Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Kungälv Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 365 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2019-08-09

Ove K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt sommarstuga bergsvägen 15 Rörtången.
    Trevligt och piggt bemötande 8-)
    Huset såldes till ca 20% under utgångspriset. De lite höga utgångspriset medförde en relativt lång tid innan huset såldes. Men huset blev sålt och Anna-Karin fick jobba för arvodet med många visningar8-)
    Jag är nöjd då huset såldes innan semestern och till ung. det pris jag förväntade mig, Läs mer
  • 2019-08-08

Agust G skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi köpte en villa. Vi fick bra bemötande, men jag var bara med en del av affären. Läs mer
  • 2019-08-06

Josefine A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt bostadsrätt,vi fick ett bra bemötande. Han levde upp till våra förväntningar Läs mer
  • 2019-07-22

Mati U skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt min villa i Romelanda. Pontus Hallsberg har lotsat mig igenom alla formaliteter, som jag är oerfaren i och som jag måste iaktta som säljare. Han har förberett mig alla upptänkliga insatser som krävs inför försäljningen och varit ett gott stöd att genomföra dessa.Han har gjort ett fantastiskt bra arbete, lyhörd och vägledande. Ett gott "bollplank" för mina funderingar och
    nödvändiga åtgärder! Han har dessutom fört en dialog med mina döttrar och hållit dem väl informerade, vilket har bidragit till att
    jag har känt mig väldigt trygg med försäljningen. Tack Pontus! Läs mer
  • 2019-07-20

Annika L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår bostadsrätt när vi fortfarande bodde i utlandet. Det gick bra, dock hade jag önskat snabbare och tätare återkoppling. Men Louise är väldigt trevlig och processen på fastighetsbyrån var tydlig och helt ok. Läs mer
  • 2019-07-14

Berglind B skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklaren bokade inte tid med banken, jag fick ordna det. Säljaren visste inte vilken tid tillträdesmötet var, de hade inte fått den informationen så de kontaktade oss dagen innan tillträdet och frågade. Läs mer
  • 2019-07-13

Peter W skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra kommunikaton, service och kunskap. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2019-07-08

Lisa L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett radhus.
    Han är väldigt noggrann och vill att alla ska vara med och förstå vad de är som görs. Han ser alla och låter alla höras. Han är positivt och förstående. Läs mer
  • 2019-07-08

Viktor L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Trevlig och saklig, överlag väldigt nöjda rakt igenom. Läs mer
  • 2019-07-06

Marja-Leena L skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander har uppmärksammat alla önskemål,
    och trots sin unga ålder har han gjort ett utmärkt
    Uppdrag.
    Jag kommer att rekommendera honom varmt till
    min bekanta och även för alla andra som jag kommer i kontakt med. Läs mer
  • 2019-07-04

Maria S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig och kunnig. Bästa mäklaren Läs mer
  • 2019-07-03

Tobias K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig. Tillmötesgående. Driftig. Alltid glad och anträffbar. Ärlig. Läs mer
  • 2019-07-03

Benjamin S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en bostadsrätt I Tjuvkils Ängar, och från första kontakten och genom hela köpprocessen har vi fått bästa service av Carolina. Hon har svarat på alla frågor och väglett oss genom all dokumentation.
    Vi ville ha ett boende vid havet och när vi hittade Tjuvkils Ängar blev vi genast intresserade. När den bostad som vi hade bokat inte riktigt levde upp till vad vi hade hoppats så fick vi möjlighet att byta till en annan i samma område som råkade bli ledig. Det var inget som vi räknat med men det blev perfekt!
    Carolina är inte bara en duktig mäklare, hon är en omtänksam person och har skapat ett stort förtroende. Vi har träffat flera mäklare genom åren och Carolina sticker ut. Hon har fått oss att känna oss väl omhändertagna och vi kan varmt rekommendera henne till alla som vill göra en bostadsaffär! Läs mer
  • Diana N

2019-07-03

Diana N skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En mycket bra ” underbar” mäklare som var lyhörd . Och hittade snabbt svar på alla dem frågor vi hade. Vi köpte en helt fantastisk lägenhet . Så sammantaget är vi jätte nöjda . 💞 Läs mer
  • 2019-07-01

Olof Mikael S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Professionell och med ett trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-06-23

Angelica B skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise är professionell, lyhörd och har ett fantastiskt bemötande. Hon hjälpte oss att sälja vår bostadsrättslägenhet och vi kan varmt rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-06-19

Elena L skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en villa som vi hittade på fastighetsbyråns hemsida. Vi kontaktade Anna-Karin och fick ett snabbt svar. Då ordnade hon en privat visning dagen efter, vi fick en jätte trevligt bemötande och vi bestämde att vi skulle köpa huset. Hon pratade direkt med ägaren och behandlade överenskommelse. Bara ett par dagar efter, skrev vi köpekontraktet.
    Anna-Karin har varit hjälpsam, tydligt och tillgängligt hela tiden för frågorna och extra information.
    Vi är mycket nöjda och tacksamma. Läs mer
  • 2019-06-16

Karl Urban L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det är ju inte bara Louise som varit utmärkt, även Amanda Krause som vi haft längsta tiden har varit fantastiskt bra. Läs mer
  • 2019-06-11

Van D skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte ett fritidshus som Anna-Karin förmedlade. Hon är trevlig, hjälpsam och lätt att kontakta. Läs mer
  • 2019-06-11

Aixien H skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Köp av fritidshus genom AK. Smidig affär, rekommenderar mäklaren och firman Läs mer
  • 2019-06-09

Johanna O skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    gav felaktig info som hon sen nekade till
    Lät oss ta hand om överlåtelsesaker som en mäklare bör göra. Dåligt påläst kan jag tycka. Läs mer
    2019-06-11 Fastighetsbyrån Kungälv svarar Johanna O
    Först vill jag beklaga för att ni har fått en negativ upplevelse av er bostadsaffär som ska vara positivt, enligt mig. För att undvika missförstånd så är våra rutiner att man kontaktar den andra parten inför tillträdet om något är osäkert kring lös och fast egendom samt städning, etc. Om man sedan vill göra avsteg ifrån kontraktet vad gäller tillträdet, så ska man också komma överens med säljare. Som mäklare är vår roll väldigt styrd och vi har tydliga rutiner för vad vi ska och bör göra, men också en del avrådan i vår inblandning. Främst tycker jag det är tråkigt att ni är missnöjda och finns det något jag kan göra för er nu eller i framtiden får ni gärna höra av er!
  • Jonas N

2019-06-09

Jonas N skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklaren hade inget som helst driv och man fick göra allt runtomkring själv vid själva överlåtelsen. Vi pratade mer med säljaren och fick ordna med saker som en mäklare bör utföra. Tyvärr kommer jag inte använda henne i framtiden. Läs mer
    2019-06-11 Fastighetsbyrån Kungälv svarar Jonas N
  • 2019-06-07

Ingrid H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    köpt brf sålt villa av en annan mäklare.
    Trevlig när vi träffades. Personligen hade jag svårt att få en klar bild av hela område. vad är det vi håller på att köpa?
    Saknade en modell uppbyggd av husen i området vilka avstånd blir det till gångvägar hus osv. Läs mer

Fredrik G skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt nyproduktion.
    Mycket bra bemötande, lyhörd och väldigt hjälpsam.
    Svarade snabbt på mail svårt att nå fram på telefon men ringde upp om man lämnade telefon nr på mail.

Ska jag välja mäklare i framtiden så önskar jag helt klart Carolina. Läs mer

Jesper S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt nyproduktion 2a. Ok, bra med infobrev. Läs mer

Anna-Karin J skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kompetent, kunnig och trygg mäklare som guidat mig genom processen i att sälja min bostadsrätt. Läs mer

Ann-Sofie D skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostad i Tjuvkils Ängar . God info genom hela processen. Läs mer
  • 2019-05-18

Johanna P skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William har hjälpt mig sälja 2 lägenheter och köpa 1. William är otroligt engagerad och bra mäklare!! Kommer varmt rekommendera han till alla jag känner som skall sälja bostad. Läs mer
    William S gillar detta
  • 2019-05-16

Claes M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bostadsrätt
    Bra
    Jag hade inga speciella förväntningar.
    Jag tyckte att mäklaren var bra, korrekt och
    positiv.
    sammanfattningsvis tyckte jag att upplevelsen var
    jättebra. Läs mer
  • 2019-05-14

Ali N skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Inte lätt att sms:a med men väldigt trevlig och glad hela tiden. Läs mer
  • 2019-05-13

Stefan A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt ett radhus.
    Intresserad.
    Bra. Läs mer
  • 2019-05-07

Eva B skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde ett fritidshus i Aröd som vi bott året runt i.
    Alexander var alltid positiv och trevlig. Han tog sig alltid tid till att återkoppla till oss och svara på frågor. Han tog sitt uppdrag på största allvar och var noggrann. Han levde upp till våra förväntningar.
    Vi kan absolut rekommendera Alexander till andra och även anlita hans tjänster igen vid behov.
    Håkan och Eva Börjesson Läs mer
  • 2019-05-05

Majvor H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt i Tjuvkil. Carolina har varit aktiv genom hela processen. Det har varit enskilda möten, gemensamma informationsträffar, skriftlig information och påminnelser via elektronisk post och sms. Vi har kunnat ställa frågor vid behov och fått svar omgående. Det har upplevts tryggt och pålitligt hela vägen!

Tack Carolina! Hälsar Majvor och Tomas Läs mer
  • 2019-05-05

Emma F skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt lägenhet.
    Lätt att kontakta och svarar alltid! Läs mer
  • 2019-05-04

Ines S skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt hus, Elena har varit oerhört engagerad, professionell och tydlig.
    Över förväntan. Läs mer
  • 2019-05-04

Peter S skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Trygg och proffisionell.
    Elena var med genom hela processen och alltid tillgänglig och villig att svara på frågor. Vi fick hjälp med att sälja vårt hus samtidigt som vi fick goda råd och stor hjälp av Elenas kunskap när vi köpte vårt nya hem.

Elana höll vad hon lovade, vi fick sålt till rätt pris och inom de tidsramar som var uppsatta.

Jag kan varmt rekommendera Elena som er mäklare.

Peter Svanström med familj. Läs mer
  • 2019-05-03

Madelene K skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt ett radhus. Vi är nöjda med Louise som mäklare, hon har varit informativ och vi har fått hjälp och svar på våra frågor när vi behövt det. Läs mer
  • 2019-05-02

Göran T skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Skötte sitt jobb väldigt bra. Lätt att ha att göra med och jag kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-04-25

Agneta G skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Allt har skett med en bra dialog med Elena Läs mer
  • 2019-04-23

Linda L skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt
    På ett bra sätt
    Väldigt bra Läs mer
  • 2019-04-18

Lisbeth Gunilla A skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Anna-Karin sålde mitt hus på Snäckliden 2!

Jag är imponerad över hennes ”aggressivitet” (hittar inte rätt ord) i slutet av processen 👍

Hon har en kunnighet om hus som jag uppskattar!

Hade dock gärna gjort avslutet utan barn!
    (jag har koncentrationssvårigheter)

Jag kände igen mig mycket i Anna-Karin alltså e hon en toppentjej 😉😅🔝

Gunilla
    ☀️☀️☀️ Läs mer
  • Lindi O

2019-04-16

Lindi O skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    En trevlig och glad mäklare. Hon hade en bra visning och kom med all information vi behövde för att det skulle bli en lyckad affär. Vi var köparna och vi stortrivs nu i huset Läs mer
  • Ronny J

2019-04-07

Ronny J skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    10 poäng av 10. Bra samarbete. Trevlig i sitt bemötande till kund Läs mer
  • 2019-04-03

Annika M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en BRF Tjuvkil ängar
    Bemötandet toppen
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar
    Toppen bra Läs mer
  • 2019-04-03

Petra H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt Bostadsrätt/nyproduktion
    Snabba svar, vänligt bemött. Service och viljan att hjälpa till. Behjälplig i alla frågor. Läs mer
  • Robert H

2019-04-03

Robert H skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Gjorde ett kanonjobb med min försäljning av huset, en väldigt bra mäklare, rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-04-02

Anne-Marie E skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår villa och det var mycket smidigare än väntat. Elenas proffsiga bemötande och goda råd gjorde det till en positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-04-02

Stefan E skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Elena sålde vår villa och vi blev både trevligt och professionellt bemötta, och hon hade bra känsla för prisläget vilket gjorde att vi fick rätt pris! Läs mer
  • 2019-04-01

Dan L skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Tjuvkils ängar ängen , bra bemötande information om bygget både i Mail och på insta gram Läs mer
  • 2019-03-23

Frida S skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise har varit fantastik i alla lägen, från det att vi köpte radhuset till vi sålde vårt hus. Hon har varit tillgänglig och stöttade. Mycket kompetent och duktig! Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv