Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 378 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2019-10-12

Linn H skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Pontus gav ett seriöst och ödmjukt intryck när vi köpte en bostad via honom. En engagerad mäklare! Läs mer

Aila Onerva M skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag hade Pontus Hallsberg som mäklare när jag sålde mitt fritishus/åretruntboende nu i oktober vid Ödsmålsmosse i Kode. Försäljningen gick snabbt och smidigt. Han har ett proffisionellt och personligt bemötande. Är mycket nöjd med mäklaren Pontus Hallsbergs .insattser och kunskaper. Rekommenderar honom med det bästa. Aila Mirkovic Läs mer

Erik R skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Gott professionellt och personligt bemötande. Läs mer

Tommi M skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander skötte affären exeptionellt exemplariskt med kontiruerlig information och transparens om läget. Läs mer
  • 2019-10-09

Pia K skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har köpt ett litet hus i Kärna, och jag hade många frågor innan köp. Blev trevligt, tålmodigt och professionellt bemött varje gång. Läs mer
  • 2019-10-07

Lennart D skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en bostadsrätt. Mäklaren gjorde ett utmärkt arbete. Läs mer
  • 2019-10-04

Victoria L skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William är en fantastiskt mäklare. Han sålde vår lägenhet när vi köpte den och gav ett väldigt seröst intryck samt var väldigt mån om köparens vilja därför anlitade vi honom när vi skulle sälja. Som säljare upplevde vi William som trygg i sin yrkesroll där han alltid hade säljarens bästa i första hand. Vi har alltid känt oss trygga i Williams händer! Läs mer
    2019-10-04 William S svarar Victoria L
    Tack för de fina orden Victoria! :)
  • 2019-10-02

Jonathan L skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag köpte och sålde lägenhet via fastighetsbyrån där William var med i båda affärerna.

Trevlig upplevelse att få affärens ordnade av samma person som då kunde förstå helheten.

William gav ett gott intryck och såg och förstod oss som kunder.

Återkopplingen kunde i vissa fall förbättras annars helt utmärkt. Läs mer
    2019-10-07 William S svarar Jonathan L
    Tack för de fina orden och tack för konstruktiv kritik!
  • 2019-09-28

Sven Ö skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Knapphändig information om överbryggningslån och uppskjuten ränta. Men fixade ett bra pris på radhuset. Styling överskattad och jobbig. Broschyr med alla bilderna på lägenheten onödig. Läs mer
  • 2019-09-15

Håkan M skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Vill inte lämna något omdöme eller betyg f.n. Läs mer
  • 2019-09-15

Åsa M skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har separerat och behövde köpa eget boende. Jag blev bemött med respekt och förståelse på ett proffesionellt sätt. Jag hade inga förväntningar utan ville egentligen bara ha just den där bostadsrätten. Min mäklare var lyhörd och hjälpte mig på ett bra sätt.
    Jag känner stort förtroende för Fastighetsbyrån och kommer absolut anlita dom när det blir dags att sälja... Läs mer
  • 2019-09-12

Karolina S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina Zanders hjälpte oss att Sälje huset i Kungälv kommun. Allt går snabbt och smidigt, vi Sälje huset efter en månad Läs mer
  • 2019-09-09

Osman K skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Hej, sålde en tomt och den gick för lite mer än jag hade förväntat mig från början. Carolina bemötte mig väldigt bra och har under hela tiden varit professionell och kontaktat mig när det har behövts. Med tanke på hur mycket hon har att göra så känner man att hon tar sig tid för Dig. Hon känns väldigt jordnära. Kan utan problem rekommendera Carolina till andra. Läs mer
  • 2019-09-08

Charlotte O skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Riktigt bra på att återkoppla i god tid, snabb respons. Hjälpsam att snabbt ta reda på svar på många frågor :) Inte för på, utan har gett oss tid att tänka, lugn och sansad samt engagerad..

Köpt nybyggt kedjehus Läs mer
  • 2019-09-05

Peter D skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt sommarhus. Alexander var påläst och tillmötesgående.
    Rekommenderar Alexander och Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-09-02

Fredrik A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde min bostad med hjälp av Louise.
    Hon var hjälpsam och stöttade med allt kring affären.
    Trevlig och förklarar när man vill veta mera. Läs mer
  • Jonas S

2019-09-02

Jonas S skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander har varit mycket bra i sitt bemötande och fick till ett snabbt avslut utan att visning behövdes vilket uppskattas mycket Läs mer
  • 2019-09-02

Karin U skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi köpte en sommarstuga på Aröd och Alexander var vår mäklare. Eftersom vi inte brukar köpa sommarstugor har jag väldigt lite att jämföra med, därav en fyra. Alexander var genom hela affären väldigt korrekt och genomtänkt i svar och presentation. Det kändes tryggt att ha honom som mäklare. Vi är nu väldigt kända med Aröd som ort och hade inte många frågor om själva omgivningen. Vi har nu iaf vår drömstuga! Läs mer
  • 2019-08-26

David P skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostadsrätt. Mäklaren gjorde ett helt okay jobb. Allt gick enligt plan varken mer eller mindre.
    Nöjd kund. Läs mer
  • Jonas A

2019-08-19

Jonas A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt en bostadsrätt på 55 kvm som är en 2:an
    Jag blev bemött av mäklaren på ett jättebra sätt, han var trevlig och pratglad
    Jag hade nog inga speciella förväntningar, men han var duktig och gjorde sitt jobb bra.
    Min upplevelse av denna visningen och allting var bra. Jag blev nöjd. Läs mer
  • 2019-08-08

Agust G skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi köpte en villa. Vi fick bra bemötande, men jag var bara med en del av affären. Läs mer
  • 2019-08-06

Josefine A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt bostadsrätt,vi fick ett bra bemötande. Han levde upp till våra förväntningar Läs mer
  • 2019-07-22

Mati U skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har sålt min villa i Romelanda. Pontus Hallsberg har lotsat mig igenom alla formaliteter, som jag är oerfaren i och som jag måste iaktta som säljare. Han har förberett mig alla upptänkliga insatser som krävs inför försäljningen och varit ett gott stöd att genomföra dessa.Han har gjort ett fantastiskt bra arbete, lyhörd och vägledande. Ett gott "bollplank" för mina funderingar och
    nödvändiga åtgärder! Han har dessutom fört en dialog med mina döttrar och hållit dem väl informerade, vilket har bidragit till att
    jag har känt mig väldigt trygg med försäljningen. Tack Pontus! Läs mer
  • 2019-07-20

Annika L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår bostadsrätt när vi fortfarande bodde i utlandet. Det gick bra, dock hade jag önskat snabbare och tätare återkoppling. Men Louise är väldigt trevlig och processen på fastighetsbyrån var tydlig och helt ok. Läs mer
  • 2019-07-14

Berglind B skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklaren bokade inte tid med banken, jag fick ordna det. Säljaren visste inte vilken tid tillträdesmötet var, de hade inte fått den informationen så de kontaktade oss dagen innan tillträdet och frågade. Läs mer
  • 2019-07-13

Peter W skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra kommunikaton, service och kunskap. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2019-07-08

Lisa L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Köpt ett radhus.
    Han är väldigt noggrann och vill att alla ska vara med och förstå vad de är som görs. Han ser alla och låter alla höras. Han är positivt och förstående. Läs mer
  • 2019-07-08

Viktor L skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Trevlig och saklig, överlag väldigt nöjda rakt igenom. Läs mer
  • 2019-07-06

Marja-Leena L skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alexander har uppmärksammat alla önskemål,
    och trots sin unga ålder har han gjort ett utmärkt
    Uppdrag.
    Jag kommer att rekommendera honom varmt till
    min bekanta och även för alla andra som jag kommer i kontakt med. Läs mer
  • 2019-07-04

Maria S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig och kunnig. Bästa mäklaren Läs mer
  • 2019-07-03

Tobias K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevlig. Tillmötesgående. Driftig. Alltid glad och anträffbar. Ärlig. Läs mer
  • 2019-07-03

Benjamin S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en bostadsrätt I Tjuvkils Ängar, och från första kontakten och genom hela köpprocessen har vi fått bästa service av Carolina. Hon har svarat på alla frågor och väglett oss genom all dokumentation.
    Vi ville ha ett boende vid havet och när vi hittade Tjuvkils Ängar blev vi genast intresserade. När den bostad som vi hade bokat inte riktigt levde upp till vad vi hade hoppats så fick vi möjlighet att byta till en annan i samma område som råkade bli ledig. Det var inget som vi räknat med men det blev perfekt!
    Carolina är inte bara en duktig mäklare, hon är en omtänksam person och har skapat ett stort förtroende. Vi har träffat flera mäklare genom åren och Carolina sticker ut. Hon har fått oss att känna oss väl omhändertagna och vi kan varmt rekommendera henne till alla som vill göra en bostadsaffär! Läs mer
  • Diana N

2019-07-03

Diana N skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En mycket bra ” underbar” mäklare som var lyhörd . Och hittade snabbt svar på alla dem frågor vi hade. Vi köpte en helt fantastisk lägenhet . Så sammantaget är vi jätte nöjda . 💞 Läs mer
  • 2019-07-01

Olof Mikael S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Professionell och med ett trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-06-23

Angelica B skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise är professionell, lyhörd och har ett fantastiskt bemötande. Hon hjälpte oss att sälja vår bostadsrättslägenhet och vi kan varmt rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-06-16

Karl Urban L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det är ju inte bara Louise som varit utmärkt, även Amanda Krause som vi haft längsta tiden har varit fantastiskt bra. Läs mer
  • 2019-06-11

Aixien H skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Köp av fritidshus genom AK. Smidig affär, rekommenderar mäklaren och firman Läs mer
  • 2019-06-09

Johanna O skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    gav felaktig info som hon sen nekade till
    Lät oss ta hand om överlåtelsesaker som en mäklare bör göra. Dåligt påläst kan jag tycka. Läs mer
    2019-06-11 Fastighetsbyrån Kungälv svarar Johanna O
    Först vill jag beklaga för att ni har fått en negativ upplevelse av er bostadsaffär som ska vara positivt, enligt mig. För att undvika missförstånd så är våra rutiner att man kontaktar den andra parten inför tillträdet om något är osäkert kring lös och fast egendom samt städning, etc. Om man sedan vill göra avsteg ifrån kontraktet vad gäller tillträdet, så ska man också komma överens med säljare. Som mäklare är vår roll väldigt styrd och vi har tydliga rutiner för vad vi ska och bör göra, men också en del avrådan i vår inblandning. Främst tycker jag det är tråkigt att ni är missnöjda och finns det något jag kan göra för er nu eller i framtiden får ni gärna höra av er!
  • Jonas N

2019-06-09

Jonas N skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklaren hade inget som helst driv och man fick göra allt runtomkring själv vid själva överlåtelsen. Vi pratade mer med säljaren och fick ordna med saker som en mäklare bör utföra. Tyvärr kommer jag inte använda henne i framtiden. Läs mer
    2019-06-11 Fastighetsbyrån Kungälv svarar Jonas N
  • 2019-06-07

Ingrid H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    köpt brf sålt villa av en annan mäklare.
    Trevlig när vi träffades. Personligen hade jag svårt att få en klar bild av hela område. vad är det vi håller på att köpa?
    Saknade en modell uppbyggd av husen i området vilka avstånd blir det till gångvägar hus osv. Läs mer

Fredrik G skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt nyproduktion.
    Mycket bra bemötande, lyhörd och väldigt hjälpsam.
    Svarade snabbt på mail svårt att nå fram på telefon men ringde upp om man lämnade telefon nr på mail.

Ska jag välja mäklare i framtiden så önskar jag helt klart Carolina. Läs mer

Jesper S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt nyproduktion 2a. Ok, bra med infobrev. Läs mer

Anna-Karin J skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kompetent, kunnig och trygg mäklare som guidat mig genom processen i att sälja min bostadsrätt. Läs mer

Ann-Sofie D skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostad i Tjuvkils Ängar . God info genom hela processen. Läs mer
  • 2019-05-18

Johanna P skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William har hjälpt mig sälja 2 lägenheter och köpa 1. William är otroligt engagerad och bra mäklare!! Kommer varmt rekommendera han till alla jag känner som skall sälja bostad. Läs mer
  • 2019-05-16

Claes M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bostadsrätt
    Bra
    Jag hade inga speciella förväntningar.
    Jag tyckte att mäklaren var bra, korrekt och
    positiv.
    sammanfattningsvis tyckte jag att upplevelsen var
    jättebra. Läs mer
  • 2019-05-14

Ali N skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Inte lätt att sms:a med men väldigt trevlig och glad hela tiden. Läs mer
  • 2019-05-13

Stefan A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt ett radhus.
    Intresserad.
    Bra. Läs mer
  • 2019-05-07

Eva B skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde ett fritidshus i Aröd som vi bott året runt i.
    Alexander var alltid positiv och trevlig. Han tog sig alltid tid till att återkoppla till oss och svara på frågor. Han tog sitt uppdrag på största allvar och var noggrann. Han levde upp till våra förväntningar.
    Vi kan absolut rekommendera Alexander till andra och även anlita hans tjänster igen vid behov.
    Håkan och Eva Börjesson Läs mer
  • 2019-05-05

Majvor H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt i Tjuvkil. Carolina har varit aktiv genom hela processen. Det har varit enskilda möten, gemensamma informationsträffar, skriftlig information och påminnelser via elektronisk post och sms. Vi har kunnat ställa frågor vid behov och fått svar omgående. Det har upplevts tryggt och pålitligt hela vägen!

Tack Carolina! Hälsar Majvor och Tomas Läs mer

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv