I-Shine

Vi innehar mycket lång erfarenhet utav flyttstädning och utför flyttstädningar bland annat i Stockholm Linköping, Norrköping och många fler orter!

Självklart har vi F-skatt och är försäkrade.

10 anledningar att anlita oss:
-Vi ger 50% rutavdrag direkt på fakturan och sköter rutavdrags ansökan hos skatteverket.

-Vi ger dig Hela 10 dagars garanti.

-Vi är specialiserade på flyttstädningar.

-Fönsterputs ingår i priset.

-Våra priser är fasta.

-Inga dolda avgifter tillkommer.

-Vi tar inte extra betalt vid helger och helgdagar.

-Självklart har vi F-skatt.

-Självklart är vi försäkrade.

-Ingen fakturaavgift om vi mailar fakturan.

Läs vad 47 kunder tycker om I-Shine 2

• 2022-08-19 Insamlad av företaget
    Det var första gången som vi har anlitat städfirma för flyttstädning. Vilken fullträff.Vilken trevlig bemötande. Mycket hjälpsamma att lösa problem. Problem som uppstod med nycklarna för oss, blev inget problem. Företaget är mycket flexibel och anpassningsbar för att hjälpa till och göra det bästa för oss ( kunden).Fönstren och persienner skinnande rena och blanka.
    Tack för att Ni finns.
    Iwona och Arne från Småland
  • 2022-08-12 Insamlad av företaget
    Ett väl utfört arbete med över förväntan noggrannhet
  • 2022-08-11 Insamlad av företaget
    Mycket noga med städningen,
    Bra personal, städet fint alla områden.
    Jag har redan rekommenderar er til alla vänner och bekanta.
  • 2022-08-11 Insamlad av företaget
    Hjälpsamma, lyhörda, trevliga personal
  • 2022-06-12 Spontant omdöme
    Var tvungen att skapa ett konto bara för att komma in och berätta om den absoluta mardröm till interaktion jag hade med detta företag. Bokade dem för en flyttstädning i en definitivt väl inbodd 1:a - nästan 10 år har jag bott där och det *kommer* ju va skitigt. Det är inga konstigheter, och det från någon som själv jobbat med flyttstäd.

Efter att jag fyllt i kontaktformuläret där jag specar hur stor läggan är osv, så får jag ett prisförslag som ju utgår från att den är 40kvm. Men när då dagen för städningen kommer får jag ett samtal några timmar senare från företagets administratör (supertrevlig, gör så gott hon kan) att dom ”inte hinner” bli klara på de 4h de tydligen avsatt. 4h? Har inte sagts nåt om detta, men trots det - om jag vill att det ska bli klart vilket det ju måste bli - måste jag betala 200kr/h extra för de 4 adderade timmarna de tydligen behövde. Vilket är helt absurt.

Dom klagade att det var för hårt smutsat: de visade upp ett exempel på ett skåp i köket där jag i flytten råkat knocka en flaska så det finns sojafläckar. Men alltså, det är vatten och diskmedel som gäller så vad är det som är så anmärkningsvärt? Osv..

Jag kände mig ju tvungen att säga ja till det, fast infon och villkoret kom från ingenstans: det står idag på deras hemsida att ”om det är hårt smutsat” etc, men det fanns *inte* utskrivet på hemsidan då. Men ok - fast när fakturan kommer har man dessutom debiterat mig för ”material”! Tror de allra flesta som anlitar seriösa städfirmor förutsätter att material är sånt firman tillhandahåller själva, eller var det nån specifik specialutrustning ni behövde för 40kr till just min lägenhet?

Har anlitat städfirmor förut och som sagt själv jobbat med flyttstäd, och det här är verkligen under all kritik. Otroligt oproffsigt, och att de förbehåller sig rättigheten att godtyckligt debitera mer ”om det är hårt smutsat” är skamlöst.
    Jag tror nämligen de flesta som anlitar firmor gör det i god tro att det inte är något särskilt med specifikt deras begäran. Städarna torkade inte upp bajs från väggarna direkt, kyl och frys var nästan helt nya och jag sopade hela lägenheten innan de anlände just för att fånga upp det grövsta. Men ursäkta att spisen var skitig, liksom!

Avråder därför alla att anlita I-Shine. Såvida ni inte är sugna på att göra en kass affär och förlora pengar, förstås…
    Hej Ivannia,

Vill börja med att be om ursäkt för att du känner dig missnöjd, men även tacka dig för din feedback till oss!

Alla regler och villkor gällande hårt nedsmutsade objekt finns skrivet på vår hemsida, har funnits sedan 2019.

I ditt fall behövdes det verkligen extra tid för att städa då den var i så pass nedsmutsat skick, i samtliga rum.
    Vill också lägga till att städningen tog längre tid än dem 4 timmarna som vi debiterade extra för.

Angående materialet så ingår det alltid i priset för städningen, men på fakturan separerar vi material, resa & arbete, då detta är ett av kraven från skatteverket för att vi skall kunna ansöka om RUT-avdraget åt er som kund. Detta gäller samtliga städfirmor i Sverige.

I slutändan så är nöjda kunder det viktigaste för oss, därför erbjuder vi dig en gratis hemstädning i hopp om att du blir nöjd.

Bästa Hälsningar,
  • 2022-05-27 Spontant omdöme
    Riktigt dålig städning, en lista på 7 punkter, inkluderande smuts i hörn, ej avtorkade lister, smuts runt toastol m.m. De som flyttade in hade bråttom och ville inte ha någon ny städning. Erbjöds 10 procent avdrag. Sedan upptäckte vi att de repat frysen, något som de förnekade, med hänvisning till sina strikta rutiner... Usla rutiner om man lämnar en lägenhet i det skicket. Avråder alla att anlita denna firma.
    Hej Annika,

Vill börja med att be om ursäkt för att du haft en dålig upplevelse med oss.
    Våra regler & villkor om garantin står på vår hemsida, där det bland annat står att vi måste få en chans att rätta till eventuella brister på städningen. Om vi ej får chans att göra detta så betalar vi ej ut någon ekonomisk ersättning.
    I detta fall gjorde vi ett undantag och erbjöd er 10% rabatt på städningen, i slutändan så drog vi av 50% av kostnaden för att vi inte ville att ni skulle känna er missnöjda.
    Vi tar alltid ansvar för våra städningar samt om det skulle uppkomma skador på kundens egendom. Vår personal är välutbildad och använder sig ej utav verktyg som skulle kunna skada en frys på det sättet.

Med vänliga hälsningar,
  • 2022-03-03 Insamlad av företaget
    God service, trevligt bemötande och väl utfört arbete.
  • 2022-02-19 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med städningen, och trevligt bemötande av administrativ personal.
  • 2021-12-27 Spontant omdöme
    Värsta jag har varit med om. Dom har gjort flyttstädningen, som blev uselt, gjort om 2 ggr!!! ej bra nånstans. Väldigt otrevligt chef, med ovårdad språk. Städning utfört i Stockholm
    Hej Agnieszka,

Vill börja med att be om ursäkt för att du känner dig missnöjd med oss.

I vår flyttstädning ingår det ej att vi använder ångmaskin för rengöring av badrumsgolv, detta är en tilläggstjänst som kostar extra.
    Precis innan vi blev klara med städningen så kommer det in flera byggare utan att ta av sig skorna och börjar måla väggar, trots detta så kommer vi ändå tillbaka efter byggarna och städar en gång till.

Vi gjorde vårat bästa för att du skulle bli nöjd.

Med vänliga hälsningar,
  • 2021-12-07 Spontant omdöme
    Hur nöjd som helst! Finns inget att klaga på. Renare än aldrig förr. Har haft andra firmor men den här är den bästa enligt mig.
    Bra priser, bra kund kommunikation m.m
  • 2021-12-02 Spontant omdöme
    Stark 5:a rekommenderar starkt. Väldigt bra utfört städning, suverän kundbemötande och smidig kommunikation med företaget.
  • 2021-11-30 Spontant omdöme
    Jätte bra kund bemötande, snabbt och enkelt. De utförde städning till en hög standard och flytt besiktning gick genom utan anmärkningar
  • 2021-11-30 Spontant omdöme
    Kompisen rekomenderade denna städfirma. Väldigt snabba och effektiva, blev jättenöjd av bemötandet.
  • 2021-10-06 Spontant omdöme
    Utförde städning av lägenhet på 70 kvadrat
  • 2021-08-07 Spontant omdöme
    Valde företaget för flyttstäd baserat på många bra tidigare omdömen men blev besviken. Städningen blev uppskjuten pga bil som gick sönder - inget jag klandrar företaget för. Lovades att de kommer runt 13-15 i stället för 10. Vid 18 har jag fortfarande inte hört något från företaget och de är svåra att nå. Till slut dyker de upp kl 19, utan förklaring om varför de är så sena. Trots löfte om att jag ska få SMS då jobbet är klart hör de inte av sig. Behövde torka ur lådorna i köket då det var pölar med vatten kvar och de hängde inte tillbaka badkarskanten.
  • 2021-06-30 Spontant omdöme
    Beställde både visningsstädning och flyttstädning, väldigt nöjd med resultatet!
    Snabbt, smidigt och väldigt bra kundbemötande!
  • 2021-04-14 Insamlad av företaget
    Beställde flyttstädning och blev supernöjd
  • 2021-04-12 Insamlad av företaget
    Suverän hjälp när adressen hade blivit fel för flyttstädet
  • 2021-03-08 Insamlad av företaget
    Jag hade en fantastisk upplevelse med I-shine! De var snabba på att svara och gjorde ett utmärkt jobb!
  • 2021-02-14 Insamlad av företaget
    Mycket lätt att boka. Städningen finns inget att klaga på. Mycket nöjda.
  • 2021-02-02 Insamlad av företaget
    Toppen service ! Och nöjd Kund efter flyttstädning
  • 2021-01-26 Insamlad av företaget
    Bra kontakt och väl utfört. Rimligt pris.
  • 2021-01-26 Insamlad av företaget
    Super bra effektiva och kom i tid. Vi är super nöjda .
  • 2021-01-25 Insamlad av företaget
    Snabbt jobbat och rent och fint
  • 2021-01-25 Insamlad av företaget
    Okey städ, snabb kontakt på mejl
  • 2021-01-14 Spontant omdöme
    Flyttstädade vår 3a. De fick påbackning på en hel del grejer, åkte dit igen och skrev "vi kan inte göra allt" de var där strax innan julafton och den 28/12 slutbesiktigades lägenheten med dessa kommentarer.

"Alla golv var inte rena
    Det fanns kvar en del fläckar på väggarna
    Toaletten var inte helt ren
    I ugnen fanns det katthår
    Fogarna i badrumsgolvet var smutsiga
    Fogarna vid fönsterbänkarna var smutsiga
    Smuts på väggarna på balkongen
    Diskmaskinen inte riktigt rengjord
    Damm i badrumsskåpet

Tråkigt att städbolaget du anlitade var så slarviga. Du ska självklart debitera dom den kostnad som vi debiterar dig."

Svaret jag fick från städfirman "damm kan komma i efterhand", det förstår vi med och även fastighetsägaren, men när det var så dåligt gjort att det var fläckar kvar på golvet. diskmaskinen var ej rengjord helt, Katthår i ugnen osv osv.
    Jag kan dessvärre inte rekomendera detta företag och inte heller Lundbergs i Linköping, som de sa "det finns bra och dåliga städfirmor, ni har verkligen lyckats dra nitlotten"

Dock så är Veronica väldigt snabb och trevlig i sitt bemötande fast man inte är nöjd, så en stor eloge till henne.
  • 2020-12-02 Spontant omdöme
    Vi var mycket nöjda med både I-shines flyttstädning i Sköndal och med kommunikationen med George. Alltid trevlig och snabb att svara vilket kändes väldigt bra.
    Vi rekommenderar varmt att anlita I-Shine.
  • 2020-12-01 Spontant omdöme
    Mycket bra utförd flyttstädning, Linköping.
  • 2020-10-04 Spontant omdöme
    Beställde en hemstädning. Är jätte nöjd med städningen och kan stark rekommendera I Shine! Kommer försätta använda den tjänsten i framtiden. 😍
  • 2020-09-28 Insamlad av företaget
    Köpte flyttstäd för en 3a på 89kvm, inga konstigheter. Slutbesiktning är klar och gick igenom utan anmärkningar.
  • 2020-09-24 Insamlad av företaget
    Bra städat o prisvärt 😊 trevligt bemötande i telefon
  • 2020-09-24 Insamlad av företaget
    Supernöjd angående städningen i samband med flytt, kan verkligen rekommendera.
  • 2020-09-24 Insamlad av företaget
    Bra pris, smidiga att ha o göra med och otroligt rent resultat :)
  • 2020-07-26 Insamlad av företaget
    Föredömligt! Högt över mina, redan högt ställda, förväntningar. Inga komplikationer, allt flöt på bra.
    Tack snälla Patrik! Jättekul att få sån fin rekommendation!
  • 2020-07-25 Insamlad av företaget
    Smidigt och bra städning. Nöjd som säljare av lägenheten.
    Tack för din rekommendation Albin!
  • 2020-07-23 Insamlad av företaget
    Bokade flyttstäda. Kom senare än vi sagt pga bilproblem. Lyckades bli klara inom utsatt tid, dock hade de missat ugnsluckan samt en golvlist.
    Prisvärda trots de missarna.
    Tack för din fina Reco Therese som vi uppskattar enormt mycket!
  • 2020-07-23 Insamlad av företaget
    Inga konstigheter. Lägenheten blev ren och fin.
    Tack bästa Simon!
  • 2020-07-22 Insamlad av företaget
    Jag köpte en flyttstädning till min etta och blev jättenöjd med städningen. Fönsterna var fina och tom städat i fönsterkarmen, det gav även firman jag hyrde av som beröm. Spisen blänkte som aldrig förr.
    Jag kan varmt rekommendera I-Shine för städning! 👍🏼
    Tack snälla Yvonne, jättekul att läsa din upplevelse! Vi uppskattar din fina rekommendation!
  • 2020-07-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra städning och inget att klaga på
    Tack snälla Carl!
    Flyttstäd
    Internet/telefon
    Bra pris och väl utfört
    Tack snälla för din fina Reco Niclas! I-Shine
  • 2020-07-20 Insamlad av företaget
    Jag behövde en flyttstädning i sista sekund och trots min virrighet så skötte George Det utmärkt. Det gick snabbt, hade ett bra pris och gjorde jobbet! Tack!
    Härligt att höra att du är nöjd Anton. Viktigaste av allt är att vi ska kunna erbjuda flexibla lösningar till våra kunder.
  • 2020-07-20 Insamlad av företaget
    Flyttstädning, mycket bra genomfört.
    Inga konstigheter
    Tack för ditt höga betyg Pontus! Kul att höra att du är nöjd.
  • 2020-07-20 Insamlad av företaget
    Flyttstädning som jag mer än nöjd med.
    Tack för fint betyg Jan!
  • 2020-07-18 Insamlad av företaget
    Beställde flyttstädning. Städningen var väldigt bra utförd och firman otroligt flexibel (flyttfirman hann inte klart på utsatt tid och vi kunde kostnadsfritt boka om städningen som nödlösning). Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera firman. Kommer själva använda oss av dem igen, när behov uppstår.
    Tack snälla Linda! Vi uppskattar din fina rekommendation!
  • 2020-07-17 Insamlad av företaget
    Bra städat. Väldigt prisvärt. Skulle använda igen!
    Tack för din rekommendation Richard!
  • 2020-07-08 Spontant omdöme
    Flyttstädning utan det minsta att anmärka på! Alla rum i lägenheten var skinande rena och alla vitvaror var som nya efter städningen. Rekommenderar starkt och skulle definitivt anlita denna firma igen.
    Matilda
    Tack för din fina Reco Matilda!
  • 2020-04-17 Insamlad av företaget
    Noggrann flyttstädning till ett mycket bra pris. Supernöjd med resultatet, min ugn har aldrig varit så ren.