Fastighetsbyrån Knivsta

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Knivsta!

Vi är Knivstas mest anlitade mäklarbyrå och vi kan garantera dig en trygg och säker bostadsaffär samt ett professionellt och affärsmässigt bemötande, oavsett om du är köpare eller säljare. Eftersom vi genomför många bostadsaffärer här varje år håller vi oss också uppdaterade på allt som kan vara av intresse på den lokala bostadsmarknaden. Vi vet var marknadspriserna ligger, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kan komma ut på marknaden.

Då Fastighetsbyrån är en av Sveriges största mäklarkedjor erbjuder vi en komplett mäklartjänst, som vi kan anpassa utefter de behov och förväntningar just du har på din fastighetsmäklare.

Har du frågor om bostad eller boende i Knivsta? Tveka inte att kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 876 kunder tycker om Fastighetsbyrån Knivsta

• 2020-07-03

Morteza D skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte tomt, hon är trevlig, engagerad, positiv och erfaren. Läs mer
  • 2020-06-25

Maria E skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde lägenhet med hjälp av Jonas Lindahl. Trevligt bemötande och bra stöd genom hela processen. Läs mer
    2020-06-29 Jonas L svarar Maria E
    Tack Maria
    Skönt att ni känner så och det kommer bli kanon att bo i Jämtland.
  • 2020-06-20

Patricia E skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har både köpt och säljer hus med Louise som mäklare och kan varmt rekommendera henne. Hon är seriös, professionell och mån om sina kunder och objekt, men har samtidigt humor och glimten i ögat. Läs mer
    2020-06-22 Louise E svarar Patricia E
    Så glad att höra att du är nöjd Patricia och riktigt roligt att det blev en så fin budgivning! Hoppas verkligen att du ska trivas i ditt nya hus!
    Glada sommarhälsningar från Louise
  • 2020-06-12

Lotta Maria T skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har både säljt och köpt bostad med hjälp av Mattias. Han är mycket bra på sitt arbete och yrkesstoltheten skiner.
    Mycket bra samarbete. Den senaste försäljning gick över förväntan. Hälsningar Lotta Läs mer
  • 2020-06-07

Haithem G skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevligt bemötande, hjälpsam och proffsig. Rekommenderar starkt. Läs mer
    2020-06-29 Jonas L svarar Haithem G
    Tack Haithem, hoppas att ni trivs och att det löst sig med parkering, ha en trevlig sommar.
  • 2020-06-05

Emelie H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag köpt min första lägenhet med hjälp av Jonas och allting har gått så snabbt och smidigt med en väldigt hög servicenivå. Har under hela processen uppskattat att han varit väldigt personlig och tillmötesgående.
    Jag hade inga förväntningar från starten men har blivit glatt överraskad över hur trevlig och hjälpsam han är, ett exempel är att då jag flyttade in var det dåligt städat och jag skickade ett Mail och frågade hur jag skulle göra. Då ringde han upp mig och gav mig tips hur jag skulle prata med säljaren och bad mig även att kontakta honom efter jag pratat med säljaren så han fick veta hur det gick! Det uppskattade jag väldigt mycket!

Tusen tack Jonas för all hjälp och den proffsiga servicen! Läs mer
    2020-06-29 Jonas L svarar Emelie H
    Tack Emelie,
    Övertygad om att du kommer att trivas och så får vi hoppas att Coronan snart är över så att du kan börja jobba igen. Ha en trevlig sommar!
  • 2020-06-02

Harvinder K skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Hela affären gick smidigt till. Från stylist till fotograf och sedan visningar. Henrik har hållit oss uppdaterad och gett oss bra råd inför visningar.
    Bra jobbat Läs mer
  • 2020-06-02

Inderpal S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Perfektionist.
    Jätte bra avslutare. Läs mer
  • 2020-05-27

Per Jimmy Marcus W skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde mitt hus i g:a Alsike med hjälp av Henrik Arnesson. Det gick smidigt, han skötte allt jobb.
    Blev väldigt bra bemött av Henrik, han gjorde mig lugn genom att berätta vad som behövde göras och inte göras innan visning.
    Försäljningen gick bättre än förväntat, blev uppdaterad kontinueligt ang hur visningarna hade gått, han ringde direkt och ställde frågor som kunderna hade.
    Kort och gott ett smidigt samarbete från start till mål. Läs mer
  • 2020-05-20

Khoi Nguyen M skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia är en fantastisk mäklare. Jag har gjort 4 bostadsaffärer med henne och jag är alltid nöjd med hennes tjänst. Rekommendera starkt Sofia som din mäklare. Läs mer
  • 2020-05-18

Jonna L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde vår 3:a och allt gick smidigt från början till slut. Henrik kom med bra råd och lyssnade även på önskemålen från oss säljare.
    Rekommenderar Fastighetsbyrån och Henrik! Läs mer
  • 2020-05-15

Anna G skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Proffesionellt och förtroendeingivande bemötande. Vänlig och familjär stämning på kontoret i Knivsta. Rekommenderar verkligen Fastighetsbyrån och Henrik som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-14

Patrik S skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde villa mitt i Coronatider, blev trots detta en snabb och smidig affär! Läs mer
  • Katarina B

2020-05-14

Katarina B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    När vi skulle sälja vår villa blev det Mattias som fick uppdraget för det kändes redan vid första mötet att han var insatt och erfaren. Det visade sig också att han var rak, handlingskraftig, ärlig och kommunikativ. Det behövdes verkligen eftersom vår försäljning hamnade under Coronapandemin samt att det var andra saker att ta ställning till och lösa. Mattias reagerade snabbt och på rätt saker och gjorde ett kanonjobb. Vi är supernöjda. Läs mer
  • 2020-05-13

Ann-charlotte S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt br 2:à och köpt br 3:a. Mäklaren har skött sitt uppdrag på bästa sätt! Läs mer
  • 2020-05-13

Amanda W skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia hjälpte oss att sälja vår brf villa. Hon har ett otroligt professionellt bemötande och väldigt lyhörd för våra tankar kring försäljningsprocessen. Tack vare Sofias kontakter och engagemang, lyckades hon sälja huset innan den ens las ut till visning. Kunde inte bett om en bättre mäklare, rekommenderar henne och Fastighetsbyrån till max. Läs mer
  • Mia J

2020-05-11

Mia J skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sofia är en fantastisk mäklare. kan området, har ett stort kundregister och framförallt är hon realistisk och ärlig. inga uppblåsta förhoppningar.
    Hon sålde min 2,5 i Alsike för begärt pris. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2020-05-11

Tobias H skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Elin var proffsig och gjorde ett kanonjobb när jag köpte en lägenhet.
    Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
    2020-05-11 Elin Å svarar Tobias H
    Tack vad roligt att höra! :)
    Jag både hoppas och tror att du kommer trivas bra i lägenheten!

Markus H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Engagerad och duktig mäklare som gjorde att vi kunde få vårt drömhus köpt. Läs mer
    2020-06-03 Jonas L svarar Markus H
    Tack Markus, Vet att ni kommer att trivas väldigt bra!

Elin H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt en villa i Knivsta där Jonas var mäklare. Bra bemötande, informativ och tillgänglig. Läs mer
    2020-06-03 Jonas L svarar Elin H
    Tack Elin, jag vet att ni kommmer att trivas!

Tobias W skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Cecilia sålde mitt radhus. Jag fick ett trevligt bemötande och vi hade en bra kommunikation. Positiv energi och flexibel.
    Jag är nöjd med min försäljning och kan rekommendera Cecilia! Läs mer
  • 2020-05-02

Awder S skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde mitt hus via fastighetsbyrån. Utmärkt service och bemötande av mäklaren. Alltid tillgänglig och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-05-02

Malin H skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag har sålt min lgh i Knivsta 27kvm.
    Jag fick ett starkt förtroende av Henrik första gången vi träffades och haft de under hela säljprocessen.
    Henrik ger energi och skapar en trygghet hos mig som kund.
    Jag kommer att rekommendera Henrik till familj och vänner. Läs mer
  • 2020-04-29

Cornelia C skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Suuuuuuuuper bra!
    Helt fantastisk människa! Läs mer
    2020-04-29 Elin Å svarar Cornelia C
    Tack snälla du, Vad roligt att ni är nöjda!!
    Jag hoppas ni kommer trivas i Knivsta och hittar alla små promenadvägar och stigar i Gredelby hagar!
    Ha en fin sommar!
  • 2020-04-26

Erik L skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Riktigt bra erfarenhet! Cecilia stöttade mig hela vägen i köpandet av min första lägenhet! Läs mer
  • 2020-04-25

Söderlund Roland S skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mattias har skött försäljningen utav vår villa på ett snabbt och professionellt sätt. Våra förväntningar på en snabb och enkel snabb och enkel försäljning infriades mer än väl. Läs mer
  • 2020-04-21

Patrik G skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Smidig, påläst och väldigt trevlig. Gillar verkligen att svaret blir att vi kollar upp det, istället för en gissning som många mäklare slänger till med. Läs mer
    2020-04-22 Elin Å svarar Patrik G
    Tack vad roligt att höra!
    Hoppas ni redan trivs bra i huset och njuter av våren!
  • 2020-04-21

Sandra L skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Det kändes mycket tryggt genom hela processen med Henrik som mäklare när vi köpte villa. Han var väldigt tillgänglig, tillmötesgående och transparent. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-04-20

Petra D skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte ett hus på landet utanför Knivsta. Vi har under hela processen från dess att vi såg huset på Hemnet för första gången tills dess att vi tillträdde vårt nyköpta hus fått bra hjälp och känt stort förtroende för Elin. För oss har det varit viktigt att känna oss trygga i fastighetsaffären, något som Elin verkligen har fått oss att känna. Jag kan varmt rekommendera Elin som mäklare! Läs mer
    2020-04-20 Elin Å svarar Petra D
    Vad glad jag blir att ni känner er nöjda och trygga i affären!
    Hoppas ni hittar promenadstigarna i skogen snabbt så ni kan njuta ute av våren!
  • 2020-04-19

Alexander K skrev om Henrik Arnesson en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Det kändes mycket tryggt att ha Henrik som mäklare när vi köpte hus. Han var flexibel, tillgänglig, transparent och tillmötesgående genom hela processen. Läs mer
  • 2020-04-13

Stefan J skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag uppfattade mäklaren som ganska ointresserad, otillgänglig och inte särskilt hjälpsam. Den hjälpsamhet och intresse som fanns försvann snabbt när papper skrevs på. Läs mer
  • 2020-04-10

Johanna B skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpt en tomt. Blev bemött på ett trevligt och bra sätt när vi tittade på tomten. Kontraktsskrivningen gick smidigt. Mycket trevlig mäklare! Läs mer
  • 2020-04-07

Marie-louise L skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Såld rådhus,
    Blev trevlig bemötande,
    Jag upplevde väldigt lugnt på bostadsmarknad, kanske skulle jag ha förväntat lite mera aktivitet ,från märkl aren sida, Läs mer
    2020-04-20 Elin Å svarar Marie-louise L
    Tack för att du tog dig tid att svara!
    Vad roligt att du är nöjd med helheten, förstås tråkigt att höra att du upplever brist på aktivitet men jag gjorde verkligen mitt yttersta för att uppfylla alla dina olika krav och önskemål.
    I och med att vi pausade försäljningen en tid då tillträdet behövdes flyttas fram blev det ett naturligt uppehåll i försäljningen.
    Sköt om dig i dessa coronatider så ses vi på tillträdet!
  • 2020-04-07

Ann L skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mycket positivt, trevligt och
    Förtrendeingivande! Läs mer
  • 2020-04-05

Eva B skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mathias är mycket trevlig och ger ett professionellt intryck. Snabb i återkopplingar under processen. Läs mer
  • 2020-04-02

Agon H skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte min lägenhet med Sofia. Hon är väldigt engagerad, förtroendegivande och rolig. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-04-02

Charles S skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Jag köpte ett bostadsrätt radhus vilket jag är nöjd mer så här långt. Louise var väldigt kunnig och bra på att förklara de olika stegen vilket uppskattade jag väldigt mycket. Min målsättning var att hitta ett boende som passade mig och det lyckades vi uppfylla enligt min mening.

Jag tycker hela affären gick bra och alla parter var trevliga och villiga för att hitta den bästa lösningen och det gjorde vi också vill jag framföra. Jag kan bara säga tack återigen till alla parter för ett gott samarbete och hoppas att vi kommer trivas i vårt nya boende i många år. Läs mer
  • 2020-04-01

Helena W skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt en lägenhet i Terasshusen i Knivsta. Varit väldigt bra kontakt och samarbete med Louise! Läs mer
  • 2020-03-31

Dan G skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    När jag skulle sälja min bostad i Knivsta rekommenderade en vän mig att ta kontakt med Jonas Lindahl på Fastighetsbyrån vilket jag gjorde. Det visade sig vara rätt på alla sätt.
    Jonas är otroligt lättsam som person och professionell och kunnig som yrkesperson. Affären gick snabbt och smidigt, inga konstigheter alls.
    Jag kan inte annat än vara 100% nöjd. Läs mer
    2020-04-29 Jonas L svarar Dan G
    Tack Dan,
    Hoppas att du hittar ett riktigt drömboende. Annars är du välkommen tillbaka till Knivsta!
    //Jonas
  • 2020-03-26

Annika Möller H skrev om Jonas Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Vi har sålt en bostadsrätt med Jonas hjälp. Allt har fungerat bra och gått smidigt under hela processen så vi är väldigt nöjda! Läs mer
    2020-03-30 Jonas L svarar Annika Möller H
    Tack Annika, lycka till i det nya boendet ni kommer att stormtrivas.
  • 2020-03-25

Fredrik P skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte bostadsrätt, Elin var bra. Läs mer
    2020-03-26 Elin Å svarar Fredrik P
    Tack, vad roligt att du är nöjd, hoppas ni kommer trivas bra!
  • 2020-03-22

Christina E skrev om Cecilia Wetterborg en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Höll en bra kommunikation affären igenom och allt kändes otroligt bra och tryggt. Väldigt nöjd över hela leveransen och hon delade med sig med tips och idéer under hela förloppet. Otroligt nöjd! Läs mer
  • 2020-03-16

Erica G skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Mattias sålde mitt radhus i Västra Ängby. Jag är mycket nöjd med mitt val av mäklare. Han erbjöd ett konkurrenskraftigt arvode, var lyhörd gällande mina önskemål, var lätt att kommunicera med och konfirmerade alltid det vi kommit överens om skriftligt. Radhuset såldes innan det ens kommit ut på hemnet. Läs mer
  • 2020-03-16

Christer J skrev om Mattias Lindahl en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Enkelt att ha en bra kontakt med, han gör sitt jobb på ett utmärkt sätt. Och inte minst så blev prisnivån där vi ville att den skulle ligga.
    Var rädd om denna mäklare
    Christer Johansson & Lena Carlsson Läs mer
  • 2020-03-11

Calle W skrev om Louise Ekerot en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålt brf-lgh. Mycket professionellt, effektivt och trevligt bemötande. Läs mer
    2020-03-11 Louise E svarar Calle W
    Tack Calle! Blir så glad över att höra att du är nöjd med försäljningen av din fina lägenhet. Vi ses på tillträdet och hörs även ang deklarationen, som ju som du vet ingår i arvodet.
  • 2020-03-07

Solveig O skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Sålde vårt sommarhus till bra pris redan före visning. Vänlig, proffsig och trevlig mäklare. Läs mer
    2020-03-26 Elin Å svarar Solveig O
    Tack vad roligt att ni är nöjda! Vi ses på tillträdet!
  • 2020-03-05

Jonatan Ö skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Trevlig, engagerad.
    Köpte en etta på 32 kvm Läs mer
  • 2020-03-05

Emma B skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Enkel och smidig kommunikation.
    Väldigt hjälpsam. Läs mer
  • 2020-03-03

Lars H skrev om Elin Åkerblom en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Bra skött försäljning. Bra omhändertagande. Läs mer
  • 2020-03-03

Henrik B skrev om Sofia Bergström en del av Fastighetsbyrån Knivsta
    Köpte nyligen en bostadsrätt, vilken förmedlades av Fastighetsbyrån Knivsta. Mäklaren, Sofia Bergström, hade ett utmärkt bemötande, gav klara besked och var allmänt lätt att ha att göra med. Eftersom det var min första bostadsaffär hade jag inga speciella förväntningar, men jag är överlag mycket nöjd. Tack Sofia! Läs mer

Forsbyvägen 1, 741 21 Knivsta