Alla kategorier Mäklare Uppsala Knivsta Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Knivsta

Fastighetsbyrån Knivsta

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Knivsta!

Vi är Knivstas mest anlitade mäklarbyrå och vi kan garantera dig en trygg och säker bostadsaffär samt ett professionellt och affärsmässigt bemötande, oavsett om du är köpare eller säljare. Eftersom vi genomför många bostadsaffärer här varje år håller vi oss också uppdaterade på allt som kan vara av intresse på den lokala bostadsmarknaden. Vi vet var marknadspriserna ligger, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kan komma ut på marknaden.

Då Fastighetsbyrån är en av Sveriges största mäklarkedjor erbjuder vi en komplett mäklartjänst, som vi kan anpassa utefter de behov och förväntningar just du har på din fastighetsmäklare.

Har du frågor om bostad eller boende i Knivsta? Tveka inte att kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 719 kunder tycker om Fastighetsbyrån Knivsta

• 2019-08-24

Annica S skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt och sålt hus. Mycket kunnig och proffsig mäklare. Läs mer
  • 2019-08-22

Anders B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Det har varit en lååång process och mäklaren har visat stort tålamod och uthållighet
    Alltid positiv och god stämning Läs mer
  • 2019-08-21

Sven Gunnar S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Efter att tidigare ha träffat Sofia Bergström i samband med flera visningar var valet av mäklare lätt när vi skulle sälja vårt hus och hon levde upp till våra förväntningar. Trevlig. Engagerad. Professionell. Effektiv. Kort sagt en utmärkt mäklare! Läs mer
  • 2019-08-20

Rickard L skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia Bergström har på professionellt sätt visat hur en bra mäklare ska vara. Hon har hjälp mig och min flickvän att köpa en bostad i Alsike samt hjälp till att sälja min flickväns lägenhet. Hon har alltid svarat på frågor och hjälp till mer än vad som kan krävas av henne. Det är få gånger man träffar en person som har rätt yrke, men det har Sofia verkligen bevisat att hon har. Vi kommer garanterat ta hjälp av henne i framtiden om det skulle bli aktuellt. Kan inte säga annat än stort tack för hjälpen! Läs mer
  • 2019-08-18

Anna E skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har sålt lägenhet men även köpt lägenhet med hjälp av Sofia. Jag har fått så mycket hjälp av henne. Jag är enormt tacksam. Jag blev bemött på ett professionellt och varmt sätt.

Jag hade förväntningarna om att få bättre koll på allt som ingår i en försäljning, alla steg. Samt att få lägenheten såld, vilket Sofia har hjälp till med på bästa sätt. Sofia har levt upp till alla förväntningar och även mer utöver det! Läs mer
  • 2019-08-12

Pia L skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Svårt att svara på då vi haft lite kontakt med henne. Det formella har gått smidigt om än lite struligt vid överlämningsdagen då hon var på semester. Inget hon kan belastas för egentligen. Läs mer
  • 2019-08-06

Anne N skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jätte bra bemötande. Tydlig och mycket kompetent. Läs mer
  • 2019-08-01

Isabella U skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevligt bemötande, bra kontakt. Sålde lägenhet med vinst och allt gick bättre än förväntat med försäljning och upplägg inför bostadsannons. Läs mer
  • 2019-07-30

Marcus E skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra mäklare, kan inte vara annat än nöjd.
    Hon sålde vår lägenhet.
    Lösningsorienterad och lätt att få kontakt med oavsett dag på veckan. Läs mer
  • 2019-07-29

Sofia S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Henrik sålde vårat radhus i Alsike. Otroligt proffsig, hängiven och engagerad mäklare. Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2019-07-22

Ove S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Henrik är trevlig, tillmötesgående och lyssnar på vilka behov man har när man letar efter nytt boende samt ett stöd och hjälpsam vid köpet. Läs mer
  • 2019-07-15

Karin R skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Kunnig och pålitlig. Andra gången vi köpte bostad med Louise som mäklare och det kändes tryggt och bra. Läs mer
  • 2019-07-10

Lena B skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Louise är jordnära och professionell. Klok och inte för pushig. Rolig och trevlig men samtidigt saklig och kunnig. Svarar snabbt och tydligt på email och sms i rätt tajming. Läs mer
    2019-07-15 Louise E svarar Lena B
    Tack snälla Lena för fina ord! Så glad över att ni känner er nöjda och jag hoppas verkligen att hela familjen ska trivas i ert nya hus!
  • 2019-07-06

Patrik Z skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt ett bostadsrättsradhus och är mycket nöjda med Cecilias insats. Hon återkopplade hela tiden till oss i samband med förhandsvisning och så snart någon spekulant hört av sig. Hon ställde även upp på att skriva kontrakt kl 23 enligt önskemål från både säljare och köpare. Läs mer

Nicklas B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte en lägenhet och mäklaren infriade mina förväntningar. Läs mer

Stefan B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Hjälpsam i alla lägen Läs mer

Anita P skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Proffessionell, personlig, ansvarsfull och trevlig vid köp av radhus och försäljning av bostadsrätt. Med hjälp av henne är man trygg i sitt bostadsköp. Läs mer
  • Amanda S

2019-07-01

Amanda S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har både köpt o sålt via Sofia.
    Köpt ett parhus med äganderätt och sålt en bostadsrätts lägenhet.
    jag blev mycket väl bemött på alla plan, jag har köpt och sålt en del lägenheter och aldrig blivit så nöjd som med Sofia.

i det stora hela kunde det inte gått bättre än vad det gjorde med försäljning av min lägenhet! jag är så nöjd och skulle rekommendera Sofia till alla ! Läs mer
  • 2019-06-29

Anita H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Lyhörd och alltid tillgänglig! Läs mer
  • 2019-06-26

Mats G skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt lgh 1rok
    Bra och trevligt bemött, Mattias hr bra lokalkännedom, M levde upp till förväntningar, Det var en bra upplevelse, och försäljningen gick fort Läs mer
  • 2019-06-16

Martin D skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde en villa och är mycket nöjd med Henriks insats. Rak och öppen dialog med mig som säljare samt med köpare vilket skapar goda förutsättningar för nöjda parter på bägge sidor om affären.
    Driver försäljningen effektivt och pragmatiskt. Läs mer
  • 2019-06-11

Hanna L skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte tomt via Louise, allt har skötts mycket bra.
    Hon har varit lätt att få kontakt med, alltid haft svar på ev frågor.
    Genomgående mycket nöjd med henne som mäklare! Läs mer
    2019-06-11 Louise E svarar Hanna L
    Va glad jag blir av att höra att ni är nöjda med köpet! Ser fram emot att se ert hus växa fram och jag hjälper er gärna att sälja lägenheten när det blir dags!

Pia L skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Cecilia Sålde vårt hus på Morkullegatan i Alsike. Ord som beskriver bemötandet :
    Vänlig
    Tillmötesgående
    Förtroendeingivande
    Engagerad
    Snabb på att återkoppla

Henne jobbar vi gärna med igen! Läs mer

Mats L skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt villa i Alsike.
    Sofia kan marknaden i Alsike och har givit oss goda råd om vilka möjligheter vi har haft och vilken väg hon rekommenderat.
    Jag tycker att Sofia har mött mina förväntningar på allra bästa sätt. Läs mer

Fredrik H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Funkade jättebra
    Jag är nöjd med försäljningen! Läs mer
  • 2019-05-31

Josefin S skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt en villa.
    Louise har ett mycket professionellt bemötande i alla lägen.
    Förväntningarna vi hade var väldigt höga, då vi haft kontakt med Louise tidigare, och hon har uppfyllt alla våra förväntningar hittills. Läs mer
  • 2019-05-29

Marie H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Såly bostad. Mäklaren är kunnig i området där bostaden ligger. Är trevlig, bara positivt! Läs mer
  • 2019-05-29

Wissam H skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hej, jag har köpt en lägenhet i Knivsta nyligen och jag är super glad :)
    Jag träffade Louise på visningen, hon var väldigt hjälpsam och professionellt på att svara på all frågor...det var uppskattad att jag fick välja visningstid.
    det var väldigt viktigt för mig att få alla information kring bostadsrätter samt hur processen går till, och Louise var väldigt generös på att förklara och svara på allt.
    jag är tacksam för hennes hjälp och väll bemötande, jag är säker att jag kommer sälja lägenheten och köpa större i framtiden. och nu vet jag vem ska jag ta kontakt med.
    Heja Louise!
    hälsningar,
    Wissam Läs mer
    2019-05-29 Louise E svarar Wissam H
    Tack snälla Wissam! Jätteglad för att du är så nöjd med processen och jag hoppas att du verkligen ska trivas i lägenheten. Du är alltid välkommen att kontakta mig om du undrar över något eller om jag kan hjälpa dig i framtiden. Vänliga hälsningar Louise
  • 2019-05-28

Anders S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    En mäklare som vi haft ett flertal kontakter med genom åren. Vi är mycket nöjda med Henriks arbete. Läs mer
  • 2019-05-27

Barbro F skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    VI HAR KÖPT 1 ENPLANSVILLA OCH SÅLT ETT PARHUS GENOM JONAS. HAN HAR VARIT VÄLDIGT TREVLIG, KUNNIG, HJÄLPSAM OCH TÅLMODIG. Läs mer
  • 2019-05-27

Justyna T skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt villa.
    Fantastiskt mäklare, jättebra kontakt, väldigt bra organiserat affär, ordning och reda med alla papper.
    Högsta betyg för Mattias! Läs mer
  • 2019-05-25

Leila S skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mattias sålde vårat radhus. Vi är väldigt nöjda med bemötandet och hur smidigt allt gått. Tycker att Mattias levde upp till förväntningarna och kan rekommendera honom till alla som vill sälja. Läs mer
  • 2019-05-22

Imad F skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    bra bemöttande trevlig super bra Läs mer
  • 2019-05-21

Niklas H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Allt var kanon, vi är supernöjda med Jonas! Läs mer
  • 2019-05-20

Magnus K skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi sålde ett radhus.

Där mäklaren, Henrik visade ett stort intresse och engagemang för både oss som säljare och för köparen.
    Att alltid finnas tillgänglig och snabbt kunna svara på mail och telefon uppskattades av oss.

Detta har lett till att vi som säljare är väldigt nöjda med Henriks insatser. Läs mer
  • 2019-05-19

Marion H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Ypperlig service vid köp av ny bostad. Läs mer
  • 2019-05-19

Catharina W skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt en bostadsrätt. 4 rok.
    Bra bemötande och många sätt att få så många som möjligt att se vår bostad. Vi är nöjda med arbetet, även om vi fick gå ner lite i pris. Men det är så det är på marknaden för tillfället.
    Så sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-05-14

Lena S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt en villa byggd 2009.
    Henrik var dock redan med i processen när vi köpte vårt nya boende så han var sedan ett självklart val för oss. Vi har också positiv erfarenhet av Henrik från att vi sålde vår förra villa 2008.
    Mycket positivt bemötande - bara man avsatt ordentligt med tid då Henrik gillar att snacka :-)
    Vi upplever att han har ett otroligt kunnande och kontaktnät över Knivsta när det gäller allting kopplat till bostadsförsäljning. Trots att försäljningen inte gick så bra som vi hoppats den här gången så vill vi gärna rekommendera Henrik Arnesson som mäklare. Läs mer

Sofie B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag köpte min lägenhet av Henrik för 3 år sedan och ville nu att han var den som skulle sälja den åt mig.
    Jag är jättenöjd och hade inte kunna gjort ett bättre val av mäklare! Läs mer

Isabelle B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Kanonbra bemötande, kunnig på området/kommunen och marknaden, och 100% engagerad. Läs mer

Katharina S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi sålde vår 4-rumslägenhet med Sofia och får nu ett bra pris trots den dåliga marknadssituationen. Hon hjälpte oss hela tiden och vi är väldigt nöjda med henne. Hennes råd var mycket bra. Läs mer
  • 2019-05-08

Trovärdig
    Bra bemötande Läs mer
  • 2019-04-30

Brita L skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt vår bostad . Mycket bra service från Mattias och kunnig. Vår förväntan var bara att vi hoppades att få en köpare och det fick vi och mycket nöjd med allt upplägg. Läs mer
  • 2019-04-25

OLA N skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Förvirrad och strulig mäklare. Verkligen inte vad man vill ha vid sitt bostadsköp. Var dålig på att återkomma med information även om han så lovat. Läs mer
    2019-04-29 Jonas L svarar OLA N
    Hej Ola,
    Tack för ditt omdöme och jag tar till mig av din feedback. Eftersom ditt bud var så pass mycket lägre än utropspriset valde säljaren att inte acceptera budet och därmed kunde det inte leda till en affär.
    Jonas
  • 2019-04-18

Viking L skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Förstagångsköpare av lägenhet. Louise var mycket tillmötesgående, trevlig och professionell. Hon tog sig tid att gå igenom alla frågor och höll löpande kontakt under hela processen. Kan varmt rekommendera Louise som mäklare för en smidig affär. Läs mer
  • 2019-04-15

Emma B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Lägenhet i Alsike.
    Jag är mer än nöjd med Mattias. Läs mer
  • 2019-04-10

Anita M skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    För mej är hon en fantastisk person som hjälpt mej med en lägenhet som jag så järna ville ha. Hon är en alldeles utmärkt fastighetsmäklare, vilken tur jag har haft. Hon är också en ovanligt varm person som det är lätt att tycka om, så jag önskar henne och hennes familj 👪 allt gott här i världen. :-D 💕 Läs mer
  • 2019-04-08

Göran H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde en lgh 5 rum. Sofia var profesionell i alla bemärkelser. Trevlig och tydlig. Marknaden sviktar, Sofia gav oss inga orealistiska förhoppningar. Hennes bedömning grundade sig på en verklighetsförankrad analys av vad vi kunde förvänta oss av försäljningsprocessen. Hennes agerande stämde väl överens med de förväntningar vi hade på henne. Sofia var inte heller rädd för att ge oss råd i beslutssituationer. Resultatet blev en affär som vi känner oss nöjda med. Att känna förtroende för mäklaren är av avgörande vikt. Vi ger Sofia Bergström högsta betyg! Läs mer
  • 2019-04-07

Henrik L skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte lägenhet i Knivsta. Jag bor gärna nära Arlanda eftersom jag reser i arbetet flera gånger i månaden. Allt genomfördes smidigt utan krusiduller. Läs mer
  • 2019-04-02

Per Ola H skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hon ordnade en snabb fastighetsförsäljning. Läs mer

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta