Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Kungälv Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 363 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2019-01-11

Amanda N skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff löste allting som hade med vårt bostadsköp galant! Jag skulle rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Lennart A

2018-12-16

Lennart A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En underbar människa som har mycket mjuka värden och ser möjligheter, tack för din förståelse i vår affär och tack ännu en gång, tack Carolina. Läs mer
  • 2018-12-13

Riina Ö skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har haft Claes Johan som mäklare både vid tidigare bostadsaffären och även vid denna försäljning av bostadsrätt. Han är väldigt engagerad, driven och väldigt pålitlig. Han håller kontakt och uppdaterat en ständigt med information vilket är uppskattat. Sen gör han ett bra jobb och levererar ungefär det som jag som kund önskar. Läs mer
  • 2018-12-13

Lina Eva A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi köpte ett nyckelfärdigt hus och Carolina har varit behjälplig med allehanda frågeställningar på vägen då tyvärr vår resa blev myket längre än tänkt pga överklaganden av bygglov.
    Positiv, kunnig och med ett bra kundfokus. Läs mer
  • 2018-12-12

Pernilla P skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket trevlig och bra mäklare. Vi har inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-12-10

Robert G skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ett stort tack till William som hjälpte mig hitta min drömlägenhet.
    Så otroligt smidigt med all hjälp vi fick, både säljare o köpare.
    Han fixade allt för oss.
    Använd denna killen. Kan varmt rekommenderas !!’ Läs mer
  • 2018-12-07

Andrei L skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hon är professionell och har hjälpt oss mycket med inköp av ett nytt radhus. Läs mer
  • 2018-12-05

Oskar F skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde en bostadsrätt i en ganska svår marknad, hade aldrig klarat det utan världens bästa mäklare! Läs mer
  • 2018-12-01

Annika O skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt en bostadsrätt på fräkne Gränd i Kungälv och mäklare var Louise Palö. En sådan fin, go, rolig och trygg tjej som stötttade och hjälpte mig när jag var helt grön på området att köpa bostad.
    Rekommenderas varmt. ❤️ Läs mer
  • Louvisa W

2018-11-30

Louvisa W skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsig och personlig! Supernöjd helt enkelt. Läs mer
  • 2018-11-30

Anette T skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra service o mycket trevlig o hjälpsam. Fick all den hjälp jag behövde. Köpte Nerebyskogens väg 14 i Harestad. Läs mer
  • 2018-11-30

Göran G skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Såld en bostadsrätt. Bra proffsigt bemötande. Hittade en bra kund som gav mig ett pris jag var nöjd med. Bra genomförd försäljning. Läs mer
  • 2018-11-29

Anna E skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fick mitt bostadsköp och försäljning hjälp av Louise.
    Hon gav och ger mig som kund ett lugnt och tryggt bemötande.
    Har inte någon tidigare erfarenhet av varken köp el försäljning av fastighet så blev jag glad att jag fick Louise till hjälp.
    Stort tack! Läs mer
  • 2018-11-28

John Robert L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise motsvarade alla förväntningar och ställdehela tiden upp på ett mycket
    proffsigt sätt. Läs mer
  • Sofia E

2018-11-21

Sofia E skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsig och bra kommunikation. Kändes tryggt genom hela processen! Läs mer
  • 2018-11-20

Kerstin B skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Elena är så som en mäklare ska vara - säljande. Vi är jättenöjda med att vårt hus blev sålt. Läs mer
  • 2018-11-20

Johan J skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    påläst, engagerad, bra bemötande och jobbade hårt. Läs mer
  • 2018-11-19

Avang H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt villa från cliff och han va duktig o super duktig ,han är bäst . Läs mer
  • 2018-11-16

Monica G skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt 2 objekt med carolina ,det första gick snabbt och lätt ,allt till stor belåtenhet. Andra objektet tog lite längre tid men var nog mer svårsålt ,blev så småningom också det sålt fast den affären är inte helt avslutad ännu.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-11-16

Annelie E skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En grym mäklare!
    Trevlig och alltid lätt att få tag på! Läs mer
  • 2018-11-14

Louise J skrev om Ulrika Johnsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt två stycken lägenheter med fastighetsbyrån. Jättefint bemötande och som kund har jag känt mig trygg med allt vad försäljningarna inneburit.
    Jag använde stylist på den ena som stod helt omöblerad. Det tror jag har hjälpt till en hel del för att få upp min försäljning.
    Verkligen helnöjd med allt! Läs mer
  • Mehmet K

2018-11-09

Mehmet K skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    We have bought a house with help of Anna-Karin Vernberg. She was extremely helpful during all the process starting from visiting the house until we received the keys. She answered all our questions with patience and helped us understand all the details in a clear way. We appreciate her help a lot. Läs mer
  • Joy A

2018-11-07

Joy A skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag sålde och hade mäklaren Claes-Johan Olsson och det har fungerat riktigt bra. Trevligt bemötande och snabb affär samt fick bra betalt för mitt objekt. Rekommenderar Fastighetsbyrån i Kungälv.
    //Joy Andersson Läs mer
  • 2018-10-28

Jonas R skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Både ett köp och en försäljning genom mäklaren. Köpte först en mindre 3:a och sålde därefter min befintliga 2:a.

Hade bra dialog med mäklaren genom processen.
    Hade hoppats på ett större intresse vid min försäljning och även att få ett pris över utgångspriset. Nu nådde vi tyvärr inte det, men det berodde snarare på ett större utbud av lägenheter i Kungälv för tillfället. Fel läge att försöka sälja en lägenhet i. Läs mer
  • Mats B

2018-10-27

Mats B skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en villa och är väldigt nöjd med hur Elena skötte affären. Proffsigt och förtroendegivande. Känner mig väl omhändertagen// Mats Berntsson Läs mer
  • 2018-10-26

Björn B skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt ett hus i Kode. Jag tycker att Elena har utfört sitt uppdrag på ett proffsigt sett. Hade väl en lite högra prisbild än vad vi fick ut men med rådande marknad är vi nöjda.

Sammanfattningsvis är jag nöjd.

Med vänlig hälsning Björn Läs mer
  • 2018-10-24

Karin Elvy Marita P skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt en fastighet. Vi hade kontakt med Anna-Karin på försommaren och när det sedan blev aktuellt tog vi ny kontak. D det är lätt att samarbeta med Anna-Karin och hon beskriver klart och tydligt hur man går vidare i affären.
    Vi är inte klara med allt ännu men är nöjda hitintills. Läs mer
  • 2018-10-14

Willy A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt Strandgatan 71. Affären gick väldigt smidigt, helt enligt våra önskemål. Mycket bra bemötande och kontakt. Tydlig och förklarande genomgång vid kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2018-10-10

Edyta J skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevligt bemötande och tydlig
    Proffsig som gav snabb återkoppling. Läs mer
  • 2018-10-02

Karin Elvy Marita P skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Hjälpsamma och tillmötesgående Läs mer
  • 2018-10-01

Karl A skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Snabb, proffsig och bra på kommunikation. Tydligt och enkelt rakt igenom affären. Läs mer
  • 2018-09-27

Helen H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kunnig och engagerad mäklare.
    Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2018-09-26

Mattias H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff är en mycket trevlig & kompetent mäklare. Han är trygg, tydlig & vill säljarens bästa. Vi hade en mycket bra kommunikation genom hela processen. Rekommenderas starkt 👍 Läs mer
  • 2018-09-25

Anders D skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Snabb på att svar på frågor.
    Trevlig och har ett bra bemötande
    Påläst på objektet Läs mer
  • 2018-09-21

Karin B skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostadsrätt. Trevligt bemötande på visningen, lugnt och skönt. Bra genomgång av kontraktet när vi skrev på tillsammans med säljarna. Läs mer
  • 2018-09-18

Göran B skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fastigheten var inte i bästa skick men jag upplevde det som om Anna-Karin visade stort engagemang trots att det krävdes ett flertal visningar innan försäljning. Jag fick också hela tiden uppdateringar hur det gick vid visningarna så jag är mycket nöjd med hur försäljningen gick till. Läs mer
  • 2018-09-18

Rolf Gunnar B skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Har köpt en tomt och håller på att sälja ett hus
    Har varit ett positivt och kompetent bemötande så här långt och nu ser vi fram emot resultatet av vår försäljning. Läs mer
  • 2018-09-17

Else-Marie Margareta K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt tomt
    Allt var till vår belåtenhet Läs mer
  • 2018-09-16

Sten Roger G skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Den mäklare vi har varit i kontakt med har gjort ett bra arbete. Det är det enda vi kan bedöma . Och som mäklare kan vi rekommenderar henne Elena Pegoaro. Läs mer

Britt Monica E skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag är en av fyra delägare i en fastighet som Elena sålt för oss.
    Elena har hela tiden gett oss bra information på ett mycket sakligt och vänligt sätt.
    Jag förväntade mig att att hon skulle sälja bostaden och det gjorde hon på ett bra sätt.
    Jag är mycket nöjd med Elena.
    Alltid trevlig och kunnig. Läs mer

Bengt S skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Elena är proffsig i ditt yrkesutövande, lyhörd för kundens behov och fick till ett snabbt och bra avslut Läs mer

Patrik L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt lägenhet, fungerat hur bra som helst och kommer fortsätta använda henne som mäklare. Läs mer
  • Igor M

2018-09-12

Igor M skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en trea i Kungälv på komarken, affären gick fort och smidigt där mäklaren ser till allas behov, är väldigt tydlig och rak i sin kommunikation, lätt att göra med.
    Rekommenderas Läs mer
  • 2018-09-12

Ragnhild A skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Lyssnade på mina önskemål och arbetade mycket aktivt med objektet. Fick ett avslut och försäljning snabbt. Läs mer

Erika D skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt ett hus av Elena. Jag har blivit väl bemött och även om vi har missförstått varandra vid något tillfälle så har hon visat att hon är engagerad och vill att både säljare och köpare ska bli nöjda. Läs mer

Tomas H skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt vår bostadsrätt. Allting har fungerat mycket bra. Kan starkt rekommendera Louise och Fastighetsbyrån. Läs mer

Kent S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår villa i Ytterby under sommaren 2018.
    Carolina och Cliff på Fastighetsbyrån skötte detta mycket bra. En något annorlunda budgivning med bud som togs tillbaka och ändrades, men det blev bra till slut. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2018-09-10

Gunilla A skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt en villa. Cliff har vsrit lätt stt samarbeta med och försäljningen gick väldigt bra. Läs mer
  • 2018-09-07

Andreas S skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise hjälpte oss med en snabb o perfekt affär när vi köpte våran 3:a. Vi är oerhört tacksamma och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2018-09-06

Jan-åke J skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt lägenhet, Östra porten Ytterby, jag har blivit bra bemött av en pigg, go och glad tjej som gjort så bra det gått med läget som rådde då. Mina förväntningar va nog att affären skulle blivigt bätter och gått lite snabbare. Det va väl den ingång och dom indikationerna som vi diskuterade, men marknaden sjönk I den vevan så det är inte mycket som Louise kunde göra åt saken. Så nej hon levde inte riktigt upp till mina förväntningar men ingen annan mäklare hade kunnat gjort något annurlunda vid detta tillfälle då det är marknaden som styr. Jag skulle välja Louise alla dar I veckan om det skulle bli aktuellt med någon ny affär. Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv