Alla kategorier Mäklare Gotland Gotland Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Gotland

Fastighetsbyrån Gotland

Söderväg 1E, 621 58 Visby — Visa karta

Välkommen till en av Gotlands mest anlitade fastighetsmäklare: Fastighetsbyrån!

Vår lokala förankring och kunskap om bostadsmarknaden i kombination med vårt banknära samarbete som ger experthjälp i frågor om bank och juridik gör att vi är ett självklart val för många som handlar med bostäder på Gotland.

Oavsett vilken typ av fastighet det handlar om vet vi att varje affär är unik och kräver direkta och personliga kontakter för att bli så bra som möjligt. Med erfarenhet, personligt engagemang och bred annonsering i olika kanaler ligger vi ständigt i framkant och ger dig de bästa förutsättningarna för en lyckad fastighetsaffär!

Kom förbi, boka en fri värdering eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor om boende på Gotland!

Läs vad 546 kunder tycker om Fastighetsbyrån Gotland

• Sandra S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag sålde en bostadsrätt. Fick ett trevligt och proffsigt bemötande av mäklaren. Läs mer
  • Birgitta R skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt min bostadsrätt på Styrmansgatan i Visby.
    Jag blev bemött på mycket bra sätt.
    Hoppades att försäljningen skulle gå bra och att bostaden kommit ut till försäljning i rätt tid. Ja jag tyckte att mäklaren
    levde upp till mina önskningar mycket väl.
    Tyckte att försäljningen gick mycket snabbt och smidigt. Jag är verkligen mycket nöjd och tacksam. Läs mer
    2018-10-17 Peter T svarar Birgitta R
    Tack Birgitta för ditt fina omdöme. Vi ses snart igen i samband med tillträdet.
  • Jenny S skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Att vi skulle anlita Fastighetsbyrån var ett givet val då vi varit väldigt nöjda vid tidigare affärer. Läs mer
  • Fredrik H skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Funkar. Bra tillgänglighet på mail och telefon. Läs mer
  • Karl Anders J skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bra bemötande och trevlig mäklare. sålde huset snabbt och till bra pris. Läs mer
  • Lars Å skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har på ett exemplariskt vis stöttat oss genom hela processen i vår bostadsaffär. Läs mer
  • Johan S skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Villa i Visby.
    Vi fick ett bra och positivt bemötande av Camilla.
    Att få en snabb och smidig affär.
    Mäklaren löste detta på ett riktigt bra sätt.
    Betyg 8 av 10. Läs mer
  • Thomas S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Via advokat försäljning avseende lägenhet på Snäck jag uppfattar att försäljningen genomförts både proffsigt och snabbt. Läs mer
  • Jou B skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en tomt, han sålde den snabbt och smidigt. Han höll oss underrättade hela tiden, så våran helhetsbedömning är absolut jättebra Läs mer
  • Maud H skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bemötandet var toppen och jag tycker att hela genomförandet av försäljningen av min villa var till belåtenhet. När det gäller kostnaden så tycker jag att den är hög men förstår att det kostar så mycket hos dom flesta mäklare att få hjälp med detta. Jag är nöjd. Vänligen Läs mer
  • Max F skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt 3:a i Visby. Mycket tillmötesgående och tog sig tid att svara på en rad frågor, även sådana som inte var direkt relaterade till själva bostadsköpet (t.ex. bostadsmarknadsanalytiska funderingar samt hjälp att bedöma vinstmarginal i förhållande till renoveringsinvesteringar). Kan absolut tänka oss att anlita Wessman vid ev. framtida försäljning om han fortfarande jobbar kvar. Läs mer
  • Camilla M
    Camilla M skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Tobias har varit mycket trevlig och proffsig gentemot oss som säljare utav vår lägenhet, igenom hela säljprocessen. Vi är mycket nöjda med den snabba återkopplingen i alla våra frågor samt att på uttalad tid få den hjälp vi behövt och blivit lovade. Rekommenderar Tobias varmt... Läs mer
  • Adam L skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt bostadsrätt och blev bemött på ett bra sätt som att mäklaren tog ansvar för alla aspekter kring försäljningen.
    Tyckte att försäljningen och kontakten med mäklaren var bra då han alltid var tillgänglig och hjälpsam. Läs mer
  • Lennart Nils-Åke F skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket proffsig men samtidigt trevlig och ödmjuk. Har sålt ett fritidshus och är mycket nöjd med bemötandet, servicen och den goda informationen rakt igenom hela processen. Läs mer
  • Thomas S skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Efter att varit på flera husvisningar gjorda av Peter och imponerats av hans engagemang och proffessionalitet vid visningensamt snabba svar vid mejlkonversationer oavsett tid på dygnet eller veckodag valde jag honom som mäklare för vår bostadsrätt.
    Av samma anledning som nämnda ovan var jag väldigt nöjd med val av mäklare. Läs mer
    2018-10-08 Peter T svarar Thomas S
    Tack Thomas för ert fina omdöme. Hoppas ni kommer hitta något nytt kryp in snart. Jag håller ögonen öppna.
  • Sara S skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostad, supernöjd med honom. Lugn och duktig Läs mer
  • Eva Helena C skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fredrik visade ett mycket stort engagemang från första kontakten och fram till och med slutförandet av försäljningen av vårt fritidshus på Gotland.

Han översteg med råge våra förväntningar och försäljningen blev i sin helhet en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Sara C skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostadsrätt
    Trevligt bemött
    Levde upp till alla förväntningar av en mäklare
    Lättillgänglig, flexibel, tillmötesgående, tydlig, professionell, positiv Läs mer
  • Elin R skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Superbra! Tydlig och alltid lätt att få kontakt med. Svar på frågor och noggrann vid kontraktsskrivning. Läs mer
    2018-10-03 Peter T svarar Elin R
    Ellin, Tack för din fina rekommendation. Lycka till i ert nya boende.
  • Gösta R skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Ett fritidshus.Blev bemött på ett trevligt sätt.Förväntningarna

var stora och det fungerade mycket bra.Jag är helnöjd! Läs mer
  • Maria H skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bra, vi har fått svar på de frågor vi ställt. Eventuella problem har hon löst. Läs mer
  • Susanne Z skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Tobias är närvarande och har en trivsam attityd där "allt" går att lösas. Rekommenderas. Läs mer
  • Jan M skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi är mycket nöjda. Bra från början till avslutad affär 👍 Läs mer
  • Oliver N skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag och min sambo köpte vårt första hus ihop och var inte så kunniga om allt man behöver inför ett köp men Harun beskrev allt väldigt tydligt och på ett sätt som vi förstod! Mycket bra och smidig affär. Läs mer
  • Lena Ö skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har sålt en bostadsrätt.
    Blev väldigt bra bemött av Tobias.
    Förväntningarna var att få sälja snabbt och smidigt, och så blev det.
    Tobias är en väldigt trevlig person som gjorde att vi fick tillbaks förtroendet för dom igen. Läs mer
  • Birgitta R skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Kände mig trygg i affären. Allt flöt smidigt igenom hela uppdraget tills nu. Läs mer
  • Ann-Charlotte W skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt ett sommarhus. Bemötandet var trevligt men mäklaren var långsam att återkoppla och gav information att han gjort saker som inte var gjorda. Bl.a att informera säljaren om att vi skrivit på. Läs mer
    2018-09-22 Harun M svarar Ann-Charlotte W
    Hej Ann-Charlotte och Jonas. Hjärtligt välkomna till Gotland och jag hoppas att ni skall trivas fint på ert nya sommarställe. Det gör mig ledsen att höra att jag inte har vunnit ert förtroende, dock delar jag inte alls er uppfattning om hur affären har genomförts. Grattis till ert förvärv och all lycka till er. / Harun
  • Kerstin K skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har länge haft ögonen för ett bygge som vi var intresserade av pga läget. Vi har anmält intresse i mycket god tid och när allt var klart med bygglov etc kontaktade Harun oss omedelbart vilket gjorde att vi var bland de första att se prospektet och kunde välja den lägenheten som vi ville ha i första hand. Allt gick otroligt snabbt. Harun var lättillgänglig och vi fick svar på de flesta frågorna. Läs mer
  • Maria B skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Han gav ett väldigt bra intryck. Ödmjuk och trevlig vid varje möte. Kändes inte partisk. Han fanns där för mig som köpare. Jag kunde fråga de dummaste frågorna.

Harun var väldigt flexibel och återkopplade väldigt bra. Lätt att få tag på och om han var upptagen så skrev han ett sms och kolla om han kunde höra av sig senare, vilket uppskattades mycket.

När det var dags att skriva kontrakt lät han mig och säljaren få den tiden vi behövde. Kändes inte stressat, vilket var fint då lägenhetsköpet var en av de största händelserna i mitt liv. Och känslan av att affären gick smidigt samt att jag hann skapa en fin kontakt med säljaren gör att lägenhetsköpet känns så himla rätt.

Tack Harun! Läs mer
  • Annelie B skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har köpt en lägenhet Löje söderport Blev bra bemött Mäklaren svarade korekt på våra frågor. Vi är mycket nöjda. Alltid svårt med en lägenhet som ej är. En produkt ( byggd) ännu. Läs mer
  • Kristofer G skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    han gjorde allt jag bad dom. gick alltid att få tag i. Läs mer
  • Susanne J
    Susanne J skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Toppenmäklare, tydlig , kunnig och lätt att få kontakt med och få svar på frågor snabbt. Läs mer
  • Jonas W skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun var säljarens mäklare, ej vår. Försäljningsmaterialet speglade inte produkten eller dess potential ( vilket inte var till nackdel för oss som köpare ).
    Harun återgav inte korrekt var processen befann sig under formaliaprocessen. Läs mer
    2018-09-22 Harun M svarar Jonas W
  • Wesavi Ab skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har sålt en bostadsrätt i Visby. Harun är mycket seriös och bra som mäklare. Har fått stort förtroende för honom. Läs mer
  • Johan L skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi är mycket nöjda med hur Jenny skötte försäljningen av vår bostadsrätt. Allt gick snabbt var smidigt och korrekt. Vi kan rekommendera henne till alla som är i säljtankar. Läs mer
  • Magnus Ö skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny sålde 3 tomter och ett hus åt oss.
    Trevlig och professionell. Väldigt snabb att svara spekulanter/ begära fram mer info från mig som efterfrågats.
    Flexibel arbetsinsats under alla veckans dagar. Effektiv.
    Kan varmt rekommendera Jenny.
    Mvh Magnus. Läs mer
  • Amal S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Harun. Vi upplevde honom väldigt trevlig, han uppfyllde våra förväntningar.
    Självklart väljer vi honom även nästa gång. Läs mer
  • Rebecka G
    Rebecka G skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Personlig, mänsklig och proffsig Läs mer
  • Ingrid K skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har köpt en två:a i Hemse. Mötet med Thomas var väldigt trevligt. Jag hade nog inga förväntningar alls, för det kom så hastigt på, trodde inte att lägenheten skulle finnas kvar när jag kom till Gotland. Jag tycker jag fick en bra visning, inte något stressigt utan jag fick titta i lugn och ro. Han öppnade upp bara för mig, bara det ger honom en stjärna.
    Allt gott till Thomas.
    Hälsningar
    Ingrid Kialt Läs mer
  • Mia L skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har köpt ett hus.
    Bemötandet var utmärkt, proffsigt och väldigt trevligt.
    Mina förväntningar var ett trevligt bemötande och flexibilitet, och det fick vi!

Våran upplevelse av den här bostadsaffären är rakt igenom positiv! Läs mer
  • Marit E skrev om Tobias Wessman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt villa. Väldigt snabb och smidig affär. Seriös och professionell. Läs mer
  • Kristina G skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Trevligt och bra bemötande, svarade alltid i telefonen om man undrade över något. Läs mer
  • Umut H
    Umut H skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi sökte en tomt på Fårö under ett par års tid och fick hjälp av Jenny Holgersson vid flera objektsvisningar.
    Till slut blev det affär. Den behövde samordnas då köpare och säljare befann sig på olika orter och banken hade semester, Jenny var hela vägen trevlig, professionell och flexibel. Hon var snabb att svara på frågor med vändande post.
    Jenny är engagerad och kunnig om de objekt hon förmedlar.
    Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Kersti K
    Kersti K skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag sålde fastigheten Vamlingbo Mickels 1:20 den 16/ 2018. Jag tyckte själv att det drog ut på tiden med försäljningen men insåg snart att jag hade felaktiga förväntningar. Min försäljning gick nog snarare ganska snabbt. Jag blev bemött med den professionalitet man kan vänta sig. Vi diskuterade prisnivå, kom överens om den och den blev också den slutliga försäljningssumman. Helt nöjd med det. Jag är mycket nöjd med min affär. Läs mer
    2018-10-08 Peter T svarar Kersti K
    Tack Kersti, precis som du skriver, marknaden tar lite längre tid på sig att komma till avslut. Men tillsammans löste vi det och du har nu en glad köpare.
  • Annalill P skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    På uppdrag av mamma sålde jag och min syster hennes fastighet som ligger i Visby innerstad.
    Fredrik Dahm hade ett mycket trevligt och tillmötesgående sätt. Han var snabb på att svara på våra frågor när vi än hörde av oss. Visste han inte vad som gällde tog han reda på det utan dröjsmål.
    Fredrik skötte hela affären men informerade oss om det vi behövde veta.
    Vi har haft fullt förtroende genom hela affären. Läs mer
  • Maud H skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket bra! Sålt bostadsrätt i Burgsvik Gotland Läs mer
  • Helena W skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpte lägenhet i Bursvik i augusti. Peter var trevlig och professionell, hjälpte oss jättebra med allt. Finns ingenting alls att klaga på. Få det på tillträdesdagen uppstod problem med att få kontakt med vår bank löste Petet det jättebra. Vi är jättenöjda!! Läs mer
  • Victoria B skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har köpt ett radhus i Burgsvik. Blev bra bemött och mäklaren uppfyllde mina förväntningar. Det blev en snabb affär där mäklaren visade sig effektiv smidig och tillgänglig.
    Mvh Victoria Berefelt Läs mer
  • Jessica D skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Thomas Sandelius skötte sitt uppdrag som mäklare på ett proffsigt, bra och trevligt sätt vid husförsäljningen av huset.
    Rekomenderar honom varmt. Läs mer
  • Jan-Erik N skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Bemötandet var bra vi köpte inte vi sålde mäklararvodet var godkänt Läs mer

Söderväg 1E, 621 58 Visby