Fastighetsbyrån Varberg

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg — Visa karta

Välkommen till Varberg!

I denna anrika kurort och kuststad finner du allt du behöver på behagligt avstånd och det går enkelt och smidigt att pendla till Göteborg för jobb och skola eller storstadskänsla.

Fastighetsbyrån har funnits länge i Varberg och vi är den mest anlitade mäklarbyrån i området. Eftersom vi är aktiva på marknaden har vi koll på vilka objekt som finns ute, eller snart gör det, samt vilka potentiella köpare som finns. Vi arbetar alltid med stort engagemang och vår långa erfarenhet och samarbete med Varbergs Sparbank gör att du tryggt kan välja att göra din bostadsaffär genom oss.

Kom förbi på vårt kontor eller hör av dig per telefon eller e-mail, vi vill hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Varberg!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 605 kunder tycker om Fastighetsbyrån Varberg

• 2020-09-08

Johan G skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsig, engagerad och otroligt serviceminded. Bäst! Läs mer
  • 2020-09-03

Emelie C skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi fick ett jättebra bemötande av Jonathan när vi skulle köpa vårat hus.
    Han var påläst, noggrann och hjälpsam.
    Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-09-02

Anna-carin S skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt Brages gränd 31. Jag kontaktade Jonathan för att han tidigare sålt ett hus i samma område och jag förväntade mig att han skulle ha kunskap om just husen i området och kanske kontakter med spekulanter. Detta stämde bra.

Jonathan är kunnig, ödmjuk, trevlig att prata med och lätt att få kontakt med. Han har en mjuk framtoning som jag uppskattar. Jag uppfattar att vi fick tydlig hjälp, bra rådgivning och stöd hela vägen. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-09-02

Jonas L skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bra mottagande. Skön kommunikation, samt seriöst agerande.
    Sålde min lägenhet genom Fastighetsbyrån och Jonathan gjorde ett kanonjobb Läs mer
  • 2020-08-31

Åke T skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt 1 lgh och även sålt en det gick väldigt fort å smidigt jag är jättenöjd mycket bra bemötande stort +till Jonathan Läs mer
  • 2020-08-20

Louise M skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Vi köpte vårt drömhus av Susanna Fogelström.
    Proffsig, lugn och kunnig. Kändes tryggt och bra hela vägen. Läs mer
    2020-08-20 Susanna F svarar Louise M
    Tack Louise! Lycka till med ert drömhus, hoppas ni kommer att trivas bra!
    //Susanna
  • 2020-08-09

Vedran M skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Angelina levde upp till våra förväntningar. Även om det gick trögt med försäljningen så höll hon sig proffsig. Trevlig tjej som vet vad hon gör. Kan rekommendera henne för andra. Läs mer
  • 2020-08-07

Eva E skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket kompetent och dessutom trevlig. Kändes tryggt som köpare att ha henne som mäklare. Läs mer
    2020-08-20 Susanna F svarar Eva E
    Tack Eva! Hoppas ni kommer att få många fina somrar framöver i ert nya hus.
    //Susanna
  • 2020-08-05

Torsten P skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt en fastighet på Getterön i Varberg. Läs mer
  • 2020-08-03

Michael J skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi köpte villa i Jonstaka i maj med Angelina som mäklare.
    Angelina sålde även vår bostadsrätt på breared. Försäljningen gick trögt men hon gav inte upp. Drog i alla trådar hon hade och hon lyckades! Kunde inte varit mer nöjda med vårt val av mäklare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Torben S

2020-07-31

Torben S skrev om Nathalie Woxmark en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde bostad, tog en vecka efter att den lagts ut på nätet. Professionell, noggrann, lätt att kommunicera med. Nu ska jag inte sälja/köpa på mååååånga år men kan absolut rekommendera både Nathalie och Fastighetsbyrån Varberg. Läs mer
  • 2020-07-30

Yvonne E skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har köpt en tomt. Angelina har varit mycket hjälpsam, professionell och alltid återkopplat kring våra frågor. Allt har fungerat toppenbra! Läs mer

Anders A skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Trevlig i sitt bemötande.
    Väldigt tydlig så man slapp ställa ”dumma” frågor.
    Var bara att höra av sig när man stötte på något så hjälpte han till direkt.
    Lyckades göra en snabb affär vilket uppskattades. Läs mer

Ulrika M skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Seriös och duktig mäklare som höll i alla ”trådar” då vi köpte vårt fritidshus. Läs mer
  • 2020-07-29

Jenny K skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag & sambon är väldigt nöjda med hela upplevelsen - från första samtalet med Jonathan - samtalen genom budgivningen och till alla papper var påskrivna; och nycklarna till vårt första hus var i våra händer. Vi uppskattar Jonathans bemötande och främst hans uppriktighet & vänlighet. Läs mer
  • 2020-07-26

Agnes A skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jätteduktig och trevlig mäklare! Läs mer
  • 2020-07-26

Krister H skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt ett hus i Tvååker.Fick bra förtroende och trevligt bemötande.Föväntningarna var som vi önskade. Läs mer
    2020-07-27 Susanna F svarar Krister H
    Tack Krister! Hoppas att ni har en härlig sommar
  • 2020-07-21

Peter S skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Negativt att mäklaren var oförstående för att vi bokade besiktningsman. Läs mer
  • 2020-07-20

Carl-Fredrick C skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsig och engagerad,
    Förväntningar är att få hjälp vid ev problem i samband med avstyckning , vilket jag hoppas jag slipper :) Läs mer
    2020-07-27 Susanna F svarar Carl-Fredrick C
    Tack Fredrick! Stöter vi på problem så löser vi dem :)
  • 2020-07-19

Edib C skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Angelina är mycket serviceminded och har sett till att affärren blir smidig. Läs mer
  • 2020-07-17

Ajla C skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Trevlig och har ett gott bemötade. Hjälpsam och smidig. Läs mer
  • 2020-07-14

Carlenes S skrev om Nathalie Woxmark en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag köpte en lägenhet
    Allt var bra. Läs mer
  • 2020-07-10

Thanaletchumy P skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt ett parhus. Vi fick ingen informationen om problem fanns på bostaden. Då, rekommenderar jag att säga alla problem om bostaden innan köparen bestämmer. Läs mer
  • 2020-07-09

Gull-britt K skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jakob sålde ett fritidshus. Efter visningen som hade många intressenter kom budgivningen snabbt igång. Jakob lotsade oss smidigt med kontakter och möten med köparen. Vi är mycket nöjda med försäljningen.
    Mvh Gull-Britt och Bo Karlsing. Läs mer
  • 2020-07-07

Katja H skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har sålt en bostadsrätt. Bemötandet av Jonathan har varit utmärkt! Alltid trevlig och glad! Han har alltid kontaktakt mig och hållit mig underrättad i allt. Han har levt upp till mina förväntningar ! Bättre mäklare får man leta efter! Läs mer

Vilberg S skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jonathan har en fantastisk energi och svarar snabbt på alla frågor som dyker upp under processen. Under förvärvet har det varit högt i tak och mycket skratt vilket har underlättat mycket i denna stora affär.

En duktig och trevlig mäklare som jag skulle högst rekommendera till både säljare och köpare. Läs mer

Christer M skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt ett fritidsboende i Apelviken, Varberg. Blev mycket trevligt bemött samt visade ett stort engagemang.
    Förväntningarna på en fastighetsaffär handlar om att mäklaren hanterar frågorna seriöst , samt att man får bra attention vilket Rebecca klarade utmärkt.
    Väldigt nöjd med Rebeccas hantering av vår affär. Läs mer

Madeleine G skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bra trevligt bemötande. Hjälpsam och engagerad Läs mer
  • 2020-07-04

Kerstin G skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    bra bemötande snabb och enkel, lätt att ha med att göra. Läs mer
  • Lena I

2020-07-02

Lena I skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har sålt en fritids stuga , han har levt upp till våra förväntningar , mycke trevlig charmig proffsig,
    Med vänlig hälsning, Lena Läs mer
  • Emma J

2020-06-29

Emma J skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca gjorde ett fantastikst jobb med försäljningen av vår bostadsrätt! Nöjd med allt. Läs mer
  • 2020-06-28

Sara E skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jonathan förmedlade försäljningen av vår villa. Vi träffade honom vid visning av vårt nya hus och fick då ett mycket gott intryck; vänlig, ödmjuk, kunnig och professionell. Vi valde därför att låta honom sköta vår försäljning också. Detta gick mycket bra och vi tycker samarbetet flöt på enkelt och smidigt, tryggt hela vägen. Vi är mycket nöjda och rekommenderar Jonathan varmt! Läs mer
  • 2020-06-25

Johanna F skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt med hjälp av Jonathan.
    Jordnära, noggrann och tillmötesgående. Ärlig och väldigt trevlig. Lyssnar.
    För oss blev det en snabb och smidig affär och vi upplevde ett väldigt gott samarbete som mötte våra förväntningar! Läs mer
  • 2020-06-24

Johan D skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt radhus på Föreningsgatan 88D i Varberg. Susanna är trevlig, effektiv och kundorienterad. Läs mer
    2020-06-24 Susanna F svarar Johan D
    Tack Johan! Hoppas ni ska trivas bra i ert nya hus!
  • 2020-06-23

Christina N skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Har köpt en lägenhet av Rebecca, hon var kan sitt jobb och lät mig ställa "dumma" frågor och hon svarade alltid snabbt antingen på tel, sms eller mail.
    Har varit i kontakt med andra mäklare tidigare men Rebecca har varit bäst. Om jag ska sälja eller om någon annan som jag känner så kommer jag att rekommendera Rebecca. Läs mer
  • 2020-06-20

Martin P skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte en bostadsrätt. Fick ett mycket kompetent och proffessionellt bemötande. Läs mer
  • 2020-06-16

Madeleine H skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Har precis köpt en tvåa! Har fått ett mycket trevligt och professionellt bemötande av Angelina. Hon har kunnat svara på våra frågor och tagit reda på det vi har velat veta. Vi har fått en snabb affär där allt har gått smidigt. Kan verkligen rekommendera Angelina som mäklare! Läs mer
  • 2020-06-15

Frida J skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har köpt en bostadsrätt. Hon är guld och hjälpte mig med allt! Läs mer
  • Anneli H

2020-06-14

Anneli H skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jonathan är lugn, trygg och metodisk i sitt arbetssätt. Han är strukturerad och väldigt trevlig och närvarande som person.
    Jag vill rekommendera honom på alla sätt som mäklare. Läs mer
  • 2020-06-14

Lars W skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpt bostadsrätt
    Allt har gått som jag förväntade mig.
    Hon har genomfört hela affären på bra och korrekt sätt.
    Innebär att om ny Brf blir aktuell väljer jag att återigen kontakta A. Läs mer
  • 2020-06-08

Lars L skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt en bostadsrätt. Rebecca var engagerad, och jobbade hårt för en försäljning, trots coronatider. Priset blev dessutom vad Rebecca trott vid värderingen. Jag ger Rebecca högsta betyg!! Läs mer
  • 2020-06-08

Therese H skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    En engagerad och driven mäklare som hjälpte oss på vägen mot vårat drömboende som vi nu sitter på. Tillmötesgående och tillgänglig och skötte affären snyggt. Ett första bostadsköp utan förväntningar blev kanon. Läs mer
    2020-06-08 Jakob S svarar Therese H
    Hej Therese!

Tack för den fina rekommendationen. Jag hoppas att ni ska trivas alla tre. :)
    Jakob S gillar detta
  • 2020-06-07

Morten A skrev om Jakob Selander en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jakob gjorde ett mycket bra arbete, och var en trevlig och sympatisk person. Läs mer
    2020-06-08 Jakob S svarar Morten A
    Hej Morten!

Tack för den fina rekommendationen! Hoppas att ni ska trivas på er nya gård. Hör gärna av dig om du vill ha tips på bra mat. :)
    Jakob S gillar detta
  • 2020-06-07

Anna-lena N skrev om Angelina Birgerson fd. Nilsson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Snabb och trevligt bemötande. Noggrann. Allt fungerade bra. Läs mer
  • 2020-06-04

Linnéa E skrev om Jonathan Leding en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Att köpa vår första gemensamma lägenhet var ett stort steg för oss - både väldigt roligt och lite läskigt. Jonathan har varit en klippa i den processen och guidat oss genom alla steg på ett tydligt och effektivt sätt. Vi kunde inte tänka oss ett bättre bemötande. Han är vänlig, personlig och oerhört hjälpsam. Läs mer
  • 2020-06-03

Fredrik J skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Susanna är klok och sympatisk. Dialogen var alltid rak, ärlig och fri från "säljsnack". När vi besiktigade huset kröp hon efter besiktningsmannen in i krypgrunden, vilket tyder på ett engagemang jag inte hade förväntat mig av en mäklare. Hon svarade på sms alla tider på dygnet, alla dagar i veckan och kunde därigenom lotsa oss tryggt och säkert genom försäljningen av huset. Sist men inte minst sitter hon inne på många bra tips kring skötsel av gräsmattor, men det kanske inte hör hit :) Läs mer
    2020-06-03 Susanna F svarar Fredrik J
    Tack Fredrik, det var ett nöje att få sälja ert fina hus! Kul att man även kunde dela med sig av lite oväntade kunskaper :)
  • 2020-05-28

Sandra S skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Susanna hjälpe oss att sälja vårt radhus, detta gjorde hon snabbt och med stor förståelse över vårt lite stressiga situation. Susanna kan bara få toppbetyg av oss! Läs mer
    2020-05-28 Susanna F svarar Sandra S
    Tack Sandra!! Hoppas jag kan hjälpa er att hitta ert drömboende längre fram. //Susanna
  • 2020-05-26

Rune N skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Villan såld efter ett utmärkt förarbete av Rebecca. Tack vare ett tidigt påbörjat samarbete, redan 2017, med fotografering och färdigställd annons han vi lärt känna varandra långsiktigt på ett förtroendegivande sätt. Framför allt har det gett oss möjlighet att tillsammans agera snabbt och enkelt när ett nytt boende plötsligt blev aktuellt.
    Genom Rebeccas förmåga att vara öppen och transparent skapades ett utmärkt klimat vid husvisning och för budgivare, vilket gjorde att försäljningsprocessen genomfördes på ett snabbt och strålande sätt.
    Vi är tacksamma för den flexibilitet och de snabba återkopplingar som var Rebeccas varumärke före, under och efter affären. Dessutom anser vi att Rebecca hade förmågan att snabbt sätta sig in i vår situation och de förväntningar vi hade på affären.
    Sammanfattningsvis är vi helnöjda med genomförandet och en mäklare som har stor social kompetens och framför allt är öppen, glad och positiv.
    Tack! Läs mer
  • 2020-05-23

David K skrev om Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte hus via Susanna.
    Hon har från början till slut varit en professionell, lugn, trevlig och tydlig mäklare. Är mycket nöjd med samarbetet med henne, då allting har varit okomplicerat och flutit på. Läs mer
    2020-05-24 Susanna F svarar David K
    Tack för er fina rekommendation! Hoppas att ni ska trivas bra i ert nya fina hus. //Susanna
  • Katarina L

2020-05-22

Katarina L skrev om Martin Birgerson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Genom hela processen när vi sålde våran villa i Träslövsläge har Martin Birgersson visat stor kompetens, erfarenhet och varit mycket proffesionellt. Har har lugnat och stöttat oss som säljare när vi har varit lite nervösa. Han har hanterat våra frågor med intresse och kommit med goda råd och tips. Vi kan varmt rekommendera denna fantastiska mäklare. Läs mer
    Martin B gillar detta

Kungsgatan 18, 432 41 Varberg