Fastighetsbyrån Tyresö

Bollmora Allé 9, 1 tr, 135 39 Tyresö — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Tyresö kommun? Vill du veta vad din bostad kan vara värd? Undrar du hur bussarna går eller var idrottshallar och skolor ligger? Vi kan Tyresö bostadsmarknad och boendeförhållanden utan och innan och håller oss ständigt uppdaterade, just för att vi vet att en flytt ofta är ett stort beslut.

För att du ska få en så smidig och heltäckande tjänst som möjligt från oss har vi starka samarbeten med Juristbyrån och Swedbank. Där ger de dig råd och stöd i de ekonomiska och juridiska frågor, som vanligtvis kommer upp i en bostadsaffär.

Vi drivs av och brinner för att kunna vara ett stöd och en hjälp när du står inför ett av livets största och viktigaste beslut. Kontakta oss vilken fas du än är i! Välkommen!

Läs vad 344 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tyresö

• 2020-07-20

Jenny Inger Maria J skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Daniel hjälpte oss att sälja vårt radhus. Han var lätt att få tag på och uppdaterade oss nästintill dagligen. Han var tydlig i alla steg som togs så det var aldrig några frågetecken. Han motsvarade våra förväntningar och mer därtill.
    Vi är otroligt glada att vi hade Daniel med vid vår sida och vi rekommenderar honom varmt till alla som ska ge sig in i den känslomässiga bergochdalbana som det är att sälja sitt boende. Läs mer
  • 2020-07-13

Åke Lennart W skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Jag har sålt mitt hus.
    Mycket trevlig, han har svar på alla frågor.
    Svarar alltid i telefon. Läs mer
  • 2020-07-10

Monika A skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Vi köpte bostadsrätt genom Daniel och det blev budgivning och det sköttes bra. Min man och jag är i hög ålder och har bott i villa i 51 år och har inte någon större erfarenhet av mäklare. Vi sålde vårt hus via en annan firma och de båda mäklarna tycker jag var helt jämförbara, så jag har bara gott att säga om Daniel Eriksson ! Det är viktigt att mäklaren.är observant och kan se vad köparen har för erfarenhet osv. Läs mer
  • 2020-05-26

Gustav J skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Trevlig och ödmjuk. Bra på att hålla kontakten och uppdatera oss om läget hela tiden. Läs mer
  • 2020-05-17

Julia N skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Mäklaren har tryggt tagit mig igenom min försäljning av bostadsrätt. Han har varit mycket kunnig. Han har kommunicerat bra genom hela processen och tagit affären i mål på ett tillfredsställande sätt. Läs mer
  • 2020-05-13

Jonas G skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Proffesionellt bemötande och kunnig inom försäljning av bostäder.
    Köpte ett fritidshus. Läs mer
  • 2020-05-12

Hans Jerker Ingemar D skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    VI (Jag och min hustru) har sålt en fastighet/villa.
    Sebastian har varit bra från början, men kontinuerlig kommunikation. Sedan kom vi in i Covid-19 situationen vilket gjorde att Sebastian föreslog en något snabbare process än från början vilket i sig inte var så konstigt.
    Det som senare var tydligare var att Sebastian var ganska offensiv, vilket vi även hört från vissa av köparna.
    Vi har förståelse då detta i situationen måste varit en ovan situation, men även vi kände en viss press som vi i och för sig höll tillbaka och då var Sebastians agerande absolut i linje med förväntningarna.
    Sebastian vidtog förslag till en förnyad strategi, vilket i sig lät logisk och bra.
    där efter kom en av de tidigare spekulanterna med ett nytt bud innan en extra visning, och då vi till slut köpte ett hus i Skåne kände vi att vi ville avsluta detta och godtog deras bud.

vi fick en bra diskussion med Sebastian, avseende råd och tips i hur vi kan tänka i situationen, så där är vi nöjda.

totalt sett har vi, utifrån vår erfarenhet av att sälja en fastighet, en bra känsla av supporten från Sebastian. Enda feed-back vi har är att han har känts lite i överkant offensiv vilket vi även berättat för honom vid mötet då vi sålde. I slutändan måste vi dock understryka att vi är nöjda med affären, så inga känslor att vi sålt med missnöje. Läs mer
  • 2020-05-10

Pauline B skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Magnus var alltid snabb med att återkomma om vi hade frågor. En bostadsaffär som kändes stabil och trygg.

/Pauline och Per Läs mer
  • 2020-05-08

Mathias K skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Mycket bra, tillgänglig och lösningsorienterad.
    Svarade på alla tänkbara frågor. Läs mer
  • Maria H

2020-05-05

Maria H skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Jag ville sälja min bostadsrätt på 4 rum i Tyresö och träffade 4 olika mäklare men valet föll på Sebastian.
    Jag kände förtroende för honom då han visade kunskap om området, Tyresö som bostadsort.
    För mig är det viktigt att en mäklare är punktlig, har mycket kunskap om bostadsaffärer och olika byggnadskonstruktioner med dess för och nackdelar.
    Att kunna ge råd om det är värt att byta ut köket inför en försäljning t ex. Med Sebastians kännedom så gav han bra råd och jämförde för och nackdelar med att renovera upp köket för mig så jag kände att jag gjorde rätt val.
    Självklart kan detta skilja sig åt beroende på hur bostadsmarknaden ser ut för tillfället.
    Att kunna nå sin mäklare när som helst, speciellt inför en visning på kvällen eller helgen, är riktigt lyxigt då Sebastian svarade på mina funderingar även kvällstid.
    Totalt är min upplevelse av Fastighetsbyrån i Tyresö och mäklaren Sebastian Tyynelä utmärkt, jag kommer definitivt att anlita Sebastian igen om jag skulle sälja mitt hus sen i framtiden

Jag rekommenderar verkligen denna mäklare för bostadsförsäljningen. Läs mer
  • 2020-04-28

Rickard L skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Bra bara bra barbar babar bara bar Läs mer
  • 2020-04-28

Janne S skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Jag har sålt en lägenhet med Daniels hjälp.
    Daniel har skött sitt uppdrag utmärkt vad gäller alla punkter.
    Kan varmt rekommendera Daniel som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-01

Jessica Diana R skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sebastian har sålt vårt bostadsrättsparhus. Han gjorde försäljningen enkel och allt gick snabbt och smidigt. Tydlig förklaring av avtal och personlig genomgång av allt så man fick svar på sina frågor direkt. Man vill att en mäklare ska vara engagerad och driven och det har Sebastian varit. Läs mer
  • 2020-03-22

Johan Patrik G skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Jättebra! Snabb, lyhörd och förstående!
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-03-20

Paula Susanne S skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Mycket professionell mäklare! Tillgänglig, även obekväm arbetstid med en förståelse för att det är en av de största affärerna en privatperson gör i livet. Kan verkligen rekommendera Sebastian! Läs mer
  • 2020-03-14

Jan-olof H skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Vi sålde vår villa.
    Vi blev uppmärksamt behandlade vid alla kontakter. Daniel Eriksson är en seriös person.
    Han skapade förväntningar om ett högre pris än vi fick till slut, men det var "rätt" köpare. Vi har god och förtroendefull kontakt med det unga paret som köpte.

Vi är mycket nöjda med att processen gick så snabbt. Ytterligare visningar för att få fler bud hade varit för jobbiga för att vara värda besväret. Läs mer
  • 2020-03-09

Håkan G skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Snabb respons vid frågor och närvarande genom hela köp processen Läs mer
  • 2020-02-21

Margaretha L skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sålt en lägenhet, det perfekta bemötandet och om tanke till min okundskap.
    Jag trodde inte att jag skulle få något bra bud.
    Lätt att ha att göra med lyhörd
    Snabbt och smidig handläggning toppen. Läs mer
  • 2020-02-17

Jenny Lena S skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Engagerad och kunnig. Man kan nå honom när som Läs mer
  • 2020-02-13

Henrik S skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Mycket bra bemötande, profisionell och bra på att återkoppla. Är väldigt nöjd med Magnus. Läs mer
  • 2020-02-09

Solveig K skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Vi har både köpt och sålt lägenhet i Björkbacken Tyresö och Daniel har varit oss behjälplig vid båda affärerna.

Vi tycker att Daniel har varit till stor hjälp och vi har kunnat ställa
    frågor och han har visat sig så att vi har ett stort förtroende för honom. Det är ju inte var dag man gör sådana affärer.

Solveig o Gillis Kurén Läs mer
  • 2020-02-07

Jens E skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Inget bra intryck av firman. Mäklaren var rörig och man fick ligga på för att något skulle hända. Läs mer
    2020-02-12 Magnus W svarar Jens E
    Hej Jens! Mäklaren som du haft kontakt med har slutat hos oss. Tråkigt att höra att du känner som du gör, vår målsättning är att alltid vara tydliga mot våra kunder och hela tiden arbeta för att vara så proaktiva som möjligt. Mvh Magnus Fastighetsbyrån Tyresö
  • 2020-02-07

Jenny B skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Vi har sålt vårt radhus och fick fantastiskt hjälp och bemötande av Sebastian.
    Han har inte bara hjälp oss med våran försäljning men också varit ett otroligt stöd och hjälp med vårt husköp som pågick i samma period, där han varit tillgänglig tidiga mornar som sena kvällar.

Sebastian är ung, trevlig, framåt, väldigt professionell men ändå personlig i sitt bemötande.
    Lyhörd och ansvarstagande vilket har gett oss ett otroligt varmt förtroende för honom genom hela processen, som tack vare honom blev en kort och snabb och effektiv sådan, då vi sålde innan visning.
    Vi rekommenderar honom varmt och har redan spridit ordet till grannar som också planerar att sälja.

Hälsningar
    Jenny och Jacopo Bufacchi Läs mer
    2020-02-20 Sebastian T svarar Jenny B
    Va roligt att ni är nöja med mitt arbete! Lycka till med ert nya boende!
  • 2020-02-03

Sandra B skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Allt gick väldigt smidigt och Magnus kunde svara på alla frågor vi hade. Läs mer
  • 2020-01-29

Maria R skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Jag har sålt en bostadsrättslägenhet ,en fyra på 102 kvm genom mäklare Daniel Eriksson.
    Har kännt ett stort förtroende för honom,fick kontinuerlig information om försäljningen och även kommande lägenheter till försäljning som fanns. Kändes engagerad,pålitlig,lyhörd,seriös samt lätt att samarbeta med.
    Tyckte mäklaren mer än väl levde upp till mina förväntningar.

Mvh Maria R C Läs mer
  • 2020-01-29

Anna-lena B skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Köpt en villa. Blev väldigt bra bemött och fick bra information. Hade inga större förväntningar. Fått väldigt bra svar på frågor. Läs mer
  • 2019-12-17

Elina M skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sålde min 2a i Tyresö. Mycket trevlig och en duktig mäklare.
    Haft bra och snabb kontakt genom hela processen.
    Kan starkt rekommendera Daniel om ni ska sälja! :) Läs mer
  • 2019-11-22

Susan T skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Under hösten 2019 kontaktade jag Daniel för försäljning av min lägenhet. Blev mottagen och informerad av Daniel på ett informativt, seriöst och bra sätt.
    Daniel har arbetat på ett trovärdigt sätt genom hela försäljningsprocessen och varit mån om att jag ska har rätt information i rätt tid. Mycket av arbetet sker digitalt vilket jag varit ovan med.
    Under visning och försäljningsskedet har Daniel förvaltat förtroendet bra och slutligen skrevs försäljningsavtalet på ett väldigt bra, informativt och strukturerat sätt. Känner att jag är nöjd, så även köparen. Läs mer
  • 2019-10-14

Carl Erik Vilhelm F skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sålt en villa. Alla kontakter med Sebastian har varit jättebra. Han är tydlig och förklarar på ett enkelt sätt. All information som han givit har stämt. Han har varit mycket snabb på information och återkoppling. Vi är mer än nöjda med att ha haft Sebastian som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-12

Anna Cecilia Ingegerd S skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Magnus Wangerheim har levt upp till alla förväntningar vi har haft på en mäklare. Han är väldigt tillmötesgående och lösningsorienterad.. Magnus är informativ och kunnig.och har haft svar på de frågor vi haft och har även informerat om annat som vi behövt veta.
    Vi skulle gladeligen rekommendera Magnus Wangerheim om någon frågar efter en bra mäklare. Läs mer
    2019-10-18 Magnus W svarar Anna Cecilia Ingegerd S
    Vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Hoppas att ni kommer att trivas bra i ert nya boende på Gotland!
  • 2019-10-09

Vladimir s skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Hej! Daniel är jätte bra! Han vett vad han gör! Läs mer
  • 2019-09-22

Asta G skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Sålt en bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande och fick bra information om alla steg. Jag har fått information hela tiden om läget och lägenheten blev såld efter första visningen ! Toppen !! Läs mer
  • 2019-09-19

Inger K skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sålt lgh på skarpöhöjden. En väldigt trevlig och omtänksam mäklare. Förklarade hela tiden vad som kommer hända kontakt med mig varje dag. Duktig på att förklara ända tills kontraktet klart med köpare Läs mer
  • Paulina L

2019-09-19

Paulina L skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Daniel har sålt min lägenhet. Det var lite stressigt då jag hade en annan bostadsrätt på gång och jag hade bara 3 veckor på mig att sälja min till en viss summa och förbetala för det nya. Daniel var hela tiden lugn och han fick mig att känna mig trygg i hela processen. Även då när jag hade problem med min bank, där jag upplevde dåligt bemötande har Daniel hjälp mig med en ny bank kontakt där han tog sig tid att förklara allt innan min möte med det nya banken så jag blev bemöt på ett för mig korrekt sätt.
    Han har varit "lagom", lovade inte för mycket men samtidigt fick mig att känna mig lugnare och säkrare. Jag kände mig hela tiden i centrum och trots tidsstressen har Daniel visat hela tiden lugnet och professionalitet.
    Jag har redan rekommenderat Daniel till det företaget jag själv köpte det nya bostadsrätten för jag tycker att Daniels sätt är mycket mer passande till dem objekt och i det området dem säljer sina objekt samt till ett kompis som söker en bostad i Saltsjö-Boo. Läs mer
  • 2019-09-13

Lukasz D skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Snabbaste mäklare i Tyresö 😄👍 Läs mer
  • 2019-09-11

Mats J skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Köpt en lägenhet på 75 m2.
    Daniels bemötande har varit bra på alla sätt.
    Mina förväntningar av en mäklare har infriats.
    Sammafattningsvis har min upplevelse varit positiv och bra. Läs mer
  • 2019-09-11

Ulf M skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    😊👍🎉🍻 vi hade en hel del otur med vårt hus rör som gick sönder och besikningsanmärkningar som måste åtgärdas men Sebastian kämpade på och höll modet uppe bra jobbat säger vi 👍😊 Läs mer
  • 2019-09-05

Marianela G skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Jag har fått hjälp med att sälja en bostadsrätt. Jag är nöjd med Daniel Eriksson och det arbete han utförde.
    Bra bemötande och information under pågående försäljning. Läs mer
  • 2019-09-02

Björn Ö skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Köpt en villa, fått bra och tydlig information. Läs mer
  • 2019-09-01

Leif V skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Sålt.
    En engagerad och påläst säljare som jag fick ett gott förtroende för från dag ett. Läs mer
    2019-09-02 Fastighetsbyrån Tyresö svarar Leif V
    Tack Leif! 😀 Det var så trevligt att få samarbeta med dig. Alltid ett vänligt leende!
    /Anna
  • 2019-08-31

Marianne Majlöf L skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Köpt villa.
    Mycket bra bemötande. Trevlig och kunnig. Uppfyllde absolut mina förväntningar.
    Kan varmt rekommendera Sebastian och
    Fastighetsbyrån i Gustavsberg. Läs mer
  • 2019-08-30

Johan F skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Lägenhet.

Trevlig mäklare.

Förväntat mer närvaro och tips, info hur förbereda försäljn.

Hyfsat bra upplevelse. Läs mer
    2019-10-18 Magnus W svarar Johan F
    Tack för feeback, tar mig till det och ska tänka på att förbättra det i framtiden.
  • Björn L

2019-08-29

Björn L skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Det blev en snabb och smidig affär! Läs mer
  • 2019-08-23

Stefan V skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sebastian är en riktigt duktig mäklare. Alltid rak på sak. Ställer upp natt som dag om man har något man funderar över. Kommer garanterat att rekommendera han för andra som vill sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-08-20

Tomas H skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Sebastian är en mycket professionell mäklare. Han är kunnig inom sitt område och gav ett mycket trevligt bemötande. Snabba återkopplingar och genomförde affären på ett mycket bra sätt.
    Mina förväntningar överträffades på alla sätt när han sålde min fastighet på Ingarö. Läs mer
  • 2019-08-12

Yana K skrev om Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Super mäklare . Stor tack för honom Läs mer
  • 2019-08-12

Xu xiao M skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Tjänsten är mycket tankeväckande och folket är mycket vänliga. Tack så mycket för hennes hjälp. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-08-07

Katarzyna G skrev om Magnus Wangerheim en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Har köpt lägenhet genom Magnus och vi fick den bästa hjälpen vi kunde få, jätte trevlig, kompetent, tillgänglig, lyrhörd mäklare. Det var lätt att kommunicera med honom, och hela processen känns väldigt trygg, super nöjd!!!!/Katarzyna Läs mer
    2019-08-13 Magnus W svarar Katarzyna G
    Kul att ni är nöjda! Hoppas att allt går bra med renoveringen och att ni kommer att trivas i lägenheten. /Magnus
  • 2019-07-25

Raili Anneli S skrev om Fastighetsbyrån Tyresö
    Kände honom 4 år tillbaks o han gjort ett bra jobb nu när det verkligen gällde Läs mer
    Sven E gillar detta
  • 2019-07-23

Emil L skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Tyresö
    Daniel har hjälp oss att både köpa och sälja denna bostad.
    Av Daniel blir man alltid bra bemött på ett professionellt sätt och får all hjälp man behöver samt alltid bra svar på alla frågor och han lever upp till alla förväntningar som man kan ha av en mäklare. Allt som allt så är han verkligen en mäklare som jag kan rekommendera för andra då han är väldigt duktig på sitt jobb. Läs mer

Bollmora Allé 9, 1 tr, 135 39 Tyresö