4.8 / 5 baserat på 1971 omdömen
Fastighetsbyrån har funnits i Karlskrona sedan 1976 och idag förmedlar vi ca 300 objekt per år. Våra många års erfarenhet och starka kontaktnät i området gör oss till en trygg partner för dig som ska köpa eller sälja en fastighet i Karlskronatrakten!

Vi jobbar i hela kommunen, från vackra skärgårdslandskap i söder till skogsbygd i norr, och förmedlar lika gärna bostadsrätter och villor som lantbruk och tomter. Våra mäklare är välutbildade och strävar alltid efter att du ska nå det resultat du önskar i bostadsaffären. Genom att vara engagerade och lyhörda för dina önskemål i hela processen kan vi nå dit, varje gång.

Kom förbi vårt kontor i Swedbanks lokaler eller kontakta oss på annat sätt för att diskutera hur vi kan bistå dig i nästa försäljning eller köp.

Läs vad 1971 kunder tycker om Fastighetsbyrån Karlskrona 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-11-27 Verifierad kund
    Han visade oss lägenheten i två visningar andra visningen hade vi ingen möjlighet att komma under utsatt tid utan vi avtalade med honom att komma en halvtimme tidigare vilket var väldigt bra för min son som ville se lägenhet en skulle börja jobba. När vi sen hade vunnit budgivningen och skulle skriva dagen efter så skulle en fullmakt för min fru skrivas ut då hon vara bortrest dagen efter. Mårten kom då hem sent på lördag kvällen och hade fullmakten med sig så att vi fick den påskriven. För övrigt har jag inget negativt att säga om maten utan han har skött denna mäklaruppgiften utmärkt.
    Hej Tony!

Tack för din rekommendation. Roligt att höra att ni uppskattade att jag gjorde det lilla extra för att få ihop en affär. Tack för trevligt bemötande, hälsa så gott.

Är säker på att ni kommer att trivas, lycka till med lägenhetslivet!

Mårten Kindlund
  • sålde sitt hus med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Ramdala
    2022-11-22 Verifierad kund
    Kunnig och engagerad för att få till en försäljning när hela marknaden gick ner.
    Fick till ett bra avslut som både jag och köparen var nöjda med.
    Om jag nån gång kommer att sälja en fastighet igen så kommer jag att anlita Henric igen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-11-16 Verifierad kund
    En engagerad mäklare som alltid är tillgänglig.
    Trevlig med fint bemötande & som förklarar noggrant om allt som händer och som kommer att hända.
    Han är verkligen en mäklare att lita på!!
    Tack Mårten,för allt du gjort angående min försäljning av Drottninggatan!
    Hej Pia!

Tack för detta, uppskattas! Har sedan vårt första möte på en visning känt ditt trevliga bemötande och ditt förtroende, underlättar för att göra ett bra jobb med försäljningen av din fina lägenhet.

Supersmart av dig att kostnadsfritt låta oss förbereda din försäljning, så kunde vi hjälpa till på bästa sätt - bla sommarbilder - och du vara snabb att komma igång när det väl var dags.

Lycka till med villa livet, vi ses efter årsskiftet!

Mårten Kindlund
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikael Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-11-15 Verifierad kund
    Positivt bemötande med tydlig genomgång av vad som förväntas av mig som husköpare och även säljare. Bra hjälp och förklaring av hur ett husköp går till med budgivning osv.
    Tack Emma för ditt trevliga omdöme! Jag önskar er lycka till i ert kommande boende vilket jag tror blir toppen för dig och din familj!

Önskar er en fortsatt fin höst/vinter!

Mikael Kjellsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikael Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-11-14 Verifierad kund
    Mikael är lätt att få tag på. Tydlig, lyhörd och jobbar hårt för att få kunden nöjd. Blev väldigt bra bemött!
    Bostaden är nu såld och jag är helt nöjd. Det har inte varit lätt bostadsmarknad under hösten.
    Sammanfattningsvis är Mikael pålitlig, tydlig, lättsam, lyhörd och jobbar hårt för kundens bästa.
    Tack Magnus för ditt fina omdöme!
    Vi har haft många trevliga samtal under resan vilket har varit givande och roligt! Önskar dig och och familjen en fortsatt fin höst/vinter! Med vänliga hälsningar
    Mikael Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Spjutsbygd
    2022-11-13 Verifierad kund
    Mycket skicklig och erfaren mäklare, bemötande och trevlig!
  • sålde sitt hus med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Ramdala
    2022-11-10 Verifierad kund
    Hej Bertil.
    Tack för ditt omdöme. Kul att du nöjd och önskar dig lycka till med ditt nya boende. Vi ses och hörs framöver.

Jonas Kjellsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Lyckeby
    2022-11-06 Verifierad kund
    Jätte duktig mäklar, saklig noggrann, bra visning bra genomgång av kontraktet ,
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Saltö
    2022-11-03 Verifierad kund
    Engagerad, tillgänglig och professionell!
    Hej Simon.

Tack ett trevligt omdöme och kul att ni uppfattat mig så positivt.

Uppskattat vårt samarbete i samband med er försäljning, rakt tydligt och trevligt.

Önskar hela familjen stort lycka till i ert kommande boende, kommer bli perfekt det!

Ha en fortsatt fin höst!

• Lösen
    2022-11-02 Verifierad kund
    Har känt mig trevligt bemött, men också väldigt trygg genom processen med Henric som mäklare.
    • Fågelmara
    2022-10-31 Verifierad kund
    Mycket sympatisk, engagerad och med professionellt bemötande, lätt att nå och lätt att ha att göra med. Mikael är en bra "bollplank" att diskutera med, och frikostig med goda råd baserade på hans erfarenhet Rekommenderas!
    Tack Jörn för ditt fina omdöme! Vi har haft bra kommunikation genom hela processen och du var tydlig med dina förvänt vilket har varit en framgångsfaktor och trevligt! Mikael Kjellsson
    • Rödeby
    2022-10-31 Verifierad kund
    Korrekt och lade samtalen på en lagom nivå utifrån mina (ringa) kunskaper.
    Tack Pia för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Bra samarbete, trevliga samtal och tydlighet har genomsyrat förmedlingsprocessen. Jag önskar dig lycka till med ditt framtida boende! Mikael Kjellsson
    • Kristianopel
    2022-10-31 Verifierad kund
    Snabb på att återkoppla. Korrekt och proffsig i bemötandet.
    Tack John för ditt omdöme! Vi hade tät kontakt med hög tillgänglighet vilket ledde till ett bra resultat! Hoppas ni kommer trivas i vackra Kristianopel! Mikael Kjellsson
    • Fågelmara
    2022-10-31 Verifierad kund
    Snabb smidig affär med ett väldigt trevligt bemötande.
    Tack Chatarina för ditt fina omdöme! Grattis till ert fina boende och lycka till i framtiden! Mikael Kjellsson
    • Rödeby
    2022-10-31 Verifierad kund
    Mäklaren var mycket hjälpsam och påläst om fastigheten i fråga. Jag tycker att han även uppmärksammade alla sällskap väldigt snabbt när de anlände, hälsade välkomna etc.
    Våra förväntningar motsvarades med råge, både gällande fastigheten och mäklarens service.
    Allmänt trevligt bemötande jämfört med tidigare erfarenheter. Guldstjärna!
    Tack Niclas för att du tog dig tid att lämna ett så utförligt och fint omdöme! Jag önskar er all lycka med ert nya fina boende! Mikael Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Lösen
    2022-10-31 Verifierad kund
    Svarade snabbt på min intresseanmälan på huset. Ordnade så att jag fick en förhandsvisning som jag önskade.
    Fixade budgivningen snabbt.
    Svarat på dom frågor jag haft.
    Trevlig och sakkunnig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Jämjö
    2022-10-30 Verifierad kund
    Bra och proffesionellt sätt.

Bra genomgång av huset, renoveringar, punkter m,m. Dock inte svar på allt men de han kunde svara på var på ett förståligt och utförligt sätt.

Tillmötesgående med flexibelt närvarande.
    Hej Robin!

Tack för er rekommendation. Har uppskattat ert trevliga bemötande. Roligt att höra att ni är nöjda med samarbetet vid köpet av det fina huset. Vid min uppföljning till er ska jag höra mig för vilka svar på frågor som saknades, tack för feedback.

Hälsa, vi ses vid tillträdet!

Mårten Kindlund
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-10-29 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Johan. Alltid tillgänglig vid frågor, noga med info till oss, hjälpsam på alla sätt och alltid väldigt trevlig.
    Tack Kenneth för trevligt omdöme!

Även från min sida var det ett fint och uppskattat samarbete med er i samband med försäljningen.

Jag önskar er lycka till i ert kommande boende vilket jag tror blir toppen för er!

På återseende och har en fortsatt fin höst!

2022-10-29 Verifierad kund
    Vi har blivit bemötta mycket bra och är jättenöjda med Johans mäklarinsats
    Hej Susanne!

Tack för ditt trevliga omdöme! Kul och glädjande att hjälpa er i er försäljning, uppskattat samarbete från min sida. Jag önskar er lycka till i ert kommande boende, det kommer bli toppen för er!

På återseende och har en fortsatt fin höst!

Med varma hälsningar Johan
    2022-10-28 Verifierad kund
    Vi är total nöjd med Mårten. Han svarade på alla vara frågar och vi hjälp hela tiden om det behövdes.
    Ilona & Bernd
    Hej Bernd & Ilona!

Tack för att ni tog er tid till ett omdöme. Och tack för er smidighet i samband med köpet, det blir alltid lite extra jobb på distans men det klarade ni galant. Bara hör av er vid ytterligare frågor.

Är säker på att ni kommer trivas i det fina fritidshuset, vi ses snart på tillträdet!

Mårten Kindlund
  • sålde sitt hus med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Jämjö
    2022-10-28 Verifierad kund
    Tycker att det gick väldigt smidigt.
    Hej Pär!

Tack för ditt omdöme. Får lov att säga det samma, ni har varit väldigt enkla och trevliga att ha att göra med i samband med försäljningen av ert välskötta hus. Tack för att ni valde mig som er mäklare, sådär 10 år efter köpet genom mig, kul att följa utvecklingen med huset. Lycka till med lägenhetslivet, vi ses på tillträdet!

2022-10-27 Verifierad kund
    Vår erfarenhet av mäklaren Jonas Kjellsson är en person som redan från börja ingav förtroende .
    Vi var aldrig oroliga för att förmedlingsuppdraget inte skulle ge resultat. Vi fick hela tiden meddelanden ( SMS eller per telefon ) om hur försäljning fortlöpte samt vilka dokument och handlingar vi skulle ha till hands ,vad som erfordrades , vi fick svar på alla frågor vi ställde som säljare. Vi är mycket nöjda…..
    Jonas Kjellsson är en , i vårt tycke en professionell
    mäklare Som inger trygghet både för säljare
    och köpare och kan rekommenderas .
    Astrid Lindqvist / Gustav Ikenberg.
    Hej Astrid.
    Vad roligt att du och Gustav upplevt det så. Kul att ni gärna rekommenderar mig också. Tackar er för ett gott samarbete och tack för ett tålamod då försäljning tog lite tid.

Vi ses och hörs framöver.

Jonas Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-10-27 Verifierad kund
    Bra mäklare, trevlig, kunnig och engagerad
    Hej Jan-Åke.
    Tack för din rekommendation och tack för gott samarbete. Hoppas du är nöjd över det fina hus du köpt.

Vi ses och hörs framöver.

2022-10-24 Verifierad kund
    Det vanliga vänliga sättet.
    Hej Pär!

Tack för att du tog dig tid för ett omdöme. Får säga det samma, alltid mycket trevligt & vänligt bemötande från er sida. Ni är alltid välkomna att höra av er om behov uppstår framöver.

2022-10-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Förtroendegivande. Ger uppdatering hela tiden.. Höll kontakt hela tiden och informerade om vad som hände.
    Hej Elisabeth!

Tack för detta, alltid trevligt att göra affärer med er. Har känt ert förtroende och det har varit smidigt att kommunicera med er & era barn samtidigt, uppskattat från min sida.

Vi ses snart på tillträdet!

• Spandelstorp
    2022-10-17 Verifierad kund
    Hade inga direkta förväntningar. Dock så har Mikael varit väldigt hjälpsam och förmedlande av information som har underlättat husköpet.
    Tack Daniel för ditt omdöme! Vill önska er lycka till med ert nya fina boende i Spandelstorp! Mikael Kjellsson
    2022-10-17 Verifierad kund
    Mycket professionell mäklare som ställer upp och svarar på de frågor man hade.
    Vad snällt att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Vill åter igen säga grattis till ert vackra förvärv i fina Holmsjö! Mikael Kjellsson
    2022-10-17 Verifierad kund
    Mäklaren upplevdes mycket hjälpsam och påläst om bostaden. Vi är jättenöjda!
    Vad snällt att du Annie tog dig tid att lämna ett så fint omdöme! Vill åter igen säga grattis till ert vackra förvärv i fina Holmsjö! Mikael Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-10-16 Verifierad kund
    Tillmötesgående och hjälpsam.
    Lugn och saklig.
    Känns bra och tryggt att avsluta affären med honom.
    Hej Mats!

Trevligt att ni upplevt mitt arbete positivt och tryggt vilket är det viktigaste för mig i arbetet.

Tack själva för gott samarbete och jag önskar er lycka till i ert nya boende.

Med fina hälsningar
    • Hästö
    2022-10-16 Verifierad kund
    Genomgående bra upplevelse. Lugn och sansad, seriös och inte påträngande "sälj".

Väldigt metodisk och proffsig. Har koll på varenda detalj, vilket är helt fantastiskt och lugnande i affärer som är så stora.

Kan varmt rekommendera Johan oavsett som du ska sälja, eller köpa. Alla dagar i veckan!
    Hej John!
    Tack så mycket för ert trevliga omdöme. Tack även för gott samarbete i samband med era bostadsbyten.
    Har verkligen uppskattat vårt lättsamma och trevliga samarbete både i ert köp samt er försäljning. Uppskattar att ni vill rekommendera mig vidare till folk som går i tankar kring bostadsbyte. På återhörande och lycka till i ert nya boende! Hälsa!
    Med varma hälsningar Johan
    2022-10-14 Verifierad kund
    Alltid trevligt och lugnt bemötande. Kunnig och förtroendeingivande, guidar oss genom säljprocessen på ett föredömligt och proffsigt sätt. Hög servicegrad och alltid tillgänglig för frågor. Mycket nöjda
    Hej Uffe!

Tack så mycket för ditt fina omdöme och härligt att höra att ni är nöjda.

Har uppskattat vårt samarbete i hela processen, från tidigt möte till kontraktsskrivning.

På återseende och lycka till i nya huset.

Johan Kjellsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Wämö
    2022-10-12 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Caroline Lindquist som mäklare. Professionell i sitt arbete med viktiga egenskaper som lyhördhet och integritet.
    • Verkö
    2022-10-12 Verifierad kund
    Recently I bought a property in Karlskrona with Mikael being the broker. I found him to be very efficient, friendly and always available right away.
    Way to go Mikael!
    Thanks Md Shafiqul for your nice review! Congratulations and good luck with the nice house in beautiful Verkö! Mikael Kjellsson
    • Verkö
    2022-10-12 Verifierad kund
    We as a customer were very satisfied with him. He helped to find out all of our inquiries regarding our new house and negotiations with the previous owner. Quick communications as well.
    Thanks Sharlin for your nice review! Hope you will enjoy the house in beautiful Verkö. Mikael Kjellsson
    2022-10-10 Verifierad kund
    Lugn, kunnig och mycket trevligt bemötande mot både säljare eller köpare .
    Hej Åsa.

Vad trevligt att höra att ni upplevt mitt arbete så gott.
    Även uppskattat samarbete med er från min sida i samband med er försäljning. Önskar er ett stort lycka till i ert kommande boende, blir toppen det!

På återseende!

• sålde sitt hus med hjälp av Markus Almén en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-10-07 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt rakt igenom hela försäljningen
    • Spandelstorp
    2022-10-06 Verifierad kund
    Mycket bra rakt igenom. Inget att klaga på.
    Hej Marcus!

Tack för ditt omdöme och trevligt att hjälpa er i samband med er försäljning.

Jag vill passa på att önska er ett lycka till med ert kommande boende, kommer bli toppen för er.

Ha en fin höst och på återseende!

• sålde sitt hus med hjälp av Markus Almén en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2022-10-05 Verifierad kund
    Kunnig, Välbemötande, Tillgänglig, Informativ & Tydlig! Snabbjobbad!
    Kan varmt Rekommenderas
  • köpte en tomt med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Backabo
    2022-09-29 Verifierad kund
    Jonas was excellent and competent in the way he explained the process of the sale. He was great to balance the demands from me as the purchaser and also align the interests of the seller to strike a right deal. He showed professionalism in understanding time constraints and helped re-organize schedules and meetings which helped in not feeling a pressure to close or sign early. Lastly, he was accommodating in going through the whole contract and signing process in English to support my understanding as Swedish is not my 1st language of understanding. Overall, it was a 5 star experience and a pleasure to interact with Jonas and I strongly recommend other purchasers to Jonas and Fastighetsbyrån when they are considering to purchase property.
    Hi Pavan.
    Thank you for your nice review. It has been nice and easy to work with you and I myself thank you for a good and smooth cooperation. See you and hear from you in the future.

2022-09-28 Verifierad kund
    På ett trevligt sätt. Tydlig med hur det fungerar med köpet och snabb på att komma till handling. Lätt att få kontakt med. Vi är nöjda i helhelt.
    Hej Anna.
    Tack för er rekommendation. Kul att ni är nöjda med processen. Vi ses och hörs efter årsskiftet.

• sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Backabo
    2022-09-24 Verifierad kund
    Lyhört och professionellt bemötande. Vi förväntade oss ett ordentligt engagemang och att mäklaren höll oss uppdaterade i processen. Dessa förväntningar möttes helt klart.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Mäklaren är mycket proffesionell! Jag har är mycket nöjd!
    Hej Magnus,

Tack för ditt trevliga omdöme och härligt att höra att du är nöjd!

Trevlig fastighet med naturskönt läge du köpt och jag är säker på att du kommer trivas i ditt kommande boende. Tack för smidigt och enkelt samarbete.

Lycka till och på återseende!

2022-09-23 Verifierad kund
    Mycket engagerad och aktiv i processen. Kommunicerar tydligt genom att framföra alla möjliga alternativ och tillvägagångssätt vilket verkligen uppskattades av mig
    Hej Hanna!

Tack för din fina rekommendation. Måste säga att jag är extra stolt, eftersom du både köpt lägenhet och hus av andra mäklare och ändå valde att anlita mig istället baserat på tidigare kontakter, stort tack!

Känner att vi haft en trevlig och snabb kommunikation, stort förtroende och har upplevt hela affären som smidig & lyhörd, uppskattat från min sida.

Hälsa och lycka till med huslivet, vi ses på tillträdet!

• Sjuhalla
    2022-09-22 Verifierad kund
    Proffsig
    Kunnig
    Trevlig
    Tillgänglig vid ev problem/frågor
    2022-09-20 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande.
    När jag går på visning så vill jag gärna titta runt och därefter ställa frågor till mäklaren och på det så är det bästa betyg till
    Caroline.
    Caroline har verkligen ställt upp med att besvara våra frågor och hon känns mycket kompetent. Bara bästa betyg på allt
    2022-09-20 Verifierad kund
    Mycket bra.
    Som en mäklare ska vara.
    Ordning på tider och kunnig.
    • Aspö
    2022-09-19 Verifierad kund
    Trevlig, hjälpsam och proffsig!
    Hej Daniel.
    Tack så mycket för er rekommendation. Trevligt och smidigt att samarbeta med er. Vi ses och hörs framöver.

• Hässlegården & Bastasjö
    2022-09-18 Verifierad kund
    Trevlig, kommunikativ och professionell mäklarwe. Snabb och effektiv, tog tag i saker direkt. Löste våra problem allteftersom de uppstod, utan dröjsmål. Tack för hjälpen !
    Hej Tyra.
    Tack för ni tog er tid att lämna ett omdöme. Får tacka er också för fint samarbete både på köp -och säljsidan. Lycka till framöver så ses vi när det närmar sig deklarationstider.

2022-09-15 Verifierad kund
    Vi fick rådet att inför försäljning av vårt hus söka kontakt med Mårten av annan erfaren och i Samhället respekterad yrkesperson.

Mårten var redan från början mycket effektiv, seriös och tillmötesgående. Han har under säljprocess och i samband med förberedelserna väglett oss med kloka, eftertänksamma och konstruktiva förslag, också då det har krävts snabba beslut. Han har - som vi förstår det - också varit stödjande och hjälpsam i bemötandet av intresserade och av budgivare. Hans säljledning har gett ett mycket fint resultat. Han har därtill förberett positiva kontakter mellan säljare och köpare. Vi kan varmt rekommendera att man anlitar honom för detta slags åtagande.
    Hej Ingrid & Thomas!

Tack för ett trevligt & effektivt samarbete och en mycket fin rekommendation. Uppskattas, särskilt när man fått uppdraget från en annan rekommendation.

Känns som att vi varit lyhörda för varandras önskemål om hur processen ska gå till med att sälja ert vackra & speciella hus.

Extra roligt att ni fått en trevlig köpare som verkar uppskatta husets kvalitéer, vilket ju varit viktigt för er.

Ser fram emot att ses snart igen på tillträdet.

Mårten Kindlund
  • sålde sitt hus med hjälp av Rasmus Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Björkhaga
    2022-09-14 Verifierad kund
    myckey trevligt bemötande lätt att ha göra med.
    hade förväntat mig huset skulle bli väldigt svår sålt fleta månader pg ränte läget. men rasmus fixade försäljningen på endast ett par vexkor. mycket tacksam för detta.
    sammanfattning. lätt ha göra med, kunnig, stor erfarenhet. Alltid glad och ställer till o med upp på egna semmestern!