Svensk Fastighetsförmedling Halmstad

Skolgatan 2, 302 32 Halmstad — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges äldsta mäklarkedja. Vi grundades 1937. Idag är vi 1200 mäklare på över 200 orter runt om i Sverige. I Halmstad har vi funnits sedan tidigt 80-tal och vi är idag 11 medarbetare.

Vi förmedlar, villor, fritidshus, tomter, gårdar, skog och bostadsrätter. Vi jobbar dessutom med nyproduktion och kommersiella fastigheter.

Vi brinner för att göra bra affärer med våra köpare och säljare och för att överträffa deras förväntningar. Gå gärna in här på Reco.se och berätta vad du tycker.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 08:30-16:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 270 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Halmstad

• 2020-03-30

Gulli O skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Har sålt en 3-rums bostadsrättslägenhet i Halmstad.
    Bemötandet har varit professionellt men på samma gång vänligt och trevligt.
    Karin är effektiv och på samma gång flexibel. Har en tydlig kommunikation och är lätt att kommunicera med.
    Affären är inte helt igenom genomförd ännu och med tanke på hur omvärlden håller på att förändra sig är det svårt att göra en sammanfattning i detta läget. Hitintills har allt varit till stor belåtenhet. Läs mer
    2020-03-30 Karin I svarar Gulli O
    TACK för ett fint samarbete och en fantastisk RECO! Kram Karin
  • 2020-03-27

Karin A skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    3a Albinsro
    Förväntade oss ett trevligt välkomnande vilket vi fick! Mycket nöjda med vår upplevelse hittills! Läs mer
  • 2020-03-27

Eva-marie J skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt sommarstuga! Mkt bra information både med mess o telefonsamtal! Läs mer
  • Carolina M

2020-03-27

Carolina M skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Väldigt trevlig och tillmötesgående. Förklarade tydligt och tog sig tid/försäkrade mig att jag fick svar på alla mina frågor.

Vid telefon/mailkontakt svarade Karin snabbt så det var smidig kommunikation rakt igenom mitt köp av min nya bostadsrätt..

Totalupplevelsen - supernöjd 🙂

/Carolina Läs mer
    2020-03-27 Karin I svarar Carolina M
    Så roligt att läsa! Stort tack, det har varit ett nöje :)
    Kram
    Karin
  • 2020-03-26

Andrea J skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt tomt med entreprenad. Bra kontakt och kommunikation Läs mer
  • 2020-03-19

Nina S skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Trygg, lugn, förstående och kunnig vill jag beskriva Karin! Hon tog hand om och skötte allt utan konstigheter och missförstånd när jag skulle sälja min lgh. Är så nöjd! Tack Karin :) Läs mer
    2020-03-19 Karin I svarar Nina S
    Tusen TACK Nina för jättefin Reco! Ta hand om dig tills vi ses! Kram Karin
  • 2020-03-12

Oliné A skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Super mäklare, inte alls som många andra mäklare som kan kännas lite sliskiga och som dem försöker undvika att säga viss information för att det inte säljer lika bra. Jörgen var ärlig uppriktig och försökte alltid ta fram rätt information för oss. Läs mer
  • 2020-03-05

Malin F skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt bostad i Halmstad. Trevlig och hjälpsam. Nöjd med servicen. Läs mer
    2020-03-05 Karin I svarar Malin F
    Grattis till din nya fantastiska bostad Malin, och stort tack för ditt fina omdöme! Kram Karin
  • 2020-03-04

Ulrica E skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Kan bara ge Jörgen ett toppbetyg för allt han gjorde vid försäljningen av vår villa. Engagerad, lyhörd och han såg till att allt blev som vi önskade med försäljningen och mer därtill🤗 Så högsta betyg från oss Läs mer
  • 2020-03-02

Patrick Ö skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi har köpt en tomt, kontakten med mäklaren var utmärkt. Läs mer
  • 2020-02-16

Magnus A skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köp av Hjortvägen 22
    Proffsig och trevlig - tar sig tid! Läs mer
  • 2020-02-03

Peter N skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Anders har sålt mitt hus och jag är mer än nöjd med både Anders och priset Läs mer
  • 2020-01-27

Andreas W skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Väldigt duktig. Proffesionellt utfört arbete.
    Bra att ha och göra med på alla sätt Läs mer
  • 2020-01-26

Per-olof B skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Karin var hjälpsam , kunnig och proffsig. Läs mer
    2020-01-27 Karin I svarar Per-olof B
    Så kul att läsa! Mycket tacksam och glad för att ni har tagit er tid att svara. Tack och kram! Karin
  • 2020-01-26

Linda C skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Fick vårt boende sålt efter maximal otur första rundan ute på Hemnet.
    Mikael har hjälpt oss hela vägen med stöttning och diverse tips, och vi har haft förtroende för honom från första början. Läs mer
    2020-01-26 Mikael N svarar Linda C
    Tack för ett gott samarbete hela vägen! Stort lycka till med ett ert nya ”projekt”😊
  • 2020-01-20

Håkan P skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt bostadsrätt. Karin var trevlig från första sekund tills påskrivet kontrakt. Lätt att få kontakt med och tydlig i sin konversation. Läs mer
    2020-01-21 Karin I svarar Håkan P
    Stort TACK Håkan för ett jättefint omdöme. Grattis till din fina bostadsrätt! Kram Karin
  • 2020-01-15

Roland L skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycket trevligt och positivt bemötande.
    Ett bra och kunnigt genomförande vid försäljningen Läs mer
    2020-01-16 Pugh R svarar Roland L
    Tack Roland!
    Tack för den fina rekommendationen. Många visningar, men det blev ju jättebra till slut : )
    Vi hörs snart!
    /Pugh.
  • 2019-12-22

Hans N skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    När jag bestämt mig för bostaden jag ville ha ringde jag Anders och gav ett bra bud innan visning. Han förstod direkt och fixade en specialvisning för mig. Upplevde processen som ett kul och roligt samarbete. Läs mer
  • 2019-11-29

björn S skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Dåligt förberedd. Missade tomtgräns. Lagfartsförbehåll missades liksom upplysningar om byggrätt och gemensamhetsanläggning. Dokumentation vid tillträde o köpebrev inte klar. Väntan 30 minuter på kontoret o fördröjd lagfart med flera veckor Läs mer
    2019-11-29 Mikael N svarar björn S
    Hej Björn,synd att ni inte berättade ert stora missnöje igår vid tillträdet.Jag bad själv säljaren att beställa en tomtutsättning, vilket kanske inte var klart när ni besökte tomten första gången.Det har jag svårt att se som mitt fel.Lagfartsförbehåll står i fastighetsutdraget, men tar tid att behandla,vilket vi gjort på det sätt som går att göra.Om du med byggrätt avser den "carport" som står i gräns mot gata så är det nog ganska uppenbart att en sådan byggnation inte skulle godkänts idag.Gemensamhetsanläggningen står angivet i presentationen av ert nya hem som ni läst och skrivit på.30 minuters handläggning är nog inte långsammare än genomsnittstiden för ett tillträde i en bostadsaffär.Stort lycka till med ert nya boende!
  • Dorte A

2019-11-27

Dorte A skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Andra gången som jag anlitat Karin. Denna gången har hon hjälpt mej att sälja min bostadsrätt.
    Fantastiskt bemötande och man kan ringa till henne när som helst. Framförallt så ger hon en känsla av trygghet, så man behöver inte oroa sej alls. Goda råd, som har stämt varje gång. Hon är den perfekta mäklaren:) Läs mer
    2019-11-29 Karin I svarar Dorte A
    Tack snälla Dorte! Jättekul att få samarbeta med dig igen. Kram Karin
  • 2019-11-13

Sonja N skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt en lägenhet. Blev mycket bra bemött på ett proffsigt o positivt sätt. Snabbt handläggande. Sålde sedan vårt hus på samma proffsiga positiva sätt. Med andra ord vi är mycket nöjda med denna mäklare. Läs mer
  • Cynthia S

2019-11-13

Cynthia S skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Ett proffsigt bemötande och fantastisk upplevelse från första kontakten till kontraktskrivning.
    Servicenivån och flexibiliteten var på topp.
    Bästa åtekopplingen och husdrömmen var verklig.

Pugh, stort tack för att du hjälpte oss och vår stora familj att hitta hem till vårt drömhus.

//Cynthia & Joakim Läs mer
    2019-11-13 Pugh R svarar Cynthia S
    Hej Cynthia och Joakim!
    Tusen tack för det fantastiska omdömet. Det var ett sant nöje att ha med er att göra. Jag önskar er all lycka till med ert riktigt fina nya hus. Hoppas vi ses snart!
    Hälsningar Pugh.
  • 2019-11-12

Maria N skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Sålt en villa. Jörgen är en lyhörd, flexibel, tillmötesgående, tillgänglig och alltigenom sympatisk och empatisk mäklare. Han är kompetent och försöker leva upp till kundens förväntningar i största utsträckning. Vi väntade oss dock att få ett större intresse hos potentiella kunder. Väldigt få som tittade på objektet. Det slutliga priset är vi inte 100% nöjda med Läs mer
  • 2019-11-11

Lena N skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpte en bostadsrätt av Jörgen. Pålitlig, kunnig och mycket engagerad. Rekommendera Jörgen det varmaste. Tack! Läs mer
  • 2019-11-10

Agneta W skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Det fungerade bra med Anders. Fick bra information. Försäljningen är inte i hamn ännu, köparen ska sälja sin lägenhet först . Läs mer
  • 2019-11-08

Dennis E skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mäklaren var bra men marknaden var dålig.
    Anders gjorde ett bra jobb och är trevlig Läs mer
  • 2019-11-06

Viljo R skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Sålt villa
    Mycket bra
    Ja
    Mycket bra Läs mer
    2019-11-06 Mikael N svarar Viljo R
    Hej Viljo! Stort tack för ditt fina omdöme!Vi ses och hörs!
  • 2019-11-05

Karin W skrev om Linnéa Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt nyproduktion

Bra bemötande

Hade inga förväntningar men är nöjd

Första seriösa kontakt med mäklare. Hjälpsam och trevlig. Tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-11-05

Erika B skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har sålt min bostadsrätt och är mycket nöjd med Anders som mäklare. Han är motiverad, driven och mån om både köpare och säljare. Jag kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-11-02

Magnus E skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har sålt mitt fritidshus med hjälp Jörgen Ivarsson på Svensk Fastighetsförmedling i Halmstad som mäklare.

Jörgen är i mina ögon mycket professionell och kunnig. Han coachade och kommunicerade med mig på ett väldigt bra sätt igenom hela försäljningsprocessen.

Jag upplever honom som mycket trevlig och engagerad i sitt arbete och bemötande med mig som kund, och jag är fantastiskt nöjd med att jag valde honom som mäklare. Läs mer
  • Mats J

2019-11-01

Mats J skrev om Jörgen Ivarsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Bra info om upplägget av försäljning . Visade stort intresse för en så bra affär som möjligt för oss. Mycket nöjda med resultatet av försäljningen. Dessutom ett mycket trevligt bemötande. Vill ge toppbetyg till Jörgen👍👍 Läs mer
  • 2019-10-28

Magnus B skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Bra och trevlig mäklare som hade svar på frågorna vi ställde.
    Skönt att det blev ett snabbt avslut när vi äntligen hittat vårt drömhus. Läs mer
  • 2019-10-24

Zbyszek P skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi har köpt ett nybyggt radhus och blev väl bemötta och fick svar på de flesta av våra frågor under köpets gång och vid värderingen av vårt nya hem.

Jag anser att mäklaren gjorde sitt arbete och motsvarade våra förväntningar. Vårt helhet intryck är därför bra och det finns chans att vi kontaktar samma mäklare om vi ska sälja vår bostad. Läs mer
    2019-10-28 Mikael N svarar Zbyszek P
    tack för ditt fina omdöme och lycka till med ert nya boende!
  • Anette S

2019-10-24

Anette S skrev om Anders Nilsson Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har sålt ett hus och vår mäklare var väldigt engagerad. Lätt att få tag i och hjälpsam. Gjorde allt för att det skulle kännas tryggt hela vägen. Läs mer

Helen S skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har köpt en tomt.
    Det var en ganska lång och segdragen budgivning där 2 budgivare hoppade av och det blev lite oklart vad som var orsaken. Jag skulle vilja ha mer information och mer kontakt med mäklaren! Läs mer
    2019-10-28 Mikael N svarar Helen S
    Jag håller med om din syn på budgivningen som av olika skäl drog ut på tiden.Samtidigt var det sannolikt det som gjorde att ni fick möjlighet att köpa er drömtomt.Lycka till med ert nya boende på bästa läget med utsikt över havet.
  • 2019-10-24

Andreas W skrev om Linnéa Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt nybygge. Bra mäklarkontakt, hjälpsam. Läs mer

Tomas N skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Seriöst och transparent arbete. Effektiv och lyhörd. Läs mer
    2019-10-28 Mikael N svarar Tomas N
    Tack Tomas!Roligt att höra den fina orden och omdömet!
  • 2019-10-24

Anders G skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Fantastiskt hjälpsam lugn, trevligt bemötande.
    Bara lovord om Mikael.

Med vänlig hälsning, Anders Läs mer
  • 2019-10-24

Christina F skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi har sålt en sommarstuga.
    Blev vänligt bemötta av mäklaren. Läs mer
    2019-10-24 Karin I svarar Christina F
    Tack för att jag fick hjälpa er och tusen tack för omdömet! Hoppas allt är väl med er och att ni har haft en härlig sommar! Kram Karin
  • 2019-10-24

Eugenia B skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har köpt tomt och hus 😊
    Allting gick smidigt och bra de fanns där när man behövde de. Läs mer

Elmaz I skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Köpt en hyresfastighet och hade en förväntan om att få mina funderingar besvarade. Mäklaren hade ett utmärkt bemötande och upplevdes som seriös och kompetent i sin framtoning. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-10-24 Henrik H svarar Elmaz I
    Kul att du uppskattar mitt arbetssätt och tack själv för rak och ärlig kommunikation. Ser att din firma (Equality Fönster) bytt ut fönsterna på fastigheten, ser bra ut.

Tack / Henrik Hansson
  • 2019-10-23

Jonas P skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Trevligt bemötande!
    funkade smidigt med allt vid försäljning!
    Fin presentation av fastighet!
    Nöjd! Läs mer
    2019-10-24 Karin I svarar Jonas P
    Underbart att läsa! Stort tack för att du tog tid, betyder mycket för mig. Lycka till! Kram Karin
  • 2019-10-22

Carita D skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Försäljning av tomt. Proffsig hantering och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-22

Britt Valborg G skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi sålde en villa och jag tog in flera mäklare, vi valde Karin för att hon kändes seriös och kunnig. Det visade sig att hon levde upp till detta med. Jag känner mig mycket nöjd både med firman och deras upplägg men mest med Karin. Hon förklarade hur det går till och informerade hela tiden, vad som händer och vad för kostnader jag behövde ta ställning till. Läs mer
    2019-10-23 Karin I svarar Britt Valborg G
    Jag är så glad att jag fick förtroendet att hjälpa er och för det jättefina omdömet. Ta hand om er! Kram Karin

Ulla M skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Har sålt en fastighet. Har fått bra hjälp av mäklaren och förväntar hjälp att få tag på en lägenhet som vi kommit överens om. Läs mer
    2019-10-24 Mikael N svarar Ulla M
    Tack Ulla! Jag nu har vi kommit en bit men självklart skall vi försöka lösa ditt nästa boende också!Vi ses ju snart igen!

Nina B skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Proffsigt bemötande och sakkunnig mäklare. Vi köpte vårt drömhus. Läs mer

Hanna M skrev om Linnéa Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi har köpt ett nyproduktionshus och fick väldigt bra hjälp av vår mäklare Linnéa.
    Snabb med svar och väldigt hjälpsam Läs mer
  • Linnéa N

2019-10-22

Linnéa N skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Fantastisk mäklare, kunnig, engagerad! Läs mer
  • 2019-10-22

Kristoffer T skrev om Linnéa Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Väldigt trevlig och kunnig mäklare. Supernöjd! Läs mer

Marie S skrev om Linnéa Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Inte engagerd, får gå eunt själv.
    Ej kunnig Läs mer

Skolgatan 2, 302 32 Halmstad