Svensk Fastighetsförmedling Västervik

Kvarngatan 15, 593 30 Västervik — Visa karta

Vi har koll på den lokala bostadsmarknaden i Västervik!

Varje år genomför vi ca 260 bostadsförsäljningar och vi har samlat på oss gott om erfarenhet genom åren. Våra mäklare är kunniga och välutbildade vilket i kombination med erfarenheten gett oss ett framgångsrecept för fastighetsförsäljning.

När du går i sälj eller köptankar i Västerviksregionen är du välkommen in till vår Bobutik på Kvarngatan. Självklart svarar vi även på frågor i ett tidigare skede eller hjälper till med värdering av din fastighet.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 434 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västervik

• 2019-10-15

Linda S skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Ellen hjälpte oss att sälja vår villa och vi är mycket nöjda med hennes arbete. Ellen är lyhörd, noggrann och driven. Vi är också mycket nöjda med det fina samarbetet som mäklarna från Svensk Fastighetsförmedling har, som gjorde att vi fick ett bra slutresultat. Vi kan varmt rekommendera henne och Svensk Fastighetsförmedling som mäklare! /L Läs mer
  • 2019-10-10

Henrik C skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi köpte ett hus av Anders.
    Väldigt trevlig och kunnig. Läs mer
  • 2019-10-04

Mari-Louise B skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Hade en bra och trevlig mäklare. Köpte en lägenhet Läs mer
  • 2019-10-04

Annette L skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Bra information om hantering av försäljning.
    Sålt en villa.
    Bra information om vad vi kunde förvänta oss i pris men även tydlig med att det kan bli ”annorlunda”. Läs mer
  • Sara K

2019-10-03

Sara K skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Som ledamot i min (fd) BRF har jag haft kontakt med Douglas sen han började som mäklare. Han är mkt uppskattad av styrelsen då han då han är väl insatt i vad som gäller för resp förening och frågar när han blir tveksam. (Ist för att han får en missnöjd kund och vi en missnöjd medlem)
    Nu blev min försäljning lite platt fall som ingen var beredd på. Lite avslaget. Men Douglas gjorde vad han kunde, informerade tydligt och lyssnade på mina åsikter även om min främsta åsikt är att han är experten och jag litar på honom.
    Ingen kritik men ett råd i all välmening; ngt lite mer fingertoppskänsla för vem som bör tituleras "ni" och "er" och det bör vara stelt korrekt vs när det är ok att lätta på slipsen och skoja hade iaf jag uppskattat. Läs mer
  • 2019-10-03

Lena I skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålt villa.
    Har ej haft så mycket kontakt med mäklare då jag är delägare.
    Mäklarens uppdrag var mycket begränsat då huset således via privata kontakter före visning.
    Träffade honom endast vid kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-10-02

Björn A skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt hus, sålt lägenhet. Bra bemötande fyllt med energi och entusiasm. Bra på att återkoppla. Motsvarar de förväntningar som jag hade. Läs mer
  • 2019-10-02

Åsa K skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har sålt en lägenhet. Mäklaren var mycket bra, naturlig, enkel och lättsam. Vi hade Anders som mäklare när vi köpte bostaden för 4 år sen. Vi var mycket nöjda då, och vi kontaktade honom igen. Vi hade fullt förtroende för honom. Vi fick lägenheten såld ganska fort trots få spekulanter. Läs mer
  • 2019-10-01

Anders H skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Dåligt engagemang, om han hade marknadskunskap så visade han inte det utan gav en glädjekalkyl. Läs mer
  • Tom N

2019-10-01

Tom N skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    AG är superbra. Han hjälpte oss vid husköpet och jag vet att både vi som köpare och paret som sålde blev väldigt nöjda med Anders insats. Läs mer
  • 2019-10-01

Johannes M skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sommarbostad
    Mkt positivt bemötande , relationsskapande Läs mer
  • Åsa H

2019-10-01

Åsa H skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Har sålt bostadsrätt. Mycket professionell mäklare och god bemötande. Läs mer
  • 2019-10-01

Peter S skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Tycker inte han ansträngde sig tillräckligt, och var inte så intresserad. Försök till förbättring verkade inte heller helt uppskattad. Minus.
    Tack ändå - det gick till slut Läs mer
  • 2019-10-01

Andreas B skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpte hus.
    Nonchalant bemötande. Inget engageman.
    Hade hoppats på bättre service och bemötande.Allmänt tråkig attityd.Ingen servicekänsla.
    Efter avslutad budgivning blev det i stort sett tyst från mäklaren.Han kunde inte hjälpa till med vare sig det ena lr andra.Vi som köpare fick hålla på att jaga folk till höger och vänster. Bla jurist då detta var ett dödsbo. Vid sista mötet och överlämning av nycklar etc var ej mäklaren med. Hade även försäkringsfråga gällande saker som gått sönder mellan visning och tltträdesdatum.Detta kunde mäklaren ej hjälpa till med och tyckte vi skulle maila lr ringa juristen i fråga.Tråkigt då man hört mycket positivt om just denna fastighetsbyrå och känner många av dom andra i personalen privat. Läs mer
  • 2019-10-01

Thi N skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag känner inte att mäklaren har gjort ett bra jobb.
    Jag känner att han stressade igenom affären och inte gav oss tid och möjlighet att kolla igenom dokument eller försäkra sig om att vi förstått allt.
    Svenska är mitt andra språk och jag anser inte att Anders tog hänsyn till att jag behöver få endel saker förklarade innan jag har förstått hela innebörden.
    Jag köpte ett hus i Västervik och Anders hade bråttom att genomföra affären vilket jag först i efterhand förstår. Det visar sig att huset var fullt av skador och säljarna fuskat med bygget vilket jag inte fått möjlighet att själv undersöka innan jag skrev på köpekontrakt. Anders försäkrade mig om att huset var i toppskick och att säljarna nyligen renoverat taket, vilket visade sig vara felaktigt.

Helhetsmässigt känner jag mig inte alls nöjd med Anders bemötande eller med affären. Läs mer
  • 2019-10-01

Lena H skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Anders är noggrann, pålitlig och ytterst vänlig och tillmötesgående.
    Mina förväntningar blev alla infriade och smolk löstes genast och till det bättre.

Jag var intresserad av och köpte en bostadsrätt i Västervik, något som jag verkligen inte ångrar.

Alla borde ha en mäklare som Anders! Läs mer
  • 2019-09-30

Sara Ziad T skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har köpt ett rådhus och han var duktigt och jag hsr fått tidligt förklaringen.
    MVH Sara ziad Läs mer
  • 2019-09-30

Petra N skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köp av Hagstigen 6, Västervik. Helhetsintrycket var bra. Köpet löpte på som förväntad. Läs mer
  • Anders B

2019-09-30

Anders B skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket tillmötesgående, lättillgänglig, förklara saker på ett bra sätt. Öppen för frågor och vi får bra svar. Erfaren och kunnig. Läs mer
    2019-09-30 Anna J svarar Anders B
    Hej Anders,
    Stort tack för din positiva feedback. Jättekul att ni är nöjda med mitt arbete, det gläder mig verkligen.

Tomas A skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag/vi köpte en bostadsrätt vi blev väl bemött både på Mail / telefon , jag sakade lite fakta och årtal som vi fick reda på genom säljaren .
    Annars var allt till belåtenhet . Läs mer
  • 2019-09-30

Roger O skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Villa, Mycket bra bemötande ! Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Roger O
    Tack Roger! Jättefin villa som ni har köpt, där kommer ni få många fina studer framöver.

Bo E skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålt fritidshus. Ett mycket sympatiskt och professionellt bemötande. Trots att inte det uppsatta målet på försäljningssumman uppnåddes så är vi nöjda med försäljningen. Att affären avslutades i semestertider kan inte skyllas på någon men det gjorde att avslutet blev något rörig och kändes lite oklar. Läs mer
  • 2019-09-30

Jesper A skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålde nyligen vårat radhus. Mäklaren utförde uppdraget snabbt och hade mycket bra koll på marknaden. Hon gav oss även relevanta tips om små förbättringar för att göra bostaden mer lättsåld. Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Jesper A
    Hej Jesper, stort tack för din positiva feedback. Jättekul att ni är nöjda med mitt arbete, det gläder mig verkligen!
  • 2019-09-30

Pärnilla M skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Hej!
    Jag anlitade Anders då det var dags att sälja min 60-talsvilla. Jag vet att han är en bra mäklare, o även denna gång uppfyllde han mina förväntningar.
    Jag skulle inte tveka att använda Anders o Svensk fastighetsförmedling igen.
    /Pärnilla Läs mer
  • 2019-09-30

Helena A skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Bostadsrätt i centrala Västervik
    Trevligt bemötande och god service, men lite väl långsam i själva handläggningen. Allt gick dock precis som det skulle, inga problem så helhetsmässigt att rekommendera :-) Läs mer
  • 2019-09-29

Elin D skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi är mycket nöjda över mäklaren och jobbet hon har gjort! Det gick fort och lätt att sälja vårt hus. Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Elin D
    Tack för det fina omdömet Elin! Det var riktigt roligt att hjälpa er med försäljningen, vi ses snart på tillträdet.
  • 2019-09-29

Helge M skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket profgsigvhantering av flera köptillfällen och hjälp med kontrakt Läs mer
  • 2019-09-29

Annika E skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålt ett hus, mäklaren var himla trevlig o tillmötesgående i början, men inte vidare värst engagerad. Blir det strul med nya köpare så ville han att jag ringa o styra med försäkringsbolaget. Tagit doldafel försäkring. Läs mer

Kent K skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket trevligt och bra bemötande.
    Visade stort intresse och engagemang för vår affär. Läs mer
  • 2019-09-29

Victor V skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Väldigt sävlig och tafatt mäklare.
    Kunde inte svara på våra frågor och var stundtals ointresserad av att sälja till oss.
    Vi valde istället att ha direktkontakt med projektföretaget som anlitat Jonas. Fick då mycket bättre hjälp. Läs mer
  • 2019-09-29

Martina S skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har bla haft kontakt ned Anna vid påskrift av förhandsavtal. Annars är Douglas vår fastighetsmäklare som säljer vår lgh. Han är alltid hjälpsam och positiv. Det känns verkligen som stt han bryr sig och anstränger sig för att få vår lgh såld. Fastighetsbranschen borde gå över till mer digitala dokument då vi fått många ”onödiga” pappersutskrifter. Läs mer
  • 2019-09-27

Katarina N skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket trevlig och professionell mäklare i samband med vårt husköp. 😊👍 Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Katarina N
    Tack Katarina, det var ett nöje att hjälpa er med husköpet! 😀

Vi har haft Douglas Salomon så omdömet avser honom. Läs mer
  • 2019-09-27

Stina E skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Christine var kunnig och lät oss dels titta själva, dels följde med och besvarade frågor. Glad, lugn och kunnig.

Jag tyckte dock att det var kämpigt när vi lagt bud på Rådhusgatan att den lades upp som Mäklartipset på Hemnet under tiden som vi väntade på säljaren respons. Läs mer
    2019-09-27 Christin W svarar Stina E
    Tack för de orden Stina, jag försöker alltid hitta en balans på visningen som stämmer överens med kundens behov så det var roligt att ni uppskattade det. Jag förstår er reflektion om budprocessen och mäklartipset var inbokat sedan tidigare och en önskan av säljarna men det är som sagt alltid jobbig att vänta på ett så stor besked det förstår jag. Ha det nu så bra så ses vi på tillträdet!
  • 2019-09-27

Christer O skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köp lägenhet, funkar bra. Långsam och dålig återkoppling ibland under processen Läs mer
    2019-09-27 Anna J svarar Christer O
    Hej Christer och tack för dina synpunkter. Jag förstår att du upplever att det ibland har tagit lång tid med information. Det har som du vet berott på att man inte har kunnat förutse den långsamma processen hos intygsgivarna. Detta har varit frustrerande både för er som köpare och för exploatören för nyproduktionsprojektet. Nu håller vi tummarna för att planen snart är registrerad och klar. Tidplanen för själva byggnationen har löpt på enligt plan och det var väldigt glädjande att kunna ge besked till er som köpt lägenhet att tidsplanen för inflyttningsdatum håller, och att ni får flytta in det datum som har varit planerat sedan start.
  • 2019-09-25

Linda L skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Kunnig, lyhörd och med respekt och tålamod. God dialog och Tryggt hela vägen. Läs mer
  • 2019-09-21

Roger P skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Bemötandet har varit lugnt, sansat, sakligt och inte forcerat vilket jag uppskattar.
    Mäklaren levde upp till de förväntningar som jag hade Läs mer
  • 2019-09-20

Nora G skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Tydlig och rak. Känns professionell och påläst om objektet. Tillmötesgående. Läs mer
    2019-09-25 Christin W svarar Nora G
    Tack Nora, var ett nöje att få hjälpa er med köpet av den nya villan. Ha en fin dag.
  • 2019-09-17

Per M skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har sålt en bostadsrätt med hjälp av Douglas och är mycket nöjda. Enkel och snabb i kommunikationen, bra dialog kring hur allt ska ske osv. Professionellt bemötande och kunnig. Rekommenderas! Läs mer
  • Alona R

2019-09-15

Alona R skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Proffsig, alltid tillgänglig för frågor. Positiv, kunnig. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-09-14

Ulla Birgitta W skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    God service, smidig och snabb hantering av försäljningen. Är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-09-05

Robin S skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålde min lägenhet och är super nöjd med valet av mäklare!
    Mycket proffesionell i sitt arbete och kan starkt rekommendera Ellen. Läs mer
  • 2019-09-03

Viktor V skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Blev bemött på ett utmärkt sätt. Trevlig noggrann samt att Han gick igenom hur allt skulle ske väldigt bra. Läs mer
  • 2019-09-02

Dick S skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Allt har fungerat utmärkt bra kontakt o bra kommunikation 👍 Läs mer
  • 2019-09-02

Mattias H skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Anders har sålt min lägenhet! Han får 10/10 poäng!
    Han är alltid tillgänglig trevlig och blev en bra slant över! Tack för det😀 Läs mer
  • Ida E

2019-08-29

Ida E skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    En liten villa i Västervik
    MäklRen var hjälpsam
    Jag är nöjed Läs mer
  • 2019-08-28

Cecilia P skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt sommarhus, fick bra intryck av Anders o han fick därmed förmedla fsg av vår BR.
    Bra bemötande, kunnig men inte alltför "formell" vilket uppskattas.
    Hade en bra dialog under sälj processen.
    Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-08-18

Nichlas H skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal Läs mer
  • 2019-08-18

Madelene S skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har köpt en tomt. Douglas gav oss väldigt bra service och gjorde köpet enkelt o smidigt. Läs mer
  • 2019-08-17

Annika H skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag sålde min mammas bostadsrätt när hon flyttade in på äldreboende.Mäklaren upplevde jag som proffsig med bra koll på försäljning dessutom både glad och trevlig.Kunde komma på kort varsel.Lätt att hålla kontakten med via sms och mail. Ordnade med fullmakter osv. så att jag inte behövde resa till Västervik så många gånger. Jag är mycket nöjd med hjälpen. Läs mer

Kvarngatan 15, 593 30 Västervik