Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 626 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2020-07-06

Monica D skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Han har alltid varit tillgänglig alltid svarat även helger jag kan rekommendera honom Läs mer

Rebecka A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina har varit fantastisk under hela processen. Alltid funnits tillgänglig att svara på våra frågor och ställer gärna upp. En pigg och allert mäklare som även har glimten i ögat! Läs mer

Åke H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina är glad och trevlig men det är svårt att få förtroende för henne beroende på att hon ändrar åsikt beroende på vad vi tycker.

Våra förväntningar på Carolina var att hon skulle vara mera aktiv i sin roll som mäklare.

Upplevelsen var att hon inte alltid var ärlig i sina svar. Läs mer

Matthew S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Carolina was excellent in helping us find the appropriate housing for our needs, in a great location, and was excellent in helping us to understand the ins and outs of the administrative processes. Just a fantastic job all around. Highly recommend her. Läs mer
  • 2020-06-30

Karolin A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Alltid tillmötesgående och trevlig att ha att göra med. Personligt och det kändes som att att det alltid fanns tid att ställa frågor. Bra köp-upplevelse. Läs mer
  • 2020-06-22

Felicia F skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vår lägenheter blev såld snabbt och väldigt professionellt. Budet kom in på fredagen och på lördagen var allt klart. Läs mer
  • 2020-06-21

Ingrid M skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vid försäljning av min fastighet romelanda-lid 1:8 var Alexander en trevlig och bra mäklare att ha. Var rädd om honom!! Mvh Ingrid Malm
    🙂 Läs mer
  • 2020-06-19

Carina V skrev om Tilda Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket engagerad och alltid glad och positiv. Lätt att bolla tankar med och vi har känt oss trygga genom hela försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • 2020-06-18

Jean E skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte hus på Grandalen 110 i Romelanda . Vi var redan intresserad utav köpa uset innan den läggs upp inför visning. Vi har fått bra information och lätt att prata med maklaren samt fått bra svar på återkopplingen. Vi har varit nervösa inför köpet och mäklaren har en lugnande effekt :) Läs mer
  • 2020-06-18

Jan-erik L skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt en villa
    Alexander har en bra social förmåga och är noggrann
    De förväntningar vi hade har uppfyllts och det var främst enkelhet och kunna lita på att arbetet blir utfört då vi har begränsat med tid att engagera oss.
    Även om planen utmanades så höll den
    Sammanfattningsvis ett gediget och väl utfört arbete Läs mer
  • 2020-06-09

Fredrik L skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra bemötande av mäklare samt en smidig affär Läs mer
  • 2020-06-07

Raymond B skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en nyproducerad bostad. Carolina har alltid svarat snabbt o konkret vid frågor. Bra information om byggnad förloppet , med bra tips om vad som skall göras. Proffsig och social mäklare Läs mer
  • 2020-06-01

Ingela J skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt hus.
    Tidig kontakt och sedan fick jag vara för mig själv när min man gick bort.
    Efter ca 3 mån togs kontakt och vi startade ett mkt bra samarbete.
    Omständigheterna med Coronan gjorde det lite trögt, men vi hade många visningar och CP var alltid på gott humör och stöttade i de negativa stunderna.
    Har hela tiden haft mkt stort förtroende för CP Kunskaper och kunnande. Läs mer
    2020-06-01 Cecilia P svarar Ingela J
    Tusen Tack Ingela för dina fina ord och för att jag fick ditt förtroende Samarbetet har varit så smidigt med Dig Ingela Har alltid varit en fröjd att prata med Dig o tacksam att jag fått förmånen att hjälpa till Stort Tack!💐//mvh Cecilia
  • 2020-06-01

Jan Erik M skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Lisa var verkligen ett proffs när vi sålde lägenheten och höll mig hela tiden uppdaterad så jag rekommenderar henne till 110 procent! Läs mer
  • 2020-05-24

Max Ola Johan W skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Tillgänglig, tillmötesgående, kompetent Läs mer
  • 2020-05-22

Carlos L skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Sålde min lägenhet och efter en långsam start med en annan mäklare så tog Lisa över och det gick utmärkt.
    Mycket informativ och det kändes tryggt. Läs mer
  • 2020-05-15

Emelie F skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde ett fritidshus, Alexander har toppen bemötande och är väldigt lätt att alltid få tag på när man behöver! Läs mer
  • 2020-05-10

Daniel K skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Trevligt, samarbetsvillig effektiv mäklare Läs mer
  • 2020-05-06

Crister C skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt vårt hus

Vi har alltid blivit väl bemötta av Pontus

Han är alltid trevlig och det är lätt att nå honom

Rekommenderar honom varmt

Mvh Crister och Mona Läs mer
  • 2020-05-03

Ingvar A skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Tomtförsäljning, bra bemötande, Läs mer
  • 2020-04-30

Izetdin A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra mäklare väldigt hjälpsam! Läs mer
  • 2020-04-27

Jennie P skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi är väldigt nöjda över hur smidigt allt gått kring försäljningen av vårat hus. Vi har fått bra info & Caroline har ett fint & mjukt bemötande. Läs mer
  • 2020-04-20

Victor K skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Professionel och rak, trevlig. Läs mer
  • 2020-04-19

Jan Egert E skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Jättebra hela vägen trots att vi strulade en hel del, var mycket flexibel. Kort och tydlig med viktig information, lätt att ta in, inga onödigheter. Läs mer
  • 2020-04-19

Stina T skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har aldrig sålt ett hus tidigare och visste inte vad vi kunde vänta oss under denna resa. Men med vägledning av denna allt igenom proffsiga person skulle jag gärna rekommendera honom.
    Nu kommer jag aldrig sälja något mer hus, utan det är mina barn som får sälja vårt nuvarande hus när jag lämnat in. Då hoppas jag att Pontus fortfarande jobbar som mäklare och kan hjälpa dom till rätta. Läs mer
  • 2020-04-18

Yousif A skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jag köpte en lägenhet.
    Mäklaren var väldigt kul Läs mer
  • 2020-04-03

Viktor J skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket hjälpsam, gott bemötande och alltid redo att svara på frågor som dök upp genom hela köp-processen av min nya lägenhet! (bostadsrätt)

Tack för all hjälp på vägen, och lycka till William! Läs mer
  • 2020-03-19

Jwan Rashid H skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jätte bra och duktig Mäklare Läs mer
  • 2020-03-19

Rebuar A skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Jätte bra och duktig Mäklare. Läs mer
  • 2020-03-18

Robin A skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Samarbetet med Lisa har varit väldigt enkelt och smidigt, jag kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån och Lisa. Läs mer
  • 2020-03-09

Lena M skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra trevlig bra information kan rekommendera honnom.Nöjd Läs mer
  • 2020-03-09

Jan Erik J skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har sålt vår villa
    Vi blev bemötta på ett proffsigt och bra sätt
    Vi hade högre förväntningar på köpesumman, detta kunde dock
    inte mäklaren göra något åt , marKnaden styr och i slutändan
    känns allt bra. Läs mer
  • 2020-03-06

Antonina C skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket kompetent och duktig mäklare. William är engagerad och hjälpsam. Läs mer
  • Tommy N

2020-03-02

Tommy N skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt bostadsrätt, kanonbra och engagerad, kan svara på alla frågor med tålamod.Hanterar budgivning och håller oss som säljare informerad. Rekommenderar gärna henne. Hon förmedlade tidigare en affär åt oss när vi var köpare. Med vänlig hälsning, Tommy o Snjezana Nilsson Läs mer
  • 2020-03-02

Annika K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Fantastisk mäklare. Kan varmt rekommendera honom Läs mer
  • 2020-02-27

Emelie K skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Han har lyckat sälja vår lägenhet och det har inte de 10 mäklare innan honom lyckats med... Läs mer
  • 2020-02-26

Sandra Elisabeth K skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Tycker han var bra och duktig på att få in folk som skulle kunna vara intresserade av våran bostad.
    Man fick snabba svar vilket vi uppskattade och det var skönt att ha någon att bolla med. Läs mer
  • 2020-02-21

Clara K skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna är kunnig, engagerad, otroligt effektiv och alltid lätt att nå. Det tog mindre än fyra veckor från första kontakt till att kontrakt med köparen var undertecknat. Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-02-21 Sanna A svarar Clara K
    Tack Clara för din fina rekommendation. Det glädjer mig att du är så nöjd med min tjänst. Lycka till med nya boendet!
  • 2020-02-20

Sven Patrik A skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Radhus
    Väldigt bra bemötande, bra engagemang, bra information Läs mer
  • 2020-02-17

Jan Christer A skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt ett radhus.
    Pontus var engagerad, duktig på att informera om hur det gick. Bra person att ha att göra med - fungerade otroligt bra.
    Bra mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-02-12

Denis H skrev om Lisa Berthelsen en del av Fastighetsbyrån Göteborg Nordost
    Positiv, tidpunkt, bra säljare. Läs mer
  • Johainna K

2020-02-08

Johainna K skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket nöjd med min mäklare Carolin. Hon är lätt tillgänglig och svarar på alla mina frågor och ger bra tips och råd. Kommer ta hjälp av henne i framtiden vid nästa bostads affär. Läs mer
  • 2020-02-07

Lennart P skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket nöjda. Blev en smidig försäljning och vi hade en ärlig och bra kontakt med Alexander. Läs mer
  • 2020-01-30

Pär-erik A skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt BR

William har varit kunnig och trevlig att jobba med, jag kan definitivt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-01-30

Oliver M skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra bemötande, alltid tillgänglig, tydlig. Väldigt nöjd med allt kring mitt nya sommarhus. Läs mer
  • 2020-01-24

Ulf R skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Har sålt en mindre gård. Alexander gav från början ett korrekt och sakligt intryck, en person som lyssnar på kunden men gav också sin bild av olika ärenden utifrån sin erfarenhet. Alexander har ett mycket moget uppträdande och besitter trots sin unga ålder bra kompetens. Alexander är också noggrann och lämnar inget åt slumpen, vilket jag som säljare uppskattar.
    Jag kan varmt rekommendera Alexander som mäklare! Läs mer
  • 2020-01-22

Jimmy T skrev om Pontus Hallsberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde ett hus.
    Mäklaren lotsade oss igenom processen på ett proffsigt, förtroendeingivande men också personligt sätt.

Vi har fått bra svar på de frågor vi har haft. Mäklaren har varit aktiv och närvarande genom hela försäljningen. Läs mer
  • 2020-01-20

Jesper D skrev om Cecilia Palm en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt ett hus i Lycke som såldes via Cecilia, jättetrevlig mäklare, social och lätt att prata med, lyssnar på det man har att säga och försöker inte bara prata över än med säljprat som vissa andra mäklare gör vilket snabbt kan döda intresset för en fastighet.
    Blev lite strul med en grej som Cecila löste galant och låg på på rätt ställen så det löstes i tid, uppskattas!

Mvh Jättenöjda husköpare Läs mer
  • 2020-01-19

Camilla B skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt en insatslägenhet till familjemedlem. W.S var professionell och gav ett gott intryck, mån om både säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-01-18

Nina L skrev om Sanna Axelsson en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sanna har på alla sätt och vis varit hjälpsam och vänligt. Hela processen har kännts trygg och alla frågetecken som fanns under loppets gång rätades ut!

Tack för allt. Läs mer
    2020-02-11 Sanna A svarar Nina L
    Tack för att jag fick förtroendet och hjälpa dig! Det har varit en ära.

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv