Fastighetsbyrån Knivsta

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Knivsta!

Vi är Knivstas mest anlitade mäklarbyrå och vi kan garantera dig en trygg och säker bostadsaffär samt ett professionellt och affärsmässigt bemötande, oavsett om du är köpare eller säljare. Eftersom vi genomför många bostadsaffärer här varje år håller vi oss också uppdaterade på allt som kan vara av intresse på den lokala bostadsmarknaden. Vi vet var marknadspriserna ligger, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kan komma ut på marknaden.

Då Fastighetsbyrån är en av Sveriges största mäklarkedjor erbjuder vi en komplett mäklartjänst, som vi kan anpassa utefter de behov och förväntningar just du har på din fastighetsmäklare.

Har du frågor om bostad eller boende i Knivsta? Tveka inte att kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 823 kunder tycker om Fastighetsbyrån Knivsta

• 2020-02-24

Marie V skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Snabb och smidig försäljning. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-02-23

Olivia B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Henrik var trevlig, munter och personlig i sitt bemötande mot oss som kunder. Jag har köpt ett radhus i knivsta på apoteksvägen 34 genom honom. Läs mer
  • 2020-02-22

Kerstin T skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt ett hus på 170 kvm. Helt nöjda med den hjälp vi har fått. Jonas har alltid varit tillgänglig och tillmötesgående. Vår kontakt med honom och även övrig personal har varit över förväntan. Stort TACK !

Kerstin Läs mer
  • 2020-02-17

Lena F skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevlig och kunnig, strukturerat hjälpte hon oss genom alla steg i försäljningen. Läs mer
  • 2020-02-17

Per-gunnar W skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt ett hus
    Utmärkt, engagerande och påläst. Tog tid att svara på frågor och att visa engagemang.
    Överträffade mina förväntningar Läs mer
  • 2020-02-14

Johan B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt 1 st hus (130 m2/400 m2 tomt). Fantastiskt bra genomförande process från start till mål. Motsvarade alla mina förväntningar och vill ge högsta betyg för hur affären genomfördes. TACK! Läs mer
  • 2020-02-10

Simon G skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Lyhörd till våra förväntningar & kompetens att uppfylla dessa Läs mer
  • 2020-02-10

Victoria K skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Elin är en mycket lyhörd mäklare som värderar sina klienter högt. Med ett positivt tänkande i alla lägen och med ett driv som ingen annan har så vill jag varmt rekommendera henne! En mäklare man kan lita på!

Sveriges bästa! Läs mer
    2020-02-10 Elin Å svarar Victoria K
    Tack det var snällt sagt, det glädjer mig att du är nöjd! Hoppas du kommer trivas bra i nya boendet.
  • 2020-02-09

Katja H skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bästa hjälpen när det behövs! Väldigt uppskattat och engagerad. Läs mer

Johanna B skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt en bostadsrätt. Fick den såld genom förhandsvisning och ett mkt bra bud.
    Blev väldigt bra bemött av Elin, trevlig och enkel person. Bra på att kommunicera och tydlig. Grym mäklare!! Läs mer
    2020-02-10 Elin Å svarar Johanna B
    Tack vad roligt att ni är nöjda!
    Elin Å gillar detta

Mikael H skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Duktig, ambitiös, trevlig! Erfarenheten kommer med tiden men väldigt duktig för att inte ha varit mäklare så länge! Läs mer
    2020-02-10 Elin Å svarar Mikael H
    Tack! Hoppas ni kommer trivas bra på nya stället.
    Elin Å gillar detta

Nick S skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Allt har gått smidigt och bra, inga konstigheter. Är väldigt nöjd med affären! Läs mer
  • 2020-02-05

Anna B skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi köpte vår nyproduktion (radhus) från Louise för lite mer än tre år sedan. Nu sålde hon radhuset åt oss och vi är mycket nöjda. Louise har varit lättillgänglig och svarat på alla våra frågor och bollat tankar, oro och nervositet inför och under försäljningen och även då vi köpte radhuset via henne. Vi kan starkt rekommendera att anlita henne både vid köp och försäljning. Vi har känt oss trygga med att hon har haft bra kontakt med potentiella köpare under processen. Läs mer
  • 2020-02-05

Fredrik H skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mattias gjorde ett jättebra jobb när vi sålde vårat radhus! Supernöjd och skulle inte tveka på att anlita Mattias igen! Läs mer
  • 2020-02-04

Joakim E skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag köpte precis min första lägenhet genom Mattias.
    Eftersom jag var helt novis vid bostadsköp så hade jag många frågor, något som han tog sig tid till att svara på. Läs mer
  • 2020-02-03

Rickard F skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har köpt två stycken bostadsrätter och kan inte klaga på någonting. Tydlig process och enkel kommunikation! Tack :) Läs mer
  • 2020-02-01

Jenny Ö skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde min lägenhet på 27 kvm i Knivsta. Fick bra bemötande direkt och väldigt bra information för någon som säljer första gången. Elin förberedde oss på att det kunde ta upp till 6 månader att få lägenheten såld, men hon lyckades sälja på ungefär en månad. Bra få höra det värsta möjliga för att sen bli glatt överraskad. Förväntade oss att den skulle bli svårsåld! Vi gjorde allt vi kunde och Elin också. Tråkigt att vi fick gå ner i pris, men så är det med svårsålda lägenheter.

En positiv upplevelse och bra att allt har digitaliserats. Enkelt att följa checklistor och fylla i uppgifter. Läs mer
    2020-02-03 Elin Å svarar Jenny Ö
    Vad roligt att ni ändå hade en positiv upplevelse och uppskattar våra digitala system!
    Hoppas ni kommer trivas på nya stället.
  • 2020-01-29

Anneli Maria O skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt en villa. Väldigt bra. Förväntningarna var att hon skulle göra ett bra jobb o det gjorde hon. Det gick fortare än vi trodde med tanke att vi köpt ett radhus redan innan vi sålde. Det tog ungefär 3 veckor sen var det klart. Toppen betyg till Elin. 👍 Läs mer
    2020-01-29 Elin Å svarar Anneli Maria O
    Vad roligt att ni är nöjda! Hoppas ni kommer trivas i nya radhuset!

Birgitta H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har sålt vårt boende som består av 3 hus, 2 bostadshus och en stor isolerad vedbod med jordkällare under.
    Tog hand om mig på ett fint sätt , då jag behövde det, Stressade inte då det hade satt försäljningen i gungning .Hade blivit ensam och det var första stora beslutet på egen hand på 55 år. Jonas var lyhörd och jag fick den summa som jag hade önskat.
    Nu har jag inget mer att sälja men kommer att tala om hur jag tyckte om min mäklare till dem som ska sälja sitt boende. Läs mer

Fanny R skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Anlitat Cecilia tidigare och hon var ett självklart val även denna gång. Förmedlat vårat radhus på ett otroligt professionellt, tryggt och förtroendeingivande sätt! Läs mer

Ola T skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Arnesson har ett mycket professionellt bemötande och inger förtroende både för säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-01-21

Olivia B skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt en bostadsrätt. Har även köot samma bostadsrätt genom Sofia. Jag upplever henne som högst proffesionell i sitt bemötande av oss som köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-01-19

Karolina D skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra och proffsigt bemötande från mäklaren. Skulle gärna nyttja henne igen vid en framtida försäljning. Läs mer
    2020-01-20 Elin Å svarar Karolina D
    Tack för det, hoppas ni kommer trivas!
  • 2020-01-16

Malin K skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi sålde en 1:a i Knivsta centrum. Det var många liknande lägenheter ute till salu. Vi var rädda att det skulle bli svårt att hitta en köpare. Tidpunkten kändes också fel, precis innan jul. Elin gjorde ett utmärkt jobb och hela affären gick superfort. Vi är supernöjda med hela förloppet. Allt gick så smidigt från första träffen. Elin är en glädjespridare som fokuserar och ger allt i sitt uppdrag, hon är snabb på att återkoppla. Vi är mer än nöjda. Läs mer
    2020-01-16 Elin Å svarar Malin K
    Vad roligt att ni är så nöjda, tack så mycket för fina ord också! :)
  • 2020-01-16

Stefan S skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt min och sambons 1:a. Elin gjorde ett fantastiskt jobb med försäljningen som gick snabbt, allt har funkat kanon! Skulle rekommendera Fastighetsbyrån och Elin Åkerblom alla dagar i veckana! Läs mer
    2020-01-16 Elin Å svarar Stefan S
    Tack, vad roligt att ni är nöjda!
  • 2020-01-15

Fanny L skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi köpte vår första bostad och fick otroligt bra hjälp och service av Elin Åkerblom och Fastighetsbyrån i Knivsta. Stooort tack ♡ Läs mer
    2020-01-15 Elin Å svarar Fanny L
    Vad roligt att höra! Hoppas ni kommer trivas i Knivsta :)
  • 2020-01-02

Amira B skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    En stor tvåa i centrala knivsta sålde vi. Vi ville sälja snabbt då vi köpt en annan bostad och vår mäklare har mött våra behov jätte bra. Trots att vi sålde i mellandagarna.Hon är lyhörd och professionell vilket vi verkligen uppskattat. Kan verkligen rekommendera Elin! Läs mer
    2020-01-02 Elin Å svarar Amira B
    Tack för att du tog dig tid att svara, vad roligt att ni är nöjda! Hoppas ni kommer trivas bra i nya bostaden!
  • 2019-12-25

Anna F skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra kontakt och lyhörd mäklare som sätter kunderna i centrum Läs mer
  • 2019-12-21

Karin W skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Proffesionell, lugn och trygg. Finns inget att anmärka på. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2019-12-21

Gunilla L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Just i det här fallet skulle jag nog säga att ingen mäklare i hela världen kunde gjort. Ett bättre jobb!! 5h efter att jag smsade Henrik hade vi skrivit kontrakt!
    Snabb, smidig och väldigt service minded 😀 Läs mer
  • 2019-12-20

Helena W skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har just sålt en bostadsrätt med hjälp av Louise. Hon är ett superproffs på alla sätt och vis! Läs mer
  • 2019-12-19

Ida O skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde lägenhet köpte radhus

Svår att få tag på

Kände inte att vi fick någon bra "hjälp" när vi hade frågor.

Fick aldrig svar på vissa frågor

Annars trevlig när man pratade face2face Läs mer
    2019-12-20 Cecilia W svarar Ida O
    Hej Ida,

Vad tråkigt att ni inte känner er nöjda. Jag hoppas att ni trivs i ert nya boende trots allt.
    Jag hör av mig till dig så kan vi prata mer.

Med vänlig hälsning, Cecilia
  • 2019-12-19

Rasmus E skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har precis köpt en lägenhet, 1a på 38 kvadrat, första egna stället och såklart är allt nervöst. Men Elin har varit fantastisk med allt från att förklara det minsta lilla jag va osäker på till att bara få allting att flyta på otroligt bra. Eftersom allt är första gången för mig så tänkte jag mig att alla mäklare var likadana, deras jobb är att sälja bostäder. Men Elin kändes mer genuin en så och allt kändes verkligen tryckt från dag 1! Läs mer
    2019-12-19 Elin Å svarar Rasmus E
    Tack så mycket, jag är glad över att du är nöjd!
    Hoppas du kommer att trivas också!
  • 2019-12-16

Jenny Mari S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har köpt ett hus i Knivsta/Alsike genom Sofia och vi är mycket nöjda med hela ”husköparresan”. Sofia är kunnig, professionell och återkommer snabbt vid ev frågor. Hon är mycket väl insatt i Knivstamarknaden och har bra koll på både hus och människor i området. Vi kan varmt rekommendera Sofia och fastighetsbyrån! Läs mer
  • 2019-12-16

Michael E skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har köpt Lägenhet på Lertagsvägen, Knivsta. Jag tycker att Elin har varit mycket kunnig, och väldigt hjälpsam under affären. Hon är också väldigt duktig på att var personlig samtidigt som saklig. Rekomenderar henne gärna! Läs mer
    2019-12-16 Elin Å svarar Michael E
    Tack så mycket, roligt att höra!
    Hoppas du kommer trivas på Lertagsvägen!
  • Kristoffer L

2019-12-15

Kristoffer L skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har köpt hus som Mattias har haft i uppdrag att sälja! Allt har fungerat bra, han är väldigt professionell och duktig på att ta tag i saker när man undrar om något! Läs mer
  • 2019-12-14

Siv M skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Har både köpt och sålt bostad. Min man och jag blev mycket bra bemött av mäklaren.Var alltid snabb med uppkoppling när vi hade frågor och funderingar. Allt har gått smudigt till och vi kommer att rekommendera henne till och bekanta. Läs mer
  • 2019-12-12

Jabbar K skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hard working person; effective and result-oriented; very cooperative. Läs mer
  • Katrine L

2019-12-10

Katrine L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Henrik sålde vårt radhus i Knivsta. Vi kände verkligen att vi var i trygga och professionella händer. Under hela processen guidade oss Henrik och höll oss löpande uppdaterade. Vi är mycket nöjda med hans arbete och vill verkligen rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-12-09

Mats R skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Försäljning av lägenhet i Knivsta.
    Elin är proffsig och trevlig.
    Allt har fungerat perfekt hittills.
    Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-09 Elin Å svarar Mats R
    Tack, vad roligt att du är nöjd!
  • 2019-12-08

Eleonora C skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde bostadsrätt på distans
    Allt fungerade bra Läs mer

Maria N skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Efter att ha tittat på flera lägenheter, har vi bestämt oss att köpa en som uppfyllde våra krav till 90%
    Mäklaren har varit mycket professionell och hjälpte oss att slutföra köpet på bästa sätt. Hon var alltid anträffbar och svarade alltid på våra frågor.
    Inget att klaga på när det gäller bemötande och kunskap.

Hon levde upp till våra förväntningar till 100% Läs mer

Andreas M skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Rekommenderar stark till att välja Mattias som mäklare. Professionell, snabb på att svara och väldigt smidig att ha och göra med Läs mer

Helge S skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra och snabb kommunikation. Läs mer
  • 2019-12-03

Per B skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Kunnig och duktig! Vi är väldigt nöjda med Henrik och hela Fastighetsbyrån i Knivsta! Läs mer
  • 2019-11-25

Ingrid P skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt ett radhus. Louise har hittills varit toppen att ha att göra med! Läs mer
  • 2019-11-14

Ulrika V skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt bostadsrätt Disponentgatan 7a i Knivsta. Väl bemött av mäklaren som är trevlig och tydlig. Tidigare god erfarenhet av mäklaren vid köp och sälj av bostäder. Känns tryggt och bra helt enkelt! Läs mer
  • 2019-11-09

Jonas Josef B skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Cecilia har varit trevlig, tillmötesgående och hjälpsam vid en ovanligt krånglig affär med kommunal ägare, vilket väsentligen har underlättat den personliga processen. Läs mer
  • 2019-11-07

Michaela R skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt vid fler tillfällen, bra positivt bemötande, engagerat. Läs mer
  • 2019-11-06

Mona Iréne B skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Svarar alltid när man har frågor
    Alltid glad å positiv
    Sålde en tomt utan hus
    Noggrann å alltid vänligt bemött
    Riktigt bra kille som passade oss som handen i handsken Läs mer

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta