Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar, sid 2

Storgatan 25, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar!

Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar bostadsmarknaden noggrant, för att vara med i alla svängar.

Vi skräddarsyr våra tjänster efter dig och dina behov och tack vare vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån har du tillgång till både ekonomisk och juridisk rådgivning inför din bostadsaffär.

Kom förbi och berätta om dina bostadsplaner, vi svarar gärna på alla frågor du kan tänkas ha!

Läs vad 892 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalmar

• 2019-05-25

Bert E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket proffsigt utfört han visste vad som skulle visas o inte till visningen. Vi har sålt en villa i smedby och Andreas har skött det alldeles utmärkt. Läs mer
  • 2019-05-23

Gunilla L skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren var proffsig och trevlig. Återkopplade dagen efter köpet med ett telefonsamtal. Undrade hur det gick.
    Kan rekommendera byrån och Mia till andra. Läs mer
  • 2019-05-23

Pontus A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas är lyhörd för våra önskemål och anpassade hela försäljningsprocessen efter oss. När vi var redo så var Andreas beredd med intressenter och det gick fort till avslut. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Pontus A
    Härligt att det blev ett gott slut med köpare som verkligen ville ha ert hus och som ni kände för.
  • 2019-05-22

Petrus A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    professionell och saklig, inte massa säljsnack. Vi har sålt ett hus i Läckeby och Andreas hjälpte även min pappa tidigare att sälja sitt föräldrarhem.Mkt nöjda vid båda tillfällen. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Petrus A
    Tack själva. Som jag sa till er så var jag mycket positiv överraskad när jag fick se ert hus för andra gången. Imponerande arbete ni utfört.
  • 2019-05-19

Johanna T skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sympatiskt serviceinriktad mäklare. Läs mer
  • 2019-05-15

Mari G skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt hus,Pål är trygg kan sin sak! Leverar det du vill ! Super nöjd Läs mer
    2019-05-21 Pål P svarar Mari G
    Tack för rekommendationen Majsan! Du är alltid rolig att ha som kund och nu är det sorgliga bara att det kanske dröjer till nästa gång. Men du får komma förbi på en kopp kaffe någon dag när du har en minut över. Trevlig sommar! Mvh Pål
  • 2019-05-14

Emma S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt villa genom Andreas och Fastighetsbyrån. Oerhört bra bemötande, trevlig och professionell på en och samma gång. Mycket informativ då detta var första villaköpet för min del. Väldigt tydlig genom hela köpprocessen och skulle gärna anlita Andreas om det i framtiden blir aktuellt att sälja. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Emma S
    Tack, vad roligt att ni känner er trygg med köpet.
    Alltid lite extra pirrigt när man tar klivet in och blir villaägare.

Rosita K skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av en villa. Mycket trevligt bemött. Andreas är väldigt lugn, trygg, ambitiös och pålitlig. Försäljningen gick mycket bra, högt över förväntan. Kan verkligen rekommendera honom till andra som ska sälja sina bostäder. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Rosita K
    Tack! Hoppas det känns bra nu i efterhand när ni sålt föräldrahemmet.
    Välkomna framöver om ni behöver hjälp.

Marcus H skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålde 1-plansvilla i Kalmar med Pål, allt funkade mycket smidigt och bra. Man upplever att Pål lyssnar på ens önskemål och får hela affären att kännas väldigt enkel.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-05-21 Pål P svarar Marcus H
    Tack för rekommendationen Marcus! Mycket trevligt att ha er som kunder och önskar stort lycka till med fortsättningen av ert nybygge. Håller tummarna för att det kommer en inbjudan så jag får se vad ni åstadkommit. Trevlig sommar! Mvh Pål

Julia S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Väldigt trevlig, kunnig och mycket hjälpsam. Jag kände att han ville att vi skulle känna oss trygga i köpet samtidigt som det genuint kändes som att han verkligen ville att vi skulle trivas i vårt nya hem. Trevligaste mäklaren jag har mött. Läs mer
    2019-06-12 Andreas J svarar Julia S
    Det var värmande ord, tack snälla!
    Extra trevligt att arbeta med att hjälpa människor med sina kommande hem när de känner sig trygga och nöjda. Hoppas ni trivs bra i huset!
  • 2019-05-12

Pernilla B skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köp av fritidshus.
    Mycket bra bemötande och kommunikation med mäklaren.
    Inget att tillägga Läs mer
  • 2019-05-06

Yvonne A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Är nöjd med bemötande och hans ärlighet
    Han har gett rådgivning i affären på ett föredömligt sätt
    Blev en bra affär
    Vi har sålt ett fritidshus Läs mer
    2019-05-21 Pål P svarar Yvonne A
    Tack för rekommendationen Yvonne! Härligt att höra att ni är nöjda och tack för ett gott samarbete under försäljningen. Ha nu en härlig sommar! Mvh Pål
  • 2019-05-02

Anna F skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi blev väl bemötta av mäklaren som både sålde bår bostad och hjälpte oss att köpa.
    Allting sköttes smidigt och vi är mycket nöjda med mäklarens arbete. Läs mer
  • 2019-04-28

Katarina V skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Både köpt o sålt bostadsrätt, mycket nöjd med mäklaren som både varit korrekt snabb o kunnig i sitt bemötande! Läs mer
  • 2019-04-27

Tanja P skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Allt har fungerat utmärkt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-04-27

Richard B skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt och köpt bostadsrätt.
    Trevligt, kompetent och korrekt intryck och bemötande.
    Han har gjort ett bra jobb Läs mer
  • Johan H

2019-04-16

Johan H skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt.

Christoffers har involverat mig som säljare i hela affären från början till slut. Han har varit flexibel, lättillgänglig, ger ett professionellt intryck och lyssnat på mina önskemål som säljare. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-04-10

Pia G skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Lugnt och behagligt sätt. Hjälpsam. Mycket noggranna förklaringar. Förklarar tills man förstår. Jag har aldrig känt mig så avstressad under en bostadsaffär! Läs mer
  • 2019-04-09

Cecilia M skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Andreas hjälpte oss att sälja vårat hus. Så förstående och så trevlig. Såg oss hela tiden och lade verkligen ner tid och energi på att det skulle bli så bra som möjligt för både oss och köpare. Många tips och snabb att få tag på.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-04-05

Tobias O skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Riktigt bra återkoppling. Hade alltid svar på frågor från oss säljare. Läs mer
  • 2019-04-03

Sandra E skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har både köpt en bostadsrätt av Christoffer och i samma veva sålt vår bostadsrätt.
    Christoffer har ett lugn och utstrålar självsäkerhet i det han gör. Han har en gidigen erfareneher inom yrket som ger ett stort förtroende både för säljare och köpare. Christoffer hörde alltid av sig, återkopplade ofta och höll oss informerade genom hela processen av säljandet vilket kändes tryggt. Vi är verkligen supernöjda med Christoffer!!! Läs mer
  • 2019-04-01

Rebecka Z skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt en BR.
    Har ingen erfarenhet av bostadsköp så hade heller inga förväntningar då jag inte hade något att jämföra med. Men tyckte CE var lugn o trygg, alltid lätt att nå för frågor, tydliga svar. Proffsig och trevlig. Läs mer
  • 2019-03-28

Patrik L skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt lägenhet och köpt villa.
    Väldigt proffsigt bemött av Evelina. Läs mer
  • 2019-03-25

Jan-Olof H skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt villa! Ett trevligt och bra bemötande, ja han levde upp till våra förväntningar! Försäljningen av våran villa, har skötts på ett utmärkt sätt!!! Läs mer
    2019-03-29 Pål P svarar Jan-Olof H
    Tack för rekommendationen Jan-Olof! Hoppas ni kommer trivas i lägenheten och att vi springer på varandra i slingan. Mvh Pål
  • 2019-03-23

Carina W skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt bostadsrätt, bara positivt från första möte.
    Mycket bra återkoppling till säljare med information
    under hela säljuppdraget.
    Återkommer gärna vid nytt uppdrag! Läs mer
  • 2019-03-22

Lena G skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt min lägenhet. Christoffer har ett professionellt och lugnt bemötande, inger förtroende. Läs mer
  • 2019-03-22

Anita H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik har hjälpt oss att sälja våran lägenhet i Fredrikskans
    och han har tålmodigt hjälpt oss att komma framåt i försäljningen.
    priset kom inte upp i det vi hade förväntat oss men det är inte lika lätt att sälja idag som tidigare så det har vi tagit med oss i beräkningen när vi skulle sälja lägenheten.
    Med vänlig hälsning, Anita Läs mer
  • 2019-03-21

Inger K skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Evelina sålde min bostadsrätt, det gick snabbt och smidigt.
    Jag fick ett mycket bra bemötande.
    Jag rekommenderar henne. Läs mer
  • 2019-03-20

Marie F skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en lägenhet. Hon har visat stor respekt för oss som säljare. Varit engagerad och frågat oss hur vi vill ha det. Hon är en mäklare som tar kunden på största allvar. Stor eloge för detta. Läs mer
  • 2019-03-19

Björn F skrev om Evelina Duned en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har sålt en bostadsrätt i Kalmar och Evelina har levt upp till våra förväntningar och gjort ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2019-03-18

Jennie A skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Småhus.
    Mycket bra.
    Förhållandevis låga förväntningar som överträffades.
    Är jättenöjd! Läs mer
    2019-03-29 Pål P svarar Jennie A
    Tack för rekommendationen Jennie och tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen. Roligt att det gick bra och lycka till i den nya staden. Hoppas vi hörs igen om ni tar er tillbaka till Kalmar. Mvh Pål
  • 2019-03-13

Björn B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har köpt villa i Lindsdal. Andreas var proffsig, vänlig, ärlig och omtänksam. Gjorde verkligen det lilla "extra" för att bostadsbytet skulle gå så smidigt som möjligt för alla parter. Varmt rekommenderad! Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Björn B
    Tack för fina ord. Alltid trevligt att höra att både säljare och köpare känner sig nöjda.

Mvh Andreas
  • 2019-03-11

Dafina B skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi har köpt villa. Andreas bemötte oss mycket väl. Han är organiserad, rutinerad och mån om att både köparna och säljarna ska få en smidig övergång efter köpet. Mycket ärlig! Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Dafina B
    Tack Dafina! Lycka till med allt nu ( :

• 2019-03-01

Gustav D skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra komunikation och handling mellan alla inblandade. Läs mer
  • 2019-02-27

Liza H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt hus i Lindsdal. Alltid väl bemött av Mikael och snabb och flexibel för förändringar. Läs mer
  • Nils-Olof N

2019-02-25

Nils-Olof N skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Köpt bostadsrätt. Mini minimal kontakt beroende på utlandsresa, sjukdom m.m. Läs mer
  • 2019-02-20

Anna H skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Min man och jag köpte nyligen en bostad strax söder om Kalmar, och vår mäklare Andreas Jonasson var väldigt hjälpsam och alltid tillgänglig när vi hade frågor inför vårt köp. Vi kände oss väldigt trygga och väl omhändertagna, vilket är så viktigt vid en sådan stor händelse som att köpa sig ett hus.
    Han var väldigt trevlig och vi fick ett bra bemötande genom hela köpprocessen, och vi är väldigt nöjda!
    Vi kan varmt rekommendera Andreas Jonasson på Fastighetsbyrån I Kalmar.

Anna H Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Anna H
    Tack så mycket! Hoppas ni kommer att trivas i ert fina hus och att Kalmar blir som förväntat.

• 2019-02-20

Kristina A skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en villa. Andreas bemötande var Professionellt och han visade stor lyhördhet. Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Kristina A
    Tack för ert fina betyg. Hoppas flytten gått bra och att ni är redo för överlämning nästa vecka.
  • Yvonne S

2019-02-19

Yvonne S skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mycket proffsigt bemötande. Klarade av sitt uppdrag galant och var bra med att meddela oss hela tiden hur allting fortlöpte.
    Han får gärna sälja vår sommarstuga när det blir aktuellt. Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Yvonne S
    Tack för förtroendet och för ett gott samarbete!

• 2019-02-19

Kristoffer L skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik är en seriös mäklare som tar jobbet på allvar och vill göra kunden nöjd. Läs mer
    2019-02-19 Patrik F svarar Kristoffer L
    Tackar Kristoffer för fint omdöme! Ska bli spännande att följa ert bygge framöver. Vill banken ha några värderingar längs vägen så hör ni av er så löser jag självklart detta! Allt gott!
  • Emelie R

2019-02-18

Emelie R skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Försäljning av min bostadsrätt. Christoffer var toppen. Han är tydlig, pedagogisk och gjorde det enkelt för mig som säljare att känna mig trygg och informerad. Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • 2019-02-16

Birgitta E skrev om Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag fick hjälp att köpa det lilla radhuset som jag önskade. Allt vänligt och korrekt.
    Gick väldigt snabbt precis som jag önskade.
    Birgitta Ende Läs mer
    2019-04-02 Andreas J svarar Birgitta E
    Tack Birgitta! Hoppas att du trivs bra i Kalmar och i ditt hus.
  • Karl A

2019-02-16

Karl A skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Villa
    Han är bra på det han gör för kunden
    Han levde upp till mina förväntningar Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Karl A
    Stort tack Kalle! Hoppas ni landat i något nytt och börjat trivas i Västervik!

Shirwan A skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag är jätte nöjd med Patriks arbete som hjälpt mig nå det jag önskat. Han har varit proffsig, lyhörd och trevlig hela vägen och även efter. Lojal och pålitlig Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Shirwan A
    Tack Shirwan! Ett lyckat samarbete måste gå båda vägarna så jag skulle kunna säga detsamma!

Therese H skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Patrik hjälpte oss att sälja vår villa. Han är kunnig och duktig och bemötte oss professionellt. Återkopplade bra innan försäljning, under affären och även jättebra efter avslutad affär. Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Therese H
    Hej Therese! Stort tack för jättefint omdöme! Hoppas verkligen ni ska trivas i er nya lägenhet och det vet jag att ni redan gör. Vi ses på stan!

Maria O skrev om Patrik Forsgren en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Jag har fått hjälp med allt jag bett om. Han har bemött mig med respekt och lyhördhet. En mycket trevlig mäklare. Läs mer
    2019-02-18 Patrik F svarar Maria O
    Tack Maria! Nu ska vi ta det hela vägen så ni kan vara lika nöjda om några veckor! Vi hörs!
  • 2019-02-14

James Albert Charles H skrev om Michael Sjöstedt en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Vi anlitade Michael vid försäljningen av vårt hus och upplever att vi fick ett mycket gott bemötande! Michael guidade oss skickligt genom försäljningen, som gick både snabbt och enkelt. Kan absolut rekommendera Michael till andra potentiella säljare. Läs mer

May W skrev om Mia Alnerud en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Mia är en mycket trevlig och kompetent yrkeskvinna! Supernöjd! Läs mer

Felicia V skrev om Christoffer Edh en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Sålt en bostadsrättslägenhet. Christoffer är mycket proffessionell pch har ett mycket bra bemötande! Läs mer
  • Josef B

2019-02-12

Josef B skrev om Pål Pettersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
    Bra bemötande och hanterande av vår fastighetsförsäljning. Läs mer
    2019-02-28 Pål P svarar Josef B
    Tack för rekommendationen Josef! Mvh Pål