Fastighetsbyrån Piteå

Storgatan 43, 941 32 Piteå — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån i Piteå hjälper ungefär 250 familjer i deras bostadsaffärer varje år.

Främst förmedlar vi fritidshus, villor, tomter, bostadsrätter och lantbruk i Piteå kommun och våra skyltmöjliheter är stans bästa i och med att vårt kontor ligger centralt på Storgatan och att vi skyltar på flera lokala bankkontor i hela kommunen. Som köpare vill vi att du lätt ska hitta det du söker och förhoppningsvis leder vårt stora utbud och att vi marknadsför i många kanaler till just det.

Vi kan hjälpa dig som vill sälja med allt från värdering till styling och visning. För dig som ska köpa finns vi med för personliga visningar, hitta objekt som passar dig och som stöd igenom hela bostadsaffären.

Välkommen in till oss med dina bostadsfrågor!

Läs vad 339 kunder tycker om Fastighetsbyrån Piteå

• 2019-11-08

Karin Elisabeth L skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Mycket proffsig. Ordning och redan. Skött våran husförsäljning med högsta betyg. Läs mer
  • 2019-11-08

Felix H skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpte ett hus, allt var väldigt tydligt och när jag undrade något så var det lätt att få tag i henne för svar. Läs mer
  • 2019-11-04

Malin M skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har köpt en äldre villa. Amanda har hela tiden varit lättillgänglig, hjälpsam, trevlig och professionell. Läs mer
  • 2019-11-01

Emil F skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt en obebyggd lantbruksenhet, dvs ett skogsskifte.

Genuint intresserad mäklare som personligen kontaktade mig med täta mellanrum genom hela processen.

Snabbt förfarande precis enligt överenskommelsen. Tack Stefan!!

//Emil Fhärm Läs mer
  • 2019-10-30

Mats L skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har sålt ett bostadshus.Jag är mycket nöjd med bemötandet.Förväntningarna var att få en så snabb och smidig försäljning som möjligt,och få ut ett hyfsat pris. Nu blev de en ganska enkel sak för henne i och med att jag hittade kunden själv men hon tog förhandlingarna med kunden och lyckades få ut ett bra pris.Så jag kommer absolut att rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-10-25

Maria J skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Allt i vår husförsäljning har gått smidigt och snabbt. Vi är jättenöjda med Stefan. Läs mer
  • Lennart H

2019-10-25

Lennart H skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    köpt en villa
    Bra bemött på alla sätt.
    Men har Inte haft så mycket göra med han. Läs mer
  • 2019-10-23

Johannes M skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Hjälpsam och mån om att vi skulle få den bästa servicen. Förtroendeingivande och duktig, inte minst med tanke på hur ung hon är. Lovande mäklarämne! Läs mer
  • 2019-10-21

Tom D skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har både köpt och sålt via Daniel Johansson på Fastighetsbyrån. Det har känts tryggt både som köpare och säljare.

Daniel har ett stort engagemang och är väldigt enkel att samarbeta med. Jag kommer definitivt kontakta Daniel nästa gång jag ska sälja mitt hus! Läs mer
  • 2019-10-16

Emil L skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sommarstuga köpt gm fastighetsförmedlingen. Inga förväntni gar men mkt bra bemötande och service. Läs mer
  • Benjamin B

2019-10-15

Benjamin B skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har köpt ett fritidshus. Daniel har agerat trevligt och professionellt hela vägen både mot oss som köpare och gentemot säljarna. Han har steg för steg förklarat hela köp processen och varit tillgänglig för att kunna svara på eventuella uppkomna frågor. Läs mer
  • Barbro I

2019-10-03

Barbro I skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag hjälpte min mor att köpa en bostadsrätt och även om jag blev en mellanhand så fick jag ett mycket bra bemötande av en positiv säljare. Jessica var hjälpsam att hålla mig uppdaterad under hela resans gång från visning till köp. Läs mer
  • 2019-10-03

Ingemar N skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi gick in i en prisnivå som inte möttes av marknaden så därav en viss besvikelse, men Stefan har gjort vad han kunnat inom given tidsram. Läs mer
  • 2019-10-02

Gösta V skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt Fritidshus
    Mycket bra
    JA
    Vi är mycket nöjda med försäljningen Läs mer
  • 2019-09-21

Anita W skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt stuga och blev bra bemött före, under tiden och efteråt. Hon tog jättefina kort på stugan. Vi visade stugan själva och det gick jättebra vi kunde svara på frågor som inte mäklaren skulle klarat direkt utan kontakt med oss.
    Vi är nöjda med hennes arbete Läs mer
  • 2019-09-16

Johanna A skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Professionell men ändå personlig. Tillmötesgående men gav ändå råd utifrån sitt sätt att se på saken. Trevlig att samarbeta med. Läs mer
  • 2019-09-15

Lars-Olov J skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Gav väldigt gott intryck redan första gången (trevlig)
    Verkar seriös,ärlig och intresserad av objektet
    Duktig på att återkoppla
    Samtidigt väldigt proffsig och med hjärtat på rätt ställe
    👌 Läs mer
  • 2019-09-12

Evert J skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt villa i Piteå.
    Bemöttes på ett mycket proffsigt och lättförståeligt sätt av Amanda.

Alla våra förväntningar infriades med råge.
    Amanda beskrev på ett enkelt sätt för oss så vi förstod.

Proffsig, kunnig, ödmjuk, trevligt sätt . Läs mer
  • 2019-09-11

Urban J skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålde våran fastighet med Daniel som mäklare,han gav ett mycket seriöst och proffsigt intryck från första stund varför vi varmt kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-09-11

Jouni V skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    En bra mäklare som är tydlig och som snabbt och lätt gick att få kontakt med! Jag rekommenderar Daniel varmt. Läs mer
  • Sonja F

2019-08-31

Sonja F skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har sålt min bostadsrätt på Abborrgatan i Piteå. Jag är mycket nöjd med Jassica som fick igång försäljningen fort, då jag behövde sälja för att sen köpa hus. Fått stort förtroende för henne då hon var väldigt professionell i sitt arbete. Gick igenom alla händelser som kommer att ske och alla papper som behövdes. Visade sig att hon var väldigt duktig på att göra min lägenhet attraktiv att titta på. Det gick bättre än förväntat med försäljningen både i tid och pris på lägenheten. Läs mer
  • 2019-08-31

Åsa S skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Duktig, påläst och glad 😀
    En erfaren trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-08-30

Ingrid B skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt ett hus Det gick bra Bra bemötande , trevlig Läs mer
  • 2019-08-26

Eeva-Kaarina K skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Mitt hus Mörtgatan 25 blev såld av Amanda Bergman. Hon är en mycket duktig, saklig och kunnig mäklare. Jag känner mig nöjd och belåten med husaffären som Amanda gjorde åt mig. Jag kan varmt rekommendera henne till mina vänner som går i husförsäljningstankar. Läs mer
  • 2019-08-22

Ove L skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jessica är mycket kompetent och behärskar styckets alla verser. Värd högsta betyg! Får fem stjärnor av oss 😀 Läs mer
  • 2019-08-15

Håkan N skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Trevligt och ärligt bemötande med glimten i ögat ! Läs mer
  • 2019-08-12

Bjarne B skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har köpt ett fritidshus och har fått fint stöd av mäklaren. Det känns som att mötet ledde till en god affär för såväl säljare som köpare. Mycket professionellt! Läs mer
  • 2019-08-10

Mattias L skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi sålde ett hus och det vart bättre än förväntat!

- bra på att förklara
    - ärlig och rak
    - duktig på att fotografera
    - bra komunikation

Kommer absolut att rekommendera till andra Läs mer
  • 2019-08-07

Per E skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålde villa -mitt i sommaren.
    Noggrann i förberedelserna och i genomgångar. Hade realistiska bedömningar av process och pris.
    Vi fick inte riktigt vad vi begärde men affären gick fortare än beräknat vilket var viktigt för oss. Läs mer
  • 2019-08-06

Karolina E skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har nyss sålt vår villa och är mycket nöjd över hur allt har skötts av Mäklaren och märklarfirman.
    Det har gått snabbt, över förväntan och har man har haft funderingar så har det alltid gått att få tag på någon med kort varsel.
    Har redan rekommenderat både firman och mäklaren till andra jag känner.
    Vi har inget att anmärka på. Bara positiva upplevelser. Läs mer
  • 2019-08-05

Stefan B skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    När vi sålde våran sommarstuga så fungerade det klanderfritt, bra information om vad som ska hända och hur det det går till. Läs mer
  • 2019-07-24

Olivia B skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpte ett fantastiskt hus med allt vi letar efter! Amanda var fantastisk hela vägen, otroligt hjälpsam och svarade på alla frågor! Man kunde i princip ta kontakt med henne när som helst och hon ställde alltid upp!

10/10! Läs mer
  • 2019-07-21

Roger W skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Engagerad och mycket bra på att tolka köparens och säljarens ambitioner. Läs mer
  • 2019-07-10

Berith B skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag tycker att försäljningen av vårt fritidshus har gått utmärkt. Mäklaren Stefan Bergstedt har hållit kontakt med oss och jag har ingenting att klaga på. Läs mer
  • 2019-07-10

Niclas B skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    -Köpt villa/enbostadshus i Piteå.
    -Bra bemötande. Hjälpsam och trevlig.
    -Kunnig, erfaren, flexibel och tillgänglig.
    Sammanfattning: Trygg affär. Läs mer
  • 2019-07-01

Josefin Å skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Kunde inte varit bättre, Amanda är professionell o kunnig.
    Lyhörd o bra kommunikation, från första start till att huset blev sålt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-06-30

Helena M skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpte ett kedjehus.
    Själva visningen va bra enligt dom som kollade på huset åt mej, men sen när jag frågade om en sak ringer han upp mej och är jättearg på mej och säger att han måste få mej att förstå hur dom jobbar, tycker inte att han har bemött mej professionellt, kommer aldrig rekommendera varken firman eller mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-28

Tomas L skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpt fritidshus i Piteå.
    Mycket bra och trevligt bemötande av samtliga på Fastighetsbyrån.
    Kändes tryggt att göra affären när fastighetsmäklaren Stefan hjälpte till. Läs mer
  • Tony E

2019-06-28

Tony E skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi har sålt en enplansvilla.
    Jessica ingav vid första mötet ett lugnt och proffetionellt intryck.
    Vi kände förtroende för Jessica direkt.
    Hon förklarade på ett bra sätt hur hela försäljningen skulle gå till.
    Vi behövde inte fråga henne lika mycket då.
    Har haft både telefon och sms kontakt, då det behövdes.
    Denna försäljning gick snabbt, som vi önskade. och är mycket nöjda med köparen också.
    Jessica kan varmt rekomenderas. Läs mer
  • 2019-06-26

Göran B skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt fastigheten, en mycket bra mäklare , jättebra bemötande av mäklaren, mina förväntningar blev bättre än vad jag hade hoppats.

Ett mycket lyckat arbete Läs mer
  • 2019-06-19

Anders L skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Fritidshus tidigare åretruntbostad.
    Trevligt bemötande
    Snabba beslut. Hjälp med alla kontakter med myndigheter och företag. Allt har fungerat utmärkt! Läs mer
  • 2019-06-14

Eva L skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Stefan har ett tryggt och profersionellt agerande och har varit ett gott stöd genom hela processen av försäljningen. Jag är mycket nöjd med annonseringen och alla bilder, han har verkligen visat sin stora kompetens och erfarenhet. När vi i framtiden ska sälja fastigheter kommer vi att anlita fastighetsbyrån. Samtliga anställda gör ett gott arbete med mycket stor profession vilket ger ett tryggt och välkomnande bemötande. Läs mer
  • 2019-06-08

Kenneth L skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    När vi skulle sälja våran villa kontaktade vi Amanda på fastighetsbyrån och blev mycket positivt proffsigt bemötta. Informationen om vad som skulle hända och vad som gällde var väldigt tydlig samt uppföljningen veckovis vad som hände var mycket värdefullt! Rekommenderar henne gärna! Läs mer
  • 2019-06-06

Bo K skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Professionell. Lätt att föra en diskussion med. Exponerade fastigheten på ett attraktivt sätt. Läs mer
  • 2019-05-20

Marc B skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpt bostadsrätt ,trevligt bemött, motsvarar mina förväntningar, trevlig och tydlig i sitt bemötande med oss. Läs mer
  • 2019-05-15

Björn M skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Köpt en villa
    Vi blev bemötta på ett trevligt och professionellt sätt Läs mer
  • 2019-05-14

Samuel H skrev om Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi genomförde hela affären på distans pga att vi bodde på annan ort. Det kändes trots det väldigt tryggt och enkelt med denna mäklare som alltigenom bemötte oss lugnt, trevligt och professionellt. Läs mer
  • Åke E

2019-05-12

Åke E skrev om Jessica Nordsvahn en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Sålt bostadsrätt på Storgatan 101A Piteå.
    Vi blev bemötta på ett vänligt och proffsigt sätt av Jessica hon gav ett kunnigt intryck.
    De förväntningar vi hade uppfylldes med råge.
    Vi rekommenderar gärna Jessica.

Ann-Marie/Åke Engberg Läs mer
  • 2019-05-11

Daniel R skrev om Daniel Johansson en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Tydlig och bra på att svara på frågor man kan ha som köpare Läs mer
  • 2019-05-10

Lisbeth S skrev om Stefan Bergstedt en del av Fastighetsbyrån Piteå
    Jag har sålt min bostad och jag blev väldigt bra bemött av de jag hade kontakt med på Fastighetsbyrån.
    Jag har tidigare sålt och köpt bostad av dem och jag är verkligen nöjd. Läs mer

Storgatan 43, 941 32 Piteå