Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker

Köpmangatan 11, 641 30 Katrineholm — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Katrineholm & Vingåker!

Här är vi ett gäng positiva fastighetsmäklare med mycket kämpaglöd som drivs av att hjälpa dig till en trygg och bra fastighetsaffär. Oavsett om du vill köpa eller sälja och oavsett vilken typ av fastighet det gäller finns vi för dig genom hela processen. Vi har tillgång till både lantmästare och agronom för att kunna göra en så rättvis värdering som möjligt för dig som vill sälja och är du i köpartagen kan det vara bra att veta om vårt samarbete med Sörmlands Sparbank.

Vår kunskap, starka lokalkännedom och många års erfarenhet gör att vi med säkerhet kan hjälpa dig förverkliga dina bostadsdrömmar!

Kontakta oss för en fri värdering eller ett kostnadsfritt möte. Vi svarar gärna på alla dina frågor om bostad och boende i Katrineholm och Vingåker!

Läs vad 783 kunder tycker om Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker

• 2019-11-19

Agneta C skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Jag har sålt ett hus och köpt en bostadsrätt . Proffsigt bemötande. Lyhörd och saklig.
    Bra återkoppling
    Mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-11-19

Sofia Katarina Therese Y skrev om Carl-Adam Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Väldigt professionell i sitt arbete. Fokus på att göra det bästa tänkbara för mig och köparen. Jag har känt mig trygg från första stund vilket jag tycker är väldigt viktigt när jag gör en av de viktigaste affärerna i livet. Läs mer
  • 2019-11-19

Kalle O skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Alltid tillgänglig med positiv attityd.
    Sålde vår andra lägenhet tillsammans med samma mäklare. Supernöjd. Läs mer
  • 2019-11-17

Magnus Å skrev om Haidar Thamer en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpte en villa som
    Haidar förmedlade, är i alla avseenden mycket nöjd med Haidar som visat stor förståelse för det frågor o funderingar jag som köpare kan ha. Jag kan inte se att något kunde göras bättre, jag kände stort förtroende för Haidar. Läs mer
  • 2019-11-17

Jenny E skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Alltid tillgänglig med ett trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-11-16

Dennis C skrev om Carl-Adam Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Carl-Adam har hjälp oss att sälja vårt hus i vingåker samma vecka som han hjälper oss att köpa ett. Otroligt intensiv vecka för nerverna men med Carl-Adams stöd genom hela processen så blev detta hur bra som helst. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Marie E

2019-11-10

Marie E skrev om Haidar Thamer en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Jag har sålt vår villa med hjälp av Haidar. Kände vid första mötet att han var en trevlig lättsam person. Han visade stort intresse för att alla skulle känna sig nöjda. Har fått en bra upplevelse av mäklaryrket, att se kunden och vara hjälpsam och omtänksam.Jag kan varmt rekommendera Haidar som mäklare och hoppas att han kommer gå långt i sitt yrke. Läs mer
  • 2019-11-09

Sannah E skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi köpte vår första villa av Gunnar. Vi har fått ett otroligt gott bemötande från första stund. Mäklaren levde upp till våra förväntningar svarade på de frågor vi hade och var kunnig inom området. Kändes även geniun då andra mäklare har en förmåga att ”se ned” på kunden. Men de gjorde inte Gunnar.
    Vi är supernöjda med vårt köp.
    Tack för allt! Läs mer
    2019-11-10 Gunnar S svarar Sannah E
    Tack!
    Det var fint skrivet av Er.
    Gunnar
  • 2019-11-09

Jenny Ann Gunilla Å skrev om Carl-Adam Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpt ett hus och sålt vårt gamla.

Carl-Adam upplevs rak och ärlig.
    Gör realistiska bedömningar på värdering.
    Lägger pussel för att matcha köpare och säljare.

Våra affärer har gått väldigt fort. Vilket har varit väldigt skönt för oss. Inget strul.

Carl-Adam pratar gärna lite historia bakom affären, och om man.lyssnar kan man få mycket info och tips av honom. Läs mer
    Carl-Adam S gillar detta
  • 2019-11-07

Teijo S skrev om Linus Lindholm en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Jag anlitade Linus till att sälja min bostadsrätt! Jag blev jättebra bemött av honom. Jag hade förväntningar och han uppfyllde dom på bästa sätt. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Nicklas L

2019-10-30

Nicklas L skrev om Linus Lindholm en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpte tomt på Ragnars Gärde utanför Katrineholm, Linus var tillmötesgående, trevlig, personlig, professionell och gav alltid snabba svar. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-10-28

Inga Sara Regina S skrev om Haidar Thamer en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Han sålde mitt hus. Haidar är väldigt professionell i sitt bemötande, är kunnig och upplevs ansvarsfull. Jag är väldigt nöjd med honom som mäklare. Läs mer

Pia A skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Trevlig och man kände sig trygg i "köpet", o.s.v...

Tack så mycket Fredrik!

Med vänlig hälsning
    Pia Almroth Läs mer
  • 2019-10-27

Andreas C skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Professionellt hantering av försäljning och dokumentation utan att väga in egna värderingar. Dessutom trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-27

Johan Z skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Hon har sålt en lägenhet åt oss.
    Mycket bra och proffsigt intryck.
    Hjälpte till med allt som gällde försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-24

Eva D skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Har sålt en liten bostadsrätt. Bra bemötande av mäklaren. Våra förväntningar var att få begärt pris men vi fick mer än 10 procent under begärt pris. I efterhand känns det som att budgivningen startade för lågt från början ( nästan 25 procent under) . Vi borde inte godtagit så lågt bud från början. Svårt att veta hur man ska agera i en sådan situation. Känns som att vi gjorde fel ang budgivningen. Läs mer
  • 2019-10-22

Peter L skrev om Haidar Thamer en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Jag och min fru sålde vår bostadsrätt. Bemötandet vi fick av mäklaren Haidar Thamer var helt fantastiskt. Han besvarade våra funderingar och frågor på ett sätt som fick oss att känna att ”det här kommer att gå hur bra som helst” och vi kände oss otroligt trygga. Han levererade mer än vad vi hade förväntat oss. Vi trodde att vi skulle sälja lägenheten till ett lite lägre pris men Haidar sa alltid att vi kommer få ett pris som vi kommer vara väldigt nöjda med, vi skulle bara ha lite tålamod. Rätt som det är hittade han rätt köpare och vi fick ett bud vi aldrig hade förväntat oss. Han kollade hela tiden att allt kändes bra för oss. Helt fantastiskt! Han är otroligt duktig på det han gör och skulle vi vilja köpa eller sälja i framtiden så kommer vi definitivt höra av oss till Haidar. Läs mer
  • 2019-10-22

Marianne W skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Lill hjälpte till att sälja mammas bostadsrätt.
    Hon gjorde det med engagemang, rutin och en rakt igenom positiv approach.
    Allt gick smidigt och sköttes mycket professionellt. Vi är helnöjda! Läs mer
  • 2019-10-18

Bengt Olof O skrev om Linus Lindholm en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Linus fick överta ett hus som varit ute på visningar utan att någon har lämmnat något bud. Linus satte sig fort in i ärendet och kom med flera förslag och tankar inför fortsättningen.
    Vi fick snabbt stort förtroende för Linus och efter 1 visning kom det förslag på bud som vi gemensamt diskuterade och vi insåg att budet var realistiskt och möjlig i tiden, vi tycker att Linus var rak och tydlig mot oss och köparen. Vi är mycket nöjda med Fastighetsbyråns agerande i hus affären. Läs mer
  • 2019-10-18

Jan A skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpt ett kedjehus i Katrineholm. Mycket bra och engagerad mäklare. Snabb o smidig affär. Läs mer
  • 2019-10-16

Anne Caroline V skrev om Andreas Nord en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi har sålt vårt hus. Andreas har haft ett mycket gott bemötande och de förväntningar vi haft på honom har han helt levt upp till Läs mer
  • 2019-10-15

Emil A skrev om Andreas Nord en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpt hus. Väldigt dåligt bemött. Medlade inte mellan köpare och säljare. Körde med härskartekniker både innan budgivning och efter vunnen budgivning. Rekommenderar att hålla er borta från denna person. Läs mer
  • 2019-10-13

Bertil A skrev om Linus Lindholm en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi köpte en tomt på Ragnars Gärde via Linus. Genom hela processen har Linus varit väldigt bra att ha att göra med; alltid lätt att nå per telefon eller mail, aldrig några svårigheter med att svara på alla mer eller mindre märkliga frågor och funderingar vi hade runt affären.

Vid själva övertagandet av fastigheten hade han förberett allt i detalj, och förklarade tydligt och klart hur affären går till. Han förklarade även vilka handlingar vi hade framför oss, vad de betyder och hur vi skulle hantera dem. Slutresultatet blev att vi kände stor trygghet i att affären blev genomförd på ett korrekt sätt, och att vi förstod.

Betyget? Kan inte bli annat än högsta. Läs mer
  • 2019-10-12

Håkan S skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Trevligt bemötande hela dagen lång utan avbrott Läs mer
  • 2019-10-09

Åsa Kristina E skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Sålt en jordbruksfastighet.
    Blev mycket bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • 2019-10-07

Louise W skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi köpte fritidsboende utanför Vingåker och var nöjda från början till slut med professionellt bemötande och tydlighet. Läs mer
  • 2019-10-07

Tomas E skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Fredrik var professionell och noggrann men även lyhörd och lätt att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-10-07

Amanda W skrev om Oscar Tannlund en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Oerhört trevlig och informativ mäklare! Då vi aldrig har köpt hus tidigare så visste vi inget om hur processen gick till, men han förklarade tydligt stegen för oss vilket vi är väldigt tacksamma för. Vi tackar så mycket för hjälpen med köpet av vårt hus Läs mer
  • 2019-10-05

Marja Kristina A skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Såld villa
    Tillmötesgående, hjälpsam, kunnig och alltid återkommit snabbt.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-10-03

Maria Therése C skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi har med stöd av Fredrik sålt vårt sommarstuga. Fredrik har mött oss med professionell kompetens och engagemang samt har varit ett kunnigt ,trevligt och tillgängligt stöd under hela processen. Han levde med råge upp till våra förväntningar , vi rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • 2019-10-03

Malin Marie H skrev om Linus Lindholm en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpt hus. Allt har gått smidigt. Trevligt och tillmötesgående bemötande av Linus genom hela köpet. Läs mer
  • 2019-10-02

Leif S skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi har sålt en bostadsrättslägenhet i Katrineholm.
    Vår mäklare Lill Johannisson har varit till stor hjälp genom sitt bemötande och proffsighet vid försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-01

Gun Kathrina F skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Lill är en fantastisk bra mäklare. Kunnig, serviceinriktad och gör det lilla extra.
    Vi kände oss trygga med Lill genom hela försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2019-09-30

Lars E skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Väldigt trevlig och kunnig. Finns inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-30

Erik Karl Peter M skrev om Linus Lindholm en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Har både köpt och sålt med hjälp av linus och båda gångerna har varit supersmidiga och han har svarat på alla våra frågor.
    Skulle absolut rekommendera andra att fråga efter linus Läs mer
  • 2019-09-30

Jessica K skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpt ett hus.
    Upplevde att mäklaren hade ett professionellt bemötande, stor kunskap & ”koll på läget”! Läs mer
  • 2019-09-27

Mikaela W skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Bostadsrätt har ja köpt. Vi har blivit väldigt bra bemötta av Lill. Skulle absolut rekommendera henne. Hon har hjälpt oss och funnits tillgänglig 24/7! Läs mer
  • 2019-09-25

Ioana J skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Trevlig. Gott bemötande. Mkt nöjd. Köpte ett hus i Vingåker. Läs mer
  • 2019-09-24

Ester Ingegerd E skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    En man med stor kunskap och erfarenhet. Han har dessutom ett trevligt sätt och ett bra bemötande. Kunde inte ha fått en bättre mäklare. Läs mer
    2019-09-24 Gunnar S svarar Ester Ingegerd E
    Tack för trevligt svar!
    Gunnar
  • 2019-09-24

Sofie Elisabet B skrev om Andreas Nord en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Jag har köpt en tomt med tillhörande entreprenadavtal. Jag kommer att sälja mitt bostadshus om 100 kvm i området Nävertorp i Katrineholm. Mäklaren Andreas (och även Haidar) har varit enastående i alla turer, eventuella missförstånd kring avtal och liknande. Mina förväntningar på en mäklare är att de ska vara kundorienterade, kunniga, pålästa och ge ett säkert intryck vid denna typ av affärer då jag personligen inte alls kan något om regler, lagar och bankfrågor. Både Andreas och Haidar har varit mycket behjälpliga och trevliga! Läs mer
  • 2019-09-23

Hans S skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Köpt ett hus. Bemötandet med Gunnar var trevligt och Välkomnade. Gunnar har alltid funnits till hands när man har haft frågor o funderingar. Han har gått igenom allt kanonbra så man förstått allt. Han har gett en trygghet rakt igenom från första början till slutet. Han får 5 stjärnor av 5. Läs mer
    2019-10-09 Gunnar S svarar Hans S
    Tack Hans!
    Snyggt skrivet, jag bugar..
  • 2019-09-23

Marie Elisabeth T skrev om Andreas Nord en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Andreas har varit mycket informativ och saklig. Mina synpunkter på t ex annons har emottagits professsionellt. Han har hanterat kommunkation med de olika spekulanternas på ett lugntoch trevligt sätt. Läs mer
  • 2019-09-23

Oliver E skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Fantastiskt bra bemötande! Kunnig, trevlig och blev en smidig affär för mig som köpare. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-09-21

Lise-Lott L skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi har köpt en sommarstuga. Mäklaren var fantastisk. Lättillgänglig dygnet runt. Mycket tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-09-20

Oscar A skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Sålde bostadsrätten. Lill är trevlig, ambitiös och lätt att komma i kontakt med! Har skött det finfint! Läs mer
  • 2019-09-16

Ulf Pontus R skrev om Gunnar Skagerlind en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Gunnar hjälpte oss att sälja ett äldre vackert trähus. Detta hus kräver att man hittar rätt säljare och det gjorde Gunnar på ett smidigt och seriöst sätt. Läs mer
  • 2019-09-15

Anders W skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Bemötandet var mycket proffsigt och förväntningarna var högt ställda efter förra mötet och de överträffades med råge och jag kan mycket rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-09-13

Marie L skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Allt var bra, mycket nöjd med mitt köp av bostadsrätten. Läs mer
  • 2019-09-13

Johan C skrev om Fredrik Öjdahl en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Sålt lägenhet i Katrineholm av Fredrik Öjdahl Läs mer
  • 2019-09-03

Anette J skrev om Lill Johannisson en del av Fastighetsbyrån Katrineholm & Vingåker
    Vi har sålt vår bostadsrätt med Lills hjälp. Lill har lotsat oss tryggt och säkert till försäljning och funnits till hands för våra frågor och tankar. Vi är mycket nöjda kunder.

Mvh Anette och Bosse Läs mer

Köpmangatan 11, 641 30 Katrineholm