Fastighetsbyrån Hudiksvall

Storgatan 30, 824 30 Hudiksvall — Visa karta

Här i Hudiksvall är det högtryck på bostadsmarknaden just nu! Alla typer av bostäder är eftertraktade och finns att tillgå. Ta kontakt med oss när du vill köpa eller sälja en bostad här i Hudiksvall. Vi träffas gärna på ett kostnadsfritt möte eller skriver upp dig i vårt spekulantregister, då får du veta både vad som är och ska bli till salu.

Vi har funnits här på orten sedan 2007 och genomför hundratals affärer här varje år. Eftersom vi är aktiva och marknadsledande håller vi koll på både trender, prisläge och området i sig. Tack vare vår kunskap, mångåriga erfarenhet och lokalkännedom kan vi hjälpa dig på bästa sätt i din bostadsaffär.

Oavsett var i processen du befinner dig, ställ dina frågor till oss på Fastighetsbyrån i Hudiksvall!

Läs vad 559 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hudiksvall

• 2020-10-21

Pär M skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Köpte en villa/radhus i Friggesund, Bjuråker på distans med Mattias Karlsson som mäklare. Mattias har varit väldigt behjälplig i denna situationen och han har varit väldigt professionell i kontakten mellan mig som köpare och säljaren vid de frågor som uppstått.
    Har känt mig trygg genom hela processen. Läs mer
  • 2020-10-20

Helena G skrev om Anna Karlsson fd. Persson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Proffsig och seriös i sin yrkesroll. Läs mer
  • 2020-10-15

Anette W skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Allt har fungerat mycket bra, både själva affären och bemötandet ifrån Mattias på Fastighetsbyrån i Hudiksvall.

Jag tycker att det fungerade över förväntan, då jag även fick genom mäklaren en bra kontakt till ett flyttstädbolag.

Att vi köpare och säljare sedan fick en bukett som tack för en bra affär kändes toppen Läs mer
  • 2020-10-10

Inga-Lill Ö skrev om Zoran Matovic en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Jag har köpt en fritidshus i Delsbo. Zoran har ett bra bemötande och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2020-10-08

Folke G skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Köpt Hundskinnsvägen 10,mycket bra bemötande av Alma Karlsson båda gångerna vi tittade på huset. Vi har bara positivt att säga. Hon var proffsig i sitt arbete. Mvh Kristina o Folke Läs mer
    2020-10-12 Alma K svarar Folke G
    Hej Folke och Kristina, och stort tack för er rekommendation! Det har varit roligt att kunna hjälpa er, och nu hoppas jag att ni ska trivas bra i Bergsjö!
  • 2020-10-02

Magnus B skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Jag köpte ett radhus av Mattias i Juli.
    Mitt intryck på visningen var att Mattias är seriös och noga med att upplysa intresssenter om en rättvisande bild av objektet.
    Mitt totala intryck av affären från visning till tillträdesdag är att allt skötts mycket proffesionellt och Mattias har varit mycket hjälpsam och lätt att ha en dioalog och kontakt med.
    Jag kan varmt rekommenera Mattias som fastighetsmäklare.
    // Magnus Bergsman Läs mer
    2020-10-02 Mattias K svarar Magnus B
    Hej Magnus!
    Tusen tack för en riktigt fin rekommendation. Det känns riktigt kul att höra att du upplevt allting smidigt och professionellt, en väldigt viktig del i det arbete jag vill förmedla. Stort lycka till i ditt nya boende så hoppas jag vi ses framöver!
    // Mattias
  • 2020-09-30

Therese Ia Mariana A skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Trevligt, professionellt bemötande. Kunnigt, erfarit, tryggt hanterande av affären från början till slut. Läs mer
  • 2020-09-28

Katrin S skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi träffade Mattias första gången på en visning av det hus vi senare köpte. Jag bestämde mig på en gång att ta han som mäklare vid försäljning av min lägenhet med. Han gav ett mycket gott intryck och jag kände genast ett stort förtroende för honom.

Under resans gång har han varit en klippa! Han hade svar på nästan alla frågor och de han inte kunde svara på tog han reda på inom nån timme. Allt har gått hur smidigt som helst. Jag hade ingen som helt kunskap om husköp/försäljning, men tack vare Mattias professionalitet kan jag nu en hel del.

Han rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-10-02 Mattias K svarar Katrin S
    Tack för en fin rekommendation! Det har varit väldigt roligt att få vara så delaktig såväl i ert köp av ny bostad så som i försäljningen av er tidigare. Kul även att du också fått lära dig en hel del :) Lycka till i det nya huset så ses vi mer framöver!
  • Patrik F

2020-09-25

Patrik F skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi bestämde oss för att sälja vårt fantastiska hus vid havet i Hudiksvall. Ett hus vi har renoverat med stort intresse och kärlek. Att det blev fastighetsbyrån och Johanna som blev vår mäklare var mkt pga hennes värme blandat med stor professionalitet. Det var ju vårt hem som vi skulle lämnade till Ngn annan och valet blev lätt och rätt. Allt gick så smidigt och med stor respekt för oss och huset. Tack Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2020-09-22

Niklas E skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Både köpt och sålt bostad med Mattias. Han är hjälpsam, engagerad och en förtroendegivande person/mäklare. Läs mer
    2020-09-23 Mattias K svarar Niklas E
    Tack Niklas, det är roligt de gånger man får följa med i både köp och försäljning och det är kul att höra att det upplevts bra :)
  • 2020-09-14

Malin E skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Skött både inköp och försäljning av ny och befintlig bostad på ett proffsigt och tryggt sätt. Läs mer
    2020-09-23 Mattias K svarar Malin E
    Hej! Vad roligt att höra att det känts tryggt för er. Det är en av de viktigaste bitarna i både köp och försäljning. Stort lycka till med förberedelser inför flytt så ses vi snart!
  • 2020-09-10

Tommy S skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Mycket bra bemötande trevlig , glad och snabb samt ger information hela tiden om hur läget utvecklar sig! Läs mer
  • 2020-09-08

Johanna L skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Jag har sålt mitt hus. Mäklaren Alma är påläst, positiv, trevlig och hade svar på de flesta av mina frågor. Det hon inte visste tog hon reda på. Läs mer
    2020-09-11 Alma K svarar Johanna L
    Stort tack för dina fina ord Johanna! Det har varit så roligt att få hjälpa dig genom processen.
    Önskar dig allt gott!
  • 2020-09-08

Lena S skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Sålt ett atriumhus och har fått proffsig hjälp och stöd i hela processen. Rutinerad, lugn mäklare. Läs mer
  • 2020-09-07

Roine E skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Köpte en 1700-tals stuga i Älvsund. Johanna skötte sig exemplariskt vad gäller kontakt, bemötande, och gav ett proffesionellt intryck över hela linjen.
    En toppentjej helt enkelt. Läs mer
  • Ann-Charlott C

2020-09-06

Ann-Charlott C skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi köpte ett torp/hus i Älvsund genom Johanna.
    Affären gick otroligt smidig på alla sätt, från första visning till tillträdet.
    Johanna var proffsig, kunnig & hjälpsam på alla sätt. Läs mer
  • Emma W

2020-09-03

Emma W skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Helt suverän! Engagerad och tillmötesgående, rekommenderar starkt Alma! Läs mer
    2020-09-11 Alma K svarar Emma W
    Tusen tack för din rekommendation Emma! Så roligt att höra att ni känner er nöjd. Hoppas ni ska trivas i huset! :)
  • Bjarne Ö

2020-09-02

Bjarne Ö skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Proffsig, artig och kunnig. Vi är otroligt nöjda med husköpet Läs mer
    2020-09-23 Mattias K svarar Bjarne Ö
    Hej Bjarne! Vad härligt att höra att ni känner er nöjda, hoppas ni trivs fint i huset!
  • 2020-09-02

Nils-erik H skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Har köpt en villa belägen på landsbygden. Trevligt bemötande, professionell handläggning.
    Jag är mycket nöjd.
    //Nisse H Läs mer
  • 2020-09-01

Madeleine S skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi sålde vår bostadsrätt med Alma och önskade en snabb och smidig försäljning - vilket hon lyckades galant med! Läs mer
    2020-09-11 Alma K svarar Madeleine S
    Tusen tack för er rekommendation Madeleine och Simon! Det ska bli så roligt att följa ert nästa kapitel nu.
    Stort lycka till med allt!
  • 2020-08-31

Kjell S skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Mycket bra bemött av mäklaren Läs mer
    2020-09-23 Mattias K svarar Kjell S
    Hej Kjell! Kul att höra att du upplevt bemötandet bra, någonting som är oerhört viktigt under en bostadsaffär.
  • 2020-08-31

Kent T skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi har sålt vår villa och är supernöjd med Mattias som vi tycker har skött allt till vår fulla belåtenhet. Vi hade nog inga förväntningar alls eftersom det är första gången vi säljer men vi har då absolut inte blivit besvikna utan tvärtom väldigt väl bemött och han har gjort ett väldigt bra jobb. Läs mer
    2020-09-23 Mattias K svarar Kent T
    Hej Kent! Tack för en fin rekommendation och de ord du tagit dig tid att skriva. När man inte gjort någonting tidigare är det mycket nytt att ta ställning till och att ni då känt er bra guidade gläder mig att höra.
  • 2020-08-27

Susanne D skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Flexibel, förtroendeingivande, kompetent, tydlig i sin information. Läs mer
  • 2020-08-27

Sven Gunnar Knutsson B skrev om Anna Karlsson fd. Persson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Sålt en fastighet som fritidsboende.
    Bra kontakt med mäklaren under hela processen.
    Presentationen i säljdokumenten var utmärkt !
    Gäller både text men framför allt bilder och deras komposition.
    Snabb och proffsig säljprocess.
    Bra erfarenhet av "Säljcoachen" . Läs mer
    2020-09-18 Anna K svarar Sven Gunnar Knutsson B
    Stort tack Gunnar och Ulla för fina ord, det känns jätteroligt att fått hjälpt er med försäljningen och extra roligt att jag lyckades infria förväntningarna på presentationen som var viktig för er. Vi ses på tillträdet!
  • 2020-08-24

Katarina R skrev om Anna Karlsson fd. Persson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Anna var trevlig, hjälpsam, lugn, saklig. Om vi hade en fråga inför husköpet som hon inte kunde svara på så tog hon reda på det snabbt.
    Vi är jättenöjda med Anna som mäklare när vi köpte vårat hus. Läs mer
    2020-09-18 Anna K svarar Katarina R
    Tusen tack Katarina och Martin för gott samarbete! Stort grattis igen till huset och jag hoppas verkligen ni ska trivas där :)
  • 2020-08-19

Pär E skrev om Anna Karlsson fd. Persson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi har sålt ett radhus..
    Blev otroligt bra bemött av Anna under hela tiden. Hon var väldigt engagerad i att det skulle gå så smärtfritt som möjligt.
    Ett stort stort tack. Läs mer
    2020-09-18 Anna K svarar Pär E
    Stort, stort tack till er också! Så roligt att få hjälpa er och det betyder mycket för mig att ni känner att det fungerat så bra :) Vi ses på tillträdet!
  • 2020-08-17

Helena Elisabeth G skrev om Anna Karlsson fd. Persson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Kan sammanfatta: Anna är en toppentjej!
    Mycket lätt att samarbeta med.
    Norrviksta 11 Läs mer

Tommy D skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi valde Johanna på fastighetsbyrån gå grund av att vi har så fina kontakter sen tidigare försäljning ... helt underbar att ha som mäklare ..sakkunnig ...trevligt bemötande mot säljare å köpare......förtroendeingivande. ( HON KAN SIN ARBETE ) Läs mer
    2020-08-18 Johanna N svarar Tommy D
    Tack Tommy!
    Så roligt att samarbeta med er också och jag som har tur när jag får förmånen att sälja hus som är i så otroligt fint skick!

MVH Johanna

Bengt L skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Uppfyllt alla våra förväntningar. Läs mer
    2020-08-19 Mattias K svarar Bengt L
    Det känns väldigt bra att höra, tusen tack!

Siv L skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Johanna en fantastisk mäklare lättsam glad kompetent är jätte nöjd.har tidigare också anlitar henne för att sålt en tidigare fastighet. Så nu har hon sålt 2 fastigheter till oss hon ska ha allt beröm hon kan få. Läs mer
    2020-08-18 Johanna N svarar Siv L
    Tack Siv för ditt fina omdöme!
    Det har varit ett sant nöje att samarbeta med er också.

Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!

• 2020-08-13

Anders E skrev om Zoran Matovic en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Tydlig var påläst om husets historia. En trevlig herre Läs mer
  • 2020-08-10

Marielle N skrev om Anna Karlsson fd. Persson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Köpt villa. Överlag mycket positiv till allt bemötande på Fastighetsbyrån Hudiksvall, proffsigt och trevligt. Läs mer
    2020-08-17 Anna K svarar Marielle N
    Tusen tack Marielle, va roligt att höra! Det har varit så kul att få hjälpa er med ert bostadsköp och jag hoppas ni trivs bra i ert nya, fina hus:) Sköt om er!
  • 2020-08-08

Britta M skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    I samband med köpet av mitt fritidshus hjälpte Mattias mig till en snabb affär när jag som mest behövde den. Samtidigt var han lugn och dämpade mitt forcerade sätt när jag ville att alt skulle hända på en gång. Han guidade mig och underlättade mycket för att allt skulle gå så smidigt som möjligt i t ex min kontakt med banken. Han har alltid varit kontaktbar och bemött mig mycket respektfullt så jag vågat ställa många frågor. Svar har jag fått omgående. Jag är mycket nöjd med mäklarens och Fastighetsbyråns arbete. Genom hela processen har de varit mycket professionella och samtidigt varmt personliga, vilket jag uppskattar stort! Läs mer
    2020-08-10 Mattias K svarar Britta M
    Hej Britta! Tusen tack för att du tog dig tid att skriva. Vad kul att höra att du känt dig väl omhändertagen och att allting känts tryggt. Njut nu av det sista av sommaren i stugan :) Ha det fint!
  • Anna-Lena E

2020-08-07

Anna-Lena E skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi sålde vårt fritidshus, och Mattias har varit väldigt upmärksammad på våra önskemål, tydlig i att förklara saker och ting. Väldigt bra på återkoppling och bra på att hålla oss uppdaterrade på vad som händer. Bara positivt med andra ord. Läs mer
    2020-08-10 Mattias K svarar Anna-Lena E
    Tusen tack! För mig är det superviktigt att du som säljare alltid ska ha en stor inblick och veta vad som händer. Vad roligt att du uppskattat just detta. Ha en fortsatt trevlig sommar!
  • 2020-08-05

Ulrika H skrev om Petra Weeraratne en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Fick mycket bra hjälp när vi köpte vårt fritidshus, trots punktering löste det sig med bank och underskrifter av köpekontrakt, proffsigt! Läs mer
  • 2020-08-03

Agnes K skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Sålt lgh. Proffsigt och trevligt bemötande! Läs mer
    2020-08-03 Mattias K svarar Agnes K
    Hej!
    Tack så mycket! Ha nu en härlig semester
  • 2020-07-27

Ginger S skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Johanna Nordholm är mycket lätt och bra att ha att göra med i alla situationer oavsett man är spekulant eller säljare. Som säljare har jag upplevt Johanna engagerad utan att vara påtryckande eller "pushig". Läs mer
    2020-08-18 Johanna N svarar Ginger S
    Tack Ginger för de fina orden.
    Så roligt att du uppksattar mig som både köp- och säljmäklare :)

MVH Johanna
  • 2020-07-26

Anna Lena K skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Jag har sålt ett radhus och fastighetsmäklaren Matias Karlsson har skött allt exemplariskt. Jag kommer rekommendera honom till mina vänner. Läs mer
    2020-08-03 Mattias K svarar Anna Lena K
    Hej!
    Tusen tack för de fina orden och roligt att höra att allt känts bra.
  • 2020-07-26

Leif B skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Snabb och smidig affär, mäklaren rekommenderas.

Leif Bergman Läs mer
    2020-08-03 Mattias K svarar Leif B
    Tack så mycket Leif! Härligt att höra att allt känts bra och tack för rekommendationen!
  • 2020-07-23

Lars-erik S skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Tycker att allt har flytit på väldigt bra. Vade 125 Läs mer
    2020-08-18 Johanna N svarar Lars-erik S
    Tack Pecke!
    Det har varit ett lättsamt och smidigt samarbete från båda håll.

• 2020-07-21

Britta M skrev om Petra Weeraratne en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Jag har sålt min villa och är mycket nöjd över att Petra förmedlat min bostad. Hon har visat stort engagemang, lagt ner mycket tid och visat stor empati i ett för mig stort beslut. Samtidigt har hon lotsat oss professionellt och tryggt, gett goda råd men varit mycket lyhörd för mina önskemål. Jag har känt stort förtroende och hon har gripit tag i mina funderingar och haft en tydlig arbetsgång som hon hela tiden informerat oss om . Jag har känt mig delaktig men samtidigt mycket vägledd. Svåra situationer har uppkommit men dem har hon hanterat säkert och inte dragit sig för att agera. Jag uppskattar hennes arbete mycket. Läs mer
  • 2020-07-20

Jan-åke M skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Sålt mitt radhus och fick bästa hjälpen av en kunnig och rutinerad mäklare som vi fick förtroende för från första träffen. Hon kommer nu få hjälpa oss med allt som behövs efter försäljningen. Vi är helnöjda med Alma . Läs mer
    2020-07-22 Alma K svarar Jan-åke M
    Stort tack Janne och Yvonne för era fina ord! Det har varit så roligt att få hjälpa er och jag hoppas verkligen att ni ska trivas fantastiskt i ert nya hem! :) Härligt att ni känner er nöjd! Varma hälsningar Alma
  • Anna-Lena S

2020-07-20

Anna-Lena S skrev om Johanna Nordholm en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Sålt en villa. Väldigt bra bemötande, och återkoppling. Informerade fortlöpande. En bra upplevelse. Läs mer
    2020-08-18 Johanna N svarar Anna-Lena S
    Tack Anna-Lena,

Känns bra att du har uppskattat vår kommunikation och jag kan bara säga detsamma, det har varit väldigt enkelt och smidigt med er också :)

• 2020-07-18

Erik O skrev om Petra Weeraratne en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Petra hjälpte mig att sälja ett nybyggt hus i Norrbobyn. Mycket fina bilder på huset och omgivningen i annonsen på hemnet.

Petra är mycket trevlig och kunnig inom sitt yrke.👍

/ Erik Läs mer
    2020-08-13 Petra W svarar Erik O
    Tusen Tack för din rekommendation Erik! Jag ser fram emot ett fortsatt samarbete:)

Vi ses! //Petra
    Petra W gillar detta
  • 2020-07-08

Peter B skrev om Zoran Matovic en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Köpt hus å Zoran varit mkt tydlig å trevlig å återkopplar snabbt ! Läs mer
  • 2020-07-06

Ingrid R skrev om Mattias Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi ville sälja ett enkelt fritidshus utan el & vatten , för några hundra tusen kronor . Vi blev bemötta med samma intresse & status som om den var en miljonförsäljning. Mattias var mycket tillmötesgående & ingav stort förtroende , en trevlig bekantskap som vi gärna använder oss av igen . Vi Tackar för en lyckad fastighetsaffär 🙏 Läs mer
    2020-08-03 Mattias K svarar Ingrid R
    Hej Ingrid! Vad roligt att höra att det har känts så bra. Jag har alltid tyckt att oavsett om man säljer något för några hundra tusen eller flera miljoner så är det för stunden den viktigaste affären man gör. Att ni som säljare ska vara helnöjda är mitt mål! Det var riktigt roligt att hjälpa er!
  • 2020-07-06

Christina L skrev om Zoran Matovic en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Vi köpte en lägenhet.
    Zoran var mycket behjälplig, han svarade på våra frågor, tog reda på det han inte visste.
    Bemötandet var trevligt och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2020-07-01

Therese N skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Köpt sommarstuga väldigt smidigt och med trevligt bemötande. Lätt att få kontakt med och svarar snabbt. Läs mer
    2020-07-02 Alma K svarar Therese N
    Tack för dina ord Therese! Det har varit ett nöje att få hjälpa er att hitta ert sommarparadis. Nu är det bara att njuta! :-) /Alma
  • 2020-06-28

Mats M skrev om Zoran Matovic en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Har sålt ett sommarhus som vi har haft i släkten sen 50 talet.
    Zoran uppträder på professionellt sätt är enkel och lättsam att ha att göra med.
    Jag är supernöjd med Zoran som mäklare.
    Mats Läs mer
  • 2020-06-26

Carina B skrev om Alma Karlsson en del av Fastighetsbyrån Hudiksvall
    Jätte trevlig tjej !
    Verkar kunnig trots att hon var ung.
    Bara gott att säga om henne. / Carina Läs mer
    2020-06-29 Alma K svarar Carina B
    Stort tack för din rekommendation Carina! Det har varit ett nöje att få hjälpa dig genom försäljningen. Allt gott :)

Storgatan 30, 824 30 Hudiksvall