Alla kategorier Mäklare Halland Varberg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Varberg

Fastighetsbyrån Varberg

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg — Visa karta

Välkommen till Varberg!

I denna anrika kurort och kuststad finner du allt du behöver på behagligt avstånd och det går enkelt och smidigt att pendla till Göteborg för jobb och skola eller storstadskänsla.

Fastighetsbyrån har funnits länge i Varberg och vi är den mest anlitade mäklarbyrån i området. Eftersom vi är aktiva på marknaden har vi koll på vilka objekt som finns ute, eller snart gör det, samt vilka potentiella köpare som finns. Vi arbetar alltid med stort engagemang och vår långa erfarenhet och samarbete med Varbergs Sparbank gör att du tryggt kan välja att göra din bostadsaffär genom oss.

Kom förbi på vårt kontor eller hör av dig per telefon eller e-mail, vi vill hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Varberg!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 493 kunder tycker om Fastighetsbyrån Varberg

• 2019-08-21

Ulf S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte ett hus med Jakob som mäklare.
    Jakob är professionell i sitt bemötande, samtidigt som han är trevlig, kontaktbar och lägger alltid manken till för att vi som köpare ska få svar och stöd.
    Kanon! Läs mer
  • 2019-08-19

Linnéa S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte villa, Jakob var en stor hjälp genom hela processen! Läs mer
  • 2019-08-19

Pär Göran A skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag tycker inte om att Jonathan försökte lura oss att bjuda över oss själva genom att säga att det fanns "dolda" bud som inte fanns i den öppna budgivningen.

Jag tycker att en öppen budgivning skall vara öppen och ärlig och inte innehålla några skumraskaffärer, detta gjorde att mitt förtroende för Jonathan blev mycket dåligt.

MVH// Pär Andersson Läs mer
    2019-08-19 Jonathan L svarar Pär Göran A
    Tråkigt att höra att du och Birgitta känner så. Dolda bud är förhållandevis nytt på marknaden. Nackdelen med dolda bud är att en känsla av ovisshet lätt uppstår budgivare emellan, speciellt om man är fler. Jag har varit noga med att anteckna alla inkomna (öppna som dolda, tid och datum) bud och fört in dem i Budförteckningen som ni fick vid tillträdet.

Tack för du svarade när jag ringde så vi fick stämma av era känslor och upplevelse under affären. Jag tar med mig ännu ett bevis på att dolda bud kan ställa till det i en bostadsaffär. Erfarenhet byggs på lärdom!
  • 2019-08-15

Patrik S skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt pilvägen 6 i veddige. Vi blev mycket väl bemötta av Rebecca från första stund på visningen. Rebecca har varit mycket hjälpsam genom hela processen och varit bra på att förklara olika moment som vi har gått igenom. Vi är extra tacksamma för hon hjälpte oss att få till en veckas tidigare tillträde trots att banken var motsträviga.
    ett stort tack från Patrick o Katarina Läs mer
  • 2019-08-14

Anette I skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vårt hus i centrala Varberg.
    Angelina har hjälpt oss på bästa sätt från början till slut. Vi känner att hon hela tiden har jobbat för vårt bästa utan att krångla till det. Läs mer
  • 2019-08-13

Emira H skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    - Såld våran 2-a på breared.
    - Bra bemötande, det kan inte bli bättre.
    - Det blev exakt som vi hade förväntat mig: Få snabb svar, skriva sms allt som skulle hända - hände, snabb uppdatering om allt som hände....etc

- Mäklaren - Jonathan Passar bra att jobba med människor, kan sitt jobb 👌.

Mvh familjen Halili Läs mer
    2019-08-14 Jonathan L svarar Emira H
    Även ni var fantastiska säljare! Tack för jag fick hjälpa er.
  • 2019-08-11

Anette D skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket duktig mäklare, engagerad och påläst om fastigheten. Toppenbetyg! Läs mer
  • 2019-08-11

Birgit R skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas sålde vårt samägda fritidshus. Han var alltid lugn o förstående, var noga med att lyssna på våra önskningar och ge oss svar på dessa. Efter visningar återkopplade han alltid snabbt via telefonen. Niklas var lätt att komunisera med.Trots att försäljningen p.g.a vårt strul drog ut på tiden är jag väldigt nöjd med att de var Niklas som var vår mäklare. Läs mer
  • AC J

2019-08-10

AC J skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt villa. Mäklaren är professionell, kompetens oh erfaren. Dessutom lyhörd. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Lotta N

2019-08-08

Lotta N skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fantastisk på alla sätt

Otroligt kunnig och känner största förtroende på alla plan

Kan rekommendera henne
    😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁 Läs mer
  • 2019-08-07

Thomas B skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Allt är till vår belåtenhet. Även helnöjda med hans etsättare Jonathan Leding. Läs mer
  • 2019-08-01

Jan-Ove A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt bostad
    Mycket bra mäklare som ordnade allt på bästa sätt Läs mer
  • 2019-07-29

Reine A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har känt oss helt trygga i hela processen med Angelina. Professionell. Kan ge de bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-07-25

Gustav L skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt lägenhet.

Trevlig, proffsig!
    Angelina överträffade våra förväntningar.

Kan start rekommendera Angelina, proffsighet, kunskap och engagemang. Läs mer
  • 2019-07-23

Malin S skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt lägenhet

Proffsigt bemötande
    Var snabb, lätt tillgänglig, kunnig och tydlig. Läs mer
  • 2019-07-15

Fredrik A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag sålde en 3:a, en bostadsrätt genom Angelina.

Jag tycker att Angelina va proffesionell i sitt bemötande. Jag tycker att man fick en väldigt bra personlig kontakt med henne. Hon va alltid glad, väldigt kunnig och alltid tillgänglig.
    Jag tycker att hon levde upp till alla förväntningar och en bra bit utöver det:)
    Jag kommer att rekommendera henne till alla nära och kära i kommande bostadsaffärer. Läs mer
  • 2019-07-14

Christer K skrev om Lars-Göran Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt en villa Tvååker.Jag har blivit korrekt bemött från första mötet tills kontraktet skrevs.Priset blev ungefär som vi förväntat oss.Rekommenderar denne mäklaren/Christer Läs mer
  • 2019-07-11

Marie O skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Allt till belåtenhet!
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-07-05

Fatmir D skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en bostadsrätt.
    Vi blev bemötta bra av mäklaren.
    Mäklaren levererade dom förväntningarna vi hade.
    Vi blev jätte nöjda med allt. Läs mer
    2019-07-05 Jonathan L svarar Fatmir D
    Tack Fatmir! Nästa gång fixar jag bättre bubbel.
  • 2019-07-04

Lennart C skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecka har helt o fullt motsvarat våra förväntningar .
    Med sin erfarenhet har hon givit oss de bästa råden till en bra försäljning av vår lägenhet Läs mer
  • 2019-07-04

Jenny A skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vår bostadsrätt via Fastighetsbyrån, Jonathan Leding.

Jonathan är en trevlig och flexibel mäklare med glimten i ögat som kändes mån om att affären skulle bli bra för både oss som säljare, men även för köparen. De frågor som fanns fick vi snabbt svar på, antingen öga mot öga eller återkoppling via mail/sms. Vi kan varmt rekommendera Jonathan! Läs mer
    2019-07-04 Jonathan L svarar Jenny A
    Tack! Hoppas nu ni finner en ny riktigt trevlig bostad att växa i. Glad sommar!
  • 2019-07-02

Christina E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Dödsbo, liten gård på landet.
    Bra bemötande, väl förberedd.
    Mina förväntningar var att försöka sälja till någon som tar hand om gården, på ett bra sätt och låter den leva vidare.
    Jag tror och hoppas att det blir så.
    Jag är nöjd med Jakob's jobb.
    Trevligt bemötande, bra kommunikation.
    Känner mig trygg i situationen. Läs mer
  • 2019-07-01

Hans O skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon var snabb och beslutsam inga problem . Läs mer
  • 2019-07-01

Kenneth N skrev om Susanna Fogelström en del av Fastighetsbyrån Varberg
    sålt kedjehus helt nöjd med henne hon levde upp till dem till fullo fördelen var att det behövdes bara en visning Läs mer
    Susanna F gillar detta
  • JOHAN E

2019-06-27

JOHAN E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fullständig katastrof!!!
    Jag blev lurad på ett hus vi ville köpa som Jakob sålde utan att prata med mig. Säljaren kände sig ”blåst” på mycket pengar. VARNING!!!
    Martin B försökte reda upp situationen på ett bra sätt men Jakob hade klantat till det så mycket att det inte gick att lösa... Läs mer
  • 2019-06-26

Britta A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt bostadsrätt och sålt villa. Mäklaren saklig, proffesionell och lugn. Ställde upp hela tiden på extra visningar och har visat stor flexibilitet. Trevlig och visibel. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-06-24

Anne-Lie A skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Alltid trevlig och saklig, rekommenderar gärna Niklas som mäklare till mina vänner. Läs mer
  • Helén E

2019-06-20

Helén E skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt en villa.

Bemötandet var mjukt och inlyssnande. han var lätt att komunisera med.

Hade inte så mycket förväntningar, första gången jag/vi sålde en villa.All info var bra, fick snabbt svar på ev. frågor som dök upp under hela försäljningsprocessen.

Helnöjd fram tills nu, kontrakt med köpare är skrivet. Läs mer
  • 2019-06-19

Ingela M skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har köpt ett fritidshus.
    Vi hade mest kontakt med Jakobs kollega Jonathan. Jonathan har varit en kanonbra kontakt och hjälpt oss med allt vi behövt ned köpet. Drog ut lite på tiden med budgivningen men annars funkade allt bra. Läs mer
  • 2019-06-17

Ingela A skrev om Martin Birgerson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt villa/fritidshus. Martin snabb på att svara på frågår under processen, något svårare i slutet av processen. Irdnade extra visning och var tydlig vid kontraktsskrivning och tillträde. Professionellt och personligt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-17

Stellan E skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt en villa.
    Niklas har en realistisk syn på husets värde och lade ner mycket arbete på försäljningen. Ett väldigt bra och proffsigt bemötande.
    Vi är helnöjda. Läs mer
  • 2019-06-10

Anders G skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi köpte ett fritidshus med Niklas som mäklare. Allting sköttes mycket professionellt och vi fick tydliga svar när vi hade frågor eller var osäkra på något. Det märktes att Niklas är mån om att det ska bli bra för båda parter och gör det där lilla extra för att nå dit. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-06-10

Jan R skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    I samband med köp av bostadsrätt i centrala Varberg hade jag kontakt med Rebecca från fastighetsbyrån, Varberg.
    Jag upplevde Rebecca som professionell, påläst och ärlig, vilket jag verkligen uppskattade. Alla kontakter under budgivning och i samband med kontraktsskrivning kändes seriöst, ödmjukt och naturligt. Finns inget att klaga på. Toppbetyg från mig. Läs mer
  • 2019-06-08

Christer L skrev om Lars-Göran Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt villa. Mäklaren klar o tydlig kunde dock uppdatera lite mer i väntan på besked. Väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-06-06

Jenny O skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi sålde vår bostadsrätt, 4 rok.
    Jakob hittade direkt rätt köpare till vår lägenhet som såldes innan allmän
    visning.
    Vi hade aldrig trott att det skulle gå så snabbt och smidigt.
    Vi fick även god hjälp av Jonathan Leding.
    Kan varmt rekommendera Jakob, Jonathan och deras kollegor på Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-06-06

Ibrahim B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köppt bostadsrätt med Rebbecas hjälp där allt gick smidig.
    Svarar alltid då vi försökt komma i kontakt med henne. Har svar på frågor vi ställde. Vi upplevde henne som veldigt trovärdig och seriös mäklare Läs mer
  • 2019-06-04

Ingvar O skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bostadsrätt Vi blev proffsigt bemötta . Vi hade höga förväntningar och Rebecka levde verkligen upp till dem. Allt kändes mycket bra !! Läs mer
  • 2019-06-03

Jenny A skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vår bostadsrätt via Fastighetsbyrån, Jonathan Leding.

• 2019-06-03

Lisbeth L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag sålde en villa på landsbygden utanför Varberg. Rebecca tog hand om förberedelser och försäljning på det bästa sättet. Vi träffades långt innan försäljningen och gjorde en plan, som vi höll oss till. Rebecca informerade mig hela tiden vad som skulle ske. Jag litade fullt ut på hennes erfarenhet och vi bollade allt mellan oss, styling, fotografering, pris, annons osv. Hon höll dessutom kunderna varma under tiden budgivningen pågick och stämde av med mig vid varje visningstillfälle. Hon har fingertoppskänsla på vad jag förväntade mig. Jag valde att inte träffa spekulanterna förrän affären va gjord. Hela försäljningsprocessen gick bättre än väntat, pga av Rebecca och mitt jobb. Vi synkade. Jag kan berätta mer, ni får gärna höra av er.
    Med vänlig hälsning
    Lisbeth Larsson Läs mer
  • 2019-05-27

Johan M skrev om Martin Birgerson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Martin uppvisade en professionell attityd och tillhandahöll en tjänst som är underbyggd med fakta kring försäljningen och marknaden, därav att jag valde honom.
    I efterhand upplever jag att han har varit väldigt mån om att göra bästa möjliga utav min affär. Genom att vara tillgänglig samt söka den extra information som kan vara av intresse för köparen.

//Johan Läs mer
  • Frida C

2019-05-27

Frida C skrev om Susanna Fogelström en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vår villa i Trönninge. Vår mäklare susanna har varit super bra från första kontakten hon är jätte proffsig med ett mycket bra bemötande! Hon levde upp till alla våra förväntningar och lite till. Läs mer
    Susanna F gillar detta
  • 2019-05-24

Martin E skrev om Lars-Göran Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi blev väldigt besvikna att han glömt boka tid med banken som han ej ville erkänna och skylla ifrån sig. Alla kan glömma men sätt hanterade detta på känns inte ok Läs mer
  • 2019-05-24

Kerstin T skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har sålt ett fritidsboende i Grimeton. Processen var inget jag såg fram emot, och behövde både hjälp och stöttning.

Niklas var suverän. Han var oerhört proffsig och inkännande, och när vi stötte på olika problem skötte han det på bästa sätt. Fick helt enkelt precis den hjälp och information jag behövde, och är mycket nöjd. Niklas är en mäklare jag varmt kan rekommendera till andra. Läs mer
  • 2019-05-20

Mattias H skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt fritidshus i Björkäng. Blivit bra bemött under hela tiden. Läs mer
  • 2019-05-19

Frida A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsig. Bra och rak kommunikation. Läs mer
  • 2019-05-19

Erik L skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt en villa. Niklas var lättsam, trevlig och kunnig. Han var väl påläst om bostaden, och kunde svara på alla frågor. Läs mer
  • 2019-05-16

Anna Carin N skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Angelina sålde en fastighet åt oss.
    Mycket trevlig mäklare, lyhörd för våra önskemål och gav bra och snabb återkoppling under hela processen.
    Hon överträffade våra förväntningar och vår upplevelse av försäljningen är enbart positiv. Läs mer
  • 2019-05-15

Olafur O skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Kändes som Angelina var mån om både köpare och säljare, en schysst mäklare helt enkelt. Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-05-11

Malin A skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde en lägenhet på 3 rum och kök, 85,5 kvadratmeter. Blev väl bemötta av Jakob genom hela vår säljresa. Hade aldrig sålt någon bostad tidigare men fick bra guidning och Jakob var alltid tillgänglig! Läs mer
  • 2019-05-09

Monica Å skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    2 rum o kök snabb och smidig affär
    Jag fick all fakta på Mail att kolla igenom före kontraktsskrivning Läs mer

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg