Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 447 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2020-02-21

Clara K skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna är kunnig, engagerad, otroligt effektiv och alltid lätt att nå. Det tog mindre än fyra veckor från första kontakt till att kontrakt med köparen var undertecknat. Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-02-21 Sanna A svarar Clara K
    Tack Clara för din fina rekommendation. Det glädjer mig att du är så nöjd med min tjänst. Lycka till med nya boendet!
  • 2020-02-20

Sven Patrik A skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Radhus
    Väldigt bra bemötande, bra engagemang, bra information Läs mer
  • 2020-02-17

Jan Christer A skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt ett radhus.
    Pontus var engagerad, duktig på att informera om hur det gick. Bra person att ha att göra med - fungerade otroligt bra.
    Bra mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Läs mer
  • Johainna K

2020-02-08

Johainna K skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket nöjd med min mäklare Carolin. Hon är lätt tillgänglig och svarar på alla mina frågor och ger bra tips och råd. Kommer ta hjälp av henne i framtiden vid nästa bostads affär. Läs mer
  • 2020-02-07

Lennart P skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket nöjda. Blev en smidig försäljning och vi hade en ärlig och bra kontakt med Alexander. Läs mer
  • 2020-01-30

Pär-erik A skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt BR

William har varit kunnig och trevlig att jobba med, jag kan definitivt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-01-30

Oliver M skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra bemötande, alltid tillgänglig, tydlig. Väldigt nöjd med allt kring mitt nya sommarhus. Läs mer
  • 2020-01-24

Ulf R skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt en mindre gård. Alexander gav från början ett korrekt och sakligt intryck, en person som lyssnar på kunden men gav också sin bild av olika ärenden utifrån sin erfarenhet. Alexander har ett mycket moget uppträdande och besitter trots sin unga ålder bra kompetens. Alexander är också noggrann och lämnar inget åt slumpen, vilket jag som säljare uppskattar.
    Jag kan varmt rekommendera Alexander som mäklare! Läs mer
  • 2020-01-22

Jimmy T skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde ett hus.
    Mäklaren lotsade oss igenom processen på ett proffsigt, förtroendeingivande men också personligt sätt.

Vi har fått bra svar på de frågor vi har haft. Mäklaren har varit aktiv och närvarande genom hela försäljningen. Läs mer
  • 2020-01-20

Jesper D skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt ett hus i Lycke som såldes via Cecilia, jättetrevlig mäklare, social och lätt att prata med, lyssnar på det man har att säga och försöker inte bara prata över än med säljprat som vissa andra mäklare gör vilket snabbt kan döda intresset för en fastighet.
    Blev lite strul med en grej som Cecila löste galant och låg på på rätt ställen så det löstes i tid, uppskattas!

Mvh Jättenöjda husköpare Läs mer
  • 2020-01-19

Camilla B skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt en insatslägenhet till familjemedlem. W.S var professionell och gav ett gott intryck, mån om både säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-01-18

Nina L skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna har på alla sätt och vis varit hjälpsam och vänligt. Hela processen har kännts trygg och alla frågetecken som fanns under loppets gång rätades ut!

Tack för allt. Läs mer
    2020-02-11 Sanna A svarar Nina L
    Tack för att jag fick förtroendet och hjälpa dig! Det har varit en ära.
  • 2020-01-17

Jesper L skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fantastisk empatisk och professionell mäklare som förstår att få sina kunder att känna sig trygga och nöjda.

Direkt från början var Sanna proaktiv, flexibel och väldigt bra på att hålla en dialog hela vägen igenom försäljningen av min lägenhet.

Jag vill klart recommendera henne till alla som står och vill sälja eller köpa.

Jag vill utan tvekan kontakta henne i framtiden om jag vil flytta igen! Läs mer
    2020-01-17 Sanna A svarar Jesper L
    Tusen tack för din fina rekommendation! Det glädjer mig.
  • 2020-01-15

Jan Folke H skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde min villa 2019.Alexander fick ta över efter mäklare som slutade under försäljningsprocessen.Detta har han skött galant och proffsigt.Mycket nöjd över slutförandet och tillgängligheten under och efter försäljningen.Kan varmt rekommendera Alexander till andra kunder. Läs mer
  • 2020-01-10

Ola H skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fick sålt min bostad fort till ett bra pris. Läs mer
  • 2020-01-08

Andrea G skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt hus, gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-01-08

Lukas N skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt ett hus i Ytterby. mäklaren bemött oss trevligt och professionell , efter kontrakt skrivning så fanns det mycket hjälp att få av både Pontus och Fastighetsbyrån Kungälv.

Jag rekommenderar Pontus alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2020-01-07

Alice Å skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte vår första lägenhet via William, trevlig tydlig och lättillgänglig. Tog sig tid till att svara på alla våra tusen frågor. Högsta betyg från oss Läs mer
  • 2020-01-01

Björn Å skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt vår villa och blev bemött av en seriös och proffsig mäklare.
    Vi hade stora förväntningar på honom vilket han levde upp till, och vi är mycket nöjda.
    Kan varmt rekommendera honom.

En mycket nöjd kund! Läs mer
  • 2019-12-29

Jovanna R skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt villa i Häljeröd. Cecilia ger ett trevligt och förtroendeingivande intryck. Försäljningen gick dock trögt och vi sålde för 650 000 under utgångspris. Mycket besvikna över det såklart, men det är ju köparens marknad och vi sålde strax före jul. Läs mer
  • Baran G

2019-12-09

Baran G skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William, en fantastisk mäklare som var tillgänglig i princip hela tiden. William var kunnig och hade bra koll på Kungälv. Tillmötesgående och hade ett bra flyt igenom hela processen. Kommer definitivt rekommendera William till vänner och bekanta. Stort tack igen och du förtjänar mer än 5 prickar.

Väl mött, Güler Läs mer
    2019-12-09 William S svarar Baran G
    Tack själv för ett grymt samarbete! Allt gott!
  • 2019-11-25

Malin G skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt min första lägenhet av lousie, en jätte mysig etta!
    Jag har varit i kontakt med en del mäklare men hon toppar dom alla!
    Väldigt bra bemötande och kändes tryggt genom hela processen.
    Jag vet vart jag kommer vända mig nästa gång! Läs mer
  • 2019-11-24

marie w skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt en villa. Väldigt trevligt bemött.Ville bara att få ett bra pris för huset
    Cecilia gjorde ett väldigt gott jobb och hjälpte mig mycket. Läs mer
    Cecilia P gillar detta
  • 2019-11-19

Simon N skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag tycker William har varit väldigt professionell och hjälpsam. Oerhört trevlig också. Läs mer
  • 2019-11-13

Eva Birgitta K skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Litet hus.BLev väl bemött.Han levde mer än väl upp till mina förväntningar.Han är väldigt trevlig och hjälpsamm.Kan på det varmaste rekomendera honom. Läs mer
  • 2019-11-11

Lovisa B skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William är BÄST! Jag sålde min lägenhet genom William och är helnöjd! Hade bokat möte med flera stycken andra mäklare, William var först ut och jag kände efter fem minuter att valet var självklart - så jag ställde in de andra mötena. William är den absolut erfarna och mest engagerade jag har träffat! Han hade en perfekt försäljningsplan från start till mål och jag kände mig mycket nöjd under hela processen. Han höll mig ständigt uppdaterad om hur intresset var för mig lägenhet, intressenters frågor och funderingar och låg alltid ett steg före. Jag skulle rekommendera William för den som vill ha en lugn, varm, duktig och kunnig mäklare! :-) Absolut världsklass 6/5!! Läs mer
  • Carl J

2019-11-01

Carl J skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har precis sålt ett fritidshus, blev mycket väl bemött av Alexander. Vi hade bra samtal, han lyssnade på mina frågor och synpunkter, och kom med bra kommentarer. Han var närvarande under hela processen, och det kändes mycket tryggt att ha med honom i försäljningsprocessen! Läs mer
  • 2019-10-31

Harry Lennart B skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej jag har sålt min bostadsrätt ett radhus , visning och iordningsställande gick smidigt och bra.
    Mäklaren var professionell och mycket trevlig.
    Förväntningarna var ju att det inte skulle bli en långdragen affär och det visade sig att det gick ganska kvickt. Och under resans gång hölls vi utan svårighet bra och korrekt informerade Läs mer
  • 2019-10-30

David L skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostadsrätt. Allt kanonbra. Supernöjd. William gjorde ett utmärkt jobb! Heder åt honom. Läs mer
  • 2019-10-30

Percy H skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt en åretruntbilla. Cecilia är kunnig, systematisk med en personlighet som ger en som kund stort förtroende. Hon måste nog ses som en stor tillgång inom vilken organisation som helst. Sedan uppvisade hon under försäljningsprocessen stor flit och arbetsinsats och var nästan alltid tillgänglig vid kontaktbehov av mig
    Percy Hallgren Läs mer
    Cecilia P gillar detta
  • 2019-10-29

Elle-Marie J skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej!
    Jag har sålt min bostad.
    Jag har blivit bra bemött, han är trevlig, återkopplar snabbt, har det varit något har jag tagit upp det och det har tagits emot på bra sätt.
    Lägenheten blev såld. Läs mer
  • 2019-10-22

Ulrika K skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William S. skötte det hela alldeles utmärkt och professionellt. Han sålde en andel i en bostadsrätt på Marstrand. Läs mer
  • Birgitta L

2019-10-21

Birgitta L skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt en villa ute i Sjöhåla som ligger strax utanför Kungälv, Alexander har hela tiden haft ett trevligt och bra bemötande. Det har känts proffsigt.
    är väldigt nöjd över att vi tillslut fick ett så bra avslut på detta som det kunde bli. Läs mer
  • 2019-10-12

Linn H skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Pontus gav ett seriöst och ödmjukt intryck när vi köpte en bostad via honom. En engagerad mäklare! Läs mer

Aila Onerva M skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag hade Pontus Hallsberg som mäklare när jag sålde mitt fritishus/åretruntboende nu i oktober vid Ödsmålsmosse i Kode. Försäljningen gick snabbt och smidigt. Han har ett proffisionellt och personligt bemötande. Är mycket nöjd med mäklaren Pontus Hallsbergs .insattser och kunskaper. Rekommenderar honom med det bästa. Aila Mirkovic Läs mer

Erik R skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Gott professionellt och personligt bemötande. Läs mer

Tommi M skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander skötte affären exeptionellt exemplariskt med kontiruerlig information och transparens om läget. Läs mer
  • 2019-10-09

Pia K skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har köpt ett litet hus i Kärna, och jag hade många frågor innan köp. Blev trevligt, tålmodigt och professionellt bemött varje gång. Läs mer
  • 2019-10-07

Lennart D skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en bostadsrätt. Mäklaren gjorde ett utmärkt arbete. Läs mer
  • 2019-10-04

Victoria L skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William är en fantastiskt mäklare. Han sålde vår lägenhet när vi köpte den och gav ett väldigt seröst intryck samt var väldigt mån om köparens vilja därför anlitade vi honom när vi skulle sälja. Som säljare upplevde vi William som trygg i sin yrkesroll där han alltid hade säljarens bästa i första hand. Vi har alltid känt oss trygga i Williams händer! Läs mer
    2019-10-04 William S svarar Victoria L
    Tack för de fina orden Victoria! :)
  • 2019-10-02

Jonathan L skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag köpte och sålde lägenhet via fastighetsbyrån där William var med i båda affärerna.

Trevlig upplevelse att få affärens ordnade av samma person som då kunde förstå helheten.

William gav ett gott intryck och såg och förstod oss som kunder.

Återkopplingen kunde i vissa fall förbättras annars helt utmärkt. Läs mer
    2019-10-07 William S svarar Jonathan L
    Tack för de fina orden och tack för konstruktiv kritik!
  • 2019-09-28

Sven Ö skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Knapphändig information om överbryggningslån och uppskjuten ränta. Men fixade ett bra pris på radhuset. Styling överskattad och jobbig. Broschyr med alla bilderna på lägenheten onödig. Läs mer
  • 2019-09-15

Håkan M skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Vill inte lämna något omdöme eller betyg f.n. Läs mer
  • 2019-09-15

Åsa M skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har separerat och behövde köpa eget boende. Jag blev bemött med respekt och förståelse på ett proffesionellt sätt. Jag hade inga förväntningar utan ville egentligen bara ha just den där bostadsrätten. Min mäklare var lyhörd och hjälpte mig på ett bra sätt.
    Jag känner stort förtroende för Fastighetsbyrån och kommer absolut anlita dom när det blir dags att sälja... Läs mer
  • 2019-09-12

Karolina S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina Zanders hjälpte oss att Sälje huset i Kungälv kommun. Allt går snabbt och smidigt, vi Sälje huset efter en månad Läs mer
  • 2019-09-09

Osman K skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej, sålde en tomt och den gick för lite mer än jag hade förväntat mig från början. Carolina bemötte mig väldigt bra och har under hela tiden varit professionell och kontaktat mig när det har behövts. Med tanke på hur mycket hon har att göra så känner man att hon tar sig tid för Dig. Hon känns väldigt jordnära. Kan utan problem rekommendera Carolina till andra. Läs mer
  • 2019-09-08

Charlotte O skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Riktigt bra på att återkoppla i god tid, snabb respons. Hjälpsam att snabbt ta reda på svar på många frågor :) Inte för på, utan har gett oss tid att tänka, lugn och sansad samt engagerad..

Köpt nybyggt kedjehus Läs mer
  • 2019-09-05

Peter D skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt sommarhus. Alexander var påläst och tillmötesgående.
    Rekommenderar Alexander och Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-09-02

Fredrik A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde min bostad med hjälp av Louise.
    Hon var hjälpsam och stöttade med allt kring affären.
    Trevlig och förklarar när man vill veta mera. Läs mer
  • Jonas S

2019-09-02

Jonas S skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander har varit mycket bra i sitt bemötande och fick till ett snabbt avslut utan att visning behövdes vilket uppskattas mycket Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv