Fastighetsbyrån Karlskrona

Fastighetsbyrån Karlskrona

Fastighetsbyrån har funnits i Karlskrona sedan 1976 och idag förmedlar vi ca 300 objekt per år. Våra många års erfarenhet och starka kontaktnät i området gör oss till en trygg partner för dig som ska köpa eller sälja en fastighet i Karlskronatrakten!

Vi jobbar i hela kommunen, från vackra skärgårdslandskap i söder till skogsbygd i norr, och förmedlar lika gärna bostadsrätter och villor som lantbruk och tomter. Våra mäklare är välutbildade och strävar alltid efter att du ska nå det resultat du önskar i bostadsaffären. Genom att vara engagerade och lyhörda för dina önskemål i hela processen kan vi nå dit, varje gång.

Kom förbi vårt kontor i Swedbanks lokaler eller kontakta oss på annat sätt för att diskutera hur vi kan bistå dig i nästa försäljning eller köp.

Läs vad 1477 kunder tycker om Fastighetsbyrån Karlskrona 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-04-13
    Mycket proffsigt och seriöst jobbat. Kan mycket väl rekommendera honom för andra personer och även anlita honom om jag skulle bli tvungen att sälja min lägenhet.
    2021-04-08
    Jag och min man Anders köpte en lgh av Henric Svensson. Vi har fått ett utmärkt bemötande av honom, vi har ringt honom vid ett flertal tillfällen och har alltid blivit väl bemötta och fått utomordentlig hjälp vid alla sorters frågor. Ett nöje att ha gjort affär med honom. Vänligen Ingrid och Anders Åkesson
    2021-04-08
    Köpt lägenhet av Henric och alltid ett kanonbemötande, snabba svar och tydlighet!
  • ?
    • 63.0 m²
    • Wämö
    2021-04-08
    Hon var tillgänglig och var snabb på att återkoppla.
    Har köpt och sålt. Snabbt o smidigt.
  • Linda P
    köpte en tomt med hjälp av Rasmus Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Fäjö
    2021-04-05
    Fantastisk mäklare!! Rekommenderas varmt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 31.0 m²
    2021-04-04
    Köpt en lägenhet allt funkat helt perfekt bra info om allt runt omkring också. Är väldigt nöjd med servicen.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 186.0 m²
    • Fridlevstad
    Köpet gick hur smidigt som helst! Mycket tack vare Jonas 👍 5/5
    Hej Henrik. Kul att du är nöjd med processen. Önskar dig lycka till med huset och hoppas du kommer trivas! Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Mariedal
    Proffisionellt bemötande och hanterande
    • Mariedal
    2021-04-03
    Sålt ett hus från 70 talet i Mariedal.
    Mycket bra och professionellt bemötande från Tobias. Jag är i en jobbig situation med skilsmässa och detta har han verkligen tagit hänsyn till.
    Tobias känns trygg, lugn och trevlig. Jag är mycket nöjd.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 67.0 m²
    • Pottholmen
    2021-04-02
    Köpt hus på Ringö och sålt lägenhet på Pottholmen. All kontakt med Mårten har varit snabb och smidig, han har alltid varit tillgänglig och vi har hela tiden informerats om vad som händer. Ger honom högsta betyget.
    Hej Lena! Tack för fin rekommendation. Roligt att du uppskattat processen att både köpa och sälja (igen) med mig. Har med uppskattat vår snabba och lättsamma kommunikation, då är det extra lätt att göra ett bra jobb. Ha en skön vår, vi ses på sommarens alla tillträden. Hälsa familjen och glad påsk! Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
  • sålde sitt hus med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 118.0 m²
    2021-03-26
    Mycket professionell. Snabba svar och lätt att kontakta. Kort sagt - Jättebra!
    Hej Kenth! Tack för detta fina omdöme, jag får lov att säga detsamma, du har varit lätt och snabb att få kontakt med och ordning & reda, uppskattas! Kul att dina köpare ser fram emot att få ta över ditt välskötta hus. Hoppas att du är lika nöjd köpare som du är som säljare. Vi håller kontakten och ses på tillträdena i sommar! Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
    • 140.0 m²
    2021-03-24
    Jag sålde min villa i Rödeby och jag tycker att Tobias skötte det på ett utomordentligt sätt. Vid första besöket gick vi igenom allt och jag visste precis hur allt skulle gå till vid visning osv. Kände mig väldigt trygg med detta.Mvh Hans-Birger Friberg
  • sålde sitt hus med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 113.0 m²
    • Spandelstorp
    2021-03-23
    Han är öppen och go att prata med.
    Han är lugn, pedagogisk och "har tid" för våra frågor och tankar och respekterar våra intressen på ett mycket bra sätt
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 120.0 m²
    2021-03-22
    Jag har köpt villa. Johan var lättsam att prata med och hade ett trevligt bemötande varje gång vi sågs. Han har återkoppla snabbt när jag sökt honom.
    Vid överlåtandet gick han igenom alla dokument lugn och sakligt och förklarade på ett lättförståelig vis.
    Hej Ulrika och tack för ditt trevliga omdöme. Kul att du upplevt mitt arbete med att hjälpa dig i ditt husköp på ett fint sätt och tack för trevlig kontakt med dig. Önskar dig lycka till med ditt nya boende och att du skall trivas toppen! Med vänliga hälsningar Johan Johan Kjellsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 67.9 m²
    Kunnig och duktig.
    Fick svar på det jag behövde.
    • 5:a
    • 92.5 m²
    2021-03-22
    Har sålt en bostadsrätt med Carolines hjälp vilket gick väldigt smidigt och snabbt. Caroline har varit ett stöd i hela försäljningsprocessen med sitt kunnande och jag kan varmt rekommendera henne
    • 5:a
    • 92.5 m²
    2021-03-19
    Sålt bostadsrätt med hjälp av Caroline, hur var mycket tydlig o kunnig
    • 217.0 m²
    • Knösö
    2021-03-10
    Då vi bestämde oss för att sälja vår villa så kändes denna mäklaren given. Mycket proffesionellt bemötande och upplägg av processen kring försäljningen.
    /Supernöjd
    • 77.5 m²
    2021-03-08
    Vi har sålt vår bostadsrätt och anlitade Mårten då han var mäklaren som sålde samma bostadsrätt till oss. Han är professionell, engagerad, alltid på hugget och förtroendeingivande. Kan absolut rekommendera Mårten som mäklare!
    Hej Cathrine! Tack för att du tog dig tid till en rekommendation, en fin sådan! Har uppskattat vår snabba kommunikation, att vi kunnat lita på varandra att bla kunna ha lite is i magen när det behövts. Hoppas ni får en fin vår och lycka till med utökningen av familjen, vi ses på tillträdet i sommar! Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
    • 111.0 m²
    • Jämjö
    2021-03-07
    Sålt Vallmovägen 18. Jag fick bra kontakt direkt med Mårten.
    Det gick väldigt smidigt genom hela säljprocessen, jag är väldigt nöjd.
    Vi har haft kontakt när det har behövts.
    Sammanfattningen är, helnöjd.
    Hej Kjell! Tack för fin rekommendation och för ett trevligt samarbete. Jag får lov att säga det samma, känns som att vi klickade direkt. Lyhört och seriöst, men gärna med glimten i ögat. Jag försöker alltid anpassa kommunikationen till kundens önskemål, en del vill ha merparten av den via telefon, mail eller som i ditt fall sms. Det funkar för övrigt bra för en småbarnsförälder som mig :-) Ja det hela gick väldigt smidigt och snabbt med en genomtänkt tidplan och strategi från bådas sida. Och den trevliga köparen ser verkligen fram emot att få ta över och komma igång. Lycka till med lägenhetslivet, vi ses på tilllträdet i sommar! Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
    • 55.0 m²
    • Blå Port
    2021-03-06
    Sålde min lägenhet med Carolines hjälp. Allt har gått smidigt och snabbt och Caroline har varit en trygghet under försäljningsprocessen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-03-05
    Från värderingen av vårt hus och hela vägen fram till försäljningen så var Jonas helt suverän.

Jonas ger direkt känslan av att man är i trygga händer. Lugn, noggrann, alltid tillgänglig och väldigt professionell.

Vi är otroligt tacksamma och nöjda över hans insats. Kan rekommendera alla att använda sig av honom!
    Hej Andreas. Tack för den fina rekommendationen, det gläder mig! Tack för ett så här långt enkelt och trevligt samarbete och för även för bra förberedelse i snöstormen som var på visningsdagen :) Vi ses och hörs framöver. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
    • 161.0 m²
    • Trummenäs
    2021-03-05
    Trevlig och bra mäklare. Har inget negativt att säga.
    Hej Johan. Tack för omdömet och roligt att ni är nöjda. Vi hörs framöver. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
    2021-03-04
    Jonas har hjälpt oss med försäljningen av vår villa. Han har bemött oss på ett väldigt proffsigt och bra sätt.
    Helt enkelt en toppen mäklare!
    Hej Angelica. Tack för er fina rekommendation och tack för ett gott samarbete så här långt. Vi ses och hörs framöver. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 154.0 m²
    • Holmsjö
    2021-03-04
    Effektiv, artig, trevlig och proffsig. Som säljare har jag känt mig trygg med Johan som mäklare. Jag har haft bollen i min hand, men han har gjort jobbet. Nöjd och glad!
    Hej Linda. Tack för ditt fina omdöme om mitt arbete. Kul och glädjande att du upplevt din försäljning bra och trygg. Vill också tacka för gott och trevligt samarbete vilket uppskattats från min sida. Ha det så fint så syns vi snart! Med varma hälsningar Johan Johan Kjellsson
    • 6:a
    • 200.5 m²
    2021-02-23
    Bostadsrätt. Utmärkt bemött under hela processen. Mina förväntningar var givetvis att försäljningen skulle skötas professionellt - och så blev det. Mäklaren var lyhörd och trovärdig i sina bedömningar och höll mig informerad kontinuerligt.
    • 170.0 m²
    2021-02-22
    Snabbt, tydligt och bra bemötande
    Hej Daniel. Tack för rekommendationen och kul att ni är nöjda. Vi ses och hörs framöver. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
    • 170.0 m²
    2021-02-19
    Sålt hus. Jonas var saklig, trevlig, realistisk. Gillar att han inte har en typisk ”säljig” stil. Man upplever honom ärlig och rak.
    Hej Erika. Tack för omdömet, det uppskattas verkligen. Tack också så här långt för ett bra samarbete. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
    • 153.0 m²
    2021-02-19
    Påläst, kunnig och tillmötesgående. Trygg affär.
    Tack Elin för ditt fina omdöme. Kul att ni upplevt mitt arbete på sättet du beskriver. Önskar ert stort lycka till i ert nya boende där jag är säker på att ni kommer att stormtrivas. Allt gott och hälsa så gott! Med vänliga hälsningar Johan Johan Kjellsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 31.0 m²
    2021-02-17
    Bostadsrätt. Positivt och informativt. Förväntade mig information och bra kontakt som jag fick.
    • 127.0 m²
    2021-02-16
    Köpt hus
    Mycket bra bemötande
    Kunnig
    Tydlig
    Hej Frida! Tack för ditt omdöme och kul att ni upplever mitt arbete på ett positivt sätt. Jag är säker på att ni kommer att stormtrivas i huset och jag önskar er stort lycka till med ert nya boende! Med varma hälsningar Johan Johan Kjellsson
    • 127.0 m²
    2021-02-14
    Köpt villa i Nättraby.
    Johan är en klippa, professionell och pålitlig genom hela processen!
    Hej Andreas! Tack för ett trevligt omdöme från er och tack för gott samarbete i samband med ert köp. Stort lycka till med huset och jag hoppas ni skall trivas toppen i huset. Allt gott och hälsa så gott! Med vänliga hälsningar Johan Johan Kjellsson
    • 4:a
    • 100.0 m²
    • Pantarholmen
    2021-02-12
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Caroline. Som förstagångs-säljare uppskattade jag verkligen tiden Caroline la ner på att förklara och förtydliga, samt alla råd jag fick under processens gång.

Jag har nu både köpt och sålt genom Caroline och skulle göra det igen!
    • 150.0 m²
    • Mölletorp
    2021-02-06
    Proffsig mäklare, gjorde vad han skulle, höll oss underrättade vad som hände och var på gång.
    Hej Yvonne! Tack för de fina vitsorden. Har uppskattat vår trevliga och snabba kommunikation under försäljningen, vi har kunnat lita på varandra vilket underlättar min del i processen. Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
    • 150.0 m²
    • Mölletorp
    2021-02-06
    Mårten hjälpte oss att sälja vårt hus och det gjorde han på ett proffesionellt och engagerat sätt.
    Kan verklige rekommendera honom
    Hej Stefan! Tack för ett lyckat samarbete med er. Kul att ha varit med på hela resan (från redan 8 år sedan vårt första möte), alltid lika trevligt, avslappnat och seriöst, passar mig bra! Smart att ni i er situation valde att köra ”på gång” så vi i lugn och ro kunde hitta en flexibel köpare, som verkligen ser fram emot att få ta över ert fina ställe, lycka till med bygget så ses vi efter sommaren! Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
  • köpte sitt hus med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 140.0 m²
    • Lösen
    2021-02-04
    Mårten har varit väldigt trevlig och tillmötesgående under hela processen när vi köpt vårt första hus. Det har känts tryggt hela vägen!
    Hej Cornelia! Tack för att du tog dig tid för en rekommendation. Skönt att höra att jag varit trevlig och att ni kunnat känna er trygga i ert husköp. Ber om ursäkt för att tillträdet drog ut på tiden men det löste sig till slut på bästa sätt. Hoppas att ni kommer trivas i det fina huset, ha det gott! Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona marten.kindlund@fastighetsbyran.se Mårten Kindlund
    • 4:a
    • 115.0 m²
    2021-02-03
    Fint bemötande, svarar på alla frågor, snabb återkoppling, bra förmedlare mellan köpare och säljare. Noggrann genomgång och info om bostadsrätten vi köpt.
    • 62.0 m²
    • Annebo
    2021-02-03
    Allt var bra! Allt gick smidigt och utan problem. Jag rekommenderar. Jag var köpare. / Paulina
    • 136.0 m²
    2021-02-03
    Köpr hus, håller på att sälja hus.

Trevligt, lugnt, kompetent. Han är mycket tydlig och saklig. Alla egenskaper som jag söker i en professionell mäklare. Inget trams och ingen cirkus. Enkel och rak. Tät kontakt och ärliga svar. Som kund känner jag ett stort förtroende och trygghet i att ha Jonas som mäklare.

Mina förväntningar, och kanske krav, var höga. Att köpa och sälja hus är seriöst och jag ville ha det på den nivån. Jonas är mycket seriös och är mäklare framför säljare, inte tvärtom.

Jag är väldigt nöjd med allt från kontakt till möten och information.
    Hej Hanna. Tack för er fina rekommendation. Kul att ni är nöjda och jag får tacka er också för en smidigt och bra samarbete. Vi ses och hörs. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rasmus Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 75.0 m²
    2021-02-02
    Vi sålde en bostadsrätt med hjälp av Rasmus, vilket gick helt enligt den plan vi kom överens om, och enligt den prognos han gav oss. Rasmus har bemött oss proffesionellt och till synes ansträngt sig väl för att få vår bostadsrätt såld.
    • 75.0 m²
    2021-02-02
    Sålde bostadsrätt i Karlskrona. Har upplevt mycket bra kontakt med Rasmus. Han är lätt att få tag i och är oftast tillgänglig för frågor. Har upplevt engagemang från hans sida och det har känts som att han ansträngt sig för at få bostaden såld.
    • 26.5 m²
    2021-02-01
    Jag har uppfattat Caroline som professionell och kunnig. Hon har varit lätt att nå och genomgående varit hjälpsam och lösningsorienterad.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 57.0 m²
    2021-01-31
    Vi har nyligen köpt en bostadsrätt och har genom Mårten fått den bästa hjälpen. Trevlig visning, snabba återkopplingar även på tider jag som kund inte egentligen hade förväntat mig återkoppling. Har vi haft någon fråga har Mårten snabbt kommit med svar. Han har gjort att vi har blivit väl förberedda inför varje steg fram till tillträdesdagen. Kan verkligen varmt rekommendera Mårten Kindlund.
    Hej Inger! Det var en trevlig rekommendation, uppskattas och tack för trevligt bemötande! Alltid roligt när man kan hjälpa till med en så stor affär som ett bostadsköp, bra att ni hört av er vid funderingar. Hoppas att sonen kommer att trivas i lägenheten, jag kollar läget om någon månad. Med vänlig hälsning Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona Mårten Kindlund
    • 94.0 m²
    • Brf Lilla Holm
    2021-01-23
    Lägenhetsaffär på Kilströmskajen i Karlskrona
    Kunnig, engagerad, förutseende,,social,trygg,trevligt bemötande.Henric är som mäklare BÄST 👍

Förstår att Henric fick mäklar ansvaret att sälja nyproducerade lägenheterna på Kihlströms kajen
  • köpte sitt hus med hjälp av Rasmus Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 85.0 m²
    2021-01-15
    Köpte en vill som Rasmus förmedlade. Generellt nöjd med hans agerande under processen. Han var alltid lätt att prata med och gav raka besked i den mån han kunde. Kände mig väl bemött och har ett starkt förtroende för honom och hans expertis.

Budgivningsprocessen drog ut lite väl långt på tiden och jag hade gärna sett lite mer initativförmåga för att komma till avslut. Men jag är sammanfattningsvis nöjd med Rasmus och det arbete han gjorde.
    • 115.0 m²
    • Verkö
    2021-01-15
    Mårten sålde vår villa på mindre än två veckor!

Han är kunnig, ambitiös och finns tillgänglig när som helst.
    Hej Bosse! Tack för detta, har trivts bra med er från första stund, jag har uppskattat vårt trevliga och noggranna samarbete. Ja, det gick väldigt smidigt, med en förvisning genom vår praktiska tjänst "På gång". Smidigt att kunna varva snabba beslut på sms till er båda, med lite längre telefonsamtal, uppskattat från min sida. Kul att köparna ser fram emot att få ta över ert välskötta hem. Lycka till med den långa flytten, vi ses på tillträdet till våren! MVH Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån Karlskrona Mårten Kindlund
    • 85.0 m²
    2021-01-14
    Jag läte ett hus i närheten av Karlskrona 2020. Hade bra kontakt med mäklaren, trevligt bemötande och hjälpsam. Upplevde dock att budgivningen drog ut onödigt på tiden.
    • 139.0 m²
    • Spandelstorp
    2021-01-11
    Bra mäklare. Köpt villa. Trevlih, hör av sig rätt snabbt samt tydlig och bra beskrivningar fick man
    Hej Nasuf. Tack för rekommendationen och kul att ni är nöjda. Hoppas familjen får det bra i nya huset. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • 23.0 m²
    2021-01-09
    Lägenhet på trossö 1 rum 23 kvm.
    Alltid trevligt och professionellt bemötande
    Han uppfyllde förväntningarna
    👍
    Hej Anna. Tack för rekommendationen och lycka till med nya boendet. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson
    • 23.0 m²
    2021-01-07
    vi har köpt en enrummare i Karlskrona. Synnerligen professionellt bemötande från Jonas.
    Ordning och reda, svarade föredömligt snabbt på eventuella frågor jag hade via mail.
    Hej Jörgen. Tack för er rekommendation. Hoppas ni kommer trivas med lägenheten. Tackar för ett smidigt och gott samarbete. Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån Jonas Kjellsson