Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Kungälv Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 328 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• Göran B
    Göran B skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fastigheten var inte i bästa skick men jag upplevde det som om Anna-Karin visade stort engagemang trots att det krävdes ett flertal visningar innan försäljning. Jag fick också hela tiden uppdateringar hur det gick vid visningarna så jag är mycket nöjd med hur försäljningen gick till. Läs mer
  • Rolf Gunnar B
    Rolf Gunnar B skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Har köpt en tomt och håller på att sälja ett hus
    Har varit ett positivt och kompetent bemötande så här långt och nu ser vi fram emot resultatet av vår försäljning. Läs mer
  • Else-Marie Margareta K
    Else-Marie Margareta K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt tomt
    Allt var till vår belåtenhet Läs mer
  • Sten Roger G
    Sten Roger G skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Den mäklare vi har varit i kontakt med har gjort ett bra arbete. Det är det enda vi kan bedöma . Och som mäklare kan vi rekommenderar henne Elena Pegoaro. Läs mer
  • Britt Monica E
    Britt Monica E skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag är en av fyra delägare i en fastighet som Elena sålt för oss.
    Elena har hela tiden gett oss bra information på ett mycket sakligt och vänligt sätt.
    Jag förväntade mig att att hon skulle sälja bostaden och det gjorde hon på ett bra sätt.
    Jag är mycket nöjd med Elena.
    Alltid trevlig och kunnig. Läs mer
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Elena är proffsig i ditt yrkesutövande, lyhörd för kundens behov och fick till ett snabbt och bra avslut Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt lägenhet, fungerat hur bra som helst och kommer fortsätta använda henne som mäklare. Läs mer
  • Igor M
    Igor M skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en trea i Kungälv på komarken, affären gick fort och smidigt där mäklaren ser till allas behov, är väldigt tydlig och rak i sin kommunikation, lätt att göra med.
    Rekommenderas Läs mer
  • Ragnhild A
    Ragnhild A skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Lyssnade på mina önskemål och arbetade mycket aktivt med objektet. Fick ett avslut och försäljning snabbt. Läs mer
  • Erika D
    Erika D skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt ett hus av Elena. Jag har blivit väl bemött och även om vi har missförstått varandra vid något tillfälle så har hon visat att hon är engagerad och vill att både säljare och köpare ska bli nöjda. Läs mer
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt vår bostadsrätt. Allting har fungerat mycket bra. Kan starkt rekommendera Louise och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Kent S
    Kent S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår villa i Ytterby under sommaren 2018.
    Carolina och Cliff på Fastighetsbyrån skötte detta mycket bra. En något annorlunda budgivning med bud som togs tillbaka och ändrades, men det blev bra till slut. Vi är nöjda. Läs mer
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt en villa. Cliff har vsrit lätt stt samarbeta med och försäljningen gick väldigt bra. Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise hjälpte oss med en snabb o perfekt affär när vi köpte våran 3:a. Vi är oerhört tacksamma och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Jan-åke J
    Jan-åke J skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt lägenhet, Östra porten Ytterby, jag har blivit bra bemött av en pigg, go och glad tjej som gjort så bra det gått med läget som rådde då. Mina förväntningar va nog att affären skulle blivigt bätter och gått lite snabbare. Det va väl den ingång och dom indikationerna som vi diskuterade, men marknaden sjönk I den vevan så det är inte mycket som Louise kunde göra åt saken. Så nej hon levde inte riktigt upp till mina förväntningar men ingen annan mäklare hade kunnat gjort något annurlunda vid detta tillfälle då det är marknaden som styr. Jag skulle välja Louise alla dar I veckan om det skulle bli aktuellt med någon ny affär. Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise hjälpte oss att köpa lägenhet på Kaponjärsvägen 106, Marstrand.
    Louise är engagerad, lojal och otroligt trevlig med fötterna på jorden som utför sitt jobb som mäklare väldigt proffsigt! Läs mer
  • Christer A
    Christer A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt villa i Kungälv, trevligt bemötande, lugn och sansad. Känns bra när affären är klar till första delen. Läs mer
  • Leif Ingemar J
    Leif Ingemar J skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklaren var mycket hjälpsam och tillmötesgående med allt som hör försäljningen till. Läs mer
  • Karl A
    Karl A skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Smidigt och snabb affär. Kunde inte varit bättre. Läs mer
  • Göran B
    Göran B skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag är mycket nöjd med hur försäljningen har skötts Läs mer
  • Birgitta N
    Birgitta N skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick en mycket bra mottagande och effektiv genomgång av köpobjektet. Huset fyllde det önskemål vi hade som krav samt att affären kändes trygg.

Birgitta o Peter Nilsson Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår enplansvilla i centrala Kungälv och är så nöjda med Cliffs engagemang och bemötande hela vägen genom affären. Vi har känt oss trygga som säljare att Cliff gjort sitt yttersta. Våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köp av hus.
    Engagerad och bra på att hålla oss som köpare informerade av det som skedde i budgivning osv. Läs mer
  • Rickard M
    Rickard M skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt våran bostad via Cliff, helt perfekt!
    Allt var ordning och reda från första stund.
    Tack! Läs mer
  • Jane W
    Jane W skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde en bostadsrätt i Ytterby och blev bra bemött av William. Han stod verkligen för dom förväntningarna som vi hade.
    Högsta poäng från oss😀 Läs mer
  • Marie K
    Marie K skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William har genom min mammas dödsboupp försålt en bostadsrätt.

Bemötandet har varit till belåtenhet, snabb återkoppling samt bra lösningar/andra alternativa lösningar när viss tröghet ifrån den andra dödsbodelägaren. (Då jag och min syster inte kunnat samarbeta)
    Alla önskemål blev genomförda. (William hade tillgång till jurist i mäklarfirman då vissa frågor dök upp).
    Köpare samt jag som höll i huvuddelen av försäljningen av mammas dödsbo var tillsammans nöjda med uppdraget. Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt borgarparken 12 Kungälv.
    Fick extra visning med kort varsel.
    Mkt lätt att komma i kontakt med innan och i samband köpet. Läs mer
  • Gustav O
    Gustav O skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsigt, snabbt och enkelt! Mycket nöjda med hanteringen av allt! Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostadsrätt. Mycket angelägen att vi skulle bli nöjda.
    Mäklaren levde upp till de förväntningar vi hade och överträffade dem. Läs mer
  • Elsie-Marie A
    Elsie-Marie A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det ha varit trevligt och givande att samarbeta med Louise.

För mig va det lite skrämmande att göra en så stor affär och inte ha någon kunskap själv, så det va viktigt att få information och känna trygghet inför försäljningen.
    Jag är mycket nöjd med hur Louise skötte hela förloppet.

Elsie Marie Aronsson Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Beställning av styling i villa som ska säljas.
    Trevligt bemötande och bra återkoppling från Ulrika. Läs mer
  • Erik J
    Erik J skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    För drygt en månad sedan beslutade vi oss för att sälja vår lägenhet.
    Efter att ha pratat med Claes-Johan så fanns det ingen som helst tvekan om att vi skulle anlita honom som mäklare.
    Redan vid vårt första möte med Claes-Johan så upplevde vi honom som en väldigt driven, målmedveten och engagerad mäklare. Han lovade "att vi aldrig skulle bli besvikna" om vi valde honom - något han verkligen backade upp.
    Under hela processen har Claes-Johan varit en toppenmäklare att jobba ihop med.
    Nu är lägenheten såld och vi kan varmt rekommendera Claes-Johan som mäklare.
    Tack Claes-Johan, hoppas alla nån gång får träffa en mäklare som dig. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Erfarenheterna av Claes-Johan som mäklare för försäljning av en bostadsrätt i Kungälv har varit mycket goda. Han har uppträtt mycket proffsigt, kunning och serviceinriktad, ständigt med ett trevligt bemötande. 100% engagemang och återkoppling, ständigt utan fördröjning, helger, kvällar som vardagar. Tagit ansvar tillsammans med sina medarbetare för koordinerat och genomförande av hela paketet med flytt, städning, styling, fotografering, hemnet, visning, försäljning, flyttstädning, kontrakt, bank och utelämnande av lägenhetsnyckel. Sparat oss mycket tid och från vår första kontakt till att de nya ägarna tog över lägenheten, gick på mindre än två månader. Kan verkligen rekommendera Claes-Johan som mäklare, en naturbegåvning och mycket kunnig mäklare! Läs mer
  • Vilhelm A
    Vilhelm A skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklare som vill uppnå rekordpris för din bostad.

Kan varmt rekommenderas 👍 Läs mer
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ulrika stylade vårt radhus inför försäljning och gjorde sitt yttersta för att bemöta våra önskemål om tidsplan m.m. Våra förväntningar som ändå var höga överträffades då Ulrika verkligen har förmågan se detaljerna men samtidigt skapa en röd tråd genom lägenheten. Läs mer
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket kunnig och trevlig och löste allt väldigt snabbt och enkelt. Rekommenderas då han lyssnar på ens behov och inte lovar guld och gröna skogar. Levererar det han lovar. Läs mer
  • Thore Ö
    Thore Ö skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    1 BOSTADSRÄTT
    2Alldeles utmärkt
    3 Ett bra slutpris nästan
    4 Clas är en klok ung man som gör sitt bästa för både säljare och köpare. Läs mer
  • David H
    David H skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Riktigt bra bemötande och pedagogiskt ledsagande genom köpeprocessen. Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde min bostadsrätt. Supersöt och kunnig. Intresserad av att sälja,jobba och få det så bra som möjligt för alla parter. Och så lugn i sättet. Så jätte nöjd och glad! Läs mer
  • Lena K
  • Pher-Agne J
    Pher-Agne J skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt en villa.
    Bemötandet var bra.
    Cliff levde upp till dom förväntningar som jag hade. Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevligt bemötande och väl förberedd på kort notis.
    Gjorde husaffär på nationaldagen. Läs mer
  • Lars T
    Lars T skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det gick hur bra som helst, lugn och harmonisk i alla delar av försäljningen :)
    Jag blev verkligen väl bemött och fick ta del av hela processen.
    Väldigt kunnig och det gick snabbt. Jag vill varmt rekommenderar Louise som mäklare Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra bemötande. Pålästa och kunniga! Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en fastighet med hjälp av Cliff Magnusson. Jag fick ett mycket proffesionellt bemötande ifrån första stund. Cliff har en gedigen kunskap inom fastighets branschen. Samt ett sätt att kommunicera hur saker och ting fungerar så att man känner sig trygg. Tillgängligheten är också ett stort plus, aldrig svårt att få tag på honom oavsett när på dygnet, samt återkommer på utlovad tidpunkt. Jag kan varmt rekommendera er att sälja/köpa ut av Cliff mycket proffesionell. Läs mer
  • Ahmad T
    Ahmad T skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt ett kedjhus på Ytterby.
    We were inform by Cliff for that and when visited, it could meet our requirements.
    Cliff help us extremely well to understand about the the items really in detail which help us to be aware about what we are buying.
    He did very organized job great management between us and sellers.
    We got very good impression from him. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Glad, trevlig, varm och fantastisk mäklare!
    100% tillgänglighet och engagemang.

Cliff sålde vår villa/fritidshus i Norra Aröd med nära till hav.

Kommer anlita Cliff snart igen :) Läs mer
  • Fröken Ann Cathrin H
    Fröken Ann Cathrin H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt vår villa med hjälp av Cliff Magnusson. Han är proffsig och kunnig inom sitt område. Han gav oss personlig service och var alltid tillgänglig för stora och små frågor. Han levde upp till våra förväntnungar och gjorde vår affär snabb och smidig. Vi Kommer rekommendera honom till alla som skall sälja eller köpa bostad. Läs mer
  • Hawal R
    Hawal R skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff is very professional and has good understanding of the market. Cliff were always available to answer my questions. Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt en två-rumslägenhet. Jag blev mycket bra bemött av mäklaren, var trevlig och svarade bra på frågor. Fick bra och tydlig information av honom vid avtaltäcknandet tillsammans med säljaren. Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv