Fastighetsbyrån Öland

Fastighetsbyrån Öland

En del av Fastighetsbyrån www.fastighetsbyran.com
  • BadgeEightYears
Ring 0485-779 71 Dela

På Södra Långgatan i Borgholm hittar du vårt kontor mitt på Öland. Vi har hela Öland som verksamhetsområde. Vi förmedlar alla typer av bostäder och fastigheter från fritidshus och bostadsrätter till lantbruk och kommersiella fastigheter. Objekt till salu marknadsför vi både i våra tre kontor, i alla Ölands Banks skyltfönster...

765 omdömen om Fastighetsbyrån Öland

Sedan starten hos Reco 2013

Pia P
Torparegärde

En mycket trevlig säljare, bra bemötande. Allt gott!

Svar från Tobias Berge

Där gick tomt 2 av 2 iväg! Tack för fina ord och en bra dialog!

Thomas N
Runsten

Tydlig, trevlig, ordningsam och väldigt kunnig på omgivningen och den erfarenheten är viktig. Koll på läget kort uttryckt! Rekommenderas

Christina C
Djupvik - Lofta

Proffesionellt och sakligt bemötande. Verkade kunnig och insatt. Besvarade frågor bra. Upplevdes kunnig och flexibel.

Pernilla A
Köpingsvik

Tobias har bemött oss proffsigt genom hela processen. Vi fick i lugn och ro gå igenom bostaden och trots att vi ville gå på tre visningar fanns inte någon form av känsla att vi var omständiga. Att han talade fint om säljarna och berättade vad som var viktigt för dem gjorde det hela mer personligt och gjorde att vi också öppnade oss. Tobias är lyhörd och en person med hjärtat på rätt ställe!

Svar från Tobias Berge

Tack Pernilla! väldigt kul att ni blev köpare till denna fastighet det känns helt rätt i hjärtat! Känner jag våffeldoft från huset i framtiden kommer jag in på oväntat besök!

Linnea H
Köpingsvik

Jag har fått ett mycket fint bemötande av Tobias! Han har levt upp till alla förväntningar vi hade! Jag har känt mig trygg under hela försäljningen, och fått hjälp med det jag har behövt! Önskar honom lycka till i fortsättningen!

Svar från Tobias Berge

Tack för värmande ord Linnea, det har varit ett nöje att lära känna dig under denna resa, önskar dig all lycka framåt!

Johan A
Färjestaden

Kompetent och ett fantastiskt tålamod med oss som svåra köpare 🙂.

Martin N

Behaglig. Nogrann. Fick känslan att han ville vårt bästa

Svar från Tobias Berge

Tack Martin! önskar all lycka framöver.

Maria N
Borgehage

Smidigt och enkelt. Trevlig och professionell.

Svar från Tobias Berge

Tack Maria, önskar er lycka till inför nya äventyr!

Ida K
Köpte sitt hus med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Öland
Färjestaden

Mycket trevlig är hon lugn emot personer och förklarar bra ifall man undrar något om något hus och så

Clas B
Köpte en tomt med hjälp av Tobias Berge en del av Fastighetsbyrån Öland
Borgehage

Vi är jättenöjda med Tobias. Hans inlevelse och förståelse för våra behov var riktigt bra. Alltid lätt att få tag i, helger som sena kvällar. Social kompetens är viktigt. Vi är jättenöjda. Hälsningar Clas och Ulrika

Svar från Tobias Berge

Tack Claes för fina ord! Detta kommer bli helt rätt tomt för er att skapa er alldeles egna sommardröm, dessutom granne med kungen 👑🍾

Adam R
Byxelkrok

Hjälpsam, trevlig och professionell.

Anna Maria C
Färjestaden

Emelie är kunnig, trevlig och har ett bra bemötande.

Lena S
Köpte sitt hus med hjälp av Johan Wirell en del av Fastighetsbyrån Öland
Löttorp

Gillar Johan kunnig noggrann och hjälpsam

Elvidana B
Köpte en tomt med hjälp av Andreas Boström en del av Fastighetsbyrån Öland

Professionell och kanon bra med återkoppling

Camilla F

Trevligt och avslappnande bemötande , kunnig bra på att förklara . Trevlig

Per-Erik J
Löttorp

Hon var ok tycker jag.Men vi har ju träffat henne förut så de var väl i stort sett bra.Och vi är ju inte riktigt klara ännu men blir nog bra hoppas jag

Doris J
Löttorp

I stort sett har allt varit bra

Per F
Löttorp

Har varit lättsam och informativt Har fått svar på frågor rörande fastigheten om hon inte kunnat svar direkt har hon eftersökt svar. Hon har varit lite sen med återkoppling av samtal och SmS Hon gav ett gått intryck och var bra påläst om fastigheten

Erik S
Sålde sitt hus med hjälp av Johan Wirell en del av Fastighetsbyrån Öland
Övetorp - Jordtorp

Johan Wirell har som mäklare varit noggrann med att uppfylla och tillmötesgå alla krav som Lantmäteriet kan ställa på en försäljning för en utländsk säljare. När allt formellt var uppfyllt gick försäljningen mycket snabbt och försäljningssumman överträffade alla förväntningar.

Per F
Sålde sitt hus med hjälp av Johan Wirell en del av Fastighetsbyrån Öland
Löttorp

Jag har haft med många mäklare att göra i mitt liv. Men Johan sticker ut med sin noggrannhet, service och sitt trevliga sätt. Hittar inga fel bästa mäklaren jag någonsin haft. /Per

Linus B
Köpte en tomt med hjälp av Cecilia Nilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Köpingsvik

Bra och tydlig återkoppling hela tiden. Tydlig och lätt att nå.

Mikael S
Sålde sin lägenhet med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland
Böda

Otroligt kompetent, bra insatt i sitt arbete, snabb service och en stark trygghet genom hela affären. Det är första gången jag gör någon sån här typ av affär och därför är det mycket nytt att lära sig. En sak jag dock funderar på som jag inte tänkt på tidigare: Varför ligger mäklararvodet så högt? Vet att allt typ är dyrare i samhället med rådande inflation upp och ner, men det här kändes onödigt dyrt! Annars är jag otroligt nöjd med allt!

Birgitta L
Borgholm

Vi in varmt rekommendera Andreas och hans team Med deras lyhördhet och hjälpsamhet så skapar det en trygghet i rummet Mvh Birgitta och Bengt

Lise-Lott J
Färjestaden

Jag blev väldigt trevligt bemött. Fick berätta om mina förväntningar, så som att jag behövde mycket hjälp med information m.m Ville också ha en ganska tät kontakt o uppdatering och det var så vi gjorde.. Emelie har varit behjälplig och tillmötesgående ,aktiv under hela försäljningen.

Tommy A
Borgholm

Andreas uppfyllde ett fortsatt förtroende på ett respektingivande sätt såväl för köpare som säljare. Hans kundbemötande är proffsigt relevant och trevligt utan fördröjningar. Genom sitt vänliga och snabbtänkta bemötande kunde affären vara i hamn från visning, bud och kontrakt inom två dagar.

Mia L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland
Böda

Fint bemötande, lagom pådrivande. Allt gick smidigt och proffsigt till!

Mats E
Borgholm

Påläst och trevlig mäklare som fick mig att känna att jag var hans viktigaste kund. Snabb, rak och tydlig i kommunikationen. Löste och desarmerade det som kunde bli problem i framtiden. Han var också kreativ och hittade bra lösningar i sättet att slutföra affären. Högsta betyg!

Anna-Carin Ö
Djupvik - Lofta

Tobias är en mycket trevlig, kunnig & inkännande mäklare som vi varmt kan rekommendera!

Svar från Tobias Berge

Tack för att du delar din upplevelse! jag är så glad att just ni blev köpare, det var mitt i prick❤️

Tomas S
Björkerum - Åstad

Andreas och Julia är ett bra team som ger dig som säljare en fantastisk hantering av din fastighet både i marknadsföring, under visningar och i dialog om allt som rör försäljningen. Jag är väldigt nöjd med hur fastigheten framställdes i text, i bilder och videor - en professionel produktion helt enkelt. Och Andreas har varit tillgänglig under hela processen från dag ett till kontraktsskrivning, en bra diskussionspartner helt enkelt. Jag kan varmt rekommendera Andreas och Julia!

Cathrine K
Köpte sitt hus med hjälp av Johan Wirell en del av Fastighetsbyrån Öland
Böda

Positiv, intresserad, förstående, tillmötesgående. Vill göra det bra för båda parter. Tydlig och informativ.

Stefan N
Björkerum - Åstad

Superprofsigt rakt igenom hela teamet arbetar grymt

Sven G
Köpingsvik

En bra första kontakt och därefter har allt bara rullat på med bra information , en lugn mäklare som ger kunden tid att tänka och inte känna sig stressad och det uppskattas.

Svar från Cecilia Nilsson

Stort tack Sven för dina fina ord, det värmer! Jag är väldigt glad över att vi hittade ett mysigt hus till er. När ni kommit iordning och flyttat in så kommer jag förbi på en kopp kaffe och ser hur ni har fått det!

Ann G
Köpingsvik

Ett professionellt bemötande av Cecilia. Som köpare uppskattar man det lugna och tillmötesgående bemötandet som gör att man känner sig trygg.

Svar från Cecilia Nilsson

Ann, stort tack för ditt fina betyg, så uppskattat! Det har varit så himla roligt att få hjälpa er att hitta ett hus på Öland.

Kenneth J
Borgholm

Andreas är kompetent, lyhörd och transparent i sälj och kontraktprocess för såväl säljare och köpare. Detta skapar en trygghet och tillit att ta steget till köp som i detta fall ”köpare” och blir då ett självklart val mäklare ”om” jag själv skulle sälja fastigheten någon gång i framtiden.

Robbin N
Djupvik - Lofta

Proffsig, trevlig och duktig. Hade gärna haft Tobias som mäklare igen.

Svar från Tobias Berge

Tack Robin, kul att du är nöjd, det blev en snabb och smidig affär!

Lars Göran Tommy J
Djupvik - Lofta

Tobias ger ett förtroendefullt intryck och är lätt att kommunicera med. Besitter en god kunskap inom sitt område som mäklare.

Svar från Tobias Berge

Tack för fina ord, det glädjer mig att ni hade en bra upplevelse med mig och Fastighetsbyrån!

Yvonne W
Djupvik - Lofta

Hade inga förväntningar alls då det är första husförsäljningen vi gör . Men Tobias har lugnt och sakligt lotsat oss genom processen.

Svar från Tobias Berge

Tack för att du delar din upplevelse Yvonne! Jag tror att dom nya ägarna kommer förvalta er fina ställe väl!

Kalle B
Sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Wirell en del av Fastighetsbyrån Öland
Algutsrums Socken

Till en början kändes han lite frånvarande och kollrig men mot slutet visade han upp en strålande arbetsinsats. Han har under hela tiden varit mycket trevlig, tillmötesgående och hjälpsam. Johan får fem sommarglassar ev fem möjliga.

Lena J

Bra bemötande. Lugn, sansad o tålig. Min känsla pålitlig person

Eva T
Sålde sitt hus med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland
Löttorp

Mycket trevligt bemötande, förklarar allt väldigt bra, lätt att få tag på, snabba svar. Hade inga speciella förväntningar. Allt bra, mycket nöjd.

ANDERS B
Kastlösa

Väldigt trevlig och omtänksam mäklare. Bra kommunikation!

Ann N
Färjestaden

Vi har haft en bra kontakt och fått snabb respons. Hon anstränger sig extra mycket för att kunna svara på våra frågor och vi har ochså fått den tid vi behövde. Vi märker att hon anstränger sig både för säljare och köpare

Svar från Cecilia Nilsson

Varmt tack Ann! Jag är så glad för er skull. Nu hoppas vi att ni får en fin första sommar i huset!

Anette W
Köpte sin lägenhet med hjälp av Frida Johansson en del av Fastighetsbyrån Öland
Byrum - Sandvik

Bra på precis alla sätt. Tillmötesgående, tillgänglig, känslan är att hon verkligen gör allt för att lösa problem. Serviceinriktad fullt ut. Vi är erfarna köpare och säljare samt har erfarenhet av andra mäklare på Öland. Frida är i topp.

Ulrika T
Köpte en tomt med hjälp av Cecilia Nilsson en del av Fastighetsbyrån Öland
Vickleby

Mycket bra bemötande av Cecilia. Snabb återkoppling och affären avslutades snabbt och utan problem. Kan varmt rekommendera Cecilia.

Svar från Cecilia Nilsson

Tack Ulrika för ditt fina omdöme. Så roligt att vi kunde lösa allt så smidigt. Ska bli så spännande att få följa eran byggnation här framöver!

Neimat R
Borgholm

Trevlig snäll och duktiga personal.

Samira E
Borgholm

Han är så duktig i sin karriär och han är så trevlig människa.

Svar från Andreas Boström

Tack för fina ord och grattis till er egna bostad! Här kommer familjen trivas!

Gudrun G
Sålde sin lägenhet med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Öland
Färjestaden

Emelie är kunnig, positiv och engagerad. Hon lyssnade på oss och våra önskemål. Vi blev rekommenderade Emelie som mäklare till försäljning av vårt hus och det var ett utmärkt val! Vi kan verkligen rekommendera henne!

Lisa N
Köpingsvik

Mycket trevlig, lyhörd, professionell och empatisk. Vi kom i kontakt med Tobias vid visning av ett annat hus som i slutändan inte var intressant. Men Tobias kontaktade oss igen när han fått in ett nytt objekt som han tyckte skulle passa oss, och det var mitt i prick! Han har tålmodigt lyssnat och varit flexibel och tillgänglig under hela processen. Vi är mer än nöjda!

Svar från Tobias Berge

Tack Lisa, kändes extra kul att vi hittade rätt objekt och affären föll på plats! Hoppas du och familjen kommer trivas och få många fina minnen tillsammans på Öland framöver ☀️

Peter T
Jordhamn

Superbra stöttning i säljprocessen, hela vägen från start till mål.

Svar från Tobias Berge

Tack Peter, det har varit ett nöje att lära känna dig, och din fina fastighet! Hoppas du hittar tillbaka till Öland med nya projekt i framtiden!

Bertil P
Sättra

Andreas är mycket duktig- Har själv jobbat inom branschen en gång i tiden (Sparbankernas Fastighetsbyrå) så jag vet ungefär vad det handlar om. Det har ju hänt mycket inom branschen. Det är ännu större krav på mäklaren. Andreas är riktig duktig.

Svar från Andreas Boström

Tack för bra samarbete! Nu får ni en trevlig granne dessutom!