MakeClean AB

MakeClean erbjuder städning för hem och företag i Göteborg, Storgöteborg, Alingsås, Lerum, Kungälv och Kungsbacka. Vi arbetar med lägre marginaler och är billigare än de flesta städföretag i hela stor Göteborg. Våra ledord är god service, trygghet och noggrannhet.

Vi utför minst en flyttstädning varje dag!
När du köper flyttstädning av oss får du alltid garanti på städningen. Du kan också känna dig trygg med att vi alltid följer Mäklarsamfundets rekommendationer om vad som skall ingå i en flyttstädning.

Vi utför även dagligen kontorsstädning i Göteborg med omnejd till olika företagskunder.
Fördelen med oss är att vi alltid anpassar städningen helt efter ert behov och städar ert kontor med omsorg.
Kontakta oss gärna eller boka direkt via vår hemsida!

Välkommen!

Läs vad 181 kunder tycker om MakeClean AB 2

• 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande då jag beställde flyttstädning.
    Arbetet utfördes enligt överenskommelse, men städbesiktning har inte skett/kommer inte att ske så jag kan tyvärr inte uttala mig om kvaliteten på utfört arbete.
    Trots det förutsätter jag att det var städat till belåtenhet.
    Hej Christine.

Tack så mycket för ditt omdöme och det fina betyget! Vi har säkerställt städningen och förutsätter att det har gått bra då vi inte har hört något från fastighetsskötaren.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• 2021-10-07 Insamlad av företaget
    storstäd, jättebra! vi är helnöjda!
    Hej Tanya.

Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Vad roligt att ni blev nöjda med er storstädning.
    Vi önskar er en trevlig helg!
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    MakeClean gjorde ett bra jobb. Tyvärr kom de 20 min sent, men de kommunicerade detta i god tid innan så jag kunde anpassa min tid.
    Hej Carl.
    Tack så mycket för ditt omdöme! Det glädjer oss och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
  • 2021-10-03 Insamlad av företaget
    Bra och kan varmt rekommenderas
    Hej Annetthe.

• 2021-10-01 Spontant omdöme
    Så trist att komma hem till ett vad man hade förhoppning på ett städat hem.
    Det första man möts av när man kommer hem är grus i hallen, lister ej avtorkade. Fläckar på golv och andra ytor.
    Damm på princip varenda fönsterbräda. Helgen börjar med att städa själv istället för att bara få njuta.

Att man sen får svaret "Du har för höga förväntningar när det gäller städningen och du verkar vilja ha det kliniskt rent" så tappar man hakan. Kliniskt rent är en sak. Men rent är väl ändå att förvänta sig när man beställer tjänsten "hemstädning".. Men men kanske bara i min värld det fungerar så.
    Man betalar för en tjänst, Ni ska göra mitt hem rent? Och att man har mage att säga så när en kund uppenbarligen är riktigt missnöjd och att bemötas så.. Inte bra service.
    Kommer aldrig att rekommendera detta städföretag åt någon och kommer själv aldrig anlita detta företag igen.
    Hej Michaela.

Tack för din feedback!

Du har totalt bokat in 2 städtillfällen med oss. Hemstädning Ca 90 kvm 3h varannan vecka.
    Första städtillfället är skrev du följande: ”””””Väldigt nöjda med hemstädningen i fredags. Var så himla skönt att komma hem. Vill gärna boka in er igen kontinuerligt.”””””

Andra städtillfället skickar du 12 nästan identiska bilder på små damm på fingerspetsarna och kallar städningen för misär. Du skriver att du INTE TÄNKER BETALA EN KRONA FÖR STÄDNINGEN och undrar bla. vad STÄDERSKAN GJORT UNDER TIDEN HON VAR HOS ER. Detta trots att städerskan lagt ner planering, tid, kraft och energi bakom varje arbetstimme som du inte längre tänker betala för.

Vi har också olika definitioner på vad en städning är. Vi vet att det kan det ske slarv och misstag, för att vi är ju inte mer än människor. Men vi skyller aldrig ifrån oss utan jobbar med en strikt uppföljning för att förhindra det. Därför erbjöd vi dig att komma och åtgärda missarna i och med ni har garanti att åberopa men du valde att städa själv.

• 2021-10-01 Insamlad av företaget
    Har blivit bemött på ett trevligt och professionellt sätt.

Blev tipsad av en kompis som använt MakeClean tidigare. Dem levde verkligen upp till rekommendationen.

Som helhet var det jättebra firma som jag kan rekommendera. Beställde flyttstädning.
    Hej Johan.
    Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att du är nöjd med din flyttstädning och upplevelsen av oss.
    Hälsningar, Hasse MakeClean
  • 2021-10-01 Insamlad av företaget
    Trevligt och professionellt bemötande. Väldigt tillmötesgående och bra dialog med de som städade.
    Mycket nöjd med flyttstädningen som utfördes och kan varmt rekommendera Makeclean samt använda de vid framtida städningar.
    Hej Madelene.

Vi önskar dig en fin helg! Hälsningar Hasse, MakeClean
  • 2021-10-01 Insamlad av företaget
    Köpte flyttstädning. Allt gick väldigt smidigt. Träffade städarna som var snälla och trevliga och kändes som att dom trivdes på sin arbetsplats, vilket är viktigt för mig! Gick smidigt att lämna nycklar och kan absolut anlita dem igen.
    Hej Madeleine.

Vi tackar och bockar för er fina feedback och toppbetyg! Vad roligt att du blev nöjd med din flyttstädning, och personalens insats. Det kommer vi framföra till dem.
    Vi önskar dig en fin helg! Hälsningar Hasse, MakeClean
  • 2021-09-25 Insamlad av företaget
    Flyttstädning som blev väl gjord. Rent och snyggt överallt. Bra bemötande.
    Hej Christine.

Vad roligt att du blev nöjd!

Med vänlig hälsning Hasse, MakeClean
  • 2021-09-23 Insamlad av företaget
    Uppdraget var ”storstädning”, tre personer jobbade utan paus i 3,5 timmar. Resultatet var utmärkt och jag är verkligen nöjd. Behagliga människor att ha att göra med, dock tråkigt att de inte behärskar svenska, för mig inga problem, men för dem själva...... jag rekommenderar gärna dem till andra kunder! M v h A. F
    Hej Astrid.

Tack så mycket för din fina betyg och feedback! Det glädjer oss att du är nöjd med din städning och vår service.
    Vi önskar dig en trevlig helg!
  • 2021-09-23 Insamlad av företaget
    Städpersonalen var mycket duktiga och trevliga.De kom avtalad tid .De hade koll på vad som skulle göras.De gjorde vad man kan förvänta sig av en städfirma.Vi är väldigt nöjda.
    Hej Seija.

Tack så mycket för din fina feedback! Det glädjer oss och läsa att ni blev nöjda med er städning och vår service.
    Vi önskar er en trevlig helg!
  • 2021-08-06 Insamlad av företaget
    Great job, great service. Company stayed in touch all along. Very satisfied.
    Hello Karthik.
    Thank you for your review and kind words! We are really happy that your are satisfied with your cleaning and our services.

Have a nice weekend!

Sincerly
    Mamod ,MakeClean
  • 2021-07-31 Insamlad av företaget
    Blev så trevligt bemött av och skulle gärna
    Rekommendera honom vidare. Hälsn. Britt-Marie
    Hej Britt-Marie.
    Vi önskar dig en fortsatt fin sommar!
    Hälsningar, Hasse MakeClean
  • 2021-07-30 Insamlad av företaget
    Bra service, bra kontakt med företaget och bra städning.
    Hej Hilda.

Tack så mycket för ditt omdöme och det fina betyget! Jättekul att du blev nöjd med städningen.

• 2021-07-19 Insamlad av företaget
    Vi anlitade MakeClean för en flyttstädning och var mycket nöjda med utförande och resultat. Proffsigt och bekvämt!
    Hej Marcus.
    Tack så mycket för din feedback och det fina betyget. Jätteroligt och läsa att ni blev nöjda med er flyttstädning!

• 2021-07-09 Insamlad av företaget
    Fungerade mycket bra och resultatet motsvarade förväntningarna.
    Bra bemötande och bra städat.
    Hej Mårten.
    Stort tack för din recension och toppbetyg! Jättekul och läsa att ni blev nöjda med er storstädning och att vi kunde leva upp till era förväntningar. Det värmer!
    Ha en fin helg! Mvh Mamod, MakeClean
  • 2021-07-09 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och okej städning.
    Hej Povel.

Tack för omdömet! Vi skulle uppskatta om du kan återkomma med synpunkter på vad vi kan förbättra.
  • 2021-07-07 Insamlad av företaget
    Var i kontakt med oerhört trevlig personal, och allt gick problemfritt!
    1 mail och 2 samtal var allt som krävdes. Besiktningen blev dessutom godkänd.
    Hej Jesper!

Vi önskar dig en fin sommar!
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Positivt bemötande. Det gällde grovstäd i hus som stått tomt nästan ett år.
    Hej Ann.
    Tack så mycket för din fina feedback! Det glädjer oss och läsa att ni blev nöjda med er städning.
    Trevlig sommar!
  • 2021-06-29 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket nöjda med storstädningen som vi bokat så nu ska vi testa även hemstäd.
    Hej Anette.
    Tack så mycket för din feedback och det fina betyget. Jätteroligt och läsa att ni blev nöjda med er storstädning!
    Vi önskar er en fin dag!
  • 2021-06-29 Insamlad av företaget
    Flyttstädning. Det gick smidigt, de kunde hjälpa mig med kort varsel, anständigt pris och jag har inte haft några klagomål från de som tog över lägenheten.
    Hej Mihaela.
    Tack så mycket för rekommendationen och det fina betyget! Vad roligt att du blev nöjd med din flyttstädning. Vi önskar dig en fin dag! Hälsningar Mamod, MakeClean
  • 2021-06-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra resultat. Städningen genomfördes professionellt, smidigt med en väl samordnad grupp. Kan rekommenderas.
    Hej Rurik.
    Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation. Jättekul att du blev nöjd med din storstädning. Ha en fin dag!
    Vänlig hälsning
  • 2021-06-07 Insamlad av företaget
    Generally it’s Ok. Bathroom is cleaner than expected. But there are some mistakes for example the kitchen ventilator is not clean. The slots of the windows in the balcony is not clean as well. The roof of the hall has not been cleaned. And some cabinet doors are still dirty. Please be aware of every some details because it is for moving out cleaning.
    Hello Zhenkan.
    Thanks for your review. You have sent us 3 pictures of the stain in the kitchen with some small dots that you announced that you will fix yourself. You have not informed us about the balcony and the hall either. We would have gladly come and fixed it.

This is your email to us ""
    The cleaning is overall very good. Thanks to your staff. Some minor things are dirty. I think I try to clean it.

As we have understood the landlord has also approved the cleaning. Great that it has gone well.

Have a nice day!
  • 2021-06-07 Insamlad av företaget
    Storstädning och fönsterputsning.
    Hej Jonas.
    Tack så mycket för ditt toppbetyg. Jättekul att du blev nöjd med din städning.
    Vänlig hälsning
  • 2021-06-04 Insamlad av företaget
    Köpte storstädning och blev supernöjd. De städade allt, inklusive saker jag inte ens hade tänkt på borde städas.
    Hej Maria.

Vad roligt att ni blev nöjda med er storstädning! Tack så mycket för det fina betyget.

• 2021-05-26 Insamlad av företaget
    Beställde storstäd inför sommaren vilket genomfördes på ett ypperligt sätt. Skinande rent vid hemkomst. Städarna löste till och med ut mindre sladdhärva, och trots allmän oreda i boendet blev allt rent och personliga ägodelar helt intakta (och rena).

De var även mycket flexibla, jag hade specifika krav på nyckelhämtning då jag hade lite tidskrav men det löstes alldeles utmärkt och utan extra ansträngning från min sida.

Kontakten med företaget har även den varit helt utan anmärkning och jag kommer fortsätta använda deras tjänster även i framtiden.

Rekommenderas varmt.
    Hej Manne.
    Vi tackar och bockar för ditt fina omdöme och rekommendation!
    Vi är väldigt glada att vi kunde hjälpa dig med uppdraget och att du har trivts med första kontakten till resultatet. Ha en fin dag!
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Vi har köpt kontorsstädning av MakeClean i snart ett halvår och har en mycket positiv känsla för företaget.
    Hej Ola.
    Tack så hjärtligt för ditt fina omdöme och toppbetyg! Jättekul och läsa att ni är nöjd er kontorsstädning och oss på MakeClean.

• 2021-05-24 Insamlad av företaget
    Hyr MakeClean för städ av vårt kontor. Trevlig service, och väldigt bra städ-resultat
    Hej Hannes.

Vi tackar och bockar för er fina feedback och toppbetyg! Vi är väldigt glada att ni är nöjda med er kontorsstädning, att ni trivs med vårt bemötande samt med personalens insats!
    Vi önskar er en fin sommar!
    Köpte flyttstädning

Absolut inget att klaga på. Mycket väl utförd städning. Rekommenderas.
    Irene
    Hej Irene.

Städning
    Bolaget är väldigt service minded
    och utför ett bra arbete
    Hej Thomas.

Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att du är nöjd med din städning och upplevelsen av oss.
  • 2021-05-24 Insamlad av företaget
    Storstädning! Mycket bra städat. Utfört mycket grundligt.
    Hej Maria.

• 2021-05-06 Insamlad av företaget
    Jag köpte storstädnoch lägenheten blev som ny. Personalen är väldigt trevlig och det är lätt att komma i kontakt med de. Jag rekommenderar MakeClean och jag kommer givetvis att beställa städhjälp igen!
    Hej Izabella.

Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation! Det glädjer oss att du blev nöjd med din storstädning och oss på MakeClean. Du är varmt välkommen att höra av dig igen.

Vi önskar dig en trevlig helg!

• 2021-05-04 Insamlad av företaget
    Köpte hemstädning. Mycket noggrann och fin städning på utsatt tid.
    Lever upp till förväntningarna
    Inga konstigheter
    Känns som ett nytt hem
    Hej Christian.

Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att läsa att du blev nöjd med din städning och upplevelsen av oss.

• 2021-05-02 Insamlad av företaget
    Min flyttstädning var toppenbra! Jag är supernöjd!
    Hej Shirin.

Tack så mycket för din feedback och det fina betyget. Vad roligt att ni blev nöjda med er städning!

• 2021-04-08 Insamlad av företaget
    We had a moving cleaning done by makeclean AB and the end result was great. The owners of the house were satisfied and everything from arranging the cleaning to getting the process done was very professional.
    Hello Sriram.

Thank you so much for your great review! Great that you and the owner were satisfied.

Have a good day!
    MakeClean
    2021-03-18 Insamlad av företaget
    Flyttstäd.

Väldigt trevligt bemötande och det blev verkligen rent i hela lägenheten!
    Hej Ida.

Tack så mycket för din recension! Jättekul och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning och vår service.

Teamet, MakeClean
  • 2021-02-10 Insamlad av företaget
    Väldigt cleant. Bra städat. .. ..
    Hej Oscar!

Stort tack för ditt toppbetyg och omdöme! Jättekul och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning.
    Hasse
  • 2021-01-31 Insamlad av företaget
    Jag köpte en flyttstädning. Jag blev väl mottagen i telefon.
    Man gjorde sitt yttersta att möta våra önskemål.
    Städningen blev till belåtenhet.
    MakeClean rekommenderas.
    Hej Claes.
    Tack så mycket för ett fint omdöme och rekommendation. Jätteroligt att läsa att du blev nöjd med personalens insats, din flyttstädning och oss på kontoret.
    Ha det så fint!
    Vänlig hälsning Hasse, MakeClean
  • 2021-01-29 Insamlad av företaget
    Otroligt väl städat. Lite otydligt vad hårt smutsat betyder.
    Hej Sofia.

Tack så mycket för din feedback och recension! Jättekul och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning. Självklart kommer vi se till och förtydliga mer om vad som menas med hårt smutsat i vår bokningsbekräftelse och hemsidan.

• 2021-01-22 Insamlad av företaget
    Jag kontaktade och beställde flyttstäd av MakeClean AB. ag blev bra bemött både ivd samtal i telefonen som när vi träffades vid själva flyttstädningen. Jag blev också nöjd med resultatet.
    Hej Sunanda.

Tack så hjärtligt för ditt fina omdöme och toppbetyg! Underbart att läsa att du blev nöjd med personalens insats, din flyttstädning och oss på kontoret. Det glädjer oss! Vi önskar dig en fin dag!
  • 2021-01-21 Insamlad av företaget
    Jag anlitade MakeClean för flyttstäd av min hyreslägenhet. Är mycket nöjd med städningen, som även godkändes av min hyresvärd. Jag hade lite frågor om städningen och fick exemplarisk hjälp av Hasse, som svarade snabbt och väldigt trevligt på alla mina funderingar. Kan varmt rekommendera MakeClean!
    Hej Erika!
    Vi tackar och bockar för ditt fina omdöme och rekommendation! Underbart att läsa att du trivdes med vår personal samt utförandet av din flyttstädning och vår service. Önskar dig en fin dag!
  • 2020-12-23 Insamlad av företaget
    Beställde flyttstäd av en studentlägenhet. Bokningssystemet på hemsidan var smidigt och lättanvänt. Snabb och smidig kommunikation via mail. Jättefint utförd städning.
    Hej Magnus!
    Tack så mycket för din recension! Jättekul och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning.

• 2020-12-23 Insamlad av företaget
    Prisvärd flyttstädning. Lätt att boka och trevlig bemötande.
    Hej Sophie.
    Tack så mycket för din recension! Jättekul och läsa att du blev nöjd med oss och din flyttstädning.

• 2020-12-23 Insamlad av företaget
    Flyttstäd. Bra och smidigt bemötande. Otroligt bra jobb, det blev rent och snyggt!
    Hej Susan!

Tack för din recension! Jättekul och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning.

2020-12-16 Spontant omdöme
    Bokade storstäd men var inte helt nöjd. En del som missades, lister, dörrkarmar, blandare osv. Var inga problem för dem att komma tillbaka och åtgärda så det var bra. En del valde jag att åtgärda själv. Städarna var trevliga. Tyvärr lämnades rengöringsmedel kvar på golv samt matsalsbord och efter att jag torkade bort medlet var det bestående fläckar. Golvet var visserligen slitet sedan innan men ändå inte okej. Matsalsbordet blev jag desto mer ledsen för. Företaget förnekar och väljer sedan att inte svara alls.
    Hej Emma.

Tack för din feedback!
    Vad tråkigt att vi inte levde upp till dina förväntningar. Vi har en nöjd kundgaranti som innebär att vi ALLTID kommer tillbaka direkt och åtgärdar det kunden inte känner sig nöjd med. Detta framgår på vår hemsida och mejlbekräftelsen du har fått av oss.

När det gäller rengöringsmedel så har vi mejlat dig om att vi inte använder oss av några starka kemikalier. Det vi har använt hos er är diskmedel/vatten- såpa/vatten samt tanet-allrengöring/vatten.
    Trevlig dag!

2020-11-21 Insamlad av företaget
    Gör alltid ett grymt jobb och är alltid lika trevliga och proffsiga.
    Hej Amar!

Tack så mycket för ett fint omdöme.
    Ha det så fint!

2020-11-20 Insamlad av företaget
    Använt MakeClean både till flyttstädningen och storstädning och var supernöjd båda gångerna!
    Hej Unni!

Vad roligt att ni blev nöjda!

Med vänlig hälsning Daniela, MakeClean
  • 2020-11-20 Insamlad av företaget
    Hej Marcus!

Ha det fint!

• 2020-11-19 Insamlad av företaget
    Seriös städfirma som städar noga och skyndsamt. Rekommenderar denna firma starkt.
    Hej Veronica!

Tusen tack för ett fint omdöme!
    Ha det så fint.

• 2020-11-18 Insamlad av företaget
    Är väldigt nöjd med det jobb som är utförts. En fler dagar rensning av min lägenhet är utfört och allt till belåtenhet.
    Hej Patrik!

Vad roligt att du blev nöjd!