder på Gotland.

Oavsett vilken typ av fastighet det handlar om vet vi att varje affär är unik och kräver direkta och personliga kontakter för att bli så bra som möjligt. Med erfarenhet, personligt engagemang och bred annonsering i olika kanaler ligger vi ständigt i framkant och ger dig de bästa förutsättningarna för en lyckad fastighetsaffär!

Kom förbi, boka en fri värdering eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor om boende på Gotland!

Läs vad 574 kunder tycker om Fastighetsbyrån Gotland

• 2018-12-19

Rasmus L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpte en nyproducerad lägenhet, blev jätte bra bemött av Harun, han hjälpte mig hela vägen tills jag flyttade in. Harun var över mina förväntningar.
    Bra upplevelse skulle rekommendera till en kompis. Läs mer
  • 2018-12-19

Thomas T skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har varit kanon i sin kommunikation och svarstider på frågor. Kvalitet rakt igenom och kommer den dagen att vi tex ska byta lägenhet så är Harun förstavalet när det gäller vem vi ska kontakta. Läs mer
  • 2018-12-15

Carl-Johan B skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket bra service och bemötande. Mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2018-12-07

Pernilla A skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny Holgersson har sålt vår lägenhet i Visby innerstad.
    Hela processen från första kontakten, via fotografering, visningar och så småningom budgivning har fungerat mycket smidigt. Som säljare har vi upplevt Jenny som erfaren, engagerad, tydlig och snabb med feedback. Vi har haft ett mycket bra stöd av Jenny i vår försäljningsprocess.
    Jenny har hanterat uppdraget på ett mycket professionellt sätt och vi kan varmt rekommendera Jenny. Läs mer
  • 2018-12-07

Roger A skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt bostadsrätt. Jenny har under hela processen varit aktiv i kommunikationen med oss vilket jag tycker är viktigt. Snabb i handling och på alla sätt intresserad och driven att göra affären så bra som möjligt för alla inblandade.

Är riktigt nöjd! Läs mer
  • 2018-12-05

Jenny L skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag är köpare. Peter är tillgänglig och tillmötesgående. Första intryck var lite sådär, kändes som om han inte var så
    Intresserad men när han förstod att jag var seriös blev han väldigt trevlig och tillmötesgående, och har varit väldigt service minded genom hela affären. Läs mer
    2018-12-05 Peter T svarar Jenny L
    Tack Jenny för din feedback. Alltid bra att få höra hur man uppfattas. Hoppas du kommer att trivas i din nya bostad.
  • 2018-11-22

Rita L skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Camilla är trevlig och hjälpsam samt väldigt engagerad. Jag har sålt en lägenhet och det var första gången så har egentligen inget att jämföra med. Mvh Rita Läs mer
  • 2018-11-21

Henrik M skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en villa i centrala Visby från 1920-talet. Peter var den mäklare som trodde mest på vårat hus och Som trodde på det högsta utgångspriset. Eftersom slutpriset översteg det satta priset så uppfyldes våra förväntningar. Läs mer
    2018-11-22 Peter T svarar Henrik M
    Tack för det fina omdömet. Alltid trevligt att jobba när kunderna blir nöjda. Lycka till med er nya satsning!
  • 2018-11-19

Ulla Kristina C skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Att samarbeta med Fredrik Dahm har varit mycket positivt !!
    Jag kommer att varmt rekommendera honom som mäklare.

Sålt objekt : tomt på SUDRET , södra Gotland Läs mer
  • 2018-11-19

Mikael W skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har hjälpt mig att sälja en bostadsrätt, jag har fått väldigt bra bemötande och service.

Det enda som jag kunde önskat var ett bättre slutpris men det hade not mer med marknaden än mäklarinsatsen att göra.

Vi hade totalt 5 visningar, och en för visning men bara ett bud. Läs mer
  • Maj-Britt Anna B

2018-11-18

Maj-Britt Anna B skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi sålde vår villa med hjälp av Fredrik. När vi träffade Fredrik var han påläst och intresserad, arbetade snabbt och effektivt. Svarade snabbt på mail. Trevlig och engagerad. Läs mer
  • 2018-11-18

Roland W skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny Holgersson Fastighetsbyrån hjälpte mig att sälja en större fastighet på norra Gotland. Hennes sätt att hantera ärendet var mycket omdömesgillt och professionellt. Jenny har förmågan att skapa känslan att respektera både säljarens o köparens önskningar o villkor. En bra affär är när alla parter är nöjda. Läs mer
  • 2018-11-16

Ulrika D skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt tomt för fritidshus.
    FD var kontaktbar, ringde snabbt tillbaka och hade trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-11-16

Sean Robert De C skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi sålde vårt sommarhus i klintehamn.
    Vi hade inte så stora förväntningar på priset men Thomas lyckades få ut maximalt för huset.
    Han skötte visningar och ordnade med allt kring annonseringen med bravur.
    Allt som allt agerade han med förtroende och höll oss informerade under hela processen.
    Vi är väldigt nöjda med Thomas. Läs mer
  • Oskar L

2018-11-16

Oskar L skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Thomas är engagerad i försäljningsprocessen med stort fokus på löpande återkoppling. Fastighetsbyråns tjänst ”Säljcoachen” gav ett extra mervärde genom att den förenklade processen för oss som säljare. Läs mer
  • 2018-11-13

Ola S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny hanterade vårt tomtköp mycket bra, effektivt och med god erfarenhet. Hjälpte oss som köpare med sin tydlighet. Läs mer
  • 2018-11-09

Monica T skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Peter Tumegård är i våra ögon en kunnig fastighetsmäklare. Vi träffade honom vid ett tillfälle annars var det Linn Granström som vi hade kontakt med och hon var verkligen duktig på alla delarna som ett köp innebär Läs mer
    2018-11-12 Peter T svarar Monica T
    Tack Monica för ditt fina omdöme.
  • 2018-11-07

Linda F skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt hus! mycket trevlig och bra bemötta blev vi. Läs mer
  • 2018-11-06

Hanna A skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fritidshus på Gotland.

Vi blev bra bemötta av Fredrik! Han såg till att vi fick en separat visning och tog sig tid att svara på frågor på ett professionellt sätt. Läs mer
  • 2018-11-05

Jenny S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Oerhört noggrann, tydlig och seriös i sin roll att sälja nyproduktion till oss.
    Detta gjorde vårt val av fastighetsmäklare till försäljning av vår villa lika enkel som självklar. Läs mer
  • 2018-11-04

Rolf H skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    mycket bra bemötande rekommenderas Läs mer
  • 2018-10-31

Lena L skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en villa. Vi blev mycket väl bemötta av Camilla. Huset såldes väldigt snabbt. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2018-10-29

Johan E skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi blev bemötta på ett utmärkt sett och är jättenöja med allt. Läs mer
  • 2018-10-29

Fredrik H skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Strålande, Trevlig och mycket hjälpsam. Läs mer
  • 2018-10-28

Anne G skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi säljer vårt hus. Vi har fått bra info och blivit väl omhändertagna Läs mer
  • 2018-10-25

Jan B skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Högsta betyg tycker jag räcker Läs mer
  • 2018-10-25

Jan K skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Proffessionellt och piggt bemötande i samband med försäljning av lägenhet. Läs mer
  • Claudia K

2018-10-23

Claudia K skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpte en militärbyggnad i Fårösund med massor med potential! till en början lite svår att få kontakt med, men det gick sen bättre. Tycker att Jenny skötte jobbet väldigt bra när budgivningar etc satte igång. I det stora hela en mäklare jag rekommenderar och kommer att återkoppla till. Läs mer

Sandra S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag sålde en bostadsrätt. Fick ett trevligt och proffsigt bemötande av mäklaren. Läs mer

Birgitta R skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt min bostadsrätt på Styrmansgatan i Visby.
    Jag blev bemött på mycket bra sätt.
    Hoppades att försäljningen skulle gå bra och att bostaden kommit ut till försäljning i rätt tid. Ja jag tyckte att mäklaren
    levde upp till mina önskningar mycket väl.
    Tyckte att försäljningen gick mycket snabbt och smidigt. Jag är verkligen mycket nöjd och tacksam. Läs mer
    2018-10-17 Peter T svarar Birgitta R
    Tack Birgitta för ditt fina omdöme. Vi ses snart igen i samband med tillträdet.

Jenny S skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Att vi skulle anlita Fastighetsbyrån var ett givet val då vi varit väldigt nöjda vid tidigare affärer. Läs mer
  • 2018-10-16

Fredrik H skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Funkar. Bra tillgänglighet på mail och telefon. Läs mer
  • 2018-10-15

Karl Anders J skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bra bemötande och trevlig mäklare. sålde huset snabbt och till bra pris. Läs mer
  • 2018-10-15

Lars Å skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har på ett exemplariskt vis stöttat oss genom hela processen i vår bostadsaffär. Läs mer
  • 2018-10-14

Johan S skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Villa i Visby.
    Vi fick ett bra och positivt bemötande av Camilla.
    Att få en snabb och smidig affär.
    Mäklaren löste detta på ett riktigt bra sätt.
    Betyg 8 av 10. Läs mer
  • 2018-10-14

Thomas S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Via advokat försäljning avseende lägenhet på Snäck jag uppfattar att försäljningen genomförts både proffsigt och snabbt. Läs mer
  • 2018-10-10

Jou B skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en tomt, han sålde den snabbt och smidigt. Han höll oss underrättade hela tiden, så våran helhetsbedömning är absolut jättebra Läs mer
  • 2018-10-10

Maud H skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bemötandet var toppen och jag tycker att hela genomförandet av försäljningen av min villa var till belåtenhet. När det gäller kostnaden så tycker jag att den är hög men förstår att det kostar så mycket hos dom flesta mäklare att få hjälp med detta. Jag är nöjd. Vänligen Läs mer
  • 2018-10-09

Max F skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt 3:a i Visby. Mycket tillmötesgående och tog sig tid att svara på en rad frågor, även sådana som inte var direkt relaterade till själva bostadsköpet (t.ex. bostadsmarknadsanalytiska funderingar samt hjälp att bedöma vinstmarginal i förhållande till renoveringsinvesteringar). Kan absolut tänka oss att anlita Wessman vid ev. framtida försäljning om han fortfarande jobbar kvar. Läs mer
  • Camilla M

2018-10-09

Camilla M skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Tobias har varit mycket trevlig och proffsig gentemot oss som säljare utav vår lägenhet, igenom hela säljprocessen. Vi är mycket nöjda med den snabba återkopplingen i alla våra frågor samt att på uttalad tid få den hjälp vi behövt och blivit lovade. Rekommenderar Tobias varmt... Läs mer
  • 2018-10-08

Adam L skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt bostadsrätt och blev bemött på ett bra sätt som att mäklaren tog ansvar för alla aspekter kring försäljningen.
    Tyckte att försäljningen och kontakten med mäklaren var bra då han alltid var tillgänglig och hjälpsam. Läs mer
  • 2018-10-08

Lennart Nils-Åke F skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket proffsig men samtidigt trevlig och ödmjuk. Har sålt ett fritidshus och är mycket nöjd med bemötandet, servicen och den goda informationen rakt igenom hela processen. Läs mer
  • 2018-10-07

Thomas S skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Efter att varit på flera husvisningar gjorda av Peter och imponerats av hans engagemang och proffessionalitet vid visningensamt snabba svar vid mejlkonversationer oavsett tid på dygnet eller veckodag valde jag honom som mäklare för vår bostadsrätt.
    Av samma anledning som nämnda ovan var jag väldigt nöjd med val av mäklare. Läs mer
    2018-10-08 Peter T svarar Thomas S
    Tack Thomas för ert fina omdöme. Hoppas ni kommer hitta något nytt kryp in snart. Jag håller ögonen öppna.
  • 2018-10-06

Sara S skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostad, supernöjd med honom. Lugn och duktig Läs mer
  • 2018-10-06

Eva Helena C skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fredrik visade ett mycket stort engagemang från första kontakten och fram till och med slutförandet av försäljningen av vårt fritidshus på Gotland.

Han översteg med råge våra förväntningar och försäljningen blev i sin helhet en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • 2018-10-05

Sara C skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostadsrätt
    Trevligt bemött
    Levde upp till alla förväntningar av en mäklare
    Lättillgänglig, flexibel, tillmötesgående, tydlig, professionell, positiv Läs mer

Elin R skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Superbra! Tydlig och alltid lätt att få kontakt med. Svar på frågor och noggrann vid kontraktsskrivning. Läs mer
    2018-10-03 Peter T svarar Elin R
    Ellin, Tack för din fina rekommendation. Lycka till i ert nya boende.

Gösta R skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Ett fritidshus.Blev bemött på ett trevligt sätt.Förväntningarna

var stora och det fungerade mycket bra.Jag är helnöjd! Läs mer

Maria H skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bra, vi har fått svar på de frågor vi ställt. Eventuella problem har hon löst. Läs mer

Susanne Z skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Tobias är närvarande och har en trivsam attityd där "allt" går att lösas. Rekommenderas. Läs mer

Söderväg 1E, 621 58 Visby