Alla kategorier Mäklare Blekinge Karlskrona Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Karlskrona

Borgmästaregatan 13, 371 35 Karlskrona — Visa karta

Fastighetsbyrån har funnits i Karlskrona sedan 1976 och idag förmedlar vi ca 300 objekt per år. Våra många års erfarenhet och starka kontaktnät i området gör oss till en trygg partner för dig som ska köpa eller sälja en fastighet i Karlskronatrakten!

Vi jobbar i hela kommunen, från vackra skärgårdslandskap i söder till skogsbygd i norr, och förmedlar lika gärna bostadsrätter och villor som lantbruk och tomter. Våra mäklare är välutbildade och strävar alltid efter att du ska nå det resultat du önskar i bostadsaffären. Genom att vara engagerade och lyhörda för dina önskemål i hela processen kan vi nå dit, varje gång.

Kom förbi vårt kontor i Swedbanks lokaler eller kontakta oss på annat sätt för att diskutera hur vi kan bistå dig i nästa försäljning eller köp.

Läs vad 752 kunder tycker om Fastighetsbyrån Karlskrona

• Lars-Olof  S
    Lars-Olof S skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Henric är en duktig mäklare. Han informerar om både det som är positivt och det som är negativt på ett öppet och seriöst sätt. Han informerar sig och i mitt fall så ringde han bl a flera gånger till byggnadsnämnden för information. Jag känner förtroende för honom.
  • Mats  D
    Mats D skrev om Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket kunnig och engagerad mäklare !
  • Therese B
    Therese B skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Bra och trevligt bemötande. Bra på att förklara saker o ting.
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Hej Henrik är en mycket bra mäklare som vill kunden det bästa. Han känns som ärlig och noggrann. Man fick snabb kontakt med honom via telefon om så han hade semester, helg eller kvällar. jag har träffat andra mäklare som inte alls har varit i närheten av den kompetens han besitter. Jag är mer än nöjd.
  • Violet A
    Violet A skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Caroline verkade väldigt ambitiös i första mötet. Gav ett gediget intryck. Det var lätt att få förtroende för henne.
    Hon genomförde alla moment på ett förtjänstfullt sätt. Noga med information och lyssnade på mig som kund och de önskemål som jag hade. Caroline rekommenderas verkligen!
    2017-11-20 Caroline L svarar Violet A
    Hej Violet!
    Tack för din rekommendation och dina fina ord.
    Det var roligt att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen av din lägenhet!
    Ha det fint!
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Vårt första möte med Johan var väldigt positivt och vi fick ett trevligt bemötande. Johan kunde på ett klart och tydligt sett förklara alla frågor vi hade när vi gick i genom alla papper.
    Jag blev alltid uppringd om jag hade försökt nå honom och fick alltid svar på mina sms. Vi är mycket nöjda och tacksamma för den hjälp vi fick av Johan och skulle både rekommendera honom till andra och ta hjälp av honom igen om vi skulle behöva.
  • Mats M
    Mats M skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Jonas är mycket bra. Men, då det var mitt första hus jag köpte så blev det inte riktig som jag tänkt mig. Man friskriver sig från ansvar gällande bygg fel som görs på hus
    mellan 1970- 1980 talet.

Här blev det kostsamt.
    Man kan inte stå och säga att lukten beror på instängt och obebott hus där man sedan som köpare åker på att lyfta hela huset sektionsvis för att byta syllar som avger giftig lukt som är rent hälsovådligt.

Kostnaden startar på 225 000:- det var inte riktigt tanken.
    Skulle med stor tveksamhet nog aldrig köpa ett hus genom Swedbank igen pga. detta.

Kunde skänkt de pengarna till Barncancerfonden i stället.
    Brukar skänka mellan 10 000:- till 25 000:- till just barncancerfonden varje år. Men pga detta kan jag inte göra det på väldigt lång tid om möjligen aldrig mera då jag inte vill att min dotter ska bli sjuk på grund av ett sjukt hus som Jonas sålde till oss.
  • Helen J
    Helen J skrev om Kajsa DeBourg en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket bra bemötande, proffsig, vänlig, flexibel och duktig. Fick ut ett jättebra resultat av försäljningen.
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Proffesionell Mäklare . Allt var till belåtenhet .
    2017-11-13 Mårten K svarar Kenneth E
    Hej Kenneth!

Tack för ert omdöme, tyckte vi hade en bra kommunikation och bra att ni förberedde försäljningen i god tid. Kul att era köpare verkar nöjda med köpet, lycka till med ert nya hus!

• John L
    John L skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket bra. Ärlig och förtroende ingivande
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Bra och trevligt, mycket hjälp och allt gick som de skulle
    2017-11-20 Caroline L svarar Daniel L
    Hej Daniel!
    Härligt att du är nöjd!
    Lycka till med allt fortsättningsvis!
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Ärlig och informativ. Hade koll på det mesta och var hjälpsam i alla lägen.
  • Veronika I
    Veronika I skrev om Tesa Hoxha en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Professionel, tydlig och konkret, snäll i kommunikation samt väldigt bra förbered inför mötet vilket ger trygghet att samarbeta med företag.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Vi är super nöjda från första mötet till avslutad affär. Alltid svarat på våra många frågor. Kan med värme rekommendera Henric.
  • Adam I
    Adam I skrev om Tesa Hoxha en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Objektiv, tillgängligt, ger viktiga besked. Hjärtlig rekommenderas!
  • Maria T
    Maria T skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Sakligt och bra. Som förväntat.
  • Hans-göran O
    Hans-göran O skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Allt har varit till belåtenhet och fungerat bra.
  • Ingert I
    Ingert I skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket bra bemötande ,lyssnade på mig.
    Förklarade på ett bra sätt. Var alltid tillgänglig för mina frågor.
  • Erica M
    Erica M skrev om Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Johan hade ett mycket proffesionellt och vänligt bemötande. Upplevdes mycket kunnig och handlade ärendet effektivt. Snabb feedback uppskattades.
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Henrik är en mycket professionell mäklare som har kunden i fokus. Han är lyhörd och inkännande och ett mycket trevligt sätt. Vi är mycket nöjda ned hans insats när vi köpte vårt hus.
  • Inger E
    Inger E skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Har ju skickat svar att jag o min bror är mycket nöjda. Henrik har ett lugnt o bra bemötande o känns trovärdig. Vi valde honom bland fler kandidater. Inger Ekholm
  • Malin F
    Malin F skrev om Tesa Hoxha en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket bra, smidigt.
    Blev en bra affär. Märktes att hon gjorde sitt yttersta för att sälja lägenheten. Och det gav ett mycket positivt resultat
  • Mika M
    Mika M skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket trevligt och professionellt sköt affär från början till slutet, kan rekommenderas.
    2017-11-20 Caroline L svarar Mika M
    Hej Mika!
    Tack för din rekommendation och ett gott samarbete.
    Hoppas att du trivs bra i Köpenhamn och din nya lägenhet!
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Jag upplever Henric som kunnig och professionell inom sitt yrke. Allt kring fastighetsaffären har skötts på ett smidigt sätt.
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket bra och är nöjd ,och det blev pris som han hade förespått
    2017-11-17 Johan K svarar Jonas J
    Hej Jonas.

Kul att höra att ni är nöjda. Tack för gott samarbete och ha en fortsatt fin höst.

Med vänliga hälsningar
    Jonas
  • Oliver B
    Oliver B skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Blev väl bemött och fick mina frågor besvarade.
    Jag blev även uppdaterad under hela budgivningsprocessen.
    2017-11-20 Caroline L svarar Oliver B
    Hej Oliver!
    Roligt att du är nöjd!
    Hoppas att du ska trivas bra i lägenheten och lycka till med studierna!
  • Hans P
    Hans P skrev om Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Johan Kjellsson är en seriös, engagerad och professionell mäklare. Det finns bara positivt att säga om Johans insats som mäklare. Johan har fokus p de viktiga detaljerna och lotsar Säljaren likväl som Köparen genom processen där alla känner sig som vinnare.
    2017-11-11 Johan K svarar Hans P
    Hej Hans!

Tack för ett fint omdöme.

Kul att ni är nöjda och jag tackar för ett mycket gott och trevligt samarbete från min sida. Önskar er stort lycka till i ert nya boende, ska bli spännande att se!

Hälsa så gott så hörs vi av framöver.

Med varma hälsningar
    Johan
    Johan K gillar detta
  • Sune A
    Sune A skrev om Tesa Hoxha en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Jag såg Tesa i aktion vid en annan lägenhetsaffär och fick ett gott intryck av henne då. Utifrån detta intryck fick hon uppdraget att sälja vår lägenhet. Detta gjorde hon bra. Hon har gett intrycket att vara korrekt och kunnig. På själva genomförandet finns inget väsentligt att påpeka. Hon håller en tydlig distans mellan personen och uppdraget, kanske saknas en viss spontanitet. Med tanke på att hon ser så pass bra ut som hon gör kan det dock vara nödvändigt att hålla avståndet mellan uppdrag och person markerat.

Två detaljer vill jag påpeka:
    1. När det fanns ett bud borde inte ett lägre bud tagits emot och publicerats, utan detta borde avvisats men noterats i egen loggbok.

2. När jag accepterade försäljningsvillkoren visste jag inte att jag skulle stå för kostnaderna för annonsering på hemnet. Detta borde meddelats mig i förväg.

Sammanfattningsvis vill jag säga att jag gärna skulle vända mig till Tesa på nytt, om det skulle bli aktuellt.
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Caroline har ett proffsigt och kunnande bemötande. Svara på mail, telfon och sms snabb.
    Caroline har stor kunskap om lägenheten hon sålde jag är mycket nöjd med all hjälp vi fått
    Jag kan rekommendera Caroline till alla som söker ett boende i Karlskrona // Camilla
    2017-11-20 Caroline L svarar Camilla L
    Hej Camilla!
    Tack för din fina rekommendation och för ett gott samarbete vid försäljningen av er lägenhet.
    Ha det fint!
    // Caroline
  • Annamária T
    Annamária T skrev om Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Han är trevlig, hjälpsam och kunnig.
    2017-11-13 Mårten K svarar Annamária T
    Hej Annamária!

Uppskattar att du tog dig tid till ett omdöme. Tack, jag tyckte att vi hade bra och trevliga möten.

Lycka till med det fina huset, hälsa!

• Jerry K
    Jerry K skrev om Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Har inget ont att säga om honom.
    Han är noggrann och det gillar jag.
    2017-11-13 Mårten K svarar Jerry K
    Hej Jerry!

Kul att du är nöjd både som köpare och säljare. Roligt att du uppskattar att jag är noggrann, det är viktigt anser jag.

Hoppas att du får mer tid för barn och barnbarn nu när din fina stuga är såld.

Ha det gott!

• Annie T
    Annie T skrev om Kajsa DeBourg en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Har ett väldigt trevligt och bra bemötande.
  • Annie T
    Annie T skrev om Kajsa DeBourg en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Har ett väldigt trevligt och bra bemötande.
  • Tommy O
    Tommy O skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Bra kille i det hela, men dåligt man inte fick nån info att elen var avstängd när man flyttade in så bodde utan el i 3 dagar som jag tycker någon borde stå för den hyreskostnaden. Hade nog med grejer och räkningar i huvudet redan.

Lägenheten var dålig städat och kylskåpet var sönder vilket borde stå dokumenterat nånstans.

Självklart kan Johan inte veta allt vad som är sönder och inte sönder men kände bara jag behövde en klarare bild av vissa saker gällande lite små saker och det ekonomiska.

Första gång man har fått swischa hyran + parkeringsavgift till säljaren när man inte ens har el när man flyttar in i lägenheten. Kanske är mitt fel för jag inte tog reda på sånt men tycker ändå man borde få nån bättre information kring det.
    2017-11-17 Johan K svarar Tommy O
    Hej Tommy.

Tack för att du tar dig tid att lämna ett omdöme, uppskattat!

Har alltid som vana att posta er en liten checklista inför tillträde men det kanske inte gjordes i detta fallet. Däri framgår info om el och städning bland annat. Beklagar.

Hoppas du trots allt en mindre god start i lägenhet trivs bra där och jag tar till mig av det du nämner som ett led i att alltid ger er köpare och säljare en god service.

Som sagt, fortsatt lycka till i din lägenhet välkommen att höra er om det är något jag kan hjälpa er med.

Med vänliga hälsningar
    Jonas
  • Anders E
    Anders E skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Min upplevelse är att jag fick ett proffsigt bemötande under hela köpprocessen.
  • Jörgen G
    Jörgen G skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Fin kille

Lugn o sansad...................................
    2017-11-09 Jonas K svarar Jörgen G
    Hej Jörgen.
    Tack för ert omdöme och tack för ett gott samarbete. Önskar er stort lycka till i ert nya boende framöver.

Hälsa familjen så gott.

Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån
  • Anders P
    Anders P skrev om Fastighetsbyrån Karlskrona
    Gott bemötande, engagerad och kunnig mäklare, god tillgänglighet.
  • Bengt-göran N
    Bengt-göran N skrev om Mårten Kindlund en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket gott. Proffsig försäljning. Nöjd som kund.
    2017-10-24 Mårten K svarar Bengt-göran N
    Hej!

Roligt att höra att ni är nöjda även denna gången, det var som tidigare lätt att arbeta med er och ett bra resultat. Vi hörs framöver angående deklarationen.

Ha en skön höst!

MVH Mårten Kindlund, Fastighetsbyrån
  • Christer P
    Christer P skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Professionell i varje moment i säljprocessen!
    Alltid tillgänglig när vi behövde kontakt.
    2017-11-20 Caroline L svarar Christer P
    Hej Christer!
    Roligt att ni är nöjda med försäljningen av lägenheten!
    Det gick ju väldigt smidigt trots lite geografiskt avstånd oss emellan.
    Du får hälsa Marie och Ludvig också!
  • Jerry K
    Jerry K skrev om Fastighetsbyrån Karlskrona
    Ett jätte bra jobb rakt igenom.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Personligt. Seriöst. Caroline lever upp till de förväntningar vi haft på ett mycket positivt sätt!
    2017-10-03 Caroline L svarar Tommy S
    Hej Tommy,
    Roligt att ni är nöjda och att Filip fick sin lägenhet till slut 😊
    Hoppas att han trivs bra med både lägenheten och studierna.
  • Maria G
    Maria G skrev om Kajsa DeBourg en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Kunnig, trevlig,lugn och lättsam.
  • Brita L
    Brita L skrev om Kajsa DeBourg en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Hej,
    Kajsa De Bourg var en mycket
    kompetent och mkt trvlig person.
    Vi var helt klart nöjda med hjälpen
    vid vårt lägenhetsköp.
    Mvh.
    Brita Langehed
  • Victor K
    Victor K skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Jonas är en mäklare med stor kompetens inom sitt område. Väldigt seriös och lätt att ha att göra med. Aldrig några problem med något. Toppen helt enkelt!
    2017-09-28 Jonas K svarar Victor K
    Hej Victor.
    Tack för ditt fina omdöme. Det var mycket trevligt att ha er både som köpare och säljare.

Hälsa så gott och stort lycka till i huset.
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Caroline Lindquist en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Mycket hjälpsam och lätt att ha o göra med.
    2017-10-03 Caroline L svarar Lotta B
    Hej Lotta!
    Ja, det blev ju en snabb och smidig affär både för er och för säljaren 😊
    Hoppas att Isabell trivs bra, hälsa henne så gott!
  • Katarina M
    Katarina M skrev om Tesa Hoxha en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Trevligt bemötande. Hög tillgänglighet. Effektiv. Kunnig
  • Eva Å
    Eva Å skrev om Henric Svensson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Utmärkt bemötande och hantering av ärendet.
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Johan Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Professionell mäklare ,den bästa
    2017-10-03 Johan K svarar Anneli K
    Hej och tack Anneli för ditt fina omdöme.

Önskar er lycka till i ert nya och trevliga boende! Tack för ett gott samarbete.

Hälsa Lasse så gott.

Med varma hälsningar
    Johan
  • Ulla-stina A
    Ulla-stina A skrev om Jonas Kjellsson en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Fick ett utmärkt bemötande, mycket trevlig att samarbeta med och med stor kunninghet i sitt yrke. Jonas levde verkligen upp till min förväntan. Kan verkligen rekommendera honom.
    2017-09-28 Jonas K svarar Ulla-stina A
    Hej Ulla-Stina.
    Tack själv för ett gott samarbete. Kul att du är nöjd med tjänsten och processen.

Vi hörs framöver.

Hälsningar Jonas Kjellsson, Fastighetsbyrån
  • Claes N
    Claes N skrev om Tesa Hoxha en del av Fastighetsbyrån Karlskrona
    Duktig, trevlig ung mäklare. Intresse av att få båda parterna nöjda

Borgmästaregatan 13, 371 35 Karlskrona