Fastighetsbyrån Piteå

Storgatan 43, 941 32 Piteå — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån i Piteå hjälper ungefär 250 familjer i deras bostadsaffärer varje år.

Främst förmedlar vi fritidshus, villor, tomter, bostadsrätter och lantbruk i Piteå kommun och våra skyltmöjliheter är stans bästa i och med att vårt kontor ligger centralt på Storgatan och att vi skyltar på flera lokala bankkontor i hela kommunen. Som köpare vill vi att du lätt ska hitta det du söker och förhoppningsvis leder vårt stora utbud och att vi marknadsför i många kanaler till just det.

Vi kan hjälpa dig som vill sälja med allt från värdering till styling och visning. För dig som ska köpa finns vi med för personliga visningar, hitta objekt som passar dig och som stöd igenom hela bostadsaffären.

Välkommen in till oss med dina bostadsfrågor!

Läs vad 373 kunder tycker om Fastighetsbyrån Piteå

• 2020-05-20

Lars L skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Villaförsäljning utanför Piteå. Stefans lokala expertis, kompetens, kundbemötande, tillgänglighet & förtoendeingivande sätt gör att jag varmt rekommenderar honom. Läs mer
  • 2020-05-18

Samuel V skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Lugn ,saklig och proffsig.
    Smidig och snabb affär. Läs mer
  • 2020-05-17

Kathrin V skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Smidig och snabb affär. Amanda är tillmötesgående, erfaren och proffsig. Läs mer
  • 2020-05-16

Sofi R skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Stefan kändes väldigt trygg att ha som mäklare. Lätt att ha en bra dialog med. Läs mer
  • 2020-05-13

Monika V skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi är jättenöjda med vår mäklare vid vår villaförsäljning!
    Alltid positiv och glad. Han har ett mycket bra bemötande och är lyhörd för våra önskningar. Läs mer
  • 2020-05-04

Ulrika N skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Har sålt mitt hus på Djupviken. Stefan har i sin roll som mäklare bistått med bra rådgivning kring olika moment av husförsäljningsprocessen . Kunnig, ärlig och strukturerad. Jag har tidigare erfarenheter där mäklaren inte levt upp till mina förväntningar, men Stefan har gjort ett bra arbete. Huset är sålt och jag är nöjd. Läs mer
  • 2020-04-27

Mattias E skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpt en tomt för fritidshus, vi blev bra bemött och det blev en smidig affär i slutändan. Läs mer
  • 2020-04-27

Yvonne H skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Daniel är en mycket duktig och trevlig mäklare! Tydlig Läs mer
  • 2020-04-17

Stina D skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi köpte ett hus med Amanda som mäklare. Det kändes enkelt och tryggt att ha med henne under husaffären. Bara positiv erfarenhet av henne! 5/5 Läs mer
  • 2020-04-12

Hans K skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har haft Jessica Nordsvahn som mäklare vid försäljningen av vår villa, där slutpriset överträffade våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-04-08

Hannah G skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Professionell, empatisk, tillmötesgående. En trygg person när man ska köpa eller sälja ett hus. Läs mer
  • 2020-04-03

Alexander L skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Som köpare av bostad blev jag bemött på en glatt, engagerat och vänligt sätt med informativa svar på frågorna.

Var sjuk dagen alla papper skulle skrivas så Amanda lämnade allt för påskrift i postlådan, såg till att de hämtades innan säljaren skrev på på kontoret och lämnade sen mina kopior och nycklar igen - Mycket bra service! Jag är jättenöjd med hela processen. Läs mer
  • 2020-03-30

Johan P skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har sålt min dotters lägenhet (studerande i Piteå), och jag har själv deltagit på distans, men min dotter har haft närmare kontakt med Fastighetsbyrån och Jessica N. Det har fungerat smidigt och smärtfritt på alla sätt, så vi kan inte vara annat än nöjda. Nu är det bara handpenning samt köpeskillingen som skall redovisas innan vi kan sätta det definitiva slutbetyget. Läs mer
  • 2020-03-23

Andreas V skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Har sålt en bostadsrätt och köpt ett hus genom samma mäklare.

Bemötandet var bara positivt, professionellt och trevligt.

Amanda har överträffat alla förväntningar, alla råd och rekommendationer har gett det utfall vi önskat. I det stora hela så har både köp och försäljning gått otroligt smidigt, hela processen känns bara så bra. Läs mer
  • 2020-03-22

Börje Ö skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Han är en professionell och trevlig person. Har bra och realistisk strategier kring försäljningen. Han har bra kommunikation med köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-03-20

Jenny B skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpt kedjehus, genom mäklare, men utan öppen visning. Mycket trevlig samt otroligt tillmötesgående. Bara gott att säga om Daniel! Läs mer
  • 2020-03-13

Irene S skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Trevlig mäklare och snabb förmedling Läs mer
  • 2020-03-11

Ingegerd M skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Hon har hjälp oss att sälja vårat hus. Hon var mycket lyhörd och var tillmötesgående med ansvar. Läs mer
  • 2020-02-26

Susanne M skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har köpte en stuga. Daniel upplevde jag som glad, trevlig och saklig mäklare. Skulle gärna rekommendera honom till fler köpare o säljare. Läs mer
  • 2020-02-19

Lars Erik R skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Professionellt bemötande i samband med husförsäljning Läs mer
  • 2020-02-07

Linnéa C skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Kunnig och trevlig, Snabbt och bra avslut på vår affär. Läs mer
  • 2020-02-06

Lars S skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Trevlig, påläst engagerad.
    Uppfyllde de alla mina förväntningar som jag hade inför köpet av bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-01-31

Nicklas K skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Daniel hjälpte oss att sälja ett hus, mycket trevlig kille och riktigt bra på alla sätt och vis. Även värderingen av huset stämde, vi är jätte nöjda 👍👍👍 Läs mer
  • 2020-01-30

Jenny B skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Fantastiskt mäklare med kund som fokus. Läs mer
  • 2020-01-15

Catherine S skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Har köpt ett hus... Tycker att mäklaren Daniel Johansson var bra att ha att göra med... Läs mer
  • 2020-01-07

Mikael H skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Perfekt hantering av ärendet vid mitt köp av en bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-12-16

Caroline P skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpt en villa. Amanda är jätteduktig och trevlig, har varit lätt och snabb att komma i kontakt med. Hon har haft svar på alla de möjliga frågor vi haft. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2019-12-14

Ulrika E skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har sålt en äldre villa som är i stort sett helrenoverad. Vi blev proffsigt bemötta av en trevlig mäklare. Vi fick all information vi behövde och han gav svar även under kvällstid och på helger, vilket var förvånande, men skönt för oss att få snabba svar. Läs mer
  • 2019-12-13

Anders B skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi köpte ett hus där jessica var mäklaren. Vi blev väl bemötta med engagemang, välvilja och kunskap. Läs mer
  • 2019-12-09

Cecilia L skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Trevlig, tillgänglig och professionell. Läs mer
  • 2019-11-29

Lars B skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har sålt en villa. Vi har blivit mycket bra bemötta. Läs mer
  • 2019-11-27

Jesper E skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Professionellt och trevligt bemötande.
    Har oftast svar på de frågor man ställer och i de fall hon inte vet så tar hon reda på det. Läs mer
  • 2019-11-24

Gustav S skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Super bra. Trevligt och effektivt. Läs mer
  • 2019-11-16

Jan E skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har köpt hus blivit hjälpt på alla frågor om huset jag är tacksam och blivit trevligt bemöt Läs mer
  • 2019-11-08

Karin Elisabeth L skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Mycket proffsig. Ordning och redan. Skött våran husförsäljning med högsta betyg. Läs mer
  • 2019-11-08

Felix H skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpte ett hus, allt var väldigt tydligt och när jag undrade något så var det lätt att få tag i henne för svar. Läs mer
  • 2019-11-04

Malin M skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har köpt en äldre villa. Amanda har hela tiden varit lättillgänglig, hjälpsam, trevlig och professionell. Läs mer
  • 2019-11-01

Emil F skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt en obebyggd lantbruksenhet, dvs ett skogsskifte.

Genuint intresserad mäklare som personligen kontaktade mig med täta mellanrum genom hela processen.

Snabbt förfarande precis enligt överenskommelsen. Tack Stefan!!

//Emil Fhärm Läs mer
  • 2019-10-30

Mats L skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har sålt ett bostadshus.Jag är mycket nöjd med bemötandet.Förväntningarna var att få en så snabb och smidig försäljning som möjligt,och få ut ett hyfsat pris. Nu blev de en ganska enkel sak för henne i och med att jag hittade kunden själv men hon tog förhandlingarna med kunden och lyckades få ut ett bra pris.Så jag kommer absolut att rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-10-25

Maria J skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Allt i vår husförsäljning har gått smidigt och snabbt. Vi är jättenöjda med Stefan. Läs mer
  • Lennart H

2019-10-25

Lennart H skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    köpt en villa
    Bra bemött på alla sätt.
    Men har Inte haft så mycket göra med han. Läs mer
  • 2019-10-23

Johannes M skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Hjälpsam och mån om att vi skulle få den bästa servicen. Förtroendeingivande och duktig, inte minst med tanke på hur ung hon är. Lovande mäklarämne! Läs mer
  • 2019-10-21

Tom D skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har både köpt och sålt via Daniel Johansson på Fastighetsbyrån. Det har känts tryggt både som köpare och säljare.

Daniel har ett stort engagemang och är väldigt enkel att samarbeta med. Jag kommer definitivt kontakta Daniel nästa gång jag ska sälja mitt hus! Läs mer
  • 2019-10-16

Emil L skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sommarstuga köpt gm fastighetsförmedlingen. Inga förväntni gar men mkt bra bemötande och service. Läs mer
  • Benjamin B

2019-10-15

Benjamin B skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har köpt ett fritidshus. Daniel har agerat trevligt och professionellt hela vägen både mot oss som köpare och gentemot säljarna. Han har steg för steg förklarat hela köp processen och varit tillgänglig för att kunna svara på eventuella uppkomna frågor. Läs mer
  • Barbro I

2019-10-03

Barbro I skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag hjälpte min mor att köpa en bostadsrätt och även om jag blev en mellanhand så fick jag ett mycket bra bemötande av en positiv säljare. Jessica var hjälpsam att hålla mig uppdaterad under hela resans gång från visning till köp. Läs mer
  • 2019-10-03

Ingemar N skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi gick in i en prisnivå som inte möttes av marknaden så därav en viss besvikelse, men Stefan har gjort vad han kunnat inom given tidsram. Läs mer
  • 2019-10-02

Gösta V skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt Fritidshus
    Mycket bra
    JA
    Vi är mycket nöjda med försäljningen Läs mer
  • 2019-09-21

Anita W skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt stuga och blev bra bemött före, under tiden och efteråt. Hon tog jättefina kort på stugan. Vi visade stugan själva och det gick jättebra vi kunde svara på frågor som inte mäklaren skulle klarat direkt utan kontakt med oss.
    Vi är nöjda med hennes arbete Läs mer
  • 2019-09-16

Johanna A skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Professionell men ändå personlig. Tillmötesgående men gav ändå råd utifrån sitt sätt att se på saken. Trevlig att samarbeta med. Läs mer

Storgatan 43, 941 32 Piteå