Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 721 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv 2

• Duvesjön
    2021-05-12
    Riktigt proffsiga. Korrekta men kändes verkligen som att de va mer neutrala än mäklare jag har haft kontakt med tidigare. Opartiska. Jobbade lika mycket för säljaren som köparen. Jag va köpare
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-05-10
    Vi har sålt en bostadsrätt. Sanna ringde upp oss i början av 2020 för att höra om vi var intresserade av att sälja. Eftersom vi var i säljtankar slog vi till. Pandemin kom tyvärr emellan så det blev ingen försäljning då. Under året som gått har Sanna regelbundet hört av sig och till slut fick vi till en försäljning. Sanna har varit proffsig och engagerad. Alltid trevlig. Vi är mycket nöjda.
    Eva-Lena Westlund
    • Kareby
    2021-05-07
    Fastighetsbyrån var riktigt bra!
    2021-04-14
    Allt har gått smidigt till. Helt nöjd. Tackar fastighetbyrån!
  • Joakim A
    sålde sin lägenhet med hjälp av Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-04-14
    Carl levererade det han lovade, vår lägenhetsförsäljning gick snabbt och smidigt. Vi är mycket nöjda.
  • Victor A
    2021-04-14
    Köpte en bostad, inget att kommentera
    Hej! Tack för omdömet. Det har varit en ära att få hjälpa er att hitta er nya drömbostad. Hoppas ni kommer att trivas! Sanna Axelsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-04-12
    Celia var väldigt professionell när vi skulle köpa vår bostad.
    Hon är lätt att prata med och inger förtroende gentemot oss som köpare.
    Hon var lättillgänglig och flexibel.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    2021-04-09
    Har inte haft så mycket med honom att göra. Mest med Thomas Olsson som gick i pension, sedan med Anita Subasic. Jag är fullt nöjd med deras insats.

Leif Dietz
  • sålde sitt hus med hjälp av Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-03-29
    Vi är syskon som sålt vår mammas hus i Kungälv.
    Tilda har på ett mycket professionellt bemötande kontaktat oss alla 3 så fort det var något. Hon har varit engagerad och upplysande på ett föredömligt sätt.
    2021-03-29
    Kan varmt rekommendera Sanna till er där ute som går i säljtankar. Sanna är mäklarbranschens Messi (en parallell för er som uppskattar fotboll). Kort och gott en stjärna!
    Hej Amro. Wow, tack snälla för din fina rekommendation. Så glad att jag fick hjälpa dig i din försäljning. På återseende. Sanna Axelsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Kode
    återkommer regelbundet med info
    positiv och engagerad.
    affären gick väldigt snabbt och bättre än planerat.

mäklare som är duktig på sitt område
    2021-03-26
    Sålt en villa.
    Tilda är mycket engagerad i sitt mottagande och agerande.
    Att tack vare Tilda blev villan såld inom rimlig tid och att priset blev som det blev.
    Positiv upplevelse Tilda är en klippa.
    2021-03-22
    Vi har sålt vårt hus.Pontus har alltid varit trevlig och
    tillmötesgående.Han har lyssnat in hur vi vill ha det,
    vilket var viktigt för oss.Han visade ett stort engagemang
    under hela processen.Så vi hade ett gott samarbete.
  • Lars-erik L
    sålde sin lägenhet med hjälp av Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-03-19
    Trevligt bemötande bra information höll alla överenskomna tider och gjorde ett mycket bra intryck och arbete
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2021-03-02
    Har tidigare köpt och nu sålde min bostad med hjälp av Lisa. Hon är proffessionell, lätt att prata och lyssnar väl. Hon gjorde hela upplevelse enkel och smidig. En mycket duktig mäklare.
    2021-02-26
    Allt fungerade smidigt och utan krångel
    2021-02-24
    Sålt en bostadsrätt.
    Blev kontaktad av mäklaren som undersökte området gällande intresse för kostnadsfri värdering.
    Skulle i detta ögonblick göra en försäljning pga flytt och Fastighetsbyrån (Carl) fick uppdraget. Väldigt proffsigt skött mkt nöjd, visade stort engagemang i försäljningen hela vägen med ständig kontakt under hela förloppet, kommer varmt rekommendera Fastighetsbyrån och Carl Strid framöver!
    2021-02-18
    Köpt, blev bemött med stort engagemang, mäklaren uppfyllde mina förväntningar, köpet kändes proffesionellt och tryggt.
    • Olseröd
    2021-02-12
    Köpte bostadsrätt. Allt fungerade smidigt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-02-10
    Brist på kunskap gällande praxis och fastighet.
  • sålde sitt hus med hjälp av Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-02-10
    Vi sålde vår bostad på Ingegatan 2 och Carl har verkligen varit fantastiskt hjälpsam och hjälpt till med allt ,och han är trevlig och tillmötesgående. Kommer definitivt använda Carl fler gånger vi köp och försäljningar. Vi rekommenderar er starkt att ta hjälp av honom om ni vill ha proffesionell trygg försäljning.
    • Kareby
    2021-02-02
    Pontus har hjälpt oss att sälja vår villa.Pontus har alltid varit trevlig och vänlig och hjälpt oss med alla frågor vi haft under hela försäljningen.
    Vi har känt oss helt trygga.
    2021-02-02
    Hej !
    Jag har såld en bostad och det var Carl som ringde och höra om vi ville sälja våra lgh och vi sa yes .
    De var en bra upplevelse med Carl och en snabb affär!
    2021-02-01
    Är kund i Swedbank fick därigenom tips om Carl som enbart sysslar med försäljning av bostadsrätter. jag tycker att vi hade ett bra första möte samt därefter när vi skrev kontrakt. Carl agerade mycket förtroendeingivande genom hela processen. jag är mycket nöjd allt gick smidigt och ordning o reda på saker.

Christer
    2021-01-28
    Sålt enfamiljshus . Bemött mycket bra och trevligt, och också proffesionellt.
    2021-01-27
    Sålde en villa och blev utmärkt bemöta av Pontus. Artig, vänlig och tillmötesgående.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2021-01-18
    Köpte lägenhet på kvadrantgatan
    Fin beskrivning av objektet som överrensstämde med verklighdten.

Proffessionellt bemötande och hjälp genom hela köpeprocessen.
    2021-01-12
    Lägenhetsköp, fantastiskt bemötande och smidigt affärsuppgör från början till slut och även därefter. Engagerad ,lättillgänglig och proffsigt bemötande.
    2021-01-07
    Sålt en lägenhet.
    Mäklaren höll oss säljare informerade och hade god kontakt genom hela processen.
    Mäklaren ställde upp på kort varsel för förhandsvisning och kontraktskrivning.
    Bostaden behövde ej komma ut på annons utan såldes på förhand genom mäklarbyråns register.
    Allt gick smidigt för oss som säljare.
    2020-12-19
    Jag tyckte att det var väldigt bra samarbete med Lisa och hon var väldigt duktig på sitt jobb.
    Mvh Sam
    2020-12-15
    Sanna har hjälpt oss att sälja radhuset.
    Allt har gått smidigt och bra, hon är driven och gör allt som man förväntar sej av en mäklare. Kunnig och glad, svarar snabbt vid frågor. Är väldigt nöjd och rekommendera henne stark.
    2020-12-09
    Köpt vårat drömhus, fast det var lite gissel på vägen skötte Alexander det väldigt proffsigt, lugn och stabil
  • Dennis T
    sålde sitt hus med hjälp av Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2020-12-04
    Sålt mitt hus Jättebra och duktig Väldigt trevlig
  • sålde sitt hus med hjälp av Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2020-11-30
    Sålde ett enplanshus, jag är mycket nöjd med Cecilia Palm. Hon var mycket tillmötes gående, förklarade på ett bra sätt. Mina förväntningar var att få sålt så bra som möjligt och allt det uppfyllde Cecilia. Har bara gott att säga om mina möten med Cecilia . Mvh Hildur
    Tack så mycket Hildur, det var en glädje att få hjälpa Dig med försäljningen av ditt fina hus! Tack för ett mycket fint samarbete! Cecilia Palm
    2020-11-29
    Trevlig, engagerad & effektiv
  • Marie-louise K
    sålde sitt hus med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2020-11-27
    Celia gav ett gott intryck från början.
    Hon fick tillsamman med annan mäklare uppdraget att sälja vårt fina hus.
    Hon var lyhörd och noggrann med mycket energi.
    Celia ung som kunde representera unga köpare och kunde svara på köparnas frågor.
    Vi kan bara rekommendera fler hussäljare att satsa på Celia vid sin försäljning.
    2020-11-25
    Jag sålde en lägenhet via fastighetsbyrån. Första mötet med mäklaren var bra. Han lade upp en plan för en snabb försäljning, vilket kändes bra.
    Jag hade dock önskat att jag och mäklaren hade diskuterat fram en mer rimlig tidplan för att hinna med möte med stylist och styling innan fotografering.
    Mäklaren lyckades som tur var strukturera om både stylist och fotograf i sista stund för att passa mina önskemål och tidsramar bättre.

Jag hade också önskat att mäklaren vid sitt första möte gick igenom en affärsstrategi inför eventuell budgivning samt mer tips om hur man kan öka antalet intressenter till lägenheten och när i processen man bör göra detta.

För framtida objekt skulle jag råda mäklaren att försöka ha mer spelrum i sin fotograferingsprocess ifall det är dåligt väder eller om bilderna blir dåliga.

Under pågående försäljningsprocess hade jag önskat mer återkoppling med mäklare för att se var vi befann oss, att han hört av sig efter styling och samt före visning av lägenheten.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2020-11-23
    Har träffat Sanna på lite olika visningar och hon har alltid haft koll och denna gången blev det affär.
  • sålde en tomt med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Nödinge
    2020-11-23
    Jag sålde tomt. Mycket trevligt mötte och fin leende. Mycket hjälp sam och aktiv jag ger 10 pöeng av 10 🤩🤩🤩
    2020-11-23
    Trevligt bemötande och lyssnade på våra önskemål när bostaden skulle säljas.
    2020-11-20
    Hej vi köpte en lägenhet. Mycket proffsig o kunig mäklare .
    Inga problem ,tar sig tid att lyssna .
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2020-11-18
    Såld bostadsrätt
    Blev mycket väl bemött av Celia
    Väntade god information priser
    Fin presentation av nettokalkyl
    2020-11-18
    Vänligt och med stor kunskap.
    Lätt att få tag på.
    2020-11-17
    Sanna är en mycket proffsig mäklare lätt att få tag när det gäller frågor svarar snabbt och mycket trevlig.
  • köpte en tomt med hjälp av Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Skepplanda
    2020-11-13
    Duktig, kompetent och väldigt trevlig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Tjuvkil/ Lycke
    Trevligt bemötande!
    Hälsningar Lars
  • skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    2020-11-09
    Ingav ett förtroende vid första kontakten, visade stor kunnighet. Var drivande och proffsig, gav bra och realistisk information. Jag fick mail inför varje steg med en bra tidsplan. Jag är mycket nöjd.
    Tommy E
    2020-11-06
    We bought apartment. Everything was very clear for us for all process. Broker and seller treated us and we treated them. Sanna also help us in and also out of working time to solve issues, also answering our question.
  • skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2020-11-05
    Sanna levererade verkligen. En mäklare som levererar snabba resultat. Effektiv och mån om sin kund.
    • Kärna
    2020-11-05
    Köpt en mindre gård.

Mycket trevligt bemötande och kunnig på sin sak. Kändes tryggt.