Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Kungälv Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 303 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• Marie K
    Marie K skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William har genom min mammas dödsboupp försålt en bostadsrätt.

Bemötandet har varit till belåtenhet, snabb återkoppling samt bra lösningar/andra alternativa lösningar när viss tröghet ifrån den andra dödsbodelägaren. (Då jag och min syster inte kunnat samarbeta)
    Alla önskemål blev genomförda. (William hade tillgång till jurist i mäklarfirman då vissa frågor dök upp).
    Köpare samt jag som höll i huvuddelen av försäljningen av mammas dödsbo var tillsammans nöjda med uppdraget. Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt borgarparken 12 Kungälv.
    Fick extra visning med kort varsel.
    Mkt lätt att komma i kontakt med innan och i samband köpet. Läs mer
  • Gustav O
    Gustav O skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsigt, snabbt och enkelt! Mycket nöjda med hanteringen av allt! Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostadsrätt. Mycket angelägen att vi skulle bli nöjda.
    Mäklaren levde upp till de förväntningar vi hade och överträffade dem. Läs mer
  • Elsie-Marie A
    Elsie-Marie A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det ha varit trevligt och givande att samarbeta med Louise.

För mig va det lite skrämmande att göra en så stor affär och inte ha någon kunskap själv, så det va viktigt att få information och känna trygghet inför försäljningen.
    Jag är mycket nöjd med hur Louise skötte hela förloppet.

Elsie Marie Aronsson Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Beställning av styling i villa som ska säljas.
    Trevligt bemötande och bra återkoppling från Ulrika. Läs mer
  • Erik J
    Erik J skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    För drygt en månad sedan beslutade vi oss för att sälja vår lägenhet.
    Efter att ha pratat med Claes-Johan så fanns det ingen som helst tvekan om att vi skulle anlita honom som mäklare.
    Redan vid vårt första möte med Claes-Johan så upplevde vi honom som en väldigt driven, målmedveten och engagerad mäklare. Han lovade "att vi aldrig skulle bli besvikna" om vi valde honom - något han verkligen backade upp.
    Under hela processen har Claes-Johan varit en toppenmäklare att jobba ihop med.
    Nu är lägenheten såld och vi kan varmt rekommendera Claes-Johan som mäklare.
    Tack Claes-Johan, hoppas alla nån gång får träffa en mäklare som dig. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Erfarenheterna av Claes-Johan som mäklare för försäljning av en bostadsrätt i Kungälv har varit mycket goda. Han har uppträtt mycket proffsigt, kunning och serviceinriktad, ständigt med ett trevligt bemötande. 100% engagemang och återkoppling, ständigt utan fördröjning, helger, kvällar som vardagar. Tagit ansvar tillsammans med sina medarbetare för koordinerat och genomförande av hela paketet med flytt, städning, styling, fotografering, hemnet, visning, försäljning, flyttstädning, kontrakt, bank och utelämnande av lägenhetsnyckel. Sparat oss mycket tid och från vår första kontakt till att de nya ägarna tog över lägenheten, gick på mindre än två månader. Kan verkligen rekommendera Claes-Johan som mäklare, en naturbegåvning och mycket kunnig mäklare! Läs mer
  • Vilhelm A
    Vilhelm A skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklare som vill uppnå rekordpris för din bostad.

Kan varmt rekommenderas 👍 Läs mer
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ulrika stylade vårt radhus inför försäljning och gjorde sitt yttersta för att bemöta våra önskemål om tidsplan m.m. Våra förväntningar som ändå var höga överträffades då Ulrika verkligen har förmågan se detaljerna men samtidigt skapa en röd tråd genom lägenheten. Läs mer
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket kunnig och trevlig och löste allt väldigt snabbt och enkelt. Rekommenderas då han lyssnar på ens behov och inte lovar guld och gröna skogar. Levererar det han lovar. Läs mer
  • Thore Ö
    Thore Ö skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    1 BOSTADSRÄTT
    2Alldeles utmärkt
    3 Ett bra slutpris nästan
    4 Clas är en klok ung man som gör sitt bästa för både säljare och köpare. Läs mer
  • David H
    David H skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Riktigt bra bemötande och pedagogiskt ledsagande genom köpeprocessen. Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde min bostadsrätt. Supersöt och kunnig. Intresserad av att sälja,jobba och få det så bra som möjligt för alla parter. Och så lugn i sättet. Så jätte nöjd och glad! Läs mer
  • Lena K
  • Pher-Agne J
    Pher-Agne J skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt en villa.
    Bemötandet var bra.
    Cliff levde upp till dom förväntningar som jag hade. Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevligt bemötande och väl förberedd på kort notis.
    Gjorde husaffär på nationaldagen. Läs mer
  • Lars T
    Lars T skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det gick hur bra som helst, lugn och harmonisk i alla delar av försäljningen :)
    Jag blev verkligen väl bemött och fick ta del av hela processen.
    Väldigt kunnig och det gick snabbt. Jag vill varmt rekommenderar Louise som mäklare Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra bemötande. Pålästa och kunniga! Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en fastighet med hjälp av Cliff Magnusson. Jag fick ett mycket proffesionellt bemötande ifrån första stund. Cliff har en gedigen kunskap inom fastighets branschen. Samt ett sätt att kommunicera hur saker och ting fungerar så att man känner sig trygg. Tillgängligheten är också ett stort plus, aldrig svårt att få tag på honom oavsett när på dygnet, samt återkommer på utlovad tidpunkt. Jag kan varmt rekommendera er att sälja/köpa ut av Cliff mycket proffesionell. Läs mer
  • Ahmad T
    Ahmad T skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt ett kedjhus på Ytterby.
    We were inform by Cliff for that and when visited, it could meet our requirements.
    Cliff help us extremely well to understand about the the items really in detail which help us to be aware about what we are buying.
    He did very organized job great management between us and sellers.
    We got very good impression from him. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Glad, trevlig, varm och fantastisk mäklare!
    100% tillgänglighet och engagemang.

Cliff sålde vår villa/fritidshus i Norra Aröd med nära till hav.

Kommer anlita Cliff snart igen :) Läs mer
  • Fröken Ann Cathrin H
    Fröken Ann Cathrin H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt vår villa med hjälp av Cliff Magnusson. Han är proffsig och kunnig inom sitt område. Han gav oss personlig service och var alltid tillgänglig för stora och små frågor. Han levde upp till våra förväntnungar och gjorde vår affär snabb och smidig. Vi Kommer rekommendera honom till alla som skall sälja eller köpa bostad. Läs mer
  • Hawal R
    Hawal R skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff is very professional and has good understanding of the market. Cliff were always available to answer my questions. Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt en två-rumslägenhet. Jag blev mycket bra bemött av mäklaren, var trevlig och svarade bra på frågor. Fick bra och tydlig information av honom vid avtaltäcknandet tillsammans med säljaren. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ulrika skötte all styling av vårat hus och vi är helnöjda. Läs mer
  • Anders Mikael S
    Anders Mikael S skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Betyget är kanske inte helt rättvist att bedöma då vi aldrig träffats. Elena hade ett relativt enkelt uppdrag att värdera en fastighet. Alla våra kontakter skedde via telefon och mail men vitt jag bedömer så är uppdraget från oss rätt uppfattat och därmed även rätt värdering
    /Anders Läs mer
    Ulf J skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra bemötande och hela tiden SMS-kommunikation! Läs mer
  • Samuel K
    Samuel K skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra bemötande och framåtriktad. Mån om att både säljare och köpare blev nöjda. Läs mer
  • Samuel K
    Samuel K skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket gott bemötande. Professionell i samtal med både säljare och köpare. Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket trevlig och tillmötesgående. Har ett öppet och trevligt sätt och en förmåga att vända negativa frågor till positiva möjligheter. Vi är mycket nöjda med hans engagemang i att sälja vårt hus. Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra och positiv och kunde förmedla huset på ett bra sätt.
    Bra bemötande och alltid nåbar. Läs mer
  • Andrée G
    Andrée G skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En proffsig och trygg mäklare som både är ärlig och tydlig i sin kommunikation och man får känslan av att ingenting utelämnas vilket är viktigt i en husaffär för båda parter. Lägger stor vikt i att huset grundligt måste besiktigas vilket är viktigt för hela husaffären så man vet vad det är man köper. Går grundligt igenom kontrakten som skrivs tillsammans med båda parter så att inget missförstånd ska kunna uppkomma. Läs mer
  • Julia
    Julia skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi köpte vår lägenhet genom Louise för några år sedan och vi kände oss då väl omhändertagna i vår första bostadsaffär - vi kunde ställa alla våra tusen dumma frågor och vi fick ärliga svar tillbaka. Därför var Louise det självklara valet för oss när vi nu skulle sälja eftersom vi ville att köparna av vår lägenhet skulle känna likadant! Louise är lätt att nå och prata med. Engagerad, kunnig och erfaren. Dessutom alltid glad vilket man uppskattar i en sådan stor affär! Läs mer
    Louise P gillar detta
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff är en mycket trevlig och kompetent mäklare. Vi är mycket nöjda och kommer att rekommendera honom till andra som ska göra bostadsaffärer. Läs mer
  • Martyn H
    Martyn H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff did not give up. He was persistent and even succeeded in getting the buyer to increase its bid although no one else was bidding! Läs mer
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig, tillmötesgående och alltid tillgänglig. Läs mer
  • Sofia D
    Sofia D skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsigt och vänligt bemötande. Har ingående kännedom om Kungälvområdet. Visar stor omsorg om båda parter vilket känns tryggt eftersom grunden i en lyckad bostadsaffär är att både köpare och säljare är nöjda.

Det har känts bra sen första telefonkontakten.
    Jag är mycket nöjd med min mäklare. Och kan varmt rekommendera Cliff Magnusson på Fastighetsbyrån i Kungälv.

MVH
    Sofia D. Läs mer
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Väldigt trevlig och ger ett självsäkert och säljande utstrålning som man får förtroende för Läs mer
  • Louise P
    Louise P skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi anlitade Ulrika i samband med vår bostadsaffär och är mer än nöjda. Ulrika kompletterade med små detaljer i vårt hem, men det blev en otrolig skillnad. Vår lägenhet kändes mer inbjudande, trevlig och sammanhängande. Jag är helt övertygade om att vi fick ett bättre resultat av vår försäljning på grund av Ulrikas hjälp. Dessutom är Ulrika trevlig, lättsam och väldigt flexibel. Evigt tacksam! Läs mer
  • Kristina O
    Kristina O skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej❣️
    Ulrika har ett varmt och vänligt bemötande.
    Ser möjligheter i färg och form och har känsla för detaljer.
    Vi var såååå nöjda med stylingen av vårt hus!
    Kan varmt rekommendera Ulrika och vi kommer använda hennes hjälp med stylingen av vår nya lägenhet vi köpt!

Janne o Kristina💕👍 Läs mer
  • Sofia D
    Sofia D skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej
    Fantastiskt bemötande, proffsigt och kreativt arbete. Ser möjligheter i färg och form. Skapar vackra miljöer. Skönt att bolla idéer och få tips och råd på vad man kan göra själv och tydliga riktlinjer med vad som kan skapas eller läggas till som tjänster. Med ett underbart resultat.

SÅÅÅÅÅ NÖJD !!! Läs mer
  • Ann-sofie S
    Ann-sofie S skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsigt och vänligt bemötande. Vi blev jättenöjda med stylingen. Läs mer
  • Petra Wertheimer W
    Petra Wertheimer W skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    mycket bra. och fantastiskt bra resultat, jag kan varmt rekommendera henne för andra säljare. Läs mer
  • Claes N
    Claes N skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ulrika var en fantastisk person. Skicklig och social jobbade effektivt. Det syntes att hon gillade sitt jobb och hennes
    kunnighet gjorde att huset blev sålt väldigt snabbt.

Allt perfekt Läs mer
  • Jan-åke J
    Jan-åke J skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick ett väldigt bra bemötande av Ulrika, hon var trevlig och kompetent. Tog sig tid och stressade inte igenom lägenheten, vi hade bra diskussioner. Vi kan varmt rekomendera Ulrika och kommer använda henne igen om det behövs.
    MVH Jan-Åke/Åsa Läs mer
  • Johanna Zuhr Z
    Johanna Zuhr Z skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick ett väldigt proffesionellt och personligt bemötande av Ulrika. Hon har en otrolig känsla för detaljer och gör sitt yttersta för att åstadkomma ett så bra resultat som möjligt. Med sin perfektion lyfte Ulrika vårt hem till nya höjder, vilket märkes på det stora antalet intressenter.

Du är vår “top of mind” när det gäller inredning och styling. Tack för ett fantastiskt arbete! Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff kändes klockren för oss när det kom till både service och känsla. Vi kände att vi fick stöd från honom genom hela processen och den kändes väldigt ärlig. Vi skulle definitivt rekommendera Cliff! Läs mer
  • Rasmus S
    Rasmus S skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt en villa utanför diseröd. Cliff har varit proffesionell, stöttande och vägledande på ett mycket bra sätt. Väldigt tillgänglig och positiv! Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv