Alla kategorier Mäklare Halland Varberg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Varberg

Fastighetsbyrån Varberg

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg — Visa karta

Välkommen till Varberg!

I denna anrika kurort och kuststad finner du allt du behöver på behagligt avstånd och det går enkelt och smidigt att pendla till Göteborg för jobb och skola eller storstadskänsla.

Fastighetsbyrån har funnits länge i Varberg och vi är den mest anlitade mäklarbyrån i området. Eftersom vi är aktiva på marknaden har vi koll på vilka objekt som finns ute, eller snart gör det, samt vilka potentiella köpare som finns. Vi arbetar alltid med stort engagemang och vår långa erfarenhet och samarbete med Varbergs Sparbank gör att du tryggt kan välja att göra din bostadsaffär genom oss.

Kom förbi på vårt kontor eller hör av dig per telefon eller e-mail, vi vill hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Varberg!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 359 kunder tycker om Fastighetsbyrån Varberg

• Lisbeth E
    Lisbeth E skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Objektet som såldes var en sommarstuga, otroligt fint beskriven och väldigt fina bilder presenterades. Jag är till 100% nöjd med min mäklare och försäljningen blev väldigt smidig. Hon var mycket proffsig och trevlig. Läs mer
  • Peder S
    Peder S skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    proffsigt utförande i hela processen gällande husförsäljning Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte ett fritidshus i Varberg. Uppskattade lugnet under budgivningen där jag och övriga fick tid att fundera och återkomma. Totalt sett blev hela affären en relativt enkel process med bra vägledning och hantering av Mäklaren. Läs mer
  • Inger S
    Inger S skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köp av sommarstuga dom gick smidigt Läs mer
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Lägenheten var en bostadsrätt på Äckregården i Varberg. Min mäklare, Nathalie Persson, var enligt min bedömning mycket kompetent och tillmötesgående genom hela processen och jag är mycket tacksam och vill varmt rekommendera henne.
    Birgitta Gens
    Sidensvansvägen 24
    43495 Kungsbacka
    070-812 31 84 Läs mer
  • Bengt-Arne A
    Bengt-Arne A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi tyckte Rebecka var mycket bra när vi sålde vårt hus hon var lätt att prats med och bra kontakt med henne hela tiden under försäljningen hon får tummen upp👍 Läs mer
  • Holger S
    Holger S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    * Köpt bostadsrätt på Lorensberg, Varberg
    * Lugnt och vänligt bemötande Läs mer
  • Kjell-Erik K
    Kjell-Erik K skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt mitt hus.
    Jag hade tankar om olika mäklare men träffade Jakob Selander som ingav ett gott förtroende. Inga konstigheter, lugn och balanserad.
    Mina förväntningar uppfylldes med råge.
    Och jag kan varmt rekommendera honom
    Kjell-Erik K. Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas har varit fantastik , utan honom hade det inte gått så bra och smidigt som det gjorde .
    Vi kan varmt rekommendera Niklas dom mäklare
    Om vi någon gång ska sälja eller köpa bostad igen kommer vi ringa Niklas
    Mvh Annika och Håkan Läs mer
  • Sara K
    Sara K skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsigt bemötande från början till slut! 👍 Vi kan inte vara mer nöjda 😃 Läs mer
  • Charlott E
    Charlott E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har köpt en bostadsrätt och upplever att Jakob var professionell men ändå personlig vilket gjorde affären lite "roligare". Det var lätt att få kontakt och trevligt att Jakob kom in vid överlåtelsen trots att han egentligen hade semester då (istället för att en kollega gick in i hans ställe). Läs mer
  • Heléne C
    Heléne C skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi köpte sommarstuga på sommaren. Läs mer
  • Marcus D
    Marcus D skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt lägenhet.
    Angelina var alltid trevlig och hjälpsam när vi kom med frågor!
    Jag har ofta stött på mäklare som endast var intresserade av att få så mycket pengar som möjligt för objektet de sålde. Men Angelina spelade med öppna kort och sa sanningen om vad hon tyckte och tänkte, vilket gjorde att vi kände oss trygga. Läs mer
  • Johan C
    Johan C skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Stor hjälp vid köp av vår stuga... Läs mer
  • Frida D
    Frida D skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag och min sambo har precis köpt vårat första hus via Niklas.
    Blev glatt överraskad då mina föräldrar köpt och haft med honom att göra tidigare då vi såg att det va han som va ansvarig när vi kom på visningen.
    Niklas va mkt hjälpsam då det hela drog ut lite på tiden.
    Men vi hade hela tiden kontakt och vi litade på honom.
    Med allt rätt! Läs mer
  • Thanyawan L
    Thanyawan L skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bra bemötande. Snabb åter koppling. Läs mer
  • Maj-Britt J
    Maj-Britt J skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsigt och personligt bemötande! Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag köpte sommarstuga på Espevik via Angelina. Det funkade utmärkt. Det gäller såväl med visning och vidare frågor samt även vid kontraktsskrivning.

Med vänlig hälsning
    Daniel Läs mer
  • Ann-Cathrin B
    Ann-Cathrin B skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde en HSB lägenhet. Hade ingen aning om hur det fungerade. Men fick största och bästa hjälpen av Niklas Knutsson. Så han kan jag varmt rekommendera till nästa kund 👍😄 Läs mer
  • Linnéa H
    Linnéa H skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi fick turen att ha kontakt med Angelina under köpet utav vår första bostad. Hon är professionell och fanns alltid där vid frågor och osäkerheter. Läs mer
  • Agnes E
    Agnes E skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde en lägenhet på Västra Vallgatan.
    Smidigt, snabbt och enkelt.
    Vi tog inte Angelinas råd och sälja när vi fick vårt första bud utan la det på is i några månader och la sedan ut lägenheten igen. Då fick vi ett bättre bud som vi tog.
    Det är svårt att bedöma marknaden och vi hade tur som fick en bra köpare.

Vi är väldigt nöjda med Angelina och använder oss gärna av henne igen nu när vi letar fritidshus i Varberg. Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi sålde vårt radhus med Niklas som mäklare. Han har från första stund bemött oss väldigt bra och våra förhoppningar var höga på honom.
    Han slog rekord i vårt område så vi är otroligt nöjda ned Niklas som mäklare.

Målmedveten, driven och tänker på detaljer som är viktiga vid affärer. Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt min bostadsrätt.
    Angelina har varit en lugn o trygg mäklare som har fått mig att känna mig nöjd. Angelina har uppdaterat mig kontinuerligt och levt upp till mina förväntningar av hur en mäklare ska hantera en försäljning. Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en lägenhet i Varberg. Mycket trevligt och vänligt bemötande, tog snabbt reda på svar på frågor, hjälpsam med att förse oss med info och dokument, korrekt och lätt att få tag i och ha att göra med. Finns faktiskt ingenting som vi inte är nöjda med. En kanonbra mäklare. Läs mer
  • Alice L
    Alice L skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt en bostadsrätt. Angelina svarar snabbt och är alltid tillmötesgående och vänlig! Kunde inte varit bättre. Läs mer
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Bra bemötande , snabb återkoppling och en bra dialog under hela processen. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte en bostadsrätt av Nathalie och blev bemött på ett ärligt och väldigt professionellt sätt. Vi är supernöjda med hur hela processen gick till. Tack! Läs mer
    2018-07-13 Nathalie P svarar Anna B
    Åh, tack Anna för dina fina ord! Hoppas ni trivs bra i lägenheten och får en fantastiskt sommar och höst med allt spännande som väntar er. :) Hälsningar Nathalie
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi köpte en nybyggd 2 rumsbostadsrätt i Varberg
    Vi blev bemötta på ett seriöst och professionellt sätt.
    Angelina levde upp till de förväntningar och önskemål vi hade som gjorde affären till en positiv upplevelse.
    Angelina skötte också själva kontraktsdelen med BRF o banken mkt bra och smidigt. Läs mer
  • Göran I
    Göran I skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag träffade Angelina redan 2016
    på vår fastighet vid havet norr om Varberg.
    Hennes lugn och trevliga sätt gjorde att hon, i konkurrens med
    andra mäklare, fick förtroendet att
    sälja i maj 2018.
    Under resans gång har jag också förstått att imponeras av hennes yrkesskicklighet. Vi är mycket nöjda med både pris och fastighetsmäklare. Läs mer
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas visste vad vi sökte och tipsade oss om huset vi köpte och det känns helt rätt!
    Niklas är alltid anträffbar! Läs mer
  • Michael J
    Michael J skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Oengagerad, ingen återkoppling.
    Svarar ej på meddelande.
    Till slut fick vi kontakt, och då fick vi delvis svar. Läs mer
    2018-06-21 Jakob S svarar Michael J
    Hej Michael!

Ber om ursäkt att jag missade att återkoppla det första samtalet från dig. Jag hoppas att de postade dokumenten kommer fram till slut och att din upplevelse av mig på sikt kan förändras till det bättre. Trevlig midsommar!
  • Inga B
    Inga B skrev om Martin Birgerson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en bostadsrätt i centrala Varberg. Vi fick genom
    Fastighetsbyrån och Martin Birgersson veta att denna skulle säljas. Bemötandet var mycket bra. Förväntningar vet jag inte vad jag hade vi har bott i egen villa i 53 år och har inte intresserat oss så mycket i bostadsmarknaden. Vi hade väl tänkt oss en något större lägenhet men läget på denna var vad vi ville
    ha och vågade av olika anledningar vänta på att något större skulle dyka upp. Vi hoppas på att vi skall komma att trivas och finna oss tillrätta i lägenheten. Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Lyhörd mäklare som gör sitt yttersta för att tillmötesgå alla önskemål även om det innebär att ha två möten samtidigt. Läs mer
    2018-06-14 Jakob S svarar Per J
    Tack så mycket för rekommendationen Per!
  • Chatarina K
    Chatarina K skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt ett parhus i utkanten av Varberg.
    Blev rekommenderad av en före detta granne att ta kontakt med Niklas.
    Han är en mycket sympatisk person som inger förtroende. Först tänkte jag att han såg väldigt ung ut men har var äldre än han ser ut och det kändes bra.
    Jag tycker att Niklas gjorde allt man kan förvänta sej av en mäklare. Det var första gången jag sålt en bostad så jag visste inte alls hur man gör. Det vet han!!
    Allt som allt är jag bara positiv till samarbetet. Ska bli kul att träffa honom igen på dagen för överlåtandet. Om jag behöver mäklare nån gång i framtiden tar jag självklart kontakt med Niklas och kan rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Annsofie N
    Annsofie N skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt en bostadsrätt och det var första gången som jag kom i kontakt med en mäklare vid försäljning.
    Rebecca inger ett lugn, en stor kunskap och ett högt förtroende. Hon förklarar på ett lugnt och balanserat sätt hur processen vid försäljning går till och jag har känt mig helt lugn i denna första och kanske enda försäljning av en bostad.

Jag kan varmt rekommendera Rebecca på Fastighetsbyrån i Varberg. Läs mer
  • Glenn G
    Glenn G skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon var proffsig i hela sitt agerande. Läs mer
  • Bård S
    Bård S skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en Lägenhet i Centrala Varberg å är mycket nöjda med hur Niklas har skött det hela. Läs mer
  • Sonja L
    Sonja L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en bostadsrätt genom Rebecca o nu också sålt en genom henne.
    Vi var så nöjda första gången att vi ville ha henne igen. Alltid glad,trevlig och tillgänglig. Läs mer
  • Bo L
    Bo L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi sålde en 3:a på Granitvägen i Varberg. Vi blev alltid trevligt bemötta av Rebecca. Hon var väl insatt och kunnig i frågor som rörde försäljningen. Dessutom gick försäljningen snabbt och vi fick ut det pris vi ville ha. Läs mer
  • Narit P
    Narit P skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jakob är mycket vänlig, hjälpsam och besvarar frågor snabbt.
    Jag hade bara positiv upplevelse med honom. Läs mer
    2018-05-16 Jakob S svarar Narit P
    Hej Narit! Tack så mycket för ditt vänliga omdöme! Du får gärna höra av dig i framtiden om du behöver mer hjälp av mig.
  • Rasmus J
    Rasmus J skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket professionell och hjälpsam. Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt en bostadsrätt.
    Blev väldigt bra bemött, fick svar på alla frågor.
    Bra kommunikation i budgivningen och efter köptet.
    Väldigt nöjd Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag och min sambo köpte nyligen en villa en bit utanför Varberg. Jag har gjort flera fastighetsaffärer genom åren, både säljes och köpes, alla med olika mäklare och Niklas toppar helt klart den listan! Han är väldigt enkel att ha med att göra, rak och tydlig är han och proffsig. Han känns inte heller så himla typisk försäljare som vissa mäklare kan göra.
    En stjärna i kanten ska han ha⭐️ Läs mer
  • Urban C
    Urban C skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas hjälpte oss sälja en villa. Han var glad, positiv och hjälpte oss med alla handlingar etc. vi kan varmt rekommendera Niklas som mäklare. Läs mer
  • Helene S
    Helene S skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt lgh, 3a på 70 kvm. Trevligt bemötande och lättillgänglig. Läs mer
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde bostadsrätt. Rebecca är en duktig, tillmötesgående och ambitiös mäklare som jag kan rekommendera. Läs mer
  • Anna-Karin S
    Anna-Karin S skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde en bostadsrätt. Mäklaren erbjöd ”på gång” tjänst att göra klart allt och tipsa om lägenheten för egen kundkrets. Allt lät väldigt bra vid första mötet, fick stort förtroende för henne. Valde mäklaren trots att hon var dyrast av dem jag träffade. Blev väl inte riktigt den succé jag hoppats på, mäklaren var inte så aktiv som jag förväntat. Lång tid då inget hände. När lägenheten lades ut på riktigt kändes engagemanget inte så stort. Fick sålt till slut men inte för det jag hoppats.. Visserligen är marknaden oberäknelig så inte säkert det gått bättre med någon annan mäklare.
    Lovade mer än hon levererade. Läs mer
  • Kurt S
    Kurt S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Han är smidig och praktisk vid de två tillfällen jag har gjort affärer genom honom. Jag hoppas kunna använda honom igen. Läs mer
    2018-05-04 Jakob S svarar Kurt S
    Hej Kurt! Tack så mycket för dina vänliga ord, jag hjälper gärna till fler gånger om behovet skulle uppstå.
  • Emilie T
    Emilie T skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Nathalie är en proffesionell mäklare som genomförde en lysande försäljning av vårt radhus. Snabbt, smidigt och enkelt. Vi rekommenderar starkt Nathalie till era framtida försäljningar/köp. Tusen tack underbara Nathalie! Läs mer
  • Ermin H
    Ermin H skrev om Nathalie Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Positivt, frammåt och tydlig mäklare. Väldigt proffesionell och arbetade både sena kvällar och helger! Rekommenderas starkt! Läs mer

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg