MakeClean AB

MakeClean erbjuder städning för hem och företag i Göteborg, Storgöteborg, Alingsås, Lerum, Kungälv och Kungsbacka. Vi arbetar med lägre marginaler och är billigare än de flesta städföretag i hela stor Göteborg. Våra ledord är god service, trygghet och noggrannhet.

Vi utför minst en flyttstädning varje dag!
När du köper flyttstädning av oss får du alltid garanti på städningen. Du kan också känna dig trygg med att vi alltid följer Mäklarsamfundets rekommendationer om vad som skall ingå i en flyttstädning.

Vi utför även dagligen kontorsstädning i Göteborg med omnejd till olika företagskunder.
Fördelen med oss är att vi alltid anpassar städningen helt efter ert behov och städar ert kontor med omsorg.
Kontakta oss gärna eller boka direkt via vår hemsida!

Välkommen!

207 omdömen om MakeClean AB

Sedan starten hos Reco 2017
    2023-01-06 Insamlad av företaget
    Beställde flyttstäd, inga konstigheter. Snabba och nogranna till ett bra pris!
    Hej Elin.
    Tack så mycket för ditt omdöme och toppbetyget! Jättekul att du blev nöjd med din flyttstädning och personalens insats.
    Lars, MakeClean
  • 2022-12-16 Insamlad av företaget
    Har anlitat företaget tre gånger.
    Varit fysiskt på plats för att boka tid för städning. Alltid blivit bemött på ett mycket trevligt sätt
    Utsatta datum och tider har hållits, vilket jag uppskattar mycket.
    Personalen som kommer för att utföra uppdraget, är trevliga, tillmötesgående och gör ett väldigt bra arbete.
    Har hittills bara gott att säga om företaget/personalen! Städning har varit uppdraget.
    Hej Per Erik.
    Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att du är nöjd med personalens insats, din hemstädning och upplevelsen av oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Flexibel planering och ett bra utfört jobb med min flyttstädning. Trevlig och effektiv personal😊. Rekommenderar verkligen detta företaget……
    Hej Conny.
    Tack så mycket för din fina feedback och rekommendation. Vad roligt att du blev nöjd med din flyttstädning och personalens insats & service.
    2022-10-30 Insamlad av företaget
    Beställde storstäd och möttes av 3 väldigt trevliga personer som städade väldigt bra. Enda saken var att jag i kommentarsfältet i beställningen hade skrivit damma av taklampan men det glömdes bort. Tack för en bra städning.
    Hej Sara.

Tack så mycket för din fina feedback och toppbetyg! Underbart att läsa att du blev nöjd med din storstädning och personalens insats & service. Det glädjer oss!

• 2022-10-28 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat dem för hemstäd och är jättenöjd. Bra också att man inte behöver vara hemma för att öppna för dem.
    Hej Maria.
    Tack så mycket för ditt omdöme och toppbetyg! Jättekul att du är nöjd med din hemstädning och vår service.

2022-10-28 Insamlad av företaget
    Smidigt bolag på alla sätt! Höll överenskommelse och tider perfekt.
    Hej Joa.

Tack så mycket för det fina betyget. Det glädjer oss att du blev nöjd med din flyttstädning, personalens insats och upplevelsen av oss.

2022-09-19 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött men städningen var inte bra. Bristfälligt nästan överallt i lägenheten. Kändes inte bra att betala för när jag ändå behövde städa om. Kan inte rekommendera tyvärr.
    Hej Emma.
    Det är i så fall väldigt märkligt att du inte har kommit in med en enda synpunkt på städningen när du till och med var övertydligt med ha just 4 dagars garanti på städningen. Varför?
    Garantin framgår både på vår hemsida och mejlbekräftelsen du fått av oss.
    Jag kan tyvärr heller inte tycka annat att det är väldigt tråkigt att du inte har tagit del av den informationen vi har avtalat om.

• 2022-09-07 Insamlad av företaget
    Underbar hjälp
    Storstädning med önskvärt resultat
    Hej Britta.
    Tack så mycket för din fina feedback och toppbetyg! Underbart att läsa att du blev nöjd med din storstädning, personalens insats och vår service. Det glädjer oss!
  • 2022-09-04 Insamlad av företaget
    Hemstädningen var väl okej,tyckte bara att dom var lite väl snabba.Klart redan på 30 minuter, jag hade ju beställt 2 timmar.
    Hej Jerry.

Tack så mycket för din feedback!
    Din hemstädningen tog 1h 16 minuter totalt och inte 30 minuter då 2 städare arbetade i 38 minuter blir deras totaltid just 1h 16 minuter. I övrigt är vår minimidebitering alltid 2 timmar som tydligt framgår på hemsidan.

• 2022-09-02 Insamlad av företaget
    Jag beställde fönsterputsning, jag är jätte nöjd och kommer att anlita företaget igen. Stort tack 🙏
    Hej Mahin.
    Tack så mycket för din fina feedback, toppbetyg och förtroendet! Det uppskattar vi enormt och har nu framfört det till personalen.
    Jag är väldigt nöjd!
    Min lgh blev jätterent.
    Hej Pasha.
    Tack så mycket för din fina feedback och toppbetyg! Jättekul att du blev nöjd med din städning och personalens insats & service. Det uppskattar vi enormt och kommer framföra det till personalen.
    2022-09-02 Insamlad av företaget
    Storstädning i hemmet. Två fina glada ungdomar kom med utrustning och fint bemötande.
    Alla förväntningar uppfylldes med +.
    Vi är mycket nöjda och anlitar dem gärna igen.
    Hej Lena.
    Tack så mycket för din fina feedback och toppbetyg! Underbart att läsa att du blev nöjd med din städning och personalens insats & service. Det glädjer oss!
  • 2022-09-02 Insamlad av företaget
    Mkt nöjd! Trevligt bemötande vid bokning. Enda minus att de missade att damma listerna men det fixade jag själv snabbt
    Hej Cecilia.
    Tack så mycket för ditt omdöme, toppbetyg och förtroendet! Jättekul att är nöjd med din städning och vår service.
    Med vänlig hälsning,
  • 2022-07-24 Insamlad av företaget
    Jag beställde storstädning och är verkligen så himla nöjd - det blev jättebra! Superfin service då personalen hämtade nycklarna på min arbetsplats och trevligt bemötande i all kontakt! Kommer definitivt återkomma!
    Hej Helena.
  • 2022-07-23 Insamlad av företaget
    I loved it. Very professional and provided service on the weekend.
    Hello Sarmista.
    Thank you so much for your review and kind words! We are really happy that your are satisfied with your moving cleaning and our services. Have a nice weekend!
    Sincerely
    Milad, MakeClean
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Bra service, lätta att komma i kontakt med.
    Hej Max.
    Tack så mycket för ditt omdöme och toppbetyget! Jättekul att du är nöjd med vår service.
    Med vänlig hälsning Milad, MakeClean
  • 2022-07-01 Spontant omdöme
    I used this cleaning service to clean my apartment which I was moving out. This was the last minute need and many places was already fully booked so I hardly found this service and was not sure about the cleaning. However, it was perfect. The staff was really helpful and flexible, they finished the cleaning before the due date and everything especially windows and the bathroom was really clean. I highly recommend it if you need. Just please do not forget to mention if your house is furnished or not, it changes the price.
    Hello Cagla.
    Thank you so much for your feedback and recommendation. We are truly glad that you are satisfied with your cleaning, the staff and our service.

Wish you nice summer!
  • 2022-06-28 Insamlad av företaget
    The only remark I would like to give is they were late by one hour than the said time. But when they came they were very professional and have done the cleaning very well.
    Hello Haritha.
    Thank you so much for your feedback and review. We are truly glad that you are satisfied with your cleaning and once again we apologize for the delay.

Wish you nice summer!
  • 2022-06-17 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande av ett professionellt team. Perfekt hemstädning.
    Hej Pernilla.

Tack så mycket för din fina feedback och toppbetyg! Underbart att läsa att du blev nöjd med din hemstädning och personalens insats & service. Det glädjer oss! Vi önskar dig en fin helg!
  • 2022-06-06 Insamlad av företaget
    Från första mejlkontakten fick jag ett jättetrevligt bemötande från Hasse, som snabbt och engagerat svarade på alla mina frågor om deras flyttstädning.

Städet i sin tur, var både på plats och klar på utlovad tid, och kommunikationen gick supersmidigt.

Resultatet? Precis vad du förväntar dig av en flyttstädning:

Fläckfritt och proffsigt!

Med andra ord ger jag mina varmaste rekommendationer att anlita Hasse och hans team till din nästa flyttstädning.
    Hej Malin.
    Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att du blev nöjd med personalens insats, din flyttstädning och upplevelsen av oss.

Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
  • 2022-06-04 Insamlad av företaget
    Städade fint inför flytten så finns inget för mig att klaga på.
    Hej Sadija.
    Vad roligt att du blev nöjd med flyttstädningen och tack så mycket för det fina betyget.

• 2022-06-04 Insamlad av företaget
    Flyttstäd utan anmärkning.
    Rekommenderas!
    Hej Daniel.

Tack så mycket för ditt omdöme och det fina betyget! Jättekul att du blev nöjd med din flyttstädning.
  • 2022-06-01 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med hanteringen av min lägenhet.
    Hasse kunde klämma in städning för mig på ett kort varsel
    Hej Bengt.

Tack så mycket för ditt omdöme och det fina betyget! Jättekul att vi kunde hjälpas åt och hitta en lucka i schemat. Ha en fin dag!
    2022-04-12 Insamlad av företaget
    Har hemstädning från MakeClean. Trevligt bemötande både i mailkontakt och personligt möte. Trevliga städare som gör ett bra jobb. Rekomenderas.
    Aldrig haft hemstäd tidigare så jag vet inte vad jag förväntade mig.
    Hej Linn.
    Tack så mycket för rekommendationen och det fina betyget! Vad roligt att du är nöjd med din städning och upplevelsen av oss. Vi önskar dig en fin dag! Hälsningar Hasse, MakeClean
  • 2022-03-30 Insamlad av företaget
    Ett trevligt bemötande fick jag.
    Firman har ett duktigt arbetslag
    som flyttstädade vårt hus för oss.
    Det blev ju rent och fint förstås.
    Det doftade rent och sken ur varje vrå
    Så bättre kan man inte få!
    Hej Margareta.
    Tack så mycket för din fina feedback och toppbetyg! Det glädjer oss och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning och upplevelsen av oss.
    Vi önskar dig fin dag!
    Hälsningar, Hasse, MakeClean
  • 2022-03-30 Insamlad av företaget
    De kom och gjorde ett bra jobb.
    Hej Daniel.
    Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att du är nöjd med din storstädning och personalens arbetsinsats.
    Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande då jag beställde flyttstädning.
    Arbetet utfördes enligt överenskommelse, men städbesiktning har inte skett/kommer inte att ske så jag kan tyvärr inte uttala mig om kvaliteten på utfört arbete.
    Trots det förutsätter jag att det var städat till belåtenhet.
    Hej Christine.

Tack så mycket för ditt omdöme och det fina betyget! Vi har säkerställt städningen och förutsätter att det har gått bra då vi inte har hört något från fastighetsskötaren.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• 2021-10-07 Insamlad av företaget
    storstäd, jättebra! vi är helnöjda!
    Hej Tanya.

Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Vad roligt att ni blev nöjda med er storstädning.
    Vi önskar er en trevlig helg!
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    MakeClean gjorde ett bra jobb. Tyvärr kom de 20 min sent, men de kommunicerade detta i god tid innan så jag kunde anpassa min tid.
    Hej Carl.
    Tack så mycket för ditt omdöme! Det glädjer oss och läsa att du blev nöjd med din flyttstädning.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
  • 2021-10-03 Insamlad av företaget
    Bra och kan varmt rekommenderas
    Hej Annetthe.

• 2021-10-01 Spontant omdöme
    Så trist att komma hem till ett vad man hade förhoppning på ett städat hem.
    Det första man möts av när man kommer hem är grus i hallen, lister ej avtorkade. Fläckar på golv och andra ytor.
    Damm på princip varenda fönsterbräda. Helgen börjar med att städa själv istället för att bara få njuta.

Att man sen får svaret "Du har för höga förväntningar när det gäller städningen och du verkar vilja ha det kliniskt rent" så tappar man hakan. Kliniskt rent är en sak. Men rent är väl ändå att förvänta sig när man beställer tjänsten "hemstädning".. Men men kanske bara i min värld det fungerar så.
    Man betalar för en tjänst, Ni ska göra mitt hem rent? Och att man har mage att säga så när en kund uppenbarligen är riktigt missnöjd och att bemötas så.. Inte bra service.
    Kommer aldrig att rekommendera detta städföretag åt någon och kommer själv aldrig anlita detta företag igen.
    Hej Michaela.

Tack för din feedback!

Du har totalt bokat in 2 städtillfällen med oss. Hemstädning Ca 90 kvm 3h varannan vecka.
    Första städtillfället är skrev du följande: ”””””Väldigt nöjda med hemstädningen i fredags. Var så himla skönt att komma hem. Vill gärna boka in er igen kontinuerligt.”””””

Andra städtillfället skickar du 12 nästan identiska bilder på små damm på fingerspetsarna och kallar städningen för misär. Du skriver att du INTE TÄNKER BETALA EN KRONA FÖR STÄDNINGEN och undrar bla. vad STÄDERSKAN GJORT UNDER TIDEN HON VAR HOS ER. Detta trots att städerskan lagt ner planering, tid, kraft och energi bakom varje arbetstimme som du inte längre tänker betala för.

Vi har också olika definitioner på vad en städning är. Vi vet att det kan det ske slarv och misstag, för att vi är ju inte mer än människor. Men vi skyller aldrig ifrån oss utan jobbar med en strikt uppföljning för att förhindra det. Därför erbjöd vi dig att komma och åtgärda missarna i och med ni har garanti att åberopa men du valde att städa själv.

• 2021-10-01 Insamlad av företaget
    Har blivit bemött på ett trevligt och professionellt sätt.

Blev tipsad av en kompis som använt MakeClean tidigare. Dem levde verkligen upp till rekommendationen.

Som helhet var det jättebra firma som jag kan rekommendera. Beställde flyttstädning.
    Hej Johan.
    Stort tack för ditt fina omdöme och toppbetyg! Det glädjer oss att du är nöjd med din flyttstädning och upplevelsen av oss.
  • 2021-10-01 Insamlad av företaget
    Trevligt och professionellt bemötande. Väldigt tillmötesgående och bra dialog med de som städade.
    Mycket nöjd med flyttstädningen som utfördes och kan varmt rekommendera Makeclean samt använda de vid framtida städningar.
    Hej Madelene.

Vi önskar dig en fin helg! Hälsningar Hasse, MakeClean
  • 2021-10-01 Insamlad av företaget
    Köpte flyttstädning. Allt gick väldigt smidigt. Träffade städarna som var snälla och trevliga och kändes som att dom trivdes på sin arbetsplats, vilket är viktigt för mig! Gick smidigt att lämna nycklar och kan absolut anlita dem igen.
    Hej Madeleine.

Vi tackar och bockar för er fina feedback och toppbetyg! Vad roligt att du blev nöjd med din flyttstädning, och personalens insats. Det kommer vi framföra till dem.
    Vi önskar dig en fin helg! Hälsningar Hasse, MakeClean
  • 2021-09-25 Insamlad av företaget
    Flyttstädning som blev väl gjord. Rent och snyggt överallt. Bra bemötande.
    Hej Christine.

Vad roligt att du blev nöjd!
    Tack så mycket för det fina betyget.

Med vänlig hälsning Hasse, MakeClean
  • 2021-09-23 Insamlad av företaget
    Uppdraget var ”storstädning”, tre personer jobbade utan paus i 3,5 timmar. Resultatet var utmärkt och jag är verkligen nöjd. Behagliga människor att ha att göra med, dock tråkigt att de inte behärskar svenska, för mig inga problem, men för dem själva...... jag rekommenderar gärna dem till andra kunder! M v h A. F
    Hej Astrid.

Tack så mycket för din fina betyg och feedback! Det glädjer oss att du är nöjd med din städning och vår service.
    Vi önskar dig en trevlig helg!
  • 2021-09-23 Insamlad av företaget
    Städpersonalen var mycket duktiga och trevliga.De kom avtalad tid .De hade koll på vad som skulle göras.De gjorde vad man kan förvänta sig av en städfirma.Vi är väldigt nöjda.
    Hej Seija.

Tack så mycket för din fina feedback! Det glädjer oss och läsa att ni blev nöjda med er städning och vår service.
    Vi önskar er en trevlig helg!
  • 2021-08-06 Insamlad av företaget
    Great job, great service. Company stayed in touch all along. Very satisfied.
    Hello Karthik.
    Thank you for your review and kind words! We are really happy that your are satisfied with your cleaning and our services.

Have a nice weekend!

Mamod ,MakeClean
  • 2021-07-31 Insamlad av företaget
    Blev så trevligt bemött av och skulle gärna
    Rekommendera honom vidare. Hälsn. Britt-Marie
    Hej Britt-Marie.
    Vi önskar dig en fortsatt fin sommar!
  • 2021-07-30 Insamlad av företaget
    Bra service, bra kontakt med företaget och bra städning.
    Hej Hilda.

Tack så mycket för ditt omdöme och det fina betyget! Jättekul att du blev nöjd med städningen.

• 2021-07-19 Insamlad av företaget
    Vi anlitade MakeClean för en flyttstädning och var mycket nöjda med utförande och resultat. Proffsigt och bekvämt!
    Hej Marcus.
    Tack så mycket för din feedback och det fina betyget. Jätteroligt och läsa att ni blev nöjda med er flyttstädning!

• 2021-07-09 Insamlad av företaget
    Fungerade mycket bra och resultatet motsvarade förväntningarna.
    Bra bemötande och bra städat.
    Hej Mårten.
    Stort tack för din recension och toppbetyg! Jättekul och läsa att ni blev nöjda med er storstädning och att vi kunde leva upp till era förväntningar. Det värmer!
    Ha en fin helg! Mvh Mamod, MakeClean
  • 2021-07-09 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och okej städning.
    Hej Povel.

Tack för omdömet! Vi skulle uppskatta om du kan återkomma med synpunkter på vad vi kan förbättra.
  • 2021-07-07 Insamlad av företaget
    Var i kontakt med oerhört trevlig personal, och allt gick problemfritt!
    1 mail och 2 samtal var allt som krävdes. Besiktningen blev dessutom godkänd.
    Hej Jesper!

Vi önskar dig en fin sommar!
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Positivt bemötande. Det gällde grovstäd i hus som stått tomt nästan ett år.
    Hej Ann.
    Tack så mycket för din fina feedback! Det glädjer oss och läsa att ni blev nöjda med er städning.
    Trevlig sommar!
  • 2021-06-29 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket nöjda med storstädningen som vi bokat så nu ska vi testa även hemstäd.
    Hej Anette.
    Tack så mycket för din feedback och det fina betyget. Jätteroligt och läsa att ni blev nöjda med er storstädning!
    Vi önskar er en fin dag!
  • 2021-06-29 Insamlad av företaget
    Flyttstädning. Det gick smidigt, de kunde hjälpa mig med kort varsel, anständigt pris och jag har inte haft några klagomål från de som tog över lägenheten.
    Hej Mihaela.
    Tack så mycket för rekommendationen och det fina betyget! Vad roligt att du blev nöjd med din flyttstädning. Vi önskar dig en fin dag! Hälsningar Mamod, MakeClean
  • 2021-06-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra resultat. Städningen genomfördes professionellt, smidigt med en väl samordnad grupp. Kan rekommenderas.
    Hej Rurik.
    Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation. Jättekul att du blev nöjd med din storstädning. Ha en fin dag!
    Vänlig hälsning
  • 2021-06-07 Insamlad av företaget
    Generally it’s Ok. Bathroom is cleaner than expected. But there are some mistakes for example the kitchen ventilator is not clean. The slots of the windows in the balcony is not clean as well. The roof of the hall has not been cleaned. And some cabinet doors are still dirty. Please be aware of every some details because it is for moving out cleaning.
    Hello Zhenkan.
    Thanks for your review. You have sent us 3 pictures of the stain in the kitchen with some small dots that you announced that you will fix yourself. You have not informed us about the balcony and the hall either. We would have gladly come and fixed it.

This is your email to us ""
    The cleaning is overall very good. Thanks to your staff. Some minor things are dirty. I think I try to clean it.

As we have understood the landlord has also approved the cleaning. Great that it has gone well.

Have a nice day!
  • 2021-06-07 Insamlad av företaget
    Storstädning och fönsterputsning.
    Hej Jonas.
    Tack så mycket för ditt toppbetyg. Jättekul att du blev nöjd med din städning.
    Vänlig hälsning