Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Kungälv Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kungälv

Fastighetsbyrån Kungälv

Vendergatan 4, 442 47 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Kungälv!

Här i kustkommunen och småstaden vi älskar finns grönskande promenadstråk, både söta och salta bad, idrottsanläggningar, shopping och trevliga caféer. Här lever och verkar vi och Fastighetsbyrån har funnits här i över 40 år, vi har alltså riktigt bra koll på Kungälv.

Vi vill ligga i framkant nu när Kungälv utvecklas och växer. Därför har vi en erfaren fastighetsmäklare anställd på heltid bara för att förmedla nyproduktion och vi är med från start i varje projekt för att kunna ge välgrundade råd inför ditt bostadsköp.

Vårt team av fastighetsmäklare är fullt av energi och vi ser det som en av våra framgångsfaktorer, tillsammans med att vi arbetar affärsmässigt, med förtroende och engagemang. När våra kunder kommer tillbaka till oss för sitt andra eller tredje bostadsbyte vet vi att vi gjort vårt jobb rätt och det är det vi strävar efter i varje bostadsaffär.

Kom förbi oss och berätta om dina bostadsplaner!

Läs vad 358 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungälv

• 2019-06-19

Elena L skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en villa som vi hittade på fastighetsbyråns hemsida. Vi kontaktade Anna-Karin och fick ett snabbt svar. Då ordnade hon en privat visning dagen efter, vi fick en jätte trevligt bemötande och vi bestämde att vi skulle köpa huset. Hon pratade direkt med ägaren och behandlade överenskommelse. Bara ett par dagar efter, skrev vi köpekontraktet.
    Anna-Karin har varit hjälpsam, tydligt och tillgängligt hela tiden för frågorna och extra information.
    Vi är mycket nöjda och tacksamma. Läs mer
  • 2019-06-16

Karl Urban L skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Det är ju inte bara Louise som varit utmärkt, även Amanda Krause som vi haft längsta tiden har varit fantastiskt bra. Läs mer
  • 2019-06-11

Van D skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte ett fritidshus som Anna-Karin förmedlade. Hon är trevlig, hjälpsam och lätt att kontakta. Läs mer
  • 2019-06-11

Aixien H skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köp av fritidshus genom AK. Smidig affär, rekommenderar mäklaren och firman Läs mer
  • 2019-06-09

Johanna O skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    gav felaktig info som hon sen nekade till
    Lät oss ta hand om överlåtelsesaker som en mäklare bör göra. Dåligt påläst kan jag tycka. Läs mer
    2019-06-11 Anna-Karin Vernberg svarar Johanna O
    Först vill jag beklaga för att ni har fått en negativ upplevelse av er bostadsaffär som ska vara positivt, enligt mig. För att undvika missförstånd så är våra rutiner att man kontaktar den andra parten inför tillträdet om något är osäkert kring lös och fast egendom samt städning, etc. Om man sedan vill göra avsteg ifrån kontraktet vad gäller tillträdet, så ska man också komma överens med säljare. Som mäklare är vår roll väldigt styrd och vi har tydliga rutiner för vad vi ska och bör göra, men också en del avrådan i vår inblandning. Främst tycker jag det är tråkigt att ni är missnöjda och finns det något jag kan göra för er nu eller i framtiden får ni gärna höra av er!
  • Jonas N

2019-06-09

Jonas N skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mäklaren hade inget som helst driv och man fick göra allt runtomkring själv vid själva överlåtelsen. Vi pratade mer med säljaren och fick ordna med saker som en mäklare bör utföra. Tyvärr kommer jag inte använda henne i framtiden. Läs mer
    2019-06-11 Anna-Karin Vernberg svarar Jonas N
  • 2019-06-07

Ingrid H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    köpt brf sålt villa av en annan mäklare.
    Trevlig när vi träffades. Personligen hade jag svårt att få en klar bild av hela område. vad är det vi håller på att köpa?
    Saknade en modell uppbyggd av husen i området vilka avstånd blir det till gångvägar hus osv. Läs mer

Fredrik G skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt nyproduktion.
    Mycket bra bemötande, lyhörd och väldigt hjälpsam.
    Svarade snabbt på mail svårt att nå fram på telefon men ringde upp om man lämnade telefon nr på mail.

Ska jag välja mäklare i framtiden så önskar jag helt klart Carolina. Läs mer

Jesper S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt nyproduktion 2a. Ok, bra med infobrev. Läs mer

Anna-Karin J skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Kompetent, kunnig och trygg mäklare som guidat mig genom processen i att sälja min bostadsrätt. Läs mer

Ann-Sofie D skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt bostad i Tjuvkils Ängar . God info genom hela processen. Läs mer
  • 2019-05-18

Johanna P skrev om William Stenberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    William har hjälpt mig sälja 2 lägenheter och köpa 1. William är otroligt engagerad och bra mäklare!! Kommer varmt rekommendera han till alla jag känner som skall sälja bostad. Läs mer
    William S gillar detta
  • 2019-05-16

Claes M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Bostadsrätt
    Bra
    Jag hade inga speciella förväntningar.
    Jag tyckte att mäklaren var bra, korrekt och
    positiv.
    sammanfattningsvis tyckte jag att upplevelsen var
    jättebra. Läs mer
  • 2019-05-14

Ali N skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Inte lätt att sms:a med men väldigt trevlig och glad hela tiden. Läs mer
  • 2019-05-13

Stefan A skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt ett radhus.
    Intresserad.
    Bra. Läs mer
  • 2019-05-07

Eva B skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde ett fritidshus i Aröd som vi bott året runt i.
    Alexander var alltid positiv och trevlig. Han tog sig alltid tid till att återkoppla till oss och svara på frågor. Han tog sitt uppdrag på största allvar och var noggrann. Han levde upp till våra förväntningar.
    Vi kan absolut rekommendera Alexander till andra och även anlita hans tjänster igen vid behov.
    Håkan och Eva Börjesson Läs mer
  • 2019-05-05

Majvor H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt i Tjuvkil. Carolina har varit aktiv genom hela processen. Det har varit enskilda möten, gemensamma informationsträffar, skriftlig information och påminnelser via elektronisk post och sms. Vi har kunnat ställa frågor vid behov och fått svar omgående. Det har upplevts tryggt och pålitligt hela vägen!

Tack Carolina! Hälsar Majvor och Tomas Läs mer
  • 2019-05-05

Emma F skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt lägenhet.
    Lätt att kontakta och svarar alltid! Läs mer
  • 2019-05-04

Ines S skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt hus, Elena har varit oerhört engagerad, professionell och tydlig.
    Över förväntan. Läs mer
  • 2019-05-04

Peter S skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Trygg och proffisionell.
    Elena var med genom hela processen och alltid tillgänglig och villig att svara på frågor. Vi fick hjälp med att sälja vårt hus samtidigt som vi fick goda råd och stor hjälp av Elenas kunskap när vi köpte vårt nya hem.

Elana höll vad hon lovade, vi fick sålt till rätt pris och inom de tidsramar som var uppsatta.

Jag kan varmt rekommendera Elena som er mäklare.

Peter Svanström med familj. Läs mer
  • 2019-05-03

Madelene K skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi har köpt ett radhus. Vi är nöjda med Louise som mäklare, hon har varit informativ och vi har fått hjälp och svar på våra frågor när vi behövt det. Läs mer
  • 2019-05-02

Göran T skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Skötte sitt jobb väldigt bra. Lätt att ha att göra med och jag kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-04-25

Agneta G skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Allt har skett med en bra dialog med Elena Läs mer
  • 2019-04-23

Linda L skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt
    På ett bra sätt
    Väldigt bra Läs mer
  • 2019-04-18

Lisbeth Gunilla A skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Anna-Karin sålde mitt hus på Snäckliden 2!

Jag är imponerad över hennes ”aggressivitet” (hittar inte rätt ord) i slutet av processen 👍

Hon har en kunnighet om hus som jag uppskattar!

Hade dock gärna gjort avslutet utan barn!
    (jag har koncentrationssvårigheter)

Jag kände igen mig mycket i Anna-Karin alltså e hon en toppentjej 😉😅🔝

Gunilla
    ☀️☀️☀️ Läs mer
  • Lindi O

2019-04-16

Lindi O skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    En trevlig och glad mäklare. Hon hade en bra visning och kom med all information vi behövde för att det skulle bli en lyckad affär. Vi var köparna och vi stortrivs nu i huset Läs mer
  • Ronny J

2019-04-07

Ronny J skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    10 poäng av 10. Bra samarbete. Trevlig i sitt bemötande till kund Läs mer
  • 2019-04-03

Annika M skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en BRF Tjuvkil ängar
    Bemötandet toppen
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar
    Toppen bra Läs mer
  • 2019-04-03

Petra H skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt Bostadsrätt/nyproduktion
    Snabba svar, vänligt bemött. Service och viljan att hjälpa till. Behjälplig i alla frågor. Läs mer
  • Robert H

2019-04-03

Robert H skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Gjorde ett kanonjobb med min försäljning av huset, en väldigt bra mäklare, rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-04-02

Anne-Marie E skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Vi sålde vår villa och det var mycket smidigare än väntat. Elenas proffsiga bemötande och goda råd gjorde det till en positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-04-02

Stefan E skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Elena sålde vår villa och vi blev både trevligt och professionellt bemötta, och hon hade bra känsla för prisläget vilket gjorde att vi fick rätt pris! Läs mer
  • 2019-04-01

Dan L skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Tjuvkils ängar ängen , bra bemötande information om bygget både i Mail och på insta gram Läs mer
  • 2019-03-23

Frida S skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise har varit fantastik i alla lägen, från det att vi köpte radhuset till vi sålde vårt hus. Hon har varit tillgänglig och stöttade. Mycket kompetent och duktig! Läs mer
  • 2019-03-22

Alexander B skrev om Patrik Andersson en del av Fastighetsbyrån Ale
    Vi fick hjälp med att sälja en bostadsrätt.
    Jag tycker Patrik och även hans kollega Emma gjort ett strålande jobb med försäljningen. Priset som blev var något över det förväntade.
    Är överlag väldigt nöjd med utfallet hur det blev. Skulle definitivt rekommendera både Patrik och Emma för fortsätta uppdrag. Läs mer
  • Ann J

2019-03-19

Ann J skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålde min 3 rums lägenhet i Diseröd.
    Från start var det ett naturligt möte där vi tillsammans gjorde en vettig planering..
    Allt har gått smidigt genom hela affären allt från fotografering, tidsplan till visningar!
    Jag möttes av en proffsig trevlig och tillmötesgående mäklare på alla vis..
    Fick omedelbart känslan av att inga frågor var "löjliga eller fel" utan fick förklarat för mig så att allt blev klart.
    Kommer absolut att rekommendera mäklaren samt Fastighets byrån till vänner och bekanta!

Ann Johansson Läs mer
  • 2019-03-19

Jenny N skrev om Louise Palö en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Louise hjälpte mig hitta en lägenhet som passade mig perfekt! :) Positiv, personlig, enkel att samarbeta med och förstår precis vad som passar än. Kan verkligen rekommendera henne för både köp och försäljning då hon inte ger ett "sälj" intryck som många andra mäklare. Louise vill bara hitta rätt för just dig! Läs mer
  • Snjezana N

2019-03-18

Snjezana N skrev om Caroline Prytz en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpt en 2:a i Kungälv. Bra bemötande utan att vara påflugen. Tog reda på det hon inte kunde. Infogade om att hon skulle vara barnledig. Hon Berättade hur budgivningen skulle gå till. Vi är nöjda med lägenheten, trots Att vi fick vänta 5-6 månader på inflyttning efter att vi vann budgivningen. Känslan är att vi betalade lite för mycket, i en vikande marknad mvh Snjezana och Tommy Läs mer
  • 2019-03-17

Inga-Lill S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Vänlig och hjälpsam. Hörde snabbt av sig om hon varit upptagen när man försökte få kontakt.
    Kunde hon inte svara på specifika frågor själv, fick man direkt kontaktuppgifter till någon som var mer insatt i ämnet.
    Allmänt intryck: trevlig och duktig Läs mer
  • 2019-03-13

Isabelle L skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Köpte en bostadsrätt i centrala Kungälv.
    Mäklaren var lätt att få kontakt med och återkopplade snabbt. Läs mer
  • 2019-03-13

Jan G skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt bostad
    Nu har det varit flera olika mäklare inblandade i denna försäljning, så jag kan inte ge nåt samlat grepp, men totalkt sett har jag blivit positivt och professionellt bemött Läs mer
  • 2019-03-06

Elly Christina S skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt villa i Linnarhult, det gick snabbt och vi är nöjda. Läs mer
    Amanda K gillar detta
  • 2019-03-05

Kenny S skrev om Carolina Zanders en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Proffsig, svarat på Mail nästintill dygnet runt, alltid vart tillgänglig via telefon och alltid haft svar på frågor. Läs mer
  • 2019-03-04

Raija S skrev om Anna-Karin Vernberg en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mycket bra bemötande av intresserad och kunnig mäklare Läs mer
  • 2019-03-02

Lars-Göran S skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Bra bemötande. Sålt bostadsrätt. Förväntat resultat. Läs mer
  • 2019-03-02

Erica T skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Jag har köpt en bostadsrätt - lägenhet.
    Jag blev väldigt bra bemött utav mäklaren och han var väldigt hjälpsam.
    Han levde upp till mina förväntningar tycker jag, då jag ville ha någon positiv, engagerad och professionell mäklare, och det var han verkligen!

Sammanfattningsvis så är jag nöjd med hur allting gick till, från visningen till telefonkontakten där jag fick reda på vad som hände hela tiden, till dagen då vi skrev papper. Tyvärr fick jag inte avsluta köpet helt med mäklaren, då han helt plötsligt hade bytt jobb utan att informera mig. Så det var väl egentligen det enda jag var lite missnöjd med.. Läs mer
  • 2019-03-01

Ahmed A skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Jättebra mäklare som sålde våran bostad. Vi är jätte nöjda med honom. Läs mer
  • 2019-03-01

Erica T skrev om Fastighetsbyrån Kungälv
    Sålt en bostadsrätt, 2 r o kök. Åkergatan 18 i Kungälv i oktober. Jättenöjd med allt och mäklarn Claes-Johan. Bra kommunikation mellan oss. Allt gick snabbt och smidigt från början till slut.
    Mvh Erica Läs mer
  • 2019-02-27

Christina P skrev om Alexander Bjurenlind en del av Fastighetsbyrån Kungälv
    Mkt nöjd med mäklaren. Sålde en bostadsrätt. Fick bra förklaring på alla mina frågar och bemötte även min broder trevligt och proffsigt som hade tel fonkontakt med honom.

Christina Palm
    Fontinvägen 50 Läs mer