Svensk Fastighetsförmedling Östersund

Prästgatan 25, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Östersund!

Vi förmedlar bostäder, kommersiella fastigheter, skog och tomter i och omkring Östersund. Fritidshus och tomter i Storlien, lägenheter och villor i Östersund och skogspartier i närområdet är några av de fastigheter vi förmedlar just nu.

Hos oss kan du som är intresserad se de objekt som är till salu, ställa frågor och få råd och stöd inför affären. Undrar du vad din fastighet kan vara värd eller funderar du på att sälja? Kontakta oss så utför vi en fri värdering och svarar på eventuella frågor!

Kom gärna förbi och säg hej på Bobutiken på Prästgatan!

Läs vad 587 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Östersund

• 2020-07-08

Daniel U skrev om Andreas Palmqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vi har köpt lägenhet och fått ett underbart bemötande av Andreas!
    Vi har varit på många visningar och träffat flera olika mäklare men Andreas är verkligen i topp när det kommer till service, kundbemötande och tillmötesgående. Läs mer
    2020-07-09 Andreas P svarar Daniel U
    Tack så mycket för era fina ord, det uppskattas verkligen! Hoppas ni ska trivas i ert nya boende.
    På återseende / Andreas
  • 2020-07-08

Erik G skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpt hus. Oprofessionellt bemötande sv mäklaren. Dåligt säkerställande av kommunikationen mellan säljare och köpare. I dialogen förekom gissningar och antaganden istället för klargöranden, detta orsakade missförstånd och missnöje hos alla parter/köpare och spekulanter samt påverkade samtalsklimatet negativt. Läs mer
    2020-07-08 Erik O svarar Erik G
    Hej. Tråkigt att du upplever det på detta vis. Något missnöje från säljaren förekommer inte då de gav mig 5 i rekobetyg vid denna försäljning. Jag förstår att ni var frustrerade då säljaren inte ville gå med på era krav vilket jag provade vara tydlig med att det fanns risk för. Dock tacksam för din kommentar och att du upplevde att kommunikationen var otydlig, något för mig att ta med mig.
  • 2020-07-06

Mattias H skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Har inte träffat el pratat med denna man. Läs mer
  • 2020-07-06

Per D skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Snabb service och mycket professionell!
    Det är många frågor när man är förstagångssäljare och Erik har varit ett fantastiskt stöd i processen när vi skulle sälja föräldrahemmet via dödsbo. Läs mer
    2020-07-06 Erik O svarar Per D
    Tack Per, det var roligt att få hjälpa till!
  • 2020-07-03

Fredrik Ö skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Försäljning av fritidshus.
    Effektiv och lyhörd på våra önskemål.
    Bra bemötande. Läs mer
  • 2020-07-01

Tomas J skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt hus i Lit. Agerat proffsigt med bra kontakter och uppföljning. Läs mer
  • 2020-06-30

Charlotta B skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Jag har sålt en br, 1,5:a på södra torlandsgatan 21a i Östersund.

Jag tycker det har känts toppen från början till slut, kan varmt rekommendera Linn som mäklare!

Hon har varit aktiv, alert, lyssnande, förstående, drivande, påhittig, tydlig och rak i sin kommunikation, ärlig, lojal och alltid trevlig. Hon har även känts kunnig och intresserad! Jag är mycket nöjd och tacksam för det!

. Läs mer
    2020-07-01 Linn W svarar Charlotta B
    Tusen tack Lotta, vilka fina ord! Det värmer verkligen. Kan bara säga detsamma, det har varit fantastiskt roligt att få hjälpa till och har känts jättebra från start. Ha en superfin sommar! Hälsningar Linn
  • 2020-06-29

Eva S skrev om Bengt Eklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köp av skogsfastighet. Bra bemötande och professionell hantering. Mäklaren levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2020-06-29

Gun-mari B skrev om Bengt Eklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Försäljning av skogs- och jordbruksfastighet

Mäklaren har varit mycket tillmötesgående

Det blev en bra affär trots att ett av skogsskiftena kommer att bli Naturvårdsreservat Läs mer
  • 2020-06-28

Celina V skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    We bought a house. Erik was very helpful and efficient. He adapted so that he communicated with us in English. Very good service. Thank you. Läs mer
    2020-06-28 Erik O svarar Celina V
    Thank you for your kind words. I hope you will enjoy your new house. Best regards/Erik
  • 2020-06-25

Bodil E skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Mycket trevligt bemötande ,hjälpsam fick bra hjälp med allt jag undrade över,toppen så tummen upp för Maria 😀 Läs mer
  • 2020-06-25

Kent D skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt en villa. Blev bra bemött av mäklaren. Det tog lite tid innan huset blev sålt. Skulle gärna velat haft lite mer regelbunden kontakt/uppdatering under tiden tills huset blev sålt Läs mer
    2020-06-26 Evalena L svarar Kent D
    Härligt att det blev bra till slut!

Dick G skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Dane har återigen hjälpt oss sälja en bostad Denna gång Br lght har ett särskilt behagligt prof sätt att. Bemöta kund oss köpare
    Kan varmt rekommendera honom och personalen back Office på Sv fast
    Trevlig sommar Läs mer
  • Ann-Christin S

2020-06-24

Ann-Christin S skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Veronica sålde min enplansvilla på Frösön.
    Hon var hela tiden engagerad å positiv mot mej
    samt det uppdrag hon tagit på sig.
    Jag kunde ringa eller sms:a henne på de mest konstiga
    tider men hon svarade alltid proffsigt på de frågor jag
    jag hade.
    Jag var intresserad av en snabb affär eftersom jag redan
    hade köpt ett nytt boende å det fixade hon.
    Jag är väldigt nöjd med hennes insats rekommenderar
    Veronica till mina vänner som har planer på att sälja sina
    fastigheter. Läs mer
  • 2020-06-24

Karin Eva Margareta Gunnarsdotter E skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålde min mammas tegelvilla.
    För mej var det en jobbig upplevelse men mäklaren Veronica F.A gjorde det lättare för mej.
    Jag talade om min känsla för barndomshemmet och hon var verkligen lyhörd och det underlättade för mej.
    Smidig, lättsam affär med en väldigt gullig och proffsig mäklare.
    /Karin🌸👍🏻 Läs mer
  • 2020-06-23

Lina V skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Maria har varit so otroligt trevlig och tillmötesgående under försäljningen av bostadsrättsföreningens lägenhet! Hon har alltid varit positiv och trevlig under de gånger vi varit i kontakt. Läs mer
  • 2020-06-23

Solveig W skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt en br i Östersund, Midgårdsgatan 3 F.

Blev bemött på ett väldigt trevligt sätt, Maria var lättsam och ingav förtroende.
    Hon levde upp till de förväntningar jag hade.
    Bra kontakt från start inför visning och hela vägen tills allt var
    klart. Läs mer

Patrik V skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Har köpt nyproducerad lägenhet Åre/Tege. Flexibelt och bra bemötande från mäklaren. Levde väl upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-06-23

Kristina Elisabeth G skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpt en lite fjällstuga.
    Har inte träffat mäklaren i person men blivit trevligt bemött. Läs mer

Gulli W skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpt en bostadsrätt i Tegefjäll Åre.
    Vi blev bra bemött.
    Svarade snabbt på våra frågor, skickades oss material.
    Det är första gången vi har handlat via mäklare, så vi hade inte direkt några förväntningar, vi fick en bra kontakt och bra återkoppling. Läs mer
  • 2020-06-22

Maria J skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt bostadsrätt. Entusiastisk mäklare, glad, positiv , engagerad.
    Levde verkligen upp till mina förväntningar
    Bra på att förklara, gav förslag, inte påstridig. Ja en riktigt bra mäklare Läs mer
  • 2020-06-22

Veronica A skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpt lägenhet. Jätte bra bemött. Trevlig och professionell. Tillgänglig och snabb att svara och återkoppla.
    Sammantaget väldigt nöjd med vår mäklare! Läs mer

Carl N skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpte min första lägenhet av Linn Wikström.
    Blev väldigt bra bemött, duktig i sitt arbete pondus och respekt. Tog väl han om mig genom mitt första bostadsköp Läs mer
    2020-06-29 Linn W svarar Carl N
    Tack Carl för de fina orden! Stort lycka till med nya boendet, hoppas du ska trivas! Hälsningar Linn
  • 2020-06-22

Annica Å skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sprudlande av engagemang och idéer. Samtidigt lyhörd och inkännande. Sakkunnig!

Lyckas man sälja ett hus till ett av de högsta prisen i området, under loppet av några veckor. Där husen vanligtvis ligger ca 6 månader. Ja då är man ett fullblodsproffs!!! Läs mer

Sven S skrev om Erik Olofsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Toppen, kreativ, smidig o öppen för nya lösningar!/Sven Läs mer
    2020-06-23 Erik O svarar Sven S
    Tackar för kommentaren, hoppas allt känns bra och att det kan bli flera intressanta affärer framöver.

Karl B skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Vi har både köpt och sålt fritidshus med hjälp av Dane. Han hade ett förstklassigt bemötande i båda affärerna och levererade ett skickligt och kunnigt arbete samt ett mycket trevligt intryck som person. Läs mer

Stefan M skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Mäklaren var supertrevlig och glad. Utstrålade ett driv och var saklig. Affären gick oväntat smidigt, jag är jättenöjd. Läs mer
    2020-06-29 Linn W svarar Stefan M
    Tusen tack Stefan för en smidig affär och bra samarbete! Ha en härlig sommar :-) Hälsningar Linn
  • 2020-06-22

Ann H skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Jag Behövde hjälpa min mamma att sälja sin bostadsrätt , anlitade Sv fastighetsförmedling . Jag blev positivt bemött av mäklaren Veronica,som också ordnade visning med enskilda om de ville det. Hjälpte även till med lite tips med möblering inför fotografering mm.
    Uppfyllde förväntningar man har inför försäljning och vad mäklare kan ställa upp med.Jag hade både sms kontakt och direkt via mobil och fick snabba svar.
    Inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-06-22

Carina J skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Hej, sålt bostadsrätt nära centrum.

Veronika är en god och erfaren säljare.
    Hon påverkas inte när man försöker vara "jobbig". Hon är kundorienterad, ger många olika förslag på hur det skulle kunna göras/bli så vi kunde välja väg.
    Det var därför vi valde henne.

Affären blev lätt och smidig av många skäl men, Veronika genomförde allt mycket bra. Jag vill ge henne de största rekomendationerna. Och även teamet runt henne. Läs mer

Peter Y skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Min uppfattning av Dane Svanberg är att jag har fått ett bra bemötande samt att han har varit väldigt hjälpsam med alla detaljer om bostadsaffären. Mvh:Peter.Y Läs mer
  • 2020-06-22

Andreas W skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    kan visa mer intresse för sina köpare. Läs mer
  • 2020-06-22

Mats Carl-johan L skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpt bostad. Väl bemött. Mäklaren ser till både säljare och köpares intressen. Glad, trevlig. Duktig säljare. Läs mer
  • 2020-06-22

Johnny J skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Proffsigt och snabbt, lätt kontakt Läs mer
  • 2020-06-21

Pär I skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Snygg o trevlig mecklare, sålde ett projekt i tegefjäll Läs mer
  • 2020-06-21

Bo E skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Köpte en 3 ;a i östersund . Trevlig kunnig bra att återkoppla kände ett stort förtroende under hela processen som präglades av värme och proffsighet Läs mer
    2020-06-22 Linn W svarar Bo E
    Tack för så fina ord Bo! Det var väldigt roligt att få hjälpa till. Jag hoppas ni trivs bra i er fina 3a! Hälsningar Linn
  • 2020-06-20

Othman Ali F skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Villa i gällö, trevligt bemötande, allt smidigt, fint och perfekt. Läs mer
  • 2020-06-20

Simon N skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Trevligt och professionellt bemötande. Vi var mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-06-20

Kjell Ove W skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Professionell, trevlig, god kommunikation, måluppfyllelse. Läs mer

Jane G skrev om Dane Svanberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt en villa och vår helhetsupplevelse har varit bra och alltid fått trevligt bemötande och snabb återkoppling. Professionell och pålitlig! Läs mer
  • 2020-06-20

Ann-kristin L skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt hus i Borgvattnet där har det inte varit lätt. Linn fixade det. Enormt proffsigt. Hon har ett mkt trevligt bemötande.. Jag trodde inte att det skulle gå att sälja huset.. Jag upplevde att Linn gjorde ett mkt bra jobb. Hon har varit lätt att ha kontakt med. Har rekommenderat henne till en granne. Läs mer
    2020-06-22 Linn W svarar Ann-kristin L
    Tusen tack Anna för de fina orden. Det var ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av ert otroligt vackra hus. :-) Vi hörs framöver till tillträdet. Allt gott. Hälsningar Linn

Anton S skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålde våran 2:a i Östersund. Mycket proffsig och trevlig! Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-06-22 Linn W svarar Anton S
    Tack Anton för så fina ord! Det var superroligt att få hjälpa till med försäljningen av er fina lght - och snabbt gick det. :-) Allt gott. Hälsningar Linn
  • 2020-06-19

Gisela W skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Mycket gott bemötande, snabba återkopplingar och måna om oss som köpare! Läs mer

Gisela W skrev om Linn Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Det var ett annorlunda uppdrag då Linn inte skötte marknadsföring etc utan på köparnas uppdrag skrev kontrakt med oss som säljare. Men det sköttes på ett korrekt och bra sätt och med snabb respons på frågor i efterhand. Läs mer
    2020-06-22 Linn W svarar Gisela W
    Tusen tack Gisela! Alltid roligt att få hjälpa till. Allt gott, hälsningar Linn
  • 2020-06-19

Kim L skrev om Veronica Forsén Alfredsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt en bostadsrätt i centrala Östersund, 2 rok för 2,9m
    Har alltid fått bra bemötande av Veronica sedan första träffen. Alltid sympatisk och vill det bästa för säljaren och köparen.
    Mina förväntningar var inte så jättehög av just priset på lägenheten men Veronica lyckades få min lägenhet såld till ett pris som jag hade aldrig räknat med egentligen, över förväntan!
    Min upplevelse har varit väldigt bra, jag är glad att jag bytte mäklare till just Veronica, jag tror inte att någon hade gjort det bättre än henne :) vi är inte helt klar med varandra än men jag är övertygad om att det kommer bli lika bra vid köp som vid försäljning. Kommer starkt att rekommendera Veronica till folk jag känner och träffar på! Läs mer
  • 2020-06-19

Henrik H skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Maria hjälpte mig på ett professionellt sätt att köpa en 4-rumslägenhet. Bemötandet var personligt, okonstlat och seriöst. Läs mer
  • 2020-06-18

Håkan P skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt en villa. Bra bemött.
    ............ Läs mer
    Evalena L gillar detta
  • 2020-06-18

Magnus B skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt villa, bra bemötande från mäklare. Hadde förhoppningar om att få mer betalt. Men knappast mäklarens fel att de inte blev så. Sammanfattningsvis bra allting tycker jag. Läs mer
  • 2020-06-18

Helene W skrev om Maria Hoppstadius en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Sålt min huvudmans fastighet.
    Mäklaren visade intresse för att allt skulle gå smidigt. Fick bra uppföljning vid varje ny händelse i processen. Läs mer
  • 2020-06-18

Roger L skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Lägenhet. Mycket bra bemötande och intresserad mäklare. Kan rekomenderas Läs mer
    2020-06-30 Evalena L svarar Roger L
    Tack för din rekommendation! Hoppas Tilde trivs!
    Evalena L gillar detta
  • 2020-06-18

Robert J skrev om Evalena Lindvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Östersund
    Jag har köpt en 3:a. Jag tycker hon har varit lätt att få tag på och proffsig i sitt sätt att vara. Läs mer
    2020-06-18 Evalena L svarar Robert J
    Trevligt med fina ord. Nu kör vi tillträde inom kort!

Prästgatan 25, 831 31 Östersund