Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 846 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Josefin Andersson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Munkegärde
    2022-01-09
    Bra bemötande och visade tyd tydligt att hon var där för att lyssna och hjälpa oss.
    Vi har varit med om rätt dåliga mäklare så vi är super nöjda med Josefin. Det vi förvänta oss hos en mäklare har hon.
    Trevlig och väldigt noga och bra förklarat hur de olika sakerna går till och vilken ordning att ska ske nu när köpet ska gå igenom.
    Vi är super nöjda.
  • sålde sitt hus med hjälp av Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2022-01-07
    Trevlig och personlig i sitt bemötande!
    Bra kommunikation!
  • köpte sitt hus med hjälp av Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-12-31
    Professionell och tydlig. Det var ett nöje att ha med Tilda att göra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josefin Andersson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-12-30
    Mycket enkel att ha som mäklare, kunnig, målinriktad och följsam när det behövdes. Mycket nöjd med Josefin, hur bra som helst. Allt gick så smidigt och enkelt.
    • Munkegärde
    2021-12-30
    Josefin kom in till det här uppdraget med exakt samma inställning som jag och löste det dessutom med bravur. En snabb och smidig affär som överträffade mina förväntningar och hon är väl värd mitt höga betyg! Innan uppdraget valde jag mellan två olika mäklare och det är så skönt att inse att man valde rätt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    • Angered - Gårdsten
    2021-12-28
    Vi känner varandra bara vid telefon samtal
    Jag vill gärna träffa henne det är min önskemål
    Hon är väldigt snäll och hjälpsam
    Hon har mycket tålamod
    Jag hade valt annan lägenhet men kunde inte köpa den, sen hon rekommenderade en annan lägenhet och den kunde jag köpa så till slut hade jag köpt något.
  • köpte sitt hus med hjälp av Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Skepplanda
    2021-12-27
    Snabb och enkel affär på Grötstigen 3. Ett gott pepparkakshus.
    2021-12-25
    En fantastisk mäklare som man känner sig trygg med och har ett lugnt harmoniskt bemötande. Mycket duktig och organiserad och man får lätt kontakt med. Bjuder mkt på sig själv och gör resan att köpa enkel.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johanna Blomberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Supertrevlig och hjälpsam!
    Väldigt professionell och kunnig.
    • Angered - Gårdsten
    2021-12-25
    Bra bemötande samt bra kommunikation under hela processen. Smidigt och snabbt inga som helst problem!
    2021-12-23
    Jag blev bemött på ett väldigt bra sätt.
    Vi hade en god kommunikation under hela vägen.
    Snabb på att svara på frågor.
    Jag fick förtroende för henne direkt efter vårt första samtal.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johanna Blomberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-12-23
    Bra fokus och uppnått mål med försäljningen.
    Kan rekomenderas
  • sålde sitt hus med hjälp av Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-12-22
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare Tilda Gustafsson. Hon är den perfekta blandningen av att vara engagerad och drivande samtidigt som hon är lyhörd och trygg. Mycket professionellt. Hus är köpt och hus är sålt och vi kan inte vara mer nöjda.
    2021-12-20
    Johanna är toppen! Trevlig, lättsam och snabb på att återkoppla. Vi är super nöjda!!
    2021-12-17
    Johanna har bemött oss som köpare exemplariskt och varit väldigt tydlig i sin kommunikation.

Världsklass!
    2021-12-17
    Tack , Johanna på Fastighetsbyrån Kungälv.
    För ditt positiva och kompetenta bemötande,
    lägg där till att du är ambitiös, återkopplar snabbt.

Det ger en stor trygghet i försäljningsprocessen.
    Vi är mycket nöjda .
    2021-12-13
    Redan från start kändes det som Josefin var rätt person. Bra rådgivning och omtänksam för oss säljande.
    Superb.
    2021-12-10
    Jättenöjd med allt än så länge.
    2021-12-10
    Vi är nöjda med Josefin, hon har gjort ett bra jobb. Hon sa att hon är tävlingsinriktad och satsar på ett så högt försäljningspris som bara går och hon har lyckats mycket bra med det!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carl Strid en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-12-09
    Carl va trevlig! Lätt att nå när vi hade frågor! Proffesionell och rekommenderar Carl som er framtida mäklare.
    2021-12-09
    Tydlig.
    Bra på uppföljning, tar initiativ.
    Svarar på frågor snabbt.
    Supporterar när det behövs.
    2021-12-07
    Positivt bemötande och smidigt utförande av försäljningen. Engagerad och lättillgänglig. Jätte nöjd!
    • Aröd/Timmervik
    2021-12-06
    Johanna var trevlig, proffsig och väldigt öppen och ärlig om bostaden. Vi kunde ha en ärlig dialog om de brister som fanns gällande fastigheten och eftersom det här var det första huset jag köpte så kändes det tryggt att kunna diskutera. Johanna var också väldigt flexibel vilket uppskattades i allt kaos som kommer med att köpa hus. Vi kunde komma överens om att få se huset innan den tänkta visningen och det uppskattade jag mycket.
    • Aröd/Timmervik
    2021-12-04
    Proffsig
    Lyhörd
    Snabb återkoppling
    Seriös
    • Komarken
    2021-11-30
    Karl gjorde ett bra jobb med denna affären. Såg till att allt stämde och fick ut det mesta av det priset min lägenhet kunde gå för vill jag tro.
  • Torborg W
    2021-11-28
    Josefin var väldigt ambitiös och proffsig
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Marstrand
    2021-11-22
    All ångest inför försäljningen försvann helt efter första mötet med Carolina. Allt har fungerat över förväntan vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera Carolina. Hälsningar från två mycket nöjda kunder.
  • sålde sitt hus med hjälp av Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    • Älvängen
    2021-11-19
    Patrik är en kunnig och uppriktig mäklare.
    Han är omtänksam om såväl både kund som säljare.
    2021-11-19
    Kanonmäklare, mycket trevlig och professionell mäklare som alltid har tid (säljare).
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Kungälv
    • Marstrand
    2021-11-18
    Fick ett positivt och seriöst intryck av mäklaren.
    Hon sålde min andelslägenhet och priset blev högre än jag förväntat mig.
    Jag är mycket nöjd.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-11-12
    Sanna har varit kunnig, förstående och väldigt noggrann i hela processen och vill det bästa för kunden.
    Tack snälla Tarek för din fina rekommendation. Värmer mig i hjärtat! Det var roligt att få hjälpa dig. Vi ses på tillträdet! Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-11-08
    Tilda är rättfram och tydlig på vem som ska göra vad och varför. Det gav oss en trygghet i processen. Hon är kreativ och delar med sig av erfarenhet på ett bra sätt. Hon är också drivande på ett positivt sätt - efterfrågar de aktiviteter som låg på oss och levererade på det så låg på henne. Hon var dessutom realistisk i sina bedömningar och gav därmed bra och relevant vägledning. Bemötandet var utöver detta också trevligt med positiv energi och humor.
    2021-11-08
    Positivt bemött, hjälpte alltid till med att få sina frågor besvarade så fort som möjligt.
    2021-11-05
    Johanna är en superbra mäklare, proffsig, ärlig och flexibel.

Vi är så nöjda med vår upplevelse och skulle välja Johanna igen om vi fick chansen!
    2021-11-05
    Johanna, var otroligt professionel, påläst gällande objektet.
    Lyhörd och serviceminded utöver det vanliga. Hade vi frågor eller funderingar fick jag alltid snabbt svar. Även på kvällar och helger :-) Stort tack till Johanna som guidade oss till att kunna köpa vårt drömhus i Kode, Hammarhöjden.
    2021-11-03
    Professionell och lyckas hålla både säljarens och köparens intressen i fokus samtidigt. Lätt att komma i kontakt med. Bra förberedd inför visning med svar på frågor och koll på objektet.
    På visningen fick vi gott om tid att undersöka, titta och tänka. Samtidigt var Johanna aldrig långt borta för att svara på frågor eller funderingar.
    En mycket bra upplevelse!
    2021-11-03
    Professionell och tydlig. Duktig på att svara på mejl och telefonsamtal. Gav oss god tid att kolla på objektet, fanns tillgänglig för frågor men gav också utrymme att få titta i lugn och ro. Upplevdes som att hon fanns till både för säljaren och köparen på ett mycket bra sätt som ingav en känsla av trygghet. Johanna fick några frågor av oss via mejl innan visningen och dessa hade hon undersökt innan visningen och hade skrivit upp exakt vad just vi undrade över. Rekomenderar varmt Johanna som mäklare.
    2021-10-31
    Kunnig och effektiv och har ett trevligt sätt.
    Hennes väl genomförda arbete medförde en smidig och bra affär till fördel för både oss som säljare och för köparen.
    2021-10-31
    Trevligt och profsigt bemötande. Duktig på att meddela och informera.
  • Gabriella M
    köpte sitt hus med hjälp av Johanna Blomberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-10-27
    Mycket trevligt bemötande på kundens nivå, där hon bemöter kunden med tydlighet, sakligt och framför allt ärligt igenom hela processen.
    Rekommenderar Johanna starkt oavsett om du går i köp tankar eller sälj tankar.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-10-19
    Carolina har varit mycket trevlig, kunnig och hjälpsam. Hon har varit tålmodig när jag har ställt många frågor som var oklara för mig.
    2021-10-19
    Duktig mäklare som levererar.
    2021-10-14
    Vi har köpt vår nyproduktionslägenhet genom Carolina. Vi har hela tiden, under denna långa period, fått bra o tydlig info, snabb o korrekt återkoppling o känner oss mycket nöjda!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    • Olofstorp
    2021-10-14
    Lisa är superproffsig och otroligt hjälpsam. Hon vägledde mig och förklarade hela processen samt utgick sedan efter vad som var bäst för mig och min försäljning.

Kan inte rekommendera henne nog, inte minst för pris rekordet av bostaden, utan framförallt för att försäljningen gick otroligt snabbt och smidigt!

Vill man känna sig trygg och ha en lyhörd mäklare i en sådan här process så är Lisa det rätta valet! 💫
    2021-10-14
    Snabbt, proffesionellt och vänligt bemötande. Hela processen upplevs som seröst hanterad.
    2021-10-14
    Jag har blivit bemött på ett professionellt och förstående sätt.

Förväntningarna har gått över förväntan, vilket var mer än jag hoppats på, då jag inte visste mycket om bostadsaffärer innan.

Sammanfattningsviss har jag genom hela affären fått bra stöd och hjälp från Carolina.
    2021-10-13
    Trevligt bemötande och hjälpsam och informativ
    2021-10-12
    Carl skötte allt galant, från start till mål!
    2021-10-12
    Good and timely communication about project. Quick response to mails & calls. Overall good experience and great buying experience.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Kungälv
    2021-10-12
    Trevlig och kunnig. Återkopplade snabbt vid frågor om bostaden.