Fastighetsbyrån Karlskrona

Fastighetsbyrån har funnits i Karlskrona sedan 1976 och idag förmedlar vi ca 300 objekt per år. Våra många års erfarenhet och starka kontaktnät i området gör oss till en trygg partner för dig som ska köpa eller sälja en fastighet i Karlskronatrakten!

Vi jobbar i hela kommunen, från vackra skärgårdslandskap i söder till skogsbygd i norr, och förmedlar lika gärna bostadsrätter och villor som lantbruk och tomter. Våra mäklare är välutbildade och strävar alltid efter att du ska nå det resultat du önskar i bostadsaffären. Genom att vara engagerade och lyhörda för dina önskemål i hela processen kan vi nå dit, varje gång.

Kom förbi vårt kontor i Swedbanks lokaler eller kontakta oss på annat sätt för att diskutera hur vi kan bistå dig i nästa försäljning eller köp.

Läs vad 1656 kunder tycker om Fastighetsbyrån Karlskrona 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-18
    Han verkar kunna sitt jobb och verkar jobba för sina objekt
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikael Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Fågelmara
    2021-10-18
    Fullständigt nöjd med hela processen av försäljningen.
    Fick hela tiden ett bra bemötande och fick uppdatering om varje händelse som skedde. Fick även olika alternativ/råd under processen fram för allt under budgivningstiden då budgivare drog sig ut och det tillkom nya. D v s hur vi kunde agera och vad som kunde inträffa. Vi fick tid att tänka på hur vi ville göra och sedan återkomma vilket fick oss att känna oss säkra på att vi tog rätt beslut.
    Mikael var alltid tillgänglig oavsett dag eller kvällstid med ett bra och informativt bemötande.
    Tack för ditt fina omdöme! Vårt samarbete fungerade väldigt bra och vi fanns tillgängliga för varandra under hela processen vilket har underlättat väldigt mycket! Mikael Kjellsson
    • Verkö
    2021-10-18
    Mkt bra. Levt upp till våra förväntningar
    Tack Christer! Jag har upplevt ett väldigt fint och bra samarbete! Lycka till med framtida boendet! Mikael Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikael Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Verkö
    2021-10-16
    Mikael managed the deal and contract well despite of the fact that I couldn't speak Swedish.
    Thank you for your nice review! Hope you will enjoy the house! Mikael Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-16
    Trevligt bemötande, tillgänglig, snabb återkoppling.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-15
    Trygg och professionell genom hela säljprocessen. Rekommenderar verkligen!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-15
    trevligt och professionellt bemötande, förtroendeingivande och lugn. fanns alltid tillgänglig för frågor och dylikt. väldigt nöjd med min upplevelse under hela processen.
    Hej Tobias!
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett så fint omdöme. Vad bra att din upplevelse var positiv och att du kände dig trygg genom hela köpprocessen! Lycka till i ditt nya boende!
    Mikael Kjellsson
    2021-10-14
    Mycket proffsigt bemötande och det kändes tryggt under hela processen. Rekommenderar Mikael Kjellsson varmt.
    Hej Sandra!
    Tack för den fina rekommendationen. Kul att du upplevde säljprocessen positiv och att du kände tillit. Vi hade ett bra samarbete och då blir resultatet bra! Lycka till med ditt nya boende!
    Mikael Kjellsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-11
    Bra bemötande, kanske något passiv när beslut om försäljning tagits. Svårt förlita sig på dokumentation/instruktion digitalt, bättre med mer personlig kontakt (jag börjar nog bli gammal).
  • köpte sitt hus med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-09
    Bra och lyhörd mäklare, aldrig några problem att få tag på han. Rekommenderas!
    Hej Elias!

Tack för detta, trevligt att ha med er att göra som köpare.

Mårten Kindlund
  • sålde sitt hus med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-08
    Mårten är en otroligt duktig mäklare. Han ger verkligen sin kund mycket tid och stort engagemang, är alltid fokuserad och påläst. Som kund känner jag mig väldigt bra bemött och respekterad. Att han har en god portion humor gör ju inte saken värre! Alla våra förväntningar och mer därtill har Mårten uppfyllt. Han är rätt man på rätt plats. Jag ger honom de bästa rekommendationer.
    Hej Aalo!

Tack för att du tog dig tid till ett omdöme, ett mycket trevligt sådant ju! Uppskattar att vi haft en bra, snabb och framförallt trevlig kommunikation - gärna med glimten i ögat - samt att vi kunnat lita på varandra.

Mårten Kindlund
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-08
    Mycket trevlig och tillmötesgående! Fixade bra tider för möten.
    2021-10-08
    Mycket fint bemötande. Vänlig, lugn, lättilgänglig och mycket behjälplig. Noggrann, vill att både köpare och säljare förstår alla delar i processen.
    Hej Åse!

Trevligt att höra hur ni uppfattat processen att köpa hus genom mig, är ju en stor affär så jag försöker vara noggrann. Tack för smidigt samarbete!

2021-10-07
    Jag ska sammanfatta mig kort!
    Mårten är lyhörd med glimten i ögat
    Mycket fakta kunnig och rak
    Mycket bra kundbemötande
    Tack Mårten👍
    Hej Pontus!

Har uppskattat vårt trevliga och raka samarbete, med en god portion humor vid rätta tillfällen. Tack för ansvaret & förtroendet att få förmedla ert fina hem.

Mårten Kindlund
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-05
    Bra mäklare- tillförlitlig och kunnig
    Hej Julia.
    Tack för den fina rekommendationen. Kul att du är nöjd med processen och ditt nya boende.

• Trummenäs
    2021-10-05
    Mkt bra bemött gällande försäljningen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-05
    Henrik Svensson Var/är Förtroendegivande, korrekt, lättsam, professionell som mäklare och en mycket bra och snäll människa.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-10-04
    Vi blev mycket bra bemötta. Han fanns där, lät oss titta runt själva, vilket är viktigt och fanns sedan där för frågor.
    En visning till var inga problem.
    Vid köpet blev det också en positiv upplevelse. Allt flöt på bra, förklarande, svarade på våra frågor. Det blev en trevlig stund med alla, mäklare och säljare.
    Tummen upp för Tobias👍
    2021-10-04
    Mycket bra,svarade upp till våra förväntningar.
    Bra genongång inför bet. av handpenning
  • sålde sitt hus med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Lyckeby
    2021-10-03
    Mycket trevlig,omtänksam och noga med att vi förstod alla steg i försäljningen av vårt hus. Vi kände oss trygga med Tobias från första stund. Vi är jätte nöjda.Mvh Bengt
  • köpte sitt hus med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Lyckeby
    2021-09-30
    Pålitlig. Han kan verkligen sköta sitt jobb på bra sett.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Möcklö
    Bra och tydligt möte!
    Nöjda med all information vi fick.
    Hej Patrik.

Tack för ditt trevliga omdöme.

Glädjande att höra att ni är nöjda och tack för trevligt möte senast.

På återseende!

Johan Kjellsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-09-29
    Caroline har genom hela försäljningen varit mycket professionell och tydlig. Hon ser alltid till att skicka uppdateringar om hur saker och ting går och svarar snabbt på funderingar och frågor. Jag har hela tiden känt mig väldigt trygg med vad som väntar genom hela försäljningen och att hon har koll på läget.
    2021-09-29
    Mycket bra bemötande, saklig och verkar ha koll på allt kring en bostadsaffär
  • sålde en tomt med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    • Holmsjö
    2021-09-27
    En väl genomförd försäljning med stort engagemang och kompetens.
    Tack Joakim för fint omdöme och tack för gott samarbete.

På återseende och allt gott!

Johan Kjellsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-09-27
    Mycket bra och smidig försäljning av våran fastighet, med stort engagemang från mäklaren.

Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Karlskrona.
    Hej Calle.

Glädjande att höra att ni är nöjda med förmedlingen av er fastighet. Jag har upplevt ett bra och trevligt samarbete vilket är väldigt uppskattat från mitt håll.

Uppskattar att ni vill rekommendera Fastighetsbyrån till era nära och kära.

Lycka till i ert nya hus!

På återseende och allt gott!

Johan Kjellsson
  • köpte sitt hus med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-09-25
    Proffsigt, personligt och väldigt kunnig
    Hej Emma.
    Tusen tack för din rekommendation och de fina superlativen :) Vi ses och hörs framöver.

2021-09-24
    Äkta proffs! Tryggt och väl utfört!
    Hej Henrik.
    Tackar för de fina orden. Kul att är nöjda så här långt. Tack också för ett enkelt och gott samarbete.

2021-09-20
    Professionell
    Dock borde det informerats tidigare att tvättstugan låg direkt under lägenheten. Detta kunde inte förutses då lägenheten ligger å tredje våning. Kan finnas risk för störning som man inte blev riktigt medveten om.
    2021-09-17
    Återkopplade.
    Höll distans.
    Professionell.
    Hej Jenny.
    Tack för din rekommendation. Kul att du är nöjd med ditt köp.

• Skillingenäs
    2021-09-16
    Jonas är trevlig och kompetens. Vi har fått snabb och bra återkoppling på våra funderingar.
    Hej Madeleine.
    Tusen tack för era fina rekommendation. Tack för smidigt och gott samarbete med er.

Jonas Kjellsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-09-16
    Mårten infriade vår förväntan med god marginal. Hög tillgänglighet, bra information under hela försäljningen. Professionell, mycket noggrann, bra kommunikation, flexibel. Vi kände verkligen en trygghet. Tusen tack.
    Hej Yvonne!

Tack för att du tog dig tid för en rekommendation. Roligt att höra att ni har varit nöjda med vårt samarbete och hur ni upplevt mig under processen. Har uppskattat era snabba svar och tydliga kommunikation. Smart av er att förbereda allt med På gång, så ni snabbt kunde sälja sen när ni var redo.

Lycka till med nya lägenheten!

• Skillingenäs
    2021-09-16
    Jonas överträffade våra förväntningar! Vi är grymt nöjda med Jonas insats!
    Hej Markus.
    Tack för din rekommendation. Kul att ni är nöjda med insatsen och tack för ett trevligt och gott samarbete.

• Bergåsa
    2021-09-15
    Mäklaren är professionell och sakkunnig. Han hade en bra känsla hur han ska kommunicera, när det var dags att vara på och när det behövdes att hålla sig i bakgrunden. Bra talamod också.
    Helhetsupplevelse var väldigt bra.
    Hej Peter.

Tack för ditt fina omdöme och tack för gott samarbete i samband med förmedlingen av en trevliga villa.

Önskar er lycka till med ert nya boende och på återseende!

Med varma hälsningar
    2021-09-15
    Alltid trevligt bemötande och lättsam inställning. Fick jättebra hjälp med mina specifika krav då jag var bosatt i annan stad och bortrest under en period. Kände att mina önskemål blev väl bemötta och uppstod frågor fick jag alltid snabbt svar. Mycket proffsig hjälp och stöttning under hela försäljningsprocessen. Kan verkligen rekommendera Caroline!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Min upplevelse av Mårten:
    Förstående.
    Perfekt kundbemötande.

Anneli
    Hej Anneli!

Det var en mycket trevlig rekommendation, tack för det! Så vill jag gärna uppfattas.

Även tack själv för trevligt bemötande och kul att du ser så mycket fram emot att få flytta in i den fina lägenheten.

Hoppas du får en fin höst!

2021-09-14
    Johan Kjellsson var mkt trevlig och hjälpsam vid köp av spireavägen 14
    Hej Richard!

Tack för ditt fina omdöme och glädjande att du upplevt ditt fastighetsköp på ett trevligt sätt.

På återseende och ha en fortsatt fin höst!

Med varma hälsningar
    2021-09-13
    Toppen mäklare. Hjälpsam, proffesionellt bemötande.
    Hej Elin!

Tack för att du tog dig tid för ett omdöme, ett fint sådant! Har uppskattat vår snabba och trevliga kommunikation.

Ha en fin höst så ses vi på tillträdet, kul att ni får det mysiga huset redan innan jul!

2021-09-13
    Caroline har varit mycket tillmötesgående, flexibel och proffsig. Samarbetet med henne kring köpet av vår bostadsrätt har varit över förväntan!
    • Pottholmen
    2021-09-10
    Fantastik upplevelse! Vi säljer vår lägenhet från distans. Men allting gick jättebra. Kommunikation med Caroline är lätt och effektive. Super nöjd!
    2021-09-10
    Jag upplever att Mårten skötte processen på ett bra sätt - han är kunnig, proffsig och trevlig och har hög servicenivå
    Hej Torbjörn!

Tack för fint omdöme. Har uppskattat ert trevliga bemötande och era snabba svar. Är säker på att ni kommer att trivas i det fina huset.

Vi ses till vinterns tillträde, ha en fin höst och hälsa familjen!

Mårten Kindlund
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Tobias Malving en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-09-02
    Tobias är otroligt skicklig, professionell, och noggrann. Sällan har jag mött en sådan hög nivå av service som Tobias. Kunde jag ge högre betyg hade jag gjort det! Från det första mötet till efter försäljningen har vi fått den högsta graden av stöd, och en otrolig investering av tid och omtanke från honom. Tusen tack Tobias!
    • Spandelstorp
    2021-08-29
    Jonas mötte mina redan högt ställda förväntningar med goda marginaler. Bra kommunikation, vägledning och flexibel för att sy ihop allt. Jonas Inger ett stort lugn och en fantastisk erfarenhet omvandlad till kunskap som verkligen ger trygghet och förtroende.
    Stort tack!
    Hej Michael.
    Tack för den fina rekommendationen. Tack själv för ett gott samarbete.

• Bergåsa
    2021-08-25
    Trevligt bemötande från dag ett. Han har svarat och hjälpt oss med det vi har undrat över.
    Hej Yvonne.
    Kul att ni är nöjda med processen så långt. VI hörs och ses framöver.

• Nättraby
    2021-08-24
    Trevlig, tillgänglig, seriös, realistisk.
    Vi kontaktade ett flertal mäklare men tyckte att Jonas gjorde mest professionellt intryck, vilket känns väldigt viktigt vid ett av livets största affärer.
    Hej Denice.
    Tusen tack för er fina rekommendation. Kul att ni blev nöjda med resultatet. Jag tackar er också för ett gott samarbete så långt.

• Anette T
    sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-08-21
    Väl bemött
    Gjort ett bra arbete och kan rekommendera han varmt
    Hej Anette.
    Tack för rekommendation och roligt att jag fick hjälpa till denna gången också. Tack för enkelt och gott samarbete.

• Holmsjö
    2021-08-19
    En kompetent mäklare som skötte försäljningen mycket bra.
    Tack Joakim och tack för ett, som alltid, fint och smidigt samarbete!

Johan Kjellsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-08-19
    Professionellt och bra bemötande.
    Hej Johanna.

Tack för ett gott omdöme och fint att ni upplevt mitt arbete på ett positivt sätt. Tack för ett mycket trevligt samarbete med er och stort lycka till med ert kommande hus.

Allt gott!

Johan Kjellsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    2021-08-18
    Vi upplevde Johan som mycket trevlig, hjälpsam och skicklig i sitt yrke. Från första visningen fram till köp fick vi snabbt och smidigt hjälp med våra frågor och funderingar. Vi upplevde att alla våra förväntningar och lite till, levdes upp. Det märktes tydligt att Johan är engagerad i sitt arbete. Vi är super nöjda med både visningar, den snabba återkopplingen och köpet av bostaden.
    Hej Mikaela!

Tack för ett fint omdöme och glädjande att ni upplevt mitt arbete på ett gott sätt. Kul att hjälpa er med ert bostadsköp och jag är säker på att ni kommer att stormtrivas i er nya lägenhet!

Ha en fin sensommar så ses vi framöver!

2021-08-18
    Tobias var bra på alla sätt och vis, förklarade igen om man inte förstod honom på ett vänligt sätt.

Jag var väldigt nervös men med Tobias vänlighet blev det helt ok.

Bra att det gick så smidigt till.