Fastighetsbyrån Knivsta

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Knivsta!

Vi är Knivstas mest anlitade mäklarbyrå och vi kan garantera dig en trygg och säker bostadsaffär samt ett professionellt och affärsmässigt bemötande, oavsett om du är köpare eller säljare. Eftersom vi genomför många bostadsaffärer här varje år håller vi oss också uppdaterade på allt som kan vara av intresse på den lokala bostadsmarknaden. Vi vet var marknadspriserna ligger, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kan komma ut på marknaden.

Då Fastighetsbyrån är en av Sveriges största mäklarkedjor erbjuder vi en komplett mäklartjänst, som vi kan anpassa utefter de behov och förväntningar just du har på din fastighetsmäklare.

Har du frågor om bostad eller boende i Knivsta? Tveka inte att kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 906 kunder tycker om Fastighetsbyrån Knivsta

• 2020-10-25

Elin W skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Finns ingenting att klaga på. Har fått hjälp av Cecilia senaste 3 gångerna vi sålt samt köpt via henne två gånger. Trygg och lättsam vilket behövs när man köper/säljer bostad. Läs mer
  • 2020-10-19

Åke A skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    - Korrekt handläggning, hållit det vi kommit överens om, inget att anmärka på
    - Eftersom vi bor på annan ort så besökte vår dotter lgh-visning, vi deltog via Facetime, funkade bra för oss. Dessutom litar vi på dotterns omdöme
    - Budgivningsrundan helt ok
    - Signade kontrakten på hemmaplan på ert kontor i Värnamo, fick bra assistans
    - Bra och trevligt bemötande på tillträdesdagen Läs mer
  • 2020-10-18

Christopher Z skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevlig mäklare och väldigt hjälpsam. Läs mer
  • 2020-10-06

Joakim S skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har sålt en 2a på 54kvm med hjälp av Lousie och hon var fantastisk från start till slut!

Hjälpsam, trevlig, kunnig Läs mer
  • 2020-10-05

Rickard G skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Han sålde våran lägenhet , Och allt fungerade som det ska Läs mer
  • 2020-10-04

Anna-karin W skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hjälpt barn att köpa lgh
    Cecilia var mån om säljare å köpare
    Svarade snabbt eller inom snar tid på sms å mejl.
    Förtroende Läs mer

Sandra L skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har köpt en lägenhet på Lertagsvägen i Knivsta, kontakten med Cecilia har varit utmärkt hela vägen Läs mer

Catrin G skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt 2 lägenheter. Henrik är suverän på allt. Nåbar ger mycket information trevligt bemötande finns bara bra saker att säga om Henrik. Kommer vi sälja något mer i framtiden så väljer vi Henrik även då. Läs mer

Torbjörn H skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt på Klyvargatan 13. Inte jättehöga förväntningar .
    Bästa mäklaren vi haft Tagit hand om kontakter med golvslipare, målare, städ osv eftersom vi inte varit på plats. Kan sitt område, trevlig och engagerad. Vi är så nöjda Läs mer
  • 2020-09-28

Albin L skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Louise hjälpte mig med försäljningen av en bostadsrätt i Knivsta.
    Där hon redan vi första mötet visade ambitioner att nå så högt som möjligt. Allting har skett smidigt och bra.
    Samt att vi haft en god och tät dialog genom processen. Läs mer
  • Madelene K

2020-09-27

Madelene K skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi är väldigt nöjda med Louise. Hon är otroligt kompetent och hon har en tydlig tillvägagångsplan som hon på ett pedagogiskt sätt förmedlar. Hon är lugn och tydlig och ärlig! Läs mer
  • 2020-09-27

Patrik G skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bemött på ett positivt och engagerande sätt. Jonas gjorde ett bra jobb att få in intressenter till vår bostad. Läs mer
  • 2020-09-22

Jesper B skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag tycker att Sofia är en väldigt professionell och tillmötesgående mäklare, hon ställer upp och hjälper till med att ta reda på uppgifter som man som säljare/köpare känner sig lite vilsen i. Ett stort plus till henne. Jag kan varmt rekommendera Sofia till andra som tänker sälja/köpa. Läs mer
  • Cristian L

2020-09-17

Cristian L skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde bostadsrätt.
    Bra, snabb och tydlig kommunikation och lyssnade verkligen på oss som säljare.
    Levde verkligen upp till de förväntningar man kan ha på en mäklare. Läs mer
  • 2020-09-17

Anette L skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har sålt en lägenhet med ett rum och integrerat kök på 32kvm.
    Har fått ett bra bemötande och hade förväntan att den skulle bli såld under tre månader. Mäklaren levde upp till det och skulle varmt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2020-09-07

Emma O skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte en lägenhet. Mycket nöjd med mäklaren! Var väldigt tillgänglig för oss under processen, svarade på de frågor vi hade och hjälpte oss så att affären blev väldigt smidig. Läs mer
  • Björn B

2020-09-03

Björn B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte bostadsrätt via Henrik juli 2020. Högsta betyg pga lugnt, hjälpsamt och förtroendeingivande bemötande. Läs mer
  • 2020-09-03

Richard B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte vårt hus via Henrik i mars 2019 där han var väldigt lyhörd och tillmötesgående med lösningar under väldigt speciella omständigheter (corona hade precis slagit till med full kraft) Läs mer
  • 2020-08-19

Lars R skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra och proaktivt agerande, lätt att få tag på, hjälp med frågor! Läs mer
    2020-08-21 Jonas L svarar Lars R
    Tack Lars,

Jag hoppas och tror att Erik kommer att trivas i sin nya bostad.
  • 2020-08-13

Hamid A skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hon är så otroligt proffesionell mäklare, vi är så nöjda! Läs mer
  • 2020-08-12

Annika S skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mattias gav ett väldigt bra intryck, och har skött allt jättebra. Läs mer
  • 2020-08-09

Anders A skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Försäljningen av tomten gick smidigt. Fint bemötande, tydligt och informativt. Kan verkligen rekommendera Henrik. Klar guldstjärna! Läs mer
  • 2020-08-05

Sara L skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har köpt en lägenhet, då jag separerade och behövde hitta något boende väldigt snabbt. Jag hittade en lägenhet och Sofia hjälpte till och förstod min situation, då banken behövde göra sitt innan jag kunde svara till säljaren men Sofia hjälpte till. jag fick komma på visning Och blev trevligt bemött utav Sofia som visa allt och gav tips på saker man skulle kunna göra, och jag fick lägenheten till fast pris. Man kunde alltid höra av sig till Sofia och få svar direkt. Hon ställde upp och kom in på hennes semester för att skriva kontrakt med oss. Allt i detta köp har gått smidigt och Hagberg nöjd. Läs mer
  • 2020-07-30

Arvid P skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    27kvadrat lägenhet
    Skön mäklare, lite stressad
    Bra överlag Läs mer
  • 2020-07-28

Amanda W skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte en villa av Cecilia. Hon var tydlig och rak genom hela processen! Hon hade god kännedom om fastigheten och kunde på stående fot besvara alla våra frågor. Cecilia är en ärlig och duktig mäklare som vi varmt kan rekommendera! Läs mer
  • 2020-07-25

Inger K skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har köpt en bostadsrätt, blev trevligt bemött av Elin. Hela affären har gått bra. Läs mer
  • 2020-07-24

Hanna B skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Riktigt bra mäklare!
    Rekommenderar henne verkligen. Läs mer
  • 2020-07-13

Fredrik S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde en bostadsrätt och mäklaren var tillgänglig och gav snabb återkoppling. Läs mer
  • 2020-07-07

Göran N skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Anlitade Sofia vid försäljningen av min villa i centrala Knivsta.
    Sofia upplever jag som kunnig, med proffsigt bemötande och enkel att ha att göra med. Väldigt nöjd med de stöd jag fick i en bra genomförd bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-07-07

Jorge S skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag hade bra möte med honom där han klargjorde tvivel jag hade omgående försäljningen av min lägenheten Läs mer
    2020-07-17 Jonas L svarar Jorge S
    Tack Jorge!
    Du kommer att stortrivas i Uppsala!
  • 2020-07-03

Morteza D skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte tomt, hon är trevlig, engagerad, positiv och erfaren. Läs mer
  • 2020-06-25

Maria E skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde lägenhet med hjälp av Jonas Lindahl. Trevligt bemötande och bra stöd genom hela processen. Läs mer
    2020-06-29 Jonas L svarar Maria E
    Tack Maria
    Skönt att ni känner så och det kommer bli kanon att bo i Jämtland.
  • 2020-06-20

Patricia E skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har både köpt och säljer hus med Louise som mäklare och kan varmt rekommendera henne. Hon är seriös, professionell och mån om sina kunder och objekt, men har samtidigt humor och glimten i ögat. Läs mer
    2020-06-22 Louise E svarar Patricia E
    Så glad att höra att du är nöjd Patricia och riktigt roligt att det blev en så fin budgivning! Hoppas verkligen att du ska trivas i ditt nya hus!
    Glada sommarhälsningar från Louise
  • 2020-06-12

Lotta Maria T skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har både säljt och köpt bostad med hjälp av Mattias. Han är mycket bra på sitt arbete och yrkesstoltheten skiner.
    Mycket bra samarbete. Den senaste försäljning gick över förväntan. Hälsningar Lotta Läs mer
  • 2020-06-07

Haithem G skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevligt bemötande, hjälpsam och proffsig. Rekommenderar starkt. Läs mer
    2020-06-29 Jonas L svarar Haithem G
    Tack Haithem, hoppas att ni trivs och att det löst sig med parkering, ha en trevlig sommar.
  • 2020-06-05

Emelie H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag köpt min första lägenhet med hjälp av Jonas och allting har gått så snabbt och smidigt med en väldigt hög servicenivå. Har under hela processen uppskattat att han varit väldigt personlig och tillmötesgående.
    Jag hade inga förväntningar från starten men har blivit glatt överraskad över hur trevlig och hjälpsam han är, ett exempel är att då jag flyttade in var det dåligt städat och jag skickade ett Mail och frågade hur jag skulle göra. Då ringde han upp mig och gav mig tips hur jag skulle prata med säljaren och bad mig även att kontakta honom efter jag pratat med säljaren så han fick veta hur det gick! Det uppskattade jag väldigt mycket!

Tusen tack Jonas för all hjälp och den proffsiga servicen! Läs mer
    2020-06-29 Jonas L svarar Emelie H
    Tack Emelie,
    Övertygad om att du kommer att trivas och så får vi hoppas att Coronan snart är över så att du kan börja jobba igen. Ha en trevlig sommar!
  • 2020-06-02

Harvinder K skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hela affären gick smidigt till. Från stylist till fotograf och sedan visningar. Henrik har hållit oss uppdaterad och gett oss bra råd inför visningar.
    Bra jobbat Läs mer
  • 2020-06-02

Inderpal S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Perfektionist.
    Jätte bra avslutare. Läs mer
  • 2020-05-27

Per Jimmy Marcus W skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde mitt hus i g:a Alsike med hjälp av Henrik Arnesson. Det gick smidigt, han skötte allt jobb.
    Blev väldigt bra bemött av Henrik, han gjorde mig lugn genom att berätta vad som behövde göras och inte göras innan visning.
    Försäljningen gick bättre än förväntat, blev uppdaterad kontinueligt ang hur visningarna hade gått, han ringde direkt och ställde frågor som kunderna hade.
    Kort och gott ett smidigt samarbete från start till mål. Läs mer
  • Khoi Nguyen M

2020-05-20

Khoi Nguyen M skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia är en fantastisk mäklare. Jag har gjort 4 bostadsaffärer med henne och jag är alltid nöjd med hennes tjänst. Rekommendera starkt Sofia som din mäklare. Läs mer
  • 2020-05-18

Jonna L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde vår 3:a och allt gick smidigt från början till slut. Henrik kom med bra råd och lyssnade även på önskemålen från oss säljare.
    Rekommenderar Fastighetsbyrån och Henrik! Läs mer
  • 2020-05-15

Anna G skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Proffesionellt och förtroendeingivande bemötande. Vänlig och familjär stämning på kontoret i Knivsta. Rekommenderar verkligen Fastighetsbyrån och Henrik som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-14

Patrik S skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde villa mitt i Coronatider, blev trots detta en snabb och smidig affär! Läs mer
  • Katarina B

2020-05-14

Katarina B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    När vi skulle sälja vår villa blev det Mattias som fick uppdraget för det kändes redan vid första mötet att han var insatt och erfaren. Det visade sig också att han var rak, handlingskraftig, ärlig och kommunikativ. Det behövdes verkligen eftersom vår försäljning hamnade under Coronapandemin samt att det var andra saker att ta ställning till och lösa. Mattias reagerade snabbt och på rätt saker och gjorde ett kanonjobb. Vi är supernöjda. Läs mer
  • 2020-05-13

Ann-charlotte S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt br 2:à och köpt br 3:a. Mäklaren har skött sitt uppdrag på bästa sätt! Läs mer
  • 2020-05-13

Amanda W skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia hjälpte oss att sälja vår brf villa. Hon har ett otroligt professionellt bemötande och väldigt lyhörd för våra tankar kring försäljningsprocessen. Tack vare Sofias kontakter och engagemang, lyckades hon sälja huset innan den ens las ut till visning. Kunde inte bett om en bättre mäklare, rekommenderar henne och Fastighetsbyrån till max. Läs mer
  • Mia J

2020-05-11

Mia J skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia är en fantastisk mäklare. kan området, har ett stort kundregister och framförallt är hon realistisk och ärlig. inga uppblåsta förhoppningar.
    Hon sålde min 2,5 i Alsike för begärt pris. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2020-05-11

Tobias H skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Elin var proffsig och gjorde ett kanonjobb när jag köpte en lägenhet.
    Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
    2020-05-11 Elin Å svarar Tobias H
    Tack vad roligt att höra! :)
    Jag både hoppas och tror att du kommer trivas bra i lägenheten!
  • 2020-05-08

Markus H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Engagerad och duktig mäklare som gjorde att vi kunde få vårt drömhus köpt. Läs mer
    2020-06-03 Jonas L svarar Markus H
    Tack Markus, Vet att ni kommer att trivas väldigt bra!
  • 2020-05-08

Elin H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt en villa i Knivsta där Jonas var mäklare. Bra bemötande, informativ och tillgänglig. Läs mer
    2020-06-03 Jonas L svarar Elin H
    Tack Elin, jag vet att ni kommmer att trivas!

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta