Fastighetsbyrån Öland

Snittbetyg
4.8
Ring 0485-779 71 Dela

Om företaget

På Södra Långgatan i Borgholm hittar du vårt kontor mitt på Öland. Vi har hela Öland som verksamhetsområde. Vi förmedlar alla typer av bostäder och fastigheter från fritidshus och bostadsrätter till lantbruk och kommersiella fastigheter. Objekt till salu marknadsför vi både i våra tre kontor, i alla Ölands Banks skyltfönster...

637 omdömen om Fastighetsbyrån Öland

Sedan starten hos Reco 2013

Visar 637 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Green Cederberg Elisabet G
Sålde sitt hus med hjälp av Cecilia Nilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Ekerum

Cecilia är en mycket trevlig, professionell fastighetsmäklare. Hon har alltid ett glatt bemötande och svarar alltid på frågor man har, när man ska sälja eller köpa hus. Smidig vid kontraktskrivande. Jag rekommenderar henne på det varmaste.

Lena S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Boström en del av Fastighetsbyrån Öland
Borgholm

Engagerad Lyssnar Trovärdig Förklarar tydligt.

Ulla L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Boström en del av Fastighetsbyrån Öland
Borgholm

Bra och professionell! Hjälpsam.

Peter B
Borgholm

Försäljningen av vårt sköttes perfekt, kunde inte gjorts bättre!

Jonas P
Köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Boström en del av Fastighetsbyrån Öland
Borgholm

Både Andreas och hans kollegor har varit väldigt hjälpsamma och produktiva. För en snabb och smidig affär.

Johanna H
Köpte sitt hus med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland

Toppenbra!! Raka tydliga besked och viljan att göra alla parter nöjda. 5/5!

Emelyne N
Sandby - Gårdby

Hon är en trevlig och tillmötesgående mäklare som svarar på alla frågor så snabbt hon bara kan. Vi har fått en positiv upplevelse vid vårt Gårdsköp.

Mats M
Böda

Mycket bra bemötande och trevlig smidig seriös och ställde upp på ej bokade visningar vid flera tillfällen då vi letat sommarstuga på Öland under lång tid noggrann man kände sig trygg och i goda händer högsta möjliga betyg för vänliga mysiga Frida 👍👏👏👏

Susanne M
Böda

Frida har verkligen varit trevlig och hjälpsam på alla sätt. Eftersom vi träffat henne vid flera visningar så har vi känt att hon har koll på sina kunder MVH Susanne Milesson .

Sara G
Sålde sitt hus med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland
Böda

Vi är jättenöjda! Allt har gått så lätt och smidigt, från första kontakt till kontraktsskrivningen. Frida är kunnig, professionell och jordnära!

Hans B
Sålde sitt hus med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Öland
Färjestaden

Kunnig trevlig och mycket hjälpsam

Susanne L
Köpte sitt hus med hjälp av Erica Bertilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Källa

Erica har den nära mäklarkontakt man som osäker köpare önskar. Allt man undrar över och allt man önskar i extra information får man. Vi som bor långt bort är beroende av god mäklarkontakt och Erica uppfyller allt. Vi är tacksamma att ha den kontakten. Vi rekommenderar Etica starkt till nästa kund. .

Lars-Göran N
Sålde sitt hus med hjälp av Erica Bertilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Källa

Erica har alltsedan jag beslutade att anlita henne varit geomgående proaktiv med förslag på olika åtgärder för att underlätta en försäljning men samtidigt berömvärt lyssnande till mina ideer.

Lena P
Sålde sin lägenhet med hjälp av Cecilia Nilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Borgholm

Vänlig och trevlig. Lyssnar på kundens önskemål. Hon bör dock bli tydligare angående skatt på försäljning, vid första kontakt. Alternativ boende, vid första kontakt. Hon kanske skulle ha en mall att gå efter så kund får samtliga uppgifter dag ett om vad som sker och förväntas vid försäljning så man är förbered. Slippa stressande överraskningar under resans gång.

Emma L
Köpte sitt hus med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Öland
Mellby

Trevlig och tillmötesgående. Känts enkelt och smidigt i kontakten. Fått snabb återkoppling på frågor.

Torbjörn E
Sålde sitt hus med hjälp av Julia Adin en del av Fastighetsbyrån Öland
Gärdslösa

Vi är mycket nöjda med Julias arbete som mäklare.Bra information och proffsigt bemötande.

Rolf O
Sandby - Gårdby

Mycket bra bemötande lugn och saklig Vi kan rekomendera Peter och fastighetsbyrån! Hälsningar Ann-Sofie o Rolf

Bo P
Köpte sitt hus med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland

Alltigenom bra bemötande. Snabb på att kolla upp frågor som inte det fanns svar på och återkoppla dessa!! Mycket proffsig !!

Christina G
Mörbylånga

Fungerade utmärkt varför måste det vara minst 30 tecken??? Det blir inte fler!!

David L
Mörbylånga

Trevlig, serviceinriktad, och hjälpsam. Vi har haft god kommunikation under en annorlunda tid för husköp. Han har hjälpt oss att nå en överenskommelse med säljaren trots att det krävts lite diskussion och tid. Vi har också märkt av Peters objektivitet och välvilja mot både oss och säljaren.

Ralph S
Ekerum

Trevlig och kunnig bra bemötande. Snabba återkopplingar. Jag är mycket nöjd

Ann P
Ekerum

Det var främst min sambo som hade kontakt med Andreas. Men utifrån det jag hört via honom och vid det tillfälle som jag träffade Andreas vill jag ge ett gott betyg. Jag uppfattar Andreas som realistisk avseende marknaden och pris, lagom mycket säljare d v s inte för påträngande, tillgänglig även kvällstid när vi skulle skriva under kontrakt och trevlig.

Madeleine P
Föra

Mycket kompetent och kunnig mäklare som bryr sig både om säljare och köpare!

Agneta P
Föra

Andreas ger kunskap och trygghet i vår husförsäljning

Christina L
Arontorp

Mäklare Emelie Wahlfrid motsvarar alla förväntningar och krav samt bemötande man kan önska av en mäklare. Vi är mycket nöjda med allt i samband med köpet av huset på Trollvägen 15 i Arontorp. MVH Christina Liljekvist

Per O
Grönhögen/Ventlinge

Mycket kompetent och hjälpsam,kan inte bli bättre P O Wallin

Anne-marie G
Dörby

Vi blev mycket bra bemötta. Emelie är en mycket bra och ambitiös mäklare. Vi hade förväntat oss att få begärt pris men som det ser ut nuförtiden så är vi nöjda med utgången av försäljningen. Emelie höll oss hela tiden informerade om utvecklingen. Det var många visningar och jag är nöjd med hennes sätt att ta oss genom försäljningen./A-M Gustafsson

Jonas W
Köpte sitt hus med hjälp av Erica Bertilsson en del av Fastighetsbyrån Öland

Trevlig, påläst och tillgänglig

Robert A
Sålde sitt hus med hjälp av Erica Bertilsson en del av Fastighetsbyrån Öland

En korrekt och strukturerad mäklare. Lätt att få tag i och lätt att kommunicera. KAn starkt rekommendera Fastighetsbyrån på Öland och Erica Bertilsson.

Victor E
Strandskogen

Vi är inget mer än nöjd över Emelie och hennes vägledning under vårt husköp. Det har funkat bra och hon var hjälpsam under hela processen!

Henrik D
Köpingsvik

Vi kom i kontakt med Andreas som köpare. Andreas är proffsig och samtidigt personlig med tydligt fokus på lyckade affärer för både säljare och köpare. Andreas har skapat för oss en långsiktig relation och säkerligen även återkommande uppdrag genom sitt genuina intresse och kunnande. //Henrik

Pieter L
Sålde sitt hus med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland

Mycket trevligt och behagligt bemötande. Frida gav god information om hur köpet skulle genomföras och hade stort tålamod med alla våra frågor kring försäljningen. Vi hade egentligen inga speciella förväntningar på mäklaren. Frida var en så bra mäklare som man kunde önska sig. Gav god information och var alltid tillgänglig när vi behövde komma i kontakt med henne.

Anja W
Sandby - Gårdby

Ett enkelt och tryggt bemötande. Inga överdrifter inför visning eller fotografering utan krasst ett äldre trevligt hus som behöver lite kärlek. Kändes tydligt att Peter kände marknaden och hade gjort detta många gånger tidigare. Inget överdrivet, men inget glömt. Allt i rätt ordning och med bra svar på frågor. Båda fötterna på jorden.

Sandra K
Eriksöre

Bra kontakt och smidig försäljning!

Kenneth R
Färjestaden Centralt

En mäklare som verkar vilja det bästa för alla parter och är angagerad och väldigt duktig på sitt jobb. Och ett trevligt bemötande från start till mål.

Josefin B
Mörbylånga

Peter upplevs som en genuin, lugn och trygg person, vilka är egenskaper som vi uppskattar hos en mäklare. Vi är mycket nöjda med Peter som mäklare.

Bo C
Klinta / Öland

När affären är slutförd får ni gärna fråga igen.

Bashir A
Sålde sin lägenhet med hjälp av Andreas Boström en del av Fastighetsbyrån Öland

Trevlig och hjälpsam. Bästa mäklare på Öland

Ann-Chatrine L
Köpte sitt hus med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland

Frida var trevlig . Vi hade förväntat oss att träffa säljaren personligt för lite frågor när vi skulle skriva sista kontrakten, gällande nycklar, pool skötsel , vem som utfört arbetet m.m nu blev det lite svävande svar från Frida kändes lite osäkert när vi åkte från mötet. Säljaren svarar inte när vi ringer om en del frågor vi har. I övrig är vi nöjda med vårt köp

Malin F
Stora Rör

Trevligt, professionellt bemötande. Snabba, sakliga och pålästa uppfattade jag

Stefan M
Färjestaden

Mycket nöjda med Emelie hon fixade försäljningen av vårat hus även att köpare drog sig ur affären och strulade tack för en snabb och trevlig affär. Susanne och Stefan

Lars B

Professionellt och kunnigt Bra bemötande

Stefan N
Borgholm

Mycket bra bemötande. Gick igenom hela affären på ett enkelt sätt Lätt att prata med och svarade på våra funderingar.

Sofie J
Borgholm

Jag tycker att Andreas är professionell, han förklarar bra, lätt att få ögonkontakt, och jag kan ställa frågor utan att skämmas. Andreas är verkligen en sådan person jag kommer ringa till, om problem eller frågor dyker upp!

Mats T

Duktig engagerad samt tillmötesgående

Marie-Louise A
Strandskogen

Mycket empatisk, positiv. Lätt att prata med och stor förståelse för vad vi ville med försäljningen. Vi blev mycket nöjda med resultatet.

Åke B
Strandskogen

Trevlig, professionell. Vi är nöjda med hennes engagemang

Johanna O
Färjestaden

Peter har bemött oss på ett bra sätt varje gång vi varit i kontakt och har tagit sig tid att förklara processen och annat runt om. Kan varmt rekommendera Peter!

Anne A
Södra Möckleby

Vi blev väl bemötta och allt löste sig snabbt och lätt. Prisbilden var väl gissad och vi är nöjda.

Sofia O
Sålde sitt hus med hjälp av Cecilia Nilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Tveta

Lyhörd mäklare som såg våra behov och önskemål. Hon var öppen och lätt att ha en dialog med.

Filtrera omdömen