Fastighetsbyrån Varberg

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg — Visa karta

Välkommen till Varberg!

I denna anrika kurort och kuststad finner du allt du behöver på behagligt avstånd och det går enkelt och smidigt att pendla till Göteborg för jobb och skola eller storstadskänsla.

Fastighetsbyrån har funnits länge i Varberg och vi är den mest anlitade mäklarbyrån i området. Eftersom vi är aktiva på marknaden har vi koll på vilka objekt som finns ute, eller snart gör det, samt vilka potentiella köpare som finns. Vi arbetar alltid med stort engagemang och vår långa erfarenhet och samarbete med Varbergs Sparbank gör att du tryggt kan välja att göra din bostadsaffär genom oss.

Kom förbi på vårt kontor eller hör av dig per telefon eller e-mail, vi vill hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Varberg!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 512 kunder tycker om Fastighetsbyrån Varberg

• 2019-10-13

Linnéa G skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vår villa i Varberg. Angelina har skött det exemplariskt. Tät kontakt med oss och ingett trygghet och kompetens. Läs mer
  • 2019-10-04

Mattias T skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi sålde en 3 rums bostadsrätt och tyckte att Rebecca var en toppen mäklare, trevlig och informativ och väldigt hjälpsam. Kunde inte varit bättre. Läs mer
  • 2019-10-01

Anders J skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas e väldigt duktig på sitt jobb,det var andra gången vi gjorde affärer ihop,han berättar allt man behöver veta på ett sätt så man förstår,mycket nöjd. Läs mer
  • Christer A

2019-09-30

Christer A skrev om Susanna Fogelström en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt bostad, snabb återkoppling, tydlig och servicemedveten. Ger trygghet i köp situation. Läs mer
    2019-09-30 Susanna F svarar Christer A
    Tack Christer! Hoppas att du ska trivas bra i din nya bostad :)
  • 2019-09-30

Michel B skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Angelina har sålt mitt hus och allt har fungerat som förväntat. Läs mer
  • 2019-09-29

Nazmi N skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jätte trevligt samarbete, trevligt persson, kunnig Läs mer
  • 2019-09-26

Wiviann Ö skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Väldigt engagerad mäklare med ett mkt positivt bemötande. Stor kunskap och mkt bra service.
    Helhet över förväntan Läs mer
  • 2019-09-23

Dag M skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt en etta i Varberg. Allmänt trevlig bemötande. Förväntningar på lite mer engagemang och driv som fattades.... Att erbjuda en kopp kaffe vid besöken på kontoret utan att man frågar vore trevligt speciellt när man åkt en bit.. Läs mer
  • 2019-09-17

Malin C skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt ett radhus i centrala Varberg. Mycket gott bemötande, flexibilitet och erfarenhet. Lättillgänglig i kontakten med ett stort kundfokus. En mäklarr som hjälpte mig att få ut det bästa i en försäljnkng av min bostad. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-14

Magnus B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt en bostadsrätt. Ett fantastiskt bemötande. Hade stora förväntningar. Hon uppfyllde förväntningarna med råge. Läs mer
  • 2019-09-13

Berit A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt mitt hus utanför Varberg, och tog inför försäljningen kontakt med några olika mäklare. Jag fastnade för Rebecca Persson pga hennes positiva, förtroendeingivande och proffsiga framtoning. Under hela försäljningsprocessen har jag tydligt känt hennes stöd.Även efter avslutad försäljning har hon varit behjälplig med det som behövdes för att slutföra hela affären. Jag har hela tiden känt mig trygg med den hjälp jag har fått från Rebecca och kommer att rekommendera henne till andra i förekommande fall!

Berit Aronsson Läs mer
  • 2019-09-11

Arne E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Försäljning av radhus.
    Rebecca upplevde jag som engagerad lyhörd och kunnig.

Arne Eriksson. Läs mer
  • 2019-09-11

Fredrik B skrev om Susanna Fogelström en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt hus i Varberg.

Professionellt bemötande genom hela affären.

Förväntningarna jag hade infriades och Susanna överträffade de med sitt engagemang.

Sammanfattningen är, Susanna håller toppklass i sin roll som mäklare! Läs mer
    Susanna F gillar detta
  • 2019-09-06

Selda E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Allt var super bra. Han var jätte engagerat och vi är jätte nöjda. Läs mer
  • 2019-09-04

Katarina E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jakob har varit lyhörd kunnig och tillmötesgående under hela bugivningstiden Läs mer
  • 2019-09-02

Mark W skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag köpte hus utanför Varberg. Är otroligt nöjd med Niklas. En trevligare mäklare kan du nog inte hitta. Han hjälpte verkligen till med allt. Han var väldigt tydlig och förklarade mycket bra de olika stegen. Han gjorde det väldigt enkelt för alla inblandade.
    I helhet har jag bara positiva saker att säga om Niklas och hur han tog hand om både köpare och säljare. Jag tror verkligen att det var tre nöjda parter efter att affären var avklarad, mycket tack vare honom. Läs mer
  • 2019-08-30

Birgitta U skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas hjälper oss att sälja en lägenhet i Brunnsberg i Varberg.
    Vi har blivit kunnigt och trevligt bemötta. Niklas hör alltid snabbt av sig då vi skickar frågor till honom genom sms eller mejl. Han tar även flitigt kontakt för att underrätta oss så snart något händer som påverkar lägenhetsaffären. Vi är mycket nöjda
    /Birgitta och Carl-Henrik Läs mer
  • Jonathan Å

2019-08-30

Jonathan Å skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har både köpt och nu 8 år senare sålt min 3:a genom Niklas och varit mycket nöjd bägge gånger.
    Han är lyhörd och professionell samtidigt som han har humor och är en mycket lättsam person,- alltid med ett glatt och trevligt bemötande.
    Trots spretig marknad och nervositet lyckades Niklas hålla oss lugna och väl uppdaterade mot en lyckad försäljning till rätt pris.
    Kunde inte förvänta mig bättre upplevelse.
    Rekommenderar Niklas starkt. Läs mer
  • Annika S

2019-08-28

Annika S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en gård genom Jacob på fastighetsbyrån i Varberg.
    Kan inte tänka oss en bättre mäklare än Jacob.
    Flexibel, trevlig och tillmötesgående kille. Läs mer
  • 2019-08-21

Ulf S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte ett hus med Jakob som mäklare.
    Jakob är professionell i sitt bemötande, samtidigt som han är trevlig, kontaktbar och lägger alltid manken till för att vi som köpare ska få svar och stöd.
    Kanon! Läs mer
  • 2019-08-19

Linnéa S skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte villa, Jakob var en stor hjälp genom hela processen! Läs mer
  • 2019-08-19

Pär Göran A skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag tycker inte om att Jonathan försökte lura oss att bjuda över oss själva genom att säga att det fanns "dolda" bud som inte fanns i den öppna budgivningen.

Jag tycker att en öppen budgivning skall vara öppen och ärlig och inte innehålla några skumraskaffärer, detta gjorde att mitt förtroende för Jonathan blev mycket dåligt.

MVH// Pär Andersson Läs mer
    2019-08-19 Jonathan L svarar Pär Göran A
    Tråkigt att höra att du och Birgitta känner så. Dolda bud är förhållandevis nytt på marknaden. Nackdelen med dolda bud är att en känsla av ovisshet lätt uppstår budgivare emellan, speciellt om man är fler. Jag har varit noga med att anteckna alla inkomna (öppna som dolda, tid och datum) bud och fört in dem i Budförteckningen som ni fick vid tillträdet.

Tack för du svarade när jag ringde så vi fick stämma av era känslor och upplevelse under affären. Jag tar med mig ännu ett bevis på att dolda bud kan ställa till det i en bostadsaffär. Erfarenhet byggs på lärdom!
  • 2019-08-15

Patrik S skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt pilvägen 6 i veddige. Vi blev mycket väl bemötta av Rebecca från första stund på visningen. Rebecca har varit mycket hjälpsam genom hela processen och varit bra på att förklara olika moment som vi har gått igenom. Vi är extra tacksamma för hon hjälpte oss att få till en veckas tidigare tillträde trots att banken var motsträviga.
    ett stort tack från Patrick o Katarina Läs mer
  • 2019-08-14

Anette I skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vårt hus i centrala Varberg.
    Angelina har hjälpt oss på bästa sätt från början till slut. Vi känner att hon hela tiden har jobbat för vårt bästa utan att krångla till det. Läs mer
  • 2019-08-13

Emira H skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    - Såld våran 2-a på breared.
    - Bra bemötande, det kan inte bli bättre.
    - Det blev exakt som vi hade förväntat mig: Få snabb svar, skriva sms allt som skulle hända - hände, snabb uppdatering om allt som hände....etc

- Mäklaren - Jonathan Passar bra att jobba med människor, kan sitt jobb 👌.

Mvh familjen Halili Läs mer
    2019-08-14 Jonathan L svarar Emira H
    Även ni var fantastiska säljare! Tack för jag fick hjälpa er.
  • 2019-08-11

Anette D skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket duktig mäklare, engagerad och påläst om fastigheten. Toppenbetyg! Läs mer
  • 2019-08-11

Birgit R skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Niklas sålde vårt samägda fritidshus. Han var alltid lugn o förstående, var noga med att lyssna på våra önskningar och ge oss svar på dessa. Efter visningar återkopplade han alltid snabbt via telefonen. Niklas var lätt att komunisera med.Trots att försäljningen p.g.a vårt strul drog ut på tiden är jag väldigt nöjd med att de var Niklas som var vår mäklare. Läs mer
  • AC J

2019-08-10

AC J skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt villa. Mäklaren är professionell, kompetens oh erfaren. Dessutom lyhörd. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Lotta N

2019-08-08

Lotta N skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fantastisk på alla sätt

Otroligt kunnig och känner största förtroende på alla plan

Kan rekommendera henne
    😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁 Läs mer
  • 2019-08-07

Thomas B skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Allt är till vår belåtenhet. Även helnöjda med hans etsättare Jonathan Leding. Läs mer
  • 2019-08-01

Jan-Ove A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt bostad
    Mycket bra mäklare som ordnade allt på bästa sätt Läs mer
  • 2019-07-29

Reine A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har känt oss helt trygga i hela processen med Angelina. Professionell. Kan ge de bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-07-25

Gustav L skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt lägenhet.

Trevlig, proffsig!
    Angelina överträffade våra förväntningar.

Kan start rekommendera Angelina, proffsighet, kunskap och engagemang. Läs mer
  • 2019-07-23

Malin S skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt lägenhet

Proffsigt bemötande
    Var snabb, lätt tillgänglig, kunnig och tydlig. Läs mer
  • 2019-07-15

Fredrik A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag sålde en 3:a, en bostadsrätt genom Angelina.

Jag tycker att Angelina va proffesionell i sitt bemötande. Jag tycker att man fick en väldigt bra personlig kontakt med henne. Hon va alltid glad, väldigt kunnig och alltid tillgänglig.
    Jag tycker att hon levde upp till alla förväntningar och en bra bit utöver det:)
    Jag kommer att rekommendera henne till alla nära och kära i kommande bostadsaffärer. Läs mer
  • 2019-07-14

Christer K skrev om Lars-Göran Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt en villa Tvååker.Jag har blivit korrekt bemött från första mötet tills kontraktet skrevs.Priset blev ungefär som vi förväntat oss.Rekommenderar denne mäklaren/Christer Läs mer
  • 2019-07-11

Marie O skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Allt till belåtenhet!
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-07-05

Fatmir D skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en bostadsrätt.
    Vi blev bemötta bra av mäklaren.
    Mäklaren levererade dom förväntningarna vi hade.
    Vi blev jätte nöjda med allt. Läs mer
    2019-07-05 Jonathan L svarar Fatmir D
    Tack Fatmir! Nästa gång fixar jag bättre bubbel.
  • 2019-07-04

Lennart C skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecka har helt o fullt motsvarat våra förväntningar .
    Med sin erfarenhet har hon givit oss de bästa råden till en bra försäljning av vår lägenhet Läs mer
  • 2019-07-04

Jenny A skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har sålt vår bostadsrätt via Fastighetsbyrån, Jonathan Leding.

Jonathan är en trevlig och flexibel mäklare med glimten i ögat som kändes mån om att affären skulle bli bra för både oss som säljare, men även för köparen. De frågor som fanns fick vi snabbt svar på, antingen öga mot öga eller återkoppling via mail/sms. Vi kan varmt rekommendera Jonathan! Läs mer
    2019-07-04 Jonathan L svarar Jenny A
    Tack! Hoppas nu ni finner en ny riktigt trevlig bostad att växa i. Glad sommar!
  • 2019-07-02

Christina E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Dödsbo, liten gård på landet.
    Bra bemötande, väl förberedd.
    Mina förväntningar var att försöka sälja till någon som tar hand om gården, på ett bra sätt och låter den leva vidare.
    Jag tror och hoppas att det blir så.
    Jag är nöjd med Jakob's jobb.
    Trevligt bemötande, bra kommunikation.
    Känner mig trygg i situationen. Läs mer
  • 2019-07-01

Hans O skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon var snabb och beslutsam inga problem . Läs mer
  • 2019-07-01

Kenneth N skrev om Susanna Fogelström en del av Fastighetsbyrån Varberg
    sålt kedjehus helt nöjd med henne hon levde upp till dem till fullo fördelen var att det behövdes bara en visning Läs mer
    Susanna F gillar detta
  • JOHAN E

2019-06-27

JOHAN E skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fullständig katastrof!!!
    Jag blev lurad på ett hus vi ville köpa som Jakob sålde utan att prata med mig. Säljaren kände sig ”blåst” på mycket pengar. VARNING!!!
    Martin B försökte reda upp situationen på ett bra sätt men Jakob hade klantat till det så mycket att det inte gick att lösa... Läs mer
  • 2019-06-26

Britta A skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt bostadsrätt och sålt villa. Mäklaren saklig, proffesionell och lugn. Ställde upp hela tiden på extra visningar och har visat stor flexibilitet. Trevlig och visibel. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-06-24

Anne-Lie A skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Alltid trevlig och saklig, rekommenderar gärna Niklas som mäklare till mina vänner. Läs mer
  • Helén E

2019-06-20

Helén E skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt en villa.

Bemötandet var mjukt och inlyssnande. han var lätt att komunisera med.

Hade inte så mycket förväntningar, första gången jag/vi sålde en villa.All info var bra, fick snabbt svar på ev. frågor som dök upp under hela försäljningsprocessen.

Helnöjd fram tills nu, kontrakt med köpare är skrivet. Läs mer
  • 2019-06-19

Ingela M skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har köpt ett fritidshus.
    Vi hade mest kontakt med Jakobs kollega Jonathan. Jonathan har varit en kanonbra kontakt och hjälpt oss med allt vi behövt ned köpet. Drog ut lite på tiden med budgivningen men annars funkade allt bra. Läs mer
  • 2019-06-17

Ingela A skrev om Martin Birgerson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt villa/fritidshus. Martin snabb på att svara på frågår under processen, något svårare i slutet av processen. Irdnade extra visning och var tydlig vid kontraktsskrivning och tillträde. Professionellt och personligt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-17

Stellan E skrev om Niklas Knutsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt en villa.
    Niklas har en realistisk syn på husets värde och lade ner mycket arbete på försäljningen. Ett väldigt bra och proffsigt bemötande.
    Vi är helnöjda. Läs mer

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg