Alla kategorier Mäklare Gotland Gotland Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Gotland

Fastighetsbyrån Gotland

Söderväg 1E, 621 58 Visby — Visa karta

Välkommen till en av Gotlands mest anlitade fastighetsmäklare: Fastighetsbyrån!

Vår lokala förankring och kunskap om bostadsmarknaden i kombination med vårt banknära samarbete som ger experthjälp i frågor om bank och juridik gör att vi är ett självklart val för många som handlar med bostäder på Gotland.

Oavsett vilken typ av fastighet det handlar om vet vi att varje affär är unik och kräver direkta och personliga kontakter för att bli så bra som möjligt. Med erfarenhet, personligt engagemang och bred annonsering i olika kanaler ligger vi ständigt i framkant och ger dig de bästa förutsättningarna för en lyckad fastighetsaffär!

Kom förbi, boka en fri värdering eller kontakta oss på annat sätt med dina frågor om boende på Gotland!

Läs vad 596 kunder tycker om Fastighetsbyrån Gotland

• 2019-02-15

Kurt E skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Lyhörd, hjälpsam och mycket trevlig. Läs mer

Daniel Oskarsson skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Riktigt bra mäklare! Kunnig, påläst och visar stor omtanke. Svarar snabbt, alltid tillgänglig och var engagerad från början till slut. Behöver ni mäklare? Ring Gustav. Läs mer
  • Josefin H

2019-02-14

Josefin H skrev om Gustav Larsson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi är väldigt nöjda med Gustav från start till slut! Lättillgänglig, lätt att kommunicera med samt väldigt kunnig trots sin unga ålder. Aldrig varit några problem under hela bostadsaffären, utan har det dykt upp några frågetecken hos oss så har han tagit reda på det på en gång och löst dem direkt. Så som man vill att en mäklare ska vara. Vi kan verkligen rekommendera Gustav! Läs mer

Lena L skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har sålt en lägenhet på Vårdklockegatan i Visby och köpt en på Norra Kyrkogatan i Visby. Jag har blivit väldigt bra bemött av Jenny. Hon har varit intresserad och behjälplig.Väldigt tillgänglig och alltid återkopplat och gett fortlöpande information.
    Jag hade förväntningar på att hon var kunnig om marknaden och visste på vilken nivå vi skulle lägga oss på när det gäller utgångspris men också var hon beräknade att slutbudet skulle hamna. Det stämde väldigt väl.

Jag fick hela tiden en känsla av att Jenny gjorde lite utöver det vanliga. Jag bor inte i Visby utan vi skötte all kontakt via mail och telefon. Hon fixade mycket inför visningen som det kanske normalt ligger på säljaren att göra. Jag var väldigt tacksam för det och jag kommer att varmt rekommendera henne till andra som letar efter en bra mäklare.

Lena Lager Läs mer

Thomas E skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Serviceminded, snabb o effektiv Läs mer
  • 2019-02-13

Anna B skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Proffsig, tydlig och noggrann med återkoppling. Mycket duktig och kompetent mäklare! Was Läs mer
  • Pernilla M

2019-02-13

Pernilla M skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Linn gjorde ett toppen arbete i samband med min bostads försäljning och jag är jättenöjd med resultatet! Läs mer

Maria T skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Peter sålde vår villa på bästa möjliga sätt. Han bemötte oss alltid vänligt och respektfullt och gav oss vägledning i hur vi skulle tänka inför vår försäljning. Vi hoppades på att huset skulle säljas för utgångsbudet, men när sedan budgivningen drog igång och priset ökade Läs mer
    2019-02-13 Peter T svarar Maria T
    Tack för ert fina omdöme. Det var väldigt kul att få arbeta med ert fina hus som ni verkligen renoverat från topp till tå. Hoppas ni trivs i er nya bostad.

Evy N skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Peter hjälpte mig att sälja min bostadsrätt. Från att den lades ut på nätet tog det mindre än 24 timmar så var den såld och jag fick ett väldigt bra pris. Ett som jag inte hade räknat med. Är så nöjd med Peter och alla på fastighetsbyrån i Visby. Läs mer
    2019-02-12 Peter T svarar Evy N
    Tack Evy för ditt fin Reco! Hoppas du kommer trivas i din nya fina lägenhet.
  • L-g P

2019-02-12

L-g P skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt villa Peter var påläst och mycket professionell och tuff på rätt sätt Blev lite imponerad faktiskt Vi var i kontakt med 2 andra mäklare Men gav inte det vi önskade Förväntnigarna Var si sådär (mycke pengar) Förhoppningarna blev bättre Snabb affär till bra pengar Läs mer
    2019-02-12 Peter T svarar L-g P
    Extra kul att ni tycker att allt fungerat bra och uppskattar min "tuffhet" ibland kan den verka hård men det är bara för att man vill att det ska bli rätt för alla parter. En sak har man lärt sig genom åren....det går aldrig att fuska då får man det i ryggen.
    Tack för ett fint Reco. Vi ses i samband med tillträdet.

Adam R skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Serviceminded som få, toppbetyg. Läs mer

Daniel S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har sålt mitt radhus med hjälp av Harun Mustafa. Harun har tagit ansvar för hela processen från början till slut och jag har det högsta förtroendet för honom. Läs mer

Daniel L skrev om Linn Granström en del av Fastighetsbyrån Gotland
    grymt bra driven mäklare som alltid var på tårna.
    sålde mitt hus till ett bra pris.
    är nöjd med Linn som mäklare.
    trots att fastighetsbyrån är dyra Läs mer
  • 2019-02-11

Akvile P skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Toppen jobb ! Varmt rekommenderas ! Läs mer

Anna Matilda B skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    •köpt villa
    •tyvärr ej helt nöjd med mäklaren. Har inte träffat mäklaren någon gång. mäklaren var ej med vid varken kontraktsskrivning eller tillträdet vilket såklart kan hända att det uppstår hinder- men helt utan dialog vilket känns tråkigt.
    Jag ställde en fråga om huset separat till mäklaren på mail men fick inte svar på frågan. Läs mer

Niclas A skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Trevlig, hjälpsam, duktig och ordnade vårt nya fritidshus på föredömligt sätt. Läs mer

Freja S skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har köpt en lägenhet, vi jar blivit väl bemötta. Jag hade ingen förväntning på det hela, allt gick fort och smidigt. Läs mer
  • 2019-02-04

Sara T skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket bra! Lätt och tydlig kommunikation! Läs mer
  • 2019-01-31

Roger Härlin skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpte Nyproduktion, Jätteduktig och otrolig ödmjuk. Lätt att prata med och han är väldigt hjälpsam. Framförallt var han snabb på att svara på frågor, spelade ingen roll om det var kl 06:30 eller 23:15. Läs mer
  • 2019-01-31

Johan S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Inte koll på överlåtelseavtal, lämnade ut fel nyckel, aktiverade inte laddstolpe trotts överenskommelse Läs mer
    2019-01-31 Harun M svarar Johan S
    Hej Johan Svensreud och Anna-Lotta Eriksson.

Det gör mig väldigt ledsen att ni inte känner er helt nöjda med mitt arbete och jag respekterar fullt era åsikter och tar till mig er kritik. Det stämmer att det fanns felskrivningar i upplåtelseavtalet med tillhörande bilagor, jag rättade dock till mina misstag väldigt snabbt, Angående nycklarna, jag lämnade personligen över rätt nycklar efter att ni fick fel nycklar, en felmärkning uppstod av företaget som tillverkade nycklarna, men även där löste jag problemet snabbt. Jag kan tyvärr inte göra mer än vad jag redan gjort för att göra er nöjda men hoppas innerligt att ni trivs i er nya bostad och önskar er alla lycka.

Magnus G skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har både sålt ett hus o köpt en lägenhet genom fastighetsbyrån och Harun, hade höga förväntningar då vi tidigare använt oss av fastighetsbyrån men annan mäklare som var fantastisk. Vi har även denna gång inget att klaga på, har blivit väldigt bra bemötta o allt har flutit på jättebra. Så vi är supernöjda med Harun!! Läs mer

Tommy B skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun är mycket trevlig som mäklare. Noggrann och tydlig i sin presentation. Harun ger förtroende och skapar intresse för det objektet jag är intresserad av.
    Vi köpte en bostads rätt i Visby
    Med vänlig hälsning Tommy Bodén Läs mer

Patrik L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bostadsrätt

Bra bemötande av mäklare, dock väldigt dålig ordning i projektet

Efter inflytt är allt väldigt stökigt och dålig information om bostaden Läs mer

Anna-Lotta E skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt nyproduktion. Har varit helt ok men fick fel avtal, mycket krångel kring nytt och fel nyckel vid inflytt. Läs mer
    2019-01-31 Harun M svarar Anna-Lotta E
    Hej Johan Svensreud och Anna-Lotta Eriksson.

• 2019-01-29

Teresia B skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag sålde min etta på Styrmansgatan i Visby. Harun var en fantastisk mäklare! Eftersom det var första gången som jag sålde något så tyckte jag att han var jättebra på att förklara, tydlig. Annars trevlig, alltid tillgänglig, bra dialog. Harun överträffade mina förväntningar. Tack så mycket! Läs mer
  • 2019-01-25

Kent K skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Smidigt. Det gick fort och man fick allt förklarat enkelt för sig eftersom jag aldrog hade sålt en bostad tidigare så var man osäker och hade mycket frågor. Läs mer
  • 2019-01-21

Simone H skrev om Thomas Sandelius en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Thomas är väldigt professionell, det här var första bostaden jag sålde och jag kände mig trygg och fick all hjälp jag behövde och fick svar på alla tusen frågor jag hade. 👌🏻 Läs mer
  • 2019-01-19

Paulina L skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålde ett hus. Bra bemötande. Hade önskat tydligare och mer information. Läs mer
  • 2019-01-14

Marcus H skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har köpt min första bostadsrätt utav Harun och är mycket nöjd.

Harun har alltid svarat oförskämt snabbt på mina mejl och varit väldigt tydlig i sina svar. Det märks att han tar sig tid och gör sitt yttersta för att allt ska gå så smidigt som möjligt!

Jag rekommenderar Harun! Läs mer
  • 2019-01-02

Amal A skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har köpt en legenhet i Sregeanten 1, har fått stor hjälp av Harun, mycket bra bemötande, alltid tillgängligt när jag ringer och har fått svar nästan på alla mina frågor. Jag är helt nöjd. Läs mer
  • 2019-01-02

Johan E skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bemötandet har varit glatt och bra.
    Administrationen har varit slarvig, exempelvis fel version av stadgar skickades ut med slutavtal, fel brf registrerades vid utskick av avgiftsfakturor, dålig informations-överföring till övrig personal innan egen semester i december.
    Saknad information angående inredningsdetaljer som inte ingår exempelvis toalettpappershållare och ringklocka.
    Vi har köpt vår lägenhet på Greta Arwidssons Gata 18 C i Visby. Läs mer
    2019-01-02 Harun M svarar Johan E
    Hej Johan.

Jag är hemskt ledsen att jag har slarvat i denna affär. Jag ska verkligen fundera på er kritik och ha det i åtanke i framtida affärer. Jag är väldigt mån om mitt rykte då jag är en lokal mäklare, jag lägger alltid ner hjärta och själ i varje kunds affär.
    Önskar er all lycka i framtiden och hoppas ni kommer trivas i er nya bostadsrätt.

Med vänliga hälsningar Harun
  • Madeleine S

2018-12-29

Madeleine S skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt lägenhet av Harun. Han är alltid trevlig, kunnig och väl insatt. En helt igenom trygg affär. Jag kan varmt rekommendera Harun och Fastighetsbyrån Gotland. Läs mer
  • 2018-12-29

Tina elisabeth W skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpt bostadsrätt, nyproduktion.

Mäklaren har varit mycket tillgänglig, vänlig och hjälpsam
    Harun levde upp till alla eventuella förväntningar, MEN inte bostadsrätten, tyvärr.

Den ser inte ut som på bilden i broschyren, exteriört och det gick inte att göra tillval.

Inte lätt för Harun att inse i förväg han heller, så ingen skugga över honom. Läs mer
  • 2018-12-28

Lars M skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har köpt en lägenhet i Sergeanten 1 i Visby.
    Kontakterna med mäklaren har fungerat bra. Jag har fått snabba svar i våra mailkonversationer. Läs mer
  • 2018-12-27

Linda H skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Blev jätte bra bemött och kände mig så trygg med det första bodstadsköpet! Hade inte så stora förväntningar då jag bara skulle kolla med gick där ifrån med en känsla så bra att jag var beredd att göra denna stora investering! Bästa mäklaren Läs mer
  • 2018-12-26

Daniel S skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Helheten i samarbetet med Fastighetsbyrån var väldigt bra. Läs mer
  • Beatrice M

2018-12-24

Beatrice M skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har köpt en bostadsrätt. För mig var det viktigt att köpet, tillträdet och alla administrativa saker runt omkring skulle gå så snabbt och smidigt som möjligt.
    Mäklaren som sålde bostadsrätten hade ett trevligt, professionellt och ett mycket engagerat förhållningssätt till mig som köpare så allt gick i lås precis exakt som jag hade önskat. Läs mer
  • Nikolaus E

2018-12-24

Nikolaus E skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun var mycket lätt att nå. Han var kunnig och altid vänlig. Eftersom vi bor utomlands, köpte vi lägenheten utan att se den och kommer att se den ffg på annandagen. Harun var mycket bra att tala med på telefon och att kommunicera med via email. Vi rekommenderar gärna Harun till andra intressenter. Läs mer
  • 2018-12-21

Stefan af B skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Bra service och snabb respons i samband med köp av ny lägenhet! Läs mer
  • 2018-12-21

Kim A skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag har köpt en lägenhet av Harun. En hjälpsam och mycket tillmötesgående kille. Jag var själv lite krånglig då jag helt plötsligt ville byta lägenhet till en annan. Men det var inget problem för Harun, lika trevlig som vanligt. Mycket nöjd kund.
    //Kim Andersson Läs mer
  • Frida A

2018-12-20

Frida A skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Har köpt en nybyggd bostadsrätt. Min första egna bostad som jag köpt och Harun har varit mycket hjälpsam och intresserad av mig som kund. Harun har alltid svarat på de frågor jag har haft och jag har känt mig tryggt att ha honom som mäklare. Läs mer
  • 2018-12-19

Rasmus L skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Köpte en nyproducerad lägenhet, blev jätte bra bemött av Harun, han hjälpte mig hela vägen tills jag flyttade in. Harun var över mina förväntningar.
    Bra upplevelse skulle rekommendera till en kompis. Läs mer
  • 2018-12-19

Thomas T skrev om Harun Mustafa en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Harun har varit kanon i sin kommunikation och svarstider på frågor. Kvalitet rakt igenom och kommer den dagen att vi tex ska byta lägenhet så är Harun förstavalet när det gäller vem vi ska kontakta. Läs mer
  • 2018-12-15

Carl-Johan B skrev om Fastighetsbyrån Gotland
    Mycket bra service och bemötande. Mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2018-12-07

Pernilla A skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jenny Holgersson har sålt vår lägenhet i Visby innerstad.
    Hela processen från första kontakten, via fotografering, visningar och så småningom budgivning har fungerat mycket smidigt. Som säljare har vi upplevt Jenny som erfaren, engagerad, tydlig och snabb med feedback. Vi har haft ett mycket bra stöd av Jenny i vår försäljningsprocess.
    Jenny har hanterat uppdraget på ett mycket professionellt sätt och vi kan varmt rekommendera Jenny. Läs mer
    Jenny H gillar detta
  • 2018-12-07

Roger A skrev om Jenny Holgersson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Sålt bostadsrätt. Jenny har under hela processen varit aktiv i kommunikationen med oss vilket jag tycker är viktigt. Snabb i handling och på alla sätt intresserad och driven att göra affären så bra som möjligt för alla inblandade.

Är riktigt nöjd! Läs mer
    Jenny H gillar detta
  • 2018-12-05

Jenny L skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Jag är köpare. Peter är tillgänglig och tillmötesgående. Första intryck var lite sådär, kändes som om han inte var så
    Intresserad men när han förstod att jag var seriös blev han väldigt trevlig och tillmötesgående, och har varit väldigt service minded genom hela affären. Läs mer
    2018-12-05 Peter T svarar Jenny L
    Tack Jenny för din feedback. Alltid bra att få höra hur man uppfattas. Hoppas du kommer att trivas i din nya bostad.
  • 2018-11-22

Rita L skrev om Camilla Christiansson en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Camilla är trevlig och hjälpsam samt väldigt engagerad. Jag har sålt en lägenhet och det var första gången så har egentligen inget att jämföra med. Mvh Rita Läs mer
  • 2018-11-21

Henrik M skrev om Peter Tumegård en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Vi har sålt en villa i centrala Visby från 1920-talet. Peter var den mäklare som trodde mest på vårat hus och Som trodde på det högsta utgångspriset. Eftersom slutpriset översteg det satta priset så uppfyldes våra förväntningar. Läs mer
    2018-11-22 Peter T svarar Henrik M
    Tack för det fina omdömet. Alltid trevligt att jobba när kunderna blir nöjda. Lycka till med er nya satsning!
  • 2018-11-19

Ulla Kristina C skrev om Fredrik Dahm en del av Fastighetsbyrån Gotland
    Att samarbeta med Fredrik Dahm har varit mycket positivt !!
    Jag kommer att varmt rekommendera honom som mäklare.

Sålt objekt : tomt på SUDRET , södra Gotland Läs mer

Söderväg 1E, 621 58 Visby