Svensk Fastighetsförmedling Västervik

Kvarngatan 15, 593 30 Västervik — Visa karta

Vi har koll på den lokala bostadsmarknaden i Västervik!

Varje år genomför vi ca 260 bostadsförsäljningar och vi har samlat på oss gott om erfarenhet genom åren. Våra mäklare är kunniga och välutbildade vilket i kombination med erfarenheten gett oss ett framgångsrecept för fastighetsförsäljning.

När du går i sälj eller köptankar i Västerviksregionen är du välkommen in till vår Bobutik på Kvarngatan. Självklart svarar vi även på frågor i ett tidigare skede eller hjälper till med värdering av din fastighet.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 458 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västervik

• 2019-12-12

Roger F skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt Fastighet.
    Proffsigt bemötande.
    Svarar och hör av sig väl enligt förväntningarna. Läs mer
    2019-12-13 Anna J svarar Roger F
    Hej Roger,
    Tack så mycket för din fina rekommendation. Jag uppskattar verkligen din feedback. Trevlig helg
  • 2019-12-09

Marianne A skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Douglas la ut mina personuppgifter på Hemnet. Berättade inte om misstaget för mig. Brott mot GDPR!. Mitt förtroende blev klart påverkat. Läs mer
  • 2019-12-09

Maria L skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har köpt en villa.
    Vi tycker att Jonas var väldigt trevlig och vi uppskattade verkligen att han väntade in oss när vi hade lite svårt att få lånelöfte innan vår lägenhet var såld. Läs mer

Maria L skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har sålt en bostadsrätt som vi trodde skulle vara svårsåld.
    Ellen var väldigt trevlig och duktig på sitt jobb.
    Lägenheten blev såld inom två och en halv vecka. Läs mer
  • 2019-12-06

Maria K skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Christin hjälper oss att både köpa nytt hus och sälja vårt befintliga hus. Hon har fått oss att känna oss väldigt trygga trots att det är en stor affär som rör stora summor. Läs mer
    2019-12-09 Christin W svarar Maria K
    Hej Maria! Tack för din fina recension. Att känna sig trygg i dessa stora affärer är så viktigt och det är något jag jobbar hårt för. Lycka till på fotograferingen nu i veckan så hörs vi snart igen.
  • 2019-12-05

Peter G skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Christin är en serviceminded och driven mäklare som vi kan rekommendera för alla som ska sälja eller köpa hus. Läs mer
    2019-12-05 Christin W svarar Peter G
    Tack Peter! Var ett nöje att få hjälpa er med försäljningen av ert fantastiska hus. Önskar er en riktigt fin jul!
  • 2019-12-04

Susanna N skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt en lägenhet.Proffsigt bemötande, visade runt och kunde svara på frågor, tog reda på svar och återkom. Läs mer
    2019-12-05 Christin W svarar Susanna N
    Tack Susanna för ditt fina omdöme. Vad roligt att du upplevde köpet så, alltid mitt mål att på ett professionellt sätt bemöta både säljare och köpare. Ha en fin jul så ses vi vid tillträdet!
  • 2019-12-03

Marianne A skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har köpt en lägenhet. Allt har fungerat jättebra.
    Mäklaren var jättegullig. Läs mer
  • Malin T

2019-12-02

Malin T skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    V i har sålt en bostadsrätt i ett dödsbo. Bemötandet från Jonas ingav förtroende. Han hjälpte oss att få ett bra pris och goda villkor och en snabbt genomförd affär.

Sammanfattning: Kunnig, genomtänkt, erfaren, rask. Läs mer
  • 2019-11-27

Kenneth D skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålde min Mors lägenhet.
    Jonas har ett lungt sätt som passar mig, han är saklig och tillmötesgående.
    Kan rekommendera Jonas och Svensk Fastighetsförmedling och man kommer inte bli besviken. Läs mer

Lars F skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Har blivit kontaktad ang bouppteckningen som jag skulle godkänna.
    Mycket trevlig och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-11-21

Therese E skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Fastighet på Idö. Anna gav oss ett mycket professionellt och trevligt bemötande, bra information och har hjälpt till med mer än vad vi förväntat oss. Läs mer
    2019-11-21 Anna J svarar Therese E
    Stort tack. Vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete och att ni kommer att få många fina stunder på härliga Idö.
  • 2019-11-21

Susanne T skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Bara positivt, korrekt i allt bemötande.
    Ger ett rejält intryck vid samtal, någon att lita på. Läs mer
  • 2019-11-21

Madeleine P skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag har enbart haft kontakt med Douglas via sms och telefon i samband med att min morbrors sambo gick bort och då skulle deras gemensamma bostad säljas. Den kontakt vi hade var utmärkt. Dock vet jag inte om huset sålts än? Läs mer
  • 2019-11-12

Sonny P skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jättehärlig och väldigt professionell!! Läs mer
  • 2019-11-10

Jan D skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt hus. Trevlig mäklare med mycket gott bemötande Läs mer
  • 2019-11-10

Annica K skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag har köpt en bostadsrätt i Västervik. Mäklaren Douglas Salomon har varit otroligt trevlig, professionell och tillmötesgående under hela processen. Jag har kännt att jag varit viktig som kund för honom, han har hela tiden hållit mig uppdaterad om vad som händer och vad jag som köpare behöver göra under processen. Han har gjort mig trygg i alla steg och jag har ett stort förtroende för honom. Då jag kom in sent i processen, dagen innan budgivningen startade, hade jag egentligen inga större förväntningar, men jag kan knappast tänka mig någon bättre mäklare än Douglas. Läs mer
  • 2019-11-05

Malin E skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålt vår villa med svensk fast. Anders är professionell, kunnig och väldigt förtroendegivande. Läs mer
  • 2019-11-03

Joel A skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi köpte en lägenhet i Västervik och blev enligt mig väl bemötta, det var direkt efter den mest aktiva säsongen på året för mäklare i staden så jag har förståelse för hans ibland icke-optimala agerande.

Upplevelsen var som förväntat, och med tanke på omständigheterna utfört väl från hans sida. Läs mer
  • 2019-10-29

Hans U skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket bra o seriöst rakt igenom. Läs mer
    2019-11-21 Anna J svarar Hans U
    Tack Hans för ditt goda omdöme. Det värmer.
  • 2019-10-29

Ove C skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Anna ger ett väldigt kompetent intryck och hon inger förtroende med sitt uppträdande. Hon har förmågan att lyssna och ger samtidigt bra information.Hon är även kontakbar och kommunikativ.

Vi köpte vårt nya hus henom henne. Läs mer
    2019-11-21 Anna J svarar Ove C
    Tusen tack för ert fina omdöme. Nu jobbar vi tillsammans på att försäljningen av ert hus går lika bra!
  • 2019-10-24

Johan L skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt villa och säljer lägenhet.
    Blivit mycket bra bemött, snabba puckar, bra engagemang. Jag har upplevt att jag får ut det jag vill få ut av vid köp och sälj. Läs mer
    2019-11-13 Christin W svarar Johan L
    Tack så mycket Johan för din fina recension. Så glad att jag får hjälpa er med försäljningen av er lägenhet och samtidigt hjälpa er med husköpet. Vi ses på fredag för tillträdet. Ha det så bra tills dess.
  • 2019-10-23

Stefan L skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har köpt ett fritidshus och har blivit mycket bra bemötta av Douglas Salomon.
    Budgivningen kändes helt okej.
    Bilderna i annonsen var mycket bra gjorda. Huset var inte alls så fint i verkligheten. Läs mer
  • 2019-10-15

Hans C skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    En femrummare med en granne ovanför som inte fått sin såld på över
    ett år.
    Suveränt av henne att lyckats sälja denna lägenhet under dessa omständigheter.
    Mycket väl skött av henne. Läs mer
  • 2019-10-15

Linda S skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Ellen hjälpte oss att sälja vår villa och vi är mycket nöjda med hennes arbete. Ellen är lyhörd, noggrann och driven. Vi är också mycket nöjda med det fina samarbetet som mäklarna från Svensk Fastighetsförmedling har, som gjorde att vi fick ett bra slutresultat. Vi kan varmt rekommendera henne och Svensk Fastighetsförmedling som mäklare! /L Läs mer
  • 2019-10-10

Henrik C skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi köpte ett hus av Anders.
    Väldigt trevlig och kunnig. Läs mer
  • 2019-10-04

Mari-Louise B skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Hade en bra och trevlig mäklare. Köpte en lägenhet Läs mer
  • 2019-10-04

Annette L skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Bra information om hantering av försäljning.
    Sålt en villa.
    Bra information om vad vi kunde förvänta oss i pris men även tydlig med att det kan bli ”annorlunda”. Läs mer
  • Sara K

2019-10-03

Sara K skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Som ledamot i min (fd) BRF har jag haft kontakt med Douglas sen han började som mäklare. Han är mkt uppskattad av styrelsen då han då han är väl insatt i vad som gäller för resp förening och frågar när han blir tveksam. (Ist för att han får en missnöjd kund och vi en missnöjd medlem)
    Nu blev min försäljning lite platt fall som ingen var beredd på. Lite avslaget. Men Douglas gjorde vad han kunde, informerade tydligt och lyssnade på mina åsikter även om min främsta åsikt är att han är experten och jag litar på honom.
    Ingen kritik men ett råd i all välmening; ngt lite mer fingertoppskänsla för vem som bör tituleras "ni" och "er" och det bör vara stelt korrekt vs när det är ok att lätta på slipsen och skoja hade iaf jag uppskattat. Läs mer
  • 2019-10-03

Lena I skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålt villa.
    Har ej haft så mycket kontakt med mäklare då jag är delägare.
    Mäklarens uppdrag var mycket begränsat då huset således via privata kontakter före visning.
    Träffade honom endast vid kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-10-02

Björn A skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpt hus, sålt lägenhet. Bra bemötande fyllt med energi och entusiasm. Bra på att återkoppla. Motsvarar de förväntningar som jag hade. Läs mer
  • 2019-10-02

Åsa K skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har sålt en lägenhet. Mäklaren var mycket bra, naturlig, enkel och lättsam. Vi hade Anders som mäklare när vi köpte bostaden för 4 år sen. Vi var mycket nöjda då, och vi kontaktade honom igen. Vi hade fullt förtroende för honom. Vi fick lägenheten såld ganska fort trots få spekulanter. Läs mer
  • 2019-10-01

Anders H skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Dåligt engagemang, om han hade marknadskunskap så visade han inte det utan gav en glädjekalkyl. Läs mer
    2019-10-29 Jonas G svarar Anders H
    Hej Anders!
    Tack för att du tog dig tid att svara. I det här fallet missbedömde jag marknaden och vi gick ut med ett för högt utgångspris.
    Mvh Jonas
  • Tom N

2019-10-01

Tom N skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    AG är superbra. Han hjälpte oss vid husköpet och jag vet att både vi som köpare och paret som sålde blev väldigt nöjda med Anders insats. Läs mer
  • 2019-10-01

Johannes M skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sommarbostad
    Mkt positivt bemötande , relationsskapande Läs mer
  • Åsa H

2019-10-01

Åsa H skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Har sålt bostadsrätt. Mycket professionell mäklare och god bemötande. Läs mer
  • 2019-10-01

Peter S skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Tycker inte han ansträngde sig tillräckligt, och var inte så intresserad. Försök till förbättring verkade inte heller helt uppskattad. Minus.
    Tack ändå - det gick till slut Läs mer
  • 2019-10-01

Andreas B skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köpte hus.
    Nonchalant bemötande. Inget engageman.
    Hade hoppats på bättre service och bemötande.Allmänt tråkig attityd.Ingen servicekänsla.
    Efter avslutad budgivning blev det i stort sett tyst från mäklaren.Han kunde inte hjälpa till med vare sig det ena lr andra.Vi som köpare fick hålla på att jaga folk till höger och vänster. Bla jurist då detta var ett dödsbo. Vid sista mötet och överlämning av nycklar etc var ej mäklaren med. Hade även försäkringsfråga gällande saker som gått sönder mellan visning och tltträdesdatum.Detta kunde mäklaren ej hjälpa till med och tyckte vi skulle maila lr ringa juristen i fråga.Tråkigt då man hört mycket positivt om just denna fastighetsbyrå och känner många av dom andra i personalen privat. Läs mer
  • 2019-10-01

Thi N skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag känner inte att mäklaren har gjort ett bra jobb.
    Jag känner att han stressade igenom affären och inte gav oss tid och möjlighet att kolla igenom dokument eller försäkra sig om att vi förstått allt.
    Svenska är mitt andra språk och jag anser inte att Anders tog hänsyn till att jag behöver få endel saker förklarade innan jag har förstått hela innebörden.
    Jag köpte ett hus i Västervik och Anders hade bråttom att genomföra affären vilket jag först i efterhand förstår. Det visar sig att huset var fullt av skador och säljarna fuskat med bygget vilket jag inte fått möjlighet att själv undersöka innan jag skrev på köpekontrakt. Anders försäkrade mig om att huset var i toppskick och att säljarna nyligen renoverat taket, vilket visade sig vara felaktigt.

Helhetsmässigt känner jag mig inte alls nöjd med Anders bemötande eller med affären. Läs mer
  • 2019-10-01

Lena H skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Anders är noggrann, pålitlig och ytterst vänlig och tillmötesgående.
    Mina förväntningar blev alla infriade och smolk löstes genast och till det bättre.

Jag var intresserad av och köpte en bostadsrätt i Västervik, något som jag verkligen inte ångrar.

Alla borde ha en mäklare som Anders! Läs mer
  • 2019-09-30

Sara Ziad T skrev om Douglas Salomon en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi har köpt ett rådhus och han var duktigt och jag hsr fått tidligt förklaringen.
    MVH Sara ziad Läs mer
  • 2019-09-30

Petra N skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Köp av Hagstigen 6, Västervik. Helhetsintrycket var bra. Köpet löpte på som förväntad. Läs mer
    2019-10-29 Jonas G svarar Petra N
    Tack för ditt betyg lycka till med ert bygge, det är en härlig tomt.
  • Anders B

2019-09-30

Anders B skrev om Anna Jeansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Mycket tillmötesgående, lättillgänglig, förklara saker på ett bra sätt. Öppen för frågor och vi får bra svar. Erfaren och kunnig. Läs mer
    2019-09-30 Anna J svarar Anders B
    Hej Anders,
    Stort tack för din positiva feedback. Jättekul att ni är nöjda med mitt arbete, det gläder mig verkligen.

Tomas A skrev om Ellen Wikström en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Jag/vi köpte en bostadsrätt vi blev väl bemött både på Mail / telefon , jag sakade lite fakta och årtal som vi fick reda på genom säljaren .
    Annars var allt till belåtenhet . Läs mer
  • 2019-09-30

Roger O skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Villa, Mycket bra bemötande ! Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Roger O
    Tack Roger! Jättefin villa som ni har köpt, där kommer ni få många fina studer framöver.

Bo E skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålt fritidshus. Ett mycket sympatiskt och professionellt bemötande. Trots att inte det uppsatta målet på försäljningssumman uppnåddes så är vi nöjda med försäljningen. Att affären avslutades i semestertider kan inte skyllas på någon men det gjorde att avslutet blev något rörig och kändes lite oklar. Läs mer
    2019-10-29 Jonas G svarar Bo E
    Hej Bosse!
    Tack för ditt fina betyg och jag hoppas att ni trivs bra i ert nya ställe!
  • 2019-09-30

Jesper A skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Sålde nyligen vårat radhus. Mäklaren utförde uppdraget snabbt och hade mycket bra koll på marknaden. Hon gav oss även relevanta tips om små förbättringar för att göra bostaden mer lättsåld. Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Jesper A
    Hej Jesper, stort tack för din positiva feedback. Jättekul att ni är nöjda med mitt arbete, det gläder mig verkligen!
  • 2019-09-30

Pärnilla M skrev om Anders Gustafsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Hej!
    Jag anlitade Anders då det var dags att sälja min 60-talsvilla. Jag vet att han är en bra mäklare, o även denna gång uppfyllde han mina förväntningar.
    Jag skulle inte tveka att använda Anders o Svensk fastighetsförmedling igen.
    /Pärnilla Läs mer
  • 2019-09-30

Helena A skrev om Jonas Gustafson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Bostadsrätt i centrala Västervik
    Trevligt bemötande och god service, men lite väl långsam i själva handläggningen. Allt gick dock precis som det skulle, inga problem så helhetsmässigt att rekommendera :-) Läs mer
    2019-10-29 Jonas G svarar Helena A
    Hej Helena! Tack för ditt omdöme, hoppas att Joel trivs bra i lägenheten.
  • 2019-09-29

Elin D skrev om Christin Wahlman en del av Svensk Fastighetsförmedling Västervik
    Vi är mycket nöjda över mäklaren och jobbet hon har gjort! Det gick fort och lätt att sälja vårt hus. Läs mer
    2019-10-01 Christin W svarar Elin D
    Tack för det fina omdömet Elin! Det var riktigt roligt att hjälpa er med försäljningen, vi ses snart på tillträdet.

Kvarngatan 15, 593 30 Västervik