Fastighetsbyrån Knivsta

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Knivsta!

Vi är Knivstas mest anlitade mäklarbyrå och vi kan garantera dig en trygg och säker bostadsaffär samt ett professionellt och affärsmässigt bemötande, oavsett om du är köpare eller säljare. Eftersom vi genomför många bostadsaffärer här varje år håller vi oss också uppdaterade på allt som kan vara av intresse på den lokala bostadsmarknaden. Vi vet var marknadspriserna ligger, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kan komma ut på marknaden.

Då Fastighetsbyrån är en av Sveriges största mäklarkedjor erbjuder vi en komplett mäklartjänst, som vi kan anpassa utefter de behov och förväntningar just du har på din fastighetsmäklare.

Har du frågor om bostad eller boende i Knivsta? Tveka inte att kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 755 kunder tycker om Fastighetsbyrån Knivsta

• 2019-10-14

Eva H skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra info om läget på marknaden.
    Såld innan den var utlagd. Läs mer
  • 2019-10-13

Henrik W skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mäklaren var väldigt servicemedveten och fick oss att känna oss trygga och nöjda genom hela upplevelsen. Läs mer
  • 2019-10-08

Lina D skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt en Villa med Mattias som mäklare, vi kan rekommendera honom. Trevlig, tog reda på svaret på alla våra frågor. Väldig bra och lätt att ha att göra med, allt fungerade smidigt. Läs mer
  • 2019-10-08

Peter B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Ett väldigt bra och professionellt bemötande. Snabb kontakt och en effektiv försäljning. Läs mer
  • Karl Ulrik L

2019-10-07

Karl Ulrik L skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mycket kompetent och engagerad mäklare. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-10-07

Hans Folke B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt vårt parhus via Henrik.
    Henrik har varit trygg och på hugget från första mötet, det uppskattade vi mycket.
    Henrik har haft rätt bedömning i utgångspris och hållet en bra linje genom att avvisa skambud. Han har varit nåbar närsomhelst vilket vi uppskattat. Mina förväntningar har varit en försäljning med driv i och en sund budgivning och allt har lyckats på ett mycket bra sätt.
    Min upplevelse är att Henrik är driven, rak och trygg i sin erfarenhet och kunskap och att han har ett stort lokalt nätverk. Vi har uppskattat han tillmötesgående sätt. Läs mer

Johanna P skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Funkade smidigt när vi köpte vår bostad i Knivsta! Läs mer

Maziar R skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt villa i Knivsta. Vi är väldigt nöjda med bemötandet och hur smidigt allt gått. Vi är jättenöjda med Mattias och allt jobb han lade ner på vår försäljning! Läs mer

Shqipe Z skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har vart super nöjda med Elin när vi sålt vår bostadsrätt.

Både tillgänglig och behjälplig när man haft frågor och funderingar.

Som sagt toppbetyg från oss! Är verkligen att rekommendera! Läs mer
    2019-10-03 Elin Å svarar Shqipe Z
    Tack, vad roligt att höra!
    Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad!
  • 2019-10-01

Ann-Charlott Å skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt en lägenhet i Knivsta
    Bemötandet helt proffesionellt , kunnig, trevlig och informativt.
    Han levde upp till alla mina förväntningar och mer därtill.
    Bästa mäklarna i Knivsta
    Återkommer självklart vid behov till Fastighetsbyrån i Knivsta Läs mer
  • Johan ?

2019-10-01

Johan ? skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt lägenhet. Bra bemött. Han kunde sin sak och tagit reda på div saker hos bostadsrätt föreningen som han kunde delge köparen.
    Fastighetsbyrån säljer mycket i Knivsta har stort kundunderlag och därför hade vi höga förväntningar, som Mattias infriade. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-09-28

Andreas S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mycket bra och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-28

Malin P skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra bemötande infriade förväntningar Läs mer
  • 2019-09-25

Renco S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mycket nöjd. Sofia har mycket kunskap om Knivsta's lokala bostadsmarknad. Hon är snabb, professionell och social.
    Skulle definitivt använda henne igen. Läs mer
  • 2019-09-20

Sofia T skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi är mycket nöjda med Sofia. Hon var poffsig och tillmötesgående!
    Vi ger henne varma rekommendationer! Läs mer
  • 2019-09-17

Charlotte Lind K skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har köpt en lägenhet och såld en villa. Henrik har bemött
    oss på ett mycket bra sätt och är nöjd med hans insats.

En väldig positiv upplevelse.

Tack för ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2019-09-13

Anna-Karin Margareta S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har sålt ett hus från 1951
    1 1/2 plan med källaren Vassunda.
    Har fått ett mycket vänligt bemötande av mäklaren och övrig personal på Fastighetsbyrån.
    Henrik skötte försäljningen mycket proffsigt, och ställde även upp på extra visningar.
    Vi är mycket nöjda Läs mer

Jeanette L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt lägenhet som gick fort är väldigt nöjd.
    Henrik är riktigt trevlig och bra!
    Bemötandet från Fastighetsbyrån i knivsta är väldigt bra!🌸☀️ Läs mer

Martin T skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevlig o duktig, löste försäljningen med bravur. Läs mer
  • 2019-09-11

Richard Ö skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt hus.
    Bra bemötande.
    Proffesionellt och vänligt rakt igenom.
    Mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-09-08

Sofie S skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Elin hade från första stund ett väldigt fint bemötande och var tydlig med det hon ville förmedla och hade vi frågor så hade hon bra och tydliga svar. Elin var alltid positiv och såg till att vi var hennes främsta fokus, och den känslan var trygg. Vi upplevde att vi kunde lita på henne och kände oss väldigt trygga med att det var just Elin som skötte vår bostadsaffär. Om vi skulle beskriva Elin med tre ord så skulle det vara: Positiv, Trygg och Lugn, och precis det behövde vi! Läs mer
    2019-09-09 Elin Å svarar Sofie S
    Tusen tack Sofie! Jag är glad att ni är nöjda, hoppas ni kommer trivas i ert nya hus!
  • 2019-09-08

Pernilla R skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi undersökte flera mäklare och deras upplägg vid försäljning av hus och upplevde att Sofia var bäst förberedd och mest insatt i förutsättningarna i området. Sofia har genomgående varit lätt att samverka med, lätt att nå och strukturerad i sitt arbete. Hela försäljningen löpte på smidigt och gick över förväntan. Sofia hade helt klart bäst uppfattning om lämpligt försäljningspris, vilket hon också levde upp till då vi sålde snabbt och över utgångspris.
    Mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-09-05

Ying L skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Very smooth, efficient and professional. She is an excellent choice if you want to sell your apartment. Läs mer
    2019-09-05 Elin Å svarar Ying L
    Thank you Ying, I am happy that you are satisfied!
  • 2019-09-03

Mats G skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vid försäljning av lägenhet för min mors dödsbos räkning genomförde Elin sitt uppdrag på ett mycket professionellt sätt.
    Elin har ett behagligt och seriöst uppträdande som skapar lugn och inger ett stort förtroende.
    Jag är mycket belåten med Elins insats!
    Mats Görling Läs mer
    2019-09-04 Elin Å svarar Mats G
    Tusen tack Mats, jag är väldigt glad att du är nöjd!
  • 2019-09-03

Magnus W skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hon hjälpte oss med att sälja vårt hus. Hon var mycket trevlig och serviceinriktad. Våra förväntningar blev uppfyllda. Läs mer
  • 2019-09-02

Anders B skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Anlitade Sofia för försäljning av min Brf. på 3 rum. Bra bemötande, tydligt förslag på tidsplan. En rimlig målbild vad gäller pris och tid. En bra genomförd affär. Läs mer
  • Jasmin H

2019-09-02

Jasmin H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har både köpt och sålt en etta med hjälp av Sofia. Jag blev bemött riktigt bra, som en kund bör bemötas.
    Jag förväntade mig bra förklaringar och vad/hur/när saker händer då det är mycket att tänka på när man säljer och köper. Jag kände mig lugn genom båda affärerna då jag fick allt väldigt bra förklarat.
    Jag är mycket nöjd med hela processen. Sofia var lätt att få tag på vid behov och vi hade en bra kommunikation. Läs mer
  • 2019-09-02

Henrik S skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Elin mötte upp smidigt och trevligt genom min lägehetsaffär på ett proffsigt sätt. Jag gör gärna affärer igen genom fastighetsbyrån och Elin. Läs mer
    2019-09-02 Elin Å svarar Henrik S
    Tack så mycket för det, vad roligt att du är nöjd! Hoppas du kommer trivas i din nya bostad.
  • 2019-09-01

Ulrika L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Proffsig rakt igenom. Gör alltid ALLT för sina kunder. Läs mer
  • 2019-08-29

Masood K skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har sålt en lägenhet. Allt gick smidigt och Jonas var väldigt vänlig och professionell. Läs mer
  • 2019-08-29

Michael E skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mycket kunnig, lugn och saklig. Har mycket stort förtroende för henne. Läs mer
    2019-08-29 Louise E svarar Michael E
    Tack snälla Michael! Jätteglad över att du känner dig nöjd med affären.
  • 2019-08-28

Fredrik H skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Funkade jättebra, inga som helst problem! Läs mer
  • 2019-08-27

Lena G skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har sålt villa, Husby-Rosendal 10. Mycket bra o trevligt bemötande. Jag ville få huset sålt , och det gick snabbt o smidigt. Allting mycket bra. Kan inte bli bättre 🌷🌷 Läs mer

Sipan D skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Louise har hjälpt mig att både köpa och sälja en 1a på 27kvm. Professionellt bemötande och guidat mig genom båda processerna på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
    2019-08-29 Louise E svarar Sipan D
    Tusen tack! Jätteglad över att du känner dig nöjd!

Kristoffer Ö skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hjälpsam, lätt att ha kontakt med. Läs mer

Ioannis D skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har köpt min första lägenhet via Sofia. Hon bemötte mig och min familj väldigt bra och informerade oss väl om vad som skulle göras vid påskriving och nyckelhämtning. Hade man ytterligare frågor var hon snabb på att svara via mail.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med mitt nya hem och Sofia! Rekommenderar henne gärna till någon annan! Läs mer
  • 2019-08-24

Annica S skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt och sålt hus. Mycket kunnig och proffsig mäklare. Läs mer
    2019-08-29 Louise E svarar Annica S
    Tack Annica! Jag hoppas att ni ska trivas i ert nya fina hus. Ser fram emot att se er påta i trädgården :)
  • 2019-08-22

Anders B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Det har varit en lååång process och mäklaren har visat stort tålamod och uthållighet
    Alltid positiv och god stämning Läs mer
  • 2019-08-21

Sven Gunnar S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Efter att tidigare ha träffat Sofia Bergström i samband med flera visningar var valet av mäklare lätt när vi skulle sälja vårt hus och hon levde upp till våra förväntningar. Trevlig. Engagerad. Professionell. Effektiv. Kort sagt en utmärkt mäklare! Läs mer
  • 2019-08-20

Rickard L skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia Bergström har på professionellt sätt visat hur en bra mäklare ska vara. Hon har hjälp mig och min flickvän att köpa en bostad i Alsike samt hjälp till att sälja min flickväns lägenhet. Hon har alltid svarat på frågor och hjälp till mer än vad som kan krävas av henne. Det är få gånger man träffar en person som har rätt yrke, men det har Sofia verkligen bevisat att hon har. Vi kommer garanterat ta hjälp av henne i framtiden om det skulle bli aktuellt. Kan inte säga annat än stort tack för hjälpen! Läs mer
  • 2019-08-18

Anna E skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har sålt lägenhet men även köpt lägenhet med hjälp av Sofia. Jag har fått så mycket hjälp av henne. Jag är enormt tacksam. Jag blev bemött på ett professionellt och varmt sätt.

Jag hade förväntningarna om att få bättre koll på allt som ingår i en försäljning, alla steg. Samt att få lägenheten såld, vilket Sofia har hjälp till med på bästa sätt. Sofia har levt upp till alla förväntningar och även mer utöver det! Läs mer
  • 2019-08-12

Pia L skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Svårt att svara på då vi haft lite kontakt med henne. Det formella har gått smidigt om än lite struligt vid överlämningsdagen då hon var på semester. Inget hon kan belastas för egentligen. Läs mer
  • 2019-08-06

Anne N skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jätte bra bemötande. Tydlig och mycket kompetent. Läs mer
  • 2019-08-01

Isabella U skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevligt bemötande, bra kontakt. Sålde lägenhet med vinst och allt gick bättre än förväntat med försäljning och upplägg inför bostadsannons. Läs mer
  • 2019-07-30

Marcus E skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra mäklare, kan inte vara annat än nöjd.
    Hon sålde vår lägenhet.
    Lösningsorienterad och lätt att få kontakt med oavsett dag på veckan. Läs mer
  • 2019-07-29

Sofia S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Henrik sålde vårat radhus i Alsike. Otroligt proffsig, hängiven och engagerad mäklare. Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2019-07-22

Ove S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Henrik är trevlig, tillmötesgående och lyssnar på vilka behov man har när man letar efter nytt boende samt ett stöd och hjälpsam vid köpet. Läs mer
  • 2019-07-15

Karin R skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Kunnig och pålitlig. Andra gången vi köpte bostad med Louise som mäklare och det kändes tryggt och bra. Läs mer
  • 2019-07-10

Lena B skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Louise är jordnära och professionell. Klok och inte för pushig. Rolig och trevlig men samtidigt saklig och kunnig. Svarar snabbt och tydligt på email och sms i rätt tajming. Läs mer
    2019-07-15 Louise E svarar Lena B
    Tack snälla Lena för fina ord! Så glad över att ni känner er nöjda och jag hoppas verkligen att hela familjen ska trivas i ert nya hus!
  • 2019-07-06

Patrik Z skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt ett bostadsrättsradhus och är mycket nöjda med Cecilias insats. Hon återkopplade hela tiden till oss i samband med förhandsvisning och så snart någon spekulant hört av sig. Hon ställde även upp på att skriva kontrakt kl 23 enligt önskemål från både säljare och köpare. Läs mer

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta