Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Kungälv Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 256 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• Linda J
    Linda J skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevligt bemötande och alltid kontaktbar - hög serviceförmåga! Riktigt nöjd!
  • Barbro L
    Barbro L skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej!
    Ett positivt bemötande och väl motagande.
    Lätt att prata med.
    Med vänlig hälsning
    Barbro
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag och min fru har varit på många husvisningar de senaste åren. Vid en av visningarna träffade vi Erik, som gjorde gott intryck på oss båda. När det väl var dags för att sälja vårt hus och vi behövde en mäklare, så var det han som vi båda kom att tänka på.
    Erik upplever vi som väldigt målinriktad och engagerad. Han var duktig på att förklara sin plan för husförsäljningen, men gav oss samtidigt utrymme att bestämma själva vad vi trodde var bäst. Vi lyckades få sålt vårt hus i Kareby på ett förhandsbud, som vi var nöjda med. Vi rekommenderar starkt Erik som mäklare.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi ger Erik toppbetyg! En mäklare att lita på och som håller vad han lovar. Mycket engagerad, målmedveten och driven. Vi har både köpt vårt nya drömhus och sålt vårt hus genom Erik och vi kunde inte vara nöjdare. Erik är lätt att få tag på, har snabb återkoppling och en enorm social kompetens. Tack vare Erik kan vi nu luta oss tillbaka och njuta av en bostadsaffär som gått både smidigt och snabbt. Skulle utan tvekan anlita han igen! Rekommenderas varmt!
    // Björn och Johanna Sankey
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi kunde inte fått en bättre mäklare! Hon har varit helt fantastisk! Varm, lugn och trevlig. Alltid lätt att få tag på och det är aldrig några problem med något.
    2017-11-07 Carolina Z svarar Tobias F
    Tusen tack Tobias för era värmande ord. Hoppas att ni stormtrivs i er nya bostad. Ser fram emot en kopp kaffe på klippan med den fantastiska utsikten till sommaren. :)
  • Billy W
    Billy W skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Enbart positivt omdömme av Louise.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
  • Angelica E
    Angelica E skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise är en mycket varm och trygg person som gav mig som säljare otrolig trygghet i min försäljning när saker och ting kan upplevas som mycket! Hon fixade allt utan bekymmer och alltid med ett leende.
    Hon är tydlig och mycket professionell!
    En mäklare som aldrig var svår att nå och hade omedelbar respons på mina frågor!
    Jag hade gladeligen anlitat henne igen!
  • Jane I
    Jane I skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag känner stort förtroende för Louise. Jag kände mig personligt bemött och min försäljning sköttes snabbt och proffsigt. Jättebra!!
    Jane Ildebo
  • Marie F
    Marie F skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kan varmt rekommendera fastighetsmäklare Cliff Magnusson!
    Ett riktigt proffs😊
  • Birgit K
    Birgit K skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket serviceinriktad mäklare som man känner sig trygg med. Underlättade budgivning/ köp med min son som fick företräda mig. Uppskattade påringning för uppföljning efter en liten tid!
  • Rickard N
    Rickard N skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kanonbra. Mycket social, trevlig, tydlig och enkel att förstå. Jag är övertygad om att budgivare och säljare känner sig trygg med henne.
  • Sheni K
    Sheni K skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra bemötande och super trevlig!
  • Malin L
    Malin L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise fanns med oss genom hela processen, trygg, kunnig och trevlig!
  • Ida H
    Ida H skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise gick igenom hela försäljningsprocessen och var väldigt proffsig i vårt första möte. Jag kände mig trygg med henne genom hela försäljningen och med hennes stora kontaktnät i kungälv gick försäljningen jättefort. Louise lugnade mig när jag var orolig och var väldigt bra hela tiden. Jättebra mäklare! Använder henne absolut nästa gång jag ska sälja!
  • Ulla C
    Ulla C skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise är mycket proffsig, trevlig och hjälper dig med alla dina frågor som du kan ha. Känns tryggt med både försäljning och köp av bostad.
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bara positivt! Trevlig och tillmötesgående. Han var påläst och höll de han lovade.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Rak och bra kommunikation, duktig på att hitta möjligheter. Sammarbetar gärna igen och kommer helt klart att rekomendera Cliff för andra.
  • Alfred J
    Alfred J skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi hade höga förväntningar på både mäklare och försäljningsprocessen och vi är jättenöjda med Elena!

Allt sköttes snabbt och smidigt enligt plan, Elena var alltid lätt att få tag i och alltid lyhörd för våra önskemål.

Vill gärna rekommendera Elena!
  • Matilda B
    Matilda B skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kan inte säga annat än att vi är grymt nöjda med vår mäklare Cliff Magnusson. Han får verkligen högsta poäng av oss, finns ingenting som han kunde gjort bättre!
  • maria a
    maria a skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Erik genomförde bostadsförsäljningen på ett mycket proffsigt sätt, han var lättillgänglig när vi hade frågor och hade en färdig plan för hela försäljningen vilket vi tyckte var mycket bra, vi kan verkligen rekommendera Erik och skulle absolut anlita honom igen om vi skulle sälja!
  • Josefine S
    Josefine S skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan är en proffitionell och drivande mäklare.
    Han var alltid anträffbar på tel och gav snabb respons.

På ett proffsigt sätt tog han oss i "mål" och vi är mycket nöjda med affären.

Tack!
    Josefine S
  • Jane I
    Jane I skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket proffsigt men ändå ett personligt bemötande
  • Rebecka
    Rebecka skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Tillgänglig, tydlig och trevlig! Som köpare är jag mycket nöjd.
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevligt och bra bemötande. Jag tycker att mäklaren levde bra upp till mina förväntningar.
  • Tove B
    Tove B skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra bemötande, bra kommunikation. Uppfyllde väl förväntningarna
  • Janne & Kristina O
    Janne & Kristina O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    För ett drygt halvår sedan beslutade vi oss för att sälja vårt hus.
    Efter att ha kontaktat ett antal mäklare för uppdraget och efter vår utvärdering så fanns det ingen som helst tvekan om att vi skulle anlita Erik för uppdraget.Redan vid vårt första möte med Erik så upplevde vi honom som en väldigt driven målmedveten och engagerad mäklare. Dessutom så lovade han "att vi aldrig skulle bli besvikna" om vi valde honom.
    Under hela processen har Erik varit en toppenkille att jobba ihop med. Han satte dessutom ihop ett "dreamteam" med styling, fotografering etc. som fungerade toppen under hela resan.
    Nu är huset sålt och vi kan verkligen rekommendera Erik som mäklare, att han dessutom höll sitt löfte från vårt första möte "ni kommer aldrig att bli besvikna" gör ju inte saken sämre.
    Tack Erik och lycka till med mäkleriet i framtiden..........
  • Hans
    Hans skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kan inget annat än att rekommendera Elena. Proffsig, engagerad och kunnig!
    Gjorde hela processen med husförsäljningen smidig och trygg.
  • Petra W
    Petra W skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag kan varmt rekommendera Eriks tjänster vid en husförsäljning. Han har ett otroligt engagemang och driv. Han planerar försäljningen in i minsta detalj och man arbetar nära i team för att få bästa möjliga utfall. Han håller alltid sin tidsplan och är alltid snabb på att återkoppla, otroligt mån om sin klient. Hans rekommendationer och förslag gav oss en riktigt bra affär, processen satt perfekt! Helt klart en seriös och mycket pålitlig mäklare!
  • Solveig C
    Solveig C skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig glad och tillmötesgående mäklare.
    Cliff är kunnig hjälpsam fanns alltid tillgänglig när vi sökte honom.
    Vi kände oss väl omhändertagna.
    Vi är jättenöjda, kommer att rekommendera honom till andra som skall köpa eller sälja hus.
    Solveig C ♥
  • Bo S
    Bo S skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick ett utmärkt bemötande både professionellt och personligt av Cliff Magnusson.
    Cliff har under hela tiden varit närvarande för oss och svarat på våra frågor
    Vi är mycket nöjda
  • Erik N
    Erik N skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan levererade över förväntan. 100%-igt bra samarbete från första mötet till sista.
  • Sergey G
    Sergey G skrev om Elena Pegoraro en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Varmt rekommenderar Elena som mäklare. Hon är väldigt professionellt och trevligt.
    Stor tack för Elena Pegoraro.
  • Caroline O
    Caroline O skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Glad o trevlig tjej som gav ett gott förtroende
  • Catarina S
    Catarina S skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-JOhan är proffsig.
    Desutom nogrann och artig.
    Vi är mycket nöjda
  • Nina L
    Nina L skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ber om ursäkt för mitt dåliga svenska då jag är dansk, men jag är jätte nöjd med den servicen min sambo och jag fik i förbindelse med köpet av lägenheten på Brynjegatan 13.

Caroline var tidigare involveret på en annan bostad i samma förening, men eftersom att budgivningen gik för högt upp på den var vi tvungen att ge upp.

Vi var därför väldigt glada när Caroline kontaktade oss om en ny ledig bostadsrätt som vi hadde möjlighet att ge ett förhandsbjud pa.

Hela processen var trevlig og professionel och Caroline var förstående och bra på att hjälpa oss med att fixa fullmakt då jag var i Portugal när hon kontaktade oss.

Jag ville absolut rekommendera Caroline till att hantera båda försäljning och köp av lägenhet.

Om min sambo och jag skal flytta igen en dag vet jag vem jag kontakta på en gång.
  • Solveig C
    Solveig C skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig glad och tillmötesgående mäklare.
    Cliff är kunnig hjälpsam, fanns alltid tillgänglig när vi sökte honom.
    Vi kände oss väl omhändertagna.
    Solveig C
  • Lena R
    Lena R skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan Olsson var mycket proffesionell från början till avslutad affär! Har ett vänligt bemötande och är kunnig när det gäller att scanna av vad marknaden har för förväntan på just vår lägenhet. Värdet på den och vad vi skulle förvänta oss för pris
  • Josefine J
    Josefine J skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Caroline är väldigt proffsig samtidigt som hon är ödmjuk och jag skulle utan tvekan anlita henne igen.
    Kände mig helt trygg genom hela affären. Bemötandet både från henne och Fastighetsbyrån i Kungälv över lag är varmt och välkomnande.
  • Emilia K
    Emilia K skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Från första kontakt med Claes-Johan har jag varit supernöjd med bemötandet. Alltid lika trevlig och svarade på alla tusen frågor jag hade på ett sätt, så jag som vilsen säljare kände att jag förstod. Det betydde jättemycket!
  • Amandra I
    Amandra I skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fick ett bra och professionellt bemötande redan ifrån den stund vi klev in på visning. Så jag är väldigt nöjd rakt igenom hela processen.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi fick ett väldigt bra intryck av Claes-Johan. Bra bemötande och ett professionellt arbete. Gav oss också bra feedback på affärens framåtskridande.
  • Lina E
    Lina E skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kontaktade Caroline innan sommaren då jag var i stort behov av att köpa ny bostad. Hon tog det till sig och kontaktade mig i somras när det dök upp en bostadsrätt som hon trodde kunde passa mina önskemål. Efter det gick processen väldigt snabbt och smidigt. Hon hela tiden visat på stor mänsklighet samtidigt som hon skött det otroligt professionellt!
    Är rakt igenom supernöjd hela processen från visning till inflytt, det kunde inte gått smidigare!
    Att Caroline är rutinerad inom mäklarbranschen och av arbetet att underlätta för parterna i affären märktes tydligt genom hennes goda struktur och välplanerade upplägg.
    Stort plus i kanten för att hon ringde upp ett tag efter inflytt för att stämma av att allt gått bra, det för att man verkligen känner vilket engagemang hon satsar i sina kunder!
  • Malin G
    Malin G skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan har varit väldigt professionell i sin kontakt, han har hållit oss uppdaterade med allt som hänt under hela tiden från att lägenheten lades ut på Hemnet, under budgivningen samt fram till att vi skrev på köpeavtalet. Det har känts väldigt tryggt genom hela resan och vi kommer att rekommendera honom till vänner och bekanta i framtiden.
  • Johan D
    Johan D skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Världsklass!
  • Malin H
    Malin H skrev om Cliff Magnusson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Cliff är en kunnig, hjälpsam och engagerad mäklare.
    Under hela vår tid efter hus letande har han haft oss i tankarna och hört av sig så fort han fått in något som passade oss.

Cliff är alltid anträffbar och ger snabb respons på tankar och funderingar.
    Vi är så tacksamma att de blev just Cliff som blev ansvarig mäklare för vårt husköp.

Vi kommer starkt rekommendera honom till andra som skall köpa och sälja fastighet.

Och behöver vi mäklare i framtiden är det utan tvekan Cliff som kommer få ta hand om den affären.
  • Lukas M
    Lukas M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Slutpriset blev över vår förväntan så vi är mycket nöjda!
    2017-08-28 Carolina Z svarar Lukas M
    Lukas - vad kul att höra! Det var ett sant nöje att få jobba med er. :-)
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Fantastiskt bra med allt. Kan helt enkelt inte vara mer nöjd.
    2017-08-24 Carolina Z svarar Patrik M
    Tack Patrik för din vänliga ord. Varit otroligt kul att få vara med er på denna resa - från första mötet för över två år sedan till försäljning. :)
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En vass mäklare med stenkoll på läget!
    2017-08-24 Carolina Z svarar Niklas H
    Tusen tack Niklas för dina härliga ord! Hoppas att du trivs underbart i ditt nya hem!
  • Michael L
    Michael L skrev om Claes-Johan Olsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Claes-Johan hjälpte mig att sälja mina föräldrars lägenhet.
    Claes-Johan är Professionell, entusiastisk och tydlig. Mycket bra återkoppling, hela tiden närvarande och beskrev var i processen vi befann oss.
    Allt fungerade över förväntan.
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Ett ytterst kompetent och professionellt hanterande av vår husförsäljning! Erik är engagerad, driven och tillgänglig och gjorde mer än vad man kan förvänta sig av en mäklare. Vi ger honom våra varmaste rekommendationer.

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv