MakeClean AB

Ringögatan 2, 417 07 Göteborg — Visa karta

Välkommen till MakeClean - din personliga och flexibla städfirma i Göteborg!

Vi erbjuder städhjälp och andra hushållsnära tjänster för privatpersoner. Eftersom vi jobbar med låga marginaler kan vi hålla våra priser låga och vi erbjuder alltid fast pris, och full garanti, vid flyttstädning. Hos oss kan du beställa städhjälp vid enstaka tillfällen eller få regelbunden hemstädning med samma städare varje gång.

Inga långa bindningstider, krångliga abonnemang eller dolda avgifter. Hos oss på MakeClean bestämmer du själv över din städning och vi strävar efter att ge dig trygghet, god service, noggrannhet och glädje i vårt arbete.

Kontakta oss gärna eller boka städning direkt via vår hemsida!

Läs vad 53 kunder tycker om MakeClean AB

• Stefan D
    Stefan D skrev om MakeClean AB
    MakeCleanAB hjälper oss med hemstädning sedan ett par år tillbaka och sköter det uppdraget exemplariskt. Bra kontakt med administratörer - snabba svar och aldrig några oklarheter eller problem.
    2017-06-22 MakeClean svarar Stefan D
    Hej Stefan!

Tack så mycket för ert förtroende och fina omdöme. Det glädjer oss!

Önskar dig en trevlig midsommar!

• Magdalena C
    Magdalena C skrev om MakeClean AB
    Ett problem har varit att om vi säger till om en städning som vi önskar kontinuerligt (ex tömma papperskorgar varje vecka eller städning av nedre toalettens golv ordentligt varje vecka) så försvinner informationen efter ett tag, och måste upprepas igen. Detta är lite frustrerande.Vet inte vad det beror på. Nya städare? Inte tillräcklig info från administratör på Makeclean till städare?
    2017-06-19 MakeClean svarar Magdalena C
    Hej Magdalena!

Tack för omdöme!

Vi är ledsna att ni ibland upplevt att informationen gällande er städning uteblivit vilket inte har varit vår avsikt. Ni har varit kund hos oss i drygt 4 år med städfrekvens varje vecka. Självklart ska vi gå till botten med det här så att informationen inte missas i fortsättningen.

• Miroslav O
    Miroslav O skrev om MakeClean AB
    Tycker dom har ett trevligt bemötande och gör ett bra jobb. Haft hjälp utav dom i ca två år och är jättenöjd.
    2017-06-19 MakeClean svarar Miroslav O
    Hej Miroslav!

Tack så mycket för din fina feedback! Det är jättekul och läsa det!

Önskar dig en bra dag!

• Carl S
    Carl S skrev om MakeClean AB
    Vi har haft veckostädning av Makeclean. Jättebra resultat och alltad lätta att ha att göra med. Hjälpte också till i en krissituation med en flyttstädning på riktigt kort varsel. Rekommenderar varmt.
    2017-06-16 MakeClean svarar Carl S
    Hej Carl!

Tack så mycket för ditt fina omdöme!

Önskar dig en riktig skön sommar!

• Martin W
    Martin W skrev om MakeClean AB
    De är rätt prisvärda min lägenheten på 59 KVM städas för ca 800 kr /mån 2 gånger. Har bytt städare ef folk slutar. Men de lyckas leverera en bra städtjänst gång på gång. Jag har haft 1-2 gånger av ca 24 städ som ja inte varit helt nöjd. Detta kan ha att göra med att när någon sjuk så skickar de in någon som ersätter dem. Så då vet de inte alltid vilka delar som är extra viktiga och städa lite extra text. Ja har rekommenderat dem till flera andra vänner och de är också lika nöjda :)
    2017-06-16 MakeClean svarar Martin W
    Hej Martin!

Tackar och bockar för ditt fina omdöme och rekommendationer!
    Det är verkligen kul och läsa att du är nöjd med oss! Det värmer!

Önskar dig en underbar helg!

• Anna B
    Anna B skrev om MakeClean AB
    bra bemötande och utmärkt utfört arbete! Tusen tack!
    2017-06-16 MakeClean svarar Anna B
    Hej Anna!

Tack så mycket till er som har valt oss och gett oss förtroende.
    Det är jätteroligt och läsa att ni är nöjda med er städning.

• Simon S
    Simon S skrev om MakeClean AB
    Mycket bra firma med trevlig personal och trygg ledning. Anlitar dom personligen hemma i min bostad för städ varje vecka/varannan vecka. I mitt yrke har jag även möjlighet att rekommendera många av mina kunder denna kedja, och det hade jag inte gjort om jag inte visste att kunderna skulle bli nöjda, att dom är fullt försäkrade sköter sig med skatten sedan starten mm mm. Jag Simon S rekommenderar denna firma.
    2017-06-16 MakeClean svarar Simon S
    Hej Simon!

Tack så mycket för ditt fina omdöme och det förtroende du har för oss. Det glädjer oss!
    Vi ser fram emot många års samarbete med er!

Önskar dig en trevlig helg!

• Christina J
    Christina J skrev om MakeClean AB
    Vi är väldigt nöjda med vår städning varannan vecka
    2017-06-16 MakeClean svarar Christina J
    Hej Christina!

Tack så mycket för din fina feedback!
    Det är jätteroligt och läsa att ni är så nöjda med er städning.

• Ulrika J
    Ulrika J skrev om MakeClean AB
    Positivt och lösningsinriktad personal.
    2017-06-16 MakeClean svarar Ulrika J
    Hej Ulrika!

• Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om MakeClean AB
    Vi är mycket nöjda med Make Clean. Allt fungerar bra vad gäller kontakterna med företaget. Vår nuvarande städerska Katarzyna är MYCKET !!! duktig och trevlig. Det hade inte hjälpt hur bra än företaget fungerar om inte städningen blivit enligt våra förväntningar. Det har varit några olika hos oss innan vi fick Katarzyna och det var varierande kvalitet. Viktigt att städpersonalen får lära sig svenska !!!!
    2017-06-16 MakeClean svarar Elisabeth S
    Hej Elisabeth!

Tack så mycket för din fina feedback!
    Det är jätteroligt och läsa att ni är så nöjda med er städerska Katarzyna och oss. Vi tycker också att hon är en fantastisk medarbetare!

• Eldin L
    Eldin L skrev om MakeClean AB
    Allt fungerar väldigt bra och vi är väldigt nöjda med städet.
    2017-06-16 MakeClean svarar Eldin L
    Tack så mycket Eldin för ditt fina omdöme!

Önskar dig en trevligt!

• Helene N
    Helene N skrev om MakeClean AB
    Allt har varit till belåtenhet med den service ägaren samt de som kommer till oss för att städa.
    Härliga människor,noga,trevliga och alltid lika vänliga.
    Vi kan varmt rekommendera detta städbolag.
    2017-06-16 MakeClean svarar Helene N
    Hej Helene!

Tack så mycket för ditt fina omdöme!

Önskar dig en trevlig helg!

• Carla R
    Carla R skrev om MakeClean AB
    Det funkar bra. Det blir städat.
    2017-06-13 MakeClean svarar Carla R
    Hej Carla!

Tack så mycket för din recensionen.

• Houtan H
    Houtan H skrev om MakeClean AB
    Professionell och noggrann service, har använt MakeClean i snart 4 år totalt och är väldigt nöjd.
    2017-06-12 MakeClean svarar Houtan H
    Hej Houtan!

Stort tack för din fina recension. Det glädjer oss!

• Christoffer H
    Christoffer H skrev om MakeClean AB
    Vi är mycket nöjda med MakeClean och den som städar hemma hos oss varannan vecka. Väldigt engagerad och personlig städare som gör ett mycket bra jobb. Jag kan starkt rekommendera MakeClean.
    2017-06-12 MakeClean svarar Christoffer H
    Hej Christoffer!

Härligt att få sån fin feedback, tack!

Ha en trevlig dag!

• Rozbeh K
    Rozbeh K skrev om MakeClean AB
    Rekommenderas varmt. Proffsiga och nogranna.
    2017-06-12 MakeClean svarar Rozbeh K
    Hej Rozbeh!

Tack så mycket för din fina rekommendation! Det är jättekul och läsa det!

Ha en fortsatt bra dag!

• Johanna B
    Johanna B skrev om MakeClean AB
    MakeClean har alltid varit vänliga och flexibla i kontakten. Hög tillgänglighet.
    De har alltid hållt sina löften och det har varit lätt att att avboka med ganska kort varsel.
    Inget att klaga på i städningen heller.
    2017-06-13 MakeClean svarar Johanna B
    Hej Johanna!

Stort tack för din fina recension. Det glädjer oss!

Önskar er en härlig dag!

• Asta J
    Asta J skrev om MakeClean AB
    Jag har alltid blivit väl bemött både när man ringt och av personal
    som varit här och städat. Personalen som varit här och städat hos mig varannan vecka har varit kunniga och trevliga.
    Har kunnat önska samma person varje gång och detta är en fördel. Kan rekommendera detta företag på det varmaste.
    De har verkligen levt upp till det som de lovat.
    2017-06-12 MakeClean svarar Asta J
    Hej Asta!

Stort tack för de fina orden! Det glädjer oss!
    Vad glada vi också blir att ni är så nöjda, det är det vi fokuserar på.

• Annika A
    Annika A skrev om MakeClean AB
    Prisvärd och flexibel städning.
    2017-06-12 MakeClean svarar Annika A
    Hej Annika!

Tack så mycket för din recension!

Vi önskar dig en trevlig dag!

• Dino I
    Dino I skrev om MakeClean AB
    Professionellt service med trevliga medarbetare. Rekommenderas varmt till alla företag och privatpersoner.
    2017-06-19 MakeClean svarar Dino I
    Hej Dino!

Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det värmer!!!!

Önskar dig en underbar dag!

• Mariette M
    Mariette M skrev om MakeClean AB
    Har alltid haft en bra kontakt både med ansvariga och städerskan. Vi har fått byta städerska några gånger pga av bla mammaledighet mm och det har alltid kommit en bra ersättare som man kan lita på till 100%.
    Om man får förhinder är det aldrig problem med att avboka med kort varsel.
    Kan lämna mina varma rekommendationer för detta företag.
    Är jättenöjd med både den köpta tjänsten och bemötande.
    2017-06-12 MakeClean svarar Mariette M
    Stort tack för din fina recension Mariette! Detta gör oss väldigt glada!

Önskar dig en riktigt skön dag!

• Johan S
    Johan S skrev om MakeClean AB
    Bra kommunikarion, alltid svar och information kring schemaläggning och ändringar.
    2017-06-13 MakeClean svarar Johan S
    Hej Johan!

Tack så mycket för ditt fina omdöme! Jättekul och få sån fin feedback!

Hasse
  • John S
    John S skrev om MakeClean AB
    Enbart positivt. Bra personal som gör ett gott arbete,
    god information om eventuella kommande förändringar
    av bokade tider eller personalförändriingar.

Jag vill gärna fortsätta som kund hos Makeclean.
    2017-06-12 MakeClean svarar John S
    Hej Johan!

Härligt att få sån fin feedback, Stort tack! Vi ska gör vårt bästa för fortsatt gott samarbete.

• Anette N
    Anette N skrev om MakeClean AB
    Såväl vecko- som storstädning. Alltid vänligt och proffsigt bemötande, stor flexibilitet och god service. Hög kvalitet på resultatet.
    2017-06-12 MakeClean svarar Anette N
    Underbart härligt att läsa ditt fina omdöme Anette!

Ha en fantastisk dag!

• Fredrik W
    Fredrik W skrev om MakeClean AB
    Städhjälp, fönstertvätt samt flyttstäd vid ett tillfälle. Professionellt utfört och vänligt bemötande.
    2017-06-08 MakeClean svarar Fredrik W
    Hej Fredrik!

Tackar och bockar för ditt fina omdöme och rekommendation! Det värmer!

Ha en underbar dag!

• Gabriella B
    Gabriella B skrev om MakeClean AB
    MakeClean är både bra och pålitliga.
    2017-06-08 MakeClean svarar Gabriella B
    Hej Gabriella!

Tack så mycket för ditt omdöme och ert förtroende!

Ha en fortsatt trevlig dag!

• Robert L
    Robert L skrev om MakeClean AB
    Mycket bra kontakt. Tillmötesgående och alltid beredda att efterkomma mina önskemål.
    Jag har köpt städning av dom
    2017-06-08 MakeClean svarar Robert L
    Hej Robert!

Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det värmer!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• Daniel L
    Daniel L skrev om MakeClean AB
    Jättelätta att ha att göra med. Flexibla, väl utfört arbete. Jag hade önskat att man erbjöd mer specialiserade (och såklart separat offererade) tjänster (fönsterputs, skåpsrengöring osv osv) Men det är trots allt inte den tjänst som jag betalar för.
    2017-06-08 MakeClean svarar Daniel L
    Hej Daniel!

Tack för ditt fina omdöme! Det är jätteroligt och läsa att du är nöjd med din städning och din upplevelse av oss.
    Vi erbjuder även andra tjänster som fönsterputsning, storstädning, flyttstädning osv. Vi kommer inom kort maila dig mer information om dessa tjänster.

Ha en fortsatt bra dag!

Med vänlig hälsning
  • Marie S
    Marie S skrev om MakeClean AB
    Bra!
    Funkar bra i kontakten med kontoret och städerskan. Trevligt och hjälpsamt bemötande.
    2017-05-22 MakeClean svarar Marie S
    Hej Marie!

Tack så mycket för det fina omdömet!

• Magnus M
    Magnus M skrev om MakeClean AB
    MakeClean har städat flera av våra lokaler i många år och vi har alltid varit nöjda.
    2017-05-19 MakeClean svarar Magnus M
    Hej Magnus!

Tack för ditt omdöme! Jätteroligt att läsa att ni är nöjda.

• Sara H
    Sara H skrev om MakeClean AB
    Hej,
    Lätt att komma i kontakt med, flexibla och nästan 100%-ig kontinuitet i vem som utför uppdraget hos oss. Vi är helt nöjda!
    2017-05-19 MakeClean svarar Sara H
    Hej Sara!

Tack så mycket för ditt omdöme. Jättekul och läsa det!

• Michaela C
    Michaela C skrev om MakeClean AB
    Pålitlig och bra, flexible om man behöver. Kan rekommenderas.
    2017-05-26 MakeClean svarar Michaela C
    Hej Michaela!

Tack så mycket för ditt omdöme.

• Eva A
    Eva A skrev om MakeClean AB
    Mycket bra och trevligt bemötande.
    Jag har haft och har en 2-timmarsstädning var 14 dag. Aldrig krångel. Alltid punktligt. Pålitlig person som utför städningen.

Bättre än tidigare företag jag anlitat, då var det krångel med dagar, missuppfattningar - och städaren hade ofta privata mobilsamtal.
    2017-05-19 MakeClean svarar Eva A
    Hej Eva!

Tack för det! Det värmer att höra att du är nöjd med våra tjänster och bemötandet från våra medarbetare.

Önskar dig trevlig helg!

• Birgitta W
    Birgitta W skrev om MakeClean AB
    Vi har köpt städtjänster , putsa fönster, flyttstädning . Vi har alltid varit väldigt nöjda, arbeten utförs väldigt bra, noggrant.
    2017-05-19 MakeClean svarar Birgitta W
    Hej Birgitta!

Tack så mycket för det fina omdömet. Jättekul och läsa det!

• Mai- Kim C
    Mai- Kim C skrev om MakeClean AB
    Mycket bra och pålitlig städservice!
    2017-05-19 MakeClean svarar Mai- Kim C
    Hej Mai-Kim!

Tack så mycket för det fina omdömet. Jättekul och läsa det!

• Karin A
    Karin A skrev om MakeClean AB
    Bra bemötande, vi har städning 4 timmar varannan vecka. Vi är varken helnöjda eller missnöjda, känns ok men inte mer än så.
    2017-05-22 MakeClean svarar Karin A
    Hej Karin!

Tack för ditt omdöme! Återkom gärna till oss på kontoret eller om du vill ta det direkt med din städerska om vad vi förbättra. Vi hjälper er mer än gärna för att ni ska bli riktigt nöjda.

• Pelle  M
    Pelle M skrev om MakeClean AB
    Riktigt bra!!!

Anlitade Makeclean både för visningsstädning och flyttstädning. Vi samt köparna blev supernöjda med deras arbete! Mycket bra service från början till slut, riktigt prisvärt och mycket bra städat! Rekommenderas verkligen!

Pelle M
  • Pishi R
    Pishi R skrev om MakeClean AB
    Väl utförd fönsterputsning!

Tack Makeclean för ett utmärkt arbete!

Pishi Bar & Restaurang
  • Anders
    Anders skrev om MakeClean AB
    Detta är ett typiskt fiffelbolag. Jag är så otroligt besviken på hela upplevelsen, ex. kundbemötande, fakturering och städ.
    Bokar du detta företag kan du förutsätta att priset kommer öka oanat. De utnyttjar situationen i Göteborg med flyttdatum, och säger att de kan göra städningen, och eftersom att det alltid är svårt att hitta städfirmor som har tid att göra flyttstädning i månadsskiftet så ringer de och säger att det inte finns möjlighet att städa lägenheten till det priset, och försöker snacka sig ur situationen. Då står man där mer eller mindre utan val, vad ska man göra, välja att betala den förhöjda städkostnaden eller i panik försöka hitta en annan städfirma? Skulle ALDRIG kunna tänka mig att rekommendera detta företag.
    Låt er inte luras av det höga betyget 3,9 / 5 (som det är just nu). Tycker du det är värt att chansa? Ptja, kör på. Men jag vet inte hur jag ska utrycka mig för att försöka få så många som möjligt att inte stödja den här typen av företagsverksamhet.
    2017-04-28 MakeClean AB svarar Anders
    Är det verkligen till oss på MakeClean du riktar din recension till? Är det hos oss på MakeClean som du har beställt din flyttstädning? Inte vad vi kan se i vår register för för kunder som beställt flyttstädningar hos oss. Vad vi också kan se är att vi varken ökat eller lagt på extra debitering på våra fasta priser för flyttstädningar senaste året. (Underlag finns ) Har du underlag som styrker annat är du välkommen att dela med dig.

Hasse, MakeClean
    2017-05-01 Anders svarar MakeClean AB
    Lögner. Men det är okej. Jag har sett hur du strider in i det sista på internet! Det är precis det här ni kan förvänta er vid inhyrning. En firma som ljuger och strider på internet. Du får gärna ha sista ordet här Hasse, jag vet att du har svårt att hålla fingrarna borta. Trevlig valborg.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Maria  S
    Maria S skrev om MakeClean AB
    Funkar jättebra!

Vi har använt oss av Make Clean i bara ett par månader och är nöjda.

Maria
  • Per J
    Per J skrev om MakeClean AB
    Hej
    Vi gjorde ett test med denna städfirma hemma. Det vart ingen bra städning dom glömde tömma papperskorgar och damma på hyllorna. Gjorde en repa i vårat nya trägolv. Glömde städa ordentligt i badrummet fortfarande smuts efter att dom varit där. Stökade till våran säng varför vet jag vet inte men det kändes inte ok när man såg sängen. Ugnen och micron vart helt ok. I fyra timmar var dom här två personer var dom men det kan man inte tro. Enligt min son så var det inte fyra timmar dom var här.
    2017-03-10 MakeClean AB svarar Per J
    Hej Per!

Vi stökade inte er säng utan det låg massa kläder och saker på golvet som vi var tvungna att lägga på sängen för att kunna komma åt och städa. Dessutom erbjöd vi oss att komma och åtgärda små missen som ni själva tackade nej till.
    Vi kan tyvärr heller inte tolka det annat än att ni vill betala så lite som möjligt eller helst ingenting alls med tanke på er otaliga försök att kraftigt pressa ner priset när vi redan har kompenserat er. Städarnas totala tid översteg 8 timmar och vi debiterade er 5,5h.​ Sedan föreslår jag att du återigen kollar med din son om det var 2 eller 4 städare som var hos er då personalen flyttade på soffan medans din son satt i och spelade spel.
  • Anna N
    Anna N skrev om MakeClean AB
    Det märks när människor tycker om sitt arbete - det gör de som arbetar på MakeClean! Jag har fått hjälp av dem vid både visnings- & flyttstädning av ett stort gammalt hus och en lägenhet och även haft vanlig hemstädning. Vid samtliga tillfällen har de skött allt superbra! Snabba, noggranna och med öga för vad som behövs göras vid samtliga tillfällen! Dessutom oerhört trevliga och vänliga - både de som utför arbetet och de på kontoret. Flexibla, serviceminded och proffsiga - kan verkligen varmt rekommendera MakeClean! //Anna N.
    MakeClean AB gillar detta
  • Thomas F
    Thomas F skrev om MakeClean AB
    Oslagbar & personligt anpassad städning till ett pris som du nästan skäms för att betala!! Kan inte finnas bättre städtjänst.

På ett mindre företag är man alltid viktigre som kund, något som man tydligt märker hos MakeClean.

All personal jag varit i kontakt med är så hjälpsamma att de kunde vara ens bästa vänner. Detsamma gäller priset, som nästan känns som ett vänskapspris.

Jag har anlitat MakeClean för RUT-städning sedan ett drygt halvår, och jag har inte ångrat mitt val en enda sekund.

• Det är alltid samma person som städar.

• Det är aldrig några problem med att få städat på de ställen man vill, det är bara att fråga.

• Att en enstaka gång byta städdag har alltid gått bra.

• Alltid vänligt och trivsamt bemötande

Vill du anlita ett BÅDE BRA och BILLIGT städföretag, då REKOMMENDERAR jag STARKT MakeClean.

MVH
    Thomas F i Haga
  • henrik j
    henrik j skrev om MakeClean AB
    Jag ringde med kort varsel. Dem kom i tid, var billigare och gjorde vad dem lovade. I övrigt trevligt bemötande i telefon och av städpersonal. Strålande!
  • Helene C
    Helene C skrev om MakeClean AB
    Makeclean är ett seriöst och bra städföretag. Rekommenderas!
  • Anette I
    Anette I skrev om MakeClean AB
    Vi har haft städhjälp drygt ett år och är mycket nöjda med städerskan som kommer och städar varje gång.
  • Mats E
    Mats E skrev om MakeClean AB
    Har haft hjälp med hemstädning från detta företag men kan inte säga att jag är nöjd. Det har varit dålig
    kommunikation med städerskorna som varit nonchallanta, slarviga och inte uppvisat någon som helst kundservice. Har t o m fått bestående märken i golvet efter oaktsamhet i samband med städningen. Har talat med ansvariga på Make Clean men de hade tyvärr inget som helst intresse av att kompensera mig som kund utan försvarade totalt deras städerskors beteende. Sorgligt tycker jag då jag anser att detta verkligen borde tillhöra serviceyrket.

Mats
    Missnöjd fd kund.
    2017-03-10 MakeClean AB svarar Mats E
    Hej Mats!
    Du har visst fått kompensation av oss vilket framgår i mail och på fakturan. Du har även nedvärderat vår personal vilket du själv har erkänt!
    Per J gillar detta
  • Dan D
    Dan D skrev om MakeClean AB
    Vi har anlitat MakeClean sedan juni 2011 och är supernöjda. Bra kommunikation och dialog med både städerska och kontoret.

Dan
  • Johan
    Johan skrev om MakeClean AB
    Jag får hjälp med hemstädning och är helnöjd!
  • josef h
    josef h skrev om MakeClean AB
    Bra städföretag!
    Ni måste testa!!!Bra service och låga priser!

Ringögatan 2, 417 07 Göteborg