Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 670 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2020-10-30

Mats T skrev om Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej
    Tilda har hjälpt mig att sälja min tomt, jag har haft andra mäklare på samma uppdrag fast Tilda har varit den som levererat.
    Jag rekommenderar Tilda och är gärna referens om någon behöver det.. Läs mer
  • 2020-10-29

Rehana K skrev om Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi blev bemötta på ett mycket trevligt sätt och vi kände att kommunikationen emellan oss var mycket bra och flitig. Det dröjde inte länge med att få svar från dig, Carl på våra meddelanden och frågor. Vi tycker att denna upplevelse var trevlig och tydlig precis som vi förväntat oss. Carl är mycket saklig och kunnig och vi känner att vi har fått bra service. Läs mer

Annemo E skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander har på ett mycket trevligt och proffsigt sätt hjälpt oss att sälja vårt radhus i Kungälv. Vi är mycket nöjda med hans insats! Läs mer

Håkan O skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt lägenheten på förhand.
    Det fungerade väl, blev väl bemött och hon löste det fort .
    Däremot hög provision för lite arbete, ingen fotografering eller prospekt.
    Förutom det är vi nöjda Läs mer

Mats E skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde ett friköpt radhus och träffade en engagerad och professionell mäklare på alla sätt.
    Vi har under en tid haft planer på att sälja men vi har inte kommit till skott, men med hjälp av Pontus så kändes det helt rätt och blev som vi önskade. Läs mer
  • 2020-10-25

Tina B skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna hjälpte min mor att sälja hennes lägenhet.
    Det gick väldigt snabbt och smidigt.
    Blev bra bemött levde upp till förväntningarna vi hade på försäljningen Läs mer
    2020-10-28 Sanna A svarar Tina B
    Tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen! Lycka till med flytten till Kalmar.
  • 2020-10-23

Marita J skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Sålt ett parhus.
    Väldigt bra bemött.
    Vi hade inte räknat med att vi skulle sälja vårat hus för så mycket som det blev.
    Det gick fort eftersom vi hade fått en lägenhet.
    Allt har fungerat jättebra, fungerar jättebra med mail o telefonsamtal.
    Rekommenderar gärna detta kontor. Läs mer
  • 2020-10-22

Thomas P skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt mitt hus i ale Kommun - där Celia mitt i affären fick ta över efter första Mäklaren.

Detta har Celia gjort mycket bra - raka tydliga svar och ordning och reda så jag är mycket nöjd. Läs mer
    Celia K gillar detta
  • 2020-10-21

Emil G skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en villa.
    Dösebacka 450 genom Alexander.
    Vi har blivigt bemötta och behandlade på ett bra sätt.
    Han hade bra koll på fastigheten och
    vfick svar på de frågor vi hade och hade han inget svar så tog han reda på det åt oss.
    Så vi är jättenöjda Läs mer
  • 2020-10-20

Rebecca R skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt en bostadsrätt men även varit intresserad av tomt i samma område. Carolina har alltid varit trevlig och inlyssnande av de frågor och tankar vi haft kring våra val. Hon har varit väl bemötande och lättkontaktad. Har alltid skrivit tydliga svar på de frågor vi mailat henne .
    Vi har alltid känns oss trygga och nöjda med att ha haft Carolina som vår mäklarkontakt. Läs mer
  • 2020-10-13

Christine F skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har brukt Alexander som megler da vi solgte ett radhus i Kungälv, og fikk en veldig bra pris. Alexander er duktig, hjelpsom og vi følte oss veldig trygg under hele prosessen med salg av vår bolig, takket være han. Vi anbefaler Alexander på det sterkeste. Läs mer
  • 2020-10-09

Lena H skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander hjälpte mig att sälja min villa i Romelanda. Alexander var väldigt professionell i sitt bemötande och skötte allt på ett mycket sakligt och effektivt sätt. Rekommenderar honom varmt! Mvh Lena Hult. Läs mer
  • 2020-10-05

Mats N skrev om Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsigt över det hela, mycket trevlig dessutom🤗 Läs mer
    Carl S gillar detta
  • 2020-10-02

Erland Ingemar A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt ett hus för min pappa!
    Mycket nöjd med mäklaren Alexander Bjurenlind alltid tillgänglig oavsett tid på dygnet ,tydlig, kunnig och ett stort tålamod 😊
    Känndes väldigt tryggt!

Med vänlig hälsning,
    Annette Klintebring Läs mer
  • 2020-09-26

Marcus T skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna hjälpte oss sälja vårt radhus. Väl bemött vid samtliga tillfällen, dock med lite stressad underton. Sanna kör på i 120, med upplevelsen att information man ger inte alltid tas upp och sparas ner. Något som yttrade sig i att vi vid 5 eller 6 olika tillfällen uppgav vad som ingick i hyran, väldigt irriterande.

I slutändan fick vi det vi önskade och mer därtill, så Sanna gjorde ett väldigt bra jobb oavsett! Läs mer
    2020-09-26 Sanna A svarar Marcus T
    Hej Marcus Tack för din reco. Det var inte meningen att verka stressad i processen, jag stämde alltid av med er i allt exempelvis kring beslut bland budgivare och jag hoppas att det uppskattades även fast det blev en hektisk budgivning och ni fick rekordpris!

Det kan bli så vid förhandsförsäljningar och snabbt avslut, jag ville hellre stämma av en gång extra än att det skulle bli fel i avgiften inför kontrakt. För er, min och köparen skull. Lycka till med husletandet!
  • 2020-09-25

Emma S skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte ett hus på förhand genom Alexander. Blivit bemött av en driven och duktig mäklare som hanterat processen galant. Han tar väl hand om såväl sina säljare som köpare. Läs mer
  • 2020-09-25

Önder M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej,
    Vi har köpt ett hus . Carolina var väldigt hjälpsam samt engagerad. Hon svarade snabbt på våra mejl och var väldigt tydlig med sina svar. Läs mer
  • 2020-09-21

Oscar A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt vårt förstahus, man blir mycket bra bemött av Alexander!! Tycker han sköter sitt jobb lysande och vill både säljare och köpare väl inom alla punkter vilket jag tycker är bra. Tar reda på bra fakta om objektet så det finns kött på benen vilket man blir väldigt trygg med! Inget att anmärka på denna mäklare, bara +
    Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2020-09-14

Daniel Å skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna är en mycket proffsig och hungrig mäklare. Sålde min bostad på ca 1 vecka. Lätt att förstå att hon är den bästa mäklaren i Kungälv. Rekommenderas starkt. Läs mer
    2020-09-14 Sanna A svarar Daniel Å
    Tack snälla Daniel för din rekommendation! Glad jag blev. Det har bara varit en glädje att få hjälpa dig med försäljningen
  • 2020-09-07

Marie A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte ett hus av Alexander, som var en trevlig och tillmötesgående mäklare. Jätte bra intryck och hade svar på diverse frågor vi hade. Lätt att få kontakt med på telefon, vilket vi tycker är viktigt. Kan starkt rekommendera Alexander som mäklare! Läs mer
  • 2020-09-06

Johanna R skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt en fastighet, mycket nöjd med Cecilia som mäklare. Läs mer
    2020-09-07 Cecilia P svarar Johanna R
    Tack Johanna Roligt att höra !😊//mvh Cecilia
    Cecilia P gillar detta
  • 2020-09-03

Hassan A skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Hon var noggrann i beskrivning och tid Läs mer
  • 2020-08-29

Bojana I skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Vi har köpt en bostadsrätt i Göteborg och fick hjälp av Lisa Berhhelsen som mäklare på Fastighetsbyrån. Vänligt och proffsigt bemötande under hela processen. Har varit noggrann och hållit oss uppdaterade under tiden. Vi rekommenderar starkt mäklare Lisa och Fastighetsbyrån!
    / Nöjd kund i Göteborg Läs mer
  • Bernt K

2020-08-28

Bernt K skrev om Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt en andel i Villa Maritime på Marstrand.
    Vi har blivit bra bemötta av Tilda och hon har haft bra kontakt med oss hela tiden.
    Jag tycker Tilda har skött uppdraget bra och är väldigt servicevänlig men möjligen kan hon bli lite bättre säljare med utveckling av lyhördhet och lyssnande som en säljare bör vara.
    När det väl kom igång så flöt det på bra och vi är nöjda.
    Det blev väldigt mycket papper att skriva på och framförallt att signera på varje sida vilket kändes lite överkurs. Läs mer
  • 2020-08-25

Linnea S skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag och min man köpte en lägenhet via er.
    Vi fick bra återkoppling och allt gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-08-11

Susanne H skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en bostadsrätt på Kongahällagatan. Jag tog kontakt med Fastighetsbyrån då jag vet att de tidigare sålt ett antal lägenheter i området.
    Första mötet med Celia var positivt och hon gav ett gott intryck. Jag berättade att jag gärna ville få till en snabb försäljning och vi tog kort och la ut lägenheten till kommande försäljning. Celia visade lägenheten för ett par som bestämde sig för att köpa den. Så det var en smidig försäljning för både för mig och för mäklaren. Celia har varit lätt att komma i kontakt med och bra att ha och göra med och jag tycker att hon skött försäljningen på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-08-10

Adam S skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt ett hus.
    Jag har blivit väl mött av en trevlig och seriös mäklare som har lyssnat på våra önskemål och tankar på ett professionellt sätt.

Upplevelsen hos mäklaren har varit väldigt bra. Läs mer
  • 2020-08-09

Gunborg N skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kollade Hemnet en andelslägenhet till salu Ringde fick prata med Celia Vi kom överens om ett pris alltså inget skrivit Celia ringer mig och meddelar att annan person bjuder över Jag stannar Celia säger att hon skall höra av sig för hon tror att det snart skall vara en andelslägenhet ledig Ringer mig senare att hon har en lägenhet på gång Jag meddelar vad jag kan betala Får köpa den SÅ OTROLIGT SNYGGT ARBETE har hon lagt ner
    Sedan har hon även hjälpt mig med det tekniska betalning osv Celia är värd all uppskattning
    Gunborg Nestorssom Läs mer
  • 2020-08-08

Hanna S skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vårt första bostadsköp, kedje his från 70-talet, och vi upplevde att vi fick det stöd vi behövde!
    Pontus var alltid trevlig och skapade en personlig kontakt men var alltid proffsig. Svarade snabbt på alla mail och gjorde var han kunnat för att hjälpa oss Läs mer
  • 2020-08-07

Van Ngoc N skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jag har köpt en bostadsrätt i Hjällbogärdet. Min mäklare, Lisa Berthelsen, har varit otroligt hjälpsam under hela processen och hon har svarat på alla mina frågor. Jag har känt mig trygg med henne vid min sida. Jag är jättenöjd. Läs mer

Vanja W skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Min mamma har sålt en villa i Kärna. Mina förväntningar på mäklaruppdraget var höga när vi började sökte efter en mäklare. Pontus gav redan från början ett väldigt bra intryck. Pontus har skött processen med försäljningen och dialogen med oss på ett mycket bra sätt. Pontus har på alla sätt levt upp till de förväntningar vi hade kring mäklaruppdraget. Fantastisk ordning och reda och bra svar på alla våra frågor. Vi är helnöjda med Pontus arbete. Läs mer

Renée M skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Nu har vi sålt vårt älskade Hålta med jättefin hjälp av Cecilia. Hon har varit otroligt proffsig, noggrann och hjälpsam.
    Vi har haft en bra dialog och jag rekommenderar Cecilia till alla som vill ha en duktig mäklare i Kungälvsområdet. Läs mer
    2020-08-05 Cecilia P svarar Renée M
    Tusen TACK Renée för det fina omdömet! Så glad jag för det! Tack själva för mycket gott samarbete under hela resan, det har varit ett nöje att få hjälpa Er med er försäljning! TACK! //Mvh Cecilia
    Cecilia P gillar detta

Magnus B skrev om Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt en andelslägenhet som egentligen är en ganska liten affär. I mitt tycke har Tilda tagit sig an uppdraget på ett väldigt proffsigt sätt och visat på stor engagemang. Våra förväntningar var inte stora innan med tanke på storleken på affären men vi är väldigt nöjda och feed backen som vi under hela resan fick var utmärkt. Om frågan kommer så skulle jag rekommendera henne som mäklare till andra. Läs mer
  • 2020-08-04

Chantal M skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Min sambo och jag köpte vårt första boende med Alexander som mäklare. Redan vid visningen av huset uppmärksammade vi Alexanders lugna och trygghetsingivande känsla som han förmedlade. Sidor som för oss var väldigt uppskattade!

Under hela processen av vårt köp kände vi att Alexander var närvarande, professionell, diplomatisk i sitt sätt att hantera säljare/köpare och tillgänglig.

Tack Alexander! Läs mer
  • 2020-07-29

John G skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag sålde en villa och köpte en annan villa, med bra hjälp ifrån Alexander. Vi hade väldigt bra kontakt med mäklaren och kunde ringa när som helst, vilket uppskattades väldigt mycket. Slutpriset på vårat hus blev över förväntan. (Positivt överraskade) Läs mer
  • Marie W

2020-07-28

Marie W skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en lägenhet.

Mitt intryck av Sanna har från första gången jag träffade henne för att få lägenheten värderad varit oerhört positivt.

Proffisiell, kunnig, glad, driven, snabb återkoppling, förtroendeingivande.
    Detta är mina förväntningar av en mäklare och de har hon verkligen levt upp till med bravur.
    Jag har varit i kontakt med många andra innan när jag skulle köpa mig ett hem och det var inte en så värst positiv upplevelse på det stora hela tyvärr så jag var nog en smula luttrad när jag träffade henne.
    Det hade mest varit en drös småvalpar som bara ville sälja, inte så noga om mina behov blev tillgodosedda.

Men hon gjorde att jag idag är väldigt mycket mer positiv och det har varit en trygg och bra process.
    Hon är grym helt enkelt 💞
    Mvh Marie Wallqvist Läs mer
    2020-07-28 Sanna A svarar Marie W
    Stort tack för din fina rekommendation Marie. Glad jag blir! Det har bara varit en ära att få hjälpa dig😊 Lycka till med nya boendet på gården👋🏻
  • SLAVKA M

2020-07-27

SLAVKA M skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jag köpte en lägenhet och Lisa Berthelsen som mäklare,hjälpte mig på ett bra sätt: trevligt bemötande och samarbete.Hon lyssnade på mina åsikter och var tydlig gällande prissättning, som jag är tacksam för. Läs mer
  • 2020-07-18

Alexander B skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt en villa i centrala Kungälv. Mäklaren gjorde ett bra jobb och vi kände starkt förtroende för honom från start till slut. Rekommenderar! Läs mer
  • 2020-07-18

Jan Robert F skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt ett mindre hus. Mäklaren upplevdes som mycket trevlig och kunnig. Han levererade vad han utlovat. Kan starkt rekommendera honom till fler som ska sälja Läs mer
  • 2020-07-14

Ming T skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Missnöjd med service......................................................................... Läs mer
  • 2020-07-12

Pierre M skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    MIn sambo och jag köpte ett parhus genom Alexander och är mycket nöjda med hans service och kompetens. Då det var vår första bostadsaffär så hade vi kanske extra många frågor kring processen, och Alexander fick oss känna och väldigt trygga genom hela affären. Läs mer
  • 2020-07-10

Erik Lennart N skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Vi har sålt en villa, fick ett bra bemötande och en alltigenom positiv kontakt med Lisa och Rasmus. Vi tycker att Lisa/Rasmuså skötte affären på ett mycket professionellt, korrekt och trevligt sätt.
    Lyssnade på våra åsikter samt var tydliga mot köpare t ex gällande prissättning. Läs mer
  • 2020-07-10

Inge F skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt lägenhet i Kungälv och hela köpet gick smidigt och bra tack vare en toppen mäklare :) Läs mer
  • 2020-07-09

Emelie N skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har köpt en villa strax utanför Kungälv. Blivit väl bemötta under hela resans gång. Varit tillgänglig och gett oss tydlig information. Vi känner oss nöjda. Läs mer
  • 2020-07-06

Monica D skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Han har alltid varit tillgänglig alltid svarat även helger jag kan rekommendera honom Läs mer

Rebecka A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina har varit fantastisk under hela processen. Alltid funnits tillgänglig att svara på våra frågor och ställer gärna upp. En pigg och allert mäklare som även har glimten i ögat! Läs mer

Åke H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina är glad och trevlig men det är svårt att få förtroende för henne beroende på att hon ändrar åsikt beroende på vad vi tycker.

Våra förväntningar på Carolina var att hon skulle vara mera aktiv i sin roll som mäklare.

Upplevelsen var att hon inte alltid var ärlig i sina svar. Läs mer

Matthew S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina was excellent in helping us find the appropriate housing for our needs, in a great location, and was excellent in helping us to understand the ins and outs of the administrative processes. Just a fantastic job all around. Highly recommend her. Läs mer
  • 2020-06-30

Karolin A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alltid tillmötesgående och trevlig att ha att göra med. Personligt och det kändes som att att det alltid fanns tid att ställa frågor. Bra köp-upplevelse. Läs mer
  • 2020-06-22

Felicia F skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vår lägenheter blev såld snabbt och väldigt professionellt. Budet kom in på fredagen och på lördagen var allt klart. Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte