Alla kategorier Mäklare Gotland Gotland Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Gotland

Fastighetsbyrån Gotland

Söderväg 1E, 621 58 Visby — Visa karta

Välkommen till en av Gotlands mest anlitade fastighetsmäklare: Fastighetsbyrån!

Vår lokala förankring och kunskap om bostadsmarknaden i kombination med vårt banknära samarbete som ger experthjälp i frågor om bank och juridik gör att vi är ett självklart val för många som handlar med bostäder på Gotland.

Oavsett vilken typ av fastighet det handlar om vet vi att varje affär är unik och kräver direkta och personliga kontakter för att bli så bra som möjligt. Med erfarenhet, personligt engagemang och bred annonsering i olika kanaler ligger vi ständigt i framkant och ger dig de bästa förutsättningarna för en lyckad fastighetsaffär!

Kom förbi, boka en fri värdering eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor om boende på Gotland!

Läs vad 622 kunder tycker om Fastighetsbyrån Gotland

• 2019-05-15

Johanna P skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har både hjälpt mig sälja och köpa bostad. Jag valde Harun då jag har stort förtroende för honom. Han tillgodoser både säljaren och köparens behov. Han är öppen och ärlig.
    Kan varmt rekommendera Harun! Läs mer
  • 2019-05-15

Gabriella B skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi köpte en tomt. Blev väldigt bra bemött av Jenny och även fått hjälp efter köpet.
    Jenny har ett professionellt och genuint bemötande. Läs mer
  • 2019-05-14

Björn S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köp av fritidshus på Gotland.
    Jenny gav tydlig information, återkom snabbt vid frågor och hanterade hela affären mycket professionellt. Läs mer
  • Lotta H

2019-05-14

Lotta H skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Lätta att nå på telefon, trevligt bemötande när jag köpte min tomt/ stuga på Gotland
    Tycker Gustav levde upp till min förväntan. Läs mer
  • 2019-05-13

Ylva S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny är mycket proffesionell och kunnig. Vi har köpt ett sommarhus med hennes hjälp, men också innan detta hade vi kontakt med Jenny i ett köp som tillslut ej blev av. Även där var vi mycket nöjda med Jennys insats. Jenny återkopplat alltid och svarar på alla frågor. Ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Tapio L

2019-05-13

Tapio L skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Trevlig !snabba svar, bra kunskap om objektet.
    Vi har köpt tomt Läs mer
    2019-05-13 Peter T svarar Tapio L
    Tack Tapio, äntligen ska ni bli Gotlänningar. Välkommen till vår vackra ö.
  • 2019-05-08

Sara K skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpte tomt tillsammans med min pojkvän. Bra bemötande av mäklaren och smidigt köp av tomten. Läs mer
    2019-05-08 Peter T svarar Sara K
    Tack för ditt omdöme. Hoppas ni nu kan bygga ert drömhus i ett fantastiskt fint område.
  • 2019-05-07

Jesper R skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi köpte en tomt. Hon var trevlig och hjälpsam. / J & G Läs mer
  • 2019-05-06

Ulrika L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt lägenhet på St Hansgatan. Bra bemötande, tydlig, lugn.
    Trevlig och det blev så lätt. Läs mer
  • 2019-05-06

Henrik L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt en lägenhet där allt gått helt perfekt! Harun har varit super bra att ha att göra med.
    Kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
  • Yngve Och Ankie N

2019-05-04

Yngve Och Ankie N skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en tvåa vi blev bra bemötta mäklaren levde väl upp till våra förväntningar vi hade en bra upplevelse Läs mer
  • 2019-05-01

Sofia N skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostad. Väldigt rar och trevlig mäklare. Allt har fungerat bra. Läs mer
  • 2019-04-25

Josefin J skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Professionell mäklare, gott bemötande och gjorde oss mer än nöjda med våran försäljning! Läs mer
    2019-05-02 Peter T svarar Josefin J
    Tack och fantastiskt kul att få hjälpa er.
  • 2019-04-25

Dennis H skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag hade förväntan att han skulle sälja min bostad, vilket han lyckades alldeles utmärkt med Läs mer
    2019-05-02 Peter T svarar Dennis H
    Härligt, nu har ni möjlighet att komma vidare till er nya framtid. Lycka till!
  • 2019-04-24

Anna F skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostadrätt.
    Trevligt och korrekt bemötande. Hjälpsam och snabb. Uppdaterade kontinuerligt var steg i köpeprocessen.
    Humor! Läs mer
  • 2019-04-23

Sebastian J skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi sålde en 2 på 50 kvadrat i Visby. Blev en väldigt snabb och smidig affär. Linn är en driven och seriös mäklare som alltid har ett leende på läpparna. Läs mer
  • 2019-04-23

Johan H skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt BRF. Mäklararen har, sedan budgivningen kom igång, och vi vann den, varit MYCKET hjälpsam, oavsett vilken dag i veckan har hon hittat bra lösningar och hjälpt oss med information som vi behövt i olika sammanhang. Läs mer
  • 2019-04-21

Per Å skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi är supernöjd med Jenny, effektiv, snabb, mycket bra bemötande ! Mån om både säljare och köpare.
    Her ett professionellt och förtroendeingivande sätt.
    Anlitat Jenny flera gånger och kommer att göra det igen.Helt klart bäst! Läs mer
  • 2019-04-20

Jonny S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt lägenhet.
    Jenny är social och mycket trevlig, tar sig tid med kunden och lyssnar på vad man har att säga. Har bra koll på de objekt hon säljer och återkopplar snabbt på ev. frågor som hon behöver undersöka djupare. Är mycket nöjd med både bemötande och genomförande. Läs mer
  • 2019-04-20

Jan F skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt en lägenhet samt sålt vårt hus.
    Har haft kontakt med Jenny tidigare
    Och alltid blivit bemött på ett bra sätt.
    Vi hade satt utgångspriset på det vi ville för lägenhetsköpet, det fick vi, men hade hoppats på lite till.
    Köp av lägenhet och försäljning av hus klaffade fantastiskt bra!
    Så jag är nöjd! Läs mer
  • 2019-04-17

Gilbert B skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt vårt fritidshus som vi har ägt och tagit om hand sen år 1970, det var inget lätt beslut att sälja. Därför var det skönt att ha Gustav som mäklare, han förstod vår abstinens när det gällde att skiljas från fastigheten och var ändå tillräckligt pådrivande när det närmade sig beslutet. Han skötte sig verkligt bra och proffsigt. Läs mer
  • 2019-04-10

Monika N skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Camilla har varit hjälpsam och lyhörd under hela vår försäljning. Lätt att nå på telefon, snabb återkoppling. Vi har sålt en mindre gård och fått den hjälp vi har efterfrågat samt tips och råd från Camilla. Rekommenderar henne varmast. Läs mer
  • Dan P

2019-04-08

Dan P skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mäklaren var trevlig och kunnig.
    Skötte sitt jobb på ett bra sätt!
    Synd att hon inte fick avsluta affären som blev. Läs mer
  • 2019-04-08

Jonas B skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt bostadsrätt.

Vi har blivit bra bemötta och tycker mäklaren skött sitt jobb utmärkt och på det vis som kan förväntas. Denne har varit mycket lättillgänglig och kunnat svara på frågor och ovissheter kring försäljningen.

Vi blev först överraskade över värderingen och trodde den var något för hög pga. andra lägre värderingar hos andra mäklare. Detta visade sig inte vara något problem då bostaden såldes till det pris som värderingen angetts till. Väldigt positivt!

När sedan försäljningen skedde så gick det i högt tempo vilket man som säljare uppskattar.

Vi skulle rekommendera andra till att välja samma mäklare. Läs mer
  • 2019-04-08

Mats H skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har köpt en tomt på Gotland och hade muntlig kontakt och viss överenskommelse med Peter ca 1-månad innan vi hade tillfälle att komma ner till Gotland. Peter var saklig och har ett trevligt bemötande samt att han stog för vissa bitar vi kommit övers om vid tidigare tillfälle.
    Han är mycket proffesionellt Läs mer
    2019-04-08 Peter T svarar Mats H
    Tack för ert omdöme. Jag är säker på att ni kommer att bygga ett fantastiskt hus på er tomt. Vi hörs när ni är på plats och har kaffet varmt. Kommer gärna och hälsar på er igen, kanske behöver hjälp med skyltar igen :-)
  • 2019-04-04

Katarina H skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har köpt en lägenhet,
    Mäklaren bemötte oss på en mycket trevligt sätt, Mäklaren har gjort allt och mer där till för att stödja oss och se till att vi trivs trotts att vi har har lite problem lägenheten. Läs mer
  • 2019-04-04

Josefin B skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Linn har varit mycket tillgänglig och hjälpt oss med frågeställningar av alla slag. Vi är mycket nöjda med hennes insats och utgången av försäljningen av vårt fritidshus på Gotland. Läs mer
  • 2019-04-03

Marianne H skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Ni får vända er tillvår son Johan Hallén som har skött kontakten för oss Läs mer
  • Lola P

2019-04-03

Lola P skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har sålt en bostadsrätt i Visby innerstad.
    Bra bemötande av mäklare.
    Hade nog önskat att det blivit budgivning eftersom vi tyckte att första priset vi gick ut med var lågt men efter samtal med mäklare höjde vi priset till den nivå vi tyckte var rimlig.
    Bra mäklare kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-04-03

Johan H skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    köp av enfamiljs villa i Visby.
    Noggrann och trevlig! Läs mer
  • 2019-04-02

Kim J skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Allt var topp , kunde inte vara bättre Läs mer
  • 2019-04-02

Håkan J skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en villa i Visby och kan varmt rekommendera Thomas som mäklare. Noggrann,intresserad och bra med tänkta köpare. Läs mer
  • 2019-03-30

Anna-Karin K skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har svarat på våra frågor, skickat dokument och hållit oss informerade på ett bra sätt. Han har också löst de problem som uppstått kring tillträdet på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-03-25

Sandra R skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostadsrätt. Linn är mycket engagerad och genuint trevlig. Överträffat alla förväntningar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-24

Anders K skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålde en lgh, 2 o en halva på Länna.
    Tyckte det gick lite trögt i början men sen tog det fart och lgh är såld.
    Hade väl inga direkta förväntningar mer än att få bostaden såld till ett acceptabelt pris, och nu är det skrivet.
    Är ännu inte överlämnad till köparen så jag sammanfattar senare i så fall Läs mer
  • 2019-03-24

Tomas N skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålde min bostadsrätt. Jag tycker att Harun är väldigt professionell, duktig på att både lyssna och förklara samt stödja genom alla steg i försäljningen. För mig var det första gången jag sålde något och Harun gjorde hela resan smidig och svarade alltid snabbt vid eventuella frågor som uppstod från mig samtidigt som jag kunde bolla idéer med honom. Allt som allt högsta betyg! Läs mer
  • Tommy U

2019-03-22

Tommy U skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt villa.
    Mäklaren kanon.
    Men mäklarbyråns policy att inte annonsera i lokalpressen sög hårt. Tappade alla som inte letar aktivt. Så fort man själv publicerade på FB-säljgrupper steg besöken på objektet 300%.
    Jag tycker ju att de ska göra så bra reklam som krävs för att nå alla potentiella köpare. Men icke. Det fick man försöka göra själv. Var nära att beställa egen tidningsannons.
    Enda riktade reklamen av vårt objekt som kostade pengar, betalade vi själva. Hemnet. Och de får väl t.o.m tillbaka hälften som tack.
    Blir inte den byrån igen och kommer inte rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-03-18

Mats E skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt villa. Thomas är mycket trevlig och saklig, man känner sig bra behandlad och trygg i försäljningsproceduren. Allt fick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-03-18

Maud L skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt vår fina hästgård. Har känts så tryggt med Thomas som varit superproffsig hela vägen, nästan bättre än förväntan. Toppenbra, högsta betyg. Läs mer
  • 2019-03-15

Sören P skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Lägenhet såld. Trevligt bemötande. Vi bad om hjälp och handledning och det förutsätter vi att vi får. För vidare kontakter lämnar vi ett .? Läs mer
  • 2019-03-14

Bror Sture S skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt en skogsfastighet. Thomas är trevlig och kompetent. Möter upp säljare och köpare på ett mycket bra sätt. Känslan är att Thomas gör det lilla extra om det skulle behövas. Läs mer
  • 2019-03-11

Jonas L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun är väldigt professionell, vänlig, lyhörd, korrekt och skicklig på sitt arbete. I det här fallet fick han inte de bästa förutsättningarna av mig som säljare då det var tidspress att sälja objektet. Jag är helt säker på att Harun hade kunnat hjälpa till att få in fler budgivare om han hade haft andra förutsättningar. Ändå lyckades vi genomföra en affär som är tillfredsställande för mig som säljare och högst troligt även för köparna - detta är Haruns förtjänst och han har levt upp till alla förväntningar! Läs mer
  • 2019-03-04

Kristina A skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har köpt en lgh av Jenny, hon var toppen, återkopplade snabbt, tillmötesgående hela tiden och snabbt avslut. Tack för en, för oss så viktig affär.
    Stefan o Kicki Läs mer
  • Susanne W

2019-03-04

Susanne W skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har haft Fredrik Dahm som mäklare och det har fungerat utmärkt då vi köpte Eskelhem Unghanse 1:90 329 62270 Gotlands Tofta. Hälsar Susanne Wallehed och Jacqueline Läs mer
  • 2019-03-01

Therese B skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi tyckte Jenny var toppen! Trevlig och kunnig och gav bra råd i vår försäljning av villa. Läs mer
  • Ola H

2019-02-27

Ola H skrev om Johan Gudinge en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt brf
    på ett förtroende ingivande sätt, trevlig bemötande.
    Kunskap, marknadsföring av lgh, allt var till belåtenhet.
    Johan var vid dom tillfällen anlitat honom 100% i allt som man önskar hos en mäklare. Läs mer
  • 2019-02-26

Oskar B skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Fantastisk hjälp från början till slut med försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • 2019-02-24

Cecilia H skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostad
    Oförberedd
    Ej oberoende mellan köpare och säljare Läs mer
    2019-02-25 Linn G svarar Cecilia H
    Tack för din återkoppling Cecilia.
    Eftersom jag med kort varsel trädde in för en kollega förklarar det din upplevelse varför jag var oförberedd men det ursäktar det givetvis inte.
    Min målsättning är att både köpare och säljare ska känna sig trygga och välinformerade vid en bostadsaffär genom mig, jag beklagar verkligen att jag misslyckats med din upplevelse!
    Jag hoppas att du i övrigt trivs med det nya boendet. Tveka inte att höra av dig om det är något jag kan vara behjälplig med eller som går att rätta till. /Linn
  • Carolina S

2019-02-21

Carolina S skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har köpt en bostadsrätt i Visby, 4rok.
    Vi blev bemött av en lugn Linn som säkert lotsade oss genom köpet. Vi har känt oss trygga med henne från början till slut. Hon lyckades beskriva på ett tydligt sätt alla steg som man tar från början till slut.
    Linn överträffade våra förväntningar eftersom hon var snabb, lugn, disponibel och inte ”tog över” situationen. Läs mer
  • Dan P

2019-02-21

Dan P skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag och min fru har nästan sålt vårt hus med hjälp av Fredrik och Camilla. Vi tycker att de har gjort ett bra jobb. Fredrik har en bra kunskap om fastigheter och är bra på att svara på frågor. Gällande själva försäljningen så har vi inget att klaga på allt har fungerat bra till dags datum. Läs mer

Söderväg 1E, 621 58 Visby