Alla kategorier Mäklare Halland Varberg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Varberg
Rekommenderat företag 2016 - Fastighetsbyrån Varberg
Rekommenderat företag 2015 - Fastighetsbyrån Varberg

Fastighetsbyrån Varberg

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg — Visa karta

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Varberg och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 183 kunder tycker om Fastighetsbyrån Varberg

• Kjell B
    Kjell B skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Nathalie Persson:

Veldig trivelig og samtidig profesjonell megler som var til fantastisk hjelp ved salg av vår fritidsbostad. Jeg fikk snabb respons på mail både på dagtid og på kvelden, hun var virkelig der for å hjelpe kundene, anbefales på det varmeste !
  • Bertil A
    Bertil A skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Vi blev väldigt väl bemötta.En lugn och sansad mäklare som var positivt inställd. Eftersom vi aldrig gjort något liknande så är det svårt att bedöma värdet.Men allting blev ju bra.
  • Jonas  H
    Jonas H skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket bra bemötande.
    Ärendet gick väldigt smidigt och bra.
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hej, Nathalie genomförde försäljningen av mitt fritidshus på ett fantastiskt proffsigt och tillmötesgående sätt. Hon har mina allra nästa rekommendationer. Med vänlig hälsning Elisabeth Lindegren
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Lugn och trevlig, lätt att ha och göra med.
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    bra trevlig godhjärtat å vill de bästa både för försäljaren å köparen.
  • Bille B
    Bille B skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket bra bemötande på alla sätt. Kunnig,proffsig och engagerad. Blev en snabb och bra affär.
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Glad, trevlig och hjälpsam. Försäljningen fungerade hur bra som helst.
  • Lina A
    Lina A skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Christina var behjälplig med att ge hos förhandsvisning under en helg och lät oss ta den tid vi behövde på plats för att kunna ta ett beslut om köpet. Vi är nöjda med hennes service!
  • Henryk K
    Henryk K skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Ett utmärkt och proffesionellt bemötande.
  • Margareta F
    Margareta F skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket bra intryck av Niklas. Vänlig, kompetent och seriös.
  • Ann-louise V
    Ann-louise V skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket kompetent och kunnig mäklare. Vi fick ett trevligt och ärligt bemötande.
    Inga frågor kändes för dumma att ställa, hela tiden fick vi raka och bra svar.
    Skulle jag köpa hus igen, så vill jag absolut ha en mäklare som Nathalie.
  • Maria R
    Maria R skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi upplever Niklas som en trygg och kompetent mäklare som vi kände stort förtroende för i samband med köp av vårt hus.
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande av Rebecca Persson.
    Jag upplevde som kund att mäklarens arbete sköttes smidigt och det lever upp till över min förväntan.
  • Nicklas T
    Nicklas T skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bra information under budgivningen och lätt att få tag på mäklaren under denna perioden. Dock så är vi missnöjda över att mäklaren ljög om förhandsvisningen vid tre tillfällen. Vi fick reda på att det varit förhandsvisning efter kontraktskrivningen på omvägar (instagram bl.a) Vi hade då frågat en gång på mail en gång på telefon och en gång face to face och fick svaret att det absolut inte hade varit någon då säljaren inte velat. Det hade varit okej om så var fallet men det var det ju inte. Bättre att vara ärlig och säga att man inte har fler eller att det var nog med folk eller vad som helst än blåneka. Nu blev det ju bra för oss i slutändan ändå då vi vann budgivningen men förtroendet för mäklaren och byrån försvann och vi kan inte med gott samvete rekommendera den till andra pga detta. Tyvärr så minns man ju dom negativa aspekterna och i detta fall var det att bli ljugna för. Vi kan väl också tycka att objektet låg ute för lågt, vissa kallar det lockpris men vi jobbar ju inte i branschen så kanske så det fungerar.
    2016-07-21 Nathalie P svarar Nicklas T
    Hej Nicklas! Roligt att höra att ni var nöjda med informationen och kontakten under budgivningen. Vi strävar alltid efter att hålla en hög service och tillgänglighet. Gällande förhandsvisngarna i aktuell affär, meddelade ni mig via mail att ni var intresserade av att titta på huset innan utsatt visning med syftet att göra en snabb affär. Jag förklarade då att säljaren ville hålla den stora visningen och att en snabb affär innan utsatt visning inte var aktuell då de ville ge samtliga spekulanter samma chans i en budgivning. Andra spekulanter hörde sedan av sig och meddelade att de inte kunde komma på utsatt visning och jag fick frågan om jag kunde visa huset innan. En så kallad förhandsvisning. Jag förklarade för dem precis som för er, att eventuella förhandsbud och affär innan visning ej var aktuellt då säljaren oavsett ville hålla den stora, utannonserade visningen. Vissa av spekulanterna hade inte möjlighet att delta på utsatt visning eller tiden därefter och ville inte riskera att missa eventuell budgivning. Enda alternativet var således att få kika på huset innan visning vilket säljarna godkände. Jag hade alltså förhandsvisningar men endast för att ge alla spekulanter chansen, precis som säljaren önskade. Väldigt tråkigt att det blev ett missförstånd gällande detta och jag inser att jag behöver vara ännu tydligare i min kommunikation härdanefter. När det gäller priset så gick det mycket riktigt upp en hel del i budgivningen. När man sätter ett utgångspris så tittar man på statistik och tidigare försäljningar i området för att sedan i diskussion med säljaren bestämma vilket utgångspris man ska ha. Vi på Fastighetsbyrån är väldigt noggranna med att säljaren ska kunna acceptera att sälja för utsatt utgångspris, om vi inte lyckas få in högre bud. På så sätt arbetar vi inte med lockpriser tar avstånd från detta. Hoppas att ni med detta svar fått mer förståelse för hur affären gick till. Ni är alltid hjärtligt välkomna att kontakta mig på 0734-087241 vid vidare frågor och funderingar. Hoppas ni har en go sommar och trivs i huset! Med vänlig hälsning, Nathalie
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Kunnig, stabil, effektiv och mycket vänlig.
  • Ewa K
    Ewa K skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas var väldigt engagerad, tillgänglig och tillmötesgående i sin roll som mäklare. Fanns till hands per telefon. Att han tog kontakt och att jag inte behövde jaga honom var väldigt positivt. Hans engagemang i att pusha på gjorde att jag idag är ägare till bostadsrätten. Alla papper och tider fixades. Han kollade även upp och stöttade så att jag fick rätt kontakt och rätt material från banken. Tack från en nöjd kund.
  • Agneta L
    Agneta L skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Christina är vänlig, positiv, lugn och ändå kunnig och professionell. Det känns som hon har lång erfarenhet men det vet jag egentligen inte.
  • Ingegerd G
    Ingegerd G skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca upplevde jag som kunnig snabb och med ett trevligt bemötande.Hon levde verkligen upp till mina förväntningar som kund. mvh. Ingegerd Gustafsson.
  • Carl D
    Carl D skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Kunnig, trevlig, glad. Vi fick all hjälp vi behövde och Nathalie var alltid tillgänglig.
  • Matilda J
    Öppen
    Lysande på mig som kund
  • Lillemor N
    Lillemor N skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsigt o trevligt bemötande!
  • Christofer F
    Christofer F skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Seriös mäklare som tar vara inte bara på säljarens villkor utan även köparens.
  • Peter R
    Peter R skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Ett mycker proffsigt bemötande
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Ett glatt och trevligt bemötande. Proffsig, ordentlig och lugn. Lever verkligen upp till våra förväntningar.
  • Marie G
    Marie G skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Ger ett Trevlig och tryggt bemötande
  • Marie G
    Marie G skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Trevligt och tryggt bemötande
  • Peter P
    Peter P skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag är väldigt nöjd med Rebeccas arbete vid försäljningen av vår fastighet. Hon har mycket väl levt upp till vår förväntan.
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag tycker Nathalie arbetade proffsigt och hjälpsamt. Vår affär gick väldigt snabbt och lätt då det aldrig ägde rum någon budgivning.
  • Lena G
    Lena G skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Inget utöver vad vi kunde förvänta enligt upplägg.
  • Emma B
    Emma B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jätte bra mäklare som snabbt svarar på alla frågor även om dom känns lite dumma :)
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas sålde vårt älskade hus i Smedsgård. Han är en jätteduktig mäklare, förtroendeingivande och kunnig. Han visar respekt för både köpare och säljare. Han är seriös och noggrann.
    Vi rekommenderar honom gärna som mäklare för vänner och bekanta.
    Vänliga hälsningar
    Birgitta och Torsten
  • Håkan H
    Håkan H skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Upplever hela processen positivt. Nathalie har varit tydlig, engagerad och proffsig. Bra fortlöpande feedback och nyttiga kontakter inför avvecklingen av boendet. Stort tack!
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Att köpa bostad i Sverige är en o-transparent upplevelse då endast en mäklare sitter som medlare mellan säljare och potentiell köpare. I USA tex. har båda parter sin egen mäklare.

I vårt fall frågade vi i ett tidigt skede Rebecca om säljaren ville sälja innan visning. Till svar fick vi att säljaren ville ha igång en budgivning.

När vi sedan var de enda budgivarna, väntade Rebecca i flera dagar på att få in fler bud och hävdade att hon gav fler visningar samt hade fler visningar inplanerade. Då Rebecca visste att vi var väldigt intresserade av objektet känner vi att hon väntade ut oss att återigen fråga vad säljaren ville ha för bud för att komma till ett avslut i affären.

Ironiskt nog budade vi alltså med oss själva, istället för att få objektet till angivet utgångspris.

Det vi funderar över är huruvida utgångspriset var ett acceptpris eller faktiskt ett lockpris.

Eftersom säljare och köpare inte har någon kontakt så är det svårt att veta om man blir förd bakom ljuset eller ej.

Var det säljaren eller mäklaren i detta fall som var girig?!

Mäklarkåren i Sverige har tyvärr ett dåligt rykte, men vi hoppas branschen kan bli mer transparent.

Skulle vi rekommendera Rebecca eller använda oss utav hennes tjänster? Nej.

Med vänlig hälsning,
    Lisa och Niklas Enander
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Alltid trevligt bemötande och professionell. Väl påläst och kan ge svar på frågor direkt. Rekommenderas!
  • Emma H
    Emma H skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi är mycket nöjda med Christina. Hon var kunnig och kunde svara på alla våra frågor. Kan varmt rekommenderas som mäklare.
  • Jacob M
    Jacob M skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Professionell, trevlig och tillmötesgående
  • Linda S
    Linda S skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Nicklas är en fantastiskt proffsig mäklare, som hela tiden har en nöjd säljare och köpare i främsta rummet. Nicklas är den bästa!
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    utmärkt bra mäklare hon får dom bästa betygen från bengt och Sigbritt.
  • Arne B
    Arne B skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hej! vi tyckte första mötet kändes bra, fick förtroende trevligt bemötande hade en bra kontakt under försäljningen.
  • Folke L
    Folke L skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi är nöjda med både genomförandet och bemötandet vi fick.
  • Yvonne E
    Yvonne E skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bra bemötande, kunde dock varit mer drivande för oss som säljare. Affären har tagit för lång tid allt med hänsyn till köparen.
  • Annika S
    Annika S skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vårt första intryck av Niklas Knutsson var mycket positivt och det består än idag. Vid ett flertal tillfällen har han varit mäklare då vi letade efter vårt allra första hus. Ett husköp är stort så vi letade i ett par år innan vi till slut hittade ett som matchade. Tyvärr var Niklas inte mäklare för just det, men han hjälpte oss mycket på vägen. Nyligen letade vi efter ett mer passande hus, hittade det och blev spontant glada för att just Niklas var mäklare - "det känns tryggt". Affären gick otroligt smidigt tillväga för båda parter och vi trivs i vårt nuvarande hus. Vi upplever alltid Niklas som en mycket vänlig och glad, sympatisk och engagerad mäklare. Vår favorit, helt enkelt! Tummen upp och fem guldstjärnor!
  • Karin J
    Karin J skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vänligt bemötande och mycket bra hjälp med försäljningen på Granvägen 37. MVH .Karin Johansson.
  • Stephen B
    Stephen B skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffesional, structered, discreat. Highly recommedable
  • Patrick G
    Patrick G skrev om Christina Bjurenheim en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon Skötte sig bra och var korrekt och snabb i sina svar, kände mig trygg med henne,
  • Simon E
    Simon E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca har varit mycket trevlig, tillmötesgående och svarat snabbt på våra funderingar och frågor både via mail och telefon/sms. Rekommenderas varmt!
  • Arne A
    Arne A skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Inget att klaga på. Vi är otroligt nöjda med Niklas. Han är trevlig lättsam och kunnig.
  • Helena H
    Helena H skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Med Niklas känner man sig trygg, vare sug man är köpare eller säljare.
    Han är vänlig, hjälpsam och omtänksam i sin roll som mäklare. Han har också ett mycket stort kunnande om marknaden.
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket nöjd på alla plan. fick känslan av ett tryggt och lugnt bemötande.

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg