Alla kategorier Mäklare Örebro Lindesberg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Lindesberg

Fastighetsbyrån Lindesberg

Kristinavägen 37, 711 30 Lindesberg — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Lindesberg och Nora!

I dessa två idylliska småstäder har du nära till naturen och det finns mycket att se i området. Vandra, paddla, spela på travet eller gå med i någon av de många idrotts- och kulturföreningar som finns.

Vi på Fastighetsbyrån har kontor i Bergslagens Sparbanks lokaler och vårt samarbete med dem är väl förankrat, en fördel för dig som ska köpa eller sälja en fastighet här. Vi kan områdena som vi verkar i och vet här både bostadsmarknad och socialt liv fungerar. Därför kan vi hjälpa dig med allt från en trovärdig värdering eller en rekommenderad visning till avslutad affär.

Läs vad 395 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lindesberg

• Sandra J skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Vi har köpt ett hus i Nora och är väldigt nöjda med bemötandet. Madeleine hjälpte oss på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Rolf Sixten S skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Vi sålde vårt hus på Esstorp i Nora. Vi tycker att Madeliene var kunnig och lotsade oss genom hela affären på ett proffsigt sätt, våra förväntningar var ju att få huset sålt till ett bra pris och det blev bättre än förväntat . vi ger Madeliene högsta betyg då hon i alla kontakter vi haft uppträtt mycket vänligt och proffsigt. Läs mer
  • Emil L skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte en bostadsrätt via Madeleine och jag är väldigt nöjd med hela upplevelsen. Läs mer
  • Pauline H skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte hus och fick en bra vägledning i hur allt går till med bostadsaffären samt fick en trygg känsla av mäklaren Läs mer
  • Johan O skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Mycket trevligt bemötande, vi köpte en villa genom Sara

Professionellt och bra helt igenom Läs mer
  • Muhedin X skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Bra bemötande av mäklaren med utmärkt flexibilitet av visning och påskrivning trots kort varsel Läs mer
  • Hans I

2018-10-29

Omdömet har granskats och är verifierat

Hans I skrev om Fastighetsbyrån Lindesberg
    Normalt sett en bra mäklarkedja men här upplevde jag ett botten-napp då jag råkade ut för mäklaren Patrik Nilsson.
    Jag behövde snarast en mindre enklare villa i mellansverige inför en långvarig upprepad utlandsvistelse då jag sålt en villa och lägenhet i trakten av Avesta samt ett fritidshus i norra Sverige. Valet föll på Dalarna.
    Jag blev överbjuden i flera fall vilket ledde till att det blev ganska bråttom.
    I ett fall fick jag dessutom inte köpa trots att jag lagt högsta bud.
    En privat säljare uppåt Dala-Järna informerade inte att det luktade "apa" i det hus han skulle sälja så där blev det 30 mils onödig bilresa bortsett från att jag kunde se ett annat hus utvändigt enl. nedan, på hemvägen.
    Trött på budgivningar och konstigheter tänkte jag mig ett hus i ett mindre attraktivt område, till en låg kostnad vilket jag kunde lösa snabbt kontant. (Fanns behov att förvara några bilar och ägodelar samt en plats att komma till utöver till släkten)
    Ljusnarsberg, där kan man väl inte misslyckas när man betalar utgångspriset kontant?
    Jodå, man kan tom bli lurad att ge sig iväg och tro att man ska få köpa huset vid samma tillfälle.
    Dvs med en mäklare som inte äger vett eller klarar att informera korrekt.
    Jag hade sett huset utvändigt på väg hem från den förgäves resan enligt ovan. Pratat med grannar och sett skapliga bilder inne.
    Igår kväll verkade det fortfarande "grönt" och säljarna hade lämnat klartecken.
    Jag informerade mäklaren noga att jag åker INTE förgäves 22 mil utan allt ska vara klart för köp.
    Det var inga problem.
    I morse iväg med bil till närmaste tågstation.
    På tåget får jag ett SMS; "Nu startar BUDGIVNINGEN" och Nilsson tror jag gärna åker för att åter ge mig in i en budgivning och därmed ev. helt förgäves IGEN. Till råga på allt, lång resa till en "håla" som Hörken för att buda på hus? Vem gör det?
    Jag klev av i Borlänge och inväntade tåget tillbaka.
    Sånt här ska man inte behöva vara med om ifall mäklaren går att lita på och INFORMERAR korrekt.
    Han skulle givetvis upplyst om att fler tittat på stället under helgen och att det kan komma bud.
    INNAN jag offrar en halv dag och kör bil samt åker tåg helt i onödan. Han skulle ha informerat innan tåget avgick.
    Det skulle bli ett tågbyte och slutligen buss för att komma till platsen.
    För mig är detta höjden av slarv från ett av dessa högarvoderade "xxx" som egentligen sällan behövs och kan vara ett bedrägligt beteende, det får jag aldrig veta.
    Därför kan det bara bli sämsta betyg.
    Jag har större erfarenhet än de flesta efter totalt 10 husaffärer under 30 år varav ett hyreshus i Stockholm och ett hus i annat land.
    Mäklare ska inte vara som gamla tiders oseriösa bilhandlare. Tyvärr förekommer det. Läs mer
    2018-11-01 Linn S svarar Hans I
    Hej.
    Tack för ditt utförliga omdöme. Det är väldigt tråkigt att höra att du är missnöjd. Vi värnar alltid om nöjda kunder och vi beklagar att vi inte lyckats i ditt fall. Vi delar inte riktigt din bild men tar med oss din input i vår löpande strävan efter bra service och kvalitet.
    2018-11-01 Hans I svarar Linn S
    Bara mäklaren själv och jag vet hur fel han agerat.
    Det finns mer fakta, som att han lovade sända kontrakt mm, han gav sken av att allt var klart
    innan jag satte mig på tåget.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Juha M skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpt hus jag är mycket nöjd med mäklaren köpte dödsbo så det tog tid med alla pappren var klara . Är mycket nöjd med mäklaren fick info under hela affären Läs mer
  • Leif E skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Sålt bostad silkesberg 118

Detta svar och sammanfattning av mäklaren görs här av min fru Monica Eriksson som också haft kontakten med Sara Nilsson eftersom jag inte befattar mig med datorer.
    Bemötande och förväntningar gällande mäklare Sara Nilsson har med henne själv och hennes närmaste chef per email diskuterats..Alla är nöjda och Sara Nilsson är på väg att bli en mycket både empatisk och skicklig fastighetsmäklare.Svar har nu givits och bidragen till Barncancerfonden som ni ger kommer att vara till stor hjälp och nytta.
    Med vänlig hälsning
    Leif Eriksson
    gm Monica Eriksson Läs mer
  • Haroun E skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Jag köpte ett hus. Hon var en bra mäklare. Hon avslutade sitt arbete professionellt. Läs mer
  • Ann Z skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Utmärkt på alla sätt! Alltid tillgänglig och tillmötesgående. Läs mer
  • Margareta T skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Fick bra kontakt på en gång, Sara kändes som en "kompis" på något vis och bemötandet var hjärtligt, Sara var saknad när hon hade sin semester och det kom in en person till och detta kändes helt fel, ett stort plus var att Sara och jag har stuga vid samma sjö och så kanske vi kan träffas privat Läs mer
  • Mia J skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Alltid positiv och trevlig. Kunnig, professionell, snabb återkoppling. Har både sålt och köpt med Sara som mäklare, kanon 👌 Läs mer
  • Roger E skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Vi har sålt en fastighet med Saras hjälp. Och vi fick ett bra förtroende och svar på dom frågor som vi ställde till Sara så vi kan verkligen rekommendera Sara som hjälp vid en försäljning. Läs mer
  • Anna-Carin S
    Anna-Carin S skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Mycket bra bemötande och inlyssnande, utmärkt mäklare! Läs mer
  • Kenn-Åke S skrev om Fastighetsbyrån Lindesberg
    Bemötandet var mycket bra trevligt och säkert Läs mer
  • Tarja Ö skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Engagerad. Kunnig och inger ett förtroende. Återkopplar snabbt. Läs mer
  • Krister N
    Krister N skrev om Patrik Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Inga problem. Trevligt och smidigt. Allt fungerade perfekt Läs mer
  • Monica K skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Linn är en driven tjej, rak o jordnära. Hon är optimistisk, inger förtroende. Vi upplevde Linn som samarbetsvillig, lättillgänglig när vi hade frågor etc. Linn är ett proffs och vi är oerhört nöjda att vi anlitade henne. Läs mer
  • Dan Z skrev om Fastighetsbyrån Lindesberg
    Mycket bra och proffsigt. hela upplägget var toppen med bilder och visningen. DZ Läs mer
  • Lillemor W skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Glatt, snabbt, perfekt , tack och lov ! Läs mer
  • Curt J skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt.
    Linn har varit behjälplig med all man kan förvänta sig, i de fall hon inte haft fördjupat kunskap har hon förmedlat lämplig kontakt. Läs mer
  • Karin H skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Har köpt ny bostadsrätt. Väldigt öppen i sitt bemötande. Väl insatt. Saklig. Bra återkoppling. Kunde uppleva att hon hade många järn i elden så Anna Fröyseth har varit ett utmärkt stöd för oss i processen. Läs mer
  • Lisbet E skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte en bostadsrätt. Fick all tänkbar hjälp vi behövde. Kände att vi kunde ringa Linn så fort vi undrade över något. Blev alltid bemötta på ett positiv sätt, även vid lite "dumma" frågor. Om Linn inte kunde svara när vi ringde hörde hon av sig så fort hon hade möjlighet. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • Katarina K skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte ett fritidshus i Lindesberg. Mäklaren hade stor kunnighet om området & var trevlig och rolig.
    Vill rekommendera Linn på det varmaste. Läs mer
  • Marcus N skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Kunnig, proffsigt genomfört. Hel nöjd! Läs mer
  • Grethel S skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Sålde min villa och har köpt en bostadsrätt där båda affärerna har varit genom Linn Sander. Linn har ett mycket trevligt och kunnigt bemötande. Mina förväntningar har hon uppfyllt och har alltid återkopplat snabbt när jag har haft frågor.
    Linn har under hela tiden varit väldigt trevlig att göra affär med. Läs mer
  • Jan R skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte sommarstuga. Sara var trevlig. Rekommenderas Läs mer
  • Thomas E skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpt nyproducerad bostadsrätt. Linn var profisionell och serviceinriktad. Fick svar på alla frågor som dök upp under resans gång antingen omgående eller så återkom Linn när hon hade svaret. Läs mer
  • Stefan O skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Linn är engagerad och kunnig

Det är ordning och reda utan ovidkommande dravel

Har bara plus att komma med

Sålt 2 st hus
    Köpt 1 st lägenhet Läs mer
  • Christer R skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Sökt och köpt ett fritidshus.
    Sara har varit otillgänglig och inte varit faktamässigt insatt i de fastigheter vi tittat på.
    Ersättare har "kallats in" som har haft "noll koll" på fastigheterna, helt förståeligt..
    Sara har inte levt upp till förväntningarna man kunnat ställa på en mäklare.
    Saras ersättare har varit långt bättre, trots sämre förutsättningar. Läs mer
  • Frank T skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Vi har köpter ett hus i Grythyttan,
    Madeleine Hjul gab oss bra råd och förklarde alt för oss,
    hon gör ett bra jobb och är en bra kvinna för oss ,

Med vänliga hälsningar
    Frank och Ute Thiess Läs mer
  • Kerstin H skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpt bostadsrätt med min man.

Vänligt bemötande. Sakliga och informativa möten som visat på att Linn Sander är mycket kunnig inom sitt område.

Eftersom inte någon av oss har tidigare erfarenhet av bostadsrätt
    visste vi inte vilka förväntningar man väntas ha men på de frågor som uppstod under tiden fick vi alltid snabba svar på av Linn eller hennes personal.

Vi är båda mycket nöjda med hur Linn har genomfört affären och
    kan varmt rekommendera henne till andra presumtiva kunder. Läs mer
  • Åsa P skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Sålt ett radhus.

Fick ofta sms sena kvällar efter 23,24 tiden, vilket jag inte uppskattat. Förvänta mig en mer aktiv mäklare som gör det bästa för sina kunder. Kändes som hon arbetade slött och kunde gjort mer för att underlätta för mig som kund. Hade ja haft chansen att anlita någon annan så hade jag gjort de. Kmr absolut inte rekommendera vidare! Läs mer
  • Nina Marie P skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Sålde vårt sommarställe och allt gick snabbt och smidigt. Mäklaren var noggrann och lätt att ha att göra med, engagerad. 😁 Läs mer
  • Ann-Sofie A skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Linn är en mycket handlingskraftig mäklare. Hon är tydlig, rak och kunnig.
    Hon såg till att allt var i sin ordning innan försäljningsuppdraget påbörjades. Läs mer
  • Rolf F skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    en trevlig tjej som vet vad hon pratar om,lätt att ha och göra med min upplevelse med Linn var och är positiv så tummen upp för henne. Läs mer
  • Niclas A
    Niclas A skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte ett torp som hon hade hand om.

Mycket trevlig och kompetent mäklare. Läs mer
  • Bengt Olof G skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Madeleine får högsta betyg av mig. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Magnus E skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Har hjälp mig att sälja huset. Linn är inte bara en duktig säljare utan en fantastisk människa också som tar hand om en på ett varmt sätt. Hon har svarat på en massa frågor och gett trygghet i alla beslut som skall tas. Läs mer
  • Camilla R skrev om Linn Sander en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Linns team känns rutinerade, mänskliga och vänliga. Vi har haft lite extraordinära omständigheter med utländsk bank inblandade när vi nu flyttar hem till Sverige efter 15 år utomlands. Det känns tryggt, bra och flexibelt att ha fått hjälp av Linn, Ann-Sofie och Patrik.

Jag tror både vi och säljarna är mycket nöjda. Läs mer
  • Magnus E skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Har köpt ett litet hus. Sara har varit helt underbar hela resan, från start till slut ett sådant bemötande borde alla människor få uppleva Läs mer
  • Stig Olof J skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Jag fick nöjet att träffa Madeleine endast en gång vilket skedde vid tillträdandet av "Sör-Älgen 208.
    Jag upplevde henne som en kunnig fastighetsmäklare vid detta tillfälle. Objekt beskrivningen var utförd på ett bra sett vilket skapade mitt intresse för objektet, det vill jag ge Madeleine beröm för.Under budgivningen vill jag lyfta fram hennes kollega Linn Sander som jag hade mer kontakt med och som möjliggjorde köpet. Läs mer
  • Kent Arne A skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Har sålt en sommarstuga, det gick fort och upplevde det som lite stressigt på slutet. Läs mer
  • Kristina G skrev om Fastighetsbyrån Lindesberg
    Jag är väldigt nöjd med allting när det gäller försäljningen av fastigheten. Läs mer
  • Thomas M skrev om Madeleine Hjul en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Ett torp

Bemött bra bra information
    Energisk Läs mer
  • Gustav Lennart S skrev om Fastighetsbyrån Lindesberg
    Jättebra ....bra bemötande från första gången jag var där.... Läs mer
  • Lars-Ove G skrev om Fastighetsbyrån Lindesberg
    det var bra allt gick som det skulle Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpte hus på skogsgläntevägen 4.

Gott bemötande dock VÄLDIGT svår att få tag i vilket är ett stort minus från min sida.

Tyckte hon inte riktigt hade kolla på allt vad som gällde fastigheten, som tex de va dåligt tak, när saker vart bytta så som vitvaror osv.

Men i det stora hela är hon helt okej som mäklare lite mera pondus hade dock inte skadat. Läs mer
  • Frida L skrev om Sara Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lindesberg
    Köpt en lägenhet. Hon var otroligt duktig, skötte allting smidigt och var väldigt flexibel och fixade bra. Skulle rekommendera henne till andra! Kunde inte vara mer nöjd. Läs mer

Kristinavägen 37, 711 30 Lindesberg