Rena Hem Stockholm

Vi hjälper dig med hemstädningen! Du väljer själv om du vill få städat en veckovis, varannan vecka eller kanske en gång i månaden. För att göra det så enkelt och flexibelt som möjligt för dig erbjuder vi städhjälp alla veckodagar.

För att du ska känna dig trygg och bekväm ser vi till att det alltid är samma person som kommer hem till dig och städar. Är denne sjuk eller har fått förhinder får du veta och fatta ett beslut - det är ditt hem och där bestämmer du!

Vi har ansvarsförsäkring, kollektivavtal för våra anställda, kontrollerar varje ny anställd genom belastningsregistret och erbjuder Nöjd-kund garanti på allt vårt arbete. Vi vill att du ska känna dig trygg med din städhjälp och veta vad du får när du anlitar oss.

Behöver du lite extra städhjälp vid ett specifikt tillfälle? Även flytt-, visnings- och storstädning samt fönsterputs är tjänster vi på Rena Hem kan erbjuda.

Kontakta oss och berätta hur vi kan hjälpa just dig till en enklare vardag!

Läs vad 101 kunder tycker om Rena Hem Stockholm 2

• SANDY K
    2022-05-15 Spontant omdöme
    Flytthjälpen gick mycket smidigt, killarna var försiktiga och organiserade allt på ett mycket bra sätt. Dessutom hjälpte de till med att loss och montera min divan soffa.
    Rekommenderas varmt!
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Jag rekommenderar!

Blivit supernöjd med deras arbete och service. Kommer absolut att ta kontakt med firman igen!
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Jättebra städning! Seriöst bolag och väldigt flexibla. Kommer absolut använda mig av detta bolag flera gånger! Supernöjd 😃
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Är supernöjd med Rena Hems arbete och proffesionellt bemötande. Det är en fröjd att varje vecka komma hem till ett nystädat hem. Rekommenderas starkt!
    2022-05-10 Spontant omdöme
    Behövde hjälp med storstädningen hemma. Så jag kontaktade flera olika företag. Men valde rena hem Stocholm då deras kundtjänst var trevliga och tog sin tid med mig
    2022-05-10 Spontant omdöme
    Supernöjd över Renahemstockholm! Använde mig av dom när jag behövde hjälp med flyttstädning.
  • 2022-05-09 Spontant omdöme
    Oseriöst företag på alla punkter. Hade en flytt inbokad 13:00 en fredag. Efter massor av samtal med deras kundtjänst så kommer flyttbilarna 17:30. All flytt utförs stressigt av ett gäng amatörer som inte verkar ha genomfört en enda flytt tidigare. De i princip kastar allt huller om buller i det nya garaget.
    Min kontaktperson på företaget går inte att nå under dagen eller tiden efter. På måndagen kommer fakturan, det enda de är snabba med.

Stor varning för detta företag!
  • 2022-04-14 Spontant omdöme
    Varning för detta företag!
    Jag har fortfarande inte fått min flyttstädning utförd. Det har gått snart 4 månader. De hänvisar till mailen men där svarar de inte heller.
    Hej Helen
    Jag tror att du har blandad ihop oss med Rena hem som är ett annat städföretag, då vi inte kan hitta dig på några av våra mejl. Sedan hänvisar vi aldrig till mejl för bokningar utan endast via vår hemsida eller direkt genom telefon.

2022-03-25 Spontant omdöme
    Flyttstädningen var fenomenal. Superbra service, tillmötesgående och kvalitetsmedveten personal. Rekommenderar rena hem alla dagar i veckan.

/supernöjd kund
    2022-03-23 Spontant omdöme
    Riktigt bra servic , jätte nöjd av rena hem Stockholm .
    2022-03-22 Spontant omdöme
    Hej jag ville bara säga wow vilken team dem är jätte noggranna med allting och utför väldigt bra jobb jag är jätte nöjd verkligen kan starkt rekommendera 🙂
  • ISABELLA B
    2022-03-19 Spontant omdöme
    Varning!! Använd inte detta städbolag!! Vi anlitade dem eftersom vår mäklare sa att de hade samarbete med Rena hem och när jag sökte på Rena hem som kom detta bolag upp. När jag frågade om de hade samarbete med Fastighetsbyrån Hägersten sa mannen jag pratade med ja (Evron hette han). Detta har sedan visat sig vara osanning och det riktiga Rena hem har gått vidare med en anmälan. Att vi hade anlitat ”fel” bolag hade aldrig uppdagats om det inte var så att Rena hem Stockholm orsakade en skada av parketten som gjorde att golvet var tvunget att bytas. Jag har skickat otaliga mejl och ringt men de ignorerar både mina mejl och telefonsamtal. Jag kommer att gå vidare med en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
    2022-03-19 Spontant omdöme
    Fick rekomendation att prova Rena och måste säga att jag är otroligt nöjd med hur bra och smidigt allt gick till. 5/5. Rekomemderar starkt!!
    2022-03-13 Insamlad av företaget
    Otroligt bra jobbat av flyttkillarna som flyttade min vill från Täby till Huddinge! Inga skador, effektiva och väldigt trevliga. Även städpersonalen var otroligt bra på alla sätt och vis. Sedan personalen som jobbar på kontoret, och besiktningsmannen som kom förbi mig har gjort ett fantastiskt jobb med att förklara och vara med mig under hela processen. Rekommenderas!!
    2022-03-10 Spontant omdöme
    Ett toppenjobb utfört av ett toppenteam! Fantastiskt kundbemötande och levererade det de lovade.
    2022-03-10 Spontant omdöme
    Använde mig att detta företag när jag behövde hjälp med hemstädningen. Kommer använda mig av detta företaget varannan veckan! Trevliga
  • SARAH S
    2022-03-08 Spontant omdöme
    Rekommenderar deras tjänster, väll bemötande och professional personal. Mötte alla mina behov och önskemål
    2022-03-08 Spontant omdöme
    Köp av Flytthjälp och Flyttstädning.

Kunde jag skriva 0 så skulle jag göra det. Så oseriöst företag har jag ALDRIG i mitt liv träffat på. Ber om ursäkt för lång recension, men det behövs. VARNING.

Det började bra, hade en bra dialog med min kontaktperson och jag var ute i mycket god tid för både flytt med 3 flyttgubbar och flyttstäd, i flytten ingick även flyttkartonger och specialkartonger för kläder. Kontaktpersonen var och gjorde en besiktning i huset och kontrollerade hur mycket möbler som skulle flyttas och hur många kvm som skulle städas.

Direkt efter jag skrivit på ordern så var det noll kontakt, jag ringde både kontoret och kontaktpersonen och det var noll svar. Kände direkt att detta inte kommer gå bra och skrev det till kontaktpersonen och fick försäkringar att det kommer gå bra.

Flyttkartongerna som kom (i tid) var under all kritik, de som inte redan var tejpade fick jag själv tejpa. Specialkartongerna kom till slut efter jag har ringt och sms så många gånger och frågat efter dem. Flyttade på tisdagen och fredagen innan återkom de till mig och sa de skulle komma samma dag.

Dagarna innan flytten hade Rena Hem sagt till mig att en koordinator skulle återkomma till mig dagen innan för att vi skulle prata ihop oss om flyttdagen, vid kl 16 dagen innan så ringer jag upp Rena Hem för ingen hade ringt och jag hade vid flertalet tillfällen frågat när de skulle komma (iom att jag inte fick tillgång till lägenheten förrän kl 13) och då säger de att de kommer när de är klara med en annan flytt, kan inte ge mig någon tid. Planeraren säger att det kommer 2 personer och ska flytta, jag säger att enligt orderbekräftelsen så ska det vara 3 personer, aha säger hon och ändrar sig att det ska vara 3 personer som kommer (detta är kortversionen... det har hänt mycket mer innan detta). Vi pratar även om städningen och jag undrar när de kommer och hur de ska få tag på nyckeln och vi kommer överens om att jag lägger ut nyckeln och tar ett foto och skickar till planeraren, och de ska koordinera med städarna.

På flyttdagen kommer det 2 killar (nästan i tid) och de hade inte hört talas om någon 3:e kille som skulle hjälpa till. Jag ringer och skickar sms till kontaktpersonen, till slut ringer de tillbaka och säger att någon 3:e person kommer inte för han är sjuk. De 2 flyttkillarna (ingen skugga faller över dem) får åka 3 gånger med sin lilla lastbil, har inga remmar eller annan utrustning för att kunna flytta möbler på ett korrekt sätt. För att de inte ska hålla på hela natten, så bestämmer vi att de bär upp alla möbler och jag får agera flyttkille och bära upp alla kartonger och småmöbler, de ställer dem i entrén och därifrån hantera jag dem. Jag fick kalla in fler vänner för att inte ta helt slut.

Dagen efter ringer städarna mig och undrar hur de kommer in, jag smsar bilder och koordinerar hur de ska komma in. Städningen har jag inget att klaga på.

Dagen efter städningen kommer fakturan, och den bestred jag för att de inte har skickat 3 flyttkillar och jag bad dem kontakta mig så att vi kan tala om ALLT som gått fel. De ringde upp så fort jag skrev att jag bestred fakturan, planeraren skulle skicka en uppdaterat förslag på faktura, den har jag inte fått, kontaktpersonen ringde när jag var jag på jobbet och men jag ville ta diskussionen när jag är hemma, så vi kom överens om att talas vid på måndagen, då skulle han ringa upp mig, i dagsläget inte gjort det, utan jag har påmint dem om att kontakta mig, så vi kan prata. Dessutom gick en byrå sönder som jag har skickat före och efterbilder på, inte hört något om det heller (men är inte förvånad).

Det finns telefonsamtalslistor och smskonversioner för att backa upp allt jag skivit och flertalet vittnen, om Rena Hem skulle få för sig att skriva "sin version". De gjorde min flytt till ett helvete.
    2022-03-07 Spontant omdöme
    Betalar gärna extra för hur smidigt, snabbt och krångelfritt denna process har varit. Tusen tack och så hörs vi säkerligen igen!
    2022-03-02 Spontant omdöme
    Jötte bra firma dem uppfyller alla era krav! Jag är jätte nöjd 👍
    2022-03-01 Spontant omdöme
    Var i behov av flyttstädning Stockholm, rena hem uppfyllde detta behov med råge. Rekommenderar starkt!
    2022-02-17 Spontant omdöme
    Vände mig till detta bolag när jag behövde en flyttstädning i Stockholm. Nöjd över priset och deras service. Rekommenderar starkt.
  • TIMUR I
    2022-02-13 Spontant omdöme
    Anlitar rena hem månatligen för städning av mina lokaler. Förvånansvärt bra priser och en utomordentlig service var gång! Behöver man hjälp med städ så ringer man hit.
  • ADRA A
    2022-02-10 Spontant omdöme
    Har haft flera städfirmor men har aldrig varit med om att lägenheten är så ren som när renahemstockholm städar! om ni behöver en firma i Stockholm använd er av dessa!
    2022-02-09 Spontant omdöme
    Jag behövde hjälp med flyttstädning och kontaktade därav Rena Hem. Jag fick ett rabatterat pris då jag fått hjälp av Rena Hem att städa vid tidigare tillfällen. Jättenöjd med deras service!
    2022-02-08 Spontant omdöme
    Supernöjd över rena hem Stockholm. Kom i tid samt så var priset kanon!
    2022-02-07 Spontant omdöme
    Vi är super nöjda med flytten! Killarna kom i tid och utförde jobbet noggrant.
    Jag rekommenderar starkt Rena hem Stockholm AB som är professionella och prisvärda.
  • Marc Robert F
    2022-01-17 Spontant omdöme
    Killarna på rena hem gjorde ett toppenbra jobb med flytten! Snabbt, trevligt och prisvärt. Ibland var det lite svårt att få kontakt med företaget, men det var ju jul och nyår så det är förståeligt. Rekommenderar!
    2022-01-11 Spontant omdöme
    Rena Hem Stockholm AB has been very helpful in the moving from Stockholm to another city with a quick service at a reasonable price. Highly recommend it to anyone who is planning on moving.
  • VALENTINO E
    2022-01-09 Spontant omdöme
    Använde detta företag när jag behövde flyttstädning Stockholm. Rekommenderar starkt, hade bra pris samt bra kundservice 👍
    2022-01-07 Spontant omdöme
    Väldigt bra service! Professionella och trevliga. Rekommenderar starkt vid flyttstäd, på grund av noggrannheten. Jag är supernöjd.
  • 2021-11-15 Spontant omdöme
    Vi är så nöjda! Trevligt bemötande, punktliga och noggranna. Vi tog hjälp med packning, flytt och städ. Rekommenderar varmt RenaHem.
    2021-11-02 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande, bra flyttstädning & snabb/smidig flytthjälp.
  • LOVA A
    2021-10-15 Spontant omdöme
    Effektiva, noggranna och ett super bemötande! Rekommenderar starkt Rena hem om du behöver hjälp att flytta.
    2021-10-13 Spontant omdöme
    Väldigt bra service och trevliga medarbetare, noggranna och snabba.
    2021-10-13 Spontant omdöme
    Riktigt bra företag, städade mycket fint och dem var noga med detaljerna. Kommunikation var perfekt. Rekommenderas!
    2021-10-07 Spontant omdöme
    Supernöjd! Jättebra flytthjälp och städning! Rekommenderas!!
    2021-09-29 Spontant omdöme
    Vi anlitade Rena Hem för fyttstäd och flytthjälp.
    Lite miss i kommunikationen men det löste sig.
    2021-08-26 Spontant omdöme
    Nej nej nej, ta inte detta företag om ni ska boka flyttstäd!
    Vi hade bokat dom mellan 08.00-11. 00. Och planerat vår dag efter detta, med allt vad flytt innebär.
    Om man beskriver sig som ett professionellt företag förväntar man sig att man anländer ca 10-15 min innan avtalad städtid.
    Jag satt och väntade på att dom skulle komma i 3 timmar - 3 timmar!!! Under all kritik!!! Man bokar ju flyttstäd för att underlätta flytten (åtminstone vi) men det här skapade bara mer stress och vår planering sprack fullständigt pga detta.
    Det var ingen som hörde av sig och informerade om att dom skulle bli sena, och när jag försökte ringa företaget för att försöka få reda på vad tusan som sker, så var det jätte svårt att komma fram. Och när jag väl gjorde det, så var det verkligen inget bra bemötande servicemässigt; ”Ha tålamod” fick jag till svar efter 1,5 timme. ”Dom kommer snart” och jag fick vänta ytterligare 1,5 timme. Totalt 3 timmar.
    Nej fy, verkligen ingen trevlig upplevelse.
    Fick betala extra på hotellet för att kunna checka ut senare pga detta (flyttat X antal mil bort och åkte tillbaka enbart för att kunna släppa in städarna, då vi inte kunde göra på annat sätt)
    Välj ett annat företag säger jag bara!
    2021-07-24 Spontant omdöme
    Beställde flytthjälp från rena hem när jag flyttade för några veckor sen. Väldigt nöjd med deras hjälp! Flytten gick väldigt snabbt, inget blev skadat, det var ett bra pris, och de flyttade även mina växter utan att skada de.
    2021-06-20 Spontant omdöme
    Helt ok! Bra service efter kommentar på städningen
  • 2021-06-20 Spontant omdöme
    Helt okej, bra service efter kommenter på utfört jobb
  • JENNY U
    2021-06-03 Spontant omdöme
    Mycket bra flyttstäd, kan varmt rekommendera. Tack!
  • 2021-06-03 Spontant omdöme
    Ägaren/ arbetsledaren visade sig vara en mycket opålitlig person. Inledningsvis så var han trevlig och tillmötesgående och bekräftade saker som han sedan ändrade sig om. Det framgick av offerten att de skulle ingå lån av flyttlådor men vad som inte framgick eller informerades om var att man sedan blev debiterad leveranskostnad av lådorna. Kommunikationen var också dålig. Många gånger svarade han varken på mejl eller telefonsamtal. Själva flytthjälpen och städningen fungerade dock bra.
    2021-05-30 Spontant omdöme
    Jag var så osäker med att köpa en piano för tanken på att flytta den fick mig att bli trött, men tack vare rena hem och deras duktiga medarbetare så gick allt så smidigt. Tack
    2021-05-30 Spontant omdöme
    Efter en jobbig period i mitt liv med min skilsmässa så har detta varit det enklaste dagarna ja har haft med att flytta och gå vidare med mitt liv på den smidigaste sättet som
    Möjligt. Tack rena hem :)
  • MARYAM A
    2021-05-30 Spontant omdöme
    Efter en stökig födelsedagskalas med massa småttingar springande runt hela huset behövdes verkligen en hjälpande hand och det fick jag verkligen och det känns så skönt att ha tid över att spendera denna helg. Uppskattar verkligen så duktiga dem va 🤩
    2021-05-30 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med min flytt &städ. Jätte tåliga personal då jag hade lite mer möbler etc än va räknat med 🤦‍♀️
    2021-05-28 Spontant omdöme
    Bra hjälp vid flytt och städ. Flyttat i april.
  • MALIN S
    2021-05-22 Spontant omdöme
    Slarvigt städat och förstörde även parkettgolvet p.g.a att de spillt något medel. Detta förnekade de. Ägaren sjukt oseriös då jag förklarade problemet. Svarar inte ens på mejl.

Så... VARNING för detta oseriösa, usla företag!!