Alla kategorier Mäklare Halland Halmstad Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Halmstad

Svensk Fastighetsförmedling Halmstad

Skolgatan 2, 302 32 Halmstad — Visa karta

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges äldsta mäklarkedja. Vi grundades 1937. Idag är vi 1200 mäklare på över 200 orter runt om i Sverige. I Halmstad har vi funnits sedan tidigt 80-tal och vi är idag 11 medarbetare.

Vi förmedlar, villor, fritidshus, tomter, gårdar, skog och bostadsrätter. Vi jobbar dessutom med nyproduktion och kommersiella fastigheter.

Vi brinner för att göra bra affärer med våra köpare och säljare och för att överträffa deras förväntningar. Gå gärna in här på Reco.se och berätta vad du tycker.
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 08:30-16:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 115 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Halmstad

• Anne R
    Anne R skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    En snabb, framgångsrik och proffsigt skött försäljning på en skakig marknad bevisar att Lovisa fixar allt. Kan varmt rekommendera.
    2017-11-06 Lovisa L svarar Anne R
    Stort stort TACK för rekommendationen och dina fina ord Anne! Det har varit ett nöje att samarbeta med dig under hela processen. Jag hoppas att flytten till din nya bostad ska gå smidigt och att vi ses snart igen! Med vänliga hälsningar /Lovisa
  • Carina E
    Carina E skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Ansvarsfull, engagerad och ett vänligt bemötande.
    Kunnig i sitt yrke.
  • Göran A
    Göran A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi hade hjälp av Karin Isaksson när vi sålde vårt fritidshus. Karins långa erfarenhet och engagemang skapar stort förtroende. Hennes ambition och noggrannhet i framtagandet av annons och fotograferingen skapade stort intresse på webben och annonsen var en de mest besökta på Hemnet den aktuella veckan. Uppföljningen av intressenterna säkrade att det ganska snabbt kom till avslut i vår försäljning. Vi kan varmt rekommendera Karin.
  • Nils Agne Boris J
    Nils Agne Boris J skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi var mycket nöjda med Pugh och Svensk Fadtighetsförmedling. Bemötande och service var över förväntan.
    2017-10-22 Pugh R svarar Nils Agne Boris J
    Tack själv Agne! Det var ett nöje att hjälpa dig.
    Hls Pugh
  • Ylva Margareta K
    Ylva Margareta K skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycket bra bemötande. Lätt att kontakta,
    Bra kontinuerlig information angående köpare och budgivning. Vi var mycket nöjda.
  • Jörgen Bure Fredrik K
    Jörgen Bure Fredrik K skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycker bra bemötande. Ĺätt att kontakta och föra diskussion med. Mycket bra uppföljning av köpare och budgivning.
  • Thorbjörn N
    Thorbjörn N skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Bra mäklare i ett Bra helhetskoncept från start tillgänglighet mål och förbi mållinjen. Bra tillgänglighet, via mail, sms, telefon och personligen.
    2017-10-20 Mikael N svarar Thorbjörn N
    Tack för de fina orden! Det har varit ett nöje att hjälpa er så här långt och det skall bli ännu roligare att följa er hela vägen i mål!
  • Malin A
    Malin A skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Karin utförde sitt arbete utan några frågetecken. Höll bra kontakt med oss alla under tiden
  • Gunvi B
    Gunvi B skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag och min man tycker Karin ät toppen! Man känner igen oerhört bekväm med Karin som sin mäklare. Kan inte tänka mig någon annan!
  • Ihsan A
    Ihsan A skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Bra bemötande. Tillgänglig. Snäll.
    2017-10-20 Micael S svarar Ihsan A
    Jag är så glad för att jag har fått hjälpa er, nöjet är mitt! Stort tack!
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Smidigt, inga konstigheter.

Bra mäklare! De hela gick mycket bra till.
    Hade man någon fråga fick man svar på den inom någon timme.
  • Per A
    Per A skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Karin är duktig, påläst och positiv på behagligt sätt.
    Hon verkar kunna marknaden med god insikt om vad som gäller.
  • Yvonne M
    Yvonne M skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Efter att besökt några mäklare i Hmstd valde vi Karin pga hennes bemötande, angagemang, professionalism och sociala kompetens. Guldstjärna till henne.
  • Eva M
    Eva M skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycket tillmötesgående
    Höll ingångna avtal och tider
    Tillgänglig, om ej återkom alltid inom kort
    2017-10-20 Micael S svarar Eva M
    Hej Eva!
    Tack för fina ord och fint omdöme!
    MVH
    Micael
  • Lena L
    Lena L skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Trevlig
    Enkla raka svar, inget krångel
    Bra samarbete
    Svarar snabbt på sms
    2017-10-19 Pugh R svarar Lena L
    Tack detsamma Lena och tack för omdömet!
  • Yvonne H
    Yvonne H skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag är helnöjd med min mäklare. Han hade svar på alla mina frågor och vi hade tät kontakt hela tiden.Toppen allting tycker jag.
  • Ann Britt K
    Ann Britt K skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag fick ett mycket bra bemötande. Trevligt, proffsigt och förtroendeingivande. Alltid kontaktbar. Kändes tryggt hela vägen. Jag kan varmt rekommendera Pugh Rengensjö.
    2017-10-19 Pugh R svarar Ann Britt K
    Hej Ann-Britt!
    Tusen tack för ditt fantastiska omdöme. Det var mycket trevligt att ha dig som kund :)
  • Bodil Gunilla F
    Bodil Gunilla F skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Ett mkt proffsigt bemötande och agerande i hela processen. STORT tack!
    2017-11-17 Karin Isaksson svarar Bodil Gunilla F
    TACK snälla Bodil! Jag är så glad att jag fick vara med på resan. Kram Karin
  • Lena M
    Lena M skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Micke är en mäklare som man kan lita på! Gör alltid allt för kunden. Har rekommenderat han till andra.
    2017-10-20 Micael S svarar Lena M
    Stort TACK Lena för omdömet och att du rekommenderar mig!
  • Anders J
    Anders J skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Lugn trevlig. Mycket professionell i sin roll som försäljare.
    2017-10-20 Micael S svarar Anders J
    Tack Anders för att jag fick förtroendet att sälja er fastighet och för ditt fina omdöme!
  • Eva J
    Eva J skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Trevligt bemötande. Mycket hjälpsam med övriga frågor.
    2017-10-20 Micael S svarar Eva J
    HEj Eva!
    Tack för dina fina ord och omdöme. Hadesåbra!
  • Gösta M
    Gösta M skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycket bra kunnig och lyhörd.Har rekomoderat Svensk Fast till andra.
    2017-10-20 Micael S svarar Gösta M
    Stort TACK Gösta för omdömet. Jag hoppas att ni ska trivas i er lägenhet !.
  • Micael S
    Micael S skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Korrekt och påläst på frågor samt trevligt bemötande
    2017-10-23 Lovisa L svarar Micael S
    Stort tack för rekommendationen, Micael! MVH Lovisa
  • Rose-marie G
    Rose-marie G skrev om Mikael Niwenros en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Gör gärna det efter att hans uppdrag är avslutat.
    2017-10-20 Mikael N svarar Rose-marie G
    Tack för visat förtroende! Det skall bli spännande att följa er hela vägen mot ert nya boende!
    Vi ses snart igen!
  • Mathias J
    Mathias J skrev om Henrik Hansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Ett proffsigt bemötande, trevlig och kunnig.
    En mäklare som gjorde försäljningen trygg för oss.
  • Anders V
    Anders V skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Som kund har svenskfastighetsförmedling var väl bemötande mot mig. Tipsat om olika former av vad som kan vara bra och dåliga inför kommande hus köp.tex Rut och allt vad det innebär. Även fått en pärm vilket gör allt mycket enklare att hålla koll på med alls papper som kommer vid dessa sortens köp.
    Något som kan bättras på är att mäklaren kan vid tillfälle kan återkoppla till kund och kanske stämmer vissa viktiga punkter som eventuellt kan behövas om man är ny på bostadsmarknaden. För vissa är köp av lägenhet eller villa något nytt. Och då kan det vara bra att få lite små tips.
    2017-10-20 Micael S svarar Anders V
    Hej Anders!
    Tack för återkopplingen om vad jag ska bli bättre på.
    Hör av dig om du har några frågor eller om jag kan hjälpa dig med något.
  • Isa M
    Isa M skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mäklaren är alltid tillgänglig, positiv och välbemötande.
    Ger 110% av sitt engagemang.
    Vi som kunder har varit väldigt nöjda med svensk fastighetsförmedling
    2017-10-20 Micael S svarar Isa M
    Hej!
    Tack för ert fina omdöme!
    Jag väntar med spänning på att se ert nya hem.
  • Hans-erik J
    Hans-erik J skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Bra bemötande alla bra pålästa bra information kunde se lägenheten två gånger i lungt och stilla affären inte riktigt klar men inget negativt har dykt upp Hasse
    2017-10-23 Lovisa L svarar Hans-erik J
    Tack så mycket för omdömet, Hans-Erik! MVH Lovisa
  • Christer B
    Christer B skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    + Korrekt, noggrann, trevlig, lätt att få tag i, tydlig dokumentation, hjälpsam. (Vilket iofs är en självklarhet när man är säljare.) Men bättre än många andra vi mött.

- i mina ögon ett rejält underpris som utgångspris. En bra bit under vad som kändes rimligt. Vilket jag påtalade.
    2017-10-23 Lovisa L svarar Christer B
    Tack för ditt omdöme Christer! Utgångspriset satte vi utifrån slutpriserna på tidigare sålda lägenheter i föreningen. I detta fall hamnade slutpriset på en nivå vi aldrig tidigare har sett. Jag hoppas att Felix ska trivas bra i sin nya lägenhet! MVH Lovisa
  • Rasmus C
    Rasmus C skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Kompetent och hjälpsam
    Glad och trevlig
    Possitiv och hjälpa

Förklarat och varit där vid hela auctionen
    2017-10-18 Lovisa L svarar Rasmus C
    Stort TACK för omdömet, Rasmus! :) Jag hoppas att ni ska trivas i er nya lägenhet och att vi ses snart igen. MVH Lovisa
  • Gösta M
    Gösta M skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Kunnig och hjälpsam. Vi är mycket nöjda med affären.
    2017-11-17 Karin Isaksson svarar Gösta M
    Vad roligt att läsa. Stort TACK och stor kram! Karin
  • Roger P
    Roger P skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Ja fick ett jättebra bemötande av Karin när vi träffade henne jag rekommendera henne gärna till andra
    2017-11-17 Karin Isaksson svarar Roger P
    Det var ett nöje att träffa er och få hjälpa till! Är så glad att ni ville lämna ett omdöme här. Stort tack och kram! Karin
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Den va bra, inga konstigheter. Fick svar på det jag önskade och bostadsrätten jag var ute efter!
    2017-11-08 Karin Isaksson svarar Jonas L
    Kul att få hjälpa till! Jag hoppas du stormtrivs! Tack och kram Karin
  • Brita N
    Brita N skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Ett trevligt och seriöst bemötande. Infriade mina förväntningar. Skulle gärna rekommendera henne till andra som vill sälja.
    2017-10-18 Lovisa L svarar Brita N
    Tack för rekommendationen och ditt fina omdöme, Brita! Jag hoppas att jag får hjälpa er även i framtiden. Vänliga hälsningar /Lovisa
  • Anna S
    Anna S skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi är mycket nöjda med Karin Isaksson. Hon skötte försäljningen på allra bästa sätt.
    2017-11-14 Karin Isaksson svarar Anna S
    Jag tackar för ett mycket roligt och bra samarbete! Och stort tack för omdömet här! Kram Karin
  • Ola A
    Ola A skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Karin gav ett utmärkt bemötande och hon levde upp till mina förväntningar och mer därtill
    2017-11-13 Karin Isaksson svarar Ola A
    Så kul Ola att du är nöjd. Jag är glad att jag fick hjälpa till. Stort tack och kram! Karin
  • Karl-anders J
    Karl-anders J skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycket professionell. Varm och öppen i kontakten utan att vara distanslös. Ingav stort förtroende. Stödjande under hela processen.
    2017-11-08 Karin Isaksson svarar Karl-anders J
    Stort tack för otroligt fin feedback. Hälsa alla! Kram Karin
  • Carina A
    Carina A skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Micael var förtroendeingivande och professionell. Han bemötte oss väldigt bra och fick oss att känna oss trygga i processen.
    2017-10-18 Micael S svarar Carina A
    Hej Carina!
    Tack för det fina samarbetet! Jag är jätteglad att jag fick förtroendet och för det fina omdömet.
    Ord som verkligen värmer!
    Mvh Micael
  • Bertil Roland K
    Bertil Roland K skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Bemötande var mycket gott. Jag fick den hjälp jag behövde.
    2017-10-18 Pugh R svarar Bertil Roland K
    Tack för det fina omdömet. Det värmer :)
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi är supernöjda med Lovisa, hon har varit trevlig och professionell. Det kändes tryggt att jobba med henne genom hela sälj-processen.
    2017-10-18 Lovisa L svarar Hanna M
    TACK för omdömet och ert förtroende, Hanna! Jag hoppas ni trivs i ert nya hus och att vi ses igen i framtiden. Många varma hälsningar /Lovisa
  • Molander R
    Molander R skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag fick ett väldigt bra bemötande. Han var proffsig, genuin, kunnig och trevlig.

Jag är nöjd som kund.
    2017-10-18 Pugh R svarar Molander R
    Tack för det fina omdömet. Härligt att höra att ni är nöjda!
  • KH G
    KH G skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Pugh Rengensjö upplever jag som en pålitlig, ärlig och engagerad affärspartner.

Frösakull 2017-10-17

Karl-Herman Gistrén
    2017-10-18 Pugh R svarar KH G
    Tack Karl-Herman!
    Ett stort nöje att göra affärer med dig också.
    /Pugh.
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag som förstagångsköpare av en bostadsrätt förväntade mig en proffesionellt och kunnigt bemötande när vi i familjen bestämde oss för att köpa en bostadsrätt av Svensk Fastighetsförmedling. Familjen stod i en mycket stressad och pressad situation då vår son stod utan boende när han skulle börja sina studier på universitetet i Halmstad och flytta 40 mil hemifrån.

BOSTADSRÄTTSFÖRENINGEN
    Jag fick ingen hjälp med att ansöka om medlemsskap i bostadsrättsföreningen.
    Jag fick själv ta reda på hur man skulle göra, först ansökan hos HSB för att sedan kunna bli godkänd av föreningen. Vilket är en förutsättning för att köpet skall gå igenom.
    Tågordningen var mycket oklar hur det går till när/hur man blir godkänd av föreningen.
    Jag fick också själv ta kontakt med vicevärden i föreningen.

TILLTRÄDE
    Eftersom vid stod utan boende till sonen ville vi tidigarelägga tillträdet en vecka. Jag fick stämma av med säljare att det var ok.
    Jag fick ta kontakt med lånegruppen / min bank för att ordna detta. Enligt mäklaren skulle detta inte gå att ordna?! Men jag lyckades.

TILLTRÄDESDAGEN
    Nycklar som tillhörde fastigheten fick vi själva ta kontakt med bostadsrättsföreningen för att få.

TID
    Jag kände att jag fick lägga ner otroligt mycket tid på att ordna mycket själv med bostadsaffären som jag förväntade mig att mäklaren skulle ha hjälpt till med.
    2017-10-18 Micael S svarar Katarina G
    Hej Katarina!
    Först och främst beklagar jag din upplevelse av din bostadsaffär. Jag hade önskat att jag hade fått veta att ni ville ha mer hjälp under resans gång, så jag hade fått chansen att hjälpa dig med att bli helt nöjd.

I det här fallet så gjordes ansökan om medlemskap i föreningen som brukligt. Däremot görs medlemsansökan till HSB alltid på nätet av den sökande eller som i ert fall genom ett personligt besök på HSBs kontor.

När det gäller tillträdet så fick jag nej på min förförfrågan till banken om att tidigarelägga. Det gläder mig att ni lyckades få till ett tidigare tillträde vid er kontakt med er bankman och att det löste sig på ett bra sätt.

Frågan gällande nycklarna hanterade ni genom överenskommelse med säljaren. Jag hade gärna varit behjälplig med detta om ni hade önskat det.

För mig är det viktigt att mina kunder ska känna sig väl omhändertagna och trygga genom hela bostadsaffären. Jag kan inte ta ifrån dig hur du upplevt den här affären och jag tar verkligen till mig av din återkoppling för mitt fortsatta arbete som mäklare.

Med vänlig hälsning

Micael Steneland
    REG. FASTIGHETSMÄKLARE
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Jag har blivit mycket väl bemött av Karin. Hon har varit lätt att nå och jag har fått svar på mina frågor. Jag anser att Karin är pålitlig och seriös.
    Karin lever mycket väl upp till mina förväntningar och vi kunde inte haft en bättre mäklare !
    2017-11-08 Karin Isaksson svarar Cecilia A
    Så väldigt roligt att läsa. Jag är så glad att jag fick hjälpa till. Tack och stor kram! Karin
  • Ann M
    Ann M skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Sympatisk kunnig & trevlig!
    Kändes stabil. Kan rekommendera honom.
    2017-10-18 Pugh R svarar Ann M
    Hej Ann!
    Tusen tack för din fina rekommendation. Jag suger åt mig :)
  • Emma A
    Emma A skrev om Micael Steneland en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Trevlig och mycket professionell. Lätt att kommunicera med och lyhörd. Kan varmt rekommendera honom.
    2017-10-18 Micael S svarar Emma A
    Hej Emma!
    Tack för ert omdöme! Ord som verkligen värmer! Det har varit ett jätteroligt samarbete så tack för förtroendet!
    Mvh Micael
  • Camilla I
    Camilla I skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Vi fick ett bra bemötande och Lovisa var väldigt serviceminded.
    2017-10-18 Lovisa L svarar Camilla I
    Tack så mycket Camilla! Jag hoppas ni ska trivas i er stuga i många år :) MVH Lovisa
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Karin Isaksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Mycket tillmötesgående och seriös! Kan varmt rekomedera henne
    2017-11-08 Karin Isaksson svarar Håkan K
    Roligt att jag fick vara med, stort tack för det och det fina omdömet! Vi ses hoppas jag! Kram Karin
  • Gert M
    Gert M skrev om Lovisa Ljung en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Trevligt bemötande och kunnig.Fick bra förslag på att göra lägenheten attraktiv.
    2017-10-18 Lovisa L svarar Gert M
    Tack för det fina omdömet och ert förtroende, Gert! MVH Lovisa
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Pugh Rengensjö en del av Svensk Fastighetsförmedling Halmstad
    Hej! Jag upplevde Pugh Rengensjö trevlig och hjälpsam, kan absolut rekommendera denna mäklaren.

Mvh Marianne S
    2017-10-18 Pugh R svarar Marianne S
    Hej marianne!
    Varmt tack för rekommendationen och lycka till med huset.

Skolgatan 2, 302 32 Halmstad