Alla kategorier Mäklare Örebro Ljusnarsberg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 218 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• Janne & Kristina O
    Janne & Kristina O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    För ett drygt halvår sedan beslutade vi oss för att sälja vårt hus.
    Efter att ha kontaktat ett antal mäklare för uppdraget och efter vår utvärdering så fanns det ingen som helst tvekan om att vi skulle anlita Erik för uppdraget.Redan vid vårt första möte med Erik så upplevde vi honom som en väldigt driven målmedveten och engagerad mäklare. Dessutom så lovade han "att vi aldrig skulle bli besvikna" om vi valde honom.
    Under hela processen har Erik varit en toppenkille att jobba ihop med. Han satte dessutom ihop ett "dreamteam" med styling, fotografering etc. som fungerade toppen under hela resan.
    Nu är huset sålt och vi kan verkligen rekommendera Erik som mäklare, att han dessutom höll sitt löfte från vårt första möte "ni kommer aldrig att bli besvikna" gör ju inte saken sämre.
    Tack Erik och lycka till med mäkleriet i framtiden..........
  • Hans
    Hans skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kan inget annat än att rekommendera Elena. Proffsig, engagerad och kunnig!
    Gjorde hela processen med husförsäljningen smidig och trygg.
  • Petra W
    Petra W skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag kan varmt rekommendera Eriks tjänster vid en husförsäljning. Han har ett otroligt engagemang och driv. Han planerar försäljningen in i minsta detalj och man arbetar nära i team för att få bästa möjliga utfall. Han håller alltid sin tidsplan och är alltid snabb på att återkoppla, otroligt mån om sin klient. Hans rekommendationer och förslag gav oss en riktigt bra affär, processen satt perfekt! Helt klart en seriös och mycket pålitlig mäklare!
  • Solveig C
    Solveig C skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig glad och tillmötesgående mäklare.
    Cliff är kunnig hjälpsam fanns alltid tillgänglig när vi sökte honom.
    Vi kände oss väl omhändertagna.
    Vi är jättenöjda, kommer att rekommendera honom till andra som skall köpa eller sälja hus.
    Solveig C ♥
  • Bo S
    Bo S skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick ett utmärkt bemötande både professionellt och personligt av Cliff Magnusson.
    Cliff har under hela tiden varit närvarande för oss och svarat på våra frågor
    Vi är mycket nöjda
  • Erik N
    Erik N skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan levererade över förväntan. 100%-igt bra samarbete från första mötet till sista.
  • Sergey G
    Sergey G skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Varmt rekommenderar Elena som mäklare. Hon är väldigt professionellt och trevligt.
    Stor tack för Elena Pegoraro.
  • Caroline O
    Caroline O skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Glad o trevlig tjej som gav ett gott förtroende
  • Catarina S
    Catarina S skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-JOhan är proffsig.
    Desutom nogrann och artig.
    Vi är mycket nöjda
  • Nina L
    Nina L skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ber om ursäkt för mitt dåliga svenska då jag är dansk, men jag är jätte nöjd med den servicen min sambo och jag fik i förbindelse med köpet av lägenheten på Brynjegatan 13.

Caroline var tidigare involveret på en annan bostad i samma förening, men eftersom att budgivningen gik för högt upp på den var vi tvungen att ge upp.

Vi var därför väldigt glada när Caroline kontaktade oss om en ny ledig bostadsrätt som vi hadde möjlighet att ge ett förhandsbjud pa.

Hela processen var trevlig og professionel och Caroline var förstående och bra på att hjälpa oss med att fixa fullmakt då jag var i Portugal när hon kontaktade oss.

Jag ville absolut rekommendera Caroline till att hantera båda försäljning och köp av lägenhet.

Om min sambo och jag skal flytta igen en dag vet jag vem jag kontakta på en gång.
  • Solveig C
    Solveig C skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig glad och tillmötesgående mäklare.
    Cliff är kunnig hjälpsam, fanns alltid tillgänglig när vi sökte honom.
    Vi kände oss väl omhändertagna.
    Solveig C
  • Lena R
    Lena R skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan Olsson var mycket proffesionell från början till avslutad affär! Har ett vänligt bemötande och är kunnig när det gäller att scanna av vad marknaden har för förväntan på just vår lägenhet. Värdet på den och vad vi skulle förvänta oss för pris
  • Josefine J
    Josefine J skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Caroline är väldigt proffsig samtidigt som hon är ödmjuk och jag skulle utan tvekan anlita henne igen.
    Kände mig helt trygg genom hela affären. Bemötandet både från henne och Fastighetsbyrån i Kungälv över lag är varmt och välkomnande.
  • Emilia K
    Emilia K skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Från första kontakt med Claes-Johan har jag varit supernöjd med bemötandet. Alltid lika trevlig och svarade på alla tusen frågor jag hade på ett sätt, så jag som vilsen säljare kände att jag förstod. Det betydde jättemycket!
  • Amandra I
    Amandra I skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fick ett bra och professionellt bemötande redan ifrån den stund vi klev in på visning. Så jag är väldigt nöjd rakt igenom hela processen.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick ett väldigt bra intryck av Claes-Johan. Bra bemötande och ett professionellt arbete. Gav oss också bra feedback på affärens framåtskridande.
  • Lina E
    Lina E skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kontaktade Caroline innan sommaren då jag var i stort behov av att köpa ny bostad. Hon tog det till sig och kontaktade mig i somras när det dök upp en bostadsrätt som hon trodde kunde passa mina önskemål. Efter det gick processen väldigt snabbt och smidigt. Hon hela tiden visat på stor mänsklighet samtidigt som hon skött det otroligt professionellt!
    Är rakt igenom supernöjd hela processen från visning till inflytt, det kunde inte gått smidigare!
    Att Caroline är rutinerad inom mäklarbranschen och av arbetet att underlätta för parterna i affären märktes tydligt genom hennes goda struktur och välplanerade upplägg.
    Stort plus i kanten för att hon ringde upp ett tag efter inflytt för att stämma av att allt gått bra, det för att man verkligen känner vilket engagemang hon satsar i sina kunder!
  • Malin G
    Malin G skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan har varit väldigt professionell i sin kontakt, han har hållit oss uppdaterade med allt som hänt under hela tiden från att lägenheten lades ut på Hemnet, under budgivningen samt fram till att vi skrev på köpeavtalet. Det har känts väldigt tryggt genom hela resan och vi kommer att rekommendera honom till vänner och bekanta i framtiden.
  • Johan D
    Johan D skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Världsklass!
  • Malin H
    Malin H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff är en kunnig, hjälpsam och engagerad mäklare.
    Under hela vår tid efter hus letande har han haft oss i tankarna och hört av sig så fort han fått in något som passade oss.

Cliff är alltid anträffbar och ger snabb respons på tankar och funderingar.
    Vi är så tacksamma att de blev just Cliff som blev ansvarig mäklare för vårt husköp.

Vi kommer starkt rekommendera honom till andra som skall köpa och sälja fastighet.

Och behöver vi mäklare i framtiden är det utan tvekan Cliff som kommer få ta hand om den affären.
  • Lukas M
    Lukas M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Slutpriset blev över vår förväntan så vi är mycket nöjda!
    2017-08-28 Carolina Z svarar Lukas M
    Lukas - vad kul att höra! Det var ett sant nöje att få jobba med er. :-)
    Carolina Z gillar detta
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fantastiskt bra med allt. Kan helt enkelt inte vara mer nöjd.
    2017-08-24 Carolina Z svarar Patrik M
    Tack Patrik för din vänliga ord. Varit otroligt kul att få vara med er på denna resa - från första mötet för över två år sedan till försäljning. :)
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En vass mäklare med stenkoll på läget!
    2017-08-24 Carolina Z svarar Niklas H
    Tusen tack Niklas för dina härliga ord! Hoppas att du trivs underbart i ditt nya hem!
    Carolina Z gillar detta
  • Michael L
    Michael L skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan hjälpte mig att sälja mina föräldrars lägenhet.
    Claes-Johan är Professionell, entusiastisk och tydlig. Mycket bra återkoppling, hela tiden närvarande och beskrev var i processen vi befann oss.
    Allt fungerade över förväntan.
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ett ytterst kompetent och professionellt hanterande av vår husförsäljning! Erik är engagerad, driven och tillgänglig och gjorde mer än vad man kan förvänta sig av en mäklare. Vi ger honom våra varmaste rekommendationer.
  • Cato E
    Cato E skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Erik gjorde allt och lite till för att vi skulle känna oss nöjda med vår husförsäljning. Vi kände verkligen att han gjorde skillnad och kan varmt rekommendera honom!
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi är väldigt nöjda med Fastighetsbyrån i Kungälv för at vi fick ett väldigt gott bemötande och mycket hjälp i frågor runt våran försäljning av bostad
  • Johan P
    Johan P skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jättebra engagemang och superproffsig genom hela affären.
  • Rebecka C
    Rebecka C skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig och tillmötesgående mäklare. Vi fick en bra personkemi och försäljningen gick snabbt och lätt. Vi är helnöjda!
  • Farid S
    Farid S skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket nöjd med FB kungäv.Stor tack för Elena P.
  • Stefan O
    Stefan O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Erik är mycket förtroendeingivande och grymt proffsig. Vår förhoppning inför försäljningen höjdes enormt efter de råd och förhandstips vi fick som sedan visade sig vara spot on utfallet. Världsklass !
  • Felix K
    Felix K skrev om Daniel Enlund en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vad ska man skriva om Daniel Enlund förutom att han är fenomenal? Han tar hand om alla spekulanter på ett föredömligt och ytterst professionellt sätt. Ställer upp ”around the clock”. Gör fina presentationer, det lilla extra och är inte rädd för att hjälpa till med styling, om det behövs.
    Daniel är en mäklare med stort driv och engagemang. Jag kan varmt rekommendera Daniel Enlund som mäklare i er bostadsaffär.
  • Per L
    Per L skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan har skött hela uppdraget väldigt professionellt. Han har vid alla våra möten och samtal varit tydlig, lugn och ärlig vilket lätt till att vi fått stort förtroende för varandra. Försäljningen gick tack vare Claes-Johans hårda arbete samt strategiska tänkande över förväntningarna väl.
    Sammanfattningsvis kan jag säga att Claes-Johan är den mäklare jag varmt kommer rekommendera till andra som står inför en försäljning.
  • Kaj K
    Kaj K skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    min upplevelse med cliff var väldigt positiv han va väldigt uppriktig å rak.
    han va väldigt hjälpsam på alla plan å en stor trygghet i alla frågor som dök upp under resans gång å tillgänglig per telefon jämt
    ska jag sälja ett hus nån mer gång ringer jag gärna cliff
    han va ett jätte stort stöd i alla lägen
    jag är jätte nöjd med cliff
  • Marie N
    Marie N skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Väldigt trevlig och duktig mäklare på alla sätt och vis. Får högsta betyg av oss lyckliga husköpare!
  • Claes S
    Claes S skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket hjälpsam, oavsett dag eller tid på dygnet.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag tycker att Claes-Johan ingav ett förtroende med den kunskap han besitter. Det ingav trygghet för mig som säljare. Claes-Johan är också bra på att återkoppla om jag sökt honom.
  • Oscar A
    Oscar A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vill ge Erik våra varmaste rekommendationer. Han sålde ett hus som vi köpte för ett tag sedan. Super trevlig. Gav ett seriös och proffsigt intryck. Lätt att ha och få kontakt med. Fick snabbt svar på det frågar vi hade. Hoppas få möjlighet att ha kontakt med dig någon mer gång.Tack Erik.
    "Oscar"
  • Peter A
    Peter A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig, positiv, tillmötesgående, och pålitlig. Fungerade bra att samarbeta med,
  • Gun K
    Gun K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En snabb, effektiv och påläst mäklare, dessutom får man ett vänligt bemötande. En fantastisk kille som jag kommer att rekommendera till vänner och bekanta.
  • Oscar A
    Oscar A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Otroligt bra och proffsigt bemötande. Mitt första köpta objekt och kände mig hur trygg som helst med Erik till hjälp! Inget krångel med någon form av frågor utan snabba enkla svar! Mycket trevlig och duktig mäklare! Stort plus av mig !
  • Aron A
    Aron A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Otroligt trevlig och fick en väldigt bra kontakt på en personlig nivå.
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jätte bra bemötande och ett kunnig person!
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Glad och trevlig person som skött sitt uppdrag efter konstens alla regler.. Han har givit flera bra råd angående frågor som uppkommit men som inte direkt rört mäklaruppdraget men som säkert bidragit till att affären rotts iland utan att tvist har uppstått mellan säljare och köpare.
  • Mona H
    Mona H skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Toppenmäklare som är engagerad och intresserad av sina kunder! Alltid glad o mkt trevligt bemötande.
  • Anki B
    Anki B skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi är jättenöjda med Erik. Han har full koll på marknaden och man är i trygga händer när han håller i försäljningen. Han är otroligt snabb på att återkomma när man söker honom vilket känns bra när man gör så stora affärer. Vi rekommenderar Erik å det varmaste.
  • Tina K
    Tina K skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag tyckte att Caroline var väldigt smidig att jobba med. Bra med återkoppling och var engagerad i vår försäljning. Vi hade definitivt rekomenderat henne.
  • Pia Ä
    Pia Ä skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ärlig,kunnig och mycket engagerad säljare.Snabb respons i alla lägen.Bortsett från mäklaryrket så kan också tilläggas att han är fantastisk att ha och göra med underbar personlighet och härlig humor.Rekommenderas varmt.Självklart val vid framtida försäljningar.Pia
  • Andree H
    Andree H skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kanon mäklare! Mycket seriös och driven.
    Kunde inte varit nöjdare! 10/10!
  • Olle T
    Olle T skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    han gav ett mycket bra intryck, var väldigt proffsig och saklig. Han visade att han brydde sig väldigt mycket om sitt jobb, vilket räcker långt i mina ögon.

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv