Fastighetsbyrån Gotland

Söderväg 1E, 621 58 Visby — Visa karta

Välkommen till en av Gotlands mest anlitade fastighetsmäklare: Fastighetsbyrån!

Vår lokala förankring och kunskap om bostadsmarknaden i kombination med vårt banknära samarbete som ger experthjälp i frågor om bank och juridik gör att vi är ett självklart val för många som handlar med bostäder på Gotland.

Oavsett vilken typ av fastighet det handlar om vet vi att varje affär är unik och kräver direkta och personliga kontakter för att bli så bra som möjligt. Med erfarenhet, personligt engagemang och bred annonsering i olika kanaler ligger vi ständigt i framkant och ger dig de bästa förutsättningarna för en lyckad fastighetsaffär!

Kom förbi, boka en fri värdering eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor om boende på Gotland!

Läs vad 857 kunder tycker om Fastighetsbyrån Gotland

• 2020-09-18

Carl Johan Oscarsson P skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Träffade honom en väldigt kort stund då jag köpte utan gå på visning . Men ar kontakt har varit trevlig.
    Han har en fin hund.

Jag har köpt en sportstuga i en typ skog, men det kommer att bli bra med lite jäkla anamma och lite kapital. Läs mer
    2020-09-19 Thomas S svarar Carl Johan Oscarsson P
    Trevligt att ni är nöjda med både mig och hunden.
    Thomas S gillar detta
  • 2020-09-17

Karin K skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en fastighet på Gotland där Linn hjälpt oss. Hittills har allt fungerat bra och vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-09-07

Måns K skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Professionell, engagerad och trevlig. Läs mer
    Linn G gillar detta
  • Christer S

2020-09-07

Christer S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt tomt på Fårö

Jenny Holgersson är påläst om objektet. En tydlig objektbeskrivning. Återkopplar snabbt i frågor som ställts till säljaren. Flexibel i överlåtelseprocessen.
    Trevlig och ger ett bra förtroende.
    Christer Läs mer
  • 2020-09-07

Johan P skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi köpte en fastighet (tomt) på Gotland. Bemötandet har under hela resan vart mer än proffsigt. Alla funderingar och frågor har besvarats på ett mycket tydligt och bra sett.

Är toppen nöjd med allt.
    Kommer absolut välja Fastighetsbyrån på Gotland i framtiden om behov uppstår och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-09-05

Gunnar G skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny har löpande informerat om vad som är på gång vilket gjort att vi känt oss trygga. Likaså har våra frågor besvarats snabbt.
    Helhetsintrycket är att Jenny är positiv, lättsam, ambitiös och professionell. Läs mer
  • 2020-09-04

EMIL S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt vår första lägenhet via Jenny - supernöjda med all hjälp och vägledning från första visningen! Läs mer
  • 2020-09-04

Emma H skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har köpt bostad. Mycket trevlig och tillmötesgående. Lätt att få tag på vid frågor. Läs mer
  • 2020-09-03

Ulf A skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Proffsig, rapp och kunnig!!
    Köpte BR lägenhet.
    Levde upp till mina förväntningar på alla punkter Läs mer
  • Annelie B

2020-09-02

Annelie B skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har både köpt o sålt fastigheter utav Gustav Larsson.Gustav kämpade nog på men det gick väldigt trögt.Tyckte jag fick ett bra bemötande.Besviken på priset,hade kunnat varit lite högre. Läs mer
  • Michelle Y

2020-08-18

Michelle Y skrev om Nicoline Bergman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en trea.

Vi skickade en intresseanmälan via Fastighetsbyrån och Nicoline ringde tillbaka inom ett par dagar.

Nicoline har varit fantastiskt genom hela resan. Möten, fotografering och visningar blev bokade fort efter att vi bad om det. Hon höll oss uppdaterad hela tiden trots sommartider och vi lyckades, tack vare henne, få mycket mer för lägenheten än vad vi förväntade oss. Läs mer
    Nicoline Anna Katarina B gillar detta
  • 2020-08-11

Anette H skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fredrik Dahm har hjälpt mig att sälja min lägenhet på Rådhusplan i Visby! Då han är en flexibel, professionell, trygg och mycket kompetent mäklare, så rekommenderar jag honom varmt och kommer absolut att anlita honom igen! Läs mer
  • 2020-08-10

Anna H skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt en drömlägenhet i Visby!
    Mäklaren Harun har ett fantastiskt fint bemötande på samtliga punkter.
    Bara positivt! Läs mer
  • 2020-08-09

Esmeralda M skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag kände att Harun Mustafa stod även stod på min sida och hjälpte mig som köpare, vilket var skönt eftersom jag aldrig köpt någon fastighet tidigare. Läs mer
  • Lasse L

2020-08-09

Lasse L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostadsrätt. Fick all information, snabba och tydliga svar och ett vänligt bemötande. Kort och gott allt vad vi behövde. Nöjd. Läs mer
  • 2020-08-08

Filip S skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Lägenhet, 3 rum. Mycket bra mäklare! Läs mer
  • 2020-08-03

Linda N skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Linn är trevlig, proffsig, noggrann och mycket tillmötesgående. Linn är en mäklare jag varmt skulle rekommendera vänner och familj att anlita.

Linn är ett föredöme som fler på Fastighetsbyrån Gotland borde ta lärdom av!

Jag och min man köpte ett fritidshus på Gotland efter mycket letande. Vi ville ha ett hus för oss och våra tre barn, där släkt och vänner kan komma och umgås utan att trängas.
    Vi ville ha ett hus dit vi kan komma och bara vara under alla skollov. Vi ville åt lugnet och närheten till havet.
    Nu är därav en dröm uppfylld för hela vår familj då vi köpt vårt hus i Åminne.

Vi hade både positiva och negativa erfarenheter av mäklare på just Gotland innan vi kom i kontakt med Linn. Läs mer
    Linn G gillar detta
  • 2020-07-30

Lars Björn-olof K skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har sålt en tomt. Jag blev väldigt bra bemött och fick jättebra hjälp. Jenny överträffade mina förväntningar. Jag vill verkligen rekomendera henne.
    Björn-Olof Köllner Läs mer
  • 2020-07-29

Erik S skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt en sommarstuga
    Förstagångsköpare
    Fick vid ett tillfälle ingen återkoppling efter lagt förstabud. Övrigt långsam återkoppling.
    Vid skrivning och överlämning funkade allt bra. Läs mer
  • 2020-07-29

Stefan Lars Arnold A skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt villa, Harun var kanonbra. Höll bra kommunikation under hela resan. Proffsigt bemötande och förklarade alla punkter på ett bra sätt så vi hela tiden förstod vad som hände.

Mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-07-25

Niklas Lars-Olof Y skrev om Nicoline Bergman en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Trevlig, lyhörd och kompetent. Läs mer
    Nicoline Anna Katarina B gillar detta

Ulla D skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har sålt Ålarve 1:55 i Rone.
    Thomas Sandelius har under hela säljprocessen
    Ingett ett mycket gott förtroende . Haft en kontinuerlig konstruktiv ,dialog med säljaren.
    Våra förväntningar på mäklaren har uppfyllts med råge.
    Kommer absolut att rek. Fastighetsbyrån och Thomas Sandelius till bekanta som tänker köpa eller sälja hus,lägenheter
    På Gotland.
    Ulla Kraft -Dahlbom Läs mer

Pär Reinhold H skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt en tomt. Fick snabb och proffsigt bemötande. Utslaget blev som vi hoppats och tomten såldes relativt snabbt. Läs mer

Ann-britt N skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en bostadsrätt i Slite Strandby. Gustav gav oss bästa tänkbara upplevelse. Noga med att försäkra sig om att vi fattade beslut som är rätt för oss. Bra kommunikation hela tiden. Läs mer

Krister N skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
  • 2020-07-21

Helena A skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bostadsrätt
    Blivit väl bemött och Redrik har gett ett professionellt och förtroendeingivande intryck. Det har varit till belåtenhet. Läs mer
  • 2020-07-20

Sture P skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fin bostadsrätt
    J har varit tillgänglig , tydlig , glad , kunnig och seriös. Läs mer
  • 2020-07-15

Britt-marie L skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Det var Jennys kollega Fredrik Dahm som sålde stugan till oss och det är honom vi kan bedöma Läs mer
  • 2020-07-14

Noah L skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köp av sommarbostad. Bra service från start till mål. Enkelt, tydligt och proffsigt. 100%. Läs mer
  • 2020-07-13

Maria S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun gör ett fantastiskt jobb. Han är lyhörd, snabb och effektiv. Min upplevelse är att han alltid jobbar för att göra både köpare och säljare trygga och nöjda med affären.
    Han motsvarade alla mina förväntningar! Läs mer
  • 2020-07-12

Claes N skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostad.
    Mycket bra.
    Professionellt och trevligt
    Se ovan.
    Mycket bra Läs mer
    2020-07-13 Thomas S svarar Claes N
    Tack Claes för den fina omdömet.
    Önskar er ett stort lycka till i det nya boendet.

Thomas
  • 2020-07-11

Yvonne Rose-marie S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    En mycket duktig mäklare , positiv, glad, intresserad av kunden och vill på alla sätt tillfredställa . Han har sålt mitt hus och sett till att jag blev nöjd trots Covid 19. Läs mer
  • 2020-07-10

Daniel H skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Proffesionellt tryggt och ödmjuk hantering av en komplex försäljning. I en av livets största affärer är Thomas en utomordentlig partner. Läs mer
  • 2020-07-08

Evy Katarina A skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fredrik har varit en kanon mäklare. Han har visat stor hänsyn vid försäljning av mina föräldrars hus i Visby. Han har även varit lyhörd och tillmötesgående vid förslag och ändringar . jag kommer rekommendera Fredrik för andra som går i säljtankar. Läs mer
  • 2020-07-08

Jeanette K skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bra, ärligt och informativt. Enkel att ha kontakt med. Läs mer
  • 2020-07-07

charlotte p skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt vårt stora hus/gård på Gotland.
    Gustav var engagerad, positiv, proffsig och flexibel. Läs mer
  • Marie H

2020-07-06

Marie H skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har sålt en lägenhet på Bredgatan i Visby.
    Allt har fungerat utmärkt från första kontakt och tills lägenheten blev sålt. Gustav har varit mycket flexibel, engagerad och hört av sig regelbundet under hela tiden.
    Gustav får av mig högsta betyg då jag inte kunde vara mer nöjd! Läs mer
  • 2020-07-04

Sven-erik S skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Proffsig.
    Lagom personlig.
    Mycket trevligt bemötande.
    Noggrann vad gäller alla handlingar.
    Pedagogisk.
    Saklig begripliga förklaringar.
    Förvissade sig om att vi hade förstått allt.
    Lätt tillgänglig, svarade snabbt på e-post och SMS
    Kommer att anlita honom vid framtida behov. Läs mer
    2020-07-04 Thomas S svarar Sven-erik S
    Hej sven-Erik
    Ni är alltid välkomna tillbaka.
  • 2020-07-04

Johan A skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt fastighet.
    Bra kontakt med mäklaren som hållit mig informerad och svarat på frågor. Varit flexibel med med tider och hållit kontakt med säljaren.
    Mäklaren har gett ett split intryck och varit tydlig.

Mestadels nöjd men fastigheten är inte slutstädad map säljarens egendom i garage och runt fastigheten. Säljarens ansvar dock. Läs mer
  • 2020-07-03

Evy N skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun Mustafa har från dag ett i uppdraget att sälja min lägenheten, gjort ett kanonjobb
    Hållit mig informerad och delaktig i alla steg han tagit
    Försäljningen har gått snabbt och med Ök godkänd resultat
    Jag rekommenderar HARUN MUSTAFA
    som en mycket duktig mäklare och jag är en mkt nöjd kund/ säljare
    Mvh Evy Nymoen Läs mer
  • 2020-07-02

Carita F skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Alldeles utmärkt
    Fin upplevelse
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-07-01

Gunilla Ö skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket lugn kunnig och bra mäklare som kunde sina saker. Opartisk lika med bra Läs mer
  • 2020-07-01

Annsofi S skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fredrik är mycket trevlig. Han ansträngde sig för att marknadsföra huset som var till salu. Läs mer
  • 2020-06-29

Elin K skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jeg har vært så heldig å ha Fredrik Dahm som megler på salg av min lille stua i Lummelunda, Burge. Han har svart med kunnskap på alle mine spørsmål, og de har vært mange! Jeg tenker at han er glad i, og trygg i jobben sin. Han har informert meg hele veien under prosessen, noe som har gitt meg trygghet.
    Vi møttes aldri, men min opplevelse er allikevel at han er vennlig og tilstedeværende. Jeg gir han med dette mine beste anbefalinger! Läs mer
  • 2020-06-27

Anders H skrev om Mats Hedqvist en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt vårat hus med hjälp av Fastighetsbyrån. Mats Hedqvist, mäklaren har varit mycket hjälpsam och haft ett stort tålamod och hjälpt oss på alla sätt. Mats är en mycket skicklig och erfaren mäklare som vi rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2020-06-24

Lena W skrev om Mats Hedqvist en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Hela försäljningen och köp av nya huset är ännu inte klart. Hittills har jag varit mycket nöjd.
    Mats bemötande är alltid trevligt och bra.
    Tror nog att när alla steg är klara i denna flytt, blir nog betyget mycket bra. Läs mer
  • 2020-06-23

Elin L skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket bra kontakt med mäklaren, snabb återkoppling och svar på frågor. Läs mer
  • 2020-06-17

Ann-sofie N skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny Holgersson har varit engagerad, positiv, trevlig. Vårat sommarhus blev snabbt sålt och vi fick över det vi förväntat oss. Vi har också fått tips och idéer inför visningen. Allt har gått väldigt smidigt, och Jenny har alltid varit anträffbar. Vi är mycket nöjda. Mvh Ann-Sofie och Raymond Läs mer
  • 2020-06-08

Rosemarie B skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt Tomt. Mäklaren har Ordning och reda och blev bemött utmärkt. Mäklaren levde upp til mina förväntningar. Det skall vara enkelt och snabbt att få information och vara hjälpsam hela vägen. Läs mer
  • 2020-06-04

Katarina Berg C skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt vår lägenhet. Tydlig och lyhörd mäklare som uppfyllde våra förväntningar. Läs mer

Söderväg 1E, 621 58 Visby